Zoals ik zeg heeft Trump andere wegen en dat geldt voor al deze zaken. NAVO onklaar maken of tandeloos is niet zo moeilijk hoor. Hoef je niet formeel voor uit te treden.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Trump kan helemaal geen licenties intrekken. Pure bangmakerij. Net als Trump die uit de NAVO stapt en Trump die abortussen gaat verbieden en god mag weten wat voor nonsens we allemaal voor de kiezen hebben gekregen.
Veel fake news vooral.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vertel eens. Wat houdt die 'DPG doctrine' precies in?
Het is denk ik vooral het probleem dat het zo relatief dicht bij 50/50 ligt en er gewerkt wordt met een systeem met 50 individuele winner-takes-all verkiezingen. Als je 60-40 peilt en het wordt 62-38, dan boeit het niemand, want dat was niet close en is niet close qua kiesmannen. Nu lijkt het toss-up, maar met een kleine verschuiving gaan alle swing states naar 1 kandidaat.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:10 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Volgens mij voorspelden de meeste peilingen een winst van Trump hoor. Wellicht wel met een wat kleinere marge.
Extreem-rechts groot maken. De balans net zo door laten slaan als in België. Een Belgisch politiek landschap mogelijk maken.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vertel eens. Wat houdt die 'DPG doctrine' precies in?
Voornamelijk heel veel 1 kant op gekleurde "meningen" en oproepen tot censuur van Xquote:
Je kunt er niet continu met gestrekt been ingaan, soms moet je ook gewoon het nieuws brengen. Maar ik in de Volkskrant en NRC de afgelopen maanden prima stukken gelezen over Trump en de risico's die een tweede termijn met zich meebrengt. Afgelopen zaterdag nog een uitstekend interview met historicus Jill Lepore.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Niet alleen VS, ook Europa. En Nederland. Wordt met de marginalisering van de publieke omroep alleen maar groter.
Ik word ook heel naar van hoe zo een RTL nu alles goed praat...
https://www.rtl.nl/nieuws(...)den-tot-klagen-onder
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-niet-kon-overtuigen
Het normaliseren is echt aan volle gang, met daarbij een speciale rol voor het hypercommerciele medialandschap en de eigenaren.
Alsof de VS zelf niet enorm veel economisch belang heeft bij een stabiele wereldhandel. Bleek ook wel dat er prima te onderhandelen viel over de belastingen die geheven zouden gaan worden over EU-goederen.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zoals ik zeg heeft Trump andere wegen en dat geldt voor al deze zaken. NAVO onklaar maken of tandeloos is niet zo moeilijk hoor. Hoef je niet formeel voor uit te treden.
Jouw mening is niet gekleurd?quote:Op woensdag 6 november 2024 17:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voornamelijk heel veel 1 kant op gekleurde "meningen" en oproepen tot censuur van X.
Het zou niet slim zijn van Trump.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof de VS zelf niet enorm veel economisch belang heeft bij een stabiele wereldhandel. Bleek ook wel dat er prima te onderhandelen viel over de belastingen die geheven zouden gaan worden over EU-goederen.
Nog los van de wapenhandel waar Trump zijn industrie-vriendjes zelf bij betrokken zijn. Die gaat echt de band met de EU niet op het spel zetten door de NAVO buitenspel te zetten.
Natuurlijk wel, maar ik ben geen "pers" en ik heb me altijd uitgesproken tegen censuur, van welke kant dan ook.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Jouw mening is niet gekleurd?
Ja en een hoop puur op sensatie gerichte bullshit. Sla het AD maar eens open. De berichtgeving rondom de oorlog in Oekraïne is ronduit lachwekkend.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voornamelijk heel veel 1 kant op gekleurde "meningen" en oproepen tot censuur van X.
Volkskrant is ook lachwekkend elke keer weerquote:Op woensdag 6 november 2024 17:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja en een hoop puur op sensatie gerichte bullshit. Sla het AD maar eens open. De berichtgeving rondom de oorlog in Oekraïne is ronduit lachwekkend.
Radicaal rechtse wappies in deze reeks verwijten DPG-media dat ze 'nepnieuws' verspreiden en jij claimt dat ze extreem-rechts groot maken.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Extreem-rechts groot maken. De balans net zo door laten slaan als in België. Een Belgisch politiek landschap mogelijk maken.
Zelfs wanneer je kritisch schrijft over extreem-rechts laat je dan dingen weg (bijvoorbeeld connectie Wilders - Assad) of neem je hun denkramen en frames over. En heel erg begripvol doen natuurlijk.
Denk dat het wel meevalt, je treft in dit topic natuurlijk ook de mensen aan die zich ervoor interesseren en een stevige mening hebben. Er zijn er ook genoeg die de aardappels aan het schillen zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:18 schreef Breekfast het volgende:
Je merkt alleen aan dit topic al wel dat ook onze samenleving uiteen aan het vallen is in twee kampen. Het ene kamp geeft de woke-cultuur daarvan de schuld, het andere kamp extreemrechts. En over basale feiten worden we het al niet meer eens.
Exact en een oorlog op het Europese vasteland zou desastreus voor iedereen zijn. Ook al "zit er een oceaan tussen en is het niet Amerika zijn probleem" .quote:Op woensdag 6 november 2024 17:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zou niet slim zijn van Trump.
Als we niet meer samenwerken, kunnen we ook net zo goed straaljagers of wapensystemen uit Zweden of Frankrijk bestellen.
Er worden van hogerhand rechtse hoofdredacteuren benoemd. Die worden dan dmv bonussen goed beloond.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Radicaal rechtse wappies in deze reeks verwijten DPG-media dat ze 'nepnieuws' verspreiden en jij claimt dat ze extreem-rechts groot maken.
In werkelijkheid proberen journalisten gewoon zo goed als mogelijk hun werk te doen en nieuws te brengen aan de hand van feiten. Daar zit geen agenda achter.
Maar goed, ik heb het wel weer gezien voor vandaag.
Veel mensen lijken een bepaalde mildheid en nuance kwijt te raken ja.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:18 schreef Breekfast het volgende:
Je merkt alleen aan dit topic al wel dat ook onze samenleving uiteen aan het vallen is in twee kampen. Het ene kamp geeft de woke-cultuur daarvan de schuld, het andere kamp extreemrechts. En over basale feiten worden we het al niet meer eens.
Tweederde van de Nederlanders maakt zich grote zorgen om polarisatie en extremisme dus ik geloof niet dat het wel meevalt.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Denk dat het wel meevalt, je treft in dit topic natuurlijk ook de mensen aan die zich ervoor interesseren en een stevige mening hebben. Er zijn er ook genoeg die de aardappels aan het schillen zijn.
Ik vind dat je er nogal luchtig over doet. Alsof de jaren 2016-2020 voor herhaling vatbaar zijn. Die jaren hebben een reeks aan (internationale) schade veroorzaakt. Zowel voor de democratie binnenlands (aantoonbaar!), met een golf aan binnenlands geweld en rechts-terrorisme, als de Russische ambities. Gorbatsjov zei dat nota bene zelf ook - en Kremlin fluisteraar Doegin.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Exact en een oorlog op het Europese vasteland zou desastreus voor iedereen zijn. Ook al "zit er een oceaan tussen en is het niet Amerika zijn probleem" .
Tav Ukraine ligt het waarschijnlijk gecompliceerder maar die gaat Putin qua NAVO echt niet op slechte ideeën brengen.
Voor de dagen dat hij aan het golfen is, zal ik hem vrijpleiten.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:21 schreef Repentless het volgende:
Nou, dat wordt weer vier jaar lang alles dat verkeerd gaat wel direct aan Trump toeschrijven en alles dat goed gaat als resultaat van Bidens eerdere beleid betitelen. En dan daar dan lekker over discussiëren zonder dat het ooit eens wordt met elkaar. Ik kijk ernaar uit.
Bovendien zijn er ook genoeg plekken waar normaal discussie er wordt gevoerd. Het internet is echter ook een plek waar de grootste kampjesschreeuwers rondlopen.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Denk dat het wel meevalt, je treft in dit topic natuurlijk ook de mensen aan die zich ervoor interesseren en een stevige mening hebben. Er zijn er ook genoeg die de aardappels aan het schillen zijn.
Lees jij überhaupt wel eens een krant van hun hand fysiek of papier?quote:Op woensdag 6 november 2024 17:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Radicaal rechtse wappies in deze reeks verwijten DPG-media dat ze 'nepnieuws' verspreiden en jij claimt dat ze extreem-rechts groot maken.
In werkelijkheid proberen journalisten gewoon zo goed als mogelijk hun werk te doen en nieuws te brengen aan de hand van feiten. Daar zit geen agenda achter.
Maar goed, ik heb het wel weer gezien voor vandaag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |