Woorden verliezen daarmee hun kracht. Als je zegt dat je liever zou zien dat het huidige immigratiebeleid anders zou worden dan ben je inderdaad een racist, fascistist en wat nog meer.quote:Op zondag 29 december 2024 10:13 schreef Droopie het volgende:
Grappig hoe mensen steeds grotere bewoordingen moeten benoemen om hun mening door te drukken.
Het woordje racist is te vaak gebruikt, dus we gaan nu Auschwitz vergelijkingen maken.
Vorige week waren ze fan van journalisten moordenaars, maar dat het anders bleek te zijn hoor je mensen niet meer over.
Dat er gisteren in de media is gemeld dat gegijzelden de meest verschrikkelijke dingen hebben ondergaan past ook in het narratief.
Het is Israel is slecht of Palestijnen zijn slecht.
Het is daar oorlog en het is allemaal niet zo zwart wit.
Als de joden in de tweede oorlog zwaar bewapend waren geweest hadden we nu waarschijnlijk de Duitsers als slachtoffers gezien
Ps. Het is het Nederlandse Politieke topic, die hele discussie over de Gaza die iedere week er weer bijgehaald moet worden mag wat mij betreft in een ander topic.
Ga lekker babbelen over Mona Keijzer bij WNL of Dilan en Mirjam bij Thijs deze ochtend.
Op zich nog niet zo heel vreemd gezien de invloed op de Nederlandse politiek natuurlijk.quote:Op zondag 29 december 2024 10:15 schreef Hexagon het volgende:
NIet dat ik geheel onschuldig ben dit keer
Maar vroeger had ieder topic de neiging te eindigen in een libertarisme topic. Nu wordt het steeds een Israel/Gaza topic.
Ik vind het vooral opmerkelijk dat je volgens velen onder de noemer terreurbestrijding (want terreur is heel erg!) je als land mag escaleren naar een genocide gebruikmakend van veel meer terreur, op veel grotere schaal. Alsof de slachtoffers daarvan niet ook gewoon slachtoffers zijn van terreuracties, en dan in veel grotere getalen. Maar suggereren wat de vaak overduidelijkereden is van het verschil in behandeling van terreurslachtoffers is dan weer ""polariserend"".quote:Op zondag 29 december 2024 10:24 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Op zich nog niet zo heel vreemd gezien de invloed op de Nederlandse politiek natuurlijk.
Wat ik vooral bijzonder vind is dat er nogal wat figuren helemaal geen moeite hebben met structureel geweld tegen non-combattanten zolang het maar niet de eigen non-combattanten zijn. En dat structureel geweld tegen non-combattanten valt onder de noemer "het is allemaal niet zo zwart-wit".
Nee hoor, alleen wanneer je leugens blijft verkopen over oorzaak en de structurele rol van rechts bij de huidige immigratie-problemen blijft ontkennen. Dan ben je vooral dom-rechts, maar zodra je begint te zuigen zuigen we gewoon mee. Geen probleem.quote:Op zondag 29 december 2024 10:23 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Woorden verliezen daarmee hun kracht. Als je zegt dat je liever zou zien dat het huidige immigratiebeleid anders zou worden dan ben je inderdaad een racist, fascistist en wat nog meer.
Wat natuurlijk een totaal onzinnig verzinsel van je is.quote:Op zondag 29 december 2024 10:23 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Woorden verliezen daarmee hun kracht. Als je zegt dat je liever zou zien dat het huidige immigratiebeleid anders zou worden dan ben je inderdaad een racist, fascistist en wat nog meer.
Vergeet niet dat het onderliggend eigenlijk alleen Netanyahu betreft. Hij werd voor zijn aanstelling op nationale schaal vervolgd en de gewonnen politieke positie gaf hem een ‘vrijkaart’ en weinig meer te verliezen. De hang naar de extreem religieuze figuren en de belofte om een tempel te herbouwen, maakt van hem daar bij een enkeling bijna een heilige. Zo heeft ie zelf nog wat het idee dat ie voor groepen een goede daad verricht. Door de kieren in te kruipen en een crisis uit te roepen namens Israël zit hij eigenlijk in de maximalisering van persoonlijke zelfbescherming.quote:Op zondag 29 december 2024 10:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik vind het vooral opmerkelijk dat je volgens velen onder de noemer terreurbestrijding (want terreur is heel erg!) je als land mag escaleren naar een genocide gebruikmakend van veel meer terreur, op veel grotere schaal. Alsof de slachtoffers daarvan niet ook gewoon slachtoffers zijn van terreuracties, en dan in veel grotere getalen. Maar suggereren wat de vaak overduidelijkereden is van het verschil in behandeling van terreurslachtoffers is dan weer ""polariserend"".
Maar goed, mijn laatste niet-reactie in dit topic was gewoon een analyse over Van Zwols opmerkingen. Begin anders zelf eens een nieuw onderwerp @:Monolith als je vindt dat het allemaal niet goed is.
Het is wel een tactiek die voor de Democraten heel goed bevallen isquote:Op zondag 29 december 2024 10:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat natuurlijk een totaal onzinnig verzinsel van je is.
Wat mensen voorgeschoteld krijgen door sociale media algoritmes, zijn de extremen en mensen met een sterke opinie die uitvergroot worden ... Dat leidt denk ik tot een beeld alsof dingen veel extremer, groter en urgenter zijn dan dat ze werkelijk zijn en wat denk ik ook leidt tot een toename aan wederzijds wantrouwen, terwijl de meeste mensen helemaal niet zo bezig zijn "woke" of "racisme" ofzo.quote:Op zondag 29 december 2024 11:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het is wel een tactiek die voor de Democraten heel goed bevallen is![]()
Denk dat het strooien met (zware) termen door extreem-links de situatie niet makkelijker maakt. En dit is van toepassing op verschillende onderwerpen in de maatschappij. Social media maakt het alleen maar makkelijker om anoniem dingen de ether in te slingeren.
Je kunt goed met elkaar oneens zijn terwijl je een ander wel in zijn waarde laat. Althans, dat was vroeger ('toen alles beter was') wel zo.
Hmm.quote:Op zondag 29 december 2024 10:11 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Baby's, kleine kinderen en andere non-combattanten behoren ook tot de vijanden die vernietigd mogen worden? Het wonen in een gebied waar de staat Israël oorlog voert is voldoende om rechtmatig uitgehongerd en/of doodgeschoten te worden door Israëlische soldaten?
Om het even heel zwart/wit te vragen: Heeft de staat Israel het recht non-combattanten te doden, zonder proces op te sluiten, uit te hongeren of noodzakelijke zorg te ontzeggen?
Dat was wat onhandig geformuleerd, mee eens.quote:Op zondag 29 december 2024 11:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Dit was jij toen het over Rusland ging:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En je hebt hier naar mijn mening helemaal gelijk. Maar wat maakt Palestijnse kinderen of non-combattanten precies anders dan Russische kinderen?
Geldt dit namelijk niet precies hetzelfde voor de Palestijnen, waar de steun voor Hamas en een 'gewapende strijd' boven een vreedzame oplossing nog altijd erg hoog is?
Mwah, ik vind dat je met die posts gewoon gelijk hebt zoals aangegeven.quote:Op zondag 29 december 2024 11:54 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat was wat onhandig geformuleerd, mee eens.
Het verschil is wel dat er door Oekraïne niet structureel non-combattanten betrokken worden in de strijd tegen Rusland. Israël lijkt daar wat minder moeite mee te hebben. Net als Rusland overigens.
En ja, ik begrijp heel goed dat nul onschuldige slachtoffers een utopie is. Maar de intentie moet zijn het respecteren van oorlogsrecht.
Als je zo vecht dan gaan er natuurlijk ongetwijfeld heel veel onnodige slachtoffers vallen, maar dat is niet omdat Israël dat wil. Het komt door de manier waarop de Palestijnse terroristen zelf vechten. Weinig andere legers zijn ooit met zo'n tegenstand geconfronteerd.quote:How Hamas Is Fighting in Gaza: Tunnels, Traps and Ambushes
Hamas overwhelmed Israel's border in October with a coordinated, large-scale maneuver before committing atrocities. Now, it acts as a guerrilla force, its fighters often disguised as civilians.
They hide under residential neighborhoods, storing their weapons in miles of tunnels and in houses, mosques, sofas -- even a child's bedroom -- blurring the boundary between civilians and combatants.
They emerge from hiding in plainclothes, sometimes wearing sandals or tracksuits before firing on Israeli troops, attaching mines to their vehicles, or firing rockets from launchers in civilian areas.
They rig abandoned homes with explosives and tripwires, sometimes luring Israeli soldiers to enter the booby-trapped buildings by scattering signs of a Hamas presence.
..
Het punt is dat je prima commentaar kan hebben op het migratiebeleid zonder voor fascist of nazi uitgemaakt te worden. Dat dit niet zou kunnen is niet meer dan een waanbeeld, de wereld ingebracht door types die juist baat hebben bij verdere polarisatie…quote:Op zondag 29 december 2024 11:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het is wel een tactiek die voor de Democraten heel goed bevallen is![]()
Denk dat het strooien met (zware) termen door extreem-links de situatie niet makkelijker maakt. En dit is van toepassing op verschillende onderwerpen in de maatschappij. Social media maakt het alleen maar makkelijker om anoniem dingen de ether in te slingeren.
Je kunt goed met elkaar oneens zijn terwijl je een ander wel in zijn waarde laat. Althans, dat was vroeger ('toen alles beter was') wel zo.
Sow, VoMy met Bassie in één zin noemen.quote:Op zondag 29 december 2024 10:13 schreef Monolith het volgende:
Het niveau hier daalt met types als VoMy en Bassie ook wel tot ver onder het vriespunt.
Het is fascinerend wat je wel meekrijgt als buitenstaander.quote:Op zondag 29 december 2024 12:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het punt is dat je prima commentaar kan hebben op het migratiebeleid zonder voor fascist of nazi uitgemaakt te worden. Dat dit niet zou kunnen is niet meer dan een waanbeeld, de wereld ingebracht door types die juist baat hebben bij verdere polarisatie…
Lees je eigen stuk nou eens terug. Alles is dus de schuld van rechts en links probeert het te fixen, maar het nare rechtsregime dwarsboomt dat helaasquote:Op zondag 29 december 2024 10:41 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen wanneer je leugens blijft verkopen over oorzaak en de structurele rol van rechts bij de huidige immigratie-problemen blijft ontkennen. Dan ben je vooral dom-rechts, maar zodra je begint te zuigen zuigen we gewoon mee. Geen probleem.
Migratie in al zijn vormen wordt veroorzaakt door rechts beleid, door rechtse (on)deugden en rechtse bemoeienis met de structuren van andere werelddelen. De problemen met migranten worden dan nog eens verergerd door aanvullend rechts beleid, waarbij uitbuiting, roofbouw, ghettovorming normaal gevonden worden zodra de winsten van de ondernemers maar op orde blijven. Zolang we dus rechts beleid op dit punt normaal blijven vinden, dan is het vooral dweilen met de kraan open.
En ja, wij linksen zijn daarbij ook nog best gehecht aan iets wat we de rechtsstaat noemen en dingen als een vrije pers. Migratieproblemen misbruiken om de rechtsstaat af te breken vinden wij ook best een beetje een slecht idee. Misschien zelfs wel een beetje een fascistisch idee. En helaas, jouw helden zijn dat volop aan het onderzoeken. Niet alleen hier, maar overal waar jouw vrienden aan de macht komen.
Dat goede is wat mij betreft in ieder geval het onderscheid tussen verschillende vormen van migratie - asielmigratie,arbeidsmigratie en kennismigratie- en specifiek beleid op elk. Nu nog verbinden aan integratiebeleid, ook doelgroep specifiek natuurlijk. Want daar zit in mijn beleving het grote (beleids)falen..quote:Op zondag 29 december 2024 14:22 schreef -XOR- het volgende:
Zowel links als rechts hebben hun bijdrage geleverd aan immigratie en bovendien is immigratie niet louter slecht. Integendeel, het heeft ook veel goeds opgeleverd.
Dat komt omdat het desbetreffende onderwerp door de rechterflank aangehaald wordt om de mate van integratie van een deel van de bevolking te bepalen. Met allerlei voorstellen die daaruit voortvloeien, met monitoring van die bevolkingsgroepen en al. Vergeet ook niet alle snoepreisjes naar Israel van bepaalde leden in de Tweede Kamer.quote:Op zondag 29 december 2024 10:15 schreef Hexagon het volgende:
NIet dat ik geheel onschuldig ben dit keer
Maar vroeger had ieder topic de neiging te eindigen in een libertarisme topic. Nu wordt het steeds een Israel/Gaza topic.
Je hebt moeite met het lezen van mijn post en verschuift de doelpalen, zoals gebruikelijk. We hadden het over identiteitspolitiek. Niet de vergelijking van het conflict an sich. Nog los van het feit dat ik niet met die vergelijking kwam.quote:Op zondag 29 december 2024 09:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik blijf die vergelijking met Oekraïne echt heel vreemd vinden.
Oekraïne: Rusland valt ongevraagd een soeverein land binnen.
Gaza: Israël reageert op één van de grootste terroristische aanslagen ooit en wil de terroristen oppakken en de inmiddels al meer dan een jaar vastzittende gijzelaars bevrijden.
En nee, natuurlijk is wat Israël doet niet goed en gaan ze ook veel te lang door. Israël moet zich, zoals Don Ceder het steeds opnieuw zegt, aan het oorlogsrecht houden en burgerslachtoffers voorkomen. En Israël is daarin dus veel te ver gegaan. Maar wat Israël doet is echt meer vergelijkbaar met de VS tegen Al Quaida (vielen ook burgerslachtoffers) dan met wat Rusland doet.
Voor mij zit het 'falen' in de vervelende mensen uit beide groepen, die vooroordelen uitsmeren over 'ze allemaal' wanneer een individu iets doet met een bepaalde afkomst of huidskleur. 'Blanke mensen zijn allemaal ..' en 'zwarte mensen, migranten, Moslims zijn allemaal ...' En als beide groepen schreeuwerds alleen naar de andere schreeuwerd gaat kijken dan is het vooral bias confirmation. En dat was altijd al zo, maar sinds internet lijkt het alsof er alleen nog maar schreeuwerds zijn.quote:Op zondag 29 december 2024 14:31 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dat goede is wat mij betreft in ieder geval het onderscheid tussen verschillende vormen van migratie - asielmigratie,arbeidsmigratie en kennismigratie- en specifiek beleid op elk. Nu nog verbinden aan integratiebeleid, ook doelgroep specifiek natuurlijk. Want daar zit in mijn beleving het grote (beleids)falen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |