abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216600372
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 20:56 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, tweederangs burgers. Ik heb het ook gezien in documentaires en op YouTube.
Israëlische Arabieren zijn geen tweederangsburgers.
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 20:57 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Om te beginnen bij het feit dat je ontkent dat zij ook recht hebben op een deel van het land?
Wat heeft dit te maken met een vermeend verschil tussen Hamas en de Palestijnse burgers?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216600383
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 20:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël heeft geen Palestijns en Israëlisch gedeelte. Iedereen woont daar gewoon door elkaar. Deze Arabische moslims zijn volwaardig onderdeel van de Israëlische samenleving, Arabisch is ook een officiële taal in Israël. Er zitten zelfs Arabische moslims in het Israëlische leger en ook in de politiek.
Was. Arabisch was een officiële taal. Tot 2018 was Arabisch een officiële taal alleen in 2018 werd de natiestaatwet ingevoerd en werd de Arabische taal gedegradeerd tot een speciale status. Maar dat wist jij ook wel hè ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door opgebaarde op 08-02-2025 21:11:38 ]
pi_216600547
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 20:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
🤡
Tja, ik begrijp dat het frustreert als ik dit benoem, maar ik zou er vooral wat aan proberen te doen. Je was namelijk eerder vanavond alweer bezig met een whataboutism, verwijzende naar de vermeend slechte gezondheid van Palestijnse terroristen. Dat is dan ook wat ik bedoel met het scheppen van een morele equivalent en het in de bres springen voor zulke mensen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Was. Arabisch was een officiële taal. Tot 2018 was Arabisch een officiële taal alleen in 2018 werd de natiestaatwet ingevoerd en kreeg de Arabische taal een speciale status. Maar dat wist jij ook wel hè ;)
Men mag het noemen zoals men wil. Arabisch is simpelweg de tweede taal van het land. Het heeft ook Hebreeuws flink weten te beïnvloeden, helemaal onder jongeren tegenwoordig.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216600796
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, ik begrijp dat het frustreert als ik dit benoem, maar ik zou er vooral wat aan proberen te doen. Je was namelijk eerder vanavond alweer bezig met een whataboutism, verwijzende naar de vermeend slechte gezondheid van Palestijnse terroristen. Dat is dan ook wat ik bedoel met het scheppen van een morele equivalent en het in de bres springen voor zulke mensen.
Het leeft in jouw hoofd. Dat ik een bloeddorstige moordende baby onthoofdende terrorist gelijkwaardig vindt aan een onschuldige joodse brave burger. Allemaal in jouw hoofd. Je hebt het blijkbaar nodig, dat eindeloze wij-zij denken. Dat stoppen in hokjes als die persoon is veilig en die persoon is een racistische vijand.

Niemand neemt het op voor Hamas. voor jou zijn ale Palestijnen Hamas en dan vul je voor de fokker de rest maar in zoals het jou het beste uitkomt.

Je hebt gelijk dat er een verschil is tussen een burger en een veroordeelde terrorist die gevangen zit. Er is veel verschil en zover een mens überhaupt een slechte behandeling verdient verdient vooral de burger het niet. Maar dit wil je niet horen khamas khamas

quote:
[..]
Men mag het noemen zoals men wil. Arabisch is simpelweg de tweede taal van het land. Het heeft ook Hebreeuws flink weten te beïnvloeden, helemaal onder jongeren tegenwoordig.
Je was gewoon weer aan het jokken. Net zoals dat de Arabische Israëliërs volwaardig hetzelfde zijn als hun joodse landgenoten. Jij bent heel goed op de hoogte van de etnocratic planning en je staat er natuurlijk ook gewoon achter want je hebt ons hier genoeg geleerd over hoe al die Palestijnen denken en willen en Israël is het enige joodse land ter wereld.
pi_216600801
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:11 schreef HowardRoark het volgende:
Dat is dan ook wat ik bedoel met het scheppen van een morele equivalent en het in de bres springen voor zulke mensen.
Wat voor soort mensen? Verwerpelijke? En waarom? Omdat ze regelmatig afgemaakt worden door jouw favorieten? Dus dan mag je er geen compassie mee hebben, want dan zijn jouw helden ineens een heel stuk minder heldhaftig?
  Moderator zaterdag 8 februari 2025 @ 21:28:03 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216600811
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 16:16 schreef Lemmeb het volgende:

[..]
Lekker belangrijk hoe Israël Palestijnse terroristen in de gevangenis behandelt. Moet je zien hoe dat Palestijnse ongedierte onschuldige gegijzelden behandelt! Ga daar eerst eens over mekkeren, doe daar eerst eens wat aan, dan kunnen we het daarna over die 'arme', 'uitgehongerde' Palestijnse terroristen hebben. :')
Doe ik al jaren, maar Ow wee als iemand iets slechts zegt over Israël, begint de hele gemeente te mekkeren want zei zijn groot en ik is klein e dat is niet eerlijk :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_216600842
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:28 schreef sp3c het volgende:

[..]
Doe ik al jaren, maar Ow wee als iemand iets slechts zegt over Israël, begint de hele gemeente te mekkeren want zei zijn groot en ik is klein e dat is niet eerlijk :')
Ja, hun marketing is uitstekend. Dat zie je hier ook overduidelijk.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 21:30:32 #283
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_216600862
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 20:24 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, stel je nou voor, dat de Verenigde Staten zou besluiten om de helft van Nederland te annexeren omdat wij zo brutaal zijn om het ISS te huisvesten en bondgenoten te willen berechten. En dat ze dan ook besluiten dat aan de Palestijnen te geven, zodat die een veilig onderkomen kunnen hebben en Trump fijn zijn vakantieoord kan bouwen. Je mag vrijwillig weggaan, als jij in die helft woont. "Want anders!" En hoe zouden onze buurlanden daar op reageren?
Wat moet ik nu met zulke onzinnige en warrige opmerkingen :?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_216600896
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:27 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Wat voor soort mensen? Verwerpelijke? En waarom? Omdat ze regelmatig afgemaakt worden door jouw favorieten? Dus dan mag je er geen compassie mee hebben, want dan zijn jouw helden ineens een heel stuk minder heldhaftig?
Palestijnse terroristen. En waarom? Omdat het terroristen zijn. En ja, Islamitisch en antisemitisch terrorisme is verwerpelijk.
pi_216600984
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Palestijnse terroristen. En waarom? Omdat het terroristen zijn. En ja, Islamitisch en antisemitisch terrorisme is verwerpelijk.
En waarom zijn het terroristen? Omdat zij veel kleiner zijn en het wapentuig niet hebben om gelijkwaardig het strijdgeweld aan kunnen gaan met Israël? Wat zouden ze dan moeten doen? Zich overgeven en de joden de voeten kussen? "Dood me niet, meester! Laat me alsjeblieft mijn huis houden! Ik smeek u, geen bombardementen meer, ik heb geen kinderen meer over!"
pi_216601058
Niks nieuws uiteraard, voor de burger zonder oogkleppen.

Yoav Gallant admits the use of '#Hannibaldirective'
"I think tactically in some places it was, in other places it was not, and that is a problem," Former Israeli Defense Minister told Channel 12.
💢The Hannibal Directive allows the killing of Israeli soldiers and the shelling of vehicles carrying prisoners and abductees. Here's what we know about how it was used on October 7th.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_216601090
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:36 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
En waarom zijn het terroristen? Omdat zij veel kleiner zijn en het wapentuig niet hebben om gelijkwaardig het strijdgeweld aan kunnen gaan met Israël? Wat zouden ze dan moeten doen? Zich overgeven en de joden de voeten kussen? "Dood me niet, meester! Laat me alsjeblieft mijn huis houden! Ik smeek u, geen bombardementen meer, ik heb geen kinderen meer over!"
Wat een rare vraag. Heb je 7 oktober 2023 gemist? Om hier nog maar te zwijgen over de waslijst aan terreuraanslagen van de afgelopen decennia en de kleinere aanslagen die hier geregeld niet eens in het nieuws komen.

En wat men zouden de Palestijnen moeten doen? Wat dacht je van stoppen met dit terrorisme, de wapens neerleggen en in vrede samenleven met Joden en andere groepen?
pi_216601123
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat een rare vraag. Heb je 7 oktober 2023 gemist? Om hier nog maar te zwijgen over de waslijst aan terreuraanslagen van de afgelopen decennia en de kleinere aanslagen die hier geregeld niet eens in het nieuws komen.

En wat men zouden de Palestijnen moeten doen? Wat dacht je van stoppen met dit terrorisme, de wapens neerleggen en in vrede samenleven met Joden en andere groepen?
Je hebt daar dus nog nooit over nagedacht? Je gelooft klakkeloos alle propaganda die de joden verheerlijkt en wimpelt alles wat ze in een kwaad daglicht stelt weg? Dat past niet in jouw wereldbeeld? Wat trouwens wel heel zwart-wit is. Geen nuances.
pi_216601186
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:45 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je hebt daar dus nog nooit over nagedacht? Je gelooft klakkeloos alle propaganda die de joden verheerlijkt en wimpelt alles wat ze in een kwaad daglicht stelt weg? Dat past niet in jouw wereldbeeld? Wat trouwens wel heel zwart-wit is. Geen nuances.
Het heeft niets met propaganda te maken, wel met feiten. Alles wat ik daar heb gezegd is namelijk feitelijk.
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 februari 2025 @ 21:53:11 #290
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216601217
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Was. Arabisch was een officiële taal. Tot 2018 was Arabisch een officiële taal alleen in 2018 werd de natiestaatwet ingevoerd en werd de Arabische taal gedegradeerd tot een speciale status. Maar dat wist jij ook wel hè ;)
Dus een vergelijkbare status als Fries in Nederland of Reto-Romaans in Zwitserland. Tja, beetje onnodige actie maar aan de andere kant hoor ik er weinig klachten over vanuit Israël zelf. En het heeft ook niet gevoerd tot een massale opstand van Israelische Bedouinen.

Het gebruik van de verkeerde taal kan in België grotere problemen opleveren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216601241
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:53 schreef Ulx het volgende:
Tja, beetje onnodige actie maar aan de andere kant hoor ik er weinig klachten over vanuit Israël zelf.
Van welk deel van de bevolking?
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 februari 2025 @ 21:55:09 #292
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216601248
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:54 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Van welk deel van de bevolking?
Van de Bedouinen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216601252
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:36 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dit is een goede artikel over hoe de term "terrorisme" zelfs door overheden triviaal worden gebruikt. Dan hebben we het niet eens over "de een zijn terrorist, de ander zijn vrijheidsstrijder". Een mod had hier in dit topic een post van mij verwijderd, omdat ik beargumenteerde dat als Hamas een terroristische organisatie is, omdat ze terreur gebruiken als politieke tool, dat Israël dan ook terroristisch omdat ook zij terreur gebruiken als politiek tool. Beatrice de Graaf heeft over terreur ook een goede lezing serie, die ik hier vaker heb gedeeld . Waar oa dit punt wordt benoemd.
Bekijk deze YouTube-video

Weerspiegelen terreurlijsten terroristische dreiging?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-eigenlijk-a4881935
Niet per se. In de VS staan de bewapende milities die in 2021 het Capitool bestormden, zoals de Proud Boys, Oath Keepers en Three Percenters, niet op de Amerikaanse terreurlijst, terwijl hun acties wel in veel definities van terrorisme vallen. „Na de aanslag van Al-Qaida op de Twin Towers in 2001 is de focus van counterterrorisme verschoven naar religieus geïnspireerde aanslagen”, zegt Knoope. „De rechterkant pleegt ook geweldsdaden die strikt genomen onder de noemer terrorisme vallen, maar dat wordt niet altijd zo genoemd. Dat betekent weer dat beleidsvoerders daar minder aandacht aan besteden in maatregelen en preventie.”
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_216601271
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
Van de Bedouinen.
Heel interessant dat je je daarop inleest. Weer een andere groep. Waar mensen zelden iets van horen. Dat moet ik onthouden als afleidingsmanoeuvre.
pi_216601386
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:55 schreef egayalS het volgende:

[..]
Dit is een goede artikel over hoe de term "terrorisme" zelfs door overheden triviaal worden gebruikt. Dan hebben we het niet eens over "de een zijn terrorist, de ander zijn vrijheidsstrijder". Een mod had hier in dit topic een post van mij verwijderd, omdat ik beargumenteerde dat als Hamas een terroristische organisatie is, omdat ze terreur gebruiken als politieke tool, dat Israël dan ook terroristisch omdat ook zij terreur gebruiken als politiek tool. Beatrice de Graaf heeft over terreur ook een goede lezing serie, die ik hier vaker heb gedeeld . Waar oa dit punt wordt benoemd.
Bekijk deze YouTube-video

Niet per se. In de VS staan de bewapende milities die in 2021 het Capitool bestormden, zoals de Proud Boys, Oath Keepers en Three Percenters, niet op de Amerikaanse terreurlijst, terwijl hun acties wel in veel definities van terrorisme vallen. „Na de aanslag van Al-Qaida op de Twin Towers in 2001 is de focus van counterterrorisme verschoven naar religieus geïnspireerde aanslagen”, zegt Knoope. „De rechterkant pleegt ook geweldsdaden die strikt genomen onder de noemer terrorisme vallen, maar dat wordt niet altijd zo genoemd. Dat betekent weer dat beleidsvoerders daar minder aandacht aan besteden in maatregelen en preventie.”
Interessant. Ik zal er eens naar kijken. Maar ik begrijp dus, ook uit de link, dat het niet zozeer gaat om het plegen van terreurdaden, want dat is heel subjectief, maar dat je op een lijst staat. En wie maakt die lijst? Is dat ook dezelfde lijst als je dat opzoekt op de Arabische media?

Want zo komen de joden ook weg met al die extreme vergeldingsacties en het behandelen van niet-joden als minimaal tweederangs burgers, die maar weinig rechten hebben. Ze staan niet op de lijst en dus in hun recht.
pi_216601421
Iran urges Muslims to condemn Trump's Gaza plan in emergency OIC meeting
https://www.iranintl.com/en/202502083614
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_216601782
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:55 schreef egayalS het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk weer een leuke poging om alles subjectief te maken. Bijzonder staaltje postmodernistisch denken. De realiteit is echter dat Israël een legitiem leger heeft en dat is geen terreurgroepering. Hoe graag jij en andere moslims ook proberen een morele equivalent willen scheppen tussen het Israëlische leger en de Palestijnse terreurgroeperingen, het is niet zo.
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:03 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Interessant. Ik zal er eens naar kijken. Maar ik begrijp dus, ook uit de link, dat het niet zozeer gaat om het plegen van terreurdaden, want dat is heel subjectief, maar dat je op een lijst staat. En wie maakt die lijst? Is dat ook dezelfde lijst als je dat opzoekt op de Arabische media?

Want zo komen de joden ook weg met al die extreme vergeldingsacties en het behandelen van niet-joden als minimaal tweederangs burgers, die maar weinig rechten hebben. Ze staan niet op de lijst en dus in hun recht.
Er is geen sprake van extreme vergeldingsacties door Joden en ook worden mensen die niet Joods zijn in Israël helemaal niet als tweederangsburgers behandeld. Meerdere users hebben je dit al uitgelegd en blijft doorgaan op de eigen onderbuik.

Het toont ook wel aan dat hoe het historisch en feitelijk zit jou niets kan schelen, je hebt je conclusie al getrokken en zal alles negeren dat niet aansluit bij dit pro-Palestijnse en anti-Israëlische wereldbeeld.
pi_216601839
quote:
Goed filmpje. Bijna alle terroristische acties zijn dus om het eigen grondgebied te beschermen tegen agressors. En of iets wordt aangemerkt als terrorisme hangt af van het succes van de propaganda van beide partijen en wie er uiteindelijk het conflict wint. Dat had ik op zich ook wel verwacht.
pi_216601858
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:53 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dus een vergelijkbare status als Fries in Nederland of Reto-Romaans in Zwitserland. Tja, beetje onnodige actie maar aan de andere kant hoor ik er weinig klachten over vanuit Israël zelf. En het heeft ook niet gevoerd tot een massale opstand van Israelische Bedouinen.

Het gebruik van de verkeerde taal kan in België grotere problemen opleveren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of Hebreeuws ooit een officiële taal in Palestina zou kunnen zijn? Nee natuurlijk niet, uitgesloten. Die mensen zijn daar mentaal en geestelijk niet toe in staat. Xenofoob, racistisch, agressief, gestoord en heel veel doodenge lui. Veel van die mensen daar willen alles wat met joden te maken heeft dood of kapot zien.

Ik denk dat ik dit goed kan beoordelen want ik ben een echte Hamas liefhebber. Ik houd van ze en ik probeer ze echt te beschermen, ik kom echt voor ze op. Ik moet wel toegeven dat ik het blijkbaar ook heel moeilijk vind om het verschil te zien tussen een moordende Hamas terrorist en een joodse burger.
pi_216601919
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:23 schreef HowardRoark het volgende:
Er is geen sprake van extreme vergeldingsacties door Joden en ook worden mensen die niet Joods zijn in Israël helemaal niet als tweederangsburgers behandeld. Meerdere users hebben je dit al uitgelegd en blijft doorgaan op de eigen onderbuik.
Dat is natuurlijk heel subjectief.

quote:
Het toont ook wel aan dat hoe het historisch en feitelijk zit jou niets kan schelen, je hebt je conclusie al getrokken en zal alles negeren dat niet aansluit bij dit pro-Palestijnse en anti-Israëlische wereldbeeld.
Ik ben het (met jullie hulp) heel uitgebreid uit aan het zoeken. Ik had daar een bepaalde mening over, maar ik vind het veel interessanter om te kijken hoe het nu echt in elkaar zit. Het waarom. Waarom is er gebeurd wat er is gebeurd? En dan heb je niets aan meningen die gewoon zeggen: "Het is hun schuld!", en dan logica gaan gebruiken om te proberen dat te onderbouwen. Dan ben je achterstevoren bezig. Je moet het eerst uitzoeken en dan tot een conclusie komen, niet andersom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')