Ik zie wel enige sporen van racisme in deze tweets, dus waarom moeten we de mening van deze twee serieus nemen?quote:Op maandag 3 maart 2025 01:32 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Als het Amerikaanse volk het wilt kan het heel snel gaan:
[ x ]
Omdat er rake dingen werden gezegd over de stand van zaken in Europa en Vance zich terecht afvraagt of we nog wel dezelfde waarden delen?quote:Op maandag 3 maart 2025 01:31 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee de VS wordt niet weggezet als de vijand, de VS is de bondgenoot waar je niet langer op kunt vertrouwen.
En die woont dan in de VS ...quote:Op maandag 3 maart 2025 01:35 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik zie wel enige sporen van racisme in deze tweets, dus waarom moeten we de mening van deze twee serieus nemen?
Ik nam even snel een voorbeeld, de senator van Utah, Mike Lee, riep het ook, en die heeft wel wat invloed.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:35 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik zie wel enige sporen van racisme in deze tweets, dus waarom moeten we de mening van deze twee serieus nemen?
Lekker lulverhaal weer. Trump die een couppoging deed om aan de macht te blijven maar Europa is anti-democratisch!quote:Op maandag 3 maart 2025 01:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Omdat er rake dingen werden gezegd over de stand van zaken in Europa en Vance zich terecht afvraagt of we nog wel dezelfde waarden delen?
Persoonlijk ben ik daar allang over uit, Europeanen hebben een broertje dood aan vrijheid van meningsuiting en democratie.
Ik ben maar wat blij dat er eindelijk iemand met aanzien dat eventjes kwam vertellen in Munchen.
Ik vind het alleen jammer dat die kritiek vanuit de VS moest komen in plaats van een van de Europese leiders.
Het antwoord is nee natuurlijk, hier hechten we aan democratie, wet en recht.quote:
Maar hebben ze ongelijk? Het was nooit een prioriteit geweest om kansloze immigranten te weren ondanks dat de bevolking daar wel om zat te schreeuwen. De verzorgingsstaat, het pamperen van immigranten etc stond op de voorgrond en een ieder die daar vraagtekens bij zette werd vakkundig buiten het debat gehouden met goedkeuring van de progressieve partijen die nu om het hardst zitten te schreeuwen voor een nieuw soort van EU nationalisme compleet met een heel leger.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:35 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Die heeft vast enige invloed. Ik geloof ook best dat er redelijk wat Amerikanen zijn met dezelfde mening. Maar dat is niet het totaalbeeld van het Amerikaanse volk. Volgens mij zien we uitgerekend de laatste dagen dat het Amerikaanse volk behoorlijk verdeeld is.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:36 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik nam even snel een voorbeeld, de senator van Utah, Mike Lee, riep het ook, en die heeft wel wat invloed.
We hebben hier een broertje dood aan democratie en het vrije woord. Bovendien word het recht hier helaas selectief toegepast, Jan Roos was laatst nog opgepakt vanwege een tweet terwijl Akwasi voor hetzelfde “vergrijp” kon rekenen op steun en begrip.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:42 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het antwoord is nee natuurlijk, hier hechten we aan democratie, wet en recht.
En ja dat is inclusief het vrije woord dat vanzelfsprekend grenzen kent, je kunt niet lekker racistisch leuzen gaan roepen of oproepen tot geweld.
Ook is het vanzelfsprekend dat desinformatie niet zomaar ongehinderd rond moet kunnen gaan.
Ik snap totaal niet wat hier raar aan is. De VS heeft speciale visa en zelfs een green card programma, (zo ben ik zelf ook in de VS terechtgekomen) voor een land als Nederland, vanwege de redenen dat het mensen zijn die een hoge kans hebben dat ze weer terugkeren naar Nederland, en tegelijkertijd weinig criminaliteit veroorzaken, geen gekke acties als massale gezinshereniging etc uitvoeren. Ze hebben dat niet met landen in Zuid Amerika, Afrika en Oost Europa en het MO, omdat daar de problemen vandaan komen. Als vervolgens inwoners van die landen massaal in Nederland/West Europa komen wonen wat nu al jarenlang heeft plaatsgevonden, zijn ze ook niet blind, en kappen ze ermee. Vance zei het letterlijk in Munchen in zn speech: Europa is enorm veranderd demografisch gezien en er zijn massaal mensen toegelaten zonder screening. Dat die mensen vervolgens op hun nieuwe NL paspoort kunnen profiteren van de unieke soepele visa programma’s de VS in kunnen komen, daar zitten ze daar niet op te wachten. En dan komen we op mijn punt: een Nederlands paspoort gaat devalueren en binnenkort verwacht ik dat je met een Nederlands paspoort niet meer overal zomaar toegelaten wordt.quote:Op zondag 2 maart 2025 11:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jij wilt beweren dat de VS dus een ontwikkeld land is? Rare manier van dat tonen hebben ze dan. En jij denkt dat ontwikkelde landen volkomen meegaan met jouw racisme en xenofobie en Nederlandse staatsburgers anders gaan behandelen omdat hier wel eens asielzoekers worden toegelaten?
En wederom een whataboutism, slaap lekker Kijkertje.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:38 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Lekker lulverhaal weer. Trump die een couppoging deed om aan de macht te blijven maar Europa is anti-democratisch!
Ik ben wel weer klaar met je![]()
Klopt zeker, maar de mensen met invloed zullen de doorslag voeren.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:43 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Die heeft vast enige invloed. Ik geloof ook best dat er redelijk wat Amerikanen zijn met dezelfde mening. Maar dat is niet het totaalbeeld van het Amerikaanse volk. Volgens mij zien we uitgerekend de laatste dagen dat het Amerikaanse volk behoorlijk verdeeld is.
Ze weten het hier dan wel weer een prachtige draai te geven dat die mineralen toch pas over 100 jaar winst gaan opleveren en dat Europa nu eindelijk een echt leger op de been weet te krijgen, ze verzinnen daadwerkelijk ALLES om de VS met opperbaas Trump aan het roer geen gelijk te hoeven gevenquote:Op maandag 3 maart 2025 02:24 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Zelensky wil toch tekenen bij het kruisje, maar hoe zit het dan met Starmer en zijn plannen?
Heeft Trump hier nu een serieuze overwinning behaald door de grondstoffen te claimen en de Europeanen de veiligheid te laten garanderen?
Zo ja, dan zijn we voor de zoveelste keer in het pak genaaid door volgens de stamgasten hier een extreem domme president.
Die tweet van Orban is fantastisch. Na een lange bloederige oorlog is er eindelijk iemand die opstaat voor vrede. Het is alleen jammer dat de EU imperialistische ambities hebben en daarom blijven ze maar pushen voor meer oorlog.quote:Op maandag 3 maart 2025 02:39 schreef Eagles89 het volgende:
Hier in dit topic ben ik een van de weinigen die DJ Trump zien voor wat die echt is, maar gelukkig zijn er op genoeg websites, en natuurlijk X, genoeg anderen die er hetzelfde over denken: ik HOUD van die man. En elke keer denk ik weer terug aan die avond in juli, dat hij millimeters van de dood is geweest, direct opstond en riep: “FIGHT FIGHT FIGHT”….
[ x ]
????quote:Op maandag 3 maart 2025 03:23 schreef Kijkertje het volgende:
Dus Hitler was zwak en Chamberlain was sterk.
MAGA-logica!
Ik refereerde meer aan de Bill Gates van na zijn 'pensioen'.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:40 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Bill Gates was CEO en hoewel Microsoft wel een koers had en via DOS de weg naar Windows had gevonden, was men vooral behoudend qua software en was er in zijn tijd een gebrek aan toekomstvisie.
Sachs zat zijn carriere lang bij vele wereldleiders en belangrijke onderhandelingen namens de VS.
Van alles wat er in de afgelopen tijd is gebeurd is dit imho werkelijk een mijlpaal in de geschiedenis. Dat zo iemand min of meer aangeeft dat Amerika zoals het was nu gewoon is afgerond met dit fascisme en de blauwdrukken stuk voor stuk op tafel gooit in Europa is een unicum.
En er gaan waarschijnlijk nog meer lezingen volgen.
Gestemd voor Trump.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ x ]
Weten we nog, anderhalf jaar geleden, toen het er héél even naar uitzag dat Haley momentum kreeg binnen de GOP?
Misschien heeft zijn vader - als een Engel des Hemels - hem vannacht van Godswege bezocht.quote:Op maandag 3 maart 2025 05:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Goed nieuws: RFK ziet nu in dat het mazelen vaccin toch wel belangrijk is
Diezelfde Vance van een regering die in het Witte Huis die Zelensky de mond snoert, bepaalde persagentschappen weigert in het Witte Huis, republikeinse senatoren bedreigt die niet conform Trump opereren, iedereen vervangt door Trump loyalisten, een lijst met verboden woorden opstelt en overheidswebsites neer haalt om die woorden te verwijderen, en ga zo maar door...quote:Op maandag 3 maart 2025 01:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Omdat er rake dingen werden gezegd over de stand van zaken in Europa en Vance zich terecht afvraagt of we nog wel dezelfde waarden delen?
Persoonlijk ben ik daar allang over uit, Europeanen hebben een broertje dood aan vrijheid van meningsuiting en democratie.
Ik ben maar wat blij dat er eindelijk iemand met aanzien dat eventjes kwam vertellen in Munchen.
Ik vind het alleen jammer dat die kritiek vanuit de VS moest komen in plaats van een van de Europese leiders.
quote:Rachel Maddow looks at a string of peculiar behavior by Donald Trump and Trump administration policies that don't seem to have the welfare of the United States as their goal, and wonders who those policies are good for if they aren't good for the U.S.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |