Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beindigen.
Amerika zoals het was is met Biden geindigd (en was al verre van mooi). Daarom voerde Jeffrey Sachs ook het woord en heeft hij alle kaarten op tafel gegooid.quote:Op zondag 2 maart 2025 11:45 schreef Perrin het volgende:
Trump krijgt een schouderklopje van het Kremlin.
[ x ]
Yup. De VS zet zichzelf schaakmat.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Amerika zoals het was is met Biden geindigd (en was al verre van mooi). Daarom voerde Jeffrey Sachs ook het woord en heeft hij alle kaarten op tafel gegooid.
Het nieuwe Amerika is als een mier met Rusland als parasiet die de besturing overneemt.
Dat er een probleem is wil niet zeggen dat het doel de middelen zou moeten heiligen in de politiek. Want dat klinkt heel leuk en stoer, maar kan ook tegen je werken.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:17 schreef Lurf het volgende:
[..]
Dit vind ik ook weer wat te simpel gesteld. Ik ben absoluut geen fan van Faber, maar ik zie haar meer als een symptoom dan als de oorzaak van het gepruts. De welwillende oppositie is pril, en Eric "kom erbij" van der Burg is nog maar een jaar geleden. Pleiten voor minder immigratie zorgt er nog steeds voor dat je de deugbrigade op je dak krijgt. We hebben notabene een staatscommissie gehad die met een voorzichtig maar helder advies kwam over migratie, maar ook daar durft niemand zijn vingers aan te branden. Met het opwerpen van taboes smoor je het debat en vervreemd je de kiezers. Dan is het niet zo gek dat die zich richten op iemand die tenminste hun twijfels en bezwaren benoemt. Oplossingen zijn minder belangrijk, want die kregen ze toch al niet. Populisme is een direct gevolg van slecht bestuur. Niets meer, niets minder. Dat je met de populisten een paard van Troje binnenhaalt zou juist een reden moeten zijn voor serieuze partijen om wl actie te ondernemen op gevoelige onderwerpen, en niet om de discussie dood te slaan en de kiezer te vertellen dat hij het verkeerd heeft. En dan heb ik het niet over links of rechts, maar over alle gevestigde partijen.
Zowel in Peking als in het Kremlin wordt dagelijks champagne geserveerd.quote:
Dat is wel een heel naeve take.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:40 schreef Bluesdude het volgende:
TT: Trump en Musk maken zichzelf kapoet!
Ik vrees dat dit niet gebeurt. Hooguit dat Vance geen kans maakt bij de presidentsverkiezing van 2028
Dit inderdaad.quote:Op zondag 2 maart 2025 13:14 schreef V. het volgende:
[..]
Dat is wel een heel naeve take.
Trump wordt binnen afzienbare tijd gewoon opzij gezet, en dan wordt Vance, de handpop van Peter Thiel en Musk, de leider van het land.
En verkiezingen? Pfffft.
Dat zie je in ons land toch ook?quote:Op zondag 2 maart 2025 12:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt ook niet aan mensen zien of ze illegaal zijn of niet en bovendien is een significant deel van de Amerikanen helemaal niet in staat om even snel bewijs van burgerschap te leveren.
Je ziet vaak in de anti-migratiehoek allerlei geweldsfantasien, maar de meeste effectieve methode om het aantal illegale migranten terug te dringen is nieuwe wetgeving die eisen stelt aan werkgevers om zorg te dragen dat ze geen illegale migranten te werk stellen en bijbehorende handhaving. Maar ja, dat raakt a) vaak juist het soort ondernemers dat op partijen of personen met dergelijke sentimenten stemt en b) betekent dat je een ambtenarenapparaat op moet tuigen in plaats van de boel moet slopen en afbreken. Dan is roepen dat je het leger wil inzetten wel lekker bombastisch, ook al is dat niet zo effectief.
Dit is natuurlijk gewoon de start van de protestenquote:
We gaan het zien. Het duurt wel even voor ook de mensen achterin de zaal daar doorhebben welke kant Trump's beleid echt opgaat.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:15 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk gewoon de start van de protesten
Hoe langer dit gaat duren hoe meer mensen zich gaan aansluiten bij de prostesten
Het zal mij niet verbazen dat er binnen een jaar misschien een protest zal komen waarbij 1 miljoen mensen voor het Capitool zullen staan met alle gevolgen van dien....opnieuw een bestorming?
Maar er waren ook mensen die tegendemonstraties hielden.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:26 schreef maily het volgende:
alvast excuus als het al gepost is:
Amerikaanse vicepresident JD Vance na ruzie Zelenski opgewacht door demonstranten op zijn wintersportadres
Ik denk dat het ze wel uitmaakt of ze zelf aan de ontvangende kant of de bestormende kant staan.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:29 schreef StateOfMind het volgende:
Aangezien Trumpf en de maggots de bestorming, oh nee rondleiding, van het Capitool meer dan prima vonden, zullen ze een nieuwe rondleiding waarin mensen op zoek gaan naar bepaalde figuren voor een' handtekening' wel kunnen waarderen neem ik aan
Zo hypocriet zijn ze welquote:Op zondag 2 maart 2025 14:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat het ze wel uitmaakt of ze zelf aan de ontvangende kant of de bestormende kant staan.
Bij een optreden van de Snollebollekes hebben ze dat probleem niet achter in de zaalquote:Op zondag 2 maart 2025 14:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
We gaan het zien. Het duurt wel even voor ook de mensen achterin de zaal daar doorhebben welke kant Trump's beleid echt opgaat.
Opzij gezet.... in de betekenis door impeachment ?quote:Op zondag 2 maart 2025 13:14 schreef V. het volgende:
[..]
Dat is wel een heel naeve take.
Trump wordt binnen afzienbare tijd gewoon opzij gezet, en dan wordt Vance, de handpop van Peter Thiel en Musk, de leider van het land.
En verkiezingen? Pfffft.
ja en daarna moeten 75 procent van de staten er ook mee instemmen. Dus dat gaat nooit gebeuren.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:58 schreef Bluesdude het volgende:
Is dat niet iets van de grondwet veranderen en met hoeveel meerderheid van het Congress?
Jahhhh vele partijbobo's werken mee als Trump die plannen opzet
Precies, het heeft als restant van wat een ambitieuze natie was alleen nog 'angry men' over die door de wapenindustrie en een niet bijster slim deel van de bevolking worden gedragen. Dat onderstreept men zelf ook vele malen. "I love the uneducated" is een uitspraak van Trump.quote:
25th amendment, chantage, ongelukje...quote:Op zondag 2 maart 2025 14:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Opzij gezet.... in de betekenis door impeachment ?
Trump heeft gewoon echt niet door dat Poetin en Xi hem achter z'n rug uitlachen.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:53 schreef Perrin het volgende:
Daar zullen er wel een aantal tussenzitten die op het aanbod ingaan.
[ x ]
2028 is echt nog zo ver weg, als je ziet wat er nu in een maand tijd gebeurd is.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:40 schreef Bluesdude het volgende:
Ik vrees dat dit niet gebeurt. Hooguit dat Vance geen kans maakt bij de presidentsverkiezing van 2028
Mwah, hij wordt vrij zeker gechanteerd door Poetin. Dan weet hij echt wel dat hij geen echt vriendje is.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Trump heeft gewoon echt niet door dat Poetin en Xi hem achter z'n rug uitlachen.
Waarom zou hij gechanteerd worden? Is toch precies Trumps stijl om met waardeloze deals te komen. Hij schept al decennialang op dat iedereen die een deal met hem doet compleet genaaid wordt. Dat kunnen we ook wel zien aan zijn andere deals waarvan hij soms zelf al zegt dat ze achterlijk zijn.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:56 schreef V. het volgende:
[..]
Mwah, hij wordt vrij zeker gechanteerd door Poetin. Dan weet hij echt wel dat hij geen echt vriendje is.
Trump (en Musk idem) z'n enige motivatie is om tot zn dood uit de klauwen van justitie te blijven en graaien wat er te graaien valt. Het beste voor zichzelf en de wapenindustrie er nog op de valreep uitslepen.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Trump heeft gewoon echt niet door dat Poetin en Xi hem achter z'n rug uitlachen.
quote:Op zondag 2 maart 2025 09:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ondertussen heeft Trump in zijn eerste maand minder migranten uitgezet dan Biden per maand uitzette.
“Not all of those removed will have been arrested deep within the country by ICE. Many will have been detained at the southwest or northern borders by Border Patrol and effectively turned around or sent back home. Others will have been in detention for multiple years before removal orders are given.“quote:Op zondag 2 maart 2025 10:04 schreef V. het volgende:
[..]
Sterker nog, Biden heeft gemiddeld meer immigranten uitgezet dan Trump in zijn eerste termijn ( en deze maand)
Maar: THE BORDER
https://www.newsweek.com/(...)mpared-chart-2026835
Mensen die op Trump gestemd hebben worden nu keihard genaaid door Trump zelfquote:Op zondag 2 maart 2025 12:40 schreef Bluesdude het volgende:
Je kunt de cijfers ook heel eenvoudig spinnen zodat ze zeggen wat jij wil dat ze zeggen. Minder uitzettingen? Zie je wel, er komen veel minder migranten de grens over! Meer uitzettingen? Zie je wel hoe hard men hun best doet om migranten uit te zetten!quote:Op zondag 2 maart 2025 16:49 schreef OMG het volgende:
Dat stukje is helemaal niet essentieel, eerst een hoop gedoe over 11 miljoen undocumented immigrants die ze het land uit willen gooien, en nu kom je met "ja, maar er komen er nu minder de grens over" als onzin reden waarom Trump's uitzet beleid aan het falen is.
Met zo'n gi-gantische landmassa als half continent (bijna geen land meer te noemen) zou je in een vooruitstrevend land iedere immigrant willen verwelkomen en de hele bevolking tevreden proberen te stellen om te kunnen groeien qua invloed.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:49 schreef OMG het volgende:
Dat stukje is helemaal niet essentieel, eerst een hoop gedoe over 11 miljoen undocumented immigrants die ze het land uit willen gooien, en nu kom je met "ja, maar er komen er nu minder de grens over" als onzin reden waarom Trump's uitzet beleid aan het falen is.
Biden heeft een recordaantal aan de grens van Mexico weten tegen te houden.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[..]
“Not all of those removed will have been arrested deep within the country by ICE. Many will have been detained at the southwest or northern borders by Border Patrol and effectively turned around or sent back home. Others will have been in detention for multiple years before removal orders are given.“
Dit stukje is toch wel essentieel, waar onder Biden er een record aantal mensen op uitnodiging van Biden zelf de grens over liepen is dat bij Trump uiteraard een ander verhaal.
Dat word dus ook meegerekend het aantal mensen dat teruggestuurd word aan de grens zelf.
https://nypost.com/2025/0(...)trump-border-patrol/
Het terugsturen van mensen die ze aanhielden aan de grens werden meegerekend.quote:Op zondag 2 maart 2025 16:49 schreef OMG het volgende:
Het was dweilen met de kraan open, als je ze eerst uitnodigt en vervolgens dan besluit om wat te doen aan de grens dan kom je op hoge cijfers uit. Per saldo zijn er veel meer mensen binnen gekomen dan er word uitgezet.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Biden heeft een recordaantal aan de grens van Mexico weten tegen te houden.
Uit mijn hoofd 2-3 miljoen migranten op jaarbasis..
Ja, precies.. gewoon de boodschapper aanvallen als je de boodschap niet kunt pareren.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:17 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Aldus de man die op huwelijksreis ging in de Sovjet unie waar de mensen moesten lijden onder het communisme.
Zoals zo veel mensen helaas in de politiek kan Sanders niets anders dan schreeuwen voor meer oorlog zonder na te denken over de gevolgen voor Oekrane.
Waarom zou je een migrant die je uitnodigt om hier te komen weer uitzetten?quote:Op zondag 2 maart 2025 17:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het was dweilen met de kraan open, als je ze eerst uitnodigt en vervolgens dan besluit om wat te doen aan de grens dan kom je op hoge cijfers uit. Per saldo zijn er veel meer mensen binnen gekomen dan er word uitgezet.
Er is heel veel geleden in de Sovjet-Unie.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:17 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Aldus de man die op huwelijksreis ging in de Sovjet unie waar de mensen moesten lijden onder het communisme.
Zoals zo veel mensen helaas in de politiek kan Sanders niets anders dan schreeuwen voor meer oorlog zonder na te denken over de gevolgen voor Oekrane.
Het is dezelfde talking point die door heel de politiek tot in den treuren word herhaald.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, precies.. gewoon de boodschapper aanvallen als je de boodschap niet kunt pareren.
Dat is een vraag die je aan Biden moet stellen. Niet voor niets was hij totaal niet geloofwaardig als het ging om de situatie aan de grens.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom zou je een migrant die je uitnodigt om hier te komen weer uitzetten?
Ga me nou niet vertellen dag je nog nooit hebt gehoord van de Pee Tape...quote:Op zondag 2 maart 2025 16:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom zou hij gechanteerd worden?
Het is momenteel iedere avond champagne, wijn, bier, wodka, kaviaar en hoeren in Moskou en Peking.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wat vond jij eigenlijk van de speech van Jeffrey Sachs?quote:Op zondag 2 maart 2025 17:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is dezelfde talking point die door heel de politiek tot in den treuren word herhaald.
Van Timmermans tot Macron tot Schoof tot Trudeau, een ieder is voorstander van wapens en geld sturen zonder een goed plan om de oorlog tot een fatsoenlijk einde te brengen.
Sinds Trump de diplomatieke weg heeft gekozen begint ook Starmer nu langzaam maar zeker te draaien. Ik zag zelfs een tweet van Rob de Wijk voorbij komen die nu eindelijk achter een vredesplan staat.
[ x ]
Nog geen maand geleden was je volgens de Wijk een putinlover of iets dergelijks als je maar durfde te spreken over vredesonderhandelingen.
Bijzonder h hoe dat werkt, de president doet iets en de wereld spreekt er schande van.
Vervolgens word Zelensky terecht het Witte Huis uitgetrapt en nu staan de Europeanen klaar om te praten met Putin met steun van Rob de Wijk.
Vraagje aan de vaste stamgasten hier, ik werd hier uitgemaakt voor Chamberlain omdat ik lang geleden de vooruitziende blik had dat dit uiteindelijk zou gaan gebeuren. Manschappen zijn op, talloze doden verder en de Russen zitten nog precies waar ze zitten.
Mogen we Starmer en Macron nu ook vergelijken met Chamberlain of is het nu goed beleid?
Niet gezien.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat vond jij eigenlijk van de speech van Jeffrey Sachs?
Bekijk deze YouTube-videoquote:
Ik zal het vannacht wel even beluisteren.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Aanrader.
Bijna 100% kans dat de nieuwe Europese koers op zijn constateringen hierop wordt ingericht.
Het komt er gewoon op neer dat je er niets van begrijpt.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is dezelfde talking point die door heel de politiek tot in den treuren word herhaald.
Van Timmermans tot Macron tot Schoof tot Trudeau, een ieder is voorstander van wapens en geld sturen zonder een goed plan om de oorlog tot een fatsoenlijk einde te brengen.
Sinds Trump de diplomatieke weg heeft gekozen begint ook Starmer nu langzaam maar zeker te draaien. Ik zag zelfs een tweet van Rob de Wijk voorbij komen die nu eindelijk achter een vredesplan staat.
[ x ]
Nog geen maand geleden was je volgens de Wijk een putinlover of iets dergelijks als je maar durfde te spreken over vredesonderhandelingen.
Bijzonder h hoe dat werkt, de president doet iets en de wereld spreekt er schande van.
Vervolgens word Zelensky terecht het Witte Huis uitgetrapt en nu staan de Europeanen klaar om te praten met Putin met steun van Rob de Wijk.
Vraagje aan de vaste stamgasten hier, ik werd hier uitgemaakt voor Chamberlain omdat ik lang geleden de vooruitziende blik had dat dit uiteindelijk zou gaan gebeuren. Manschappen zijn op, talloze doden verder en de Russen zitten nog precies waar ze zitten.
Mogen we Starmer en Macron nu ook vergelijken met Chamberlain of is het nu goed beleid?
Ik ben bereid om me aan het optimisme van die man vast te klampen.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat vond jij eigenlijk van de speech van Jeffrey Sachs?
Jij gelooft in een vredesplan zonder Putin? Lolquote:Op zondag 2 maart 2025 17:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het komt er gewoon op neer dat je er niets van begrijpt.
Hoezo is Macron te vergelijken met Chamberlain?
Hij zit toch met Zelensky om tafel en niet met Poetin?
En het historische besef hebt van een debiele kameelquote:Op zondag 2 maart 2025 17:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het komt er gewoon op neer dat je er niets van begrijpt.
https://www.nu.nl/spannin(...)-en-band-met-vs.htmlquote:"We moeten Europa dringend herbewapenen", zei Ursula von der Leyen zojuist. Volgens de EU-president moeten de lidstaten van de Unie meer financile ruimte krijgen om enorm te investeren in defensie. "We willen dat de VS weet dat we klaar zijn om de democratie te verdedigen."
Dom gelul natuurlijk, de VS heeft meer dan genoeg materieel en bovendien is het irrelevant of dat daadwerkelijk in de VS gemaakt wordt of niet.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:05 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dit geld evengoed voor Europa, ook wat dit betreft heb ik nog geen goed plan gezien om de industrie in Europa te behouden.
Nee, jouw verhaal over jouw standpunten, Chamberlain, Macron en Van Wijk klopt niet.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jij gelooft in een vredesplan zonder Putin? Lol
Of moet ik je post toch anders opvatten?
Maar een vooruitziende blik alsof ik Nostradamus zelf ben. Uiteindelijk heb ik helaas weer gelijk gekregen. Manschappen zijn op, Russen zitten nog precies waar ze zitten, Amerikaanse steun valt weg en we moeten noodgedwongen gaan praten over vrede.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En het historische besef hebt van een debiele kameel
Daar hoef je geen nostradamus voor te zijn, Trump roept dat al jaren. Het is alleen dat hij nogal schizofreen is en je hem vrijwel nooit op z'n woord kan geloven. Het moet ook nog maar blijken of de VS daadwerkelijk de steun intrekt, van een plan is geen sprake. Trump schiet met losse flodders alle kanten op maar doet uiteindelijk niets. Oekrane krijgt ook nog steeds net zoveel geld als onder Biden.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar een vooruitziende blik alsof ik Nostradamus zelf ben. Uiteindelijk heb ik helaas weer gelijk gekregen. Manschappen zijn op, Russen zitten nog precies waar ze zitten, Amerikaanse steun valt weg en we moeten noodgedwongen gaan praten over vrede.
Ja, die lulde ook maar wat bij elkaar waar niks van bleek te kloppen.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar een vooruitziende blik alsof ik Nostradamus zelf ben.
Maar wie gaat hem aanpakken dan? Je kan wel je morele verontwaardiging uitten maar het doet niets af aan het feit dat de EU en de VS geen middelen/trek hebben om Putin een lesje te leren.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:07 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Nee, jouw verhaal over jouw standpunten, Chamberlain, Macron en Van Wijk klopt niet.
Dat is waarom jouw eerdere post volslagen onbegrijpelijk is.
En verder mag Poetin wat mij betreft inderdaad zo lang mogelijk wegblijven van de onderhandelingstafel.
Hij is de agressor. Hij is de oorlog begonnen. Hij is de oorzaak van al die doden. Maar dat zal hij van Trump nooit te horen krijgen.
Hij moet oprotten uit Oekrane.
Zoals Jeffrey Sachs al zei "al dat gezeur over meer Lebensraum is baarlijke nonsens."
Het beroerde is dat zoiets aan een machtswellusteling als Poetin nooit duidelijk gemaakt zal kunnen worden. Alleen door hem keihard aan te pakken kan zo'n zak zand een les geleerd worden.
Natuurlijk wel, door Putin niet te belonen voor de invasie. Dat betekent automatisch veiligheidsgaranties. Maar daar doet Trump zo vaag over, daar schiet niemand iets mee op.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar wie gaat hem aanpakken dan? Je kan wel je morele verontwaardiging uitten maar het doet niets af aan het feit dat de EU en de VS geen middelen/trek hebben om Putin een lesje te leren.
quote:About this tracker
Project 2025 Tracker began as a humble spreadsheet created by /u/rusticgorilla, combined with /u/mollynaquafina's vision for making this information accessible to everyone through a dedicated website.
What started as a passion project by two Redditors has grown into a community-driven resource, powered by people like you who believe in the importance of transparent, detailed analysis.
Support Transparency
Your support powers transparency. Help us maintain this essential platform for documenting this administration's actions and transforming raw data into public understanding.
quote:Op zondag 2 maart 2025 18:16 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
https://www.project2025.observer/
[..]
Wat bedoel je met Putin niet belonen? Hij zit ingegraven in de bezette gebieden en de EU is niet bij machte om dat te bevrijden. De EU/Oekraine zal toch echt consessies moeten maken om tot een goede deal te komen waar een ieder tevreden mee is. Als je insteek is dat je Putin niet mag belonen dan ben ik benieuwd hoe je dat voor je ziet.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, door Putin niet te belonen voor de invasie. Dat betekent automatisch veiligheidsgaranties. Maar daar doet Trump zo vaag over, daar schiet niemand iets mee op.
Daarnaast, als Trump met Putin een deal maakt en dan tegen Europa zegt 'los het maar op', wat heb je er dan aan?
Als de leider van de NAVO zoiets zegt en de onderhandelingen ingaat met het idee dat het aangevallen land geen enkele kaart heeft, ja, dan geef je je bij voorbaat al over aan de agressor. Vandaar dat het al een maand lang feest is in het Kremlin.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar wie gaat hem aanpakken dan? Je kan wel je morele verontwaardiging uitten maar het doet niets af aan het feit dat de EU en de VS geen middelen/trek hebben om Putin een lesje te leren.
Ik snap werkelijk niet waarom je dat simpele feit niet kan/wil accepteren. Je ziet nu toch al dat Starmer en Macron aan het draaien zijn.
Bovendien gaat een deal waar Putin niet bij betrokken is nooit geaccepteerd worden en dat hoeft hij ook niet omdat de EU niet bij machte is om zo’n deal op te leggen.
Zoals Trump het treffend had gezegd, “You dont have any cards”.
Dat hij dus er niets aan over mag houden. Anders doet hij het gewoon nog een keer, dat snap je zelf toch ook wel?quote:
Ik wens de Europeanen veel succes met dit standpunt die ze uiteraard ook niet kunnen opleggen aan Putin. Kortom het is dezelfde luchtfietserij die ik de afgelopen jaren al heb gehoord. Ik kan je nu al verzekeren dat je heel teleurgesteld gaat zijn de komende jaren.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat hij dus er niets aan over mag houden. Anders doet hij het gewoon nog een keer, dat snap je zelf toch ook wel?
Teleurgesteld zijn er al heel veel.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik wens de Europeanen veel succes met dit standpunt die ze uiteraard ook niet kunnen opleggen aan Putin. Kortom het is dezelfde luchtfietserij die ik de afgelopen jaren al heb gehoord. Ik kan je nu al verzekeren dat je heel teleurgesteld gaat zijn de komende jaren.
Ik zie je deze spelfout vaker maken maar geld is in dit geval met dt.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:05 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dit geld evengoed voor Europa, ook wat dit betreft heb ik nog geen goed plan gezien om de industrie in Europa te behouden.
Dat kan wel, maar dan met steun van de VS. Dat is het hele punt, anders geef je gewoon de overwinning aan Putin. Die kan dan vervolgens hetzelfde doen bij bijvoorbeeld Georgi. Dat kun je dan zelf prima vinden en dat is ook waar Trump op af lijkt te sturen, maar waarom je dat zou willen is een raadsel.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik wens de Europeanen veel succes met dit standpunt die ze uiteraard ook niet kunnen opleggen aan Putin.
Nope.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jij gelooft in een vredesplan zonder Putin? Lol
Klopt.quote:Of moet ik je post toch anders opvatten?
Wel eens wat van gehoord en dan? Alsof Trump schaamte kent. Geloof er niets van dat zoiets genoeg zou zijn om hem te te chanteren. Trump liegt al dat hij niet gezegd heeft wat hij de zin ervoor zei. Die zou gewoon nooit toegeven dat zon tape echt is, al staat hij #1 in views op pornhub.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:31 schreef V. het volgende:
[..]
Ga me nou niet vertellen dag je nog nooit hebt gehoord van de Pee Tape...
quote:Op zondag 2 maart 2025 18:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar dan met steun van de VS. Dat is het hele punt, anders geef je gewoon de overwinning aan Putin. Die kan dan vervolgens hetzelfde doen bij bijvoorbeeld Georgi. Dat kun je dan zelf prima vinden en dat is ook waar Trump op af lijkt te sturen, maar waarom je dat zou willen is een raadsel.
Niet dat ik een spotprent op z'n tijd compleet wil uitbannen, maar hier is ook een topic voor: POL / Politieke meme's en spotprenten #2quote:
Ik snap niet dat je naar dit soort onzinkanalen luistert. De enige die met WO3 speelt is Poetin die een Europese democratie probeert met geweld plat te walsen.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[ x ]
Nu krijg je toch een beetje je zin, Starmer is bereid om troepen te sturen en hij hoopt op steun van de Amerikanen. Slimme zet overigens van Starmer want dit zet Trump wel in een uitermate lastige positie. Vooralsnog heeft het Amerikaanse volk geen zin in nog een oorlog en dat hebben ze vaak genoeg herhaald. Sterker nog het is een van de redenen waarom Trump is verkozen. Als Trump niet levert dan staan de Europeanen er alleen voor en dat kan heel vervelende gevolgen hebben.
de EU kan dit ook zelf doen zonder de USA , maar met wel met instemming van de NAVO partners, al zal Orban altijd tegenstemmenquote:Op zondag 2 maart 2025 19:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je naar dit soort onzinkanalen luistert. De enige die met WO3 speelt is Poetin die een Europese democratie probeert met geweld plat te walsen.
Trump gaat de geschiedenis als de president die WW3 op zijn geweten heeft.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[ x ]
Nu krijg je toch een beetje je zin, Starmer is bereid om troepen te sturen en hij hoopt op steun van de Amerikanen. Slimme zet overigens van Starmer want dit zet Trump wel in een uitermate lastige positie. Vooralsnog heeft het Amerikaanse volk geen zin in nog een oorlog en dat hebben ze vaak genoeg herhaald. Sterker nog het is een van de redenen waarom Trump is verkozen. Als Trump niet levert dan staan de Europeanen er alleen voor en dat kan heel vervelende gevolgen hebben.
Wat een opruiende, nergens op gebaseerde tweet.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[ x ]
Ik zou Poetin niet tot het westen rekenen.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:27 schreef Vis1980 het volgende:
Tijd geleden dat er in het Westen zo'n oorlogshongerige leider zat, de vorige heeft het niet overleeft.
Die rekende ik al niet mee.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zou Poetin niet tot het westen rekenen.
Toch alweer meer dan 20 jaar. Gaat in het niet vallen bij de plannen van Trump, al denk ik niet dat ie deze termijn afmaakt.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
De tweede in mijn lijstje is Bush Junior.
Trump solliciteert inderdaad naar WW3 dus die overtreft alle voorgaande oorlogszuchtige westerse leiders.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Toch alweer meer dan 20 jaar. Gaat in het niet vallen bij de plannen van Trump, al denk ik niet dat ie deze termijn afmaakt.
Het is niet beter als Vance het overneemt. Eerder erger denk ik.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Toch alweer meer dan 20 jaar. Gaat in het niet vallen bij de plannen van Trump, al denk ik niet dat ie deze termijn afmaakt.
Dan ga je ervan uit dat hij wel in het Witte Huis mag blijven zitten na zijn straf.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is niet beter als Vance het overneemt. Eerder erger denk ik.
Het is te hopen dat de AIVD meeleest, idd.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Wat een opruiende, nergens op gebaseerde tweet.
Het kan allemaal maar op Fok.
overleefD. Voltooid deelwoord.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:27 schreef Vis1980 het volgende:
Tijd geleden dat er in het Westen zo'n oorlogshongerige leider zat, de vorige heeft het niet overleeft.
Nee, gisteren heeft Trump nog een EO uitgeschreven om het alleen voor dat woord aan te passen. Sorry, blijkbara gaat het allemaal wat te snel voor je.quote:
Helaas voor Trump neem ik hem net zo serieus als ik Sneeuwitje neem en zijn zijn EO's voor mij het papier niet waard waar ze (vermoedelijk vol spelfouten) op geschreven zijn.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, gisteren heeft Trump nog een EO uitgeschreven om het alleen voor dat woord aan te passen. Sorry, blijkbara gaat het allemaal wat te snel voor je.![]()
edit: ook voor 'blijkbara'.
Welke straf?quote:Op zondag 2 maart 2025 19:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dan ga je ervan uit dat hij wel in het Witte Huis mag blijven zitten na zijn straf.
Wtf?quote:Op zondag 2 maart 2025 20:04 schreef Perrin het volgende:
Ondertussen proberen miljardairs Tim Dunn en Farris Wilks de politiek in de staat Texas op te kopen en de staat te transformeren in een corrupte theocratie.
[ afbeelding ]
[ x ]
En waarom zou Vance levenslang krijgen? Word ff concreet i.p.v. mysterieus en cryptisch a.j.b.quote:
Enige waarop je kan hopen is dat hij minder goed ligt bij zijn achterban. Is een totaal ander type dan Trump. Dat hij de overhand houdt in de partij zelf is ook de vraag, andere zouden graag zijn positie innemen. Bij Trump is dat wat moeilijker.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is niet beter als Vance het overneemt. Eerder erger denk ik.
Ik geef aan dat Trump het einde niet haalt, wat een gok is. Ik reken toch wel op onze buddy's in Amerika dat het op een gegeven moment genoeg is, maar dan moeten ze eerst meer schade maken. Dan worden ze uit het Witte Huis gesleept en krijgen op zijn minst levenslang voor landverraad en nog veel meer.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En waarom zou Vance levenslang krijgen? Word ff concreet i.p.v. mysterieus en cryptisch a.j.b.
Er moet een collectief steunende gedachte zijn achter iedere vorm van een regering. Dat was er zelfs bij Nazi Duitsland en is er bij MAGA totaal niet omdat het een stel goofies zijn die de wetenschap op bijna alle terreinen (behalve de wapenindustrie) verwerpen.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik geef aan dat Trump het einde niet haalt, wat een gok is. Ik reken toch wel op onze buddy's in Amerika dat het op een gegeven moment genoeg is, maar dan moeten ze eerst meer schade maken. Dan worden ze uit het Witte Huis gesleept en krijgen op zijn minst levenslang voor landverraad en nog veel meer.
Het is een gok, maar ik geloof best dat er zelfs nu nog een grens is waar de VS in zijn totaal niet overheen wil. Verder veel scifi mijn verhaal, als je goed tussen de regels doorleest.
Het voorspelde vervolg op Project 2025; ergens in de toekomst zullen de wegen van de Techbros en Ultra nationalistische Christenen zich gaan scheiden. Want stiekem hebben die twee kampen maar heel weinig met elkaar op, ze hebben elkaar als een soort gelegenheidscoalitie gevonden in MAGA.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:04 schreef Perrin het volgende:
Ondertussen proberen miljardairs Tim Dunn en Farris Wilks de politiek in de staat Texas op te kopen en de staat te transformeren in een corrupte theocratie.
[ afbeelding ]
[ x ]
Interessant. Wat is jouw hypothese?quote:Op zondag 2 maart 2025 20:11 schreef Beathoven het volgende:
Elon Musk is trouwens ergens geestelijk door de mangel gehaald. In 2017 heeft hij nog gepleit voor een Universeel basis inkomen omdat er banen verloren zouden gaan aan AI. (Google: Elon Musk UBI). Dat staat hoger dan alle andere vormen van sociale zekerheden en zou zelfs socialistisch genoemd kunnen worden.
Volgens ChatGPT zou hij in 2019 dit voor het laatst hebben geopperd.
Nu sloopt hij alles wat er maar te slopen is.
Je verhaal maakt weinig sense op me, laat staan dat ik er scifi elementen in lees.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik geef aan dat Trump het einde niet haalt, wat een gok is. Ik reken toch wel op onze buddy's in Amerika dat het op een gegeven moment genoeg is, maar dan moeten ze eerst meer schade maken. Dan worden ze uit het Witte Huis gesleept en krijgen op zijn minst levenslang voor landverraad en nog veel meer.
Het is een gok, maar ik geloof best dat er zelfs nu nog een grens is waar de VS in zijn totaal niet overheen wil. Verder veel scifi mijn verhaal, als je goed tussen de regels doorleest.
quote:Op zondag 2 maart 2025 20:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Interessant. Wat is jouw hypothese?
Je neemt het simpelweg te serieus, het kwam kinderachtig genoeg op dit neer: Musk, Trump, Vance en de ja-knikkende minions gaan met deze chaos door totdat ze hardhandig uit het Witte Huis worden gehaald. Ik vraag me af, ls die er al is, waar die grens precies ligt. Voor een Westers land in moderne tijd ligt die grens al een heel stuk verder dan ik had verwacht.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je verhaal maakt weinig sense op me, laat staan dat ik er scifi elementen in lees.
Yup. Evangelical engnekken.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:04 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
[ x ]
Denk je niet dat techo-feudalisme gerund door miljardairs die een verwrongen vorm van pseudo-theocratie gebruiken om het volk te pacificeren best een werkende combo can zijn?quote:Op zondag 2 maart 2025 20:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het voorspelde vervolg op Project 2025; ergens in de toekomst zullen de wegen van de Techbros en Ultra nationalistische Christenen zich gaan scheiden. Want stiekem hebben die twee kampen maar heel weinig met elkaar op, ze hebben elkaar als een soort gelegenheidscoalitie gevonden in MAGA.
De nieuwe realiteit kan zo over zijn......quote:Op zondag 2 maart 2025 19:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ze hebben te maken met een nieuwe realiteit.
Die switcht iedere maand van standpunt. Puur voor de lol zou ze een kind moeten maken met Lindsay Graham. Dan krijg je de grootste draaikont ooit.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ x ]
Weten we nog, anderhalf jaar geleden, toen het er hl even naar uitzag dat Haley momentum kreeg binnen de GOP?
We zijn zo diep gezonken dat ik tegenwoordig al weemoedig wordt wanneer ik een Republikein fatsoenlijke taal uit hoor slaan.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:48 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die switcht iedere maand van standpunt. Puur voor de lol zou ze een kind moeten maken met Lindsay Graham. Dan krijg je de grootste draaikont ooit.
Onderzoeksjournalistiek. Zijn kleren van de keizer zijn dat hij wilde doen alsof hij zo authentiek was als Steve Jobs en zich als de grondlegger van bekende merken wilde voordoen. Na het overlijden van Jobs werd Musk in de media ook bewierookt als de CEO die Jobs z'n troonopvolger moest zijn. Terwijl hij meer een personality was die zich inkocht in bedrijven die al prima draaiden en verder bijna alles delegeerde. Je zag dat in een notendop terug in zijn "doen alsof.." hij zich naar de top had gespeeld in een game, maar dat eigenlijk door anderen had laten doen. Zo deed hij ook alsof hij CEO was.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Interessant. Wat is jouw hypothese?
Vergeleken bij Trump en zijn minions was Bush achteraf een oase in de woestijn.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
We zijn zover gezonken dat ik tegenwoordig al weemoedig wordt wanneer ik een Republikein fatsoenlijke taal uit hoor slaan.
Gun mij m'n momentje.
Rubio was ook ooit normaal.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ x ]
Weten we nog, anderhalf jaar geleden, toen het er hl even naar uitzag dat Haley momentum kreeg binnen de GOP?
Idd. Trump verandert iedereen in de slechtste versie van zichzelf.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Rubio was ook ooit normaal.
En JD Vance is ook 180 graden gedraaid
Rubio bijna tien jaar geleden over Oekrane, de kernwapens die ze hebben afgestaan en de belofte [ x ]
Musk, Vance, Rubio, Graham en vele anderen hebben waarschijnlijk wat geraffineerde bedreigingen gehad vanuit wat invloedrijke figuren in de Republikeinse en Russische circuit. De eersten die Trump niet steunden tijdens zijn vorige termijn hadden het over het gevaar dat ze "gepest" zouden worden. Maar het is waarschijnlijk meer serieuze chantage geweest in recentere jaren.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Rubio bijna tien jaar geleden over Oekrane, de kernwapens die ze hebben afgestaan en de belofte [ x ]
Dezelfde money and power.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat maakt het niet belachelijk dat er overleg is over de huidige realiteit.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:30 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
De nieuwe realiteit kan zo over zijn......
Bill Gates was CEO en hoewel Microsoft wel een koers had en via DOS de weg naar Windows had gevonden, was men vooral behoudend qua software en was er in zijn tijd een gebrek aan toekomstvisie.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:51 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik ben bereid om me aan het optimisme van die man vast te klampen.
Net zoals ik dat 10 tot 15 jaar geleden was met Bill Gates.
Maar het blijft een toespraak waarin hij de politieke machtswellustelingen te gemakkelijk opzij schuift. Je kunt wel zeggen dat hun ideen zijn gebaseerd op 'intellectual mistakes' en dat we ze zouden moeten negeren maar het vervelende is dat deze figuren heel machtig zijn (al dan niet met steun van de bevolking) en daar zelf heel anders over denken.
Nochtans beschouw ik zijn ideen grotendeels aantrekkelijk en verstandig voor Europa.
Bedreigingen zijn schijnbaar heel normaal in die contreien.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Musk, Vance, Rubio, Graham en vele anderen hebben waarschijnlijk wat geraffineerde bedreigingen gehad vanuit wat invloedrijke figuren in de Republikeinse en Russische circuit. De eersten die Trump niet steunden tijdens zijn vorige termijn hadden het over het gevaar dat ze "gepest" zouden worden. Maar het is waarschijnlijk meer serieuze chantage geweest in recentere jaren.
Als iemand daar eens een boekje over open doet is dat al een mooie stap richting ontmanteling.
Republicans terrified of crossing Trump due to physical threats, Democrat saysquote:With the president smashing norm after norm, even lawmakers within his party have feared for their personal safety, and at least one has told confidants that it has swayed his decision-making.
( )
Political survival is one. Senate and House Republicans know Trump will orchestrate the running of a primary challenger backed by Elon Musk’s unlimited resources if a member defies him. But this is not the whole story of Republican subservience to the president. In private, Republicans talk about their fear that Trump might incite his MAGA followers to commit political violence against them if they don’t rubber-stamp his actions.
“They’re scared shitless about death threats and Gestapo-like stuff,” a former member of Trump’s first administration tells me.
According to one source with direct knowledge of the events, North Carolina senator Thom Tillis told people that the FBI warned him about “credible death threats” when he was considering voting against Pete Hegseth’s nomination for defense secretary. Tillis ultimately provided the crucial 50th vote to confirm the former Fox & Friends host to lead the Pentagon. According to the source, Tillis has said that if people want to understand Trump, they should read the 2006 book Snakes in Suits: When Psychopaths Go to Work. (When asked for comment for this story, a spokesperson for Tillis said it was false that the senator had recommended the book in that capacity. The FBI said it had no comment.)
Fijne partij.quote:Eric Swalwell says threats to them and their families are stopping GOP officials from criticizing president
Republicans on Capitol Hill are shying away from criticizing Donald Trump’s policies over fears for their physical safety and that of their families, a Democratic member of Congress has said.
Eric Swalwell, a Democratic representative from California, said his Republican colleagues were “terrified” of crossing Trump not only because of the negative impact on their political careers, but also from anxiety that it might provoke physical threats that could cause personal upheaval and require them to hire round-the-clock security as protection.
( )
Musk, the billionaire Tesla and SpaceX entrepreneur, has threatened to use his vast wealth to fund primary challenges against any House or Senate Republicans who vote against Trump’s agenda or oppose his cabinet nominees.
The tactic appeared to be effective in the case of Joni Ernst, a Republican senator for Iowa, who reversed her initial opposition to Pete Hegseth’s nomination as defence secretary on the basis of sexual assault allegations that had been made against him after Musk funded adverts extolling a rightwing radio host who had vowed to challenge her in a primary.
Thom Tillis, a Republican senator for North Carolina, told people that he received FBI warnings of “credible death threats” when he was publicly considering voting against Hegseth, Vanity Fair reported. Tillis, who had spoken at length to witnesses who raised concerns about Hegseth’s behavior, ultimately voted in favor of his confirmation.
78% vindt volgens jouw video dat een vredesverdrag moet worden afgesloten door Rusland en Oekrane.quote:
quote:
Dan klopt dat "now" in je post niet.quote:The segment titled Harry Enten looks at shifting American support for Ukraine aired on CNN February 17, 2025, 11 days before president Zelensky's February 28 visit to Whitehouse.
Benieuwd hoeveel employees deze ultranationalist "Join or Die" gaat kruisvaarden.quote:bron: cnn 02mar25
Defense Secretary Pete Hegseth on Sunday directed civilian employees at the Pentagon to respond to the Trump administration’s request to detail their job accomplishments.
...
In a memo distributed to the Pentagon workforce on Friday and obtained by CNN, Hegseth ordered all civilian employees to respond to an email they were expected to receive on Monday asking for five bullet points “on their previous week’s achievements.”
Sowieso wat zouden die cijfers bewijzen behalve hoe beinvloedbaar een bevolking is?quote:Op zondag 2 maart 2025 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Dan klopt dat "now" in je post niet.
Dit.quote:Op zondag 2 maart 2025 22:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Sowieso wat zouden die cijfers bewijzen behalve hoe beinvloedbaar een bevolking is?
Terzijde, nog steeds veel te veel approval bij zijn aanhangers voor zijn hele persoon en beleid en het bedrog dat hij een deal tot vrede wil.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
78% vindt volgens jouw video dat een vredesverdrag moet worden afgesloten door Rusland en Oekrane.
Verder ben ik wel benieuwd hoe de cijfers er voor liggen nu Trump zijn ware aard heeft laten zien
Het is de vraag of hij echt dom is of dat hij een rol speelt. Als de missie was om Rusland een schijnzege te geven en de VS als de titanic te laten zinken is dat 100% gelukt.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wel eens wat van gehoord en dan? Alsof Trump schaamte kent. Geloof er niets van dat zoiets genoeg zou zijn om hem te te chanteren. Trump liegt al dat hij niet gezegd heeft wat hij de zin ervoor zei. Die zou gewoon nooit toegeven dat zon tape echt is, al staat hij #1 in views op pornhub.
Er zijn vast genoeg andere manieren om hem te chanteren, dat kan allemaal best. Maar dit is wat mij betreft dus BNW geleuter. Hij heeft letterlijk een memecoin om geld van buitenlandse mogendheden aan te nemen. Hij heeft nu weer weet ik hoeveel geheime documenten gestolen. Chantage lijkt me echt extreem veel minder waarschijnlijk dan gewoon omkoping of dat hij gewoon compleet zoekgespeeld wordt door politici als Putin.
We kunnen Trumps incompetentie elke dag zien al jaren lang.
Daar hoef je niks voor op te kopen hoor.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:04 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
[ x ]
Hehheh!quote:Op zondag 2 maart 2025 23:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Daar hoef je niks voor op te kopen hoor.
Jij hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt. Dat was al pijnlijk duidelijk voor eenieder met meer dan een hersencel, maar je blijft het maar trots etaleren.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 23:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je vind het niet genoeg dat er geld aan onzin word besteed terwijl het Amerikaanse volk word voorgelogen dat er nergens geld voor is?
Gilead is niet ver weg!quote:Op zondag 2 maart 2025 20:04 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
[ x ]
Investeer in rode jurken.quote:
Klopt dat is het vriendje van Marjorie Taylor Greene (MAGA afgevaardigde in het Huis) die nu door Trump als 'journalist' is toegelaten tot de White House press pool terwijl AP-journalisten door hem geband zijn. Brian Glenn vertegenwoordigt Real America's Voice een MAGA far right pro-Trump tv/cable channelquote:Op zondag 2 maart 2025 23:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Omdat een eerdere post van mij vanavond verwijderd is door een mod, waarin ik duidelijk maakte dat de vraag over het pak niet zomaar van een willekeurige reporter kwam, mag Jen Psaki het nog eens uitleggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijzonder dat er allerlei uitgaven waren waarvan Chuck Schumer notabene ook geen weet van had. Niemand heeft trek om transgender opera’s in Guatemala of Sesamstraat in Irak te sponsoren.quote:Op zondag 2 maart 2025 23:28 schreef V. het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt. Dat was al pijnlijk duidelijk voor eenieder met meer dan een hersencel, maar je blijft het maar trots etaleren.
Ik zal het je uitleggen. Er werd al continu onderzoek gedaan naar herspilling en fraude. Daarvoor waren de (onafhankelijke) Inspector Generals. Die nu dus weg moesten. Dan heb je nog de GAO, de Government Accountability Office, dat, zoals de naam al zegt, ervoor zorgt dat er rekenschap wordt afgelegd over bestede budgetten.
Musk is niet bezig met bestrijding van 'waste, fraud and abuse'.
Hij is bezig met het slopen van de overheid, het weghalen van controles op fraude, hij verwijdert de delen van de overheid die ervoor zorgen dat zijn bedrijven zich normaal en fatsoenlijk en volgens de regels moeten gedragen. Er is nog NIETS bewezen van fraude.
Uitstekende vraag overigens, bij het WEF en een of andere voormalige Sovjet staat kon hij wel een pak aantrekken. Waarom doet hij dat nu niet?quote:Op zondag 2 maart 2025 23:54 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Klopt dat is het vriendje van Marjorie Taylor Greene (MAGA afgevaardigde in het Huis) die nu door Trump als 'journalist' is toegelaten tot de White House press pool terwijl AP-journalisten door hem geband zijn. Brian Glenn vertegenwoordigt Real America's Voice een MAGA far right pro-Trump tv/cable channel![]()
Het fragment:
https://bsky.app/profile/drewharwell.com/post/3ljb2dgtesc2i
[ afbeelding ]
Je bent nog steeds de misinformatie aan het verspreiden.quote:Op maandag 3 maart 2025 00:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bijzonder dat er allerlei uitgaven waren waarvan Chuck Schumer notabene ook geen weet van had. Niemand heeft trek om transgender opera’s in Guatemala of Sesamstraat in Irak te sponsoren.
Ik blijf mij er overigens over verbazen dat dit je nog steeds zo dwars zit. Waarom is dat? Kreeg je net als de vrouw van Rory Stewart ook wat toegestopt om riant van te kunnen leven?
Waardeloze vraag.quote:Op maandag 3 maart 2025 00:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Uitstekende vraag overigens, bij het WEF en een of andere voormalige Sovjet staat kon hij wel een pak aantrekken. Waarom doet hij dat nu niet?
Een sample size van wat, 6/7 mensen?quote:Op maandag 3 maart 2025 00:24 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Ik ben benieuwd of het plan van Starmer een kans van slagen heeft.
De nieuwe Britten hebben er ieder geval geen trek in als de nood aan de man is.
Ik begin het verzoek van Starmer aan de Amerikanen steeds beter te begrijpen.
Het valt moeilijk te verkopen naar je bevolking om de grenzen van Oekrane te verdedigen terwijl ze de eigen grenzen weigeren te verdedigen.
Een of ander TikTok interview waarin vijf mensen worden gevraagd of ze dat zouden willen doen, vind jij een goede bron?quote:Op maandag 3 maart 2025 00:24 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Ik ben benieuwd of het plan van Starmer een kans van slagen heeft.
De nieuwe Britten hebben er ieder geval geen trek in als de nood aan de man is.
Ik begin het verzoek van Starmer aan de Amerikanen steeds beter te begrijpen.
Het valt moeilijk te verkopen naar je bevolking om de grenzen van Oekrane te verdedigen terwijl ze de eigen grenzen weigeren te verdedigen.
En de Amerikaanse belastingbetaler moet daar voor betalen omdat…..?quote:Op maandag 3 maart 2025 00:49 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je bent nog steeds de misinformatie aan het verspreiden.
Sorting Out the Facts on ‘Waste and Abuse’ at USAID
What we know about claims USAID funded 'Sesame Street' TV show in Iraq
En bovendien: waar mensen wel of niet op zitten te wachten of wat ze 'verspilling' vinden verschilt nogal. Fraude is het iig niet en zijn dat soort bedragen een druppel op de gloeiende plaat van uitgaven.
Niet zozeer maar omdat ik zelf in een immigrantenwijk ben opgegroeid weet ik hoe een hoop van die immigranten denken.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:03 schreef Durmada het volgende:
[..]
Een of ander TikTok interview waarin vijf mensen worden gevraagd of ze dat zouden willen doen, vind jij een goede bron?
Ook voor jou voor de zoveelste keer: budgetten die goedgekeurd zijn door het Congres kan je niet zomaar stopzetten.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En de Amerikaanse belastingbetaler moet daar voor betalen omdat…..?
Bovendien ga je voorbij aan het belangrijkste punt, de belastingbetaler krijgt een beetje inzicht in de geldstromen.
Transparantie is heel belangrijk voor een goed functionerende democratie.
Whataboutism en het gaat hier om een heel andere tijd met een heel andere president.quote:Op maandag 3 maart 2025 00:51 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waardeloze vraag.
Overigens:
[ afbeelding ]
Dat is een ander verhaal, het is nu aan het congres om dit soort geldverspilling het hoofd te bieden.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:09 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ook voor jou voor de zoveelste keer: budgetten die goedgekeurd zijn door het Congres kan je niet zomaar stopzetten.
Hij toont respect voor de traditie van presidenten in oorlogstijd. Dat Trump dat niet weet is zijn probleem. Het heeft niets met een gebrek aan respect te maken.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Whataboutism en het gaat hier om een heel andere tijd met een heel andere president.
Iedereen weet dat Trump respect heel belangrijk vind.
Als een staatshoofd om een gunst komt vragen dan is het wel handig om jezelf een beetje aan te passen.
Dat hoef je natuurlijk niet te doen, je kan constant de president onderbreken, met je ogen rollen en zelfs de VP uitschelden maar daar bereik je maar weinig mee.
Dat is geen ander verhaal. Die fondsen zijn geen fraude, het stopzetten ervan zonder goedkeuring van het Congres is daarentegen onwettiig.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is een ander verhaal, het is nu aan het congres om dit soort geldverspilling het hoofd te bieden.
Ik geef je wel gelijk dat dit een druppel is op een gloeiende plaat. Er zal nog veel meer gesneden moeten worden om het begrotingstekort te dichten.
Zelensky heeft Trump nodig niet andersom, dit bedoel ik dus met het respectloze. Dat Zelensky door anderen is ontvangen als een oorlogsheld bied geen garantie dat Trump dat ook maar moet doen.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:13 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hij toont respect voor de traditie van presidenten in oorlogstijd. Dat Trump dat niet weet is zijn probleem. Het heeft niets met een gebrek aan respect te maken.
Het is helemaal niet respectloos bedoeldquote:Op maandag 3 maart 2025 01:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zelensky heeft Trump nodig niet andersom, dit bedoel ik dus met het respectloze. Dat Zelensky door anderen is ontvangen als een oorlogsheld bied geen garantie dat Trump dat ook maar moet doen.
Vooral omdat Zelensky nog vrolijk campagne aan het voeren was voor Harris/Walz.
Ding is. dat is geen fraude. Sure, je kan er over praten dat het geldverspilling is. En het is goed om daar een discussie over te hebben.quote:Op maandag 3 maart 2025 00:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bijzonder dat er allerlei uitgaven waren waarvan Chuck Schumer notabene ook geen weet van had. Niemand heeft trek om transgender opera’s in Guatemala of Sesamstraat in Irak te sponsoren.
Ik blijf mij er overigens over verbazen dat dit je nog steeds zo dwars zit. Waarom is dat? Kreeg je net als de vrouw van Rory Stewart ook wat toegestopt om riant van te kunnen leven?
Dat claim ik ook nergens, dat soldatenpakje wat hij aanheeft is pure PR. Zo laat hij zien dat hij solidair is met de soldaten aan het front.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:19 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het is helemaal niet respectloos bedoeld
Dat is traditie.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat claim ik ook nergens, dat soldatenpakje wat hij aanheeft is pure PR. Zo laat hij zien dat hij solidair is met de soldaten aan het front.
Zelensky had beter moeten weten dat er een hoop mensen in de VS onder andere er zich behoorlijk aan irriteren. Mij maakt het niet zoveel uit dat hij dat uniform draagt in zijn eigen land, ik vind alleen wel dat als je ergens officieel op bezoek gaat je dat uniform moet inruilen voor een fatsoenlijk pak uit respect.
Ik hoop het niet maar het ligt wel in de lijn der verwachtingen nu. Een beetje kritiek op het gebrek aan vvmu en democratie en men staat in Europa meteen op de achterste benen.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:23 schreef Eagles89 het volgende:
Ik hoop met heel mn hart en ziel dat de USA de Navo verlaat. Het is tijd. Het is meer dan genoeg geweest, en als ik de reacties in dit topic lees, op nieuwssites, en op Nederlandse TV zie dan krijg ik bijna neiging niets liever meer te willen dan de VS uit Navo.
Zoek het lekker uit allemaal in Europa.
[ x ]
Moeten wel alle Amerikaanse basissen geleegd worden in Europa. Die kosten worden geschat op honderden miljarden. De Ramstein basis in Duitsland alleen al heeft 16000 Amerikaanse mensen in dienst.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:27 schreef Eagles89 het volgende:
De VS moet zich zsm terugtrekken uit de Navo.
[ x ]
Nee de VS wordt niet weggezet als de vijand, de VS is de bondgenoot waar je niet langer op kunt vertrouwen.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik hoop het niet maar het ligt wel in de lijn der verwachtingen nu. Een beetje kritiek op het gebrek aan vvmu en democratie en men staat in Europa meteen op de achterste benen.
De VS word nu weggezet als een vijand en ik geloof ook dat ze het oprecht menen.
Het Amerikaanse ideaal dat mensen vrijuit mogen spreken en dat er geluisterd moet worden in een democratie word niet breed gedragen in Europa.
Als het Amerikaanse volk het wilt kan het heel snel gaan:quote:Op maandag 3 maart 2025 01:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Moeten wel alle Amerikaanse basissen geleegd worden in Europa. Die kosten worden geschat op honderden miljarden.
Vraag is dus of Trump daar nu zin in heeft. Denk zelf van niet.
Zoveel geld daaraan uitgeven doet het vast heel goed bij de Amerikaanse belastingbetaler.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Moeten wel alle Amerikaanse basissen geleegd worden in Europa. Die kosten worden geschat op honderden miljarden.
Vraag is dus of Trump daar nu zin in heeft. Denk zelf van niet.
Betwijfel ik. Het zal zo'n enorme operatie zijn dat het sowieso jaren in beslag zou nemen.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:32 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Als het Amerikaanse volk het wilt kan het heel snel gaan:
[ x ]
Ik zie wel enige sporen van racisme in deze tweets, dus waarom moeten we de mening van deze twee serieus nemen?quote:Op maandag 3 maart 2025 01:32 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Als het Amerikaanse volk het wilt kan het heel snel gaan:
[ x ]
Omdat er rake dingen werden gezegd over de stand van zaken in Europa en Vance zich terecht afvraagt of we nog wel dezelfde waarden delen?quote:Op maandag 3 maart 2025 01:31 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee de VS wordt niet weggezet als de vijand, de VS is de bondgenoot waar je niet langer op kunt vertrouwen.
En die woont dan in de VS ...quote:Op maandag 3 maart 2025 01:35 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik zie wel enige sporen van racisme in deze tweets, dus waarom moeten we de mening van deze twee serieus nemen?
Ik nam even snel een voorbeeld, de senator van Utah, Mike Lee, riep het ook, en die heeft wel wat invloed.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:35 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik zie wel enige sporen van racisme in deze tweets, dus waarom moeten we de mening van deze twee serieus nemen?
Lekker lulverhaal weer. Trump die een couppoging deed om aan de macht te blijven maar Europa is anti-democratisch!quote:Op maandag 3 maart 2025 01:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Omdat er rake dingen werden gezegd over de stand van zaken in Europa en Vance zich terecht afvraagt of we nog wel dezelfde waarden delen?
Persoonlijk ben ik daar allang over uit, Europeanen hebben een broertje dood aan vrijheid van meningsuiting en democratie.
Ik ben maar wat blij dat er eindelijk iemand met aanzien dat eventjes kwam vertellen in Munchen.
Ik vind het alleen jammer dat die kritiek vanuit de VS moest komen in plaats van een van de Europese leiders.
Het antwoord is nee natuurlijk, hier hechten we aan democratie, wet en recht.quote:
Maar hebben ze ongelijk? Het was nooit een prioriteit geweest om kansloze immigranten te weren ondanks dat de bevolking daar wel om zat te schreeuwen. De verzorgingsstaat, het pamperen van immigranten etc stond op de voorgrond en een ieder die daar vraagtekens bij zette werd vakkundig buiten het debat gehouden met goedkeuring van de progressieve partijen die nu om het hardst zitten te schreeuwen voor een nieuw soort van EU nationalisme compleet met een heel leger.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:35 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Die heeft vast enige invloed. Ik geloof ook best dat er redelijk wat Amerikanen zijn met dezelfde mening. Maar dat is niet het totaalbeeld van het Amerikaanse volk. Volgens mij zien we uitgerekend de laatste dagen dat het Amerikaanse volk behoorlijk verdeeld is.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:36 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik nam even snel een voorbeeld, de senator van Utah, Mike Lee, riep het ook, en die heeft wel wat invloed.
We hebben hier een broertje dood aan democratie en het vrije woord. Bovendien word het recht hier helaas selectief toegepast, Jan Roos was laatst nog opgepakt vanwege een tweet terwijl Akwasi voor hetzelfde “vergrijp” kon rekenen op steun en begrip.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:42 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het antwoord is nee natuurlijk, hier hechten we aan democratie, wet en recht.
En ja dat is inclusief het vrije woord dat vanzelfsprekend grenzen kent, je kunt niet lekker racistisch leuzen gaan roepen of oproepen tot geweld.
Ook is het vanzelfsprekend dat desinformatie niet zomaar ongehinderd rond moet kunnen gaan.
Ik snap totaal niet wat hier raar aan is. De VS heeft speciale visa en zelfs een green card programma, (zo ben ik zelf ook in de VS terechtgekomen) voor een land als Nederland, vanwege de redenen dat het mensen zijn die een hoge kans hebben dat ze weer terugkeren naar Nederland, en tegelijkertijd weinig criminaliteit veroorzaken, geen gekke acties als massale gezinshereniging etc uitvoeren. Ze hebben dat niet met landen in Zuid Amerika, Afrika en Oost Europa en het MO, omdat daar de problemen vandaan komen. Als vervolgens inwoners van die landen massaal in Nederland/West Europa komen wonen wat nu al jarenlang heeft plaatsgevonden, zijn ze ook niet blind, en kappen ze ermee. Vance zei het letterlijk in Munchen in zn speech: Europa is enorm veranderd demografisch gezien en er zijn massaal mensen toegelaten zonder screening. Dat die mensen vervolgens op hun nieuwe NL paspoort kunnen profiteren van de unieke soepele visa programma’s de VS in kunnen komen, daar zitten ze daar niet op te wachten. En dan komen we op mijn punt: een Nederlands paspoort gaat devalueren en binnenkort verwacht ik dat je met een Nederlands paspoort niet meer overal zomaar toegelaten wordt.quote:Op zondag 2 maart 2025 11:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jij wilt beweren dat de VS dus een ontwikkeld land is? Rare manier van dat tonen hebben ze dan. En jij denkt dat ontwikkelde landen volkomen meegaan met jouw racisme en xenofobie en Nederlandse staatsburgers anders gaan behandelen omdat hier wel eens asielzoekers worden toegelaten?
En wederom een whataboutism, slaap lekker Kijkertje.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:38 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Lekker lulverhaal weer. Trump die een couppoging deed om aan de macht te blijven maar Europa is anti-democratisch!
Ik ben wel weer klaar met je![]()
Klopt zeker, maar de mensen met invloed zullen de doorslag voeren.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:43 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Die heeft vast enige invloed. Ik geloof ook best dat er redelijk wat Amerikanen zijn met dezelfde mening. Maar dat is niet het totaalbeeld van het Amerikaanse volk. Volgens mij zien we uitgerekend de laatste dagen dat het Amerikaanse volk behoorlijk verdeeld is.
Ze weten het hier dan wel weer een prachtige draai te geven dat die mineralen toch pas over 100 jaar winst gaan opleveren en dat Europa nu eindelijk een echt leger op de been weet te krijgen, ze verzinnen daadwerkelijk ALLES om de VS met opperbaas Trump aan het roer geen gelijk te hoeven gevenquote:Op maandag 3 maart 2025 02:24 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Zelensky wil toch tekenen bij het kruisje, maar hoe zit het dan met Starmer en zijn plannen?
Heeft Trump hier nu een serieuze overwinning behaald door de grondstoffen te claimen en de Europeanen de veiligheid te laten garanderen?
Zo ja, dan zijn we voor de zoveelste keer in het pak genaaid door volgens de stamgasten hier een extreem domme president.
Die tweet van Orban is fantastisch. Na een lange bloederige oorlog is er eindelijk iemand die opstaat voor vrede. Het is alleen jammer dat de EU imperialistische ambities hebben en daarom blijven ze maar pushen voor meer oorlog.quote:Op maandag 3 maart 2025 02:39 schreef Eagles89 het volgende:
Hier in dit topic ben ik een van de weinigen die DJ Trump zien voor wat die echt is, maar gelukkig zijn er op genoeg websites, en natuurlijk X, genoeg anderen die er hetzelfde over denken: ik HOUD van die man. En elke keer denk ik weer terug aan die avond in juli, dat hij millimeters van de dood is geweest, direct opstond en riep: “FIGHT FIGHT FIGHT”….
[ x ]
????quote:Op maandag 3 maart 2025 03:23 schreef Kijkertje het volgende:
Dus Hitler was zwak en Chamberlain was sterk.
MAGA-logica!
Ik refereerde meer aan de Bill Gates van na zijn 'pensioen'.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:40 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Bill Gates was CEO en hoewel Microsoft wel een koers had en via DOS de weg naar Windows had gevonden, was men vooral behoudend qua software en was er in zijn tijd een gebrek aan toekomstvisie.
Sachs zat zijn carriere lang bij vele wereldleiders en belangrijke onderhandelingen namens de VS.
Van alles wat er in de afgelopen tijd is gebeurd is dit imho werkelijk een mijlpaal in de geschiedenis. Dat zo iemand min of meer aangeeft dat Amerika zoals het was nu gewoon is afgerond met dit fascisme en de blauwdrukken stuk voor stuk op tafel gooit in Europa is een unicum.
En er gaan waarschijnlijk nog meer lezingen volgen.
Gestemd voor Trump.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ x ]
Misschien heeft zijn vader - als een Engel des Hemels - hem vannacht van Godswege bezocht.quote:Op maandag 3 maart 2025 05:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Goed nieuws: RFK ziet nu in dat het mazelen vaccin toch wel belangrijk is
Diezelfde Vance van een regering die in het Witte Huis die Zelensky de mond snoert, bepaalde persagentschappen weigert in het Witte Huis, republikeinse senatoren bedreigt die niet conform Trump opereren, iedereen vervangt door Trump loyalisten, een lijst met verboden woorden opstelt en overheidswebsites neer haalt om die woorden te verwijderen, en ga zo maar door...quote:Op maandag 3 maart 2025 01:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Omdat er rake dingen werden gezegd over de stand van zaken in Europa en Vance zich terecht afvraagt of we nog wel dezelfde waarden delen?
Persoonlijk ben ik daar allang over uit, Europeanen hebben een broertje dood aan vrijheid van meningsuiting en democratie.
Ik ben maar wat blij dat er eindelijk iemand met aanzien dat eventjes kwam vertellen in Munchen.
Ik vind het alleen jammer dat die kritiek vanuit de VS moest komen in plaats van een van de Europese leiders.
quote:Rachel Maddow looks at a string of peculiar behavior by Donald Trump and Trump administration policies that don't seem to have the welfare of the United States as their goal, and wonders who those policies are good for if they aren't good for the U.S.
Nou ja hij heeft een punt. Poetin kun je inderdaad een nazi noemen met z'n invasieoorlog, de Oekraners niet. Blij dat we het dan nu daar over eens zijn.quote:Op maandag 3 maart 2025 06:41 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/juddlegum.bsky.social/post/3ljg3wenhmk2p
[ afbeelding ]
Goed argument!
Goed punt!quote:Op maandag 3 maart 2025 07:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja hij heeft een punt. Poetin kun je inderdaad een nazi noemen met z'n invasieoorlog, de Oekraners niet. Blij dat we het dan nu daar over eens zijn.
Putin heeft natuurlijk beloofd dat hij daar ook mee stopt zolang Trump president isquote:Op maandag 3 maart 2025 07:16 schreef Basp1 het volgende:
Hegseth Orders Pentagon to Stop Offensive Cyberoperations Against Russia
Magaspindoctors incoming om te verklaren dat ze echt niet in de zakken van de russen zitten en de russen vanaf heden toch echt als de nieuwe good guys gezien moeten worden en het communisme ons de eeuwige vrijheid gaat opleveren in Europa.
Die zullen ze hard nodig hebben, spindoctors, want dit is hoe de Amerikaanse bevolking over Putin denkt en daar zitten uiteraard ook hl veel Trump stemmers tussen.quote:Op maandag 3 maart 2025 07:16 schreef Basp1 het volgende:
Hegseth Orders Pentagon to Stop Offensive Cyberoperations Against Russia
Magaspindoctors incoming om te verklaren dat ze echt niet in de zakken van de russen zitten en de russen vanaf heden toch echt als de nieuwe good guys gezien moeten worden en het communisme ons de eeuwige vrijheid gaat opleveren in Europa.
Omdat het Congres en de Senaat het budget hebben goedgekeurd en de president daar zijn handtekening onder heeft gezet. Echt, veel eenvoudiger kan ik het niet voor je maken.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En de Amerikaanse belastingbetaler moet daar voor betalen omdat…..?
Welke transparantie? Die van een oorspronkelijk illegale, niet door de Senaat goedgekeurde Zuid-Afrikaanse immigrant, die bijna 40 miljard aan subsidies van de Amerikaanse overheid lurkt en met behulp van een paar hackertjes, waaronder een kleinzoon van een KGB-spion, besluit dat de armsten in de VS, waaronder vooral heeeeel veeel MAGA's, geen zorg meer krijgen?quote:Bovendien ga je voorbij aan het belangrijkste punt, de belastingbetaler krijgt een beetje inzicht in de geldstromen.
Transparantie is heel belangrijk voor een goed functionerende democratie.
Sowieso is dat 'nazi' inmiddels wel een beetje een rare samenstelling van eigenschappen geworden, ik denk dat we prima nazi voor maga kunnen vervangen en dan iedereen ook wel weet waar de vlag hangt. Maakt het ook wel zo duidelijk of je het nu over het heden hebt of 40-45quote:Op maandag 3 maart 2025 06:41 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Goed argument!
Als de eieren maar goedkoop zijn!quote:Op maandag 3 maart 2025 08:47 schreef Basp1 het volgende:
Belangrijkste talking point van de magas is blijkbaar vandaag opeens transparantie voor de hardwerkende belastingbetaler. Wanneer gaat de hardwerkende Amerikaanse belastingbetaler eigenlijk transparant inzicht krijgen in hoeveel belasting hun relatief betalen ten opzichte van de belastingontwijkende Trumps en Musks in dat land.
Zelfs debiele kamelen zouden niet een dergelijke domme uitspraak doen.quote:Op maandag 3 maart 2025 06:41 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Goed argument!
Nou, de ouwe Joe was niet erg van het protecten van children, hoor. Google hem maar even en kijk hoe hij met zijn dochter is omgegaan. Dus ik vrees dat RFK ook niet al te beschermend zal zijn geweest.quote:Op maandag 3 maart 2025 05:23 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Misschien heeft zijn vader - als een Engel des Hemels - hem vannacht van Godswege bezocht.
"Protect thy children."
Toch een soort lala met de vingers in de oren. Met mij gaat het nog prima en de waarden waar aan getornd wordt gaat toch over andere mensen.quote:Op maandag 3 maart 2025 09:38 schreef Barbusse het volgende:
Het is dit weekend wel een feestje van anti-democratische 'wat fijn dat de VS wegzakt in een moeras van kapitalistisch fascisme en ik kan niet wachten op het moment dat dit ook in Europa gaat gebeuren'-posts geweest, nietwaar?
Dat hopeloze egoisme en de droom dat ze zelf niet aan de beurt zullen komen is wel onironisch hilarisch hoor.quote:Op maandag 3 maart 2025 09:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Toch een soort lala met de vingers in de oren. Met mij gaat het nog prima en de waarden waar aan getornd wordt gaat toch over andere mensen.Laten we iedereen* lekker in de shit zakken.
*uitgezonderd wij
Koekoekquote:Op maandag 3 maart 2025 06:41 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Goed argument!
Je snapt echt helemaal niets.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:44 schreef Eagles89 het volgende:
Ik snap totaal niet wat hier raar aan is.
Ja en de toenemende anti-Europa drek wordt elke avond hardnekkiger. Vandaag is daar nog eens een portie racisme bijgekomen. Vroeger werd je dan voor een lange tijd uit het topic gebonjourd, maar ik sluit niet uit dat er bazen van bepaalde weblogs zijn die het er nog mee eens zijn ook.quote:Op maandag 3 maart 2025 08:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het hek is vannacht weer open blijven staan zie ik, je zou je toch bijna gaan afvragen vanuit welke tijdszones er gepost wordt.
quote:Op maandag 3 maart 2025 10:08 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat hopeloze egoisme en de droom dat ze zelf niet aan de beurt zullen komen is wel onironisch hilarisch hoor.
quote:Op maandag 3 maart 2025 11:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is zo ontzettend niksig wat ons huidige kabinet doet.
Kabinet stopt met aanpak
x100
Het suprainterbellumquote:Op maandag 3 maart 2025 11:36 schreef Perrin het volgende:
We hebben het goed gehad samen die 80 jaar.
[ x ]
https://www.volkskrant.nl(...)a-politiek~b3735578/quote:Vaccincriticus Kennedy spreekt nu toch steun uit voor mazelenprik
Maar zondag zei de minister in een opiniestuk dat werd gepubliceerd door Fox News dat hij ‘zeer bezorgd’ was over de recente uitbraak van mazelen.
‘Vaccins beschermen niet alleen individuele kinderen tegen mazelen, maar dragen ook bij aan de immuniteit van de gemeenschap, door degenen te beschermen die om medische redenen niet kunnen worden gevaccineerd’, schreef hij.
Als je goed wilt slacken moet je kamerlid voor de PVV worden.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is zo ontzettend niksig wat ons huidige kabinet doet.
Kabinet stopt met aanpak
x100
Musk zegt: zolang je Polen niet binnenvalt ben je geen Nazi.quote:Op maandag 3 maart 2025 06:41 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Goed argument!
Dat racisme is er al een tijdje en meer specifiek van 1 user. Die TR ik en mijn ervaring is dat dergelijke posts weggehaald worden.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:03 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja en de toenemende anti-Europa drek wordt elke avond hardnekkiger. Vandaag is daar nog eens een portie racisme bijgekomen. Vroeger werd je dan voor een lange tijd uit het topic gebonjourd, maar ik sluit niet uit dat er bazen van bepaalde weblogs zijn die het er nog mee eens zijn ook.
Danny schijnt idd een enorme Trump fan te zijn ja.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:03 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja en de toenemende anti-Europa drek wordt elke avond hardnekkiger. Vandaag is daar nog eens een portie racisme bijgekomen. Vroeger werd je dan voor een lange tijd uit het topic gebonjourd, maar ik sluit niet uit dat er bazen van bepaalde weblogs zijn die het er nog mee eens zijn ook.
Logisch wel, trumpie zei al dat ze moe zouden worden van het winning en nu is het te zien dat ze er moe van zijn geworden en dus zijn ze maar gestopt met winning.quote:
Even door het zuur bijten en daarna wordt Amerika ‘so rich’.quote:
Zelfs Kim, XI en Poetin zijn nog grotere staatsmannen na de strapatsen van deze Amerikaanse volwassen kleuters afgelopen weekend.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:22 schreef StateOfMind het volgende:
Zelensky is in zijn eentje meer man en een groter staatsman dan Trump, Vance, Graham en Mussk bij elkaar.
Speciale 3-daagse militaire operatie om Canada in te nemen.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:32 schreef capricia het volgende:
[ x ]
Zeggen jullie het maar. Wat gaat ie nu weer aankondigen?
Gaza, Oekrane, Navo?
Dat wordt een officile verloving met Poetin.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:32 schreef capricia het volgende:
[ x ]
Gaza, Oekrane, Navo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Nieuwe shitcoin?quote:Op maandag 3 maart 2025 14:32 schreef capricia het volgende:
[ x ]
Gaza, Oekrane, Navo?
Hij is zwanger van Elon?quote:
"Oceania was at war with Eurasia; therefore Oceania had always been at war with Eurasia."quote:Op maandag 3 maart 2025 14:43 schreef cynicus het volgende:
Je zag trouwens bij de oval office bijeenkomst dat Rubio nog wat moeite heeft met zijn 1984 rol in de kernpartij en de switch van Azi naar Europa als vijand (de VS hadden altijd al oorlog met Europa!). Als hij niet oppast wordt hij beschuldigd van lidmaatschap van het Broederschap en uitgewist, kritiek op de Broeder wordt niet geaccepteerd.
Als de Partij het woord ‘peace’ gebruikt is dat newspeak voor de roof van Oekraense grondstoffen zonder er ook maar iets voor terug te geven.
Malaria coin onderdeel van de Strategic Reserve?quote:
Navo uit en meer Trump Towers in Rusland.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:32 schreef capricia het volgende:
[ x ]
Gaza, Oekrane, Navo?
De bouw van het Trump Trade Center begint volgend jaar.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:32 schreef capricia het volgende:
[ x ]
Gaza, Oekrane, Navo?
Ik weet het niet, maar ga ervanuit dat een aantal users de ketamine al klaar hebben staan.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:32 schreef capricia het volgende:
[ x ]
Gaza, Oekrane, Navo?
Totale stop hulp aan Oekrane.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:32 schreef capricia het volgende:
[ x ]
Gaza, Oekrane, Navo?
Dinsdagavond toch?quote:Op maandag 3 maart 2025 15:07 schreef Ludachrist het volgende:
Lekker uit de navo stappen op de maandagavond, waarom ook niet.
Nieuws wat echt niemand aan zag komen.quote:
Goh, maar Howard was toch echt van mening dat zulke dingen niet ging gebeuren, het ging alleen om de promotie van 'afwijkende' seksualiteit. Ik ben in shock.quote:
quote:Op maandag 3 maart 2025 06:29 schreef Kijkertje het volgende:
Rachel Maddow was weer erg goed:
'Who's that good for?': Maddow connects the dots on Donald Trump's behavior toward Russia
[..]
Die is al stopgezet meende ikquote:Op maandag 3 maart 2025 15:07 schreef cynicus het volgende:
[..]
Totale stop hulp aan Oekrane.
Want Trump had zijn lange teen onder Zelenskyy geplaatst en toen ging hij er per ongeluk op staan. Nu is Trump vies-mad en speelt hij de enige kaart die hij had. De bewering dat Zelenskyy slechtere kaarten had was een bluf.
Dat doen ze al: More than a dozen states have passed new laws that led to restrictions on pornography.quote:Op maandag 3 maart 2025 15:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nieuws wat echt niemand aan zag komen.
Ben benieuwd wanneer ze achter pr0n aangaan.
@HowardRoark heeft hier vast een goede verklaring voor.quote:Op maandag 3 maart 2025 15:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Goh, maar Howard was toch echt van mening dat zulke dingen niet ging gebeuren, het ging alleen om de promotie van 'afwijkende' seksualiteit. Ik ben in shock.
shockedpikachu.gifquote:Op maandag 3 maart 2025 15:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Goh, maar Howard was toch echt van mening dat zulke dingen niet ging gebeuren, het ging alleen om de promotie van 'afwijkende' seksualiteit. Ik ben in shock.
Hij wordt as we speak gebriefed door zijn overlords.quote:Op maandag 3 maart 2025 15:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
@:howardroark heeft hier vast een goede verklaring voor.
Het zou me niks verbazen als men in MAGAstan zich ook daar mee gaat proberen te bemoeien.quote:Op maandag 3 maart 2025 15:13 schreef Vis1980 het volgende:
'Ja, wat een onzin, je mag gewoon homo zijn hoor, als je maar gewoon in je slaapkamer blijft. Die vrijheid heb je'.
Hij gaat een maand naar zichzelf vernoemenquote:Op maandag 3 maart 2025 14:32 schreef capricia het volgende:
[ x ]
Gaza, Oekrane, Navo?
De volgende stap is dat zoenen of hand in hand lopen op straat als uitlokking of pervers wordt geframed. En geen homo-cafe's/clubs meer want dat is discriminerend voor hetero's.quote:Op maandag 3 maart 2025 15:13 schreef Vis1980 het volgende:
'Ja, wat een onzin, je mag gewoon homo zijn hoor, als je maar gewoon in je slaapkamer blijft. Die vrijheid heb je'.
Nu nog niet eerst nog wat andere marginale aanvallen die homos zijn pas als een van de laatste aan de beurt. Het 4e rijk is ook niet in 1 dag gebouwd.quote:Op maandag 3 maart 2025 15:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen als men in MAGAstan zich ook daar mee gaat proberen te bemoeien.
Ja vrij apart dat hij zijn eigen Trump coin niet noemde. In elk geval zal crypto een nieuw verhaaltje moeten verzinnen om hun online casinos goed te praten nu Amerika er ook in mee wil doen. Anti-establishment is het bepaald niet meer op die manier.quote:Op maandag 3 maart 2025 15:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Malaria coin onderdeel van de Strategic Reserve?
Na:quote:Op maandag 3 maart 2025 15:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nieuws wat echt niemand aan zag komen.
Ben benieuwd wanneer ze achter pr0n aangaan.
Verwacht eerder dat het geframed gaat worden als een aanval op christelijke waarden en 'religious freedom'.quote:Op maandag 3 maart 2025 15:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De volgende stap is dat zoenen of hand in hand lopen op straat als uitlokking of pervers wordt geframed. En geen homo-cafe's/clubs meer want dat is discriminerend voor hetero's.
Zijn lelijke kop op Mount Rushmore.quote:Op maandag 3 maart 2025 15:27 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Hij gaat een maand naar zichzelf vernoemen
Dan zou ik ineens voorstander worden van de Amerikaanse Taliban.quote:Op maandag 3 maart 2025 15:30 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Zijn lelijke kop op Mount Rushmore.
State of the Union. Dus zou iets binnenlands moeten zijn.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:32 schreef capricia het volgende:
[ x ]
Gaza, Oekrane, Navo?
Belangrijke nuance: anti-establishment in de context van het libertarisme. Libertarisme is slechts een stroming binnen crypto. Wel de stroming die met Bitcoin begon, dat wel. Maar de tijd dat die stroming de enige was ligt al meer dan 10 jaar achter ons zo'n beetje. Een hoop van die mensen denken dat Trump II zal leiden naar een (soort) libertarische samenleving en juichen de huidige gang van zaken om die reden toe. Maar inderdaad voor de meeste mensen geldt line goes up.quote:Op maandag 3 maart 2025 15:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja vrij apart dat hij zijn eigen Trump coin niet noemde. In elk geval zal crypto een nieuw verhaaltje moeten verzinnen om hun online casinos goed te praten nu Amerika er ook in mee wil doen. Anti-establishment is het bepaald niet meer op die manier.
Van de andere kant de mensen in crypto hebben volgens mij het ideologie verhaaltje bijna compleet losgelaten en het enige wat nog boeit is line goes up. Dat het vooral in het voordeel zal zijn van insiders en hele rijken, dat de gewone investeerder bag holder is maakt blijkbaar weinig uit.
Waar heb ik wat gezegd?quote:Op maandag 3 maart 2025 15:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Prima, porno is ook schadelijk en onnodig.quote:Op maandag 3 maart 2025 15:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat doen ze al: More than a dozen states have passed new laws that led to restrictions on pornography.
Als je dit soort rare spotprenten serieus gaat nemen wel ja.quote:Op maandag 3 maart 2025 15:20 schreef Vis1980 het volgende:
Je zou er maar zitten, gezien vanuit Zelenski:
[ afbeelding ]
Tja, voor iemand die op vakantie gaat in Islamabad, zal dat wel geen probleem zijn natuurlijk.quote:Op maandag 3 maart 2025 15:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen als men in MAGAstan zich ook daar mee gaat proberen te bemoeien.
Daar ligt al een voorstel voor.quote:Op maandag 3 maart 2025 15:30 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
- We hebben geen begroting voor komend jaar, zoek het allemaal maar uit.quote:Op maandag 3 maart 2025 15:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
State of the Union. Dus zou iets binnenlands moeten zijn.
Goed plan. Een blijvende waarschuwing voor toekomstige generaties dat waakzaamheid voor de democratie en intolerantie voor fascisme noodzakelijk blijft.quote:Op maandag 3 maart 2025 15:30 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Kennis is op zn minst onnodig, dus boeken ook lijkt mequote:Op maandag 3 maart 2025 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
HowardRoark is er voorstander van dat de staat porno aan banden legt. Het zal ook weer eens niet.
Laat me raden: films, boeken en games moet ook worden gecensureerd?
Daar zijn we al aanbeland met hun debiele claims dat 'christianity under attack' is...quote:Op maandag 3 maart 2025 15:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Verwacht eerder dat het geframed gaat worden als een aanval op christelijke waarden en 'religious freedom'.
Dat noemen ze nou 'religious freedom'.quote:Op maandag 3 maart 2025 15:53 schreef Janneke141 het volgende:
Land of the Free: de vrijheid om anderen te beperken in hun vrijheid.
Ze zouden de GOP kunnen hernoemen naar PVV (of POL om het Engelstalig te houden).quote:Op maandag 3 maart 2025 15:53 schreef Janneke141 het volgende:
Daar komt het wel op neer ja. Boekverbrandingkje erbij...quote:Op maandag 3 maart 2025 15:53 schreef Janneke141 het volgende:
Of opheffen van alle sancties. Daar verdient de VS geld mee en Putin ook, dus lijkt me een quick win. Dan kan Rusland weer groots oorlogstuig gaan produceren om Oekrainse moeders en kinderen in bloederige stukjes te schieten en zal het geframed worden als 'Oekraine wilde de oorlog aan de gang houden'. En Eagles komt hier dan juichen.quote:Op maandag 3 maart 2025 15:07 schreef Fretwork het volgende:
Navo uit lijkt me overigens het juiste antwoord
En een boel kneuzen komen dan weer roepen dat je daar geen kritiek op mag hebben zo lang je niet in de loopgraven in Oekrane zit.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:06 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Of opheffen van alle sancties. Daar verdient de VS geld mee en Putin ook, dus lijkt me een quick win. Dan kan Rusland weer groots oorlogstuig gaan produceren om Oekrainse moeders en kinderen in bloederige stukjes te schieten en zal het geframed worden als 'Oekraine wilde de oorlog aan de gang houden'. En Eagles komt hier dan juichen.
Het lijkt me dat voor de meeste mensen geldt gerugpulled worden of bag holden. Crypto is een zero sum game het creert niks behalve de mogelijkheid makkelijker op te lichten. Vast en zeker zullen er ook mensen rijk zijn geworden van vroeg investeren, toch zullen de meeste daarvan ook wel comfortabel erbij hebben gezeten voor de crypto.quote:Op maandag 3 maart 2025 15:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Belangrijke nuance: anti-establishment in de context van het libertarisme. Libertarisme is slechts een stroming binnen crypto. Wel de stroming die met Bitcoin begon, dat wel. Maar de tijd dat die stroming de enige was ligt al meer dan 10 jaar achter ons zo'n beetje. Een hoop van die mensen denken dat Trump II zal leiden naar een (soort) libertarische samenleving en juichen de huidige gang van zaken om die reden toe. Maar inderdaad voor de meeste mensen geldt line goes up.
Dit denk ik ook. De cheeto bonito wil gewoon 'great deals' kunnen maken.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:06 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Of opheffen van alle sancties. Daar verdient de VS geld mee en Putin ook, dus lijkt me een quick win. Dan kan Rusland weer groots oorlogstuig gaan produceren om Oekrainse moeders en kinderen in bloederige stukjes te schieten en zal het geframed worden als 'Oekraine wilde de oorlog aan de gang houden'. En Eagles komt hier dan juichen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |