abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216272659
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:15 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Daarbij wordt dus geïnsinueerd dat NAVO doelbewust deze oorlog heeft uitgelokt en mede schuldig is aan vele burgerdoden.

Dat is gewoon complete lariekoek en victim blaming.
Niet NAVO maar de USA is daar wel bij betrokken.
En die is toevallig een zwaargewicht binnen de NAVO.
pi_216272669
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:12 schreef LXIV het volgende:

[..]
Daar gaat het stuk niet over. Het gaat over de gevolgen voor Europa en de NAVO van destijds bij uitbreiding naar oost Europa. Bollkensteijn zag dat Rusland dit als bedreigend zou gaan zien en dat dit tot onvoorziene gevolgen kon g gaan leiden.
NAVO-uitbreiding/expansie is een Russisch frame. Landen bepalen zelf bij welke bondgenootschappen ze zich aansluiten. Bovendien dienen landen zelf een verzoek in en moeten alle NAVO-landen democratisch akkoord gaan met het verzoek.
  zondag 12 januari 2025 @ 21:21:43 #153
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216272679
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:19 schreef LXIV het volgende:

[..]
Hij geeft -heel scherp- al in 1998 een voorspelling over hoe het krachtenveld tussen navo en Rusland zich de komende 25 jaar dreigt te ontwikkelen en waarschuwt hiervoor. Dat hebben niet veel mensen hem nagedaan.
Wat het vooral geniaal maakt was toen hij dat stuk schreef, Poetin nog een beetje haar had en officier bij de FSB was. Maar blijkbaar voelde hij ook aan dat bij de Russische top en Jeltsin dit zeer precair lag.

Stuk komt uit begin 97

Iets anders:

Wat bedoelt ie hieer?

quote:
We mogen Moskou geen vetomacht over de uitbreiding geven. Maar evenmin mag Warschau een veto over de niet-uitbreiding hebben. De Polen afwijzen is moeilijk. Maar nog veel moeilijker zal het zijn hen in de navo op te nemen om vervolgens de Baltische staten buiten de deur te houden. Want die staten ook opnemen houdt niemand voor wenselijk. Ze zijn militair onverdedigbaar. Bovendien hebben ze tot de Sovjet-Unie behoord - wat van Polen niet kan worden gezegd - en zijn ze dus voor Moskou extra gevoelig.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216272682
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:08 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Het is inderdaad een alternatieve wereld. Je begint het door te krijgen
Oh, vanaf het begin al.

De platte aarde is er niets bij.

Heb je daar al zelf onderzoek naar gedaan?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216272710
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:21 schreef phpmystyle het volgende:
Maar blijkbaar voelde hij ook aan dat bij de Russische top en Jeltsin dit zeer precair lag.

Ja, hij had weinig moeite met de imperialistische aard van dat land aanvoelen.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  zondag 12 januari 2025 @ 21:23:07 #156
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216272711
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:20 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ook daar heb ik het niet over gehad.
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 17:05 schreef spicymchaggis het volgende: [..] Jij weet net zo goed als iedereen dat het niet om gewone burgers gaat, maar om mensen in met zeer nauwe banden met het Russische regime of die daar zelfs onderdeel van vormen. M.a.w. legitieme doelwitten.
The End Times are wild
  zondag 12 januari 2025 @ 21:24:32 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216272728
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
NAVO-uitbreiding/expansie is een Russisch frame. Landen bepalen zelf bij welke bondgenootschappen ze zich aansluiten. Bovendien dienen landen zelf een verzoek in en moeten alle NAVO-landen democratisch akkoord gaan met het verzoek.
Dit is geschreven door Bolkenstein in 1998, nog voordat deze uitbreiding überhaupt aangevangen had. Lees het artikel dan eerst.
The End Times are wild
pi_216272757
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Deze oorlog toont nog maar weer eens de noodzaak van het Navo lidmaatschap voor buurlanden van de Russen aan. Zonder de Navo zou het Russische imperialisme en expansionisme geen grenzen kennen.
  zondag 12 januari 2025 @ 21:29:05 #159
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216272799
quote:
In Amerika is hetzelfde proces aan de gang. Zeker, zwaargewichten als Henry Kissinger en de nieuwe minister van Buitenlandse Zaken Madeleine Albright willen de uitbreiding. Maar Sam Nunn, de vroegere zeer gerespecteerde voorzitter van de defensiecommissie in de Senaat, heeft nooit een geheim van zijn twijfel gemaakt. Joseph Biden, nu de belangrijkste democraat in de commissie voor buitenlandse zaken van de Senaat, koestert ook bedenkingen.
Laat dit even inzinken..
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216272820
quote:

[..]
Wat het vooral geniaal maakt was toen hij dat stuk schreef, Poetin nog een beetje haar had en officier bij de FSB was. Maar blijkbaar voelde hij ook aan dat bij de Russische top en Jeltsin dit zeer precair lag.

Stuk komt uit begin 97

Iets anders:

Wat bedoelt ie hieer?
[..]

Geniaal ja dat Bolkenstein in 1998 al doorhad dat Rusland een imperialistisch monster was wat zijn honger naar lebensraum wilde vullen terwijl jij dat in 26 jaar later nog steeds niet door hebt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_216272822
quote:
⚡️Ukraine ready to return North Korean POWs to Kim Jong Un or find 'other ways,' Zelensky says.

"Ukraine is ready to hand over his people to Kim Jong-un if he can organize their exchange for our soldiers...For those North Korean soldiers who do not want to return, there may be some other ways."

https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lfkzsjccws27
Gaan ze terug executeert Kim ze waarschijnlijk en verdwijnt de familie in een kamp. Gaan ze niet terug verdwijnt de familie in een kamp. Lastige keuze. Maar reken maar dat Oekraïne aan de Norks duidelijk gaat maken dat ze een nieuwe start kunnen maken als ze zich overgeven. Doen ze bij gewone Orks ook.
pi_216272833
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dit is geschreven door Bolkenstein in 1998, nog voordat deze uitbreiding überhaupt aangevangen had. Lees het artikel dan eerst.
Ik stel dat het een Russisch frame is dat jij hier tentoonspreidt, artikel van Bolkestein of niet.
  zondag 12 januari 2025 @ 21:33:15 #163
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216272839
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:31 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Geniaal ja dat Bolkenstein in 1998 al doorhad dat Rusland een imperialistisch monster was wat zijn honger naar lebensraum wilde vullen terwijl jij dat in 26 jaar later nog steeds niet door hebt.
Dat schrijft hij niet.
Hij schreef dat wij rekening moeten houden met Moskou, en als we dat niet doen dat we dan in onmin zouden raken. En dat heeft hij voortreffelijk gezien. Die respect voor die man.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216272841
quote:

Iets anders:

Wat bedoelt ie hieer?
[..]

Dat Polen nooit onderdeel is geweest van de Soviet-Unie wat ik je hier pas nog heb uitgelegd.
  zondag 12 januari 2025 @ 21:34:28 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216272855
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Ik stel dat het een Russisch frame is dat jij hier tentoonspreidt, artikel van Bolkestein of niet.
Die korte samenvatting was toch echt van Bolkrnsteijn. Of is ook hij al met terugwerkende kracht in de tijd beïnvloed door de Russen?
The End Times are wild
pi_216272857
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:33 schreef phpmystyle het volgende:
Dat schrijft hij niet.
Niet met zoveel woorden nee.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_216272859
De inval van 2022 is een gevolg van Polen in Navo in 1999 begrijp ik?
  zondag 12 januari 2025 @ 21:34:46 #168
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216272862
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:34 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die korte samenvatting was toch echt van Bolkrnsteijn. Of is ook hij al met terugwerkende kracht in de tijd beïnvloed door de Russen?
Die man is betaald met Roebels _O-
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 12 januari 2025 @ 21:35:34 #169
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216272871
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:33 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat Polen nooit onderdeel is geweest van de Soviet-Unie wat ik je hier pas nog heb uitgelegd.
Zat gewoon onder de knoet van Moskou. Officieus.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216272888
quote:
"I want to live in Ukraine." Zelensky posted a new video showing North Koreans being interrogated. One soldier says he didn’t know he was sent to fight in Ukraine and believes the trip is just a regular training exercise, unaware of his true destination.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfl2itkzy22b
pi_216272892
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat schrijft hij niet.
Hij schreef dat wij rekening moeten houden met Moskou, en als we dat niet doen dat we dan in onmin zouden raken. En dat heeft hij voortreffelijk gezien. Die respect voor die man.
Het is bezopen om dingen te laten omdat Rusland dat niet wil. En het is nog meer bezopen dat jij in dat frame meegaat omdat iemand dat in 199u schreef.

Ook niet meer dan terecht dat z'n belachelijke motie toen werd afgewezen.
  zondag 12 januari 2025 @ 21:39:40 #172
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216272932
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:36 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Het is bezopen om dingen te laten omdat Rusland dat niet wil. En het is nog meer bezopen dat jij in dat frame meegaat omdat iemand dat in 199u schreef.
Zo werkt complexe geopolitiek niet.
Dit is heel wat anders als een lastige collega die weigert zijn koffiebeker op te ruimen bij de palletsorteermachine.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216272937
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zat gewoon onder de knoet van Moskou. Officieus.
Dat is toch heel wat anders. Je vraagt wat hij bedoelt. Het is gewoon een feit dat hij benoemd.
pi_216272942
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Laat dit even inzinken..
Indertijd leefde nog de naïeve gedachte dat de Russen hun barbaarse aard eindelijk afgeschud hadden en dat zij mede dankzij o.a. "wandel durch handel" onderdeel zouden kunnen gaan vormen van de beschaafde wereld. Het Russische bloed kruipt echter waar het niet gaan kan en daarmee is het ongelijk van degenen die indertijd bedenkingen hadden dan ook aangetoond.
pi_216272949
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zo werkt complexe geopolitiek niet.
Dit is heel wat anders als een lastige collega die weigert zijn koffiebeker op te ruimen bij de palletsorteermachine.
Ik zie dat je nog steeds in het frame meegaat dat Rusland Oekraïne is binnengevallen omdat de NAVO niet in de pas van Kremlin liep.

Dat is gewoon pertinente onzin. Als de navo niks had gedaan was Rusland net zo goed die oorlog gestart.

Plus dat ze daarbij diverse afspraken hebben overtreden die ze zelf nota bene hebben gemaakt met het Westen.

Maar nee jij bent een expert op geopolitiek hoor. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')