Wat reacties uit andere landen:quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:35 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar goed de linkse kliek reageert totaal verontwaardigd en denken dat daarmee de kous af is. het is belachelijk, niet serieus, een roep om aandacht.
Fout. Ik denk dat de VS gewoon doorpakt.
Ja dat is nou net wat mensen inderdaad denken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat reacties uit andere landen:
[ x ]
Verder is dit gewoon de zoveelste natte scheet van Trump om rugdekking te geven aan zijn verbouwing van de Amerikaanse overheid.
Sinds wanneer geven al die genocide steunende westerse landen ook maar ene fuck over internationale recht?quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ x ]
Verder is dit gewoon de zoveelste natte scheet van Trump om rugdekking te geven aan zijn verbouwing van de Amerikaanse overheid.
Ja, voor internationale en mensenrechten moeten we bij onze Arabische en Noord-Afrikaanse broeders zijn ja.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:24 schreef egayalS het volgende:
[..]
Sinds wanneer geven al die genocide steunende westerse landen ook maar ene fuck over internationale recht?![]()
Ja het is aannemelijk dat het een natte scheet is. Als hij dit serieus zou willen dreigt de gehele regio te destabiliseren. Wat niet in Amerikas noch Israels belang is. Het is waarschijnlijk een signaal aan de Israël lobby in de VS dat hij zich voor hen inzet.
[ x ]
quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:39 schreef egayalS het volgende:
Ik wil geen wo2 vergelijkingen maken maar dat is toch lastig wanneer Israel propagandisten exact hetzelfde zeggen over Palestijnse vluchtelingen als Hitler over joodse vluchtelingen
[ x ]
Dat is waar ook. Ik heb nog geen reaktie van Putin gezien.quote:Op woensdag 5 februari 2025 23:02 schreef TLC het volgende:
Zoveel verschillen putin en trump dus niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als Hamas z'n handjes nou thuis had gehouden, ergens begin oktober....En Israël met rust had gelaten, dan had je allang 2 staten gehad. Ipv de huidige vernietiging en absurde plannen van Trump.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:39 schreef egayalS het volgende:
Ik wil geen wo2 vergelijkingen maken maar dat is toch lastig wanneer Israel propagandisten exact hetzelfde zeggen over Palestijnse vluchtelingen als Hitler over joodse vluchtelingen
[ x ]
Wanneer krijgt Cyprus haar grondgebied weer terug? En Syrië? Inclusief Hatay provincie.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:24 schreef egayalS het volgende:
[..]
Sinds wanneer geven al die genocide steunende westerse landen ook maar ene fuck over internationale recht?![]()
Ja het is aannemelijk dat het een natte scheet is. Als hij dit serieus zou willen dreigt de gehele regio te destabiliseren. Wat niet in Amerikas noch Israels belang is. Het is waarschijnlijk een signaal aan de Israël lobby in de VS dat hij zich voor hen inzet.
[ x ]
Hij staat te popelen om die vergelijking te maken en maakt hem daarom ook.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hier gestopt met lezen.
#ongeloofwaardig
Nee. Het is een signaal dat dit in de toekomst het evidente plan is. Geesten rijp maken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:24 schreef egayalS het volgende:
[..]
[ x ]
Nouja, om dan voor hem op te komen: sommige mensen die stellen dat er geen genocide gaande is geweest in Gaza (waar ik een van ben, maar dan met andere argumenten) stellen bijvoorbeeld dat daarvoor het dodenaantal veel te laag en langzaam is gegaan. Dit zou je ook kunnen zeggen met de Armeense kwestie, toch?quote:Op donderdag 6 februari 2025 01:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wanneer krijgt Cyprus haar grondgebied weer terug? En Syrië? Inclusief Hatay provincie.
Wanneer wordt de Armeense genocide erkend?
Genocide is niet afhankelijk van de tijdsduur. Daarnaast is het meer dan 50% van het huidige aantal inwoners.quote:Op donderdag 6 februari 2025 05:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nouja, om dan voor hem op te komen: sommige mensen die stellen dat er geen genocide gaande is geweest in Gaza (waar ik een van ben, maar dan met andere argumenten) stellen bijvoorbeeld dat daarvoor het dodenaantal veel te laag en langzaam is gegaan. Dit zou je ook kunnen zeggen met de Armeense kwestie, toch?
Zo ongeveer 1 tot 1.5 miljoen doden in 8 jaar. Dat valt wel mee.
Hmm, jij bent zeker een van die mensen die in een klas zat waar het bespreken van de Holocaust 'moeilijk' was. Ik zou alsnog eens een boekje openslaan, want deze bizarre vergelijking gaat op geen enkele manier op. Zelfs niet met die gefabriceerde quote in die tweet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:39 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Strategie van Trump:quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ x ]
Dit vind je (terecht) wel een kromme vergelijking, maar kristalnacht vergelijken met ruzie tussen taxichauffeurs en Maccabi-supporters niet? Hoe kan dat?quote:Op donderdag 6 februari 2025 09:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, jij bent zeker een van die mensen die in een klas zat waar het bespreken van de Holocaust 'moeilijk' was. Ik zou alsnog eens een boekje openslaan, want deze bizarre vergelijking gaat op geen enkele manier op. Zelfs niet met die gefabriceerde quote in die tweet.
Aaah, weten we ook weer hoe jij tegen de georganiseerde Jodenjacht aankijkt.quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:48 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dit vind je (terecht) wel een kromme vergelijking, maar kristalnacht vergelijken met ruzie tussen taxichauffeurs en Maccabi-supporters niet? Hoe kan dat?
Ik zal het even voor je invullen, want ik zie al waar deze framing naar toe gaat:quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Aaah, weten we ook weer hoe jij tegen de georganiseerde Jodenjacht aankijkt.
Ik beweer niet dat het hetzelfde was als Kristallnacht. Het was wel een georganiseerde Jodenjacht en geen ordinaire ruzie.quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:54 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik zal het even voor je invullen, want ik zie al waar deze framing naar toe gaat:
Niet hetzelfde als kristalnacht.
Net als dat ik de misdaden van Israël in Gaza niet hetzelfde vind als de holocaust.
Hij hoort 'America owned' en denkt 'but America is Israël ownedquote:Op woensdag 5 februari 2025 20:32 schreef egayalS het volgende:
posticon_0
Gezichtsuitdrukking van Netanyahu zegt alles. Hij was volledig verrast door de uitingen van Trump.
Ik zeg toch nergens dat jij dat vindt? Ik haakte in op een gaande gepsrek, maar vervolgens kaap jij mijn reactie om mij af te schilderen als iets wat ik niet ben.quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat het hetzelfde was als Kristallnacht. Het was wel een georganiseerde Jodenjacht en geen ordinaire ruzie.
Nee, een eigen account dat iets constateert in een openbare discussie.quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:57 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat jij dat vindt? Ik haakte in op een gaande gepsrek, maar vervolgens kaap jij mijn reactie om mij af te schilderen als iets wat ik niet ben.
Of ben jij Howard's alt of zo?
Ik slide niet zomaar in mensen hun DM's, ben geen PUA.quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, een eigen account dat iets constateert in een openbare discussie.
Waarom voer je in godsnaam een discussie in het openbaar als een "kaping" je tegenstaat? Huur dan een kamer af met hem.
Je noemt het een ruzie tussen taxi chauffeurs en Macabi supporters. Dat geeft toch weer hoe je erin staat?quote:Op donderdag 6 februari 2025 14:07 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik slide niet zomaar in mensen hun DM's, ben geen PUA.
Gaarne in het vervolg niet voor mij gaan invullen hoe ik tegen xyz aankijk. Als je het echt wil weten kun je het ook gewoon vragen. Zoals ik dat deed bij Howard.
En het voorgaande zei jij nadat ik aan gaf dat de vergelijking met kristalnacht krom was. Dat geeft toch ook weer hoe jij erin staat?quote:Op donderdag 6 februari 2025 14:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je noemt het een ruzie tussen taxi chauffeurs en Macabi supporters. Dat geeft toch weer hoe je erin staat?
Niet als je ze eerst eruit schopt.quote:Op donderdag 6 februari 2025 14:20 schreef Ulx het volgende:
Als Trump Gaza van de VS wil maken moeten de bewoners toch gewoon een Amerikaans paspoort krijgen? En stemrecht? En afgevaardigden in het Huis en twee senaatszetels? Civielrechtelijke veranderingen blijven states rights, dat is geen probleem. Hamas en zo mogen wapens houden want well organized militia en 2A.
En een aanval door Israël zou artikel 5 kunnen zijn.
Maar ze kunnen nergens heen. Egypte heeft een Big Beautiful Wall neergezet. Naar Israël zie ik ook niet gebeuren.quote:Op donderdag 6 februari 2025 14:24 schreef Drxx het volgende:
[..]
Niet als je ze eerst eruit schopt.
Bij een tijdelijke eruitschopperij wordt dat wel een interessante kwestie. 🤔
Natuurlijk kunnen ze wel ergens heen. Big Beautiful Wall of niet, ze kunnen gewoon naar Egypte. En naar Jordanië. En naar al die andere islamitische shitholes in het Midden-Oosten en Noord-Afrika.quote:Op donderdag 6 februari 2025 14:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar ze kunnen nergens heen. Egypte heeft een Big Beautiful Wall neergezet. Naar Israël zie ik ook niet gebeuren.
Als Trump echt slim is zet die Ethiopië onder druk om watergaranties aan Egypte te leveren.quote:Op donderdag 6 februari 2025 14:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar ze kunnen nergens heen. Egypte heeft een Big Beautiful Wall neergezet. Naar Israël zie ik ook niet gebeuren.
Wat wil Trump dan doen? Egypte de oorlog verklaren?quote:Op donderdag 6 februari 2025 15:27 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen ze wel ergens heen. Big Beautiful Wall of niet, ze kunnen gewoon naar Egypte. En naar Jordanië. En naar al die andere islamitische shitholes in het Midden-Oosten en Noord-Afrika.
Natuurlijk zeggen al die shitholes in eerste instantie dat ze dat niet willen. Zoiets heet onderhandelingstactiek. Maar elk shithole heeft z'n prijs en dat weet Trump als geen ander.
Het klinkt vooral als het verplaatsen van het probleem. Wat maakt het nou uit of de Palestijnen in Gaza of Sinaï zitten,quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als Trump echt slim is zet die Ethiopië onder druk om watergaranties aan Egypte te leveren.
Vervolgens verplaats je Gaza een stuk naar links en kan de vredesmacht meteen incidenteel wat IS bestrijding doen in de Sinaï. Het wordt geen onderdeel van Egypte, maar Egypte haalt hier wel een hoop voordeel uit.
Pal naast het Suezkanaal? Wat zou er fout kunnen gaan....quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als Trump echt slim is zet die Ethiopië onder druk om watergaranties aan Egypte te leveren.
Vervolgens verplaats je Gaza een stuk naar links en kan de vredesmacht meteen incidenteel wat IS bestrijding doen in de Sinaï. Het wordt geen onderdeel van Egypte, maar Egypte haalt hier wel een hoop voordeel uit.
Gaza is dusdanig klein dat daar een flinke buffer tussen kan.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Pal naast het Suezkanaal? Wat zou er fout kunnen gaan....
Je kan een nieuwe regering installeren en bekende Hamas strijders niet binnenlaten.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:16 schreef mackinac het volgende:
[..]
Het klinkt vooral als het verplaatsen van het probleem. Wat maakt het nou uit of de Palestijnen in Gaza of Sinaï zitten,
Waarom zou je ze opeen klein gebied zetten? Minstens drie-vier keer zo groot moet het qua oppervlakte wel worden. Dus dan ga Je snel richting het kanaal. En ze moeten op grote afstand anders wordt het gewoon weer een raketbasis.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Gaza is dusdanig klein dat daar een flinke buffer tussen kan.
Maar die had ik even over het hoofd gezien ja
In de huidige situatie is scheepvaart net zo goed een probleem toch? Maritieme blokkade en alles.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zou je ze opeen klein gebied zetten? Minstens drie-vier keer zo groot moet het qua oppervlakte wel worden. Dus dan ga Je snel richting het kanaal. En ze moeten op grote afstand anders wordt het gewoon weer een raketbasis.
Ach ach, Haaretz toch ook, wat voor narratieven die mensen allemaal in de wereld slingeren voor het geld is echt ongekend.quote:Op donderdag 6 februari 2025 17:16 schreef egayalS het volgende:
"The cross-party enthusiasm for Trump's ethnic cleansing plan shows how thin & fake our moral compass is. For the Israeli mainstream, the only reason not to commit crimes against humanity is that the world won't let us. Seems possible that if Trump suggested a tanker of Cyclone B & concentration camps in Gaza we'd go along with that too."
[ x ]
'By opening Gaza's borders for emigration.'quote:Op donderdag 6 februari 2025 18:00 schreef egayalS het volgende:
Iedereen die niet juicht voor de etnische zuiveringen plan van Trump, zoals Wilders dat heeft gedaan is een antisemiet, volgens de Jerusalem Post
[ x ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |