Gewoon geen drank voor hem inschenken, dan komt het waarschijnlijk wel goedquote:Op donderdag 26 december 2024 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
Ome Etto aan de kerstdis, lijkt me een prachtig recept voor een gezellige avond.
Je vraagt je dan toch af; waren ze dan stiekem die hele tijd verkapt racistisch, of worden ze meegesleurd in de tijd en zijn ze dat opeens geworden?quote:Op donderdag 26 december 2024 21:21 schreef Lt.Bookman het volgende:
De relatie met mijn ouders is wel serieus beschadigd sinds ze er vorig jaar voor uit zijn gekomen dat ze PVV stemmen. En zich sinds de winst van Wilders ook een soort van geëmancipeerd voelen om openlijk racistisch te zijn. Ben gisteren even langsgeweest met mijn gezin, maar er vallen vooral lange stiltes omdat vrijwel alle gespreksonderwerpen inmiddels beladen zijn.
Zijn ze de confrontatie ook echt aan het zoeken? Je zou denken dat er duizenden andere onderwerpen zijn waar je over kan praten. Ik zou zeggen probeer dat te zoeken.quote:Op donderdag 26 december 2024 21:21 schreef Lt.Bookman het volgende:
De relatie met mijn ouders is wel serieus beschadigd sinds ze er vorig jaar voor uit zijn gekomen dat ze PVV stemmen. En zich sinds de winst van Wilders ook een soort van geëmancipeerd voelen om openlijk racistisch te zijn. Ben gisteren even langsgeweest met mijn gezin, maar er vallen vooral lange stiltes omdat vrijwel alle gespreksonderwerpen inmiddels beladen zijn.
Dan zullen je ouders geen D66 stemmen denk ikquote:Op donderdag 26 december 2024 20:19 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb gelukkig geen ouders of schoonouders die zo nodig hun politieke monologen moeten gaat droppen bij kerstdiners. En ook geen mislukte ooms die er maar uit een soort plichtsbesef bij worden gevraagd. Wel fijn.
Het was dus wel een gezellige kerst.
Mijn vader 9 van de 10 keer D66. Mijn moeder altijd PvdA of CDA. En mijn broer ook altijd D66.quote:Op donderdag 26 december 2024 22:19 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dan zullen je ouders geen D66 stemmen denk ik![]()
Wel fijn. Er zijn duizenden andere onderwerpen dus focus daar idd dan op
Iig geen randpartijen, maar als je dan discussies hebt dan zijn het toch over punten waar je het in feite mee eens over bent?quote:Op donderdag 26 december 2024 22:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mijn vader 9 van de 10 keer D66. Mijn moeder altijd PvdA of CDA. En mijn broer ook altijd D66.
We hebben eigenlijk nooit hele discussies. We hebben het wel eens over de politiek. Maar dan meer in humoristische zin. Of hoe we bepaalde dingen zien.quote:Op donderdag 26 december 2024 22:21 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Iig geen randpartijen, maar als je dan discussies hebt dan zijn het toch over punten waar je het in feite mee eens over bent?
Het heeft er altijd wel in gezeten. Maar alle remmen zijn los nu Wilders mainstream is.quote:Op donderdag 26 december 2024 21:52 schreef JAM het volgende:
[..]
Je vraagt je dan toch af; waren ze dan stiekem die hele tijd verkapt racistisch, of worden ze meegesleurd in de tijd en zijn ze dat opeens geworden?
De eerste maanden na de verkiezingen waren ze verschrikkelijk, ging alleen maar over buitenlanders. Inmiddels wordt er gewoon helemaal niks meer gezegd en ik vind dat wel prima. Het is ze ook vooral om de kleinkinderen te doen, die zagen ze ook steeds minder omdat ik niet graag meer langskwam. Ik denk niet dat ze op mijn partner en mij zitten te wachten, we leven in een totaal andere wereld. Fun fact trouwens: mijn partner is zelf als vluchteling hier gekomenquote:Op donderdag 26 december 2024 22:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Zijn ze de confrontatie ook echt aan het zoeken? Je zou denken dat er duizenden andere onderwerpen zijn waar je over kan praten. Ik zou zeggen probeer dat te zoeken.
Dat kan ik me goed voorstellen. Een racistische oom oid (die heb ik ook aan mijn vrouw haar kant) kun je nog ontlopen, je ouders wil je toch blijven zien. En een ander onderwerp aansnijden werkt in jouw geval, als je partner een vluchteling is, al helemaal niet. Want waar praat je dan nog over? Sterkte hiermee en hopelijk zien ze ooit in wat voor populistische, polariserende bedrieger Wilders eigenlijk is.quote:Op donderdag 26 december 2024 21:21 schreef Lt.Bookman het volgende:
Grappig idd, als iemand niet aan 'ons' doet is het wel Geert. Ik vind het overigens beschamend dat hij de noodzaak voelde om nog even met kerst een sneer te geven aan 'buitenlanders'. Wat voor klootzak moet je zijn om dit te doen!quote:Op woensdag 25 december 2024 19:40 schreef mcmlxiv het volgende:
Blijkbaar is Geert het niet helemaal met Wim Alex eens. Nederland is blijkbaar van Geert, althans dat zegt hij. Ons, kan toch niet anders opgevat worden dan dat hij vindt dat Nederland van de PVV en zijn aanhangers moet zijn.
En PVV, dat is Geert, Geert en alleen maar Geert. Lang leve Keizer Geert dan maar! Om het in de beste traditie van de PVV van de jaren 30/40 te zeggen. Hoezee, Hoezee, Hoezee!
Bij mij thuis gaat het dan zo: 'We wonen heerlijk, al heb je 's nachts wel vaak last van studenten, midden in de nacht'.quote:Op vrijdag 27 december 2024 05:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat kan ik me goed voorstellen. Een racistische oom oid (die heb ik ook aan mijn vrouw haar kant) kun je nog ontlopen, je ouders wil je toch blijven zien. En een ander onderwerp aansnijden werkt in jouw geval, als je partner een vluchteling is, al helemaal niet. Want waar praat je dan nog over? Sterkte hiermee en hopelijk zien ze ooit in wat voor populistische, polariserende bedrieger Wilders eigenlijk is.
En zo polariseert Wilders en sloopt hij dus zelfs families. En dat allemaal uit politiek gewin, om misselijk van te worden.quote:Op vrijdag 27 december 2024 11:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Grappig idd, als iemand niet aan 'ons' doet is het wel Geert. Ik vind het overigens beschamend dat hij de noodzaak voelde om nog even met kerst een sneer te geven aan 'buitenlanders'. Wat voor klootzak moet je zijn om dit te doen!
[..]
Bij mij thuis gaat het dan zo: 'We wonen heerlijk, al heb je 's nachts wel vaak last van studenten, midden in de nacht'.
En dan mijn vader: 'Gelukkig wonen er geen Poolse mensen naast je'.
En zo gaat het met veel onderwerpen. Deed ie vroeger nooit, ben zelfs links opgevoed. Maar daar zit je dan met je vrouw, die uit Amerika gekomen is en dan gaat het telkens over 'die buitenlanders'. En eerst ging ik er nog wel eens op in, zoals 'misschien moeten Nederlandse bedrijven die Poolse mensen niet voor een prikkie inhuren', maar dan komt er een heel relaas dat het vooral aan de Poolse mensen ligt, want die zorgen voor criminaliteit en overlast. Meneer heeft nog nooit in de buurt van Poolse mensen gewoond. Mijn vrouw is zwart en ik denk zelfs dat mijn vader over Poolse mensen begint, omdat hij denkt dan te kunnen doorrazen, aangezien mijn vrouw niet Pools is. Maar het idee is voor ons hetzelfde, of het nu over Poolse mensen gaat of andere groepen gebaseerd op afkomst. Zulke situaties geven mij meteen het idee dat vooral mijn vader niet meer helder kan denken.
Maar ja dan zit je ineens in een 'discussie' die al helemaal niet gaat om de dingen die ik juist als kind heb geleerd, waaronder 'scheren over een kam' en 'don't judge a ook by it's cover'. Het is ook niet op feiten gebaseerd en brengt meteen een nare sfeer en voordat je het weet heeft niemand meer zin in het eten. Het laten gaan hebben we ook geprobeerd, maar dan blijft ie toch overal onderwerpen zo draaien dat het tegen een groepering is. Dat plus een heel gedoe dat mijn ouders nog steeds niet snappen wat er met ons is gebeurd tijdens de toeslagenaffaire waar ze actief hebben geprobeerd om ervoor te zorgen dat wij ons kind niet meer konden zien, gaan wij met kerst niet meer naar hen toe. Er wordt ook nooit over gepraat, en de laatste jaren zijn we wel gegaan, maar vanaf dit jaar niet meer.
Het is denk ik niet zo dat Wilders wat roept en dat dan mensen ineens gaan ranten over Polen bij het kerstdiner ofzo, maar het is denk ik veel breder dan dat. Denk bijvoorbeeld aan de Telegraaf (subtiel), Geenstijl (minder subtiel), diverse sociale media (meest gore bagger), etc.quote:Op vrijdag 27 december 2024 11:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
En zo polariseert Wilders en sloopt hij dus zelfs families. En dat allemaal uit politiek gewin, om misselijk van te worden.
Maar dankzij Wilders (Fortuyn, Verdonk, Baudet of mensen als Theo van Gogh) is het wel meer gemeengoed geworden, zij verspreiden die leugens en dankzij hen durven mensen uit te komen voor hun discriminerende aard.quote:Op vrijdag 27 december 2024 11:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is denk ik niet zo dat Wilders wat roept en dat dan mensen ineens gaan ranten over Polen bij het kerstdiner ofzo, maar het is denk ik veel breder dan dat. Denk bijvoorbeeld aan de Telegraaf (subtiel), Geenstijl (minder subtiel), diverse sociale media (meest gore bagger), etc.
Kijk alleen al naar de samenstelling van de topics in NWS en je ziet wel dat een bepaald type topics oververtegenwoordigd is. Dat creëert ook wel een beetje een echokamer natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 december 2024 11:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is denk ik veel breder dan Wilders. Dat ligt evenzo aan bv Telegraaf (subtiel), Geenstijl (minder subtiel), diverse sociale media (meest gore bagger), etc.
Ik zou het prima kunnen scheiden als het gewoon achterwegen wordt gelaten tijdens de kerst. Vind het geen probleem om daar even te zijn, omdat ik het mijn dochter niet wil onthouden. Kijk uiteindelijk komt het niet door Wilders per se, het is mijn vader die die zich laat beetpakken, ondanks de lessen die ik leerde als kleine Vis1980. Ik hoor Wilders ook, maar laat me niet meteen in een haatfuik duwen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 11:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
En zo polariseert Wilders en sloopt hij dus zelfs families. En dat allemaal uit politiek gewin, om misselijk van te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |