abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215414863
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 22:27 schreef nostra het volgende:

[..]
De recensies zijn prima. ;) En er zat nog een aanvullende borg (van moeders?) op van 100k. Goed voor ons, wel sneu voor die mensen.
Het is te hopen dat het goed gaat komen met Kijkduin. Er staat nog ontzettend veel leeg. Gelukkig heb ik dit project niet meegenomen. Maar goed, ik neem aan dat de projectontwikkelaar goed marktonderzoek heeft gedaan. Ik denk dat het daar tijd nodig heeft. En beter weer..
  woensdag 30 oktober 2024 @ 08:09:25 #177
233644 proxydude
Usenet Leegzuigen
pi_215415956
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 23:31 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:

[..]
Het is te hopen dat het goed gaat komen met Kijkduin. Er staat nog ontzettend veel leeg. Gelukkig heb ik dit project niet meegenomen. Maar goed, ik neem aan dat de projectontwikkelaar goed marktonderzoek heeft gedaan. Ik denk dat het daar tijd nodig heeft. En beter weer..
Ik zou niet zo snel een restaurant pakken om te investeren daar is het risco altijd een stuk hoger. Mensen gaan als eerst bezuinigingen op dit soort dingen. Zeker als het zo dadelijk economisch wat minder gaat. Bij Duitsland gaat het nu al wat minder zie Volkswagen. Hoe kijken jullie hier tegen aan? houd je er nog rekening mee bij nieuwe projecten?
pi_215415974
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 08:09 schreef proxydude het volgende:

[..]
Ik zou niet zo snel een restaurant pakken om te investeren daar is het risco altijd een stuk hoger. Mensen gaan als eerst bezuinigingen op dit soort dingen. Zeker als het zo dadelijk economisch wat minder gaat. Bij Duitsland gaat het nu al wat minder zie Volkswagen. Hoe kijken jullie hier tegen aan? houd je er nog rekening mee bij nieuwe projecten?
Ligt eraan
Die Delifrance in westfield heb ik wel meegepakt .. zoiets loopt altijd wel..
pi_215416235
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:24 schreef quepos het volgende:

[..]
1e huis staat sinds mei te huur voor 4,5k in de maand.

2e huis staat sinds 2022 te koop voor 1,6 miljoen.

3e huis krijg ik weinig over gevonden.

Eerste 2 huizen zijn op Funda terug te vinden, zien er wel perfect uit.
Huis 2: Status: Niet meer beschikbaar (oude status: Beschikbaar )

CCF: Z*lk*rd**n
pi_215416458
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 08:09 schreef proxydude het volgende:

[..]
ik investeer niet in horeca, is in Nederland duur vergeleken met bv Duitsland en de prijzen zijn ook sterk gestegen als gevolg van de inflatie, voor mijn gevoel in verhouding te sterk. Zelf ga ik ook minder vaak uit eten
pi_215417762
Voor wie er wel investeert in de horeca is er weer een (nieuw) project bij HCN:

Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Triavium Nijmegen (deel 2). Op dit project wordt 8% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.

De actieve automatisch toegezegde investeerders krijgen 1 uur na publicatie als eerste de mogelijkheid om hun investering te bevestigen.

Donderdag 31 oktober om 12:00 uur zal het project worden opengesteld voor het nog resterende te financieren deel.
pi_215417922
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:12 schreef Tjalala het volgende:
Voor wie er wel investeert in de horeca is er weer een (nieuw) project bij HCN:

Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Triavium Nijmegen (deel 2). Op dit project wordt 8% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.

De actieve automatisch toegezegde investeerders krijgen 1 uur na publicatie als eerste de mogelijkheid om hun investering te bevestigen.

Donderdag 31 oktober om 12:00 uur zal het project worden opengesteld voor het nog resterende te financieren deel.
Ik zat hem net te lezen. Ik heb al (vrij fors) deelgenomen aan lening 1.
De hypothecaire zekerheid (2e) geldt, zoals ik het lees gezamenlijk voor lening 1 en 2, dus dan 40% dekking op basis van WOZ, voor iedereen.

Bij Collin hebben de inschrijvers op een eerste tranche vaak voorrang binnen de gezamenlijke hypotheek, maar dat speelt hier dus niet, zie ik dat goed? De rente is sowieso in beide leningen 8%.

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 30-10-2024 12:40:51 ]
Pecunia non olet
pi_215418091
Bij Collin direct herfinanciering beleggingspand Haarlem 7% 18 mnd https://www.collincrowdfund.nl/a-selu/
pi_215418196
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 13:00 schreef Slingervinger het volgende:
Bij Collin direct herfinanciering beleggingspand Haarlem 7% 18 mnd https://www.collincrowdfund.nl/a-selu/
Leidsebuurt is wel houten palen (vaak).
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_215418269
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:33 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik zat hem net te lezen. Ik heb al (vrij fors) deelgenomen aan lening 1.
De hypothecaire zekerheid (2e) geldt, zoals ik het lees gezamenlijk voor lening 1 en 2, dus dan 40% dekking op basis van WOZ, voor iedereen.

Bij Collin hebben de inschrijvers op een eerste tranche vaak voorrang binnen de gezamenlijke hypotheek, maar dat speelt hier dus niet, zie ik dat goed? De rente is sowieso in beide leningen 8%.
Zoals ik deel 1 las wordt dit inderdaad gedeeld door beide delen in tegenstelling tot Collin.
pi_215418534
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 13:34 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Zoals ik deel 1 las wordt dit inderdaad gedeeld door beide delen in tegenstelling tot Collin.
Het nut van de twee leningdelen ontgaat me,nu de voorwaarden hetzelfde zijn en op de eerste lening nog geen euro is afgelost. Misschien gokken ze op 2x de volle automatische inleg in plaats van 1x.

Voor de rest is het een aardig project en de gedeeltelijke hypothecaire dekking zie ik als een bonus, vandaar de hogere inleg op lening #1, maar een 2e inleg is een brug te ver. Het moet nog maar blijken hoe de winkel gaat draaien.
Pecunia non olet
pi_215418557
11 1 nieuw SiG project:

quote:
Spaarnwouderstraat 3 Haarlem LIVE 1 november 2024 om 14.30 uur

Vandaag presenteren wij 11 nieuwe projecten aan Spaarnwouderstraat 3 in Haarlem. Je kunt vanaf 1 november 2024 om 14.30 uur investeringen toezeggen. De looptijd bedraagt 18 maanden. De LTV van het pand is 75% van ¤ 4.800.000 van de waarde na verbouwing.

Wij hebben dit project opgedeeld in 11 losse projecten die allemaal op 1 november om 14:30 uur open gaan om te investeren. Op dit moment is de aanvraag ingediend voor de splitsingsakte. Er wordt geen hypotheek gevestigd zonder dat de akte rond is. Alleen wanneer alle projecten volledig gefund worden zal het project doorgang vinden. Omdat het bij elkaar om een funding van ¤ 3.600.000 gaat is de relatie bereid om een hogere rentevergoeding te betalen

Rentevergoedingen residentieel tarief:
Rentevergoeding schijf 1A 7,50%
Bereidstellingsvergoeding fase 1 2% Start tot 01-03-2025 daarna 7,50%
Bereidstellingsvergoeding fase 2 2% Start tot 01-06-2025 daarna 7,50%
Bereidstellingsvergoeding fase 3 2% Start tot 01-09-2025 daarna 7,50%

Rentevergoeding schijf 1B 9,50%
Rente vergoeding schijf 2 10,20%

Het betreft een transformatie van een voormalig radio-/televisiemuseum, naar 11 zelfstandige appartementen. Het pand, met een oorspronkelijk bouwjaar van 1895, bevindt zich op een toplocatie in de stad, dichtbij voorzieningen en openbaar vervoer. Met deze ontwikkeling wordt ingespeeld op de groeiende vraag naar moderne, duurzame woonruimtes in het centrum van Haarlem. De strategische ligging maakt het aantrekkelijk voor zowel werkende professionals als jonge gezinnen die de voorkeur geven aan stedelijk wonen.
https://investeren.sameningeld.nl/project/list

Let op, als ik het goed lees betreft het een B.V. en zal er bij dit project niet hoofdelijk worden meegetekend.

[ Bericht 2% gewijzigd door Horsemen op 30-10-2024 14:44:41 ]
pi_215418629
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 13:20 schreef nostra het volgende:

[..]
Leidsebuurt is wel houten palen (vaak).
toch ben ik wel geïnteresseerd, heeft iemand wellicht een linkje?
pi_215418635
Even geprobeert op CP te bereiken inzake Bleijendaal garageboxen. Aflossing zou 26-10 moeten zijn. Ik weet, enkele dagen later piepen we niet over.
Maar 0, maar dan ook 0 communicatie weer.
pi_215418663
quote:
14s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 14:35 schreef Horsemen het volgende:
11 1 nieuw SiG project:
[..]

Let op, als ik het goed lees betreft het een B.V. en zal er bij dit project niet hoofdelijk worden meegetekend.
ik zie nog steeds niet het voordeel van de bereidstelling, als je er toch 25 k in wil steken kan je dat toch beter direkt doen
pi_215418874
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 14:47 schreef Jaco078 het volgende:
Even geprobeert op CP te bereiken inzake Bleijendaal garageboxen. Aflossing zou 26-10 moeten zijn. Ik weet, enkele dagen later piepen we niet over.
Maar 0, maar dan ook 0 communicatie weer.
Als je die flapoor onverhoopt toch nog aan de lijn krijgt, informeer dan ook even naar Bart Verb***rugge Mdb Loco, dat dreigt ook te zinken en écht doorpakken doet hij niet. Na MAX en KOM is Crowdpartners het allerslechtste CF platform dat actief is. En dan ben ik over het algemeen nog mild zolang de resultaten maar goed zijn.
Pecunia non olet
pi_215419182
quote:
11 1 nieuw SiG project:
[..]

Ik lees in de essentiële beleggersinformatie of op de projectpagina niets over of er al een vergunning is verstrekt voor de transformatie. Het lijkt me dat deze er wel is, maar ik lees het niet terug.
pi_215419193
quote:
dank, heb je misschien die andere ook (Selu)?
pi_215419215
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 16:05 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
dank, heb je misschien die andere ook (Selu)?
Nee die heb ik niet, zal nog wel komen van de investeerders die in de eerste zitten verwacht ik.
pi_215419234
quote:
Leuk bedrijfje, slechts 165 miljoen euro aan schuld op de laatste balanscijfers. Deze financiering is slechts een druppel op de gloeiende plaat denk ik, ik doe er niets mee.
Pecunia non olet
pi_215419291
quote:
11 1 nieuw SiG project:
[..]

Ben benieuwd hoe snel deze volloopt en hoe jullie de afweging maken binnen dit project.
pi_215419308
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 16:20 schreef Belegger9 het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoe snel deze volloopt en hoe jullie de afweging maken binnen dit project.
het eerste wat me opvalt is dat de appartementjes 47 m2 worden en ¤ 410 k gaan kosten
pi_215419419
Is deze al voorbij gekomen?

https://www.collincrowdfund.nl/z-m-vastgoed-b-v/

Zekerheden lijken goed, alleen de rente valt een beetje tegen.

As er iemand een linkje heeft, graag.
pi_215419499
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 16:12 schreef obligataire het volgende:

[..]
Leuk bedrijfje, slechts 165 miljoen euro aan schuld op de laatste balanscijfers. Deze financiering is slechts een druppel op de gloeiende plaat denk ik, ik doe er niets mee.
Verhuur hè, dus een sloot aan vooruitgefactureerde omzet op de balans. Wel bijzonder dat de jaarrekening 2022 niet is gedeponeerd en D&B op cijfertjes die nergens op slaan zit te raten.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')