Gewoon geen drank voor hem inschenken, dan komt het waarschijnlijk wel goedquote:Op donderdag 26 december 2024 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
Ome Etto aan de kerstdis, lijkt me een prachtig recept voor een gezellige avond.
Je vraagt je dan toch af; waren ze dan stiekem die hele tijd verkapt racistisch, of worden ze meegesleurd in de tijd en zijn ze dat opeens geworden?quote:Op donderdag 26 december 2024 21:21 schreef Lt.Bookman het volgende:
De relatie met mijn ouders is wel serieus beschadigd sinds ze er vorig jaar voor uit zijn gekomen dat ze PVV stemmen. En zich sinds de winst van Wilders ook een soort van geëmancipeerd voelen om openlijk racistisch te zijn. Ben gisteren even langsgeweest met mijn gezin, maar er vallen vooral lange stiltes omdat vrijwel alle gespreksonderwerpen inmiddels beladen zijn.
Zijn ze de confrontatie ook echt aan het zoeken? Je zou denken dat er duizenden andere onderwerpen zijn waar je over kan praten. Ik zou zeggen probeer dat te zoeken.quote:Op donderdag 26 december 2024 21:21 schreef Lt.Bookman het volgende:
De relatie met mijn ouders is wel serieus beschadigd sinds ze er vorig jaar voor uit zijn gekomen dat ze PVV stemmen. En zich sinds de winst van Wilders ook een soort van geëmancipeerd voelen om openlijk racistisch te zijn. Ben gisteren even langsgeweest met mijn gezin, maar er vallen vooral lange stiltes omdat vrijwel alle gespreksonderwerpen inmiddels beladen zijn.
Dan zullen je ouders geen D66 stemmen denk ikquote:Op donderdag 26 december 2024 20:19 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb gelukkig geen ouders of schoonouders die zo nodig hun politieke monologen moeten gaat droppen bij kerstdiners. En ook geen mislukte ooms die er maar uit een soort plichtsbesef bij worden gevraagd. Wel fijn.
Het was dus wel een gezellige kerst.
Mijn vader 9 van de 10 keer D66. Mijn moeder altijd PvdA of CDA. En mijn broer ook altijd D66.quote:Op donderdag 26 december 2024 22:19 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dan zullen je ouders geen D66 stemmen denk ik![]()
Wel fijn. Er zijn duizenden andere onderwerpen dus focus daar idd dan op
Iig geen randpartijen, maar als je dan discussies hebt dan zijn het toch over punten waar je het in feite mee eens over bent?quote:Op donderdag 26 december 2024 22:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mijn vader 9 van de 10 keer D66. Mijn moeder altijd PvdA of CDA. En mijn broer ook altijd D66.
We hebben eigenlijk nooit hele discussies. We hebben het wel eens over de politiek. Maar dan meer in humoristische zin. Of hoe we bepaalde dingen zien.quote:Op donderdag 26 december 2024 22:21 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Iig geen randpartijen, maar als je dan discussies hebt dan zijn het toch over punten waar je het in feite mee eens over bent?
Het heeft er altijd wel in gezeten. Maar alle remmen zijn los nu Wilders mainstream is.quote:Op donderdag 26 december 2024 21:52 schreef JAM het volgende:
[..]
Je vraagt je dan toch af; waren ze dan stiekem die hele tijd verkapt racistisch, of worden ze meegesleurd in de tijd en zijn ze dat opeens geworden?
De eerste maanden na de verkiezingen waren ze verschrikkelijk, ging alleen maar over buitenlanders. Inmiddels wordt er gewoon helemaal niks meer gezegd en ik vind dat wel prima. Het is ze ook vooral om de kleinkinderen te doen, die zagen ze ook steeds minder omdat ik niet graag meer langskwam. Ik denk niet dat ze op mijn partner en mij zitten te wachten, we leven in een totaal andere wereld. Fun fact trouwens: mijn partner is zelf als vluchteling hier gekomenquote:Op donderdag 26 december 2024 22:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Zijn ze de confrontatie ook echt aan het zoeken? Je zou denken dat er duizenden andere onderwerpen zijn waar je over kan praten. Ik zou zeggen probeer dat te zoeken.
Dat kan ik me goed voorstellen. Een racistische oom oid (die heb ik ook aan mijn vrouw haar kant) kun je nog ontlopen, je ouders wil je toch blijven zien. En een ander onderwerp aansnijden werkt in jouw geval, als je partner een vluchteling is, al helemaal niet. Want waar praat je dan nog over? Sterkte hiermee en hopelijk zien ze ooit in wat voor populistische, polariserende bedrieger Wilders eigenlijk is.quote:Op donderdag 26 december 2024 21:21 schreef Lt.Bookman het volgende:
Grappig idd, als iemand niet aan 'ons' doet is het wel Geert. Ik vind het overigens beschamend dat hij de noodzaak voelde om nog even met kerst een sneer te geven aan 'buitenlanders'. Wat voor klootzak moet je zijn om dit te doen!quote:Op woensdag 25 december 2024 19:40 schreef mcmlxiv het volgende:
Blijkbaar is Geert het niet helemaal met Wim Alex eens. Nederland is blijkbaar van Geert, althans dat zegt hij. Ons, kan toch niet anders opgevat worden dan dat hij vindt dat Nederland van de PVV en zijn aanhangers moet zijn.
En PVV, dat is Geert, Geert en alleen maar Geert. Lang leve Keizer Geert dan maar! Om het in de beste traditie van de PVV van de jaren 30/40 te zeggen. Hoezee, Hoezee, Hoezee!
Bij mij thuis gaat het dan zo: 'We wonen heerlijk, al heb je 's nachts wel vaak last van studenten, midden in de nacht'.quote:Op vrijdag 27 december 2024 05:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat kan ik me goed voorstellen. Een racistische oom oid (die heb ik ook aan mijn vrouw haar kant) kun je nog ontlopen, je ouders wil je toch blijven zien. En een ander onderwerp aansnijden werkt in jouw geval, als je partner een vluchteling is, al helemaal niet. Want waar praat je dan nog over? Sterkte hiermee en hopelijk zien ze ooit in wat voor populistische, polariserende bedrieger Wilders eigenlijk is.
En zo polariseert Wilders en sloopt hij dus zelfs families. En dat allemaal uit politiek gewin, om misselijk van te worden.quote:Op vrijdag 27 december 2024 11:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Grappig idd, als iemand niet aan 'ons' doet is het wel Geert. Ik vind het overigens beschamend dat hij de noodzaak voelde om nog even met kerst een sneer te geven aan 'buitenlanders'. Wat voor klootzak moet je zijn om dit te doen!
[..]
Bij mij thuis gaat het dan zo: 'We wonen heerlijk, al heb je 's nachts wel vaak last van studenten, midden in de nacht'.
En dan mijn vader: 'Gelukkig wonen er geen Poolse mensen naast je'.
En zo gaat het met veel onderwerpen. Deed ie vroeger nooit, ben zelfs links opgevoed. Maar daar zit je dan met je vrouw, die uit Amerika gekomen is en dan gaat het telkens over 'die buitenlanders'. En eerst ging ik er nog wel eens op in, zoals 'misschien moeten Nederlandse bedrijven die Poolse mensen niet voor een prikkie inhuren', maar dan komt er een heel relaas dat het vooral aan de Poolse mensen ligt, want die zorgen voor criminaliteit en overlast. Meneer heeft nog nooit in de buurt van Poolse mensen gewoond. Mijn vrouw is zwart en ik denk zelfs dat mijn vader over Poolse mensen begint, omdat hij denkt dan te kunnen doorrazen, aangezien mijn vrouw niet Pools is. Maar het idee is voor ons hetzelfde, of het nu over Poolse mensen gaat of andere groepen gebaseerd op afkomst. Zulke situaties geven mij meteen het idee dat vooral mijn vader niet meer helder kan denken.
Maar ja dan zit je ineens in een 'discussie' die al helemaal niet gaat om de dingen die ik juist als kind heb geleerd, waaronder 'scheren over een kam' en 'don't judge a ook by it's cover'. Het is ook niet op feiten gebaseerd en brengt meteen een nare sfeer en voordat je het weet heeft niemand meer zin in het eten. Het laten gaan hebben we ook geprobeerd, maar dan blijft ie toch overal onderwerpen zo draaien dat het tegen een groepering is. Dat plus een heel gedoe dat mijn ouders nog steeds niet snappen wat er met ons is gebeurd tijdens de toeslagenaffaire waar ze actief hebben geprobeerd om ervoor te zorgen dat wij ons kind niet meer konden zien, gaan wij met kerst niet meer naar hen toe. Er wordt ook nooit over gepraat, en de laatste jaren zijn we wel gegaan, maar vanaf dit jaar niet meer.
Het is denk ik niet zo dat Wilders wat roept en dat dan mensen ineens gaan ranten over Polen bij het kerstdiner ofzo, maar het is denk ik veel breder dan dat. Denk bijvoorbeeld aan de Telegraaf (subtiel), Geenstijl (minder subtiel), diverse sociale media (meest gore bagger), etc.quote:Op vrijdag 27 december 2024 11:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
En zo polariseert Wilders en sloopt hij dus zelfs families. En dat allemaal uit politiek gewin, om misselijk van te worden.
Maar dankzij Wilders (Fortuyn, Verdonk, Baudet of mensen als Theo van Gogh) is het wel meer gemeengoed geworden, zij verspreiden die leugens en dankzij hen durven mensen uit te komen voor hun discriminerende aard.quote:Op vrijdag 27 december 2024 11:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is denk ik niet zo dat Wilders wat roept en dat dan mensen ineens gaan ranten over Polen bij het kerstdiner ofzo, maar het is denk ik veel breder dan dat. Denk bijvoorbeeld aan de Telegraaf (subtiel), Geenstijl (minder subtiel), diverse sociale media (meest gore bagger), etc.
Kijk alleen al naar de samenstelling van de topics in NWS en je ziet wel dat een bepaald type topics oververtegenwoordigd is. Dat creëert ook wel een beetje een echokamer natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 december 2024 11:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is denk ik veel breder dan Wilders. Dat ligt evenzo aan bv Telegraaf (subtiel), Geenstijl (minder subtiel), diverse sociale media (meest gore bagger), etc.
Ik zou het prima kunnen scheiden als het gewoon achterwegen wordt gelaten tijdens de kerst. Vind het geen probleem om daar even te zijn, omdat ik het mijn dochter niet wil onthouden. Kijk uiteindelijk komt het niet door Wilders per se, het is mijn vader die die zich laat beetpakken, ondanks de lessen die ik leerde als kleine Vis1980. Ik hoor Wilders ook, maar laat me niet meteen in een haatfuik duwen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 11:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
En zo polariseert Wilders en sloopt hij dus zelfs families. En dat allemaal uit politiek gewin, om misselijk van te worden.
Was dat maar zo. De oom van mijn vrouw is in elk geval niet puberaal, maar gewoon smerig racistisch. Ziet donkere mensen echt als minderwaardig en iedereen die er niet uit ziet als hij is een gelukszoeker die zijn belastinggeld komt opeten (zegt hij als iemand uit de bouw die vooral zwart werkt en daar dan weer trots op is).quote:Op vrijdag 27 december 2024 11:45 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb altijd het idee dat die PVV-fans een manier van denken en doen hebben van een 15-jarige puberjongen, en dat nooit ontgroeid zijn.
Ok, die is gewoon moreel ethisch gehandicapt. Dat is ook een doelgroep ja.quote:Op vrijdag 27 december 2024 11:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Was dat maar zo. De oom van mijn vrouw is in elk geval niet puberaal, maar gewoon smerig racistisch. Ziet donkere mensen echt als minderwaardig en iedereen die er niet uit ziet als hij is een gelukszoeker die zijn belastinggeld komt opeten (zegt hij als iemand uit de bouw die vooral zwart werkt en daar dan weer trots op is).
Vrijwel alle gespreksonderwerpen? Dat is dan wel erg vervelend. Het zou toch goed mogelijk moeten zijn om het gewoon niet over politiek te hebben. En op welke manieren zijn ze 'openlijk racistisch' geworden?quote:Op donderdag 26 december 2024 21:21 schreef Lt.Bookman het volgende:
Bijzonder wel deze, de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet.quote:Op vrijdag 27 december 2024 11:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kijk alleen al naar de samenstelling van de topics in NWS en je ziet wel dat een bepaald type topics oververtegenwoordigd is. Dat creëert ook wel een beetje een echokamer natuurlijk.
Grote delen van Europa zien er niet zo uit als de gemiddelde Nederlander.quote:Op vrijdag 27 december 2024 11:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Was dat maar zo. De oom van mijn vrouw is in elk geval niet puberaal, maar gewoon smerig racistisch. Ziet donkere mensen echt als minderwaardig en iedereen die er niet uit ziet als hij is een gelukszoeker die zijn belastinggeld komt opeten (zegt hij als iemand uit de bouw die vooral zwart werkt en daar dan weer trots op is).
Sowieso, als de prijs van een liter benzine je levensgeluk zo kan beinvloeden dan moet het verder een tamelijk benauwde en troosteloze bedoeling zijn.quote:Op vrijdag 27 december 2024 11:59 schreef -XOR- het volgende:
Elke cent accijnsverhoging aan de pomp lijdt tot schuimbekkende woede.
Jij woont dacht ik in een stad, dan heb je minder gevoel voor hoe belangrijk een auto is. Ik ken mensen die alleen al woon-werk, woon-sport (ook voor de kinderen) en ook nog woon-wat grotere winkel wekelijks ruim 800km rijden. Dan is een paar procent duurdere bezine gewoon een hele hap geld.quote:Op vrijdag 27 december 2024 12:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso, als de prijs van een liter benzine je levensgeluk zo kan beinvloeden dan moet het verder een tamelijk benauwde en troosteloze bedoeling zijn.
Ik heb geeneens een rijbewijs dus dat gevoel zal ik zeker minder hebben. Anderzijds zijn de woonlasten in een stad dan wel weer hoger.quote:Op vrijdag 27 december 2024 12:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij woont dacht ik in een stad, dan heb je minder gevoel voor hoe belangrijk een auto is. Ik ken mensen die alleen al woon-werk, woon-sport (ook voor de kinderen) en ook nog woon-wat grotere winkel wekelijks ruim 800km rijden. Dan is een paar procent duurdere bezine gewoon een hele hap geld.
Het idee dat mensen ergens in hun levens keuzes (waar ze wonen, wat voor omgeving, hoe ze zich verplaatsen) hebben kunnen maken die later iets minder gunstig worden dan ze bij aanvang dachten is altijd erg omstreden.quote:Op vrijdag 27 december 2024 13:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb geeneens een rijbewijs dus dat gevoel zal ik zeker minder hebben. Anderzijds zijn de woonlasten in een stad dan wel weer hoger.
Het komt niet in je hoofd op dat veel mensen er al woonden voor alle voorzieningen en bijna het volledige OV verdwenen?quote:Op vrijdag 27 december 2024 13:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het idee dat mensen ergens in hun levens keuzes (waar ze wonen, wat voor omgeving, hoe ze zich verplaatsen) hebben kunnen maken die later iets minder gunstig worden dan ze bij aanvang dachten is altijd erg omstreden.
Dat mensen ergens zijn gaan wonen waar ze afhankelijk zijn van hun auto en waar hoofdzakelijk wordt gestemd op partijen die mensen afhankelijk willen houden van auto's, vind ik zelf nog geen reden om auto's en autobezitters dan maar de hele tijd te matsen en te ontzien.
Wil je de lucht en de omgeving vervuilen door in een roestbak te rijden? Ga er maar voor betalen, de rest van de samenleving mag daar prima voor gecompenseerd worden.
Het komt niet in je hoofd op dat OV vroeger ook al niet super was, of dat die mensen zelf alles met de auto doen omdat ze dat gewoon lekker makkelijk vinden, of dat ze zelf ergens zijn gaan wonen omdat ze toch wel met de auto overal heen willen rijden?quote:Op vrijdag 27 december 2024 13:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het komt niet in je hoofd op dat veel mensen er al woonden voor alle voorzieningen en bijna het volledige OV verdwenen?
Dat laatste zeg ik niet, ik zeg wel dat je bepaalde groepen onevenredig hard raakt met accijnsverhogingen op brandstof. En je raakt juist de armen, de rijken rijden een leaseauto met brandstofpas. De kinderen van de armen kunnen niet meer naar sport of muziekles.quote:Op vrijdag 27 december 2024 13:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het komt niet in je hoofd op dat OV vroeger ook al niet super was, of dat die mensen zelf alles met de auto doen omdat ze dat gewoon lekker makkelijk vinden, of dat ze zelf ergens zijn gaan wonen omdat ze toch wel met de auto overal heen willen rijden?
Nee, iedereen is hulpeloos geweest en iedereen heeft daarom het heilige recht om tot aan het einde der tijden in een wagen zo goedkoop mogelijk te mogen rijden.
De rijkeren rijden een leaseauto, tegenwoordig ook al elektrisch. Accijns komt bijna volledig neer op armen en gepensioneerden. Rijken raak je er juist helemaal niet mee.quote:Op vrijdag 27 december 2024 14:05 schreef VoMy het volgende:
Uiteindelijk worden de meeste autokilometers ook gemaakt door de rijkeren. Accijnsverlagingen zijn dan ook vooral een cadeau voor de rijken, op kosten van de samenleving.
Fortuyn zal de geschiedenis ingaan als de grootste sloper in de Vaderlandse politiek, dat is mijn vaste overtuiging. De geschiedschrijving gaat spreken over pre- en post-Fortuyn.quote:Op vrijdag 27 december 2024 11:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dankzij Wilders (Fortuyn, Verdonk, Baudet of mensen als Theo van Gogh) is het wel meer gemeengoed geworden, zij verspreiden die leugens en dankzij hen durven mensen uit te komen voor hun discriminerende aard.
Jk was toch wel erg blij toen mijn ouders me wel een keer geld leenden voor een auto. En ik wil met mijn familie juist over al het wezenlijke kunnen praten en daar zit soms een politiek element in (mijn ouders zijn bijvoorbeeld echte 60+ers die niet zo veel op hebben met klimaatverandering).quote:Op vrijdag 27 december 2024 14:31 schreef nostra het volgende:
Toch wel sneu als je kerstdiners bestaan uit politieke discussies, laat staan halve vechtpartijen. Je leent geen geld aan of van familie en je praat niet diepgaand met ze over politiek, problemen vermijden.
Inderdaad, het kwam hier alleen aan de orde toen een nieuwe Argentijnse dame in de familie even aan mijn nichtje van 14 uitlegde hoe blij ze mag zijn in een maatschappelijk en politiek stabiel land te wonen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 14:31 schreef nostra het volgende:
Toch wel sneu als je kerstdiners bestaan uit politieke discussies, laat staan halve vechtpartijen. Je leent geen geld aan of van familie en je praat niet diepgaand met ze over politiek, problemen vermijden.
Wat een stemmingmakerij, wat een klinkklare onzin weer. Voor producten zoals brandstof of alcohol kunnen accijnsverlagingen de kosten verlagen, wat consumenten directe besparingen oplevert. Lagere accijnzen kunnen de consumptie van bepaalde goederen bevorderen, wat bedrijven helpt en economische groei ondersteunt. Omdat accijnzen vaak indirect zijn en door iedereen worden betaald (ongeacht inkomen), kunnen verlagingen een relatief breed bereik hebben, van lage- tot hoge-inkomensgroepen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 14:05 schreef VoMy het volgende:
Accijnsverlagingen zijn dan ook vooral een cadeau voor de rijken, op kosten van de samenleving.
Mja, die denkbeelden verschillen zodanig veel dat het me de moeite niet waard is. Aartsconservatief en gelovig (maar wel cherry picking waar het ze uitkomt), valt geen land mee te bezeilen als je dat niet bent.quote:Op vrijdag 27 december 2024 14:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jk was toch wel erg blij toen mijn ouders me wel een keer geld leenden voor een auto. En ik wil met mijn familie juist over al het wezenlijke kunnen praten en daar zit soms een politiek element in (mijn ouders zijn bijvoorbeeld echte 60+ers die niet zo veel op hebben met klimaatverandering).
Zoals ik al zei: wij stemmen allemaal CU, volgens mij is zelfs bijna iedereen lid (of dan 1 per huishouden, tenminste). Het zijn verschillende vleugels van de CU, maar de kern deel je dan toch wel.quote:Op vrijdag 27 december 2024 14:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Mja, die denkbeelden verschillen zodanig veel dat het me de moeite niet waard is. Aartsconservatief en gelovig (maar wel cherry picking waar het ze uitkomt), valt geen land mee te bezeilen als je dat niet bent.
In mijn geval zijn het moslims en de generatie van mijn vriendin gaat nog wel (alhoewel je daar ook niet over joden of homo's moet beginnen), voor die daarboven besta ik überhaupt niet zolang we niet getrouwd zijn en kom ik het huis dus ook niet in. En de andere vleugel stemt JA21, dus die staan intern al diametraal tegenover elkaar. Dan kom je wel een eind met small talk hoor, kerst is voor hen toch meer een bonusfeest.quote:Op vrijdag 27 december 2024 15:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: wij stemmen allemaal CU, volgens mij is zelfs bijna iedereen lid (of dan 1 per huishouden, tenminste). Het zijn verschillende vleugels van de CU, maar de kern deel je dan toch wel.
Maar ik zou het enorm missen als ik niet met mijn familie over wezenlijke zaken kan praten, waar praat je dan over? De school van de kinderen en de zomervakanties zijn wel een keer besproken, toch?
Is dat iets voor 60+? Mijn ouders zijn ook 60+ (70+ in het geval van m'n vader), maar die zijn er juist heel erg mee begaan en hebben om die reden zonnepanelen geplaatst en een elektrische auto gekocht.quote:Op vrijdag 27 december 2024 14:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
(mijn ouders zijn bijvoorbeeld echte 60+ers die niet zo veel op hebben met klimaatverandering).
De een wil de wereld wel een beetje leuk achterlaten, de ander gelooft het allemaal wel.quote:Op vrijdag 27 december 2024 15:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat iets voor 60+? Mijn ouders zijn ook 60+ (70+ in het geval van m'n vader), maar die zijn er juist heel erg mee begaan en hebben om die reden zonnepanelen geplaatst en een elektrische auto gekocht.
Je ziet het in elk geval meer in die categorie dan bij de jongeren, naar mijn gevoel.quote:Op vrijdag 27 december 2024 15:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat iets voor 60+? Mijn ouders zijn ook 60+ (70+ in het geval van m'n vader), maar die zijn er juist heel erg mee begaan en hebben om die reden zonnepanelen geplaatst en een elektrische auto gekocht.
Ik weet het oprecht niet. Ik heb namelijk ook het gevoel dat scepsis t.o.v. klimaatverandering iets voor partijen als FvD is, die juist veel jongeren weten te bereiken, terwijl ouderen toch meer via traditionele media als radio, TV en de krant op de hoogte gehouden worden (en daarmee ook minder misinformatie tot zich krijgen).quote:Op vrijdag 27 december 2024 15:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je ziet het in elk geval meer in die categorie dan bij de jongeren, naar mijn gevoel.
In Turkije meegemaakt dat iemand het stil hield dat ie een partij drukwerk voor de verkeerde partij had zitten drukken. Ook op institutioneel niveau was de politieke kleur beladen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 14:31 schreef nostra het volgende:
Alleen op de racisten en fascisten lieve vriend. Jouw vrienden die discriminatie, roofbouw en uitbuiting normaal vinden en die graag de rechtsstaat opofferen zodat migranten weer opgesloten, gedeporteerd of erger kunnen worden.quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:00 schreef Solispolar het volgende:
Ah alle linksdeugers hebben hun kerstmaaltijd ook weer genuttigd zie ikLekker zeuren op de familieleden die er een rechtse mening op nahouden.
Leuk hoor, kerstdagen.
Valt wel mee hoor, ik vind het hier best gezellig tussen al die links-georiënteerde users.quote:Op vrijdag 27 december 2024 15:20 schreef -XOR- het volgende:
Ik zou toch raar opkijken mocht een van mijn familieleden hier na het kerstdiner als Bassie48 stoom zitten af te blazen.
Bingo.quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:00 schreef Solispolar het volgende:
Ah alle linksdeugers hebben hun kerstmaaltijd ook weer genuttigd zie ikLekker zeuren op de familieleden die er een rechtse mening op nahouden.
Leuk hoor, kerstdagen.
Bla bla. Racisme, fascisme.quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:05 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Alleen op de racisten en fascisten lieve vriend. Jouw vrienden die discriminatie, roofbouw en uitbuiting normaal vinden en die graag de rechtsstaat opofferen zodat migranten weer opgesloten, gedeporteerd of erger kunnen worden.
Blijkbaar wel, anders had je niet gereageerd.quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:30 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Bla bla. Racisme, fascisme.
Het doet me werkelijk geen kut meer.
Niet alle vaste gasten zijn zo links, hoor.quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:26 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, ik vind het hier best gezellig tussen al die links-georiënteerde users.
Als het je niets doet mag je niet meer reageren?quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, anders had je niet gereageerd.
Denk je dat linksdeugers indruk maakt?quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:30 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Coalitie-aanhangers. Er is een kortere term maar die mag hier niet.quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:51 schreef Hexagon het volgende:
Wat is eigenlijk het tegenovergestelde van linksdeugers? Rechtshufters?
Ik denk dat linksdeugers sowieso weinig indruk maken.quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Denk je dat linksdeugers indruk maakt?
Ik heb niets tegen familieleden die er een rechtse mening op nahouden. Ik heb ook niets tegen anderen die er een rechtse mening op nahouden. Ik heb wel wat tegen mensen die er meningen op nahouden die erop neerkomen dat een ander minder(waardig) is, omdat hij een ander kleurtje heeft, een ander salaris heeft, een ander geloof belijdt, een partner van een ander geslacht heeft, een andere invulling aan de feestdagen geeft, etc.- en dan al helemaal aan mensen die dat speerpunt van hun politieke gedachtegoed willen maken en dat dan ook nog proberen te verkopen als 'vrijheid' en 'patriottisme'. Daar kots ik op. Dat heeft verder trouwens ook geen reet met links of rechts te maken, maar meer met een ernstig gebrek aan bepaalde verstandelijke vermogens.quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:00 schreef Solispolar het volgende:
Leuk hoor, kerstdagen.
Policor wegkijkende cultuur marxistische Gutmenschen?quote:Op vrijdag 27 december 2024 17:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Coalitie-aanhangers. Er is een kortere term maar die mag hier niet.
Gezien de schuimbektopics over Zwarte Piet doen ze dat blijkbaar wel.quote:Op vrijdag 27 december 2024 17:45 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik denk dat linksdeugers sowieso weinig indruk maken.
Met zo'n reactie gaan we er maar van uit dat je te weinig ruggengraat hebt om je gebruik van dat woordje toe te lichten. Wat niet heel verrassend is verder.quote:Op vrijdag 27 december 2024 17:45 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik denk dat linksdeugers sowieso weinig indruk maken.
De nieuwe messias op rechts noemt ze overigens 'subtards'.quote:Op vrijdag 27 december 2024 17:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Coalitie-aanhangers. Er is een kortere term maar die mag hier niet.
Maar die hebben nu Mileigod. Geen gezeur over vergunningen, gewoon de kettingzaag.quote:Op vrijdag 27 december 2024 14:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Inderdaad, het kwam hier alleen aan de orde toen een nieuwe Argentijnse dame in de familie even aan mijn nichtje van 14 uitlegde hoe blij ze mag zijn in een maatschappelijk en politiek stabiel land te wonen.
Dat woord heb ik nooit gebruikt.quote:Op vrijdag 27 december 2024 17:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De nieuwe messias op rechts noemt ze overigens 'subtards'.
Marco Deen (PVV - Ex casinomedewerker) in de kamer : “en ja, misschien “zijn” we wel populisten!”quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:51 schreef Hexagon het volgende:
Zoveel onderwerpen die me niets interesseren hier, daar reageer ik dan niet op. Maar het is voor sommigen een boom waar ze toch even tegenaan moeten pissen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:38 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Als het je niets doet mag je niet meer reageren?
Idem. Gelukkig hebben we minister Faber nog.quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:30 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ze levert wel een leuke cover van een cover opquote:Op vrijdag 27 december 2024 18:18 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Idem. Gelukkig hebben we minister Faber nog.
Nee, linksdeugers zijn ideologische sexlozen aka wokisten. Het tegenovergestelde is dus rechts-nuchtere mannen en vrouwen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:51 schreef Hexagon het volgende:
Wat is een ideologisch sexloze?quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:22 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee, linksdeugers zijn ideologische sexlozen aka wokisten. Het tegenovergestelde is dus rechts-nuchtere mannen en vrouwen.
Vandaar al die partijprogramma's en "beleidsmaatregelen" die zijn geschreven op de achterkant van een bierviltje in de biljartkamer van de kroeg op de hoek.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:22 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee, linksdeugers zijn ideologische sexlozen aka wokisten. Het tegenovergestelde is dus rechts-nuchtere mannen en vrouwen.
Fappen op Eva. Iedelogisch-sexlozen kunnen natuurlijk ook geen incel zijn, hoewel ik de term ook voor het eerst hoor.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat is een ideolisch sexloze?
Incels zijn meestal rechts.
Nee hoor, stiekem schaam je je wel een beetje voor je eigen domheid. Dat is ook best logisch, want eigenlijk wil je helemaal niet zo zijn. Maar ja, sociale druk he.quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:30 schreef Solispolar het volgende:
[..]
De Trump van Nederlandquote:Op vrijdag 27 december 2024 11:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat mensen hier zich zo druk maken over andersdenkenden en op de man spelen vind ik bijzonder en doen discussies geen goed.quote:Op vrijdag 27 december 2024 19:25 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
De Trump van Nederland![]()
Overigens heb ik nog nooit zelden mijn bloeddruk laten meten, maar ik durf wel te voorspellen dat die vrij laag is ten opzichte van de gemiddelde mens wanneer ik hier zo aan het meelezen ben.
Nou ja, in Amerika ook allemaal berichten van hele families die niet meer Thanksgiving gingen vieren bij de (schoon)ouders vanwege het resultaat van de verkiezingen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 19:28 schreef Droopie het volgende:
[..]
Maar mensen die ruzie krijgen over politiek tijdens kerstdiners vind ik wel heel bijzonder.
1 dag per jaar met je familie en dan ga je zulke gesprekken voerenheb je dan echt niets anders te bespreken of kan je dan niet 3 uurtjes je tong inslikken voor je kleine nichtje of opa of oma.
Mijn hele familie en oude vriendenkring hebben er een hele hobby van gemaakt.quote:Op vrijdag 27 december 2024 15:20 schreef -XOR- het volgende:
Ik zou toch raar opkijken mocht een van mijn familieleden hier na het kerstdiner als Bassie48 stoom zitten af te blazen.
Daar kan ik me dan weer niks bij voorstellen.quote:
Kun je enkele racistische posts van Solar quoten?quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:59 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nee hoor, stiekem schaam je je wel een beetje voor je eigen domheid. Dat is ook best logisch, want eigenlijk wil je helemaal niet zo zijn. Maar ja, sociale druk he.
Maar waarom zou je het allemaal zoveel duurder willen maken?quote:Op vrijdag 27 december 2024 13:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het komt niet in je hoofd op dat OV vroeger ook al niet super was, of dat die mensen zelf alles met de auto doen omdat ze dat gewoon lekker makkelijk vinden, of dat ze zelf ergens zijn gaan wonen omdat ze toch wel met de auto overal heen willen rijden?
Nee, iedereen is hulpeloos geweest en iedereen heeft daarom het heilige recht om tot aan het einde der tijden in een wagen zo goedkoop mogelijk te mogen rijden.
POL kennende wordt het label 'racist' al snel opgeplakt.quote:Op donderdag 26 december 2024 21:52 schreef JAM het volgende:
[..]
Je vraagt je dan toch af; waren ze dan stiekem die hele tijd verkapt racistisch, of worden ze meegesleurd in de tijd en zijn ze dat opeens geworden?
Herkenbaar.quote:Op vrijdag 27 december 2024 15:09 schreef nostra het volgende:
[..]
In mijn geval zijn het moslims en de generatie van mijn vriendin gaat nog wel (alhoewel je daar ook niet over joden of homo's moet beginnen), voor die daarboven besta ik überhaupt niet zolang we niet getrouwd zijn en kom ik het huis dus ook niet in. En de andere vleugel stemt JA21, dus die staan intern al diametraal tegenover elkaar. Dan kom je wel een eind met small talk hoor, kerst is voor hen toch meer een bonusfeest.
Ik heb nog nooit gehoord van mensen die een dergelijke oom hebben.quote:Op vrijdag 27 december 2024 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
POL kennende wordt het label 'racist' al snel opgeplakt.
Ik kan me zo voorstellen dat er mensen zijn die een weinig gezellige kerstdis hebben wanneer de verstokte "ik ben het niet me je eens dus je bent een racist"-oom alsnog een politieke monoloog afsteekt over de euvelen van Henk en Ingrid, Palestina en klimaat. Die het sowieso alleen maar kan hebben over hoe kut Nederland is.
Maar die lieden vieren kerst waarschijnlijk sowieso niet. Te koloniaal of zo.
Vreemd, je leek er van alles van te weten gezien je reacties.quote:Op vrijdag 27 december 2024 21:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehoord van mensen die een dergelijke oom hebben.
Wel van mislukte ooms die na een paar borrels ongevraagd monologen over "de hoge heren in Den Haag" en "de buitenlanders" in je gezicht gooien inderdaad. Niet die lijken op jouw favoriete politieke karikatuur.quote:Op vrijdag 27 december 2024 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vreemd, je leek er van alles van te weten gezien je reacties.
Zou het zo kunnen zijn dat die ooms reageren op jouw monologen?quote:Op vrijdag 27 december 2024 21:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wel van mislukte ooms die na een paar borrels ongevraagd monologen over "de hoge heren in Den Haag" en "de buitenlanders" in je gezicht gooien inderdaad. Niet die lijken op jouw favoriete politieke karikatuur.
U riep?quote:Op vrijdag 27 december 2024 17:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Policor wegkijkende cultuur marxistische Gutmenschen?
Florrie, de redster des vaderland!quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:18 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Idem. Gelukkig hebben we minister Faber nog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |