abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 november 2024 @ 19:05:10 #251
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215499970
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Ben benieuwd wat Musk gaat krijgen voor zijn hulp aan de campagne van Trump.
Trump is namelijk een 'transactionist': Voor wat hoort wat.
Belastingdeals, exclusieve deals met NASA, een semi-elektrische auto-monopolie in de VS omdat Trump alle buitenlandse bedrijven buiten de deur gaat houden - er is genoeg te verzinnen toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215499974
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dat er na een keiharde faal van de zoveelste middle of the road politicus
Joe Biden won de primaries en het presidentschap en is nog president tot 20 januari 2025.

Oh, en onder zijn leiderschap behield de partij de Senaat. De kandidaten die daar wonnen waren ook 'middle of the road'.
pi_215499991
quote:
5s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:12 schreef JAM het volgende:
Even een leuke What if?-tussendoor. Stel dat men nu enkele maanden geleden Buttigieg naar voren zou hebben geschoven in plaats van Harris. Hoe zouden de kansen dan hebben gelegen?
Dat zullen we nooit weten.

We kunnen nu achteraf (en ik had het vooraf ook al gezegd) wel vaststellen dat Harris geen aansprekende kandidaat is.

Maar of Buttigieg in 106 dagen genoeg mensen had kunnen enthousiasmeren blijft de vraag.

Vergeet niet dat Trump een goede verkoper is, in de jaren '80 bouwde hij zijn imago al op als succesvol zakenman. Later kwam dan nog The Apprentice en een daadwerkelijkheid presidentschap.
pi_215499998
quote:

[..]
Flinke deregulatie, subsidies, een verbod op vakbonden en wellicht compensatie voor de aankomende ondergang van Tesla?
pi_215500001
quote:
5s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:12 schreef JAM het volgende:
Even een leuke What if?-tussendoor. Stel dat men nu enkele maanden geleden Buttigieg naar voren zou hebben geschoven in plaats van Harris. Hoe zouden de kansen dan hebben gelegen?
Wat bedoel met met 'naar voren hebben geschoven'?
  Forum Admin woensdag 6 november 2024 @ 19:08:16 #256
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215500006
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Precies we zien dat je zo verkiezingen wint. Mensen hebben zich over laten halen door het wij weten beter toontje. Biden was president, Trump wist het beter en nu is Trump president. Zijn we het hier al oneens?

Ook in Nederland. Wilders weet altijd het beste van iedereen wat het volk wil.
Ik wil graag verkiezingen winnen. Dus zeg ik neem dat over, zet ook de hakken in het zand. Doe wat je moet doen om te winnen. Dat is dus niet wat Harris deed een beetje proberen in het midden te blijven, iedereen proberen mee te nemen.
Ik noem je extreem rechts omdat je zo keihard de realiteit ontkent. Je zegt dat extreme mensen niet winnen of mensen overhalen. Terwijl Trump extreem is en overduidelijk wint en mensen overhaalt. Omdat je naar zeer links wijst als schuldige, terwijl extreem-links uberhaupt geen partij was in deze. Die groep heeft juist heel weinig invloed bij de Democraten. Bernie was 8 jaar geleden van die vleugel nog het meest dichtbij een gooi mogen doen naar het presidentsschap.
Dat er na een keiharde faal van de zoveelste middle of the road politicus met Kamala de Democraten hun strategie van de afgelopen 20 jaar moeten herhalen. Tja dat is nou juist de ezel die zich keer op keer op keer op keer aan dezelfde steen stoot.
Nee, je haalt nu populisme met dedain door elkaar. Wilders zegt wat mensen WILLEN horen. De ander zegt wat de ander meent te moeten horen. Beide zijn kut, beide hebben het gevolg dat er zwalkend prutsbeleid op tafel komt.

quote:
Terwijl Trump extreem is en overduidelijk wint en mensen overhaalt.
Op basis van gebakken lucht. Met allerlei gevaarlijke implicaties van dien. Ja dan zie ik liever een sterk onderbouwd verhaal winnen. Als je je zelf verlaagt tot het populisme van je tegenstander heb je per definitie verloren want waar sta je dan nog voor.

Bovendien zit de meeste winst in het midden, da's altijd al zo geweest. In de VS is het midden naar rechts gerend, waarom precies?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_215500015
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Joe Biden won de primaries en het presidentschap en is nog president tot 20 januari 2025.

Oh, en onder zijn leiderschap behield de partij de Senaat. De kandidaten die daar wonnen waren ook 'middle of the road'.
En Trump wint nu met extreme plannen op een veel grotere manier dan de democraten met Biden.

Maar tuurlijk extreem zijn scoort niet. Ik kan mensen die willen doen alsof Biden net zo extreem is als Trump echt niet serieus nemen. Het is niet voor niks dat in Nederland maar 20% iets in Trump ziet.....
pi_215500025
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
En Trump wint nu met extreme plannen op een veel grotere manier dan de democraten met Biden.

Maar tuurlijk extreem zijn scoort niet. Ik kan mensen die willen doen alsof Biden net zo extreem is als Trump echt niet serieus nemen.
Er is niemand die dat zegt. Jij bent alleen maar dom aan het lullen over extreem zijn terwijl Biden het tegenovergestelde was en wel won. Dus extreem zijn is echt niet nodig.

Trump wint omdat de Democraten er niemand tegenover kon zetten die de gezonde economie kon verkopen.
  woensdag 6 november 2024 @ 19:10:00 #259
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_215500027
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 12:45 schreef Origami94 het volgende:
DNC is te veel gaan gokken op vrouwen, voornamelijk witte vrouwen en abortus
Ze hadden inderdaad beter een 180 gedaan door voor de moslims te gaan :+
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 6 november 2024 @ 19:10:47 #260
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_215500036
quote:

[..]
Een cybertruck met machine guns?
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 19:11:43 #261
236264 crew  capricia
pi_215500045
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee, je haalt nu populisme met dedain door elkaar. Wilders zegt wat mensen WILLEN horen. De ander zegt wat de ander meent te moeten horen. Beide zijn kut, beide hebben het gevolg dat er zwalkend prutsbeleid op tafel komt.
[..]
Op basis van gebakken lucht. Met allerlei gevaarlijke implicaties van dien. Ja dan zie ik liever een sterk onderbouwd verhaal winnen. Als je je zelf verlaagt tot het populisme van je tegenstander heb je per definitie verloren want waar sta je dan nog voor.

Bovendien zit de meeste winst in het midden, da's altijd al zo geweest. In de VS is het midden naar rechts gerend, waarom precies?
Mundus vult decipi, ergo decipiatur

De wereld wil bedrogen zijn, dus wordt zij bedrogen.

Deze waarheid bestaat al heel lang.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Forum Admin woensdag 6 november 2024 @ 19:13:25 #262
pi_215500068
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Er is niemand die dat zegt. Jij bent alleen maar dom aan het lullen over extreem zijn terwijl Biden het tegenovergestelde was en wel won. Dus extreem zijn is echt niet nodig.

Trump wint omdat de Democraten er niemand tegenover kon zetten die de gezonde economie kon verkopen.
En het land is er niet leuker op geworden met 1 hyperactivistische partij met bizarre ideeën. Met twee krijg je nog een hele vervelende wisselwerking ook.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_215500088
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Maar tuurlijk extreem zijn scoort niet. Ik kan mensen die willen doen alsof Biden net zo extreem is als Trump echt niet serieus nemen. Het is niet voor niks dat in Nederland maar 20% iets in Trump ziet.....
En die 20% lijkt collectief op Fok te zitten. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215500090
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En het land is er niet leuker op geworden met 1 hyperactivistische partij met bizarre ideeën. Met twee krijg je nog een hele vervelende wisselwerking ook.
Tja, ik denk dat er best een kans is dat door de overwinning van Trump de hyperactivistische vleugel van de Democraten weer helemaal alles gaat overstemmen. Dan krijgen we in 2027 weer Democratische primaries met extreem-linkse mafkezen.

Die kans is kleiner dan voorheen, dat wel.
  woensdag 6 november 2024 @ 19:16:57 #265
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215500107
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Mundus vult decipi, ergo decipiatur

De wereld wil bedrogen zijn, dus wordt zij bedrogen.

Deze waarheid bestaat al heel lang.
Mensen laten zich helemaal hondsdol maken door wat tienduizenden vluchtelingen, waarvan een groot gedeelte ook weer weg gaat. Er zijn toch echt wel veel belangrijker problemen. En net als in de VS is liberal of links nu een scheldwoord geworden. Dat merk is besmet gemaakt door de kant met veel geld. Terwijl die al decennia weinig te vertellen hebben.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215500119
Overigens had Sotomayer ook al lang moeten opstappen, met Trump's mazzel zal die ook binnen nu en en 4 jaar dood neer vallen.
  Forum Admin woensdag 6 november 2024 @ 19:18:44 #267
pi_215500120
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:16 schreef Klopkoek het volgende:
Mensen laten zich helemaal hondsdol maken door wat tienduizenden vluchtelingen
En hier om een handjevol nareizigers. Heeft een kabinet de kop gekost.
pi_215500129
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

De winst zit overduidelijk niet in het midden. Dat is het hele punt. Hoe kom je erbij dat de winst in het midden zit als de presidentskandidaat die nu wint de Republikein is die het verst van het midden afstaat van alle Republikeinen tot nu toe.
Terwijl een democraat verliest die precies op het midden probeert te staan.

Ja ik zie ook het liefst een goed onderbouwd verhaal winnen, maar het wordt meer en meer duidelijk dat zoiets irrelevant is in politiek. Trump vertelt geen goed verhaal en wint. Wilders vertelt geen goed verhaal en wint. Politici die winnen zijn niet de verhalen vertellers, het zijn de verhalen verzinners.
Dat zeg ik dus dat moeten de democraten ook gaan doen. Creeër een verhaal van leugens en wat mensen graag willen horen. Maar jij houd de hele tijd een dubbele standaard aan. Waar je opeens als ik zeg, laat de democraten kopiëren wat werkt. Dan zeg je dat werkt niet.
pi_215500157
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De winst zit overduidelijk niet in het midden. Dat is het hele punt. Hoe kom je erbij dat de winst in het midden zit als de presidentskandidaat die nu wint de Republikein is die het verst van het midden afstaat van alle Republikeinen tot nu toe.
Omdat de vorige Democraat die dat deed het wel lukte. Het ligt niet alleen aan de boodschap, het ligt ook aan de boodschapper. Slappe aftreksels van Trump als DeSantis of Ramaswamy zijn ook kansloos.
pi_215500163
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Maar dat roep ik toch ook juist al maanden, dat het echt debiel is dat ze met zo'n zwakke kandidaat aan kwamen als Harris?

Hoe lastig kan het nou echt zijn om van Trump te winnen vraag ik me dan af, maar op deze manier gaat het zeker niet lukken nee :').
En toch is het lastiger van Trump te winnen omdat hij juist mensen mobiliseert die normaliter niet gaan stemmen. Je moet wel een heel goede kandidaat daar tegenover stellen die dat kan compenseren. Naamsbekendheid is dan sowieso al een must. Ik zag mensen hier bijvoorbeeld roepen dat het met Buttigieg wellicht anders was afgelopen.
Toegegeven Buttigieg is retorisch heel sterk en hij zal denk ik wel meer stemmen trekken dan Harris.
Maar is dat genoeg om iemand zo onconventioneel als Trump te verslaan?
  woensdag 6 november 2024 @ 19:21:44 #271
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215500166
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:15 schreef Monolith het volgende:

[..]
En die 20% lijkt collectief op Fok te zitten. :P
Nou zie ik de Trump-aanhang wel groeien en toenemen in Nederland (in de hand geholpen door media-duiders; de Duks, Veelos, Mensen; RTL en NPO dat geforceerd neutraal probeert te blijven). Net zoals het Fok! van 20 jaar geleden nu inmiddels de mainstream opinies van Nederland vertegenwoordigd. Het is aan het verschuiven. Vroeger waren de Republikeinen nog veel minder populair hier. Ook door de internationalisering van media treedt er een verschuiving op en de sociale media. De ideologisch geëngageerden (de veelconsumeerders) geven de muziek aan, en ook 'de elites' om het zo maar te zeggen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215500192
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:18 schreef MoreDakka het volgende:
Overigens had Sotomayer ook al lang moeten opstappen, met Trump's mazzel zal die ook binnen nu en en 4 jaar dood neer vallen.
Die is een stuk jonger dan Trump.
pi_215500211
Michigan ook naar Trump.
Is there something on your mind? Or are you just happy to sit there and watch while the paint job dries?
pi_215500220
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Mensen laten zich helemaal hondsdol maken door wat tienduizenden vluchtelingen, waarvan een groot gedeelte ook weer weg gaat. Er zijn toch echt wel veel belangrijker problemen. En net als in de VS is liberal of links nu een scheldwoord geworden. Dat merk is besmet gemaakt door de kant met veel geld. Terwijl die al decennia weinig te vertellen hebben.
Zoals ik al vaker gezegd heb; mensen als Trump, Orban, Wilders, Musk en Poetin zijn onderling lekker de wereld aan het verdelen terwijl het gepeupel zich zand in de ogen laat strooien en zich druk mag maken om asielzoekers.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 6 november 2024 @ 19:25:46 #275
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215500255
quote:
2s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zoals ik al vaker gezegd heb; mensen als Trump, Orban, Wilders, Musk en Poetin zijn onderling lekker de wereld aan het verdelen terwijl het gepeupel laat zich zand in de ogen strooien en zich druk mag maken om asielzoekers.
Een lappendeken van keizerrijkjes en zonnekoningen, net als vroeger.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_215500265
quote:

[..]
Hulp om een starship naar Mars te lanceren. Er komt denk ik een samenwerkingsverband waar Trump zijn naam aan kan verbinden. Trump is een man met veel trots en een enorme ego.
Die wil iets nalaten, iets waar hij aan herinnerd word. Het presidentschap is al een prestatie van formaat, je naam verbonden hebben aan een ruimtemissie naar Mars is de kers op de taart.
  woensdag 6 november 2024 @ 19:26:30 #277
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215500266
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ja ik zie ook het liefst een goed onderbouwd verhaal winnen, maar het wordt meer en meer duidelijk dat zoiets irrelevant is in politiek. Trump vertelt geen goed verhaal en wint. Wilders vertelt geen goed verhaal en wint. Politici die winnen zijn niet de verhalen vertellers, het zijn de verhalen verzinners.
Dat zeg ik dus dat moeten de democraten ook gaan doen. Creeër een verhaal van leugens en wat mensen graag willen horen. Maar jij houd de hele tijd een dubbele standaard aan. Waar je opeens als ik zeg, laat de democraten kopiëren wat werkt. Dan zeg je dat werkt niet.
De Harris-campagne was eveneens een onophoudelijke stroom aan leugens en verdraaiiingen. Het heeft niet gewerkt.
pi_215500273
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:23 schreef Monolith het volgende:

[..]
Die is een stuk jonger dan Trump.
Laten we hopen dat hij eerder omvalt, maar dan nog benoemt Vance natuurlijk geen liberale rechter.
pi_215500290
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
Een lappendeken van keizerrijkjes en zonnekoningen, net als vroeger.
Precies. Samenwerken moeten we niet willen met z'n allen want sOeVeReInItEit en gRenSe en de kleine landen mogen zich schikken naar de grillen van de grote.
pi_215500320
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Laten we hopen dat hij eerder omvalt, maar dan nog benoemt Vance natuurlijk geen liberale rechter.
Die Vance is al helemaal een engnek. Met Trump heb je tenminste nog het geluk dat het eigenlijk een luie ongeinteresseerde pannenkoek is. Vance is iemand die om 7uur al op kantoor zit om te werken aan de autoritaire droom.
  woensdag 6 november 2024 @ 19:30:42 #281
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215500322
quote:
2s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zoals ik al vaker gezegd heb; mensen als Trump, Orban, Wilders, Musk en Poetin zijn onderling lekker de wereld aan het verdelen terwijl het gepeupel zich zand in de ogen laat strooien en zich druk mag maken om asielzoekers.
Het is natuurlijk volkomen ondenkbaar dat een groot deel van het gepeupel dagelijks meer en meer invloed ziet van deze immigratie. Er zijn echt geen hele wijken waar de hoofddoek inmiddels standaard is ipv uitzondering, waar de agressieve fatbikers je van de stoep raggen, waar de lokale landelijke keten New York Pizza spontaan geen varkensvlees meer op het menu heeft etc etc etc.

Al dat soort dingen bestaan alleen in het hoofd van het gepeupel, is een puur populistisch verzinsel.

Helder :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 6 november 2024 @ 19:31:57 #282
330914 Sherlock_Holmes
pi_215500339
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:32 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze over vier jaar nog genomineerd wordt.
Voor alles is er een eerste keer :P
pi_215500351
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Midden zijn is ook niet nodig want Trump wint. Je kunt Trump toch moeilijk als midden neerzetten. En je kunt moeilijk doen alsof Biden door midden te zijn in het huis van afgevaardigden en in de senaat een meerderheid had. In tegenstelling tot Trump die dat wel bereikt door extreem te zijn.

Kamala verkocht gezondere economie beter dan Trump. Maar de kiezer moest haar verkooppraatje niet en dat van Trump wel. In die zin gaat het amper om het praatje. Want wat vind je dan dat Trump zo geweldig verkocht aan goede economie? Het enige wat hij zei toevallig toen ik president was hadden mensen het beter. Of tariefmuren zijn geweldig. Beide slaan nergens op.

Ik zeg verder helemaal niet zo veel over extreem zijn. Ik zeg dat de democraten een keer moeten luisteren naar linkse elementen in de partij. De democraten moeten ook een keer een verhaal als drain the swamp of make america great again gaan vertellen. Dat weigeren ze telkens te doen het is altijd; De status quo is great laten we het een klein beetje bijschaven en dan gaat hij top. De kiezer vreet dat niet.
pi_215500355
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee maar waarom zou iemand van 70 spontaan dood neervallen?

Thomas en Alito zijn ouder, Roberts nog geen jaar jonger.

Maar bovenal worden deze mensen verkozen om onafhankelijk recht te spreken, niet om politieke spelletjes te spelen, al worden ze natuurlijk wel enigzins geselecteerd op hun voorkeuren door degene die ze nomineert.
Al is haar eerste nominatie voor een DC door Bush Sr geweest.
pi_215500365
quote:
2s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Die Vance is al helemaal een engnek. Met Trump heb je tenminste nog het geluk dat het eigenlijk een luie ongeinteresseerde pannenkoek is. Vance is iemand die om 7uur al op kantoor zit om te werken aan de autoritaire droom.
twitter

https://x.com/joshwalkos/(...)DDsct5U5kKJcDXT1q1Ow

Lol nu ik dit lees moest ik ineens weer aan dit spotje denken.
pi_215500368
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar bovenal worden deze mensen verkozen om onafhankelijk recht te spreken, niet om politieke spelletjes te spelen, al worden ze natuurlijk wel enigzins geselecteerd op hun voorkeuren door degene die ze nomineert.
Wanneer was dat voor het laatst?
  woensdag 6 november 2024 @ 19:34:50 #287
330914 Sherlock_Holmes
pi_215500373
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:51 schreef Monolith het volgende:

[..]
Maar dat hele beeld dat transgenders zo'n belangrijk verkiezingsthema aan de linkerzijde zouden zijn is volstrekte kolder.

Als je dat stelt over klimaat heb je wel een punt en dan snap ik het bezwaar, maar er hoeft maar één iemand ergens in een interview zijdelings een opmerking te maken over transgenders en het is zogenaamd weer het enige waar "links" het over heeft volgens sommige types.
Kijk, als je dat zegt
Grapppig feitje, de alfabet familie hoopt nu dat dit betekent dat Hollywood gaat protesteren door de eerste transvrouw te nomineren voor een Oscar. Een man in plaats van een vrouw, get the irony? :7
pi_215500375
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2024 18:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ook niet helemaal objectief, er is met mij prima een discussie aan te gaan, maar bij "jij bent domrechts en ik ben links dus alles wat ik lees en vind is de waarheid" ga ik wel een beetje op FOK! tilt ja :).
Zoals bij nagenoeg elk topic over moslims, asielzoekers of migranten.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 6 november 2024 @ 19:35:05 #289
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215500377
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Midden zijn is ook niet nodig want Trump wint. Je kunt Trump toch moeilijk als midden neerzetten. En je kunt moeilijk doen alsof Biden door midden te zijn in het huis van afgevaardigden en in de senaat een meerderheid had. In tegenstelling tot Trump die dat wel bereikt door extreem te zijn.

Kamala verkocht gezondere economie beter dan Trump. Maar de kiezer moest haar verkooppraatje niet en dat van Trump wel. In die zin gaat het amper om het praatje. Want wat vind je dan dat Trump zo geweldig verkocht aan goede economie? Het enige wat hij zei toevallig toen ik president was hadden mensen het beter. Of tariefmuren zijn geweldig. Beide slaan nergens op.

Ik zeg verder helemaal niet zo veel over extreem zijn. Ik zeg dat de democraten een keer moeten luisteren naar linkse elementen in de partij. De democraten moeten ook een keer een verhaal als drain the swamp of make america great again gaan vertellen. Dat weigeren ze telkens te doen het is altijd; De status quo is great laten we het een klein beetje bijschaven en dan gaat hij top. De kiezer vreet dat niet.
"Yes, we can" was toch een aardig succes voor Obama.
pi_215500390
quote:

[..]

Was het maar zo. De SC is 100% partijpolitiek tegenwoordig. Er was een kans om een jonge liberale rechter te installeren en die is nu vervlogen.
pi_215500427
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

De democraten moeten ook een keer een verhaal als drain the swamp of make america great again gaan vertellen.
Ja, een beetje zoals Bernie? Die twee keer keihard verloren heeft in de primaries? Ga toch fietsen man :D

Het extreem-linkse geleuter waar Harris in 2019 nog aan meedeed is nóg minder populair dan de zwalkende campagne die ze nu voerde.
  woensdag 6 november 2024 @ 19:37:25 #292
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215500432
quote:
6s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Zoals bij nagenoeg elk topic over moslims, asielzoekers of migranten.
Wat dan ook volkomen gerechtvaardigd is inmiddels *).
Get woke, go broke!
pi_215500444
quote:
15s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wanneer was dat voor het laatst?
Nou ja, een president kan nog steeds hoog of laag springen, maar zo'n rechter zit daar gewoon voor het leven zonder dat die daar wat aan kan doen. Beslissingen zijn dan ook gewoon volledig onafhankelijk te maken.

Zoals ik zei worden ze natuurlijk wel geselecteerd op hun ideeën en eerdere uitspraken in relevante zaken, maar na hun benoeming zijn ze vrij om naar eigen goeddunken recht te spreken.
pi_215500461
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Het is natuurlijk volkomen ondenkbaar dat een groot deel van het gepeupel dagelijks meer en meer invloed ziet van deze immigratie. Er zijn echt geen hele wijken waar de hoofddoek inmiddels standaard is ipv uitzondering, waar de agressieve fatbikers je van de stoep raggen, waar de lokale landelijke keten New York Pizza spontaan geen varkensvlees meer op het menu heeft etc etc etc.

Al dat soort dingen bestaan alleen in het hoofd van het gepeupel, is een puur populistisch verzinsel.

Helder :).
Zeer valide redenen om op een extreem-rechtse partij met ondemocratische gedachtegoed te stemmen inderdaad. Echt, zeer logisch. Die verdomde hoofddoeken en woke New York Pizza ook. Wilders gaat het wel even regelen, minder, minder. En meer varkensvlees bij New York Pizza. Wat denkt die commerciële megaketen wel niet. Geld verdienen?

Compleet gestoord ben je dan, maar dat is slechts mijn bescheiden mening.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215500472
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Was het maar zo. De SC is 100% partijpolitiek tegenwoordig. Er was een kans om een jonge liberale rechter te installeren en die is nu vervlogen.
Je verwart het benoemingsproces met de wijze waarop ze vrij zijn om hun ambt naar eigen goeddunken uit te voeren. Ik heb het over het tweede, niet over het eerste.
  woensdag 6 november 2024 @ 19:41:23 #296
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215500522
quote:
10s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Zeer valide redenen om op een extreem-rechtse partij met ondemocratische gedachtegoed te stemmen inderdaad. Echt, zeer logisch. Die verdomde hoofddoeken en woke New York Pizza ook. Wilders gaat het wel even regelen, minder, minder. En meer varkensvlees bij New York Pizza. Wat denkt die commerciële megaketen wel niet. Geld verdienen?

Compleet gestoord ben je dan, maar dat is slechts mijn bescheiden mening.
Dat is fijn voor je, maar zo zien blijkbaar heel veel kiezers het, anders hadden ze niet massaal PVV gestemd he :).

Binding met je kiezers, daar hadden we het over :).
Get woke, go broke!
pi_215500523
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
[ x ]
https://x.com/joshwalkos/(...)DDsct5U5kKJcDXT1q1Ow

Lol nu ik dit lees moest ik ineens weer aan dit spotje denken.
Dit is echt next level mental sick, sick, sickness. _O-
Is there something on your mind? Or are you just happy to sit there and watch while the paint job dries?
pi_215500545
quote:
2s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:41 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dit is echt next level mental sick, sick, sickness. _O-
Talent hebben ze wel, dit zou serieus een goede Hollywood film kunnen zijn.
pi_215500586
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 19:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat is fijn voor je, maar zo zien blijkbaar heel veel kiezers het, anders hadden ze niet massaal PVV gestemd he :).

Binding met je kiezers, daar hadden we het over :).
Voorliegen, daar heb ik het over. Ondemocratische beginselen hanteren, daar heb ik het ook over. Onverkoopbare dingen verkopen. Als dat de manier is om vermeende binding te creëren met je kiezers, dan gaat het heel snel heel fout.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215500587
quote:

[..]

Kom op zeg. Je wordt niet tot een supreme court benoemd als je jezelf te goed voelt voor politieke spelletjes. Zeker bij een Trump benoeming is het gewoon een vereiste dat je zijn ring kust. We hebben toch ook al gezien dat een Thomas extreem opzichtig politieke spelletjes speelt met het recht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')