Die kolonne was dan ook de temu versie van de dagelijkse file op de A-1quote:Op zondag 2 maart 2025 09:30 schreef Superstom het volgende:
[..]
Brilliante strategie! Loop je eerst stuk op het, blijkbaar, grootste en krachtigste land van Europa terwijl andere, kleinere landen voor het oprapen liggen om eens te kijken hoe je er eigenlijk voor staat. Als je dan geen leger meer over hebt is de rest aan de beurt! oh wacht.
Rusland loopt al 3 jaar enorm te kloten qua militaire strategie. Ze hebben het aan het begin van de oorlog gepresteert om op klaarlichte dag met alle tanks in een enorme kolonne richting Kiev te trekken. Dat zijn taktieken van voor de tweede wereldoorlog. Als ze dat tegen een NAVO leger geprobeerd hadden was die hele kolonne binnen een paar uur vanuit de lucht compleet vernietigt a la https://www.nytimes.com/2(...)rcenaries-syria.html. En zelf zonder luchtmacht wist Oekraine nog een flink deel van de tanks te pakken.
Sterker nog, Republikeinen hebben Biden's grensversterkingen altijd geblokt, de MAGA-brigade was juist voor een migrantenstroom die de VS kapot zou maken.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:04 schreef V. het volgende:
[..]
Sterker nog, Biden heeft gemiddeld meer immigranten uitgezet dan Trump in zijn eerste termijn ( en deze maand)
Maar: THE BORDER
https://www.newsweek.com/(...)mpared-chart-2026835
Precies, vandaar de daling.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sterker nog, Republikeinen hebben Biden's grensversterkingen altijd geblokt, de MAGA-brigade was juist voor een migrantenstroom die de VS kapot zou maken.
https://www.nbcnews.com/p(...)der-chaos-rcna153607
Klinkt als VVD beleidquote:Op zondag 2 maart 2025 10:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sterker nog, Republikeinen hebben Biden's grensversterkingen altijd geblokt, de MAGA-brigade was juist voor een migrantenstroom die de VS kapot zou maken.
https://www.nbcnews.com/p(...)der-chaos-rcna153607
Ja een groot deel van de bevolking heeft helemaal niet door dat degene die roept de oplossing te hebben, zelf aan de basis staat van de problemen. Veel te ingewikkeld voor ze.quote:
Ik denk dat het meer een probleem voor trump is omdat de meeste immigranten in red states zitten als Florida en Texas en daar de economie draaiende houden.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
Als je van de daken schreeuwt dat je illegalen van straat gaat plukken, zijn mensen natuurlijk ook meer op hun hoede. Dat zal het uitzetten ook enigszins bemoeilijken, vermoed ik.
Ga dat eens in Pakistan op straat roepenquote:Op zondag 2 maart 2025 01:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dreiging vanuit India nog wel, een land dat nooit andere landen aanvalt.
Die hebben een grensconfict over Jammu, maar dat de bevolkingen elkaar enorm naar het leven zouden staan valt overigens erg mee.quote:Op zondag 2 maart 2025 11:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ga dat eens in Pakistan op straat roepen
Wie het laatste lacht, is vooral China nu. Door Trump z'n domme importtarieven en steun aan Rusland wordt China door Trump volop in het zadel geholpen als de enige wereldmacht die straks nog over is.quote:Op zondag 2 maart 2025 08:05 schreef Tjoent het volgende:
Wat hebben 'our so-called leaders' zitten slapen.. allemachtig zeg. In 2017 heeft Trump al gewaarschuwd dat de NAVO-norm gehaald moest woorden door een ieder. Toen moesten ze hem zo nodig uitlachen.
Zo zie je maar weer.. wie het laatst lacht.
Jij wilt beweren dat de VS dus een ontwikkeld land is? Rare manier van dat tonen hebben ze dan. En jij denkt dat ontwikkelde landen volkomen meegaan met jouw racisme en xenofobie en Nederlandse staatsburgers anders gaan behandelen omdat hier wel eens asielzoekers worden toegelaten?quote:Op zondag 2 maart 2025 00:27 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Wacht maar af. Alle ontwikkelde landen gaan Europese paspoorten straks anders behandelen, niet alleen de VS.
https://www.nu.nl/verkiez(...)oor-trump-terug.htmlquote:Een Amerikaanse rechter heeft zaterdag geoordeeld dat het ontslag van Hampton Dellinger, de directeur van de federale waakhond voor overheidspersoneel, illegaal is. De Amerikaanse president Donald Trump gaat waarschijnlijk in hoger beroep om het ontslag alsnog proberen door te zetten.
Volgens de rechter zou het ontslag Trump "een grondwettelijke vrijbrief geven om ambtenaren te intimideren", zodat zij zijn wil uitvoeren. Dat vindt de rechter niet wenselijk, zeker niet bij de directeur van de organisatie die klokkenluiders binnen de overheid beschermt, meldt persbureau AP.
"De waakhond moet bestand zijn tegen politieke verandering en moet ervoor zorgen dat geen enkele functionaris te maken krijgt met represailles voor het aankaarten van wangedrag", schrijft de rechter in haar oordeel.
Volgens de rechter heeft de waakhond "een unieke status en missie", waarbij onafhankelijkheid van de president nodig is. Door het ontslag van de directeur zouden federale ambtenaren die wangedrag aankaarten niet langer beschermd kunnen worden voor vergeldingsacties vanuit de overheid, oordeelt de rechter.
Trump gaat in hoger beroep
De Amerikaanse regering gaat in beroep tegen het besluit, meldt CNN. Dat deed de regering ook al bij een tussentijdse uitspraak, waarbij de rechter oordeelde dat Dellinger zijn baan mocht houden tot de definitieve uitspraak. Het hooggerechtshof wees dat beroep van de regering af.
Dat was de eerste keer sinds de inauguratie van Trump dat het hooggerechtshof een uitspraak deed over politieke beslissingen van de nieuwe president. Het hooggerechtshof heeft een meerderheid van rechters die Trump in principe gunstig gezind zijn.
Dellinger heeft al ontslagen van verschillende ambtenaren in hun proeftijd aangevochten. Ze werden ontslagen tijdens de grote ontslagrondes waarmee Trump het ambtenarenapparaat wil verkleinen en hervormen. Een federale raad draaide dinsdag enkele ontslagen terug nadat Dellinger had aangekaart dat die onrechtmatig waren.
Dat gaat gewoon naar de Supreme Court hoor. En we weten allemaal "wiens rechters" daar de meerderheid hebben..quote:Op zondag 2 maart 2025 11:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/verkiez(...)oor-trump-terug.html
Al dat winning!
Maar goed om te zien dat er nog wat rafeltjes van de checks and balances actief zijn.
Ergens hoop ik, of ben ik verschrikkelijk naïef, dat het systeem beter werkt dan wat loyalisten ergens neerzetten en zeker op die plekken. Iets met de grondwet wellicht.quote:Op zondag 2 maart 2025 11:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat gaat gewoon naar de Supreme Court hoor. En we weten allemaal "wiens rechters" daar de meerderheid hebben..
Dat zou ik ook graag hopen. Ik maak me echter geen illusies in deze.quote:Op zondag 2 maart 2025 11:53 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ergens hoop ik, of ben ik verschrikkelijk naief, dat het systeem beter werkt dan wat loyalisten ergens neerzetten en zeker op die plekken. Iets met de grondwet wellicht.
Bedoel je dit overleg: Top onder hoogspanning in Londen: nieuwe realiteit dwingt Europa tot keuzes - https://nos.nl/l/2557877quote:Op zondag 2 maart 2025 11:57 schreef Gunner het volgende:
NAVO veiligheidsoverleg in Londen zonder de VS. Ze zijn lekker bezig zichzelf te isoleren.
Dan ben ik door een bepaalde nieuwssite op het verkeerde been gezetquote:Op zondag 2 maart 2025 12:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bedoel je dit overleg: Top onder hoogspanning in Londen: nieuwe realiteit dwingt Europa tot keuzes - https://nos.nl/l/2557877
Dat is géén NAVO-overleg
Je kunt ook niet aan mensen zien of ze illegaal zijn of niet en bovendien is een significant deel van de Amerikanen helemaal niet in staat om even snel bewijs van burgerschap te leveren.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
Als je van de daken schreeuwt dat je illegalen van straat gaat plukken, zijn mensen natuurlijk ook meer op hun hoede. Dat zal het uitzetten ook enigszins bemoeilijken, vermoed ik.
De ambtenaren gaan zich steeds meer achter trump en musk keren. ik verwacht er niet veel deze maatregelenquote:Op zondag 2 maart 2025 12:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt ook niet aan mensen zien of ze illegaal zijn of niet en bovendien is een significant deel van de Amerikanen helemaal niet in staat om even snel bewijs van burgerschap te leveren.
Je ziet vaak in de anti-migratiehoek allerlei geweldsfantasieën, maar de meeste effectieve methode om het aantal illegale migranten terug te dringen is nieuwe wetgeving die eisen stelt aan werkgevers om zorg te dragen dat ze geen illegale migranten te werk stellen en bijbehorende handhaving. Maar ja, dat raakt a) vaak juist het soort ondernemers dat op partijen of personen met dergelijke sentimenten stemt en b) betekent dat je een ambtenarenapparaat op moet tuigen in plaats van de boel moet slopen en afbreken. Dan is roepen dat je het leger wil inzetten wel lekker bombastisch, ook al is dat niet zo effectief.
laat je altijd goed informerenquote:Op zondag 2 maart 2025 12:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dan ben ik door een bepaalde nieuwssite op het verkeerde been gezet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |