De realiteit is dat ook Israel haar gevangenen op een bepaalde manier dient te behandelenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dan kun je vervolgens wel met enkel 'lol' reageren. Maar de realiteit is simpelweg dat een onschuldige Israëlische burger niet te vergelijken is met een Palestijnse terrorist die bijvoorbeeld betrokken is geweest bij een aanslag. Dat sommige mensen dit verschil blijkbaar niet meer kunnen zien, is een zorgwekkende ontwikkeling.
Daar verschillen we over van mening. Je kunt niet verwachten dat er één partij alle regels man schenden en de andere partij zich netjes aan alle regels moet houden. Zo werkt het niet en heeft trouwens ook geen enkel conflict of oorlog nog gewerkt.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
De realiteit is dat ook Israel haar gevangenen op een bepaalde manier dient te behandelen
Uithongeren hoort daar niet bij en als je je hardop af gaat zitten vragen waarom niet dan heb ik geen betere reactie dan 'lol'
Israël gooit mensen die gevangen slecht behandelen de cel in.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
De realiteit is dat ook Israel haar gevangenen op een bepaalde manier dient te behandelen
Uithongeren hoort daar niet bij en als je je hardop af gaat zitten vragen waarom niet dan heb ik geen betere reactie dan 'lol'
quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Israël gooit mensen die gevangen slecht behandelen de cel in.
Je lijkt het niet vreemd vinden dat Palestijnen dat NIET doen. Is dat omdat je vindt dat Palestijnen eigenlijk beesten zijn, moreel inferieure wezens die het begrip beschaving niet hoeven te kennen? Dat ze er dus niets aan kunnen doen? Of vind je het gewoon wel prima als joden/zionisten gepakt worden?
Ik verwacht van beide partijen dat ze zich aan de regels houdenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar verschillen we over van mening. Je kunt niet verwachten dat er één partij alle regels man schenden en de andere partij zich netjes aan alle regels moet houden. Zo werkt het niet en heeft trouwens ook geen enkel conflict of oorlog nog gewerkt.
In veel gevallen worden terroristen ook direct geëlimineerd. Gelukkig maar.
Dit zijn inderdaad narratieven die door vele activisten, actiegroepen en NGOs driftig de wereld in worden geslingerd. Dezelfde individuen en groeperingen die dingen zeggen als 'Israël steelt organen van Palestijnen', 'Israël schiet doelbewust kinderen dood' of 'Israël heeft het Al-Shifa ziekenhuis gebombardeerd'.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:24 schreef MissButterflyy het volgende:
Het is ook maar de vraag of die vrijgelaten gevangen allemaal Palestijnse terroristen zijn, vaak worden ze gevangen genomen terwijl er niet eens een reden wordt gegeven, of een proces komt.
Je komt met 0 argumenten. Waarom zou Israel in hemelsnaam compassie hebben met haar vijanden?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
Niemand heeft het over compassiequote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je komt met 0 argumenten. Waarom zou Israel in hemelsnaam compassie hebben met haar vijanden?
Meen je dat nou ? Verwacht jij dat echt ?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik verwacht van beide partijen dat ze zich aan de regels houden
Ik weet dat ze het niet doen maar ik verwacht het wel en zodra ze het niet doen zeg ik 'sow hey, dat mag niet'quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Meen je dat nou ? Verwacht jij dat echt ?
Volgens mij weet jij wel beter.
Ach, het is jouw mening dat dat niet gebeurd HR.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit zijn inderdaad narratieven die door vele activisten, actiegroepen en NGOs driftig de wereld in worden geslingerd. Dezelfde individuen en groeperingen die dingen zeggen als 'Israël steelt organen van Palestijnen', 'Israël schiet doelbewust kinderen dood' of 'Israël heeft het Al-Shifa ziekenhuis gebombardeerd'.
Je moet bij deze situaties vooral logisch nadenken: het kost Israël al énorme capaciteiten aan mankracht om alles enigszins onder controle te houden. Waarom zou men dan ook nog zonder enige reden, talloze Palestijnen 'zomaar' gevangen zetten?
Dat gebeurt natuurlijk niet, maar het maakt onderdeel uit van de de bekende lastcampagne met als bedoeling het land Israël in een negatief daglicht te zetten en de legitimiteit van het land de ondermijnen.
Geen idee. Ik vermoed dat de niet levende gijzelaars pas op het laatst worden uitgewisseld.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:02 schreef deedeetee het volgende:
Zijn er nu nog levende gijzelaars over ? Er was dacht ik, sprake van 33 gijzelaars maar niet allemaal in leven ? Weet iemand hier meer over ?
Je bedoelt dat jij in de propaganda trapt van de eerder benoemde activisten, actiegroepen en NGOs. Waarschijnlijk neem je zo'n video die de user Slayage post ook direct voor de waarheid aan. Dat mag natuurlijk, maar dat ligt het probleem toch echt bij jouw wereldbeeld en niet bij dat van mij.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach, het is jouw mening dat dat niet gebeurd HR.
Want het gebeurd dus wel, dat is al jaren en jaren in het nieuws regelmatig. En die verhalen van dat dezelfde mensen en organisaties zeggen dat Israël organen steelt van Palestijnen, zuig je uit je dikke duim.
Leuke repost. Deze video circuleerde vorig jaar ook al op Twitter, met een of andere zielig verhaaltje erbij dat op geen enkele manier te verifiëren is. Desalniettemin een aandoenlijke poging om de aandacht af te leiden van de vrijgelaten gijzelaars.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:21 schreef egayalS het volgende:
Schandelijk hoe Hamas de Israelis heeft uitgehongerd...
Oh wacht...
[ x ]
Is het ook niet zo dat mensen graag de kant van de winnaars kiezen? "Hup, winnaars, hup!"quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt dat jij in de propaganda trapt van de eerder benoemde activisten, actiegroepen en NGOs. Waarschijnlijk neem je zo'n video die de user Slayage post ook direct voor de waarheid aan. Dat mag natuurlijk, maar dat ligt het probleem toch echt bij jouw wereldbeeld en niet bij dat van mij.
Ik neem video’s van slyage helemaal niet voor waarheid aan, hoe kom je daarbij?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt dat jij in de propaganda trapt van de eerder benoemde activisten, actiegroepen en NGOs. Waarschijnlijk neem je zo'n video die de user Slayage post ook direct voor de waarheid aan. Dat mag natuurlijk, maar dat ligt het probleem toch echt bij jouw wereldbeeld en niet bij dat van mij.
[..]
Leuke repost. Deze video circuleerde vorig jaar ook al op Twitter, met een of andere zielig verhaaltje erbij dat op geen enkele manier te verifiëren is. Desalniettemin een aandoenlijke poging om de aandacht af te leiden van de vrijgelaten gijzelaars.
Lekker belangrijk hoe Israël Palestijnse terroristen in de gevangenis behandelt. Moet je zien hoe dat Palestijnse ongedierte onschuldige gegijzelden behandelt! Ga daar eerst eens over mekkeren, doe daar eerst eens wat aan, dan kunnen we het daarna over die 'arme', 'uitgehongerde' Palestijnse terroristen hebben.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
quote:I used to call Hamas "militants" before the war. After the attack, I understood they must be labeled as terrorists.
Hamas forcing Eli Sherabi to say he was looking forward to seeing his wife & daughters when they knew that the family had been killed only reinforced my decision.
Een oorlog kent in principe nooit winnaars. Daarom is het ook zo zonde dat de groep Arabieren die zichzelf 'de Palestijnen' noemen, al vele tientallen jarenlang herhaaldelijk een oorlog (proberen te) beginnen via terreur.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Is het ook niet zo dat mensen graag de kant van de winnaars kiezen? "Hup, winnaars, hup!"
En dan geloven ze ook eerder wat die zeggen, terwijl ze de berichten van de verliezers afdoen als leugens. "Booo! Eigen schuld!"
Tja, sommigen blijven stug volhouden dat er een morele equivalent is tussen Palestijnen en Israëliërs. Het legt ook bloot dat een deel van de mensen in het Westen, het verschil tussen goed en kwaad niet meer kunnen zien.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Lekker belangrijk hoe Israël Palestijnse terroristen in de gevangenis behandelt. Moet je zien hoe dat Palestijnse ongedierte onschuldige gegijzelden behandelt! Ga daar eerst eens over mekkeren, doe daar eerst eens wat aan, dan kunnen we het daarna over die 'arme', 'uitgehongerde' Palestijnse terroristen hebben.
En komt dat misschien ook omdat Israël al lang probeert hun overgebleven land ook te bezetten?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een oorlog kent in principe nooit winnaars. Daarom is het ook zo zonde dat de groep Arabieren die zichzelf 'de Palestijnen' noemen, al vele tientallen jarenlang herhaaldelijk een oorlog (proberen te) beginnen via terreur.
Je hebt hier net zo goed lui die staan te juichen voor Poetin of die de Musk-Trump staatgreep eigenlijk wel een goed idee vinden.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, sommigen blijven stug volhouden dat er een morele equivalent is tussen Palestijnen en Israëliërs. Het legt ook bloot dat een deel van de mensen in het Westen, het verschil tussen goed en kwaad niet meer kunnen zien.
Maar dit hebben we natuurlijk al eerder gezien de afgelopen maanden waar Westerse studenten, zich op radicale manieren achter Hamas, Hezbollah of de Houthi's schaarden en er een jaar geleden videos rondgingen op TikTok over hoe Westerse jongeren sympathiseerden met Bin Laden na het lezen van zijn 'Letter to the American People'.
Het is wat dit betreft zorgwekkend en schrikbarend hoe delen van de Westerse samenleving moreel gezien zijn afgelegden.
Dat gewoon een eigen staat had kunnen zijn als de Palestijnen dat niet continu hadden afgewezen? Dat land?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En komt dat misschien ook omdat Israël al lang probeert hun overgebleven land ook te bezetten?
Net zoals de oorlog in Oekraïne al lang afgelopen was als Zelensky nou eindelijk het genereuze vredesvoorstel van Poetin eens ging tekenen?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat gewoon een eigen staat had kunnen zijn als de Palestijnen dat niet continu hadden afgewezen? Dat land?
Je bedoelt Trump die de Amerikaanse verkiezingen op een democratische manier heeft gewonnen? Dat vind onder meer ik ook wel prima ja. En met mij het merendeel van de Amerikanen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je hebt hier net zo goed lui die staan te juichen voor Poetin of die de Musk-Trump staatgreep eigenlijk wel een goed idee vinden.
Nee, want de Palestijnen hebben nog nooit een eigen land gehad in deze regio.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En komt dat misschien ook omdat Israël al lang probeert hun overgebleven land ook te bezetten?
Oekraïne is een legitiem land, totaal andere situatie dus. Bovendien is Oekraïne in de oorlog met Rusland natuurlijk het slachtoffer, zij zijn aangevallen. Israël idem dito, Israël werd binnengevallen op 7 oktober 2023.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Net zoals de oorlog in Oekraïne al lang afgelopen was als Zelensky nou eindelijk het genereuze vredesvoorstel van Poetin eens ging tekenen?
Net zoals de inheemse Amerikanen er nooit eigenaar van zijn geweest?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt Trump die de Amerikaanse verkiezingen op een democratische manier heeft gewonnen? Dat vind onder meer ik ook wel prima ja. En met mij het merendeel van de Amerikanen.
[..]
Nee, want de Palestijnen hebben nog nooit een eigen land gehad in deze regio.
Ah, zij hebben na de tweede wereldoorlog het stokje overgenomen van de Duitsers?quote:En zoals al vaker aangehaald: zelfs vóórdat Israël bestond zagen we hetzelfde geweld, terreur en antisemitisme. Dan zou je moeten kunnen beseffen dat Israël het probleem dus niet is. Het komt voort uit antisemitisme en gevoelens van religieuze en etnische suprematie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |