abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 februari 2025 @ 14:03:49 #81
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_216571533
Als je dan zo nodig een vergelijking wilt maken tussen wat Hitler in de 2e wereldoorlog deed : dat is precies het zelfde wat de arabieren ook probeerden te doen na die oorlog door de joden in Israël uit te willen moorden. Ze dachten kat in t bakkie dat maken wij nu wel ff af.
Maar helaas voor de arabieren leren joden wél hun lesjes en die vochten hard terug. En ze vochten steeds harder tot 7 oktober. En nu denken zij dat maken we meteen maar ff af!
En gelijk hebben ze.
Echt al dat onterechte gejammer over een genocide die niet plaats heeft gevonden op mensen die na 75 jaar geweld gewoon eens goed lik op stuk krijgen...
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_216571556
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 13:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nee, een eigen account dat iets constateert in een openbare discussie.

Waarom voer je in godsnaam een discussie in het openbaar als een "kaping" je tegenstaat? Huur dan een kamer af met hem.
Ik slide niet zomaar in mensen hun DM's, ben geen PUA. :*

Gaarne in het vervolg niet voor mij gaan invullen hoe ik tegen xyz aankijk. Als je het echt wil weten kun je het ook gewoon vragen. Zoals ik dat deed bij Howard.
  donderdag 6 februari 2025 @ 14:09:47 #83
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216571579
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 14:07 schreef Drxx het volgende:

[..]
Ik slide niet zomaar in mensen hun DM's, ben geen PUA. :*

Gaarne in het vervolg niet voor mij gaan invullen hoe ik tegen xyz aankijk. Als je het echt wil weten kun je het ook gewoon vragen. Zoals ik dat deed bij Howard.
Je noemt het een ruzie tussen taxi chauffeurs en Macabi supporters. Dat geeft toch weer hoe je erin staat?
pi_216571621
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 14:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je noemt het een ruzie tussen taxi chauffeurs en Macabi supporters. Dat geeft toch weer hoe je erin staat?
En het voorgaande zei jij nadat ik aan gaf dat de vergelijking met kristalnacht krom was. Dat geeft toch ook weer hoe jij erin staat?
pi_216571666
Als Trump Gaza van de VS wil maken moeten de bewoners toch gewoon een Amerikaans paspoort krijgen? En stemrecht? En afgevaardigden in het Huis en twee senaatszetels? Civielrechtelijke veranderingen blijven states rights, dat is geen probleem. Hamas en zo mogen wapens houden want well organized militia en 2A.
En een aanval door Israël zou artikel 5 kunnen zijn.
pi_216571710
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 14:20 schreef Ulx het volgende:
Als Trump Gaza van de VS wil maken moeten de bewoners toch gewoon een Amerikaans paspoort krijgen? En stemrecht? En afgevaardigden in het Huis en twee senaatszetels? Civielrechtelijke veranderingen blijven states rights, dat is geen probleem. Hamas en zo mogen wapens houden want well organized militia en 2A.
En een aanval door Israël zou artikel 5 kunnen zijn.
Niet als je ze eerst eruit schopt.

Bij een tijdelijke eruitschopperij wordt dat wel een interessante kwestie. 🤔
pi_216571890
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 14:24 schreef Drxx het volgende:

[..]
Niet als je ze eerst eruit schopt.

Bij een tijdelijke eruitschopperij wordt dat wel een interessante kwestie. 🤔
Maar ze kunnen nergens heen. Egypte heeft een Big Beautiful Wall neergezet. Naar Israël zie ik ook niet gebeuren.
  donderdag 6 februari 2025 @ 15:27:22 #88
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_216572552
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 14:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar ze kunnen nergens heen. Egypte heeft een Big Beautiful Wall neergezet. Naar Israël zie ik ook niet gebeuren.
Natuurlijk kunnen ze wel ergens heen. Big Beautiful Wall of niet, ze kunnen gewoon naar Egypte. En naar Jordanië. En naar al die andere islamitische shitholes in het Midden-Oosten en Noord-Afrika.

Natuurlijk zeggen al die shitholes in eerste instantie dat ze dat niet willen. Zoiets heet onderhandelingstactiek. Maar elk shithole heeft z'n prijs en dat weet Trump als geen ander.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 6 februari 2025 @ 16:13:32 #89
396550 Richestorags
pi_216573081
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 14:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als Trump echt slim is zet die Ethiopië onder druk om watergaranties aan Egypte te leveren.

Vervolgens verplaats je Gaza een stukje naar links en kan de vredesmacht eventueel incidenteel wat IS bestrijding doen in de Sinaï. Het wordt geen onderdeel van Egypte, maar Egypte haalt hier wel een hoop voordeel uit.

Voordeel is dat je beter toezicht kan houden op wie je vanaf nul het gebied in laat, je vanaf nul kan opbouwen en je een goede overheid kan installeren. Gaza is niet dusdanig groot dat dit niet zou kunnen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Richestorags op 06-02-2025 16:39:36 ]
pi_216573132
quote:
2s.gif Op donderdag 6 februari 2025 15:27 schreef Lemmeb het volgende:

[..]
Natuurlijk kunnen ze wel ergens heen. Big Beautiful Wall of niet, ze kunnen gewoon naar Egypte. En naar Jordanië. En naar al die andere islamitische shitholes in het Midden-Oosten en Noord-Afrika.

Natuurlijk zeggen al die shitholes in eerste instantie dat ze dat niet willen. Zoiets heet onderhandelingstactiek. Maar elk shithole heeft z'n prijs en dat weet Trump als geen ander.
Wat wil Trump dan doen? Egypte de oorlog verklaren?
pi_216573135
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 16:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Als Trump echt slim is zet die Ethiopië onder druk om watergaranties aan Egypte te leveren.

Vervolgens verplaats je Gaza een stuk naar links en kan de vredesmacht meteen incidenteel wat IS bestrijding doen in de Sinaï. Het wordt geen onderdeel van Egypte, maar Egypte haalt hier wel een hoop voordeel uit.
Het klinkt vooral als het verplaatsen van het probleem. Wat maakt het nou uit of de Palestijnen in Gaza of Sinaï zitten,
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_216573165
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 16:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Vervolgens verplaats je Gaza een stuk naar links en kan de vredesmacht meteen incidenteel wat IS bestrijding doen in de Sinaï. Het wordt geen onderdeel van Egypte, maar Egypte haalt hier wel een hoop voordeel uit.
Pal naast het Suezkanaal? Wat zou er fout kunnen gaan....
  donderdag 6 februari 2025 @ 16:40:40 #93
396550 Richestorags
pi_216573415
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 16:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Pal naast het Suezkanaal? Wat zou er fout kunnen gaan....
Gaza is dusdanig klein dat daar een flinke buffer tussen kan.

Maar die had ik even over het hoofd gezien ja :P
  donderdag 6 februari 2025 @ 16:41:20 #94
396550 Richestorags
pi_216573430
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 16:16 schreef mackinac het volgende:

[..]
Het klinkt vooral als het verplaatsen van het probleem. Wat maakt het nou uit of de Palestijnen in Gaza of Sinaï zitten,
Je kan een nieuwe regering installeren en bekende Hamas strijders niet binnenlaten.
pi_216573464
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 16:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Gaza is dusdanig klein dat daar een flinke buffer tussen kan.

Maar die had ik even over het hoofd gezien ja :P
Waarom zou je ze opeen klein gebied zetten? Minstens drie-vier keer zo groot moet het qua oppervlakte wel worden. Dus dan ga Je snel richting het kanaal. En ze moeten op grote afstand anders wordt het gewoon weer een raketbasis.
  donderdag 6 februari 2025 @ 16:54:37 #96
396550 Richestorags
pi_216573576
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 16:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom zou je ze opeen klein gebied zetten? Minstens drie-vier keer zo groot moet het qua oppervlakte wel worden. Dus dan ga Je snel richting het kanaal. En ze moeten op grote afstand anders wordt het gewoon weer een raketbasis.
In de huidige situatie is scheepvaart net zo goed een probleem toch? Maritieme blokkade en alles.

Hoe groter je het gebied maakt, hoe meer kuststrook je potentieel maakt en hoe groter hekwerk Egypte / Israël eromheen wil.
pi_216573800
"The cross-party enthusiasm for Trump's ethnic cleansing plan shows how thin & fake our moral compass is. For the Israeli mainstream, the only reason not to commit crimes against humanity is that the world won't let us. Seems possible that if Trump suggested a tanker of Cyclone B & concentration camps in Gaza we'd go along with that too."

twitter

[ Bericht 12% gewijzigd door egayalS op 06-02-2025 17:30:28 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_216574288
Iedereen die niet juicht voor de etnische zuiveringen plan van Trump, zoals Wilders dat heeft gedaan is een antisemiet, volgens de Jerusalem Post

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_216574421
quote:
2s.gif Op donderdag 6 februari 2025 17:16 schreef egayalS het volgende:
"The cross-party enthusiasm for Trump's ethnic cleansing plan shows how thin & fake our moral compass is. For the Israeli mainstream, the only reason not to commit crimes against humanity is that the world won't let us. Seems possible that if Trump suggested a tanker of Cyclone B & concentration camps in Gaza we'd go along with that too."

[ x ]
Ach ach, Haaretz toch ook, wat voor narratieven die mensen allemaal in de wereld slingeren voor het geld is echt ongekend.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216574706
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2025 18:00 schreef egayalS het volgende:
Iedereen die niet juicht voor de etnische zuiveringen plan van Trump, zoals Wilders dat heeft gedaan is een antisemiet, volgens de Jerusalem Post

[ x ]
'By opening Gaza's borders for emigration.'

Da's ook een manier om Trump's plannen te omschrijven. _O- _O- _O-
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_216574921
Het maakt niet uit wat de MAGA's roepen, want geen enkel land stemt ermee in. De Chinezen niet, de Saoedie's niet, de Russen niet, de Duitsers niet, de Engelsen niet, de Egyptenaren niet en zo kunnen we wel even doorgaan.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 6 februari 2025 @ 18:55:59 #102
396550 Richestorags
pi_216574922
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2025 18:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ach ach, Haaretz toch ook, wat voor narratieven die mensen allemaal in de wereld slingeren voor het geld is echt ongekend.
Die Noga die hiervoor werd aangehaald is ook niveau Haaretz.
pi_216575403
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 18:38 schreef SamCooke het volgende:

[..]
'By opening Gaza's borders for emigration.'

Da's ook een manier om Trump's plannen te omschrijven. _O- _O- _O-
Palestijnen die willen zouden inderdaad de Gazastrook moeten kunnen verlaten en in andere Arabische en Islamitische (tijdelijk) onderdak krijgen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216575586
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2025 19:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Palestijnen die willen zouden inderdaad de Gazastrook moeten kunnen verlaten en in andere Arabische en Islamitische (tijdelijk) onderdak krijgen.
Waarom tijdelijk en niet permanent?
pi_216575742
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 19:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Waarom tijdelijk en niet permanent?
Zo gaat het meestal in een oorlogssituatie, mensen verlaten een plek tijdelijk. In veel gevallen wordt dit natuurlijk permanent, maar ideaal gezien is die keuze natuurlijk aan de mensen zelf. De belangrijkste vraag is dan ook hoeveel Palestijnen zelf de Gazastrook zouden willen verlaten.

Bepaalde landen en organisaties zullen hier afkeurenswaardig op reageren, maar dit is voornamelijk omdat een eventueel vertrek van veel Palestijnen uit de Gazastrook wil zeggen dat zij hun eigen utopie voor een tweestatenoplossing voorlopig moeten opgeven. En dat wil men tot op heden nog niet.

De Palestijnen zijn de enige groep mensen ter wereld die in een oorlogssituatie niet mogen of kunnen vluchten. Dat is ondanks dat zij zelf iedere de aanleiding zijn voor een nieuwe oorlog, gewoon erg raar.
pi_216576004
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2025 19:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zo gaat het meestal in een oorlogssituatie, mensen verlaten een plek tijdelijk. In veel gevallen wordt dit natuurlijk permanent, maar ideaal gezien is die keuze natuurlijk aan de mensen zelf. De belangrijkste vraag is dan ook hoeveel Palestijnen zelf de Gazastrook zouden willen verlaten.

Alleen het plan is om de bewoners definitief te verkassen. Trump heeft het over definitief verplaatsen en het gebied wordt zelfs Amerikaans grondgebied en Israël wil die agressoren en Palestijnen ook definitief kwijt. Daarom sloeg ik aan op jouw 'tijdelijk', het is een beetje raar om te doen alsof dit een tijdelijke verhuizing wordt, als dat zo zou zijn dan is het onnodig dat alle bewoners op moeten rotten
pi_216576648
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 09:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Genocide is niet afhankelijk van de tijdsduur. Daarnaast is het meer dan 50% van het huidige aantal inwoners.
Dat is heel mijn punt. Dus zeggen dat Israel geen genocide pleegt OMDAT je het aantal doden gezien de tijd vindt meevallen, is geen argument.
  Moderator donderdag 6 februari 2025 @ 20:45:33 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216576696
quote:

[..]

Bepaalde landen en organisaties zullen hier afkeurenswaardig op reageren, maar dit is voornamelijk omdat een eventueel vertrek van veel Palestijnen uit de Gazastrook wil zeggen dat zij hun eigen utopie voor een tweestatenoplossing voorlopig moeten opgeven. En dat wil men tot op heden nog niet.

De Palestijnen zijn de enige groep mensen ter wereld die in een oorlogssituatie niet mogen of kunnen vluchten. Dat is ondanks dat zij zelf iedere de aanleiding zijn voor een nieuwe oorlog, gewoon erg raar.
Sturen we ze tijdelijk naar israel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_216576744
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 20:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
Sturen we ze tijdelijk naar israel
Opmerkelijk idee, maar nee. Palestijnen worden niet opgevangen in het land waarmee men in oorlog is en een 1,5 jaar geleden nog op brute wijze heeft aangevallen.
  Moderator donderdag 6 februari 2025 @ 20:50:27 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216576758
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2025 20:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Opmerkelijk idee, maar nee. Palestijnen worden niet opgevangen in het land waarmee men in oorlog is en een 1,5 jaar geleden nog op brute wijze heeft aangevallen.
ow dus dan kan het toch niet?
pi_216576790
quote:
88s.gif Op donderdag 6 februari 2025 20:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
ow dus dan kan het toch niet?
Jawel, want er zijn gelukkig nog talloze andere landen dan Israël.
  Moderator donderdag 6 februari 2025 @ 20:55:18 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216576805
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2025 20:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jawel, want er zijn gelukkig nog talloze andere landen dan Israël.
ja die hebben ook allemaal hun redenenen om het niet te willen dus zo raar is het eigenlijk dus toch niet
pi_216577034
twitter

Israel’s Defense Minister Katz: Countries Accusing Israel Over Gaza Must Accept Gazan Residents

DM Katz: "Countries like Spain, Ireland, Norway, and others, which have levelled accusations and false claims against Israel over its actions in Gaza, are legally obligated to allow any Gaza resident to enter their territories"

"The people of Gaza should have the right to freedom of movement and migration, as is customary everywhere in the world."

Proest
pi_216577216
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 18:55 schreef Mutant01 het volgende:
Het maakt niet uit wat de MAGA's roepen, want geen enkel land stemt ermee in. De Chinezen niet, de Saoedie's niet, de Russen niet, de Duitsers niet, de Engelsen niet, de Egyptenaren niet en zo kunnen we wel even doorgaan.
Correct. Maar je moet het dan ook niet zien als iets dat nu al kan worden gerealiseerd. Het gaat om de retoriek jegens de Gazanen die steeds heftiger wordt. De Gazanen hebben zich door hun eigen gedrag gedehumaniseerd. Trump legt hier slechts bloot wat op den duur met de Gazanen gaat gebeuren. En met gedwongen verplaatsing hebben ze dan nog geluk.
pi_216577224
quote:
10s.gif Op donderdag 6 februari 2025 21:14 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]

Israel’s Defense Minister Katz: Countries Accusing Israel Over Gaza Must Accept Gazan Residents

DM Katz: "Countries like Spain, Ireland, Norway, and others, which have levelled accusations and false claims against Israel over its actions in Gaza, are legally obligated to allow any Gaza resident to enter their territories"

"The people of Gaza should have the right to freedom of movement and migration, as is customary everywhere in the world."

Proest
Dus?

Het is toch aan ons om ze wel of niet binnen te laten?
pi_216577256
quote:

[..]

Wat een onwijs saaie Hasbara..
pi_216577281
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 21:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dus?

Het is toch aan ons om ze wel of niet binnen te laten?
Dat zal niet gaan --> Legally obligated

En: freedom of movement and migration. Dat is ook voor het eerst in hun leven, maar wel heel lief van Katz
pi_216577305
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 21:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat zal niet gaan --> Legally obligated

En: freedom of movement and migration. Dat is ook voor het eerst in hun leven lol
Waar een wil is is een weg. Geloof echt helemaal niets van bovenstaande. Een massale verhuizing van Arabische-Gazanen richting Europa, zijn een groot gevaar voor de staatsveiligheid van die Europese landen.

Als het 'werkelijk' zou is dat wij daar niets aan kunnen doen, dan is het nog erger dan ik dacht.
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 06:02:30 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216579502
Het is niet aan ons om Israëli's etnische zuiveringen te faciliteren

Vang ze daar maar op
  vrijdag 7 februari 2025 @ 09:02:27 #120
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216580193
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216580277
Ik begin me af te vragen wanneer de Arabische volkeren het zat zijn om nakba's te ondergaan.

Dit is al de vierde volgens mij. Eerst 1948, toen 1966, toen 2000 (de Tweede Intifada) en nu weer dit. Een oorlog beginnen met hoge verwachtingen en extreem opgezweepte en voor henzelf gerechtvaardigde haat, maar het onderspit delven en vrijwel alles kwijtraken.

Dit verhuisplan is uiteraard gebakken lucht, maar het geeft maar weer eens aan dat er niet met Arabieren (Palestijnen) gepraat wordt, maar over ze. En opnieuw heeft Pallywood de publieke opinie bespeeld maar in de praktijk helemaal niets voor elkaar gebracht. Sterker nog, UNRWA staat op het punt van omvallen en dat was toch hun VN-front om het zo maar te zeggen.
Intolerant voor intolerantie
pi_216580478
quote:
Vanuit de VS begrijp ik het wel. De hele wereld moet zich aan internationaal recht houden behalve Amerika en Israël. Zoals ze zeggen Het onderzoek van ICC brengt Amerikanen in gevaar door hen bloot te stellen aan intimidatie, misbruik en mogelijk arrestaties.

Onbegrijpelijk dat we het massaal oké vinden dat de medewerkers van het ICC én familie te maken krijgt met deze intimidatie. Toezegging tot het land ontzeggen en financiële beperkingen opleggen. We moeten allemaal doen wat MAGA wil en anders gaan we het merken.

Deze sancties sluiten mooi aan op de "the Hague invasion act".

Putin en zijn Rusland moet zich wel echt aan internationaal recht gaan houden hoor o|O
pi_216580511
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 09:17 schreef Cuendillar het volgende:
Ik begin me af te vragen wanneer de Arabische volkeren het zat zijn om nakba's te ondergaan.

Dit is al de vierde volgens mij. Eerst 1948, toen 1966, toen 2000 (de Tweede Intifada) en nu weer dit. Een oorlog beginnen met hoge verwachtingen en extreem opgezweepte en voor henzelf gerechtvaardigde haat, maar het onderspit delven en vrijwel alles kwijtraken.

Dit verhuisplan is uiteraard gebakken lucht, maar het geeft maar weer eens aan dat er niet met Arabieren (Palestijnen) gepraat wordt, maar over ze. En opnieuw heeft Pallywood de publieke opinie bespeeld maar in de praktijk helemaal niets voor elkaar gebracht. Sterker nog, UNRWA staat op het punt van omvallen en dat was toch hun VN-front om het zo maar te zeggen.
Toch knap dat zo'n UNRWA het werken onmogelijk gemaakt kan worden en ondertussen beweerd kan worden dat Israël geen controle heeft over Gaza of de West Bank

[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 07-02-2025 10:00:54 ]
  vrijdag 7 februari 2025 @ 10:19:07 #124
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216580740
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 09:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Vanuit de VS begrijp ik het wel. De hele wereld moet zich aan internationaal recht houden behalve Amerika en Israël. Zoals ze zeggen Het onderzoek van ICC brengt Amerikanen in gevaar door hen bloot te stellen aan intimidatie, misbruik en mogelijk arrestaties.

Onbegrijpelijk dat we het massaal oké vinden dat de medewerkers van het ICC én familie te maken krijgt met deze intimidatie. Toezegging tot het land ontzeggen en financiële beperkingen opleggen. We moeten allemaal doen wat MAGA wil en anders gaan we het merken.

Putin en zijn Rusland moet zich wel echt aan internationaal recht gaan houden hoor o|O
En hier ga je al meteen de mist in. De nodige landen houden zich niet aan het internationale recht en komen er mee weg. Het ICC wordt selectief ingezet om bepaalde landen en politici aan te pakken, waar anderen vrij spel krijgen voor het plegen van talloze misdaden. Op die manier is zo'n instituut onhoudbaar omdat het niet meer onpartijdig is.
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 09:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Toch knap dat zo'n UNRWA het werken onmogelijk gemaakt kan worden en ondertussen beweerd kan worden dat Israël geen controle heeft over Gaza of de West Bank
Daar heeft de UNRWA natuurlijk zelf voor gezorgd hè. Er is simpelweg geen enkele reden dat een vermeende hulporganisatie die doelbewust een zogenaamde vluchtelingenstatus van mensen in stand probeert te houden, links met terreurgroeperingen heeft en terrorisme en antisemitisme op scholen verspreid, moet blijven bestaan.
pi_216581183
quote:
Vanuit de VS begrijp ik het wel. De hele wereld moet zich aan internationaal recht houden behalve Amerika en Israël
En Mongolië. Dat land heeft een rechter bij het ICC maar toch vertikten ze Poetin te arresteren toen die dat land bezocht.
pi_216581222
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En hier ga je al meteen de mist in. De nodige landen houden zich niet aan het internationale recht en komen er mee weg. Het ICC wordt selectief ingezet om bepaalde landen en politici aan te pakken, waar anderen vrij spel krijgen voor het plegen van talloze misdaden. Op die manier is zo'n instituut onhoudbaar omdat het niet meer onpartijdig is.
Het ICC onderzoekt bijvoorbeeld ook de VS in Afghanistan, Polen, Roemenië en Litouwen. Daarnaast is er wellicht misverstand vanwege de vele misdragingen wereldwijd die niet onderzocht worden zoals in een China of Syrië alleen dat zijn binnenlandse misdragingen waarbij er dus geen conflict is tussen twee landen of meer. We kennen allemaal de Afrikanen die in het verleden onderzocht zijn, dat was binnenlandse problematiek waarbij diverse Afrikaanse landen dus zelf hun landgenoten hebben voorgedragen bij en uitgeleverd aan het ICC. Zoals je ziet een groot verschil

quote:
[..]
Daar heeft de UNRWA natuurlijk zelf voor gezorgd hè. Er is simpelweg geen enkele reden dat een vermeende hulporganisatie die doelbewust een zogenaamde vluchtelingenstatus van mensen in stand probeert te houden, links met terreurgroeperingen heeft en terrorisme en antisemitisme op scholen verspreid, moet blijven bestaan.
Prima dat UNRWA vervangen wordt, daar ging het alleen helemaal niet over....

[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 07-02-2025 11:39:48 ]
pi_216581296
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
En Mongolië. Dat land heeft een rechter bij het ICC maar toch vertikten ze Poetin te arresteren toen die dat land bezocht.
Oh oké dan is het goed. Mongolië doet het dan mogen wij het ook.

Mongolie is geen lid van het internationale strafhof. Net zoals Amerika en Israël en onder andere China, Rusland, Turkije, Myanmar, Irak, Iran, Saoedi Arabië en nog een paar. Een mooi rijtje hoor
pi_216581309
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Mongolie is geen lid van het internationale strafhof. Net zoals Amerika en Israël en onder andere China, Rusland, Turkije, Myanmar, Irak, Iran, Saoedi Arabië en nog een paar. Een mooi rijtje hoor
Mongolië is lid van het ICC en heeft er een rechter.

vrijdag 7 februari 2025 @ 11:43:48 #129
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216581331
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het ICC onderzoekt bijvoorbeeld ook de VS in Afghanistan, Polen, Roemenië en Litouwen. Daarnaast is er wellicht misverstand vanwege de vele misdragingen wereldwijd die niet onderzocht worden zoals in een China of Syrië alleen dat zijn binnenlandse misdragingen waarbij er dus geen conflict is tussen twee landen of meer. We kennen allemaal de Afrikanen die in het verleden onderzocht zijn, dat was binnenlandse problematiek waarbij diverse Afrikaanse landen dus zelf hun landgenoten hebben voorgedragen bij het ICC. Zoals je ziet een groot verschil
Prima, maar dit vormt verder geen tegenargument op mijn post. Waarom is er bijv. geen arrestatiebevel voor Assad of Xi?
pi_216581484
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Prima, maar dit vormt verder geen tegenargument op mijn post. Waarom is er bijv. geen arrestatiebevel voor Assad of Xi?
Kort verhaal maar dan nu lang

Het Internationaal Strafhof (ICC) heeft geen jurisdictie over Syrië, en dat is de belangrijkste reden waarom het geen onderzoek doet naar de misdaden van Bashar al-Assad en zijn regime.

Waarom heeft het ICC geen rechtsmacht over Syrië?
1. Syrië is geen lid van het ICC
Het ICC kan alleen misdrijven onderzoeken die plaatsvinden in landen die het Statuut van Rome hebben ondertekend of geratificeerd.
Syrië heeft dit niet gedaan, waardoor het ICC geen automatische jurisdictie heeft over misdaden gepleegd binnen Syrië.
2. De VN-Veiligheidsraad moet het verwijzen, maar Rusland en China blokkeren dit
Het ICC kan wel onderzoeken in niet-lidstaten als de VN-Veiligheidsraad een zaak doorverwijst.
In 2014 dienden Frankrijk en andere landen een resolutie in bij de VN-Veiligheidsraad om Syrië door te verwijzen naar het ICC, maar Rusland en China hebben hun veto gebruikt om dit te blokkeren.
3. Alternatieve juridische routes zijn beperkt
Universele jurisdictie: Sommige landen, zoals Duitsland en Frankrijk, hebben wetten die het mogelijk maken om Syrische oorlogsmisdadigers te vervolgen, zelfs zonder ICC-bemoeienis. Dit heeft geleid tot enkele rechtszaken tegen lagere Syrische functionarissen in Europese landen.
Speciaal tribunaal: Er is gesuggereerd een speciaal VN-tribunaal voor Syrië op te richten (zoals dat voor ex-Joegoslavië en Rwanda), maar dit vereist brede internationale steun en medewerking, wat tot nu toe ontbreekt.

Zijn er ICC-zaken die verband houden met Syrië?
Hoewel het ICC Assad niet rechtstreeks kan aanklagen, zijn er indirecte onderzoeken geweest:
Onderzoek naar IS (ISIS): Omdat IS-strijders ook in landen als Irak en Libië actief waren (die wél onder ICC-jurisdictie vallen), heeft het ICC IS-misdaden deels onderzocht.
Onderzoek naar Syriërs in Jordanië: Omdat Syriërs massaal naar Jordanië zijn gevlucht (een ICC-lidstaat), is er overwogen of Syrische misdaden daar konden worden onderzocht, maar dit heeft nog geen aanklachten opgeleverd.

Het ICC kan Assad niet vervolgen, omdat Syrië geen lid is en de VN-Veiligheidsraad door Russische en Chinese veto’s geen doorverwijzing heeft gedaan. Tot nu toe zijn alleen individuele Syriërs via nationale rechtbanken in Europa vervolgd. Een speciaal tribunaal voor Syrië blijft een mogelijkheid, maar is politiek moeilijk te realiseren.

En waarom Israël dan wel vraag je je misschien af
ICC heeft wel jurisdictie over Palestijns grondgebied (Palestijnen zijn sinds 2015 ICC lid) en zo wordt Hamas en haar misdrijven tegen de menselijkheid of poging tot genocide ook onderzocht.
pi_216582104
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:40 schreef Ulx het volgende:

[..]
Mongolië is lid van het ICC en heeft er een rechter.

[ afbeelding ]
Je hebt gelijk

Ik ga er vanuit dat niemand hier een probleem heeft met die stunt van die Mongolen
pi_216582208
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 06:02 schreef sp3c het volgende:

Vang ze daar maar op
Ja nee. Heel logisch..
pi_216582216
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 06:02 schreef sp3c het volgende:

Vang ze daar maar op
Ja nee. Heel logisch..
quote:

[..]

Waarom zouden wij dit gevecht aan gaan met Amerika?
pi_216582228
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ach. Alsof internationaal-recht niet altijd al opportuun wordt gebruikt.
pi_216582393
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ach. Alsof internationaal-recht niet altijd al opportuun wordt gebruikt.
Oh dat zien we nu ook wel een beetje. Zonder het verzoek van Zuid Afrika was er voor Israël waarschijnlijk niets aan de hand geweest
pi_216582409
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Oh dat zien we nu ook wel een beetje. Zonder het verzoek van Zuid Afrika was er voor Israël waarschijnlijk niets aan de hand geweest
Exact. En gelukkig maar. Internationaal-recht consequent gebruiken is jezelf in de voeten schieten.
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 13:37:40 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216582490
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja nee. Heel logisch..
Het is niet logisch om die tent etnisch te zuiveren en te verwachten dat de rest van de wereld mee gaat zitten helpen
pi_216582734
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het is niet logisch om die tent etnisch te zuiveren en te verwachten dat de rest van de wereld mee gaat zitten helpen
Op den duur is er geen andere keuze. Nu is het nog een natte scheet.
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 14:11:17 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216582834
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Op den duur is er geen andere keuze. Nu is het nog een natte scheet.
En dan wat, zitten de boefjes aan een andere grens met Israël boos te doen

Het is geen keuze, het is ook geen natte scheet maar complete onzin
pi_216582847
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
En dan wat, zitten de boefjes aan een andere grens met Israël boos te doen

Het is geen keuze, het is ook geen natte scheet maar complete onzin
Zijn ze in elk geval meer verdeeld. Lijkt mij dat Gazanen een stuk minder efficient 'verzet' kunnen voeren als je ze gaat verdelen over meerdere Arabische landen.
pi_216582948
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je hebt gelijk

Ik ga er vanuit dat niemand hier een probleem heeft met die stunt van die Mongolen
Poetin werd door een lidstaat uitgenodigd. Mongolië weigerde hem dus op te pakken. Daarmee heeft dat land het ICC gewoon tot farce gemaakt. Daarbij komt ook nog dat een van de rechters uit Mongolië komt en er nog steeds zit. Die had -al dan niet gedwongen- moeten opstappen om nog iets van de reputatie van die rechtbank over te laten.

Het was een leuke poging, maar het werkt niet. Dus hef het ICC maar weer op en ga terug naar speciale rechtbanken/tribunalen.
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 14:22:35 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216582957
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zijn ze in elk geval meer verdeeld. Lijkt mij dat Gazanen een stuk minder efficient 'verzet' kunnen voeren als je ze gaat verdelen over meerdere Arabische landen.
Hezbollah aan iedere grens
pi_216582971
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:22 schreef sp3c het volgende:

[..]
Hezbollah aan iedere grens
Jij denkt in mogelijkheden _O_
pi_216583185
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:21 schreef Ulx het volgende:

[..]
Poetin werd door een lidstaat uitgenodigd. Mongolië weigerde hem dus op te pakken. Daarmee heeft dat land het ICC gewoon tot farce gemaakt. Daarbij komt ook nog dat een van de rechters uit Mongolië komt en er nog steeds zit. Die had -al dan niet gedwongen- moeten opstappen om nog iets van de reputatie van die rechtbank over te laten.

Het was een leuke poging, maar het werkt niet. Dus hef het ICC maar weer op en ga terug naar speciale rechtbanken/tribunalen.
Dat zei je al. Je legt de nadruk op deze stunt van Mongolië, daarmee impliceert je dat het icc daarvoor 'wel werkte'
  vrijdag 7 februari 2025 @ 17:36:12 #145
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216584908
Prima video weer van The Ask Project. 'Israelis: Should Jews resettle in Gaza after the war?'

Bekijk deze YouTube-video
pi_216585556
twitter
  vrijdag 7 februari 2025 @ 18:51:46 #147
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216585586
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:36 schreef HowardRoark het volgende:
Prima video weer van The Ask Project. 'Israelis: Should Jews resettle in Gaza after the war?'

Bekijk deze YouTube-video
Je kunt mensen niet van hun geboortegrond, huis en haard laten verdwijnen. Absoluut achterlijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 7 februari 2025 @ 19:32:22 #148
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_216586022
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:49 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Elke week wordt duidelijker dat er geen hoop meer is voor de Bibas kinderen en hun moeder ;(.
KuikenGuppy
  vrijdag 7 februari 2025 @ 19:34:27 #149
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216586048
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je kunt mensen niet van hun geboortegrond, huis en haard laten verdwijnen. Absoluut achterlijk.
Het merendeel van deze geïnterviewde Israëliërs is het daar dus mee eens.

Maar dat het niet zou kunnen? De geschiedenis heeft toch echt anders bewezen. Verdrijvingen hebben aan de basis gelegen van menig land zoals we dat vandaag kennen. Van Argentinië tot Roemenië en van Litouwen tot de VS.

En dit ging dan vaak ook nog om mensen die helemaal niets verkeerd hadden gedaan, welk argument voor de Palestijnen niet opgaat. Pakweg 1,5 eeuw terreur en geweld jegens Joodse gemeenschappen is een bijzonder schrikwekkende prestatie.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 19:35:18 #150
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216586055
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 19:32 schreef Burdie het volgende:

[..]
Elke week wordt duidelijker dat er geen hoop meer is voor de Bibas kinderen en hun moeder ;(.
Er schijnen nog geen officiële bevestigen te zijn, maar dit ziet er inderdaad niet goed uit.
pi_216586421
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 19:32 schreef Burdie het volgende:

[..]
Daniella Gilboa zou ook dood zijn maar kwam 25 januari vrij

quote:
Don’t loose hope for the Bibas family. This is why:-

In November, Hamas lied and falsely claimed Daniella was killed in an Israeli airstrike, even releasing photos of a body bag. Today, Daniella is alive and free.

They used lies to further torture her family. They are lying terrorists
twitter
  vrijdag 7 februari 2025 @ 20:16:33 #152
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216586747
Ik ben eigenlijk verheugd dit te horen en voor mij geeft dit hoop. Ik dacht namelijk al berichten te hebben gelezen dat de Bibas familie niet meer leefde.

Die informatie zal dan wel uit de lucht gegrepen zijn, maar nu heb ik echt weer hoop voor ze.

Het moet onbeschrijfelijk voelen hoe die vrienden en familie in Israel zich voelen met zulke onzekerheid.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 20:16:37 #153
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_216586748
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 19:58 schreef Nober het volgende:

[..]
Daniella Gilboa zou ook dood zijn maar kwam 25 januari vrij
[..]
[ x ]
Ik weet het, maar ze zouden "vrouwen en kinderen" eerst teruggeven, daarna de mannen, daarna de overledenen.
KuikenGuppy
  vrijdag 7 februari 2025 @ 20:17:58 #154
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216586771
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 20:16 schreef Burdie het volgende:
Ik weet het, maar ze zouden "vrouwen en kinderen" eerst teruggeven, daarna de mannen, daarna de overledenen.
Ja, en ze spelen hun eigen zieke spelletjes.

Lees maar eens wat die gijzelaars hebben meegemaakt. Dit zijn geen normale mensen :{w
  vrijdag 7 februari 2025 @ 20:17:59 #155
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_216586772
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 20:16 schreef Tengano het volgende:
Ik ben eigenlijk verheugd dit te horen en voor mij geeft dit hoop. Ik dacht namelijk al berichten te hebben gelezen dat de Bibas familie niet meer leefde.

Die informatie zal dan wel uit de lucht gegrepen zijn, maar nu heb ik echt weer hoop voor ze.

Het moet onbeschrijfelijk voelen hoe die vrienden en familie in Israel zich voelen met zulke onzekerheid.
Psychologische oorlogsvoering...
Er ging inderdaad een gerucht rond gisteren dat hun lichamen zouden worden vrijgegeven, maar dat is weer overal offline gehaald omdat het niet zou kloppen.
KuikenGuppy
  vrijdag 7 februari 2025 @ 20:18:25 #156
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_216586779
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 20:17 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja, en ze spelen hun eigen zieke spelletjes.

Lees maar eens wat die gijzelaars hebben meegemaakt. Dit zijn geen normale mensen :{w
I know... ;(.
KuikenGuppy
  vrijdag 7 februari 2025 @ 20:22:57 #157
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216586847
Ik heb die SAS series bijna allemaal bekeken. En op een gegeven moment worden die recruten dan gevangen genomen en krijgen ze ook een psychische marteling. Let wel dat zijn dan al beroeps die daar aan meedoen. En de meeste daarvan komen nog niet eens de eerste 24 uur door.

Kun je nagaan wat die mensen in die tunnels moeten doorstaan, als ze al zo ver gaan dat daar ook nog een flink deel van is uitgeroeid.

Een van de doelen van Israel is nog steeds om alle Hamas strijders uit te schakelen, en terecht. Ben benieuwd wat ze daar nog mee van plan zijn.

En van het lot van die gijzelaars hoor je maar weinig, maar wel van onze zielige Palestijnen. Gekke wereld.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 21:45:12 #158
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216588226
https://www.nu.nl/midden-(...)gaza-gevangenen.html

Ik vind dit goed nieuws. Mooi dat Israël dit gedrag van militairen aanpakt en bestraft. :)
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216588735
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:45 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.nu.nl/midden-(...)gaza-gevangenen.html

Ik vind dit goed nieuws. Mooi dat Israël dit gedrag van militairen aanpakt en bestraft. :)
Wat had je anders verwacht?
Intolerant voor intolerantie
  vrijdag 7 februari 2025 @ 22:38:25 #160
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216589598
quote:
Let's make Gaza great again

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: