Lindsey Graham was anders duidelijk genoeg. Daar viel echt helemaal niets aan toe te voegen.quote:Op zondag 12 januari 2025 17:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar als je vind dat je 'zo erg gelijkt hebt' dat je geen eens meer hoeft uit te leggen zit je in een discussieforum niet op je plek.
Dat kinderkankerziekenhuis dat een tijd geleden in Kyiv werd gebruikt was geraakt door een zeer precieze raket dat kan eigenlijk geen fout zijn geweest.quote:Op zondag 12 januari 2025 17:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat. Maar ik denk dat Oekraiene ziekenhuizen niet bewust zal gebruiken voor militaire activiteiten, maar dat weet ik niet zeker.
Maar kunnen ze ook abusievelijk geraakt worden door die vele raketsalvo's die ze binnenstedelijk afvuren? Of is dat zéér onwaarschijnlijk?
Bij de laatste gejatte verkiezingen moest het rus leger lukasjenko weer komen ontzetten. Die hebben nu hun handen vol.quote:Op zondag 12 januari 2025 17:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zet een kratje bier in op een Wit-Rusland dat over 10 jaar kandidaat EU-lid is.
Jullie hoeven het niet met elkaar eens te worden, 'agree to disagree' is Ook een optiequote:Op zondag 12 januari 2025 17:48 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Dat heb je wel keer op keer laten zien daar je keer op keer aan mij moet vragen wat Lindsey Graham zegt. Als men gaat beginnen over whataboutisms en om je heen roepend de moderatie gaan smeken om 'trollen te bannen' als een mening niet in je straatje past, en het dan keer op keer gaat hebben over wappies dan hoef ik de rest niet echt serieus meer te nemen.
Er zijn nog wel meer dingen waar je geen rekening mee houd. Zoals dat je hier dingen uitbraakt over niet bestaande afspraken, en je houd ook geen rekening met wat het woord afspraak nou eigenlijk precies betekent.quote:Op zondag 12 januari 2025 18:03 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Lindsey Graham was anders duidelijk genoeg. Daar viel echt helemaal niets aan toe te voegen.
Alleen voor jou, met kennelijk een beperking om zijn woorden te begrijpen, toch nog te moeilijk.
Daar houd ik dus geen rekening mee.
Het is algemeen bekend dat Oekraine civiele doelen gebruikt voor militaire activiteiten.quote:Op zondag 12 januari 2025 17:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat. Maar ik denk dat Oekraiene ziekenhuizen niet bewust zal gebruiken voor militaire activiteiten, maar dat weet ik niet zeker.
Maar kunnen ze ook abusievelijk geraakt worden door die vele raketsalvo's die ze binnenstedelijk afvuren? Of is dat zéér onwaarschijnlijk?
quote:Oekraïense troepen brachten burgers in gevaar door bases te bouwen en wapensystemen te gebruiken in woonwijken, scholen en ziekenhuizen.
Dit is in strijd met het internationaal humanitair recht en brengt burgers in gevaar, omdat burgerobjecten hierdoor in militaire doelen veranderen. Bij daaropvolgende Russische aanvallen in bevolkte gebieden werden burgers gedood en burgerinfrastructuur vernietigd.
‘We hebben een patroon gedocumenteerd van Oekraïense strijdkrachten die burgers in gevaar brengen en de oorlogswetten overtreden wanneer ze opereren in bevolkte gebieden’, zegt Agnès Callamard, secretaris-generaal van Amnesty International. ‘Het feit dat het land zich moest verdedigen, ontslaat het Oekraïense leger niet van de verplichting het internationaal humanitair recht te respecteren.’
Rusland gooit er vaak een paar minuten laten een tweede bom of raket op om de hulpverleners ook dood te maken.quote:Op zondag 12 januari 2025 17:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hier is overigens nog veel meer data over te vinden wat de casus nóg duidelijker maakt:quote:Op zondag 12 januari 2025 17:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Welke afspraken heb je het over?
Dit is trouwens een grafiek over oekrainers zich wilde aansluiten bij de NAVO.
[ afbeelding ]
Als putin dus niet binnengevallen was, had oekraine waarschijnlijk nog steeds niet bij de NAVO gewild.
Ok, das niet zo fraai nee..quote:Op zondag 12 januari 2025 18:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat Oekraine civiele doelen gebruikt voor militaire activiteiten.
https://www.amnesty.nl/ac(...)en-burgers-in-gevaar
[..]
Zijn daar bewijzen van?quote:Op zondag 12 januari 2025 18:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland gooit er vaak een paar minuten laten een tweede bom of raket op om de hulpverleners ook dood te maken.
Dat is dan ook per ongeluk?
heel slim van hem want als Poetin gaat , en dat kan best op een of andere manier, dan gaat hij ookquote:Op zondag 12 januari 2025 17:55 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik denk dat we eerst nog een conflictje over Belarus krijgen. Lukashenko distantieert zich langzaam van het Kremlin en heeft bovendien niet het eeuwige leven. En als je het zijn bevolking vraagt dan horen ook zij liever bij Europa.
waarom reageer je niet op mij maar wel op hem.quote:
https://www.justsecurity.(...)-double-tap-strikes/quote:
quote:Russia uses a range of deadly tactics that are illegal under international law, including intentionally dropping glide bombs on civilian areas and firing directly at civilian infrastructure; on May 25, for example, Russia killed 18 people in its deadliest attack in weeks when it launched bombs at a Kharkiv hypermarket.
But less than a week earlier, on May 19, came another kind of coldblooded Russian assault: troops fired two Iskandar missiles on a recreation center north of Kharkiv, but not simultaneously - the second strike arrived once rescue workers and others had arrived on the scene. At least seven people were killed and 28 wounded, with the injured including a paramedic and two police officers. A little more than a week later, on May 31, Russia once again targeted Kharkiv in this manner - known as a double-tap strike -- hitting a multi-story residential building in a second strike shortly after the first. At least one person was killed and 23 were injured, with the injured including an emergency medical worker. Just this past weekend, the Russian military conducted another double-tap attack in Nikopol in the industrial Dnipropetrovsk region in southeastern Ukraine, when the Russian military struck the same site three times, including twice after their initial attack and once rescuers had arrived on the scene to provide emergency support.
In 2016 was hij het zelfstandige land Oekraïne al binnengevallen en de Krim geannexeerd en heeft daarmee de afspraken uit het Boedapest memorandum geschonden op de grofste wijze…quote:Op zondag 12 januari 2025 17:32 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Ik wil helemaal geen enkel geweld in de wereld! Stop de oorlog.
Geen kwestie van niet willen maar de oorzaak van deze oorlog begon niet bij de inval van Rusland.
En ik ben er eerlijk over. Het is nogal gecompliceerd na jarenlange provocatie en wapenopbouw aan de Russische grenzen van de NATO en de USA. Dat waren niet de afspraken na de val van de muur tussen Oost en West Berlijn. Daarom verwijs ik dus ook naar Jeffrey Sachs. Ik kan dat toch allemaal niet op gaan typen hier.![]()
De Trailer
“Veel heethoofden in de Verenigde Staten wilden dat Rusland verder uiteenviel. 1991 was niet genoeg; het beëindigen van de Sovjet-Unie. Rusland moest uit elkaar vallen.” Professor Jeffrey Sachs:
En dat ging van kwaad tot erger.
Putin wilde de opbouw van NATO wapentuig tegen de afspraken van wederzijdse ontwapening weg hebben van zijn grenzen. En geen gesodemieter om Oekraïne op te zetten tegen Rusland.
Hier waarschuwde hij jaren geleden al voor. Geen oorlog!
Je hoeft hem niet te geloven. Dat is vers twee,
Bedenk dat voor jezelf maar. Daar ga ik niet over.
Maar dit is in ieder geval wat hij allemaal zei tegen de pers destijds.
2016
Bekijk deze YouTube-video
En niet de enigequote:Op zondag 12 januari 2025 18:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ x ]
Nog beter, een voorbeeld van een double tap op een ziekenhuis
Omdat hij raak schiet op mijn opmerking.quote:Op zondag 12 januari 2025 18:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
waarom reageer je niet op mij maar wel op hem.
In ieder geval, wat me het meest bijblijft van dit verhaal
[ afbeelding ]
Clustermunitie gebruik van de Russen op een woonwijk. Waarom zou je clustermunitie gebruiken om een opslagplaats te vernietigen als cluster anti personeel is.
Daarnaast vind ik dit artikel zeer naief, Kharkiv, Mykolaiv, Bakhmut worden genoemd dat waren letterlijk frontsteden waarvan sommige direct werden aangevalen of half omsingeld waren.
Heftige beelden.quote:Op zondag 12 januari 2025 18:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ x ]
Nog beter, een voorbeeld van een double tap op een ziekenhuis
Alles hier is per definitie vastgelegd. Dus de waarheid wat precies gezegd is kan altijd achterhaald worden.quote:Op zondag 12 januari 2025 16:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Allicht, al doet het figuur waar je op reageerde dat vrij actief. Maar dommetje spelen kan aantrekkelijk zijn.
Er zijn verschillende punten hieromtrent te maken:quote:Op zondag 12 januari 2025 17:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook gelezen. Walgelijk wat er gebeurt.quote:
Nou, spreek je maatje php er dan maar eens op aan.quote:Op zondag 12 januari 2025 18:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Alles hier is per definitie vastgelegd. Dus de waarheid wat precies gezegd is kan altijd achterhaald worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |