Voornamelijk christenen en islamieten, als je het in die context wilt zien.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er woonden daar Arabieren én Joden.
Ja, het werkt altijd goed als je een miljoen mensen gaat vertellen dat ze weg moeten omdat hun huis niet meer hav hun is.quote:Kortom, beide waren de huidige bewoners van dat gebied. En met twee grote groepen, is een verdelingsplan natuurlijk wel zo logisch.
Dat klopte toch? Die joden kwamen voornamelijk uit het buitenland, als ik het goed begrijp. Daar houden veel mensen niet zo van.quote:Alleen dit weigerden de Arabieren dus. Sterker nog, de Arabieren maakte bij de VN nog het argument dat een Joodse staat de 'raciale homogeniteit' van het gebied zou verstoren.
En hoe zit het met al die christenen die daar woonden? Waar zijn die gebleven? Die konden blijkbaar samenleven met de islamieten, voor de komst van de joden (en de Engelsen).quote:Om hier dan nog maar over het enorme gebrek aan zelfreflectie te zwijgen zoiets te stellen over een gebied dat Arabische moslims nota bene zelf hebben veroverend op de lokale bevolking en over enkele eeuwen tijd volledig naar hun hand gezet. Tijdens dat proces van Islamisering en Arabisering zijn vele volkeren en culturen ten onder gegaan.
Inderdaad. Je moet dus niet zomaar proberen de inheemsen te vervangen door een nieuwe bevolkingsgroep. Zoals de joden in het Mandaatgebied Palestina.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, Libanon is inmiddels natuurlijk ook een failed state, en dit dankzij ... jawel, Arabische moslims, die van een minderheid zichzelf tot de meerheid hebben gemaakt. Het is dan ook lastig om hier geen patroon op te merken.
Maar is dat wel zo? Wie zegt dat? Was jij er bij?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan konden ze blijven. Wat is het probleem?
Duh. Het werkte dus niet.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vaak. Lees eens een geschiedenisboek.
Dat was natuurlijk niet onlogisch.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:02 schreef deedeetee het volgende:
En toen brak de hel los in de Arabische landen......
Ik vind jouw goede kant wel raar. De een mag verhongert worden, de een mag jaren opgesloten worden zonder aanklacht of proces, de een zijn dood is vanwege zijn achtergrond zijn eigen schuld, een gevangene mag gemarteld worden met de dood tot gevolg, de een moet leven met minder ten 3 liter water per dag en zijn directe buurman met 400, de een mag vanwege zijn onteigend worden etc.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, sommigen blijven stug volhouden dat er een morele equivalent is tussen Palestijnen en Israëliërs. Het legt ook bloot dat een deel van de mensen in het Westen, het verschil tussen goed en kwaad niet meer kunnen zien.
Nee dat was te verwachten want :quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat was natuurlijk niet onlogisch.
https://npokennis.nl/long(...)taat-israel-gestichtquote:De Verenigde Naties stellen voor het gebied in een Arabisch en een Joods deel op te splitsen. En Jeruzalem moet onder internationaal gezag komen. De Arabische leiders verwerpen het plan. De Joodse leiders accepteren het wel. Op 14 mei 1948, op de dag dat de laatste Britse troepen vertrekken, roepen zij de staat Israël uit.
Amen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind jouw goede kant wel raar. De een mag verhongert worden, de een mag jaren opgesloten worden zonder aanklacht of proces, de een zijn dood is vanwege zijn achtergrond zijn eigen schuld, een gevangene mag gemarteld worden met de dood tot gevolg, de een moet leven met minder ten 3 liter water per dag en zijn directe buurman met 400, de een mag vanwege zijn onteigend worden etc.
Het mag allemaal. Zolang die persoon maar een Palestijn is dan is het acceptabel. En dát is dan zoals jij kwalificeert de goede kant.
Schiet mij maar lek. Ik ben dan graag de kwade kant, enorm graag. De kwade kant waar niemand verhongert mag worden, waar iedereen recht heeft om in vrijheid te leven, waar discriminatie nooit acceptabel is, waar iemand beoordeeld wordt op zijn daden of ideeën en niet op zijn huidskleur of religie. Ik ben graag de kwade kant howardroark
Ja, stel je nou voor, dat de Verenigde Staten zou besluiten om de helft van Nederland te annexeren omdat wij zo brutaal zijn om het ISS te huisvesten en bondgenoten te willen berechten. En dat ze dan ook besluiten dat aan de Palestijnen te geven, zodat die een veilig onderkomen kunnen hebben en Trump fijn zijn vakantieoord kan bouwen. Je mag vrijwillig weggaan, als jij in die helft woont. "Want anders!" En hoe zouden onze buurlanden daar op reageren?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee dat was te verwachten want :
[..]
https://npokennis.nl/long(...)taat-israel-gesticht
En tot overmaat van ramp werden nu de joden die al generaties lang in Islamitische landen woonden opeens zeer onwelkom. Dus moesten die zo snel mogelijk die landen uit en in veiligheid gebracht worden. Waar moesten die heen ? Nou ja dat lag voor de hand, naar Israël. Waar toen dus opeens nog veel meer joden kwamen te wonen.
Echt niet zo slim van de Arabieren hoor.
Waar komen die 2,5 miljoen Arabieren uit Israël dan vandaan?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar is dat wel zo? Wie zegt dat? Was jij er bij?
85 jaar geleden had je daar heel anders over gedacht.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:34 schreef havanagila het volgende:
Als wij jarenlang raketten afvuren, en een 7 oktober uitvoeren, op Duitsland en België, denk ik dat ze allang blij zijn om van ons af te zijn.....
Waar zijn die nu?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waar komen die 2,5 miljoen Arabieren uit Israël dan vandaan?
Volgens mij ben ik toch vrij duidelijk geweest: er is geen morele equivalent tussen een onschuldige Israëlische burger een Palestijnse terrorist. Ik kan er vervolgens niets aan doen dat jij dit verschil niet kunt zien en dus wél continue doet alsof dit hetzelfde is. Maar dan ga je dus een situatie krijgen waarbij je (zoals je nu ook doet) in de bres springt voor terroristen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind jouw goede kant wel raar. De een mag verhongert worden, de een mag jaren opgesloten worden zonder aanklacht of proces, de een zijn dood is vanwege zijn achtergrond zijn eigen schuld, een gevangene mag gemarteld worden met de dood tot gevolg, de een moet leven met minder ten 3 liter water per dag en zijn directe buurman met 400, de een mag vanwege zijn onteigend worden etc.
Het mag allemaal. Zolang die persoon maar een Palestijn is dan is het acceptabel. En dát is dan zoals jij kwalificeert de goede kant.
Schiet mij maar lek. Ik ben dan graag de kwade kant, enorm graag. De kwade kant waar niemand verhongert mag worden, waar iedereen recht heeft om in vrijheid te leven, waar discriminatie nooit acceptabel is, waar iemand beoordeeld wordt op zijn daden of ideeën en niet op zijn huidskleur of religie. Ik ben graag de kwade kant howardroark
Hamas is een Palestijnse terreurbeweging die bestaat uit Palestijnse burgers. Als er terroristen worden geëlimineerd worden deze weer aangevuld met nieuwe burgers. Het gedachtegoed van Hamas wordt dan ook breed gedragen onder Palestijnen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Amen.
HR maakt er zowat zijn levensmissie van de Palestijnen als HET kwaad af te schilderen, de nuance is hij volledig kwijt.
Denk dat niemand hier Hamas steunt of de daden van Hamas goedkeurt, maar HW ziet het allemaal erg zwart-wit, hij kan het onderscheid tussen Hamas en de bevolking niet begrijpen.
Heel apart moet ik zeggen.
In Israël. 25-30 van Israëliërs zijn Arabische moslims.quote:
Israëlisch.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:47 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
In het Palestijnse of Israëlische gedeelte?
Ik ben niet boos hoor. Ik vind je manier van denken apart. Dit heeft niks met wensdenken te maken.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hamas is een Palestijnse terreurbeweging die bestaat uit Palestijnse burgers. Als er terroristen worden geëlimineerd worden deze weer aangevuld met nieuwe burgers. Het gedachtegoed van Hamas wordt dan ook breed gedragen onder Palestijnen.
We weten ook van de beelden van 7 oktober dat Palestijnse burgers meededen aan deze aanslagen, euforisch in de straten stonden en zelfs gegijzelde Israëliërs hebben vasthouden. We hebben het recent ook weer gezien bij het uitroepen van het staat-het-vuren. Uitzinnige Palestijnse burgers die samen met terroristen van Hamas in de straten stonden te feesten.
Dat sommigen zich willen voorhouden dat dit twee losse groepen zijn, die min of meer niets met elkaar te maken hebben, kan ik niets aan veranderen. Het is jezelf voor gek houden en dan boos worden als anderen (zoals ik) dit wensdenken bekritiseren.
In Israël. Er is geen Palestijns gedeelte van dat land. Maar voor je begint: Nee, dit zijn niet de mensen die op de Westoever of Gaza wonen. En de meesten vertikken het nu om zichtzelf Palestijn te noemen. Veel van die mensen noemen zich dankzij Hamas en co liever Bedoeïen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:47 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
🤡quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik toch vrij duidelijk geweest: er is geen morele equivalent tussen een onschuldige Israëlische burger een Palestijnse terrorist. Ik kan er vervolgens niets aan doen dat jij dit verschil niet kunt zien en dus wél continue doet alsof dit hetzelfde is. Maar dan ga je dus een situatie krijgen waarbij je (zoals je nu ook doet) in de bres springt voor terroristen.
Israël heeft geen Palestijns en Israëlisch gedeelte. Iedereen woont daar gewoon door elkaar. Deze Arabische moslims zijn volwaardig onderdeel van de Israëlische samenleving, Arabisch is ook een officiële taal in Israël. Er zitten zelfs Arabische moslims in het Israëlische leger en ook in de politiek.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:47 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
quote:
Ok, dus ze hebben niets tegen Palestijnen, ze willen gewoon hun land hebben. Want dat is al van hun.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
In Israël. Er is geen Palestijns gedeelte van dat land. Maar voor je begint: Nee, dit zijn niet de mensen die op de Westoever of Gaza wonen. En de meesten vertikken het nu om zichtzelf Palestijn te noemen. Veel van die mensen noemen zich dankzij Hamas en co liever Bedoeïen.
Als je zo gaat beginnen: Het land was Turks. Waarom zou een Arabier daar recht op hebben?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok, dus ze hebben niets tegen Palestijnen, ze willen gewoon hun land hebben.
Gaza mochten ze hebben, puinzooi van gemaakt. Westoever is veroverd op Jordanië in 1967 dat het bezet had in 1948.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok, dus ze hebben niets tegen Palestijnen, ze willen gewoon hun land hebben.
Bullshit.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël heeft geen Palestijns en Israëlisch gedeelte. Iedereen woont daar gewoon door elkaar. Deze Arabische moslims zijn volwaardig onderdeel van de Israëlische samenleving, Arabisch is ook een officiële taal in Israël. Er zitten zelfs Arabische moslims in het Israëlische leger en ook in de politiek.
Het heeft er veel van weg dat je oprecht geen idee hebt hoe dit conflict in elkaar steekt, noch hoe Israël als land werkt, maar tegelijkertijd er heel zeker van bent dat het allemaal aan Israël ligt en de Palestijnen de slachtoffers zijn. Dit is nogal vreemd.
Ja, na de etnische zuivering wordt het land vast veel beter. Voor de joden.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:54 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Gaza mochten ze hebben, puinzooi van gemaakt. Westoever is veroverd op Jordanië in 1967 dat het bezet had in 1948.
En geannexeerd in 1950.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:54 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Gaza mochten ze hebben, puinzooi van gemaakt. Westoever is veroverd op Jordanië in 1967 dat het bezet had in 1948.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |