Ik merk juist vaak dat de NOS zo krampachtig niet-links wil overkomen, dat ze de overdreven vaak het rechtsere geluid laten horen (In de retoriek, in de voxpop..)quote:Op woensdag 6 november 2024 17:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, de NOS verslaat natuurlijk wel het nieuws en bij een op het eerste gezicht neutrale uiteenzetting van feiten kan natuurlijk ook een bias optreden in welke bronnen er worden gebruikt, woordkeuze, thematiek etc.
Wat? Heb ik iets gemist wie heeft wie bedreigt?quote:Op woensdag 6 november 2024 18:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Iedereen zit elkaar maar op te jutten inderdaad.
Kijk dat wij dat hier doen, maar je hebt op X en Telegram amper moderatie en mensen roepen de meest vreselijke dingen. Net als die gasten die die FOK!er dreigde om te leggen die geloofden compleet in hun eigen bullshit en waren bereid het 'recht' in eigen handen te nemen om hem kapot te maken.
Denk dat de reactie in deze reeks zoiets was:quote:Op woensdag 6 november 2024 17:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik wilde jullie dit niet onthouden, ik moest er zelf wel om lachen.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik zou het met graagte lezen hoor. Ik wil zeker niet beweren dat ik het altijd met @Klopkoek eens ben, maar hij heeft toch altijd een verfrissende en goed gedocumenteerde kijk op de zaken. Dat is al veel meer dan ik van mening opiniemaker kan zeggen!quote:Op woensdag 6 november 2024 17:59 schreef Hexagon het volgende:
Kun je al die energie niet steken in een eigen medium @:klopkoek. Met zoveel tijd als je erin steekt is dat snel een succes.
Ook niet helemaal objectief, er is met mij prima een discussie aan te gaan, maar bij "jij bent domrechts en ik ben links dus alles wat ik lees en vind is de waarheid" ga ik wel een beetje op FOK! tilt jaquote:Op woensdag 6 november 2024 17:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Weinig toontjes meer onuitstaanbaar dan de jouwe maar dat is blijkbaar heel populair.
JAM probeert in tegenstelling tot jij bijvoorbeeld wel elke discussie open aan te gaan. Maar dat is dan blijkbaar een toon die niet kan. Nee dan Trump die heeft zo'n fijne toon geweldig dat hij wint.
Bradge of zo door dat Looij kartel. Heb aan het begin meegelezen maar die leefden echt in hun eigen alternatieve realiteit. En zo zal je duizenden van die enge groepjes hebben.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat? Heb ik iets gemist wie heeft wie bedreigt?
Nou ja, daar verschillen we dan over van meningquote:Op woensdag 6 november 2024 18:00 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik wil ook helemaal niet ontkennen dat er gekleurde journalisten zijn. Nee, die zijn er te over. Dat is zelfs goed. Ik wil alleen zeggen dat het door de bank genomen, zeker in Nederland en bij de Nederlandse publieke omroep, goed meevalt. Die zijn zeker niet heel uitgesproken links of rechts. Dat gaat trouwens niet alleen over welke opinies ze publiceren, maar ook over welke onderwerpen ze selecteren, e.d.
Hoe kan dat nou, de media heeft geen agenda lees ik netquote:
Nou, dat is toch niet de indruk die ik achter had willen laten hoor. Ik houd er eigenlijk maar heel weinig meningen op na. Bepaalde dingen echter, zoals dat de nieuwe abortuswetgeving in de VS tot meer doden onder vrouwen (en ook pasgeborenen heeft geleid), dat is gewoon een feit. Doe daar verder mee wat je wil, maar desgevraagd naar mijn mening, zou ik zeggen: 'Misschien is dat toch niet zo'n goed idee.' Maakt mij dat dan heel erg links en jou dan heel erg domrechts? Doe ik daarmee een of andere claim op een hogere en ultieme waarheid?quote:Op woensdag 6 november 2024 18:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ook niet helemaal objectief, er is met mij prima een discussie aan te gaan, maar bij "jij bent domrechts en ik ben links dus alles wat ik lees en vind is de waarheid" ga ik wel een beetje op FOK! tilt ja.
Het is net andersom. Het is namelijk aan de linkerkant van het politieke spectrum waar de grenzen tussen feiten en fictie zijn gaan vervagen de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:46 schreef JAM het volgende:
[..]
Het probleem is ook natuurlijk een beetje dat als je niet alles wat een politicus roept voor zoete koek slikt en je verslaggeving op feiten baseert in plaats van wat men 'aanvoelt', je dan al snel in de voeten geschoven wordt dat je links bent, niet?
Alleen overlast door mensen met een migratieachtergrond is geen relatief klein probleem, het is een groot probleem.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:52 schreef Elan het volgende:
Ik vind het erger als kranten een relatief klein probleem bijvoorbeeld overlast door asielzoekers enorm gaan uitvergroten door termen als "asiel drama" boven hun artikelen gaan zetten en daarmee de Henks en Ingrids van deze wereld het gevoel geven dat er binnenkort minstens een burgeroorlog staat uit te breken.
Ik word moe van het 'Linkse media' fabeltje. Grootste kranten zijn Telegraaf en AD (en die duiders schuiven ook aan bij TV en radio). Grootste opinieblad is EW.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:01 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik zou het met graagte lezen hoor. Ik wil zeker niet beweren dat ik het altijd met @:klopkoek eens ben, maar hij heeft toch altijd een verfrissende en goed gedocumenteerde kijk op de zaken. Dat is al veel meer dan ik van mening opiniemaker kan zeggen!
Speaking of which, die heb ik ook al een tijd niet meer gezien hier.quote:
Komt dat ook niet deels voor dat de PVV bijvoorbeeld zelf al jarenlang weigert om bij programma's van de NPO aan te schuiven? Ik hoor toch vaak dat riedeltje van: '... maar gaven aan niet te willen reageren.'- voorbij komen.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, daar verschillen we dan over van mening.
Ik zie, zeker bij de NPO, een enorme voorkeur voor in dit geval Kamala en de Democraten en in NL nodigen ze vrijwel alleen D66/PvdA/GL etc uit aan tafels (diversiteitswatch op X houdt dat bij).
Praise the Lord.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Speaking of which, die heb ik ook al een tijd niet meer gezien hier.
Die is er mee gestopt met dank aan de feministische beweging alhier.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Speaking of which, die heb ik ook al een tijd niet meer gezien hier.
Ik zie juist in deze reactie een vervaging van de grens tussen feiten en fictie.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is net andersom. Het is namelijk aan de linkerkant van het politieke spectrum waar de grenzen tussen feiten en fictie zijn gaan vervagen de afgelopen jaren.
Het is dan ook hier waar men zich er bijvoorbeeld inmiddels ook van heeft laten overtuigen dat het menselijk geslacht geen kwestie van de menselijke biologie, maar een kwestie van subjectieve gevoelens is.
En waar echte problemen zoals bijvoorbeeld migratieproblematiek, worden weggezet als niet-bestaand. Als het bij zulke basale kwesties al misgaat, dan is de kritiek natuurlijk terecht.
Zou men zich aan deze kant wat meer met de daadwerkelijke problemen bezighouden die bij de mensen leven, dan zouden zulke partijen het politiek ook stukken beter doen en had bijvoorbeeld Harris vannacht niet afgetekend verloren van Trump.
[..]
Alleen overlast door mensen met een migratieachtergrond is geen relatief klein probleem, het is een groot probleem.
Enig idee hoeveel migranten er in NL zijn?quote:Op woensdag 6 november 2024 18:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is net andersom. Het is namelijk aan de linkerkant van het politieke spectrum waar de grenzen tussen feiten en fictie zijn gaan vervagen de afgelopen jaren.
Het is dan ook hier waar men zich er bijvoorbeeld inmiddels ook van heeft laten overtuigen dat het menselijk geslacht geen kwestie van de menselijke biologie, maar een kwestie van subjectieve gevoelens is.
En waar echte problemen zoals bijvoorbeeld migratieproblematiek, worden weggezet als niet-bestaand. Als het bij zulke basale kwesties al misgaat, dan is de kritiek natuurlijk terecht.
Zou men zich aan deze kant wat meer met de daadwerkelijke problemen bezighouden die bij de mensen leven, dan zouden zulke partijen het politiek ook stukken beter doen en had bijvoorbeeld Harris vannacht niet afgetekend verloren van Trump.
[..]
Alleen overlast door mensen met een migratieachtergrond is geen relatief klein probleem, het is een groot probleem.
Hier geloof ik weinig van. Hij werd op nagenoeg ieder subforum uitgelachen.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Die is er mee gestopt met dank aan de feministische beweging alhier.
Wat een onzin, blijkt dat die diversiteitswatch ook net zo gekleurd is. Je kon tijdenlang geen tv aanzetten of je had wel Caroline aan een tafel. Vrijwel dagelijks, ook de NPO. Zelfde voor VVD'ers en Pieter omzigt zag je voor z'n burnout ook overal.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik zie, zeker bij de NPO, een enorme voorkeur voor in dit geval Kamala en de Democraten en in NL nodigen ze vrijwel alleen D66/PvdA/GL etc uit aan tafels (diversiteitswatch op X houdt dat bij).
Dat hebben ze na Fortuyn wel een tijdje gedaan (volgens mij op last van Hans Laroes) maar ik had het idee dat ze daar wel een beetje van teruggekomen zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:00 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik merk juist vaak dat de NOS zo krampachtig niet-links wil overkomen, dat ze de overdreven vaak het rechtsere geluid laten horen (In de retoriek, in de voxpop..)
Ik pak er even twee tussenuit: als het aankomt op die biologie... dat heeft niet zoveel te maken met subjectieve gevoelens want er zijn genoeg afwijkingen (ik gebruik dat hier in de zin van dat het afwijkt van de norm, in plaats van een waardeoordeel te scheppen, laat dat duidelijk zijn) die dat prima verklaren, zoals het syndroom van Klinefelter, maar goed, misschien niet de interessante discussie. Misschien is het interessanter om te vragen: '... ook al zijn dat subjectieve gevoelens (dat zijn gevoelens altijd, trouwens), wat doet dat er dan toe? Waarom is het voor een ander zo belangrijk om iemand die gevoelens te miszeggen? Hoe heb jij daar nu last van en waarom is dat zo belangrijk voor je?quote:Op woensdag 6 november 2024 18:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |