Wanneer was die van Trump de vorige keer?quote:Op woensdag 6 november 2024 16:14 schreef Rnie het volgende:
Waarom heeft Harris nog geen speech gegeven? Normaliter gebeurd dat toch best wel rap?
Sore loser is 't.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:14 schreef Rnie het volgende:
Waarom heeft Harris nog geen speech gegeven? Normaliter gebeurd dat toch best wel rap?
details details.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wanneer was die van Trump de vorige keer?
Die gaat vandaag komen. Of voor ons dan vanavond of vannacht.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:14 schreef Rnie het volgende:
Om 18:00 NL tijd geeft ze speechquote:Op woensdag 6 november 2024 16:14 schreef Rnie het volgende:
Het is nu kwart over tien daar, even uitslapen, een nazit, traantjes drogen en over uurtje persbericht dat ze eind van de middag even langs de universiteit komt.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:15 schreef matthijst het volgende:
[..]
Sore loser is 't.
Ze was vrij snel afgetaaid gisteravond/vannacht.
Volgens mij best redelijk rap?quote:Op woensdag 6 november 2024 16:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wanneer was die van Trump de vorige keer?
HET KAN NOG!!!quote:Op woensdag 6 november 2024 16:20 schreef Anonymousz het volgende:
Nog steeds geen calls voor Michigan en Alaska
In Alaska moet nog een kwart geteld worden (stembussen sloten daar laat en zullen wellicht soms ver weg staan?) maar dat is natuurlijk meer een formaliteit.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:20 schreef Anonymousz het volgende:
Nog steeds geen calls voor Michigan en Alaska
Ja? Daar gaf hij onomwonden toe dat hij verloren had en feliciteerde hij Biden?quote:Op woensdag 6 november 2024 16:19 schreef Rnie het volgende:
[..]
Volgens mij best redelijk rap?
Bekijk deze YouTube-video
Ze onderpeilen Trump wederom enorm. Matig wel inderdaad.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:24 schreef Scorpie het volgende:
Blijkbaar is het niet eens een close call tussen Trump en Harris.
Die peilingboeren mogen toch ook wel eens achter de oren krabbelen, wat zitten die ernaast zeg.
Valt wel mee toch?quote:Op woensdag 6 november 2024 16:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ze onderpeilen Trump wederom enorm. Matig wel inderdaad.
Gewoon prima binnen de MoE, helemaal aangezien hier ook nog een stukje undecided inzit.quote:RCP Average
Harris 48.7
Trump 48.6
Kans is inderdaad groot ja.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja? Daar gaf hij onomwonden toe dat hij verloren had en feliciteerde hij Biden?
[..]
Dat komt omdat de republikeinen nu niet verloren hebben en het als "Too big to rig" verkopen
Maar als de stand andersom geweest is dan hadden ze "Fraude" lopen krijsen als een speenvarken.
Ik zie hem vooral mompelen over dat het niet eerlijk is en dat ze het gaan winnen.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:19 schreef Rnie het volgende:
[..]
Volgens mij best redelijk rap?
Bekijk deze YouTube-video
Ach dat zal niet het verschil hebben gemaakt hoor. Dat doen VP picks zelden.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:41 schreef Writersright het volgende:
Ik heb het idee dat die Tim Walz ook geen goede keuze was. Die kwam een beetje als vriendelijke sufferd over, die ook makkelijk te traceren leugens over zijn verleden zoals de aanwezigheid op Tiamat square verkondigde.
Ze kunnen vooral in negatieve zin het verschil maken. Een goede VP verandert niet zoveel, maar een beroerde VP als Sarah Palin wel.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach dat zal niet het verschil hebben gemaakt hoor. Dat doen VP picks zelden.
Ik denk dat het nieuwe landschap er voor een groot deel al aan het vormen is. Van wat ik meekreeg was een enorm deel van de televisiemedia anti-Trump en deden ze van alles om te waarschuwen voor hem, niet te stemmen en dergelijke. Dit had vrij weinig effect. De stem van deze media is lang niet meer zo effectief als zoveel jaar geleden.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:50 schreef GarlandBriggs het volgende:
Er is één ding dat ik er nog over wil zeggen voordat ik het helemaal los ga laten. Ik ben niet rancuneus, daar ben ik echt té empathisch en positief voor...
...maar ik hoop echt dat Trump in de volgende 4 jaar de landelijke media zoals deze nu is, vol-le-dig gaat afbreken. Waarom?
1.) vanwege de dubbele standaarden. Het sanewashen van zijn waanzin, racisme en haat terwijl iedere scheet van Biden/Harris overdreven kritisch werd uiteen geplukt.
2.) omdat er dan een alternatief en digitaal nieuwslandschap komt die hopelijk in de toekomst wél de mensen kunnen bereiken die uiteindelijk een vakje moeten invullen.
Ted Cruz doet als jaren niks anders dan podcasten en wint doodleuk met 10%punt...koekoek!
Ja, daar hoop ik best wel op...gewoon licenties intrekken van al die nieuwsoutlets en kranten. Misschien kunnen al die reporters aan het werk in de fabriek in Springfield als al die Haïtianen eruit zijn getrapt door Miller.
De regering gaat bepalen wat de pers mag schrijven? Lijkt me geen goed plan, het gaat al tig jaar zo, van beide kanten, het is meer dan walgelijk maar blijkbaar willen ze dat zelf.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:50 schreef GarlandBriggs het volgende:
Er is één ding dat ik er nog over wil zeggen voordat ik het helemaal los ga laten. Ik ben niet rancuneus, daar ben ik echt té empathisch en positief voor...
...maar ik hoop echt dat Trump in de volgende 4 jaar de landelijke media zoals deze nu is, vol-le-dig gaat afbreken. Waarom?
1.) vanwege de dubbele standaarden. Het sanewashen van zijn waanzin, racisme en haat terwijl iedere scheet van Biden/Harris overdreven kritisch werd uiteen geplukt.
2.) omdat er dan een alternatief en digitaal nieuwslandschap komt die hopelijk in de toekomst wél de mensen kunnen bereiken die uiteindelijk een vakje moeten invullen.
Ted Cruz doet als jaren niks anders dan podcasten en wint doodleuk met 10%punt...koekoek!
Ja, daar hoop ik best wel op...gewoon licenties intrekken van al die nieuwsoutlets en kranten. Misschien kunnen al die reporters aan het werk in de fabriek in Springfield als al die Haïtianen eruit zijn getrapt door Miller.
Ja...quote:Op woensdag 6 november 2024 16:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kwam dit tegen en ik moest er wel om grinniken. Ook omdat het de spijker op zijn kop slaat [ afbeelding ]
Dit geldt natuurlijk voor de meeste politici, niet alleen maar voor Trump
Dan is het tenminste democratisch.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:52 schreef TweedeKlum het volgende:
De regering gaat bepalen wat de pers mag schrijven? Waar heb ik dat toch meer gehoord?
Wat?quote:Op woensdag 6 november 2024 16:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan is het tenminste democratisch.
Hier komt 90% van onze media feitelijk van een persoon.
Je hebt geen internet en alleen maar NPO op je TV?quote:Op woensdag 6 november 2024 16:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is democratisch wanneer een autocraat licenties gaat intrekken? (Gaat Trump niet doen hoor, hij heeft andere wegen om ze in het gelid te krijgen).quote:Op woensdag 6 november 2024 16:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat klinkt op papier misschien leuk, maar dat lijkt mij een doembeeld.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:50 schreef GarlandBriggs het volgende:
Wie is dat persoon precies?quote:Op woensdag 6 november 2024 16:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Neem aan dat ie in Rusland woont en Poetin bedoelt.quote:
Zeker wel maar ik durf wel te wedden dat 90% van wat de Nederlanders aan nieuws tot zich nemen afkomstig is van 1 bedrijf. Namelijk DPG Media.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt geen internet en alleen maar NPO op je TV?
Trump kan helemaal geen licenties intrekken. Pure bangmakerij. Net als Trump die uit de NAVO stapt en Trump die abortussen gaat verbieden en god mag weten wat voor nonsens we allemaal voor de kiezen hebben gekregen.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is democratisch wanneer een autocraat licenties gaat intrekken? (Gaat Trump niet doen hoor, hij heeft andere wegen om ze in het gelid te krijgen).
En toch lukt het jou om je daarvan los te maken. Knap hoor!quote:Op woensdag 6 november 2024 17:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeker wel maar ik durf wel te wedden dat 90% van wat de Nederlanders aan nieuws tot zich nemen afkomstig is van 1 bedrijf. Namelijk DPG Media.
Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 6 november 2024 17:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En toch lukt het jou om je daarvan los te maken. Knap hoor!![]()
Niet alleen VS, ook Europa. En Nederland. Wordt met de marginalisering van de publieke omroep alleen maar groter.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:00 schreef KoosVogels het volgende:
Maar als er een nieuwslandschap ontstaat waarin iedereen zijn eigen waarheid kan creëren, dan heb je als samenleving een gigantisch probleem. Dat is de huidige VS, maar dan in het kwadraat.
Ah ja het internet, plek voor echte vrijheid.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt geen internet en alleen maar NPO op je TV?
De DPG Media doctrine in een notendop.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Niet alleen VS, ook Europa. En Nederland.
Ik word ook heel naar van hoe zo een RTL nu alles goed praat...
https://www.rtl.nl/nieuws(...)den-tot-klagen-onder
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-niet-kon-overtuigen
Het normaliseren is echt aan volle gang, met daarbij een speciale rol voor het hypercommerciele medialandschap en de eigenaren.
Volgens mij voorspelden de meeste peilingen een winst van Trump hoor. Wellicht wel met een wat kleinere marge.quote:Op woensdag 6 november 2024 16:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ze onderpeilen Trump wederom enorm. Matig wel inderdaad.
DPG Media heeft iig geen progressieve eigenaar. Een collaborateurs en Open VLD verleden.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeker wel maar ik durf wel te wedden dat 90% van wat de Nederlanders aan nieuws tot zich nemen afkomstig is van 1 bedrijf. Namelijk DPG Media.
Vertel eens. Wat houdt die 'DPG doctrine' precies in?quote:Op woensdag 6 november 2024 17:10 schreef Elan het volgende:
[..]
De DPG Media doctrine in een notendop.
Zoals ik zeg heeft Trump andere wegen en dat geldt voor al deze zaken. NAVO onklaar maken of tandeloos is niet zo moeilijk hoor. Hoef je niet formeel voor uit te treden.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Trump kan helemaal geen licenties intrekken. Pure bangmakerij. Net als Trump die uit de NAVO stapt en Trump die abortussen gaat verbieden en god mag weten wat voor nonsens we allemaal voor de kiezen hebben gekregen.
Veel fake news vooral.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vertel eens. Wat houdt die 'DPG doctrine' precies in?
Het is denk ik vooral het probleem dat het zo relatief dicht bij 50/50 ligt en er gewerkt wordt met een systeem met 50 individuele winner-takes-all verkiezingen. Als je 60-40 peilt en het wordt 62-38, dan boeit het niemand, want dat was niet close en is niet close qua kiesmannen. Nu lijkt het toss-up, maar met een kleine verschuiving gaan alle swing states naar 1 kandidaat.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:10 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Volgens mij voorspelden de meeste peilingen een winst van Trump hoor. Wellicht wel met een wat kleinere marge.
Extreem-rechts groot maken. De balans net zo door laten slaan als in België. Een Belgisch politiek landschap mogelijk maken.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vertel eens. Wat houdt die 'DPG doctrine' precies in?
Voornamelijk heel veel 1 kant op gekleurde "meningen" en oproepen tot censuur van Xquote:
Je kunt er niet continu met gestrekt been ingaan, soms moet je ook gewoon het nieuws brengen. Maar ik in de Volkskrant en NRC de afgelopen maanden prima stukken gelezen over Trump en de risico's die een tweede termijn met zich meebrengt. Afgelopen zaterdag nog een uitstekend interview met historicus Jill Lepore.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Niet alleen VS, ook Europa. En Nederland. Wordt met de marginalisering van de publieke omroep alleen maar groter.
Ik word ook heel naar van hoe zo een RTL nu alles goed praat...
https://www.rtl.nl/nieuws(...)den-tot-klagen-onder
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-niet-kon-overtuigen
Het normaliseren is echt aan volle gang, met daarbij een speciale rol voor het hypercommerciele medialandschap en de eigenaren.
Alsof de VS zelf niet enorm veel economisch belang heeft bij een stabiele wereldhandel. Bleek ook wel dat er prima te onderhandelen viel over de belastingen die geheven zouden gaan worden over EU-goederen.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zoals ik zeg heeft Trump andere wegen en dat geldt voor al deze zaken. NAVO onklaar maken of tandeloos is niet zo moeilijk hoor. Hoef je niet formeel voor uit te treden.
Jouw mening is niet gekleurd?quote:Op woensdag 6 november 2024 17:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voornamelijk heel veel 1 kant op gekleurde "meningen" en oproepen tot censuur van X.
Het zou niet slim zijn van Trump.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof de VS zelf niet enorm veel economisch belang heeft bij een stabiele wereldhandel. Bleek ook wel dat er prima te onderhandelen viel over de belastingen die geheven zouden gaan worden over EU-goederen.
Nog los van de wapenhandel waar Trump zijn industrie-vriendjes zelf bij betrokken zijn. Die gaat echt de band met de EU niet op het spel zetten door de NAVO buitenspel te zetten.
Natuurlijk wel, maar ik ben geen "pers" en ik heb me altijd uitgesproken tegen censuur, van welke kant dan ook.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Jouw mening is niet gekleurd?
Ja en een hoop puur op sensatie gerichte bullshit. Sla het AD maar eens open. De berichtgeving rondom de oorlog in Oekraïne is ronduit lachwekkend.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voornamelijk heel veel 1 kant op gekleurde "meningen" en oproepen tot censuur van X.
Volkskrant is ook lachwekkend elke keer weerquote:Op woensdag 6 november 2024 17:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja en een hoop puur op sensatie gerichte bullshit. Sla het AD maar eens open. De berichtgeving rondom de oorlog in Oekraïne is ronduit lachwekkend.
Radicaal rechtse wappies in deze reeks verwijten DPG-media dat ze 'nepnieuws' verspreiden en jij claimt dat ze extreem-rechts groot maken.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Extreem-rechts groot maken. De balans net zo door laten slaan als in België. Een Belgisch politiek landschap mogelijk maken.
Zelfs wanneer je kritisch schrijft over extreem-rechts laat je dan dingen weg (bijvoorbeeld connectie Wilders - Assad) of neem je hun denkramen en frames over. En heel erg begripvol doen natuurlijk.
Denk dat het wel meevalt, je treft in dit topic natuurlijk ook de mensen aan die zich ervoor interesseren en een stevige mening hebben. Er zijn er ook genoeg die de aardappels aan het schillen zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:18 schreef Breekfast het volgende:
Je merkt alleen aan dit topic al wel dat ook onze samenleving uiteen aan het vallen is in twee kampen. Het ene kamp geeft de woke-cultuur daarvan de schuld, het andere kamp extreemrechts. En over basale feiten worden we het al niet meer eens.
Exact en een oorlog op het Europese vasteland zou desastreus voor iedereen zijn. Ook al "zit er een oceaan tussen en is het niet Amerika zijn probleem" .quote:Op woensdag 6 november 2024 17:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zou niet slim zijn van Trump.
Als we niet meer samenwerken, kunnen we ook net zo goed straaljagers of wapensystemen uit Zweden of Frankrijk bestellen.
Er worden van hogerhand rechtse hoofdredacteuren benoemd. Die worden dan dmv bonussen goed beloond.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Radicaal rechtse wappies in deze reeks verwijten DPG-media dat ze 'nepnieuws' verspreiden en jij claimt dat ze extreem-rechts groot maken.
In werkelijkheid proberen journalisten gewoon zo goed als mogelijk hun werk te doen en nieuws te brengen aan de hand van feiten. Daar zit geen agenda achter.
Maar goed, ik heb het wel weer gezien voor vandaag.
Veel mensen lijken een bepaalde mildheid en nuance kwijt te raken ja.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:18 schreef Breekfast het volgende:
Je merkt alleen aan dit topic al wel dat ook onze samenleving uiteen aan het vallen is in twee kampen. Het ene kamp geeft de woke-cultuur daarvan de schuld, het andere kamp extreemrechts. En over basale feiten worden we het al niet meer eens.
Tweederde van de Nederlanders maakt zich grote zorgen om polarisatie en extremisme dus ik geloof niet dat het wel meevalt.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Denk dat het wel meevalt, je treft in dit topic natuurlijk ook de mensen aan die zich ervoor interesseren en een stevige mening hebben. Er zijn er ook genoeg die de aardappels aan het schillen zijn.
Ik vind dat je er nogal luchtig over doet. Alsof de jaren 2016-2020 voor herhaling vatbaar zijn. Die jaren hebben een reeks aan (internationale) schade veroorzaakt. Zowel voor de democratie binnenlands (aantoonbaar!), met een golf aan binnenlands geweld en rechts-terrorisme, als de Russische ambities. Gorbatsjov zei dat nota bene zelf ook - en Kremlin fluisteraar Doegin.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Exact en een oorlog op het Europese vasteland zou desastreus voor iedereen zijn. Ook al "zit er een oceaan tussen en is het niet Amerika zijn probleem" .
Tav Ukraine ligt het waarschijnlijk gecompliceerder maar die gaat Putin qua NAVO echt niet op slechte ideeën brengen.
Voor de dagen dat hij aan het golfen is, zal ik hem vrijpleiten.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:21 schreef Repentless het volgende:
Nou, dat wordt weer vier jaar lang alles dat verkeerd gaat wel direct aan Trump toeschrijven en alles dat goed gaat als resultaat van Bidens eerdere beleid betitelen. En dan daar dan lekker over discussiëren zonder dat het ooit eens wordt met elkaar. Ik kijk ernaar uit.
Bovendien zijn er ook genoeg plekken waar normaal discussie er wordt gevoerd. Het internet is echter ook een plek waar de grootste kampjesschreeuwers rondlopen.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Denk dat het wel meevalt, je treft in dit topic natuurlijk ook de mensen aan die zich ervoor interesseren en een stevige mening hebben. Er zijn er ook genoeg die de aardappels aan het schillen zijn.
Lees jij überhaupt wel eens een krant van hun hand fysiek of papier?quote:Op woensdag 6 november 2024 17:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Radicaal rechtse wappies in deze reeks verwijten DPG-media dat ze 'nepnieuws' verspreiden en jij claimt dat ze extreem-rechts groot maken.
In werkelijkheid proberen journalisten gewoon zo goed als mogelijk hun werk te doen en nieuws te brengen aan de hand van feiten. Daar zit geen agenda achter.
Maar dat is dan juist de groep die niet extreem is, anders zouden ze zich er niet zo druk om maken toch?quote:Op woensdag 6 november 2024 17:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Tweederde van de Nederlanders maakt zich grote zorgen om polarisatie en extremisme dus ik geloof niet dat het wel meevalt.
Ze zijn het grootst maar vormen geen meerderheid.quote:Feit dat PVV met afstand de grootste partij is geeft ook wel te denken natuurlijk.
Woke heeft geen president en 40 zetels. Extreem-rechts duidelijk wel.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:18 schreef Breekfast het volgende:
Hij is zelf "journalist" dus het is echt een totaal blinde vlek blijkbaar.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Lees jij überhaupt wel eens een krant van hun hand fysiek of papier?
Je ziet ze hier op FOK! ook regelmatig voorbij komen, waarbij beweringen in de artikelen een stuk genuanceerder blijken te liggen na wat duiding en verdieping.
Op internet is het heftiger dan in het echt ja, maar het open riool van social media heeft ook buiten het internet steeds meer effect op de ideeën van mensen.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, rechts heeft zetels, extreem rechts bestaat in Nederland niet qua partij, nee ook de PVV niet hoe vaak en hard je het ook roeptquote:Op woensdag 6 november 2024 17:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Woke heeft geen president en 40 zetels. Extreem-rechts duidelijk wel.
Alsof alle problemen in die jaren en door specifiek door Trump zijn ontstaan. Poetin in binnengevallen toen Trump weg was. Trump heeft ook NK nog bezocht. In die zin ging er juist een verbroederde werking uit van zijn aanwezigheid op het wereldtoneel.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind dat je er nogal luchtig over doet. Alsof de jaren 2016-2020 voor herhaling vatbaar zijn. Die jaren hebben een reeks aan (internationale) schade veroorzaakt. Zowel voor de democratie binnenlands (aantoonbaar!), met een golf aan binnenlands geweld en rechts-terrorisme, als de Russische ambities. Gorbatsjov zei dat nota bene zelf ook - en Kremlin fluisteraar Doegin.
Een religie willen verbieden vind ik vrij extreem maar het blijft een definitie kwestie.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, rechts heeft zetels, extreem rechts bestaat in Nederland niet qua partij, nee ook de PVV niet hoe vaak en hard je het ook roept.
Ligt er aan, je kunt stevige standpunten hebben en een grote bek maar je toch zorgen maken. Of misschien wel juist zorgen maken. Het is vrij vaak de pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar dat is dan juist de groep die niet extreem is, anders zouden ze zich er niet zo druk om maken toch?
[..]
Ze zijn het grootst maar vormen geen meerderheid.
Nee, het is niet alleen Trump. Het is al langer zo en de verrechtsing is niet van gisteren. Dat is waar. Toch heeft Trump aantoonbaar schade aangericht aan de democratie en de haat enkel vergroot.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof alle problemen in die jaren en door specifiek door Trump zijn ontstaan. Poetin in binnengevallen toen Trump weg was. Trump heeft ook NK nog bezocht. In die zin ging er juist een verbroederde werking uit van zijn aanwezigheid op het wereldtoneel.
Het lijkt er meer op alsof de mensheid als geheel ergens volkomen van het padje is geraakt want niemand tolereert meer iets van een ander.
De realiteit:quote:Op woensdag 6 november 2024 17:29 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Een religie willen verbieden vind ik vrij extreem maar het blijft een definitie kwestie.
Dat mag wel zo zijn maar Trump effende het pad en de Kremlin fluisteraars geven dat zelf publiek toe! Poetin wachtte gewoon tot het juiste moment. De troepenopbouw begon al in 2017.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof alle problemen in die jaren en door specifiek door Trump zijn ontstaan. Poetin in binnengevallen toen Trump weg was. Trump heeft ook NK nog bezocht. In die zin ging er juist een verbroederde werking uit van zijn aanwezigheid op het wereldtoneel.
Het lijkt er meer op alsof de mensheid als geheel ergens volkomen van het padje is geraakt want niemand tolereert meer iets van een ander.
Het zal ook komen hoe we nieuws tot ons nemen. 24/7 berichten en updates plus social media met algoritmes die gemaakt zijn om je een korte dopaminerush te geven of je in een bepaalde hoek dwingen. Je brein is constant getriggerd.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hij is zelf "journalist" dus het is echt een totaal blinde vlek blijkbaar.
Neem alleen de NOS, als je die objectief zonder agenda noemt weet ik wel genoeg weer.
Koos je bent een aardige kerel maar als je de overwegend linkse bias niet ziet in de media en journalistiek dan is het wel een beetje cognitieve dissonantie hoor.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bij de kwaliteitsmedia (en nationale omroepen) wel een licht-linkse bias, maar de pulpmedia zijn veel groter in omvang en die zijn knetterrechts.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Koos je bent een aardige kerel maar als je de overwegend linkse bias niet ziet in de media en journalistiek dan is het wel een beetje cognitieve dissonantie hoor.
Tuurlijk, maar je kan toch gewoon zien dat, zeker de NOS, journalisten etc weldegelijk een voorkeur hebben? Alleen bij deze verkiezingen al was echt alle berichtgeving pro-kamela en enorm anti-trump.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Het zal ook komen hoe we nieuws tot ons nemen. 24/7 berichten en updates plus social media met algoritmes die gemaakt zijn om je een korte dopaminerush te geven of je in een bepaalde hoek dwingen. Je brein is constant getriggerd.
Zal mij niet verbazen dat de mensheid uiteindelijk besluit dat dat ongezond is voor het geestelijk gestel en men (bij wijze van spreken) weer terug gaat naar de tijd van dagelijks een betrouwbaar al dan niet digitaal dagblad lezen en zich verder van nieuws onthouden gedurende de dag.
Het probleem is ook natuurlijk een beetje dat als je niet alles wat een politicus roept voor zoete koek slikt en je verslaggeving op feiten baseert in plaats van wat men 'aanvoelt', je dan al snel in de voeten geschoven wordt dat je links bent, niet?quote:Op woensdag 6 november 2024 17:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bij de kwaliteitsmedia (en nationale omroepen) wel een licht-linkse bias, maar de pulpmedia zijn veel groter in omvang en die zijn knetterrechts.
Kom op, je pakt nu Joop als voorbeeld. Dat is hetzelfde als wanneer ik een bericht van Geenstijl zou plaatsen met de conclusie dat alle media een rechtse-bias hebben.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar je kan toch gewoon zien dat, zeker de NOS, journalisten etc weldegelijk een voorkeur hebben? Alleen bij deze verkiezingen al was echt alle berichtgeving pro-kamela en enorm anti-trump.
Neem Joop alleen al (nee, niet zo'n net voorbeeld maar wel typerend):
[ afbeelding ]
Nou is dat extreem, maar je snapt mijn punt, beweren dat journalisten geen agenda zouden hebben is echt lachwekkend.
quote:Op woensdag 6 november 2024 03:25 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
And so it begins…ready voor de CBS/CNN/MSNBC en….Fok meltdown.
quote:
quote:Op woensdag 6 november 2024 04:32 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Oef de Van Jones meltdown…je moet stoppen, ik begin te kwijlen. Ik twijfel nu welke meltdown ik als eerste wil zien, die van Jones, Rachel Meadows, of toch Dana Bash, die gaat ook echt zeer intens genieten worden, houdt die laatste meltdown in de gaten.
quote:Op woensdag 6 november 2024 04:32 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Oef de Van Jones meltdown…je moet stoppen, ik begin te kwijlen. Ik twijfel nu welke meltdown ik als eerste wil zien, die van Jones, Rachel Meadows, of toch Dana Bash, die gaat ook echt zeer intens genieten worden, houdt die laatste meltdown in de gaten.
quote:Op woensdag 6 november 2024 04:54 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik heb een 75 miniled en die beviel niet goed genoeg, heb er een 77 OLED 2023 model bij gekocht. En die bevalt echt mega goed. Beste TV die ik ooit gehad heb
Cnn stream is er nu bij mij helaas uitgevallen, denk dat er te veel mensen willen genieten van de meltdown LOL
quote:Op woensdag 6 november 2024 05:24 schreef Eagles89 het volgende:
Ik zit nu op youtube naar de young turks te kijken, die is zeker ook de moeite waard op de schaal van een goede meltdown. Maar kijk alles nog een keer terug. Vooral MSNBC is écht genieten. Ik voel me bijna jarig LOL heb me in tijden niet zo vrolijk gevoeld.
quote:Op woensdag 6 november 2024 07:03 schreef Eagles89 het volgende:
Ik ga niet slapen totdat ik mijn held Trump heb gehoord en Lord Musk op het podium heb zien springen zoals bij die Rally in Butler, PA. Wat ben ik aan het genieten. De meltdown is real, eindelijk begint het te dagen, op CNN zijn ze bijna aan het huilen hahahahhaha
quote:Op woensdag 6 november 2024 07:04 schreef Eagles89 het volgende:
Van Jones nu een heeeeerlijke meltdown, deze is minstens net zo goed als die in 2016, ik GENIET.
quote:Op woensdag 6 november 2024 09:51 schreef Eagles89 het volgende:
Wat een nacht was het, ik heb intens genoten, een van de mooiste doorgehaalde nachten in heel veel jaren. De meltdowns overal, hier in dit topic, maar vooral bij CNN, Young turks, CBS en MSNBC. Die van Jones bij CNN was net zo episch als die in 2016, het was puur intens genieten, de tranen kwamen nog net niet over zn wangen. Helaas geen Elon Musk op het podium, en ook geen praatje, echt heel jammer, daarvoor bleef ik nog langer wakker. Die had daar gewoon bij moeten zijn, hij was er nota bene wel. Ach, ik ga een stukje rijker slapen dan toen ik opstond gister, en ik zal mijn ogen dichtdoen en rustig in slaap vallen met op de achtergrond deze heerlijke meltdown, en dromen over alle personen die Trump het leven onmogelijk hebben gemaakt, wat de toekomst voor die mensen in gaat houden. Ik persoonlijk hoop dat die ze allemaal te grazen gaat nemen. Morgen, overmorgen en in het weekend ga ik ALLES terugkijken betreft de Election Night, de volledige uitzending op CNN, Fox, MSNBC, CBS en de Young Turks
[x]https://twitter.com/iAnonPatriot/status/1853858476490887399[/x]
quote:Op woensdag 6 november 2024 10:43 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dit is toch pure verwennerij? Jarenlange haatcampagnes van die lui aan moeten horen, dag in en dag uit, en nu zie je allemaal een voor een instorten live op TV voor miljoenen mensen, hun verdiende karma voor al die schandalige hetzes/haatcampagnes die ze hebben gevoerd, de ene leugen nog schandaliger dan de andere. Een paar dagen geleden nog twee bizarre hoaxen de wereld in gebracht alles om te proberen toch nog Harris te laten winnen doormiddel van keiharde verdraaiing van feiten en door leugens. Wat mede oorzaak van twee moordpogingen waren op Trump zn leven trouwens. Mag ik daar niet intens van genieten om hun nu hun verdiende loon te zien krijgen? Een beetje gerechtigheid ?En er hangt sommige van die lui veel meer dan alleen een meltdown boven het hoofd. Intrekken van licenties en vervolging zie ik zeker gebeuren. Daar was Trump 8 jaar geleden nog te onervaren en niet machtig genoeg voor, nu kan die het maken, en het zou volkomen terecht zijn als die vol op het orgel ging. Dat 60 minutes interview bijv, dat debat, de Cheney hoax bij CNN dagenlange leugens, gooi al die beerputten maar open.
Joop is zeker uitgesproken links. Dat is echter een klein deel van de publieke omroep (mooi hè, een pluriform omroepstelsel waarin er ruimte is voor verschillende meningen) net zoals, bijvoorbeeld, WNL uitgesproken rechts is. Beiden zijn echter verre van representatief voor de 'media'. Dat zijn beide extremen.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar je kan toch gewoon zien dat, zeker de NOS, journalisten etc weldegelijk een voorkeur hebben? Alleen bij deze verkiezingen al was echt alle berichtgeving pro-kamela en enorm anti-trump.
Neem Joop alleen al (nee, niet zo'n net voorbeeld maar wel typerend):
[ afbeelding ]
Nou is dat extreem, maar je snapt mijn punt, beweren dat journalisten geen agenda zouden hebben is echt lachwekkend.
Ah, tot ongeveer half vijf was het een hele gemoedelijke nacht hier inderdaad, met mensen met voorkeuren voor beide kanten. Toch apart dat het daarna ineens een kutsfeer werdquote:Op woensdag 6 november 2024 17:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik wilde jullie dit niet onthouden, ik moest er zelf wel om lachen.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Zie je nou echt niet in dat dit echt de reden is dat zo veel kiezers afstand nemen van "links"? Dat toontje is zo irritant, zeker als je keer op keer ongelijk krijgt.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:46 schreef JAM het volgende:
[..]
Het probleem is ook natuurlijk een beetje dat als je niet alles wat een politicus roept voor zoete koek slikt en je verslaggeving op feiten baseert in plaats van wat men 'aanvoelt', je dan al snel in de voeten geschoven wordt dat je links bent, niet?
LOL MELTDOWN LINKSE TRANENquote:Op woensdag 6 november 2024 17:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, tot ongeveer half vijf was het een hele gemoedelijke nacht hier inderdaad, met mensen met voorkeuren voor beide kanten. Toch apart dat het daarna ineens een kutsfeer werd
Klopt, maar de politieke kleur van de individuen die de content maken is de laatste jaren wel wat richting links opgeschoven. Trouw, de Volkskrant, NRC zijn nu allemaal linkser dan ze een goed decennium geleden waren.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:46 schreef JAM het volgende:
[..]
Het probleem is ook natuurlijk een beetje dat als je niet alles wat een politicus roept voor zoete koek slikt en je verslaggeving op feiten baseert in plaats van wat men 'aanvoelt', je dan al snel in de voeten geschoven wordt dat je links bent, niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |