Joop is bovendien véél kleiner dan Geenstijl.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:47 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Kom op, je pakt nu Joop als voorbeeld. Dat is hetzelfde als wanneer ik een bericht van Geenstijl zou plaatsen met de conclusie dat alle media een rechtse-bias hebben.
Die had ik nog niet gezienquote:Op woensdag 6 november 2024 17:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar je kan toch gewoon zien dat, zeker de NOS, journalisten etc weldegelijk een voorkeur hebben? Alleen bij deze verkiezingen al was echt alle berichtgeving pro-kamela en enorm anti-trump.
Neem Joop alleen al (nee, niet zo'n net voorbeeld maar wel typerend):
[ afbeelding ]
Nou is dat extreem, maar je snapt mijn punt, beweren dat journalisten geen agenda zouden hebben is echt lachwekkend.
Daarom zei ik al dat Joop niet zo netjes is. Maar heb jij ergens een artikel gelezen waarin Kamala bijv een Cuntbrain MCDickSucker is genoemd ofzo?quote:Op woensdag 6 november 2024 17:48 schreef JAM het volgende:
[..]
Joop is zeker uitgesproken links. Dat is echter een klein deel van de publieke omroep (mooi hè, een pluriform omroepstelsel waarin er ruimte is voor verschillende meningen) net zoals, bijvoorbeeld, WNL uitgesproken rechts is. Beiden zijn echter verre van representatief voor de 'media'. Dat zijn beide extremen.
Dat wil ik ook helemaal niet pretenderen hoor. Wat ik echter wel wil beweren is dat er gewoon zaken zijn die Trump roept (en zo vele andere politici) die gewoon vrij gemakkelijk aantoonbaar onwaar zijn. Doel van de journalistiek is toch waarheidsvinding, niet? Als men daar dan iets van zegt, dan wordt men al snel in de voeten geschoven links te zijn. Dat heeft niets met links of met een toontje of zelfingenomen eigenschetenruikerij te maken, dat maakt men ervan. Het gaat er dan niet eens zoveel om wat nu wel waar is, maar zelfs meer dat wat er gezegd wordt in ieder geval niet waar is, niet?quote:Op woensdag 6 november 2024 17:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zie je nou echt niet in dat dit echt de reden is dat zo veel kiezers afstand nemen van "links"? Dat toontje is zo irritant, zeker als je keer op keer ongelijk krijgt.
Jij hebt echt niet alleenrecht op de waarheid, echt niet.
Welke linkse nationale omroepen maken dan nog een aan actualiteiten gerelateerd programma? Alleen Bar Laat is er maar dat stroomt vol met rechtse wappies als Van de Beek.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bij de kwaliteitsmedia (en nationale omroepen) wel een licht-linkse bias, maar de pulpmedia zijn veel groter in omvang en die zijn knetterrechts.
Tragikomisch lijkt mij hier wel het meest treffende woord. Overigens is hij zeker niet alleen. Ik noem geen namen verder, maar je krijgt het er doorgaans warm van.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik wilde jullie dit niet onthouden, ik moest er zelf wel om lachen.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Je hebt BNNVARA en VPRO. Dat is alles.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Die had ik nog niet gezien![]()
BNN is ook wel een links bolwerk, dat is toch geen groot publiek geheim?
Dat is een breder probleem - alles voor de views en clicks. Fophef scoort nou eenmaal..quote:Op woensdag 6 november 2024 17:52 schreef Elan het volgende:
Ik vind het erger als kranten een relatief klein probleem bijvoorbeeld overlast door asielzoekers enorm gaan uitvergroten door termen als "asiel drama" boven hun artikelen gaan zetten en daarmee de Henks en Ingrids van deze wereld het gevoel geven dat er binnenkort minstens een burgeroorlog staat uit te breken.
Wierd Duk voelt zich persoonlijk aangevallen door deze post. Niet dat het veel te maken heeft met AMV verder.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:52 schreef Elan het volgende:
Ik vind het erger als kranten een relatief klein probleem bijvoorbeeld overlast door asielzoekers enorm gaan uitvergroten door termen als "asiel drama" boven hun artikelen gaan zetten en daarmee de Henks en Ingrids van deze wereld het gevoel geven dat er binnenkort minstens een burgeroorlog staat uit te breken.
Fophef is ook nog eens een stuk goedkoper om te maken dan fatsoenlijke (onderzoeks)journalistiek. It's a win-win situation!quote:Op woensdag 6 november 2024 17:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is een breder probleem - alles voor de views en clicks. Fophef scoort nou eenmaal..
Mwah, de NOS verslaat natuurlijk wel het nieuws en bij een op het eerste gezicht neutrale uiteenzetting van feiten kan natuurlijk ook een bias optreden in welke bronnen er worden gebruikt, woordkeuze, thematiek etc.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Welke linkse nationale omroepen maken dan nog een aan actualiteiten gerelateerd programma? Alleen Bar Laat is er maar dat stroomt vol met rechtse wappies als Van de Beek.
Vergeet ook VI niet, die hebben Wilders meer dan een paar zetels opgeleverd met hun domme ongeinformeerde gelul.quote:Beeldbepalend zijn WNL en EenVandaag (van Avrotros). Eenvandaag ook prominent op de radio vanaf 16:00, een goed tijdstip.
Dat wordt constant gedaan, door media, maar ook door politici.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:52 schreef Elan het volgende:
Lees je wat je wil lezen, of lees je wat je zou -moeten- lezen. Dat is een vraag die mensen zichzelf beter kunnen gaan stellen.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:55 schreef JAM het volgende:
[..]
Fophef is ook nog eens een stuk goedkoper om te maken dan fatsoenlijke (onderzoeks)journalistiek. It's a win-win situation!
Die is ook mooi jaquote:Op woensdag 6 november 2024 17:52 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat wil ik ook helemaal niet pretenderen hoor. Wat ik echter wel wil beweren is dat er gewoon zaken zijn die Trump roept (en zo vele andere politici) die gewoon vrij gemakkelijk aantoonbaar onwaar zijn. Doel van de journalistiek is toch waarheidsvinding, niet? Als men daar dan iets van zegt, dan wordt men al snel in de voeten geschoven links te zijn. Dat heeft niets met links of met een toontje of zelfingenomen eigenschetenruikerij te maken, dat maakt men ervan. Het gaat er dan niet eens zoveel om wat nu wel waar is, maar zelfs meer dat wat er gezegd wordt in ieder geval niet waar is, niet?
Mooi woord trouwens, hoewel ik zelf 'spiegelmasturbant' nog mooier vindt.
Ja, dat is een wonderlijke spiraal inderdaad. Een Trump (of een Wilders, en zo zijn er nog wel een hoop anderen), roept iets achterlijks... Goed, daar moet je dan als journalist toch gewag van maken... dan denkt zo'n politicus: 'Ah, kijk, er wordt over geschreven. Laat ik daar nog wat over gaan roepen.', en zo gaat het rond en rond en rond.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat wordt constant gedaan, door media, maar ook door politici.
Nog niet definitief, maar ze lijken op schema te liggen.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:41 schreef Breekfast het volgende:
Is naast de Senaat trouwens ook het Huis van Afgevaardigden in handen van de Republikeinen?
Eagles is een pareltjequote:Op woensdag 6 november 2024 17:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Stoute FA! Foei!quote:Op woensdag 6 november 2024 17:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Wat een bullshit. Weinig toontjes meer onuitstaanbaar dan de jouwe maar dat is blijkbaar heel populair.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zie je nou echt niet in dat dit echt de reden is dat zo veel kiezers afstand nemen van "links"? Dat toontje is zo irritant, zeker als je keer op keer ongelijk krijgt.
Jij hebt echt niet alleenrecht op de waarheid, echt niet.
Die zag ik vandaag voor het eerstquote:Op woensdag 6 november 2024 17:59 schreef Rnie het volgende:
[..]
Eagles is een pareltjeZijn posts in het F1 viaplay topic bestempel ik als beste FOK!posts allertijden.
Iedereen zit elkaar maar op te jutten inderdaad.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat wordt constant gedaan, door media, maar ook door politici.
Ik wil ook helemaal niet ontkennen dat er gekleurde journalisten zijn. Nee, die zijn er te over. Dat is zelfs een groot goed dat er voor die verschillende geluiden ruimte is (iets wat onze PVV ook de nek om wil draaien, trouwens). Ik wil alleen zeggen dat het door de bank genomen, zeker in Nederland en bij de Nederlandse publieke omroep, goed meevalt. Die zijn zeker niet heel uitgesproken links of rechts. Dat gaat trouwens niet alleen over welke opinies ze publiceren, maar ook over welke onderwerpen ze selecteren, e.d.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die is ook mooi ja.
Kijk we kunnen lang blijven doormekkeren, maar of het nou links of rechtsom is, journalisten hebben vaak wel gewoon een agenda en daar hadden we het over geloof ik, kan zijn dat ik ergens een afslag gemist heb.
Hij is een kloon van Pietje Puk?quote:Op woensdag 6 november 2024 17:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die zag ik vandaag voor het eerst
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |