Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot! In 2022 is in Nederland 1,08 miljard euro via crowdfunding opgehaald. Dat is een groei van 48% ten opzichte van een jaar eerder. Niet eerder werd in een jaar tijd zoveel met crowdfunding gefinancierd.(bron).
Vormen van crowdfunding Er zijn 4 vormen van crowdfunding: • Lening crowdfunding (Crowdfinance) • Aandelen crowdfunding • Schenking / Donatie crowdfunding • Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding
Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinar box3 belastingwetgeving
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nominale en effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punt van orde: We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
[..] Bij CCF 43438 was er ook sprake van aankoop van chalet en gronden Zie eerdere post Dit stond duidelijk vermeld, hier mis ik dat. Desondanks durf ik deze zeker aan, altijd markt voor met of zonder de grond.
Ik ook wel, door de eigen inbreng is er een situatie met een waarde van 85K en een lening van 60K, dat is voldoende remweg als ze hun verplichtingen niet nakomen, daarbij zijn ze zo te zien onderling vrijwel identiek dus 'zuivere' aankoopwaarde.
Om op de topic titel in te haken: ik ben al bijna een maand bezig om info te verkrijgen over de achterstand van B**olle S***ien, maar na 3 mails heb ik alleen nog maar de reactie gehad dat ik een ander mailadres had moeten gebruiken en dat ze het hebben doorgezet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We zullen zien.
Op woensdag 23 oktober 2024 16:06 schreef obligataire het volgende: Om op de topic titel in te haken: ik ben al bijna een maand bezig om info te verkrijgen over de achterstand van B**olle S***ien, maar na 3 mails heb ik alleen nog maar de reactie gehad dat ik een ander mailadres had moeten gebruiken en dat ze het hebben doorgezet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We zullen zien.
Volgens mij ben ik al maanden bezig om een inhoudelijk antwoord te krijgen, als het niet langer is, volgens mij krijg ik na 1 van de eerste mails wel geld binnen alleen geen inhoudelijke reactie... ik zal binnenkort weer eens mailen.
Op woensdag 23 oktober 2024 16:06 schreef obligataire het volgende: Om op de topic titel in te haken: ik ben al bijna een maand bezig om info te verkrijgen over de achterstand van B**olle S***ien, maar na 3 mails heb ik alleen nog maar de reactie gehad dat ik een ander mailadres had moeten gebruiken en dat ze het hebben doorgezet.
SPOILER
Ik heb nog 2 projecten lopen en 4 defaults. Als de twee projecten afgerond zijn, ben ik blij dat ik van GvE af ben en zie ik verder wel of er nog wat terug komt uit de defaults. Ik wil bedrijven graag het voordeel van de twijfel geven maar het wordt van kwaad tot erger daar op gebied van klantbehandeling en recovery
Op woensdag 23 oktober 2024 16:27 schreef Tjalala het volgende: Volgens mij ben ik al maanden bezig om een inhoudelijk antwoord te krijgen, als het niet langer is, volgens mij krijg ik na 1 van de eerste mails wel geld binnen alleen geen inhoudelijke reactie... ik zal binnenkort weer eens mailen.
Dit is schijnbaar de standaard en (helaas) ook mijn ervaring. Ik heb nooit antwoord gekregen op o.a. de vraag of de betalingregeling goed werd nagekomen en of er al eens een her-evaluatie heeft plaatgevonden of dat deze binnenkort gaat plaatsvinden. Wel werden er 'plotseling' 2 termijnen uitbetaald, 9 maanden naar de vorige keer, er zijn meen ik nog meer dan 35 termijnen tegaan dus zijn we straks zo 10 jaar verder... (en de betalingsregeling loopt als iets van 5 jaar).
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player. Tiësto Live @ Melkweg 2000 Best pilot in history
Ik heb de indruk dat er bij CCF/Go*-*kis iets niet helemaal goed loopt. Er zijn daar achterstanden geweest maar naar mijn idee is dat nooit goed rechtgezet. Ik mis nu de termijn die op 23-5 betaald had moeten zijn. Een zoekopdracht naar transacties op die naam levert niets op dus ik neig ernaar dat die betaling niet heeft plaatsgevonden.
Op donderdag 24 oktober 2024 11:17 schreef obligataire het volgende: Ik heb de indruk dat er bij CCF/Go*-*kis iets niet helemaal goed loopt. Er zijn daar achterstanden geweest maar naar mijn idee is dat nooit goed rechtgezet. Ik mis nu de termijn die op 23-5 betaald had moeten zijn. Een zoekopdracht naar transacties op die naam levert niets op dus ik neig ernaar dat die betaling niet heeft plaatsgevonden.
CCF is hiervan op de hoogte. Op 12-9-2024 gaf CCF de volgende update:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik verwacht deze termijn dan ook begin volgend jaar bijgeschreven te krijgen, als de zes gelijke delen allemaal door CCF zijn ontvangen.
[..] CCF is hiervan op de hoogte. Op 12-9-2024 gaf CCF de volgende update:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik verwacht deze termijn dan ook begin volgend jaar bijgeschreven te krijgen, als de zes gelijke delen allemaal door CCF zijn ontvangen.
ConnectEV staat inmiddels op 81%. Ik laat hem zelf voor wat het is, zijn balanscijfers zijn (nog) ronduit zwak en ik zie in 2024 een scherpe daling van de winst.
Netto winst gaat het als je tussentijdse cijfers van 2024 interpoleert naar een heel jaar en vergelijkt met 2023 inderdaad hard achteruit, blijkbaar vooral door extra kosten. Nu blijft het altijd lastig om jaarcijfers te vergelijken met cijfers over een deel van het jaar (in dit geval 7 maanden) als je niet weet of de kosten en opbrengsten een beetje evenredig over het jaar verdeeld zijn.
Daarnaast heb ik het sterke gevoel dat o.a. de investeringen in EV de komende jaren wel eens lager kunnen uitpakken dan verwacht, zeker als ik zie dat de top 5 van de oliemaatschappijen hun plannen in electrical en non-fossil in het algemeen compleet annuleren omdat er momenteel (in combinatie met de economische verwachtingen) de komende jaren op grotere schaal geen droog brood mee te verdienen valt en het vooral afhankelijk is van de (onvoorspelbare) keuzes van onze overheden. Kijk naar de markt van zonnepanelen waar in korte tijd gewoon vrijwel niets van over is, simpelweg vanwege de financiele onzekerheid, als zoiets ook (deels) met EV gebeurd is er geen ruimte om dat op te vangen.
Inmiddels staat project op 96%, dus er zijn nog genoeg mensen die anders tegen de toekomst aankijken.
Op donderdag 24 oktober 2024 11:43 schreef obligataire het volgende: ConnectEV staat inmiddels op 81%. Ik laat hem zelf voor wat het is, zijn balanscijfers zijn (nog) ronduit zwak en ik zie in 2024 een scherpe daling van de winst.
Die hele EV box wereld sodemietert in elkaar (Alfen als duidelijkst voorbeeld), wordt een commodity (wat is iemands USP die een paal levert nog?) en het hele stroomnet zit overvol. Ik laat het ook lekker gaan.
Van Breugel wel meegepakt.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player. Tiësto Live @ Melkweg 2000 Best pilot in history
[..] Die hele EV box wereld sodemietert in elkaar (Alfen als duidelijkst voorbeeld), wordt een commodity (wat is iemands USP die een paal levert nog?) en het hele stroomnet zit overvol. Ik laat het ook lekker gaan.
Van Breugel wel meegepakt.
Van Breugel ook meegepakt, is nu nog een restantje van open, voor wie vlug is.
ConnectEV slechts een NHverklaring, dat maakte hem ook minder interessant. Maar genoeg investeerders met een gulle bui, inderdaad.
Hmmm, schoenen en mode, dat was niet altijd een goede combinatie met crowdfunding. Maar de winstcijfers zijn goed, de balans redelijk voor zo'n jong bedrijf en de zekerheid prima. Dus ik trek de stoute schoenen maar aan met een bijdrage, niet met lood in de schoenen iig
[..] Hmmm, schoenen en mode, dat was niet altijd een goede combinatie met crowdfunding. Maar de winstcijfers zijn goed, de balans redelijk voor zo'n jong bedrijf en de zekerheid prima. Dus ik trek de stoute schoenen maar aan met een bijdrage, niet met lood in de schoenen iig
Hartelijk dank voor uw mail. Op dit moment zijn wij bezig met het gefaseerd overzetten van alle uitbetalingen naar de wallet. Dit betekent dat alleen de investeerders waarvan de uitbetalingen al volledig naar de wallet worden gestort, hiervan een bericht ontvangen.
Zodra uw uitbetalingen aan de beurt zijn, brengen wij u hiervan op de hoogte.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen. (Roos Vonk)
Voor wat het waard is: Michèle is een man en geen vrouw. Opvallend dat er in de pitch alleen over 'de ondernemer' wordt gesproken en nooit 'hij'. Vrouwen halen statistisch meer geld op dan mannen, dus misschien wordt er tactisch gebruik gemaakt van zijn uniseks naam.
[..] Vreemd verhaal in 2 jaar tijd nog geen vergunning om te verbouwen.Precies dezelfde tekst als in de ptich 2 jaar geleden.
Verderop in de pitch staat:
quote:
De huurders die er ten tijde van de eerdere leningaanvraag nog in zaten, hebben het onroerend goed inmiddels verlaten. Hierdoor is er recent gestart met de verbouwing, waarbij de verbouwing nu ongeveer op de helft is.
Op donderdag 24 oktober 2024 17:14 schreef NaRegenDeZon het volgende: De buffels van het klusbedrijf geven weer melk. 😀 De maand betaling is dus weer gestart. En nu maar hopen dat de uiers niet weer uitdrogen.
Er staat "Concreet betekent dit voor u dat u vanaf heden de termijn op iedere 6e dag van de maand ontvangt in plaats van op de 16e dag van de maand." Is precies omgekeerd, het was de 6e en wordt nu de 16e. Nou ja allemaal prima, als er maar wordt betaald.
[..] is al eerder wat over gepost, niet zo positief
Pitch is wel aangepast (maar betreft alleen aanpassing foutieve score). Blijf er zelf vanaf, komt wel wat beters langs.
[..] ik begrijp ook eigenlijk niet hoe ze tot die score komen, zeker niet nu dat kennelijk zomaar veranderd kan worden
Ja, ook omdat ik net al mijn beleggingen (klinkt stoerder dan het is) heb geherbalanceerd en er weer geld voor crowdfunding is als er ander geld binnenkomt waar ik op zit te wachten.
[..] Ja, ook omdat ik net al mijn beleggingen (klinkt stoerder dan het is) heb geherbalanceerd en er weer geld voor crowdfunding is als er ander geld binnenkomt waar ik op zit te wachten.
Het smijtgelddeel daarvan gaat al op naar een reis naar Costa Rica in januari.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook ruk dus. Pff. Het zit mij niet mee de laatste tijd qua projecten.
Hogere rente is altijd fijn. Weet niet of nog vaak hogere rentes tegen gaan komen voor hypotheek gedekte leningen vanwege dalende rente op spaarrekeningen.
Vraag over het GvE project. Er is aan aflopende borgstelling + een hypotheek. Zal de hypothecaire dekking wel volledig uitgewonnen kunnen worden ondanks de aflopende borgstelling? Dan loopt het risico van niet volledige dekking langzaam uit het project.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook ruk dus. Pff. Het zit mij niet mee de laatste tijd qua projecten.
Groot perceel met opstallen https://www.collincrowdfund.nl/rospy-beheer-b-v/ 1e hypotheek. Wel een erg bijzondere bijzondere berekening van de ltv. [..] Gewoon alle kosten meerekenen bij de waarde.
Wel erg nette cijfers en prima zekerheden, wil hier best een linkje van
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een paar procent overwaarde boven alle financieringen en een half jaar aan reeds gedane betalingen, zal het uiteindelijk wel goed komen maar valt toch wat rauw op het dak.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een paar procent overwaarde boven alle financieringen en een half jaar aan reeds gedane betalingen, zal het uiteindelijk wel goed komen maar valt toch wat rauw op het dak.
Er zal inderdaad wel wat van terugkomen. Maar de laatste tijd wel veel probleemgevallen bij GVE. En deze had ik misschien iets te ruim meegenomen.
[..] Hogere rente is altijd fijn. Weet niet of nog vaak hogere rentes tegen gaan komen voor hypotheek gedekte leningen vanwege dalende rente op spaarrekeningen.
Vraag over het GvE project. Er is aan aflopende borgstelling + een hypotheek. Zal de hypothecaire dekking wel volledig uitgewonnen kunnen worden ondanks de aflopende borgstelling? Dan loopt het risico van niet volledige dekking langzaam uit het project.
1. Met zúlke bedrijfscijfers en zekerheid snap ik best dat hij niet méér rente wil betalen. Collin brengt ook nog kosten in rekening.
2. Met een dalende rente is een langlopend project een prima bescherming daartegen. Mensen zetten hun geld ook op deposito als ze een daling van rente verwachten.
3. De rente op GvE wordt anders berekend. Bij Collin krijgt men iedere maand de nominale rente/12 en bij GvE wordt effectieve rente gerekend . Valt altijd wat tegen als het schema bekend is.
4. De hypothecaire lening wordt eenmalig door de notaris ingeschreven. Het zou heel ongebruikelijk zijn als het bedrag naderhand zou wijzigen, laat staan iedere maand.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al 95% vol inmiddels. Ik laat deze maar even lopen; heb al 2 andere leningen van deze meneer. Hij harkt steeds overal geld vandaan om zijn aankopen te kunnen doen, maar lost geen dubbeltje af. Hij heeft dit keer bij private partijen al een groot deel opgehaald, maar moet nu ter elfder ure nog gauw naar Collin (want aankoop op 1 november). CCF laat hem altijd een toprente betalen. Dat zal niet geheel zonder reden zijn. Een gemiddelde Poolse klusjesman komt soms met lagere rente weg. De ondernemer heeft ontegenzeggelijk een enorm track record. Desalniettemin houd ik nu maar even afstand.
[ Bericht 0% gewijzigd door InVestEerder op 26-10-2024 11:26:48 ]
[..] Al 95% vol inmiddels. Ik laat deze maar even lopen; heb al 2 andere leningen van deze meneer. Hij harkt steeds overal geld vandaan om zijn aankopen te kunnen doen, maar lost geen dubbeltje af. Hij heeft dit keer bij private partijen al een groot deel opgehaald, maar moet nu ter elfder ure nog gauw naar Collin (want aankoop op 1 november). CCF laat hem altijd een toprente betalen. Dat zal niet geheel zonder reden zijn. Een gemiddelde Poolse klusjesman komt soms met lagere rente weg. De ondernemer heeft ontegenzeggelijk een enorm track record. Desalniettemin houd ik nu maar even afstand.
zou die private partij dan niet dat andere bedrijf van collin zijn, finance experts zo dacht ik het te lezen
Op vrijdag 25 oktober 2024 22:31 schreef obligataire het volgende: 4. De hypothecaire lening wordt eenmalig door de notaris ingeschreven. Het zou heel ongebruikelijk zijn als het bedrag naderhand zou wijzigen, laat staan iedere maand.
Ik twijfel een beetje wat wordt bedoeld met de aflopende borgstelling in combinatie met de hypotheek. Dat de hypotheek gedurende de hele looptijd blijft staan , geloof ik wel, maar zal GvE ook het volledige bedrag uitwinnen als dit bv na 50% van de looptijd nodig mocht zijn. Of zullen ze enkel het naar rato bedrag van de borgstelling uitwinnen? https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=30308
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat de woning de status 'onder bod' heeft op Funda, is inmiddels al 3 weken het geval. Als er nu nog steeds geen voorlopig koopcontract is getekend, dan wordt dit 'opvallend'.
Het feit dat meneer kennelijk z'n telefoon niet meer opneemt als Collin belt, geeft het de status 'verdacht'.
Als de daadwerkelijke status inderdaad is zoals op Funda vermeldt, dan zou hij Collin toch gewoon te woord staan en kunnen zeggen dat er idd vertraging is, maar dat de eindstreep in zicht is.
Het zal toch niet zo zijn dat de potentiële koper een 'compaan' is van de verkoper? Dan krijg je wat bij Max CF ook steevast gebeurde; 'Er is een koper!' Maar die koper verdwijnt uit beeld als sneeuw voor de zon, zodra er door hem een bindende handeling verricht moet worden.... Het zal in de loop van volgende week wel duidelijk gaan worden, denk ik. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat makelaar nog langer geduld zal hebben.
Hopelijk blijkt bovenstaande complottheorie slechts een verzinsel van mij, Suspicious Mind
De woning staat nog steeds onder bod, dat is inmiddels al een maandje gaande? Het zaakje ruikt inderdaad niet fris en Collin is veel te passief in deze . De renteachterstand is al 4 maanden...
[..] Maanden geen rente en maar afwachten hoe het afloopt, ik vind daar niks prima aan. Regel gewoon je zaken tijdig en netjes.
Je loopt te roeptoeteren. CRE heeft iedere maand nog netjes de rente uitbetaald van dit project, en er wordt nu druk gewerkt aan een verkoop van het onderpand en dus de aflossing van deze financiering. Misschien duurt dit nog een maandje of wat. Als je jezelf hier niet prettig bij voelt dan is crowdfunding niets voor jou, naar mijn mening.
[..] Ik twijfel een beetje wat wordt bedoeld met de aflopende borgstelling in combinatie met de hypotheek. Dat de hypotheek gedurende de hele looptijd blijft staan , geloof ik wel, maar zal GvE ook het volledige bedrag uitwinnen als dit bv na 50% van de looptijd nodig mocht zijn. Of zullen ze enkel het naar rato bedrag van de borgstelling uitwinnen? https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=30308
Wat er bedoeld wordt, er zijn twee borgstellers (Hoe-ven 25% ongeveer, Echtpaar Hoe-fs 75%). Op moment dat er reguliere aflossingen plaatsvinden wordt hun borgstelling ook in die verhouding lager waarvoor ze nog aangesproken kunnen worden.
Het is dus niet zo dat als Hoe-ven niets te makken heeft, dat zijn 25% van de borgstelling bij Hoe-fs kan worden opgehaald omdat deze nog het oorspronkelijke bedrag in de hypotheekakte heeft staan . Dus voor die 25% blijven we altijd risico lopen.
Op zaterdag 26 oktober 2024 13:44 schreef obligataire het volgende: Het is dus niet zo dat als Hoe-ven niets te makken heeft, dat zijn 25% van de borgstelling bij Hoe-fs kan worden opgehaald omdat deze nog het oorspronkelijke bedrag in de hypotheekakte heeft staan . Dus voor die 25% blijven we altijd risico lopen.
Dit was mij niet duidelijk. Normaal geldt bij een hypotheekinschrijving volledige aflossing bij verkoop woning wanneer de hoofdsom van de lening lager is dan de inschrijving en niet naar rato van een borgstelling.
[..] Dit was mij niet duidelijk. Normaal geldt bij een hypotheekinschrijving volledige aflossing bij verkoop woning wanneer de hoofdsom van de lening lager is dan de inschrijving en niet naar rato van een borgstelling.
Dan pak ik dit project niet mee.
Het verschil is hier dat de rechtsvorm van de onderneming een B.V. is en dat er meerdere DGA's zijn die ieder voor zich borg staan. Met een daaraan gekoppelde individuele zekerheidsstelling. Bij een eenmanszaak of vof is men volledig aansprakelijk voor het geheel. Een vennootschap onder firma is geen rechtspersoon. Iedere vennoot is hoofdelijk met zijn persoonlijk vermogen aansprakelijk voor alle schulden van de vof. Dus dan speelt zo'n verhaal als hier niet.
Of het project daardoor niet interessant is is voor ieder een persoonlijke keuze. Als die 75% garantie in combinatie gaat met een ijzersterk verhaal dan zou ik het toch wel meenemen. Dat vind ik hier nogal lastig te zeggen. Ambitie hebben ze genoeg en ze hebben een leuk produkt (een soort van GoodHabitz?) maar die ambitie moet nog wel waargemaakt worden en intussen moeten er 4 direkteuren van leven. Ik zou misschien een kleine inleg overwegen ware het niet dat de afgelopen 2 maanden al erg duur waren met projecten. En moeder de vrouw wil graag met vakantie
[..] Het verschil is hier dat de rechtsvorm van de onderneming een B.V. is en dat er meerdere DGA's zijn die ieder voor zich borg staan. Met een daaraan gekoppelde individuele zekerheidsstelling. Bij een eenmanszaak of vof is men volledig aansprakelijk voor het geheel. Een vennootschap onder firma is geen rechtspersoon. Iedere vennoot is hoofdelijk met zijn persoonlijk vermogen aansprakelijk voor alle schulden van de vof. Dus dan speelt zo'n verhaal als hier niet.
Dank! Het zou wat beter in de pitch beschreven kunnen worden. De hypothecaire zekerheid staat als apart zekerheid in de pitch. Bij CCF staat dan meestal dat de HA en hypothecaire zekerheid los van elkaar uitgewonnen kunnen worden.
Het is geen onaardig project, maar er zijn genoeg projecten met volledige hypothecaire zekerheid. Deze hebben dan mijn voorkeur.
[..] Je loopt te roeptoeteren. CRE heeft iedere maand nog netjes de rente uitbetaald van dit project, en er wordt nu druk gewerkt aan een verkoop van het onderpand en dus de aflossing van deze financiering. Misschien duurt dit nog een maandje of wat. Als je jezelf hier niet prettig bij voelt dan is crowdfunding niets voor jou, naar mijn mening.
Ik ken dit project niet maar er is hier al vaker tegen #GereDathan gezegd dat crowdfinance niet zo geschikt is voor hem/haar. Klaarblijkelijk lukt het niet (voldoende) om de juiste projecten te selecteren en daarnaast heeft hij/zij veel moeite met de werkwijze van de verschillende platforms.
Ik denk oprecht dat er voor hem/haar veel geschiktere investeringsmogelijkheden zijn. Vermoedelijk ook veel beter voor de gemoedsrust en de sfeer.
[..] Ik ken dit project niet maar er is hier al vaker tegen #GereDathan gezegd dat crowdfinance niet zo geschikt is voor hem/haar. Klaarblijkelijk lukt het niet (voldoende) om de juiste projecten te selecteren en daarnaast heeft hij/zij veel moeite met de werkwijze van de verschillende platforms.
Ik denk oprecht dat er voor hem/haar veel geschiktere investeringsmogelijkheden zijn. Vermoedelijk ook veel beter voor de gemoedsrust en de sfeer.
Ja, als het project nog steeds rente betaald? Niet zeuren en afwachten, maar ik blijf er wel bij, dat ik dadelijk blij ben als mijn laatste project uit Duitsland (gumbel) bij CRE is afgelost.
Zo heb ik ook nog 2 Duitse projecten lopen bij MAX, die ik al lang heb afgeschreven.
Mijn leerproces is in ieder geval, dat ik buiten Nederland niet meer investeer in crowdfunding.
En zoals Crowd001 aangeeft, als je niet tegen een verlies of stress kan, blijf dan weg bij crowdfunding. Maar over het algemeen heb je een beter rendement als bij sparen. En af en toe loop je tegen een domper aan.
[..] Al 95% vol inmiddels. Ik laat deze maar even lopen; heb al 2 andere leningen van deze meneer. Hij harkt steeds overal geld vandaan om zijn aankopen te kunnen doen, maar lost geen dubbeltje af. Hij heeft dit keer bij private partijen al een groot deel opgehaald, maar moet nu ter elfder ure nog gauw naar Collin (want aankoop op 1 november). CCF laat hem altijd een toprente betalen. Dat zal niet geheel zonder reden zijn. Een gemiddelde Poolse klusjesman komt soms met lagere rente weg. De ondernemer heeft ontegenzeggelijk een enorm track record. Desalniettemin houd ik nu maar even afstand.
In het bekijkdocu v deze pitch Wildthout groep kun je helaas (nog) niet de linkjes naar de Dun&Bradstreet rapporten openen. Collin svp herstellen, geeft toch iets meer inzicht.
Verder is er dus aardig restructuring gedaan vwb de financieringslaten. Mijn invests in deze toko zijn en houd ik bescheiden. Ik refereer maar ff naar Certitudo (Peter Kuiten & Niels de Bruin) welke met veel geraas als een kaartenhuis in elkaar lazerde en een bloedbad achterliet. (zie hiertoe de div publi en reconstructies van oa Quote en de Brabantse dagbladen)
Op zaterdag 26 oktober 2024 17:29 schreef quepos het volgende: Mijn leerproces is in ieder geval, dat ik buiten Nederland niet meer investeer in crowdfunding.
De risico's in het buitenland (met name vastgoed/hypotheek) zijn naar mijn idee o.a. vanwege ander wet- en regelgeving vaak lastig in te schatten, tenzij je precies weet hoe het in het betreffende land werkt. Nu heb ik wel begrepen dat het "grondrecht" (betreft Duitsland) wat CRE steeds als hypotheek presenteert eenvoudiger (en met minder kosten) te gelde is te maken dan het echte hypotheekrecht wat MCF meen ik daar had gevestigd. Maar ik deel de mening dat ik blij zal zijn als m'n Duitse projecten allemaal zijn afgelost.
Ter info: er is een duits project bij CRE (524) waarbij nog een 60 dagen rente na aflossing moet te worden betaald, ik heb daar recent naar gevraagd en het antwoord was dat dat inderdaad klopt en dat tot dit betaald is de vastgelegde rechten niet worden vrijgegeven. Er zijn meen ik platformen geweest die met het vrijgeven van rechten wel eens wat gemakkelijker omgaan of simpelweg adviseren ze vrij te geven, bijvoorbeeld adviseren akkoord te gaan met het opheffen van de achterstelling van een lening van een derde. Mijn beeld is dat CRE de wet- en regelgeving van de Duitse markt aardig kent, o.a. vanwege H. die mede-eigenaar is en het nodige duitse vastgoed bezit, maar ook vanwege de notaris die alle betaling voor ze doet aangezien die (ik ken dat kantoor) best wel wat duitse klanten heeft en zover ik kan inschatten bovengemiddels de duitse wet- en regelgeving kennen (mede omdat de duitse klanten met de vragen komen omdat het in nederland toch soms anders is geregeld).
Ze verwijzen in hun duitstalige deel van de site naar https://www.buyingmyhome.eu/ wat best een leuk beeld geeft hoe het een beetje met de verschillen zit in europa mbt het kopen van vastgoed.
Over CRE is al veel gezegd en geschreven, maar tot op heden is het ze altijd gelukt om de projecten zonder enig verlies van hoofdsom en rente af te lossen. Achter de schermen gebeurt er véél meer dan dat de beperkte communicatie doet vermoeden Het zal ongetwijfeld ooit een keer mis gaan maar dat is idd inherent aan crowdfunding en met een reeds opgebouwd buffertje en voldoende spreiding hoeft dat niet rampzalig te zijn. En anders een keertje zalm ipv kaviaar, dat is ook lekker
Ik heb er ook 2 lopend, maar ook 2 reeds afgeloste leningen (beide LENF).
Als je naar het balanstotaal kijkt van de groep dan zijn die leningen bij NLI/CCF slechts klein bier voor hem. Dat balanstotaal is nu 350 miljoen euro. Vooral gericht op kopen, ontwikkelen en houden.
Ik denk dan ook niet, dat men uit die paar cf leningen, conclusies moet trekken hoe de groep als geheel draait.
De laatste lening neem ik trouwens ook niet mee, maar dat heeft andere redenen plus dat ik me niet prettig voelde bij dat huurcontract dat maart 2026 afloopt. Het zou niet fijn zijn als dat niet verlengd zou worden. Overigens weet hij dat zelf ook en als het een groot probleem zou zijn had hij dat park vast niet gekocht
[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 27-10-2024 00:44:29 ]
Dat is dus wat de nieuwe huurwet teweeg brengt bij kleine verhuurders. Huurder weg, verkopen, en winst nemen. Daarna jegeluk zoeken in andere beleggingen dan verhuurd O.G. in NL. En voor zich zelf en zijn leningnemers heeft deze verhuurder/belegger het gewoon prima gedaan naar mijn idee.Leuke winst en wij een tijdje een leuke rente.
[..] Je loopt te roeptoeteren. CRE heeft iedere maand nog netjes de rente uitbetaald van dit project, en er wordt nu druk gewerkt aan een verkoop van het onderpand en dus de aflossing van deze financiering. Misschien duurt dit nog een maandje of wat. Als je jezelf hier niet prettig bij voelt dan is crowdfunding niets voor jou, naar mijn mening.
Mijn mening is dat je je als platform én ondernemer die geld vraagt aan de gemaakte afspraken houdt. Net als ik dat als investeerder dien te doen. Het is schrikbarend om te zien hoe de diverse platformen hun verantwoordelijkheden ontlopen.
Dit project werd netjes betaald, maar dat zal nu stoppen. Als investeerder ben je akkoord gegaan met een termijn en mogelijke uitloop, die zijn voorbij. En nu? Niks over een verlenging, compensatie of iets van die strekking. Zoek het maar uit als investeerder.
Dat heeft niets met prettig voelen te maken, dat heeft met afspraken te maken. Afspraken kom je na en je zorgt tijdig dat je je afspraken na kan komen.
Vind het bijzonder verbazend hoeveel mensen hier gewoon de schouders ophalen. Elke dag uitloop is een dag meer kans op een default en elke dag uitloop is een dag waarbij ik mijn centen niet kan gebruiken om rendement te halen. Iemand profiteert nu gratis van mijn centen en lacht zich rot. Prima als dat je niet boeit, maar mij boeit het wel. Naar mijn mening natuurlijk.
Op zaterdag 26 oktober 2024 21:01 schreef obligataire het volgende: Over CRE is al veel gezegd en geschreven, maar tot op heden is het ze altijd gelukt om de projecten zonder enig verlies van hoofdsom en rente af te lossen. Achter de schermen gebeurt er véél meer dan dat de beperkte communicatie doet vermoeden Het zal ongetwijfeld ooit een keer mis gaan maar dat is idd inherent aan crowdfunding en met een reeds opgebouwd buffertje en voldoende spreiding hoeft dat niet rampzalig te zijn. En anders een keertje zalm ipv kaviaar, dat is ook lekker
Schrikbarend om te lezen. Het zijn onze centen en anderen profiteren daar zonder consequenties van. Een dikke middelvinger naar de investeerders. Als platform heb je verantwoordelijkheden, en die nemen ze niet serieus. Fijn dat er van alles achter de schermen plaatsvindt, lekker doen. Maar communicatie is 1 van de verantwoordelijkheden die je hebt als platform, daar schieten ze ernstig in te kort. Net als dat ze tekort schieten in actie ondernemen, bijvoorbeeld zorgen dat er tegen extra rente een verlenging geregeld wordt.
En los van dat vis het smerigste is wat de mens eet, eet ik er geen boterham minder om. Ik doe er wel minder investeringen door via CRE en GVE. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
[..] Schrikbarend om te lezen. Het zijn onze centen en anderen profiteren daar zonder consequenties van. Een dikke middelvinger naar de investeerders. Als platform heb je verantwoordelijkheden, en die nemen ze niet serieus. Fijn dat er van alles achter de schermen plaatsvindt, lekker doen. Maar communicatie is 1 van de verantwoordelijkheden die je hebt als platform, daar schieten ze ernstig in te kort. Net als dat ze tekort schieten in actie ondernemen, bijvoorbeeld zorgen dat er tegen extra rente een verlenging geregeld wordt.
En los van dat vis het smerigste is wat de mens eet, eet ik er geen boterham minder om. Ik doe er wel minder investeringen door via CRE en GVE. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
Jij leest echt alleen maar wat je wilt lezen geloof ik. Je bent niet geschikt voor crowdfunding. Je begrijpt niets van het principe risico versus rendement. Doe jezelf een plezier en stop je geld voortaan in een deposito bij de Rabobank.
[..] Jij leest echt alleen maar wat je wilt lezen geloof ik. Je bent niet geschikt voor crowdfunding. Je begrijpt niets van het principe risico versus rendement. Doe jezelf een plezier en stop je geld voortaan in een deposito bij de Rabobank.
Of in een andere vorm van investeren.
Dit advies had ik hem in augustus ook al gegeven. Naar eigen zeggen investeert hij al ruim 10 jaar in crowdfinance dus dan zo je toch verwachten dat hij zo langzamerhand wel zou weten hoe de hazen lopen.
[..] Je mist echt een beetje het inzicht. [..] Zo te lezen is crowdfinance inderdaad niet jou ding. Misschien in dit geval maar een streep onder zetten. Er zijn gelukkig nog vele andere manieren om een beetje rendement te maken.
[..] In mijn account staat deze bij toekomstig en nog niet open
Klopt staat ook nog niet open voor iedereen. Collin heeft deze pre-link gedeeld met een deel van de investeerders. Je kan deze link zelf wel gebruiken.
[..] Jij leest echt alleen maar wat je wilt lezen geloof ik. Je bent niet geschikt voor crowdfunding. Je begrijpt niets van het principe risico versus rendement. Doe jezelf een plezier en stop je geld voortaan in een deposito bij de Rabobank.
Ik begrijp heel veel van het risico en rendement. Maar dat zegt niets over de betrouwbaarheid en communicatieskills van een platform. Als je een beetje had gelezen dan had je gezien dat ik dáár met name tegen ageer. Zonder enige communicatie spelen ze met mijn centen. Dat jullie dat accepteren is prachtig, maar dan denk ik dat je niet zo goed begrijpt hoe het werkt in de wereld.
Het risico dat een ondernemer failliet gaat is een heel ander verhaal. Dat is een geaccepteerd risico. Maar dat platformen het willens en weten laten lopen en verzaken om actie te ondernemen, dat is geen geaccepteerd risico wat mij betreft.
Dit advies had ik hem in augustus ook al gegeven. Naar eigen zeggen investeert hij al ruim 10 jaar in crowdfinance dus dan zo je toch verwachten dat hij zo langzamerhand wel zou weten hoe de hazen lopen. [..]
De hazen liepen, onder andere bij GvE, vroeger (toen jullie het woord crowdfunding niet eens kenden) heel anders. GvE is afgezakt van een kundig platform naar een platform wat enkel zijn zakken vult en de investeerders in de kou laat staan.
CRE zakt door hetzelfde ijs.
En met beide platformen doe ik dus geen zaken meer.
[..] De hazen liepen, onder andere bij GvE, vroeger (toen jullie het woord crowdfunding niet eens kenden) heel anders. GvE is afgezakt van een kundig platform naar een platform wat enkel zijn zakken vult en de investeerders in de kou laat staan.
CRE zakt door hetzelfde ijs.
En met beide platformen doe ik dus geen zaken meer.
Ik hoor het al weer. Je heb je zelf, ook hier op het forum, echt ingelezen.
Via bijvoorbeeld GvE doe ik al projecten vanaf de begin jaren. Ik ben dan ook een aantal keer bij de toenmalige heren op “kantoor” geweest. Ze werkten toen nog vanuit hun woonhuis en hadden nog geeneens een echt kantooradres. Ook bij de meeste andere platformen waar ik mee handel ben ik wel een of meerdere keren op kantoor geweest. Inmiddels weet ik dus wel een klein beetje hoe de handelswijze van sommige platformen is. Bij CRE heb ik overigens nog nooit een project gedaan.
Heel verstandig dat je stopt bij platformen die hun afspraken niet nakomen, dat doe ik zelf ook al sinds jaar en dag vandaar dat mijn spreiding over de platformen helaas steeds dunnen aan het worden is.
In zijn algemeenheid lijkt het er op dat je het allemaal wat te zwartwit ziet en klaarblijkelijk wat verkeerde keuzes hebt gemaakt. Maar goed, dat hebben we allemaal wel eens en al doende leert men. In de crowdfinance wereld is het allemaal iets minder in beton gegoten en daar moet je wel mee om kunnen gaan. Verder sluit ik het van mijn kant af met de tip dat het, ook hier op het FoK forum, de toon is die de muziek maakt.
Op maandag 28 oktober 2024 10:14 schreef GereDathan het volgende: Dat jullie dat accepteren is prachtig, maar dan denk ik dat je niet zo goed begrijpt hoe het werkt in de wereld.
Het risico dat een ondernemer failliet gaat is een heel ander verhaal. Dat is een geaccepteerd risico. Maar dat platformen het willens en weten laten lopen en verzaken om actie te ondernemen, dat is geen geaccepteerd risico wat mij betreft.
Of het een geaccepteerd risico is weet ik niet, maar als je weet hoe het in de wereld werkt dan weet je dat er bij een intermediair een risico zit. Van vermogensbeheerder tot vakantie boekingsplatform of dus een crowdfundingsplatform. Als je dat risico onaanvaardbaar vindt moet je rechtstreeks gaan financieren. En je kan het risico beperken door vooraf research te doen en te spreiden.
In 2022 heeft Flanderijn met de mensen van dit project een deal gesloten waardoor gelukkig nog een deel van onze investering terug gekomen is en het verlies beperkt bleef. Als er tot 2024 gewacht was hadden we nu vermoedelijk niets gehad.
Niet erg positief. Geen eigen inbreng, morele aansprakelijkheid. Van die terugkoopverklaring is me niet duidelijk of die specifiek aan Collin verpand is of dat die in de boedel valt. Maar misschien heb ik niet voldoende gelezen. Ik was er eigenlijk vrij snel al klaar mee. De rente is mooi, dus leuk project voor avontuurlijke investeerders
[..]Vind het bijzonder verbazend hoeveel mensen hier gewoon de schouders ophalen. Elke dag uitloop is een dag meer kans op een default en elke dag uitloop is een dag waarbij ik mijn centen niet kan gebruiken om rendement te halen. Iemand profiteert nu gratis van mijn centen en lacht zich rot. Prima als dat je niet boeit, maar mij boeit het wel. Naar mijn mening natuurlijk.
Wat je hier schrijft is natuurlijk onzin, grenzend aan smaad en laster, met zo'n langdurig trackrecord in deze sector zou je beter moeten weten.
Bij CRE wordt bij ieder project rente afgerekend vanaf de dag van storting tot en met de dag van terugstorting. Ik ken geen ander platform dat dit zo netjes doet.
De projecten van CRE zijn van dien aard dat de afwikkeling een delicaat gebeuren is. Het zijn geen bakjes kibbeling op de markt. Dus een uitloop is een risico dat je makkelijk kunt voorzien. Investeren doe je met geld dat je geen hoofdpijn geeft als het wat langer onderweg is.
In 2022 heeft Flanderijn met de mensen van dit project een deal gesloten waardoor gelukkig nog een deel van onze investering terug gekomen is en het verlies beperkt bleef. Als er tot 2024 gewacht was hadden we nu vermoedelijk niets gehad.
Ook al weer een project van ruim 10 jaar geleden waar met hangen en wurgen nog ongeveer 90% van de inleg is teruggekomen. Gelukkig lopen de meeste van mijn projecten beter af.
[..] Wat je hier schrijft is natuurlijk onzin, grenzend aan smaad en laster, met zo'n langdurig trackrecord in deze sector zou je beter moeten weten.
Bij CRE wordt bij ieder project rente afgerekend vanaf de dag van storting tot en met de dag van terugstorting. Ik ken geen ander platform dat dit zo netjes doet.
De projecten van CRE zijn van dien aard dat de afwikkeling een delicaat gebeuren is. Het zijn geen bakjes kibbeling op de markt. Dus een uitloop is een risico dat je makkelijk kunt voorzien. Investeren doe je met geld dat je geen hoofdpijn geeft als het wat langer onderweg is.
Vind het wel grappig dat jullie denken dat het geld mij boeit Mijn spreiding is zodanig (niet enkel in CF) dat ik er geen seconde wakker van lig en geen boterham minder om eet als een project mislukt.
Wat mij boeit is het gebrek aan communicatie en gebrek aan actie van diverse platformen.
[ Bericht 3% gewijzigd door GereDathan op 28-10-2024 13:07:34 ]
[..] Of het een geaccepteerd risico is weet ik niet, maar als je weet hoe het in de wereld werkt dan weet je dat er bij een intermediair een risico zit. Van vermogensbeheerder tot vakantie boekingsplatform of dus een crowdfundingsplatform. Als je dat risico onaanvaardbaar vindt moet je rechtstreeks gaan financieren. En je kan het risico beperken door vooraf research te doen en te spreiden.
Zoals gezegd, mijn spreiding is dusdanig dat dat stuk mij echt geen weinig interesseert. Dat risico accepteer ik, want daar staat rendement tegenover. Je kan ook veilig kiezen voor een grootbank met rente van een procent (of wat het ook mag zijn nu, geen idee eigenlijk).
Ik accepteer alleen niet dat een platform een spelletje speelt met mij (en andere investeerders). Absurd dat anderen dat wel doen. Dat is het enige waartegen ik ageer, en dat zal ook niet stoppen.
[ Bericht 0% gewijzigd door GereDathan op 28-10-2024 13:07:44 ]
[..] Wat je hier schrijft is natuurlijk onzin, grenzend aan smaad en laster, met zo'n langdurig trackrecord in deze sector zou je beter moeten weten.
Smaad en laster. Heb je wel een idee wat dat inhoudt? Verder mag jij het onzin vinden, prima. Ik vind het geen onzin.
quote:
Kan je mij eens duiden waar ik gezegd heb ik geen rekening heb gehouden met uitloop? Dat is zelfs overeengekomen in de voorwaarden met CRE. Maar die uitloop is over 4 dagen ook alweer voorbij. Het laatste bericht rondom dit project is van de strekking: "Wellicht komt het goed, we kijken wel even.". Niks concreets, geen feiten, niks.
Maar wat ook gezegd mag worden, CRE is in tegenstelling tot GVE wel in staat om vóóraf zulke berichten te sturen. Bij GVE moet je maar een beetje afwachten wat er gebeurd, zit gerust vele maanden tussen berichten en informatie opvragen per e-mail duurt dagen tot weken (zie topic titel) en bevat dan nog steeds niet de informatie die gevraagd is.
Ik merk dat niet iedereen doordrongen is van het feit dat dit een forum is waar veel mensen de berichten krijgen. Wanneer je een persoonlijke vraag of opmerking heb, bericht dan die persoon persoonlijk ipv via dit forum.
Laten we dit forum alleen gebruiken voor het delen van informatie over projecten en platformen die voor, bijna, iedereen interessant kan zijn anders dreigt de kwaliteit van dit forum te dalen. .
[..] Hoe kan dat failliet gaan ? Goed lopend 5 sterren hotel in de MRA..
Gezien de data corona (en dat niet meer kunnen inlopen).
[..] Met een 1e en 2e hypotheek is het risico waarschijnlijk lager?
Goede zo had ik er nog niet naar gekeken dat deze zekerheden bij elkaar opgeteld kunnen worden. Zo zie je maar als beginnende Crowd finance investeerder is dit een waardevol topic.
Op maandag 28 oktober 2024 16:13 schreef zeeland6 het volgende: Ccf Heeft een issue met opnames van vrijdag 25 okt. Bedragen worden dubbel bijgeschreven op de tegenrekening. Opnames in het weekend ontbreken.
Is bekend wordt aan gewerkt.
Zou even niets opnemen tot dat het is opgelost.
Meteen even gekeken en het klopt inderdaad. Zondag een opname gedaan die normaalgesproken al op de rekening zou hebben gestaan is nog niet binnen. Ik wacht rustig af. Dit gaat ongetwijfeld een dezer dagen opgelost worden.
Op maandag 28 oktober 2024 16:13 schreef zeeland6 het volgende: Ccf Heeft een issue met opnames van vrijdag 25 okt. Bedragen worden dubbel bijgeschreven op de tegenrekening. Opnames in het weekend ontbreken.
Een opname van vanochtend, staat nu 2x op de eigen rekening. Ik vrees dat er medewerkers binnenkort bij het UWV moeten aankloppen
Op maandag 28 oktober 2024 22:06 schreef Horsemen het volgende: Mijn opname van gisteren (zondag) is vandaag om 17.57 uur netjes en correct (1x) bijgeschreven.
Om het compleet te maken, mijn opname van gister (zondag) lijkt ergens in het zwarte gat te zijn gevallen, oftewel (nog) niet ontvangen. Overigens geeft dit wel aan dat het hele financiele verhaal kwestbaar is en blijft. Jaren geleden eens meegemaakt dat een ververzekeringsmaatschappij (uit het zuidwesten van het land) alle klanten een bonus wilde geven. In plaats van een excasso werd het een incasso en werd er bij alle klanten (ook die geen incasso machtiging hadden getekend!) gewoon geld van de reken gehaald (en ja, dat is nog steeds mogelijk!). Nu wordt er dus enerzijds een groep dubbel uitbetaald en anderzijds een groep (nog) niet uitbetaald. Ben benieuwd hoe ze er voor gaan zorgen dat al dat geld terug gaat komen en vooral ook of er nog enige communicatie over gaat komen.
Vorige week ook al een recreatewoning op hetzelfde terrein, daarvoor werd 8,00% geboden. Waarbij de LTV lager was. Ik laat deze daarom lopen.
Gewoon meegepakt / zekerheden zijn OKE / Hij heeft best wel OKE functie en moet hieruit zeker verstand van ¤planning hebben in ieder geval voor zijn klanten en dus ook wel zijn toko thuis, zij een pedi-toko thuis in een keurige woning. Deze komt goed anders no reclame voor zijn business.
Vrijdagochtend opgenomen en gewoon 1x ontvangen(op vrijdag).
[..] Gewoon meegepakt / zekerheden zijn OKE / Hij heeft best wel OKE functie en moet hieruit zeker verstand van ¤planning hebben in ieder geval voor zijn klanten en dus ook wel zijn toko thuis, zij een pedi-toko thuis in een keurige woning. Deze komt goed anders no reclame voor zijn business.
Mooi project, deze heb ik het liefst, misschien geen torenhoog rendement maar wel grote zekerheid, langdurige cashflow, misschien boete bij vervroegde aflossing, makkelijke herfinanciering want reeds 30% afgelost tegen die tijd. Inleggen en niet maar naar omkijken
[..] Ben benieuwd hoe ze er voor gaan zorgen dat al dat geld terug gaat komen en vooral ook of er nog enige communicatie over gaat komen.
Dat is minder moeilijk dan het wellicht lijkt. Ze moeten de wallets gewoon debiteren voor het dubbel betaalde bedrag , dan ontstaat er een roodstand in de wallet en die kan worden aangezuiverd middels ideal of bankoverschrijving. En als men dat niet wil of kan, er komt vanzelf nieuw geld in de wallet door periodieke aflossingen.
Het is wel een deukje in het toch wel oerdegelijke imago dat ze de laatste jaren hebben opgebouwd.
[..] Dat is minder moeilijk dan het wellicht lijkt. Ze moeten de wallets gewoon debiteren voor het dubbel betaalde bedrag , dan ontstaat er een roodstand in de wallet en die kan worden aangezuiverd middels ideal of bankoverschrijving. En als men dat niet wil of kan, er komt vanzelf nieuw geld in de wallet door periodieke aflossingen.
Het is wel een deukje in het toch wel oerdegelijke imago dat ze de laatste jaren hebben opgebouwd.
Het zou er zo maar eens mee te maken kunnen hebben dat de OPP er nu tussen zit.
[..] Het zou er zo maar eens mee te maken kunnen hebben dat de OPP er nu tussen zit.
Hoogstwaarschijnlijk ja. Een opdracht is dubbel uitgevoerd, de vraag is alleen of die opdracht dubbel is aangeleverd door Collin of omdat OPP geblunderd heeft.
Als ze de regel van de opname nogmaals in de wallet zetten, dan klopt het saldo weer en kan de klant actie ondernemen. Dat kan natuurlijk nu ook al, maar ik wacht zelf even de actie van Collin af. Het is een best bedrag in mijn geval maar goed het is een kleine handeling om dat geld weer in de wallet over te hevelen. En te klein om onder te duiken in Rio de Janeiro
Incidentele gevallen buiten beschouwing latend, denk ik dat Collin geen risico loopt omdat al het betaalverkeer van de projecten sowieso via de wallet loopt dus hoe dan ook wordt die roodstand vanzelf een keer aangezuiverd.
[..] Hoogstwaarschijnlijk ja. Een opdracht is dubbel uitgevoerd, de vraag is alleen of die opdracht dubbel is aangeleverd door Collin of omdat OPP geblunderd heeft.
Als ze de regel van de opname nogmaals in de wallet zetten, dan klopt het saldo weer en kan de klant actie ondernemen. Dat kan natuurlijk nu ook al, maar ik wacht zelf even de actie van Collin af. Het is een best bedrag in mijn geval maar goed het is een kleine handeling om dat geld weer in de wallet over te hevelen. En te klein om onder te duiken in Rio de Janeiro
Incidentele gevallen buiten beschouwing latend, denk ik dat Collin geen risico loopt omdat al het betaalverkeer van de projecten sowieso via de wallet loopt dus hoe dan ook wordt die roodstand vanzelf een keer aangezuiverd.
Ach bijschrijvingen dubbel doet geen pijn. Ben benieuwd of de bijschrijving van maandag ook weer dubbel gaat. Zo te zien niet want hij is op RC in Collin nog niet uitgeboekt, ze hebben er waarschijnlijk een freez op gezet. Nu vrijdag 2x en zondag 2x.
Hier ook toevallig zondag een opname gedaan die tot op heden gisteren 1x is binnen gekomen.
Ik denk dan, je weet nu dat er een probleem is, waarom niet even wachten met nieuwe opnames tot je weet dat het probleem is opgelost? Waarom zou je het probleem groter maken dan het al is
Op dinsdag 29 oktober 2024 10:36 schreef Crowd001 het volgende: Hier ook toevallig zondag een opname gedaan die tot op heden gisteren 1x is binnen gekomen.
Ik denk dan, je weet nu dat er een probleem is, waarom niet even wachten met nieuwe opnames tot je weet dat het probleem is opgelost? Waarom zou je het probleem groter maken dan het al is
Zeker, dat raad ik ook aan in mijn eerste bericht. Maandagochtend voordat de problemen bekend waren heb ik een opname gedaan. Dus ben ik benieuwd of deze nog gaat binnenkomen en hoe vaak of niet. Ik ben vooral benieuwd naar het mea culpa bericht van Collin.
Idd, een ezel stoot zich slechts eenmaal aan dezelfde steen Ik ben ome Fred nog steeds dankbaar dat hij dat Efteling hotel overnam van ons. Misschien dat hij daarom die nieuwe naam aan het hotel heeft gegeven (vette knipoog).
[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 29-10-2024 11:13:31 ]
[..] Zeker, dat raad ik ook aan in mijn eerste bericht. Maandagochtend voordat de problemen bekend waren heb ik een opname gedaan. Dus ben ik benieuwd of deze nog gaat binnenkomen en hoe vaak of niet. Ik ben vooral benieuwd naar het mea culpa bericht van Collin.
Ze zullen het bij CCF vervelend vinden, maar ik zou er zeker niet een hele heisa van maken. Bij banken, telecomproviders, warmtenetten, websites etc overal is wel eens een storing of een hick-up. Can happen in onze maatschappij. De CCF-boys to do, herstellen en berichtje mailen met verontschuldiging en simpel uitleggen wat er gebeurt is. En up verder.
Ik heb vlgs mij 2 Uncle Fred projecten gehad, allemaal 1e hypo, daar laat ik het bij. + laatste term ontvangen van Jimmy Coffee in Gorinchem (GVE 18721) primadelux Robbert Koster. https://www.jimmycoffee.nl/ Gaat best OK blijkbaar gezien de kleine verbouwing,
[ Bericht 10% gewijzigd door peterc op 29-10-2024 11:37:17 ]
[..] Idd, een ezel stoot zich slechts eenmaal aan dezelfde steen Ik ben ome Fred nog steeds dankbaar dat hij dat Efteling hotel overnam van ons. Misschien dat hij daarom die nieuwe naam aan het hotel heeft gegeven (vette knipoog).
Slapendehollander heeft zoiets weg van mmwops (RSV enquete, ja zo oud ben ik al)
[..] Je vraagt je waar komt R 2023 vandaag, waarom, kan natuurlijk ook buiten zijn invloedsfeer liggen.
Als ik naar zijn profiel kijk dan denk ik dat hij vanuit zijn baan bij het accountantskantoor voor zichzelf is begonnen en dat 2024 het eerste volledige kalenderjaar bevat. Is een geboren Iraniër maar heeft zich blijkbaar goed weten in te burgeren. https://www.linkedin.com/(...)originalSubdomain=nl
Niet erg positief. Geen eigen inbreng, morele aansprakelijkheid. Van die terugkoopverklaring is me niet duidelijk of die specifiek aan Collin verpand is of dat die in de boedel valt. Maar misschien heb ik niet voldoende gelezen. Ik was er eigenlijk vrij snel al klaar mee. De rente is mooi, dus leuk project voor avontuurlijke investeerders
Locatie & concurrentie is belangrijk. Plus was laatst op de Nat Franchise Beurs in Gorinchem, kreeg een dik boek (+/- 360 pag) mee met heel veel info (vestigingen-fee-entree¤- benodigd vermogen, verwachte omzet etc) over alle franchise ketens in NL(zijn er overigens achterlijk veel ) en daar stond deze (nog) niet tussen - jammer -
[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 29-10-2024 14:28:15 ]
Ik laat CRE lekker voortkabbelen, krijg keurig mijn rente en dat het met de aflossingen (no default tot op heden) soms en wat vaker wat langer duurt, daar maak ik me niet druk om. Communicatie kan bij de meeste platformen beter
[..] Als ik naar zijn profiel kijk dan denk ik dat hij vanuit zijn baan bij het accountantskantoor voor zichzelf is begonnen en dat 2024 het eerste volledige kalenderjaar bevat. Is een geboren Iraniër maar heeft zich blijkbaar goed weten in te burgeren. https://www.linkedin.com/(...)originalSubdomain=nl
Thnx, zover nog niet gekeken, bescheiden inleg durf ik wel aan
Op maandag 28 oktober 2024 10:31 schreef zeeland6 het volgende: HCN Nog een dag respijt voor F*odmaster Vlijmen voordat het officieel op hold gaat. Ontbrekende betaling sinds 22 okt.
Ook nog steeds geen betaling van Sal*n van Fagel Den H*ag, betaaldatum de 23e en Tar*oosh, betaaldatum de 24e. Deze laatste heeft een paar maanden geleden al eens on hold gestaan, werd toen 3 weken later betaald.
nee was niet bij Collin maar op een ander platform ik meen KoM maar kan ook nog een andere zijn. Was al wel een paar jaar terug. Meerdere projecten overigens en niet onder de naam waaronder hij nu geld vraagt
[..] Thnx, zover nog niet gekeken, bescheiden inleg durf ik wel aan
Ik ook, helaas niet om 14.00 online. Zonder link wordt het dan wat kansloos.
Op dinsdag 29 oktober 2024 14:32 schreef peterc het volgende: Oh Ja , jullie hoeven (nog) niet te bladeren bij de Bruna in de Quote500, ik sta er (nog) niet in. Een van jullie wel?
Ik denk dat ik ergens onderaan in de Quote 500000 bungel!
[..] nee was niet bij Collin maar op een ander platform ik meen KoM maar kan ook nog een andere zijn. Was al wel een paar jaar terug. Meerdere projecten overigens en niet onder de naam waaronder hij nu geld vraagt
Fred zit overal. Plakt van de leningen aan elkaar.
Dagrente van 6% had na afloop termijn wel een stuk hoger mogen zijn tot herfinanciering
quote:
In mei 2022 heeft u geïnvesteerd in Brickfield B.V. 2 met leningnummer 42172. De slottermijn staat op 05-11-2024 gepland in het betaalschema.
Afgelopen periode hebben wij in contact gestaan met de ondernemer over de aflossing van de lening. Op dit moment loopt er een verzoek tot herfinanciering bij een derde partij. De ondernemer verwacht deze herfinanciering in december af te ronden. Hierdoor verwachten wij dat de lening medio december 2024 wordt afgelost. Wij hebben de ondernemer verzocht om de renteverplichting te continueren tot de herfinanciering is gerealiseerd.
De lening heeft een rente van 6% dat had wel verhoogd kunnen worden lijkt mij. Geld voor Elkaar had er 10% van gemaakt wat ik al met meerdere projecten heb gehad. Het is te hopen dat het in december rond komt anders kost het nog meer aan belasting.
In mei 2022 heeft u geïnvesteerd in B*ick*ie*d B.V. 2 met leningnummer 42172. De slottermijn staat op 05-11-2024 gepland in het betaalschema.
Afgelopen periode hebben wij in contact gestaan met de ondernemer over de aflossing van de lening. Op dit moment loopt er een verzoek tot herfinanciering bij een derde partij. De ondernemer verwacht deze herfinanciering in december af te ronden. Hierdoor verwachten wij dat de lening medio december 2024 wordt afgelost. Wij hebben de ondernemer verzocht om de renteverplichting te continueren tot de herfinanciering is gerealiseerd.
In februari 2024 heeft u geïnvesteerd in een nieuwe lening voor de start van Cha*a Restaurant en Cocktailbar B.V met leningnummer 00046902. De onderneemster heeft ondanks haar jonge leeftijd ruime ervaring opgedaan in de horeca en komt uit een ondernemersfamilie.
De oorspronkelijke plannen van de verhuurder ten aanzien van de bezetting van het horeca gedeelte aan de Boulevard in Kijkduin waren veelbelovend op basis waarvan deze onderneemster de sprong in het diepe heeft gewaagd en haar zaak in juni 2024 heeft geopend. De aanleg van de gehele infrastructuur en de opzet van het geheel vernieuwde Kijkduin is vertraagd, waardoor de gasten wegbleven. Daarnaast is er op dit moment nog veel leegstand in de horecapanden gelegen aan de boulevard met uitzicht op zee. Slechts enkele zaken zijn geopend terwijl Chaya uit de loop zit van deze al geopende zaken.
Om de kosten zoveel als mogelijk te beperken heeft de onderneemster het personeelsbestand teruggebracht en is ze vrijwel alleen in de zaak aanwezig met in de avond en in het weekend nog oproepkrachten. Ze zorgt zelf ook voor de bereiding van de gerechten op de (beperkte) kaart. Voorts probeert ze met thema-avonden gasten aan te trekken. Met de verhuurder zijn inmiddels afspraken gemaakt over een huur gekoppeld aan de omzet van de onderneming maar in totaliteit blijven de lasten te hoog t.o.v. de gerealiseerde omzet. Hierdoor wordt verzocht om opschorting van de aflossingen met 7 maanden, waarmee tevens de toch al rustigere winterperiode wordt overbrugd.
Concreet betekent dit verzoek voor u dat:
- De aflossingen worden opgeschort van november 2024 tot en met mei 2025; - De looptijd van de lening met 7 maanden wordt verlengd; - De rente dient correct en tijdig te worden voldaan; - Alle overige voorwaarden, condities en zekerheden blijven van toepassing.
De onderneemster doet er alles aan om gasten te trekken en anderzijds de kosten te beperken. Middels deze opschorting van de aflossingen krijgt de onderneemster een faire kans om de exploitatie te verbeteren. Naar verwachting zal de exploitatie en daarmee de cashflow pas in 2025 volgens de oorspronkelijke verwachtingen worden gerealiseerd.
Het verzoek zoals hiervoor geformuleerd leggen wij met een positief advies aan u voor en nodigen u uit om uw stem binnen een termijn van 14 dagen uit te brengen.
Op dinsdag 29 oktober 2024 16:59 schreef nostra het volgende: In februari 2024 heeft u geïnvesteerd in een nieuwe lening voor de start van Cha*a Restaurant en Cocktailbar B.V met leningnummer 00046902. De onderneemster heeft ondanks haar jonge leeftijd ruime ervaring opgedaan in de horeca en komt uit een ondernemersfamilie.
Met een rente van 10% zat er risico in. Gelukkig wel 2e hypotheek woonhuis als zekerheid.
Wel triest voor de ondernemer dat er nog niemand komt.
Op dinsdag 29 oktober 2024 14:32 schreef peterc het volgende: Oh Ja , jullie hoeven (nog) niet te bladeren bij de Bruna in de Quote500, ik sta er (nog) niet in. Een van jullie wel?
Helaas, ik had teveel projecten in MaxCrowdfund om nog enige kans te maken
[..] Met een rente van 10% zat er risico in. Gelukkig wel 2e hypotheek woonhuis als zekerheid.
Wel triest voor de ondernemer dat er nog niemand komt.
De recensies zijn prima. En er zat nog een aanvullende borg (van moeders?) op van 100k. Goed voor ons, wel sneu voor die mensen.
[..] De recensies zijn prima. En er zat nog een aanvullende borg (van moeders?) op van 100k. Goed voor ons, wel sneu voor die mensen.
Het is te hopen dat het goed gaat komen met Kijkduin. Er staat nog ontzettend veel leeg. Gelukkig heb ik dit project niet meegenomen. Maar goed, ik neem aan dat de projectontwikkelaar goed marktonderzoek heeft gedaan. Ik denk dat het daar tijd nodig heeft. En beter weer..
[..] Het is te hopen dat het goed gaat komen met Kijkduin. Er staat nog ontzettend veel leeg. Gelukkig heb ik dit project niet meegenomen. Maar goed, ik neem aan dat de projectontwikkelaar goed marktonderzoek heeft gedaan. Ik denk dat het daar tijd nodig heeft. En beter weer..
Ik zou niet zo snel een restaurant pakken om te investeren daar is het risco altijd een stuk hoger. Mensen gaan als eerst bezuinigingen op dit soort dingen. Zeker als het zo dadelijk economisch wat minder gaat. Bij Duitsland gaat het nu al wat minder zie Volkswagen. Hoe kijken jullie hier tegen aan? houd je er nog rekening mee bij nieuwe projecten?
[..] Ik zou niet zo snel een restaurant pakken om te investeren daar is het risco altijd een stuk hoger. Mensen gaan als eerst bezuinigingen op dit soort dingen. Zeker als het zo dadelijk economisch wat minder gaat. Bij Duitsland gaat het nu al wat minder zie Volkswagen. Hoe kijken jullie hier tegen aan? houd je er nog rekening mee bij nieuwe projecten?
Ligt eraan Die Delifrance in westfield heb ik wel meegepakt .. zoiets loopt altijd wel..
[..] Ik zou niet zo snel een restaurant pakken om te investeren daar is het risco altijd een stuk hoger. Mensen gaan als eerst bezuinigingen op dit soort dingen. Zeker als het zo dadelijk economisch wat minder gaat. Bij Duitsland gaat het nu al wat minder zie Volkswagen. Hoe kijken jullie hier tegen aan? houd je er nog rekening mee bij nieuwe projecten?
ik investeer niet in horeca, is in Nederland duur vergeleken met bv Duitsland en de prijzen zijn ook sterk gestegen als gevolg van de inflatie, voor mijn gevoel in verhouding te sterk. Zelf ga ik ook minder vaak uit eten
Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Triavium Nijmegen (deel 2). Op dit project wordt 8% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.
De actieve automatisch toegezegde investeerders krijgen 1 uur na publicatie als eerste de mogelijkheid om hun investering te bevestigen.
Donderdag 31 oktober om 12:00 uur zal het project worden opengesteld voor het nog resterende te financieren deel.
Ik zat hem net te lezen. Ik heb al (vrij fors) deelgenomen aan lening 1. De hypothecaire zekerheid (2e) geldt, zoals ik het lees gezamenlijk voor lening 1 en 2, dus dan 40% dekking op basis van WOZ, voor iedereen.
Bij Collin hebben de inschrijvers op een eerste tranche vaak voorrang binnen de gezamenlijke hypotheek, maar dat speelt hier dus niet, zie ik dat goed? De rente is sowieso in beide leningen 8%.
[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 30-10-2024 12:40:51 ]
[..] Ik zat hem net te lezen. Ik heb al (vrij fors) deelgenomen aan lening 1. De hypothecaire zekerheid (2e) geldt, zoals ik het lees gezamenlijk voor lening 1 en 2, dus dan 40% dekking op basis van WOZ, voor iedereen.
Bij Collin hebben de inschrijvers op een eerste tranche vaak voorrang binnen de gezamenlijke hypotheek, maar dat speelt hier dus niet, zie ik dat goed? De rente is sowieso in beide leningen 8%.
Zoals ik deel 1 las wordt dit inderdaad gedeeld door beide delen in tegenstelling tot Collin.
[..] Zoals ik deel 1 las wordt dit inderdaad gedeeld door beide delen in tegenstelling tot Collin.
Het nut van de twee leningdelen ontgaat me,nu de voorwaarden hetzelfde zijn en op de eerste lening nog geen euro is afgelost. Misschien gokken ze op 2x de volle automatische inleg in plaats van 1x.
Voor de rest is het een aardig project en de gedeeltelijke hypothecaire dekking zie ik als een bonus, vandaar de hogere inleg op lening #1, maar een 2e inleg is een brug te ver. Het moet nog maar blijken hoe de winkel gaat draaien.
Spaarnwouderstraat 3 Haarlem LIVE 1 november 2024 om 14.30 uur
Vandaag presenteren wij 11 nieuwe projecten aan Spaarnwouderstraat 3 in Haarlem. Je kunt vanaf 1 november 2024 om 14.30 uur investeringen toezeggen. De looptijd bedraagt 18 maanden. De LTV van het pand is 75% van ¤ 4.800.000 van de waarde na verbouwing.
Wij hebben dit project opgedeeld in 11 losse projecten die allemaal op 1 november om 14:30 uur open gaan om te investeren. Op dit moment is de aanvraag ingediend voor de splitsingsakte. Er wordt geen hypotheek gevestigd zonder dat de akte rond is. Alleen wanneer alle projecten volledig gefund worden zal het project doorgang vinden. Omdat het bij elkaar om een funding van ¤ 3.600.000 gaat is de relatie bereid om een hogere rentevergoeding te betalen
Rentevergoedingen residentieel tarief: Rentevergoeding schijf 1A 7,50% Bereidstellingsvergoeding fase 1 2% Start tot 01-03-2025 daarna 7,50% Bereidstellingsvergoeding fase 2 2% Start tot 01-06-2025 daarna 7,50% Bereidstellingsvergoeding fase 3 2% Start tot 01-09-2025 daarna 7,50%
Het betreft een transformatie van een voormalig radio-/televisiemuseum, naar 11 zelfstandige appartementen. Het pand, met een oorspronkelijk bouwjaar van 1895, bevindt zich op een toplocatie in de stad, dichtbij voorzieningen en openbaar vervoer. Met deze ontwikkeling wordt ingespeeld op de groeiende vraag naar moderne, duurzame woonruimtes in het centrum van Haarlem. De strategische ligging maakt het aantrekkelijk voor zowel werkende professionals als jonge gezinnen die de voorkeur geven aan stedelijk wonen.
Even geprobeert op CP te bereiken inzake Bleijendaal garageboxen. Aflossing zou 26-10 moeten zijn. Ik weet, enkele dagen later piepen we niet over. Maar 0, maar dan ook 0 communicatie weer.
Op woensdag 30 oktober 2024 14:47 schreef Jaco078 het volgende: Even geprobeert op CP te bereiken inzake Bleijendaal garageboxen. Aflossing zou 26-10 moeten zijn. Ik weet, enkele dagen later piepen we niet over. Maar 0, maar dan ook 0 communicatie weer.
Als je die flapoor onverhoopt toch nog aan de lijn krijgt, informeer dan ook even naar Bart Verb***rugge Mdb Loco, dat dreigt ook te zinken en écht doorpakken doet hij niet. Na MAX en KOM is Crowdpartners het allerslechtste CF platform dat actief is. En dan ben ik over het algemeen nog mild zolang de resultaten maar goed zijn.
Let op, als ik het goed lees betreft het een B.V. en zal er bij dit project niet hoofdelijk worden meegetekend.
Ik lees in de essentiële beleggersinformatie of op de projectpagina niets over of er al een vergunning is verstrekt voor de transformatie. Het lijkt me dat deze er wel is, maar ik lees het niet terug.
Leuk bedrijfje, slechts 165 miljoen euro aan schuld op de laatste balanscijfers. Deze financiering is slechts een druppel op de gloeiende plaat denk ik, ik doe er niets mee.
[..] Leuk bedrijfje, slechts 165 miljoen euro aan schuld op de laatste balanscijfers. Deze financiering is slechts een druppel op de gloeiende plaat denk ik, ik doe er niets mee.
Verhuur hè, dus een sloot aan vooruitgefactureerde omzet op de balans. Wel bijzonder dat de jaarrekening 2022 niet is gedeponeerd en D&B op cijfertjes die nergens op slaan zit te raten.
[..] Ben benieuwd hoe snel deze volloopt en hoe jullie de afweging maken binnen dit project.
Geen vergunningen nog. Ontwikkelingsproject dus er kan van alles misgaan. Nodeloos ingewikkeld met bereidstellingsprovisies. Telt het mee als investering (?) op 1/1/25 dan ben je de bereidstellingsprovisie van 2% op jaarbasis gelijk al weer kwijt aan box 3 heffing per 1/1/25. Met de beperkte investeringsbase van SIG zie ik dit niet volkomen met de traditionele achterban. Maar ze moeten wat om de schoorsteen te laten roken. Daarbij, gemeend, veel succes.
Misschien moet er iemand zijn target behalen met het aantal projecten voor dit jaar.
[ Bericht 4% gewijzigd door zeeland6 op 30-10-2024 17:17:22 ]
Zekerheden lijken goed, alleen de rente valt een beetje tegen.
As er iemand een linkje heeft, graag.
beetje a h googlen geweest ; vwb de hld kom je uit bij een notariskantoor in Made vwb de andere beheer bv's (kids?) kom je uit bij een zeer ruim optrekje 7971PG-1 , durf ik wel aan
[..] beetje a h googlen geweest ; vwb de hld kom je uit bij een notariskantoor in Made vwb de andere beheer bv's (kids?) kom je uit bij een zeer ruim optrekje 7971PG-1 , durf ik wel aan
Wat ik niet snap is dat Collin in de pitch aangeeft dat bij verkoop van 6de kavel algeheel vergoedingsrentevrij mag worden afgelost. Het zou bij deze geboden rente toch heel normaal zijn dat er minimaal 1 jaar rente betaald moet worden! Stel dat het 6de kavel bijvoorbeeld over een maand of 6 verkocht wordt, dan is de opbrengst/risicoverhouding wel héél erg laag. Dan heb je 3,5% rente- kosten-vrh. Dan neem ik wel deposito van een jaar bij Yapi voor 3%
[..] Leuk bedrijfje, slechts 165 miljoen euro aan schuld op de laatste balanscijfers. Deze financiering is slechts een druppel op de gloeiende plaat denk ik, ik doe er niets mee.
Hmm zo had ik het nog niet bekeken
Maar dat hypotheek recht gaat toch voor ?
Mutsaers Textiles al failliet deze week
[ Bericht 3% gewijzigd door Boyette op 30-10-2024 20:06:37 ]
Uiteindelijk zal het wel goed komen denk ik, als ze dat commerciële vastgoed in België weten te verkopen. Maar ik vermoed dat het een lang traject wordt met veel updates, stemrondes en andere berichten van Collin Beheer waar je niet op zit te wachten. Nul aflossing (met zo'n enorm balanstotaal....??.), dat wordt minimaal 24 maanden billenknijpen. Dan denk ik, er zijn zat betere projecten waar je nooit wat van hoort of ziet, omdat ze gewoon iedere maand betalen.
Op woensdag 30 oktober 2024 14:47 schreef Jaco078 het volgende: Even geprobeert op CP te bereiken inzake Bleijendaal garageboxen. Aflossing zou 26-10 moeten zijn. Ik weet, enkele dagen later piepen we niet over. Maar 0, maar dan ook 0 communicatie weer.
Desalniettemin reactie binnen 1 uur
Beste heer XXX
We verwachten dat de aflossing uiterlijk morgen wordt bijgeschreven op uw rekening.
We verwachten dat de aflossing uiterlijk morgen wordt bijgeschreven op uw rekening.
Met vriendelijke groet,
Servicedesk Crowdpartners
Laten we het hopen. Dan hou ik er nog 2 over (Tamoil en mdb Loco), waarvan de laatste al vanaf begin dit jaar nauwelijks iets betaald heeft. Daarna einde oefening met dit platform.
Edit: het floepte net binnen op de bankrekening
[ Bericht 8% gewijzigd door obligataire op 30-10-2024 20:39:58 ]
Vandaag is de laatste dag van de stemronde van Rood-Groen B.V. t.h.o.d.n. Eye Wish Opticiens. Ik ben erg benieuwd wat de stemverhouding is op dit voorstel om het hypotheekrecht te verplaatsen naar een ander pand met veel lagere overwaarde.
Als stemverhouding negatief zou uitwijzen, hadden we denk ik al eerder een bericht hierover gehad met een nieuw voorstel.
Op woensdag 30 oktober 2024 20:46 schreef KrekelJapie het volgende: Vandaag is de laatste dag van de stemronde van Rood-Groen B.V. t.h.o.d.n. Eye Wish Opticiens. Ik ben erg benieuwd wat de stemverhouding is op dit voorstel om het hypotheekrecht te verplaatsen naar een ander pand met veel lagere overwaarde.
Als stemverhouding negatief zou uitwijzen, hadden we denk ik al eerder een bericht hierover gehad met een nieuw voorstel.
Op mijn vraag aan CCF
quote:
Ik vraag me af waarom u dit voorstel met positief advies voorlegt, omdat het mij een significante verslechtering van de dekking lijkt.
Immers: - De LTV stijgt van 74% naar 98% - De woning in Nunspeet is beduidend minder courant dan die in Pijnacker, gezien ook de verkoopduur (10 maanden vs 3 weken) en bouwjaar (1950 vs 2021)
Kunt u wellicht toelichten waarom u niet hebt aangestuurd op een (deel-)aflossing in dit geval?
hebben ze wel (heel snel trouwens) gereageerd, maar slechts met de argumentatie dat de nieuwe overwaarde in de ogen van CCF "voldoende dekking" geeft.
quote:
Omdat er sprake is van een gezamenlijke persoonlijke borgstelling door R.P. Hoogendijk en mevrouw J.P. Hoogendijk-Vingerling van ¤ 325.000,- gesecureerd door hypotheek, waarbij er in totaal niet meer uitgewonnen kan worden dan ¤ 325.000,- zou Collin bij een default van de lening nooit meer dan ¤ 325.000 kunnen verhalen op de heer Hoogendijk en mevrouw J.P. Hoogendijk-Vingerling. De nieuwe overwaarde op het onroerend goed gelegen de F.A. Molijnlaan 135 te Nunspeet zou dan voldoende dekkend zijn.
Naast deze zekerheid bestaat dan ook nog een gezamenlijke borgstelling afgeven door M.A. Hoogendijk en mevrouw N. Blagus gesecureerd met hypotheek, waarbij er in totaal niet meer uitgewonnen zal worden dan ¤ 325.000,-.
De lening kent daarbij een lineair karakter, waarbij op dit moment de openstaande schuld ¤ 505.555,52 bedraagt. Maandelijks wordt er ¤ 12.037,04 afgelost. Hiermee zal gedurende de looptijd de dekkingspositie verder verbeteren.
Op basis van bovenstaande hebben wij geconcludeerd dat dit een acceptabel voorstel is en daarom ook voorgelegd aan de investeerders middels een stemronde.
Ik heb tegen gestemd, het zal allemaal wel goed komen maar ik snap niet waarom een slechtere LTV door CCF als prima alternatief wordt beoordeeld. Het geeft mij wel te denken in elk geval.
[..] beetje a h googlen geweest ; vwb de hld kom je uit bij een notariskantoor in Made vwb de andere beheer bv's (kids?) kom je uit bij een zeer ruim optrekje 7971PG-1 , durf ik wel aan
Hier ook een beetje gegoogled en vond dit interessante stukje https://www.anjeproduktie(...)aarten-van-meerwijk/ Het genoemde bedrijf in scheepslieren is in 2014 failliet gegaan. Het leegstaande bedrijfspand wat nu plaats moet maken voor de 10 bedrijfswoningen was waar dit failliet gegane bedrijf zat. Zie ook streetview foto van 2010.
[..] Op mijn vraag aan CCF [..] hebben ze wel (heel snel trouwens) gereageerd, maar slechts met de argumentatie dat de nieuwe overwaarde in de ogen van CCF "voldoende dekking" geeft. [..] Ik heb tegen gestemd, het zal allemaal wel goed komen maar ik snap niet waarom een slechtere LTV door CCF als prima alternatief wordt beoordeeld. Het geeft mij wel te denken in elk geval.
Wat mij betreft onacceptabel om dit voor te leggen aan investeerders. Mocht dit uiteindelijk misgaan meld ik mij bij CCF (bij positieve stemming)
[..] Uiteindelijk zal het wel goed komen denk ik, als ze dat commerciële vastgoed in België weten te verkopen. Maar ik vermoed dat het een lang traject wordt met veel updates, stemrondes en andere berichten van Collin Beheer waar je niet op zit te wachten. Nul aflossing (met zo'n enorm balanstotaal....??.), dat wordt minimaal 24 maanden billenknijpen. Dan denk ik, er zijn zat betere projecten waar je nooit wat van hoort of ziet, omdat ze gewoon iedere maand betalen.
Had hem toch mee willen pakken maar is tussen mijn vingers door geglipt.. het ging vanmiddag opeens wel heel snel
Op donderdag 31 oktober 2024 19:15 schreef KrekelJapie het volgende: Hypotheek House Emmen ¤ 115.000 | 9,5 % rente | 60 maanden 2e hypotheek woonhuis + leuke rente. WOZ wel stuk lager dan taxatie
Op donderdag 31 oktober 2024 19:55 schreef OpDieFiets het volgende: Een heuglijk moment bij CCF: met de betaling van deze week is dan eindelijk de volledige inleg van Pr*c*d* H*ld*ng teruggekomen. Nu de rente nog!
Hmmm, nog een paar centen van de hoofdsom, maar goed dat maakt de vreugde niet minder. Professor Versteeg is zo glad als een paling in een emmer frituurvet maar uiteindelijk kwam hij niet onder zijn verplichting uit. Vele malen correspondentie over gehad met Collin.
Ook problemen bij C*fe T*llenst*ghe van CCF. Staat nog 133k open (van 150k leensom) met in principe voldoende zekerheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.CCF is al in gesprek met de ondenemer over verkoop van het onderpand, bericht CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..] Best een leuke mijn inziens zie niet veel risico julie?
Met regelmaat komen er proposities van boerderijen/agrarisch/veeteelt. De reacties hier op het forum zijn gemengd. In algemene zin proef ik dat agrarisch ondernemers vaak vermogend zijn, maar dan m.n. in de stille reserve. Dus in onroerend goed. En vaak beperkt liquide. Verandering in regelgeving en onzekerheid is voor mij een grond om beperkt te zijn/ zeer kritisch te zijn bij agrarische proposities.
[..] Ik vind het positief dat de eerste hypotheek ook bij Collin is gevestigd ( en niet volledig aflossingsvrij is). Ik heb m dubbel meegenomen.
Ik zit al in de lening met de eerste hypotheek en zat daarvoor in de eerdere lening die hiermee begin dit jaar geherfinancieerd werd. Ik heb er dus op zich wel vertrouwen in, anders had ik deze niet meegegenomen, maar of ik nu nog in een tweede lening wil investeren weet ik nog niet.
Leningnemer heeft altijd netjes betaald en de zekerheid is goed. Wat ik me wel afvraag is wat er gebeurt aan het eind van de looptijd. Meneer was ten tijde van de pitch in janauri 2019 55, dus nu 60 of 61. Wanneer deze 2 leningen aflopen is hij 64. Gaat hij dan nog door met boeren of stopt hij?
[..] Ik zit al in de lening met de eerste hypotheek en zat daarvoor in de eerdere lening die hiermee begin dit jaar geherfinancieerd werd. Ik heb er dus op zich wel vertrouwen in, anders had ik deze niet meegegenomen, maar of ik nu nog in een tweede lening wil investeren weet ik nog niet.
Leningnemer heeft altijd netjes betaald en de zekerheid is goed. Wat ik me wel afvraag is wat er gebeurt aan het eind van de looptijd. Meneer was ten tijde van de pitch in janauri 2019 55, dus nu 60 of 61. Wanneer deze 2 leningen aflopen is hij 64. Gaat hij dan nog door met boeren of stopt hij?
Ik zit ook in de eerste en nu ook in de tweede. De Loan-to-Value bij de start van de eerste bedraagt 37%. Bij de slottermijn bedraagt de LtV 29%. Dat zal nu voor deze lening iets veranderen maar het moet wel heel gek lopen als het fout gaat lijkt mij.
Het is een zootje in de RC van Collin. Ik moet denken aan praktijken waar KOM zich van bediende.
Van de dubbele boekingen op 28/10 en 29/10 zijn de dubbele boekregels weggehaald. De dubbele boekingen zijn op 31/10 weer geboekt, maar alsof het een opname is naar de bank.
Van 30/10 ontbreekt de boeking bij mijn bank, maar is wel afgeschreven van de RC van Collin. Opname van 31/10 kwam wel vanmorgen binnen. Kortom bedrag van 30/10 ontbreekt.
[..] Ik zit ook in de eerste en nu ook in de tweede. De Loan-to-Value bij de start van de eerste bedraagt 37%. Bij de slottermijn bedraagt de LtV 29%. Dat zal nu voor deze lening iets veranderen maar het moet wel heel gek lopen als het fout gaat lijkt mij.
Wat voor mij ook meespeelt is dat ik nog even geen nieuwe investering gepland had, pas weer in december. Maar met een kleine aanpassing in mijn planning is het wel te doen. En ik heb nu ook liever niet nog een aflossingsvrije lening. De ltv is natuurlijk meer dan prima en bij verkoop moet het zeker meer dan het bedrag van beide leningen opbrengen.
[..] Ik zit ook in de eerste en nu ook in de tweede. De Loan-to-Value bij de start van de eerste bedraagt 37%. Bij de slottermijn bedraagt de LtV 29%. Dat zal nu voor deze lening iets veranderen maar het moet wel heel gek lopen als het fout gaat lijkt mij.
Neem hem klein mee, hij heedt de leeftijd niet meer om maar door te blijven rollen em het blijft agri. Then again, bij liquidatie van het onderpand is de buffer meer dan voldoende.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraagprijs voor de resterende woningen van het seniorencomplex zijn recent (opnieuw) verlaagd: Eigen woning: van 609.500 euro naar 550.000 euro De twee overige woningen: van 500.000 euro naar 450.000 euro (oorspronkelijk 577.500 euro)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er staat nog zo'n 1.000.000 euro open bij CCF, dus met drie eerste hypotheken nog steeds voldoende comfort, maar wat schot in de zaak zou voor elke betrokkene toch prettig zijn.
[..] Met regelmaat komen er proposities van boerderijen/agrarisch/veeteelt. De reacties hier op het forum zijn gemengd. In algemene zin proef ik dat agrarisch ondernemers vaak vermogend zijn, maar dan m.n. in de stille reserve. Dus in onroerend goed. En vaak beperkt liquide. Verandering in regelgeving en onzekerheid is voor mij een grond om beperkt te zijn/ zeer kritisch te zijn bij agrarische proposities.
Dat is terecht geconstateerd want Collin heeft het onroerend goed tegen taxatiewaarde op de balans gezet waardoor die toch nog een min of meer gezonde indruk maakt. Zou je de gewone (fiscale) jaarrekening als uitgangspunt nemen dan krijg je een negatief eigen vermogen waar hun hele veestapel de hik van zou krijgen. Plus, maar dat geldt voor beide situaties, er is een negatief werkkapitaal .
Het o/g is naar mijn mening ook pittig gewaardeerd, het huis is ouwe meuk (al 33 jaar niets aan gedaan) en het geheel is verre van courant. Die acht ton gaan ze niet vangen, en mocht dat wel zo zijn dan moet daar een boel van naar de Fiscus (niet óns probleem trouwens).
Ik heb de eerste niet meegenomen en de tweede ook niet. Misschien de volgende herfinanciering over een paar jaar
[..] Het o/g is naar mijn mening ook pittig gewaardeerd, het huis is ouwe meuk (al 33 jaar niets aan gedaan) en het geheel is verre van courant. Die acht ton gaan ze niet vangen, en mocht dat wel zo zijn dan moet daar een boel van naar de Fiscus (niet óns probleem trouwens)
Van die 8 ton is minder dan de helft nodig om de investeerders af te lossen. Ik denk als hij op de duur zou willen stoppen met boeren dat het meer opbrengt. In Brabant zijn heel veel varkens bedrijven en daar moeten er de komende jaren nog veel van verdwijnen. Nu is het nog met subsidie en of dat over 3 jaar nog zo is weet ik niet. Maar anders is er wel de mogelijkheid om te stoppen en de schuren te slopen en dan zijn er veel mogelijkheden tegenwoordig, Zoals een huis bouwen met de meters van de gesloopte schuren. Ze zijn blij met elke boer die stopt en dat is over 3 jaar ook nog wel verwacht ik.
Hoe weet je een leningnummer als je er nog niet in geïnvesteerd hebt?
Welkom trouwens op het forum. Volgens mij was dit je eerste post? Kun je je kort voorstellen? Wat zijn je ervaringen met Crowdfunding? Wat zijn platformen waar je wel of juist niet investeert. En nog tips?
[..] 80% inmiddels, die zit na het weekend vol. Het blijft toch een succesvol verhaal dat APOC, voor henzelf en voor de investeerders.
Of het succesvol blijft zal de toekomst leren. 😀 Maar je hebt gelijk tot nu toe is het succesvol en dat had ik niet gedacht toen deze leningen van start gingen. Heb ze dan ook nog nooit meegenomen en ga dit ook niet doen.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraagprijs voor de resterende woningen van het seniorencomplex zijn recent (opnieuw) verlaagd: Eigen woning: van 609.500 euro naar 550.000 euro De twee overige woningen: van 500.000 euro naar 450.000 euro (oorspronkelijk 577.500 euro)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er staat nog zo'n 1.000.000 euro open bij CCF, dus met drie eerste hypotheken nog steeds voldoende comfort, maar wat schot in de zaak zou voor elke betrokkene toch prettig zijn.
Toch best triest voor de initiatiefnemer. Zijn plan leek in de basis helemaal niet verkeerd bedacht; meerdere huizen neerzetten en daar dan ééntje voor jezelf aan overhouden. Ik heb alleen basis meegedaan aan de eerste lening, en dat geld inmiddels al lang weer terug. Wat mij tegenstond aan deze pitch was niet bepaald een zakelijk argument. Maar als je zo zelf ingenomen bent dat je het stuk straat waar deze woningen gevestigd worden naar jezelf gaat vernoemen, dan vraagt dat mijns inziens eigenlijk al om problemen. Hoe dan ook triest voor ondernemer en investeerders dat dit project langzamerhand moet worden omgedoopt tot 'Karel Flater plantsoen'.
Ik heb eens even de website van deze ondernemers bekeken. Volgens hun agenda waren ze het hele jaar door altijd behoorlijk actief met hun foodtruck. Zeker in de zomerperiode stonden ze meerdere keren per week op diverse locaties. Maar vanaf 24 augustus is het opeens helemaal stil... Dat loopt aardig parallel met de ontvangen betalingen. Ik vond het wel een sympathiek projectje. Hopelijk niets ernstigs aan de hand met deze mensen.
Dit project heeft in de kern wel wat gelijkenissen met project uit mijn eerdere post over P*ter. Gewoon een respectabele hardwerkende ondernemer die zijn/haar nek durft uit te steken, met een mooi plan om zijn/haar financiële toekomst veilig te kunnen stellen. Maar soms loopt het allemaal heel anders dan gedacht...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraagprijs is eerder al verlaagd van 3,9 miljoen naar 3,5 en 3,3. Nu lijkt een verdere verlaging noodzakelijk. Dat is wel heel zuur natuurlijk, maar het hoort bij ondernemen. Sometimes you win, sometimes you loose.
[..] Toch best triest voor de initiatiefnemer. Zijn plan leek in de basis helemaal niet verkeerd bedacht; meerdere huizen neerzetten en daar dan ééntje voor jezelf aan overhouden. Ik heb alleen basis meegedaan aan de eerste lening, en dat geld inmiddels al lang weer terug. Wat mij tegenstond aan deze pitch was niet bepaald een zakelijk argument. Maar als je zo zelf ingenomen bent dat je het stuk straat waar deze woningen gevestigd worden naar jezelf gaat vernoemen, dan vraagt dat mijns inziens eigenlijk al om problemen. Hoe dan ook triest voor ondernemer en investeerders dat dit project langzamerhand moet worden omgedoopt tot 'Karel Flater plantsoen'.
Grappig, deze onbeholpen poging om op die manier onsterfelijk te worden , deed mij ook wat twijfelen aan het project. Soms zijn het de kleine details als deze.... Wel meegedaan aan de eerste lening in 2022 voor een doos waterijsjes aan rendement, tweede lening gelukkig laten lopen.
Toch zijn het leuke appartementjes zo te zien, maar te duur geprijsd?
Op zaterdag 2 november 2024 11:29 schreef InVestEerder het volgende: Dit project heeft in de kern wel wat gelijkenissen met project uit mijn eerdere post over P*ter. Gewoon een respectabele hardwerkende ondernemer die zijn/haar nek durft uit te steken, met een mooi plan om zijn/haar financiële toekomst veilig te kunnen stellen. Maar soms loopt het allemaal heel anders dan gedacht...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraagprijs is eerder al verlaagd van 3,9 miljoen naar 3,5 en 3,3. Nu lijkt een verdere verlaging noodzakelijk. Dat is wel heel zuur natuurlijk, maar het hoort bij ondernemen. Sometimes you win, sometimes you loose.
Dit soort verhalen zijn wel de reden waarom (ultra) kortlopende leningen véél minder aantrekkelijk zijn dan dat ze voor velen lijken te zijn. Voor een paar keuteltjes aan rente loop je wel het volle investeerdersrisico, even los van de zekerheden. En vroeg of laat tref je de verkeerde....
[..] Grappig, deze onbeholpen poging om op die manier onsterfelijk te worden , deed mij ook wat twijfelen aan het project. Soms zijn het de kleine details als deze.... Wel meegedaan aan de eerste lening in 2022 voor een doos waterijsjes aan rendement, tweede lening gelukkig laten lopen.
Toch zijn het leuke appartementjes zo te zien, maar te duur geprijsd?
in seniorencomplexen heb je te maken met allerlei extra overheidseisen aan bv brandveiligheid, een lift waar een brancard in moet passen enz die zorgen voor aanzienlijke bijkomende kosten zowel bouwkundig als m b t de maandlasten. Ik ben zelf een senior maar blijf zo lang mogelijk in mijn "gewone" appartement wonen en investeren in seniorencomplexen doe ik ook niet
[..] in seniorencomplexen heb je te maken met allerlei extra overheidseisen aan bv brandveiligheid, een lift waar een brancard in moet passen enz die zorgen voor aanzienlijke bijkomende kosten zowel bouwkundig als m b t de maandlasten. Ik ben zelf een senior maar blijf zo lang mogelijk in mijn "gewone" appartement wonen en investeren in seniorencomplexen doe ik ook niet
En als hij de leeftijdsgrens wat zou verlagen, laten we zeggen 50+ ?
[..] En als hij de leeftijdsgrens wat zou verlagen, laten we zeggen 50+ ?
dat zou al helpen mits er ook inderdaad een aantal bewoners van 50-65 zouden gaan wonen. De gemeente kijkt namelijk ook naar de praktijk, het voorbeeld wat ik gaf heeft daarop betrekking (50+-complex waar inmiddels hoofdzakelijk 65+-ers wonen)
Op zaterdag 2 november 2024 12:52 schreef obligataire het volgende: Dit soort verhalen zijn wel de reden waarom (ultra) kortlopende leningen véél minder aantrekkelijk zijn dan dat ze voor velen lijken te zijn. Voor een paar keuteltjes aan rente loop je wel het volle investeerdersrisico, even los van de zekerheden. En vroeg of laat tref je de verkeerde....
ik zoek het in een gezonde mix, qua looptijden. Lang geeft idd wel rust, maar je zit daardoor niet kort op de bal. En in bijvoorbeeld vijf jaar tijd, kan de wereld er echt héél anders uitzien. Eind 2021 investeerde ik tegen 4,0% bij CRE in een woonzorgcomplex in Winterswijk. Daar heb ik veel rust van, maar heel weinig rendement.
Met mijn deposito's, kwam ik er al vroeg achter dat het wijs was om in staffels te werken. Sowieso gaven lange looptijden de hoogste rente en als je regelmatig inlegt met een vaste looptijd, dan komen er vanaf de eerste, ook weer regelmatig bedragen vrij om opnieuw te investeren. Met eventueel hogere rente.
Met crowdfunding is dat in wezen niet anders. Als je (stel) consequent zou beleggen in projecten met een looptijd van 48 maanden, dan valt ieder jaar een kwart vrij door aflossingen, dat is sowieso al een bak geld om mee in te spelen op ontwikkelingen.
Ontwikkelingen die toch al niet te voorspellen zijn, het gemiddelde van de porto bepaalt jouw rendement, niet die paar uitschieters naar boven of naar beneden.
[..] Dit soort verhalen zijn wel de reden waarom (ultra) kortlopende leningen véél minder aantrekkelijk zijn dan dat ze voor velen lijken te zijn. Voor een paar keuteltjes aan rente loop je wel het volle investeerdersrisico, even los van de zekerheden. En vroeg of laat tref je de verkeerde....
deze analyse is correct, er zijn soms echter bijkomende argumenten. Ik heb helaas ook de verkeerde getroffen, die bood kortlopende leningen waarvan ik verwachtte dat ze binnen één kalenderjaar geheel afgewikkeld zouden zijn (niet dus). Dat vond ik een bijkomend voordeel waardoor de afweging anders uitviel. Er zullen misschien ook investeerders zijn die niet zo'n lange beleggingshorizon meer hebben en dan toch maar voor kortere projecten kiezen.
[..] deze analyse is correct, er zijn soms echter bijkomende argumenten. Ik heb helaas ook de verkeerde getroffen, die bood kortlopende leningen waarvan ik verwachtte dat ze binnen één kalenderjaar geheel afgewikkeld zouden zijn (niet dus). Dat vond ik een bijkomend voordeel waardoor de afweging anders uitviel. Er zullen misschien ook investeerders zijn die niet zo'n lange beleggingshorizon meer hebben en dan toch maar voor kortere projecten kiezen.
Er zal niet gauw schade uit voortvloeien, laat staan serieuze schade, vanwege de prima zekerheden, maar het geeft wel een hoop gedoe, mailverkeer, stemrondes, vertraging en onzekerheid, en dat is nou nét wat veel investeerders willen voorkomen door voor die korte looptijd te kiezen. Dat is de paradox
Geen bericht van GvE gehad, enkel mail over tussentijdse verzamelbetaling. Even in de gaten houden of deze op betaalrekening wordt uitgekeerd of in het wallet. Bij storting in het wallet moet ik deze zelf overmaken op mijn betaalrekening. We is op dit moment te weinig interessant aanbod om het bedrag op de wallet te laten staan.
[ Bericht 12% gewijzigd door KrekelJapie op 03-11-2024 05:02:45 ]
Dit weekend betalingen van CCF in wallet op zowel zaterdag als zondag. Kan me niet herinneren dat ik dat eerder gezien heb. Wel incidenteel op zaterdag. Het begin van een mooie traditie?
Dat denk ik wel. Ik heb een paar maandagen gezien waarop de uitbetalingen tot halverwege de dag doorliepen. En ik kan me voorstellen dat CCF liever zo min mogelijk belasting van de servers wil tijdens de opengestelde pitches. Dus het verwerken van de betalingen op zaterdag en zondag lijkt me dan een logische oplossing.
De huizenmarkt in het noordoosten is toch niet hetzelfde als de randstad.
CCF M*vi II staat al 5 maanden te koop
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.CCF M*vi III is in april verkocht maar nog niet afgelost. Levering laat schijnbaar wel erg lang op zich wachten.
SPOILER
Op zondag 3 november 2024 12:28 schreef Inductor het volgende: Dit weekend betalingen van CCF in wallet op zowel zaterdag als zondag. Kan me niet herinneren dat ik dat eerder gezien heb. Wel incidenteel op zaterdag. Het begin van een mooie traditie?
Ik heb mijn terugboeking van gisteren echter nog niet mogen ontvangen (wel al van Colin afgeschreven, nog niet op rc bijgeschreven) 🫣
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen. (Roos Vonk)
[..] Een storting vanaf SiG account naar betaalrekening gaat prima in het weekend.
Toch niet helemaal / niet altijd, ik heb vrijdagmiddag (17:45) een opname gedaan en die is tot op heden (zondag avond) nog niet bijgeschreven. Dus bovenstaande is dus zeker geen algemene regel ook al doen beide banken mee met de instant payments. De opnames bij sig worden namelijk wel geboekt als instant payment, maar komen gewoon pas de volgende werkdag als het buiten kantoor uren is. Het zou me niet verbazen dat het alleen werkt als het een bankrekening is bij dezelfde bank en dat het anders gewoon zoals ik het al maanden zie gewoon de volgende werkdag is bijgeschreven.
[..] Maar het antwoord dat OPP niet werkt in het weekend is niet juist, want SIG en GVE werken ook met OPP. Het ligt dus aan CCF.
Mijn ervaring (afgelopen vrijdag 17:45 opname gedaan bij sig, vandaag nog niet bijgeschreven en wordt gewoon eerstvolgende werkdag ontvangen, wordt wel als instant payment verwerkt). Het lijkt er dus op dat er nog ergens in bepaalde gevallen een mensenijke validatie tussen zit, ik schat in dat dat is in het geval dat de ontvangende bank niet dezelde is als betalende, in dat geval is het terugdraaien van overboekingen namelijk erg lastig cq. onmogelijk, bij dezelfde bank is dat (als de wil er is, opp zal daar wel groot/belangrijk genoeg voor zijn) wel gewoon mogelijk.
[..] Toch niet helemaal / niet altijd, ik heb vrijdagmiddag (17:45) een opname gedaan en die is tot op heden (zondag avond) nog niet bijgeschreven. Dus bovenstaande is dus zeker geen algemene regel ook al doen beide banken mee met de instant payments. De opnames bij sig worden namelijk wel geboekt als instant payment, maar komen gewoon pas de volgende werkdag als het buiten kantoor uren is. Het zou me niet verbazen dat het alleen werkt als het een bankrekening is bij dezelfde bank en dat het anders gewoon zoals ik het al maanden zie gewoon de volgende werkdag is bijgeschreven.
Ligt misschien aan jouw bank. Ik heb vandaag zowel bij SiG als GvE een opname uit het wallet gedaan en beiden zijn al bijgeschreven op mijn betaalrekening. GvE ontvang ik vanuit een ING rekening. SIG vanuit een RABO rekening.
[..] Ligt misschien aan jouw bank. Ik heb vandaag zowel bij SiG als GvE een opname uit het wallet gedaan en beiden zijn al bijgeschreven op mijn betaalrekening. GvE ontvang ik vanuit een ING rekening. SIG vanuit een RABO rekening.
Hier zaterdagochtend een opname gedaan bij SIG en vlak daarna ontvangen.
Storting van deze aflossing staat ingepland op het wallet. Saldo is nog niet opgehoogd. Het kan volgens GvE 5 ! werkdagen duren voordat het bedrag daadwerkelijk opgenomen kan worden.
quote:
Velden met een * zijn in behandeling. Het kan 5 werkdagen duren voordat uw bank de uitbetaling verwerkt.
[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 04-11-2024 07:53:46 ]
[..] Storting van deze aflossing staat ingepland op het wallet. Saldo is nog niet opgehoogd. Het kan volgens GvE 5 ! werkdagen duren voordat het bedrag daadwerkelijk opgenomen kan worden. [..]
Ja, dat is de zelfde onzin als je een reguliere verzamelbetaling ontvangt. Je ontvangt netjes de mail en daarna staat het bedrag nog dagen als ingepland??? Waarom zou je hier niet gelijk over kunnen beschikken? Er zou toch een keer een einde moeten komen aan deze stroperige vertragingstechnieken.
Nu is het gewoon zwaar irritant. Dan krijg je een mail en denk je ik zal wel of niet mijn wallet leegboeken en dan moet je het nog dagenlang proberen en onthouden. Als het dan echt niet anders kan (wat ik niet geloof) stuur dan die mail pas op het moment dat je ook over het geld kan beschikken.
[..] Hier zaterdagochtend een opname gedaan bij SIG en vlak daarna ontvangen.
Blijft bijzonder, ik kreeg de opname van afgelopen vrijdag (17:45) vanmorgen als normale (niet-instant) overboeking bijgeschreven. Ik heb dit weekend nog wat historie bekeken en het lijkt (n=1, is niet echt bewijs ) wel alsof opnames die niet tussen pakweg 9 en 17 vallen (ongeacht de dag) anders worden behandeld. Hoe dan ook, ik zag dat een opname een paar maanden geleden op zondagmiddag wel gewoon instant verwerkt was terwijl een andere opname op vrijdagavond het hele weekend in de wacht stond en op maandag als gewone ontvangst binnen kwam.
Op een of andere manier heb ik het idee dat er ergens in bepaalde gevallen nog iemand aan de knoppen moet zitten en dat het niet altijd (op dezelfde manier) automatisch gaat. Helaas heeft op één na geen enkel platform me op vragen hierover in het verleden helder antwoord willen (of kunnen) geven, behave mcf. Bij mcf werd (uiteindelijk) bevestigd dat elke betaling uiteindelijk ook nog door een persoon met de juiste autorisaties moest worden bevestigd en dat het daardoor soms langer en soms korter duurde voordat de boeking werd uitgevoerd.
Ik ben wel benieuwd naar de tijden van jullie instant overboekingen, is dat allemaal erhens tussen pakweg 9 en 17 of ook gewoon op "onmogelijke" tijden? (weekend op zich is niet bepalend, ik heb gezien dat er ook bij mij een paar maanden geleden op zondagmiddag een instant overboeking bij sig was).
[..] Blijft bijzonder, ik kreeg de opname van afgelopen vrijdag (17:45) vanmorgen als normale (niet-instant) overboeking bijgeschreven. Ik heb dit weekend nog wat historie bekeken en het lijkt (n=1, is niet echt bewijs ) wel alsof opnames die niet tussen pakweg 9 en 17 vallen (ongeacht de dag) anders worden behandeld. Hoe dan ook, ik zag dat een opname een paar maanden geleden op zondagmiddag wel gewoon instant verwerkt was terwijl een andere opname op vrijdagavond het hele weekend in de wacht stond en op maandag als gewone ontvangst binnen kwam.
Op een of andere manier heb ik het idee dat er ergens in bepaalde gevallen nog iemand aan de knoppen moet zitten en dat het niet altijd (op dezelfde manier) automatisch gaat. Helaas heeft op één na geen enkel platform me op vragen hierover in het verleden helder antwoord willen (of kunnen) geven, behave mcf. Bij mcf werd (uiteindelijk) bevestigd dat elke betaling uiteindelijk ook nog door een persoon met de juiste autorisaties moest worden bevestigd en dat het daardoor soms langer en soms korter duurde voordat de boeking werd uitgevoerd.
Ik ben wel benieuwd naar de tijden van jullie instant overboekingen, is dat allemaal erhens tussen pakweg 9 en 17 of ook gewoon op "onmogelijke" tijden? (weekend op zich is niet bepalend, ik heb gezien dat er ook bij mij een paar maanden geleden op zondagmiddag een instant overboeking bij sig was).
Bij SiG is ook mijn ervaring dat het meestal zo is dat als ik een betaling vanuit de wallet doe (tussen globaal 9 en 17.00 uur) deze een paar uur later op mijn (ING) rekening staat. Ook de betaal tijd die in het SiG overzicht staat verspringt dan naar een paar uur later. Mijn idee is dat er nog iets handmatig wordt uitgevoerd. Een betaling in de avonduren of weekend wordt vaak pas de eerstvolgende werkdag uitgevoerd. Ook de datum en tijd in mijn SiG overzicht worden dan aangepast/gewijzigd naar de datum en tijd dat het daadwerkelijk is uitgevoerd.
[..] Blijft bijzonder, ik kreeg de opname van afgelopen vrijdag (17:45) vanmorgen als normale (niet-instant) overboeking bijgeschreven. Ik heb dit weekend nog wat historie bekeken en het lijkt (n=1, is niet echt bewijs ) wel alsof opnames die niet tussen pakweg 9 en 17 vallen (ongeacht de dag) anders worden behandeld. Hoe dan ook, ik zag dat een opname een paar maanden geleden op zondagmiddag wel gewoon instant verwerkt was terwijl een andere opname op vrijdagavond het hele weekend in de wacht stond en op maandag als gewone ontvangst binnen kwam.
Het zou wel logisch dat kleinere bedragen er wel door heen komen en grotere nog even moeten wachten. Maar niet echt boeiend toch? Het ging er bij om te antwoorden op een mogelijk ongeruste medeforummer.
Maar als je er onderzoek naar wilt doen. Bij mij gaan opnames SIG tot een uur of 16 uur zeker niet met IP maar zijn na 1 uur toch wel bijgeschreven op ING. Dit zijn grotere bedragen. OPP maakt zo te zien gebruik van Rabo en ING rekeningen. Die van de rabo gaan sneller. Zo te zien verzameld ING betalingen die net na het hele uur worden bijgeschreven.
Na 16/17 uur wordt het de volgende ochtend op een werkdag bijgeschreven.
Mijn opnameverzoek zal ergens rond de klok van 9 geweest zijn, of het verzoek er net voor of erna was durf ik niet te zeggen.