abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215498145
Joe Biden, President van de Verenigde Staten

Kamala Harris, Vice-President van de Verenigde Staten

2024 Presidentsverkiezingen
Democratische Kandidaat: Kamala D. Harris
Republikeinse Kandidaat: Donald J. Trump

Democratische Vice-President Kandidaat: Tim Walz
Republikeinse Vice-President Kandidaat: James David "JD" Vance

House of Representatives:
Republican (220)
Democratic (212)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

2024 Presidentsverkiezing

NOS Amerika Kiest - Vanaf 5 november 23.15 te zien op NPO1
NOS Liveblog: https://nos.nl/collectie/13966/liveblog/2543248

CNN Livestream: Te zien op HBO MAX.
> Vanaf 6 november 02.00 uur te zien op het Youtube kanaal: Bekijk deze YouTube-video

Wanneer sluiten de stemlokalen? 6 November Nederlandse tijd

Live results / Live uitslagen
https://apnews.com/projects/election-results-2024/
pi_215498149
TT _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 6 november 2024 @ 16:13:45 #3
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215498151
Hahaha :D
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215498161
Waarom heeft Harris nog geen speech gegeven? Normaliter gebeurd dat toch best wel rap?
Is there something on your mind? Or are you just happy to sit there and watch while the paint job dries?
pi_215498170
quote:
2s.gif Op woensdag 6 november 2024 16:14 schreef Rnie het volgende:
Waarom heeft Harris nog geen speech gegeven? Normaliter gebeurd dat toch best wel rap?
Wanneer was die van Trump de vorige keer?
  woensdag 6 november 2024 @ 16:15:38 #6
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_215498172
quote:
Sore loser is 't.
Ze was vrij snel afgetaaid gisteravond/vannacht.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_215498179
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 16:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
details details.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 6 november 2024 @ 16:17:00 #8
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215498185
quote:
Die gaat vandaag komen. Of voor ons dan vanavond of vannacht.
  woensdag 6 november 2024 @ 16:17:05 #9
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_215498186
quote:
Om 18:00 NL tijd geeft ze speech
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_215498204
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 16:15 schreef matthijst het volgende:

[..]
Sore loser is 't.
Ze was vrij snel afgetaaid gisteravond/vannacht.
Het is nu kwart over tien daar, even uitslapen, een nazit, traantjes drogen en over uurtje persbericht dat ze eind van de middag even langs de universiteit komt.
Hell To The Liars
pi_215498207
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 16:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Volgens mij best redelijk rap?

Bekijk deze YouTube-video
Is there something on your mind? Or are you just happy to sit there and watch while the paint job dries?
  woensdag 6 november 2024 @ 16:20:11 #12
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_215498212
Nog steeds geen calls voor Michigan en Alaska :?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_215498240
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 16:20 schreef Anonymousz het volgende:
HET KAN NOG!!!
  woensdag 6 november 2024 @ 16:22:54 #14
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_215498255
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 16:20 schreef Anonymousz het volgende:
In Alaska moet nog een kwart geteld worden (stembussen sloten daar laat en zullen wellicht soms ver weg staan?) maar dat is natuurlijk meer een formaliteit.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 6 november 2024 @ 16:24:51 #15
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_215498280
Blijkbaar is het niet eens een close call tussen Trump en Harris.

Die peilingboeren mogen toch ook wel eens achter de oren krabbelen, wat zitten die ernaast zeg.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 6 november 2024 @ 16:24:59 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215498285
quote:
2s.gif Op woensdag 6 november 2024 16:19 schreef Rnie het volgende:

[..]

Ja? Daar gaf hij onomwonden toe dat hij verloren had en feliciteerde hij Biden?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215498293
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2024 16:24 schreef Scorpie het volgende:
Blijkbaar is het niet eens een close call tussen Trump en Harris.

Die peilingboeren mogen toch ook wel eens achter de oren krabbelen, wat zitten die ernaast zeg.
Ze onderpeilen Trump wederom enorm. Matig wel inderdaad.
pi_215498319
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 16:25 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Valt wel mee toch?

quote:
RCP Average
Harris 48.7
Trump 48.6
Gewoon prima binnen de MoE, helemaal aangezien hier ook nog een stukje undecided inzit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 6 november 2024 @ 16:28:32 #19
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215498330
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 16:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja? Daar gaf hij onomwonden toe dat hij verloren had en feliciteerde hij Biden?
[..]
Dat komt omdat de republikeinen nu niet verloren hebben en het als "Too big to rig" verkopen :')
Maar als de stand andersom geweest is dan hadden ze "Fraude" lopen krijsen als een speenvarken.
Kans is inderdaad groot ja.
pi_215498354
Misschien kunnen we wel tot de conclusie komen dat de DNC niet meer zo progressief is.

Obama en Clinton waren toch een vak apart vergeleken met Clinton en Harris
pi_215498366
quote:
2s.gif Op woensdag 6 november 2024 16:19 schreef Rnie het volgende:

[..]

Ik zie hem vooral mompelen over dat het niet eerlijk is en dat ze het gaan winnen.

Ziet er niet echt uit als iemand die z'n verlies accepteert.
pi_215498452
Ik heb het idee dat die Tim Walz ook geen goede keuze was. Die kwam een beetje als vriendelijke sufferd over, die ook makkelijk te traceren leugens over zijn verleden zoals de aanwezigheid op Tiamat square verkondigde.
pi_215498466
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 16:41 schreef Writersright het volgende:
Ik heb het idee dat die Tim Walz ook geen goede keuze was. Die kwam een beetje als vriendelijke sufferd over, die ook makkelijk te traceren leugens over zijn verleden zoals de aanwezigheid op Tiamat square verkondigde.
Ach dat zal niet het verschil hebben gemaakt hoor. Dat doen VP picks zelden.
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 16:50:46 #24
375570 crew  Cyan9
pi_215498538
En nu is het klaar met het getroll en het gevit op elkaar. Terug op de inhoud. Dank.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 6 november 2024 @ 16:50:55 #25
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215498540
Er is één ding dat ik er nog over wil zeggen voordat ik het helemaal los ga laten. Ik ben niet rancuneus, daar ben ik echt té empathisch en positief voor...

...maar ik hoop echt dat Trump in de volgende 4 jaar de landelijke media zoals deze nu is, vol-le-dig gaat afbreken. Waarom?

1.) vanwege de dubbele standaarden. Het sanewashen van zijn waanzin, racisme en haat terwijl iedere scheet van Biden/Harris overdreven kritisch werd uiteen geplukt.

2.) omdat er dan een alternatief en digitaal nieuwslandschap komt die hopelijk in de toekomst wél de mensen kunnen bereiken die uiteindelijk een vakje moeten invullen.
Ted Cruz doet als jaren niks anders dan podcasten en wint doodleuk met 10%punt...koekoek!

Ja, daar hoop ik best wel op...gewoon licenties intrekken van al die nieuwsoutlets en kranten. Misschien kunnen al die reporters aan het werk in de fabriek in Springfield als al die Haïtianen eruit zijn getrapt door Miller.
pi_215498554
twitter

Hij had zoveel bravoure voor de verkiezingen, Harris zou wel even Florida, Texas, Georgia en de Carolina’s winnen volgens hem.
En dan ga je zo hard op je bek en hij geeft de schuld aan muh huwhite supremacy!!!1111
pi_215498556
De regering gaat bepalen wat de pers mag schrijven? Waar heb ik dat toch meer gehoord?
Het is koud, het is guur....
pi_215498559
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 16:42 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ach dat zal niet het verschil hebben gemaakt hoor. Dat doen VP picks zelden.
Ze kunnen vooral in negatieve zin het verschil maken. Een goede VP verandert niet zoveel, maar een beroerde VP als Sarah Palin wel.
pi_215498567
Ik kwam dit tegen en ik moest er wel om grinniken. Ook omdat het de spijker op zijn kop slaat

Dit geldt natuurlijk voor de meeste politici, niet alleen maar voor Trump :P
pi_215498572
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 16:50 schreef GarlandBriggs het volgende:
Er is één ding dat ik er nog over wil zeggen voordat ik het helemaal los ga laten. Ik ben niet rancuneus, daar ben ik echt té empathisch en positief voor...

...maar ik hoop echt dat Trump in de volgende 4 jaar de landelijke media zoals deze nu is, vol-le-dig gaat afbreken. Waarom?

1.) vanwege de dubbele standaarden. Het sanewashen van zijn waanzin, racisme en haat terwijl iedere scheet van Biden/Harris overdreven kritisch werd uiteen geplukt.

2.) omdat er dan een alternatief en digitaal nieuwslandschap komt die hopelijk in de toekomst wél de mensen kunnen bereiken die uiteindelijk een vakje moeten invullen.
Ted Cruz doet als jaren niks anders dan podcasten en wint doodleuk met 10%punt...koekoek!

Ja, daar hoop ik best wel op...gewoon licenties intrekken van al die nieuwsoutlets en kranten. Misschien kunnen al die reporters aan het werk in de fabriek in Springfield als al die Haïtianen eruit zijn getrapt door Miller.
Ik denk dat het nieuwe landschap er voor een groot deel al aan het vormen is. Van wat ik meekreeg was een enorm deel van de televisiemedia anti-Trump en deden ze van alles om te waarschuwen voor hem, niet te stemmen en dergelijke. Dit had vrij weinig effect. De stem van deze media is lang niet meer zo effectief als zoveel jaar geleden.

Laten we eerlijk zijn ook, aan de ene kant waarschuwen voor Trump, aan de andere kant "hoopten" deze bedrijven dat hij won want met hem als president kunnen ze meer verdienen.
pi_215498579
quote:

De regering gaat bepalen wat de pers mag schrijven? Lijkt me geen goed plan, het gaat al tig jaar zo, van beide kanten, het is meer dan walgelijk maar blijkbaar willen ze dat zelf.
pi_215498599
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 16:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kwam dit tegen en ik moest er wel om grinniken. Ook omdat het de spijker op zijn kop slaat [ afbeelding ]

Dit geldt natuurlijk voor de meeste politici, niet alleen maar voor Trump :P
Ja...

Het "voetstuk".

Ik stem voor het idee van een partij en als de lijsttrekker me aanstaat is dat een bonus.

Maar als iemand zo op een voetstuk wordt geplaatst, alsof er nooit meer goede politiek bedreven zou kunnen worden als die persoon morgen van de aardbodem verdwijnt, alsof het Jezus zelf is die terugkeert naar de aarde, dan gaat het niet goed met je.

Er zijn wel meer presidentskandidaten geweest waar dit een beetje speelde (ook democratische) maar dit is wel extreem.
pi_215498600
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 16:52 schreef TweedeKlum het volgende:
De regering gaat bepalen wat de pers mag schrijven? Waar heb ik dat toch meer gehoord?
Dan is het tenminste democratisch.
Hier komt 90% van onze media feitelijk van een persoon.
blablablabla
pi_215498606
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 16:57 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat? :')
pi_215498609
quote:

[..]
Je hebt geen internet en alleen maar NPO op je TV?
pi_215498611
quote:

[..]
Het is democratisch wanneer een autocraat licenties gaat intrekken? (Gaat Trump niet doen hoor, hij heeft andere wegen om ze in het gelid te krijgen).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215498614
quote:

Dat klinkt op papier misschien leuk, maar dat lijkt mij een doembeeld.

Sowieso is het natuurlijke totale kolder om als staat 'licenties in te trekken' van zoiets als een krant. Kranten zijn gewoon bedrijven, die gebruik maken van de vrijheid van meningsuiting om nieuws, opinies en informatie te verspreiden via commerciële kanalen. Als je dat gaat verbieden, dan is het einde zoek.

Verder is heel romantisch, een sterk versplinterd digitaal nieuwslandschap (dat tot op zekere hoogte natuurlijk allang bestaat). Maar als er een nieuwslandschap ontstaat waarin iedereen zijn eigen waarheid kan creëren, dan heb je als samenleving een gigantisch probleem. Dat is de huidige VS, maar dan in het kwadraat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215498638
quote:

[..]
Wie is dat persoon precies?
pi_215498651
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 17:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wie is dat persoon precies?
Neem aan dat ie in Rusland woont en Poetin bedoelt.
pi_215498666
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 16:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zeker wel maar ik durf wel te wedden dat 90% van wat de Nederlanders aan nieuws tot zich nemen afkomstig is van 1 bedrijf. Namelijk DPG Media.
blablablabla
pi_215498686
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 17:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is democratisch wanneer een autocraat licenties gaat intrekken? (Gaat Trump niet doen hoor, hij heeft andere wegen om ze in het gelid te krijgen).
Trump kan helemaal geen licenties intrekken. Pure bangmakerij. Net als Trump die uit de NAVO stapt en Trump die abortussen gaat verbieden en god mag weten wat voor nonsens we allemaal voor de kiezen hebben gekregen.
blablablabla
pi_215498690
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 17:06 schreef Elan het volgende:

[..]
Zeker wel maar ik durf wel te wedden dat 90% van wat de Nederlanders aan nieuws tot zich nemen afkomstig is van 1 bedrijf. Namelijk DPG Media.
En toch lukt het jou om je daarvan los te maken. Knap hoor! :P En wij allemaal maar vast zitten in die fuik.
pi_215498696
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 17:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En toch lukt het jou om je daarvan los te maken. Knap hoor! :P
Waarom denk je dat?
blablablabla
  woensdag 6 november 2024 @ 17:09:19 #44
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215498697
Sorry, maar na het oeuvre over Oekraïne, abortus en nu dit heb ik toch ernstig het vermoeden dat we in de maling genomen worden.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215498699
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 17:00 schreef KoosVogels het volgende:
Maar als er een nieuwslandschap ontstaat waarin iedereen zijn eigen waarheid kan creëren, dan heb je als samenleving een gigantisch probleem. Dat is de huidige VS, maar dan in het kwadraat.
Niet alleen VS, ook Europa. En Nederland. Wordt met de marginalisering van de publieke omroep alleen maar groter.

Ik word ook heel naar van hoe zo een RTL nu alles goed praat...
https://www.rtl.nl/nieuws(...)den-tot-klagen-onder
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-niet-kon-overtuigen

Het normaliseren is echt aan volle gang, met daarbij een speciale rol voor het hypercommerciele medialandschap en de eigenaren.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 6 november 2024 @ 17:10:10 #46
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215498701
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 16:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ah ja het internet, plek voor echte vrijheid.
pi_215498702
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 17:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Niet alleen VS, ook Europa. En Nederland.

Ik word ook heel naar van hoe zo een RTL nu alles goed praat...
https://www.rtl.nl/nieuws(...)den-tot-klagen-onder
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-niet-kon-overtuigen

Het normaliseren is echt aan volle gang, met daarbij een speciale rol voor het hypercommerciele medialandschap en de eigenaren.
De DPG Media doctrine in een notendop.
blablablabla
pi_215498706
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 16:25 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Volgens mij voorspelden de meeste peilingen een winst van Trump hoor. Wellicht wel met een wat kleinere marge.
pi_215498712
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 17:06 schreef Elan het volgende:

[..]
DPG Media heeft iig geen progressieve eigenaar. Een collaborateurs en Open VLD verleden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215498725
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 17:10 schreef Elan het volgende:

[..]
De DPG Media doctrine in een notendop.
Vertel eens. Wat houdt die 'DPG doctrine' precies in?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')