Ja als je wil dat er over 4 jaar iemand op het podium staat waarbij Trump een lieve opa lijkt moet je vooral dat doen.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wil je beweren dat Kamala niet gewoon midden is? Als je denkt dat zij ver op links zit heb ik nieuws voor je. Ver op links heb je mensen zoals Bernie, die dus nooit de presidentskandidaat van de democraten mogen worden. Omdat de democraten in tegenstelling tot de Republikeinen zulke geluiden nooit gehoor geven. Dat zouden ze juist wel moeten doen. Als de Democraten ook gaan polariseren zullen ze veel meer succes hebben.
Geen idee? Ik was er niet bij achter de schermen. Zeker nu lijkt het toch wel een hele bijzondere keuze om voor Kamala te gaan. Ik heb in dit topic ook vaak verkondigt dat ze gewoon een primary moesten en houden en werd voor gek verklaard. Dat was duidelijk toch wat ze hadden moeten doen. Zo'n primary was riskant geweest. Maar je had wel meer kans dan nu.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:31 schreef Writersright het volgende:
[..]
Waarom zouden ze haar naar voren brengen. Vorige verkiezingen eindigde ze laatste in de voorverkiezingen. Nu verliest ze ook, waarbij ze in geen enkele staat beter dan Biden deed.
Wat gaat er dan mis? Want het is niet alleen in de VS dat de democraten dat niet voor elkaar krijgen. Het verhaal van (centrum)links in Europa wil ook maar niet duidelijk over komen.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zelfde met de groeiende economie en de inflatie..
Ik wilde nog wel eens in gaan op Amerikanen die het over ''Biden en inflatie'' hadden. Als je dan vermeldde dat de inflatie in Europa (en zeker Nederland) minstens zo erg is geweest bleef het eigenlijk altijd stil, omdat dat niet bij hun wereldbeeld paste.
De boodschapper wordt niet geloofd. Dat is belangrijker dan de boodschap, helaas.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat gaat er dan mis? Want het is niet alleen in de VS dat de democraten dat niet voor elkaar krijgen. Het verhaal van (centrum)links in Europa wil ook maar niet duidelijk over komen.
Amerikanen houden niet van verliezers.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Geen idee? Ik was er niet bij achter de schermen. Zeker nu lijkt het toch wel een hele bijzondere keuze om voor Kamala te gaan. Ik heb in dit topic ook vaak verkondigt dat ze gewoon een primary moesten en houden en werd voor gek verklaard. Dat was duidelijk toch wat ze hadden moeten doen. Zo'n primary was riskant geweest. Maar je had wel meer kans dan nu.
Leuke rubriek altijd Daka die mee wil praten over politiek.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nog zo'n leuke rubriek, de Democraten moeten nóg meer impopulaire extreem-linkse onzin verkondigen, dan gaan ze echt winnen
quote:Op woensdag 6 november 2024 18:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja als je wil dat er over 4 jaar iemand op het podium staat waarbij Trump een lieve opa lijkt moet je vooral dat doen.
Fucking hell...quote:Op woensdag 6 november 2024 18:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Als de Democraten ook gaan polariseren zullen ze veel meer succes hebben.
Het zou natuurlijk zo maar kunnen zijn dat het ook gewoon niet waar isquote:Op woensdag 6 november 2024 18:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat gaat er dan mis? Want het is niet alleen in de VS dat de democraten dat niet voor elkaar krijgen. Het verhaal van (centrum)links in Europa wil ook maar niet duidelijk over komen.
En een wat conservatieve democraat, die aantoonbaar wat gedaan heeft voor de gewone werkende.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nauwelijks beter (waarschijnlijk wel iets), daarvoor was de positioneringstijd tekort. Biden (en zijn vrouw) hebben het in principe verneukt voor de Democraten, die had zijn afscheid al veel eerder moeten aankondigen.
Ik ga denk ik heel erg arrogant klinken, maar ik heb gewoon geen hoge pet op van jan met de pet-stemmert. Blijkbaar slaan oneliners, beledigingen en holle frasen meer aan dan onderbouw proberen uit te leggen waarom je voor bepaald beleid staat alsmede de uitwerking er van.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bedankt dat je met deze kanjerpost bevestigd wat hierboven besproken wordt.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Oh nee de democraten moeten niet met een extreem iemand komen. Waarom niet. Extreme mensen kunnen niet winnen. Op de dag dat Trump wint van een veel gematigdere tegenkandidaat![]()
![]()
Echt hoe verzin je het. Dat both sides-ism van extreem-rechts gaat heel ver.
In dit geval vooral tegen hun portemonnee.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:47 schreef xzaz het volgende:
Mensen stemmen met hun portemonnee. De rest is allemaal bijzaak.
Ik ben het volledig met je eens.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ga denk ik heel erg arrogant klinken, maar ik heb gewoon geen hoge pet op van jan met de pet-stemmert. Blijkbaar slaan oneliners, beledigingen en holle frasen meer aan dan onderbouw proberen uit te leggen waarom je voor bepaald beleid staat alsmede de uitwerking er van.
Dat besef is ingedaald na zo veel jaar Rutte. Werkelijk elke mongool met een internetverbinding kon en kan op zoeken waar voor gestemd werd. Wat de uitwerking er van was, wat de implicaties op korte en lange termijn er van waren. Daar kwam een bepaald beeld naar voren - dat niet rijmde met de uitspraken van oa Rutte. Toch trapten hele volksstammen er weer in op verkiezingsavond. Dat krijg je als je een stemwijzertje of twee invult, een oppervlakkig RTL lijsttrekkersdebat kijkt en daar je keuze op baseert.
Ja, dan is een stamelende ''beta'' die inhoudelijk een goed onderbouwd verhaal heeft kansloos.
Nee, ''wij'' willen gevoerd worden met B merk soap materiaal en vooral veel stoere kletspraat.
Oh en helaas.. zie je ook hier dat links dus meer de hakken in het zand zet. Begrijpelijk? Ja, handig? Absoluut niet. Als je je stemmers van je wil vervreemden is dat een uitstekende manier. Voorbeelden te over, mensen zitten niet te wachten op ''inclusiviteit'' en ''trans accepatie'' als belangrijke onderwerpen. Dat betekent NIET dat die mensen vinden dat ze onbelangrijk zijn, maar in the grand scheme of things is het voor velen niet relevant. En dat beeld bestaat nu wel..
4 jaar geleden snapte ik het dus wel toen Musk op de democraten had gestemd?quote:Op woensdag 6 november 2024 18:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja dat jij als Muskfan niet snapt dat de polarisatie van de Republikeinen komt is duidelijk.
Nee, dat zeg je niet.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:49 schreef HeatWave het volgende:
Ja, dat zeg ik, binding met je kiezers.
Maar dat hele beeld dat transgenders zo'n belangrijk verkiezingsthema aan de linkerzijde zouden zijn is volstrekte kolder.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ga denk ik heel erg arrogant klinken, maar ik heb gewoon geen hoge pet op van jan met de pet-stemmert. Blijkbaar slaan oneliners, beledigingen en holle frasen meer aan dan onderbouw proberen uit te leggen waarom je voor bepaald beleid staat alsmede de uitwerking er van.
Dat besef is ingedaald na zo veel jaar Rutte. Werkelijk elke mongool met een internetverbinding kon en kan op zoeken waar voor gestemd werd. Wat de uitwerking er van was, wat de implicaties op korte en lange termijn er van waren. Daar kwam een bepaald beeld naar voren - dat niet rijmde met de uitspraken van oa Rutte. Toch trapten hele volksstammen er weer in op verkiezingsavond. Dat krijg je als je een stemwijzertje of twee invult, een oppervlakkig RTL lijsttrekkersdebat kijkt en daar je keuze op baseert.
Ja, dan is een stamelende ''beta'' die inhoudelijk een goed onderbouwd verhaal heeft kansloos.
Nee, ''wij'' willen gevoerd worden met B merk soap materiaal en vooral veel stoere kletspraat.
Oh en helaas.. zie je ook hier dat links dus meer de hakken in het zand zet. Begrijpelijk? Ja, handig? Absoluut niet. Als je je stemmers van je wil vervreemden is dat een uitstekende manier. Voorbeelden te over, mensen zitten niet te wachten op ''inclusiviteit'' en ''trans accepatie'' als belangrijke onderwerpen. Dat betekent NIET dat die mensen vinden dat ze onbelangrijk zijn, maar in the grand scheme of things is het voor velen niet relevant. En dat beeld bestaat nu wel..
Dat hebben veel mensen niet door.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
In dit geval vooral tegen hun portemonnee.
Incorrect. Het boeit niemand en steun voor Israël levert meer stemmen op. Als je echt denkt dat dat niet zo is dan heb je nul komma nul verstand van Amerikaanse politiekquote:Op woensdag 6 november 2024 18:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Leuke rubriek altijd Daka die mee wil praten over politiek.
Nog meer? Ze doen dat nu niet. Gaza bijvoorbeeld willen ze niks anders doen dan de Republikeinen dat soort gelul kost ze nu enkel stemmen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |