abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215409358
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 10:48 schreef quepos het volgende:

Collin direct linkje
die naam ben ik vaker tegengekomen in crowdfundingsland, details niet paraat nu maar geen goede herinnering aan
pi_215409520
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 12:31 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
die naam ben ik vaker tegengekomen in crowdfundingsland, details niet paraat nu maar geen goede herinnering aan
Bedoel jij deze, met een link naar 4 eerdere verstrekkingen?
https://www.collincrowdfund.nl/brf-groep-b-v/
pi_215409527
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 10:25 schreef KrekelJapie het volgende:
RsaN Administratie & Advies
¤ 50.000 | 8,0 % rente | 36 maanden

Lineaire aflossing + 2e hypotheek woonhuis
https://www.collincrowdfund.nl/rsan-administratie-advies/
Je vraagt je waar komt R 2023 vandaan, waarom, kan natuurlijk ook buiten zijn invloedsfeer liggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 29-10-2024 13:18:40 ]
pi_215409592
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 12:47 schreef peterc het volgende:

[..]
Je vraagt je waar komt R 2023 vandaag, waarom, kan natuurlijk ook buiten zijn invloedsfeer liggen.
Als ik naar zijn profiel kijk dan denk ik dat hij vanuit zijn baan bij het accountantskantoor voor zichzelf is begonnen en dat 2024 het eerste volledige kalenderjaar bevat. Is een geboren Iraniër maar heeft zich blijkbaar goed weten in te burgeren.
https://www.linkedin.com/(...)originalSubdomain=nl
Pecunia non olet
pi_215409721
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:44 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Hoe denken jullie over deze?
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 11:31 schreef obligataire het volgende:

[..]
(GvE/Sushi Doetinchem)

Niet erg positief. Geen eigen inbreng, morele aansprakelijkheid. Van die terugkoopverklaring is me niet duidelijk of die specifiek aan Collin verpand is of dat die in de boedel valt. Maar misschien heb ik niet voldoende gelezen. Ik was er eigenlijk vrij snel al klaar mee. De rente is mooi, dus leuk project voor avontuurlijke investeerders :)
Locatie & concurrentie is belangrijk. Plus was laatst op de Nat Franchise Beurs in Gorinchem, kreeg een dik boek (+/- 360 pag) mee met heel veel info (vestigingen-fee-entree¤- benodigd vermogen, verwachte omzet etc) over alle franchise ketens in NL(zijn er overigens achterlijk veel ) en daar stond deze (nog) niet tussen - jammer -

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 29-10-2024 14:28:15 ]
pi_215409736
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 11:38 schreef obligataire het volgende:

[..]
Wat je hier schrijft is natuurlijk onzin, grenzend aan smaad en laster, met zo'n langdurig trackrecord in deze sector zou je beter moeten weten.

Bij CRE wordt bij ieder project rente afgerekend vanaf de dag van storting tot en met de dag van terugstorting.
Ik ken geen ander platform dat dit zo netjes doet.

De projecten van CRE zijn van dien aard dat de afwikkeling een delicaat gebeuren is. Het zijn geen bakjes kibbeling op de markt. Dus een uitloop is een risico dat je makkelijk kunt voorzien. Investeren doe je met geld dat je geen hoofdpijn geeft als het wat langer onderweg is.
Ik laat CRE lekker voortkabbelen, krijg keurig mijn rente en dat het met de aflossingen (no default tot op heden) soms en wat vaker wat langer duurt, daar maak ik me niet druk om. Communicatie kan bij de meeste platformen beter
pi_215409754
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 12:55 schreef obligataire het volgende:

[..]
Als ik naar zijn profiel kijk dan denk ik dat hij vanuit zijn baan bij het accountantskantoor voor zichzelf is begonnen en dat 2024 het eerste volledige kalenderjaar bevat. Is een geboren Iraniër maar heeft zich blijkbaar goed weten in te burgeren.
https://www.linkedin.com/(...)originalSubdomain=nl
Thnx, zover nog niet gekeken, bescheiden inleg durf ik wel aan
pi_215409790
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:31 schreef zeeland6 het volgende:
HCN
Nog een dag respijt voor F*odmaster Vlijmen voordat het officieel op hold gaat. Ontbrekende betaling sinds 22 okt.
Ook nog steeds geen betaling van Sal*n van Fagel Den H*ag, betaaldatum de 23e en Tar*oosh, betaaldatum de 24e. Deze laatste heeft een paar maanden geleden al eens on hold gestaan, werd toen 3 weken later betaald.
pi_215409928
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 12:47 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Bedoel jij deze, met een link naar 4 eerdere verstrekkingen?
https://www.collincrowdfund.nl/brf-groep-b-v/
nee was niet bij Collin maar op een ander platform ik meen KoM maar kan ook nog een andere zijn. Was al wel een paar jaar terug. Meerdere projecten overigens en niet onder de naam waaronder hij nu geld vraagt
pi_215410105
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 13:21 schreef peterc het volgende:

[..]
Thnx, zover nog niet gekeken, bescheiden inleg durf ik wel aan
Ik ook, helaas niet om 14.00 online. Zonder link wordt het dan wat kansloos. ;)
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_215410169
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 14:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik ook, helaas niet om 14.00 online. Zonder link wordt het dan wat kansloos. ;)
Zal het morgen worden ben ik bang, wordt opletten, hoop op een innercrowd linkje
pi_215410351
Oh Ja , jullie hoeven (nog) niet te bladeren w/ bij de Bruna in de Quote500, ik sta er (nog) niet in. Een van jullie wel? *O*
pi_215410421
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 14:12 schreef peterc het volgende:

[..]
Zal het morgen worden ben ik bang, wordt opletten, hoop op een innercrowd linkje
Ben er bang voor, heb de beste man net aan de telefoon gehad. Ben bang dat hij het linkje niet deelt.
pi_215410486
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 14:32 schreef peterc het volgende:
Oh Ja , jullie hoeven (nog) niet te bladeren w/ bij de Bruna in de Quote500, ik sta er (nog) niet in. Een van jullie wel? *O*
Ik denk dat ik ergens onderaan in de Quote 500000 bungel! :)
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:04:28 #165
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_215410979
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 13:45 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
nee was niet bij Collin maar op een ander platform ik meen KoM maar kan ook nog een andere zijn. Was al wel een paar jaar terug. Meerdere projecten overigens en niet onder de naam waaronder hij nu geld vraagt
Fred zit overal. Plakt van de leningen aan elkaar.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_215410980
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 14:43 schreef quepos het volgende:

[..]
Ben er bang voor, heb de beste man net aan de telefoon gehad. Ben bang dat hij het linkje niet deelt.
Uiteindelijk toch kunnen bemachtigen.

https://www.collincrowdfu(...)4e3fcd4143177992f7a8
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 14:43 schreef quepos het volgende:

[..]

pi_215411190
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 16:04 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Fred zit overal. Plakt van de leningen aan elkaar.
Het zal hem worst wezen waar het geld vandaan komt, zolang het kaartenhuis maar overeind blijft staan :D
Pecunia non olet
pi_215411199
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 16:04 schreef quepos het volgende:

[..]

[..]

Goed bezig, Q !
Pecunia non olet
pi_215411287
Dagrente van 6% had na afloop termijn wel een stuk hoger mogen zijn tot herfinanciering
quote:
In mei 2022 heeft u geīnvesteerd in Brickfield B.V. 2 met leningnummer 42172. De slottermijn staat op 05-11-2024 gepland in het betaalschema.

Afgelopen periode hebben wij in contact gestaan met de ondernemer over de aflossing van de lening. Op dit moment loopt er een verzoek tot herfinanciering bij een derde partij. De ondernemer verwacht deze herfinanciering in december af te ronden. Hierdoor verwachten wij dat de lening medio december 2024 wordt afgelost. Wij hebben de ondernemer verzocht om de renteverplichting te continueren tot de herfinanciering is gerealiseerd.
pi_215411292
De lening heeft een rente van 6% dat had wel verhoogd kunnen worden lijkt mij. Geld voor Elkaar had er 10% van gemaakt wat ik al met meerdere projecten heb gehad.
Het is te hopen dat het in december rond komt anders kost het nog meer aan belasting.

In mei 2022 heeft u geīnvesteerd in B*ick*ie*d B.V. 2 met leningnummer 42172. De slottermijn staat op 05-11-2024 gepland in het betaalschema.

Afgelopen periode hebben wij in contact gestaan met de ondernemer over de aflossing van de lening. Op dit moment loopt er een verzoek tot herfinanciering bij een derde partij. De ondernemer verwacht deze herfinanciering in december af te ronden. Hierdoor verwachten wij dat de lening medio december 2024 wordt afgelost. Wij hebben de ondernemer verzocht om de renteverplichting te continueren tot de herfinanciering is gerealiseerd.
pi_215411294
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 16:51 schreef KrekelJapie het volgende:
Dagrente van 6% had na afloop termijn wel een stuk hoger mogen zijn tot herfinanciering
[..]

Je bent me net voor helemaal mee eens!
pi_215411324
In februari 2024 heeft u geīnvesteerd in een nieuwe lening voor de start van Cha*a Restaurant en Cocktailbar B.V met leningnummer 00046902.
De onderneemster heeft ondanks haar jonge leeftijd ruime ervaring opgedaan in de horeca en komt uit een ondernemersfamilie.

De oorspronkelijke plannen van de verhuurder ten aanzien van de bezetting van het horeca gedeelte aan de Boulevard in Kijkduin waren veelbelovend op basis waarvan deze onderneemster de sprong in het diepe heeft gewaagd en haar zaak in juni 2024 heeft geopend. De aanleg van de gehele infrastructuur en de opzet van het geheel vernieuwde Kijkduin is vertraagd, waardoor de gasten wegbleven. Daarnaast is er op dit moment nog veel leegstand in de horecapanden gelegen aan de boulevard met uitzicht op zee. Slechts enkele zaken zijn geopend terwijl Chaya uit de loop zit van deze al geopende zaken.

Om de kosten zoveel als mogelijk te beperken heeft de onderneemster het personeelsbestand teruggebracht en is ze vrijwel alleen in de zaak aanwezig met in de avond en in het weekend nog oproepkrachten. Ze zorgt zelf ook voor de bereiding van de gerechten op de (beperkte) kaart. Voorts probeert ze met thema-avonden gasten aan te trekken. Met de verhuurder zijn inmiddels afspraken gemaakt over een huur gekoppeld aan de omzet van de onderneming maar in totaliteit blijven de lasten te hoog t.o.v. de gerealiseerde omzet. Hierdoor wordt verzocht om opschorting van de aflossingen met 7 maanden, waarmee tevens de toch al rustigere winterperiode wordt overbrugd.

Concreet betekent dit verzoek voor u dat:

- De aflossingen worden opgeschort van november 2024 tot en met mei 2025;
- De looptijd van de lening met 7 maanden wordt verlengd;
- De rente dient correct en tijdig te worden voldaan;
- Alle overige voorwaarden, condities en zekerheden blijven van toepassing.

De onderneemster doet er alles aan om gasten te trekken en anderzijds de kosten te beperken. Middels deze opschorting van de aflossingen krijgt de onderneemster een faire kans om de exploitatie te verbeteren. Naar verwachting zal de exploitatie en daarmee de cashflow pas in 2025 volgens de oorspronkelijke verwachtingen worden gerealiseerd.

Het verzoek zoals hiervoor geformuleerd leggen wij met een positief advies aan u voor en nodigen u uit om uw stem binnen een termijn van 14 dagen uit te brengen.  
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_215411749
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 16:59 schreef nostra het volgende:
In februari 2024 heeft u geīnvesteerd in een nieuwe lening voor de start van Cha*a Restaurant en Cocktailbar B.V met leningnummer 00046902.
De onderneemster heeft ondanks haar jonge leeftijd ruime ervaring opgedaan in de horeca en komt uit een ondernemersfamilie.
Met een rente van 10% zat er risico in. Gelukkig wel 2e hypotheek woonhuis als zekerheid.

Wel triest voor de ondernemer dat er nog niemand komt.
pi_215413630
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 14:32 schreef peterc het volgende:
Helaas, ik had teveel projecten in MaxCrowdfund om nog enige kans te maken :D
Pecunia non olet
pi_215414504
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:00 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Met een rente van 10% zat er risico in. Gelukkig wel 2e hypotheek woonhuis als zekerheid.

Wel triest voor de ondernemer dat er nog niemand komt.
De recensies zijn prima. ;) En er zat nog een aanvullende borg (van moeders?) op van 100k. Goed voor ons, wel sneu voor die mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')