abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 3 maart 2025 @ 01:35:02 #176
375570 crew  Cyan9
pi_216902556
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 01:32 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Als het Amerikaanse volk het wilt kan het heel snel gaan:
[ x ]
Ik zie wel enige sporen van racisme in deze tweets, dus waarom moeten we de mening van deze twee serieus nemen?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_216902560
quote:
81s.gif Op maandag 3 maart 2025 01:31 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nee de VS wordt niet weggezet als de vijand, de VS is de bondgenoot waar je niet langer op kunt vertrouwen.
Omdat er rake dingen werden gezegd over de stand van zaken in Europa en Vance zich terecht afvraagt of we nog wel dezelfde waarden delen?
Persoonlijk ben ik daar allang over uit, Europeanen hebben een broertje dood aan vrijheid van meningsuiting en democratie.
Ik ben maar wat blij dat er eindelijk iemand met aanzien dat eventjes kwam vertellen in Munchen.
Ik vind het alleen jammer dat die kritiek vanuit de VS moest komen in plaats van een van de Europese leiders.
  maandag 3 maart 2025 @ 01:36:39 #178
323401 Kijkertje
met filter
pi_216902564
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 01:35 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik zie wel enige sporen van racisme in deze tweets, dus waarom moeten we de mening van deze twee serieus nemen?
En die woont dan in de VS ...
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216902565
quote:

[..]
Ik nam even snel een voorbeeld, de senator van Utah, Mike Lee, riep het ook, en die heeft wel wat invloed.
  maandag 3 maart 2025 @ 01:38:37 #180
323401 Kijkertje
met filter
pi_216902573
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 01:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Omdat er rake dingen werden gezegd over de stand van zaken in Europa en Vance zich terecht afvraagt of we nog wel dezelfde waarden delen?
Persoonlijk ben ik daar allang over uit, Europeanen hebben een broertje dood aan vrijheid van meningsuiting en democratie.
Ik ben maar wat blij dat er eindelijk iemand met aanzien dat eventjes kwam vertellen in Munchen.
Ik vind het alleen jammer dat die kritiek vanuit de VS moest komen in plaats van een van de Europese leiders.
Lekker lulverhaal weer. Trump die een couppoging deed om aan de macht te blijven maar Europa is anti-democratisch! |:(

Ik ben wel weer klaar met je :W
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216902591
quote:
of we nog wel dezelfde waarden delen?
Het antwoord is nee natuurlijk, hier hechten we aan democratie, wet en recht.
En ja dat is inclusief het vrije woord dat vanzelfsprekend grenzen kent, je kunt niet lekker racistisch leuzen gaan roepen of oproepen tot geweld.
Ook is het vanzelfsprekend dat desinformatie niet zomaar ongehinderd rond moet kunnen gaan.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_216902595
quote:

[..]
Maar hebben ze ongelijk? Het was nooit een prioriteit geweest om kansloze immigranten te weren ondanks dat de bevolking daar wel om zat te schreeuwen. De verzorgingsstaat, het pamperen van immigranten etc stond op de voorgrond en een ieder die daar vraagtekens bij zette werd vakkundig buiten het debat gehouden met goedkeuring van de progressieve partijen die nu om het hardst zitten te schreeuwen voor een nieuw soort van EU nationalisme compleet met een heel leger.
Dit is nu eenmaal het sentiment onder veel Amerikanen en ook Europeanen, dit is precies het geluid wat werd onderdrukt en zelfs nu ga je er niet op in maar vraag je jezelf af of je het wel serieus moet nemen want racisme.
  Moderator maandag 3 maart 2025 @ 01:43:01 #183
375570 crew  Cyan9
pi_216902596
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 01:36 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ik nam even snel een voorbeeld, de senator van Utah, Mike Lee, riep het ook, en die heeft wel wat invloed.
Die heeft vast enige invloed. Ik geloof ook best dat er redelijk wat Amerikanen zijn met dezelfde mening. Maar dat is niet het totaalbeeld van het Amerikaanse volk. Volgens mij zien we uitgerekend de laatste dagen dat het Amerikaanse volk behoorlijk verdeeld is.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_216902601
quote:
7s.gif Op maandag 3 maart 2025 01:42 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Het antwoord is nee natuurlijk, hier hechten we aan democratie, wet en recht.
En ja dat is inclusief het vrije woord dat vanzelfsprekend grenzen kent, je kunt niet lekker racistisch leuzen gaan roepen of oproepen tot geweld.
Ook is het vanzelfsprekend dat desinformatie niet zomaar ongehinderd rond moet kunnen gaan.
We hebben hier een broertje dood aan democratie en het vrije woord. Bovendien word het recht hier helaas selectief toegepast, Jan Roos was laatst nog opgepakt vanwege een tweet terwijl Akwasi voor hetzelfde “vergrijp” kon rekenen op steun en begrip.
pi_216902602
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 11:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Jij wilt beweren dat de VS dus een ontwikkeld land is? Rare manier van dat tonen hebben ze dan. En jij denkt dat ontwikkelde landen volkomen meegaan met jouw racisme en xenofobie en Nederlandse staatsburgers anders gaan behandelen omdat hier wel eens asielzoekers worden toegelaten?
Ik snap totaal niet wat hier raar aan is. De VS heeft speciale visa en zelfs een green card programma, (zo ben ik zelf ook in de VS terechtgekomen) voor een land als Nederland, vanwege de redenen dat het mensen zijn die een hoge kans hebben dat ze weer terugkeren naar Nederland, en tegelijkertijd weinig criminaliteit veroorzaken, geen gekke acties als massale gezinshereniging etc uitvoeren. Ze hebben dat niet met landen in Zuid Amerika, Afrika en Oost Europa en het MO, omdat daar de problemen vandaan komen. Als vervolgens inwoners van die landen massaal in Nederland/West Europa komen wonen wat nu al jarenlang heeft plaatsgevonden, zijn ze ook niet blind, en kappen ze ermee. Vance zei het letterlijk in Munchen in zn speech: Europa is enorm veranderd demografisch gezien en er zijn massaal mensen toegelaten zonder screening. Dat die mensen vervolgens op hun nieuwe NL paspoort kunnen profiteren van de unieke soepele visa programma’s de VS in kunnen komen, daar zitten ze daar niet op te wachten. En dan komen we op mijn punt: een Nederlands paspoort gaat devalueren en binnenkort verwacht ik dat je met een Nederlands paspoort niet meer overal zomaar toegelaten wordt.
pi_216902605
quote:
81s.gif Op maandag 3 maart 2025 01:38 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Lekker lulverhaal weer. Trump die een couppoging deed om aan de macht te blijven maar Europa is anti-democratisch! |:(

Ik ben wel weer klaar met je :W
En wederom een whataboutism, slaap lekker Kijkertje.
pi_216902611
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 01:43 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Die heeft vast enige invloed. Ik geloof ook best dat er redelijk wat Amerikanen zijn met dezelfde mening. Maar dat is niet het totaalbeeld van het Amerikaanse volk. Volgens mij zien we uitgerekend de laatste dagen dat het Amerikaanse volk behoorlijk verdeeld is.
Klopt zeker, maar de mensen met invloed zullen de doorslag voeren.
pi_216902644
twitter

Dit beschrijft wel heel goed het verschil tussen de politici die wij gewend zijn in Europa en de VS. Met Trump is er een “nieuw” soort politicus opgestaan en de mensen die vast zitten in de kaders van het politiek denken wat we collectief gewend zijn lopen daarom helemaal vast.
pi_216902746
twitter

Zelensky wil toch tekenen bij het kruisje, maar hoe zit het dan met Starmer en zijn plannen?
Heeft Trump hier nu een serieuze overwinning behaald door de grondstoffen te claimen en de Europeanen de veiligheid te laten garanderen?
Zo ja, dan zijn we voor de zoveelste keer in het pak genaaid door volgens de stamgasten hier een extreem domme president.
pi_216902762
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 02:24 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Zelensky wil toch tekenen bij het kruisje, maar hoe zit het dan met Starmer en zijn plannen?
Heeft Trump hier nu een serieuze overwinning behaald door de grondstoffen te claimen en de Europeanen de veiligheid te laten garanderen?
Zo ja, dan zijn we voor de zoveelste keer in het pak genaaid door volgens de stamgasten hier een extreem domme president.
Ze weten het hier dan wel weer een prachtige draai te geven dat die mineralen toch pas over 100 jaar winst gaan opleveren en dat Europa nu eindelijk een echt leger op de been weet te krijgen, ze verzinnen daadwerkelijk ALLES om de VS met opperbaas Trump aan het roer geen gelijk te hoeven geven :)

Dit is het echte nieuws en het kan nu heel snel gaan aan de overkant van de plas, die Noren met het weigeren van een Amerikaanse sub hebben werkelijk iets in gang gezet:
twitter
pi_216902796
Hier in dit topic ben ik een van de weinigen die DJ Trump zien voor wat die echt is, maar gelukkig zijn er op genoeg websites, en natuurlijk X, genoeg anderen die er hetzelfde over denken: ik HOUD van die man. En elke keer denk ik weer terug aan die avond in juli, dat hij millimeters van de dood is geweest, direct opstond en riep: “FIGHT FIGHT FIGHT”….
twitter
pi_216902839
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 02:39 schreef Eagles89 het volgende:
Hier in dit topic ben ik een van de weinigen die DJ Trump zien voor wat die echt is, maar gelukkig zijn er op genoeg websites, en natuurlijk X, genoeg anderen die er hetzelfde over denken: ik HOUD van die man. En elke keer denk ik weer terug aan die avond in juli, dat hij millimeters van de dood is geweest, direct opstond en riep: “FIGHT FIGHT FIGHT”….
[ x ]
Die tweet van Orban is fantastisch. Na een lange bloederige oorlog is er eindelijk iemand die opstaat voor vrede. Het is alleen jammer dat de EU imperialistische ambities hebben en daarom blijven ze maar pushen voor meer oorlog.
Oekraïne moet en zal een territorium worden voor de EU. Wat dat betreft moeten we blij zijn met Orban want ik ben er redelijk zeker van dat hij er alles aan zal doen om dat niet te laten gebeuren.
  maandag 3 maart 2025 @ 03:23:10 #193
323401 Kijkertje
met filter
pi_216902878
Dus Hitler was zwak en Chamberlain was sterk.

MAGA-logica! 8)7
pi_216902891
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2025 03:23 schreef Kijkertje het volgende:
Dus Hitler was zwak en Chamberlain was sterk.

MAGA-logica! 8)7
????
pi_216902919
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 21:40 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Bill Gates was CEO en hoewel Microsoft wel een koers had en via DOS de weg naar Windows had gevonden, was men vooral behoudend qua software en was er in zijn tijd een gebrek aan toekomstvisie.

Sachs zat zijn carriere lang bij vele wereldleiders en belangrijke onderhandelingen namens de VS.

Van alles wat er in de afgelopen tijd is gebeurd is dit imho werkelijk een mijlpaal in de geschiedenis. Dat zo iemand min of meer aangeeft dat Amerika zoals het was nu gewoon is afgerond met dit fascisme en de blauwdrukken stuk voor stuk op tafel gooit in Europa is een unicum.

En er gaan waarschijnlijk nog meer lezingen volgen.
Ik refereerde meer aan de Bill Gates van na zijn 'pensioen'.
Dus toen hij bijv. aanschoof bij College Tour.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_216902942
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 20:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ x ]
Weten we nog, anderhalf jaar geleden, toen het er héél even naar uitzag dat Haley momentum kreeg binnen de GOP? ;(
Gestemd voor Trump.
Met een bevlogen speech op de conventie.

Terwijl iedereen (ook zij) wist hoe Trump dacht over Poetins invasie in Oekraïne.
"Very smart."
  maandag 3 maart 2025 @ 05:14:01 #197
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_216902971
Goed nieuws: RFK ziet nu in dat het mazelen vaccin toch wel belangrijk is :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_216902977
quote:
2s.gif Op maandag 3 maart 2025 05:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Goed nieuws: RFK ziet nu in dat het mazelen vaccin toch wel belangrijk is :P
Misschien heeft zijn vader - als een Engel des Hemels - hem vannacht van Godswege bezocht.
"Protect thy children."
pi_216903035
quote:

[..]
Diezelfde Vance van een regering die in het Witte Huis die Zelensky de mond snoert, bepaalde persagentschappen weigert in het Witte Huis, republikeinse senatoren bedreigt die niet conform Trump opereren, iedereen vervangt door Trump loyalisten, een lijst met verboden woorden opstelt en overheidswebsites neer haalt om die woorden te verwijderen, en ga zo maar door...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 3 maart 2025 @ 06:29:35 #200
323401 Kijkertje
met filter
pi_216903108
Rachel Maddow was weer erg goed:

Bekijk deze YouTube-video

'Who's that good for?': Maddow connects the dots on Donald Trump's behavior toward Russia

quote:
Rachel Maddow looks at a string of peculiar behavior by Donald Trump and Trump administration policies that don't seem to have the welfare of the United States as their goal, and wonders who those policies are good for if they aren't good for the U.S.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')