abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 november 2024 @ 10:28:02 #226
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_215435361
Ook problemen bij C*fe T*llenst*ghe van CCF. Staat nog 133k open (van 150k leensom) met in principe voldoende zekerheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
CCF is al in gesprek met de ondenemer over verkoop van het onderpand, bericht CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215435365
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 19:42 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
heb je de link voor die andere (Selu) misschien ook?
Nee, anders had ik deze al gedeeld. Vind het project met 7% ook niet heel erg interessant.
pi_215436036
Goede berichten mbt Collin project Van H!rpt Delic@tessen:

SPOILER
  vrijdag 1 november 2024 @ 11:45:57 #229
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_215436049
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:44 schreef Horsemen het volgende:
Goede berichten mbt Collin project Van H!rpt Delic@tessen:

SPOILER
Ja goed nieuws! :Y
pi_215436264
Deze nieuwe Collin met een 2e hypotheek is hier meen ik nog niet gedeeld:

Maatschap Peters-Korsten
¤ 100.000 | 8,5 % rente | 40 maanden |

Gelijk met een investeringslinkje:

SPOILER
pi_215436729
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2024 12:12 schreef Horsemen het volgende:
Deze nieuwe Collin met een 2e hypotheek is hier meen ik nog niet gedeeld:

Maatschap Peters-Korsten
¤ 100.000 | 8,5 % rente | 40 maanden |

Gelijk met een investeringslinkje:

SPOILER
Best een leuke mijn inziens zie niet veel risico julie?
pi_215436989
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 13:05 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Ik vind het positief dat de eerste hypotheek ook bij Collin is gevestigd ( en niet volledig aflossingsvrij is). Ik heb m dubbel meegenomen.
pi_215437042
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 13:05 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Met regelmaat komen er proposities van boerderijen/agrarisch/veeteelt. De reacties hier op het forum zijn gemengd. In algemene zin proef ik dat agrarisch ondernemers vaak vermogend zijn, maar dan m.n. in de stille reserve. Dus in onroerend goed. En vaak beperkt liquide. Verandering in regelgeving en onzekerheid is voor mij een grond om beperkt te zijn/ zeer kritisch te zijn bij agrarische proposities.
pi_215437629
quote:
14s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 14:35 schreef Horsemen het volgende:
11 1 nieuw SiG project:
[..]
https://investeren.sameningeld.nl/project/list

Let op, als ik het goed lees betreft het een B.V. en zal er bij dit project niet hoofdelijk worden meegetekend.
staat nu open, gaat hard toch wel enigszins onverwacht binnen 5 min al op 80%
pi_215437653
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 14:38 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
staat nu open, gaat hard toch wel enigszins onverwacht binnen 5 min al op 80%
Dat zijn goede berichten voor SiG ^O^
Dit konden ze wel gebruiken.
pi_215437670
Verdrietig verhaal op Collin, maar zó goed dat er zekerheden zijn. Én dat die ingeroepen worden. Beetje handjeklap en tot een goede deal komen....

SPOILER
pi_215437821
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 13:30 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:

[..]
Ik vind het positief dat de eerste hypotheek ook bij Collin is gevestigd ( en niet volledig aflossingsvrij is). Ik heb m dubbel meegenomen.
Ik zit al in de lening met de eerste hypotheek en zat daarvoor in de eerdere lening die hiermee begin dit jaar geherfinancieerd werd. Ik heb er dus op zich wel vertrouwen in, anders had ik deze niet meegegenomen, maar of ik nu nog in een tweede lening wil investeren weet ik nog niet.

Leningnemer heeft altijd netjes betaald en de zekerheid is goed. Wat ik me wel afvraag is wat er gebeurt aan het eind van de looptijd. Meneer was ten tijde van de pitch in janauri 2019 55, dus nu 60 of 61. Wanneer deze 2 leningen aflopen is hij 64. Gaat hij dan nog door met boeren of stopt hij?
pi_215437964
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2024 14:40 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dat zijn goede berichten voor SiG ^O^
Dit konden ze wel gebruiken.
inderdaad nu het aanbod van de gebruikelijke SiG projecten vrijwel is opgedroogd }:|
pi_215438202
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 15:01 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Ik zit al in de lening met de eerste hypotheek en zat daarvoor in de eerdere lening die hiermee begin dit jaar geherfinancieerd werd. Ik heb er dus op zich wel vertrouwen in, anders had ik deze niet meegegenomen, maar of ik nu nog in een tweede lening wil investeren weet ik nog niet.

Leningnemer heeft altijd netjes betaald en de zekerheid is goed. Wat ik me wel afvraag is wat er gebeurt aan het eind van de looptijd. Meneer was ten tijde van de pitch in janauri 2019 55, dus nu 60 of 61. Wanneer deze 2 leningen aflopen is hij 64. Gaat hij dan nog door met boeren of stopt hij?
Ik zit ook in de eerste en nu ook in de tweede. De Loan-to-Value bij de start van de eerste bedraagt 37%. Bij de slottermijn bedraagt de LtV 29%. Dat zal nu voor deze lening iets veranderen maar het moet wel heel gek lopen als het fout gaat lijkt mij.
pi_215438563
Heeft er iemand al een open link voor ccf circlepgm?
pi_215438771
Het is een zootje in de RC van Collin. Ik moet denken aan praktijken waar KOM zich van bediende.

Van de dubbele boekingen op 28/10 en 29/10 zijn de dubbele boekregels weggehaald.
De dubbele boekingen zijn op 31/10 weer geboekt, maar alsof het een opname is naar de bank.

Van 30/10 ontbreekt de boeking bij mijn bank, maar is wel afgeschreven van de RC van Collin.
Opname van 31/10 kwam wel vanmorgen binnen.
Kortom bedrag van 30/10 ontbreekt.

Collin om uitleg gevraagd maar geen reactie.
pi_215438941
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 21:26 schreef obligataire het volgende:

[..]
Hmmm, nog een paar centen van de hoofdsom, maar goed dat maakt de vreugde niet minder.
Je hebt gelijk, ik had de kosten niet meegerekend. Dus we moeten nog 1 termijntje ontvangen om de volledige hoofdsom terug te hebben :)
pi_215438970
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2024 15:36 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Ik zit ook in de eerste en nu ook in de tweede. De Loan-to-Value bij de start van de eerste bedraagt 37%. Bij de slottermijn bedraagt de LtV 29%. Dat zal nu voor deze lening iets veranderen maar het moet wel heel gek lopen als het fout gaat lijkt mij.
Wat voor mij ook meespeelt is dat ik nog even geen nieuwe investering gepland had, pas weer in december. Maar met een kleine aanpassing in mijn planning is het wel te doen. En ik heb nu ook liever niet nog een aflossingsvrije lening.
De ltv is natuurlijk meer dan prima en bij verkoop moet het zeker meer dan het bedrag van beide leningen opbrengen.

Pand van de buren staat overigens momenteel te koop en al onder bod https://www.funda.nl/deta(...)everspad-1/43663937/
pi_215439274
nieuwe APOC bij GVE

Linkje
SPOILER
pi_215439488
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2024 15:36 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Neem hem klein mee, hij heedt de leeftijd niet meer om maar door te blijven rollen em het blijft agri. Then again, bij liquidatie van het onderpand is de buffer meer dan voldoende.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_215441593
CCF - K*rel P*ter

Voor degenen die niet in deze lening zitten:
SPOILER
Vraagprijs voor de resterende woningen van het seniorencomplex zijn recent (opnieuw) verlaagd:
Eigen woning: van 609.500 euro naar 550.000 euro
De twee overige woningen: van 500.000 euro naar 450.000 euro (oorspronkelijk 577.500 euro)

SPOILER
Er staat nog zo'n 1.000.000 euro open bij CCF, dus met drie eerste hypotheken nog steeds voldoende comfort, maar wat schot in de zaak zou voor elke betrokkene toch prettig zijn.
pi_215442526
Goed nieuws Van He***rpt:

SPOILER
Pecunia non olet
pi_215442712
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 13:38 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Met regelmaat komen er proposities van boerderijen/agrarisch/veeteelt. De reacties hier op het forum zijn gemengd. In algemene zin proef ik dat agrarisch ondernemers vaak vermogend zijn, maar dan m.n. in de stille reserve. Dus in onroerend goed. En vaak beperkt liquide. Verandering in regelgeving en onzekerheid is voor mij een grond om beperkt te zijn/ zeer kritisch te zijn bij agrarische proposities.
Dat is terecht geconstateerd want Collin heeft het onroerend goed tegen taxatiewaarde op de balans gezet waardoor die toch nog een min of meer gezonde indruk maakt. Zou je de gewone (fiscale) jaarrekening als uitgangspunt nemen dan krijg je een negatief eigen vermogen waar hun hele veestapel de hik van zou krijgen. Plus, maar dat geldt voor beide situaties, er is een negatief werkkapitaal .

Het o/g is naar mijn mening ook pittig gewaardeerd, het huis is ouwe meuk (al 33 jaar niets aan gedaan) en het geheel is verre van courant. Die acht ton gaan ze niet vangen, en mocht dat wel zo zijn dan moet daar een boel van naar de Fiscus (niet óns probleem trouwens).

Ik heb de eerste niet meegenomen en de tweede ook niet. Misschien de volgende herfinanciering over een paar jaar :W
Pecunia non olet
pi_215443156
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 22:27 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het o/g is naar mijn mening ook pittig gewaardeerd, het huis is ouwe meuk (al 33 jaar niets aan gedaan) en het geheel is verre van courant. Die acht ton gaan ze niet vangen, en mocht dat wel zo zijn dan moet daar een boel van naar de Fiscus (niet óns probleem trouwens)

Van die 8 ton is minder dan de helft nodig om de investeerders af te lossen. Ik denk als hij op de duur zou willen stoppen met boeren dat het meer opbrengt. In Brabant zijn heel veel varkens bedrijven en daar moeten er de komende jaren nog veel van verdwijnen. Nu is het nog met subsidie en of dat over 3 jaar nog zo is weet ik niet.
Maar anders is er wel de mogelijkheid om te stoppen en de schuren te slopen en dan zijn er veel mogelijkheden tegenwoordig, Zoals een huis bouwen met de meters van de gesloopte schuren.
Ze zijn blij met elke boer die stopt en dat is over 3 jaar ook nog wel verwacht ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')