Wanneer was die van Trump de vorige keer?quote:Op woensdag 6 november 2024 16:14 schreef Rnie het volgende:
Waarom heeft Harris nog geen speech gegeven? Normaliter gebeurd dat toch best wel rap?
Sore loser is 't.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:14 schreef Rnie het volgende:
Waarom heeft Harris nog geen speech gegeven? Normaliter gebeurd dat toch best wel rap?
details details.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wanneer was die van Trump de vorige keer?
Die gaat vandaag komen. Of voor ons dan vanavond of vannacht.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:14 schreef Rnie het volgende:
Om 18:00 NL tijd geeft ze speechquote:Op woensdag 6 november 2024 16:14 schreef Rnie het volgende:
Het is nu kwart over tien daar, even uitslapen, een nazit, traantjes drogen en over uurtje persbericht dat ze eind van de middag even langs de universiteit komt.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:15 schreef matthijst het volgende:
[..]
Sore loser is 't.
Ze was vrij snel afgetaaid gisteravond/vannacht.
Volgens mij best redelijk rap?quote:Op woensdag 6 november 2024 16:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wanneer was die van Trump de vorige keer?
HET KAN NOG!!!quote:Op woensdag 6 november 2024 16:20 schreef Anonymousz het volgende:
Nog steeds geen calls voor Michigan en Alaska
In Alaska moet nog een kwart geteld worden (stembussen sloten daar laat en zullen wellicht soms ver weg staan?) maar dat is natuurlijk meer een formaliteit.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:20 schreef Anonymousz het volgende:
Nog steeds geen calls voor Michigan en Alaska
Ja? Daar gaf hij onomwonden toe dat hij verloren had en feliciteerde hij Biden?quote:Op woensdag 6 november 2024 16:19 schreef Rnie het volgende:
[..]
Volgens mij best redelijk rap?
Bekijk deze YouTube-video
Ze onderpeilen Trump wederom enorm. Matig wel inderdaad.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:24 schreef Scorpie het volgende:
Blijkbaar is het niet eens een close call tussen Trump en Harris.
Die peilingboeren mogen toch ook wel eens achter de oren krabbelen, wat zitten die ernaast zeg.
Valt wel mee toch?quote:Op woensdag 6 november 2024 16:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ze onderpeilen Trump wederom enorm. Matig wel inderdaad.
Gewoon prima binnen de MoE, helemaal aangezien hier ook nog een stukje undecided inzit.quote:RCP Average
Harris 48.7
Trump 48.6
Kans is inderdaad groot ja.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja? Daar gaf hij onomwonden toe dat hij verloren had en feliciteerde hij Biden?
[..]
Dat komt omdat de republikeinen nu niet verloren hebben en het als "Too big to rig" verkopen
Maar als de stand andersom geweest is dan hadden ze "Fraude" lopen krijsen als een speenvarken.
Ik zie hem vooral mompelen over dat het niet eerlijk is en dat ze het gaan winnen.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:19 schreef Rnie het volgende:
[..]
Volgens mij best redelijk rap?
Bekijk deze YouTube-video
Ach dat zal niet het verschil hebben gemaakt hoor. Dat doen VP picks zelden.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:41 schreef Writersright het volgende:
Ik heb het idee dat die Tim Walz ook geen goede keuze was. Die kwam een beetje als vriendelijke sufferd over, die ook makkelijk te traceren leugens over zijn verleden zoals de aanwezigheid op Tiamat square verkondigde.
Ze kunnen vooral in negatieve zin het verschil maken. Een goede VP verandert niet zoveel, maar een beroerde VP als Sarah Palin wel.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach dat zal niet het verschil hebben gemaakt hoor. Dat doen VP picks zelden.
Ik denk dat het nieuwe landschap er voor een groot deel al aan het vormen is. Van wat ik meekreeg was een enorm deel van de televisiemedia anti-Trump en deden ze van alles om te waarschuwen voor hem, niet te stemmen en dergelijke. Dit had vrij weinig effect. De stem van deze media is lang niet meer zo effectief als zoveel jaar geleden.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:50 schreef GarlandBriggs het volgende:
Er is één ding dat ik er nog over wil zeggen voordat ik het helemaal los ga laten. Ik ben niet rancuneus, daar ben ik echt té empathisch en positief voor...
...maar ik hoop echt dat Trump in de volgende 4 jaar de landelijke media zoals deze nu is, vol-le-dig gaat afbreken. Waarom?
1.) vanwege de dubbele standaarden. Het sanewashen van zijn waanzin, racisme en haat terwijl iedere scheet van Biden/Harris overdreven kritisch werd uiteen geplukt.
2.) omdat er dan een alternatief en digitaal nieuwslandschap komt die hopelijk in de toekomst wél de mensen kunnen bereiken die uiteindelijk een vakje moeten invullen.
Ted Cruz doet als jaren niks anders dan podcasten en wint doodleuk met 10%punt...koekoek!
Ja, daar hoop ik best wel op...gewoon licenties intrekken van al die nieuwsoutlets en kranten. Misschien kunnen al die reporters aan het werk in de fabriek in Springfield als al die Haïtianen eruit zijn getrapt door Miller.
De regering gaat bepalen wat de pers mag schrijven? Lijkt me geen goed plan, het gaat al tig jaar zo, van beide kanten, het is meer dan walgelijk maar blijkbaar willen ze dat zelf.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:50 schreef GarlandBriggs het volgende:
Er is één ding dat ik er nog over wil zeggen voordat ik het helemaal los ga laten. Ik ben niet rancuneus, daar ben ik echt té empathisch en positief voor...
...maar ik hoop echt dat Trump in de volgende 4 jaar de landelijke media zoals deze nu is, vol-le-dig gaat afbreken. Waarom?
1.) vanwege de dubbele standaarden. Het sanewashen van zijn waanzin, racisme en haat terwijl iedere scheet van Biden/Harris overdreven kritisch werd uiteen geplukt.
2.) omdat er dan een alternatief en digitaal nieuwslandschap komt die hopelijk in de toekomst wél de mensen kunnen bereiken die uiteindelijk een vakje moeten invullen.
Ted Cruz doet als jaren niks anders dan podcasten en wint doodleuk met 10%punt...koekoek!
Ja, daar hoop ik best wel op...gewoon licenties intrekken van al die nieuwsoutlets en kranten. Misschien kunnen al die reporters aan het werk in de fabriek in Springfield als al die Haïtianen eruit zijn getrapt door Miller.
Ja...quote:Op woensdag 6 november 2024 16:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kwam dit tegen en ik moest er wel om grinniken. Ook omdat het de spijker op zijn kop slaat [ afbeelding ]
Dit geldt natuurlijk voor de meeste politici, niet alleen maar voor Trump
Dan is het tenminste democratisch.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:52 schreef TweedeKlum het volgende:
De regering gaat bepalen wat de pers mag schrijven? Waar heb ik dat toch meer gehoord?
Wat?quote:Op woensdag 6 november 2024 16:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan is het tenminste democratisch.
Hier komt 90% van onze media feitelijk van een persoon.
Je hebt geen internet en alleen maar NPO op je TV?quote:Op woensdag 6 november 2024 16:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is democratisch wanneer een autocraat licenties gaat intrekken? (Gaat Trump niet doen hoor, hij heeft andere wegen om ze in het gelid te krijgen).quote:Op woensdag 6 november 2024 16:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat klinkt op papier misschien leuk, maar dat lijkt mij een doembeeld.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:50 schreef GarlandBriggs het volgende:
Wie is dat persoon precies?quote:Op woensdag 6 november 2024 16:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Neem aan dat ie in Rusland woont en Poetin bedoelt.quote:
Zeker wel maar ik durf wel te wedden dat 90% van wat de Nederlanders aan nieuws tot zich nemen afkomstig is van 1 bedrijf. Namelijk DPG Media.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt geen internet en alleen maar NPO op je TV?
Trump kan helemaal geen licenties intrekken. Pure bangmakerij. Net als Trump die uit de NAVO stapt en Trump die abortussen gaat verbieden en god mag weten wat voor nonsens we allemaal voor de kiezen hebben gekregen.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is democratisch wanneer een autocraat licenties gaat intrekken? (Gaat Trump niet doen hoor, hij heeft andere wegen om ze in het gelid te krijgen).
En toch lukt het jou om je daarvan los te maken. Knap hoor!quote:Op woensdag 6 november 2024 17:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeker wel maar ik durf wel te wedden dat 90% van wat de Nederlanders aan nieuws tot zich nemen afkomstig is van 1 bedrijf. Namelijk DPG Media.
Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 6 november 2024 17:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En toch lukt het jou om je daarvan los te maken. Knap hoor!![]()
Niet alleen VS, ook Europa. En Nederland. Wordt met de marginalisering van de publieke omroep alleen maar groter.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:00 schreef KoosVogels het volgende:
Maar als er een nieuwslandschap ontstaat waarin iedereen zijn eigen waarheid kan creëren, dan heb je als samenleving een gigantisch probleem. Dat is de huidige VS, maar dan in het kwadraat.
Ah ja het internet, plek voor echte vrijheid.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt geen internet en alleen maar NPO op je TV?
De DPG Media doctrine in een notendop.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Niet alleen VS, ook Europa. En Nederland.
Ik word ook heel naar van hoe zo een RTL nu alles goed praat...
https://www.rtl.nl/nieuws(...)den-tot-klagen-onder
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-niet-kon-overtuigen
Het normaliseren is echt aan volle gang, met daarbij een speciale rol voor het hypercommerciele medialandschap en de eigenaren.
Volgens mij voorspelden de meeste peilingen een winst van Trump hoor. Wellicht wel met een wat kleinere marge.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ze onderpeilen Trump wederom enorm. Matig wel inderdaad.
DPG Media heeft iig geen progressieve eigenaar. Een collaborateurs en Open VLD verleden.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeker wel maar ik durf wel te wedden dat 90% van wat de Nederlanders aan nieuws tot zich nemen afkomstig is van 1 bedrijf. Namelijk DPG Media.
Vertel eens. Wat houdt die 'DPG doctrine' precies in?quote:Op woensdag 6 november 2024 17:10 schreef Elan het volgende:
[..]
De DPG Media doctrine in een notendop.
Zoals ik zeg heeft Trump andere wegen en dat geldt voor al deze zaken. NAVO onklaar maken of tandeloos is niet zo moeilijk hoor. Hoef je niet formeel voor uit te treden.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Trump kan helemaal geen licenties intrekken. Pure bangmakerij. Net als Trump die uit de NAVO stapt en Trump die abortussen gaat verbieden en god mag weten wat voor nonsens we allemaal voor de kiezen hebben gekregen.
Veel fake news vooral.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vertel eens. Wat houdt die 'DPG doctrine' precies in?
Het is denk ik vooral het probleem dat het zo relatief dicht bij 50/50 ligt en er gewerkt wordt met een systeem met 50 individuele winner-takes-all verkiezingen. Als je 60-40 peilt en het wordt 62-38, dan boeit het niemand, want dat was niet close en is niet close qua kiesmannen. Nu lijkt het toss-up, maar met een kleine verschuiving gaan alle swing states naar 1 kandidaat.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:10 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Volgens mij voorspelden de meeste peilingen een winst van Trump hoor. Wellicht wel met een wat kleinere marge.
Extreem-rechts groot maken. De balans net zo door laten slaan als in België. Een Belgisch politiek landschap mogelijk maken.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vertel eens. Wat houdt die 'DPG doctrine' precies in?
Voornamelijk heel veel 1 kant op gekleurde "meningen" en oproepen tot censuur van Xquote:
Je kunt er niet continu met gestrekt been ingaan, soms moet je ook gewoon het nieuws brengen. Maar ik in de Volkskrant en NRC de afgelopen maanden prima stukken gelezen over Trump en de risico's die een tweede termijn met zich meebrengt. Afgelopen zaterdag nog een uitstekend interview met historicus Jill Lepore.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Niet alleen VS, ook Europa. En Nederland. Wordt met de marginalisering van de publieke omroep alleen maar groter.
Ik word ook heel naar van hoe zo een RTL nu alles goed praat...
https://www.rtl.nl/nieuws(...)den-tot-klagen-onder
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-niet-kon-overtuigen
Het normaliseren is echt aan volle gang, met daarbij een speciale rol voor het hypercommerciele medialandschap en de eigenaren.
Alsof de VS zelf niet enorm veel economisch belang heeft bij een stabiele wereldhandel. Bleek ook wel dat er prima te onderhandelen viel over de belastingen die geheven zouden gaan worden over EU-goederen.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zoals ik zeg heeft Trump andere wegen en dat geldt voor al deze zaken. NAVO onklaar maken of tandeloos is niet zo moeilijk hoor. Hoef je niet formeel voor uit te treden.
Jouw mening is niet gekleurd?quote:Op woensdag 6 november 2024 17:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voornamelijk heel veel 1 kant op gekleurde "meningen" en oproepen tot censuur van X.
Het zou niet slim zijn van Trump.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof de VS zelf niet enorm veel economisch belang heeft bij een stabiele wereldhandel. Bleek ook wel dat er prima te onderhandelen viel over de belastingen die geheven zouden gaan worden over EU-goederen.
Nog los van de wapenhandel waar Trump zijn industrie-vriendjes zelf bij betrokken zijn. Die gaat echt de band met de EU niet op het spel zetten door de NAVO buitenspel te zetten.
Natuurlijk wel, maar ik ben geen "pers" en ik heb me altijd uitgesproken tegen censuur, van welke kant dan ook.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Jouw mening is niet gekleurd?
Ja en een hoop puur op sensatie gerichte bullshit. Sla het AD maar eens open. De berichtgeving rondom de oorlog in Oekraïne is ronduit lachwekkend.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voornamelijk heel veel 1 kant op gekleurde "meningen" en oproepen tot censuur van X.
Volkskrant is ook lachwekkend elke keer weerquote:Op woensdag 6 november 2024 17:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja en een hoop puur op sensatie gerichte bullshit. Sla het AD maar eens open. De berichtgeving rondom de oorlog in Oekraïne is ronduit lachwekkend.
Radicaal rechtse wappies in deze reeks verwijten DPG-media dat ze 'nepnieuws' verspreiden en jij claimt dat ze extreem-rechts groot maken.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Extreem-rechts groot maken. De balans net zo door laten slaan als in België. Een Belgisch politiek landschap mogelijk maken.
Zelfs wanneer je kritisch schrijft over extreem-rechts laat je dan dingen weg (bijvoorbeeld connectie Wilders - Assad) of neem je hun denkramen en frames over. En heel erg begripvol doen natuurlijk.
Denk dat het wel meevalt, je treft in dit topic natuurlijk ook de mensen aan die zich ervoor interesseren en een stevige mening hebben. Er zijn er ook genoeg die de aardappels aan het schillen zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:18 schreef Breekfast het volgende:
Je merkt alleen aan dit topic al wel dat ook onze samenleving uiteen aan het vallen is in twee kampen. Het ene kamp geeft de woke-cultuur daarvan de schuld, het andere kamp extreemrechts. En over basale feiten worden we het al niet meer eens.
Exact en een oorlog op het Europese vasteland zou desastreus voor iedereen zijn. Ook al "zit er een oceaan tussen en is het niet Amerika zijn probleem" .quote:Op woensdag 6 november 2024 17:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zou niet slim zijn van Trump.
Als we niet meer samenwerken, kunnen we ook net zo goed straaljagers of wapensystemen uit Zweden of Frankrijk bestellen.
Er worden van hogerhand rechtse hoofdredacteuren benoemd. Die worden dan dmv bonussen goed beloond.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Radicaal rechtse wappies in deze reeks verwijten DPG-media dat ze 'nepnieuws' verspreiden en jij claimt dat ze extreem-rechts groot maken.
In werkelijkheid proberen journalisten gewoon zo goed als mogelijk hun werk te doen en nieuws te brengen aan de hand van feiten. Daar zit geen agenda achter.
Maar goed, ik heb het wel weer gezien voor vandaag.
Veel mensen lijken een bepaalde mildheid en nuance kwijt te raken ja.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:18 schreef Breekfast het volgende:
Je merkt alleen aan dit topic al wel dat ook onze samenleving uiteen aan het vallen is in twee kampen. Het ene kamp geeft de woke-cultuur daarvan de schuld, het andere kamp extreemrechts. En over basale feiten worden we het al niet meer eens.
Tweederde van de Nederlanders maakt zich grote zorgen om polarisatie en extremisme dus ik geloof niet dat het wel meevalt.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Denk dat het wel meevalt, je treft in dit topic natuurlijk ook de mensen aan die zich ervoor interesseren en een stevige mening hebben. Er zijn er ook genoeg die de aardappels aan het schillen zijn.
Ik vind dat je er nogal luchtig over doet. Alsof de jaren 2016-2020 voor herhaling vatbaar zijn. Die jaren hebben een reeks aan (internationale) schade veroorzaakt. Zowel voor de democratie binnenlands (aantoonbaar!), met een golf aan binnenlands geweld en rechts-terrorisme, als de Russische ambities. Gorbatsjov zei dat nota bene zelf ook - en Kremlin fluisteraar Doegin.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Exact en een oorlog op het Europese vasteland zou desastreus voor iedereen zijn. Ook al "zit er een oceaan tussen en is het niet Amerika zijn probleem" .
Tav Ukraine ligt het waarschijnlijk gecompliceerder maar die gaat Putin qua NAVO echt niet op slechte ideeën brengen.
Voor de dagen dat hij aan het golfen is, zal ik hem vrijpleiten.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:21 schreef Repentless het volgende:
Nou, dat wordt weer vier jaar lang alles dat verkeerd gaat wel direct aan Trump toeschrijven en alles dat goed gaat als resultaat van Bidens eerdere beleid betitelen. En dan daar dan lekker over discussiëren zonder dat het ooit eens wordt met elkaar. Ik kijk ernaar uit.
Bovendien zijn er ook genoeg plekken waar normaal discussie er wordt gevoerd. Het internet is echter ook een plek waar de grootste kampjesschreeuwers rondlopen.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Denk dat het wel meevalt, je treft in dit topic natuurlijk ook de mensen aan die zich ervoor interesseren en een stevige mening hebben. Er zijn er ook genoeg die de aardappels aan het schillen zijn.
Lees jij überhaupt wel eens een krant van hun hand fysiek of papier?quote:Op woensdag 6 november 2024 17:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Radicaal rechtse wappies in deze reeks verwijten DPG-media dat ze 'nepnieuws' verspreiden en jij claimt dat ze extreem-rechts groot maken.
In werkelijkheid proberen journalisten gewoon zo goed als mogelijk hun werk te doen en nieuws te brengen aan de hand van feiten. Daar zit geen agenda achter.
Maar dat is dan juist de groep die niet extreem is, anders zouden ze zich er niet zo druk om maken toch?quote:Op woensdag 6 november 2024 17:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Tweederde van de Nederlanders maakt zich grote zorgen om polarisatie en extremisme dus ik geloof niet dat het wel meevalt.
Ze zijn het grootst maar vormen geen meerderheid.quote:Feit dat PVV met afstand de grootste partij is geeft ook wel te denken natuurlijk.
Woke heeft geen president en 40 zetels. Extreem-rechts duidelijk wel.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:18 schreef Breekfast het volgende:
Hij is zelf "journalist" dus het is echt een totaal blinde vlek blijkbaar.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Lees jij überhaupt wel eens een krant van hun hand fysiek of papier?
Je ziet ze hier op FOK! ook regelmatig voorbij komen, waarbij beweringen in de artikelen een stuk genuanceerder blijken te liggen na wat duiding en verdieping.
Op internet is het heftiger dan in het echt ja, maar het open riool van social media heeft ook buiten het internet steeds meer effect op de ideeën van mensen.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, rechts heeft zetels, extreem rechts bestaat in Nederland niet qua partij, nee ook de PVV niet hoe vaak en hard je het ook roeptquote:Op woensdag 6 november 2024 17:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Woke heeft geen president en 40 zetels. Extreem-rechts duidelijk wel.
Alsof alle problemen in die jaren en door specifiek door Trump zijn ontstaan. Poetin in binnengevallen toen Trump weg was. Trump heeft ook NK nog bezocht. In die zin ging er juist een verbroederde werking uit van zijn aanwezigheid op het wereldtoneel.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind dat je er nogal luchtig over doet. Alsof de jaren 2016-2020 voor herhaling vatbaar zijn. Die jaren hebben een reeks aan (internationale) schade veroorzaakt. Zowel voor de democratie binnenlands (aantoonbaar!), met een golf aan binnenlands geweld en rechts-terrorisme, als de Russische ambities. Gorbatsjov zei dat nota bene zelf ook - en Kremlin fluisteraar Doegin.
Een religie willen verbieden vind ik vrij extreem maar het blijft een definitie kwestie.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, rechts heeft zetels, extreem rechts bestaat in Nederland niet qua partij, nee ook de PVV niet hoe vaak en hard je het ook roept.
Ligt er aan, je kunt stevige standpunten hebben en een grote bek maar je toch zorgen maken. Of misschien wel juist zorgen maken. Het is vrij vaak de pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar dat is dan juist de groep die niet extreem is, anders zouden ze zich er niet zo druk om maken toch?
[..]
Ze zijn het grootst maar vormen geen meerderheid.
Nee, het is niet alleen Trump. Het is al langer zo en de verrechtsing is niet van gisteren. Dat is waar. Toch heeft Trump aantoonbaar schade aangericht aan de democratie en de haat enkel vergroot.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof alle problemen in die jaren en door specifiek door Trump zijn ontstaan. Poetin in binnengevallen toen Trump weg was. Trump heeft ook NK nog bezocht. In die zin ging er juist een verbroederde werking uit van zijn aanwezigheid op het wereldtoneel.
Het lijkt er meer op alsof de mensheid als geheel ergens volkomen van het padje is geraakt want niemand tolereert meer iets van een ander.
De realiteit:quote:Op woensdag 6 november 2024 17:29 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Een religie willen verbieden vind ik vrij extreem maar het blijft een definitie kwestie.
Dat mag wel zo zijn maar Trump effende het pad en de Kremlin fluisteraars geven dat zelf publiek toe! Poetin wachtte gewoon tot het juiste moment. De troepenopbouw begon al in 2017.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof alle problemen in die jaren en door specifiek door Trump zijn ontstaan. Poetin in binnengevallen toen Trump weg was. Trump heeft ook NK nog bezocht. In die zin ging er juist een verbroederde werking uit van zijn aanwezigheid op het wereldtoneel.
Het lijkt er meer op alsof de mensheid als geheel ergens volkomen van het padje is geraakt want niemand tolereert meer iets van een ander.
Het zal ook komen hoe we nieuws tot ons nemen. 24/7 berichten en updates plus social media met algoritmes die gemaakt zijn om je een korte dopaminerush te geven of je in een bepaalde hoek dwingen. Je brein is constant getriggerd.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hij is zelf "journalist" dus het is echt een totaal blinde vlek blijkbaar.
Neem alleen de NOS, als je die objectief zonder agenda noemt weet ik wel genoeg weer.
Koos je bent een aardige kerel maar als je de overwegend linkse bias niet ziet in de media en journalistiek dan is het wel een beetje cognitieve dissonantie hoor.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bij de kwaliteitsmedia (en nationale omroepen) wel een licht-linkse bias, maar de pulpmedia zijn veel groter in omvang en die zijn knetterrechts.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Koos je bent een aardige kerel maar als je de overwegend linkse bias niet ziet in de media en journalistiek dan is het wel een beetje cognitieve dissonantie hoor.
Tuurlijk, maar je kan toch gewoon zien dat, zeker de NOS, journalisten etc weldegelijk een voorkeur hebben? Alleen bij deze verkiezingen al was echt alle berichtgeving pro-kamela en enorm anti-trump.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Het zal ook komen hoe we nieuws tot ons nemen. 24/7 berichten en updates plus social media met algoritmes die gemaakt zijn om je een korte dopaminerush te geven of je in een bepaalde hoek dwingen. Je brein is constant getriggerd.
Zal mij niet verbazen dat de mensheid uiteindelijk besluit dat dat ongezond is voor het geestelijk gestel en men (bij wijze van spreken) weer terug gaat naar de tijd van dagelijks een betrouwbaar al dan niet digitaal dagblad lezen en zich verder van nieuws onthouden gedurende de dag.
Het probleem is ook natuurlijk een beetje dat als je niet alles wat een politicus roept voor zoete koek slikt en je verslaggeving op feiten baseert in plaats van wat men 'aanvoelt', je dan al snel in de voeten geschoven wordt dat je links bent, niet?quote:Op woensdag 6 november 2024 17:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bij de kwaliteitsmedia (en nationale omroepen) wel een licht-linkse bias, maar de pulpmedia zijn veel groter in omvang en die zijn knetterrechts.
Kom op, je pakt nu Joop als voorbeeld. Dat is hetzelfde als wanneer ik een bericht van Geenstijl zou plaatsen met de conclusie dat alle media een rechtse-bias hebben.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar je kan toch gewoon zien dat, zeker de NOS, journalisten etc weldegelijk een voorkeur hebben? Alleen bij deze verkiezingen al was echt alle berichtgeving pro-kamela en enorm anti-trump.
Neem Joop alleen al (nee, niet zo'n net voorbeeld maar wel typerend):
[ afbeelding ]
Nou is dat extreem, maar je snapt mijn punt, beweren dat journalisten geen agenda zouden hebben is echt lachwekkend.
quote:Op woensdag 6 november 2024 03:25 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
And so it begins…ready voor de CBS/CNN/MSNBC en….Fok meltdown.
quote:
quote:Op woensdag 6 november 2024 04:32 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Oef de Van Jones meltdown…je moet stoppen, ik begin te kwijlen. Ik twijfel nu welke meltdown ik als eerste wil zien, die van Jones, Rachel Meadows, of toch Dana Bash, die gaat ook echt zeer intens genieten worden, houdt die laatste meltdown in de gaten.
quote:Op woensdag 6 november 2024 04:32 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Oef de Van Jones meltdown…je moet stoppen, ik begin te kwijlen. Ik twijfel nu welke meltdown ik als eerste wil zien, die van Jones, Rachel Meadows, of toch Dana Bash, die gaat ook echt zeer intens genieten worden, houdt die laatste meltdown in de gaten.
quote:Op woensdag 6 november 2024 04:54 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik heb een 75 miniled en die beviel niet goed genoeg, heb er een 77 OLED 2023 model bij gekocht. En die bevalt echt mega goed. Beste TV die ik ooit gehad heb
Cnn stream is er nu bij mij helaas uitgevallen, denk dat er te veel mensen willen genieten van de meltdown LOL
quote:Op woensdag 6 november 2024 05:24 schreef Eagles89 het volgende:
Ik zit nu op youtube naar de young turks te kijken, die is zeker ook de moeite waard op de schaal van een goede meltdown. Maar kijk alles nog een keer terug. Vooral MSNBC is écht genieten. Ik voel me bijna jarig LOL heb me in tijden niet zo vrolijk gevoeld.
quote:Op woensdag 6 november 2024 07:03 schreef Eagles89 het volgende:
Ik ga niet slapen totdat ik mijn held Trump heb gehoord en Lord Musk op het podium heb zien springen zoals bij die Rally in Butler, PA. Wat ben ik aan het genieten. De meltdown is real, eindelijk begint het te dagen, op CNN zijn ze bijna aan het huilen hahahahhaha
quote:Op woensdag 6 november 2024 07:04 schreef Eagles89 het volgende:
Van Jones nu een heeeeerlijke meltdown, deze is minstens net zo goed als die in 2016, ik GENIET.
quote:Op woensdag 6 november 2024 09:51 schreef Eagles89 het volgende:
Wat een nacht was het, ik heb intens genoten, een van de mooiste doorgehaalde nachten in heel veel jaren. De meltdowns overal, hier in dit topic, maar vooral bij CNN, Young turks, CBS en MSNBC. Die van Jones bij CNN was net zo episch als die in 2016, het was puur intens genieten, de tranen kwamen nog net niet over zn wangen. Helaas geen Elon Musk op het podium, en ook geen praatje, echt heel jammer, daarvoor bleef ik nog langer wakker. Die had daar gewoon bij moeten zijn, hij was er nota bene wel. Ach, ik ga een stukje rijker slapen dan toen ik opstond gister, en ik zal mijn ogen dichtdoen en rustig in slaap vallen met op de achtergrond deze heerlijke meltdown, en dromen over alle personen die Trump het leven onmogelijk hebben gemaakt, wat de toekomst voor die mensen in gaat houden. Ik persoonlijk hoop dat die ze allemaal te grazen gaat nemen. Morgen, overmorgen en in het weekend ga ik ALLES terugkijken betreft de Election Night, de volledige uitzending op CNN, Fox, MSNBC, CBS en de Young Turks
[x]https://twitter.com/iAnonPatriot/status/1853858476490887399[/x]
quote:Op woensdag 6 november 2024 10:43 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dit is toch pure verwennerij? Jarenlange haatcampagnes van die lui aan moeten horen, dag in en dag uit, en nu zie je allemaal een voor een instorten live op TV voor miljoenen mensen, hun verdiende karma voor al die schandalige hetzes/haatcampagnes die ze hebben gevoerd, de ene leugen nog schandaliger dan de andere. Een paar dagen geleden nog twee bizarre hoaxen de wereld in gebracht alles om te proberen toch nog Harris te laten winnen doormiddel van keiharde verdraaiing van feiten en door leugens. Wat mede oorzaak van twee moordpogingen waren op Trump zn leven trouwens. Mag ik daar niet intens van genieten om hun nu hun verdiende loon te zien krijgen? Een beetje gerechtigheid ?En er hangt sommige van die lui veel meer dan alleen een meltdown boven het hoofd. Intrekken van licenties en vervolging zie ik zeker gebeuren. Daar was Trump 8 jaar geleden nog te onervaren en niet machtig genoeg voor, nu kan die het maken, en het zou volkomen terecht zijn als die vol op het orgel ging. Dat 60 minutes interview bijv, dat debat, de Cheney hoax bij CNN dagenlange leugens, gooi al die beerputten maar open.
Joop is zeker uitgesproken links. Dat is echter een klein deel van de publieke omroep (mooi hè, een pluriform omroepstelsel waarin er ruimte is voor verschillende meningen) net zoals, bijvoorbeeld, WNL uitgesproken rechts is. Beiden zijn echter verre van representatief voor de 'media'. Dat zijn beide extremen.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar je kan toch gewoon zien dat, zeker de NOS, journalisten etc weldegelijk een voorkeur hebben? Alleen bij deze verkiezingen al was echt alle berichtgeving pro-kamela en enorm anti-trump.
[ afbeelding ]
Nou is dat extreem, maar je snapt mijn punt, beweren dat journalisten geen agenda zouden hebben is echt lachwekkend.
Ah, tot ongeveer half vijf was het een hele gemoedelijke nacht hier inderdaad, met mensen met voorkeuren voor beide kanten. Toch apart dat het daarna ineens een kutsfeer werdquote:Op woensdag 6 november 2024 17:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik wilde jullie dit niet onthouden, ik moest er zelf wel om lachen.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Zie je nou echt niet in dat dit echt de reden is dat zo veel kiezers afstand nemen van "links"? Dat toontje is zo irritant, zeker als je keer op keer ongelijk krijgt.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:46 schreef JAM het volgende:
[..]
Het probleem is ook natuurlijk een beetje dat als je niet alles wat een politicus roept voor zoete koek slikt en je verslaggeving op feiten baseert in plaats van wat men 'aanvoelt', je dan al snel in de voeten geschoven wordt dat je links bent, niet?
LOL MELTDOWN LINKSE TRANENquote:Op woensdag 6 november 2024 17:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, tot ongeveer half vijf was het een hele gemoedelijke nacht hier inderdaad, met mensen met voorkeuren voor beide kanten. Toch apart dat het daarna ineens een kutsfeer werd
Klopt, maar de politieke kleur van de individuen die de content maken is de laatste jaren wel wat richting links opgeschoven. Trouw, de Volkskrant, NRC zijn nu allemaal linkser dan ze een goed decennium geleden waren.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:46 schreef JAM het volgende:
[..]
Het probleem is ook natuurlijk een beetje dat als je niet alles wat een politicus roept voor zoete koek slikt en je verslaggeving op feiten baseert in plaats van wat men 'aanvoelt', je dan al snel in de voeten geschoven wordt dat je links bent, niet?
Joop is bovendien véél kleiner dan Geenstijl.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:47 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Kom op, je pakt nu Joop als voorbeeld. Dat is hetzelfde als wanneer ik een bericht van Geenstijl zou plaatsen met de conclusie dat alle media een rechtse-bias hebben.
Die had ik nog niet gezienquote:Op woensdag 6 november 2024 17:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daarom zei ik al dat Joop niet zo netjes is. Maar heb jij ergens een artikel gelezen waarin Kamala bijv een Cuntbrain MCDickSucker is genoemd ofzo?quote:Op woensdag 6 november 2024 17:48 schreef JAM het volgende:
[..]
Joop is zeker uitgesproken links. Dat is echter een klein deel van de publieke omroep (mooi hè, een pluriform omroepstelsel waarin er ruimte is voor verschillende meningen) net zoals, bijvoorbeeld, WNL uitgesproken rechts is. Beiden zijn echter verre van representatief voor de 'media'. Dat zijn beide extremen.
Dat wil ik ook helemaal niet pretenderen hoor. Wat ik echter wel wil beweren is dat er gewoon zaken zijn die Trump roept (en zo vele andere politici) die gewoon vrij gemakkelijk aantoonbaar onwaar zijn. Doel van de journalistiek is toch waarheidsvinding, niet? Als men daar dan iets van zegt, dan wordt men al snel in de voeten geschoven links te zijn. Dat heeft niets met links of met een toontje of zelfingenomen eigenschetenruikerij te maken, dat maakt men ervan. Het gaat er dan niet eens zoveel om wat nu wel waar is, maar zelfs meer dat wat er gezegd wordt in ieder geval niet waar is, niet?quote:Op woensdag 6 november 2024 17:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zie je nou echt niet in dat dit echt de reden is dat zo veel kiezers afstand nemen van "links"? Dat toontje is zo irritant, zeker als je keer op keer ongelijk krijgt.
Jij hebt echt niet alleenrecht op de waarheid, echt niet.
Welke linkse nationale omroepen maken dan nog een aan actualiteiten gerelateerd programma? Alleen Bar Laat is er maar dat stroomt vol met rechtse wappies als Van de Beek.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bij de kwaliteitsmedia (en nationale omroepen) wel een licht-linkse bias, maar de pulpmedia zijn veel groter in omvang en die zijn knetterrechts.
Tragikomisch lijkt mij hier wel het meest treffende woord. Overigens is hij zeker niet alleen. Ik noem geen namen verder, maar je krijgt het er doorgaans warm van.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Je hebt BNNVARA en VPRO. Dat is alles.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Die had ik nog niet gezien![]()
BNN is ook wel een links bolwerk, dat is toch geen groot publiek geheim?
Dat is een breder probleem - alles voor de views en clicks. Fophef scoort nou eenmaal..quote:Op woensdag 6 november 2024 17:52 schreef Elan het volgende:
Ik vind het erger als kranten een relatief klein probleem bijvoorbeeld overlast door asielzoekers enorm gaan uitvergroten door termen als "asiel drama" boven hun artikelen gaan zetten en daarmee de Henks en Ingrids van deze wereld het gevoel geven dat er binnenkort minstens een burgeroorlog staat uit te breken.
Wierd Duk voelt zich persoonlijk aangevallen door deze post. Niet dat het veel te maken heeft met AMV verder.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:52 schreef Elan het volgende:
Ik vind het erger als kranten een relatief klein probleem bijvoorbeeld overlast door asielzoekers enorm gaan uitvergroten door termen als "asiel drama" boven hun artikelen gaan zetten en daarmee de Henks en Ingrids van deze wereld het gevoel geven dat er binnenkort minstens een burgeroorlog staat uit te breken.
Fophef is ook nog eens een stuk goedkoper om te maken dan fatsoenlijke (onderzoeks)journalistiek. It's a win-win situation!quote:Op woensdag 6 november 2024 17:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is een breder probleem - alles voor de views en clicks. Fophef scoort nou eenmaal..
Mwah, de NOS verslaat natuurlijk wel het nieuws en bij een op het eerste gezicht neutrale uiteenzetting van feiten kan natuurlijk ook een bias optreden in welke bronnen er worden gebruikt, woordkeuze, thematiek etc.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Welke linkse nationale omroepen maken dan nog een aan actualiteiten gerelateerd programma? Alleen Bar Laat is er maar dat stroomt vol met rechtse wappies als Van de Beek.
Vergeet ook VI niet, die hebben Wilders meer dan een paar zetels opgeleverd met hun domme ongeinformeerde gelul.quote:Beeldbepalend zijn WNL en EenVandaag (van Avrotros). Eenvandaag ook prominent op de radio vanaf 16:00, een goed tijdstip.
Dat wordt constant gedaan, door media, maar ook door politici.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:52 schreef Elan het volgende:
Lees je wat je wil lezen, of lees je wat je zou -moeten- lezen. Dat is een vraag die mensen zichzelf beter kunnen gaan stellen.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:55 schreef JAM het volgende:
[..]
Fophef is ook nog eens een stuk goedkoper om te maken dan fatsoenlijke (onderzoeks)journalistiek. It's a win-win situation!
Die is ook mooi jaquote:Op woensdag 6 november 2024 17:52 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat wil ik ook helemaal niet pretenderen hoor. Wat ik echter wel wil beweren is dat er gewoon zaken zijn die Trump roept (en zo vele andere politici) die gewoon vrij gemakkelijk aantoonbaar onwaar zijn. Doel van de journalistiek is toch waarheidsvinding, niet? Als men daar dan iets van zegt, dan wordt men al snel in de voeten geschoven links te zijn. Dat heeft niets met links of met een toontje of zelfingenomen eigenschetenruikerij te maken, dat maakt men ervan. Het gaat er dan niet eens zoveel om wat nu wel waar is, maar zelfs meer dat wat er gezegd wordt in ieder geval niet waar is, niet?
Mooi woord trouwens, hoewel ik zelf 'spiegelmasturbant' nog mooier vindt.
Ja, dat is een wonderlijke spiraal inderdaad. Een Trump (of een Wilders, en zo zijn er nog wel een hoop anderen), roept iets achterlijks... Goed, daar moet je dan als journalist toch gewag van maken... dan denkt zo'n politicus: 'Ah, kijk, er wordt over geschreven. Laat ik daar nog wat over gaan roepen.', en zo gaat het rond en rond en rond.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat wordt constant gedaan, door media, maar ook door politici.
Nog niet definitief, maar ze lijken op schema te liggen.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:41 schreef Breekfast het volgende:
Is naast de Senaat trouwens ook het Huis van Afgevaardigden in handen van de Republikeinen?
Eagles is een pareltjequote:Op woensdag 6 november 2024 17:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Stoute FA! Foei!quote:Op woensdag 6 november 2024 17:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Wat een bullshit. Weinig toontjes meer onuitstaanbaar dan de jouwe maar dat is blijkbaar heel populair.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zie je nou echt niet in dat dit echt de reden is dat zo veel kiezers afstand nemen van "links"? Dat toontje is zo irritant, zeker als je keer op keer ongelijk krijgt.
Jij hebt echt niet alleenrecht op de waarheid, echt niet.
Die zag ik vandaag voor het eerstquote:Op woensdag 6 november 2024 17:59 schreef Rnie het volgende:
[..]
Eagles is een pareltjeZijn posts in het F1 viaplay topic bestempel ik als beste FOK!posts allertijden.
Iedereen zit elkaar maar op te jutten inderdaad.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat wordt constant gedaan, door media, maar ook door politici.
Ik wil ook helemaal niet ontkennen dat er gekleurde journalisten zijn. Nee, die zijn er te over. Dat is zelfs een groot goed dat er voor die verschillende geluiden ruimte is (iets wat onze PVV ook de nek om wil draaien, trouwens). Ik wil alleen zeggen dat het door de bank genomen, zeker in Nederland en bij de Nederlandse publieke omroep, goed meevalt. Die zijn zeker niet heel uitgesproken links of rechts. Dat gaat trouwens niet alleen over welke opinies ze publiceren, maar ook over welke onderwerpen ze selecteren, e.d.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die is ook mooi ja.
Kijk we kunnen lang blijven doormekkeren, maar of het nou links of rechtsom is, journalisten hebben vaak wel gewoon een agenda en daar hadden we het over geloof ik, kan zijn dat ik ergens een afslag gemist heb.
Hij is een kloon van Pietje Puk?quote:Op woensdag 6 november 2024 17:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die zag ik vandaag voor het eerst
Ik merk juist vaak dat de NOS zo krampachtig niet-links wil overkomen, dat ze de overdreven vaak het rechtsere geluid laten horen (In de retoriek, in de voxpop..)quote:Op woensdag 6 november 2024 17:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, de NOS verslaat natuurlijk wel het nieuws en bij een op het eerste gezicht neutrale uiteenzetting van feiten kan natuurlijk ook een bias optreden in welke bronnen er worden gebruikt, woordkeuze, thematiek etc.
Wat? Heb ik iets gemist wie heeft wie bedreigt?quote:Op woensdag 6 november 2024 18:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Iedereen zit elkaar maar op te jutten inderdaad.
Kijk dat wij dat hier doen, maar je hebt op X en Telegram amper moderatie en mensen roepen de meest vreselijke dingen. Net als die gasten die die FOK!er dreigde om te leggen die geloofden compleet in hun eigen bullshit en waren bereid het 'recht' in eigen handen te nemen om hem kapot te maken.
Denk dat de reactie in deze reeks zoiets was:quote:Op woensdag 6 november 2024 17:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik zou het met graagte lezen hoor. Ik wil zeker niet beweren dat ik het altijd met @Klopkoek eens ben, maar hij heeft toch altijd een verfrissende en goed gedocumenteerde kijk op de zaken. Dat is al veel meer dan ik van mening opiniemaker kan zeggen!quote:Op woensdag 6 november 2024 17:59 schreef Hexagon het volgende:
Kun je al die energie niet steken in een eigen medium @:klopkoek. Met zoveel tijd als je erin steekt is dat snel een succes.
Ook niet helemaal objectief, er is met mij prima een discussie aan te gaan, maar bij "jij bent domrechts en ik ben links dus alles wat ik lees en vind is de waarheid" ga ik wel een beetje op FOK! tilt jaquote:Op woensdag 6 november 2024 17:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Weinig toontjes meer onuitstaanbaar dan de jouwe maar dat is blijkbaar heel populair.
JAM probeert in tegenstelling tot jij bijvoorbeeld wel elke discussie open aan te gaan. Maar dat is dan blijkbaar een toon die niet kan. Nee dan Trump die heeft zo'n fijne toon geweldig dat hij wint.
Bradge of zo door dat Looij kartel. Heb aan het begin meegelezen maar die leefden echt in hun eigen alternatieve realiteit. En zo zal je duizenden van die enge groepjes hebben.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat? Heb ik iets gemist wie heeft wie bedreigt?
Nou ja, daar verschillen we dan over van meningquote:Op woensdag 6 november 2024 18:00 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik wil ook helemaal niet ontkennen dat er gekleurde journalisten zijn. Nee, die zijn er te over. Dat is zelfs goed. Ik wil alleen zeggen dat het door de bank genomen, zeker in Nederland en bij de Nederlandse publieke omroep, goed meevalt. Die zijn zeker niet heel uitgesproken links of rechts. Dat gaat trouwens niet alleen over welke opinies ze publiceren, maar ook over welke onderwerpen ze selecteren, e.d.
Hoe kan dat nou, de media heeft geen agenda lees ik netquote:
Nou, dat is toch niet de indruk die ik achter had willen laten hoor. Ik houd er eigenlijk maar heel weinig meningen op na. Bepaalde dingen echter, zoals dat de nieuwe abortuswetgeving in de VS tot meer doden onder vrouwen (en ook pasgeborenen heeft geleid), dat is gewoon een feit. Doe daar verder mee wat je wil, maar desgevraagd naar mijn mening, zou ik zeggen: 'Misschien is dat toch niet zo'n goed idee.' Maakt mij dat dan heel erg links en jou dan heel erg domrechts? Doe ik daarmee een of andere claim op een hogere en ultieme waarheid?quote:Op woensdag 6 november 2024 18:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ook niet helemaal objectief, er is met mij prima een discussie aan te gaan, maar bij "jij bent domrechts en ik ben links dus alles wat ik lees en vind is de waarheid" ga ik wel een beetje op FOK! tilt ja.
Het is net andersom. Het is namelijk aan de linkerkant van het politieke spectrum waar de grenzen tussen feiten en fictie zijn gaan vervagen de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:46 schreef JAM het volgende:
[..]
Alleen overlast door mensen met een migratieachtergrond is geen relatief klein probleem, het is een groot probleem.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:52 schreef Elan het volgende:
Ik word moe van het 'Linkse media' fabeltje. Grootste kranten zijn Telegraaf en AD (en die duiders schuiven ook aan bij TV en radio). Grootste opinieblad is EW.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:01 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik zou het met graagte lezen hoor. Ik wil zeker niet beweren dat ik het altijd met @:klopkoek eens ben, maar hij heeft toch altijd een verfrissende en goed gedocumenteerde kijk op de zaken. Dat is al veel meer dan ik van mening opiniemaker kan zeggen!
Speaking of which, die heb ik ook al een tijd niet meer gezien hier.quote:
Komt dat ook niet deels voor dat de PVV bijvoorbeeld zelf al jarenlang weigert om bij programma's van de NPO aan te schuiven? Ik hoor toch vaak dat riedeltje van: '... maar gaven aan niet te willen reageren.'- voorbij komen.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, daar verschillen we dan over van mening.
Ik zie, zeker bij de NPO, een enorme voorkeur voor in dit geval Kamala en de Democraten en in NL nodigen ze vrijwel alleen D66/PvdA/GL etc uit aan tafels (diversiteitswatch op X houdt dat bij).
Praise the Lord.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Speaking of which, die heb ik ook al een tijd niet meer gezien hier.
Die is er mee gestopt met dank aan de feministische beweging alhier.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Speaking of which, die heb ik ook al een tijd niet meer gezien hier.
Ik zie juist in deze reactie een vervaging van de grens tussen feiten en fictie.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is net andersom. Het is namelijk aan de linkerkant van het politieke spectrum waar de grenzen tussen feiten en fictie zijn gaan vervagen de afgelopen jaren.
Het is dan ook hier waar men zich er bijvoorbeeld inmiddels ook van heeft laten overtuigen dat het menselijk geslacht geen kwestie van de menselijke biologie, maar een kwestie van subjectieve gevoelens is.
En waar echte problemen zoals bijvoorbeeld migratieproblematiek, worden weggezet als niet-bestaand. Als het bij zulke basale kwesties al misgaat, dan is de kritiek natuurlijk terecht.
Zou men zich aan deze kant wat meer met de daadwerkelijke problemen bezighouden die bij de mensen leven, dan zouden zulke partijen het politiek ook stukken beter doen en had bijvoorbeeld Harris vannacht niet afgetekend verloren van Trump.
[..]
Alleen overlast door mensen met een migratieachtergrond is geen relatief klein probleem, het is een groot probleem.
Enig idee hoeveel migranten er in NL zijn?quote:Op woensdag 6 november 2024 18:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is net andersom. Het is namelijk aan de linkerkant van het politieke spectrum waar de grenzen tussen feiten en fictie zijn gaan vervagen de afgelopen jaren.
Het is dan ook hier waar men zich er bijvoorbeeld inmiddels ook van heeft laten overtuigen dat het menselijk geslacht geen kwestie van de menselijke biologie, maar een kwestie van subjectieve gevoelens is.
En waar echte problemen zoals bijvoorbeeld migratieproblematiek, worden weggezet als niet-bestaand. Als het bij zulke basale kwesties al misgaat, dan is de kritiek natuurlijk terecht.
Zou men zich aan deze kant wat meer met de daadwerkelijke problemen bezighouden die bij de mensen leven, dan zouden zulke partijen het politiek ook stukken beter doen en had bijvoorbeeld Harris vannacht niet afgetekend verloren van Trump.
[..]
Alleen overlast door mensen met een migratieachtergrond is geen relatief klein probleem, het is een groot probleem.
Hier geloof ik weinig van. Hij werd op nagenoeg ieder subforum uitgelachen.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Die is er mee gestopt met dank aan de feministische beweging alhier.
Wat een onzin, blijkt dat die diversiteitswatch ook net zo gekleurd is. Je kon tijdenlang geen tv aanzetten of je had wel Caroline aan een tafel. Vrijwel dagelijks, ook de NPO. Zelfde voor VVD'ers en Pieter omzigt zag je voor z'n burnout ook overal.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik zie, zeker bij de NPO, een enorme voorkeur voor in dit geval Kamala en de Democraten en in NL nodigen ze vrijwel alleen D66/PvdA/GL etc uit aan tafels (diversiteitswatch op X houdt dat bij).
Dat hebben ze na Fortuyn wel een tijdje gedaan (volgens mij op last van Hans Laroes) maar ik had het idee dat ze daar wel een beetje van teruggekomen zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:00 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik merk juist vaak dat de NOS zo krampachtig niet-links wil overkomen, dat ze de overdreven vaak het rechtsere geluid laten horen (In de retoriek, in de voxpop..)
Ik pak er even twee tussenuit: als het aankomt op die biologie... dat heeft niet zoveel te maken met subjectieve gevoelens want er zijn genoeg afwijkingen (ik gebruik dat hier in de zin van dat het afwijkt van de norm, in plaats van een waardeoordeel te scheppen, laat dat duidelijk zijn) die dat prima verklaren, zoals het syndroom van Klinefelter, maar goed, misschien niet de interessante discussie. Misschien is het interessanter om te vragen: '... ook al zijn dat subjectieve gevoelens (dat zijn gevoelens altijd, trouwens), wat doet dat er dan toe? Waarom is het voor een ander zo belangrijk om iemand die gevoelens te miszeggen? Hoe heb jij daar nu last van en waarom is dat zo belangrijk voor je?quote:Op woensdag 6 november 2024 18:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Die Russen zijn vast al veel eerder met de voorbereidingen van de inval begonnen.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Nauwelijks beter (waarschijnlijk wel iets), daarvoor was de positioneringstijd tekort. Biden (en zijn vrouw) hebben het in principe verneukt voor de Democraten, die had zijn afscheid al veel eerder moeten aankondigen.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:12 schreef JAM het volgende:
Even een leuke What if?-tussendoor. Stel dat men nu enkele maanden geleden Buttigieg naar voren zou hebben geschoven in plaats van Harris. Hoe zouden de kansen dan hebben gelegen?
Zeker en Covid zal ook een grote rol hebben gespeeld, maar Trump gaat het binnen 24 uur oplossen allemaal heeft hij gezegd dus het zal mij benieuwen.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die Russen zijn vast al veel eerder met de voorbereidingen van de inval begonnen.
En het begon allemaal niet in februari 2022 hè. Dat was toch al eerder, ook daarvoor was er al een hoop gezeik tussen Oekraïne en Rusland.
Het is een man van uiterste.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die zag ik vandaag voor het eerst
Voor conservatief Amerika, dat zoals nu blijkt massaal Trump gestemd heeft, zou dat niet een veel betere optie zijn, vrees ik. Hoewel hij wel echt een heel goede debater is.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:12 schreef JAM het volgende:
Even een leuke What if?-tussendoor. Stel dat men nu enkele maanden geleden Buttigieg naar voren zou hebben geschoven in plaats van Harris. Hoe zouden de kansen dan hebben gelegen?
Nou ja sterker nog, hier is het lastig om als illegaal legaal werk te doen. In de VS gaat dat een stuk makkelijker en gebeurt dat dus ook.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel migranten er in NL zijn?
Dat is in Amerika niet anders, de hele economie zou in mekaar donderen als Trump daadwerkelijk alle illegalen zou deporteren.
De hele sunbelt hangt van de dagloners aan elkaar. "Don't ask, don't tell".quote:Op woensdag 6 november 2024 18:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja sterker nog, hier is het lastig om als illegaal legaal werk te doen. In de VS gaat dat een stuk makkelijker en gebeurt dat dus ook.
Hier heb je vooral veel legale migranten omdat heel Oost-Europa hier gewoon aan de slag mag, bedrijven werkvergunningen voor bakken Indiërs regelen en ga zo maar door. Dit kabinet is ook helemaal niet voornemens om al die tuinders of een ASML voor het hoofd te stoten, dus die maken zich er maar weer vanaf met een roep om meer robotisering.
Eigenlijk heeft hij alles mee, behalve dan dat hij homo is (waarvan het toch triest is dat dat een rol speelt). Misschien in 2028! Ik tip hem alvast.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voor conservatief Amerika, dat zoals nu blijkt massaal Trump gestemd heeft, zou dat niet een veel betere optie zijn, vrees ik. Hoewel hij wel echt een heel goede debater is.
Ook zijn naam werkt niet erg mee.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:17 schreef JAM het volgende:
[..]
Eigenlijk heeft hij alles mee, behalve dan dat hij homo is (waarvan het toch triest is dat dat een rol speelt). Misschien in 2028! Ik tip hem alvast.
Het komt eigenlijk nooit voor (met Trump weer als de uitzondering dus) dat iemand die een verkiezing verloren heeft nog een gooi waagt. Het lijkt me sterk. Ik weet eigenlijk ook niet wat ze nu gaat doen. Misschien dat iemand anders daar meer over te vertellen heeft?quote:Op woensdag 6 november 2024 18:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Zou Harris in haar speech aankondigen dat ze he over 4 jaar weer wil proberen? Omdat ze nu verloor omdat ze het pas zo laat werd.
Moet je vooral illegaliteit strafbaar maken, zoals ze in Nederland willen. Alleen maar meer macht van de werkgever over de illegale arbeider.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De hele sunbelt hangt van de dagloners aan elkaar. "Don't ask, don't tell".
Laat dat mens even bijkomen zeg. Moet ze nu al weten wat ze gaat doen?quote:Op woensdag 6 november 2024 18:19 schreef JAM het volgende:
[..]
Het komt eigenlijk nooit voor (met Trump weer als de uitzondering dus) dat iemand die een verkiezing verloren heeft nog een gooi waagt. Het lijkt me sterk. Ik weet eigenlijk ook niet wat ze nu gaat doen. Misschien dat iemand anders daar meer over te vertellen heeft?
Kan niet, die heeft 0 steun van de oligarchen.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Zou Harris in haar speech aankondigen dat ze he over 4 jaar weer wil proberen? Omdat ze nu verloor omdat ze het pas zo laat werd.
Kunnen we dan misschien ook weer kopgeld krijgen? Toch een leuke aanvulling op je VUT.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Moet je vooral illegaliteit strafbaar maken, zoals ze in Nederland willen. Alleen maar meer macht van de werkgever over de illegale arbeider.
Dat werkt beide kanten op natuurlijk, van een gematigde republikeinse partij is ook geen sprake meer.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:21 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Wijze woorden van Brianna Wu, verkiezingen worden altijd gewonnen in het midden.
Ik hoop voor de VS dat de democraten wat dat betreft haar advies ten harte nemen en er ook naar gaan handelen.
Ligt er vooral aan welke kant dat midden dan opschuift, moet ik daaraan toevoegen. De VS (ook op plekken waar Harris toch met vrij ruime cijfers gewonnen heeft) is toch weer behoorlijk naar rechts opgeschoven. Dat lijkt me geen goede ontwikkeling. De GOP zal toch ook wel wat water bij de wijn mogen doen om dat land nog enigszins bestuurbaar te houden.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:21 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Wijze woorden van Brianna Wu, verkiezingen worden altijd gewonnen in het midden.
Ik hoop voor de VS dat de democraten wat dat betreft haar advies ten harte nemen en er ook naar gaan handelen.
Ik vind hem erg goed en zou hem graag als kandidaat zien.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:17 schreef JAM het volgende:
[..]
Eigenlijk heeft hij alles mee, behalve dan dat hij homo is (waarvan het toch triest is dat dat een rol speelt). Misschien in 2028! Ik tip hem alvast.
Ai, dat zat er natuurlijk een keer in. Ach, ik was het politiek nooit met hem eens maar vond hem zeker niet onaardig.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Die is er mee gestopt met dank aan de feministische beweging alhier.
Deze fout kunnen ze ook niet meer maken want nu komen er gewoon primaries en zijn mensen zoals Harris volstrekt kansloos.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:21 schreef HeatWave het volgende:
Komop, we kunnen nu toch wel massaal toegeven dat Kamala gewoon nooit echt populair is geweest, hoe graag ze die indruk probeerden te geven overal.
Deze fout maken de Democraten nooit meer natuurlijk, dit was gewoon een slachting....
Oh, dat ben ik roerend met je eens hoor. Dat viel inderdaad vies tegen. Ze heeft zich niet goed weten te onderscheiden en waar ze daar wel in slaagde, niet op de punten die voor de kiezers nu heel belangrijk waren. Vooral verwonderlijk hoeveel stemmers er mee zijn gegaan in het idee dat Trump nu echt een betere impact zal hebben op de economie van de VS met dat rare importheffingenverhaal. Ze had zich in de swingstates ook sterker uit moeten spreken voor de Palestijnse zaak. Maar ja, dat is nu allemaal (helaas) gelul achteraf, natuurlijk.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:21 schreef HeatWave het volgende:
Komop, we kunnen nu toch wel massaal toegeven dat Kamala gewoon nooit echt populair is geweest, hoe graag ze die indruk probeerden te geven overal.
Deze fout maken de Democraten nooit meer natuurlijk, dit was gewoon een slachting....
En zo hoort het ook. Het is allemaal vrij vaag gegaan mbt Kamala en daar hebben ze de prijs voor betaald.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Deze fout kunnen ze ook niet meer maken want nu komen er gewoon primaries en zijn mensen zoals Harris volstrekt kansloos.
Als de media 2 jaar geleden eerlijk was geweest over Biden dan was er allang een beweging bij de democraten ontstaan om Biden te vervangen. Kortom er was genoeg tijd voor primaries en met een goede kandidaat hadden ze een sterke kans gemaakt tegen Trump die helaas toch ook een gemankeerde kandidaat is.
Biden is zo midden als maar zijn kan, maar als de Republikeinen niets anders doen dan trollen houdt het natuurlijk op.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:21 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Het blijft toch verwonderlijk dat men in een land als de VS met toch een redelijke grote bevolking niet twee andere mensen voor dat ambt kan vinden. Ik bedoel, ik weet nu even niet wie onze cvdK in Zeeland is, maar ik ga er gemakshalve vanuit dat dat een stuk vaardiger bestuurder en integerder persoon is dan Trump.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Deze fout kunnen ze ook niet meer maken want nu komen er gewoon primaries en zijn mensen zoals Harris volstrekt kansloos.
Als de media 2 jaar geleden eerlijk was geweest over Biden dan was er allang een beweging bij de democraten ontstaan om Biden te vervangen. Kortom er was genoeg tijd voor primaries en met een goede kandidaat hadden ze een sterke kans gemaakt tegen Trump die helaas toch ook een gemankeerde kandidaat is.
Het land is diep, diep gepolariseerd. Dat gaat niet minder zijn na 4 jaar Trump, niet bepaald een bruggenbouwer. De rare reflex om dan nog maar dieper de hakken in het zand te steken is geen goede. Het beeld van drammerige kortharige dwingelandjes komt niet uit de lucht vallen. Ik sluit mijn ogen niet voor de activistische kant van de democraten. Die zijn namelijk geen haar beter dan MAGA F-150 ar15 schreeuwlelijken en hebben samen er voor gezorgd dat er geen midden meer over is.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:22 schreef JAM het volgende:
[..]
Ligt er vooral aan welke kant dat midden dan opschuift, moet ik daaraan toevoegen. De VS (ook op plekken waar Harris toch met vrij ruime cijfers gewonnen heeft) is toch weer behoorlijk naar rechts opgeschoven. Dat lijkt me geen goede ontwikkeling. De GOP zal toch ook wel wat water bij de wijn mogen doen om dat land nog enigszins bestuurbaar te houden.
We zullen gaan zien hoe het gaat lopen, voor de GOP lijkt het mij verstandig om een gematigde koers te varen zodat 2028 niet in gevaar komt.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:22 schreef JAM het volgende:
[..]
Ligt er vooral aan welke kant dat midden dan opschuift, moet ik daaraan toevoegen. De VS (ook op plekken waar Harris toch met vrij ruime cijfers gewonnen heeft) is toch weer behoorlijk naar rechts opgeschoven. Dat lijkt me geen goede ontwikkeling. De GOP zal toch ook wel wat water bij de wijn mogen doen om dat land nog enigszins bestuurbaar te houden.
Ik weet niet of ze niet echt populair is geweest, maar ze wist geen goede boodschap over te brengen. En dat wist de Trump-campagne wel. Met heel simpele middelen, hoorde ik vanochtend. Gewoon borden met 'Trump will secure border, Harris will open border' en 'Trump will fix it' zonder uit te leggen wat en hoe er dan gefixt wordt. Mensen wilden die eenvoudige boodschap horen en dat hebben ze dus heel slim gedaan.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:21 schreef HeatWave het volgende:
Ja, GOP is zo'n beetje compleete geMAGA'd en het aankomende dus kabinet ook. Dat gaat het niet worden.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We zullen gaan zien hoe het gaat lopen, voor de GOP lijkt het mij verstandig om een gematigde koers te varen zodat 2028 niet in gevaar komt.
Overigens is bijvoorbeeld iemand als Vance echt niet zo ver op rechts als men je laat geloven. Volgens mij was het Maarten van Rossem zelfs die claimde dat je met Vance nog goed zaken zou kunnen doen.
Dat zullen we dan de komende jaren wel zien. De economie deed het anders uitstekend onder Trump, zonder de miljoenen illegalen die er de afgelopen jaren bij zijn gekomen.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel migranten er in NL zijn?
Dat is in Amerika niet anders, de hele economie zou in mekaar donderen als Trump daadwerkelijk alle illegalen zou deporteren.
Aangeboren afwijkingen (zoals Klinefelter of Turner) hoeven natuurlijk niet te worden aangegrepen om de genderideologie te rechtvaardigen. Dat er kinderen worden geboren met één teen te veel of te weinig wil ook niet zeggen dat het aantal tenen van de mens een spectrum betreft. We weten heel goed wat daarin normaal is en wat niet.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:11 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik pak er even twee tussenuit: als het aankomt op die biologie... dat heeft niet zoveel te maken met subjectieve gevoelens want er zijn genoeg afwijkingen (ik gebruik dat hier in de zin van dat het afwijkt van de norm, in plaats van een waardeoordeel te scheppen, laat dat duidelijk zijn) die dat prima verklaren, zoals het syndroom van Klinefelter, maar goed, misschien niet de interessante discussie. Misschien is het interessanter om te vragen: '... ook al zijn dat subjectieve gevoelens (dat zijn gevoelens altijd, trouwens), wat doet dat er dan toe? Waarom is het voor een ander zo belangrijk om iemand die gevoelens te miszeggen?' Hoe heb jij daar nu last van en waarom is dat zo belangrijk voor je?
Als links deze problemen zou erkennen, waarom zijn er dan zo ontzettend veel illegale migranten binnengekomen tijdens het presidentschap van Biden? En waarom zien we Westerse linkse partijen die de migratie niet willen afremmen maar juist verder faciliteren en het rechtse partijen kwalijk nemen als zij dit wel willen doen?quote:Op woensdag 6 november 2024 18:11 schreef JAM het volgende:
Verder, over die immigratie: ook links erkent die problemen. Links heeft daar doorgaans alleen andere ideeën over hoe dat op te lossen. Het is niet zo, zoals dat rechts dat graag wil spinnen, dat elke linkse politicus 'de grenzen wagenwijd open wil zetten'. Integendeel, als er een partij is die de afgelopen 10, 20, 40 jaar wel heeft gehamerd op een strenger immigratiebeleid - hoewel we nu een uitstapje maken naar Nederlands - is het wel de SP.
Je moet je dus even vragen, is het echt wel zo dat 'links' feit en fabel niet meer uit elkaar kan halen, of is dat vooral wat men van rechterzijde over links beweert?
Terwijl dit, kan niet vaak genoeg herhaald worden, precies andersom was.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:28 schreef miss_sly het volgende:
Gewoon borden met 'Trump will secure border, Harris will open border' en ||#Trump will fix it||# zonder uit te leggen wat en hoe er dan gefixt wordt.
We zullen het zien, ik denk niet dat de soep zo heet gegeten word. Bovendien is 4 jaar niet genoeg natuurlijk dus men kijkt ook alvast naar de toekomst. Het verstandigste wat ze kunnen doen is een gematigd beleid met het oog op de toekomst.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja, GOP is zo'n beetje compleete geMAGA'd en het aankomende dus kabinet ook. Dat gaat het niet worden.
Waarom zouden ze haar naar voren brengen. Vorige verkiezingen eindigde ze laatste in de voorverkiezingen. Nu verliest ze ook, waarbij ze in geen enkele staat beter dan Biden deed.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Die zijn er wel, maar die zijn niet rijk en machtig genoeg. Tot dusver de grootste democratie.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:27 schreef JAM het volgende:
[..]
Het blijft toch verwonderlijk dat men in een land als de VS met toch een redelijke grote bevolking niet twee andere mensen voor dat ambt kan vinden. Ik bedoel, ik weet nu even niet wie onze cvdK in Zeeland is, maar ik ga er gemakshalve vanuit dat dat een stuk vaardiger bestuurder en integerder persoon is dan Trump.
Dat zou het meest verstandige zijn, eens. Ik zie het wat somberder in.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We zullen het zien, ik denk niet dat de soep zo heet gegeten word. Bovendien is 4 jaar niet genoeg natuurlijk dus men kijkt ook alvast naar de toekomst. Het verstandigste wat ze kunnen doen is een gematigd beleid met het oog op de toekomst.
Als ik voor de Volkskrant een stuk schrijf over Trump waarin ik vermeld dat hij zijn VP in 2020 opriep de verkiezingsuitslag niet te certificeren en dat zijn aanhangers het Capitool bestormden, aangejaagd door Trumps leugens over stembusfraude, is er volgens jou dan sprake van een 'linkse bias'?quote:Op woensdag 6 november 2024 17:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Koos je bent een aardige kerel maar als je de overwegend linkse bias niet ziet in de media en journalistiek dan is het wel een beetje cognitieve dissonantie hoor.
DeSantis heeft het charisma van een ovenwant, geen haar op mijn hoofd dit ziet gebeuren.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:29 schreef Rnie het volgende:
Newsom vs. DeSantis in 2028. U las het hier als eerste.
Ik denk niet dat ze over vier jaar nog genomineerd wordt.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja, maar dat kregen de democraten dus niet voldoende over het voetlicht.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Terwijl dit, kan niet vaak genoeg herhaald worden, precies andersom was.
Het zal afhangen van met wie Trump zich straks omringt. Acht jaar geleden bestond zijn kabinet voor een groot deel uit streng-conservatieve, maar gematigde Republikeinen. Overwegend verstandige mensen.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We zullen het zien, ik denk niet dat de soep zo heet gegeten word. Bovendien is 4 jaar niet genoeg natuurlijk dus men kijkt ook alvast naar de toekomst. Het verstandigste wat ze kunnen doen is een gematigd beleid met het oog op de toekomst.
Blijft een leuke rubriek dit. Biden was de meest middle of the road kandidaat in 2020 en won zowel de primaries als verrassend makkelijk de verkiezingen. Tegen Trump.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Kamala was niet Biden en niet Trump. Dat had genoeg moeten en kunnen zijn, maar was het inderdaad niet.
Ik vond haar sterker dan verwacht maar overduidelijk was het totaalplaatje lang niet goed genoeg.
Uiteindelijk is het probleem ook gewoon dat de Democraten vaak een te beperkt alternatief voor de Republikeinen produceren. Ja Biden wilde een klein beetje naar links opschuiven om stemmen te winnen maar ook de democraten willen lang niet hard genoeg de grote bedrijven en de rijken aanpakken.
De Democraten zouden nooit een kandidaat runnen zo extreem als Trump. Nee dan kunnen ze zogenaamd nooit genoeg stemmen halen, maar nu halen ze juist niet genoeg stemmen met hun shitty middle of the road kandidaten.
Wil je beweren dat Kamala niet gewoon midden is? Als je denkt dat zij ver op links zit heb ik nieuws voor je. Ver op links heb je mensen zoals Bernie, die dus nooit de presidentskandidaat van de democraten mogen worden. Omdat de democraten in tegenstelling tot de Republikeinen zulke geluiden nooit gehoor geven. Dat zouden ze juist wel moeten doen. Als de Democraten ook gaan polariseren zullen ze veel meer succes hebben.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het land is diep, diep gepolariseerd. Dat gaat niet minder zijn na 4 jaar Trump, niet bepaald een bruggenbouwer. De rare reflex om dan nog maar dieper de hakken in het zand te steken is geen goede. Het beeld van drammerige kortharige dwingelandjes komt niet uit de lucht vallen. Ik sluit mijn ogen niet voor de activistische kant van de democraten. Die zijn namelijk geen haar beter dan MAGA F-150 ar15 schreeuwlelijken en hebben samen er voor gezorgd dat er geen midden meer over is.
Althans, dat is er wel, maar het is gemarginaliseerd. Zie je hier toch ook? Je wordt adhv een paar summiere posts in een kamp ingedeeld (en da's toevallig elke net het kamp waar de tegenstander het niet mee eens is) om er vervolgens buiten context allemaal rare onzin bij te slepen -want je bent toch democraat/links?-
Hemeltergend vind ik het.
Zelfde met de groeiende economie en de inflatie..quote:Op woensdag 6 november 2024 18:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, maar dat kregen de democraten dus niet voldoende over het voetlicht.
Nog zo'n leuke rubriek, de Democraten moeten nóg meer impopulaire extreem-linkse onzin verkondigen, dan gaan ze echt winnenquote:Op woensdag 6 november 2024 18:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wil je beweren dat Kamala niet gewoon midden is? Als je denkt dat zij ver op links zit heb ik nieuws voor je. Ver op links heb je mensen zoals Bernie, die dus nooit de presidentskandidaat van de democraten mogen worden. Omdat de democraten in tegenstelling tot de Republikeinen zulke geluiden nooit gehoor geven. Dat zouden ze juist wel moeten doen. Als de Democraten ook gaan polariseren zullen ze veel meer succes hebben.
Komt ook omdat ze in VS zo'n beetje de beste media ter wereld hebben maar wel een enorme kwaliteitsvariantie, en het klootjesvolk maakt geen gebruik van van die top en kijkt en leest alleen rommel.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, maar dat kregen de democraten dus niet voldoende over het voetlicht.
De Dems kunnen beter een Josh Shapiro of Andrew Beshear naar voren schuiven.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:29 schreef Rnie het volgende:
Newsom vs. DeSantis in 2028. U las het hier als eerste.
Ja als je wil dat er over 4 jaar iemand op het podium staat waarbij Trump een lieve opa lijkt moet je vooral dat doen.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wil je beweren dat Kamala niet gewoon midden is? Als je denkt dat zij ver op links zit heb ik nieuws voor je. Ver op links heb je mensen zoals Bernie, die dus nooit de presidentskandidaat van de democraten mogen worden. Omdat de democraten in tegenstelling tot de Republikeinen zulke geluiden nooit gehoor geven. Dat zouden ze juist wel moeten doen. Als de Democraten ook gaan polariseren zullen ze veel meer succes hebben.
Geen idee? Ik was er niet bij achter de schermen. Zeker nu lijkt het toch wel een hele bijzondere keuze om voor Kamala te gaan. Ik heb in dit topic ook vaak verkondigt dat ze gewoon een primary moesten en houden en werd voor gek verklaard. Dat was duidelijk toch wat ze hadden moeten doen. Zo'n primary was riskant geweest. Maar je had wel meer kans dan nu.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:31 schreef Writersright het volgende:
[..]
Waarom zouden ze haar naar voren brengen. Vorige verkiezingen eindigde ze laatste in de voorverkiezingen. Nu verliest ze ook, waarbij ze in geen enkele staat beter dan Biden deed.
Wat gaat er dan mis? Want het is niet alleen in de VS dat de democraten dat niet voor elkaar krijgen. Het verhaal van (centrum)links in Europa wil ook maar niet duidelijk over komen.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zelfde met de groeiende economie en de inflatie..
Ik wilde nog wel eens in gaan op Amerikanen die het over ''Biden en inflatie'' hadden. Als je dan vermeldde dat de inflatie in Europa (en zeker Nederland) minstens zo erg is geweest bleef het eigenlijk altijd stil, omdat dat niet bij hun wereldbeeld paste.
De boodschapper wordt niet geloofd. Dat is belangrijker dan de boodschap, helaas.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat gaat er dan mis? Want het is niet alleen in de VS dat de democraten dat niet voor elkaar krijgen. Het verhaal van (centrum)links in Europa wil ook maar niet duidelijk over komen.
Amerikanen houden niet van verliezers.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Geen idee? Ik was er niet bij achter de schermen. Zeker nu lijkt het toch wel een hele bijzondere keuze om voor Kamala te gaan. Ik heb in dit topic ook vaak verkondigt dat ze gewoon een primary moesten en houden en werd voor gek verklaard. Dat was duidelijk toch wat ze hadden moeten doen. Zo'n primary was riskant geweest. Maar je had wel meer kans dan nu.
Leuke rubriek altijd Daka die mee wil praten over politiek.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nog zo'n leuke rubriek, de Democraten moeten nóg meer impopulaire extreem-linkse onzin verkondigen, dan gaan ze echt winnen
quote:Op woensdag 6 november 2024 18:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja als je wil dat er over 4 jaar iemand op het podium staat waarbij Trump een lieve opa lijkt moet je vooral dat doen.
Fucking hell...quote:Op woensdag 6 november 2024 18:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Als de Democraten ook gaan polariseren zullen ze veel meer succes hebben.
Het zou natuurlijk zo maar kunnen zijn dat het ook gewoon niet waar isquote:Op woensdag 6 november 2024 18:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat gaat er dan mis? Want het is niet alleen in de VS dat de democraten dat niet voor elkaar krijgen. Het verhaal van (centrum)links in Europa wil ook maar niet duidelijk over komen.
En een wat conservatieve democraat, die aantoonbaar wat gedaan heeft voor de gewone werkende.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nauwelijks beter (waarschijnlijk wel iets), daarvoor was de positioneringstijd tekort. Biden (en zijn vrouw) hebben het in principe verneukt voor de Democraten, die had zijn afscheid al veel eerder moeten aankondigen.
Ik ga denk ik heel erg arrogant klinken, maar ik heb gewoon geen hoge pet op van jan met de pet-stemmert. Blijkbaar slaan oneliners, beledigingen en holle frasen meer aan dan onderbouw proberen uit te leggen waarom je voor bepaald beleid staat alsmede de uitwerking er van.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bedankt dat je met deze kanjerpost bevestigd wat hierboven besproken wordt.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Oh nee de democraten moeten niet met een extreem iemand komen. Waarom niet. Extreme mensen kunnen niet winnen. Op de dag dat Trump wint van een veel gematigdere tegenkandidaat![]()
![]()
Echt hoe verzin je het. Dat both sides-ism van extreem-rechts gaat heel ver.
In dit geval vooral tegen hun portemonnee.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:47 schreef xzaz het volgende:
Mensen stemmen met hun portemonnee. De rest is allemaal bijzaak.
Ik ben het volledig met je eens.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ga denk ik heel erg arrogant klinken, maar ik heb gewoon geen hoge pet op van jan met de pet-stemmert. Blijkbaar slaan oneliners, beledigingen en holle frasen meer aan dan onderbouw proberen uit te leggen waarom je voor bepaald beleid staat alsmede de uitwerking er van.
Dat besef is ingedaald na zo veel jaar Rutte. Werkelijk elke mongool met een internetverbinding kon en kan op zoeken waar voor gestemd werd. Wat de uitwerking er van was, wat de implicaties op korte en lange termijn er van waren. Daar kwam een bepaald beeld naar voren - dat niet rijmde met de uitspraken van oa Rutte. Toch trapten hele volksstammen er weer in op verkiezingsavond. Dat krijg je als je een stemwijzertje of twee invult, een oppervlakkig RTL lijsttrekkersdebat kijkt en daar je keuze op baseert.
Ja, dan is een stamelende ''beta'' die inhoudelijk een goed onderbouwd verhaal heeft kansloos.
Nee, ''wij'' willen gevoerd worden met B merk soap materiaal en vooral veel stoere kletspraat.
Oh en helaas.. zie je ook hier dat links dus meer de hakken in het zand zet. Begrijpelijk? Ja, handig? Absoluut niet. Als je je stemmers van je wil vervreemden is dat een uitstekende manier. Voorbeelden te over, mensen zitten niet te wachten op ''inclusiviteit'' en ''trans accepatie'' als belangrijke onderwerpen. Dat betekent NIET dat die mensen vinden dat ze onbelangrijk zijn, maar in the grand scheme of things is het voor velen niet relevant. En dat beeld bestaat nu wel..
4 jaar geleden snapte ik het dus wel toen Musk op de democraten had gestemd?quote:Op woensdag 6 november 2024 18:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja dat jij als Muskfan niet snapt dat de polarisatie van de Republikeinen komt is duidelijk.
Nee, dat zeg je niet.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:49 schreef HeatWave het volgende:
Ja, dat zeg ik, binding met je kiezers.
Maar dat hele beeld dat transgenders zo'n belangrijk verkiezingsthema aan de linkerzijde zouden zijn is volstrekte kolder.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ga denk ik heel erg arrogant klinken, maar ik heb gewoon geen hoge pet op van jan met de pet-stemmert. Blijkbaar slaan oneliners, beledigingen en holle frasen meer aan dan onderbouw proberen uit te leggen waarom je voor bepaald beleid staat alsmede de uitwerking er van.
Dat besef is ingedaald na zo veel jaar Rutte. Werkelijk elke mongool met een internetverbinding kon en kan op zoeken waar voor gestemd werd. Wat de uitwerking er van was, wat de implicaties op korte en lange termijn er van waren. Daar kwam een bepaald beeld naar voren - dat niet rijmde met de uitspraken van oa Rutte. Toch trapten hele volksstammen er weer in op verkiezingsavond. Dat krijg je als je een stemwijzertje of twee invult, een oppervlakkig RTL lijsttrekkersdebat kijkt en daar je keuze op baseert.
Ja, dan is een stamelende ''beta'' die inhoudelijk een goed onderbouwd verhaal heeft kansloos.
Nee, ''wij'' willen gevoerd worden met B merk soap materiaal en vooral veel stoere kletspraat.
Oh en helaas.. zie je ook hier dat links dus meer de hakken in het zand zet. Begrijpelijk? Ja, handig? Absoluut niet. Als je je stemmers van je wil vervreemden is dat een uitstekende manier. Voorbeelden te over, mensen zitten niet te wachten op ''inclusiviteit'' en ''trans accepatie'' als belangrijke onderwerpen. Dat betekent NIET dat die mensen vinden dat ze onbelangrijk zijn, maar in the grand scheme of things is het voor velen niet relevant. En dat beeld bestaat nu wel..
Dat hebben veel mensen niet door.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
In dit geval vooral tegen hun portemonnee.
Incorrect. Het boeit niemand en steun voor Israël levert meer stemmen op. Als je echt denkt dat dat niet zo is dan heb je nul komma nul verstand van Amerikaanse politiekquote:Op woensdag 6 november 2024 18:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Leuke rubriek altijd Daka die mee wil praten over politiek.
Nog meer? Ze doen dat nu niet. Gaza bijvoorbeeld willen ze niks anders doen dan de Republikeinen dat soort gelul kost ze nu enkel stemmen.
Nou, je kunt een hoop zeggen maar niet dat Trump heel veel inhoudelijke plannen heeft voor Average Joe. Ja, hij zegt veel wat ze willen horen, maar heeft totaal geen plannen of ideeën om het allemaal waar te kunnen maken.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk zo maar kunnen zijn dat het ook gewoon niet waar is.
Je kan van alles roepen als politicus, maar als Average Joe/Man met de pet dagelijks een heel ander beeld om zich heen ziet kan je roepen wat je wil.
Binding met je kiezer, dat is wat (centrum)links mist, hier en daar in de VS.
Tot hier heb je gewoon een prima analyse te pakken.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar hier ga je opeens volledig de mist in. Waarom zou je kiezers van je vervreemden met rare standpunten. Je ziet vandaag letterlijk dat kiezers van je vervreemden met rare standpunten wint. Abortus is na 50 jaar opeens weer een issue. Op zon zelfde manier zetten de democraten echt niks op zijn kop.quote:Oh en helaas.. zie je ook hier dat links dus meer de hakken in het zand zet. Begrijpelijk? Ja, handig? Absoluut niet. Als je je stemmers van je wil vervreemden is dat een uitstekende manier. Voorbeelden te over, mensen zitten niet te wachten op ''inclusiviteit'' en ''trans accepatie'' als belangrijke onderwerpen. Dat betekent NIET dat die mensen vinden dat ze onbelangrijk zijn, maar in the grand scheme of things is het voor velen niet relevant. En dat beeld bestaat nu wel..
Ik stel ook dat het een beeld is, ik weet dat het geen speerpunten van linkse partijen zijn. Ja, van de activistische schreeuwlelijken wellicht.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar dat hele beeld dat transgenders zo'n belangrijk verkiezingsthema aan de linkerzijde zouden zijn is volstrekte kolder.
Als je dat stelt over klimaat heb je wel een punt en dan snap ik het bezwaar, maar er hoeft maar één iemand ergens in een interview zijdelings een opmerking te maken over transgenders en het is zogenaamd weer het enige waar "links" het over heeft volgens sommige types.
Kijk, als je dat zegt
Het is een wedge issue.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar dat hele beeld dat transgenders zo'n belangrijk verkiezingsthema aan de linkerzijde zouden zijn is volstrekte kolder.
Als je dat stelt over klimaat heb je wel een punt en dan snap ik het bezwaar, maar er hoeft maar één iemand ergens in een interview zijdelings een opmerking te maken over transgenders en het is zogenaamd weer het enige waar "links" het over heeft volgens sommige types.
Kijk, als je dat zegt
Ze denken dat ze voor hun portemonnee stemmen.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat hebben veel mensen niet door.
Nope, dat is wel bewezen dus. Mensen doen geen onderzoek, staan niet open, en daar moet je als politicus dus juist op inspelen.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat zeg je niet.
Binding meet je kiezers moet wel van twee kanten komen. Daar moet de kiezer ook als ontvanger voor open staan. En moeite doen. En niet alleen voor de populistische hardroeper gaan, maar jezelf informeren.
Maar dat roep ik toch ook juist al maanden, dat het echt debiel is dat ze met zo'n zwakke kandidaat aan kwamen als Harris?quote:Op woensdag 6 november 2024 18:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nou, je kunt een hoop zeggen maar niet dat Trump heel veel inhoudelijke plannen heeft voor Average Joe. Ja, hij zegt veel wat ze willen horen, maar heeft totaal geen plannen of ideeën om het allemaal waar te kunnen maken.
Sterker nog, een groot deel van zijn uitspraken zijn nooit te realiseren. Maar goed, dat maakt blijkbaar niet uit. Gewoon liegen en bluffen, als je maar stemmen krijgt. Ik vind dat niet perse ‘binding met je kiezer hebben’.
Overigens doet Harris het niet veel beter. De hele campagne van beide partijen was één grote shitshow.
Als je op Fok kijkt, dan zijn het vooral degenen die tegen transinclusiviteit zijn die de discussie levend houden en steeds weer op de kaart zetten.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kijk, als je dat zegt
Omdat je representatief wil zijn voor je electoraat? Of andersom, zo je wil. Juist in Nederland kennen we dat schipperen heel goed ; het dempt de excessen van beide kanten ook. Niet dat het perfect is verder, maar het alternatief om dan maar vanuit beide kanten de hakken in het zand te zetten gaat niet werken. Mensen passen hun denkbeelden niet aan de hand van politiek aan, dat zou andersom moeten zijn. Anders krijg je dus dat drammerige -wij weten wel wat goed voor u is- toontje.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tot hier heb je gewoon een prima analyse te pakken.
[..]
Maar hier ga je opeens volledig de mist in. Waarom zou je kiezers van je vervreemden met rare standpunten. Je ziet vandaag letterlijk dat kiezers van je vervreemden met rare standpunten wint. Abortus is na 50 jaar opeens weer een issue. Op zon zelfde manier zetten de democraten echt niks op zijn kop.
Waarom zou links niet op die manier kunnen winnen. Altijd maar het midden proberen te schipperen, dat scoort gewoon niet lekker in deze tijden. Dat is inderdaad het probleem, dat democraten het wel durven hebben over veilige onderwerpen als inclusiviteit en niet over onveilige onderwerpen als hoe gaan we de economie laten werken voor iedereen.
Maar dat wordt door geen enkele partij constant als enorm belangrijk doorgedramd. Dat is de frame van de andere kant. En dan krijg je weer dat de hardste roeper gehoord wordt en de ontvanger niet verder kijkt.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nope, dat is wel bewezen dus. Mensen doen geen onderzoek, staan niet open, en daar moet je als politicus dus juist op inspelen.
Bijvoorbeeld wat SC zei, niemand heeft verder echt problemen met trans/lqbt etc, maar als je dat als partij constant als enorm belangrijk blijft doordrammen gaat het mensen tegenstaan. En dan heb je dus geen binding met je kiezer, anders hadden ze wel op je gestemd.
Niemand beweert hier dat de gemiddelde stemmer een hoog verlicht persoon is, maar dat is nou eenmaal een feit waar je rekening mee moet houden in een democratie.
Dat is echt niet altijd zo. In 2020 won Biden met een goede boodschap en een goede campagne, daarnaast was hij een goede boodschapper omdat kiezers hem over het algemeen vertrouwden. Bijvoorbeeld vertrouwden mensen er op dat hij niet zo ver naar links zou gaan als zijn uitdagers bij de primaries.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dat wordt door geen enkele partij constant als enorm belangrijk doorgedramd. Dat is de frame van de andere kant. En dan krijg je weer dat de hardste roeper gehoord wordt en de ontvanger niet verder kijkt.
Daar is een supermajority voor nodig toch? Aanpassing grondwet etc.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:58 schreef capricia het volgende:
Voorspelling:
Trump gaat de wet aanpassen zodat Musk over vier jaar president kan worden.
quote:Op woensdag 6 november 2024 12:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb het uit de mond van Harris zeker initieel bar weinig gehoord. Biden was veel meer doom and gloom en ook Trump had het continu over fascisten en dergelijke.
Mijn punt was ook niet dat er door Harris en co nooit wat negatiefs gezegd werd, het was dat je met negative partisanship prima verkiezingen wint. Biden, Trump, de karaktermoord op Kerry en ga zo maar door.
Dat denk ik ook, of hij maakt het mogelijk voor een derde termijn te gaan.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:58 schreef capricia het volgende:
Voorspelling:
Eh, weet je hoe een wijziging van de grondwet in zijn werk gaat in de VS?quote:Op woensdag 6 november 2024 18:58 schreef capricia het volgende:
Voorspelling:
Klopt, en dat maakt het een wedge issue. Een strategie zo oud als Methusalem.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik stel ook dat het een beeld is, ik weet dat het geen speerpunten van linkse partijen zijn. Ja, van de activistische schreeuwlelijken wellicht.
Alleen zijn die nou net wel.. erg beeldvormend. Da's bij ''rechts'' niet anders overigens.
Dat zou echt verschrikkelijk zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:58 schreef capricia het volgende:
Voorspelling:
Ben benieuwd wat Musk gaat krijgen voor zijn hulp aan de campagne van Trump.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daar is een supermajority voor nodig toch? Aanpassing grondwet etc.
Dat was inderdaad wat men probeerde, een "positieve vibe". Maar dan moet je wel van het kaliber Obama zijn.quote:
Precies we zien dat je zo verkiezingen wint. Mensen hebben zich over laten halen door het wij weten beter toontje. Biden was president, Trump wist het beter en nu is Trump president. Zijn we het hier al oneens?quote:Op woensdag 6 november 2024 18:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat je representatief wil zijn voor je electoraat? Of andersom, zo je wil. Juist in Nederland kennen we dat schipperen heel goed ; het dempt de excessen van beide kanten ook. Niet dat het perfect is verder, maar het alternatief om dan maar vanuit beide kanten de hakken in het zand te zetten gaat niet werken. Mensen passen hun denkbeelden niet aan de hand van politiek aan, dat zou andersom moeten zijn. Anders krijg je dus dat drammerige -wij weten wel wat goed voor u is- toontje.
We hebben nu uit eerste hand kunnen zien wat dat brengt. Sterker nog, paar posts hierboven al. Ik ben extreem rechts.. waarom precies?
Waar is dat laatste op gebaseerd dan? Op wat televisiebeelden? Harris haar plannen gaven een economisch een vrij degelijk en gebalanceerd beeld weer, terwijl Trump bij complete uitvoering het BBP met 10% doet dalen. Oftewel, het standaard ding dat PVV en BBB hier ook probeerden en populisten overal doen. Harris haar plannen klopten rekenkundig, of je het er nou mee eens bent of niet (prijslimieten lijken me persoonlijk niet verstandig maar is niet van het niveau dat het de economie en staatsschuld doet exploderen).quote:Op woensdag 6 november 2024 18:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nou, je kunt een hoop zeggen maar niet dat Trump heel veel inhoudelijke plannen heeft voor Average Joe. Ja, hij zegt veel wat ze willen horen, maar heeft totaal geen plannen of ideeën om het allemaal waar te kunnen maken.
Sterker nog, een groot deel van zijn uitspraken zijn nooit te realiseren. Maar goed, dat maakt blijkbaar niet uit. Gewoon liegen en bluffen, als je maar stemmen krijgt. Ik vind dat niet perse ‘binding met je kiezer hebben’.
Overigens doet Harris het niet veel beter. De hele campagne van beide partijen was één grote shitshow.
Het was maar een voorbeeldquote:Op woensdag 6 november 2024 18:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dat wordt door geen enkele partij constant als enorm belangrijk doorgedramd. Dat is de frame van de andere kant. En dan krijg je weer dat de hardste roeper gehoord wordt en de ontvanger niet verder kijkt.
Belastingdeals, exclusieve deals met NASA, een semi-elektrische auto-monopolie in de VS omdat Trump alle buitenlandse bedrijven buiten de deur gaat houden - er is genoeg te verzinnen toch?quote:Op woensdag 6 november 2024 19:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat Musk gaat krijgen voor zijn hulp aan de campagne van Trump.
Trump is namelijk een 'transactionist': Voor wat hoort wat.
Joe Biden won de primaries en het presidentschap en is nog president tot 20 januari 2025.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat er na een keiharde faal van de zoveelste middle of the road politicus
Dat zullen we nooit weten.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:12 schreef JAM het volgende:
Flinke deregulatie, subsidies, een verbod op vakbonden en wellicht compensatie voor de aankomende ondergang van Tesla?quote:Op woensdag 6 november 2024 19:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat bedoel met met 'naar voren hebben geschoven'?quote:Op woensdag 6 november 2024 18:12 schreef JAM het volgende:
Nee, je haalt nu populisme met dedain door elkaar. Wilders zegt wat mensen WILLEN horen. De ander zegt wat de ander meent te moeten horen. Beide zijn kut, beide hebben het gevolg dat er zwalkend prutsbeleid op tafel komt.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Precies we zien dat je zo verkiezingen wint. Mensen hebben zich over laten halen door het wij weten beter toontje. Biden was president, Trump wist het beter en nu is Trump president. Zijn we het hier al oneens?
Ook in Nederland. Wilders weet altijd het beste van iedereen wat het volk wil.
Ik wil graag verkiezingen winnen. Dus zeg ik neem dat over, zet ook de hakken in het zand. Doe wat je moet doen om te winnen. Dat is dus niet wat Harris deed een beetje proberen in het midden te blijven, iedereen proberen mee te nemen.
Ik noem je extreem rechts omdat je zo keihard de realiteit ontkent. Je zegt dat extreme mensen niet winnen of mensen overhalen. Terwijl Trump extreem is en overduidelijk wint en mensen overhaalt. Omdat je naar zeer links wijst als schuldige, terwijl extreem-links uberhaupt geen partij was in deze. Die groep heeft juist heel weinig invloed bij de Democraten. Bernie was 8 jaar geleden van die vleugel nog het meest dichtbij een gooi mogen doen naar het presidentsschap.
Dat er na een keiharde faal van de zoveelste middle of the road politicus met Kamala de Democraten hun strategie van de afgelopen 20 jaar moeten herhalen. Tja dat is nou juist de ezel die zich keer op keer op keer op keer aan dezelfde steen stoot.
Op basis van gebakken lucht. Met allerlei gevaarlijke implicaties van dien. Ja dan zie ik liever een sterk onderbouwd verhaal winnen. Als je je zelf verlaagt tot het populisme van je tegenstander heb je per definitie verloren want waar sta je dan nog voor.quote:Terwijl Trump extreem is en overduidelijk wint en mensen overhaalt.
En Trump wint nu met extreme plannen op een veel grotere manier dan de democraten met Biden.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Joe Biden won de primaries en het presidentschap en is nog president tot 20 januari 2025.
Oh, en onder zijn leiderschap behield de partij de Senaat. De kandidaten die daar wonnen waren ook 'middle of the road'.
Er is niemand die dat zegt. Jij bent alleen maar dom aan het lullen over extreem zijn terwijl Biden het tegenovergestelde was en wel won. Dus extreem zijn is echt niet nodig.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
En Trump wint nu met extreme plannen op een veel grotere manier dan de democraten met Biden.
Maar tuurlijk extreem zijn scoort niet. Ik kan mensen die willen doen alsof Biden net zo extreem is als Trump echt niet serieus nemen.
Ze hadden inderdaad beter een 180 gedaan door voor de moslims te gaanquote:Op woensdag 6 november 2024 12:45 schreef Origami94 het volgende:
DNC is te veel gaan gokken op vrouwen, voornamelijk witte vrouwen en abortus
Een cybertruck met machine guns?quote:Op woensdag 6 november 2024 19:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Mundus vult decipi, ergo decipiaturquote:Op woensdag 6 november 2024 19:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, je haalt nu populisme met dedain door elkaar. Wilders zegt wat mensen WILLEN horen. De ander zegt wat de ander meent te moeten horen. Beide zijn kut, beide hebben het gevolg dat er zwalkend prutsbeleid op tafel komt.
[..]
Op basis van gebakken lucht. Met allerlei gevaarlijke implicaties van dien. Ja dan zie ik liever een sterk onderbouwd verhaal winnen. Als je je zelf verlaagt tot het populisme van je tegenstander heb je per definitie verloren want waar sta je dan nog voor.
Bovendien zit de meeste winst in het midden, da's altijd al zo geweest. In de VS is het midden naar rechts gerend, waarom precies?
En het land is er niet leuker op geworden met 1 hyperactivistische partij met bizarre ideeën. Met twee krijg je nog een hele vervelende wisselwerking ook.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er is niemand die dat zegt. Jij bent alleen maar dom aan het lullen over extreem zijn terwijl Biden het tegenovergestelde was en wel won. Dus extreem zijn is echt niet nodig.
Trump wint omdat de Democraten er niemand tegenover kon zetten die de gezonde economie kon verkopen.
En die 20% lijkt collectief op Fok te zitten.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
En Trump wint nu met extreme plannen op een veel grotere manier dan de democraten met Biden.
Maar tuurlijk extreem zijn scoort niet. Ik kan mensen die willen doen alsof Biden net zo extreem is als Trump echt niet serieus nemen. Het is niet voor niks dat in Nederland maar 20% iets in Trump ziet.....
Tja, ik denk dat er best een kans is dat door de overwinning van Trump de hyperactivistische vleugel van de Democraten weer helemaal alles gaat overstemmen. Dan krijgen we in 2027 weer Democratische primaries met extreem-linkse mafkezen.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En het land is er niet leuker op geworden met 1 hyperactivistische partij met bizarre ideeën. Met twee krijg je nog een hele vervelende wisselwerking ook.
Mensen laten zich helemaal hondsdol maken door wat tienduizenden vluchtelingen, waarvan een groot gedeelte ook weer weg gaat. Er zijn toch echt wel veel belangrijker problemen. En net als in de VS is liberal of links nu een scheldwoord geworden. Dat merk is besmet gemaakt door de kant met veel geld. Terwijl die al decennia weinig te vertellen hebben.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Mundus vult decipi, ergo decipiatur
De wereld wil bedrogen zijn, dus wordt zij bedrogen.
Deze waarheid bestaat al heel lang.
En hier om een handjevol nareizigers. Heeft een kabinet de kop gekost.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:16 schreef Klopkoek het volgende:
Mensen laten zich helemaal hondsdol maken door wat tienduizenden vluchtelingen
De winst zit overduidelijk niet in het midden. Dat is het hele punt. Hoe kom je erbij dat de winst in het midden zit als de presidentskandidaat die nu wint de Republikein is die het verst van het midden afstaat van alle Republikeinen tot nu toe.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, je haalt nu populisme met dedain door elkaar. Wilders zegt wat mensen WILLEN horen. De ander zegt wat de ander meent te moeten horen. Beide zijn kut, beide hebben het gevolg dat er zwalkend prutsbeleid op tafel komt.
Op basis van gebakken lucht. Met allerlei gevaarlijke implicaties van dien. Ja dan zie ik liever een sterk onderbouwd verhaal winnen. Als je je zelf verlaagt tot het populisme van je tegenstander heb je per definitie verloren want waar sta je dan nog voor.
Bovendien zit de meeste winst in het midden, da's altijd al zo geweest. In de VS is het midden naar rechts gerend, waarom precies?
Omdat de vorige Democraat die dat deed het wel lukte. Het ligt niet alleen aan de boodschap, het ligt ook aan de boodschapper. Slappe aftreksels van Trump als DeSantis of Ramaswamy zijn ook kansloos.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De winst zit overduidelijk niet in het midden. Dat is het hele punt. Hoe kom je erbij dat de winst in het midden zit als de presidentskandidaat die nu wint de Republikein is die het verst van het midden afstaat van alle Republikeinen tot nu toe.
Terwijl een democraat verliest die precies op het midden probeert te staan.
En toch is het lastiger van Trump te winnen omdat hij juist mensen mobiliseert die normaliter niet gaan stemmen. Je moet wel een heel goede kandidaat daar tegenover stellen die dat kan compenseren. Naamsbekendheid is dan sowieso al een must. Ik zag mensen hier bijvoorbeeld roepen dat het met Buttigieg wellicht anders was afgelopen.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar dat roep ik toch ook juist al maanden, dat het echt debiel is dat ze met zo'n zwakke kandidaat aan kwamen als Harris?
Hoe lastig kan het nou echt zijn om van Trump te winnen vraag ik me dan af, maar op deze manier gaat het zeker niet lukken nee.
Nou zie ik de Trump-aanhang wel groeien en toenemen in Nederland (in de hand geholpen door media-duiders; de Duks, Veelos, Mensen; RTL en NPO dat geforceerd neutraal probeert te blijven). Net zoals het Fok! van 20 jaar geleden nu inmiddels de mainstream opinies van Nederland vertegenwoordigd. Het is aan het verschuiven. Vroeger waren de Republikeinen nog veel minder populair hier. Ook door de internationalisering van media treedt er een verschuiving op en de sociale media. De ideologisch geëngageerden (de veelconsumeerders) geven de muziek aan, en ook 'de elites' om het zo maar te zeggen.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
En die 20% lijkt collectief op Fok te zitten.
Die is een stuk jonger dan Trump.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:18 schreef MoreDakka het volgende:
Overigens had Sotomayer ook al lang moeten opstappen, met Trump's mazzel zal die ook binnen nu en en 4 jaar dood neer vallen.
Zoals ik al vaker gezegd heb; mensen als Trump, Orban, Wilders, Musk en Poetin zijn onderling lekker de wereld aan het verdelen terwijl het gepeupel zich zand in de ogen laat strooien en zich druk mag maken om asielzoekers.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mensen laten zich helemaal hondsdol maken door wat tienduizenden vluchtelingen, waarvan een groot gedeelte ook weer weg gaat. Er zijn toch echt wel veel belangrijker problemen. En net als in de VS is liberal of links nu een scheldwoord geworden. Dat merk is besmet gemaakt door de kant met veel geld. Terwijl die al decennia weinig te vertellen hebben.
Een lappendeken van keizerrijkjes en zonnekoningen, net als vroeger.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zoals ik al vaker gezegd heb; mensen als Trump, Orban, Wilders, Musk en Poetin zijn onderling lekker de wereld aan het verdelen terwijl het gepeupel laat zich zand in de ogen strooien en zich druk mag maken om asielzoekers.
Hulp om een starship naar Mars te lanceren. Er komt denk ik een samenwerkingsverband waar Trump zijn naam aan kan verbinden. Trump is een man met veel trots en een enorme ego.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:03 schreef capricia het volgende:
[..]
De Harris-campagne was eveneens een onophoudelijke stroom aan leugens en verdraaiiingen. Het heeft niet gewerkt.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De winst zit overduidelijk niet in het midden. Dat is het hele punt. Hoe kom je erbij dat de winst in het midden zit als de presidentskandidaat die nu wint de Republikein is die het verst van het midden afstaat van alle Republikeinen tot nu toe.
Terwijl een democraat verliest die precies op het midden probeert te staan.
Ja ik zie ook het liefst een goed onderbouwd verhaal winnen, maar het wordt meer en meer duidelijk dat zoiets irrelevant is in politiek. Trump vertelt geen goed verhaal en wint. Wilders vertelt geen goed verhaal en wint. Politici die winnen zijn niet de verhalen vertellers, het zijn de verhalen verzinners.
Dat zeg ik dus dat moeten de democraten ook gaan doen. Creeër een verhaal van leugens en wat mensen graag willen horen. Maar jij houd de hele tijd een dubbele standaard aan. Waar je opeens als ik zeg, laat de democraten kopiëren wat werkt. Dan zeg je dat werkt niet.
Laten we hopen dat hij eerder omvalt, maar dan nog benoemt Vance natuurlijk geen liberale rechter.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die is een stuk jonger dan Trump.
Precies. Samenwerken moeten we niet willen met z'n allen want sOeVeReInItEit en gRenSe en de kleine landen mogen zich schikken naar de grillen van de grote.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een lappendeken van keizerrijkjes en zonnekoningen, net als vroeger.
Die Vance is al helemaal een engnek. Met Trump heb je tenminste nog het geluk dat het eigenlijk een luie ongeinteresseerde pannenkoek is. Vance is iemand die om 7uur al op kantoor zit om te werken aan de autoritaire droom.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Laten we hopen dat hij eerder omvalt, maar dan nog benoemt Vance natuurlijk geen liberale rechter.
Het is natuurlijk volkomen ondenkbaar dat een groot deel van het gepeupel dagelijks meer en meer invloed ziet van deze immigratie. Er zijn echt geen hele wijken waar de hoofddoek inmiddels standaard is ipv uitzondering, waar de agressieve fatbikers je van de stoep raggen, waar de lokale landelijke keten New York Pizza spontaan geen varkensvlees meer op het menu heeft etc etc etc.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zoals ik al vaker gezegd heb; mensen als Trump, Orban, Wilders, Musk en Poetin zijn onderling lekker de wereld aan het verdelen terwijl het gepeupel zich zand in de ogen laat strooien en zich druk mag maken om asielzoekers.
Voor alles is er een eerste keerquote:Op woensdag 6 november 2024 18:32 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze over vier jaar nog genomineerd wordt.
Midden zijn is ook niet nodig want Trump wint. Je kunt Trump toch moeilijk als midden neerzetten. En je kunt moeilijk doen alsof Biden door midden te zijn in het huis van afgevaardigden en in de senaat een meerderheid had. In tegenstelling tot Trump die dat wel bereikt door extreem te zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er is niemand die dat zegt. Jij bent alleen maar dom aan het lullen over extreem zijn terwijl Biden het tegenovergestelde was en wel won. Dus extreem zijn is echt niet nodig.
Trump wint omdat de Democraten er niemand tegenover kon zetten die de gezonde economie kon verkopen.
Nee maar waarom zou iemand van 70 spontaan dood neervallen?quote:Op woensdag 6 november 2024 19:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Laten we hopen dat hij eerder omvalt, maar dan nog benoemt Vance natuurlijk geen liberale rechter.
quote:Op woensdag 6 november 2024 19:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die Vance is al helemaal een engnek. Met Trump heb je tenminste nog het geluk dat het eigenlijk een luie ongeinteresseerde pannenkoek is. Vance is iemand die om 7uur al op kantoor zit om te werken aan de autoritaire droom.
Wanneer was dat voor het laatst?quote:Op woensdag 6 november 2024 19:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee maar waarom zou iemand van 70 spontaan dood neervallen?
Thomas en Alito zijn ouder, Roberts nog geen jaar jonger.
Maar bovenal worden deze mensen verkozen om onafhankelijk recht te spreken, niet om politieke spelletjes te spelen, al worden ze natuurlijk wel enigzins geselecteerd op hun voorkeuren door degene die ze nomineert.
Al is haar eerste nominatie voor een DC door Bush Sr geweest.
Grapppig feitje, de alfabet familie hoopt nu dat dit betekent dat Hollywood gaat protesteren door de eerste transvrouw te nomineren voor een Oscar. Een man in plaats van een vrouw, get the irony?quote:Op woensdag 6 november 2024 18:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kijk, als je dat zegt
Zoals bij nagenoeg elk topic over moslims, asielzoekers of migranten.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ook niet helemaal objectief, er is met mij prima een discussie aan te gaan, maar bij "jij bent domrechts en ik ben links dus alles wat ik lees en vind is de waarheid" ga ik wel een beetje op FOK! tilt ja.
"Yes, we can" was toch een aardig succes voor Obama.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Midden zijn is ook niet nodig want Trump wint. Je kunt Trump toch moeilijk als midden neerzetten. En je kunt moeilijk doen alsof Biden door midden te zijn in het huis van afgevaardigden en in de senaat een meerderheid had. In tegenstelling tot Trump die dat wel bereikt door extreem te zijn.
Kamala verkocht gezondere economie beter dan Trump. Maar de kiezer moest haar verkooppraatje niet en dat van Trump wel. In die zin gaat het amper om het praatje. Want wat vind je dan dat Trump zo geweldig verkocht aan goede economie? Het enige wat hij zei toevallig toen ik president was hadden mensen het beter. Of tariefmuren zijn geweldig. Beide slaan nergens op.
Ik zeg verder helemaal niet zo veel over extreem zijn. Ik zeg dat de democraten een keer moeten luisteren naar linkse elementen in de partij. De democraten moeten ook een keer een verhaal als drain the swamp of make america great again gaan vertellen. Dat weigeren ze telkens te doen het is altijd; De status quo is great laten we het een klein beetje bijschaven en dan gaat hij top. De kiezer vreet dat niet.
Was het maar zo. De SC is 100% partijpolitiek tegenwoordig. Er was een kans om een jonge liberale rechter te installeren en die is nu vervlogen.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar bovenal worden deze mensen verkozen om onafhankelijk recht te spreken, niet om politieke spelletjes te spelen, al worden ze natuurlijk wel enigzins geselecteerd op hun voorkeuren door degene die ze nomineert.
Ja, een beetje zoals Bernie? Die twee keer keihard verloren heeft in de primaries? Ga toch fietsen manquote:Op woensdag 6 november 2024 19:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De democraten moeten ook een keer een verhaal als drain the swamp of make america great again gaan vertellen.
Wat dan ook volkomen gerechtvaardigd is inmiddelsquote:Op woensdag 6 november 2024 19:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zoals bij nagenoeg elk topic over moslims, asielzoekers of migranten.
Nou ja, een president kan nog steeds hoog of laag springen, maar zo'n rechter zit daar gewoon voor het leven zonder dat die daar wat aan kan doen. Beslissingen zijn dan ook gewoon volledig onafhankelijk te maken.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wanneer was dat voor het laatst?
Zeer valide redenen om op een extreem-rechtse partij met ondemocratische gedachtegoed te stemmen inderdaad. Echt, zeer logisch. Die verdomde hoofddoeken en woke New York Pizza ook. Wilders gaat het wel even regelen, minder, minder. En meer varkensvlees bij New York Pizza. Wat denkt die commerciële megaketen wel niet. Geld verdienen?quote:Op woensdag 6 november 2024 19:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is natuurlijk volkomen ondenkbaar dat een groot deel van het gepeupel dagelijks meer en meer invloed ziet van deze immigratie. Er zijn echt geen hele wijken waar de hoofddoek inmiddels standaard is ipv uitzondering, waar de agressieve fatbikers je van de stoep raggen, waar de lokale landelijke keten New York Pizza spontaan geen varkensvlees meer op het menu heeft etc etc etc.
Al dat soort dingen bestaan alleen in het hoofd van het gepeupel, is een puur populistisch verzinsel.
Helder.
Je verwart het benoemingsproces met de wijze waarop ze vrij zijn om hun ambt naar eigen goeddunken uit te voeren. Ik heb het over het tweede, niet over het eerste.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Was het maar zo. De SC is 100% partijpolitiek tegenwoordig. Er was een kans om een jonge liberale rechter te installeren en die is nu vervlogen.
Dat is fijn voor je, maar zo zien blijkbaar heel veel kiezers het, anders hadden ze niet massaal PVV gestemd hequote:Op woensdag 6 november 2024 19:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeer valide redenen om op een extreem-rechtse partij met ondemocratische gedachtegoed te stemmen inderdaad. Echt, zeer logisch. Die verdomde hoofddoeken en woke New York Pizza ook. Wilders gaat het wel even regelen, minder, minder. En meer varkensvlees bij New York Pizza. Wat denkt die commerciële megaketen wel niet. Geld verdienen?
Compleet gestoord ben je dan, maar dat is slechts mijn bescheiden mening.
Dit is echt next level mental sick, sick, sickness.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[ x ]
https://x.com/joshwalkos/(...)DDsct5U5kKJcDXT1q1Ow
Lol nu ik dit lees moest ik ineens weer aan dit spotje denken.
Talent hebben ze wel, dit zou serieus een goede Hollywood film kunnen zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:41 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dit is echt next level mental sick, sick, sickness.
Voorliegen, daar heb ik het over. Ondemocratische beginselen hanteren, daar heb ik het ook over. Onverkoopbare dingen verkopen. Als dat de manier is om vermeende binding te creëren met je kiezers, dan gaat het heel snel heel fout.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is fijn voor je, maar zo zien blijkbaar heel veel kiezers het, anders hadden ze niet massaal PVV gestemd he.
Binding met je kiezers, daar hadden we het over.
Kom op zeg. Je wordt niet tot een supreme court benoemd als je jezelf te goed voelt voor politieke spelletjes. Zeker bij een Trump benoeming is het gewoon een vereiste dat je zijn ring kust. We hebben toch ook al gezien dat een Thomas extreem opzichtig politieke spelletjes speelt met het recht.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gelukkig dat je mij gelijk geeft. Losers die in achterbuurten wonen en niet in staat zijn om voor zichzelf te zorgen. Inderdaad kun je je afvragen waarom er daar nu zoveel van zijn. Bij Trump uitkomen om je eigen positie te verbeteren is dan gewoon echt lachwekkend.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is natuurlijk volkomen ondenkbaar dat een groot deel van het gepeupel dagelijks meer en meer invloed ziet van deze immigratie. Er zijn echt geen hele wijken waar de hoofddoek inmiddels standaard is ipv uitzondering, waar de agressieve fatbikers je van de stoep raggen, waar de lokale landelijke keten New York Pizza spontaan geen varkensvlees meer op het menu heeft etc etc etc.
Al dat soort dingen bestaan alleen in het hoofd van het gepeupel, is een puur populistisch verzinsel.
Helder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |