abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216902309
twitter

Ik ben benieuwd of het plan van Starmer een kans van slagen heeft.
De nieuwe Britten hebben er ieder geval geen trek in als de nood aan de man is.
Ik begin het verzoek van Starmer aan de Amerikanen steeds beter te begrijpen.
Het valt moeilijk te verkopen naar je bevolking om de grenzen van Oekrane te verdedigen terwijl ze de eigen grenzen weigeren te verdedigen.
  maandag 3 maart 2025 @ 00:49:38 #152
323401 Kijkertje
met filter
pi_216902379
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 00:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Bijzonder dat er allerlei uitgaven waren waarvan Chuck Schumer notabene ook geen weet van had. Niemand heeft trek om transgender opera’s in Guatemala of Sesamstraat in Irak te sponsoren.
Ik blijf mij er overigens over verbazen dat dit je nog steeds zo dwars zit. Waarom is dat? Kreeg je net als de vrouw van Rory Stewart ook wat toegestopt om riant van te kunnen leven?
Je bent nog steeds de misinformatie aan het verspreiden.

Sorting Out the Facts on ‘Waste and Abuse’ at USAID

What we know about claims USAID funded 'Sesame Street' TV show in Iraq

En bovendien: waar mensen wel of niet op zitten te wachten of wat ze 'verspilling' vinden verschilt nogal. Fraude is het iig niet en dat soort bedragen zijn een druppel op de gloeiende plaat van uitgaven.

Sws een aanfluiting die DOGE-heksenjacht:

DOGE Quietly Deletes the 5 Biggest Spending Cuts It Celebrated Last Week

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 03-03-2025 01:07:07 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 3 maart 2025 @ 00:51:56 #153
323401 Kijkertje
met filter
pi_216902395
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 00:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Uitstekende vraag overigens, bij het WEF en een of andere voormalige Sovjet staat kon hij wel een pak aantrekken. Waarom doet hij dat nu niet?
Waardeloze vraag.

Overigens:

[ Bericht 9% gewijzigd door Kijkertje op 03-03-2025 00:58:07 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 3 maart 2025 @ 01:01:20 #154
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216902421
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 00:24 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Het valt moeilijk te verkopen naar je bevolking om de grenzen van Oekrane te verdedigen terwijl ze de eigen grenzen weigeren te verdedigen.
Een sample size van wat, 6/7 mensen?
  maandag 3 maart 2025 @ 01:03:49 #155
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_216902431
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 00:24 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Een of ander TikTok interview waarin vijf mensen worden gevraagd of ze dat zouden willen doen, vind jij een goede bron? _O-
AZ
ALKMAAR
pi_216902433
quote:
81s.gif Op maandag 3 maart 2025 00:49 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Je bent nog steeds de misinformatie aan het verspreiden.

Sorting Out the Facts on ‘Waste and Abuse’ at USAID

What we know about claims USAID funded 'Sesame Street' TV show in Iraq

En bovendien: waar mensen wel of niet op zitten te wachten of wat ze 'verspilling' vinden verschilt nogal. Fraude is het iig niet en zijn dat soort bedragen een druppel op de gloeiende plaat van uitgaven.
En de Amerikaanse belastingbetaler moet daar voor betalen omdat…..?
Bovendien ga je voorbij aan het belangrijkste punt, de belastingbetaler krijgt een beetje inzicht in de geldstromen.
Transparantie is heel belangrijk voor een goed functionerende democratie.
pi_216902442
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 01:03 schreef Durmada het volgende:

[..]
Een of ander TikTok interview waarin vijf mensen worden gevraagd of ze dat zouden willen doen, vind jij een goede bron? _O-
Niet zozeer maar omdat ik zelf in een immigrantenwijk ben opgegroeid weet ik hoe een hoop van die immigranten denken.
Dit filmpje van TikTok met maar vijf mensen sluit precies aan op mijn eigen ervaringen en het sluit ook precies aan op het lage cijfer qua sneuvelbereidheid in het VK.

Als je iets hebt wat het tegendeel bewijst dan lees ik dat graag.
  maandag 3 maart 2025 @ 01:09:27 #158
323401 Kijkertje
met filter
pi_216902454
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 01:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En de Amerikaanse belastingbetaler moet daar voor betalen omdat…..?
Bovendien ga je voorbij aan het belangrijkste punt, de belastingbetaler krijgt een beetje inzicht in de geldstromen.
Transparantie is heel belangrijk voor een goed functionerende democratie.
Ook voor jou voor de zoveelste keer: budgetten die goedgekeurd zijn door het Congres kan je niet zomaar stopzetten.
pi_216902456
quote:
81s.gif Op maandag 3 maart 2025 00:51 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Waardeloze vraag.

Overigens:

[ afbeelding ]
Whataboutism en het gaat hier om een heel andere tijd met een heel andere president.
Iedereen weet dat Trump respect heel belangrijk vind.
Als een staatshoofd om een gunst komt vragen dan is het wel handig om jezelf een beetje aan te passen.
Dat hoef je natuurlijk niet te doen, je kan constant de president onderbreken, met je ogen rollen en zelfs de VP uitschelden maar daar bereik je maar weinig mee.
pi_216902469
quote:
81s.gif Op maandag 3 maart 2025 01:09 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ook voor jou voor de zoveelste keer: budgetten die goedgekeurd zijn door het Congres kan je niet zomaar stopzetten.
Dat is een ander verhaal, het is nu aan het congres om dit soort geldverspilling het hoofd te bieden.
Ik geef je wel gelijk dat dit een druppel is op een gloeiende plaat. Er zal nog veel meer gesneden moeten worden om het begrotingstekort te dichten.
  maandag 3 maart 2025 @ 01:13:12 #161
323401 Kijkertje
met filter
pi_216902478
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 01:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Whataboutism en het gaat hier om een heel andere tijd met een heel andere president.
Iedereen weet dat Trump respect heel belangrijk vind.
Als een staatshoofd om een gunst komt vragen dan is het wel handig om jezelf een beetje aan te passen.
Dat hoef je natuurlijk niet te doen, je kan constant de president onderbreken, met je ogen rollen en zelfs de VP uitschelden maar daar bereik je maar weinig mee.
Hij toont respect voor de traditie van presidenten in oorlogstijd. Dat Trump dat niet weet is zijn probleem. Het heeft niets met een gebrek aan respect te maken.
  maandag 3 maart 2025 @ 01:14:59 #162
323401 Kijkertje
met filter
pi_216902486
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 01:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat is een ander verhaal, het is nu aan het congres om dit soort geldverspilling het hoofd te bieden.
Ik geef je wel gelijk dat dit een druppel is op een gloeiende plaat. Er zal nog veel meer gesneden moeten worden om het begrotingstekort te dichten.
Dat is geen ander verhaal. Die fondsen zijn geen fraude, het stopzetten ervan zonder goedkeuring van het Congres is daarentegen onwettiig.
pi_216902492
quote:
81s.gif Op maandag 3 maart 2025 01:13 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Hij toont respect voor de traditie van presidenten in oorlogstijd. Dat Trump dat niet weet is zijn probleem. Het heeft niets met een gebrek aan respect te maken.
Zelensky heeft Trump nodig niet andersom, dit bedoel ik dus met het respectloze. Dat Zelensky door anderen is ontvangen als een oorlogsheld bied geen garantie dat Trump dat ook maar moet doen.
Vooral omdat Zelensky nog vrolijk campagne aan het voeren was voor Harris/Walz.
  maandag 3 maart 2025 @ 01:19:46 #164
323401 Kijkertje
met filter
pi_216902501
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 01:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Zelensky heeft Trump nodig niet andersom, dit bedoel ik dus met het respectloze. Dat Zelensky door anderen is ontvangen als een oorlogsheld bied geen garantie dat Trump dat ook maar moet doen.
Vooral omdat Zelensky nog vrolijk campagne aan het voeren was voor Harris/Walz.
Het is helemaal niet respectloos bedoeld :')

Trump kan de volgende keer eisen dat hij een pak draagt natuurlijk. Beetje infantiel en respectloos maar goed zo is hij wel :')
pi_216902511
Ik hoop met heel mn hart en ziel dat de USA de Navo verlaat. Het is tijd. Het is meer dan genoeg geweest, en als ik de reacties in dit topic lees, op nieuwssites, en op Nederlandse TV zie dan krijg ik bijna neiging niets liever meer te willen dan de VS uit Navo.
Zoek het lekker uit allemaal in Europa.
twitter
  maandag 3 maart 2025 @ 01:24:15 #166
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_216902512
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 00:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Bijzonder dat er allerlei uitgaven waren waarvan Chuck Schumer notabene ook geen weet van had. Niemand heeft trek om transgender opera’s in Guatemala of Sesamstraat in Irak te sponsoren.
Ik blijf mij er overigens over verbazen dat dit je nog steeds zo dwars zit. Waarom is dat? Kreeg je net als de vrouw van Rory Stewart ook wat toegestopt om riant van te kunnen leven?
Ding is. dat is geen fraude. Sure, je kan er over praten dat het geldverspilling is. En het is goed om daar een discussie over te hebben.

Fraude is bv het sjoemelen met de libor rente, wat normale mensen miljarden kost.

Dat wordt straks bijna onmogelijk nog te onderzoeken. Amerikanen gaan dus maximaal uitgebuit worden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_216902514
quote:
81s.gif Op maandag 3 maart 2025 01:19 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Het is helemaal niet respectloos bedoeld :')
Dat claim ik ook nergens, dat soldatenpakje wat hij aanheeft is pure PR. Zo laat hij zien dat hij solidair is met de soldaten aan het front.
Zelensky had beter moeten weten dat er een hoop mensen in de VS onder andere er zich behoorlijk aan irriteren. Mij maakt het niet zoveel uit dat hij dat uniform draagt in zijn eigen land, ik vind alleen wel dat als je ergens officieel op bezoek gaat je dat uniform moet inruilen voor een fatsoenlijk pak uit respect.
  maandag 3 maart 2025 @ 01:25:28 #168
323401 Kijkertje
met filter
pi_216902519
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 01:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat claim ik ook nergens, dat soldatenpakje wat hij aanheeft is pure PR. Zo laat hij zien dat hij solidair is met de soldaten aan het front.
Zelensky had beter moeten weten dat er een hoop mensen in de VS onder andere er zich behoorlijk aan irriteren. Mij maakt het niet zoveel uit dat hij dat uniform draagt in zijn eigen land, ik vind alleen wel dat als je ergens officieel op bezoek gaat je dat uniform moet inruilen voor een fatsoenlijk pak uit respect.
Dat is traditie.
pi_216902525
De VS moet zich zsm terugtrekken uit de Navo.
twitter
pi_216902530
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 01:23 schreef Eagles89 het volgende:
Ik hoop met heel mn hart en ziel dat de USA de Navo verlaat. Het is tijd. Het is meer dan genoeg geweest, en als ik de reacties in dit topic lees, op nieuwssites, en op Nederlandse TV zie dan krijg ik bijna neiging niets liever meer te willen dan de VS uit Navo.
Zoek het lekker uit allemaal in Europa.
[ x ]
Ik hoop het niet maar het ligt wel in de lijn der verwachtingen nu. Een beetje kritiek op het gebrek aan vvmu en democratie en men staat in Europa meteen op de achterste benen.
De VS word nu weggezet als een vijand en ik geloof ook dat ze het oprecht menen.
Het Amerikaanse ideaal dat mensen vrijuit mogen spreken en dat er geluisterd moet worden in een democratie word niet breed gedragen in Europa.
  maandag 3 maart 2025 @ 01:30:57 #171
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_216902537
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 01:27 schreef Eagles89 het volgende:
De VS moet zich zsm terugtrekken uit de Navo.
[ x ]
Moeten wel alle Amerikaanse basissen geleegd worden in Europa. Die kosten worden geschat op honderden miljarden. De Ramstein basis in Duitsland alleen al heeft 16000 Amerikaanse mensen in dienst.

Vraag is dus of Trump daar nu zin in heeft. Denk zelf van niet.
  maandag 3 maart 2025 @ 01:31:25 #172
323401 Kijkertje
met filter
pi_216902540
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 01:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik hoop het niet maar het ligt wel in de lijn der verwachtingen nu. Een beetje kritiek op het gebrek aan vvmu en democratie en men staat in Europa meteen op de achterste benen.
De VS word nu weggezet als een vijand en ik geloof ook dat ze het oprecht menen.
Het Amerikaanse ideaal dat mensen vrijuit mogen spreken en dat er geluisterd moet worden in een democratie word niet breed gedragen in Europa.
Nee de VS wordt niet weggezet als de vijand, de VS is de bondgenoot waar je niet langer op kunt vertrouwen.
pi_216902543
quote:
2s.gif Op maandag 3 maart 2025 01:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Moeten wel alle Amerikaanse basissen geleegd worden in Europa. Die kosten worden geschat op honderden miljarden.

Als het Amerikaanse volk het wilt kan het heel snel gaan:
twitter
  Moderator maandag 3 maart 2025 @ 01:32:49 #174
375570 crew  Cyan9
pi_216902547
quote:
2s.gif Op maandag 3 maart 2025 01:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Moeten wel alle Amerikaanse basissen geleegd worden in Europa. Die kosten worden geschat op honderden miljarden.

Zoveel geld daaraan uitgeven doet het vast heel goed bij de Amerikaanse belastingbetaler. :s)
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 3 maart 2025 @ 01:33:55 #175
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_216902550
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 01:32 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Als het Amerikaanse volk het wilt kan het heel snel gaan:
[ x ]
Betwijfel ik. Het zal zo'n enorme operatie zijn dat het sowieso jaren in beslag zou nemen.

Plus de VS verliest dan een groot deel van zijn uitvalsbasissen voor het midden-oosten. Iets wat weer vrij sterk in het het nadeel is van Israel. Ik gok ook dat Israel dit zal proberen tegen te houden (mocht het echt doorgezet worden).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')