abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 januari 2025 @ 18:19:24 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
  zondag 12 januari 2025 @ 18:19:32 #2
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_216270160
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:16 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Er zijn verschillende punten hieromtrent te maken:

1) De data van kapotgeschoten ziekenhuis is lastig te interpreteren aangezien dit inclusief zorginstellingen in volledig in puin geschoten steden is. Bijvoorbeeld in Avdiivka waren er 3 ziekenhuizen/klinieken en die zijn net als de rest van de stad in puin geschoten, idem Voehledar en vele andere steden.

2) Je zou dan de kans moeten berekenen dat een afzwaaier of neergeschoten raket toevallig een ziekenhuis raakt en dit moeten vergelijken met het totale aantal aanvallen en geraakte medische instellingen.
1. je stelt dat als een hele stad in puin is geschoten, dan is het ziekenhuis ook in puin geschoten? Ja die klinkt logisch

Gaat er een beetje om dat over de gehele landmassa bezien Rusland niet alles letterlijk kapot schiet, maar soms wel civiele infrastructuur raakt...
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_216270168
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ook gelezen. Walgelijk wat er gebeurt.
En als dit met opzet gebeurt mag zo'n artillerist tegen de muur wmb. Maar de krukx blijft of dit expres is. Dit lijken wederom van die rondgaande stukken scrap metal te zijn..
Airstrikes, geen artillerie, dus geen "ongeleide projectielen die toevallig burgerdoelen raken". Precisiewapens.
  zondag 12 januari 2025 @ 18:20:06 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216270169
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 17:05 schreef spicymchaggis het volgende: [..] Jij weet net zo goed als iedereen dat het niet om gewone burgers gaat, maar om mensen met zeer nauwe banden met het Russische regime of die daar zelfs onderdeel van vormen. M.a.w. legitieme doelwitten.
Nee. Een burger op skivakantie is geen legitiem militair doelwit. Ook niet wanneer ze nauwe banden hebben met de overheid. Zelfs politici zijn geen legitieme doelwitten, want geen combattant. Zelfs militairen die daar op skivakantie gaan zijn in die hoedanigheid geen legitiem doelwit.
The End Times are wild
  zondag 12 januari 2025 @ 18:20:14 #5
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216270172
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
1. je stelt dat als een hele stad in puin is geschoten, dan is het ziekenhuis ook in puin geschoten? Ja die klinkt logisch

Gaat er een beetje om dat over de gehele landmassa bezien Rusland niet alles letterlijk kapot schiet, maar soms wel civiele infrastructuur raakt...
Het gaat om het bewijzen van intentie, dat is niet zo heel gemakkelijk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 12 januari 2025 @ 18:21:55 #6
56749 BlaZ
pi_216270196
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:10 schreef skysherrif het volgende:

[..]
waarom reageer je niet op mij maar wel op hem.

In ieder geval, wat me het meest bijblijft van dit verhaal

[ afbeelding ]

Clustermunitie gebruik van de Russen op een woonwijk. Waarom zou je clustermunitie gebruiken om een opslagplaats te vernietigen als cluster anti personeel is.

Daarnaast vind ik dit artikel zeer naief, Kharkiv, Mykolaiv, Bakhmut worden genoemd dat waren letterlijk frontsteden waarvan sommige direct werden aangevalen of half omsingeld waren.
Oekraïne en Rusland zijn ook geen lid van clustermunitieconventie:
https://www.clusterconvention.org/states-parties/
pi_216270229
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:10 schreef skysherrif het volgende:

[..]
waarom reageer je niet op mij maar wel op hem.

In ieder geval, wat me het meest bijblijft van dit verhaal

[ afbeelding ]

Clustermunitie gebruik van de Russen op een woonwijk. Waarom zou je clustermunitie gebruiken om een opslagplaats te vernietigen als cluster anti personeel is.

Daarnaast vind ik dit artikel zeer naief, Kharkiv, Mykolaiv, Bakhmut worden genoemd dat waren letterlijk frontsteden waarvan sommige direct werden aangevalen of half omsingeld waren.
Geen idee waarom ze het hebben gebruikt maar zo ver ik weet is het voor beide partijen geen verboden munitie.
https://www.hrw.org/news/(...)se-cluster-munitions
quote:
(Berlin) – Ukrainian government forces used cluster munitions in populated areas in Donetsk city in early October 2014, Human Rights Watch said today. The use of cluster munitions in populated areas violates the laws of war due to the indiscriminate nature of the weapon and may amount to war crimes.

During a week-long investigation in eastern Ukraine, Human Rights Watch documented widespread use of cluster munitions in fighting between government forces and pro-Russian rebels in more than a dozen urban and rural locations. While it was not possible to conclusively determine responsibility for many of the attacks, the evidence points to Ukrainian government forces’ responsibility for several cluster munition attacks on Donetsk. An employee of the International Committee of the Red Cross (ICRC) was killed on October 2 in an attack on Donetsk that included use of cluster munition rockets.
pi_216270274
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ook gelezen. Walgelijk wat er gebeurt.
En als dit met opzet gebeurt mag zo'n artillerist tegen de muur wmb. Maar de krukx blijft of dit expres is. Dit lijken wederom van die rondgaande stukken scrap metal te zijn..
En dan is er nog zoveel dat enorm onderbelciht is maar ook dagelijks gebeurd

twitter

Afgelopen half jaar alleen al in Kherson.

Deze user hield daar heel lang alles van bij als oorlogsmidaden bewijzen

twitter

Of incnediary munitie gebruiken op woonwijken

twitter

en noem maar op en noem maar op

Men denkt vaak dat deze oorlog redeljk schoon is, maar in de werkelijkheid zijn er zoveel burgers gewond en gedood al (laat staan wat er met ze gebeurd wat we misschien nog nit weten in bezette gebieden)
pi_216270284
Algemene kennis toch?
  zondag 12 januari 2025 @ 18:33:06 #10
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216270342
Rare mensen, die Russen.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216270352
oja bijna vergeten ik zou iets leukers posten
pi_216270368
twitter

quote:
SUCCESSFUL HIT!
Today, the Armed Forces of Ukraine conducted another precision airstrike on the command post of Russia's 2nd Guards Combined Arms Army, located in the city of Novohrodivka in the Donetsk region.
This operation is part of a series of strikes targeting command posts of the occupying forces in the Donetsk direction.
The Armed Forces of Ukraine continue to demonstrate a high level of coordination and professionalism in identifying and neutralizing key command and control elements and the enemy's military infrastructure.
Glory to Ukraine!
https://t.me/GeneralStaffZSU/19931
pi_216270369
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2025 17:18 schreef phpmystyle het volgende: [..] Is het niet logisch dat we voorzichtig moeten zijn in onze oordelen?
Heb je de indruk dat Rusland voorzichtig is in deze oorlog?
quote:
We zaten er al eens goed naast met NS2,
Dat zaten we niet.
quote:
wij beschuldigden de Russen ervan terwijl het lijkt dat de aanslag uit hele andere hoe kwam.
Ook dat is onjuist.
quote:
Serieus. Niet alles voetstoots aannemen.
Jarenlang per ongeluk precisie bombardementen op burgerdoelen... Ondertussen zien we diverse sabotage acties van Rusland op Europese infrastructuur... Maar Rusland is onschuldig O-) Wat NS2 betreft: daar zijn 3 mogelijke schuldigen voor aangewezen: VS, Rusland of Oekraïne. En er is nog steeds geen onomstotelijk bewijs dat 1 van die partijen, of wellicht een compleet andere, het is.
pi_216270379
quote:
Het kan dus wèl, precisiebombardementen op militaire doelen.
  zondag 12 januari 2025 @ 18:39:47 #15
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216270432
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 16:14 schreef SillyWalks het volgende:
Je plempt hier een video neer zonder enige duiding, en gaat dan roepen dat andere mensen het niet snappen.
Dat is gewoon trollen/zuigen.
Als "duiding" het criterium gaat worden bij video's die hier geplaatst worden denk ik dat de modjes het nog druk gaan krijgen om met terugwerkende kracht een goeie 1070 delen te cleanen... :')
pi_216270467
Oh en tenslotte nog 1 ding wat meer indirect een gevolg is, maar vergeet ok niet hoeveel burger er per dag gewond raken door mijnen

Kan het even niet direct vinden, maar heb gelezen dat het om tientallen burgers per dag gaat.

Forum Admin zondag 12 januari 2025 @ 18:42:50 #17
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216270475
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als "duiding" het criterium gaat worden bij video's die hier geplaatst worden denk ik dat de modjes het nog druk gaan krijgen om met terugwerkende kracht een goeie 1070 delen te cleanen... :')
Hell naw
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 12 januari 2025 @ 18:43:24 #18
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216270494
quote:

[..]
Hoe denk je hiermee precies het verspreiden van bewezen achterlijke praat goed te praten?
  zondag 12 januari 2025 @ 18:45:56 #20
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216270515
quote:
5s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:43 schreef KareldeStoute het volgende:
Hoe denk je hiermee precies het verspreiden van bewezen achterlijke praat goed te praten?
Ik praat helemaal niks goed maar als je zo nodig "duiding" wil dan ga je overal maar duiding aan geven en niet eenzijdig vragen om duiding omdat het al dan niet in de kraam te pas komt.
pi_216270518
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 17:02 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Haha dat is gewoon de "houdt je bek want ik wil er niet over nadenken" tag.
Hoezo mag je geen vergelijkingen maken als het JOU niet uitkomt maar andersom wel.
Ik snap best wel dat jij het vermoorden van Oekraïense burgers probeert goed te praten door te roepen dat de VS ook geen lieverdje is geweest.

Maar ik begrijp motivatie er achter niet.

Kun je misschien helder uit leggen waarom je dat stelselmatig goed praat?

Wat heeft een Oekraïense moeder wiens kind aan flarden is geschoten door een Russisch precisiebombardement er aan dat de VS dat ook wel eens gedaan heeft in het Midden Oosten?

Maakt dat het minder erg?
pi_216270538
Las eerder een klacht van Russische eenheid op TG dat ze kost wat kost dode noordkoreaanse lichamen in veiligheid moesten brengen i Kursk omdat deze terurggestuurd moeten worden naar Noord Korea omdat dat deel van de deal was.

Dat lijkt dit wel te bevestigen, collectiepunt noord koreaanse doden in kursk:

twitter
  zondag 12 januari 2025 @ 18:48:36 #23
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_216270545
Kan het eens stoppen om de ander te betichten van het goedpraten van moorden?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 12 januari 2025 @ 18:54:53 #24
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216270634
Dit gebekvecht gaat echt nergens meer over.
  Forum Admin zondag 12 januari 2025 @ 18:56:29 #25
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216270655
Dat mag zeker stoppen. Het mag ook wel wat inhoudelijker

De vs is geen verboden onderwerp maar laten we het dan wel over de invloed van de vs hebben op het conflict. We hebben het hier toch ook niet over het Russi.. Soviet avontuur in Afghanistan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216270670
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik snap best wel dat jij het vermoorden van Oekraïense burgers probeert goed te praten door te roepen dat de VS ook geen lieverdje is geweest.

Maar ik begrijp motivatie er achter niet.

Kun je misschien helder uit leggen waarom je dat stelselmatig goed praat?

Wat heeft een Oekraïense moeder wiens kind aan flarden is geschoten door een Russisch precisiebombardement er aan dat de VS dat ook wel eens gedaan heeft in het Midden Oosten?

Maakt dat het minder erg?
Ik praat helemaal niets goed. Dat maak jij ervan. Ik tracht jou tevergeefs uit te leggen dat jij met 2 maten meet.
En mij terloops in de mond probeer te leggen dat ik wandaden van wie dan ook goed keur. Dan heb je het over "whataboutism's" waarschijnlijk om zo niet te hoeven nadenken over jou meten met twee maten wanneer ik die feiten over decennia lang moorden in het Midden Oosten en de situatie Oekraïne van vandaag naast elkaar leg.
Ik ben dus tegen ALLE oorlog en voor onderhandelen. Tegen het moorden omwille van rijkdommen en grondstoffen.
Dat moet simpelweg stoppen.
Ik ben voor export en import van levensonderhoud voor alle mensen.
Ik ben voor handel drijven tussen alle landen en een eerlijke verdeling van goederen voor ieder mens om goed te leven.

"Stop the killing"
pi_216270704
Ik las vanmiddag nog even een oude Trouw (van 31 oktober 2024), voordat het bij het oud papier komt.
Op pagina 11 stond iets interessants. Europa koopt nu gas in bij Azerbeidzjan tegen hogere marktprijzen vanwege de boycot van Rusland.
Maar de bevolking van Azerbeidzjan krijgt zelf het veel goedkopere Russische gas geleverd, waardoor er meer duurder Azerbeidzjaans gas naar Europa kan.
pi_216270708
Bekijk deze YouTube-video

Heel intense en goede beelden van een paar Azov soldaten die een missie uitvoeren rond Niu York
pi_216270728
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:00 schreef skysherrif het volgende:

Heel intense en goede beelden van een paar Azov soldaten die een missie uitvoeren rond Niu York

fuck dat verwachte ik niet op het einde ;(
pi_216270767
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:00 schreef skysherrif het volgende:

Die uitrusting en camo zien er wel erg temu-achtig uit.
  zondag 12 januari 2025 @ 19:07:50 #31
56749 BlaZ
pi_216270777
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:42 schreef skysherrif het volgende:
Oh en tenslotte nog 1 ding wat meer indirect een gevolg is, maar vergeet ok niet hoeveel burger er per dag gewond raken door mijnen

[ afbeelding ]

Kan het even niet direct vinden, maar heb gelezen dat het om tientallen burgers per dag gaat.

[ afbeelding ]
Hier is wel precieze data van, het gaat om 0,61 dodelijke slachtoffers per dag door mijnen in het conflict in 2022 en 2023, en
quote:
From 2014 to 2020, there were 1,190 mine-related casualties in Ukraine.
https://news.sky.com/stor(...)ars-to-come-12795912
pi_216270797
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:07 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Hier is wel precieze data van, het gaat om 0,61 dodelijke slachtoffers per dag door mijnen in het conflict in 2022 en 2023, en
[..]
https://news.sky.com/stor(...)ars-to-come-12795912
Ja bedoelde inclusief gewonden he, niet alleen doden, maar thx!
pi_216270811
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Die uitrusting en camo zien er wel erg temu-achtig uit.
Eh dit ziet er heel erg professioneel uit voor het gemiddelde deze oorlog. Dit koop je niet bij Temu, al kan ik je niet de specificaties geven wat je hier precies ziet.
  zondag 12 januari 2025 @ 19:11:51 #34
56749 BlaZ
pi_216270829
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:09 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ja bedoelde inclusief gewonden he, niet alleen doden, maar thx!
~1,8

Maar let op onderregistratie, ik durf te vermoeden dat dit met name het geval is bij lichtgewonden.

quote:
According to the United Nations, from the start of the Russian invasion of Ukraine in February 2022 to July 2023, 298 civilians, 22 of them children, have been killed due to unexploded ordnance, and there have been 632 civilian injuries. HALO Trust estimates that civilian casualties are vastly underreported.
pi_216270833
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:57 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Ik praat helemaal niets goed. Dat maak jij ervan. Ik tracht jou tevergeefs uit te leggen dat jij met 2 maten meet.
En mij terloops in de mond probeer te leggen dat ik wandaden van wie dan ook goed keur. Dan heb je het over "whataboutism's" waarschijnlijk om zo niet te hoeven nadenken over jou meten met twee maten wanneer ik die feiten over decennia lang moorden in het Midden Oosten en de situatie Oekraïne van vandaag naast elkaar leg.
Ik ben dus tegen ALLE oorlog en voor onderhandelen. Tegen het moorden omwille van rijkdommen en grondstoffen.
Dat moet simpelweg stoppen.
Ik ben voor export en import van levensonderhoud voor alle mensen.
Ik ben voor handel drijven tussen alle landen en een eerlijke verdeling van goederen voor ieder mens om goed te leven.

"Stop the killing"
Ik meet niet met twee maten.

Dit topic gaat over de oorlog in Oekraïne, waarbij Rusland de invasie is gestart en gebieden in Oekraïne heeft geannexeerd.

Wat de VS in diens historie allemaal verkeerd heeft gedaan, daar heeft de Oekraïense bevolking niets aan.

Die hebben nu te maken met Russische agressie die dient te stoppen.
En daarbij krijgen ze ondersteuning van onder andere de VS.

Maar ook zonder die ondersteuning is er oorlog in Oekraïne.
Rusland stopt niet, en Oekraïne ook niet.
En Oekraïne krijgt niet alleen steun uit de VS.

En stel dat er een wonder gebeurt en Rusland verlaat Oekraïne.

Wat gebeurt er dan met de bodemschatten?
Dat is aan Oekraïne. Daar heeft de VS of EU niet opeens zeggenschap over.

Voor beide mogendheden was het ook eenvoudiger geweest om Rusland gewoon de oorlog te laten winnen en de grondstoffen van Rusland te kopen.
Net zoals we daarvoor ook al hebben gedaan.

Dat hele grondstoffen argument is dan ook een wassen neus.

Aanvankelijk was de verwachting dat de speciale militaire operatie zou slagen en Rusland Oekraïne onder de voet zou lopen.

Zelensky werd zelfs nog een vlucht naar een veilige haven aangeboden.

Het is dat Rusland mede door corruptie de zaken totaal niet op orde had, en Oekraïne tegen de verwachting in vastberaden bleek om het land te verdedigen, de operatie mislukte en Oekraïne het momentum kreeg om de verdediging goed op te pakken.

Anders was Oekraïne nu ofwel een vazalstaat, ofwel een Russisch oblast geworden.
pi_216270935
quote:
This was the most important and most difficult battle for the unit. The enemy forces were dozens of times superior. All the organisms of the unit🇺🇦 UA_REG worked to destroy the enemy and save the life of each fighter of the group. The eight-hour battle showed the presence of the main sign of a warrior - COURAGE, and how high the level of training of the entire unit is. The plot of the movie "300 Spartans" nervously smokes on the side) Not a single fighter of the unit was injured.
Te groot om te delen op twitter helaas, maar heel itneressante beelden alsje het kan openen op tg!

Handjevol special forces slaan een massale aanval van norks af in Kursk

https://t.me/ua_regteam/280
pi_216270993
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het kan dus wèl, precisiebombardementen op militaire doelen.
Kunnen Rusland en Israel nog veel van leren.
  zondag 12 januari 2025 @ 19:30:35 #38
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_216271087
quote:

[..]
Als je een filmpje post met daarop een gebeurtenis, bijvoorbeeld een aanval ergens op, dan is dat duidelijk genoeg, en is verdere duiding niet nodig. Misschien dat iemand vraagt waarom het relevant is, en dan geef je antwoord.

Maar als je een random filmpje van Lyndsey Graham (pardon: Graham Lyndsey volgens de poster) neerpleurt, met geen enkele uitleg waarom precies, en je zegt alleen maar dingen als "Lyndsey Graham zegt het gewoooon!!!", en als dan iemand vraagt: "waar heb je het over?", dat je dan reageert met "OMG! Jullie snappen het niet! OMG!", dan ben je gewoon een trol.

Duiding geven bij zo'n filmpje is dan belangrijk: wat DENK jij dat er gezegd wordt. Want een andere user heeft aan de poster inmiddels uitgelegd wat Lyndsey Graham in dat filmpje zegt, en dat wordt door de poster straal genegeerd. DAAROM is hij een zuigende trol.

Als de mods net zo goed en snel zouden modereren op deze trollen als dat ze mijn posts weghalen, was er helemaal geen probleem geweest in deze draadjes.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_216271094
@BlaZ ik weet dat een ziekenhuis een legitiem doelwit is als er iets militairs gerelateerd bij zit.

Het gaat erom dat die knaap zegt dat je geen voordeel hebt bij het bombarderen van ziekenhuizen, wat gewoon niet klopt. Dan zou het niet verboden zijn geweest want dan deed niemand het.

Zou Nederland beter of slechter af zijn als we hier een paar ziekenhuizen zouden opblazen? Uiteindelijk heeft dat gewoon invloed op je maatschappij, je moreel, je vluchtelingen en uiteindelijk je leger.
pi_216271105
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:10 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Eh dit ziet er heel erg professioneel uit voor het gemiddelde deze oorlog. Dit koop je niet bij Temu, al kan ik je niet de specificaties geven wat je hier precies ziet.
Pas geleden voor de fun mee gedaan met airsoft.
Die gasten hadden dezelfde spullen.
Kan niet zien of de kwaliteit hetzelfde is natuurlijk maar gezien die ene patch met de Amerikaanse vlag zal het waarschijnlijk hetzelfde spul zijn.
  zondag 12 januari 2025 @ 19:33:01 #41
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_216271109
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:57 schreef NatteLont het volgende:

[..]

Gek dat je je dan niet uitspreekt tegen Rusland. Dat is namelijk de enige partij die dat in dit conflict aan het doen is.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  zondag 12 januari 2025 @ 19:38:13 #42
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_216271191
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het is algemeen bekend dat Oekraine civiele doelen gebruikt voor militaire activiteiten.
https://www.amnesty.nl/ac(...)en-burgers-in-gevaar
[..]

Dat rapport van Amnesty is extreem controversieel, ook binnen Amnesty zelf: https://www.theguardian.c(...)legally-questionable

https://www.politico.eu/article/amnesty-ukraine-report-wrong/

https://www.nytimes.com/2(...)-ukraine-russia.html
  zondag 12 januari 2025 @ 19:44:39 #43
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216271262
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:26 schreef skysherrif het volgende:

[..]
En dan is er nog zoveel dat enorm onderbelciht is maar ook dagelijks gebeurd

[ x ]

Afgelopen half jaar alleen al in Kherson.

Deze user hield daar heel lang alles van bij als oorlogsmidaden bewijzen

[ x ]

Of incnediary munitie gebruiken op woonwijken

[ x ]

en noem maar op en noem maar op

Men denkt vaak dat deze oorlog redeljk schoon is, maar in de werkelijkheid zijn er zoveel burgers gewond en gedood al (laat staan wat er met ze gebeurd wat we misschien nog nit weten in bezette gebieden)
Putler is een vieze vuile gore oorlogscrimineel
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216271302
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:12 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wat gebeurt er dan met de bodemschatten?
Dat is aan Oekraïne. Daar heeft de VS of EU niet opeens zeggenschap over.
Voor beide mogendheden was het ook eenvoudiger geweest om Rusland gewoon de oorlog te laten winnen en de grondstoffen van Rusland te kopen. Net zoals we daarvoor ook al hebben gedaan.Dat hele grondstoffen argument is dan ook een wassen neus.
Je kan desnoods met 3 maten of meer gaan meten maar Oekraïne is zo'n beetje eigendom van o.a. Vanguard en Blackrock. Dat was vantevoren allemaal al dik geregeld. Ruim voor de oorlog. Maar dat zegt jou in alle geveinsde onnozelheid allemaal niets natuurljk. Ga eens op onderzoek uit.
pi_216271311
quote:
Maar wat klopt er niet aan het rapport dan?
Dat kan ik nergens terug vinden.
pi_216271336
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:33 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Gek dat je je dan niet uitspreekt tegen Rusland. Dat is namelijk de enige partij die dat in dit conflict aan het doen is.
Nee hoor. Je bent verkeerd voorgelicht.

Maar inderdaad moet iedereen stoppen met oorlog voeren.
Dus ook Rusland. Dus aan de onderhandelingstafel.
  zondag 12 januari 2025 @ 19:53:25 #47
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216271378
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:30 schreef SillyWalks het volgende:

Als je een filmpje post met daarop een gebeurtenis, bijvoorbeeld een aanval ergens op, dan is dat duidelijk genoeg, en is verdere duiding niet nodig. Misschien dat iemand vraagt waarom het relevant is, en dan geef je antwoord.

Maar als je een random filmpje van Lyndsey Graham (pardon: Graham Lyndsey volgens de poster) neerpleurt, met geen enkele uitleg waarom precies, en je zegt alleen maar dingen als "Lyndsey Graham zegt het gewoooon!!!", en als dan iemand vraagt: "waar heb je het over?", dat je dan reageert met "OMG! Jullie snappen het niet! OMG!", dan ben je gewoon een trol.

Duiding geven bij zo'n filmpje is dan belangrijk: wat DENK jij dat er gezegd wordt. Want een andere user heeft aan de poster inmiddels uitgelegd wat Lyndsey Graham in dat filmpje zegt, en dat wordt door de poster straal genegeerd. DAAROM is hij een zuigende trol.
Het interesseert me werkelijk waar helemaal niks of iemand het nou "duidelijk genoeg" vindt of niet. Ga niet eenzijdig zeiken om "duiding". Er zijn de afgelopen 1000+ delen (300.000+ posts dus) een shitload aan filmpjes zonder duiding voorbijgekomen en daar hoorde ik niemand over. Maar nu het een filmpje betreft met een inhoud die niet gepruimd wordt wordt er plotseling om "duiding" gevraagd.

quote:
Als de mods net zo goed en snel zouden modereren op deze trollen als dat ze mijn posts weghalen, was er helemaal geen probleem geweest in deze draadjes.
Het staat eenieder vrij om zijn/haar mening te spuien ook al ben je het niet met ze eens.
  zondag 12 januari 2025 @ 19:57:23 #48
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216271431
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:00 schreef Idisrom het volgende:
Ik las vanmiddag nog even een oude Trouw (van 31 oktober 2024), voordat het bij het oud papier komt.
Op pagina 11 stond iets interessants. Europa koopt nu gas in bij Azerbeidzjan tegen hogere marktprijzen vanwege de boycot van Rusland.
Maar de bevolking van Azerbeidzjan krijgt zelf het veel goedkopere Russische gas geleverd, waardoor er meer duurder Azerbeidzjaans gas naar Europa kan.
Dus profiteert putler alsnog.
Kansloos verhaal.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216271432
twitter

Russische gevangenen door het 155e (beruchte oekraiense brigade waar 1200 deserteurs zouden zijn.)

De brigade zou onderhand een stuk beter werken.
pi_216271487
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:48 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Je kan desnoods met 3 maten of meer gaan meten maar Oekraïne is zo'n beetje eigendom van o.a. Vanguard en Blackrock. Dat was vantevoren allemaal al dik geregeld. Ruim voor de oorlog. Maar dat zegt jou in alle geveinsde onnozelheid allemaal niets natuurljk. Ga eens op onderzoek uit.
Oekraïne is geen eigendom van BlackRock of Vanguard.
Verder valt nog te bezien of Rusland Donbass gaat opgeven.

Wat dat betreft bakken Vanguard en BlackRock er helemaal niets van als deze oorlog bedoeld is om hen macht over Oekraïne te geven.

Verder ben je hier niet op BNW, met je 'onderzoek'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')