abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216271587
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:51 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Nee hoor. Je bent verkeerd voorgelicht.

Maar inderdaad moet iedereen stoppen met oorlog voeren.
Dus ook Rusland. Dus aan de onderhandelingstafel.
Fout: Rusland moet oprotten uit Oekraïne. Als Oekraïne de wapens neerlegt, wordt er genocide gepleegd door de Russen.
pi_216271610
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:20 schreef LXIV het volgende:
Zelfs politici zijn geen legitieme doelwitten
Tenzij ze commander-in-chief of een hoge officier zijn.
pi_216271619
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:20 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee. Een burger op skivakantie is geen legitiem militair doelwit. Ook niet wanneer ze nauwe banden hebben met de overheid. Zelfs politici zijn geen legitieme doelwitten, want geen combattant. Zelfs militairen die daar op skivakantie gaan zijn in die hoedanigheid geen legitiem doelwit.
Die "burgers" hoeven helemaal geen militair doelwit te zijn aangezien we inlichtingendiensten hebben voor zulke werkzaamheden. Het is ook de perfecte aanpak van een gangstervolk als de Russen aangezien het dezelfde taktiek is die zij zelf hanteren en waar ze dus ook gevoelig voor zijn. Vandaar het het continu jeremiëren van de Russen over "Nazi's"; dat is nl. tot nu toe hun enige tegenstander geweest die hen op dezelfde wijze bestreed als hoe ze hun oorlogen zelf voeren; nietsontziend en zonder respect voor burgerlevens. Daar heeft een barbaars volk als de Russen diep ontzag voor, niet voor "de-escalatie" en "afspraken".
  zondag 12 januari 2025 @ 20:17:09 #54
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216271706
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:11 schreef Ulx het volgende:
Tenzij ze commander-in-chief of een hoge officier zijn.
Over die eerste zou je nog kunnen discussieren... Is een mindef een combattant of niet?

Die tweede lijkt me duidelijk.
  zondag 12 januari 2025 @ 20:18:12 #55
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216271728
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:12 schreef spicymchaggis het volgende:

Die "burgers" hoeven helemaal geen militair doelwit te zijn aangezien we inlichtingendiensten hebben voor zulke werkzaamheden. Het is ook de perfecte aanpak van een gangstervolk als de Russen aangezien het dezelfde taktiek is die zij zelf hanteren en waar ze dus ook gevoelig voor zijn. Vandaar het het continu jeremiëren van de Russen over "Nazi's"; dat is nl. tot nu toe hun enige tegenstander geweest die hen op dezelfde wijze bestreed als hoe ze hun oorlogen zelf voeren; nietsontziend en zonder respect voor burgerlevens. Daar heeft een barbaars volk als de Russen diep ontzag voor, niet voor "de-escalatie" en "afspraken".
Het gaat er om of ze combattant zijn of niet, meer smaken heb je niet.

quote:
Wie is een combattant onder het humanitair oorlogsrecht?

Volgens het Derde Verdrag van Genève van 1949 hebben verschillende categorieën personen de status van combattant in een internationaal gewapend conflict. De meest voorkomende categorie bestaat uit alle leden van de strijdkrachten van een partij bij het conflict, met uitzondering van medisch en religieus personeel. Ook leden van andere milities en vrijwilligerskorpsen van een partij bij het conflict zijn combattanten, mits zij voldoen aan bepaalde voorwaarden, waaronder het openlijk dragen van wapens. Het Eerste Aanvullend Protocol bij de Verdragen van Genève omschrijft combattanten als leden van alle georganiseerde strijdkrachten, groepen en eenheden die onder een bevel staan dat tegenover een conflictpartij verantwoordelijk is voor het gedrag van zijn ondergeschikten.
pi_216271738
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:48 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Je kan desnoods met 3 maten of meer gaan meten maar Oekraïne is zo'n beetje eigendom van o.a. Vanguard en Blackrock. Dat was vantevoren allemaal al dik geregeld. Ruim voor de oorlog. Maar dat zegt jou in alle geveinsde onnozelheid allemaal niets natuurljk. Ga eens op onderzoek uit.
En jawel hoor, we hebben er weer een. _O-
  zondag 12 januari 2025 @ 20:19:27 #57
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216271746
quote:

[..]
Het is wel totaal ongewenst. Ondanks dat rijke Russen de oorlogsindustrie (in)direct sponsoren en in Rusland de scheidslijnen allemaal wat vager zijn kan je er gif op innemen (pun intended) dat Westerse toeristen ook ineens uit ramen gaan vallen als we hieraan gaan beginnen.

Daarnaast dient het ook niet echt een doel.
pi_216271747
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:00 schreef Idisrom het volgende:
Ik las vanmiddag nog even een oude Trouw (van 31 oktober 2024), voordat het bij het oud papier komt.
Op pagina 11 stond iets interessants. Europa koopt nu gas in bij Azerbeidzjan tegen hogere marktprijzen vanwege de boycot van Rusland.
Maar de bevolking van Azerbeidzjan krijgt zelf het veel goedkopere Russische gas geleverd, waardoor er meer duurder Azerbeidzjaans gas naar Europa kan.
Prima toch? We doen hetzelfde met India.

India koopt gas in Rusland, exporteert dat naar andere landen voor dollars en euro's. Maar India betaalt Rusland in rupees die Rusland moet besteden in....India. Kortom, wij hebben nog steeds gas tegen een prijs iets boven de limiet. India krijgt westerse valuta en maakt daar een leuke winst mee. En als kers op de taart dwingen ze Rusland te investeren in hun land. Rusland is fucked. Die kunnen de winst niet investeren in de oorlog.
  zondag 12 januari 2025 @ 20:20:48 #59
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_216271771
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:51 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Nee hoor. Je bent verkeerd voorgelicht.

Nou, leg maar uit dan, wie is nog meer Oekraïne aan het binnenvallen om de grondstoffen te roven?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  zondag 12 januari 2025 @ 20:21:06 #60
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216271779
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:10 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Fout: Rusland moet oprotten uit Oekraïne. Als Oekraïne de wapens neerlegt, wordt er genocide gepleegd door de Russen.
Dat is niet waar.
Toon dat eens aan.

Je kan niet zomaar iemand of landen beschuldigen van genocide. Want dat is aantoonbaar onjuist.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 12 januari 2025 @ 20:21:43 #61
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216271794
quote:

[..]
Als je hieraan begint gaan ook onze levens eraan in het buitenland. Het is serieus de weg plaveien naar de hel.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216271805
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:18 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het gaat er om of ze combattant zijn of niet, meer smaken heb je niet.
[..]

Dat interesseert de Russen zelf ook niet wanneer het om in het buitenland verblijvende dissidenten gaat, dus wat mij betreft mogen leden van de Russische elite gewoon tot legitieme doelen verklaard worden.
  zondag 12 januari 2025 @ 20:22:55 #63
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_216271808
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Rusland is fucked.
Dar horen we al een aantal jaar. Echter komt die geur van ontbinding toch echt van Europese bodem.
Heel veel sambal
  zondag 12 januari 2025 @ 20:23:07 #64
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216271812
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het is wel totaal ongewenst. Ondanks dat rijke Russen de oorlogsindustrie (in)direct sponsoren en in Rusland de scheidslijnen allemaal wat vager zijn kan je er gif op innemen (pun intended) dat Westerse toeristen ook ineens uit ramen gaan vallen als we hieraan gaan beginnen.

Daarnaast dient het ook niet echt een doel.
Godzijdank.
Toch nog een vlaag van gezond verstand.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 12 januari 2025 @ 20:23:46 #65
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216271818
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:22 schreef spicymchaggis het volgende:

Dat interesseert de Russen zelf ook niet wanneer het om in het buitenland verblijvende dissidenten gaat, dus wat mij betreft mogen leden van de Russische elite gewoon tot legitieme doelen verklaard worden.
Zo werkt het dus niet.

Ik vond een hoop Afghanen (lees:Taliban) ook knap kut maar dat gaf me geen vrijbrief om alles en iedereen in TK/DRW maar om zeep te helpen.
  zondag 12 januari 2025 @ 20:24:11 #66
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216271824
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Prima toch? We doen hetzelfde met India.

India koopt gas in Rusland, exporteert dat naar andere landen voor dollars en euro's. Maar India betaalt Rusland in rupees die Rusland moet besteden in....India. Kortom, wij hebben nog steeds gas tegen een prijs iets boven de limiet. India krijgt westerse valuta en maakt daar een leuke winst mee. En als kers op de taart dwingen ze Rusland te investeren in hun land. Rusland is fucked. Die kunnen de winst niet investeren in de oorlog.
Dit is natuurlijk wel ongewenst omdat over de rug van modale Westerlingen een land als India misbruikt maakt van de situatie.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216271828
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als je hieraan begint gaan ook onze levens eraan in het buitenland. Het is serieus de weg plaveien naar de hel.
"Onze" levens zijn er al aangegaan. Ga anders eens zelf op onderzoek uit; MH17 en KE007 zijn prima zoektermen om mee te beginnen. ^O^
  zondag 12 januari 2025 @ 20:24:43 #68
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216271830
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:22 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Toon dat eens aan dat Russen in het buitenland burgers uit het Westen omlegt?
Laat daar eens wat bronnen van zien.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 12 januari 2025 @ 20:25:27 #69
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216271839
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:24 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
"Onze" levens zijn er al aangegaan. Ga anders eens zelf op onderzoek uit; MH17 en KE007 zijn prima zoektermen om mee te beginnen. ^O^
Dat waren dramatische ongelukken met Russische luchtverdediging. Stelletje koekenbakkers zijn het.
Maar het was niet hun intentie.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216271840
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Over die eerste zou je nog kunnen discussieren... Is een mindef een combattant of niet?

Die tweede lijkt me duidelijk.
Het ICC zegt dat je een mindef of premier moet arresteren, dan lijkt me daarmee de vraag beantwoord of ze legitieme doelwitten zijn.
  zondag 12 januari 2025 @ 20:25:31 #71
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216271841
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk wel ongewenst omdat over de rug van modale Westerlingen een land als India misbruikt maakt van de situatie.
India is royaal geneukt door de Engelsen. Dat gun ik ze wel.
  zondag 12 januari 2025 @ 20:25:46 #72
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216271843
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]
India is royaal geneukt door de Engelsen. Dat gun ik ze wel.
Ok true.
Daar heb je punt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216271880
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:23 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zo werkt het dus niet.

Ik vond een hoop Afghanen (lees:Taliban) ook knap kut maar dat gaf me geen vrijbrief om alles en iedereen in TK/DRW maar om zeep te helpen.
Van die willekeurige Afghanen was niet vast te stellen of ze lid van de taliban waren. Tot de Russische elite behoor je enkel wanneer je onderdeel van het regime bent.
pi_216271884
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De een zijn dood is de ander zijn brood. Het is geen door God gegeven recht dat je weinig voor je aardgas zou moeten betalen.
  zondag 12 januari 2025 @ 20:29:56 #75
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_216271898
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:48 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar wat klopt er niet aan het rapport dan?
Dat kan ik nergens terug vinden.
Mischien even de artikelen lezen die ik geplaatst heb:

Er klopt eigenlijk helemaal niks van. Rusland valt Oekraïne steden aan, en dan gaat Amnesty niet zeuren dat Rusland DAT doet, maar dat Oekraïne zich verdedigt.

Ze betrokken helemaal geen Oekraïense delegatie van hun eigen organisatie bij hun 'onderzoek'.

Oekraïne deed er juist alles aan om burgers te evacueren uit belegerde steden.

Steden/dorpen waar het Oekraïense leger niet aanwezig was waren er vaak erger aan toe qua burgerslachtoffers die Russen, zie Bucha en Irpin.

Ze baseerden zich op interviews gehouden in Russische infiltratiekampen, onder het toeziend oog van de Russen.

Etc.

En dan ook nog het feit dat een van de onderzoekers zich verschansde in hotels waar journalisten haar nooit het veld in zagen gaan. Het is te raden hoe ze haar onderzoek heeft gedaan. Maar dat staat niet in de artikelen, daarvoor moet je dieper graven 😉
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')