SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.CCF is al in gesprek met de ondenemer over verkoop van het onderpand, bericht CCF:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, anders had ik deze al gedeeld. Vind het project met 7% ook niet heel erg interessant.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:42 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
heb je de link voor die andere (Selu) misschien ook?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 1 november 2024 11:44 schreef Horsemen het volgende:
Goede berichten mbt Collin project Van H!rpt Delic@tessen:Ja goed nieuws!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 1 november 2024 12:12 schreef Horsemen het volgende:
Deze nieuwe Collin met een 2e hypotheek is hier meen ik nog niet gedeeld:
Maatschap Peters-Korsten
¤ 100.000 | 8,5 % rente | 40 maanden |
Gelijk met een investeringslinkje:Best een leuke mijn inziens zie niet veel risico julie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het positief dat de eerste hypotheek ook bij Collin is gevestigd ( en niet volledig aflossingsvrij is). Ik heb m dubbel meegenomen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 13:05 schreef Ricky86 het volgende:
[..]
Best een leuke mijn inziens zie niet veel risico julie?
Met regelmaat komen er proposities van boerderijen/agrarisch/veeteelt. De reacties hier op het forum zijn gemengd. In algemene zin proef ik dat agrarisch ondernemers vaak vermogend zijn, maar dan m.n. in de stille reserve. Dus in onroerend goed. En vaak beperkt liquide. Verandering in regelgeving en onzekerheid is voor mij een grond om beperkt te zijn/ zeer kritisch te zijn bij agrarische proposities.quote:Op vrijdag 1 november 2024 13:05 schreef Ricky86 het volgende:
[..]
Best een leuke mijn inziens zie niet veel risico julie?
staat nu open, gaat hard toch wel enigszins onverwacht binnen 5 min al op 80%quote:Op woensdag 30 oktober 2024 14:35 schreef Horsemen het volgende:
11 1 nieuw SiG project:
[..]
https://investeren.sameningeld.nl/project/list
Let op, als ik het goed lees betreft het een B.V. en zal er bij dit project niet hoofdelijk worden meegetekend.
Dat zijn goede berichten voor SiGquote:Op vrijdag 1 november 2024 14:38 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
staat nu open, gaat hard toch wel enigszins onverwacht binnen 5 min al op 80%
Ik zit al in de lening met de eerste hypotheek en zat daarvoor in de eerdere lening die hiermee begin dit jaar geherfinancieerd werd. Ik heb er dus op zich wel vertrouwen in, anders had ik deze niet meegegenomen, maar of ik nu nog in een tweede lening wil investeren weet ik nog niet.quote:Op vrijdag 1 november 2024 13:30 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Ik vind het positief dat de eerste hypotheek ook bij Collin is gevestigd ( en niet volledig aflossingsvrij is). Ik heb m dubbel meegenomen.
inderdaad nu het aanbod van de gebruikelijke SiG projecten vrijwel is opgedroogdquote:Op vrijdag 1 november 2024 14:40 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat zijn goede berichten voor SiG
Dit konden ze wel gebruiken.
Ik zit ook in de eerste en nu ook in de tweede. De Loan-to-Value bij de start van de eerste bedraagt 37%. Bij de slottermijn bedraagt de LtV 29%. Dat zal nu voor deze lening iets veranderen maar het moet wel heel gek lopen als het fout gaat lijkt mij.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:01 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ik zit al in de lening met de eerste hypotheek en zat daarvoor in de eerdere lening die hiermee begin dit jaar geherfinancieerd werd. Ik heb er dus op zich wel vertrouwen in, anders had ik deze niet meegegenomen, maar of ik nu nog in een tweede lening wil investeren weet ik nog niet.
Leningnemer heeft altijd netjes betaald en de zekerheid is goed. Wat ik me wel afvraag is wat er gebeurt aan het eind van de looptijd. Meneer was ten tijde van de pitch in janauri 2019 55, dus nu 60 of 61. Wanneer deze 2 leningen aflopen is hij 64. Gaat hij dan nog door met boeren of stopt hij?
Je hebt gelijk, ik had de kosten niet meegerekend. Dus we moeten nog 1 termijntje ontvangen om de volledige hoofdsom terug te hebbenquote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:26 schreef obligataire het volgende:
[..]
Hmmm, nog een paar centen van de hoofdsom, maar goed dat maakt de vreugde niet minder.
Wat voor mij ook meespeelt is dat ik nog even geen nieuwe investering gepland had, pas weer in december. Maar met een kleine aanpassing in mijn planning is het wel te doen. En ik heb nu ook liever niet nog een aflossingsvrije lening.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:36 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Ik zit ook in de eerste en nu ook in de tweede. De Loan-to-Value bij de start van de eerste bedraagt 37%. Bij de slottermijn bedraagt de LtV 29%. Dat zal nu voor deze lening iets veranderen maar het moet wel heel gek lopen als het fout gaat lijkt mij.
Neem hem klein mee, hij heedt de leeftijd niet meer om maar door te blijven rollen em het blijft agri. Then again, bij liquidatie van het onderpand is de buffer meer dan voldoende.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:36 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Ik zit ook in de eerste en nu ook in de tweede. De Loan-to-Value bij de start van de eerste bedraagt 37%. Bij de slottermijn bedraagt de LtV 29%. Dat zal nu voor deze lening iets veranderen maar het moet wel heel gek lopen als het fout gaat lijkt mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraagprijs voor de resterende woningen van het seniorencomplex zijn recent (opnieuw) verlaagd:
Eigen woning: van 609.500 euro naar 550.000 euro
De twee overige woningen: van 500.000 euro naar 450.000 euro (oorspronkelijk 577.500 euro)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er staat nog zo'n 1.000.000 euro open bij CCF, dus met drie eerste hypotheken nog steeds voldoende comfort, maar wat schot in de zaak zou voor elke betrokkene toch prettig zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
Dat is terecht geconstateerd want Collin heeft het onroerend goed tegen taxatiewaarde op de balans gezet waardoor die toch nog een min of meer gezonde indruk maakt. Zou je de gewone (fiscale) jaarrekening als uitgangspunt nemen dan krijg je een negatief eigen vermogen waar hun hele veestapel de hik van zou krijgen. Plus, maar dat geldt voor beide situaties, er is een negatief werkkapitaal .quote:Op vrijdag 1 november 2024 13:38 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Met regelmaat komen er proposities van boerderijen/agrarisch/veeteelt. De reacties hier op het forum zijn gemengd. In algemene zin proef ik dat agrarisch ondernemers vaak vermogend zijn, maar dan m.n. in de stille reserve. Dus in onroerend goed. En vaak beperkt liquide. Verandering in regelgeving en onzekerheid is voor mij een grond om beperkt te zijn/ zeer kritisch te zijn bij agrarische proposities.
Van die 8 ton is minder dan de helft nodig om de investeerders af te lossen. Ik denk als hij op de duur zou willen stoppen met boeren dat het meer opbrengt. In Brabant zijn heel veel varkens bedrijven en daar moeten er de komende jaren nog veel van verdwijnen. Nu is het nog met subsidie en of dat over 3 jaar nog zo is weet ik niet.quote:Op vrijdag 1 november 2024 22:27 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het o/g is naar mijn mening ook pittig gewaardeerd, het huis is ouwe meuk (al 33 jaar niets aan gedaan) en het geheel is verre van courant. Die acht ton gaan ze niet vangen, en mocht dat wel zo zijn dan moet daar een boel van naar de Fiscus (niet óns probleem trouwens)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |