abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215499477
Kamala was niet Biden en niet Trump. Dat had genoeg moeten en kunnen zijn, maar was het inderdaad niet.
Ik vond haar sterker dan verwacht maar overduidelijk was het totaalplaatje lang niet goed genoeg.
Uiteindelijk is het probleem ook gewoon dat de Democraten vaak een te beperkt alternatief voor de Republikeinen produceren. Ja Biden wilde een klein beetje naar links opschuiven om stemmen te winnen maar ook de democraten willen lang niet hard genoeg de grote bedrijven en de rijken aanpakken.
De Democraten zouden nooit een kandidaat runnen zo extreem als Trump. Nee dan kunnen ze zogenaamd nooit genoeg stemmen halen, maar nu halen ze juist niet genoeg stemmen met hun shitty middle of the road kandidaten.
  woensdag 6 november 2024 @ 18:27:30 #177
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215499481
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Deze fout kunnen ze ook niet meer maken want nu komen er gewoon primaries en zijn mensen zoals Harris volstrekt kansloos.
Als de media 2 jaar geleden eerlijk was geweest over Biden dan was er allang een beweging bij de democraten ontstaan om Biden te vervangen. Kortom er was genoeg tijd voor primaries en met een goede kandidaat hadden ze een sterke kans gemaakt tegen Trump die helaas toch ook een gemankeerde kandidaat is.
Het blijft toch verwonderlijk dat men in een land als de VS met toch een redelijke grote bevolking niet twee andere mensen voor dat ambt kan vinden. Ik bedoel, ik weet nu even niet wie onze cvdK in Zeeland is, maar ik ga er gemakshalve vanuit dat dat een stuk vaardiger bestuurder en integerder persoon is dan Trump.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  Forum Admin woensdag 6 november 2024 @ 18:27:35 #178
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215499482
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:22 schreef JAM het volgende:

[..]
Ligt er vooral aan welke kant dat midden dan opschuift, moet ik daaraan toevoegen. De VS (ook op plekken waar Harris toch met vrij ruime cijfers gewonnen heeft) is toch weer behoorlijk naar rechts opgeschoven. Dat lijkt me geen goede ontwikkeling. De GOP zal toch ook wel wat water bij de wijn mogen doen om dat land nog enigszins bestuurbaar te houden.
Het land is diep, diep gepolariseerd. Dat gaat niet minder zijn na 4 jaar Trump, niet bepaald een bruggenbouwer. De rare reflex om dan nog maar dieper de hakken in het zand te steken is geen goede. Het beeld van drammerige kortharige dwingelandjes komt niet uit de lucht vallen. Ik sluit mijn ogen niet voor de activistische kant van de democraten. Die zijn namelijk geen haar beter dan MAGA F-150 ar15 schreeuwlelijken en hebben samen er voor gezorgd dat er geen midden meer over is.

Althans, dat is er wel, maar het is gemarginaliseerd. Zie je hier toch ook? Je wordt adhv een paar summiere posts in een kamp ingedeeld (en da's toevallig elke net het kamp waar de tegenstander het niet mee eens is) om er vervolgens buiten context allemaal rare onzin bij te slepen -want je bent toch democraat/links?-

Hemeltergend vind ik het.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_215499484
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:22 schreef JAM het volgende:

[..]
Ligt er vooral aan welke kant dat midden dan opschuift, moet ik daaraan toevoegen. De VS (ook op plekken waar Harris toch met vrij ruime cijfers gewonnen heeft) is toch weer behoorlijk naar rechts opgeschoven. Dat lijkt me geen goede ontwikkeling. De GOP zal toch ook wel wat water bij de wijn mogen doen om dat land nog enigszins bestuurbaar te houden.
We zullen gaan zien hoe het gaat lopen, voor de GOP lijkt het mij verstandig om een gematigde koers te varen zodat 2028 niet in gevaar komt.
Overigens is bijvoorbeeld iemand als Vance echt niet zo ver op rechts als men je laat geloven. Volgens mij was het Maarten van Rossem zelfs die claimde dat je met Vance nog goed zaken zou kunnen doen.
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 18:28:05 #180
5428 crew  miss_sly
pi_215499492
quote:
10s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:21 schreef HeatWave het volgende:
Komop, we kunnen nu toch wel massaal toegeven dat Kamala gewoon nooit echt populair is geweest, hoe graag ze die indruk probeerden te geven overal.

Deze fout maken de Democraten nooit meer natuurlijk, dit was gewoon een slachting....
Ik weet niet of ze niet echt populair is geweest, maar ze wist geen goede boodschap over te brengen. En dat wist de Trump-campagne wel. Met heel simpele middelen, hoorde ik vanochtend. Gewoon borden met 'Trump will secure border, Harris will open border' en 'Trump will fix it' zonder uit te leggen wat en hoe er dan gefixt wordt. Mensen wilden die eenvoudige boodschap horen en dat hebben ze dus heel slim gedaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Forum Admin woensdag 6 november 2024 @ 18:28:44 #181
pi_215499499
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]
We zullen gaan zien hoe het gaat lopen, voor de GOP lijkt het mij verstandig om een gematigde koers te varen zodat 2028 niet in gevaar komt.
Overigens is bijvoorbeeld iemand als Vance echt niet zo ver op rechts als men je laat geloven. Volgens mij was het Maarten van Rossem zelfs die claimde dat je met Vance nog goed zaken zou kunnen doen.
Ja, GOP is zo'n beetje compleete geMAGA'd en het aankomende dus kabinet ook. Dat gaat het niet worden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_215499505
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:10 schreef Elan het volgende:

[..]
Enig idee hoeveel migranten er in NL zijn?

Dat is in Amerika niet anders, de hele economie zou in mekaar donderen als Trump daadwerkelijk alle illegalen zou deporteren.
Dat zullen we dan de komende jaren wel zien. De economie deed het anders uitstekend onder Trump, zonder de miljoenen illegalen die er de afgelopen jaren bij zijn gekomen.
quote:
5s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:11 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik pak er even twee tussenuit: als het aankomt op die biologie... dat heeft niet zoveel te maken met subjectieve gevoelens want er zijn genoeg afwijkingen (ik gebruik dat hier in de zin van dat het afwijkt van de norm, in plaats van een waardeoordeel te scheppen, laat dat duidelijk zijn) die dat prima verklaren, zoals het syndroom van Klinefelter, maar goed, misschien niet de interessante discussie. Misschien is het interessanter om te vragen: '... ook al zijn dat subjectieve gevoelens (dat zijn gevoelens altijd, trouwens), wat doet dat er dan toe? Waarom is het voor een ander zo belangrijk om iemand die gevoelens te miszeggen?' Hoe heb jij daar nu last van en waarom is dat zo belangrijk voor je?
Aangeboren afwijkingen (zoals Klinefelter of Turner) hoeven natuurlijk niet te worden aangegrepen om de genderideologie te rechtvaardigen. Dat er kinderen worden geboren met één teen te veel of te weinig wil ook niet zeggen dat het aantal tenen van de mens een spectrum betreft. We weten heel goed wat daarin normaal is en wat niet.

En dit is een belangrijke aangelegenheid omdat het simpelweg met de realiteit te maken heeft. En de realiteit is nu eenmaal dat het menselijk geslacht binair is, het geslacht (man of vrouw) is onveranderlijk en de natuur bepaald welke van de twee jij bent en niet jouw subjectieve belevingswereld.

Aan de linkerkant van politieke spectrum zien we dat er een consensus is ontstaan dat het menselijk geslacht een subjectieve kwestie is. Dit waar jij claimt dat men hier juist van de feiten is. Daarom geef ik dan ook aan dat als het bij zulke basale dingen al misgaat, dan is het feitelijke karakter binnen deze politieke affiliatie juist ver te zoeken.
quote:
5s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:11 schreef JAM het volgende:
Verder, over die immigratie: ook links erkent die problemen. Links heeft daar doorgaans alleen andere ideeën over hoe dat op te lossen. Het is niet zo, zoals dat rechts dat graag wil spinnen, dat elke linkse politicus 'de grenzen wagenwijd open wil zetten'. Integendeel, als er een partij is die de afgelopen 10, 20, 40 jaar wel heeft gehamerd op een strenger immigratiebeleid - hoewel we nu een uitstapje maken naar Nederlands - is het wel de SP.

Je moet je dus even vragen, is het echt wel zo dat 'links' feit en fabel niet meer uit elkaar kan halen, of is dat vooral wat men van rechterzijde over links beweert?
Als links deze problemen zou erkennen, waarom zijn er dan zo ontzettend veel illegale migranten binnengekomen tijdens het presidentschap van Biden? En waarom zien we Westerse linkse partijen die de migratie niet willen afremmen maar juist verder faciliteren en het rechtse partijen kwalijk nemen als zij dit wel willen doen?

We zien zelfs dat velen aan de linkerkant van het politieke spectrum dit probleem bagatelliseren en noemen het ook geregeld 'fophef' dat rechts zich hier druk over maakt. In andere gevallen wordt het weggezet als 'racisme', 'xenofobie' of 'Islamofobie'.

Dat is dus iets heel anders dan deze problemen erkennen en willen aanpakken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 6 november 2024 @ 18:29:46 #183
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215499511
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:28 schreef miss_sly het volgende:
Gewoon borden met 'Trump will secure border, Harris will open border' en ||#Trump will fix it||# zonder uit te leggen wat en hoe er dan gefixt wordt.
Terwijl dit, kan niet vaak genoeg herhaald worden, precies andersom was.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215499515
Newsom vs. DeSantis in 2028. U las het hier als eerste.
De enige echte.
pi_215499521
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja, GOP is zo'n beetje compleete geMAGA'd en het aankomende dus kabinet ook. Dat gaat het niet worden.
We zullen het zien, ik denk niet dat de soep zo heet gegeten word. Bovendien is 4 jaar niet genoeg natuurlijk dus men kijkt ook alvast naar de toekomst. Het verstandigste wat ze kunnen doen is een gematigd beleid met het oog op de toekomst.
pi_215499535
quote:
10s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Zou Harris in haar speech aankondigen dat ze he over 4 jaar weer wil proberen? Omdat ze nu verloor omdat ze het pas zo laat werd.
Waarom zouden ze haar naar voren brengen. Vorige verkiezingen eindigde ze laatste in de voorverkiezingen. Nu verliest ze ook, waarbij ze in geen enkele staat beter dan Biden deed.
  woensdag 6 november 2024 @ 18:31:36 #187
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215499536
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:27 schreef JAM het volgende:

[..]
Het blijft toch verwonderlijk dat men in een land als de VS met toch een redelijke grote bevolking niet twee andere mensen voor dat ambt kan vinden. Ik bedoel, ik weet nu even niet wie onze cvdK in Zeeland is, maar ik ga er gemakshalve vanuit dat dat een stuk vaardiger bestuurder en integerder persoon is dan Trump.
Die zijn er wel, maar die zijn niet rijk en machtig genoeg. Tot dusver de grootste democratie. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  Forum Admin woensdag 6 november 2024 @ 18:31:38 #188
pi_215499537
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
We zullen het zien, ik denk niet dat de soep zo heet gegeten word. Bovendien is 4 jaar niet genoeg natuurlijk dus men kijkt ook alvast naar de toekomst. Het verstandigste wat ze kunnen doen is een gematigd beleid met het oog op de toekomst.
Dat zou het meest verstandige zijn, eens. Ik zie het wat somberder in.
pi_215499548
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 17:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Koos je bent een aardige kerel maar als je de overwegend linkse bias niet ziet in de media en journalistiek dan is het wel een beetje cognitieve dissonantie hoor.
Als ik voor de Volkskrant een stuk schrijf over Trump waarin ik vermeld dat hij zijn VP in 2020 opriep de verkiezingsuitslag niet te certificeren en dat zijn aanhangers het Capitool bestormden, aangejaagd door Trumps leugens over stembusfraude, is er volgens jou dan sprake van een 'linkse bias'?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 november 2024 @ 18:32:57 #190
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215499550
quote:
2s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:29 schreef Rnie het volgende:
DeSantis heeft het charisma van een ovenwant, geen haar op mijn hoofd dit ziet gebeuren.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 6 november 2024 @ 18:32:59 #191
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215499551
quote:
10s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Zou Harris in haar speech aankondigen dat ze he over 4 jaar weer wil proberen? Omdat ze nu verloor omdat ze het pas zo laat werd.
Ik denk niet dat ze over vier jaar nog genomineerd wordt.
pi_215499554
Nu aan anaalyse bij RTL Boulevard.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 18:33:54 #193
5428 crew  miss_sly
pi_215499560
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Terwijl dit, kan niet vaak genoeg herhaald worden, precies andersom was.
Ja, maar dat kregen de democraten dus niet voldoende over het voetlicht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215499580
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het zal afhangen van met wie Trump zich straks omringt. Acht jaar geleden bestond zijn kabinet voor een groot deel uit streng-conservatieve, maar gematigde Republikeinen. Overwegend verstandige mensen.

Als hij z'n kabinet vult met maga-gekkies, dan zie ik het somber in.
pi_215499590
quote:
10s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Kamala was niet Biden en niet Trump. Dat had genoeg moeten en kunnen zijn, maar was het inderdaad niet.
Ik vond haar sterker dan verwacht maar overduidelijk was het totaalplaatje lang niet goed genoeg.
Uiteindelijk is het probleem ook gewoon dat de Democraten vaak een te beperkt alternatief voor de Republikeinen produceren. Ja Biden wilde een klein beetje naar links opschuiven om stemmen te winnen maar ook de democraten willen lang niet hard genoeg de grote bedrijven en de rijken aanpakken.
De Democraten zouden nooit een kandidaat runnen zo extreem als Trump. Nee dan kunnen ze zogenaamd nooit genoeg stemmen halen, maar nu halen ze juist niet genoeg stemmen met hun shitty middle of the road kandidaten.
Blijft een leuke rubriek dit. Biden was de meest middle of the road kandidaat in 2020 en won zowel de primaries als verrassend makkelijk de verkiezingen. Tegen Trump.
pi_215499594
quote:
15s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het land is diep, diep gepolariseerd. Dat gaat niet minder zijn na 4 jaar Trump, niet bepaald een bruggenbouwer. De rare reflex om dan nog maar dieper de hakken in het zand te steken is geen goede. Het beeld van drammerige kortharige dwingelandjes komt niet uit de lucht vallen. Ik sluit mijn ogen niet voor de activistische kant van de democraten. Die zijn namelijk geen haar beter dan MAGA F-150 ar15 schreeuwlelijken en hebben samen er voor gezorgd dat er geen midden meer over is.

Althans, dat is er wel, maar het is gemarginaliseerd. Zie je hier toch ook? Je wordt adhv een paar summiere posts in een kamp ingedeeld (en da's toevallig elke net het kamp waar de tegenstander het niet mee eens is) om er vervolgens buiten context allemaal rare onzin bij te slepen -want je bent toch democraat/links?-

Hemeltergend vind ik het.
Wil je beweren dat Kamala niet gewoon midden is? Als je denkt dat zij ver op links zit heb ik nieuws voor je. Ver op links heb je mensen zoals Bernie, die dus nooit de presidentskandidaat van de democraten mogen worden. Omdat de democraten in tegenstelling tot de Republikeinen zulke geluiden nooit gehoor geven. Dat zouden ze juist wel moeten doen. Als de Democraten ook gaan polariseren zullen ze veel meer succes hebben.
  Forum Admin woensdag 6 november 2024 @ 18:36:34 #197
pi_215499596
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zelfde met de groeiende economie en de inflatie..

Ik wilde nog wel eens in gaan op Amerikanen die het over ''Biden en inflatie'' hadden. Als je dan vermeldde dat de inflatie in Europa (en zeker Nederland) minstens zo erg is geweest bleef het eigenlijk altijd stil, omdat dat niet bij hun wereldbeeld paste.
pi_215499602
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wil je beweren dat Kamala niet gewoon midden is? Als je denkt dat zij ver op links zit heb ik nieuws voor je. Ver op links heb je mensen zoals Bernie, die dus nooit de presidentskandidaat van de democraten mogen worden. Omdat de democraten in tegenstelling tot de Republikeinen zulke geluiden nooit gehoor geven. Dat zouden ze juist wel moeten doen. Als de Democraten ook gaan polariseren zullen ze veel meer succes hebben.
Nog zo'n leuke rubriek, de Democraten moeten nóg meer impopulaire extreem-linkse onzin verkondigen, dan gaan ze echt winnen :D
  woensdag 6 november 2024 @ 18:37:29 #199
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215499604
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Komt ook omdat ze in VS zo'n beetje de beste media ter wereld hebben maar wel een enorme kwaliteitsvariantie, en het klootjesvolk maakt geen gebruik van van die top en kijkt en leest alleen rommel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215499606
quote:
2s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:29 schreef Rnie het volgende:
De Dems kunnen beter een Josh Shapiro of Andrew Beshear naar voren schuiven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')