abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216015486
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_216015549
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
Ome Etto aan de kerstdis, lijkt me een prachtig recept voor een gezellige avond.
Gewoon geen drank voor hem inschenken, dan komt het waarschijnlijk wel goed 14.gif
  donderdag 26 december 2024 @ 20:19:46 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216015595
Ik heb gelukkig geen ouders of schoonouders die zo nodig hun politieke monologen moeten gaat droppen bij kerstdiners. En ook geen mislukte ooms die er maar uit een soort plichtsbesef bij worden gevraagd. Wel fijn.

Het was dus wel een gezellige kerst. B:)B
pi_216016242
Waarom zou je je überhaupt druk maken om wat iemand anders zijn mening is of daar boos over worden.

We hoeven niet allemaal hetzelfde te denken over een onderwerp.

Fijne feestdagen allemaal.
pi_216016282
De relatie met mijn ouders is wel serieus beschadigd sinds ze er vorig jaar voor uit zijn gekomen dat ze PVV stemmen. En zich sinds de winst van Wilders ook een soort van geëmancipeerd voelen om openlijk racistisch te zijn. Ben gisteren even langsgeweest met mijn gezin, maar er vallen vooral lange stiltes omdat vrijwel alle gespreksonderwerpen inmiddels beladen zijn.
  donderdag 26 december 2024 @ 21:52:39 #6
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_216016668
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2024 21:21 schreef Lt.Bookman het volgende:
De relatie met mijn ouders is wel serieus beschadigd sinds ze er vorig jaar voor uit zijn gekomen dat ze PVV stemmen. En zich sinds de winst van Wilders ook een soort van geëmancipeerd voelen om openlijk racistisch te zijn. Ben gisteren even langsgeweest met mijn gezin, maar er vallen vooral lange stiltes omdat vrijwel alle gespreksonderwerpen inmiddels beladen zijn.
Je vraagt je dan toch af; waren ze dan stiekem die hele tijd verkapt racistisch, of worden ze meegesleurd in de tijd en zijn ze dat opeens geworden?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_216016980
quote:
Zijn ze de confrontatie ook echt aan het zoeken? Je zou denken dat er duizenden andere onderwerpen zijn waar je over kan praten. Ik zou zeggen probeer dat te zoeken.
pi_216017027
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 20:19 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb gelukkig geen ouders of schoonouders die zo nodig hun politieke monologen moeten gaat droppen bij kerstdiners. En ook geen mislukte ooms die er maar uit een soort plichtsbesef bij worden gevraagd. Wel fijn.

Het was dus wel een gezellige kerst. B:)B
Dan zullen je ouders geen D66 stemmen denk ik ;)
Wel fijn. Er zijn duizenden andere onderwerpen dus focus daar idd dan op
  donderdag 26 december 2024 @ 22:20:58 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216017043
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 22:19 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Dan zullen je ouders geen D66 stemmen denk ik ;)
Wel fijn. Er zijn duizenden andere onderwerpen dus focus daar idd dan op
Mijn vader 9 van de 10 keer D66. Mijn moeder altijd PvdA of CDA. En mijn broer ook altijd D66.
pi_216017059
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 22:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Mijn vader 9 van de 10 keer D66. Mijn moeder altijd PvdA of CDA. En mijn broer ook altijd D66.
Iig geen randpartijen, maar als je dan discussies hebt dan zijn het toch over punten waar je het in feite mee eens over bent?
  donderdag 26 december 2024 @ 22:36:55 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216017303
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 22:21 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Iig geen randpartijen, maar als je dan discussies hebt dan zijn het toch over punten waar je het in feite mee eens over bent?
We hebben eigenlijk nooit hele discussies. We hebben het wel eens over de politiek. Maar dan meer in humoristische zin. Of hoe we bepaalde dingen zien.

Ik ben ook de enige die echt actief is in de politiek. De anderen stemmen alleen en zien wel eens wat in de media.
  donderdag 26 december 2024 @ 22:37:25 #12
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216017313
Ik gun met terugwerkende kracht iedereen een leuke kerst die het leuk wilde hebben, in welk gezelschap dan ook. Hopelijk is dat ook gelukt. Die voor je.
pi_216018791
quote:
5s.gif Op donderdag 26 december 2024 21:52 schreef JAM het volgende:

[..]
Je vraagt je dan toch af; waren ze dan stiekem die hele tijd verkapt racistisch, of worden ze meegesleurd in de tijd en zijn ze dat opeens geworden?
Het heeft er altijd wel in gezeten. Maar alle remmen zijn los nu Wilders mainstream is.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 22:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Zijn ze de confrontatie ook echt aan het zoeken? Je zou denken dat er duizenden andere onderwerpen zijn waar je over kan praten. Ik zou zeggen probeer dat te zoeken.
De eerste maanden na de verkiezingen waren ze verschrikkelijk, ging alleen maar over buitenlanders. Inmiddels wordt er gewoon helemaal niks meer gezegd en ik vind dat wel prima. Het is ze ook vooral om de kleinkinderen te doen, die zagen ze ook steeds minder omdat ik niet graag meer langskwam. Ik denk niet dat ze op mijn partner en mij zitten te wachten, we leven in een totaal andere wereld. Fun fact trouwens: mijn partner is zelf als vluchteling hier gekomen _O-
pi_216018960
Pff wat verschrikkelijk lijkt me dat zeg. Voelt dan toch alsof je je ouders een beetje kwijtgeraakt bent.

Meteen ook gelijk zo haatvol en verbitterd dan. Je zou toch wel denken goh, probeer het leuk te maken met Kerst. Je hebt nog 363 andere dagen om de godganse dag over kutbuitenlanders te praten. Dat was tijdens corona ook al zo natuurlijk. Als je eenmaal pro-wap was geworden bestond er geen ander gespreksonderwerp meer
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 27 december 2024 @ 00:20:02 #15
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_216018978
De familieleden waar ik kerst mee vier houden er gelukkig geen al te bizarre politieke ideeën op na, dus dat is allemaal niet zo'n punt.

We koken voor ons doen vrij uitgebreid met de kerst, dus op de 24e hadden we daar geen zin in en heb ik een patatje gehaald. Dan zit je toch even te wachten en begin je een praatje met die patatbakker... zegt-ie opeens uit het niks "vooral de mensen die gevaccineerd zijn, zijn nu ziek". Dus ja, dit soort gare shit kun je overal tegenkomen. Wel iets makkelijker bij de snackbar om het te negeren, dat wel :+
pi_216020230
Ik heb een gezellige kerst gehad. Gelukkig geen links-georiënteerde familieleden aanwezig die zoals gewoonlijk een kerstdis kunnen verpesten met hun oeverloze gelul.
pi_216020346
quote:
Dat kan ik me goed voorstellen. Een racistische oom oid (die heb ik ook aan mijn vrouw haar kant) kun je nog ontlopen, je ouders wil je toch blijven zien. En een ander onderwerp aansnijden werkt in jouw geval, als je partner een vluchteling is, al helemaal niet. Want waar praat je dan nog over? Sterkte hiermee en hopelijk zien ze ooit in wat voor populistische, polariserende bedrieger Wilders eigenlijk is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 27 december 2024 @ 08:33:18 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216020768
Sowieso zie je vaak bij die gefrustreerde figuren dat ze overal ongevraagd hun politieke diarree komen spuien, hopend op een "zo is het maar net"-reactie.
  vrijdag 27 december 2024 @ 11:20:26 #19
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216022572
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 19:40 schreef mcmlxiv het volgende:
Blijkbaar is Geert het niet helemaal met Wim Alex eens. Nederland is blijkbaar van Geert, althans dat zegt hij. Ons, kan toch niet anders opgevat worden dan dat hij vindt dat Nederland van de PVV en zijn aanhangers moet zijn.

En PVV, dat is Geert, Geert en alleen maar Geert. Lang leve Keizer Geert dan maar! Om het in de beste traditie van de PVV van de jaren 30/40 te zeggen. Hoezee, Hoezee, Hoezee!
Grappig idd, als iemand niet aan 'ons' doet is het wel Geert. Ik vind het overigens beschamend dat hij de noodzaak voelde om nog even met kerst een sneer te geven aan 'buitenlanders'. Wat voor klootzak moet je zijn om dit te doen!
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 05:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat kan ik me goed voorstellen. Een racistische oom oid (die heb ik ook aan mijn vrouw haar kant) kun je nog ontlopen, je ouders wil je toch blijven zien. En een ander onderwerp aansnijden werkt in jouw geval, als je partner een vluchteling is, al helemaal niet. Want waar praat je dan nog over? Sterkte hiermee en hopelijk zien ze ooit in wat voor populistische, polariserende bedrieger Wilders eigenlijk is.
Bij mij thuis gaat het dan zo: 'We wonen heerlijk, al heb je 's nachts wel vaak last van studenten, midden in de nacht'.

En dan mijn vader: 'Gelukkig wonen er geen Poolse mensen naast je'.

En zo gaat het met veel onderwerpen. Deed ie vroeger nooit, ben zelfs links opgevoed. Maar daar zit je dan met je vrouw, die uit Amerika gekomen is en dan gaat het telkens over 'die buitenlanders'. En eerst ging ik er nog wel eens op in, zoals 'misschien moeten Nederlandse bedrijven die Poolse mensen niet voor een prikkie inhuren', maar dan komt er een heel relaas dat het vooral aan de Poolse mensen ligt, want die zorgen voor criminaliteit en overlast. Meneer heeft nog nooit in de buurt van Poolse mensen gewoond. Mijn vrouw is zwart en ik denk zelfs dat mijn vader over Poolse mensen begint, omdat hij denkt dan te kunnen doorrazen, aangezien mijn vrouw niet Pools is. Maar het idee is voor ons hetzelfde, of het nu over Poolse mensen gaat of andere groepen gebaseerd op afkomst. Zulke situaties geven mij meteen het idee dat vooral mijn vader niet meer helder kan denken.

Maar ja dan zit je ineens in een 'discussie' die al helemaal niet gaat om de dingen die ik juist als kind heb geleerd, waaronder 'scheren over een kam' en 'don't judge a ook by it's cover'. Het is ook niet op feiten gebaseerd en brengt meteen een nare sfeer en voordat je het weet heeft niemand meer zin in het eten. Het laten gaan hebben we ook geprobeerd, maar dan blijft ie toch overal onderwerpen zo draaien dat het tegen een groepering is. Dat plus een heel gedoe dat mijn ouders nog steeds niet snappen wat er met ons is gebeurd tijdens de toeslagenaffaire waar ze actief hebben geprobeerd om ervoor te zorgen dat wij ons kind niet meer konden zien, gaan wij met kerst niet meer naar hen toe. Er wordt ook nooit over gepraat, en de laatste jaren zijn we wel gegaan, maar vanaf dit jaar niet meer.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216022773
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:20 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Grappig idd, als iemand niet aan 'ons' doet is het wel Geert. Ik vind het overigens beschamend dat hij de noodzaak voelde om nog even met kerst een sneer te geven aan 'buitenlanders'. Wat voor klootzak moet je zijn om dit te doen!
[..]
Bij mij thuis gaat het dan zo: 'We wonen heerlijk, al heb je 's nachts wel vaak last van studenten, midden in de nacht'.

En dan mijn vader: 'Gelukkig wonen er geen Poolse mensen naast je'.

En zo gaat het met veel onderwerpen. Deed ie vroeger nooit, ben zelfs links opgevoed. Maar daar zit je dan met je vrouw, die uit Amerika gekomen is en dan gaat het telkens over 'die buitenlanders'. En eerst ging ik er nog wel eens op in, zoals 'misschien moeten Nederlandse bedrijven die Poolse mensen niet voor een prikkie inhuren', maar dan komt er een heel relaas dat het vooral aan de Poolse mensen ligt, want die zorgen voor criminaliteit en overlast. Meneer heeft nog nooit in de buurt van Poolse mensen gewoond. Mijn vrouw is zwart en ik denk zelfs dat mijn vader over Poolse mensen begint, omdat hij denkt dan te kunnen doorrazen, aangezien mijn vrouw niet Pools is. Maar het idee is voor ons hetzelfde, of het nu over Poolse mensen gaat of andere groepen gebaseerd op afkomst. Zulke situaties geven mij meteen het idee dat vooral mijn vader niet meer helder kan denken.

Maar ja dan zit je ineens in een 'discussie' die al helemaal niet gaat om de dingen die ik juist als kind heb geleerd, waaronder 'scheren over een kam' en 'don't judge a ook by it's cover'. Het is ook niet op feiten gebaseerd en brengt meteen een nare sfeer en voordat je het weet heeft niemand meer zin in het eten. Het laten gaan hebben we ook geprobeerd, maar dan blijft ie toch overal onderwerpen zo draaien dat het tegen een groepering is. Dat plus een heel gedoe dat mijn ouders nog steeds niet snappen wat er met ons is gebeurd tijdens de toeslagenaffaire waar ze actief hebben geprobeerd om ervoor te zorgen dat wij ons kind niet meer konden zien, gaan wij met kerst niet meer naar hen toe. Er wordt ook nooit over gepraat, en de laatste jaren zijn we wel gegaan, maar vanaf dit jaar niet meer.
En zo polariseert Wilders en sloopt hij dus zelfs families. En dat allemaal uit politiek gewin, om misselijk van te worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216022837
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
En zo polariseert Wilders en sloopt hij dus zelfs families. En dat allemaal uit politiek gewin, om misselijk van te worden.
Het is denk ik niet zo dat Wilders wat roept en dat dan mensen ineens gaan ranten over Polen bij het kerstdiner ofzo, maar het is denk ik veel breder dan dat. Denk bijvoorbeeld aan de Telegraaf (subtiel), Geenstijl (minder subtiel), diverse sociale media (meest gore bagger), etc.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_216022937
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:35 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het is denk ik niet zo dat Wilders wat roept en dat dan mensen ineens gaan ranten over Polen bij het kerstdiner ofzo, maar het is denk ik veel breder dan dat. Denk bijvoorbeeld aan de Telegraaf (subtiel), Geenstijl (minder subtiel), diverse sociale media (meest gore bagger), etc.
Maar dankzij Wilders (Fortuyn, Verdonk, Baudet of mensen als Theo van Gogh) is het wel meer gemeengoed geworden, zij verspreiden die leugens en dankzij hen durven mensen uit te komen voor hun discriminerende aard.
pi_216022960
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:35 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het is denk ik veel breder dan Wilders. Dat ligt evenzo aan bv Telegraaf (subtiel), Geenstijl (minder subtiel), diverse sociale media (meest gore bagger), etc.
Kijk alleen al naar de samenstelling van de topics in NWS en je ziet wel dat een bepaald type topics oververtegenwoordigd is. Dat creëert ook wel een beetje een echokamer natuurlijk.

Ik moet zeggen dat het er bij ons met kerst gewoon wel gemoedelijk aan toe gaat, maar mijn jongste broertje is wel gecharmeerd van Wilders en consorten. En dan merk je bij dat soort mensen toch wel dat kritiek over bijvoorbeeld de ineffectiviteit van dit kabinet toch maar moeilijk kan worden geslikt. Dat is natuurlijk ook al jarenlang het handelsmerk van de rechtspopulistishe stroming. Elke vorm van kritiek doe je af als 'demoniseren' of je roept dat er op voorgaande kabinetten nooit kritiek was, een journalist aan Rutte, Balkenende, Kok of wie dan ook nooit een kritische vraag gesteld zou hebben en ga zo maar door. De basis van een discussie is toch dat je inhoudelijk op kritiek moet kunnen reageren en dat vinden deze partijen en hun aanhangers vaak heel moeilijk. Het is slaan, schoppen en uitdelen, maar absoluut niet willen incasseren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 27 december 2024 @ 11:45:10 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216022995
Ik heb altijd het idee dat die PVV-fans een manier van denken en doen hebben van een 15-jarige puberjongen, en dat nooit ontgroeid zijn.
  vrijdag 27 december 2024 @ 11:48:39 #25
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216023059
quote:

[..]
Ik zou het prima kunnen scheiden als het gewoon achterwegen wordt gelaten tijdens de kerst. Vind het geen probleem om daar even te zijn, omdat ik het mijn dochter niet wil onthouden. Kijk uiteindelijk komt het niet door Wilders per se, het is mijn vader die die zich laat beetpakken, ondanks de lessen die ik leerde als kleine Vis1980. Ik hoor Wilders ook, maar laat me niet meteen in een haatfuik duwen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216023100
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:45 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb altijd het idee dat die PVV-fans een manier van denken en doen hebben van een 15-jarige puberjongen, en dat nooit ontgroeid zijn.
Was dat maar zo. De oom van mijn vrouw is in elk geval niet puberaal, maar gewoon smerig racistisch. Ziet donkere mensen echt als minderwaardig en iedereen die er niet uit ziet als hij is een gelukszoeker die zijn belastinggeld komt opeten (zegt hij als iemand uit de bouw die vooral zwart werkt en daar dan weer trots op is).
  vrijdag 27 december 2024 @ 11:53:02 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216023118
Overigens is het gewoon de keuze van mensen zelf om kritiekloos achter dat soort onzin aan te lopen. Er wordt ook teveel gedaan of het een soort hulpeloze slachtoffers zijn.

Ze mogen ook eens wat meer op eigen verantwoordelijkheid gewezen worden wat voor eikel je dan eigenlijk bent.
  vrijdag 27 december 2024 @ 11:59:00 #28
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216023183
Bij PVV'ers lijkt er vooral altijd een soort ongenoegen om het ongenoegen te zitten, het "we worden toch altijd wel genaaid door de hoge heren in Den Haag"-idee, waarbij iedere oplossing die henzelf ook maar aanpalend raakt al gezien wordt als bewijs van het complot tegen de burger (en de burger is dan een selecte subset waartoe zij in ieder geval behoren). Elke cent accijnsverhoging aan de pomp lijdt tot schuimbekkende woede.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 27 december 2024 @ 12:00:33 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216023197
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Was dat maar zo. De oom van mijn vrouw is in elk geval niet puberaal, maar gewoon smerig racistisch. Ziet donkere mensen echt als minderwaardig en iedereen die er niet uit ziet als hij is een gelukszoeker die zijn belastinggeld komt opeten (zegt hij als iemand uit de bouw die vooral zwart werkt en daar dan weer trots op is).
Ok, die is gewoon moreel ethisch gehandicapt. Dat is ook een doelgroep ja.
pi_216023229
quote:
Vrijwel alle gespreksonderwerpen? Dat is dan wel erg vervelend. Het zou toch goed mogelijk moeten zijn om het gewoon niet over politiek te hebben. En op welke manieren zijn ze 'openlijk racistisch' geworden?
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:42 schreef Monolith het volgende:

[..]
Kijk alleen al naar de samenstelling van de topics in NWS en je ziet wel dat een bepaald type topics oververtegenwoordigd is. Dat creëert ook wel een beetje een echokamer natuurlijk.
Bijzonder wel deze, de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Grote delen van Europa zien er niet zo uit als de gemiddelde Nederlander.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 27 december 2024 @ 12:05:11 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216023272
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:59 schreef -XOR- het volgende:

Elke cent accijnsverhoging aan de pomp lijdt tot schuimbekkende woede.

Sowieso, als de prijs van een liter benzine je levensgeluk zo kan beinvloeden dan moet het verder een tamelijk benauwde en troosteloze bedoeling zijn.
pi_216023359
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 12:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Sowieso, als de prijs van een liter benzine je levensgeluk zo kan beinvloeden dan moet het verder een tamelijk benauwde en troosteloze bedoeling zijn.
Jij woont dacht ik in een stad, dan heb je minder gevoel voor hoe belangrijk een auto is. Ik ken mensen die alleen al woon-werk, woon-sport (ook voor de kinderen) en ook nog woon-wat grotere winkel wekelijks ruim 800km rijden. Dan is een paar procent duurdere bezine gewoon een hele hap geld.
  vrijdag 27 december 2024 @ 13:18:54 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216024410
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 12:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij woont dacht ik in een stad, dan heb je minder gevoel voor hoe belangrijk een auto is. Ik ken mensen die alleen al woon-werk, woon-sport (ook voor de kinderen) en ook nog woon-wat grotere winkel wekelijks ruim 800km rijden. Dan is een paar procent duurdere bezine gewoon een hele hap geld.
Ik heb geeneens een rijbewijs dus dat gevoel zal ik zeker minder hebben. Anderzijds zijn de woonlasten in een stad dan wel weer hoger.
  vrijdag 27 december 2024 @ 13:28:16 #34
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216024530
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 13:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik heb geeneens een rijbewijs dus dat gevoel zal ik zeker minder hebben. Anderzijds zijn de woonlasten in een stad dan wel weer hoger.
Het idee dat mensen ergens in hun levens keuzes (waar ze wonen, wat voor omgeving, hoe ze zich verplaatsen) hebben kunnen maken die later iets minder gunstig worden dan ze bij aanvang dachten is altijd erg omstreden.

Dat mensen ergens zijn gaan wonen waar ze afhankelijk zijn van hun auto en waar hoofdzakelijk wordt gestemd op partijen die mensen afhankelijk willen houden van auto's, vind ik zelf nog geen reden om auto's en autobezitters dan maar de hele tijd te matsen en te ontzien.

Wil je de lucht en de omgeving vervuilen door in een roestbak te rijden? Ga er maar voor betalen, de rest van de samenleving mag daar prima voor gecompenseerd worden.
pi_216024655
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 13:28 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het idee dat mensen ergens in hun levens keuzes (waar ze wonen, wat voor omgeving, hoe ze zich verplaatsen) hebben kunnen maken die later iets minder gunstig worden dan ze bij aanvang dachten is altijd erg omstreden.

Dat mensen ergens zijn gaan wonen waar ze afhankelijk zijn van hun auto en waar hoofdzakelijk wordt gestemd op partijen die mensen afhankelijk willen houden van auto's, vind ik zelf nog geen reden om auto's en autobezitters dan maar de hele tijd te matsen en te ontzien.

Wil je de lucht en de omgeving vervuilen door in een roestbak te rijden? Ga er maar voor betalen, de rest van de samenleving mag daar prima voor gecompenseerd worden.
Het komt niet in je hoofd op dat veel mensen er al woonden voor alle voorzieningen en bijna het volledige OV verdwenen?

Wat dat betreft zouden ze beter de accijns alleen in de randstad verhogen en dan gelijdelijk verlagen naar de grens, ben je ook je grenseffecten kwijt.
  vrijdag 27 december 2024 @ 13:41:31 #36
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216024731
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 13:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het komt niet in je hoofd op dat veel mensen er al woonden voor alle voorzieningen en bijna het volledige OV verdwenen?
Het komt niet in je hoofd op dat OV vroeger ook al niet super was, of dat die mensen zelf alles met de auto doen omdat ze dat gewoon lekker makkelijk vinden, of dat ze zelf ergens zijn gaan wonen omdat ze toch wel met de auto overal heen willen rijden?

Nee, iedereen is hulpeloos geweest en iedereen heeft daarom het heilige recht om tot aan het einde der tijden in een wagen zo goedkoop mogelijk te mogen rijden.
pi_216025145
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 13:41 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het komt niet in je hoofd op dat OV vroeger ook al niet super was, of dat die mensen zelf alles met de auto doen omdat ze dat gewoon lekker makkelijk vinden, of dat ze zelf ergens zijn gaan wonen omdat ze toch wel met de auto overal heen willen rijden?

Nee, iedereen is hulpeloos geweest en iedereen heeft daarom het heilige recht om tot aan het einde der tijden in een wagen zo goedkoop mogelijk te mogen rijden.
Dat laatste zeg ik niet, ik zeg wel dat je bepaalde groepen onevenredig hard raakt met accijnsverhogingen op brandstof. En je raakt juist de armen, de rijken rijden een leaseauto met brandstofpas. De kinderen van de armen kunnen niet meer naar sport of muziekles.
  vrijdag 27 december 2024 @ 14:05:21 #38
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216025173
Voor vrijwel alle autobewegingen geldt uiteindelijk dat deze het gevolg is van keuzes en afwegingen.

Waar je woont, waar je werkt, wat je makkelijk vindt, waar je tijd in wil stoppen, waar je geld aan kwijt wil. Als dat je auto en autoritjes zijn, prima, maar wees dan niet verbolgen als dat wat duurder wordt.

Uiteindelijk worden de meeste autokilometers ook gemaakt door de rijkeren - autorijden is namelijk duur; wie wil/moet bezuinigen doet er vrijwel altijd goed aan om autoloos te gaan leven. Accijnsverlagingen zijn dan ook vooral een cadeau voor de rijken, op kosten van de samenleving.
pi_216025218
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 14:05 schreef VoMy het volgende:
Uiteindelijk worden de meeste autokilometers ook gemaakt door de rijkeren. Accijnsverlagingen zijn dan ook vooral een cadeau voor de rijken, op kosten van de samenleving.
De rijkeren rijden een leaseauto, tegenwoordig ook al elektrisch. Accijns komt bijna volledig neer op armen en gepensioneerden. Rijken raak je er juist helemaal niet mee.
  vrijdag 27 december 2024 @ 14:22:41 #40
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216025566
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar dankzij Wilders (Fortuyn, Verdonk, Baudet of mensen als Theo van Gogh) is het wel meer gemeengoed geworden, zij verspreiden die leugens en dankzij hen durven mensen uit te komen voor hun discriminerende aard.
Fortuyn zal de geschiedenis ingaan als de grootste sloper in de Vaderlandse politiek, dat is mijn vaste overtuiging. De geschiedschrijving gaat spreken over pre- en post-Fortuyn.

De kerstdiners - of eigenlijk alle familiale samenkomsten - zijn hier verder steevast multiculturele aangelegenheden; het topic 'buitenlanders' komt niet echt ter sprake, ook niet in het Engels. Het is vooral erg gezellig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216025746
Toch wel sneu als je kerstdiners bestaan uit politieke discussies, laat staan halve vechtpartijen. Je leent geen geld aan of van familie en je praat niet diepgaand met ze over politiek, problemen vermijden.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_216026124
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 december 2024 14:31 schreef nostra het volgende:
Toch wel sneu als je kerstdiners bestaan uit politieke discussies, laat staan halve vechtpartijen. Je leent geen geld aan of van familie en je praat niet diepgaand met ze over politiek, problemen vermijden.
Jk was toch wel erg blij toen mijn ouders me wel een keer geld leenden voor een auto. En ik wil met mijn familie juist over al het wezenlijke kunnen praten en daar zit soms een politiek element in (mijn ouders zijn bijvoorbeeld echte 60+ers die niet zo veel op hebben met klimaatverandering).
pi_216026147
quote:
Inderdaad, het kwam hier alleen aan de orde toen een nieuwe Argentijnse dame in de familie even aan mijn nichtje van 14 uitlegde hoe blij ze mag zijn in een maatschappelijk en politiek stabiel land te wonen.
pi_216026152
quote:
Accijnsverlagingen zijn dan ook vooral een cadeau voor de rijken, op kosten van de samenleving.
Wat een stemmingmakerij, wat een klinkklare onzin weer. Voor producten zoals brandstof of alcohol kunnen accijnsverlagingen de kosten verlagen, wat consumenten directe besparingen oplevert. Lagere accijnzen kunnen de consumptie van bepaalde goederen bevorderen, wat bedrijven helpt en economische groei ondersteunt. Omdat accijnzen vaak indirect zijn en door iedereen worden betaald (ongeacht inkomen), kunnen verlagingen een relatief breed bereik hebben, van lage- tot hoge-inkomensgroepen.

Kortom, accijnsverlaging is goed voor iedereen.
pi_216026404
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 14:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jk was toch wel erg blij toen mijn ouders me wel een keer geld leenden voor een auto. En ik wil met mijn familie juist over al het wezenlijke kunnen praten en daar zit soms een politiek element in (mijn ouders zijn bijvoorbeeld echte 60+ers die niet zo veel op hebben met klimaatverandering).
Mja, die denkbeelden verschillen zodanig veel dat het me de moeite niet waard is. Aartsconservatief en gelovig (maar wel cherry picking waar het ze uitkomt), valt geen land mee te bezeilen als je dat niet bent.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_216026460
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 december 2024 14:59 schreef nostra het volgende:

[..]
Mja, die denkbeelden verschillen zodanig veel dat het me de moeite niet waard is. Aartsconservatief en gelovig (maar wel cherry picking waar het ze uitkomt), valt geen land mee te bezeilen als je dat niet bent.
Zoals ik al zei: wij stemmen allemaal CU, volgens mij is zelfs bijna iedereen lid (of dan 1 per huishouden, tenminste). Het zijn verschillende vleugels van de CU, maar de kern deel je dan toch wel.

Maar ik zou het enorm missen als ik niet met mijn familie over wezenlijke zaken kan praten, waar praat je dan over? De school van de kinderen en de zomervakanties zijn wel een keer besproken, toch?
pi_216026631
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 15:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zoals ik al zei: wij stemmen allemaal CU, volgens mij is zelfs bijna iedereen lid (of dan 1 per huishouden, tenminste). Het zijn verschillende vleugels van de CU, maar de kern deel je dan toch wel.

Maar ik zou het enorm missen als ik niet met mijn familie over wezenlijke zaken kan praten, waar praat je dan over? De school van de kinderen en de zomervakanties zijn wel een keer besproken, toch?
In mijn geval zijn het moslims en de generatie van mijn vriendin gaat nog wel (alhoewel je daar ook niet over joden of homo's moet beginnen), voor die daarboven besta ik überhaupt niet zolang we niet getrouwd zijn en kom ik het huis dus ook niet in. En de andere vleugel stemt JA21, dus die staan intern al diametraal tegenover elkaar. Dan kom je wel een eind met small talk hoor, kerst is voor hen toch meer een bonusfeest.
  vrijdag 27 december 2024 @ 15:20:14 #48
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216026919
Ik zou toch raar opkijken mocht een van mijn familieleden hier na het kerstdiner als Bassie48 stoom zitten af te blazen.

[ Bericht 1% gewijzigd door -XOR- op 27-12-2024 15:48:17 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 27 december 2024 @ 15:34:13 #49
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_216027213
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 14:48 schreef Hanca het volgende:

[..]

(mijn ouders zijn bijvoorbeeld echte 60+ers die niet zo veel op hebben met klimaatverandering).
Is dat iets voor 60+? Mijn ouders zijn ook 60+ (70+ in het geval van m'n vader), maar die zijn er juist heel erg mee begaan en hebben om die reden zonnepanelen geplaatst en een elektrische auto gekocht.
  vrijdag 27 december 2024 @ 15:37:03 #50
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216027257
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 december 2024 15:34 schreef Tijn het volgende:

[..]
Is dat iets voor 60+? Mijn ouders zijn ook 60+ (70+ in het geval van m'n vader), maar die zijn er juist heel erg mee begaan en hebben om die reden zonnepanelen geplaatst en een elektrische auto gekocht.
De een wil de wereld wel een beetje leuk achterlaten, de ander gelooft het allemaal wel.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216027384
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 december 2024 15:34 schreef Tijn het volgende:

[..]
Je ziet het in elk geval meer in die categorie dan bij de jongeren, naar mijn gevoel.
  vrijdag 27 december 2024 @ 15:46:40 #52
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_216027428
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 15:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je ziet het in elk geval meer in die categorie dan bij de jongeren, naar mijn gevoel.
Ik weet het oprecht niet. Ik heb namelijk ook het gevoel dat scepsis t.o.v. klimaatverandering iets voor partijen als FvD is, die juist veel jongeren weten te bereiken, terwijl ouderen toch meer via traditionele media als radio, TV en de krant op de hoogte gehouden worden (en daarmee ook minder misinformatie tot zich krijgen).
pi_216027627
quote:
In Turkije meegemaakt dat iemand het stil hield dat ie een partij drukwerk voor de verkeerde partij had zitten drukken. Ook op institutioneel niveau was de politieke kleur beladen.

Op dát niveau zitten we nog niet, maar geef het een x aantal jaren. We zijn al redelijk onderweg.
pi_216027680
Ah alle linksdeugers hebben hun kerstmaaltijd ook weer genuttigd zie ik :) Lekker zeuren op de familieleden die er een rechtse mening op nahouden.

Leuk hoor, kerstdagen.
  vrijdag 27 december 2024 @ 16:05:44 #55
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216027760
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 16:00 schreef Solispolar het volgende:
Ah alle linksdeugers hebben hun kerstmaaltijd ook weer genuttigd zie ik :) Lekker zeuren op de familieleden die er een rechtse mening op nahouden.

Leuk hoor, kerstdagen.
Alleen op de racisten en fascisten lieve vriend. Jouw vrienden die discriminatie, roofbouw en uitbuiting normaal vinden en die graag de rechtsstaat opofferen zodat migranten weer opgesloten, gedeporteerd of erger kunnen worden.
pi_216028147
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 15:20 schreef -XOR- het volgende:
Ik zou toch raar opkijken mocht een van mijn familieleden hier na het kerstdiner als Bassie48 stoom zitten af te blazen.
Valt wel mee hoor, ik vind het hier best gezellig tussen al die links-georiënteerde users.
pi_216028161
quote:

Leuk hoor, kerstdagen.
Bingo.
pi_216028213
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 16:05 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Alleen op de racisten en fascisten lieve vriend. Jouw vrienden die discriminatie, roofbouw en uitbuiting normaal vinden en die graag de rechtsstaat opofferen zodat migranten weer opgesloten, gedeporteerd of erger kunnen worden.
Bla bla. Racisme, fascisme.

Het doet me werkelijk geen kut meer.
pi_216028230
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 december 2024 16:30 schreef Solispolar het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, anders had je niet gereageerd.
  vrijdag 27 december 2024 @ 16:32:39 #60
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_216028245
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 16:26 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Valt wel mee hoor, ik vind het hier best gezellig tussen al die links-georiënteerde users.
Niet alle vaste gasten zijn zo links, hoor.
  vrijdag 27 december 2024 @ 16:33:22 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216028264
Hier gaat het echt nauwelijks over de politiek bij de kerstdis. Meer over de nieuwste roddels over familie/vrienden en andere bekenden. En ook nog wel eens over boeken en films.

Zelf vertel ik wel eens over dingen die ik meemaak in mijn politieke activiteit. Maar ga ook niet zomaar inhoudelijke monologen opdreunen.

[ Bericht 29% gewijzigd door Hexagon op 27-12-2024 16:38:55 ]
pi_216028368
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 16:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Blijkbaar wel, anders had je niet gereageerd.
Als het je niets doet mag je niet meer reageren?
pi_216028619
quote:

[..]

Het doet me werkelijk geen kut meer
.
Denk je dat linksdeugers indruk maakt?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 27 december 2024 @ 16:51:43 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216028645
Wat is eigenlijk het tegenovergestelde van linksdeugers? Rechtshufters?
pi_216028829
Iemand die geenstijl napapegaait.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  vrijdag 27 december 2024 @ 17:04:24 #66
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216028860
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 16:51 schreef Hexagon het volgende:
Coalitie-aanhangers. Er is een kortere term maar die mag hier niet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_216029578
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 december 2024 16:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Denk je dat linksdeugers indruk maakt?
Ik denk dat linksdeugers sowieso weinig indruk maken.
  vrijdag 27 december 2024 @ 17:48:05 #68
37950 JAM
pi_216029639
quote:

Leuk hoor, kerstdagen.
Ik heb niets tegen familieleden die er een rechtse mening op nahouden. Ik heb ook niets tegen anderen die er een rechtse mening op nahouden. Ik heb wel wat tegen mensen die er meningen op nahouden die erop neerkomen dat een ander minder(waardig) is, omdat hij een ander kleurtje heeft, een ander salaris heeft, een ander geloof belijdt, een partner van een ander geslacht heeft, een andere invulling aan de feestdagen geeft, etc.- en dan al helemaal aan mensen die dat speerpunt van hun politieke gedachtegoed willen maken en dat dan ook nog proberen te verkopen als 'vrijheid' en 'patriottisme'. Daar kots ik op. Dat heeft verder trouwens ook geen reet met links of rechts te maken, maar meer met een ernstig gebrek aan bepaalde verstandelijke vermogens.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_216029658
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 17:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Policor wegkijkende cultuur marxistische Gutmenschen?
  vrijdag 27 december 2024 @ 17:50:35 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216029684
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 17:45 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Gezien de schuimbektopics over Zwarte Piet doen ze dat blijkbaar wel.
pi_216029701
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 17:45 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Met zo'n reactie gaan we er maar van uit dat je te weinig ruggengraat hebt om je gebruik van dat woordje toe te lichten. Wat niet heel verrassend is verder.
pi_216029809
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 17:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
De nieuwe messias op rechts noemt ze overigens 'subtards'.
pi_216029898
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 december 2024 14:49 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Inderdaad, het kwam hier alleen aan de orde toen een nieuwe Argentijnse dame in de familie even aan mijn nichtje van 14 uitlegde hoe blij ze mag zijn in een maatschappelijk en politiek stabiel land te wonen.
Maar die hebben nu Mileigod. Geen gezeur over vergunningen, gewoon de kettingzaag.
pi_216029914
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 december 2024 17:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De nieuwe messias op rechts noemt ze overigens 'subtards'.
Dat woord heb ik nooit gebruikt.
pi_216029967
quote:
Marco Deen (PVV - Ex casinomedewerker) in de kamer : “en ja, misschien “zijn” we wel populisten!”

Dus ja, wat kan t ons nog schelen. Het is nog even wachten en dan kraamt ie waarschijnlijk ‘En ja, misschien zijn we wel nationaal socialisten!” uit

#hetmaaktonsookhelemaalnietsmeeruit

[ Bericht 5% gewijzigd door Beathoven op 27-12-2024 18:16:31 ]
pi_216030116
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 16:38 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Als het je niets doet mag je niet meer reageren?
Zoveel onderwerpen die me niets interesseren hier, daar reageer ik dan niet op. Maar het is voor sommigen een boom waar ze toch even tegenaan moeten pissen.
pi_216030185
quote:

[..]

Idem. Gelukkig hebben we minister Faber nog.
  vrijdag 27 december 2024 @ 18:19:39 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216030195
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:18 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Ze levert wel een leuke cover van een cover op

Bekijk deze YouTube-video
pi_216030228
quote:
Nee, linksdeugers zijn ideologische sexlozen aka wokisten. Het tegenovergestelde is dus rechts-nuchtere mannen en vrouwen.
  vrijdag 27 december 2024 @ 18:23:15 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216030237
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:22 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Nee, linksdeugers zijn ideologische sexlozen aka wokisten. Het tegenovergestelde is dus rechts-nuchtere mannen en vrouwen.
Wat is een ideologisch sexloze? :?

Incels zijn meestal rechts.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 27-12-2024 18:47:06 ]
  vrijdag 27 december 2024 @ 18:37:57 #82
66444 Lord_Vetinari
pi_216030508
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:22 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Vandaar al die partijprogramma's en "beleidsmaatregelen" die zijn geschreven op de achterkant van een bierviltje in de biljartkamer van de kroeg op de hoek.
pi_216030581
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat is een ideolisch sexloze? :?

Incels zijn meestal rechts.
Fappen op Eva. Iedelogisch-sexlozen kunnen natuurlijk ook geen incel zijn, hoewel ik de term ook voor het eerst hoor.
  vrijdag 27 december 2024 @ 18:59:00 #84
403588 mcmlxiv
pi_216030838
quote:

[..]

Nee hoor, stiekem schaam je je wel een beetje voor je eigen domheid. Dat is ook best logisch, want eigenlijk wil je helemaal niet zo zijn. Maar ja, sociale druk he.
  vrijdag 27 december 2024 @ 19:25:25 #85
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_216031258
quote:

[..]
De Trump van Nederland :7

Overigens heb ik nog nooit zelden mijn bloeddruk laten meten, maar ik durf wel te voorspellen dat die vrij laag is ten opzichte van de gemiddelde mens wanneer ik hier zo aan het meelezen ben.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_216031318
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 19:25 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
De Trump van Nederland :7

Overigens heb ik nog nooit zelden mijn bloeddruk laten meten, maar ik durf wel te voorspellen dat die vrij laag is ten opzichte van de gemiddelde mens wanneer ik hier zo aan het meelezen ben.
Dat mensen hier zich zo druk maken over andersdenkenden en op de man spelen vind ik bijzonder en doen discussies geen goed.

Maar mensen die ruzie krijgen over politiek tijdens kerstdiners vind ik wel heel bijzonder.
1 dag per jaar met je familie en dan ga je zulke gesprekken voeren :') heb je dan echt niets anders te bespreken of kan je dan niet 3 uurtjes je tong inslikken voor je kleine nichtje of opa of oma.
Hell To The Liars
  vrijdag 27 december 2024 @ 19:47:07 #87
330914 Sherlock_Holmes
pi_216031761
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 19:28 schreef Droopie het volgende:

[..]

Maar mensen die ruzie krijgen over politiek tijdens kerstdiners vind ik wel heel bijzonder.
1 dag per jaar met je familie en dan ga je zulke gesprekken voeren :') heb je dan echt niets anders te bespreken of kan je dan niet 3 uurtjes je tong inslikken voor je kleine nichtje of opa of oma.
Nou ja, in Amerika ook allemaal berichten van hele families die niet meer Thanksgiving gingen vieren bij de (schoon)ouders vanwege het resultaat van de verkiezingen.

Gelukkig laat ik mezelf daar niet over uit. Ik denk er wel wat van, net zoals hier (al ontvalt me hier dan wel af en toe een gevatte opmerking), maar daar blijft het ook bij. De illusie dat ik mensen op andere gedachten kan brengen heb ik niet.
pi_216031947
Bekijk deze YouTube-video

In dit geval kun je het hek als het Fok forum zien, iedereen lekker veilig van achter het toetsenbord blaffen naar elkaar.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  vrijdag 27 december 2024 @ 19:58:19 #89
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216032008
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 15:20 schreef -XOR- het volgende:
Mijn hele familie en oude vriendenkring hebben er een hele hobby van gemaakt.
Ik probeer het vaak op andere onderwerpen te gooien om het wat luchtiger te houden allemaal.

Of ze nog geneukt hebben, welke nieuwe film goed is, of ze al vakantieplannen hebben. Dat soort belangrijke vraagstukken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_216032108
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 19:28 schreef Droopie het volgende:

[..]

1 dag per jaar met je familie...
Daar kan ik me dan weer niks bij voorstellen.

Al zie ik al 10 jaar geen familie met kerst, trouwens.
  vrijdag 27 december 2024 @ 20:48:19 #91
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216033148
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:59 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Nee hoor, stiekem schaam je je wel een beetje voor je eigen domheid. Dat is ook best logisch, want eigenlijk wil je helemaal niet zo zijn. Maar ja, sociale druk he.
Kun je enkele racistische posts van Solar quoten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216033460
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 13:41 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar waarom zou je het allemaal zoveel duurder willen maken?
Het klinkt echt een beetje als maak zaken duurder/voor extra regels in voer zaken die ik niet gebruik of last van heb.

Waarom laten we inwoners van steden niet een boete betalen? Immers is daar alles volgebouwd ipv mooi groen.

Of laten we het OV duurder maken, want het stroomnet zit vol en het OV gebruikt veel stroom.
  vrijdag 27 december 2024 @ 21:02:52 #93
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216033527
quote:
5s.gif Op donderdag 26 december 2024 21:52 schreef JAM het volgende:

[..]
POL kennende wordt het label 'racist' al snel opgeplakt.

Ik kan me zo voorstellen dat er mensen zijn die een weinig gezellige kerstdis hebben wanneer de verstokte "ik ben het niet me je eens dus je bent een racist"-oom alsnog een politieke monoloog afsteekt over de euvelen van Henk en Ingrid, Palestina en klimaat. Die het sowieso alleen maar kan hebben over hoe kut Nederland is.

Maar die lieden vieren kerst waarschijnlijk sowieso niet. Te koloniaal of zo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 27 december 2024 @ 21:10:17 #94
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216033701
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 december 2024 15:09 schreef nostra het volgende:

[..]
In mijn geval zijn het moslims en de generatie van mijn vriendin gaat nog wel (alhoewel je daar ook niet over joden of homo's moet beginnen), voor die daarboven besta ik überhaupt niet zolang we niet getrouwd zijn en kom ik het huis dus ook niet in. En de andere vleugel stemt JA21, dus die staan intern al diametraal tegenover elkaar. Dan kom je wel een eind met small talk hoor, kerst is voor hen toch meer een bonusfeest.
Herkenbaar.

Inclusie, diversiteit en tolerantie gaat twee kanten op... Maar je bent nu waarschijnlijk al een 'racist' door dit uberhaupt te zeggen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 27 december 2024 @ 21:35:04 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216034446
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
POL kennende wordt het label 'racist' al snel opgeplakt.

Ik kan me zo voorstellen dat er mensen zijn die een weinig gezellige kerstdis hebben wanneer de verstokte "ik ben het niet me je eens dus je bent een racist"-oom alsnog een politieke monoloog afsteekt over de euvelen van Henk en Ingrid, Palestina en klimaat. Die het sowieso alleen maar kan hebben over hoe kut Nederland is.

Maar die lieden vieren kerst waarschijnlijk sowieso niet. Te koloniaal of zo.
Ik heb nog nooit gehoord van mensen die een dergelijke oom hebben.
  vrijdag 27 december 2024 @ 21:35:34 #96
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216034469
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 21:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Vreemd, je leek er van alles van te weten gezien je reacties.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 27 december 2024 @ 21:58:06 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216035159
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vreemd, je leek er van alles van te weten gezien je reacties.
Wel van mislukte ooms die na een paar borrels ongevraagd monologen over "de hoge heren in Den Haag" en "de buitenlanders" in je gezicht gooien inderdaad. Niet die lijken op jouw favoriete politieke karikatuur.
  vrijdag 27 december 2024 @ 21:58:50 #98
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216035175
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 21:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wel van mislukte ooms die na een paar borrels ongevraagd monologen over "de hoge heren in Den Haag" en "de buitenlanders" in je gezicht gooien inderdaad. Niet die lijken op jouw favoriete politieke karikatuur.
Zou het zo kunnen zijn dat die ooms reageren op jouw monologen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216035267
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2024 17:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Policor wegkijkende cultuur marxistische Gutmenschen?
U riep?
"Pools are perfect for holding water"
pi_216035293
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:18 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Florrie, de redster des vaderland!
  vrijdag 27 december 2024 @ 22:03:17 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216035302
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 21:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zou het zo kunnen zijn dat die ooms reageren op jouw monologen?
Nee, aangezien ik nooit de behoefte voel om politieke monologen tijdens sociale events op te dringen aan anderen. Wat veel van die PVV-fans wel doen.
  vrijdag 27 december 2024 @ 22:03:45 #102
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216035315
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, aangezien ik nooit de behoefte voel om politieke monologen tijdens sociale events op te dringen aan anderen. Wat veel van die PVV-fans wel doen.
Hoe weet je dat als die nooit aan je dis zitten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 27 december 2024 @ 22:05:17 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216035356
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoe weet je dat als die nooit aan je dis zitten?
Er zijn drie families. Het gezin van mijn ouders. Het gezin van mijn moeders kant en het gezin van mijn vaders kant.

Bij kerst zit ik enkel met de eerste.
  vrijdag 27 december 2024 @ 22:05:49 #104
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216035374
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Er zijn drie families. Het gezin van mijn ouders. Het gezin van mijn moeders kant en het gezin van mijn vaders kant.

Bij kerst zit ik enkel met de eerste.
En dat zijn PVV-fans?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 27 december 2024 @ 22:09:21 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216035493
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En dat zijn PVV-fans?
Het gezin van mijn ouders, absoluut niet.

Maar zowel mijn vriendin als mijn exvriendin hebben een dergelijke mislukte oom.
  vrijdag 27 december 2024 @ 22:09:47 #106
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216035503
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het gezin van mijn ouders, absoluut niet.

Maar zowel mijn vriendin als mijn exvriendin hebben een dergelijke mislukte oom.
En die begint gewoon tijdens de kertsdis uit het niets te oreren?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 27 december 2024 @ 22:11:09 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216035545
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En die begint gewoon tijdens de kertsdis uit het niets te oreren?
Bij verjaardagsfeesten na een paar borrels. Of op trouwerijen bij gasten die hij nog niet kent.
  vrijdag 27 december 2024 @ 22:11:37 #108
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216035554
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Bij verjaardagsfeesten na een paar borrels. Of op trouwerijen bij gasten die hij nog niet kent.
Aha. Gewoon zo maar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 27 december 2024 @ 22:12:17 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216035566
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Aha. Gewoon zo maar.
Ja
  vrijdag 27 december 2024 @ 22:12:46 #110
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216035583
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja
Heb zo'n vermoeden dat je zelf nogal graag gebruik maakt van karikaturen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 27 december 2024 @ 22:13:08 #111
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216035595
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 21:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik ook niet. _O-
Wel een oom die na te veel borrels het horst wessel lied afspeelt op zijn telefoon of grappige plaatjes laat zien van verhongerende negerkindjes.

Maar die mag je geen racist noemen natuurlijk. Dat is zielig.
  vrijdag 27 december 2024 @ 22:13:53 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216035624
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Heb zo'n vermoeden dat je zelf nogal graag gebruik maakt van karikaturen.
Iedereen verzint dat soort ooms hier?
  vrijdag 27 december 2024 @ 22:14:01 #113
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216035635
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik ook niet. _O-
Wel een oom die na te veel borrels het horst wessel lied afspeelt op zijn telefoon of grappige plaatjes laat zien van verhongerende negerkindjes.

Een individu dat een Nazi-lied zingt... wat denk je zelf?

Dat je zelf nogal in groezelige kringen hebt bevonden was al duidelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216035645
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik ook niet. _O-

Pis in zijn schoenen
  vrijdag 27 december 2024 @ 22:14:28 #115
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216035654
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Iedereen verzint dat soort ooms hier?
Ik sluit het niet uit, gezien de nogal ijzeren bubbels.

Dan is het optuigen van de 'PVV-oom' als karakteristieke nemesis niet geheel ondenkbaar, wat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 27 december 2024 @ 22:16:00 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216035697
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik sluit het niet uit, gezien de nogal ijzeren bubbels.

Dan is het optuigen van de 'PVV-oom' als karakteristieke nemesis niet geheel ondenkbaar, wat?
Je familie zoek je niet uit, vandaar dat het vooral familieleden zijn.
  vrijdag 27 december 2024 @ 22:18:12 #117
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216035786
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je familie zoek je niet uit, vandaar dat het vooral familieleden zijn.
Hmmja, ik schat het aantal Horst Wessel-zingende ooms per familie op minder dan 0,0001%.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 27 december 2024 @ 22:23:25 #118
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216035983
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:14 schreef probeer het volgende:

[..]
Pis in zijn schoenen
Hoezo?
Gewoon zijn gang laten gaan zodat de aap steeds meer uit de mouw komt.
Door het hele land zitten dit soort kastnazi's, vermomd als de bezorgde PVV burger. Qua uiterlijk ziet hij er uit als een doodnormale man. Het is niet alsof hij een SS totenkop op zijn arm heeft zitten.
  vrijdag 27 december 2024 @ 22:24:42 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216036028
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:23 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hoezo?
Gewoon zijn gang laten gaan zodat de aap steeds meer uit de mouw komt.
Door het hele land zitten dit soort kastnazi's, vermomd als de bezorgde PVV burger. Qua uiterlijk ziet hij er uit als een doodnormale man. Het is niet alsof hij een SS totenkop op zijn arm heeft zitten.
Misschien je eigen verleden wat minder projecteren op het heden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 27 december 2024 @ 22:29:51 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216036186
Maar bij deze mijn steunbetuiging aan al diegenen die hun kerstdis wederom als een halve Nuremberger Reichsparteitag hebben moeten doorstaan.

Volgend jaar hopelijk beter
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 27 december 2024 @ 22:33:51 #121
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216036297
Overigens stemden dat soort types vroeger vaker op de CPN. Tegenwoordig draaien ze hun drol rechtsom ipv linksom.
  vrijdag 27 december 2024 @ 22:35:57 #122
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216036367
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Misschien je eigen verleden wat minder projecteren op het heden.
Misschien moet jij je eigen bubbel niet vergelijken met andere plekken in het land.
  vrijdag 27 december 2024 @ 22:36:31 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216036384
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:35 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Misschien moet jij je eigen bubbel niet vergelijken met andere plekken in het land.
Wat, Limburg?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 27 december 2024 @ 23:02:38 #124
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216037255
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat, Limburg?
Bijvoorbeeld.
  Moderator zaterdag 28 december 2024 @ 00:44:45 #125
375570 crew  Cyan9
pi_216039685
Dit is wel weer genoeg stekelige discussie over wat al dan wel al dan niet tijdens het kerstdiner wordt gezegd.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zaterdag 28 december 2024 @ 11:44:58 #126
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216044696
Kritiek op de rol van Richard van Zwol tijdens de formatie, als lid van de RvS en zijn verhouding met de noodwet.

Wat mag een staatsraad wel en wat niet?

quote:
Zoals bekend, werd staatsraad Richard van Zwol gevraagd om op te treden als informateur van het huidige kabinet, samen met oud-Tweede Kamerlid Elbert Dijkgraaf. Op zichzelf is het niet ongebruikelijk dat staatsraden of de vicepresident worden geroepen tot het ambt van informateur2). Genoemde Gedragsregels staan dat ook uitdrukkelijk toe. Het gaat weliswaar om een riskante nevenfunctie, maar het betreft wel een geaccepteerd risico. Dat wordt echter fors groter, indien daarbij een partij is betrokken met dubieuze opvattingen over de democratische rechtsorde. Als de staatsraad-informateur zich echter inspant om die rechtsorde te doen handhaven, moet zijn optreden worden geaccepteerd.
...

Dit ‘noodrecht’ zou bij zijn eigen Raad van State vrijwel zeker geen genade hebben gevonden, zoals bij geen enkele expert. In een interview voor ‘Nieuwsuur’ op 21 december stond hij echter nog steeds achter deze antiparlementaire constructie, hoewel die intussen dankzij NSC al van de agenda was afgevoerd. Hij vond nog steeds dat ‘het juridisch kon’. Dat was geen wonder, want wat de critici tot dan toe niet wisten: Van Zwol was zelf de bedenker van de ‘noodrecht’- constructie.

Onbegrijpelijk optreden om twee redenen. Er was al tijdens de formatie onder deskundigen consensus over dat het hier een constructie betrof die bestuurlijk en juridisch niet deugde, eenvoudig omdat er van een noodsituatie rond asiel geen sprake is. Voorts had Van Zwol als voorzitter van de Staatscommissie demografische ontwikkelingen 2050 een beleid aangeraden dat liet zien dat asielmigratie een deel is – en niet meer dan dat - van de migratieproblematiek die in Nederland moet worden aangepakt.

Hij had dus beter moeten weten en als informateur de onderhandelaars aan een rechtsstatelijk verantwoorde oplossing moeten helpen; hij deed het tegendeel. Als excuus gebruikte hij het motief dat een informateur niet meer is dan een lijdelijke ‘procesbegeleider’. Dat is sowieso onjuist maar zeker hier, gelet op zijn rol als bedenker van de noodrechtconstructie.
Ik ga geen traan laten om kritiek op de persoon Van Zwol, die laatst al uit de bocht vloog in een dubieus interview. Dit is natuurlijk een wat technisch verhaal, maar inhoudelijk wel boeiend.
pi_216047279
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 11:44 schreef VoMy het volgende:
Kritiek op de rol van Richard van Zwol tijdens de formatie, als lid van de RvS en zijn verhouding met de noodwet.

Wat mag een staatsraad wel en wat niet?
[..]
Ik ga geen traan laten om kritiek op de persoon Van Zwol, die laatst al uit de bocht vloog in een dubieus interview. Dit is natuurlijk een wat technisch verhaal, maar inhoudelijk wel boeiend.
Door Joop van den Berg. Een PvdAer.
De pijn zit diep daar.
pi_216048286
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:59 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Naar mijn beleving zijn de mensen rechts van het politieke spectrum juist degene die nog enigszins hun hersenen gebruiken. Blind achter Timmersmans aanlopen en hopen dat wij (na 28 gefaalde landen) wel erin slagen om een succesvolle multiculturele samenleving te creëren is natuurlijk niet bepaald een teken van hoogstaande intelligentie.

Maar he; ik waardeer het optimisme :) Het jammere is alleen dat het kalf al verdronken is tegen de tijd dat de meeste mensen er een beetje een reëelel kijk op nahouden.

En voor de 5 mensen die mij nu gaan quoten met allerlei krachttermen: nee, dat betekent niet dat er geen buitenlanders in Nederland mogen zijn, nee; dat betekent niet dat er geen donkere mensen mogen zijn in Nederland en nee; dat betekent niet dat de ene bevolkingsgroep in Nederland anders behandeld moet worden dan welke bevolkingsgroep dan ook.

Wat het wel betekent is een strengere grenscontroles en vooral: een concreet/goed plan met de vluchtelingen die er zijn. Nu is het gewoon een zinkend schip hoe leuk alles ook bedoelt is.
  zaterdag 28 december 2024 @ 14:55:08 #129
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216048659
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 14:35 schreef Solispolar het volgende:
Naar mijn beleving zijn de mensen rechts van het politieke spectrum juist degene die nog enigszins hun hersenen gebruiken. Blind achter Timmersmans aanlopen en hopen dat wij (na 28 gefaalde landen) wel erin slagen om een succesvolle multiculturele samenleving te creëren is natuurlijk niet bepaald een teken van hoogstaande intelligentie.
Hey snuggere henkie, we hebben al een multiculturele samenleving. Beter kun je dan bedenken hoe dat een beetje in goede banen te leiden ipv met onrealistische plannetjes te komen over hoe de tijd 125 jaar terug te draaien en de uitvinding van het vliegtuig, het fordisme en het internet te voorkomen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216048745
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 14:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hey snuggere henkie, we hebben al een multiculturele samenleving. Beter kun je dan bedenken hoe dat een beetje in goede banen te leiden ipv met onrealistische plannetjes te komen over hoe de tijd 125 jaar terug te draaien en de uitvinding van het vliegtuig, het fordisme en het internet te voorkomen.
Ik lees wat posts van jou en ik zou jou als tip geven om in vervolg eerst even tot 10 te tellen. Op die manier post je soms geen dingen waar je later (misschien) spijt van zou kunnen krijgen. Succes :)!
  zaterdag 28 december 2024 @ 15:00:52 #131
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216048769
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 december 2024 14:59 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Ik lees wat posts van jou en ik zou jou als tip geven om in vervolg eerst even tot 10 te tellen. Op die manier post je soms geen dingen waar je later (misschien) spijt van zou kunnen krijgen. Succes :)!
Nogmaals voor jou: de multiculturele samenleving is reeds een feit. Succes :)!

En een goed en concreet plan over het hoe en wat met vluchtelingen die er nu zijn ontbreekt juist bij rechts.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216048900
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 15:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nogmaals voor jou: de multiculturele samenleving is reeds een feit. Succes :)!

En een goed en concreet plan over het hoe en wat met vluchtelingen die er nu zijn ontbreekt juist bij rechts.
Dat laatste heb je helemaal gelijk in; en daarom moet de kraan eerst dicht om de huidige shit op te lossen. Rechts heeft niet de oplossing, maar snapt in ieder geval dat de kraan dicht moet. Links heeft geen oplossing en wil de kraan openzetten.
  zaterdag 28 december 2024 @ 15:12:00 #133
403588 mcmlxiv
pi_216048957
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 14:35 schreef Solispolar het volgende:

[..]

Maar he; ik waardeer het optimisme :) Het jammere is alleen dat het kalf al verdronken is tegen de tijd dat de meeste mensen er een beetje een reëelel kijk op nahouden.

En voor de 5 mensen die mij nu gaan quoten met allerlei krachttermen: nee, dat betekent niet dat er geen buitenlanders in Nederland mogen zijn, nee; dat betekent niet dat er geen donkere mensen mogen zijn in Nederland en nee; dat betekent niet dat de ene bevolkingsgroep in Nederland anders behandeld moet worden dan welke bevolkingsgroep dan ook.

Wat het wel betekent is een strengere grenscontroles en vooral: een concreet/goed plan met de vluchtelingen die er zijn. Nu is het gewoon een zinkend schip hoe leuk alles ook bedoelt is.
Alleen zo jammer dat je poep praat. Migraties zijn door rechts veroorzaakt en door rechts verergerd.

Begonnen met koloniale migratie, tienduizenden Molukkers, die door rechtse regeringen dusdanig verneukt zijn dat de tweede generatie tot terroristische daden werden gebracht. Heel subtiel in voormalige concentratiekampen gestopt indertijd.

Vervolgens economische migratie vanuit eerst landen als Italië en Joegoslavië en later Marokko en Turkije. Rechtse ondernemers die goedkope arbeidskrachten zochten om uit te buiten. Honderdduizenden migranten weggestopt in achterbuurten.

Als derde golf wederom koloniaal, honderdduizenden Surinamers die we in dezelfde achterbuurten of wijken als de Bijlmer parkeerden.

En dan de huidige vierde golf, asielzoekers, eveneens aangejaagd door een koloniaal verleden waar we al decennia de vruchten van plukken

En dan moet de allesovertreffende vijfde golf nog beginnen. Aangejaagd door klimaatverandering veroorzaakt door rechtse hebzucht en vervuiling.
  zaterdag 28 december 2024 @ 15:16:11 #134
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216049022
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 15:08 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Dat laatste heb je helemaal gelijk in; en daarom moet de kraan eerst dicht om de huidige shit op te lossen. Rechts heeft niet de oplossing, maar snapt in ieder geval dat de kraan dicht moet. Links heeft geen oplossing en wil de kraan openzetten.
Links wil helemaal niet de kraan openzetten , dat is een domrechtse fabel(al zou ook links de teugels wat betreft vluchtelingen wel iets strakker mogen aantrekken omdat anders de geaccumuleerde aantallen op middenlange termijn wel wat te hoog uitvallen).

Wat dit kabinet doet creeert een situatie als Belgie in de jaren negentig. PVVD gaat van de vooral dankzij de PvdA relatief goedgelukte Nederlandse multiculturele samenleving een complete janboel maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 28-12-2024 15:23:29 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216049522
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 15:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Links wil helemaal niet de kraan openzetten , dat is een domrechtse fabel(al zou ook links de teugels wat betreft vluchtelingen wel iets strakker mogen aantrekken omdat anders de geaccumuleerde aantallen op middenlange termijn wel wat te hoog uitvallen).

Wat dit kabinet doet creeert een situatie als Belgie in de jaren negentig. PVVD gaat van de vooral dankzij de PvdA relatief goedgelukte Nederlandse multiculturele samenleving een complete janboel maken.
Precies daarbij zie je dat rechts juist wereldwijd extreem pro migratie is, ook in Nederland. Rechtse politiek is meer en meer arbeidsmigratie. Vervolgens weer wijzen naar de vluchtelingen als zondebok dat alles fout gaat met de rechtse ideologie dat als de top het maar geweldig heeft de rest ook best tevreden zal zijn.
pi_216049729
twitter

Een interessant stukje.
Zit wel een kern van waarheid in.
Hell To The Liars
pi_216049898
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 15:55 schreef Droopie het volgende:
[ x ]

Een interessant stukje.
Zit wel een kern van waarheid in.
Zou kunnen. Wat is die kern dan volgens jou? Vind het maar erg veel woorden en vergaande conclusies van iemand die aangeeft 1 aflevering van een podcast te hebben geluisterd.
quote:
Ik luisterde naar een podcast met ‘de belangrijkste linkse lessen’ van dit jaar.

Sinds maart zijn de wetenschappelijke bureaus van GroenLinks en PvdA een podcast gestart met de titel De Linkse Revolte. Er zijn er kennelijk een heleboel gemaakt, maar ik heb alleen de laatste beluisterd.
Dat is nog altijd een keer meer geluisterd dan dat ik heb gedaan.

Dat podcastje heeft 212 views op youtube. Het lijkt mij nogal makkelijke kritiek, echt van die open deuren die lekker scoren bij mensen zonder enig benul van politiek.
pi_216050089
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 16:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Zou kunnen. Wat is die kern dan volgens jou? Vind het maar erg veel woorden en vergaande conclusies van iemand die aangeeft 1 aflevering van een podcast te hebben geluisterd.
[..]
Dat is nog altijd een keer meer geluisterd dan dat ik heb gedaan.

Dat podcastje heeft 212 views op youtube. Het lijkt mij nogal makkelijke kritiek, echt van die open deuren die lekker scoren bij mensen zonder enig benul van politiek.
Die Chris Aalberts is natuurlijk wel iemand die diverse politieke partijen congressen afgaat en een redelijk objectief beeld van de partijen heeft.

quote:
We horen allerlei doelen: bestaanszekerheid, publieke voorzieningen, klassenstrijd, klimaat, LHBT-rechten en Gaza
Stel je hebt een normale arbeidersbaan, dan ga je met bovenstaande punten toch niet kijken wat de PVDA te bieden heeft voor jou als kiezer.

En iedereen zit maar te wachten tot het kabinet valt, maar ik vind zijn mening dat het nog maar verre de vraag is of de uitslag dan wel in het voordeel van links uitvalt.
Hell To The Liars
  zaterdag 28 december 2024 @ 16:39:42 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216050420
Waarom ga je in vredesnaam Gaza als een van je speerpunten opnemen? Prima als je als partij daar een stevige mening op hebt. Maar uiteindelijk gaat ons parlement niet over Gaza.
pi_216050524
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 16:17 schreef Droopie het volgende:

[..]
Die Chris Aalberts is natuurlijk wel iemand die diverse politieke partijen congressen afgaat en een redelijk objectief beeld van de partijen heeft.
[..]
Stel je hebt een normale arbeidersbaan, dan ga je met bovenstaande punten toch niet kijken wat de PVDA te bieden heeft voor jou als kiezer.

En iedereen zit maar te wachten tot het kabinet valt, maar ik vind zijn mening dat het nog maar verre de vraag is of de uitslag dan wel in het voordeel van links uitvalt.
Maar hij luistert een samenvatting van een podcast. Lijkt mij best logisch dat dan alleen de grote thema's naar voren komen. Dat mensen met een arbeidersbaan niks zouden hebben met bestaanzekerheid, publieke voorzieningen of klimaat vind ik zeer apart. Als arbeider zou ik nergens anders op stemmen.

Wat kun je horen bij het VVD congres dat aanspreekt voor de fabrieksarbeider?
  zaterdag 28 december 2024 @ 17:07:14 #141
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216050889
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 16:39 schreef Hexagon het volgende:
Waarom ga je in vredesnaam Gaza als een van je speerpunten opnemen? Prima als je als partij daar een stevige mening op hebt. Maar uiteindelijk gaat ons parlement niet over Gaza.
Ja we moeten buitenlandse speerpunten uitsluitend overlaten aan de genocideverheerlijkers van de VVD, SGP, ChristenUnie en natuurlijk de PVV, die lekker op publiciteitsreisjes kunnen gaan bij terroristen en met moties kunnen strooien om demonstratierecht af te breken en migranten te gaan monitoren op hun gedachtegoed.

Als linkse partij moet je het daar absoluut niet over willen hebben terwijl een meerderheid van het electoraat de Nederlandse houding in het conflict verkeerd vindt. Stel je voor dat je daaraan appelleert, brrr.
pi_216050924
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 16:39 schreef Hexagon het volgende:
Omdat het voor een zeer beperkte achterban kennelijk van groot belang is.
pi_216050984
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 15:12 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Alleen zo jammer dat je poep praat. Migraties zijn door rechts veroorzaakt en door rechts verergerd.

Begonnen met koloniale migratie, tienduizenden Molukkers, die door rechtse regeringen dusdanig verneukt zijn dat de tweede generatie tot terroristische daden werden gebracht. Heel subtiel in voormalige concentratiekampen gestopt indertijd.

Vervolgens economische migratie vanuit eerst landen als Italië en Joegoslavië en later Marokko en Turkije. Rechtse ondernemers die goedkope arbeidskrachten zochten om uit te buiten. Honderdduizenden migranten weggestopt in achterbuurten.

Als derde golf wederom koloniaal, honderdduizenden Surinamers die we in dezelfde achterbuurten of wijken als de Bijlmer parkeerden.

En dan de huidige vierde golf, asielzoekers, eveneens aangejaagd door een koloniaal verleden waar we al decennia de vruchten van plukken

En dan moet de allesovertreffende vijfde golf nog beginnen. Aangejaagd door klimaatverandering veroorzaakt door rechtse hebzucht en vervuiling.
Naar Nederland komen is een keuze en je hebt je dan aan te passen. Wil je niet in bepaalde wijken wonen? Prima, dan zul je net zoals elke andere Nederlander moeten presenteren of hier in de eerste plaats niet je vestigen.

Daarnaast is er al decennialang sprake van migranten die hier vanuit niet-Westerse landen hier vrijwillig heenkomen (vanuit economische redenen) ook dat is een keuze. En eventuele puinhopen in zulke landen (bijvoorbeeld in Syrië) heeft Nederland verder nul verantwoordelijk in.

Het valt daarom op aan jouw betoog dat je iedere keer groepen mensen berooft van hun zelfbeschikking. Het ligt altijd immers altijd anderen (zogenaamd dan). En daar ga je zo ver in dat je zelfs het terrorisme van Molukkers ophangt aan een "rechtse regering". Dit terwijl het dit terreur voornamelijk plaatsvond onder het linkse kabinet van Den Uyl, maar goed, feiten hè.

Ten slotte is de kern van je verhaal ook onjuist. Migratie wordt niet veroorzaakt door rechts. Rechts en conservatieve partijen zijn al vele jaren juist de partijen die het willen afremmen. Wat niet wil zeggen dat sommigen, zoals de VVD, hier gewoon keihard in hebben gefaald. Maar we zien vooral dat progressief liberale en progressief linkse partijen de migratie niet willen beperken of zelfs aanwakkeren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 28 december 2024 @ 17:26:36 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216051186
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 17:07 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ja we moeten buitenlandse speerpunten uitsluitend overlaten aan de genocideverheerlijkers van de VVD, SGP, ChristenUnie en natuurlijk de PVV, die lekker op publiciteitsreisjes kunnen gaan bij terroristen en met moties kunnen strooien om demonstratierecht af te breken en migranten te gaan monitoren op hun gedachtegoed.

Als linkse partij moet je het daar absoluut niet over willen hebben terwijl een meerderheid van het electoraat de Nederlandse houding in het conflict verkeerd vindt. Stel je voor dat je daaraan appelleert, brrr.
Volgens mij hebben de partijen die je noemt ook niet Israel op de shortlist staan. Het is echt een opgeblazen niche onderwerp dat bij kiezers hooguit plek 20 heeft in het prioriteitenlijstje.
  zaterdag 28 december 2024 @ 17:39:42 #145
66444 Lord_Vetinari
pi_216051468
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 december 2024 17:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Naar Nederland komen is een keuze en je hebt je dan aan te passen. Wil je niet in bepaalde wijken wonen? Prima, dan zul je net zoals elke andere Nederlander moeten presenteren of hier in de eerste plaats niet je vestigen.

Daarnaast is er al decennialang sprake van migranten die hier vanuit niet-Westerse landen hier vrijwillig heenkomen (vanuit economische redenen) ook dat is een keuze. En eventuele puinhopen in zulke landen (bijvoorbeeld in Syrië) heeft Nederland verder nul verantwoordelijk in.

Het valt daarom op aan jouw betoog dat je iedere keer groepen mensen berooft van hun zelfbeschikking. Het ligt altijd immers altijd anderen (zogenaamd dan). En daar ga je zo ver in dat je zelfs het terrorisme van Molukkers ophangt aan een "rechtse regering". Dit terwijl het dit terreur voornamelijk plaatsvond onder het linkse kabinet van Den Uyl, maar goed, feiten hè.

Ten slotte is de kern van je verhaal ook onjuist. Migratie wordt niet veroorzaakt door rechts. Rechts en conservatieve partijen zijn al vele jaren juist de partijen die het willen afremmen. Wat niet wil zeggen dat sommigen, zoals de VVD, hier gewoon keihard in hebben gefaald. Maar we zien vooral dat progressief liberale en progressief linkse partijen de migratie niet willen beperken of zelfs aanwakkeren.
Wat een opeenstapeling van leugens en domheid weer, culminerend in hetgrijsgedraaide “het is allemaal de schuld van links waaaaaa!”.
  zaterdag 28 december 2024 @ 17:41:27 #146
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216051498
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 17:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Volgens mij hebben de partijen die je noemt ook niet Israel op de shortlist staan. Het is echt een opgeblazen niche onderwerp dat bij kiezers hooguit plek 20 heeft in het prioriteitenlijstje.
Jawel hoor. Waarom denk je dat het bij verkiezingsdebatten op tv ook een onderwerp was, waarom denk je dat bepaalde politici de hele tijd met moties strooien op dat onderwerp?
Maar nee, laat het vooral volledig over aan de rechtse partijen, voorkom dat je wordt uitgenodigd bij actualiteitenprogramma's als het onderwerp ter sprake komt, dat kan Joost Eerdmans of Mirjam Bikker wel doen. Laat elke discussie over demonstraties vooral gaan over het verbieden van de demonstraties, over het projecteren van antisemitisme, want je moet vooral niet proberen het over Gaza te hebben!

Echt een briljante zet om een onderwerp waar een meerderheid het kabinetsbeleid afkeurt te gaan negeren als oppositiepartij. Er zijn wekelijks demonstraties, er zijn handtekeningenacties door honderdduizenden getekend, er zijn stakingen, er zijn onlinecampagnes waar duizenden mensen aan meedoen. Allemaal negeren want stel je voor dat je je eens profileert op een populair onderwerp waar de scheidslijnen eens anders liggen dan de eeuwige elite versus het volk-discussie.

Het zal je ongetwijfeld deugd doen dat ze bij D66 precies zo weinig geven om mensenlevens dat ze inderdaad compleet onzichtbaar zijn op het moment dat Nederland een volkerenmoord faciliteert. Gefeliciteerd met jullie onverschilligheid :)
pi_216051522
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 16:17 schreef Droopie het volgende:

[..
[..]

Publicaties van wetenschappelijke bureaus van politieke partijen zijn volgens mij maar zelden op het brede publiek gericht. Die normale arbeider is dus vast niet de doelgroep.
pi_216051594
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 17:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Wat een opeenstapeling van leugens en domheid weer, culminerend in hetgrijsgedraaide “het is allemaal de schuld van links waaaaaa!”.
Je kan beter tegen een deur praten. Dit figuur gaat nooit in discussie maar zendt enkel.
  zaterdag 28 december 2024 @ 17:49:31 #149
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216051655
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 17:41 schreef VoMy het volgende:

[..]
Jawel hoor. Waarom denk je dat het bij verkiezingsdebatten op tv ook een onderwerp was, waarom denk je dat bepaalde politici de hele tijd met moties strooien op dat onderwerp?
Maar nee, laat het vooral volledig over aan de rechtse partijen, voorkom dat je wordt uitgenodigd bij actualiteitenprogramma's als het onderwerp ter sprake komt, dat kan Joost Eerdmans of Mirjam Bikker wel doen. Laat elke discussie over demonstraties vooral gaan over het verbieden van de demonstraties, over het projecteren van antisemitisme, want je moet vooral niet proberen het over Gaza te hebben!

Echt een briljante zet om een onderwerp waar een meerderheid het kabinetsbeleid afkeurt te gaan negeren als oppositiepartij. Er zijn wekelijks demonstraties, er zijn handtekeningenacties door honderdduizenden getekend, er zijn stakingen, er zijn onlinecampagnes waar duizenden mensen aan meedoen. Allemaal negeren want stel je voor dat je je eens profileert op een populair onderwerp waar de scheidslijnen eens anders liggen dan de eeuwige elite versus het volk-discussie.

Het zal je ongetwijfeld deugd doen dat ze bij D66 precies zo weinig geven om mensenlevens dat ze inderdaad compleet onzichtbaar zijn op het moment dat Nederland een volkerenmoord faciliteert. Gefeliciteerd met jullie onverschilligheid :)
Je maakt er iets anders van dan ik bedoel. Uiteraard mag je je flink in het debat roeren over Gaza.

Alleen het is geen stemmentrekker bij verkiezingen. Nagenoeg niemand zegt "Ja ik stem PvdA/GL, want hun standpunt over Gaza is het beste."

Uiteindelijk ligt Gaza niet in Nederland dus laten Nederlanders hun eigen toekomst niet bepalen door Gaza.
pi_216051716
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 17:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ah, ik begrijp dat de argumenten op zijn. Simpelweg alles als 'dom' en 'leugens' wegzetten, dan hoef je er inhoudelijk niet op in te gaan. De realiteit is echter dat alles wat ik daar heb gepost gewoon klopt. Prima als je het er niet mee eens bent, maar kom dan met een aantal steekhoudende tegenargumenten.

En daarnaast zeg ik ook niet dat 'alles' de schuld is van links. Dat argument maak ik helemaal niet. Wel geef ik aan dat we zien dat dat progressief liberale en progressief linkse partijen de migratie niet willen beperken of zelfs aanwakkeren.
pi_216051832
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 december 2024 17:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De realiteit is echter dat alles wat ik daar heb gepost gewoon klopt.

Neuh, je leutert wederom een dom eind weg. Prima hoor maar ga niet doen alsof het iets met enige waarheid, behalve die in je eigen hoofd, te maken heeft.
pi_216051850
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 december 2024 17:42 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Publicaties van wetenschappelijke bureaus van politieke partijen zijn volgens mij maar zelden op het brede publiek gericht. Die normale arbeider is dus vast niet de doelgroep.
Maar in dit geval gaat het alleen maar om een analyse van de samenvatting van een jaar aan podcasts.
Zal best dat die podcast zeer matig is, er kijkt werkelijk niemand naar 200 views op youtube is??? Een FvD krijgt denk ik 200x zoveel views.

Past voornamelijk allemaal perfect in het narratief dat het toch weer allemaal aan links ligt.
  Moderator zaterdag 28 december 2024 @ 17:59:57 #153
375570 crew  Cyan9
pi_216051877
Het blijft toch een bijzonder gegeven na zoveel jaar aan rechtse kabinetten.
  zaterdag 28 december 2024 @ 18:01:20 #154
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216051897
quote:
85s.gif Op zaterdag 28 december 2024 17:59 schreef Cyan9 het volgende:
Het blijft toch een bijzonder gegeven na zoveel jaar aan rechtse kabinetten.
Eigenlijk is GroenLinks de meest succesvolle politieke partij ooit. Het hele land verneukt vanuit de oppositiebanken, doe ze dat maar eens na.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_216051901
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 17:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar in dit geval gaat het alleen maar om een analyse van de samenvatting van een jaar aan podcasts.
Zal best dat die podcast zeer matig is, er kijkt werkelijk niemand naar 200 views op youtube is??? Een FvD krijgt denk ik 200x zoveel views.

Past voornamelijk allemaal perfect in het narratief dat het toch weer allemaal aan links ligt.
Allicht, bij FvD zit een flinke lading figuren die smult van titels als “Tussen Christenzionisme en Cultuurmarxisme” ….
pi_216051907
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 december 2024 17:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Neuh, je leutert wederom een dom eind weg. Prima hoor maar ga niet doen alsof het iets met enige waarheid, behalve die in je eigen hoofd, te maken heeft.
Integendeel.

Maar zoals al ik al aangaf, ik begrijp dat het makkelijker is om met ad hominems te strooien dan op de inhoud in te gaan.
pi_216051910
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 18:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Eigenlijk is GroenLinks de meest succesvolle politieke partij ooit. Het hele land verneukt vanuit de oppositiebanken, doe ze dat maar eens na.
Jesse Klaver bediende Mark Rutte als een marionet. Dat wist je toch wel?
pi_216051914
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 december 2024 18:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel.

Maar zoals al ik al aangaf, ik begrijp dat het makkelijker is om met ad hominems te strooien dan op de inhoud in te gaan.
Veel plezier daarmee :s).
  Moderator zaterdag 28 december 2024 @ 18:09:15 #159
375570 crew  Cyan9
pi_216052010
quote:

[..]
Ik voel toch een soort trots, want als GL stemmer ben ik natuurlijk medeverantwoordelijk.
  zaterdag 28 december 2024 @ 18:16:21 #160
37950 JAM
pi_216052138
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 december 2024 17:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, ik begrijp dat de argumenten op zijn. Simpelweg alles als 'dom' en 'leugens' wegzetten, dan hoef je er inhoudelijk niet op in te gaan. De realiteit is echter dat alles wat ik daar heb gepost gewoon klopt. Prima als je het er niet mee eens bent, maar kom dan met een aantal steekhoudende tegenargumenten.

En daarnaast zeg ik ook niet dat 'alles' de schuld is van links. Dat argument maak ik helemaal niet. Wel geef ik aan dat we zien dat dat progressief liberale en progressief linkse partijen de migratie niet willen beperken of zelfs aanwakkeren.
Luister nou eens, de feiten spreken voor zich. Als je een theelepel van puur goud in een magnetron stopt (700W, voor 30 seconden), dan wordt deze ontzichtbaar. De Gentse marinekapel speelt elke maandag in Fis-groot, omdat de kosmos anders niet luistert, ook gewoon bekend. Struisvogels konden vroeger vliegen, ware het niet dat een van de eerste struisvogels zijn vleugels aan de duivel heeft verkocht in ruil voor onweerstaanbare charme, waar nu dus alle andere struisvogels van afstammen. Dat is simpel, dat is helder, dat is net zo duidelijk als dat de maan sinds 1972 ''Jonathan' heet, omdat de naam 'maan' voor onze maan te generiek gevonden werd. Zoek het zelf maar op als je het niet gelooft.

En ja, pannenkoeken stralen elektromagnetische straling uit die geleidelijk toeneemt, dus als je ze lang genoeg op je aanrecht laat liggen, dan kan je je hele aanrechtblad wel weggooien, want je krijgt ze nooit meer los. Daarom gooien veel mensen de eerste ook weg, omdat die de sterkste straling heeft. Jij maar denken dat pannenkoeken gewoon 'zwaar' zijn, of zo, hè. Ventje toch. :') .

De realiteit is dat alles wat ik hier heb gepost gewoon klopt. Prima als je het er niet mee eens bent, maar kom dan met een aantal steekhoudende tegenargumenten.
  zaterdag 28 december 2024 @ 18:19:48 #161
403588 mcmlxiv
pi_216052192
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 december 2024 18:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel.

- De Molukkers zijn hier vrijwillig gekomen?
- Migranten vanuit Suriname en Antillen hebben niets met kolonialisme te maken?
- Gastarbeiders zijn hier niet gekomen om economisch profijt van te trekken?
- Koloniale ingrepen hebben niet het maatschappelijke landschap in o.a. het MO verkracht?

De dom-rechtse “waarheden” blijven bijzonder
  zaterdag 28 december 2024 @ 18:28:11 #162
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216052343
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 17:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je maakt er iets anders van dan ik bedoel. Uiteraard mag je je flink in het debat roeren over Gaza.

Alleen het is geen stemmentrekker bij verkiezingen. Nagenoeg niemand zegt "Ja ik stem PvdA/GL, want hun standpunt over Gaza is het beste."

Uiteindelijk ligt Gaza niet in Nederland dus laten Nederlanders hun eigen toekomst niet bepalen door Gaza.
Dat zie je dus echt volkomen verkeerd. Op dezelfde manier als mensen zich laten leiden door de kleur van Zwarte Piet, kunnen ze zich ook laten leiden om iets onbenulligs als een door Nederland gesponsorde genocide op Palestijnen.

Er is een enorme demonstratiebereidheid op dit onderwerp en enorm veel mensen spreken zich online uit over dit onderwerp. Dat is niet omdat mensen hun stem er niet door laten bepalen; bovendien kun je, door je te profileren op het onderwerp, zórgen dat mensen hun stem er door laten bepalen. En dat is dan in jouw voordeel als partij, aangezien het een onderwerp is waar veel mensen het kabinetsbeleid op afkeuren, ondanks dat tweederde van de TK-leden momenteel het kabinetsbeleid juist goedkeurt - je zou bijna denken dat er iets op te winnen valt.

De vooralsnog eerder laffe, verstopte houding van de PvdA-GL (en ook van D66 maar voor D66 is buitenlandbeleid hetzelfde als het veiligstellen van een tussenjaar op een andere universiteit en verder blijkbaar niets) zorgt vooral voor frustratie. En gefrustreerde mensen stemmen niet op je.

De Gaza-woede vindt geen uitlaatklep, want politiek en media geven weinig gehoor

quote:
Twee werelden botsten op elkaar. Die van de traditionele media, waar men op kousenvoeten het midden probeert te bewandelen tussen wat pro-Israël en pro-Palestina is gaan heten. Het leed van de Gazanen is heel erg, klinkt het dan – bij het ene medium wat plichtmatiger dan bij het andere. Én Israël heeft het recht zich te verdedigen en alles te doen om de gijzelaars te bevrijden.

Online domineert een ander sentiment. Op Instagram is er grote ontzetting over wat Israël aanricht. De beelden van de oorlog komen vrijwel ongefilterd binnen. Gewonde Palestijnen, dode Palestijnen, puin zover het oog reikt.
...
Voor GroenLinks-PvdA blijft het een worsteling. Kamerlid Kati Piri is stevig in debatten en diende moties in waarin wordt opgeroepen het geweld in Gaza te beëindigen. Toch zijn veel progressieve mensen teleurgesteld in de fusiepartij.

Dat bleek onlangs weer, toen GroenLinks-PvdA zich achter de actie Niet in mijn naam schaarde van Oxfam Novib. De actiefoto die Frans Timmermans op Instagram plaatste oogstte veel kritiek, nota bene uit de hoek van de Palestina-sympathisanten.
...
Er gaapt een kloof tussen de hevige gevoelens die veel Nederlanders hebben bij het geweld in Gaza en de politieke vertegenwoordiging van dat geluid. Vooral voor veel progressieve twintigers en dertigers en mensen met een migratieachtergrond voelt het lot van de Palestijnen als hét morele vraagstuk van deze tijd. De alarmerende rapporten van mensenrechtenorganisaties en internationaalrechtelijke waarschuwingen bevestigen dat gevoel, terwijl de macht maar niet in beweging komt.
Lekker negeren en bij de volgende verkiezing weer naar de slachtbank worden geleid op migratie en integratie (waarbij het mislukken van de integratie natuurlijk groot uitgemeten is in de media door de progenocide-partijen om de demonstraties tegen de door Nederland gesteunde genocide te kunnen criminaliseren en af te leiden van het daadwerkelijke onderwerp van de demonstratie) terwijl de mensen die het eventueel met je eens zijn niet de moeite nemen om op je te stemmen aangezien je toch de hele tijd verstoppertje speelt. Genie Hexagon tekent de route naar de winst zo even uit: Negeer grote maatschappelijke onvrede over een onderwerp waar je in principe aan de kant van de ontevredenen staat. Briljant _O_

quote:
‘Veelzeggend wel’, zegt de Nijmeegse hoogleraar sociologie Niels Spierings, die in 2023 samen met anderen het Nationaal Kiezersonderzoek (NKO) leidde dat na elke Tweede Kamerverkiezing wordt gehouden. Uit het onderzoek van vorig jaar bleek al dat Nederlanders Israël duidelijk minder steunen dan je op basis van de verkiezingsuitslag wellicht zou vermoeden. ‘Voor die uitkomst was toen eigenlijk opvallend weinig aandacht in de media’, zegt hij terugblikkend.
En dat moet zo blijven want god verhoede dat je vanuit de oppositie mensen probeert te trekken op basis van een meerderheidsstandpunt _O_

quote:
Recenter onderzoek van Ipsos uit oktober toonde aan dat bijna de helft van de Nederlanders wil dat het kabinet een kritischere houding aanneemt jegens Israël. In december begon Oxfam Novib met de actie Niet in mijn naam, waarbij meer dan 250 duizend mensen opriepen tot een koerswijziging.
250 duizend mensen die online de moeite nemen om in het openbaar de activist uit te hangen. Je kunt beter proberen om niet iets te doen daarmee en zorgen dat het gaat over de nadelen van asielmigratie.

quote:
‘Het gevoel is dat er met twee maten wordt gemeten door politiek en media’, staat in het Informatiebeeld spanningen, radicalisering en extremisme dat de gemeente Amsterdam in het najaar publiceerde. Vooral op jongeren heeft de oorlog impact, ook vanwege de beelden die ze zien op sociale media. ‘Dit komt samen met gevoelens van frustratie en zich niet thuis voelen in de samenleving.’

‘Het masker is afgegaan’, zegt rapper, podcast- en programmamaker Yousef Gnaoui, beter bekend als Sef. ‘Mensen van kleur voelen dit natuurlijk al langer, maar het gaat hard nu, zonder enige gêne.’
Ach, wat zou het. Grote frustratie, mensen laten zich daardoor toch niet beïnvloeden rond het stemhokje. De afgelopen jaren heeft frustratie nooit gezorgd voor gekke verkiezingsresultaten. Stel je voor dat de frustratiestem eens jouw kant op komt, bahbah.

quote:
Hij voelt zich niet aangesproken als het over integratie gaat, zegt de Marokkaans-Nederlandse Gnaoui. ‘Ik ben beter geïntegreerd dan de gemiddelde racist.’ Hij begrijpt wel dat jongeren zich afkeren. ‘Je bent een Nederlander als je een olympische medaille wint, maar als je een verkeersovertreding begaat, word je al als anders gezien. Waarom zou je willen integreren in zo’n samenleving?’

Semantische discussie
Bij Gaza ziet hij dezelfde dubbele moraal. ‘Hier gaat het veel over semantische kwesties, over het gebruik van leuzen en woorden. Discussies die er niet echt toe doen. Is zo’n leus belangrijker dan bombardementen, dan Palestijnen die afgesloten worden van eerste levensbehoeften?’
Maar daar moet je dus niets mee doen he. Je moet als PvdA-GL zorgen dat racisten als Don Ceder, Chris Stoffer en Eric vd Burg de hele tijd die semantische discussies kunnen voeren over de leuzen van demonstranten en kunnen zorgen dat het debat daarover blijft gaan en niet over, ik noem eens een dwarsstraat, het feit dat Nederland een ongekende massaslachting blijft steunen.

quote:
In zijn eigen omgeving, die van progressieve millennials, merkt hij dat velen zich afkeren van politieke partijen. ‘Ik ben geëngageerd en vind het toch heel lastig om op het op te brengen om te gaan stemmen. Mensen zoeken naar alternatieven. Die denken: als de politiek het niet doet, dan moeten wij maar voor elkaar zorgen.

‘Op Instagram zie ik veel inzamelingsacties voor Gaza langskomen. Het is hartverwarmend dat mensen dat doen, maar ook erg dat het zo ver moet komen.’
Gaat allemaal uitstekend met de struisvogelpolitiek. Mensen willen niet meer stemmen, laat staan anderen enthousiasmeren om te stemmen, maar het is niet alsof stemmers uiteindelijk zetels opleveren he. Zo werkt het niet. Probeer hier vooral niets mee te doen.
pi_216052379
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 18:19 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
- De Molukkers zijn hier vrijwillig gekomen?
- Migranten vanuit Suriname en Antillen hebben niets met kolonialisme te maken?
- Gastarbeiders zijn hier niet gekomen om economisch profijt van te trekken?
- Koloniale ingrepen hebben niet het maatschappelijke landschap in o.a. het MO verkracht?

De dom-rechtse “waarheden” blijven bijzonder
Probeer het eens te houden op de argumenten die ik in mijn post maak. Je tuigt nu vier stropoppen op.

Ik heb nergens aangegeven dat Molukkers hier vrijwillig heen zijn gekomen, wel dat jij ten onrechte hun terreur (terrorisme is een altijd een keuze) in de schoenen wil schuiven van 'rechtse regeringen'.

En over migranten uit Suriname en de Antillen heb ik het in mijn post helemaal niet gehad. Maar dat zij naar Nederland zijn gekomen is wel degelijk een keuze geweest. En dit geldt zeker voor mensen die hier als gastarbeider heen zijn gekomen.

Dat koloniale ingrepen in het Midden-Oosten invloed hebben gehad ben ik het helemaal met eens. Maar dit is niet de schuld van Nederland. Daarnaast zijn puinhopen, die er in landen daar decennia later zijn ontstaan, het resultaat van het beleid dat zulke mensen zelf voeren.
pi_216052463
Ja lijkt me ook dat PvdA/GL veel beter stelling kan nemen tegen Israel. Meer rivier tot zee teksten enzo.
  zaterdag 28 december 2024 @ 18:47:39 #165
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216052752
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 18:28 schreef VoMy het volgende:

[..]

Niet genoeg aandacht in de media? Het gaat al meer dan een jaar bijna nergens anders meer over. :')

Verder praat die Loes vooral namens de meest ongenuanceerde, tribaal denkenden. Gelukkig zijn er nog partijen die er met meer nuance naar kijken.

Maargoed, als de oorlog Gaza blijkbaar het aller aller aller belangrijkste voor de kiezer in Nederland, dan zullen we het merken bij de volgende verkiezingen en gaan DENK en de PvdD vast heel groot worden.
  zaterdag 28 december 2024 @ 18:48:33 #166
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216052776
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 18:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja lijkt me ook dat PvdA/GL veel beter stelling kan nemen tegen Israel. Meer rivier tot zee teksten enzo.
Wat hebben die teksten tot nu toe opgeleverd behalve verdeeldheid onder groepen die niet enkel pro-Israel zijn?
  zaterdag 28 december 2024 @ 18:56:41 #167
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216052926
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 18:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Niet genoeg aandacht in de media? Het gaat al meer dan een jaar bijna nergens anders meer over. :')
Het gaat er niet echt over. Het wordt genoemd en vervolgens wat mitsen en maren en antisemitisme verwijten, maar het gaat er niet echt over. De politiek doet er dus zoals je leest al helemaal niets mee.
quote:
Verder praat die Loes vooral namens de meest ongenuanceerde, tribaal denkenden.
Ja negeer vooral de eveneens genoemde onderzoeken, de cijfers, en de grote bijval bij bijvoorbeeld kritiek op Timmermans' laffe houding om je allang gezonken en ononderbouwde stelling te blijven vasthouden.

Zelf heb je behalve je luie inbreng nog niets gebracht om je eigen geblaat te ondersteunen, maar het niet-lezen en wel veroordelen van een uitstekend artikel dat meerdere invalshoeken pakt, meerdere bronnen bespreekt, en je ook nog eens totaal weerspreekt, geeft vast een goed gevoel.
  zaterdag 28 december 2024 @ 18:58:40 #168
37950 JAM
pi_216052963
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 december 2024 18:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Probeer het eens te houden op de argumenten die ik in mijn post maak. Je tuigt nu vier stropoppen op.

Ik heb nergens aangegeven dat Molukkers hier vrijwillig heen zijn gekomen, wel dat jij ten onrechte hun terreur (terrorisme is een altijd een keuze) in de schoenen wil schuiven van 'rechtse regeringen'.

En over migranten uit Suriname en de Antillen heb ik het in mijn post helemaal niet gehad. Maar dat zij naar Nederland zijn gekomen is wel degelijk een keuze geweest. En dit geldt zeker voor mensen die hier als gastarbeider heen zijn gekomen.

Dat koloniale ingrepen in het Midden-Oosten invloed hebben gehad ben ik het helemaal met eens. Maar dit is niet de schuld van Nederland. Daarnaast zijn puinhopen, die er in landen daar decennia later zijn ontstaan, het resultaat van het beleid dat zulke mensen zelf voeren.
Hoe is het nu toch om in een wereld te leven waarin alles zo glashelder is, zo voor de hand liggend... waarin het zo makkelijk is om met een vingertje naar iemand te wijzen en te zeggen: 'Ja, eigen schuld, dikke bult,- hebben wij verder niets mee te maken.'?
Daar je toch zo altijd zo graag met termen uit de argumentatieleer strooit (waarschijnlijk omdat je denkt dat je dan serieuzer of intelligenter overkomt, ofzo, het voegt nu inhoudelijk vrij weinig toe), maak jij je hier - en vrijwel altijd en overal elders ook, trouwens - niet wederom schuldig aan een overhaaste generalisatie?
  zaterdag 28 december 2024 @ 19:00:14 #169
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216052991
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 18:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat hebben die teksten tot nu toe opgeleverd behalve verdeeldheid onder groepen die niet enkel pro-Israel zijn?
Heeft PvdA-GL al iets met die leus gedaan dan? Nee. Welke opbrengst hadden ze dan moeten hebben?

En inderdaad, elke keer als die leus voorbij komt kom jij roepen dat je vindt dat deze niet gebruikt mag worden op basis van helemaal niks. Maar daar kies je zelf voor. Wat heeft dat je opgeleverd?
  zaterdag 28 december 2024 @ 19:01:54 #170
346939 Janneke141
pi_216053019
Hoe onbelangrijk voor Nederland ook, het Gazastandpunt van GroenLinks kan wel eens het definitieve einde van de fusieplannen van PvdA en GL betekenen.
  zaterdag 28 december 2024 @ 19:07:06 #171
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216053082
quote:
Reden om helemaal nooit meer PvdA te stemmen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 december 2024 @ 19:09:02 #172
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216053113
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 19:01 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe onbelangrijk voor Nederland ook, het Gazastandpunt van GroenLinks kan wel eens het definitieve einde van de fusieplannen van PvdA en GL betekenen.
Genocide faciliteren, een niemendalletje natuurlijk voor een land.
  zaterdag 28 december 2024 @ 19:10:47 #173
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216053149
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 18:56 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het gaat er niet echt over. Het wordt genoemd en vervolgens wat mitsen en maren en antisemitisme verwijten, maar het gaat er niet echt over. De politiek doet er dus zoals je leest al helemaal niets mee.
[..]
Ja negeer vooral de eveneens genoemde onderzoeken, de cijfers, en de grote bijval bij bijvoorbeeld kritiek op Timmermans' laffe houding om je allang gezonken en ononderbouwde stelling te blijven vasthouden.

Zelf heb je behalve je luie inbreng nog niets gebracht om je eigen geblaat te ondersteunen, maar het niet-lezen en wel veroordelen van een uitstekend artikel dat meerdere invalshoeken pakt, meerdere bronnen bespreekt, en je ook nog eens totaal weerspreekt, geeft vast een goed gevoel.
Weet je wat ik zo mooi vindt, VoMy?

Je hebt, overduidelijk vanuit ideologische motieven, de toestand in Gaza tot dogma verheven. Ik weet ook precies waarom, en dat heb ik je ook uitgelegd.

Wat je niet door schijnt te hebben is dat je tot een minderheid behoord; een opdringeringe, dreinende, chronisch zeikende minderheid die helemaal geen interesse heeft in Palestijnen of genocide of wat dies meer zij, maar een heilige waarheid heeft te verkondigen.

En eenieder die niet meegaat in je intersectionele, radicale, totaal ongenuanceerde visie is een ketter, en derhalve meteen surrogaat-oorlogsmisdadiger. Je hebt alleen hier al mensen als Hanca en Hexagon tegen je in het harnas gejaagd met je volstrekt partijdige gezwam.

Dat je denkt dat dit stemmen op gaat leveren, is nog hilarischer. Integendeel: steeds meer mensen zijn het gedram van tunnelvisie-kijkers als jij spuug- en spuugzat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 december 2024 @ 19:11:56 #174
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216053168
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 19:01 schreef Janneke141 het volgende:
Laten we het hopen. Opbokken met die radicalen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216053227
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Laten we het hopen. Opbokken met die radicalen.
Het is inderdaad wat, dat de holocaust erbij gehaald moet worden om genocide goed te praten.
  zaterdag 28 december 2024 @ 19:16:56 #176
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216053244
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 19:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het is inderdaad wat, dat de holocaust erbij gehaald moet worden om genocide goed te praten.
Kan hier geen chocola van maken, maar ongetwijfeld scoort het bij de UvA-studenten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 december 2024 @ 19:17:45 #177
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216053252
Don Ceder een racist...

Echt, log gewoon uit @VoMy
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216053266
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Kan hier geen chocola van maken, maar ongetwijfeld scoort het bij de UvA-studenten.
Oom Etto begrijpt ‘m wel
  zaterdag 28 december 2024 @ 19:18:47 #179
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216053277
quote:

[..]
Mwoh...

Dat diversiteit-klimaat-inclusie gezwam sijpelt dankzij allerei DEI-ambtenaren al een tijdje door alle gelederen van de samenleving hoor.

Daarom hebben zoveel mensen ook een afkeer van GL.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 december 2024 @ 19:20:40 #180
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216053324
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 19:18 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Oom Etto begrijpt ‘m wel
Nee, niet echt.

Of ja, toch wel.

Een kleine vocale groep intersectionele wappies hebben Gaza gekaapt om hun chronische drang tot 'aksie' voeren en moreel verontwaardigd (nu wel) te zijn te uiten.

En zoals het radicale gelovigen betaamd moet alles daar voor wijken. En is iedereen racist. En oorlogsmisdadiger. En fan van genocide. En erger dan Hitler. Ad infinitum etcetera.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216053387
|:(
  zaterdag 28 december 2024 @ 19:25:32 #182
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216053405
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 19:24 schreef Raw85 het volgende:
|:(
echt hè.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216053488
quote:
Oh, ik dacht dat je dit cynisch bedoelde. Die laatste paar PvdA stemmen zo snel mogelijk wegjagen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 28 december 2024 @ 19:31:12 #184
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216053547
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 19:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh, ik dacht dat je dit cynisch bedoelde. Die laatste paar PvdA stemmen zo snel mogelijk wegjagen.
GL kan het beste gewoon weer worden wat het was: een wereldvreemde, elitaire, post-koloniaal intersectionele hobbyclub voor betweters, kosmopolieten, discipelen van het grote gelijk en schijnheilen.

Wellicht dat PvdA dan weer een normale partij wordt
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216053553
Over Molukkers gesproken.
Het was Nederlands kolonialisme die in 1951 12.500 Molukkers naar Nederland deporteerde met de belofte dat men over 6 maanden terug konden gaan.
De Nederlandse politiek heeft zich niet aan die belofte gehouden.
Schuld van rechts en links. én de hele Nederlandse bevolking die het ook niet veel interesseerde.
Sinds 1951 was er voortdurend een rechtse kamermeerderheid, wat leidde tot een dominantie van rechtse partijen en ministers.

Er is nog een andere koloniale oplichting die blijft voortduren door ' rechts en links. én de hele Nederlandse bevolking ' Dat is dat de Nederlandse politiek blijft beweren dat de soldijschulden aan Nederlandse militairen was overgedragen aan Indonesie . Dat is de backpaykwestie... soldaten werden krijgsgevangenen van het Japans kolonialisme gesteund door Indonesische nationalisten. En nog steeds vind de Nederlandse politiek dat die soldaten hun soldij moesten halen bij die nationalisten.
  zaterdag 28 december 2024 @ 19:36:51 #186
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216053653
quote:

[..]
Echte PvdA'ers zijn natuurlijk voor racistisch gemotiveerde genocide!
  zaterdag 28 december 2024 @ 19:39:40 #187
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216053714
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 19:36 schreef VoMy het volgende:

[..]
Nee, echte PvdA'ers doorzien je goedkope ideologisch gedreven, hypocriete emo-gebagger.

Waaronder ik.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216053834
quote:

[..]
Niet alles draait om wat zich in jouw gedachtenwereld afspeelt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 28 december 2024 @ 19:49:44 #189
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216053921
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 19:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Niet alles draait om wat zich in jouw gedachtenwereld afspeelt.
Gelukkig zit jij in de gedachtewereld van de echte PvdA'ers!
pi_216053926
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 december 2024 17:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je moet je, net als iedereen, hier houden aan de geldende wet- en regelgeving, maar ik vraag mij af wat je bedoelt met aanpassen? Waar moeten mensen die hier komen zich aan aanpassen, bedoel je dan de inburgeringscursus zoals die gelden voor een deel van de migranten in Nederland? Mijn dochter heeft best wel wat kinderen van migranten in de klas, de ouders van deze kinderen spreken gewoon hun moedertaal. Volgens mij kunnen en mogen deze mensen hier prima op deze wijze wonen, is er een wet die dit verbiedt? Hoe wordt je verplicht je aan te passen, waaraan moet je je aanpassen en moet je de taal leren als migrant?
quote:
Daarnaast is er al decennialang sprake van migranten die hier vanuit niet-Westerse landen hier vrijwillig heenkomen (vanuit economische redenen) ook dat is een keuze.
Dit is inderdaad een keuze van de regering.
quote:
En eventuele puinhopen in zulke landen (bijvoorbeeld in Syrië) heeft Nederland verder nul verantwoordelijk in.
Door het tekenen van het verdrag van Geneve en het lid zijn in Europa zijn we wettelijk wel verplicht om asiel aan te bieden. Als de migranten zich aan de wet moeten houden dan geldt dit toch ook voor de Nederlandse staat?
pi_216053946
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 19:49 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik zie niet achter elke boom een genocide nee. Of achter elke Don Ceder een racist.

En de meeste mensen met mij niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 28 december 2024 @ 19:51:55 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216053963
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 19:49 schreef VoMy het volgende:

[..]
Waarin we doorzien dat Palestina je geen flikker interesseert maar je vooral bezig bent met het afturven van kleurtjes uit de diversiteitscirkel en vervolgens gaat kijken of iets je verontwaardiging verdient of niet.

Met je 'racisme'. De grootste racist hier ben je zelf: enkel nog capabel om in kleuren te denken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 december 2024 @ 19:54:19 #193
66444 Lord_Vetinari
pi_216054015
quote:

[..]
Echte PvdAVV'ers zijn natuurlijk voor een zelf gestarte racistisch gemotiveerde genocide op iedereen die niet roomblank en christelijk is!
Even wat meer in lijn met de politieke realiteit gebracht.
  zaterdag 28 december 2024 @ 19:54:45 #194
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216054029
quote:
Voor vrijwel alle autobewegingen geldt uiteindelijk dat deze het gevolg is van keuzes en afwegingen.

Waar je woont, waar je werkt, wat je makkelijk vindt, waar je tijd in wil stoppen, waar je geld aan kwijt wil. Als dat je auto en autoritjes zijn, prima, maar wees dan niet verbolgen als dat wat duurder wordt.

Uiteindelijk worden de meeste autokilometers ook gemaakt door de rijkeren - autorijden is namelijk duur; wie wil/moet bezuinigen doet er vrijwel altijd goed aan om autoloos te gaan leven. Accijnsverlagingen zijn dan ook vooral een cadeau voor de rijken, op kosten van de samenleving.
:')

Woont u in de Grachtengordel?
  zaterdag 28 december 2024 @ 19:56:35 #195
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216054080
quote:
18s.gif Op zaterdag 28 december 2024 19:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Even wat meer in lijn met de politieke realiteit gebracht.
Dit is zo voorspelbaar dat het niet eens meer enigszins humor is.

Wit én christen, want daar zit de ellende.

Mijn hemel, wat een armoe.

Toe, voeg nog een volstrekt nergens op slaande Nazi-vergelijking toe.

Hebben jullie enig idee hoe intens klein die bubbel van jullie is?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216054132
Etto, jij vindt jezelf toch tolerant en progressief?
  zaterdag 28 december 2024 @ 20:00:16 #197
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216054168
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 19:58 schreef KaheemSaid het volgende:
Etto, jij vindt jezelf toch tolerant en progressief?
Progressief, zeker.

Tolerant? Dat ligt er maar net aan. Ik heb weinig tolerantie voor aartsconservatie religie wanneer dat rechten van vrouwen, andersdenkenden en homo's wil knechten. Of voor schedelmeters en hun ras en IQ gelul. Of voor woke aandachtsttrekkers en hun onbelezen hysterie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 december 2024 @ 20:02:01 #198
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216054207
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
GL kan het beste gewoon weer worden wat het was: een wereldvreemde, elitaire, post-koloniaal intersectionele hobbyclub voor betweters, kosmopolieten, discipelen van het grote gelijk en schijnheilen.

Wellicht dat PvdA dan weer een normale partij wordt
Betweters zijn ook zo irritant. Geef mij maar pvv'ers, 24/7 Ongehoord Nederland waarin thema's als autisme door vaccins, corona is bedacht door Soros en asielzoekers kosten een miljoen per jaar de revue voorbij komen.
  zaterdag 28 december 2024 @ 20:02:57 #199
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216054228
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 19:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zie niet achter elke boom een genocide nee. Of achter elke Don Ceder een racist.

Ja, want Amnesty, HRW, Oxfam Novib, de halve wereldwijde schare aan genocide-experts, die rapporteren bijna wekelijks wel weer over een nieuwe genocide die ze achter een boom hebben gezien! Goede vondst! Hier gaat het ook elke week weer over een nieuwe genocide die achter een boom gespot is.

Don Ceder is verder een racist omdat hij in al zijn moties en al zijn woorden aangeeft dat Israëlische levens en getuigenissen oneindig veel meer waard zijn dan dat van Palestijnen. Hele nare man verder, geen idee waarom je denkt dat die achter elke boom te zien is.
  zaterdag 28 december 2024 @ 20:04:05 #200
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216054248
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:02 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ja, want Amnesty, HRW, Oxfam Novib, de halve wereldwijde schare aan genocide-experts, die rapporteren bijna wekelijks wel weer over een nieuwe genocide die ze achter een boom hebben gezien! Goede vondst! Hier gaat het ook elke week weer over een nieuwe genocide die achter een boom gespot is.

Don Ceder is verder een racist omdat hij in al zijn moties en al zijn woorden aangeeft dat Israëlische levens en getuigenissen oneindig veel meer waard zijn dan dat van Palestijnen. Hele nare man verder, geen idee waarom je denkt dat die achter elke boom te zien is.
:O :O :O
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216054272
quote:

[..]

Nou het is wat.
Denk je echt dat die paar overgebleven PvdA stemmers hiervan wakker liggen?

Er is een bepaalde groep mensen die continu zo hard schreeuwt dat heel veel anderen helemaal geen zin meer hebben om überhaupt te luisteren. Die denken: daar heb je die schreeuwers weer. Wie is er nu weer genocidaal of een racist..weet je laat maar.

En wat heb je dan bereikt? Helemaal niets.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 28 december 2024 @ 20:09:35 #202
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216054368
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou het is wat.

quote:

[..]
Jij denkt dat toch te weten? Ik begon er niet over...
pi_216054445
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:09 schreef VoMy het volgende:

[..]
[..]
Jij denkt dat toch te weten? Ik begon er niet over...
Ja. Probeer dat eens. Er een paar dagen niet over beginnen. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 28 december 2024 @ 20:11:57 #204
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216054457
quote:

[..]
Nou het is wat.

Er is een bepaalde groep mensen die continu zo hard schreeuwt dat heel veel anderen helemaal geen zin meer hebben om überhaupt te luisteren. Die denken: daar heb je die schreeuwers weer. Wie is er nu weer genocidaal of een racist..weet je laat maar.

Ze schreeuwen helemaal niet. Ten tijde van BLM waren de demonstraties vele malen groter dan de paar man op een stationsplein. En toen werd er al geklaagd door racistisch Nederland dat de demonstraties niet zouden mogen. Want corona. Opeens waren ze voor de 1,5 meter regel
  zaterdag 28 december 2024 @ 20:12:09 #205
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216054469
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Probeer dat eens. Er een paar dagen niet over beginnen. :D
Over PvdA-stemmers? Lukt me regelmatig hoor.
  zaterdag 28 december 2024 @ 20:12:47 #206
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216054493
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:11 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ze schreeuwen helemaal niet. Ten tijde van BLM waren de demonstraties vele malen groter dan de paar man op een stationsplein. En toen werd er al geklaagd door racistisch Nederland dat de demonstraties niet zouden mogen. Want corona. Opeens waren ze voor de 1,5 meter regel
Racistisch Nederland...

Man man man...

Sowieso, BLM in Nederland 8)7

[ Bericht 8% gewijzigd door EttovanBelgie op 28-12-2024 20:18:49 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 december 2024 @ 20:22:14 #207
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216054818
Sowieso waren die sit-ins op stations + universiteitsprotesten opvallend snel voorbij toen ook de landelijke verkiezingen voorbij waren die gelijktijdig aan de gang waren. #kutrussen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 28 december 2024 @ 20:22:47 #208
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216054840
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:11 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Was ook een terechte demonstratie. In tegenstelling tot de wappie optochten.
  zaterdag 28 december 2024 @ 20:24:17 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216054884
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:22 schreef AgLarrr het volgende:
Sowieso waren die sit-ins op stations + universiteitsprotesten opvallend snel voorbij toen ook de landelijke verkiezingen voorbij waren die gelijktijdig aan de gang waren. #kutrussen.
joe awr nut aloon, joe awr nut aloon!
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 december 2024 @ 20:26:07 #210
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216054946
quote:

[..]
Nou het is wat.

"Paar overgebleven"
PvdA/GL was de tweede partij afgelopen verkiezingen.
Ze hebben er 8 zetels bij gekregen.
  zaterdag 28 december 2024 @ 20:27:21 #211
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216054979
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
"Paar overgebleven"
Dat waren geen echte PvdA'ers, die stemmen allang niet meer op de PvdA zo luidt het mantra.
  zaterdag 28 december 2024 @ 20:28:29 #212
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216055014
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
"Paar overgebleven"
Poehee, bijna 25 zetels.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:27 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dat waren geen echte PvdA'ers, die stemmen allang niet meer op de PvdA zo luidt het mantra.
Klopt. En met je gedrein zullen het er nog minder worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216055094
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 18:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat heeft het proberen paaien van Israel opgeleverd?
De kiezer wil overduidelijk keiharde lege kreten, nou dan moet je niet zeuren en keiharde lege kreten schreeuwen.
Daarbij is verdeeldheid juist wat we op deze manier hebben en houden logisch ook, voor sommigen is een genocide echt not-done. Voor rechts Nederland is dat enkel problematisch als het gebeurt door niet-bondgenoten.
Ik zou denken dat de meest logische manier om elkaar te vinden is tegen alle genocides optreden, niet dat we verbinding vinden in het af en toe taktisch de ogen sluiten voor genocide als dat uitkomt. Maar misschien is dat het radicale element in mij.
  zaterdag 28 december 2024 @ 20:33:28 #214
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216055169
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat heeft het proberen paaien van Israel opgeleverd?
De kiezer wil overduidelijk keiharde lege kreten, nou dan moet je niet zeuren en keiharde lege kreten schreeuwen.
Daarbij is verdeeldheid juist wat we op deze manier hebben en houden logisch ook, voor sommigen is een genocide echt not-done. Voor rechts Nederland is dat enkel problematisch als het gebeurt door niet-bondgenoten.
Ik zou denken dat de meest logische manier om elkaar te vinden is tegen alle genocides optreden, niet dat we verbinding vinden in het af en toe taktisch de ogen sluiten voor genocide als dat uitkomt. Maar misschien is dat het radicale element in mij.
De ironie.

De enige reden dat hele volksstammen zich hier met Palestina bezighouden is puur en enkel vanwege identiteitspolitiek.

Daarom neem ik jullie geschreeuw ook niet serieus. Het is ledig, inhoudsloos, ideologie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 december 2024 @ 20:33:36 #215
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216055177
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Poehee, bijna 25 zetels.
[..]
Dat is in elk geval vooruitgang.
De volgende keer gewoon massaal valse beloftes doen zoals eigen risico afschaffen en elke Nederlander gratis bier en knakworsten en je bent binnen.
  zaterdag 28 december 2024 @ 20:34:08 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216055194
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:33 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
De volgende keer gewoon massaal valse beloftes doen zoals eigen risico afschaffen en elke Nederlander gratis bier en knakworsten en je bent binnen.
Misschien moet je dit richten tot lieden die wel PVV stemmen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216055297
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De ironie.

De enige reden dat hele volksstammen zich hier met Palestina bezighouden is puur en enkel vanwege identiteitspolitiek.

Daarom neem ik jullie geschreeuw ook niet serieus. Het is ledig, inhoudsloos, ideologie.
Geldt dat beide kanten op?
En hoe zit dat met Oekraïne, Syrië, Soedan of andere buitenlandse conflicten?
  zaterdag 28 december 2024 @ 20:38:15 #218
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216055351
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:36 schreef Monolith het volgende:

[..]
Geldt dat beide kanten op?
En hoe zit dat met Oekraïne, Syrië, Soedan of andere buitenlandse conflicten?
Ja natuurlijk geldt dat voor beide kanten. Punt is, die andere kant zie ik hier niet.

Ook niet op straat. Of universiteiten. Of stations.

Overigens, mocht je me kunnen aanwijzen waar discussies over Oekraïne, Syrië en Sudan in drie tellen ontaarden in tirades over RACISME en KOLONIALISME, houd ik me aanbevolen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 december 2024 @ 20:38:27 #219
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216055356
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Misschien moet je dit richten tot lieden die wel PVV stemmen.
Zo ver komt het bij jou nog wel aan je posts te zien.
  zaterdag 28 december 2024 @ 20:39:08 #220
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216055378
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Zo ver komt het bij jou nog wel aan je posts te zien.
Integendeel, aangezien i.t.t. jou, ik ras en etniciteit niet serieus neem.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216055515
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja natuurlijk geldt dat voor beide kanten. Punt is, die andere kant zie ik hier niet.

Overigens, mocht je me kunnen aanwijzen waar discussies over Oekraïne, Syrië en Sudan in drie tellen ontaarden in epistels over RACISME, houd ik me aanbevolen.
Je ziet de "andere kant" niet? Het lopende topic op Fok heeft toch gewoon legio mensen die zo ongeveer alles wat Israël doet toejuichen en verdedigen?
Maar dat is het hele punt ook niet natuurlijk. Je generaliseert gewoon enorm. Er zijn genoeg mensen die vinden dat Israël geen vrijbrief heeft om militair in te grijpen in Gaza op elke manier die zij zelf goed dunken zonder betogen over racisme hoor.
  zaterdag 28 december 2024 @ 20:44:42 #222
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216055552
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Was ook een terechte demonstratie. In tegenstelling tot de wappie optochten.
Had voor beide wel symphatie.

Ben niet links, ben niet rechts maar recht door zee.
  zaterdag 28 december 2024 @ 20:45:15 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216055561
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:43 schreef Monolith het volgende:

[..]
Je ziet de "andere kant" niet? Het lopende topic op Fok heeft toch gewoon legio mensen die zo ongeveer alles wat Israël doet toejuichen en verdedigen?
Maar dat is het hele punt ook niet natuurlijk. Je generaliseert gewoon enorm. Er zijn genoeg mensen die vinden dat Israël geen vrijbrief heeft om militair in te grijpen in Gaza op elke manier die zij zelf goed dunken zonder betogen over racisme hoor.
Uhm ja, zoals ik.

Edoch schijnt dat niet op te vallen tenzij je de rants van VoMy en z'n kompanen een duimpje geeft. Politici en partijen verwijt fan te zijn van genocide. Dat soort spul...

Maar buiten fok: toon me even die massale demonstraties in Nederland vóór Israël.

Of Sudan.

Of Syrië.

Of Oekraïne.

Die zijn er niet. Past niet in het hyper ideologische plaatje waar VoMy cum suis nu al een jaar zo ontiegelijk overduidelijk blijk van geven.

Dat je uitgerekend mijn post eruit pakt om generalisering te spotten is dan ook op z'n zachts gezegd opvallend. Is generaliseren je echt een doorn in het oog, zou ik het forum nog even doorzoeken op 'PVV', 'rechts' en 'Kerolijn'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216055772
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Uhm ja, zoals ik.

Edoch schijnt dat niet op te vallen tenzij je de rants van VoMy en z'n kompanen een duimpje geeft. Politici en partijen verwijt fan te zijn van genocide. Dat soort spul...

Maar buiten fok: toon me even die massale demonstraties in Nederland vóór Israël.

Of Sudan.

Of Syrië.

Of Oekraïne.

Die zijn er niet. Past niet in het hyper ideologische plaatje waar VoMy cum suis nu al een jaar zo ontiegelijk overduidelijk blijk van geven.

Dat je uitgerekend mijn post eruit pakt om generalisering te spotten is dan ook op z'n zachts gezegd opvallend.
Nou ja, je grossiert hier ironisch genoeg net als Vomy in tirades, je doelwit is alleen een ander. Dan weet ik niet precies waar ik die nuance moet zoeken.
En laten we wel wezen, Oekraïne en Israël krijgen natuurlijk ook gewoon alle steun vanuit Nederland in tegenstelling tot Gaza. En er is in media en politiek ook veel steun voor beiden.

Het cynische is dat de burgeroorlog in Soedan misschien wel het meest tragische conflict qua slachtoffers en ellende, maar krijgt die nauwelijks aandacht van de internationale gemeenschap want het is allemaal niet zo boeiend, geopolitiek gezien. En voor online discussie is het vandaag de dag niet polariserend genoeg, want het is immers geen makkelijke kampjeskwestie.
  zaterdag 28 december 2024 @ 20:55:54 #225
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216055841
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:53 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, je grossiert hier ironisch genoeg net als Vomy in tirades, je doelwit is alleen een ander. Dan weet ik niet precies waar ik die nuance moet zoeken.
En laten we wel wezen, Oekraïne en Israël krijgen natuurlijk ook gewoon alle steun vanuit Nederland in tegenstelling tot Gaza. En er is in media en politiek ook veel steun voor beiden.

Het cynische is dat de burgeroorlog in Soedan misschien wel het meest tragische conflict qua slachtoffers en ellende, maar krijgt die nauwelijks aandacht van de internationale gemeenschap want het is allemaal niet zo boeiend, geopolitiek gezien. En voor online discussie is het vandaag de dag niet polariserend genoeg, want het is immers geen makkelijke kampjeskwestie.
Misschien in het niet wegzetten van politici en partijen als fans van genocide als ze niet doen wat je wil?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216055867
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Poehee, bijna 25 zetels.
[..]
:') Nee jouw gezeur over woke zou een stemmentrekker zijn :')
  zaterdag 28 december 2024 @ 20:58:49 #227
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216055926
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
:') Nee jouw gezeur over woke zou een stemmentrekker zijn :')
Waarschijnlijk wat meer dan opperen voor de terugkeer van de doodstraf.

En je hebt het wellicht niet door, maar buiten die bubbel is het gros van Nederland inderdaad helemaal klaar met je hobby.

Gaat goed trouwens, met BIJ1.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216056020
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De ironie.

Dit soort onzin is leeg. Ik leg je constant uit dat identiteitspolitiek hier niks mee te maken heeft. Wat er wel mee te maken is dat wij een terreurstaat steunen in hun genocidale moordlust.

Als jij dan vervolgens weer verzint dat het enkel gaat om identiteitspolitiek omdat dat nou eenmaal jouw stokpaardje en grote boeman is begint nogal te vervelen. Een ander leegheid verwijten terwijl jij niet eens op mensen waarmee je probeert te discussieren ingaat maar enkel jouw framing neerdumpt is wel ironisch, dat zal ik toegeven.
  zaterdag 28 december 2024 @ 21:04:39 #229
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216056102
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 21:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dit soort onzin is leeg. Ik leg je constant uit dat identiteitspolitiek hier niks mee te maken heeft. Wat er wel mee te maken is dat wij een terreurstaat steunen in hun genocidale moordlust.

Als jij dan vervolgens weer verzint dat het enkel gaat om identiteitspolitiek omdat dat nou eenmaal jouw stokpaardje en grote boeman is begint nogal te vervelen. Een ander leegheid verwijten terwijl jij niet eens op mensen waarmee je probeert te discussieren ingaat maar enkel jouw framing neerdumpt is wel ironisch, dat zal ik toegeven.
Ik baseer me gewoon op alhier geplaatste posts.

De epistels over de euvelen van gristenen en witte privilege, Westers kolonialisme, islamofobie, Zionisme en weet ik wat ik allemaal wel niet voorbij heb zien komen.

Identiteitspolitiek spat ervan af. Al een jaar

Met als klap op de vuurpijl uiteraard het favoriete stokpaardje bij uitstek: RACISME.

Het staat zelfs gewoon zwart op wit in deze draad. Een politicus is het hier net nog aangewreven.

Commentaar daarop? Is Ceder een racist? Is D66 fan van genocide?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 december 2024 @ 21:18:49 #230
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216056562
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Misschien in het niet wegzetten van politici en partijen als fans van genocide als ze niet doen wat je wil?
Als het gaat om genocide ja. Je bent voor of tegen. Er is geen grijs gebied. We hebben het hier dan ook wel over moord.

Hetzelfde voor de jodenvervolging tijdens de Tweede Wereldoorlog. Je bent daar tegen, elk argument daar tegen maakt je een antisemiet
  zaterdag 28 december 2024 @ 21:19:52 #231
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216056612
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 21:18 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Als het gaat om genocide ja. Je bent voor of tegen. Er is geen grijs gebied. We hebben het hier dan ook wel over moord.

Hetzelfde voor de jodenvervolging tijdens de Tweede Wereldoorlog. Je bent daar tegen, elk argument daar tegen maakt je een antisemiet
Affijn, dus D66 is fan van genocide.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 december 2024 @ 21:21:25 #232
66444 Lord_Vetinari
pi_216056669
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:44 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Had voor beide wel symphatie.

Ben niet links, ben niet rechts maar recht door zee.
"No, no no! The lady is not for turning!"
"Wij maken geen buiging naar links. Wij maken geen buiging naar rechts."

Ook allebei van die "recht door zee" figuren _O-
  zaterdag 28 december 2024 @ 21:33:22 #233
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216057062
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 21:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Affijn, dus D66 is fan van genocide.
Zou kunnen. Jetten is wel eens in Israel geweest en D66 is net zo hard een afsplitsing van de VVD als de PVV alleen met een progressief kleurtje
pi_216057238
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:33 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Gratis bier is leuker dan Israël vs de Palestijnen.
pi_216057626
twitter

Zou hij bedoelen met "ons" blanke mensen onder de 40 ?
En wie bedoelt hij dan met niet-ons ?
  zaterdag 28 december 2024 @ 21:57:09 #236
346939 Janneke141
pi_216057735
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 21:53 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]

Ik denk dat ie vooral bedoelt dat we het hier tot sint juttemis over moeten hebben, zodat de aandacht lekker blijft afgeleid van de dingen die wel belangrijk zijn.
  zaterdag 28 december 2024 @ 21:59:31 #237
38496 Perrin
pi_216057797
quote:
[ x ]

Ik denk dat hij bedoelt dat de PVV lekker slurpt van het belastinggeld. Nederland is van de PVV.
pi_216057883
quote:
[ x ]

Die ‘mensen’ lijken me eerder VVD/D66’ers dan PVV’ers
pi_216057934
quote:
[ x ]

Die gasten lijken meer uit de Gaza te komen dan uit Nederland :')

Lekker gewerkt Geert.
Hell To The Liars
  zaterdag 28 december 2024 @ 22:05:34 #240
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216057958
Geert heeft net generatieve AI ontdekt en is daar nu als een typische facebookboomer mee aan het experimenteren :')

Dat obligate "Nederland is van ons" schrijft hij er alleen maar boven omdat zelfs hij beseft dat "Eindelijk gelukt een plaatje te maken met de ChatGPT" wel heel erg lullig klinkt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 28 december 2024 @ 22:06:29 #241
38496 Perrin
pi_216057981
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 22:04 schreef Droopie het volgende:

[..]
Die gasten lijken meer uit de Gaza te komen dan uit Nederland :')

Lekker gewerkt Geert.
En ze stelen onze vrouwen.
  zaterdag 28 december 2024 @ 22:39:46 #242
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216058932
quote:
[ x ]

Dit kun je ook makkelijk vertalen naar een hele fascistische oneliner. Dat Nederland letterlijk van Geert en de PVV is.
Ik hoop maar dat dat niet zijn geheime boodschap is. :')

Daarbij, wat voegt zo'n oneliner uit het niets nu eigenlijk toe? "We zijn er een puinzooi van het maken maar het is onze puinzooi. Lachen en gelukkig zijn. LACHEN EN GELUKKIG ZIJN!!"
pi_216063199
quote:

[..]

Welnee joh, al die organisaties en mensen die jij noemt zijn smerige antisemieten. Israël heeft heeft het volste recht zich te verdedigen. Er is geen sprake van genocide maar van zelfverdediging. Israel gaat tot het gaatje en ik vind dat goed.
pi_216063425
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 04:29 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Welnee joh, al die organisaties en mensen die jij noemt zijn smerige antisemieten. Israël heeft heeft het volste recht zich te verdedigen. Er is geen sprake van genocide maar van zelfverdediging. Israel gaat tot het gaatje en ik vind dat goed.
Verrassende post weer van dom rationeel rechts
  zondag 29 december 2024 @ 08:17:50 #245
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_216063822
Als mensen nou eens zouden stoppen met reageren op Clown Bassie blijft ons een hoop ellende en domheid bespaard.
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 29 december 2024 @ 08:41:50 #246
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216063968
quote:
[ x ]

Geert vertegenwoordigd mensen die niet werkelijk bestaan maar door AI gegenereerd zijn.

Zou hij ook tekenfilm en stripfiguren vertegenwoordigen?
pi_216064063
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Overigens, mocht je me kunnen aanwijzen waar discussies over Oekraïne, Syrië en Sudan in drie tellen ontaarden in tirades over RACISME en KOLONIALISME, houd ik me aanbevolen.
Hilarisch dit. Oekraïne wordt volop gesteund, met wapens, alle middelen die we maar hebben. Oekraïners hebben het recht om hier te werken te verblijven. We sanctioneren de Russen. Ja laten we daar nog sit ins voor organiseren.

Wat doen we precies tegen de oorlogsmisdaden door Israel? En het dan durven te hebben over identiteitspolitiek en zeggen dat je de andere kant niet ziet. Mijn hemel. Oogkleppen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_216064157
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 08:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Hilarisch dit. Oekraïne wordt volop gesteund, met wapens, alle middelen die we maar hebben. Oekraïners hebben het recht om hier te werken te verblijven. We sanctioneren de Russen. Ja laten we daar nog sit ins voor organiseren.

Wat doen we precies tegen de oorlogsmisdaden door Israel? En het dan durven te hebben over identiteitspolitiek en zeggen dat je de andere kant niet ziet. Mijn hemel. Oogkleppen.
Ik blijf die vergelijking met Oekraïne echt heel vreemd vinden.
Oekraïne: Rusland valt ongevraagd een soeverein land binnen.
Gaza: Israël reageert op één van de grootste terroristische aanslagen ooit en wil de terroristen oppakken en de inmiddels al meer dan een jaar vastzittende gijzelaars bevrijden.

En nee, natuurlijk is wat Israël doet niet goed en gaan ze ook veel te lang door. Israël moet zich, zoals Don Ceder het steeds opnieuw zegt, aan het oorlogsrecht houden en burgerslachtoffers voorkomen. En Israël is daarin dus veel te ver gegaan. Maar wat Israël doet is echt meer vergelijkbaar met de VS tegen Al Quaida (vielen ook burgerslachtoffers) dan met wat Rusland doet.
  zondag 29 december 2024 @ 10:11:38 #249
403588 mcmlxiv
pi_216064972
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 06:59 schreef Bassie48 het volgende:
Enfin, Israël mag van mij doorgaan met het vernietigen van terroristen en vijanden van de staat Israel. Daar is helemaal niks mis mee. Dat zooitje linkse, pro-Palestijnse activisten in Nederland, gesteund door een schandalig incompetente burgemeester van GL, mogen lekker tandenknarsend toekijken.
Baby's, kleine kinderen en andere non-combattanten behoren ook tot de vijanden die vernietigd mogen worden? Het wonen in een gebied waar de staat Israël oorlog voert is voldoende om rechtmatig uitgehongerd en/of doodgeschoten te worden door Israëlische soldaten?

Om het even heel zwart/wit te vragen: Heeft de staat Israel het recht non-combattanten te doden, zonder proces op te sluiten, uit te hongeren of noodzakelijke zorg te ontzeggen?
pi_216065002
Grappig hoe mensen steeds grotere bewoordingen moeten benoemen om hun mening door te drukken.

Het woordje racist is te vaak gebruikt, dus we gaan nu Auschwitz vergelijkingen maken.

Vorige week waren ze fan van journalisten moordenaars, maar dat het anders bleek te zijn hoor je mensen niet meer over.
Dat er gisteren in de media is gemeld dat gegijzelden de meest verschrikkelijke dingen hebben ondergaan past ook in het narratief.

Het is Israel is slecht of Palestijnen zijn slecht.

Het is daar oorlog en het is allemaal niet zo zwart wit.

Als de joden in de tweede oorlog zwaar bewapend waren geweest hadden we nu waarschijnlijk de Duitsers als slachtoffers gezien :')

Ps. Het is het Nederlandse Politieke topic, die hele discussie over de Gaza die iedere week er weer bijgehaald moet worden mag wat mij betreft in een ander topic.

Ga lekker babbelen over Mona Keijzer bij WNL of Dilan en Mirjam bij Thijs deze ochtend.
Hell To The Liars
pi_216065006
Het niveau hier daalt met types als VoMy en Bassie ook wel tot ver onder het vriespunt. :')
  zondag 29 december 2024 @ 10:15:32 #252
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216065039
NIet dat ik geheel onschuldig ben dit keer

Maar vroeger had ieder topic de neiging te eindigen in een libertarisme topic. Nu wordt het steeds een Israel/Gaza topic.
pi_216065169
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 10:13 schreef Droopie het volgende:
Grappig hoe mensen steeds grotere bewoordingen moeten benoemen om hun mening door te drukken.

Het woordje racist is te vaak gebruikt, dus we gaan nu Auschwitz vergelijkingen maken.

Vorige week waren ze fan van journalisten moordenaars, maar dat het anders bleek te zijn hoor je mensen niet meer over.
Dat er gisteren in de media is gemeld dat gegijzelden de meest verschrikkelijke dingen hebben ondergaan past ook in het narratief.

Het is Israel is slecht of Palestijnen zijn slecht.

Het is daar oorlog en het is allemaal niet zo zwart wit.

Als de joden in de tweede oorlog zwaar bewapend waren geweest hadden we nu waarschijnlijk de Duitsers als slachtoffers gezien :')

Ps. Het is het Nederlandse Politieke topic, die hele discussie over de Gaza die iedere week er weer bijgehaald moet worden mag wat mij betreft in een ander topic.

Ga lekker babbelen over Mona Keijzer bij WNL of Dilan en Mirjam bij Thijs deze ochtend.
Woorden verliezen daarmee hun kracht. Als je zegt dat je liever zou zien dat het huidige immigratiebeleid anders zou worden dan ben je inderdaad een racist, fascistist en wat nog meer.
  zondag 29 december 2024 @ 10:24:13 #254
403588 mcmlxiv
pi_216065186
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 10:15 schreef Hexagon het volgende:
NIet dat ik geheel onschuldig ben dit keer

Maar vroeger had ieder topic de neiging te eindigen in een libertarisme topic. Nu wordt het steeds een Israel/Gaza topic.
Op zich nog niet zo heel vreemd gezien de invloed op de Nederlandse politiek natuurlijk.

Wat ik vooral bijzonder vind is dat er nogal wat figuren helemaal geen moeite hebben met structureel geweld tegen non-combattanten zolang het maar niet de eigen non-combattanten zijn. En dat structureel geweld tegen non-combattanten valt onder de noemer "het is allemaal niet zo zwart-wit".
  zondag 29 december 2024 @ 10:34:57 #255
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216065344
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 10:24 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Op zich nog niet zo heel vreemd gezien de invloed op de Nederlandse politiek natuurlijk.

Wat ik vooral bijzonder vind is dat er nogal wat figuren helemaal geen moeite hebben met structureel geweld tegen non-combattanten zolang het maar niet de eigen non-combattanten zijn. En dat structureel geweld tegen non-combattanten valt onder de noemer "het is allemaal niet zo zwart-wit".
Ik vind het vooral opmerkelijk dat je volgens velen onder de noemer terreurbestrijding (want terreur is heel erg!) je als land mag escaleren naar een genocide gebruikmakend van veel meer terreur, op veel grotere schaal. Alsof de slachtoffers daarvan niet ook gewoon slachtoffers zijn van terreuracties, en dan in veel grotere getalen. Maar suggereren wat de vaak overduidelijkereden is van het verschil in behandeling van terreurslachtoffers is dan weer ""polariserend"".

Maar goed, mijn laatste niet-reactie in dit topic was gewoon een analyse over Van Zwols opmerkingen. Begin anders zelf eens een nieuw onderwerp @Monolith als je vindt dat het allemaal niet goed is.
  zondag 29 december 2024 @ 10:41:22 #256
403588 mcmlxiv
pi_216065421
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 10:23 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Woorden verliezen daarmee hun kracht. Als je zegt dat je liever zou zien dat het huidige immigratiebeleid anders zou worden dan ben je inderdaad een racist, fascistist en wat nog meer.
Nee hoor, alleen wanneer je leugens blijft verkopen over oorzaak en de structurele rol van rechts bij de huidige immigratie-problemen blijft ontkennen. Dan ben je vooral dom-rechts, maar zodra je begint te zuigen zuigen we gewoon mee. Geen probleem.

Migratie in al zijn vormen wordt veroorzaakt door rechts beleid, door rechtse (on)deugden en rechtse bemoeienis met de structuren van andere werelddelen. De problemen met migranten worden dan nog eens verergerd door aanvullend rechts beleid, waarbij uitbuiting, roofbouw, ghettovorming normaal gevonden worden zodra de winsten van de ondernemers maar op orde blijven. Zolang we dus rechts beleid op dit punt normaal blijven vinden, dan is het vooral dweilen met de kraan open.

En ja, wij linksen zijn daarbij ook nog best gehecht aan iets wat we de rechtsstaat noemen en dingen als een vrije pers. Migratieproblemen misbruiken om de rechtsstaat af te breken vinden wij ook best een beetje een slecht idee. Misschien zelfs wel een beetje een fascistisch idee. En helaas, jouw helden zijn dat volop aan het onderzoeken. Niet alleen hier, maar overal waar jouw vrienden aan de macht komen.
pi_216065564
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 10:23 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Wat natuurlijk een totaal onzinnig verzinsel van je is.
pi_216066007
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2024 10:34 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik vind het vooral opmerkelijk dat je volgens velen onder de noemer terreurbestrijding (want terreur is heel erg!) je als land mag escaleren naar een genocide gebruikmakend van veel meer terreur, op veel grotere schaal. Alsof de slachtoffers daarvan niet ook gewoon slachtoffers zijn van terreuracties, en dan in veel grotere getalen. Maar suggereren wat de vaak overduidelijkereden is van het verschil in behandeling van terreurslachtoffers is dan weer ""polariserend"".

Maar goed, mijn laatste niet-reactie in dit topic was gewoon een analyse over Van Zwols opmerkingen. Begin anders zelf eens een nieuw onderwerp @:Monolith als je vindt dat het allemaal niet goed is.
Vergeet niet dat het onderliggend eigenlijk alleen Netanyahu betreft. Hij werd voor zijn aanstelling op nationale schaal vervolgd en de gewonnen politieke positie gaf hem een ‘vrijkaart’ en weinig meer te verliezen. De hang naar de extreem religieuze figuren en de belofte om een tempel te herbouwen, maakt van hem daar bij een enkeling bijna een heilige. Zo heeft ie zelf nog wat het idee dat ie voor groepen een goede daad verricht. Door de kieren in te kruipen en een crisis uit te roepen namens Israël zit hij eigenlijk in de maximalisering van persoonlijke zelfbescherming.

Putin is ook aan de macht vastgeklonken met de wetenschap dat vervolging een scenario kan worden.

Aan de andere kant van de sloot hebben we in Trump nog iemand die het presidentschap gewonnen heeft als vrijkaart om uit de gevangenis te blijven. Wat anders is dan bij zijn eerste periode. Belooft ook een mooie shitshow.
  zondag 29 december 2024 @ 11:42:55 #259
330914 Sherlock_Holmes
pi_216066784
quote:
10s.gif Op zondag 29 december 2024 10:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wat natuurlijk een totaal onzinnig verzinsel van je is.
Het is wel een tactiek die voor de Democraten heel goed bevallen is :D

Denk dat het strooien met (zware) termen door extreem-links de situatie niet makkelijker maakt. En dit is van toepassing op verschillende onderwerpen in de maatschappij. Social media maakt het alleen maar makkelijker om anoniem dingen de ether in te slingeren.

Je kunt goed met elkaar oneens zijn terwijl je een ander wel in zijn waarde laat. Althans, dat was vroeger ('toen alles beter was') wel zo.
pi_216066929
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 11:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Denk dat het strooien met (zware) termen door extreem-links de situatie niet makkelijker maakt. En dit is van toepassing op verschillende onderwerpen in de maatschappij. Social media maakt het alleen maar makkelijker om anoniem dingen de ether in te slingeren.

Je kunt goed met elkaar oneens zijn terwijl je een ander wel in zijn waarde laat. Althans, dat was vroeger ('toen alles beter was') wel zo.
Wat mensen voorgeschoteld krijgen door sociale media algoritmes, zijn de extremen en mensen met een sterke opinie die uitvergroot worden ... Dat leidt denk ik tot een beeld alsof dingen veel extremer, groter en urgenter zijn dan dat ze werkelijk zijn en wat denk ik ook leidt tot een toename aan wederzijds wantrouwen, terwijl de meeste mensen helemaal niet zo bezig zijn "woke" of "racisme" ofzo.

[ Bericht 2% gewijzigd door SnertMetChoco op 29-12-2024 11:59:18 ]
  zondag 29 december 2024 @ 11:49:37 #261
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216066935
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 10:11 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Baby's, kleine kinderen en andere non-combattanten behoren ook tot de vijanden die vernietigd mogen worden? Het wonen in een gebied waar de staat Israël oorlog voert is voldoende om rechtmatig uitgehongerd en/of doodgeschoten te worden door Israëlische soldaten?

Om het even heel zwart/wit te vragen: Heeft de staat Israel het recht non-combattanten te doden, zonder proces op te sluiten, uit te hongeren of noodzakelijke zorg te ontzeggen?
Hmm.

Dit was jij eerder dit jaar toen het over Rusland ging en de slachtoffers in de oorlog met Oekraïne:

En je hebt hier naar mijn mening helemaal gelijk. Maar wat maakt Palestijnse kinderen of non-combattanten precies anders dan Russische kinderen of non-combattanten?

Geldt dit namelijk niet precies hetzelfde voor de Palestijnen, waar de steun voor Hamas en een 'gewapende strijd' boven een vreedzame oplossing nog altijd erg hoog is?
  zondag 29 december 2024 @ 11:54:56 #262
403588 mcmlxiv
pi_216067046
quote:
14s.gif Op zondag 29 december 2024 11:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Dit was jij toen het over Rusland ging:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En je hebt hier naar mijn mening helemaal gelijk. Maar wat maakt Palestijnse kinderen of non-combattanten precies anders dan Russische kinderen?

Geldt dit namelijk niet precies hetzelfde voor de Palestijnen, waar de steun voor Hamas en een 'gewapende strijd' boven een vreedzame oplossing nog altijd erg hoog is?
Dat was wat onhandig geformuleerd, mee eens.

Het verschil is wel dat er door Oekraïne niet structureel non-combattanten betrokken worden in de strijd tegen Rusland. Israël lijkt daar wat minder moeite mee te hebben. Net als Rusland overigens.

En ja, ik begrijp heel goed dat nul onschuldige slachtoffers een utopie is. Maar de intentie moet zijn het respecteren van oorlogsrecht.
  zondag 29 december 2024 @ 12:00:44 #263
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216067141
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 11:54 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Dat was wat onhandig geformuleerd, mee eens.

Het verschil is wel dat er door Oekraïne niet structureel non-combattanten betrokken worden in de strijd tegen Rusland. Israël lijkt daar wat minder moeite mee te hebben. Net als Rusland overigens.

En ja, ik begrijp heel goed dat nul onschuldige slachtoffers een utopie is. Maar de intentie moet zijn het respecteren van oorlogsrecht.
Mwah, ik vind dat je met die posts gewoon gelijk hebt zoals aangegeven.

En de reden dat er in de Gazastrook meer burgerslachtoffers vallen dan in de oorlog tussen Oekraïne en Rusland komt omdat beide partijen in die laatstgenoemde oorlog wél een scheiding tussen burger en strijder aanbrengen zoals de voorschriften zijn in de Geneefse Conventies.

De Palestijnen vertikken dit doelbewust. Het idee van martelaarschap heerst er. Men probeert het verschil tussen burger en strijder juist zo klein mogelijk te maken. Je krijgt dan ook de situatie dat als een terrorist wordt uitgeschakeld in burgerkleding, het net zo goed een burger kan zijn. Dat biedt ook kansen om te spelen met het aantal slachtoffers.

Zie bijvoorbeeld:
quote:
How Hamas Is Fighting in Gaza: Tunnels, Traps and Ambushes

Hamas overwhelmed Israel's border in October with a coordinated, large-scale maneuver before committing atrocities. Now, it acts as a guerrilla force, its fighters often disguised as civilians.

They hide under residential neighborhoods, storing their weapons in miles of tunnels and in houses, mosques, sofas -- even a child's bedroom -- blurring the boundary between civilians and combatants.

They emerge from hiding in plainclothes, sometimes wearing sandals or tracksuits before firing on Israeli troops, attaching mines to their vehicles, or firing rockets from launchers in civilian areas.

They rig abandoned homes with explosives and tripwires, sometimes luring Israeli soldiers to enter the booby-trapped buildings by scattering signs of a Hamas presence.

..
Als je zo vecht dan gaan er natuurlijk ongetwijfeld heel veel onnodige slachtoffers vallen, maar dat is niet omdat Israël dat wil. Het komt door de manier waarop de Palestijnse terroristen zelf vechten. Weinig andere legers zijn ooit met zo'n tegenstand geconfronteerd.
pi_216067442
Tsjah, overdag een journalist/leraas, s nachts raketten op onschuldige burgers schieten, wat ben je dan?
  Moderator zondag 29 december 2024 @ 12:17:23 #265
375570 crew  Cyan9
pi_216067470
Kan dit weer naar het eigen topic? Daar is het voor.
pi_216067612
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 11:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Het punt is dat je prima commentaar kan hebben op het migratiebeleid zonder voor fascist of nazi uitgemaakt te worden. Dat dit niet zou kunnen is niet meer dan een waanbeeld, de wereld ingebracht door types die juist baat hebben bij verdere polarisatie…

Nog even los van het punt dat de methoden van extreemrechts gegarandeerd niet werken en dat samenwerken met dergelijke partijen wat mij betreft nogal stupide is.
pi_216068856
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 10:13 schreef Monolith het volgende:
Het niveau hier daalt met types als VoMy en Bassie ook wel tot ver onder het vriespunt. :')
Sow, VoMy met Bassie in één zin noemen.
  zondag 29 december 2024 @ 13:38:07 #268
12221 Tijn