SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier verder.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Het is ook mogelijk dat Trump dit op dezelfde manier 'wil' gebruiken als zijn dreigementen omtrent Groenland, Canada. Want uiteindelijk is de Isralische kolonisten droom ook niet een Amerikaanse overname van Gaza. Misschien gebruikt hij het gewoon als onderhandeling met Netanyahu en de nog overgebleven Hamas leiders.![]()
Het is nu echt een zooitje aan het worden met Trump zijn uitspraken."I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman![]()
Dat is al een keertje geprobeerd. (Met externe hulp).quote:Op woensdag 5 februari 2025 08:18 schreef nixxx het volgende:
Anders moet je de mensen in Gaza maar vrij laten om hun eigen gebied weer op te bouwen, met hun eigen arbeid en het geld dat ze verdienen met hun eigen productie. Geen externe hulp, dat hebben ze wat mij betreft wel genoeg gehad. Ga maar eens de gevolgen van je acties doorleven en overdenken terwijl je puin ruimt, zonder dat het verzacht wordt door externe hulp.
Dat heeft geleid tot paragliders die op een muziekfestival landden en iedereen begonnen te vermoorden.Intolerant voor intolerantie![]()
Of er zit geen groter plan achter. Ik denk dat hij gewoon weer wat schreeuwt en niet nadenkt. Anders zou hij toch niet zeggen dat Amerika dat stukje land even overneemt nadat ze twee miljoen mensen hebben gedeporteerd?quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:06 schreef theunderdog het volgende:
Het is ook mogelijk dat Trump dit op dezelfde manier 'wil' gebruiken als zijn dreigementen omtrent Groenland, Canada. Want uiteindelijk is de Isralische kolonisten droom ook niet een Amerikaanse overname van Gaza. Misschien gebruikt hij het gewoon als onderhandeling met Netanyahu en de nog overgebleven Hamas leiders.
Hij schreeuwt wel vaker, zoals dat dit de laatste Amerikaanse verkiezingen waren, Canada als 51e staat, Panama-kanaal terug in Amerikaanse handen, tarieven op bepaalde import uit Taiwan, Groenland bij de VS, inperken media behalve fox of een groot gedeelte van Oekrane aan Rusland aanbieden zonder dat de Russen er iets voor terug moeten geven.
Trump heeft er altijd een handje van gehad wat te schreeuwen om daarna te kijken hoe dit resoneert. Hij kijkt niet voor niks elke avond fox en heeft meerdere malen tijdens uitzending ingebeld met zijn kant van het verhaal.
Aan de ene kant is het fijn dat hij een lompe lul is zonder diplomatieke skills of politiek belang. Ik denk oprecht dat hij gewoon een dom is en niet beseft wat hij zegt. Iedereen die niet doet wat hij wil is de vijand en moet zelfs vervolgd worden. Ik ben benieuwd of het juridische systeem van Amerika hier tegen bestand is, het kan wel eens een enge tijd worden![]()
Zou het weer zo'n tactiek zijn als met die importheffingen? Want dit is volslagen onrealistisch en totaal niet uitvoerbaar, de iemand moet inschikken met iets. En dan zegt van oja blabla het is goed zo.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Wat lul je nou stom? Trump is nog geen 3 weken de POTUS en Wereldvrede is nog nooit zo dichtbij geweest.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:13 schreef cherrycoke het volgende:
Het is nu echt een zooitje aan het worden met Trump zijn uitspraken.
Deze man zal straks de geschiedenis in gaan als de Allergrootste POTUS die de wereld ooit gezien heeft. Een enorme verademing vergeleken met die seniele slappe zak hooi die we hiervoor hadden.Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain![]()
Natuurlijk is het wel uitvoerbaar. Je moet het gewoon doen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:30 schreef Discombobulate het volgende:
Zou het weer zo'n tactiek zijn als met die importheffingen? Want dit is volslagen onrealistisch en totaal niet uitvoerbaar, de iemand moet inschikken met iets. En dan zegt van oja blabla het is goed zo.Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
Lolquote:Op woensdag 5 februari 2025 11:40 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat lul je nou stom? Trump is nog geen 3 weken de POTUS en Wereldvrede is nog nooit zo dichtbij geweest.
Deze man zal straks de geschiedenis in gaan als de Allergrootste POTUS die de wereld ooit gezien heeft. Een enorme verademing vergeleken met die seniele slappe zak hooi die we hiervoor hadden.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Volgens mij komt dat puur doordat ze zoveel hulp krijgen dat ze tijd over hebben om zich daarmee bezig te houden. Stel nou dat ze zich zelf moesten bedruipen? Hun eigen drinkwater en eten regelen, zelf voor scholing en medische hulpverlening zorgen, gewoon alles wat elk normaal land doet.. dat kunnen ze volgens mij niet eens? Laat staan dat ze tijd over zouden hebben om Isral aan te vallen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:19 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dat is al een keertje geprobeerd. (Met externe hulp).
Dat heeft geleid tot paragliders die op een muziekfestival landden en iedereen begonnen te vermoorden.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
1: Waarom? dat kan toch ? niet zomaar. Kost tijd en flinke investeringen. Maar het is geen onmogelijkheid.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of er zit geen groter plan achter. Ik denk dat hij gewoon weer wat schreeuwt en niet nadenkt. Anders zou hij toch niet zeggen dat Amerika dat stukje land even overneemt nadat ze twee miljoen mensen hebben gedeporteerd?
Hij schreeuwt wel vaker, zoals dat dit de laatste Amerikaanse verkiezingen waren, Canada als 51e staat, Panama-kanaal terug in Amerikaanse handen, tarieven op bepaalde import uit Taiwan, Groenland bij de VS, inperken media behalve fox of een groot gedeelte van Oekrane aan Rusland aanbieden zonder dat de Russen er iets voor terug moeten geven.
Trump heeft er altijd een handje van gehad wat te schreeuwen om daarna te kijken hoe dit resoneert. Hij kijkt niet voor niks elke avond fox en heeft meerdere malen tijdens uitzending ingebeld met zijn kant van het verhaal.
Aan de ene kant is het fijn dat hij een lompe lul is zonder diplomatieke skills of politiek belang. Ik denk oprecht dat hij gewoon een dom is en niet beseft wat hij zegt. Iedereen die niet doet wat hij wil is de vijand en moet zelfs vervolgd worden. Ik ben benieuwd of het juridische systeem van Amerika hier tegen bestand is, het kan wel eens een enge tijd worden
2: Zoals ik al zei. Ik denk niet dat dat maar wat schreeuwen is. Het is zijn manier van onderhandelen. Soms werkt het, meestal niet.
3: Precies. Maar dat is dus niet 'maar wat schreeuwen'. Het is het geloof dat diplomatie zonder nuance moet.
4: Nah. Hij heeft gewoon mensen om zich heen die het met deze tactiek eens zijn. Witkoff heeft Netanyahu op de knieeen gekregen met deze hardelijn-diplomatie.![]()
Ja, dat kan. Maar waarom zou het niet realistisch zijn?quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:30 schreef Discombobulate het volgende:
Zou het weer zo'n tactiek zijn als met die importheffingen? Want dit is volslagen onrealistisch en totaal niet uitvoerbaar, de iemand moet inschikken met iets. En dan zegt van oja blabla het is goed zo.![]()
Er komen inderdaad de laatste tijd wat opvallende exemplaren naar boven waarvan je denkt: jeetje, dit soort wereldvreemde zolderkamerridders hebben we dus ook nog.quote:Rini dankjewel.![]()
Mensen stellen zulke zaken omdat men het persoonlijk niet eens is met het beleid van Trump.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:40 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat lul je nou stom? Trump is nog geen 3 weken de POTUS en Wereldvrede is nog nooit zo dichtbij geweest.
Deze man zal straks de geschiedenis in gaan als de Allergrootste POTUS die de wereld ooit gezien heeft. Een enorme verademing vergeleken met die seniele slappe zak hooi die we hiervoor hadden.
Nu is dat natuurlijk prima, iedereen kan daar een mening over vormen, maar vanuit die onenigheid wordt er dus geconcludeerd dat het allemaal 'niet werkt'. Je kunt dit dus vertalen als .. 'ik ben het er niet mee eens, dus is het stom/werkt het niet/ga ik er nu maar iets negatiefs over zeggen'.
Het valt wel te vergelijken met een pot voetbal, waar er een ploeg met 0-3 verliest van een slimme counterploeg en dan niet de eigen fouten gaat onderzoeken en het verlies erkent, maar de speelstijl van de tegenpartij gaat afkraken.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Over 'neutrale' journalistiek gesproken
De wereld wordt vandaag in tweeen verdeeld. Er zal vanaf vandaag goed blijken wie voor het goede en wie voor het kwade kiest.quote:Wat is de chte reden achter het ’absurde Rivira-plan’ voor Gaza? Midden-Oosten vermoedt andere bedoeling Donald Trump
https://www.telegraaf.nl/(...)doeling-donald-trump
#vrede
Vrede onstaat met vrede - Lao Tse -Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Dit is meer vergelijkbaar met een coach die voor de wedstrijd voorstelt om met 3 ballen, twee keepers en 15 veldspelers te gaan spelenquote:Op woensdag 5 februari 2025 11:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mensen stellen zulke zaken omdat men het persoonlijk niet eens is met het beleid van Trump.
Nu is dat natuurlijk prima, iedereen kan daar een mening over vormen, maar vanuit die onenigheid wordt er dus geconcludeerd dat het allemaal 'niet werkt'. Je kunt dit dus vertalen als .. 'ik ben het er niet mee eens, dus is het stom/werkt het niet/ga ik er nu maar iets negatiefs over zeggen'.
Het valt wel te vergelijken met een pot voetbal, waar er een ploeg met 0-3 verliest van een slimme counterploeg en dan niet de eigen fouten gaat onderzoeken en het verlies erkent, maar de speelstijl van de tegenpartij gaat afkraken.
Daarna zegt iedereen lolkan niet man
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Het is al veel langer duidelijk dat een aanzienlijk deel van het Westen (de red–green alliance) zich achter de Palestijnen en diens terreur en wens voor de vernietiging van Isral scharen en daarmee dus kiezen voor het kwade.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:52 schreef Tengano het volgende:
Over 'neutrale' journalistiek gesproken
[..]
De wereld wordt vandaag in tweeen verdeeld. Er zal vanaf vandaag goed blijken wie voor het goede en wie voor het kwade kiest.
#vrede
Vrede onstaat met vrede - Lao Tse -
De Palestijnen hebben tientallen kansen gehad op vrede, het enige wat men had hoeven te doen was:
• De wapens neerleggen en stoppen met terrorisme
• Isral als legitiem land erkennen
• In vrede willen samenleven met Joden
Maar men besloot echter te kiezen voor meer antisemitisme, terrorisme, propaganda en via een hoog geboortecijfer de strijd op demografie te kunnen winnen. Dit heeft niet goed voor hen uitgepakt.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Alles moet wijken voor de strijd tegen de joden.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:46 schreef nixxx het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat puur doordat ze zoveel hulp krijgen dat ze tijd over hebben om zich daarmee bezig te houden. Stel nou dat ze zich zelf moesten bedruipen? Hun eigen drinkwater en eten regelen, zelf voor scholing en medische hulpverlening zorgen, gewoon alles wat elk normaal land doet.. dat kunnen ze volgens mij niet eens? Laat staan dat ze tijd over zouden hebben om Isral aan te vallen.
Dat zou nou toch wel eens duidelijk moeten zijn. Die mensen willen helemaal geen eigen land - ze willen dat andere land vernietigen.Intolerant voor intolerantie![]()
Ook de hele illusie dat hij de brenger van vrede is. En zich dan niet afvragen ten koste van wat. Oekrane wordt gedwongen een half land op te geven. De Palestijnen kunnen uitzoeken waar ze terecht kunnen. Ja, dat is echt vrede. Churchill was ook ooit de brenger van vrede toen hij nazi Duitsland Bohemen en Moravi had gegeven. Dat hield niet lang stand kan ik je vertellen. Als je agressors hun zin gaat geven dan is het over het algemeen niet hun gewoonte om vervolgens in vrede verder te leven.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dit is meer vergelijkbaar met een coach die voor de wedstrijd voorstelt om met 3 ballen, twee keepers en 15 veldspelers te gaan spelen
Daarna zegt iedereen lolkan niet man
De enige reden waarom Trump zogenaamd ‘vrede’ brengt is omdat hij dreigt met bizarre handelsoorlogen of militair ingrijpen. Ook niet bepaald het recept van duurzame ‘vrede’.
Mensen die zijn beleid goedpraten zijn het vaak vooral eens met zijn nationalistische politiek van eigen volk eerst. En onder dat mom praten ze de rest ook goed.Rini dankjewel.![]()
quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is al veel langer duidelijk dat een aanzienlijk deel van het Westen (de red–green alliance) zich achter de Palestijnen en diens terreur en wens voor de vernietiging van Isral scharen en daarmee dus kiezen voor het kwade.
De Palestijnen hebben tientallen kansen gehad op vrede, het enige wat men had hoeven te doen was:
• De wapens neerleggen en stoppen met terrorisme
• Isral als legitiem land erkennen
• In vrede willen samenleven met Joden
Maar men besloot echter te kiezen voor meer antisemitisme, terrorisme, propaganda en via een hoog geboortecijfer de strijd op demografie te kunnen winnen. Dit heeft niet goed voor hen uitgepakt.![]()
![]()
Ik zag dat nu.nl reacties op dit conflict had uitgezet omdat het telkens escaleerde. Ik begrijp inmiddels wel waarom.Rini dankjewel.![]()
Ik denk/hoop niet dat de palestijnen inherent verrot zijn. Ik ben wel benieuwd of ze de keuze zouden maken om de helft van hun bevolking te laten verhongeren om nog eens een ineffectieve aanval op Isral te doen of dat ze in het geval waar ze zelf volkomen verantwoordelijk zijn voor zichzelf ze betere keuzes kunnen maken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:07 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Alles moet wijken voor de strijd tegen de joden.
Dat zou nou toch wel eens duidelijk moeten zijn. Die mensen willen helemaal geen eigen land - ze willen dat andere land vernietigen.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Misschien is het voor de discussie het beste om inhoudelijk te reageren en niet alleen met twee smileys en een oneliner over nu.nl. Alles wat ik in mijn post heb heb gesteld is namelijk feitelijk juist.quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:11 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik zag dat nu.nl reacties op dit conflict had uitgezet omdat het telkens escaleerde. Ik begrijp inmiddels wel waarom.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dit is inderdaad best irritant als je een heel betoog schrijft en iemand reageert alleen met wat smiley's en een whatabouttism.quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Misschien is het voor de discussie het beste om inhoudelijk te reageren en niet alleen met twee smileys en een oneliner over nu.nl. Alles wat ik in mijn post heb heb gesteld is namelijk feitelijk juist.![]()
Het aparte is trouwens wel dat het plan van Donald dwars door Fase 1 en de rest heen loopt.
En ik kan me zo voorstellen dat Hamas vindt dat ze de indruk hebben dat dit niet helemaal overeenkomt met de gemaakte afspraken cq verwachtingen
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Ik vind dat wij dan recht hebben op Isral. Binnenvallen die handel en een Nederlandse kolonie van maken!freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.![]()
Isral is al een uitstekende Westerse bondgenoot, iets dat tot veel woede en frustratie zorgt bij de red–green alliance.quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:58 schreef Nexum het volgende:
Ik vind dat wij dan recht hebben op Isral. Binnenvallen die handel en een Nederlandse kolonie van maken!'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Uitstekend? Amerika moet geen cent meer geven. Eigenlijk zielig dat Isral zonder Amerika’s hulp zich nooit zou kunnen redden. Ze zijn totaal afhankelijk en niet zelfredzaam. Best wel sneu.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Isral is al een uitstekende Westerse bondgenoot, iets dat tot veel woede en frustratie zorgt bij de red–green alliance.freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.![]()
Dat mag jij vinden hoor, zullen we dan ook de Palestijnen geen geld meer geven of gelden er dan ineens andere regels?quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:04 schreef Nexum het volgende:
[..]
Uitstekend? Amerika moet geen cent meer geven. Eigenlijk zielig dat Isral zonder Amerika’s hulp zich nooit zou kunnen redden. Ze zijn totaal afhankelijk en niet zelfredzaam. Best wel sneu.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Klopt, dan gelden er andere regels. Want Palestijnen zijn al decennialang onderdrukt en volgens de Bijbel heb je de plicht om de zwakkeren in de samenleving te helpen. Die Joden redden zich wel!quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden hoor, zullen we dan ook de Palestijnen geen geld meer geven of gelden er dan ineens andere regels?freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.![]()
Op nu.nl is het ook niet mogelijk om te reageren op berichten over het verdrinken van vluchtelingen in de Middellandse Zee.quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:11 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik zag dat nu.nl reacties op dit conflict had uitgezet omdat het telkens escaleerde. Ik begrijp inmiddels wel waarom.
We zijn alle beschaving kwijtgeraakt![]()
Kortom, Isral bespotten voor de goede banden met de VS, maar wel verwachten dat de Palestijnen hulp krijgen. Bijzondere dubbele standaard. Daarnaast zijn de Palestijnen natuurlijk niet onderdrukt, zij zijn de oorzaak achter alle conflict in deze regio.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:08 schreef Nexum het volgende:
[..]
Klopt, dan gelden er andere regels. Want Palestijnen zijn al decennialang onderdrukt en volgens de Bijbel heb je de plicht om de zwakkeren in de samenleving te helpen. Die Joden redden zich wel!Wat zou je hier dan over kwijt willen?quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Op nu.nl is het ook niet mogelijk om te reageren op berichten over het verdrinken van vluchtelingen in de Middellandse Zee.
We zijn alle beschaving kwijtgeraakt'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Nee, het is onzin, al vanaf regel 1. De westerse landen steunen Palestijnen helemaal niet om Isral te vernietigen. Ze hebben de wandaden van Isral juist decennia lang oogluikend toegestaan als gevolg van het schuldgevoel naar aanleiding van de tweede wereldoorlog. Isral werd jarenlang gezien als de goede, Palestijn stond gelijk aan terrorist. Ik heb zelf ook zo opgevoed, ik wist niet beter dan dat het zo was, totdat ik me er de laatste jaren enigszins in verdiepte en me de schellen van de ogen vielen van al het onrecht.quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Misschien is het voor de discussie het beste om inhoudelijk te reageren en niet alleen met twee smileys en een oneliner over nu.nl. Alles wat ik in mijn post heb heb gesteld is namelijk feitelijk juist.
De landen vooroordelen alleen nu de genocide. Dat is iets totaal anders dan dat ze er voorstander van zijn dat Isral uitgeroeid wordt.
Omdat het zo’n onzin is die je stelt en het daardoor uitermate vermoeiend is om het steeds weer te moeten weerleggen. Alleen al de manier waarop je je post plaatst maakt dat ik een redelijk beeld van je krijg en het eigenlijk al zinloos is om de discussie aan te gaan. Vandaar mijn smilies en het feit dat ik nu.nl wel snap.Rini dankjewel.![]()
Ik vind het opmerkelijk dat nu.nl heeft moeten besluiten dat te blokkeren vanwege de enorme hoeveelheid misselijke reacties op zulke enorme drama's.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat zou je hier dan over kwijt willen?![]()
De notie dat Isral de goede kant is en de Palestijnen de slechte kant betreft dan ook een historisch feit. Daarom is het ook zo zorgwekkend dat sommigen in het Westen, waaronder dus blijkbaar jij, zijn gaan geloven in geschiedvervalsing. Ik ben ook wel benieuwd welke argumenten jou ervan hebben weten te overtuigen dat Isral het probleem zou zijn en niet de Palestijnen?quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:14 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Nee, het is onzin, al vanaf regel 1. De westerse landen steunen Palestijnen helemaal niet om Isral te vernietigen. Ze hebben de wandaden van Isral juist decennia lang oogluikend toegestaan als gevolg van het schuldgevoel naar aanleiding van de tweede wereldoorlog. Isral werd jarenlang gezien als de goede, Palestijn stond gelijk aan terrorist. Ik heb zelf ook zo opgevoed, ik wist niet beter dan dat het zo was, totdat ik me er de laatste jaren enigszins in verdiepte en me de schellen van de ogen vielen van al het onrecht.
De landen vooroordelen alleen nu de genocide. Dat is iets totaal anders dan dat ze er voorstander van zijn dat Isral uitgeroeid wordt.
Omdat het zo’n onzin is die je stelt en het daardoor uitermate vermoeiend is om het steeds weer te moeten weerleggen. Alleen al de manier waarop je je post plaatst maakt dat ik een redelijk beeld van je krijg en het eigenlijk al zinloos is om de discussie aan te gaan. Vandaar mijn smilies en het feit dat ik nu.nl wel snap.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dan wordt het toch hoog tijd.quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:15 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik denk/hoop niet dat de palestijnen inherent verrot zijn.
Zolang de Palestijnen die afschuwelijke doodscultus omarmen waar Hamas het front van is, zijn ze inderdaad verrot.Ik denk dat je het antwoord wel kan raden.quote:Ik ben wel benieuwd of ze de keuze zouden maken om de helft van hun bevolking te laten verhongeren om nog eens een ineffectieve aanval op Isral te doen of dat ze in het geval waar ze zelf volkomen verantwoordelijk zijn voor zichzelf ze betere keuzes kunnen maken.Intolerant voor intolerantie![]()
No surprises dit natuurlijk.
Nederland vindt genocide prima als Amerika dat ook vindt. Nederland vindt Amerikaanse Riviera in Gaza prima als Amerika dat ook vindt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Gaza is in as gelegd door de people of light maar Hamas is een doodscultusquote:Op woensdag 5 februari 2025 14:01 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dan wordt het toch hoog tijd.
Zolang de Palestijnen die afschuwelijke doodscultus omarmen waar Hamas het front van is, zijn ze inderdaad verrot.
[..]
Ik denk dat je het antwoord wel kan raden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:02 schreef egayalS het volgende:
Nederland vindt genocide prima als Amerika dat ook vindt. Nederland vindt Amerikaanse Riviera in Gaza prima als Amerika dat ook vindt.
[ x ]Staat gewoon op de NOS.quote:Minister Veldkamp: Gaza is van de Palestijnen
Voor het kabinet is het onbespreekbaar om Palestijnen uit de Gazastrook te verplaatsen naar Arabische landen in de regio. Hiermee schaart Nederland zich achter bondgenoten als Frankrijk en Duitsland.
"Voor Nederland staat buiten kijf: Gaza is van de Palestijnen", schrijft minister Veldkamp van Buitenlandse Zaken in een verklaring. "Onze positie is en blijft onveranderd: Nederland staat achter een tweestatenoplossing. Dat betekent een onafhankelijke levensvatbare Palestijnse staat naast een veilig Isral."![]()
Gaza is in as gelegd door de people of light OMDAT Hamas een doodscultus is "quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:03 schreef egayalS het volgende:
[..]
Gaza is in as gelegd door de people of light maar Hamas is een doodscultus"
Intolerant voor intolerantie![]()
quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:02 schreef egayalS het volgende:
Nederland vindt genocide prima
BoehoehoeWat vind jij beter? Een terroristisch hellhole, of een Rivira aan de Middellandse Zee?quote:als Amerika dat ook vindt. Nederland vindt Amerikaanse Riviera in Gaza prima als Amerika dat ook vindt.
[ x ]
Ik een Rivira. Jij een terroristisch hellhole.
Wij zijn niet hetzelfde.Intolerant voor intolerantie![]()
Je klinkt een beetje als de Europese migranten die eeuwen geleden naar de VS vertrokken en daar de Indianen wel even "civilisation" zouden brengen. Dat een groep mensen heel anders dan ons in het leven staat betekend niet dat ze geen rechten zouden hebben. Palestina wordt door 146 van de 193 lidstaten van de Verenigde Naties gewoon erkend.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:55 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Boehoehoe
[..]
Wat vind jij beter? Een terroristisch hellhole, of een Rivira aan de Middellandse Zee?
Ik een Rivira. Jij een terroristisch hellhole.
Wij zijn niet hetzelfde.![]()
Voor de goede orde, dit plan is waanzin en bovendien de verkeerde aanpak maar mijn mening.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Je klinkt een beetje als de Europese migranten die eeuwen geleden naar de VS vertrokken en daar de Indianen wel even "civilisation" zouden brengen. Dat een groep mensen heel anders dan ons in het leven staat betekend niet dat ze geen rechten zouden hebben. Palestina wordt door 146 van de 193 lidstaten van de Verenigde Naties gewoon erkend.
Maar als je moet kiezen tussen die specifieke twee opties, dan kies ik voor de Rivira en Slayage voor de hellhole.
De oplossing is natuurlijk de Palestijnse bevolking te dedoctrineren, niet ze te verplaatsen. Pas daarna kan Palestina weer ter tafel komen. Daarvoor heeft geen zin.Intolerant voor intolerantie![]()
Niet alsof dat wat zegt met de hoeveelheid in meer of mindere mate schurkenstaten op de wereldquote:Op woensdag 5 februari 2025 16:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Je klinkt een beetje als de Europese migranten die eeuwen geleden naar de VS vertrokken en daar de Indianen wel even "civilisation" zouden brengen. Dat een groep mensen heel anders dan ons in het leven staat betekend niet dat ze geen rechten zouden hebben. wordt door 146 van de 193 lidstaten van de Verenigde Naties gewoon erkend.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Moet wel gniffelen over de heftige beledigheid bij de linkse tak van mensen:
Uit Nu.nlWoedend!quote:'Schokkend, krankzinnig, immoreel'
"Schokkend", "zorgelijk", "schadelijk", "krankzinnig" en "immoreel": zo omschrijven experts in gesprek met NU.nl de plannen van Trump.
"Om zo'n proefballon op te laten terwijl Gaza grotendeels in puin ligt, er bijna twee miljoen ontheemden zijn en er nog altijd gijzelaars vastzitten, dat gaat ver over de grenzen van wat internationaal acceptabel zou moeten zijn", zegt Marcel Brus, hoogleraar internationaal publiekrecht aan de Rijksuniversiteit Groningen. "Het gaat over de ruggen van al die mensen."
Erella Grassiani noemt het idee om bezit te nemen van grondgebied "simplistisch gedacht en neokoloniaal". Grassiani, die als antropologisch onderzoeker in Isral en de Palestijnse Gebieden actief is namens de Universiteit van Amsterdam, ziet dat de Gazanen worden vergeten. "Er is totaal geen oog voor hen. Er wordt ver hen gesproken, niet mt hen. Het lijkt alsof ze worden gezien als objecten die je zomaar even verplaatst."
Gerard Jonkman, directeur van stichting The Rights Forum, sluit zich bij die zienswijze aan. "Zo praat je niet over een bevolking die zestien maanden oorlog heeft doorstaan en bijna alles heeft verloren. Dit is ook geen onderhandelingstactiek meer, dit is etnische verdrijving." The Rights Forum is een activistische stichting die zich richt op informatievoorziening over de Palestijnse Gebieden.
Plannen lijken onmogelijk en liggen extreem gevoelig
De plannen zijn ook "totaal onrealistisch" vanuit juridisch perspectief, vervolgt Brus. "En vanuit mensenrechtenperspectief, vanuit het zelfbeschikkingsrecht van volken, vanuit het soevereiniteitsbeginsel en ga zo maar door. Het kan totaal niet."
Als de plannen van Trump voor Gaza daadwerkelijk resulteren in de verplaatsing van Palestijnen, dan komt dat mogelijk neer op etnische zuivering. Dat zou VN-secretaris-generaal Antnio Guterres dinsdag ook hebben gezegd volgens New York Times-verslaggevers.
Voor de Palestijnen ligt een gedwongen vertrek extreem gevoelig. Het roept herinneringen op aan de grote uittocht van 1948. Die staat bekend als 'Al Nakba' (de Catastrofe). Toen sloegen zo'n 700.000 Palestijnse inwoners op de vlucht of werden verdreven uit het gebied dat de staat Isral werd. Daarover kan je hier meer lezen.
"Het spook van de Al Nakba gaat al sinds het begin van de oorlog op 7 oktober 2023 weer rond", zeggen Grassiani en Jonkman. Veel Gazanen hebben de afgelopen zestien maanden meerdere keren moeten vluchten. "Maar met het openlijk spreken over een gedwongen verplaatsing wordt het angstbeeld van een nieuwe Al Nakba opgeroepen", zegt Grassiani.
Er is geen exacte definitie van het begrip 'etnische zuivering'
Er bestaat wel een omschrijving van het begrip die is opgesteld door een VN-commissie. In een rapport stelt de commissie dat er sprake is van etnische zuivering als een bevolking met voorbedachten rade en met geweld (of onder dreiging van geweld) wordt verdreven.
De commissie stelt verder dat het onder dwang verplaatsen van een bevolking als misdaad tegen de menselijkheid kan worden gezien.
De EU spreekt van etnische zuivering als een gebied etnisch homogeen wordt gemaakt met een gedwongen verplaatsing van een bevolking en dit met geweld of intimidatie gepaard gaat.
Trump ondermijnt het internationaal recht
Door met dit plan te komen ondermijnt Trump het internationaal recht en de internationale rechtsorde, vervolgt Brus. Volgens hem is dat niet zonder gevaar. "Als je het internationaal recht op de helling zet, geef je een vrijbrief aan landen als China, die Taiwan zou kunnen innemen. Rusland zou het vizier kunnen richten op de Baltische staten."
Jonkman omschrijft het plan als een oorlogsverklaring aan het Midden-Oosten. "Dit zorgt in verschillende landen en op veel plekken voor enorme onrust, niet in de laatste plaats in Gaza zelf en onder de Palestijnse bevolking van de bezette Westelijke Jordaanoever. En dat kan overslaan in woede en in opstanden."
"Trump en de Isralische premier jagen de hele regio tegen zich in het harnas", vult Grassiani aan. "Daar is niemand mee geholpen, ook Isral zelf niet."
"Je moet er niet aan denken dat kwaadwillenden straks vanuit de beoogde opvanglanden Egypte en Jordani aanvallen op Isral gaan uitvoeren", gaat Jonkman verder. De experts gaan er dan ook niet van uit dat Arabische landen akkoord gaan met het plan van Trump.
Emma van der Zalm, NU.nl-correspondent in Egypte, ziet bijvoorbeeld dat president Abdel Fattah Al Sisi heel stellig is in zijn verzet tegen het plan. Onlangs werd zelfs een zeldzame en door de overheid goedgekeurde demonstratie bij Rafah georganiseerd. "Maar niet alleen deze demonstranten verzetten zich tegen het idee om Palestijnen uit Gaza te verdrijven, de meeste Egyptenaren zien niks in Trumps plan voor Gaza", zegt Van der Zalm.
Ten slotte ondermijnt het plan voor de gedwongen verplaatsing van Gazanen ook de lopende onderhandelingen over de volgende fase van het staakt-het-vuren tussen Isral en Hamas, stellen de experts. "Het zadelt de bemiddelaars en onderhandelaars met een groot probleem op", stelt Grassiani. "De VS en daarmee Isral toont zich onbetrouwbaar", besluit Jonkman.Vakman pur sang![]()
Ze blijven die mensen maar als engeltjes en slachtoffers zienquote:Op woensdag 5 februari 2025 17:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Uit Nu.nl
[..]
Woedend!
Ja, bij nu.nl zijn ze de hele dag al radeloosquote:Op woensdag 5 februari 2025 17:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Uit Nu.nl
[..]
Woedend!
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.![]()
Ik zeg niet dat wat de VS wil goed is, in tegendeel.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ze blijven die mensen maar als engeltjes en slachtoffers zien![]()
Maar het is ook onmenselijk de situatie daar te laten zoals het is. Vredig samenleven van Isral en de Palestijnen gaat nooit gebeuren.
Dus die status quo blijven steunen is ook een aanval op mensenlevens.
Opzich zouden die mensen bij een goede oplossing, een nieuw huis op een goede plek met wat ondersteuning en een zak geld toch blij moeten zijn.
En van de Gaza strook kun je inderdaad iets moois opbouwen.
Maar dan vind ik dat je ook 2 miljoen joden uit Isral moet zetten of Isral ook opheffen want die zorgen ook alleen maar voor ellende daar zo midden tussen de moslimlanden.Vakman pur sang![]()
Maar goed de linkse kliek reageert totaal verontwaardigd en denken dat daarmee de kous af is. het is belachelijk, niet serieus, een roep om aandacht.
Fout. Ik denk dat de VS gewoon doorpakt.Vakman pur sang![]()
Wat reacties uit andere landen:quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:35 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar goed de linkse kliek reageert totaal verontwaardigd en denken dat daarmee de kous af is. het is belachelijk, niet serieus, een roep om aandacht.
Fout. Ik denk dat de VS gewoon doorpakt.
Verder is dit gewoon de zoveelste natte scheet van Trump om rugdekking te geven aan zijn verbouwing van de Amerikaanse overheid.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Ja dat is nou net wat mensen inderdaad denken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat reacties uit andere landen:
[ x ]
Verder is dit gewoon de zoveelste natte scheet van Trump om rugdekking te geven aan zijn verbouwing van de Amerikaanse overheid.
Ze kunnen ook gewoon doorpakken en Gaza binnentreden.Vakman pur sang![]()
Sinds wanneer geven al die genocide steunende westerse landen ook maar ene fuck over internationale recht?quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ x ]
Verder is dit gewoon de zoveelste natte scheet van Trump om rugdekking te geven aan zijn verbouwing van de Amerikaanse overheid.![]()
Ja het is aannemelijk dat het een natte scheet is. Als hij dit serieus zou willen dreigt de gehele regio te destabiliseren. Wat niet in Amerikas noch Israels belang is. Het is waarschijnlijk een signaal aan de Isral lobby in de VS dat hij zich voor hen inzet.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Gezichtsuitdrukking van Netanyahu zegt alles. Hij was volledig verrast door de uitingen van Trump.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ja, voor internationale en mensenrechten moeten we bij onze Arabische en Noord-Afrikaanse broeders zijn ja.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:24 schreef egayalS het volgende:
[..]
Sinds wanneer geven al die genocide steunende westerse landen ook maar ene fuck over internationale recht?![]()
Ja het is aannemelijk dat het een natte scheet is. Als hij dit serieus zou willen dreigt de gehele regio te destabiliseren. Wat niet in Amerikas noch Israels belang is. Het is waarschijnlijk een signaal aan de Isral lobby in de VS dat hij zich voor hen inzet.
[ x ]Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Stel je voor.. een Disney Resort in Gaza.. dat zou een enorme publiekstrekker zijn.. nu hebben ze alleen in Amerika, Europa en Azi, maar het Midden-Oosten niet. Een Amerikaans Gaza zou een Disney Resort kunnen huisvesten met als hoofdthema de wereld van Aladdin!![]()
Ik wil geen wo2 vergelijkingen maken maar dat is toch lastig wanneer Israel propagandisten exact hetzelfde zeggen over Palestijnse vluchtelingen als Hitler over joodse vluchtelingenIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:39 schreef egayalS het volgende:
Ik wil geen wo2 vergelijkingen maken maar dat is toch lastig wanneer Israel propagandisten exact hetzelfde zeggen over Palestijnse vluchtelingen als Hitler over joodse vluchtelingen
[ x ]
Hier gestopt met lezen.quote:
#ongeloofwaardigDeze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Dat is waar ook. Ik heb nog geen reaktie van Putin gezien.quote:Op woensdag 5 februari 2025 23:02 schreef TLC het volgende:
Zoveel verschillen putin en trump dus niet
Wellicht gaat hij ook 0,0 kritiek leveren omdat Trump straks de deal tussen Rusland en Oekraine gaat begeleiden.
En misschien heeft Putin hem wel een felicitatie gestuurd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Als Hamas z'n handjes nou thuis had gehouden, ergens begin oktober....En Isral met rust had gelaten, dan had je allang 2 staten gehad. Ipv de huidige vernietiging en absurde plannen van Trump.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:39 schreef egayalS het volgende:
Ik wil geen wo2 vergelijkingen maken maar dat is toch lastig wanneer Israel propagandisten exact hetzelfde zeggen over Palestijnse vluchtelingen als Hitler over joodse vluchtelingen
[ x ]![]()
Wanneer krijgt Cyprus haar grondgebied weer terug? En Syri? Inclusief Hatay provincie.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:24 schreef egayalS het volgende:
[..]
Sinds wanneer geven al die genocide steunende westerse landen ook maar ene fuck over internationale recht?![]()
Ja het is aannemelijk dat het een natte scheet is. Als hij dit serieus zou willen dreigt de gehele regio te destabiliseren. Wat niet in Amerikas noch Israels belang is. Het is waarschijnlijk een signaal aan de Isral lobby in de VS dat hij zich voor hen inzet.
[ x ]
Wanneer wordt de Armeense genocide erkend?![]()
Hij staat te popelen om die vergelijking te maken en maakt hem daarom ook.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hier gestopt met lezen.
#ongeloofwaardig![]()
Nee. Het is een signaal dat dit in de toekomst het evidente plan is. Geesten rijp maken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:24 schreef egayalS het volgende:
[..]
[ x ]
Of dacht jij dat situatie Gaza nog 10, 20 jaar kon voortduren? voor nu zal dit plan inderdaad een natte scheet zijn, maar op een gegeven moment kan het niet anders.![]()
Nouja, om dan voor hem op te komen: sommige mensen die stellen dat er geen genocide gaande is geweest in Gaza (waar ik een van ben, maar dan met andere argumenten) stellen bijvoorbeeld dat daarvoor het dodenaantal veel te laag en langzaam is gegaan. Dit zou je ook kunnen zeggen met de Armeense kwestie, toch?quote:Op donderdag 6 februari 2025 01:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wanneer krijgt Cyprus haar grondgebied weer terug? En Syri? Inclusief Hatay provincie.
Wanneer wordt de Armeense genocide erkend?
Zo ongeveer 1 tot 1.5 miljoen doden in 8 jaar. Dat valt wel mee.![]()
Het aantal doden is helemaal niet relevant bij de vraag wel of geen genocideOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Genocide is niet afhankelijk van de tijdsduur. Daarnaast is het meer dan 50% van het huidige aantal inwoners.quote:Op donderdag 6 februari 2025 05:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nouja, om dan voor hem op te komen: sommige mensen die stellen dat er geen genocide gaande is geweest in Gaza (waar ik een van ben, maar dan met andere argumenten) stellen bijvoorbeeld dat daarvoor het dodenaantal veel te laag en langzaam is gegaan. Dit zou je ook kunnen zeggen met de Armeense kwestie, toch?
Zo ongeveer 1 tot 1.5 miljoen doden in 8 jaar. Dat valt wel mee.![]()
Hmm, jij bent zeker een van die mensen die in een klas zat waar het bespreken van de Holocaust 'moeilijk' was. Ik zou alsnog eens een boekje openslaan, want deze bizarre vergelijking gaat op geen enkele manier op. Zelfs niet met die gefabriceerde quote in die tweet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:39 schreef egayalS het volgende:
[ x ]'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Strategie van Trump:quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ x ]
Verder is dit gewoon de zoveelste natte scheet van Trump om rugdekking te geven aan zijn verbouwing van de Amerikaanse overheid.
Als je maar genoeg onzin uitkraamt, lijken de net iets minder onzinnige dingen die je zegt in verhouding ineens best redelijk.![]()
Dit is nou een paradigm shift en daarom is iedereen zo van de kook. Hij trapt gewoon de deur open, waarom laten we zo'n mooi stukje land verpieteren door decennialang gemmer over een tweestatenoplossing die geblokkeerd wordt door een islamitische doodscultus en het volk dat dat massaal steunt? De mogelijke uitkomst wordt ineens tussen neus en lippen door enorm verbreed en de discussie is ineens een andere.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Dit vind je (terecht) wel een kromme vergelijking, maar kristalnacht vergelijken met ruzie tussen taxichauffeurs en Maccabi-supporters niet? Hoe kan dat?quote:Op donderdag 6 februari 2025 09:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, jij bent zeker een van die mensen die in een klas zat waar het bespreken van de Holocaust 'moeilijk' was. Ik zou alsnog eens een boekje openslaan, want deze bizarre vergelijking gaat op geen enkele manier op. Zelfs niet met die gefabriceerde quote in die tweet.![]()
![]()
Aaah, weten we ook weer hoe jij tegen de georganiseerde Jodenjacht aankijkt.quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:48 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dit vind je (terecht) wel een kromme vergelijking, maar kristalnacht vergelijken met ruzie tussen taxichauffeurs en Maccabi-supporters niet? Hoe kan dat?![]()
Ik zal het even voor je invullen, want ik zie al waar deze framing naar toe gaat:quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Aaah, weten we ook weer hoe jij tegen de georganiseerde Jodenjacht aankijkt.
Niet hetzelfde als kristalnacht.
Net als dat ik de misdaden van Isral in Gaza niet hetzelfde vind als de holocaust.
![]()
![]()
Ik beweer niet dat het hetzelfde was als Kristallnacht. Het was wel een georganiseerde Jodenjacht en geen ordinaire ruzie.quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:54 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik zal het even voor je invullen, want ik zie al waar deze framing naar toe gaat:
Niet hetzelfde als kristalnacht.
Net als dat ik de misdaden van Isral in Gaza niet hetzelfde vind als de holocaust.
![]()
Hij hoort 'America owned' en denkt 'but America is Isral ownedquote:Op woensdag 5 februari 2025 20:32 schreef egayalS het volgende:
posticon_0
Gezichtsuitdrukking van Netanyahu zegt alles. Hij was volledig verrast door de uitingen van Trump.'.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Ik zeg toch nergens dat jij dat vindt? Ik haakte in op een gaande gepsrek, maar vervolgens kaap jij mijn reactie om mij af te schilderen als iets wat ik niet ben.quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat het hetzelfde was als Kristallnacht. Het was wel een georganiseerde Jodenjacht en geen ordinaire ruzie.
Of ben jij Howard's alt of zo?![]()
Nee, een eigen account dat iets constateert in een openbare discussie.quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:57 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat jij dat vindt? Ik haakte in op een gaande gepsrek, maar vervolgens kaap jij mijn reactie om mij af te schilderen als iets wat ik niet ben.
Of ben jij Howard's alt of zo?
Waarom voer je in godsnaam een discussie in het openbaar als een "kaping" je tegenstaat? Huur dan een kamer af met hem.![]()
Als je dan zo nodig een vergelijking wilt maken tussen wat Hitler in de 2e wereldoorlog deed : dat is precies het zelfde wat de arabieren ook probeerden te doen na die oorlog door de joden in Isral uit te willen moorden. Ze dachten kat in t bakkie dat maken wij nu wel ff af.
Maar helaas voor de arabieren leren joden wl hun lesjes en die vochten hard terug. En ze vochten steeds harder tot 7 oktober. En nu denken zij dat maken we meteen maar ff af!
En gelijk hebben ze.
Echt al dat onterechte gejammer over een genocide die niet plaats heeft gevonden op mensen die na 75 jaar geweld gewoon eens goed lik op stuk krijgen...Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Ik slide niet zomaar in mensen hun DM's, ben geen PUA.quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, een eigen account dat iets constateert in een openbare discussie.
Waarom voer je in godsnaam een discussie in het openbaar als een "kaping" je tegenstaat? Huur dan een kamer af met hem.
Gaarne in het vervolg niet voor mij gaan invullen hoe ik tegen xyz aankijk. Als je het echt wil weten kun je het ook gewoon vragen. Zoals ik dat deed bij Howard.![]()
Je noemt het een ruzie tussen taxi chauffeurs en Macabi supporters. Dat geeft toch weer hoe je erin staat?quote:Op donderdag 6 februari 2025 14:07 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik slide niet zomaar in mensen hun DM's, ben geen PUA.
Gaarne in het vervolg niet voor mij gaan invullen hoe ik tegen xyz aankijk. Als je het echt wil weten kun je het ook gewoon vragen. Zoals ik dat deed bij Howard.![]()
En het voorgaande zei jij nadat ik aan gaf dat de vergelijking met kristalnacht krom was. Dat geeft toch ook weer hoe jij erin staat?quote:Op donderdag 6 februari 2025 14:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je noemt het een ruzie tussen taxi chauffeurs en Macabi supporters. Dat geeft toch weer hoe je erin staat?![]()
Als Trump Gaza van de VS wil maken moeten de bewoners toch gewoon een Amerikaans paspoort krijgen? En stemrecht? En afgevaardigden in het Huis en twee senaatszetels? Civielrechtelijke veranderingen blijven states rights, dat is geen probleem. Hamas en zo mogen wapens houden want well organized militia en 2A.
En een aanval door Isral zou artikel 5 kunnen zijn.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Niet als je ze eerst eruit schopt.quote:Op donderdag 6 februari 2025 14:20 schreef Ulx het volgende:
Als Trump Gaza van de VS wil maken moeten de bewoners toch gewoon een Amerikaans paspoort krijgen? En stemrecht? En afgevaardigden in het Huis en twee senaatszetels? Civielrechtelijke veranderingen blijven states rights, dat is geen probleem. Hamas en zo mogen wapens houden want well organized militia en 2A.
En een aanval door Isral zou artikel 5 kunnen zijn.
Bij een tijdelijke eruitschopperij wordt dat wel een interessante kwestie. 🤔![]()
Maar ze kunnen nergens heen. Egypte heeft een Big Beautiful Wall neergezet. Naar Isral zie ik ook niet gebeuren.quote:Op donderdag 6 februari 2025 14:24 schreef Drxx het volgende:
[..]
Niet als je ze eerst eruit schopt.
Bij een tijdelijke eruitschopperij wordt dat wel een interessante kwestie. 🤔I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Natuurlijk kunnen ze wel ergens heen. Big Beautiful Wall of niet, ze kunnen gewoon naar Egypte. En naar Jordani. En naar al die andere islamitische shitholes in het Midden-Oosten en Noord-Afrika.quote:Op donderdag 6 februari 2025 14:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar ze kunnen nergens heen. Egypte heeft een Big Beautiful Wall neergezet. Naar Isral zie ik ook niet gebeuren.
Natuurlijk zeggen al die shitholes in eerste instantie dat ze dat niet willen. Zoiets heet onderhandelingstactiek. Maar elk shithole heeft z'n prijs en dat weet Trump als geen ander.Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
Als Trump echt slim is zet die Ethiopi onder druk om watergaranties aan Egypte te leveren.quote:Op donderdag 6 februari 2025 14:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar ze kunnen nergens heen. Egypte heeft een Big Beautiful Wall neergezet. Naar Isral zie ik ook niet gebeuren.
Vervolgens verplaats je Gaza een stukje naar links en kan de vredesmacht eventueel incidenteel wat IS bestrijding doen in de Sina. Het wordt geen onderdeel van Egypte, maar Egypte haalt hier wel een hoop voordeel uit.
Voordeel is dat je beter toezicht kan houden op wie je vanaf nul het gebied in laat, je vanaf nul kan opbouwen en je een goede overheid kan installeren. Gaza is niet dusdanig groot dat dit niet zou kunnen.
[ Bericht 11% gewijzigd door Richestorags op 06-02-2025 16:39:36 ]![]()
Wat wil Trump dan doen? Egypte de oorlog verklaren?quote:Op donderdag 6 februari 2025 15:27 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen ze wel ergens heen. Big Beautiful Wall of niet, ze kunnen gewoon naar Egypte. En naar Jordani. En naar al die andere islamitische shitholes in het Midden-Oosten en Noord-Afrika.
Natuurlijk zeggen al die shitholes in eerste instantie dat ze dat niet willen. Zoiets heet onderhandelingstactiek. Maar elk shithole heeft z'n prijs en dat weet Trump als geen ander.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Het klinkt vooral als het verplaatsen van het probleem. Wat maakt het nou uit of de Palestijnen in Gaza of Sina zitten,quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als Trump echt slim is zet die Ethiopi onder druk om watergaranties aan Egypte te leveren.
Vervolgens verplaats je Gaza een stuk naar links en kan de vredesmacht meteen incidenteel wat IS bestrijding doen in de Sina. Het wordt geen onderdeel van Egypte, maar Egypte haalt hier wel een hoop voordeel uit.I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.![]()
Pal naast het Suezkanaal? Wat zou er fout kunnen gaan....quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als Trump echt slim is zet die Ethiopi onder druk om watergaranties aan Egypte te leveren.
Vervolgens verplaats je Gaza een stuk naar links en kan de vredesmacht meteen incidenteel wat IS bestrijding doen in de Sina. Het wordt geen onderdeel van Egypte, maar Egypte haalt hier wel een hoop voordeel uit.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Gaza is dusdanig klein dat daar een flinke buffer tussen kan.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Pal naast het Suezkanaal? Wat zou er fout kunnen gaan....
Maar die had ik even over het hoofd gezien ja![]()
![]()
Je kan een nieuwe regering installeren en bekende Hamas strijders niet binnenlaten.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:16 schreef mackinac het volgende:
[..]
Het klinkt vooral als het verplaatsen van het probleem. Wat maakt het nou uit of de Palestijnen in Gaza of Sina zitten,![]()
Waarom zou je ze opeen klein gebied zetten? Minstens drie-vier keer zo groot moet het qua oppervlakte wel worden. Dus dan ga Je snel richting het kanaal. En ze moeten op grote afstand anders wordt het gewoon weer een raketbasis.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Gaza is dusdanig klein dat daar een flinke buffer tussen kan.
Maar die had ik even over het hoofd gezien jaI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
In de huidige situatie is scheepvaart net zo goed een probleem toch? Maritieme blokkade en alles.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zou je ze opeen klein gebied zetten? Minstens drie-vier keer zo groot moet het qua oppervlakte wel worden. Dus dan ga Je snel richting het kanaal. En ze moeten op grote afstand anders wordt het gewoon weer een raketbasis.
Hoe groter je het gebied maakt, hoe meer kuststrook je potentieel maakt en hoe groter hekwerk Egypte / Isral eromheen wil.![]()
"The cross-party enthusiasm for Trump's ethnic cleansing plan shows how thin & fake our moral compass is. For the Israeli mainstream, the only reason not to commit crimes against humanity is that the world won't let us. Seems possible that if Trump suggested a tanker of Cyclone B & concentration camps in Gaza we'd go along with that too."
[ Bericht 12% gewijzigd door egayalS op 06-02-2025 17:30:28 ]Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Iedereen die niet juicht voor de etnische zuiveringen plan van Trump, zoals Wilders dat heeft gedaan is een antisemiet, volgens de Jerusalem PostIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ach ach, Haaretz toch ook, wat voor narratieven die mensen allemaal in de wereld slingeren voor het geld is echt ongekend.quote:Op donderdag 6 februari 2025 17:16 schreef egayalS het volgende:
"The cross-party enthusiasm for Trump's ethnic cleansing plan shows how thin & fake our moral compass is. For the Israeli mainstream, the only reason not to commit crimes against humanity is that the world won't let us. Seems possible that if Trump suggested a tanker of Cyclone B & concentration camps in Gaza we'd go along with that too."
[ x ]'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
'By opening Gaza's borders for emigration.'quote:Op donderdag 6 februari 2025 18:00 schreef egayalS het volgende:
Iedereen die niet juicht voor de etnische zuiveringen plan van Trump, zoals Wilders dat heeft gedaan is een antisemiet, volgens de Jerusalem Post
[ x ]
Da's ook een manier om Trump's plannen te omschrijven.![]()
![]()
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Het maakt niet uit wat de MAGA's roepen, want geen enkel land stemt ermee in. De Chinezen niet, de Saoedie's niet, de Russen niet, de Duitsers niet, de Engelsen niet, de Egyptenaren niet en zo kunnen we wel even doorgaan.Allah Al Watan Al Malik![]()
Die Noga die hiervoor werd aangehaald is ook niveau Haaretz.quote:Op donderdag 6 februari 2025 18:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ach ach, Haaretz toch ook, wat voor narratieven die mensen allemaal in de wereld slingeren voor het geld is echt ongekend.![]()
Palestijnen die willen zouden inderdaad de Gazastrook moeten kunnen verlaten en in andere Arabische en Islamitische (tijdelijk) onderdak krijgen.quote:Op donderdag 6 februari 2025 18:38 schreef SamCooke het volgende:
[..]
'By opening Gaza's borders for emigration.'
Da's ook een manier om Trump's plannen te omschrijven.![]()
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Waarom tijdelijk en niet permanent?quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Palestijnen die willen zouden inderdaad de Gazastrook moeten kunnen verlaten en in andere Arabische en Islamitische (tijdelijk) onderdak krijgen.![]()
Zo gaat het meestal in een oorlogssituatie, mensen verlaten een plek tijdelijk. In veel gevallen wordt dit natuurlijk permanent, maar ideaal gezien is die keuze natuurlijk aan de mensen zelf. De belangrijkste vraag is dan ook hoeveel Palestijnen zelf de Gazastrook zouden willen verlaten.quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom tijdelijk en niet permanent?
Bepaalde landen en organisaties zullen hier afkeurenswaardig op reageren, maar dit is voornamelijk omdat een eventueel vertrek van veel Palestijnen uit de Gazastrook wil zeggen dat zij hun eigen utopie voor een tweestatenoplossing voorlopig moeten opgeven. En dat wil men tot op heden nog niet.
De Palestijnen zijn de enige groep mensen ter wereld die in een oorlogssituatie niet mogen of kunnen vluchten. Dat is ondanks dat zij zelf iedere de aanleiding zijn voor een nieuwe oorlog, gewoon erg raar.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Alleen het plan is om de bewoners definitief te verkassen. Trump heeft het over definitief verplaatsen en het gebied wordt zelfs Amerikaans grondgebied en Isral wil die agressoren en Palestijnen ook definitief kwijt. Daarom sloeg ik aan op jouw 'tijdelijk', het is een beetje raar om te doen alsof dit een tijdelijke verhuizing wordt, als dat zo zou zijn dan is het onnodig dat alle bewoners op moeten rottenquote:Op donderdag 6 februari 2025 19:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zo gaat het meestal in een oorlogssituatie, mensen verlaten een plek tijdelijk. In veel gevallen wordt dit natuurlijk permanent, maar ideaal gezien is die keuze natuurlijk aan de mensen zelf. De belangrijkste vraag is dan ook hoeveel Palestijnen zelf de Gazastrook zouden willen verlaten.![]()
Dat is heel mijn punt. Dus zeggen dat Israel geen genocide pleegt OMDAT je het aantal doden gezien de tijd vindt meevallen, is geen argument.quote:Op donderdag 6 februari 2025 09:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Genocide is niet afhankelijk van de tijdsduur. Daarnaast is het meer dan 50% van het huidige aantal inwoners.![]()
Sturen we ze tijdelijk naar israelquote:Op donderdag 6 februari 2025 19:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zo gaat het meestal in een oorlogssituatie, mensen verlaten een plek tijdelijk. In veel gevallen wordt dit natuurlijk permanent, maar ideaal gezien is die keuze natuurlijk aan de mensen zelf. De belangrijkste vraag is dan ook hoeveel Palestijnen zelf de Gazastrook zouden willen verlaten.
Bepaalde landen en organisaties zullen hier afkeurenswaardig op reageren, maar dit is voornamelijk omdat een eventueel vertrek van veel Palestijnen uit de Gazastrook wil zeggen dat zij hun eigen utopie voor een tweestatenoplossing voorlopig moeten opgeven. En dat wil men tot op heden nog niet.
De Palestijnen zijn de enige groep mensen ter wereld die in een oorlogssituatie niet mogen of kunnen vluchten. Dat is ondanks dat zij zelf iedere de aanleiding zijn voor een nieuwe oorlog, gewoon erg raar.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Opmerkelijk idee, maar nee. Palestijnen worden niet opgevangen in het land waarmee men in oorlog is en een 1,5 jaar geleden nog op brute wijze heeft aangevallen.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
ow dus dan kan het toch niet?quote:Op donderdag 6 februari 2025 20:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Opmerkelijk idee, maar nee. Palestijnen worden niet opgevangen in het land waarmee men in oorlog is en een 1,5 jaar geleden nog op brute wijze heeft aangevallen.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Jawel, want er zijn gelukkig nog talloze andere landen dan Isral.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
ja die hebben ook allemaal hun redenenen om het niet te willen dus zo raar is het eigenlijk dus toch nietquote:Op donderdag 6 februari 2025 20:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jawel, want er zijn gelukkig nog talloze andere landen dan Isral.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
![]()
Israel’s Defense Minister Katz: Countries Accusing Israel Over Gaza Must Accept Gazan Residents
DM Katz: "Countries like Spain, Ireland, Norway, and others, which have levelled accusations and false claims against Israel over its actions in Gaza, are legally obligated to allow any Gaza resident to enter their territories"
"The people of Gaza should have the right to freedom of movement and migration, as is customary everywhere in the world."
Proest![]()
Correct. Maar je moet het dan ook niet zien als iets dat nu al kan worden gerealiseerd. Het gaat om de retoriek jegens de Gazanen die steeds heftiger wordt. De Gazanen hebben zich door hun eigen gedrag gedehumaniseerd. Trump legt hier slechts bloot wat op den duur met de Gazanen gaat gebeuren. En met gedwongen verplaatsing hebben ze dan nog geluk.quote:Op donderdag 6 februari 2025 18:55 schreef Mutant01 het volgende:
Het maakt niet uit wat de MAGA's roepen, want geen enkel land stemt ermee in. De Chinezen niet, de Saoedie's niet, de Russen niet, de Duitsers niet, de Engelsen niet, de Egyptenaren niet en zo kunnen we wel even doorgaan.![]()
Dus?quote:Op donderdag 6 februari 2025 21:14 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Israel’s Defense Minister Katz: Countries Accusing Israel Over Gaza Must Accept Gazan Residents
DM Katz: "Countries like Spain, Ireland, Norway, and others, which have levelled accusations and false claims against Israel over its actions in Gaza, are legally obligated to allow any Gaza resident to enter their territories"
"The people of Gaza should have the right to freedom of movement and migration, as is customary everywhere in the world."
Proest
Het is toch aan ons om ze wel of niet binnen te laten?![]()
Wat een onwijs saaie Hasbara..quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zo gaat het meestal in een oorlogssituatie, mensen verlaten een plek tijdelijk. In veel gevallen wordt dit natuurlijk permanent, maar ideaal gezien is die keuze natuurlijk aan de mensen zelf. De belangrijkste vraag is dan ook hoeveel Palestijnen zelf de Gazastrook zouden willen verlaten.
De Palestijnen zijn de enige groep mensen ter wereld die in een oorlogssituatie niet mogen of kunnen vluchten. Dat is ondanks dat zij zelf iedere de aanleiding zijn voor een nieuwe oorlog, gewoon erg raar.![]()
Dat zal niet gaan --> Legally obligatedquote:Op donderdag 6 februari 2025 21:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus?
Het is toch aan ons om ze wel of niet binnen te laten?
En: freedom of movement and migration. Dat is ook voor het eerst in hun leven, maar wel heel lief van Katz![]()
Waar een wil is is een weg. Geloof echt helemaal niets van bovenstaande. Een massale verhuizing van Arabische-Gazanen richting Europa, zijn een groot gevaar voor de staatsveiligheid van die Europese landen.quote:Op donderdag 6 februari 2025 21:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat zal niet gaan --> Legally obligated
En: freedom of movement and migration. Dat is ook voor het eerst in hun leven lol
Als het 'werkelijk' zou is dat wij daar niets aan kunnen doen, dan is het nog erger dan ik dacht.![]()
Het is niet aan ons om Israli's etnische zuiveringen te faciliteren
Vang ze daar maar opOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ik begin me af te vragen wanneer de Arabische volkeren het zat zijn om nakba's te ondergaan.
Dit is al de vierde volgens mij. Eerst 1948, toen 1966, toen 2000 (de Tweede Intifada) en nu weer dit. Een oorlog beginnen met hoge verwachtingen en extreem opgezweepte en voor henzelf gerechtvaardigde haat, maar het onderspit delven en vrijwel alles kwijtraken.
Dit verhuisplan is uiteraard gebakken lucht, maar het geeft maar weer eens aan dat er niet met Arabieren (Palestijnen) gepraat wordt, maar over ze. En opnieuw heeft Pallywood de publieke opinie bespeeld maar in de praktijk helemaal niets voor elkaar gebracht. Sterker nog, UNRWA staat op het punt van omvallen en dat was toch hun VN-front om het zo maar te zeggen.Intolerant voor intolerantie![]()
Vanuit de VS begrijp ik het wel. De hele wereld moet zich aan internationaal recht houden behalve Amerika en Isral. Zoals ze zeggen Het onderzoek van ICC brengt Amerikanen in gevaar door hen bloot te stellen aan intimidatie, misbruik en mogelijk arrestaties.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:02 schreef Red_85 het volgende:
https://www.nu.nl/verkiez(...)bevel-netanyahu.html
Terecht wel.
Onbegrijpelijk dat we het massaal ok vinden dat de medewerkers van het ICC n familie te maken krijgt met deze intimidatie. Toezegging tot het land ontzeggen en financile beperkingen opleggen. We moeten allemaal doen wat MAGA wil en anders gaan we het merken.
Deze sancties sluiten mooi aan op de "the Hague invasion act".
Putin en zijn Rusland moet zich wel echt aan internationaal recht gaan houden hoor![]()
![]()
Toch knap dat zo'n UNRWA het werken onmogelijk gemaakt kan worden en ondertussen beweerd kan worden dat Isral geen controle heeft over Gaza of de West Bankquote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:17 schreef Cuendillar het volgende:
Ik begin me af te vragen wanneer de Arabische volkeren het zat zijn om nakba's te ondergaan.
Dit is al de vierde volgens mij. Eerst 1948, toen 1966, toen 2000 (de Tweede Intifada) en nu weer dit. Een oorlog beginnen met hoge verwachtingen en extreem opgezweepte en voor henzelf gerechtvaardigde haat, maar het onderspit delven en vrijwel alles kwijtraken.
Dit verhuisplan is uiteraard gebakken lucht, maar het geeft maar weer eens aan dat er niet met Arabieren (Palestijnen) gepraat wordt, maar over ze. En opnieuw heeft Pallywood de publieke opinie bespeeld maar in de praktijk helemaal niets voor elkaar gebracht. Sterker nog, UNRWA staat op het punt van omvallen en dat was toch hun VN-front om het zo maar te zeggen.
[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 07-02-2025 10:00:54 ]![]()
En hier ga je al meteen de mist in. De nodige landen houden zich niet aan het internationale recht en komen er mee weg. Het ICC wordt selectief ingezet om bepaalde landen en politici aan te pakken, waar anderen vrij spel krijgen voor het plegen van talloze misdaden. Op die manier is zo'n instituut onhoudbaar omdat het niet meer onpartijdig is.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vanuit de VS begrijp ik het wel. De hele wereld moet zich aan internationaal recht houden behalve Amerika en Isral. Zoals ze zeggen Het onderzoek van ICC brengt Amerikanen in gevaar door hen bloot te stellen aan intimidatie, misbruik en mogelijk arrestaties.
Onbegrijpelijk dat we het massaal ok vinden dat de medewerkers van het ICC n familie te maken krijgt met deze intimidatie. Toezegging tot het land ontzeggen en financile beperkingen opleggen. We moeten allemaal doen wat MAGA wil en anders gaan we het merken.
Putin en zijn Rusland moet zich wel echt aan internationaal recht gaan houden hoor
Daar heeft de UNRWA natuurlijk zelf voor gezorgd h. Er is simpelweg geen enkele reden dat een vermeende hulporganisatie die doelbewust een zogenaamde vluchtelingenstatus van mensen in stand probeert te houden, links met terreurgroeperingen heeft en terrorisme en antisemitisme op scholen verspreid, moet blijven bestaan.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Toch knap dat zo'n UNRWA het werken onmogelijk gemaakt kan worden en ondertussen beweerd kan worden dat Isral geen controle heeft over Gaza of de West Bank'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
En Mongoli. Dat land heeft een rechter bij het ICC maar toch vertikten ze Poetin te arresteren toen die dat land bezocht.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:46 schreef opgebaarde het volgende:
Vanuit de VS begrijp ik het wel. De hele wereld moet zich aan internationaal recht houden behalve Amerika en IsralI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Het ICC onderzoekt bijvoorbeeld ook de VS in Afghanistan, Polen, Roemeni en Litouwen. Daarnaast is er wellicht misverstand vanwege de vele misdragingen wereldwijd die niet onderzocht worden zoals in een China of Syri alleen dat zijn binnenlandse misdragingen waarbij er dus geen conflict is tussen twee landen of meer. We kennen allemaal de Afrikanen die in het verleden onderzocht zijn, dat was binnenlandse problematiek waarbij diverse Afrikaanse landen dus zelf hun landgenoten hebben voorgedragen bij en uitgeleverd aan het ICC. Zoals je ziet een groot verschilquote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En hier ga je al meteen de mist in. De nodige landen houden zich niet aan het internationale recht en komen er mee weg. Het ICC wordt selectief ingezet om bepaalde landen en politici aan te pakken, waar anderen vrij spel krijgen voor het plegen van talloze misdaden. Op die manier is zo'n instituut onhoudbaar omdat het niet meer onpartijdig is.Prima dat UNRWA vervangen wordt, daar ging het alleen helemaal niet over....quote:[..]
Daar heeft de UNRWA natuurlijk zelf voor gezorgd h. Er is simpelweg geen enkele reden dat een vermeende hulporganisatie die doelbewust een zogenaamde vluchtelingenstatus van mensen in stand probeert te houden, links met terreurgroeperingen heeft en terrorisme en antisemitisme op scholen verspreid, moet blijven bestaan.
[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 07-02-2025 11:39:48 ]![]()
Oh ok dan is het goed. Mongoli doet het dan mogen wij het ook.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
En Mongoli. Dat land heeft een rechter bij het ICC maar toch vertikten ze Poetin te arresteren toen die dat land bezocht.
Mongolie is geen lid van het internationale strafhof. Net zoals Amerika en Isral en onder andere China, Rusland, Turkije, Myanmar, Irak, Iran, Saoedi Arabi en nog een paar. Een mooi rijtje hoor![]()
Mongoli is lid van het ICC en heeft er een rechter.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oh ok dan is het goed. Mongoli doet het dan mogen wij het ook.
Mongolie is geen lid van het internationale strafhof. Net zoals Amerika en Isral en onder andere China, Rusland, Turkije, Myanmar, Irak, Iran, Saoedi Arabi en nog een paar. Een mooi rijtje hoor
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Prima, maar dit vormt verder geen tegenargument op mijn post. Waarom is er bijv. geen arrestatiebevel voor Assad of Xi?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het ICC onderzoekt bijvoorbeeld ook de VS in Afghanistan, Polen, Roemeni en Litouwen. Daarnaast is er wellicht misverstand vanwege de vele misdragingen wereldwijd die niet onderzocht worden zoals in een China of Syri alleen dat zijn binnenlandse misdragingen waarbij er dus geen conflict is tussen twee landen of meer. We kennen allemaal de Afrikanen die in het verleden onderzocht zijn, dat was binnenlandse problematiek waarbij diverse Afrikaanse landen dus zelf hun landgenoten hebben voorgedragen bij het ICC. Zoals je ziet een groot verschil'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Kort verhaal maar dan nu langquote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Prima, maar dit vormt verder geen tegenargument op mijn post. Waarom is er bijv. geen arrestatiebevel voor Assad of Xi?
Het Internationaal Strafhof (ICC) heeft geen jurisdictie over Syri, en dat is de belangrijkste reden waarom het geen onderzoek doet naar de misdaden van Bashar al-Assad en zijn regime.
Waarom heeft het ICC geen rechtsmacht over Syri?
1. Syri is geen lid van het ICC
Het ICC kan alleen misdrijven onderzoeken die plaatsvinden in landen die het Statuut van Rome hebben ondertekend of geratificeerd.
Syri heeft dit niet gedaan, waardoor het ICC geen automatische jurisdictie heeft over misdaden gepleegd binnen Syri.
2. De VN-Veiligheidsraad moet het verwijzen, maar Rusland en China blokkeren dit
Het ICC kan wel onderzoeken in niet-lidstaten als de VN-Veiligheidsraad een zaak doorverwijst.
In 2014 dienden Frankrijk en andere landen een resolutie in bij de VN-Veiligheidsraad om Syri door te verwijzen naar het ICC, maar Rusland en China hebben hun veto gebruikt om dit te blokkeren.
3. Alternatieve juridische routes zijn beperkt
Universele jurisdictie: Sommige landen, zoals Duitsland en Frankrijk, hebben wetten die het mogelijk maken om Syrische oorlogsmisdadigers te vervolgen, zelfs zonder ICC-bemoeienis. Dit heeft geleid tot enkele rechtszaken tegen lagere Syrische functionarissen in Europese landen.
Speciaal tribunaal: Er is gesuggereerd een speciaal VN-tribunaal voor Syri op te richten (zoals dat voor ex-Joegoslavi en Rwanda), maar dit vereist brede internationale steun en medewerking, wat tot nu toe ontbreekt.
Zijn er ICC-zaken die verband houden met Syri?
Hoewel het ICC Assad niet rechtstreeks kan aanklagen, zijn er indirecte onderzoeken geweest:
Onderzoek naar IS (ISIS): Omdat IS-strijders ook in landen als Irak en Libi actief waren (die wl onder ICC-jurisdictie vallen), heeft het ICC IS-misdaden deels onderzocht.
Onderzoek naar Syrirs in Jordani: Omdat Syrirs massaal naar Jordani zijn gevlucht (een ICC-lidstaat), is er overwogen of Syrische misdaden daar konden worden onderzocht, maar dit heeft nog geen aanklachten opgeleverd.
Het ICC kan Assad niet vervolgen, omdat Syri geen lid is en de VN-Veiligheidsraad door Russische en Chinese veto’s geen doorverwijzing heeft gedaan. Tot nu toe zijn alleen individuele Syrirs via nationale rechtbanken in Europa vervolgd. Een speciaal tribunaal voor Syri blijft een mogelijkheid, maar is politiek moeilijk te realiseren.
En waarom Isral dan wel vraag je je misschien af
ICC heeft wel jurisdictie over Palestijns grondgebied (Palestijnen zijn sinds 2015 ICC lid) en zo wordt Hamas en haar misdrijven tegen de menselijkheid of poging tot genocide ook onderzocht.![]()
Je hebt gelijkquote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Mongoli is lid van het ICC en heeft er een rechter.
[ afbeelding ]
Ik ga er vanuit dat niemand hier een probleem heeft met die stunt van die Mongolen![]()
Ja nee. Heel logisch..quote:Op vrijdag 7 februari 2025 06:02 schreef sp3c het volgende:
Vang ze daar maar op![]()
Ja nee. Heel logisch..quote:Op vrijdag 7 februari 2025 06:02 schreef sp3c het volgende:
Vang ze daar maar opWaarom zouden wij dit gevecht aan gaan met Amerika?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vanuit de VS begrijp ik het wel. De hele wereld moet zich aan internationaal recht houden behalve Amerika en Isral. Zoals ze zeggen Het onderzoek van ICC brengt Amerikanen in gevaar door hen bloot te stellen aan intimidatie, misbruik en mogelijk arrestaties.
Putin en zijn Rusland moet zich wel echt aan internationaal recht gaan houden hoor![]()
![]()
Ach. Alsof internationaal-recht niet altijd al opportuun wordt gebruikt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oh ok dan is het goed. Mongoli doet het dan mogen wij het ook.
Mongolie is geen lid van het internationale strafhof. Net zoals Amerika en Isral en onder andere China, Rusland, Turkije, Myanmar, Irak, Iran, Saoedi Arabi en nog een paar. Een mooi rijtje hoor![]()
Oh dat zien we nu ook wel een beetje. Zonder het verzoek van Zuid Afrika was er voor Isral waarschijnlijk niets aan de hand geweestquote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ach. Alsof internationaal-recht niet altijd al opportuun wordt gebruikt.![]()
Exact. En gelukkig maar. Internationaal-recht consequent gebruiken is jezelf in de voeten schieten.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oh dat zien we nu ook wel een beetje. Zonder het verzoek van Zuid Afrika was er voor Isral waarschijnlijk niets aan de hand geweest![]()
Het is niet logisch om die tent etnisch te zuiveren en te verwachten dat de rest van de wereld mee gaat zitten helpenquote:Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Op den duur is er geen andere keuze. Nu is het nog een natte scheet.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het is niet logisch om die tent etnisch te zuiveren en te verwachten dat de rest van de wereld mee gaat zitten helpen![]()
En dan wat, zitten de boefjes aan een andere grens met Isral boos te doenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Op den duur is er geen andere keuze. Nu is het nog een natte scheet.
Het is geen keuze, het is ook geen natte scheet maar complete onzinOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Zijn ze in elk geval meer verdeeld. Lijkt mij dat Gazanen een stuk minder efficient 'verzet' kunnen voeren als je ze gaat verdelen over meerdere Arabische landen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
En dan wat, zitten de boefjes aan een andere grens met Isral boos te doen
Het is geen keuze, het is ook geen natte scheet maar complete onzin![]()
Poetin werd door een lidstaat uitgenodigd. Mongoli weigerde hem dus op te pakken. Daarmee heeft dat land het ICC gewoon tot farce gemaakt. Daarbij komt ook nog dat een van de rechters uit Mongoli komt en er nog steeds zit. Die had -al dan niet gedwongen- moeten opstappen om nog iets van de reputatie van die rechtbank over te laten.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je hebt gelijk
Ik ga er vanuit dat niemand hier een probleem heeft met die stunt van die Mongolen
Het was een leuke poging, maar het werkt niet. Dus hef het ICC maar weer op en ga terug naar speciale rechtbanken/tribunalen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Hezbollah aan iedere grensquote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zijn ze in elk geval meer verdeeld. Lijkt mij dat Gazanen een stuk minder efficient 'verzet' kunnen voeren als je ze gaat verdelen over meerdere Arabische landen.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat zei je al. Je legt de nadruk op deze stunt van Mongoli, daarmee impliceert je dat het icc daarvoor 'wel werkte'quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Poetin werd door een lidstaat uitgenodigd. Mongoli weigerde hem dus op te pakken. Daarmee heeft dat land het ICC gewoon tot farce gemaakt. Daarbij komt ook nog dat een van de rechters uit Mongoli komt en er nog steeds zit. Die had -al dan niet gedwongen- moeten opstappen om nog iets van de reputatie van die rechtbank over te laten.
Het was een leuke poging, maar het werkt niet. Dus hef het ICC maar weer op en ga terug naar speciale rechtbanken/tribunalen.![]()
Prima video weer van The Ask Project. 'Israelis: Should Jews resettle in Gaza after the war?'
Bekijk deze YouTube-video'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Je kunt mensen niet van hun geboortegrond, huis en haard laten verdwijnen. Absoluut achterlijk.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:36 schreef HowardRoark het volgende:
Prima video weer van The Ask Project. 'Israelis: Should Jews resettle in Gaza after the war?'
Bekijk deze YouTube-videoOmnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Het merendeel van deze genterviewde Isralirs is het daar dus mee eens.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je kunt mensen niet van hun geboortegrond, huis en haard laten verdwijnen. Absoluut achterlijk.
Maar dat het niet zou kunnen? De geschiedenis heeft toch echt anders bewezen. Verdrijvingen hebben aan de basis gelegen van menig land zoals we dat vandaag kennen. Van Argentini tot Roemeni en van Litouwen tot de VS.
En dit ging dan vaak ook nog om mensen die helemaal niets verkeerd hadden gedaan, welk argument voor de Palestijnen niet opgaat. Pakweg 1,5 eeuw terreur en geweld jegens Joodse gemeenschappen is een bijzonder schrikwekkende prestatie.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Er schijnen nog geen officile bevestigen te zijn, maar dit ziet er inderdaad niet goed uit.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Elke week wordt duidelijker dat er geen hoop meer is voor de Bibas kinderen en hun moeder.
Daniella Gilboa zou ook dood zijn maar kwam 25 januari vrijquote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Elke week wordt duidelijker dat er geen hoop meer is voor de Bibas kinderen en hun moeder.
quote:Don’t loose hope for the Bibas family. This is why:-
In November, Hamas lied and falsely claimed Daniella was killed in an Israeli airstrike, even releasing photos of a body bag. Today, Daniella is alive and free.
They used lies to further torture her family. They are lying terrorists![]()
Ik ben eigenlijk verheugd dit te horen en voor mij geeft dit hoop. Ik dacht namelijk al berichten te hebben gelezen dat de Bibas familie niet meer leefde.
Die informatie zal dan wel uit de lucht gegrepen zijn, maar nu heb ik echt weer hoop voor ze.
Het moet onbeschrijfelijk voelen hoe die vrienden en familie in Israel zich voelen met zulke onzekerheid.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Ik weet het, maar ze zouden "vrouwen en kinderen" eerst teruggeven, daarna de mannen, daarna de overledenen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Daniella Gilboa zou ook dood zijn maar kwam 25 januari vrij
[..]
[ x ]![]()
Ja, en ze spelen hun eigen zieke spelletjes.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:16 schreef Burdie het volgende:
Ik weet het, maar ze zouden "vrouwen en kinderen" eerst teruggeven, daarna de mannen, daarna de overledenen.
Lees maar eens wat die gijzelaars hebben meegemaakt. Dit zijn geen normale mensen
Psychologische oorlogsvoering...quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:16 schreef Tengano het volgende:
Ik ben eigenlijk verheugd dit te horen en voor mij geeft dit hoop. Ik dacht namelijk al berichten te hebben gelezen dat de Bibas familie niet meer leefde.
Die informatie zal dan wel uit de lucht gegrepen zijn, maar nu heb ik echt weer hoop voor ze.
Het moet onbeschrijfelijk voelen hoe die vrienden en familie in Israel zich voelen met zulke onzekerheid.
Er ging inderdaad een gerucht rond gisteren dat hun lichamen zouden worden vrijgegeven, maar dat is weer overal offline gehaald omdat het niet zou kloppen.![]()
I know...quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, en ze spelen hun eigen zieke spelletjes.
Lees maar eens wat die gijzelaars hebben meegemaakt. Dit zijn geen normale mensen.
![]()
Ik heb die SAS series bijna allemaal bekeken. En op een gegeven moment worden die recruten dan gevangen genomen en krijgen ze ook een psychische marteling. Let wel dat zijn dan al beroeps die daar aan meedoen. En de meeste daarvan komen nog niet eens de eerste 24 uur door.
Kun je nagaan wat die mensen in die tunnels moeten doorstaan, als ze al zo ver gaan dat daar ook nog een flink deel van is uitgeroeid.
Een van de doelen van Israel is nog steeds om alle Hamas strijders uit te schakelen, en terecht. Ben benieuwd wat ze daar nog mee van plan zijn.
En van het lot van die gijzelaars hoor je maar weinig, maar wel van onze zielige Palestijnen. Gekke wereld.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
https://www.nu.nl/midden-(...)gaza-gevangenen.html
Ik vind dit goed nieuws. Mooi dat Isral dit gedrag van militairen aanpakt en bestraft.
Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Wat had je anders verwacht?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:45 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.nu.nl/midden-(...)gaza-gevangenen.html
Ik vind dit goed nieuws. Mooi dat Isral dit gedrag van militairen aanpakt en bestraft.Intolerant voor intolerantie![]()
Heb je het artikel wel gelezen?quote:quote:Een Isralische militair is schuldig bevonden aan het martelen van verschillende Palestijnen die gevangen genomen waren uit Gaza. Het is de eerste veroordeling voor misbruik in de gevangenis waarin volgens klokkenluiders tientallen Palestijnen omkwamen en marteling en geweld normaal was.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ik heb jou eerst een vraag gesteld. Dus, wat had je anders verwacht?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je het artikel wel gelezen?
[..]Intolerant voor intolerantie![]()
Ik zou er best op vakantie kunnen gaan, best een perfecte locatie voor europeanen.What lies behind makes no sense in my mind![]()
Ja, kennelijk lees je het nieuwsbericht niet goed aangezien er wordt gesproken over klokkenluiders en eerste veroordelingen van misbruik van gevangen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:08 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik heb jou eerst een vraag gesteld. Dus, wat had je anders verwacht?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Tweede keer dat je geen antwoord geeft. Gaat weer lekker.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, kennelijk lees je het nieuwsbericht niet goed aangezien er wordt gesproken over klokkenluiders en eerste veroordelingen van misbruik van gevangen.
Zal ik de vraag nog een keer stellen of is dit gesprek wel weer klaar?
Wat mij betreft wel klaar, je komt ontzettend onaardig over, geen zin in dan.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 08:06 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Tweede keer dat je geen antwoord geeft. Gaat weer lekker.
Zal ik de vraag nog een keer stellen of is dit gesprek wel weer klaar?
Bye byeWie dit leest is een lezer van dit![]()
Mag sowieso wat minder aanvallend weerOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Wederom 3 gijzelaars vrijgelaten en nu weten we dus welke mensen er wl honger hebben geleden in Gaza...
https://nos.nl/artikel/25(...)kt-door-hun-toestandGa fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Een normale discussie voeren, volgens de regels van de discussie, is niet echt aanvallend, of wel?quote:Intolerant voor intolerantie![]()
De zogenaamde hongersnood onder de Palestijnen betrof natuurlijk een totale fabricage. Maar deze mensen zien er inderdaad behoorlijk uitgemergeld uit. Het is ook bizar hoe het Rode Kruis, waar men zich niet n keer druk heeft gemaakt over de gijzelaars en allemaal maar bezig was met pro-Palestijnse activisme, aan dit schouwspel wil meewerken.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:08 schreef deedeetee het volgende:
Wederom 3 gijzelaars vrijgelaten en nu weten we dus welke mensen er wl honger hebben geleden in Gaza...
https://nos.nl/artikel/25(...)kt-door-hun-toestand'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Als het normaal kan is het niet aanvallendquote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:10 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Een normale discussie voeren, volgens de regels van de discussie, is niet echt aanvallend, of wel?
Maar dat kan vaak nietOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ik lees dat Yarden Bibas, de vader van de Bibas familie, wel is vrijgelaten.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
![]()
Ook een groot contrast met eerder vrijgelaten gegijzelden.
De andere kant kan er ook wat vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:In the October 7 Massacre, 1-year-old Almog Levy lost his mother and father. His mother was executed. His father was abducted into the dungeons of Gaza.
491, little Almog’s dad is coming home.
The toddler drew these pictures for him.![]()
quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:41 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Ook een groot contrast met eerder vrijgelaten gegijzelden.
De andere kant kan er ook wat vanJe doet het weer, je probeert wr een bespottelijke morele equivalent te creren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onschuldige Isralische burgers zijn niet te vergelijken met Palestijnse terroristen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Je moet ze in beide gevallen iig niet uit gaan lopen hongerenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ik zou niet weten waarom het erg is dat Palestijnse terroristen honger lijden?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:05 schreef sp3c het volgende:
Je moet ze in beide gevallen iig niet uit gaan lopen hongeren'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
LolOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Tja, dan kun je vervolgens wel met enkel 'lol' reageren. Maar de realiteit is simpelweg dat een onschuldige Isralische burger niet te vergelijken is met een Palestijnse terrorist die bijvoorbeeld betrokken is geweest bij een aanslag. Dat sommige mensen dit verschil blijkbaar niet meer kunnen zien, is een zorgwekkende ontwikkeling.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
De realiteit is dat ook Israel haar gevangenen op een bepaalde manier dient te behandelenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dan kun je vervolgens wel met enkel 'lol' reageren. Maar de realiteit is simpelweg dat een onschuldige Isralische burger niet te vergelijken is met een Palestijnse terrorist die bijvoorbeeld betrokken is geweest bij een aanslag. Dat sommige mensen dit verschil blijkbaar niet meer kunnen zien, is een zorgwekkende ontwikkeling.
Uithongeren hoort daar niet bij en als je je hardop af gaat zitten vragen waarom niet dan heb ik geen betere reactie dan 'lol'Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Het is ook maar de vraag of die vrijgelaten gevangen allemaal Palestijnse terroristen zijn, vaak worden ze gevangen genomen terwijl er niet eens een reden wordt gegeven, of een proces komt.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Doet er niet toeOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Daar verschillen we over van mening. Je kunt niet verwachten dat er n partij alle regels man schenden en de andere partij zich netjes aan alle regels moet houden. Zo werkt het niet en heeft trouwens ook geen enkel conflict of oorlog nog gewerkt.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
De realiteit is dat ook Israel haar gevangenen op een bepaalde manier dient te behandelen
Uithongeren hoort daar niet bij en als je je hardop af gaat zitten vragen waarom niet dan heb ik geen betere reactie dan 'lol'
In veel gevallen worden terroristen ook direct gelimineerd. Gelukkig maar.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Isral gooit mensen die gevangen slecht behandelen de cel in.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
De realiteit is dat ook Israel haar gevangenen op een bepaalde manier dient te behandelen
Uithongeren hoort daar niet bij en als je je hardop af gaat zitten vragen waarom niet dan heb ik geen betere reactie dan 'lol'
Je lijkt het niet vreemd vinden dat Palestijnen dat NIET doen. Is dat omdat je vindt dat Palestijnen eigenlijk beesten zijn, moreel inferieure wezens die het begrip beschaving niet hoeven te kennen? Dat ze er dus niets aan kunnen doen? Of vind je het gewoon wel prima als joden/zionisten gepakt worden?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Isral gooit mensen die gevangen slecht behandelen de cel in.
Je lijkt het niet vreemd vinden dat Palestijnen dat NIET doen. Is dat omdat je vindt dat Palestijnen eigenlijk beesten zijn, moreel inferieure wezens die het begrip beschaving niet hoeven te kennen? Dat ze er dus niets aan kunnen doen? Of vind je het gewoon wel prima als joden/zionisten gepakt worden?
Ik verwacht van beide partijen dat ze zich aan de regels houdenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar verschillen we over van mening. Je kunt niet verwachten dat er n partij alle regels man schenden en de andere partij zich netjes aan alle regels moet houden. Zo werkt het niet en heeft trouwens ook geen enkel conflict of oorlog nog gewerkt.
In veel gevallen worden terroristen ook direct gelimineerd. Gelukkig maar.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Zijn er nu nog levende gijzelaars over ? Er was dacht ik, sprake van 33 gijzelaars maar niet allemaal in leven ? Weet iemand hier meer over ?Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Dit zijn inderdaad narratieven die door vele activisten, actiegroepen en NGOs driftig de wereld in worden geslingerd. Dezelfde individuen en groeperingen die dingen zeggen als 'Isral steelt organen van Palestijnen', 'Isral schiet doelbewust kinderen dood' of 'Isral heeft het Al-Shifa ziekenhuis gebombardeerd'.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:24 schreef MissButterflyy het volgende:
Het is ook maar de vraag of die vrijgelaten gevangen allemaal Palestijnse terroristen zijn, vaak worden ze gevangen genomen terwijl er niet eens een reden wordt gegeven, of een proces komt.
Je moet bij deze situaties vooral logisch nadenken: het kost Isral al norme capaciteiten aan mankracht om alles enigszins onder controle te houden. Waarom zou men dan ook nog zonder enige reden, talloze Palestijnen 'zomaar' gevangen zetten?
Dat gebeurt natuurlijk niet, maar het maakt onderdeel uit van de de bekende lastcampagne met als bedoeling het land Isral in een negatief daglicht te zetten en de legitimiteit van het land de ondermijnen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Je komt met 0 argumenten. Waarom zou Israel in hemelsnaam compassie hebben met haar vijanden?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
Uithongeren hoort daar niet bij en als je je hardop af gaat zitten vragen waarom niet dan heb ik geen betere reactie dan 'lol'![]()
Niemand heeft het over compassiequote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je komt met 0 argumenten. Waarom zou Israel in hemelsnaam compassie hebben met haar vijanden?Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Kun je in Sina niet voornamelijk kiezen tussen kale bergen en woestijnen? Met hier en daar een verdwaald plukje groen?![]()
Meen je dat nou ? Verwacht jij dat echt ?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik verwacht van beide partijen dat ze zich aan de regels houden
Volgens mij weet jij wel beter.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Ik weet dat ze het niet doen maar ik verwacht het wel en zodra ze het niet doen zeg ik 'sow hey, dat mag niet'quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Meen je dat nou ? Verwacht jij dat echt ?
Volgens mij weet jij wel beter.
Lijkt mij fairOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Schandelijk hoe Hamas de Israelis heeft uitgehongerd...
Oh wacht...Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ach, het is jouw mening dat dat niet gebeurd HR.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit zijn inderdaad narratieven die door vele activisten, actiegroepen en NGOs driftig de wereld in worden geslingerd. Dezelfde individuen en groeperingen die dingen zeggen als 'Isral steelt organen van Palestijnen', 'Isral schiet doelbewust kinderen dood' of 'Isral heeft het Al-Shifa ziekenhuis gebombardeerd'.
Je moet bij deze situaties vooral logisch nadenken: het kost Isral al norme capaciteiten aan mankracht om alles enigszins onder controle te houden. Waarom zou men dan ook nog zonder enige reden, talloze Palestijnen 'zomaar' gevangen zetten?
Dat gebeurt natuurlijk niet, maar het maakt onderdeel uit van de de bekende lastcampagne met als bedoeling het land Isral in een negatief daglicht te zetten en de legitimiteit van het land de ondermijnen.
Want het gebeurd dus wel, dat is al jaren en jaren in het nieuws regelmatig. En die verhalen van dat dezelfde mensen en organisaties zeggen dat Isral organen steelt van Palestijnen, zuig je uit je dikke duim.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Geen idee. Ik vermoed dat de niet levende gijzelaars pas op het laatst worden uitgewisseld.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:02 schreef deedeetee het volgende:
Zijn er nu nog levende gijzelaars over ? Er was dacht ik, sprake van 33 gijzelaars maar niet allemaal in leven ? Weet iemand hier meer over ?
En als het klopt dat de Bibas moeder en kinderen bij een bombardement om het leven zijn gekomen, is het de vraag wat er van hun lichamen nog over is.
Ik hoop vooralsnog dat ze nog leven. Zij zijn toch wel het gezicht van de gijzelaars.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Je bedoelt dat jij in de propaganda trapt van de eerder benoemde activisten, actiegroepen en NGOs. Waarschijnlijk neem je zo'n video die de user Slayage post ook direct voor de waarheid aan. Dat mag natuurlijk, maar dat ligt het probleem toch echt bij jouw wereldbeeld en niet bij dat van mij.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach, het is jouw mening dat dat niet gebeurd HR.
Want het gebeurd dus wel, dat is al jaren en jaren in het nieuws regelmatig. En die verhalen van dat dezelfde mensen en organisaties zeggen dat Isral organen steelt van Palestijnen, zuig je uit je dikke duim.Leuke repost. Deze video circuleerde vorig jaar ook al op Twitter, met een of andere zielig verhaaltje erbij dat op geen enkele manier te verifiren is. Desalniettemin een aandoenlijke poging om de aandacht af te leiden van de vrijgelaten gijzelaars.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:21 schreef egayalS het volgende:
Schandelijk hoe Hamas de Israelis heeft uitgehongerd...
Oh wacht...
Is het ook niet zo dat mensen graag de kant van de winnaars kiezen? "Hup, winnaars, hup!"quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt dat jij in de propaganda trapt van de eerder benoemde activisten, actiegroepen en NGOs. Waarschijnlijk neem je zo'n video die de user Slayage post ook direct voor de waarheid aan. Dat mag natuurlijk, maar dat ligt het probleem toch echt bij jouw wereldbeeld en niet bij dat van mij.
En dan geloven ze ook eerder wat die zeggen, terwijl ze de berichten van de verliezers afdoen als leugens. "Booo! Eigen schuld!"![]()
Ik neem video’s van slyage helemaal niet voor waarheid aan, hoe kom je daarbij?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt dat jij in de propaganda trapt van de eerder benoemde activisten, actiegroepen en NGOs. Waarschijnlijk neem je zo'n video die de user Slayage post ook direct voor de waarheid aan. Dat mag natuurlijk, maar dat ligt het probleem toch echt bij jouw wereldbeeld en niet bij dat van mij.
[..]
Leuke repost. Deze video circuleerde vorig jaar ook al op Twitter, met een of andere zielig verhaaltje erbij dat op geen enkele manier te verifiren is. Desalniettemin een aandoenlijke poging om de aandacht af te leiden van de vrijgelaten gijzelaars.
Ik heb er niet eens naar gekeken dus geen idee waar je het over hebt.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Lekker belangrijk hoe Isral Palestijnse terroristen in de gevangenis behandelt. Moet je zien hoe dat Palestijnse ongedierte onschuldige gegijzelden behandelt! Ga daar eerst eens over mekkeren, doe daar eerst eens wat aan, dan kunnen we het daarna over die 'arme', 'uitgehongerde' Palestijnse terroristen hebben.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
quote:I used to call Hamas "militants" before the war. After the attack, I understood they must be labeled as terrorists.
Hamas forcing Eli Sherabi to say he was looking forward to seeing his wife & daughters when they knew that the family had been killed only reinforced my decision.![]()
Een oorlog kent in principe nooit winnaars. Daarom is het ook zo zonde dat de groep Arabieren die zichzelf 'de Palestijnen' noemen, al vele tientallen jarenlang herhaaldelijk een oorlog (proberen te) beginnen via terreur.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Is het ook niet zo dat mensen graag de kant van de winnaars kiezen? "Hup, winnaars, hup!"
En dan geloven ze ook eerder wat die zeggen, terwijl ze de berichten van de verliezers afdoen als leugens. "Booo! Eigen schuld!"'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Tja, sommigen blijven stug volhouden dat er een morele equivalent is tussen Palestijnen en Isralirs. Het legt ook bloot dat een deel van de mensen in het Westen, het verschil tussen goed en kwaad niet meer kunnen zien.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Lekker belangrijk hoe Isral Palestijnse terroristen in de gevangenis behandelt. Moet je zien hoe dat Palestijnse ongedierte onschuldige gegijzelden behandelt! Ga daar eerst eens over mekkeren, doe daar eerst eens wat aan, dan kunnen we het daarna over die 'arme', 'uitgehongerde' Palestijnse terroristen hebben.
Maar dit hebben we natuurlijk al eerder gezien de afgelopen maanden waar Westerse studenten, zich op radicale manieren achter Hamas, Hezbollah of de Houthi's schaarden en er een jaar geleden videos rondgingen op TikTok over hoe Westerse jongeren sympathiseerden met Bin Laden na het lezen van zijn 'Letter to the American People'.
Het is wat dit betreft zorgwekkend en schrikbarend hoe delen van de Westerse samenleving moreel gezien zijn afgelegden.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
En komt dat misschien ook omdat Isral al lang probeert hun overgebleven land ook te bezetten?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een oorlog kent in principe nooit winnaars. Daarom is het ook zo zonde dat de groep Arabieren die zichzelf 'de Palestijnen' noemen, al vele tientallen jarenlang herhaaldelijk een oorlog (proberen te) beginnen via terreur.![]()
Je hebt hier net zo goed lui die staan te juichen voor Poetin of die de Musk-Trump staatgreep eigenlijk wel een goed idee vinden.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, sommigen blijven stug volhouden dat er een morele equivalent is tussen Palestijnen en Isralirs. Het legt ook bloot dat een deel van de mensen in het Westen, het verschil tussen goed en kwaad niet meer kunnen zien.
Maar dit hebben we natuurlijk al eerder gezien de afgelopen maanden waar Westerse studenten, zich op radicale manieren achter Hamas, Hezbollah of de Houthi's schaarden en er een jaar geleden videos rondgingen op TikTok over hoe Westerse jongeren sympathiseerden met Bin Laden na het lezen van zijn 'Letter to the American People'.
Het is wat dit betreft zorgwekkend en schrikbarend hoe delen van de Westerse samenleving moreel gezien zijn afgelegden.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dat gewoon een eigen staat had kunnen zijn als de Palestijnen dat niet continu hadden afgewezen? Dat land?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En komt dat misschien ook omdat Isral al lang probeert hun overgebleven land ook te bezetten?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Net zoals de oorlog in Oekrane al lang afgelopen was als Zelensky nou eindelijk het genereuze vredesvoorstel van Poetin eens ging tekenen?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat gewoon een eigen staat had kunnen zijn als de Palestijnen dat niet continu hadden afgewezen? Dat land?![]()
Je bedoelt Trump die de Amerikaanse verkiezingen op een democratische manier heeft gewonnen? Dat vind onder meer ik ook wel prima ja. En met mij het merendeel van de Amerikanen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je hebt hier net zo goed lui die staan te juichen voor Poetin of die de Musk-Trump staatgreep eigenlijk wel een goed idee vinden.Nee, want de Palestijnen hebben nog nooit een eigen land gehad in deze regio.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En komt dat misschien ook omdat Isral al lang probeert hun overgebleven land ook te bezetten?
En zoals al vaker aangehaald: zelfs vrdat Isral bestond zagen we hetzelfde geweld, terreur en antisemitisme. Dan zou je moeten kunnen beseffen dat Isral het probleem dus niet is. Het komt voort uit antisemitisme en gevoelens van religieuze en etnische suprematie.Oekrane is een legitiem land, totaal andere situatie dus. Bovendien is Oekrane in de oorlog met Rusland natuurlijk het slachtoffer, zij zijn aangevallen. Isral idem dito, Isral werd binnengevallen op 7 oktober 2023.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Net zoals de oorlog in Oekrane al lang afgelopen was als Zelensky nou eindelijk het genereuze vredesvoorstel van Poetin eens ging tekenen?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Net zoals de inheemse Amerikanen er nooit eigenaar van zijn geweest?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt Trump die de Amerikaanse verkiezingen op een democratische manier heeft gewonnen? Dat vind onder meer ik ook wel prima ja. En met mij het merendeel van de Amerikanen.
[..]
Nee, want de Palestijnen hebben nog nooit een eigen land gehad in deze regio.Ah, zij hebben na de tweede wereldoorlog het stokje overgenomen van de Duitsers?quote:En zoals al vaker aangehaald: zelfs vrdat Isral bestond zagen we hetzelfde geweld, terreur en antisemitisme. Dan zou je moeten kunnen beseffen dat Isral het probleem dus niet is. Het komt voort uit antisemitisme en gevoelens van religieuze en etnische suprematie.![]()
Sterker nog, de Palestijnen hebben gecollaboreerd met de Duitsers.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Net zoals de inheemse Amerikanen er nooit eigenaar van zijn geweest?
[..]
Ah, zij hebben na de tweede wereldoorlog het stokje overgenomen van de Duitsers?
Er hebben zelfs Arabieren gediend voor de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog en de Palestijnse leider Amin al-Husseini was meermaals te gast in Berlijn, waar vanuit talloze radiouitzendingen werden gemaakt om het antisemitisme van Nazi-Duitsland te verspreiden in de Arabische en Islamtische wereld. Al-Husseini spoorde Hitler ook nog aan om steden in aanbouw zoals Tel-Aviv plat te bombarderen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ah, dus dat maakt het helemaal een heel slecht idee om te beslissen dat de joden dan maar eigenaar moesten worden van het land waar zij woonden. Die Palestijnen hadden er toch geen recht op. Heel slim, allemaal. Nou is Engeland natuurlijk altijd al heel arrogant geweest en bestond hun diplomatiek meestal uit schieten en veroveren.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Sterker nog, de Palestijnen hebben gecollaboreerd met de Duitsers.
Er hebben zelfs Arabieren gediend voor de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog en de Palestijnse leider Amin al-Husseini was meermaals te gast in Berlijn, waar vanuit talloze radiouitzendingen werden gemaakt om het antisemitisme van Nazi-Duitsland te verspreiden in de Arabische en Islamtische wereld. Al-Husseini spoorde Hitler ook nog aan om steden in aanbouw zoals Tel-Aviv plat te bombarderen.![]()
Veel Arabieren zijn pas in eerste decennia van de 20e eeuw richting het Britse Mandaatgebied gekomen vanwege de welvaart en werkgelegenheid die werd gecreerd door de investeringen van Joden.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, dus dat maakt het helemaal een heel slecht idee om te beslissen dat de joden dan maar eigenaar moesten worden van het land waar zij woonden. Die Palestijnen hadden er toch geen recht op. Heel slim, allemaal. Nou is Engeland natuurlijk altijd al heel arrogant geweest en bestond hun diplomatiek meestal uit schieten en veroveren.
En zoals dus al aangegeven: de Palestijnen (Arabische moslims) hebben hier nooit een eigen land gehad. Je blijft dit maar herhalen, echter gaat het niet op. Er is nooit een Islamtische of Arabische staat genaamd 'Palestina' geweest.
Alvorens de Britten het onder controle hadden, waren de Ottomanen er de baas en was het een relatief diverse samenleving met Joden, Arabische moslims, Christenen, Armenen, bedoeenen, Druze en nog wat kleine groepen zoals Adygeers.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dat zeg ik helemaal niet, ik zeg alleen dat zij daar woonden en plaats moesten maken. Oprotten! Kniel voor je nieuwe meesters! Wij hebben het zo beslist!quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Veel Arabieren zijn pas in eerste decennia van de 20e eeuw richting het Britse Mandaatgebied gekomen vanwege de welvaart en werkgelegenheid die werd gecreerd door de investeringen van Joden.
En zoals dus al aangegeven: de Palestijnen (Arabische moslims) hebben hier nooit een eigen land gehad. Je blijft dit maar herhalen, echter gaat het niet op. Er is nooit een Islamtische of Arabische staat genaamd 'Palestina' geweest.
Alvorens de Britten het onder controle hadden, waren de Ottomanen er de baas en was het een relatief diverse samenleving met Joden, Arabische moslims, Christenen, Armenen, bedoeenen, Druze en nog wat kleine groepen zoals Adygeers.
Ja, ik ken het verhaal uit het oude testament.![]()
De Palestijnen kregen trouwens in 1947 gewoon een eigen staat aangeboden in het VN-Verdelingsplan. Waar de Joden dit accepteerden en een eigen staat hebben opgericht, begonnen de Palestijnen een burgeroorlog die ze verloren. Dit was ook de aanleiding voor de zogenaamde 'Nakba'.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet, ik zeg alleen dat zij daar woonden en plaats moesten maken. Oprotten! Kniel voor je nieuwe meesters! Wij hebben het zo beslist!
Ja, ik ken het verhaal uit het oude testament.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ok. Om een lang verhaal kort te maken: de Engelsen veroverden een gebied op de Ottomanen, noemen het Mandaatgebied Palestina en beslissen dat joden daar moeten kunnen leven, in plaats van de voornamelijk Arabische bevolking (Christenen en Islamieten). Die zijn daar niet blij mee, maar Engeland drukt zijn zin door en hernoemt het gebied na de tweede wereldoorlog tot Isral, omdat het voor de joden het beloofde land is.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Palestijnen kregen trouwens in 1947 gewoon een eigen staat aangeboden in het VN-Verdelingsplan. Waar de Joden dit accepteerden en een eigen staat hebben opgericht, begonnen de Palestijnen een burgeroorlog die ze verloren. Dit was ook de aanleiding voor de zogenaamde 'Nakba'.
Zijn we het tot zover met elkaar eens?![]()
Klopt niks van hoor.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok. Om een lang verhaal kort te maken: de Engelsen veroverden een gebied op de Ottomanen, noemen het Mandaatgebied Palestina en beslissen dat joden daar moeten kunnen leven, in plaats van de voornamelijk Arabische bevolking (Christenen en Islamieten). Die zijn daar niet blij mee, maar Engeland drukt zijn zin door en hernoemt het gebied na de tweede wereldoorlog tot Isral, omdat het voor de joden het beloofde land is.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Het werd niet veroverd, de Britten kregen het mandaat van de Volkerenbond om het te besturen. Daarom heette het dus ook een mandaatgebied.quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ok, ze veroveren het gebied, krijgen na onderhandeling met de Volkerenbond de leiding daarover en beslissen dan dat de joden daar moeten kunnen leven, want het was hun land van melk en honing.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het werd niet veroverd, de Britten kregen het mandaat van de Volkerenbond om het te besturen. Daarom heette het dus ook een mandaatgebied.
Akkoord?![]()
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Nope. Want ze beperkten de immigratie van joden naar het gebied.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok, ze veroveren het gebied, krijgen na onderhandeling met de Volkerenbond de leiding daarover en beslissen dan dat de joden daar moeten kunnen leven, want het was hun land van melk en honing.
Akkoord?
Maarre, je bent tegen immigranten met een ander geloof? Is dat bij elk ander geloof zo, of alleen in dit geval?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
NeeNee, hoor. Ik probeer te ontdekken waarom jullie vinden dat het geen land was, waarom de bewoners er geen recht op hadden en waarom het verwijderen van de bewoners geen deportatie was. We zijn nu bij punt 1: het was een onderdeel van het Engelse rijk. Een overzees territorium, zonder eigen rechten. Het stond de Engelsen daarom vrij om er mee te doen waar ze zin in hadden. En met de inwoners, natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nope. Want ze beperkten de immigratie van joden naar het gebied.
Maarre, je bent tegen immigranten met een ander geloof? Is dat bij elk ander geloof zo, of alleen in dit geval?
De volgende punten zijn dan wanneer de joden er recht op kregen en waarom het geen deportatie was.![]()
Incorrect. In een notendop:quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok. Om een lang verhaal kort te maken: de Engelsen veroverden een gebied op de Ottomanen, noemen het Mandaatgebied Palestina en beslissen dat joden daar moeten kunnen leven, in plaats van de voornamelijk Arabische bevolking (Christenen en Islamieten). Die is daar niet blij mee, maar Engeland drukt zijn zin door en hernoemt het gebied na de tweede wereldoorlog tot Isral, omdat het voor de joden het beloofde land is.
Zijn we het tot zover met elkaar eens?
Dit was een zeer divers gebied, maar gaandeweg de 19e eeuw keren steeds meer Joden terug naar dit gebied omdat hier hun oorsprong ligt en men op die manier aan armoede en vervolging in Oost-Europa hoopt te kunnen ontsnappen.
De toename van Joden in de regio zet kwaad bloed bij Islamtische Arabieren die dit als 'hun gebied' zien. Vooral ook wetende dat de Ottomanen halverwege de 19e eeuw het dhimmitude hadden afgeschaft, waarmee Arabische moslims hun wettelijke privileges zijn verloren.
Men begint met bruut geweld tegen de aanwezige Joodse gemeenschappen om meer Joden te ontmoedigen zich hier te bevestigen, helemaal omdat velen ook kwamen met de bedoeling uiteindelijk een Joodse staat op te richten (zionisme).
Om zichzelf hiertegen te kunnen verdedigen richten de Joden de 'Haganah' op, een soort paramilitaire groepering in lijn met dezelfde principes waarmee men ook in sommige Oost-Europese steden bewegingen had opgericht voor zelfverdediging tijdens een pogrom.
De Britten kiezen hierin in principe geen partij en clashen zelfs ook nog met Joden omdat door de steeds nijpender wordende situatie in Europa, meer Joden naar het gebied willen maar niet worden toegelaten en vastgezet op Cyprus.
De spanning loopt meer op met geweld van Arabieren jegens Joden, hierdoor ontstaan er ook twee radicale groeperingen die zich afsplitsen van Haganah, namelijk Lehi en Irgun, die later nog aanslagen pleegde jegens de Britten.
Een echte escalatie komt er na het VN-verdelingsplan van 1947, waarbij het idee is dit gebied op te delen in een Joodse staat en een Arabische staat. De Joden accepteren dit, de Arabieren weigeren en beginnen een burgeroorlog.
Deze burgeroorlog verliezen zij wat ontaard in een vluchtelingencrisis doordat 750,000 Arabieren zijn gevlucht of verdreven en de geplande Joodse staat (Isral) uiteindelijk een stuk groter wordt dan initieel afgesproken volgens het VN-Verdelingsplan.
Moraal van het verhaal: als Arabische moslims nu Joden vanaf moment n hadden geaccepteerd, was er vrede geweest en hadden een Joodse en een Arabische staat naast elkaar kunnen bestaan. Misschien zelfs wel n democratische staat.
Maar zoals we helaas vaker zien in de Arabische en Islamtische wereld, is het accepteren van een krachtige en succesvolle minderheid onmogelijk. Vooral als het Joden zijn, wat voor veel Arabische moslims vanuit religieus opzicht als de aartsvijand wordt gezien. De religieuze groep die zij moeten bevechten 'voor het einde van der tijden''I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Iedereen kwam tegen het Engelse gezag in opstand, en:quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Lees je maar eens goed in.
https://www.uu.nl/achterg(...)e-gaza-oorlog-voorafDe joden besloten dus zelf dat het land van hun was?quote:Op 15 mei 1948 verliep om middernacht het mandaat dat de Volkenbond in 1920 aan Groot-Brittanni had toegekend. Een dag eerder had de Jewish Agency van de Zionistische Wereldorganisatie een onafhankelijk Isral uitgeroepen.![]()
Welk punt wil je maken? Graag Engeland als bad guy / veroveraar neerzetten en daar 1 of andere gare conclusie aan verbinden? Je snapt ook wel dat het Ottomaanse rijk het gebied in de 1516 eeuw net zo goed heeft veroverd?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok, ze veroveren het gebied, krijgen na onderhandeling met de Volkerenbond de leiding daarover en beslissen dan dat de joden daar moeten kunnen leven, want het was hun land van melk en honing.
Akkoord?![]()
Omdat het simpelweg geen land was. Dezelfde reden dat bijvoorbeeld Twente, Moravi of Andalusi ook geen land zijn.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
Nee
[..]
Nee, hoor. Ik probeer te ontdekken waarom jullie vinden dat het geen land was, waarom de bewoners er geen recht op hadden en waarom het verwijderen van de bewoners geen deportatie was. We zijn nu bij punt 1: het was een onderdeel van het Engelse rijk. Een overzees territorium, zonder eigen rechten. Het stond de Engelsen daarom vrij om er mee te doen waar ze zin in hadden. En met de inwoners, natuurlijk.
De volgende punten zijn dan wanneer de joden er recht op kregen en waarom het geen deportatie was.
En niemand stelt dat Arabische moslims geen recht op iets hebben, wel dat zij er zelf voor kozen alles te willen (zonder Joden) en die strijd hebben verloren.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dus, iedereen die daar woont, dan wel vind dat zij eigenaar van dat land zijn, is aan het vechten met elkaar en het plan om de helft van het land aan de joden te geven valt niet in goede aarde bij de huidige bewoners van dat gebied.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:34 schreef HowardRoark het volgende:
Een echte escalatie komt er na het VN-verdelingsplan van 1947, waarbij het idee is dit gebied op te delen in een Joodse staat en een Arabische staat. De Joden accepteren dit, de Arabieren weigeren en beginnen een burgeroorlog.
Deze burgeroorlog verliezen zij wat ontaard in een vluchtelingencrisis doordat 750,000 Arabieren zijn gevlucht of verdreven en de geplande Joodse staat (Isral) uiteindelijk een stuk groter wordt dan initieel afgesproken volgens het VN-Verdelingsplan.![]()
Iedereen kon blijven zitten waar die zat als die dat wilde, en om te voorkomen dat mensen het gevoel zouden krijgen dat ze moesten verhuizen liepen de grenzen zo veel mogelijk langs etnische/religieuze lijnen. Verder was het een douane/monetaire unie en kon iedereen gewoon vrij de grenzen over om aan de andere kant te werken.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus, iedereen die daar woont, dan wel vind dat zij eigenaar van dat land zijn, is aan het vechten met elkaar en het plan om de helft van het land aan de joden te geven valt niet in goede aarde bij de huidige bewoners van dat gebied.
Dat wezen Arabieren af. Nu willen ze het ineens wel. Maar die trein heeft het station denk ik toch wel een klein beetje verlaten.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Heeft Libanon, als Frans verzinsel om de Maronieten een staat te geven, bestaansrecht?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Er woonden daar Arabieren n Joden. Kortom, beide waren de huidige bewoners van dat gebied. En met twee grote groepen, is een verdelingsplan natuurlijk wel zo logisch. Alleen dit weigerden de Arabieren dus. Sterker nog, de Arabieren maakte bij de VN nog het argument dat een Joodse staat de 'raciale homogeniteit' van het gebied zou verstoren.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus, iedereen die daar woont, dan wel vind dat zij eigenaar van dat land zijn, is aan het vechten met elkaar en het plan om de helft van het land aan de joden te geven valt niet in goede aarde bij de huidige bewoners van dat gebied.
Om hier dan nog maar over het enorme gebrek aan zelfreflectie te zwijgen zoiets te stellen over een gebied dat Arabische moslims nota bene zelf hebben veroverend op de lokale bevolking en over enkele eeuwen tijd volledig naar hun hand gezet. Tijdens dat proces van Islamisering en Arabisering zijn vele volkeren en culturen ten onder gegaan.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Tja, Libanon is inmiddels natuurlijk ook een failed state, en dit dankzij ... jawel, Arabische moslims, die van een minderheid zichzelf tot de meerheid hebben gemaakt. Het is dan ook lastig om hier geen patroon op te merken.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:54 schreef Ulx het volgende:
Heeft Libanon, als Frans verzinsel om de Maronieten een staat te geven, bestaansrecht?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dus de inheemsen aan de verkeerde kant van de grens mochten vrijwillig vertrekken? En als ze dat nou niet wilden?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Iedereen kon blijven zitten waar die zat als die dat wilde, en om te voorkomen dat mensen het gevoel zouden krijgen dat ze moesten verhuizen liepen de grenzen zo veel mogelijk langs etnische/religieuze lijnen. Verder was het een douane/monetaire unie en kon iedereen gewoon vrij de grenzen over om aan de andere kant te werken.
Dat wezen Arabieren af. Nu willen ze het ineens wel. Maar die trein heeft het station denk ik toch wel een klein beetje verlaten.![]()
Hoe vaak wordt er daar gevochten?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:54 schreef Ulx het volgende:
Heeft Libanon, als Frans verzinsel om de Maronieten een staat te geven, bestaansrecht?![]()
Dan konden ze blijven. Wat is het probleem?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus de inheemsen aan de verkeerde kant van de grens mochten vrijwillig vertrekken? En als ze dat nou niet wilden?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Vaak. Lees eens een geschiedenisboek.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hoe vaak wordt er daar gevochten?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Zo simpel is dit niet gegaan hoor.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Iedereen kwam tegen het Engelse gezag in opstand, en:
[..]
De joden besloten dus zelf dat het land van hun was?
https://www.cidi.nl/dossi(...)chting-van-de-staat/
Maar inderdaad :En toen brak de hel los in de Arabische landen......quote:Met het vertrek van de laatste Britse militairen komt er een eind aan het mandaat over Palestina. Voordien zijn belangrijke strategische punten en militaire goederen nog aan Arabische milities overgedragen. David Ben Goerion proclameert in Tel Aviv de staat Israel, die onmiddellijk door de Verenigde Staten wordt erkend.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Voornamelijk christenen en islamieten, als je het in die context wilt zien.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er woonden daar Arabieren n Joden.Ja, het werkt altijd goed als je een miljoen mensen gaat vertellen dat ze weg moeten omdat hun huis niet meer hav hun is.quote:Kortom, beide waren de huidige bewoners van dat gebied. En met twee grote groepen, is een verdelingsplan natuurlijk wel zo logisch.Dat klopte toch? Die joden kwamen voornamelijk uit het buitenland, als ik het goed begrijp. Daar houden veel mensen niet zo van.quote:Alleen dit weigerden de Arabieren dus. Sterker nog, de Arabieren maakte bij de VN nog het argument dat een Joodse staat de 'raciale homogeniteit' van het gebied zou verstoren.En hoe zit het met al die christenen die daar woonden? Waar zijn die gebleven? Die konden blijkbaar samenleven met de islamieten, voor de komst van de joden (en de Engelsen).quote:Om hier dan nog maar over het enorme gebrek aan zelfreflectie te zwijgen zoiets te stellen over een gebied dat Arabische moslims nota bene zelf hebben veroverend op de lokale bevolking en over enkele eeuwen tijd volledig naar hun hand gezet. Tijdens dat proces van Islamisering en Arabisering zijn vele volkeren en culturen ten onder gegaan.![]()
En uiteraard de gijzelaars...Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Inderdaad. Je moet dus niet zomaar proberen de inheemsen te vervangen door een nieuwe bevolkingsgroep. Zoals de joden in het Mandaatgebied Palestina.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, Libanon is inmiddels natuurlijk ook een failed state, en dit dankzij ... jawel, Arabische moslims, die van een minderheid zichzelf tot de meerheid hebben gemaakt. Het is dan ook lastig om hier geen patroon op te merken.![]()
Maar is dat wel zo? Wie zegt dat? Was jij er bij?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan konden ze blijven. Wat is het probleem?![]()
Duh. Het werkte dus niet.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vaak. Lees eens een geschiedenisboek.![]()
Dat was natuurlijk niet onlogisch.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:02 schreef deedeetee het volgende:
En toen brak de hel los in de Arabische landen......![]()
Ik vind jouw goede kant wel raar. De een mag verhongert worden, de een mag jaren opgesloten worden zonder aanklacht of proces, de een zijn dood is vanwege zijn achtergrond zijn eigen schuld, een gevangene mag gemarteld worden met de dood tot gevolg, de een moet leven met minder ten 3 liter water per dag en zijn directe buurman met 400, de een mag vanwege zijn onteigend worden etc.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, sommigen blijven stug volhouden dat er een morele equivalent is tussen Palestijnen en Isralirs. Het legt ook bloot dat een deel van de mensen in het Westen, het verschil tussen goed en kwaad niet meer kunnen zien.
Het mag allemaal. Zolang die persoon maar een Palestijn is dan is het acceptabel. En dt is dan zoals jij kwalificeert de goede kant.
Schiet mij maar lek. Ik ben dan graag de kwade kant, enorm graag. De kwade kant waar niemand verhongert mag worden, waar iedereen recht heeft om in vrijheid te leven, waar discriminatie nooit acceptabel is, waar iemand beoordeeld wordt op zijn daden of ideen en niet op zijn huidskleur of religie. Ik ben graag de kwade kant howardroark![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Nee dat was te verwachten want :quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat was natuurlijk niet onlogisch.https://npokennis.nl/long(...)taat-israel-gestichtquote:De Verenigde Naties stellen voor het gebied in een Arabisch en een Joods deel op te splitsen. En Jeruzalem moet onder internationaal gezag komen. De Arabische leiders verwerpen het plan. De Joodse leiders accepteren het wel. Op 14 mei 1948, op de dag dat de laatste Britse troepen vertrekken, roepen zij de staat Isral uit.
En tot overmaat van ramp werden nu de joden die al generaties lang in Islamitische landen woonden opeens zeer onwelkom. Dus moesten die zo snel mogelijk die landen uit en in veiligheid gebracht worden. Waar moesten die heen ? Nou ja dat lag voor de hand, naar Isral. Waar toen dus opeens nog veel meer joden kwamen te wonen.
Echt niet zo slim van de Arabieren hoor.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Amen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind jouw goede kant wel raar. De een mag verhongert worden, de een mag jaren opgesloten worden zonder aanklacht of proces, de een zijn dood is vanwege zijn achtergrond zijn eigen schuld, een gevangene mag gemarteld worden met de dood tot gevolg, de een moet leven met minder ten 3 liter water per dag en zijn directe buurman met 400, de een mag vanwege zijn onteigend worden etc.
Het mag allemaal. Zolang die persoon maar een Palestijn is dan is het acceptabel. En dt is dan zoals jij kwalificeert de goede kant.
Schiet mij maar lek. Ik ben dan graag de kwade kant, enorm graag. De kwade kant waar niemand verhongert mag worden, waar iedereen recht heeft om in vrijheid te leven, waar discriminatie nooit acceptabel is, waar iemand beoordeeld wordt op zijn daden of ideen en niet op zijn huidskleur of religie. Ik ben graag de kwade kant howardroark
HR maakt er zowat zijn levensmissie van de Palestijnen als HET kwaad af te schilderen, de nuance is hij volledig kwijt.
Denk dat niemand hier Hamas steunt of de daden van Hamas goedkeurt, maar HW ziet het allemaal erg zwart-wit, hij kan het onderscheid tussen Hamas en de bevolking niet begrijpen.
Heel apart moet ik zeggen.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ja, stel je nou voor, dat de Verenigde Staten zou besluiten om de helft van Nederland te annexeren omdat wij zo brutaal zijn om het ISS te huisvesten en bondgenoten te willen berechten. En dat ze dan ook besluiten dat aan de Palestijnen te geven, zodat die een veilig onderkomen kunnen hebben en Trump fijn zijn vakantieoord kan bouwen. Je mag vrijwillig weggaan, als jij in die helft woont. "Want anders!" En hoe zouden onze buurlanden daar op reageren?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee dat was te verwachten want :
[..]
https://npokennis.nl/long(...)taat-israel-gesticht
En tot overmaat van ramp werden nu de joden die al generaties lang in Islamitische landen woonden opeens zeer onwelkom. Dus moesten die zo snel mogelijk die landen uit en in veiligheid gebracht worden. Waar moesten die heen ? Nou ja dat lag voor de hand, naar Isral. Waar toen dus opeens nog veel meer joden kwamen te wonen.
Echt niet zo slim van de Arabieren hoor.![]()
Als wij jarenlang raketten afvuren, en een 7 oktober uitvoeren, op Duitsland en Belgi, denk ik dat ze allang blij zijn om van ons af te zijn.....![]()
Waar komen die 2,5 miljoen Arabieren uit Isral dan vandaan?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar is dat wel zo? Wie zegt dat? Was jij er bij?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
85 jaar geleden had je daar heel anders over gedacht.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:34 schreef havanagila het volgende:
Als wij jarenlang raketten afvuren, en een 7 oktober uitvoeren, op Duitsland en Belgi, denk ik dat ze allang blij zijn om van ons af te zijn.....![]()
Waar zijn die nu?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waar komen die 2,5 miljoen Arabieren uit Isral dan vandaan?![]()
Volgens mij ben ik toch vrij duidelijk geweest: er is geen morele equivalent tussen een onschuldige Isralische burger een Palestijnse terrorist. Ik kan er vervolgens niets aan doen dat jij dit verschil niet kunt zien en dus wl continue doet alsof dit hetzelfde is. Maar dan ga je dus een situatie krijgen waarbij je (zoals je nu ook doet) in de bres springt voor terroristen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind jouw goede kant wel raar. De een mag verhongert worden, de een mag jaren opgesloten worden zonder aanklacht of proces, de een zijn dood is vanwege zijn achtergrond zijn eigen schuld, een gevangene mag gemarteld worden met de dood tot gevolg, de een moet leven met minder ten 3 liter water per dag en zijn directe buurman met 400, de een mag vanwege zijn onteigend worden etc.
Schiet mij maar lek. Ik ben dan graag de kwade kant, enorm graag. De kwade kant waar niemand verhongert mag worden, waar iedereen recht heeft om in vrijheid te leven, waar discriminatie nooit acceptabel is, waar iemand beoordeeld wordt op zijn daden of ideen en niet op zijn huidskleur of religie. Ik ben graag de kwade kant howardroarkHamas is een Palestijnse terreurbeweging die bestaat uit Palestijnse burgers. Als er terroristen worden gelimineerd worden deze weer aangevuld met nieuwe burgers. Het gedachtegoed van Hamas wordt dan ook breed gedragen onder Palestijnen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Amen.
HR maakt er zowat zijn levensmissie van de Palestijnen als HET kwaad af te schilderen, de nuance is hij volledig kwijt.
Denk dat niemand hier Hamas steunt of de daden van Hamas goedkeurt, maar HW ziet het allemaal erg zwart-wit, hij kan het onderscheid tussen Hamas en de bevolking niet begrijpen.
Heel apart moet ik zeggen.
We weten ook van de beelden van 7 oktober dat Palestijnse burgers meededen aan deze aanslagen, euforisch in de straten stonden en zelfs gegijzelde Isralirs hebben vasthouden. We hebben het recent ook weer gezien bij het uitroepen van het staat-het-vuren. Uitzinnige Palestijnse burgers die samen met terroristen van Hamas in de straten stonden te feesten.
Dat sommigen zich willen voorhouden dat dit twee losse groepen zijn, die min of meer niets met elkaar te maken hebben, kan ik niets aan veranderen. Het is jezelf voor gek houden en dan boos worden als anderen (zoals ik) dit wensdenken bekritiseren.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
in Isral.quote:I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
In Isral. 25-30 van Isralirs zijn Arabische moslims.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Isralisch.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:47 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
In het Palestijnse of Isralische gedeelte?Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Ik ben niet boos hoor. Ik vind je manier van denken apart. Dit heeft niks met wensdenken te maken.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hamas is een Palestijnse terreurbeweging die bestaat uit Palestijnse burgers. Als er terroristen worden gelimineerd worden deze weer aangevuld met nieuwe burgers. Het gedachtegoed van Hamas wordt dan ook breed gedragen onder Palestijnen.
We weten ook van de beelden van 7 oktober dat Palestijnse burgers meededen aan deze aanslagen, euforisch in de straten stonden en zelfs gegijzelde Isralirs hebben vasthouden. We hebben het recent ook weer gezien bij het uitroepen van het staat-het-vuren. Uitzinnige Palestijnse burgers die samen met terroristen van Hamas in de straten stonden te feesten.
Dat sommigen zich willen voorhouden dat dit twee losse groepen zijn, die min of meer niets met elkaar te maken hebben, kan ik niets aan veranderen. Het is jezelf voor gek houden en dan boos worden als anderen (zoals ik) dit wensdenken bekritiseren.
Jouw mening blijft een mening, en geen wetenschappelijk feit.
Je blijft het graag herhalen en herhalen, maar dat maakt het nog niet waar.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
In Isral. Er is geen Palestijns gedeelte van dat land. Maar voor je begint: Nee, dit zijn niet de mensen die op de Westoever of Gaza wonen. En de meesten vertikken het nu om zichtzelf Palestijn te noemen. Veel van die mensen noemen zich dankzij Hamas en co liever Bedoeen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:47 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
In het Palestijnse of Isralische gedeelte?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
🤡quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik toch vrij duidelijk geweest: er is geen morele equivalent tussen een onschuldige Isralische burger een Palestijnse terrorist. Ik kan er vervolgens niets aan doen dat jij dit verschil niet kunt zien en dus wl continue doet alsof dit hetzelfde is. Maar dan ga je dus een situatie krijgen waarbij je (zoals je nu ook doet) in de bres springt voor terroristen.![]()
Isral heeft geen Palestijns en Isralisch gedeelte. Iedereen woont daar gewoon door elkaar. Deze Arabische moslims zijn volwaardig onderdeel van de Isralische samenleving, Arabisch is ook een officile taal in Isral. Er zitten zelfs Arabische moslims in het Isralische leger en ook in de politiek.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:47 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
In het Palestijnse of Isralische gedeelte?
Het heeft er veel van weg dat je oprecht geen idee hebt hoe dit conflict in elkaar steekt, noch hoe Isral als land werkt, maar tegelijkertijd er heel zeker van bent dat het allemaal aan Isral ligt en de Palestijnen de slachtoffers zijn. Dit is nogal vreemd.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
quote:Ok, dus ze hebben niets tegen Palestijnen, ze willen gewoon hun land hebben. Want dat is al van hun.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
In Isral. Er is geen Palestijns gedeelte van dat land. Maar voor je begint: Nee, dit zijn niet de mensen die op de Westoever of Gaza wonen. En de meesten vertikken het nu om zichtzelf Palestijn te noemen. Veel van die mensen noemen zich dankzij Hamas en co liever Bedoeen.![]()
Als je zo gaat beginnen: Het land was Turks. Waarom zou een Arabier daar recht op hebben?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok, dus ze hebben niets tegen Palestijnen, ze willen gewoon hun land hebben.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Gaza mochten ze hebben, puinzooi van gemaakt. Westoever is veroverd op Jordani in 1967 dat het bezet had in 1948.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok, dus ze hebben niets tegen Palestijnen, ze willen gewoon hun land hebben.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Bullshit.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Isral heeft geen Palestijns en Isralisch gedeelte. Iedereen woont daar gewoon door elkaar. Deze Arabische moslims zijn volwaardig onderdeel van de Isralische samenleving, Arabisch is ook een officile taal in Isral. Er zitten zelfs Arabische moslims in het Isralische leger en ook in de politiek.
Het heeft er veel van weg dat je oprecht geen idee hebt hoe dit conflict in elkaar steekt, noch hoe Isral als land werkt, maar tegelijkertijd er heel zeker van bent dat het allemaal aan Isral ligt en de Palestijnen de slachtoffers zijn. Dit is nogal vreemd.
Ben er geweest, heb het met eigen ogen gezien.
Jerusalem gaat ook steeds meer schoongeveegd worden van de Arabische bevolking (veel christenen) en die hebben het echt minder goed tov de Joodse inwoners. Ze wonen in mindere wijken, in kleinere huizen en hebben de mindere baantjes. Uiteraard niet allemaal, maar het merendeel wel.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ja, na de etnische zuivering wordt het land vast veel beter. Voor de joden.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:54 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Gaza mochten ze hebben, puinzooi van gemaakt. Westoever is veroverd op Jordani in 1967 dat het bezet had in 1948.![]()
En geannexeerd in 1950.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:54 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Gaza mochten ze hebben, puinzooi van gemaakt. Westoever is veroverd op Jordani in 1967 dat het bezet had in 1948.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Alles wat ik stel is feitelijk, het betreft dus geen mening.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik ben niet boos hoor. Ik vind je manier van denken apart. Dit heeft niks met wensdenken te maken.
Jouw mening blijft een mening, en geen wetenschappelijk feit.
Je blijft het graag herhalen en herhalen, maar dat maakt het nog niet waar.
En als jij denkt dat er een groot verschil is tussen Hamas en de Palestijnse burgers, waar baseer je dit op?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ja, tweederangs burgers. Ik heb het ook gezien in documentaires en op YouTube.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bullshit.
Jerusalem gaat ook steeds meer schoongeveegd worden van de Arabische bevolking (veel christenen) en die hebben het echt minder goed tov de Joodse inwoners. Ze wonen in mindere wijken, in kleinere huizen en hebben de mindere baantjes. Uiteraard niet allemaal, maar het merendeel wel.![]()
Om te beginnen bij het feit dat je ontkent dat zij ook recht hebben op een deel van het land?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Alles wat ik stel is feitelijk, het betreft dus geen mening.
En als jij denkt dat er een groot verschil is tussen Hamas en de Palestijnse burgers, waar baseer je dit op?![]()
Je hebt het nu over economische verschillen, dat heeft niets te maken met wel of niet volwaardig burger zijn. Mizrahi Joden doen het ook minder goed dan bijvoorbeeld Asjkenazische Joden. Dit zijn verschillen tussen etnische groepen binnen een samenleving die je overal hebt.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bullshit.
Jerusalem gaat ook steeds meer schoongeveegd worden van de Arabische bevolking (veel christenen) en die hebben het echt minder goed tov de Joodse inwoners. Ze wonen in mindere wijken, in kleinere huizen en hebben de mindere baantjes. Uiteraard niet allemaal, maar het merendeel wel.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, na de etnische zuivering wordt het land vast veel beter. Voor de joden.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Isralische Arabieren zijn geen tweederangsburgers.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, tweederangs burgers. Ik heb het ook gezien in documentaires en op YouTube.Wat heeft dit te maken met een vermeend verschil tussen Hamas en de Palestijnse burgers?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Om te beginnen bij het feit dat je ontkent dat zij ook recht hebben op een deel van het land?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Was. Arabisch was een officile taal. Tot 2018 was Arabisch een officile taal alleen in 2018 werd de natiestaatwet ingevoerd en werd de Arabische taal gedegradeerd tot een speciale status. Maar dat wist jij ook wel hquote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Isral heeft geen Palestijns en Isralisch gedeelte. Iedereen woont daar gewoon door elkaar. Deze Arabische moslims zijn volwaardig onderdeel van de Isralische samenleving, Arabisch is ook een officile taal in Isral. Er zitten zelfs Arabische moslims in het Isralische leger en ook in de politiek.
[ Bericht 1% gewijzigd door opgebaarde op 08-02-2025 21:11:38 ]![]()
Tja, ik begrijp dat het frustreert als ik dit benoem, maar ik zou er vooral wat aan proberen te doen. Je was namelijk eerder vanavond alweer bezig met een whataboutism, verwijzende naar de vermeend slechte gezondheid van Palestijnse terroristen. Dat is dan ook wat ik bedoel met het scheppen van een morele equivalent en het in de bres springen voor zulke mensen.quote:Men mag het noemen zoals men wil. Arabisch is simpelweg de tweede taal van het land. Het heeft ook Hebreeuws flink weten te benvloeden, helemaal onder jongeren tegenwoordig.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Was. Arabisch was een officile taal. Tot 2018 was Arabisch een officile taal alleen in 2018 werd de natiestaatwet ingevoerd en kreeg de Arabische taal een speciale status. Maar dat wist jij ook wel h'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Het leeft in jouw hoofd. Dat ik een bloeddorstige moordende baby onthoofdende terrorist gelijkwaardig vindt aan een onschuldige joodse brave burger. Allemaal in jouw hoofd. Je hebt het blijkbaar nodig, dat eindeloze wij-zij denken. Dat stoppen in hokjes als die persoon is veilig en die persoon is een racistische vijand.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, ik begrijp dat het frustreert als ik dit benoem, maar ik zou er vooral wat aan proberen te doen. Je was namelijk eerder vanavond alweer bezig met een whataboutism, verwijzende naar de vermeend slechte gezondheid van Palestijnse terroristen. Dat is dan ook wat ik bedoel met het scheppen van een morele equivalent en het in de bres springen voor zulke mensen.
Niemand neemt het op voor Hamas. voor jou zijn ale Palestijnen Hamas en dan vul je voor de fokker de rest maar in zoals het jou het beste uitkomt.
Je hebt gelijk dat er een verschil is tussen een burger en een veroordeelde terrorist die gevangen zit. Er is veel verschil en zover een mens berhaupt een slechte behandeling verdient verdient vooral de burger het niet. Maar dit wil je niet horen khamas khamasJe was gewoon weer aan het jokken. Net zoals dat de Arabische Isralirs volwaardig hetzelfde zijn als hun joodse landgenoten. Jij bent heel goed op de hoogte van de etnocratic planning en je staat er natuurlijk ook gewoon achter want je hebt ons hier genoeg geleerd over hoe al die Palestijnen denken en willen en Isral is het enige joodse land ter wereld.quote:[..]
Men mag het noemen zoals men wil. Arabisch is simpelweg de tweede taal van het land. Het heeft ook Hebreeuws flink weten te benvloeden, helemaal onder jongeren tegenwoordig.![]()
Wat voor soort mensen? Verwerpelijke? En waarom? Omdat ze regelmatig afgemaakt worden door jouw favorieten? Dus dan mag je er geen compassie mee hebben, want dan zijn jouw helden ineens een heel stuk minder heldhaftig?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:11 schreef HowardRoark het volgende:
Dat is dan ook wat ik bedoel met het scheppen van een morele equivalent en het in de bres springen voor zulke mensen.![]()
Doe ik al jaren, maar Ow wee als iemand iets slechts zegt over Isral, begint de hele gemeente te mekkeren want zei zijn groot en ik is klein e dat is niet eerlijkquote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Lekker belangrijk hoe Isral Palestijnse terroristen in de gevangenis behandelt. Moet je zien hoe dat Palestijnse ongedierte onschuldige gegijzelden behandelt! Ga daar eerst eens over mekkeren, doe daar eerst eens wat aan, dan kunnen we het daarna over die 'arme', 'uitgehongerde' Palestijnse terroristen hebben.
Ja, hun marketing is uitstekend. Dat zie je hier ook overduidelijk.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
Doe ik al jaren, maar Ow wee als iemand iets slechts zegt over Isral, begint de hele gemeente te mekkeren want zei zijn groot en ik is klein e dat is niet eerlijk![]()
Wat moet ik nu met zulke onzinnige en warrige opmerkingenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, stel je nou voor, dat de Verenigde Staten zou besluiten om de helft van Nederland te annexeren omdat wij zo brutaal zijn om het ISS te huisvesten en bondgenoten te willen berechten. En dat ze dan ook besluiten dat aan de Palestijnen te geven, zodat die een veilig onderkomen kunnen hebben en Trump fijn zijn vakantieoord kan bouwen. Je mag vrijwillig weggaan, als jij in die helft woont. "Want anders!" En hoe zouden onze buurlanden daar op reageren?
Palestijnse terroristen. En waarom? Omdat het terroristen zijn. En ja, Islamitisch en antisemitisch terrorisme is verwerpelijk.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Wat voor soort mensen? Verwerpelijke? En waarom? Omdat ze regelmatig afgemaakt worden door jouw favorieten? Dus dan mag je er geen compassie mee hebben, want dan zijn jouw helden ineens een heel stuk minder heldhaftig?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
En waarom zijn het terroristen? Omdat zij veel kleiner zijn en het wapentuig niet hebben om gelijkwaardig het strijdgeweld aan kunnen gaan met Isral? Wat zouden ze dan moeten doen? Zich overgeven en de joden de voeten kussen? "Dood me niet, meester! Laat me alsjeblieft mijn huis houden! Ik smeek u, geen bombardementen meer, ik heb geen kinderen meer over!"quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Palestijnse terroristen. En waarom? Omdat het terroristen zijn. En ja, Islamitisch en antisemitisch terrorisme is verwerpelijk.![]()
Niks nieuws uiteraard, voor de burger zonder oogkleppen.
Yoav Gallant admits the use of '#Hannibaldirective'
"I think tactically in some places it was, in other places it was not, and that is a problem," Former Israeli Defense Minister told Channel 12.
💢The Hannibal Directive allows the killing of Israeli soldiers and the shelling of vehicles carrying prisoners and abductees. Here's what we know about how it was used on October 7th.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Wat een rare vraag. Heb je 7 oktober 2023 gemist? Om hier nog maar te zwijgen over de waslijst aan terreuraanslagen van de afgelopen decennia en de kleinere aanslagen die hier geregeld niet eens in het nieuws komen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En waarom zijn het terroristen? Omdat zij veel kleiner zijn en het wapentuig niet hebben om gelijkwaardig het strijdgeweld aan kunnen gaan met Isral? Wat zouden ze dan moeten doen? Zich overgeven en de joden de voeten kussen? "Dood me niet, meester! Laat me alsjeblieft mijn huis houden! Ik smeek u, geen bombardementen meer, ik heb geen kinderen meer over!"
En wat men zouden de Palestijnen moeten doen? Wat dacht je van stoppen met dit terrorisme, de wapens neerleggen en in vrede samenleven met Joden en andere groepen?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Je hebt daar dus nog nooit over nagedacht? Je gelooft klakkeloos alle propaganda die de joden verheerlijkt en wimpelt alles wat ze in een kwaad daglicht stelt weg? Dat past niet in jouw wereldbeeld? Wat trouwens wel heel zwart-wit is. Geen nuances.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat een rare vraag. Heb je 7 oktober 2023 gemist? Om hier nog maar te zwijgen over de waslijst aan terreuraanslagen van de afgelopen decennia en de kleinere aanslagen die hier geregeld niet eens in het nieuws komen.
En wat men zouden de Palestijnen moeten doen? Wat dacht je van stoppen met dit terrorisme, de wapens neerleggen en in vrede samenleven met Joden en andere groepen?![]()
Het heeft niets met propaganda te maken, wel met feiten. Alles wat ik daar heb gezegd is namelijk feitelijk.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je hebt daar dus nog nooit over nagedacht? Je gelooft klakkeloos alle propaganda die de joden verheerlijkt en wimpelt alles wat ze in een kwaad daglicht stelt weg? Dat past niet in jouw wereldbeeld? Wat trouwens wel heel zwart-wit is. Geen nuances.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dus een vergelijkbare status als Fries in Nederland of Reto-Romaans in Zwitserland. Tja, beetje onnodige actie maar aan de andere kant hoor ik er weinig klachten over vanuit Isral zelf. En het heeft ook niet gevoerd tot een massale opstand van Israelische Bedouinen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Was. Arabisch was een officile taal. Tot 2018 was Arabisch een officile taal alleen in 2018 werd de natiestaatwet ingevoerd en werd de Arabische taal gedegradeerd tot een speciale status. Maar dat wist jij ook wel h
Het gebruik van de verkeerde taal kan in Belgi grotere problemen opleveren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Van welk deel van de bevolking?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:53 schreef Ulx het volgende:
Tja, beetje onnodige actie maar aan de andere kant hoor ik er weinig klachten over vanuit Isral zelf.![]()
Van de Bedouinen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Van welk deel van de bevolking?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dit is een goede artikel over hoe de term "terrorisme" zelfs door overheden triviaal worden gebruikt. Dan hebben we het niet eens over "de een zijn terrorist, de ander zijn vrijheidsstrijder". Een mod had hier in dit topic een post van mij verwijderd, omdat ik beargumenteerde dat als Hamas een terroristische organisatie is, omdat ze terreur gebruiken als politieke tool, dat Isral dan ook terroristisch omdat ook zij terreur gebruiken als politiek tool. Beatrice de Graaf heeft over terreur ook een goede lezing serie, die ik hier vaker heb gedeeld . Waar oa dit punt wordt benoemd.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En waarom zijn het terroristen? Omdat zij veel kleiner zijn en het wapentuig niet hebben om gelijkwaardig het strijdgeweld aan kunnen gaan met Isral? Wat zouden ze dan moeten doen? Zich overgeven en de joden de voeten kussen? "Dood me niet, meester! Laat me alsjeblieft mijn huis houden! Ik smeek u, geen bombardementen meer, ik heb geen kinderen meer over!"
Bekijk deze YouTube-video
Weerspiegelen terreurlijsten terroristische dreiging?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-eigenlijk-a4881935
Niet per se. In de VS staan de bewapende milities die in 2021 het Capitool bestormden, zoals de Proud Boys, Oath Keepers en Three Percenters, niet op de Amerikaanse terreurlijst, terwijl hun acties wel in veel definities van terrorisme vallen. „Na de aanslag van Al-Qaida op de Twin Towers in 2001 is de focus van counterterrorisme verschoven naar religieus genspireerde aanslagen”, zegt Knoope. „De rechterkant pleegt ook geweldsdaden die strikt genomen onder de noemer terrorisme vallen, maar dat wordt niet altijd zo genoemd. Dat betekent weer dat beleidsvoerders daar minder aandacht aan besteden in maatregelen en preventie.”Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Heel interessant dat je je daarop inleest. Weer een andere groep. Waar mensen zelden iets van horen. Dat moet ik onthouden als afleidingsmanoeuvre.quote:![]()
Interessant. Ik zal er eens naar kijken. Maar ik begrijp dus, ook uit de link, dat het niet zozeer gaat om het plegen van terreurdaden, want dat is heel subjectief, maar dat je op een lijst staat. En wie maakt die lijst? Is dat ook dezelfde lijst als je dat opzoekt op de Arabische media?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:55 schreef egayalS het volgende:
[..]
Dit is een goede artikel over hoe de term "terrorisme" zelfs door overheden triviaal worden gebruikt. Dan hebben we het niet eens over "de een zijn terrorist, de ander zijn vrijheidsstrijder". Een mod had hier in dit topic een post van mij verwijderd, omdat ik beargumenteerde dat als Hamas een terroristische organisatie is, omdat ze terreur gebruiken als politieke tool, dat Isral dan ook terroristisch omdat ook zij terreur gebruiken als politiek tool. Beatrice de Graaf heeft over terreur ook een goede lezing serie, die ik hier vaker heb gedeeld . Waar oa dit punt wordt benoemd.
Bekijk deze YouTube-video
Niet per se. In de VS staan de bewapende milities die in 2021 het Capitool bestormden, zoals de Proud Boys, Oath Keepers en Three Percenters, niet op de Amerikaanse terreurlijst, terwijl hun acties wel in veel definities van terrorisme vallen. „Na de aanslag van Al-Qaida op de Twin Towers in 2001 is de focus van counterterrorisme verschoven naar religieus genspireerde aanslagen”, zegt Knoope. „De rechterkant pleegt ook geweldsdaden die strikt genomen onder de noemer terrorisme vallen, maar dat wordt niet altijd zo genoemd. Dat betekent weer dat beleidsvoerders daar minder aandacht aan besteden in maatregelen en preventie.”
Want zo komen de joden ook weg met al die extreme vergeldingsacties en het behandelen van niet-joden als minimaal tweederangs burgers, die maar weinig rechten hebben. Ze staan niet op de lijst en dus in hun recht.![]()
Iran urges Muslims to condemn Trump's Gaza plan in emergency OIC meeting
https://www.iranintl.com/en/202502083614When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Dit is natuurlijk weer een leuke poging om alles subjectief te maken. Bijzonder staaltje postmodernistisch denken. De realiteit is echter dat Isral een legitiem leger heeft en dat is geen terreurgroepering. Hoe graag jij en andere moslims ook proberen een morele equivalent willen scheppen tussen het Isralische leger en de Palestijnse terreurgroeperingen, het is niet zo.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:55 schreef egayalS het volgende:
[..]
Dit is een goede artikel over hoe de term "terrorisme" zelfs door overheden triviaal worden gebruikt. Dan hebben we het niet eens over "de een zijn terrorist, de ander zijn vrijheidsstrijder". Een mod had hier in dit topic een post van mij verwijderd, omdat ik beargumenteerde dat als Hamas een terroristische organisatie is, omdat ze terreur gebruiken als politieke tool, dat Isral dan ook terroristisch omdat ook zij terreur gebruiken als politiek tool. Beatrice de Graaf heeft over terreur ook een goede lezing serie, die ik hier vaker heb gedeeld . Waar oa dit punt wordt benoemd.
Niet per se. In de VS staan de bewapende milities die in 2021 het Capitool bestormden, zoals de Proud Boys, Oath Keepers en Three Percenters, niet op de Amerikaanse terreurlijst, terwijl hun acties wel in veel definities van terrorisme vallen. „Na de aanslag van Al-Qaida op de Twin Towers in 2001 is de focus van counterterrorisme verschoven naar religieus genspireerde aanslagen”, zegt Knoope. „De rechterkant pleegt ook geweldsdaden die strikt genomen onder de noemer terrorisme vallen, maar dat wordt niet altijd zo genoemd. Dat betekent weer dat beleidsvoerders daar minder aandacht aan besteden in maatregelen en preventie.”Er is geen sprake van extreme vergeldingsacties door Joden en ook worden mensen die niet Joods zijn in Isral helemaal niet als tweederangsburgers behandeld. Meerdere users hebben je dit al uitgelegd en blijft doorgaan op de eigen onderbuik.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Interessant. Ik zal er eens naar kijken. Maar ik begrijp dus, ook uit de link, dat het niet zozeer gaat om het plegen van terreurdaden, want dat is heel subjectief, maar dat je op een lijst staat. En wie maakt die lijst? Is dat ook dezelfde lijst als je dat opzoekt op de Arabische media?
Want zo komen de joden ook weg met al die extreme vergeldingsacties en het behandelen van niet-joden als minimaal tweederangs burgers, die maar weinig rechten hebben. Ze staan niet op de lijst en dus in hun recht.
Het toont ook wel aan dat hoe het historisch en feitelijk zit jou niets kan schelen, je hebt je conclusie al getrokken en zal alles negeren dat niet aansluit bij dit pro-Palestijnse en anti-Isralische wereldbeeld.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Goed filmpje. Bijna alle terroristische acties zijn dus om het eigen grondgebied te beschermen tegen agressors. En of iets wordt aangemerkt als terrorisme hangt af van het succes van de propaganda van beide partijen en wie er uiteindelijk het conflict wint. Dat had ik op zich ook wel verwacht.quote:![]()
quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus een vergelijkbare status als Fries in Nederland of Reto-Romaans in Zwitserland. Tja, beetje onnodige actie maar aan de andere kant hoor ik er weinig klachten over vanuit Isral zelf. En het heeft ook niet gevoerd tot een massale opstand van Israelische Bedouinen.
Het gebruik van de verkeerde taal kan in Belgi grotere problemen opleveren.Of Hebreeuws ooit een officile taal in Palestina zou kunnen zijn? Nee natuurlijk niet, uitgesloten. Die mensen zijn daar mentaal en geestelijk niet toe in staat. Xenofoob, racistisch, agressief, gestoord en heel veel doodenge lui. Veel van die mensen daar willen alles wat met joden te maken heeft dood of kapot zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat ik dit goed kan beoordelen want ik ben een echte Hamas liefhebber. Ik houd van ze en ik probeer ze echt te beschermen, ik kom echt voor ze op. Ik moet wel toegeven dat ik het blijkbaar ook heel moeilijk vind om het verschil te zien tussen een moordende Hamas terrorist en een joodse burger.![]()
Dat is natuurlijk heel subjectief.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:23 schreef HowardRoark het volgende:
Er is geen sprake van extreme vergeldingsacties door Joden en ook worden mensen die niet Joods zijn in Isral helemaal niet als tweederangsburgers behandeld. Meerdere users hebben je dit al uitgelegd en blijft doorgaan op de eigen onderbuik.Ik ben het (met jullie hulp) heel uitgebreid uit aan het zoeken. Ik had daar een bepaalde mening over, maar ik vind het veel interessanter om te kijken hoe het nu echt in elkaar zit. Het waarom. Waarom is er gebeurd wat er is gebeurd? En dan heb je niets aan meningen die gewoon zeggen: "Het is hun schuld!", en dan logica gaan gebruiken om te proberen dat te onderbouwen. Dan ben je achterstevoren bezig. Je moet het eerst uitzoeken en dan tot een conclusie komen, niet andersom.quote:Het toont ook wel aan dat hoe het historisch en feitelijk zit jou niets kan schelen, je hebt je conclusie al getrokken en zal alles negeren dat niet aansluit bij dit pro-Palestijnse en anti-Isralische wereldbeeld.![]()
Sarcasme is soms moeilijk over te brengen op een forum.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of Hebreeuws ooit een officile taal in Palestina zou kunnen zijn? Nee natuurlijk niet, uitgesloten. Die mensen zijn daar mentaal en geestelijk niet toe in staat. Xenofoob, racistisch, agressief, gestoord en heel veel doodenge lui. Veel van die mensen daar willen alles wat met joden te maken heeft dood of kapot zien.
Ik denk dat ik dit goed kan beoordelen want ik ben een echte Hamas liefhebber. Ik houd van ze en ik probeer ze echt te beschermen, ik kom echt voor ze op. Ik moet wel toegeven dat ik het blijkbaar ook heel moeilijk vind om het verschil te zien tussen een moordende Hamas terrorist en een joodse burger.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: