SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
1. je stelt dat als een hele stad in puin is geschoten, dan is het ziekenhuis ook in puin geschoten? Ja die klinkt logischquote:Op zondag 12 januari 2025 18:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er zijn verschillende punten hieromtrent te maken:
1) De data van kapotgeschoten ziekenhuis is lastig te interpreteren aangezien dit inclusief zorginstellingen in volledig in puin geschoten steden is. Bijvoorbeeld in Avdiivka waren er 3 ziekenhuizen/klinieken en die zijn net als de rest van de stad in puin geschoten, idem Voehledar en vele andere steden.
2) Je zou dan de kans moeten berekenen dat een afzwaaier of neergeschoten raket toevallig een ziekenhuis raakt en dit moeten vergelijken met het totale aantal aanvallen en geraakte medische instellingen.
Airstrikes, geen artillerie, dus geen "ongeleide projectielen die toevallig burgerdoelen raken". Precisiewapens.quote:Op zondag 12 januari 2025 18:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook gelezen. Walgelijk wat er gebeurt.
En als dit met opzet gebeurt mag zo'n artillerist tegen de muur wmb. Maar de krukx blijft of dit expres is. Dit lijken wederom van die rondgaande stukken scrap metal te zijn..
Nee. Een burger op skivakantie is geen legitiem militair doelwit. Ook niet wanneer ze nauwe banden hebben met de overheid. Zelfs politici zijn geen legitieme doelwitten, want geen combattant. Zelfs militairen die daar op skivakantie gaan zijn in die hoedanigheid geen legitiem doelwit.quote:Op zondag 12 januari 2025 17:05 schreef spicymchaggis het volgende: [..] Jij weet net zo goed als iedereen dat het niet om gewone burgers gaat, maar om mensen met zeer nauwe banden met het Russische regime of die daar zelfs onderdeel van vormen. M.a.w. legitieme doelwitten.
Het gaat om het bewijzen van intentie, dat is niet zo heel gemakkelijk.quote:Op zondag 12 januari 2025 18:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
1. je stelt dat als een hele stad in puin is geschoten, dan is het ziekenhuis ook in puin geschoten? Ja die klinkt logisch
Gaat er een beetje om dat over de gehele landmassa bezien Rusland niet alles letterlijk kapot schiet, maar soms wel civiele infrastructuur raakt...
Oekrane en Rusland zijn ook geen lid van clustermunitieconventie:quote:Op zondag 12 januari 2025 18:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
waarom reageer je niet op mij maar wel op hem.
In ieder geval, wat me het meest bijblijft van dit verhaal
[ afbeelding ]
Clustermunitie gebruik van de Russen op een woonwijk. Waarom zou je clustermunitie gebruiken om een opslagplaats te vernietigen als cluster anti personeel is.
Daarnaast vind ik dit artikel zeer naief, Kharkiv, Mykolaiv, Bakhmut worden genoemd dat waren letterlijk frontsteden waarvan sommige direct werden aangevalen of half omsingeld waren.
Geen idee waarom ze het hebben gebruikt maar zo ver ik weet is het voor beide partijen geen verboden munitie.quote:Op zondag 12 januari 2025 18:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
waarom reageer je niet op mij maar wel op hem.
In ieder geval, wat me het meest bijblijft van dit verhaal
[ afbeelding ]
Clustermunitie gebruik van de Russen op een woonwijk. Waarom zou je clustermunitie gebruiken om een opslagplaats te vernietigen als cluster anti personeel is.
Daarnaast vind ik dit artikel zeer naief, Kharkiv, Mykolaiv, Bakhmut worden genoemd dat waren letterlijk frontsteden waarvan sommige direct werden aangevalen of half omsingeld waren.
quote:(Berlin) – Ukrainian government forces used cluster munitions in populated areas in Donetsk city in early October 2014, Human Rights Watch said today. The use of cluster munitions in populated areas violates the laws of war due to the indiscriminate nature of the weapon and may amount to war crimes.
During a week-long investigation in eastern Ukraine, Human Rights Watch documented widespread use of cluster munitions in fighting between government forces and pro-Russian rebels in more than a dozen urban and rural locations. While it was not possible to conclusively determine responsibility for many of the attacks, the evidence points to Ukrainian government forces’ responsibility for several cluster munition attacks on Donetsk. An employee of the International Committee of the Red Cross (ICRC) was killed on October 2 in an attack on Donetsk that included use of cluster munition rockets.
En dan is er nog zoveel dat enorm onderbelciht is maar ook dagelijks gebeurdquote:Op zondag 12 januari 2025 18:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook gelezen. Walgelijk wat er gebeurt.
En als dit met opzet gebeurt mag zo'n artillerist tegen de muur wmb. Maar de krukx blijft of dit expres is. Dit lijken wederom van die rondgaande stukken scrap metal te zijn..
https://t.me/GeneralStaffZSU/19931quote:SUCCESSFUL HIT!
Today, the Armed Forces of Ukraine conducted another precision airstrike on the command post of Russia's 2nd Guards Combined Arms Army, located in the city of Novohrodivka in the Donetsk region.
This operation is part of a series of strikes targeting command posts of the occupying forces in the Donetsk direction.
The Armed Forces of Ukraine continue to demonstrate a high level of coordination and professionalism in identifying and neutralizing key command and control elements and the enemy's military infrastructure.
Glory to Ukraine!
Heb je de indruk dat Rusland voorzichtig is in deze oorlog?quote:Op zondag 12 januari 2025 17:18 schreef phpmystyle het volgende: [..] Is het niet logisch dat we voorzichtig moeten zijn in onze oordelen?
Dat zaten we niet.quote:We zaten er al eens goed naast met NS2,
Ook dat is onjuist.quote:wij beschuldigden de Russen ervan terwijl het lijkt dat de aanslag uit hele andere hoe kwam.
Jarenlang per ongeluk precisie bombardementen op burgerdoelen... Ondertussen zien we diverse sabotage acties van Rusland op Europese infrastructuur... Maar Rusland is onschuldigquote:Serieus. Niet alles voetstoots aannemen.
Het kan dus wl, precisiebombardementen op militaire doelen.quote:Op zondag 12 januari 2025 18:35 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
[..]
https://t.me/GeneralStaffZSU/19931
Als "duiding" het criterium gaat worden bij video's die hier geplaatst worden denk ik dat de modjes het nog druk gaan krijgen om met terugwerkende kracht een goeie 1070 delen te cleanen...quote:Op zondag 12 januari 2025 16:14 schreef SillyWalks het volgende:
Je plempt hier een video neer zonder enige duiding, en gaat dan roepen dat andere mensen het niet snappen.
Dat is gewoon trollen/zuigen.
Hell nawquote:Op zondag 12 januari 2025 18:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als "duiding" het criterium gaat worden bij video's die hier geplaatst worden denk ik dat de modjes het nog druk gaan krijgen om met terugwerkende kracht een goeie 1070 delen te cleanen...
Hoe denk je hiermee precies het verspreiden van bewezen achterlijke praat goed te praten?quote:Op zondag 12 januari 2025 18:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als "duiding" het criterium gaat worden bij video's die hier geplaatst worden denk ik dat de modjes het nog druk gaan krijgen om met terugwerkende kracht een goeie 1070 delen te cleanen...
Ik praat helemaal niks goed maar als je zo nodig "duiding" wil dan ga je overal maar duiding aan geven en niet eenzijdig vragen om duiding omdat het al dan niet in de kraam te pas komt.quote:Op zondag 12 januari 2025 18:43 schreef KareldeStoute het volgende:
Hoe denk je hiermee precies het verspreiden van bewezen achterlijke praat goed te praten?
Ik snap best wel dat jij het vermoorden van Oekraense burgers probeert goed te praten door te roepen dat de VS ook geen lieverdje is geweest.quote:Op zondag 12 januari 2025 17:02 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Haha dat is gewoon de "houdt je bek want ik wil er niet over nadenken" tag.
Hoezo mag je geen vergelijkingen maken als het JOU niet uitkomt maar andersom wel.
Ik praat helemaal niets goed. Dat maak jij ervan. Ik tracht jou tevergeefs uit te leggen dat jij met 2 maten meet.quote:Op zondag 12 januari 2025 18:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik snap best wel dat jij het vermoorden van Oekraense burgers probeert goed te praten door te roepen dat de VS ook geen lieverdje is geweest.
Maar ik begrijp motivatie er achter niet.
Kun je misschien helder uit leggen waarom je dat stelselmatig goed praat?
Wat heeft een Oekraense moeder wiens kind aan flarden is geschoten door een Russisch precisiebombardement er aan dat de VS dat ook wel eens gedaan heeft in het Midden Oosten?
Maakt dat het minder erg?
quote:Op zondag 12 januari 2025 19:00 schreef skysherrif het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Heel intense en goede beelden van een paar Azov soldaten die een missie uitvoeren rond Niu York
Die uitrusting en camo zien er wel erg temu-achtig uit.quote:Op zondag 12 januari 2025 19:00 schreef skysherrif het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Heel intense en goede beelden van een paar Azov soldaten die een missie uitvoeren rond Niu York
Hier is wel precieze data van, het gaat om 0,61 dodelijke slachtoffers per dag door mijnen in het conflict in 2022 en 2023, enquote:Op zondag 12 januari 2025 18:42 schreef skysherrif het volgende:
Oh en tenslotte nog 1 ding wat meer indirect een gevolg is, maar vergeet ok niet hoeveel burger er per dag gewond raken door mijnen
[ afbeelding ]
Kan het even niet direct vinden, maar heb gelezen dat het om tientallen burgers per dag gaat.
[ afbeelding ]
https://news.sky.com/stor(...)ars-to-come-12795912quote:From 2014 to 2020, there were 1,190 mine-related casualties in Ukraine.
Ja bedoelde inclusief gewonden he, niet alleen doden, maar thx!quote:Op zondag 12 januari 2025 19:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hier is wel precieze data van, het gaat om 0,61 dodelijke slachtoffers per dag door mijnen in het conflict in 2022 en 2023, en
[..]
https://news.sky.com/stor(...)ars-to-come-12795912
Eh dit ziet er heel erg professioneel uit voor het gemiddelde deze oorlog. Dit koop je niet bij Temu, al kan ik je niet de specificaties geven wat je hier precies ziet.quote:Op zondag 12 januari 2025 19:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die uitrusting en camo zien er wel erg temu-achtig uit.
~1,8quote:Op zondag 12 januari 2025 19:09 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja bedoelde inclusief gewonden he, niet alleen doden, maar thx!
quote:According to the United Nations, from the start of the Russian invasion of Ukraine in February 2022 to July 2023, 298 civilians, 22 of them children, have been killed due to unexploded ordnance, and there have been 632 civilian injuries. HALO Trust estimates that civilian casualties are vastly underreported.
Ik meet niet met twee maten.quote:Op zondag 12 januari 2025 18:57 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Ik praat helemaal niets goed. Dat maak jij ervan. Ik tracht jou tevergeefs uit te leggen dat jij met 2 maten meet.
En mij terloops in de mond probeer te leggen dat ik wandaden van wie dan ook goed keur. Dan heb je het over "whataboutism's" waarschijnlijk om zo niet te hoeven nadenken over jou meten met twee maten wanneer ik die feiten over decennia lang moorden in het Midden Oosten en de situatie Oekrane van vandaag naast elkaar leg.
Ik ben dus tegen ALLE oorlog en voor onderhandelen. Tegen het moorden omwille van rijkdommen en grondstoffen.
Dat moet simpelweg stoppen.
Ik ben voor export en import van levensonderhoud voor alle mensen.
Ik ben voor handel drijven tussen alle landen en een eerlijke verdeling van goederen voor ieder mens om goed te leven.
"Stop the killing"
Te groot om te delen op twitter helaas, maar heel itneressante beelden alsje het kan openen op tg!quote:This was the most important and most difficult battle for the unit. The enemy forces were dozens of times superior. All the organisms of the unit🇺🇦 UA_REG worked to destroy the enemy and save the life of each fighter of the group. The eight-hour battle showed the presence of the main sign of a warrior - COURAGE, and how high the level of training of the entire unit is. The plot of the movie "300 Spartans" nervously smokes on the side) Not a single fighter of the unit was injured.
Kunnen Rusland en Israel nog veel van leren.quote:Op zondag 12 januari 2025 18:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het kan dus wl, precisiebombardementen op militaire doelen.
Als je een filmpje post met daarop een gebeurtenis, bijvoorbeeld een aanval ergens op, dan is dat duidelijk genoeg, en is verdere duiding niet nodig. Misschien dat iemand vraagt waarom het relevant is, en dan geef je antwoord.quote:Op zondag 12 januari 2025 18:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Pas geleden voor de fun mee gedaan met airsoft.quote:Op zondag 12 januari 2025 19:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Eh dit ziet er heel erg professioneel uit voor het gemiddelde deze oorlog. Dit koop je niet bij Temu, al kan ik je niet de specificaties geven wat je hier precies ziet.
Gek dat je je dan niet uitspreekt tegen Rusland. Dat is namelijk de enige partij die dat in dit conflict aan het doen is.quote:Op zondag 12 januari 2025 18:57 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Ik ben dus tegen ALLE oorlog en voor onderhandelen. Tegen het moorden omwille van rijkdommen en grondstoffen.
Dat rapport van Amnesty is extreem controversieel, ook binnen Amnesty zelf: https://www.theguardian.c(...)legally-questionablequote:Op zondag 12 januari 2025 18:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat Oekraine civiele doelen gebruikt voor militaire activiteiten.
https://www.amnesty.nl/ac(...)en-burgers-in-gevaar
[..]
Putler is een vieze vuile gore oorlogscrimineelquote:Op zondag 12 januari 2025 18:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En dan is er nog zoveel dat enorm onderbelciht is maar ook dagelijks gebeurd
[ x ]
Afgelopen half jaar alleen al in Kherson.
Deze user hield daar heel lang alles van bij als oorlogsmidaden bewijzen
[ x ]
Of incnediary munitie gebruiken op woonwijken
[ x ]
en noem maar op en noem maar op
Men denkt vaak dat deze oorlog redeljk schoon is, maar in de werkelijkheid zijn er zoveel burgers gewond en gedood al (laat staan wat er met ze gebeurd wat we misschien nog nit weten in bezette gebieden)
Je kan desnoods met 3 maten of meer gaan meten maar Oekrane is zo'n beetje eigendom van o.a. Vanguard en Blackrock. Dat was vantevoren allemaal al dik geregeld. Ruim voor de oorlog. Maar dat zegt jou in alle geveinsde onnozelheid allemaal niets natuurljk. Ga eens op onderzoek uit.quote:Op zondag 12 januari 2025 19:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat gebeurt er dan met de bodemschatten?
Dat is aan Oekrane. Daar heeft de VS of EU niet opeens zeggenschap over.
Voor beide mogendheden was het ook eenvoudiger geweest om Rusland gewoon de oorlog te laten winnen en de grondstoffen van Rusland te kopen. Net zoals we daarvoor ook al hebben gedaan.Dat hele grondstoffen argument is dan ook een wassen neus.
Maar wat klopt er niet aan het rapport dan?quote:Op zondag 12 januari 2025 19:38 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Dat rapport van Amnesty is extreem controversieel, ook binnen Amnesty zelf: https://www.theguardian.c(...)legally-questionable
https://www.politico.eu/article/amnesty-ukraine-report-wrong/
https://www.nytimes.com/2(...)-ukraine-russia.html
Nee hoor. Je bent verkeerd voorgelicht.quote:Op zondag 12 januari 2025 19:33 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Gek dat je je dan niet uitspreekt tegen Rusland. Dat is namelijk de enige partij die dat in dit conflict aan het doen is.
Het interesseert me werkelijk waar helemaal niks of iemand het nou "duidelijk genoeg" vindt of niet. Ga niet eenzijdig zeiken om "duiding". Er zijn de afgelopen 1000+ delen (300.000+ posts dus) een shitload aan filmpjes zonder duiding voorbijgekomen en daar hoorde ik niemand over. Maar nu het een filmpje betreft met een inhoud die niet gepruimd wordt wordt er plotseling om "duiding" gevraagd.quote:Op zondag 12 januari 2025 19:30 schreef SillyWalks het volgende:
Als je een filmpje post met daarop een gebeurtenis, bijvoorbeeld een aanval ergens op, dan is dat duidelijk genoeg, en is verdere duiding niet nodig. Misschien dat iemand vraagt waarom het relevant is, en dan geef je antwoord.
Maar als je een random filmpje van Lyndsey Graham (pardon: Graham Lyndsey volgens de poster) neerpleurt, met geen enkele uitleg waarom precies, en je zegt alleen maar dingen als "Lyndsey Graham zegt het gewoooon!!!", en als dan iemand vraagt: "waar heb je het over?", dat je dan reageert met "OMG! Jullie snappen het niet! OMG!", dan ben je gewoon een trol.
Duiding geven bij zo'n filmpje is dan belangrijk: wat DENK jij dat er gezegd wordt. Want een andere user heeft aan de poster inmiddels uitgelegd wat Lyndsey Graham in dat filmpje zegt, en dat wordt door de poster straal genegeerd. DAAROM is hij een zuigende trol.
Het staat eenieder vrij om zijn/haar mening te spuien ook al ben je het niet met ze eens.quote:Als de mods net zo goed en snel zouden modereren op deze trollen als dat ze mijn posts weghalen, was er helemaal geen probleem geweest in deze draadjes.
Dus profiteert putler alsnog.quote:Op zondag 12 januari 2025 19:00 schreef Idisrom het volgende:
Ik las vanmiddag nog even een oude Trouw (van 31 oktober 2024), voordat het bij het oud papier komt.
Op pagina 11 stond iets interessants. Europa koopt nu gas in bij Azerbeidzjan tegen hogere marktprijzen vanwege de boycot van Rusland.
Maar de bevolking van Azerbeidzjan krijgt zelf het veel goedkopere Russische gas geleverd, waardoor er meer duurder Azerbeidzjaans gas naar Europa kan.
Oekrane is geen eigendom van BlackRock of Vanguard.quote:Op zondag 12 januari 2025 19:48 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Je kan desnoods met 3 maten of meer gaan meten maar Oekrane is zo'n beetje eigendom van o.a. Vanguard en Blackrock. Dat was vantevoren allemaal al dik geregeld. Ruim voor de oorlog. Maar dat zegt jou in alle geveinsde onnozelheid allemaal niets natuurljk. Ga eens op onderzoek uit.
Fout: Rusland moet oprotten uit Oekrane. Als Oekrane de wapens neerlegt, wordt er genocide gepleegd door de Russen.quote:Op zondag 12 januari 2025 19:51 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Nee hoor. Je bent verkeerd voorgelicht.
Maar inderdaad moet iedereen stoppen met oorlog voeren.
Dus ook Rusland. Dus aan de onderhandelingstafel.
Tenzij ze commander-in-chief of een hoge officier zijn.quote:Op zondag 12 januari 2025 18:20 schreef LXIV het volgende:
Zelfs politici zijn geen legitieme doelwitten
Die "burgers" hoeven helemaal geen militair doelwit te zijn aangezien we inlichtingendiensten hebben voor zulke werkzaamheden. Het is ook de perfecte aanpak van een gangstervolk als de Russen aangezien het dezelfde taktiek is die zij zelf hanteren en waar ze dus ook gevoelig voor zijn. Vandaar het het continu jeremiren van de Russen over "Nazi's"; dat is nl. tot nu toe hun enige tegenstander geweest die hen op dezelfde wijze bestreed als hoe ze hun oorlogen zelf voeren; nietsontziend en zonder respect voor burgerlevens. Daar heeft een barbaars volk als de Russen diep ontzag voor, niet voor "de-escalatie" en "afspraken".quote:Op zondag 12 januari 2025 18:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Een burger op skivakantie is geen legitiem militair doelwit. Ook niet wanneer ze nauwe banden hebben met de overheid. Zelfs politici zijn geen legitieme doelwitten, want geen combattant. Zelfs militairen die daar op skivakantie gaan zijn in die hoedanigheid geen legitiem doelwit.
Over die eerste zou je nog kunnen discussieren... Is een mindef een combattant of niet?quote:Op zondag 12 januari 2025 20:11 schreef Ulx het volgende:
Tenzij ze commander-in-chief of een hoge officier zijn.
Het gaat er om of ze combattant zijn of niet, meer smaken heb je niet.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:12 schreef spicymchaggis het volgende:
Die "burgers" hoeven helemaal geen militair doelwit te zijn aangezien we inlichtingendiensten hebben voor zulke werkzaamheden. Het is ook de perfecte aanpak van een gangstervolk als de Russen aangezien het dezelfde taktiek is die zij zelf hanteren en waar ze dus ook gevoelig voor zijn. Vandaar het het continu jeremiren van de Russen over "Nazi's"; dat is nl. tot nu toe hun enige tegenstander geweest die hen op dezelfde wijze bestreed als hoe ze hun oorlogen zelf voeren; nietsontziend en zonder respect voor burgerlevens. Daar heeft een barbaars volk als de Russen diep ontzag voor, niet voor "de-escalatie" en "afspraken".
quote:Wie is een combattant onder het humanitair oorlogsrecht?
Volgens het Derde Verdrag van Genve van 1949 hebben verschillende categorien personen de status van combattant in een internationaal gewapend conflict. De meest voorkomende categorie bestaat uit alle leden van de strijdkrachten van een partij bij het conflict, met uitzondering van medisch en religieus personeel. Ook leden van andere milities en vrijwilligerskorpsen van een partij bij het conflict zijn combattanten, mits zij voldoen aan bepaalde voorwaarden, waaronder het openlijk dragen van wapens. Het Eerste Aanvullend Protocol bij de Verdragen van Genve omschrijft combattanten als leden van alle georganiseerde strijdkrachten, groepen en eenheden die onder een bevel staan dat tegenover een conflictpartij verantwoordelijk is voor het gedrag van zijn ondergeschikten.
En jawel hoor, we hebben er weer een.quote:Op zondag 12 januari 2025 19:48 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Je kan desnoods met 3 maten of meer gaan meten maar Oekrane is zo'n beetje eigendom van o.a. Vanguard en Blackrock. Dat was vantevoren allemaal al dik geregeld. Ruim voor de oorlog. Maar dat zegt jou in alle geveinsde onnozelheid allemaal niets natuurljk. Ga eens op onderzoek uit.
Het is wel totaal ongewenst. Ondanks dat rijke Russen de oorlogsindustrie (in)direct sponsoren en in Rusland de scheidslijnen allemaal wat vager zijn kan je er gif op innemen (pun intended) dat Westerse toeristen ook ineens uit ramen gaan vallen als we hieraan gaan beginnen.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:12 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Die "burgers" hoeven helemaal geen militair doelwit te zijn aangezien we inlichtingendiensten hebben voor zulke werkzaamheden. Het is ook de perfecte aanpak van een gangstervolk als de Russen aangezien het dezelfde taktiek is die zij zelf hanteren en waar ze dus ook gevoelig voor zijn. Vandaar het het continu jeremiren van de Russen over "Nazi's"; dat is nl. tot nu toe hun enige tegenstander geweest die hen op dezelfde wijze bestreed als hoe ze hun oorlogen zelf voeren; nietsontziend en zonder respect voor burgerlevens. Daar heeft een barbaars volk als de Russen diep ontzag voor, niet voor "de-escalatie" en "afspraken".
Prima toch? We doen hetzelfde met India.quote:Op zondag 12 januari 2025 19:00 schreef Idisrom het volgende:
Ik las vanmiddag nog even een oude Trouw (van 31 oktober 2024), voordat het bij het oud papier komt.
Op pagina 11 stond iets interessants. Europa koopt nu gas in bij Azerbeidzjan tegen hogere marktprijzen vanwege de boycot van Rusland.
Maar de bevolking van Azerbeidzjan krijgt zelf het veel goedkopere Russische gas geleverd, waardoor er meer duurder Azerbeidzjaans gas naar Europa kan.
Nou, leg maar uit dan, wie is nog meer Oekrane aan het binnenvallen om de grondstoffen te roven?quote:Op zondag 12 januari 2025 19:51 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Nee hoor. Je bent verkeerd voorgelicht.
Dat is niet waar.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:10 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Fout: Rusland moet oprotten uit Oekrane. Als Oekrane de wapens neerlegt, wordt er genocide gepleegd door de Russen.
Als je hieraan begint gaan ook onze levens eraan in het buitenland. Het is serieus de weg plaveien naar de hel.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:12 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dat interesseert de Russen zelf ook niet wanneer het om in het buitenland verblijvende dissidenten gaat, dus wat mij betreft mogen leden van de Russische elite gewoon tot legitieme doelen verklaard worden.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het gaat er om of ze combattant zijn of niet, meer smaken heb je niet.
[..]
Dar horen we al een aantal jaar. Echter komt die geur van ontbinding toch echt van Europese bodem.quote:
Godzijdank.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is wel totaal ongewenst. Ondanks dat rijke Russen de oorlogsindustrie (in)direct sponsoren en in Rusland de scheidslijnen allemaal wat vager zijn kan je er gif op innemen (pun intended) dat Westerse toeristen ook ineens uit ramen gaan vallen als we hieraan gaan beginnen.
Daarnaast dient het ook niet echt een doel.
Zo werkt het dus niet.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:22 schreef spicymchaggis het volgende:
Dat interesseert de Russen zelf ook niet wanneer het om in het buitenland verblijvende dissidenten gaat, dus wat mij betreft mogen leden van de Russische elite gewoon tot legitieme doelen verklaard worden.
Dit is natuurlijk wel ongewenst omdat over de rug van modale Westerlingen een land als India misbruikt maakt van de situatie.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Prima toch? We doen hetzelfde met India.
India koopt gas in Rusland, exporteert dat naar andere landen voor dollars en euro's. Maar India betaalt Rusland in rupees die Rusland moet besteden in....India. Kortom, wij hebben nog steeds gas tegen een prijs iets boven de limiet. India krijgt westerse valuta en maakt daar een leuke winst mee. En als kers op de taart dwingen ze Rusland te investeren in hun land. Rusland is fucked. Die kunnen de winst niet investeren in de oorlog.
"Onze" levens zijn er al aangegaan. Ga anders eens zelf op onderzoek uit; MH17 en KE007 zijn prima zoektermen om mee te beginnen.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je hieraan begint gaan ook onze levens eraan in het buitenland. Het is serieus de weg plaveien naar de hel.
Toon dat eens aan dat Russen in het buitenland burgers uit het Westen omlegt?quote:Op zondag 12 januari 2025 20:22 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dat interesseert de Russen zelf ook niet wanneer het om in het buitenland verblijvende dissidenten gaat, dus wat mij betreft mogen leden van de Russische elite gewoon tot legitieme doelen verklaard worden.
Dat waren dramatische ongelukken met Russische luchtverdediging. Stelletje koekenbakkers zijn het.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:24 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
"Onze" levens zijn er al aangegaan. Ga anders eens zelf op onderzoek uit; MH17 en KE007 zijn prima zoektermen om mee te beginnen.
Het ICC zegt dat je een mindef of premier moet arresteren, dan lijkt me daarmee de vraag beantwoord of ze legitieme doelwitten zijn.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Over die eerste zou je nog kunnen discussieren... Is een mindef een combattant of niet?
Die tweede lijkt me duidelijk.
India is royaal geneukt door de Engelsen. Dat gun ik ze wel.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk wel ongewenst omdat over de rug van modale Westerlingen een land als India misbruikt maakt van de situatie.
Ok true.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
India is royaal geneukt door de Engelsen. Dat gun ik ze wel.
Van die willekeurige Afghanen was niet vast te stellen of ze lid van de taliban waren. Tot de Russische elite behoor je enkel wanneer je onderdeel van het regime bent.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zo werkt het dus niet.
Ik vond een hoop Afghanen (lees:Taliban) ook knap kut maar dat gaf me geen vrijbrief om alles en iedereen in TK/DRW maar om zeep te helpen.
De een zijn dood is de ander zijn brood. Het is geen door God gegeven recht dat je weinig voor je aardgas zou moeten betalen.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk wel ongewenst omdat over de rug van modale Westerlingen een land als India misbruikt maakt van de situatie.
Mischien even de artikelen lezen die ik geplaatst heb:quote:Op zondag 12 januari 2025 19:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar wat klopt er niet aan het rapport dan?
Dat kan ik nergens terug vinden.
Niet burgers, maar telt dit:quote:Op zondag 12 januari 2025 20:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Toon dat eens aan dat Russen in het buitenland burgers uit het Westen omlegt?
Laat daar eens wat bronnen van zien.
Hoe zie jij voor je dat dit niet tot wraakacties gaat leiden op "onze" burgers en welk doel dient het precies?quote:Op zondag 12 januari 2025 20:28 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Van die willekeurige Afghanen was niet vast te stellen of ze lid van de taliban waren. Tot de Russische elite behoor je enkel wanneer je onderdeel van het regime bent.
Dawn Sturgessquote:Op zondag 12 januari 2025 20:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Toon dat eens aan dat Russen in het buitenland burgers uit het Westen omlegt?
Laat daar eens wat bronnen van zien.
Het enige kwalijke is dat jij hier allerlei misinformatie neerpleurt en dat oproept dat mensen zelf onderzoek moeten doen. Het meest basale onderzoek lukt je zelf niet eens.quote:Op zondag 12 januari 2025 17:50 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Dat maakt het nog kwalijker. En afspraken kunnen eenzijdig zijn. Als -dan.
Als ze rechtstreeks leiding geven aan een militaire operatie ja. Maar niet als ze bijvoorbeeld minister van volksgezondheid zijn ofzo. Het gaat om het combatant zijn, dus betrokken bij gevechtsacties.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tenzij ze commander-in-chief of een hoge officier zijn.
Dit is niet met elkaar te rijmen maar ik gok erop dat je dit zelf ook wel door hebt toch?quote:Op zondag 12 januari 2025 20:28 schreef spicymchaggis het volgende:
Van die willekeurige Afghanen was niet vast te stellen of ze lid van de taliban waren.
Tot de Russische elite behoor je enkel wanneer je onderdeel van het regime bent.
Jij begint over ‘legitiem’ . Dat is dus letterlijk volgens de wet. Die heeft niks met jouw mening te maken.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:12 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Alle gebieden die Rusland heeft ingenomen worden gezuiverd van de Oekraense taal en identiteit, en vermoorde, weggevoerde of gevluchte Oekraners worden vervangen voor Russen.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is niet waar.
Toon dat eens aan.
Je kan niet zomaar iemand of landen beschuldigen van genocide. Want dat is aantoonbaar onjuist.
Denk jij dat de Russische elite nog graag in Frankrijk op wintersport gaat nadat een handjevol Vladimirs en Sletvana's onder mysterieuze omstandigheden "verongelukt" zijn?quote:Op zondag 12 januari 2025 20:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoe zie jij voor je dat dit niet tot wraakacties gaat leiden op "onze" burgers en welk doel dient het precies?
Vluchtig gelezen.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:30 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Niet burgers, maar telt dit:
https://www.nytimes.com/2(...)nistan-bounties.html
Of in de winkel boodschappen doen.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ze rechtstreeks leiding geven aan een militaire operatie ja. Maar niet als ze bijvoorbeeld minister van volksgezondheid zijn ofzo. Het gaat om het combatant zijn, dus betrokken bij gevechtsacties.
En dan nog eigenlijk enkel wanneer ze dat dus ook daadwerkelijk uitvoeren, niet wanneer ze op vakantie zijn.
Daar ben ik ook niet voor nee.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vluchtig gelezen.
Rusland betaalt terroristen om USA aan te vallen. Ik sluit het niet uit.
Maar ik vind dat echt van een hele andere orde om willekeurig vakantie vierende Russen te gaan vermoorden.
Echt? Hoe haal je het in je hoofd om zoiets goed te praten.
Wetten kunnen prima omzeilt worden, daar hebben we inlichtingendiensten voor.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jij begint over ‘legitiem’ . Dat is dus letterlijk volgens de wet. Die heeft niks met jouw mening te maken.
Jij begint over ‘legitiem’ . Dat is dus letterlijk volgens de wet. Die heeft niks met jouw mening te maken.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:12 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
met jouw manier van redeneren waren dat dan ook ‘legitieme ‘ doelen aangezien deze mensen door belasting te betalen ook bijdroegen aan de NAVO / het conflict van destijds.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:24 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
"Onze" levens zijn er al aangegaan. Ga anders eens zelf op onderzoek uit; MH17 en KE007 zijn prima zoektermen om mee te beginnen.
Nee. Echter heeft dat verder totaal geen invloed op het verloop van de oorlog in Oekrane en is er voortaan wel een Pandora's Box geopend.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:37 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Denk jij dat de Russische elite nog graag in Frankrijk op wintersport gaat nadat een handjevol Vladimirs en Sletvana's onder mysterieuze omstandigheden "verongelukt" zijn?
Ik rapporteer dit. Ben benieuwd of dit blijft staan...quote:Op zondag 12 januari 2025 20:37 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Alle gebieden die Rusland heeft ingenomen worden gezuiverd van de Oekraense taal en identiteit, en vermoorde, weggevoerde of gevluchte Oekraners worden vervangen voor Russen.
Dat is een schoolvoorbeeld van genocide.
Ik zou nu bijvoorbeeld ook niet naar Rusland gaan (niet omwille de sancties) maar straks word ik ineens verdacht van afluisterpraktijken of dat ik oneerbaarheden jegens vrouwen heb gepleegd. Je kan gebruikt worden als drukmiddel misschien.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:41 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Daar ben ik ook niet voor nee.
Alhoewel ik er geen traantje om laat als ze een Wagner fan shirt dragen oid.
Je ziet overigens wel vakerdat Rusland westerse mensen kidnapt om een of ander bullshit vergrijp en ze dan ruilt voor een gevangene.
Meest bekend toen met die wapenhandelaar Viktor Bout of
Brittney Griner
quote:Op zondag 12 januari 2025 20:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jij begint over ‘legitiem’ . Dat is dus letterlijk volgens de wet. Die heeft niks met jouw mening te maken.
[..]
met jouw manier van redeneren waren dat dan ook ‘legitieme ‘ doelen aangezien deze mensen door belasting te betalen ook bijdroegen aan de NAVO / het conflict van destijds.
De Oekranse bewoners krijgen een Russisch paspoort en Russen trekken de gebieden in. De Oekranse taal wordt onderdrukt en op nationale tv wordt constant benadrukt dat Oekrane een verzonnen identiteit en entiteit is.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik rapporteer dit. Ben benieuwd of dit blijft staan...
Wat je hier zegt is onzin. Ze bezetten grond, dat zeker. Wellicht dat Oekraiense kinderen Russische les krijgen.
Maar er worden niet bewust burgers vermoord, of genocide gepleegd of "omgevolkt". Hoe haal je het in je hoofd.
Hihi, zit je een beetje hoog in je emoties?quote:Op zondag 12 januari 2025 20:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat je hier zegt is onzin. Ze bezetten grond, dat zeker. Wellicht dat Oekraiense kinderen Russische les krijgen.
Maar er worden niet bewust burgers vermoord, of genocide gepleegd of "omgevolkt". Hoe haal je het in je hoofd.
Kan de moderatie eens ingrijpen en deze 'meneer' een ban geven in NWS? Ik krijg ondemocratische neigingen wanneer ik dit soort wartaal lees.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sorry maar dat gebeurd echt.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Leg anders in Jip en Janneke taal even uit waarom jij van mening bent dat het combattanten zijn. Dat zou ons al een stuk verder helpen natuurlijk.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:43 schreef spicymchaggis het volgende:
Een gewone belastingbetalende burger n op n gelijkstellen met leden van de Russische elite en het regime, dit kan alleen maar trollen zijn.
Kort door de bocht.. maar het zou nog zomaar eens kunnen.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De Oekranse bewoners krijgen een Russisch paspoort en Russen trekken de gebieden in. De Oekranse taal wordt onderdrukt en op nationale tv wordt constant benadrukt dat Oekrane een verzonnen identiteit en entiteit is.
quote:Op zondag 12 januari 2025 20:37 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Alle gebieden die Rusland heeft ingenomen worden gezuiverd van de Oekraense taal en identiteit, en vermoorde, weggevoerde of gevluchte Oekraners worden vervangen voor Russen.
Dat is een schoolvoorbeeld van genocide.
Maar wat maakt het uit of die mensen daar wel of niet op wintersport gaan? Welk militair doel dient het? Want behalve dat het doelwit combattant moet zijn, moet de actie zelf ook nog een militair doel dienen om legitiem te zijn.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:37 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Denk jij dat de Russische elite nog graag in Frankrijk op wintersport gaat nadat een handjevol Vladimirs en Sletvana's onder mysterieuze omstandigheden "verongelukt" zijn?
Weet je berhaupt wel wat ‘legitiem’ betekent??quote:Op zondag 12 januari 2025 20:41 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Wetten kunnen prima omzeilt worden, daar hebben we inlichtingendiensten voor.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bucha_massacrequote:Op zondag 12 januari 2025 20:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik spreek soms graag in superlatievenquote:Op zondag 12 januari 2025 20:44 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Hihi, zit je een beetje hoog in je emoties?
Dit is echt alle schaamte voorbij.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch helemaal niet?quote:Op zondag 12 januari 2025 20:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Leg anders in Jip en Janneke taal even uit waarom jij van mening bent dat het combattanten zijn. Dat zou ons al een stuk verder helpen natuurlijk.
Een dergelijke reactie komt omdat, zo schat ik in, je alleen maar NOS en NPO kijkt en alles gelooft wat ze je vertellen.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oekrane is geen eigendom van BlackRock of Vanguard.
Waarom blijf je over die "combatanten" drammen? Daar heb ik het nl. op geen enkel moment over gehad.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar wat maakt het uit of die mensen daar wel of niet op wintersport gaan? Welk militair doel dient het? Want behalve dat het doelwit combattant moet zijn, moet de actie zelf ook nog een militair doel dienen om legitiem te zijn.
Russische burgers in Frankrijk gaan vermoorden omdat jij het niet leuk vind dat ze daar skin is geen militair doel.
En dan nog, wie zou het moeten uitvoeren? Frankrijk? Toeristen vermoorden op eigen bodem omdat een ander land in oorlog is met het thuisland van die toeristen? Absolute waanzin!!
Ja, zo'n preek was te verwachten.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:53 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Een dergelijke reactie komt omdat, zo schat ik in, je alleen maar NOS en NPO kijkt en alles gelooft wat ze je vertellen. Wat dat betreft leef jij juist in een Brave New World. Complotten en bedrog bestaan helemaal niet in jouw media voorgeschreven wereldbeeld. Ik kijk naar wat gecensureerd wordt. En daarmee ook direct begrijp waarom dat zo is. Wat je BNW sneer betreft. Ik ben niet onder de indruk van dergelijke reacties op iets heel normaals en iets uiterst verstandigs als "onderzoek doen". Iets wat goed betaalde main stream journalisten uiteraard niet meer doen alsook de grote zich niets meer afvragende en alles voor zoete koek slikkende daarmee meelopende massa. Ik hou je niet tegen om braaf mee te sjokken.
Dit soort figuren overspoelen ook X en andere politieke fora. Feit is dat er trollenfabriek in Sint-Petersburg actief is die invloed wil krijgen op de publieke opinie in westerse landen. Fok! zou zich veel beter hiertegen moeten wapenen dan alleen wat berichten te verwijderen.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:51 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dit is echt alle schaamte voorbij.
Het gaat om intentioneel handelen.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:51 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dit is echt alle schaamte voorbij.
Dus je ziet in dat het waanzin is en niet in de laatste plaats tegen het internationaal recht in om Russische burgers te liquideren?quote:Op zondag 12 januari 2025 20:52 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch helemaal niet?
Ach meid toch.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:56 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Dit soort figuren overspoelen ook X en andere politieke fora. Feit is dat er trollenfabriek in Sint-Petersburg actief is die invloed wil krijgen op de publieke opinie in westerse landen. Fok! zou zich veel beter hiertegen moeten wapenen dan alleen wat berichten te verwijderen.
Ja komt goed. Maar leerde je er maar eens wat vanquote:Op zondag 12 januari 2025 20:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, zo'n preek was te verwachten.
Jij denkt de ultieme waarheid te hebben gevonden en hebt jezelf daarin verdronken.
Veel plezier verder op BNW
Ik heb de artikelen vluchtig gelezen maar zag nergens info die de bevindingen van Amnesty teniet deed.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:29 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Mischien even de artikelen lezen die ik geplaatst heb:
Er klopt eigenlijk helemaal niks van. Rusland valt Oekrane steden aan, en dan gaat Amnesty niet zeuren dat Rusland DAT doet, maar dat Oekrane zich verdedigt.
Ze betrokken helemaal geen Oekraense delegatie van hun eigen organisatie bij hun 'onderzoek'.
Oekrane deed er juist alles aan om burgers te evacueren uit belegerde steden.
Steden/dorpen waar het Oekraense leger niet aanwezig was waren er vaak erger aan toe qua burgerslachtoffers die Russen, zie Bucha en Irpin.
Ze baseerden zich op interviews gehouden in Russische infiltratiekampen, onder het toeziend oog van de Russen.
Etc.
En dan ook nog het feit dat een van de onderzoekers zich verschansde in hotels waar journalisten haar nooit het veld in zagen gaan. Het is te raden hoe ze haar onderzoek heeft gedaan. Maar dat staat niet in de artikelen, daarvoor moet je dieper graven 😉
Omdat jij over legitieme doelen begint . En dat zijn per definitie combatanten.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:55 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Waarom blijf je over die "combatanten" drammen? Daar heb ik het nl. op geen enkel moment over gehad.
Ewald Engelen is wel een jammerlijk voorbeeld van iemand die zo anti navo is, dat hij pro russisch isquote:Op zondag 12 januari 2025 21:01 schreef phpmystyle het volgende:
https://x.com/ewaldeng/status/1878507832729104429
Link naar stukje van Bolkestein over wel/niet Oekrane bij de navo.
Hij is een terrorist in spe geworden. Dit is de reden dat islamitische extremisten ook in aantallen begonnen toe te nemen in de jaren 90 en 00 door Amerikaanse en Europese bombardementen/vernietiging van een zekere regio. Het is precies hetzelfde verhaal maar dan omgekeerd wat we zien bij deze user.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar wat maakt het uit of die mensen daar wel of niet op wintersport gaan? Welk militair doel dient het? Want behalve dat het doelwit combattant moet zijn, moet de actie zelf ook nog een militair doel dienen om legitiem te zijn.
Russische burgers in Frankrijk gaan vermoorden omdat jij het niet leuk vind dat ze daar skin is geen militair doel.
En dan nog, wie zou het moeten uitvoeren? Frankrijk? Toeristen vermoorden op eigen bodem omdat een ander land in oorlog is met het thuisland van die toeristen? Absolute waanzin!!
In menig land loopt zo'n figuur ook nog in uniform en/of is gewoon militair.quote:
Rusland heeft afgesproken dat Oekrane zelf mocht bepalen met welke landen ze diplomatieke en of militaire banden wilden aanhalen.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:01 schreef phpmystyle het volgende:
Er zitten veel Russische vrouwen in de seksbranche, met name in Brussel. Wie van Fok! gaat er mee op sekspeditie om ze Slava Ukraini te laten schreeuwen?quote:
Vind het wel verfrissend dat er ook op links nog wat geesten zijn die anders denken.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:02 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ewald Engelen is wel een jammerlijk voorbeeld van iemand die zo anti navo is, dat hij pro russisch is
Weer 1 die tranen met tuiten huilt om een ban als iemand een andere mening uit.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:46 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Kan de moderatie eens ingrijpen en deze 'meneer' een ban geven in NWS? Ik krijg ondemocratische neigingen wanneer ik dit soort wartaal lees.
Serieus man. Blijven ademen, lekker mee posten. Heb lol in het leven. En irriteer je niet zo aan mij.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:05 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Er zitten veel Russische vrouwen in de seksbranche, met name in Brussel. Wie van Fok! gaat er mee op sekspeditie om ze Slava Ukraini te laten schreeuwen?
Nee, ik ben klaar met BNW onzin.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:59 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Ja komt goed. Maar leerde je er maar eens wat van
Jaja, en het is de groep die zelf de mond vol heeft over verdraagzaamheid en democratie.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:07 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Weer 1 die tranen met tuiten huilt om een ban als iemand een andere mening uit.
quote:Op zondag 12 januari 2025 21:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vind het wel verfrissend dat er ook op links nog wat geesten zijn die anders denken.
Het is du5 slechts een mening.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:07 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Weer 1 die tranen met tuiten huilt om een ban als iemand een andere mening uit.
Het is inderdaad een alternatieve wereld. Je begint het door te krijgenquote:Op zondag 12 januari 2025 21:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, ik ben klaar met BNW onzin.
Dat jij in een alternatieve wereld wilt leven moet je zelf weten.
Hypocriet is het sowieso. Maar ik ben niet van de PvDD he?quote:Op zondag 12 januari 2025 21:08 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als jij van bloemen naar oekraine gaat in een random reactie doet er vermoeden dat er meer op de agenda staat bij Ewald
Goed stuk. Bolkensteijn blijkt dus echt over visie beschikt te hebben. Helaas hebben we geen politici van dit kaliber meer. We moeten het nu doen met hysterisch krijsende nichten als Sjoerd Sjoerdsma en laurens Dassen. Nergens benul van.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:01 schreef phpmystyle het volgende:
Dat lijkt me ook, heb het voor de grap doorgezocht op zijn twitter, geen enkele kritische noot over rusand of putin dat ik kan vinden, laat staan de invasie ansich veroordelen.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hypocriet is het sowieso. Maar ik ben niet van de PvDD he?
Hij is met Thieme getrouwd. Misschien staat die wel iets genuanceerder in de discussie.
Daar gaat het stuk niet over. Het gaat over de gevolgen voor Europa en de NAVO van destijds bij uitbreiding naar oost Europa. Bollkensteijn zag dat Rusland dit als bedreigend zou gaan zien en dat dit tot onvoorziene gevolgen kon g gaan leiden.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:05 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Rusland heeft afgesproken dat Oekrane zelf mocht bepalen met welke landen ze diplomatieke en of militaire banden wilden aanhalen.
Daar heeft Bolkenstein toch weinig over te zeggen lijkt mij.
Klopt.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Goed stuk. Bolkensteijn blijkt dus echt over visie beschikt te hebben. Helaas hebben we geen politici van dit kaliber meer. We moeten het nu doen met hysterisch krijsende nichten als Sjoerd Sjoerdsma en laurens Dassen. Nergens benul van.
Harry van Bommel, Tiny Kox, Marijntje Smits en Rebekka Timmer zitten in datzelfde kamp.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:02 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ewald Engelen is wel een jammerlijk voorbeeld van iemand die zo anti navo is, dat hij pro russisch is
Uh... als je Engelen zou kennen zou je weten dat hij geen LGBTQ aanhanger is..quote:Op zondag 12 januari 2025 21:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook, heb het voor de grap doorgezocht op zijn twitter, geen enkele kritische noot over rusand of putin dat ik kan vinden, laat staan de invasie ansich veroordelen.
Ik heb dat nooit begrepen die tankies, met name de LGBTQ Tankie hoek niet.
"Uitbreiding van de Navo". Alsof het Navo lidmaatschap hetzelfde functioneert als die van het voormalig Warschaupact.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Goed stuk. Bolkensteijn blijkt dus echt over visie beschikt te hebben. Helaas hebben we geen politici van dit kaliber meer. We moeten het nu doen met hysterisch krijsende nichten als Sjoerd Sjoerdsma en laurens Dassen. Nergens benul van.
Daarbij wordt dus gensinueerd dat NAVO doelbewust deze oorlog heeft uitgelokt en mede schuldig is aan vele burgerdoden.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar gaat het stuk niet over. Het gaat over de gevolgen voor Europa en de NAVO van destijds bij uitbreiding naar oost Europa. Bollkensteijn zag dat Rusland dit als bedreigend zou gaan zien en dat dit tot onvoorziene gevolgen kon g gaan leiden.
Het is gewoon geblokkeerd. Dat is alles. De opbrengst wordt gebruikt om een lening aan Oekrane mee af te betalen en/of te dekken. Helemaal goed, laat de Russen de rekening maar betalen.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:43 schreef phpmystyle het volgende:
We weten natuurlijk ook niet wat onze diensten met Russen uitvreten. Wij hebben in elk geval heel veel geld geconfisqueerd. Daar is vanuit de hele wereld commentaar op.
Nope, maar leuk geprobeerd.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:22 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Dar horen we al een aantal jaar. Echter komt die geur van ontbinding toch echt van Europese bodem.
Hij geeft -heel scherp- al in 1998 een voorspelling over hoe het krachtenveld tussen navo en Rusland zich de komende 25 jaar dreigt te ontwikkelen en waarschuwt hiervoor. Dat hebben niet veel mensen hem nagedaan.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:15 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
"Uitbreiding van de Navo". Alsof het Navo lidmaatschap hetzelfde functioneert als die van het voormalig Warschaupact.
Als de Russen problemen hebben met een defensieve alliantie die is opgericht om Russische agressie het hoofd te kunnen bieden hadden ze zich beter af kunnen vragen of het wel zo slim was om zich decennialang als beesten te misdragen in Oost- en Midden Europa.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar gaat het stuk niet over. Het gaat over de gevolgen voor Europa en de NAVO van destijds bij uitbreiding naar oost Europa. Bollkensteijn zag dat Rusland dit als bedreigend zou gaan zien en dat dit tot onvoorziene gevolgen kon g gaan leiden.
Lees het eerst. Het is een artikel uit 1998. Er wordt helemaal niks gensinueerd daaroverquote:Op zondag 12 januari 2025 21:15 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Daarbij wordt dus gensinueerd dat NAVO doelbewust deze oorlog heeft uitgelokt en mede schuldig is aan vele burgerdoden.
Dat is gewoon complete lariekoek en victim blaming.
McCain, Romney.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij geeft -heel scherp- al in 1998 een voorspelling over hoe het krachtenveld tussen navo en Rusland zich de komende 25 jaar dreigt te ontwikkelen en waarschuwt hiervoor. Dat hebben niet veel mensen hem nagedaan.
Ook daar heb ik het niet over gehad.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan zijn het ook geen legitiem milutaire doelen.
Niet NAVO maar de USA is daar wel bij betrokken.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:15 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Daarbij wordt dus gensinueerd dat NAVO doelbewust deze oorlog heeft uitgelokt en mede schuldig is aan vele burgerdoden.
Dat is gewoon complete lariekoek en victim blaming.
NAVO-uitbreiding/expansie is een Russisch frame. Landen bepalen zelf bij welke bondgenootschappen ze zich aansluiten. Bovendien dienen landen zelf een verzoek in en moeten alle NAVO-landen democratisch akkoord gaan met het verzoek.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat het vooral geniaal maakt was toen hij dat stuk schreef, Poetin nog een beetje haar had en officier bij de FSB was. Maar blijkbaar voelde hij ook aan dat bij de Russische top en Jeltsin dit zeer precair lag.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij geeft -heel scherp- al in 1998 een voorspelling over hoe het krachtenveld tussen navo en Rusland zich de komende 25 jaar dreigt te ontwikkelen en waarschuwt hiervoor. Dat hebben niet veel mensen hem nagedaan.
quote:We mogen Moskou geen vetomacht over de uitbreiding geven. Maar evenmin mag Warschau een veto over de niet-uitbreiding hebben. De Polen afwijzen is moeilijk. Maar nog veel moeilijker zal het zijn hen in de navo op te nemen om vervolgens de Baltische staten buiten de deur te houden. Want die staten ook opnemen houdt niemand voor wenselijk. Ze zijn militair onverdedigbaar. Bovendien hebben ze tot de Sovjet-Unie behoord - wat van Polen niet kan worden gezegd - en zijn ze dus voor Moskou extra gevoelig.
Oh, vanaf het begin al.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:08 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Het is inderdaad een alternatieve wereld. Je begint het door te krijgen
Ja, hij had weinig moeite met de imperialistische aard van dat land aanvoelen.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:21 schreef phpmystyle het volgende:
Maar blijkbaar voelde hij ook aan dat bij de Russische top en Jeltsin dit zeer precair lag.
quote:Op zondag 12 januari 2025 21:20 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ook daar heb ik het niet over gehad.
quote:Op zondag 12 januari 2025 17:05 schreef spicymchaggis het volgende: [..] Jij weet net zo goed als iedereen dat het niet om gewone burgers gaat, maar om mensen in met zeer nauwe banden met het Russische regime of die daar zelfs onderdeel van vormen. M.a.w. legitieme doelwitten.
Dit is geschreven door Bolkenstein in 1998, nog voordat deze uitbreiding berhaupt aangevangen had. Lees het artikel dan eerst.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
NAVO-uitbreiding/expansie is een Russisch frame. Landen bepalen zelf bij welke bondgenootschappen ze zich aansluiten. Bovendien dienen landen zelf een verzoek in en moeten alle NAVO-landen democratisch akkoord gaan met het verzoek.
Deze oorlog toont nog maar weer eens de noodzaak van het Navo lidmaatschap voor buurlanden van de Russen aan. Zonder de Navo zou het Russische imperialisme en expansionisme geen grenzen kennen.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
NAVO-uitbreiding/expansie is een Russisch frame. Landen bepalen zelf bij welke bondgenootschappen ze zich aansluiten. Bovendien dienen landen zelf een verzoek in en moeten alle NAVO-landen democratisch akkoord gaan met het verzoek.
Laat dit even inzinken..quote:In Amerika is hetzelfde proces aan de gang. Zeker, zwaargewichten als Henry Kissinger en de nieuwe minister van Buitenlandse Zaken Madeleine Albright willen de uitbreiding. Maar Sam Nunn, de vroegere zeer gerespecteerde voorzitter van de defensiecommissie in de Senaat, heeft nooit een geheim van zijn twijfel gemaakt. Joseph Biden, nu de belangrijkste democraat in de commissie voor buitenlandse zaken van de Senaat, koestert ook bedenkingen.
Geniaal ja dat Bolkenstein in 1998 al doorhad dat Rusland een imperialistisch monster was wat zijn honger naar lebensraum wilde vullen terwijl jij dat in 26 jaar later nog steeds niet door hebt.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat het vooral geniaal maakt was toen hij dat stuk schreef, Poetin nog een beetje haar had en officier bij de FSB was. Maar blijkbaar voelde hij ook aan dat bij de Russische top en Jeltsin dit zeer precair lag.
Stuk komt uit begin 97
Iets anders:
Wat bedoelt ie hieer?
[..]
Gaan ze terug executeert Kim ze waarschijnlijk en verdwijnt de familie in een kamp. Gaan ze niet terug verdwijnt de familie in een kamp. Lastige keuze. Maar reken maar dat Oekrane aan de Norks duidelijk gaat maken dat ze een nieuwe start kunnen maken als ze zich overgeven. Doen ze bij gewone Orks ook.quote:⚡️Ukraine ready to return North Korean POWs to Kim Jong Un or find 'other ways,' Zelensky says.
"Ukraine is ready to hand over his people to Kim Jong-un if he can organize their exchange for our soldiers...For those North Korean soldiers who do not want to return, there may be some other ways."
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lfkzsjccws27
Ik stel dat het een Russisch frame is dat jij hier tentoonspreidt, artikel van Bolkestein of niet.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit is geschreven door Bolkenstein in 1998, nog voordat deze uitbreiding berhaupt aangevangen had. Lees het artikel dan eerst.
Dat schrijft hij niet.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:31 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Geniaal ja dat Bolkenstein in 1998 al doorhad dat Rusland een imperialistisch monster was wat zijn honger naar lebensraum wilde vullen terwijl jij dat in 26 jaar later nog steeds niet door hebt.
Dat Polen nooit onderdeel is geweest van de Soviet-Unie wat ik je hier pas nog heb uitgelegd.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:21 schreef phpmystyle het volgende:
Iets anders:
Wat bedoelt ie hieer?
[..]
Die korte samenvatting was toch echt van Bolkrnsteijn. Of is ook hij al met terugwerkende kracht in de tijd benvloed door de Russen?quote:Op zondag 12 januari 2025 21:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik stel dat het een Russisch frame is dat jij hier tentoonspreidt, artikel van Bolkestein of niet.
Die man is betaald met Roebelsquote:Op zondag 12 januari 2025 21:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die korte samenvatting was toch echt van Bolkrnsteijn. Of is ook hij al met terugwerkende kracht in de tijd benvloed door de Russen?
Zat gewoon onder de knoet van Moskou. Officieus.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:33 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat Polen nooit onderdeel is geweest van de Soviet-Unie wat ik je hier pas nog heb uitgelegd.
quote:"I want to live in Ukraine." Zelensky posted a new video showing North Koreans being interrogated. One soldier says he didn’t know he was sent to fight in Ukraine and believes the trip is just a regular training exercise, unaware of his true destination.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfl2itkzy22b
Het is bezopen om dingen te laten omdat Rusland dat niet wil. En het is nog meer bezopen dat jij in dat frame meegaat omdat iemand dat in 199u schreef.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat schrijft hij niet.
Hij schreef dat wij rekening moeten houden met Moskou, en als we dat niet doen dat we dan in onmin zouden raken. En dat heeft hij voortreffelijk gezien. Die respect voor die man.
Zo werkt complexe geopolitiek niet.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Het is bezopen om dingen te laten omdat Rusland dat niet wil. En het is nog meer bezopen dat jij in dat frame meegaat omdat iemand dat in 199u schreef.
Dat is toch heel wat anders. Je vraagt wat hij bedoelt. Het is gewoon een feit dat hij benoemd.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zat gewoon onder de knoet van Moskou. Officieus.
Indertijd leefde nog de naeve gedachte dat de Russen hun barbaarse aard eindelijk afgeschud hadden en dat zij mede dankzij o.a. "wandel durch handel" onderdeel zouden kunnen gaan vormen van de beschaafde wereld. Het Russische bloed kruipt echter waar het niet gaan kan en daarmee is het ongelijk van degenen die indertijd bedenkingen hadden dan ook aangetoond.quote:
Ik zie dat je nog steeds in het frame meegaat dat Rusland Oekrane is binnengevallen omdat de NAVO niet in de pas van Kremlin liep.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zo werkt complexe geopolitiek niet.
Dit is heel wat anders als een lastige collega die weigert zijn koffiebeker op te ruimen bij de palletsorteermachine.
Uit het artikel: 'Mocht Rusland in de verdere toekomst terugvallen op oude expansionistische reflexen, is er altijd nog tijd om te bezien wat de NAVO moet doen.' Rusland heeft na 1997 Tjetsjeni, Georgi en Oekrane aangevallen en dreigt voortdurend NAVO-lidstaten aan te vallen.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit is geschreven door Bolkenstein in 1998, nog voordat deze uitbreiding berhaupt aangevangen had. Lees het artikel dan eerst.
ƎI˥ ∀ SI ɹƎpN∩NMOp pN∀˥quote:Op zondag 12 januari 2025 21:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, vanaf het begin al.
De platte aarde is er niets bij.
Heb je daar al zelf onderzoek naar gedaan?
Zelfs Bolkestein erkende de ware aard van de Russen indertijd dus gewoon.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:45 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Uit het artikel: 'Mocht Rusland in de verdere toekomst terugvallen op oude expansionistische reflexen, is er altijd nog tijd om te bezien wat de NAVO moet doen.' Rusland heeft na 1997 Tjetsjeni, Georgi en Oekrane aangevallen en dreigt voortdurend NAVO-lidstaten aan te vallen.
Graham kan van alles zeggen.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:04 schreef NatteLont het volgende:
[..]
ƎI˥ ∀ SI ɹƎpN∩NMOp pN∀˥
Nee dat hoef ik niet te onderzoeken. Ik weet hoe materie in het heelal zich gedraagt en hoe een object steeds ronder wordt naarmate de massa groter wordt na het verzamelen van meer ruimte puin. Hoe zonnen ontstaan. Dat Jupiter een bruine dwerg kan worden mits de massa nog veel verder zou toenemen door het inslaan van miljarden jaren van kometen etc. etc.Hoe meer massa hoe zwaarder, hoe ronder.
En de maan staat op "z'n kop" in Australie.
Maar ga jij die link nou maar eens kijken die ik je gaf. Want je kent de argumenten helemaal niet.
Maar je oordeelt altijd wel.
En waarom hoeft Moskou geen rekening met ons te houden.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat schrijft hij niet.
Hij schreef dat wij rekening moeten houden met Moskou, en als we dat niet doen dat we dan in onmin zouden raken. En dat heeft hij voortreffelijk gezien. Die respect voor die man.
Ik hoef toch geen punten aan te halen die hij gvd zelf al 1 op 1 opnoemt.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Graham kan van alles zeggen.
Ik beperk me tot de realiteit.
Verder weet je de punten zelf niet aan te halen.
Wat heb ik er dan verder aan.
Tsetsjeni ligt in Rusland, dus het was een conflict binnen Rusland. Georgi heeft in 2008 zelf Zuid-Osseti binnengevallen en Rusland heeft in 2008 Zuid-Osseti slechts militaire bijstand verleend om te voorkomen dat Zuid-Osseti werd overlopen door Georgi.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:45 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Uit het artikel: 'Mocht Rusland in de verdere toekomst terugvallen op oude expansionistische reflexen, is er altijd nog tijd om te bezien wat de NAVO moet doen.' Rusland heeft na 1997 Tjetsjeni, Georgi en Oekrane aangevallen en dreigt voortdurend NAVO-lidstaten aan te vallen.
Sleep je rotzooi maar naar Moermansk.quote:Fuel tanks are leaking and the water desalination system is broken on the Russian warship Alexander Otrakovsky off of the coast of Syria near the port of Tartus in the Mediterranean Sea.
The new Syrian government refuses the evicted occupiers access to the port.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfl5vm7dvk2m
quote:💥Failed Russian offensive in the Pokrovsk direction, they had to withdraw.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfl5s653yc2k
Hij kan zo veel willen.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:21 schreef NatteLont het volgende:
Maar goed: Hij wil in Oekrane de oorlog voortzetten.....
Dat ze door het drinken van zeewater allemaal maar, net als de man van Simonyan, aan de explosieve spuitpoep raken.quote:
Maar dat doet Oekrane dus ook niet, en dat Amnesty artikel claimde van alles zonder bewijs.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ook al valt Rusland Oekraine aan dan wilt dat niet zeggen dat Oekraine een vrijbrief heeft om alle regels maar aan hun laars te lappen.
Zuid-Ossetie ligt in Georgi, dus het was een conflict binnen Georgiquote:Op zondag 12 januari 2025 22:25 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Tsetsjeni ligt in Rusland, dus het was een conflict binnen Rusland. Georgi heeft in 2008 zelf Zuid-Osseti binnengevallen en Rusland heeft in 2008 Zuid-Osseti slechts militaire bijstand verleend om te voorkomen dat Zuid-Osseti werd overlopen door Georgi.
Zuid-Ossetie ligt in Georgi, dus het was een conflict binnen Georgi.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:25 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Tsetsjeni ligt in Rusland, dus het was een conflict binnen Rusland. Georgi heeft in 2008 zelf Zuid-Osseti binnengevallen en Rusland heeft in 2008 Zuid-Osseti slechts militaire bijstand verleend om te voorkomen dat Zuid-Osseti werd overlopen door Georgi.
Als je vind dat Zuid-Osseti in Georgi ligt, dan ligt Kosovo in Servi en Taiwan in China.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:39 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Zuid-Ossetie ligt in Georgi, dus het was een conflict binnen Georgi
[..]
Zuid-Ossetie ligt in Georgi, dus het was een conflict binnen Georgi.
Amnesty heeft toch onderzoek gedaan?quote:Op zondag 12 januari 2025 22:39 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Maar dat doet Oekrane dus ook niet, en dat Amnesty artikel claimde van alles zonder bewijs.
Dat is er dus niet. Het onderzoek van Amnesty rammelt aan alle kanten.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Amnesty heeft toch onderzoek gedaan?
Anderen zeggen dat ze het onderzoek bekritiseren en zeggen dat er geen bewijs is en dat moeten hun weten.
Maar er is volop bewijs.
Dus Amnesty liegt?quote:Op zondag 12 januari 2025 22:52 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Dat is er dus niet. Het onderzoek van Amnesty rammelt aan alle kanten.
quote:Op zondag 12 januari 2025 22:42 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als je vind dat Zuid-Osseti in Georgi ligt, dan ligt Kosovo in Servi en Taiwan in China.
Deze landen zijn het met je eensquote:Na de Russisch-Georgische Oorlog van 2008 erkende Rusland op 26 augustus van dat jaar als eerste VN-lid de onafhankelijkheid van het gebied. Daarna volgden Nicaragua (2008), Venezuela (2009), Nauru (2009) en in 2018 Syri.
quote:Op zondag 12 januari 2025 22:52 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Dat is er dus niet. Het onderzoek van Amnesty rammelt aan alle kanten.
quote:German Defense Minister Boris Pistorius denied media reports that German Chancellor Olaf Scholz blocked a proposal for an additional military aid package for Ukraine worth 3 billion euros ($3.09 billion), adding that a decision on the funding awaits.
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lflmtwp5j22e
Hij kan de oorlog niet voortzetten. Hij voert geen oorlog tegen Rusland om voort te zetten.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:21 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Ik hoef toch geen punten aan te halen die hij gvd zelf al 1 op 1 opnoemt.
Maar goed: Hij wil in Oekrane de oorlog voortzetten vanwege de vele rijkdommen in de grond en het maakt hem dus niet uit dat er vele duizenden voor moeten sterven. Maar zelf gaat die lul het slagveld niet op. Daar komt het ongeveer op neer.
En daar heb jij problemen mee kennelijk.quote:Oorlogstuig sturen, de mannen en vrouwen op het slagveld veel succes wensen, en veilig thuis hard juichen achter een vlaggetje. Sending thoughts and prayers.
Je schiet alle kanten op.quote:Ik had het overigens helemaal niet over Graham. Ik had het over de link die ik je gaf.
In mijn zoals je het noemde "verwachte preek".
Zuid Ossetie ligt in Georgi, dus dat was een conflict binnen Georgi.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:25 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Fout.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:42 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als je vind dat Zuid-Osseti in Georgi ligt, dan ligt Kosovo in Servi en Taiwan in China.
Nee, wat hij van ene 'Graham Lindsey' vind.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:56 schreef Parafernalia het volgende:
Gaat het nu nog steeds over wat NatteLont van ene Lindsey Graham vindt?
Die moeten we terugsturen als het over is. Nu is het wel handig dat ze hier zijn.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:03 schreef nixxx het volgende:
zelfde voor alle zoons en dochters van oligarchen die hier een luizenleven leiden.
quote:Op zondag 12 januari 2025 22:21 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Ik hoef toch geen punten aan te halen die hij gvd zelf al 1 op 1 opnoemt.
Maar goed: Hij Poetin wil in Oekrane de oorlog voortzetten vanwege de vele rijkdommen in de grond en het maakt hem dus niet uit dat er vele duizenden voor moeten sterven. Maar zelf gaat die lul het slagveld niet op. Daar komt het ongeveer op neer.
Oorlogstuig sturen, de mannen en vrouwen op het slagveld veel succes wensen, en veilig thuis in zijn bunker hard juichen achter een vlaggetje een fles Wodka. Sending thoughts and prayers.
Ik had het overigens helemaal niet over Graham. Ik had het over de link die ik je gaf.
In mijn zoals je het noemde "verwachte preek".
Ja kan me dr verwarring wel voorstellen, ik ken 'm ook nietquote:Op maandag 13 januari 2025 10:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, wat hij van ene 'Graham Lindsey' vind.
Ja kan me dr verwarring wel voorstellen, ik ken 'm ook nietquote:Op maandag 13 januari 2025 10:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, wat hij van ene 'Graham Lindsey' vind.
Dit lees ik al 3 jaar!quote:Op maandag 13 januari 2025 11:10 schreef ExTec het volgende:
Wat FT leesvoer voor de maandag morgen.
Russia’s war economy is a house of cards
2 daagjes lijkzakken vullenquote:Op maandag 13 januari 2025 11:28 schreef ExTec het volgende:
Gelukkig zoeken ze in het leger nog meat.
[ x ]
one-hundred-aaand-eeeeeeighttyyyyyyyyyy!quote:💥 A fighter from the 5th Separate Special Purpose Regiment "OMEGA" eliminates Russian personnel with precise RPG strikes.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfmisrensk2n
Wat was het ook alweer met schieten op gewonden? Of is dat alleen een oorlogsmisdaad als het gewonden van de vijand zijn?quote:Pilots of the Khyzhak Brigade found a wounded occupier who was begging for mercy
The drone operators decided to take him prisoner& led him to the Ukrainian positions,as well as dropped parcels with water, medicines.But before he could reach AFU's dislocation,he was killed by his own fellow soldiers
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfmin6dons2w
Als China al bang is voor de sancties....quote:Bloomberg reports that three Russian tankers carrying over 2 million barrels of oil, which were scheduled to arrive at Chinese ports, have changed course and are now anchored in open waters.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfmigxjkrc2n
Phpmystyle kan het zich niet voorstellen dus het is niet waarquote:Op maandag 13 januari 2025 11:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat was het ook alweer met schieten op gewonden? Of is dat alleen een oorlogsmisdaad als het gewonden van de vijand zijn?
Het is geen 'kremlinbeleid'.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:16 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Phpmystyle kan het zich niet voorstellen dus het is niet waar
De Oekraiense gaan op Boxers worden gezet? Zou prettig zijn aangezien die ook in Nederland worden gebouwd.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:44 schreef ExTec het volgende:
Leuk weetje is dat dit stiekem de 2de is, die ze hebben gekregen. De eerste, vast een prototype, hebben ze al veel langer. En deze kan rijdend schieten, dat kunnen andere niet.
[ x ]
4100 cut in half is 8200 halvesquote:Op maandag 13 januari 2025 11:28 schreef ExTec het volgende:
Gelukkig zoeken ze in het leger nog meat.
[ x ]
Dit is geen Kyiv beleid.quote:🔥👀 Tula (Russia), a military hospital is burning!
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfmprmizyc2b
quote:🛳️🛢️ The newly sanctioned tankers handled over 530 million barrels of Russian crude last year, accounting for about two-fifths of the country’s seaborne crude exports, - Bloomberg
🇨🇳🇮🇳 Chinese and Indian oil executives said they were currently seeking help from legal advisors.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfmsoof6mk2b
40% van de olie export op de korrel. Nice.quote:India will follow China in stopping accepting sanctioned russian oil tankers, - Bloomberg.
In addition, Indian banks will require certificates of origin of the cargo to ensure that the crude oil does not come from unapproved suppliers.
This will hurt putin.
Lol @ die gozer die die .50 moet herladenquote:Op maandag 13 januari 2025 12:44 schreef ExTec het volgende:
Leuk weetje is dat dit stiekem de 2de is, die ze hebben gekregen. De eerste, vast een prototype, hebben ze al veel langer. En deze kan rijdend schieten, dat kunnen andere niet.
[ x ]
Hebben ze geen RWS?quote:Op maandag 13 januari 2025 14:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Lol @ die gozer die die .50 moet herladen
Ken jij er 1 die kan herladen?quote:
Poetin heeft een GROOT probleem.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
[..]
40% van de olie export op de korrel. Nice.
Zie eruit als slimme kanonnen, snel schieten en wegwezen.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:44 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
Ik weet dat je aan het trollen bent. Maar ik ben vandaag in een jolige bui.quote:
Want dan gaan ze nog vaker op ziekenhuizen schieten, wat ze volgens jou niet doen.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:18 schreef phpmystyle het volgende:
En waarschijnlijk gaan ze het dubbel zo hard terugbetalen.
Dit soort dingen gaan toch nooit met opzet?quote:Op maandag 13 januari 2025 15:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik weet dat je aan het trollen bent. Maar ik ben vandaag in een jolige bui.
Domme zet. als dit echt zo is gegaan dan is dat een oorlogsmisdaad. Het is enorm onwaarschijnlijk dat je zomaar een Russisch ziekenhuis raakt. Je wint hier ook helemaal niks mee. En waarschijnlijk gaan ze het dubbel zo hard terugbetalen.
Het kanon is hetzelfde, software zal wel anders zijn. En het heeft een autolader.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zie eruit als slimme kanonnen, snel schieten en wegwezen.
Ben benieuwd of ze qua technologie (en performance) veel verschillen met de oude PHZ2000
Serieus. Meen je dit?quote:Op maandag 13 januari 2025 15:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dit soort dingen gaan toch nooit met opzet?
Wie opperde dat ?quote:Op maandag 13 januari 2025 15:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Serieus. Meen je dit?
Dit is van dezelfde zotheid zoals gisteren werd geopperd om Russen die op vakantie zijn in het buitenland te gaan vermoorden.
Als het opzet is zou het Kyivbeleid moeten zijn.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Serieus. Meen je dit?
Dit is van dezelfde zotheid zoals gisteren werd geopperd om Russen die op vakantie zijn in het buitenland te gaan vermoorden.
Ik gok spicyhaggisquote:
quote:
quote:Op zaterdag 11 januari 2025 14:35 schreef spicymchaggis het volgende:
https://www.hln.be/buiten(...)en-zwaaien~a67d511e/
Het zou een prima signaal van Europa zijn wanneer een aantal leden van deze Russische elite tijdens hun wintersport in Frankrijk dodelijk zouden "verongelukken".
Gast, ben je echt zo dom? Je kan niet zomaar mensen vermoorden omdat ze vermeend tot een elite horen omdat ze in Frankrijk aan het skin zijnquote:Op maandag 13 januari 2025 15:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Oh dat gaat alleen om leden van de Russische elite
Nee dat klopt, niet alleen omdat ze bij de Russische elite horen.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gast, ben je echt zo dom? Je kan niet zomaar mensen vermoorden omdat ze vermeend tot een elite horen omdat ze in Frankrijk aan het skin zijn
Called itquote:
Impliciet zeggen/goedkeuren om inwoners van vijandelijke mogendheden in het buitenland te vermoorden is duister.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee dat klopt, niet alleen omdat ze bij de Russische elite horen.
wel mooi dat jij die inwoners in elk geval als vijandelijke mogendheid beschouwd.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Impliciet zeggen/goedkeuren om inwoners van vijandelijke mogendheden in het buitenland te vermoorden is duister.
En daar laat ik het bij.
Europa nog wel.. Rusland is ook Europa.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
wel mooi dat jij die inwoners in elk geval als vijandelijke mogendheid beschouwd.
Gewoon Europa uitgooien dus.
Smaken verschillen.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Europa nog wel.. Rusland is ook Europa.
Tuurlijk, dat doen de Nederlandse bedrijven hier ook. Geld... dat is het enige dat telt.quote:Bovendien zullen de Fransen het geld dat dit oplevert meer waarderen dan de mening van een enkele FOK!er
Ja, dat klopt. Er wordt van de ene kant goed aan verdiend, maar het mag van de andere kant geen geld kosten.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Smaken verschillen.
[..]
Tuurlijk, dat doen de Nederlandse bedrijven hier ook. Geld... dat is het enige dat telt.
Waarom kan dat in Oekrane wel?quote:Op maandag 13 januari 2025 15:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gast, ben je echt zo dom? Je kan niet zomaar mensen vermoorden omdat ze vermeend tot een elite horen omdat ze in Frankrijk aan het skin zijn
Is dat Kremlin beleid?quote:Op maandag 13 januari 2025 16:49 schreef oheng het volgende:
RIA: Authorities named the cause of the fire in the hospital building in Tula
K O R T S L U I T I N G
quote:Fico invites Zelensky to meet, unhappy with the halt of Russian gas transit. The Slovak PM claims to have "different ideas" on ending the war and has ceased threats against Ukrainian refugees.
He suggests meeting near the border and proposes Zelensky take the Kyiv-Koice train.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfn43mbbqc2n
quote:Russian soldier Yevgeny Ulantsov,who took part in the shooting of Ukrainian prisoners of war,has been captured in Russia's Kursk region
He signed a contract less than a month ago.He said that it was commanders who gave orders to shoot POWs. So this is a deliberate policy of the Russian leadership
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfn4qw7ees2m
quote:Op maandag 13 januari 2025 17:13 schreef Ulx het volgende:
He said that it was commanders who gave orders to shoot POWs. So this is a deliberate policy of the Russian leadership
Kan hij er na zijn vriend Poetin informeren wanneer Zelensky de trein instaptquote:Op maandag 13 januari 2025 17:08 schreef Ulx het volgende:
Wat wil hij nou weer? Oekrane en andere landen hebben hem al hulp aangeboden en die wees Fico af. Fico wil echt per se Russisch gas. Geen ander gas. Want redenen.
Domme eikel.
[..]
volgens mij neem je het een beetje te serieus? (Al heb ik het niet helemaal gevolgd)quote:Op maandag 13 januari 2025 15:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Serieus. Meen je dit?
dan noemen we het een SMO, net als jouw maatquote:Op maandag 13 januari 2025 15:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Naja, je hebt ook van die Pro-Rus figuren die zich als "redelijk en pro-vrede" opstellen, terwijl ze ondertussen alleen het Kremlin nalullen.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Serieus. Meen je dit?
Ja, het was duidelijk tegen het zere been.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:27 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
volgens mij neem je het een beetje te serieus? (Al heb ik het niet helemaal gevolgd)
Mooi he, de oorlogsmisdaden van Rusland goedpraten en als iemand dan effe een keer wat overdrijft meteen de dramaqueen uithangen..quote:Op maandag 13 januari 2025 18:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, het was duidelijk tegen het zere been.
Gewoon toeval. Het is geen Ulxbeleid.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:31 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
het zit phpmystyle ook niet mee de laatste tijd
Hij had vast verwacht dat Rusland hem te hulp zou schieten.quote:Op maandag 13 januari 2025 17:08 schreef Ulx het volgende:
Wat wil hij nou weer? Oekrane en andere landen hebben hem al hulp aangeboden en die wees Fico af. Fico wil echt per se Russisch gas. Geen ander gas. Want redenen.
Domme eikel.
[..]
Eigen volk eerst h. Dat maakt internationaal samenwerken wat lastig.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij had vast verwacht dat Rusland hem te hulp zou schieten.
Maar die laten hem als een baksteen vallen.
Ja, ik zag zijn reactie.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:47 schreef Ulx het volgende:
Zelenskyy heeft hem trouwens uitgenodigd naar Kyiv te komen.
Hihi, je bent er nog altijd emotioneel over.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Serieus. Meen je dit?
Poetin is mijn maat niet. Ik bekritiseer hem juist. Net zoals ik Westerse leiders bekritiseer.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:28 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
dan noemen we het een SMO, net als jouw maat
De postjes waar je dat doet hebben we dan zeker gemistquote:Op maandag 13 januari 2025 18:54 schreef phpmystyle het volgende:
Poetin is mijn maat niet. Ik bekritiseer hem juist.
Rusland is slecht.quote:Op maandag 13 januari 2025 19:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
En Rusland is slecht en Amerika is altijd goed toch, volgens velen hier:
Van het ultra woke linkse BNN VARA Joop
https://www.bnnvara.nl/jo(...)jectie-laat-inslapen
Ik voel je pijnquote:Op maandag 13 januari 2025 19:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Waarom dan hulde aan Calin, nog geen 2 posts geleden, die gast is extreem-rechts.quote:Op maandag 13 januari 2025 19:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ook zo'n lekker goedkoop land.quote:
Ja, precies.quote:Op maandag 13 januari 2025 19:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ook zo'n lekker goedkoop land.
Dat bedoel ik dus met 'let them eat cake'.
Vroeger was dergelijk elitair gedrag voorbehouden aan de VVD tijdens hun bitterballen-feestjes. Noorwegen is dat niet het land waar een koffie op een terras 8,50 euro kost omgerekend? Russisch gas is goedkoop. Landen als Hongarije, Servie, Slowakije en Roemenie hebben niet de financiele capaciteit dergelijk duur gas te kopen. En eigenliijk zelfs Duitsland ook niet, want die economie staat nu op omvallen dankzij dat Zelensky samen met de Amerikanen onze gaspijpleiding hebben gesaboteerd en middels een terroristische actie hebben opgeblazen.
Ik hoop dat Fico doorzet met sancties richting Kiev en hen van het elektranet afsluit en dat hij Hongarije en Servie ook opdraagt hetzelfde te doen. En sancties richting Moskou ongedaan maakt. Servie deed trouwens al niet mee aan sancties richting Rusland. Laat Slowakije maar echt alles uit de kast halen om Kiev te treffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |