Artsen zouden homo's niet moeten helpenquote:Op donderdag 26 december 2024 16:36 schreef Hanca het volgende:
En dat Israël een baken van inclusiviteit is in het Midden Oosten. Als je dat beide niet wil erkennen, dan houdt het op.
Nee dat weet ik niet. Of doel je dat alle Arabieren antisemieten zouden zijn zoals sommige op FOK! beweren?quote:Op donderdag 26 december 2024 16:36 schreef Hanca het volgende:
Jij weet best waarom Israël aangevallen zou worden.
Het is sowieso belachelijk om te spreken over inclusiviteit bij een staat die werd gesticht in een alreeds bewoond gebied, vervolgens de oorspronkelijke bevolking bijeen heeft gedreven in Gaza en de West Bank, om daar vervolgens een genocide op te plegen.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:51 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Artsen zouden homo's niet moeten helpen
https://www.hln.be/buiten(...)n-weigeren~a6686d8c/
Afschaffen van de gay pride
https://www.timesofisrael(...)usalem-pride-parade/
Dwingen van erkennen dat het land van de joden is
https://www.bnnvara.nl/jo(...)in-met-omstreden-wet
Zo inclusief
Lekker onderwerp voor aan de kersttafel toch. Lekker ruzie maken met die net iets te racistische oom of de hypocriete C* stemmer.quote:Op donderdag 26 december 2024 17:03 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Beetje pruimentijd hier met dat Kerstreces lijkt het.
Zeg, maar mensen die meer verdienen, die ontvangen toch meer? Die zijn dan toch minder waardevol? Dat is dan toch de rationele uitspraak die we daar aan moeten verbinden?quote:Op donderdag 26 december 2024 15:15 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het is rationeel om te zeggen dat zij die gulle gevers zijnwaardevoller zijn dan degenen die alleen maar kunnen ontvangen.
Economisch gezien dan.
Nee, dat zeg ik niet, dat zou ik nooit zeggen en dat weet je ook best.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:52 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nee dat weet ik niet. Of doel je dat alle Arabieren antisemieten zouden zijn zoals sommige op FOK! beweren?
Las ik ergens iets over inderdaad met al die issues in de samenleving. Bij ons was het gelukkig wel heel gezellig gisteren en eergisteren. Bij ons 1 D-66er (ik), 2 SPers (moeder en broer) en 1 PvdD (zus). M'n neef houdt zich niet met politiek bezig, dat heb je met veel jeugd. Niet al te veel over maatschappelijke dingen gehad, maar passeerde wel de revue. We zijn het over de meeste dingen wel eens en zijn ook kritisch op onze eigen partijen. Wijlen mijn vader stemde afwisselend op PvdA en D'66 dus ja, ik kom wel uit een bepaald nest.quote:Op donderdag 26 december 2024 17:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Lekker onderwerp voor aan de kersttafel toch. Lekker ruzie maken met die net iets te racistische oom of de hypocriete C* stemmer.
quote:Op donderdag 26 december 2024 16:36 schreef Hanca het volgende:
[..] En dat Israël een baken van inclusiviteit is in het Midden Oosten.
Dat verschil valt allemaal wel mee. Het wordt pas problematisch met een PVVer en een D66/GL/CUer, of een BBBer met een PvdDer, denk ik.quote:Op donderdag 26 december 2024 17:12 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Las ik ergens iets over inderdaad met al die issues in de samenleving. Bij ons was het gelukkig wel heel gezellig gisteren en eergisteren. Bij ons 1 D-66er (ik), 2 SPers (moeder en broer) en 1 PvdD (zus). M'n neef houdt zich niet met politiek bezig, dat heb je met veel jeugd. Niet al te veel over maatschappelijke dingen gehad, maar passeerde wel de revue. We zijn het over de meeste dingen wel eens en zijn ook kritisch op onze eigen partijen. Wijlen mijn vader stemde afwisselend op PvdA en D'66 dus ja, ik kom wel uit een bepaald nest.
Tja, familie kies je niet uit zoals vrienden al kun je wel bepalen wie je uitnodigt en dat eventueel spreiden over meerdere Kerstavonden.quote:Op donderdag 26 december 2024 17:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat verschil valt allemaal wel mee. Het wordt pas problematisch met een PVVer en een D66/GL/CUer, of een BBBer met een PvdDer, denk ik.
Al probeer ik in mijn familie ook politiek wel te vermijden ondanks dat wel allemaal CU stemmen. Ook daar kan het ruzie opleveren. Zo ben ik (zo veel mogelijk) veganist en komt mijn zwager uit een lange familie van veeboeren met megastallen.
Noem die lijst van landen in het Midden Oosten waar rechten voor vrouwen, homoseksuelen, andersdenkenden en afvalligen gewaarborgd worden?quote:
... of die hypocriete levensbeschouwingleraar die oproept tot tolerantie en respect, zeker voor de islam, en ondertussen vooral een schijthekel etaleert naar christenen.quote:Op donderdag 26 december 2024 17:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Lekker onderwerp voor aan de kersttafel toch. Lekker ruzie maken met die net iets te racistische oom of de hypocriete C* stemmer.
Of je gaat gewoon in op die tergende hypocrisie.quote:Op donderdag 26 december 2024 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
Ome Etto aan de kerstdis, lijkt me een prachtig recept voor een gezellige avond.
Weet je wat het is, Etto? Die hypocrisie waar je 80% van je posts mee vult zit vooral in jouw hoofd. En des te vaker je het blijft herhalen, des te vaster dat waanbeeld in je hoofd gaat zitten. Het niet dat de idioten die je beschrijft niet bestaan, maar je projecteert dat plaatje op alles wat los en vast zit, en dat is ver weg van de realiteit.quote:Op donderdag 26 december 2024 18:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of je gaat gewoon in op die tergende hypocrisie.
Lezen wij hetzelfde POL?quote:Op donderdag 26 december 2024 18:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weet je wat het is, Etto? Die hypocrisie waar je 80% van je posts mee vult zit vooral in jouw hoofd. En des te vaker je het blijft herhalen, des te vaster dat waanbeeld in je hoofd gaat zitten. Het niet dat de idioten die je beschrijft niet bestaan, maar je projecteert dat plaatje op alles wat los en vast zit, en dat is ver weg van de realiteit.
Je bent een behoorlijk slimme vent, en in het verleden las ik je posts echt graag. Maar je oeuvre van dit moment bestrijdt slechts windmolens. Ik hoop, oprecht, dat je dat alleen online doet, want anders heb ik medelijden met je tafelgezelschap tijdens de kerstdagen. En voor hier hoop ik dat je die vastgeslagen plaat een keer loslaat.
Met jou erbij is het pas echt compleet.quote:Op donderdag 26 december 2024 18:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of je gaat gewoon in op die tergende hypocrisie.
wellicht is jouw kerstdis gezelliger met types als Blackline die enkel kunnen ouwehoeren hoe dit land naar de klote gaat door racisten en conservatieven en het klimaat en natuurlijke Palestina.
Nog wat geleuter over de frikadellen van Kerolijn en hoe dom Henk en Ingrid zijn en je avond is compeet.
Ik stel een NWS/POL avond voor met links rechts als subcategorieën en Herb Dean als scheidsrechter.quote:Op donderdag 26 december 2024 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
Ome Etto aan de kerstdis, lijkt me een prachtig recept voor een gezellige avond.
Ah, daar hebben we Urk weerquote:Op donderdag 26 december 2024 18:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... of die hypocriete levensbeschouwingleraar die oproept tot tolerantie en respect, zeker voor de islam, en ondertussen vooral een schijthekel etaleert naar christenen.
Urk, da's pas erg. Ondertussen: doe je mee met de ramadan dit jaar? HARTSTIKKE gezellig!
Echt, die bord voor je kop is van gargantuesque proportie
Ik heb zelf een oma (die valt zelf ruim binnen de 75+ categorie) die tijdens de coronaperiode groot tegenstander was van alle maatregelen om de ouderen te beschermen omdat (ik parafraseer): 'Wij onze tijd wel hebben gehad en jullie gewoon naar de kroeg moeten kunnen gaan.' Ze zegt ook dingen als dat ze eenmaal dood is, dat ze dan het liefst bij het vuilnis wil worden gezet.quote:Op donderdag 26 december 2024 19:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
Haast vergeten.
Voor een echt gezellige kerstdis: "Waarom gaan al die 75+'ers niet gewoon dood, die kosten veel te veel...Ja jij, oma..."
Jolijt voor heel de familie
Ik leer inderdaad heel veel van je...quote:Op donderdag 26 december 2024 19:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we Urk weer![]()
Ik ben geen docent levensbeschouwing. Ik heb een jaar of vijf, zes aardrijkskunde gegeven, maar da's hetzelfde cluster en bevoegdheid.
Vind het toch wel opvallend hoeveel jij van mij onthoudt. Komt een beetje obsessief over.
Ik snap het ook wel, en ik denk dat het alleen maar goed is als je wat van me leert
Veel plezier, ik zit mijn tweede kerstavond achter elkaar alleen omdat er ook nog mensen moeten werken. Voordeel: dat levert zelden ruzie op.quote:Op donderdag 26 december 2024 20:02 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb alleen kerst gevierd met mijn ouders bij gebrek aan schoonouders momenteel
Ging best goed, alleen bij het onderwerp vakantie ging het even mis. Ik wil heel graag weer een keer naar het Midden Oosten, ben in Jordanië en Iran geweest en Irak, Lebanon en Pakistan staan nog hoog. Alleen momenteel te onveilig of anders in ieder geval te onvoorspelbaar. Dat laatste vanwege een vervelend agressief expansief klotestaatje natuurlijk. Toen na enkele minuten bleek dat mijn ouders daar Gaza onder verstondenmaar van onderwerp veranderd en dat ging verder goed.
Vanavond ga ik lekker naar een feestje met de vrienden uit mijn fijne lieve linkse bubbel. Zonder gelovigen, zonder Etto en zonder Marjolein Faber
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |