abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215219950

Crowdfunding is hot! In 2022 is in Nederland 1,08 miljard euro via crowdfunding opgehaald. Dat is een groei van 48% ten opzichte van een jaar eerder. Niet eerder werd in een jaar tijd zoveel met crowdfunding gefinancierd.(bron).

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding (Crowdfinance)
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen met ECSP vergunning
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
NLinvesteert (NLI), een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding.
Duurzaam Investeren (DI), combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender (LS), peer-to-peer lending.
October (OCT), platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa.
One Planet Crowd (OPC), groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Voordegroei (VDG), leningen voor MKB.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), investeren in opkomende economieën.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.

Crowdfundingplatformen KOM Group
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.

Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Webinars zekerheden
SPOILER
Webinar box3 belastingwetgeving
SPOILER
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Informatie Kifid
SPOILER
Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Statistieken
SPOILER
Nominale en effectieve rente
SPOILER
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_215222078
Hcn rechtspraak (zelf nog niet gelezen)

https://uitspraken.rechts(...)LI:NL:GHDHA:2024:922
pi_215222613
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 21:09 schreef Tjalala het volgende:

Net even snel doorgelezen (zit zelf niet in dit project).

Hier is HcN echt door het oog van de naald gekropen.
Foutjes door HcN in de overeenkomst en de notaris die dit onhandig probeerde te herstellen aangevuld met een ondernemer die zich van de dommen houdt om onder de H.A. uit te komen.

HcN komt hier net goed mee weg maar het verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs.
pi_215222718
quote:
Indien de aflossing gebeurt in de eerste acht maanden na startdatum van de Lening bedraagt de extra vergoedingsrente één maand voor de Investeerders. Indien de aflossing gebeurt in de laatste 10 maanden voor einddatum van de Lening is er geen extra vergoedingsrente verschuldigd.

We komen er bij Collin steeds vaker bekaaid af met de extra maanden die we krijgen bij vervroegd aflossen.
Ik heb de laatste tijd al heel vaak 1 of 2 maanden voorbij zien komen. En als je geld dan eerst nog 2 weken staat te wachten voordat het rendement oplevert is het wel erg weinig. Minimaal 3 maanden zou toch echt wel moeten.
Collin schuift wat dat betreft steeds meer naar de kant van de leningnemers.
pi_215223091
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 17:31 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje
Collin

Amsterdam, 1e hyp

https://www.collincrowdfu(...)851e4915b1757f83b453
Mooie om met een hele grote boog omheen te lopen.
pi_215223985
Voor de liefhebber van achtergrond verhalen https://www.gelderlander.(...)%2Fwww.google.com%2F
pi_215224048
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 22:37 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Indien de aflossing gebeurt in de eerste acht maanden na startdatum van de Lening bedraagt de extra vergoedingsrente één maand voor de Investeerders. Indien de aflossing gebeurt in de laatste 10 maanden voor einddatum van de Lening is er geen extra vergoedingsrente verschuldigd.

We komen er bij Collin steeds vaker bekaaid af met de extra maanden die we krijgen bij vervroegd aflossen.
Ik heb de laatste tijd al heel vaak 1 of 2 maanden voorbij zien komen. En als je geld dan eerst nog 2 weken staat te wachten voordat het rendement oplevert is het wel erg weinig. Minimaal 3 maanden zou toch echt wel moeten.
Collin schuift wat dat betreft steeds meer naar de kant van de leningnemers.
Gewoon links laten liggen, de projecten met een beroerde risico/rendement verhouding. Maar zolang de beleggers er op duiken als vliegen op een paardenvijg, hebben de aanbieders geen reden om iets aan de condities te doen.
Pecunia non olet
pi_215224368
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 23:59 schreef Bobby100 het volgende:

[..]
Mooie om met een hele grote boog omheen te lopen.
Waarom? Met deze ltv?
pi_215224440
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 10:21 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Waarom? Met deze ltv?
Een waarde na realisatie van 12,5k per m2, op de Albert Cuypmarkt slaat nergens op.
Een waarde in huidige staat van 8,9k per m2, slaat ook nergens op die ligt misschien op 6/7k

De vergunning voor de splitsing is reeds ingediend (31-7-2024) en wordt verwacht in oktober. die krijg je pas na realisatie, dus dat duurt nog wel ruim een half jaar.

Sinds een aantal jaar is ondernemer zich gaan verdiepen in het verbouwen onroerend goed. Na voor zijn ouders de gehele verbouwing van het huis te hebben begeleid en een aantal cursussen te hebben gedaan is hij inmiddels circa 1 jaar bezig met de aankoop en renovatie van Albert Cuypstraat.

Maar stap gerust in en hou ons op de hoogte. Ik kom regelmatig bij de naastgelegen bakker dus zal het met belangstelling volgen.
pi_215224530
GVE project wat in de stront gelopen is, zoals zoveel projecten daar de laatste tijd.

SPOILER
Ik heb helemaal geen stemprocedure voorbij zien komen? Is het ineens niet meer zo dat alle investeerders moeten stemmen? Wat een vaag gedoe allemaal.
pi_215224553
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 21:09 schreef Tjalala het volgende:

Hier werkt de hoofdelijke aansprakelijkheid, die er bij HCN is. Bestuurder wordt hoofdelijk aangesproken en moet betalen. Blijkbaar moet HCN dit nog wat duidelijker vastleggen, want rechtbank dacht dat er geen hoofdelijke aansprakelijkheid was. Hof nu wel.
pi_215224598
Wie nog in de caravanstalling wilt investeren moet zeer snel zijn;
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=30430

Annvulling om 11.12 uur en vol

[ Bericht 7% gewijzigd door ML45 op 10-10-2024 11:13:19 ]
pi_215224780
GVE

Update project 25763 | Bouw recreatiebungalows Lochem

Veenendaal, 9 oktober 2024
Beste investeerders,
Afgelopen maand is er op dit project een deelaflossing geweest conform voorwaarden van 20% van
de hoofdsom boetevrij.
Hierop is ook uw betaalschema aangepast.
Met vriendelijke groet,
Team Geldvoorelkaar.n
  donderdag 10 oktober 2024 @ 11:44:27 #15
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_215224858
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 11:04 schreef ML45 het volgende:
Wie nog in de caravanstalling wilt investeren moet zeer snel zijn;
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=30430

Annvulling om 11.12 uur en vol
En dat met deze cijfers
G-PD percentage
2.54%
Creditsafe score
32

Is er te veel contant? Of slaan we een beetje door?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_215224886
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 11:44 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
En dat met deze cijfers
G-PD percentage
2.54%
Creditsafe score
32

Helemaal mee eens. Ik snap de aantrekkelijkheid van de business en het feit dat deze mensen handig zijn. Maar de scores zijn erg laag. Blijkbaar hebben mensen er meer vertrouwen in dan de data en de experts doen vermoeden. Ik heb het even laten lopen. Zeker ook omdat GvE en slechtlopende projecten geen pretje zijn.
pi_215224956
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 11:44 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
En dat met deze cijfers
G-PD percentage
2.54%
Creditsafe score
32

Maar wat zeggen deze cijfers over dit bedrijf.
Wanneer ik naar de criteria kijk waarom de score relatief laag is dan is dat vrij logisch. Kortgeleden opgericht, rechtsvorm die vaker in problemen komt. Daarom zijn mi andere factoren belangrijker zoals dat hij al ondernemer is, de branche, de zekerheden( zitten niet de score).
Ik heb deze wel, bescheiden, meegenomen.
pi_215225024
Nieuwe kleine Collin. https://www.collincrowdfund.nl/van-geldere-visual-contact-v-o-f/

Ik wil hier wel basis aan mee doen op basis van zekerheden. Linkje is welkom.
pi_215225051
Ook update gehad van K.Pater en ook de Hazelarij.
Bij beide projecten zullen we een lange adem moeten hebben ondanks de goede zekerheden.

Tav K.Pater zo zie je maar dat je bij project ontwikkeling behoorlijk wat risico loopt als de liquiditeits positie van ontwikkelaar slecht is.

Hazelarij is gewoon een kwestie van pech op pech.
pi_215225281
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 11:56 schreef ML45 het volgende:

[..]
Wanneer ik naar de criteria kijk waarom de score relatief laag is dan is dat vrij logisch. Kortgeleden opgericht, rechtsvorm die vaker in problemen komt. Daarom zijn mi andere factoren belangrijker zoals dat hij al ondernemer is, de branche, de zekerheden( zitten niet de score).
Inderdaad deze vermelde cijfers zeggen vrijwel niets. Al ooit contact gehad met GVE hierover, deze zijn enkel gebaseerd op Creditsafe, die gebruik maakt van de bij de gedeponeerde balans (die er bij een nieuwe onderneming nog niet zijn).
pi_215225315
quote:

[..]
Inderdaad, bij een starter kunnen ze die cijfers net zo goed achterwege laten. Dat daar (extra) risico's aan verbonden zijn, dat snappen we zelf ook wel, daarom kijken we naar andere factoren.
Pecunia non olet
pi_215225350
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 12:40 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
Inderdaad deze vermelde cijfers zeggen vrijwel niets. Al ooit contact gehad met GVE hierover, deze zijn enkel gebaseerd op Creditsafe, die gebruik maakt van de bij de gedeponeerde balans (die er bij een nieuwe onderneming nog niet zijn).
Sterker nog, een eenmanszaak publiceert helemaal niets bij de KvK, behalve de inschrijving, dus waar ze de wetenschap allemaal vandaan halen, natte vinger in de lucht en branche.
Pecunia non olet
pi_215225393
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 12:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe kleine Collin. https://www.collincrowdfund.nl/van-geldere-visual-contact-v-o-f/

Het verhaal klinkt óók goed, logisch verhaal (waarvoor m.i. crowdfunding écht bedoeld is), en hij heeft nette balans- en resultaat cijfers.
Pecunia non olet
pi_215225603
quote:

[..]
Ik ook. En er is ontzettend veel vraag naar het product wat de ondernemer aanbied. Het was pas nog in het nieuws dat er zo weinig stallingsruimte is in Nederland.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215225755
quote:
Tnx! Basis meegenomen. Ze zet meer dan voldoende handtekeningen zullen we maar zeggen. En ze heeft een florerend bedrijfje met toekomstperspectief want anders begon ze niet aan die nieuwbouw.
Pecunia non olet
pi_215225757
quote:
De eerste legt gelijk 90k in. Zo gaat het hard.
pi_215225770
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 12:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Hazelarij is gewoon een kwestie van pech op pech.
Ik zit er zelf niet in maar vond hem destijds erg ambitieus (te?) en met een rentelast van 49K per jaar moet er ook niet al te veel mis gaan....
Pecunia non olet
pi_215225812
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 12:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Linkje
https://www.collincrowdfu(...)2b09abca2e2d2c0425b6
pi_215225963
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 13:55 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik zit er zelf niet in maar vond hem destijds erg ambitieus (te?) en met een rentelast van 49K per jaar moet er ook niet al te veel mis gaan....
En er ging helaas heel veel mis aangezien de beste man is overleden...
Gewoon een in en in trieste situatie.
pi_215225993
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 13:55 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ach men bracht zelf ongeveer 300k
+ ambitie en 2 goede weliswaar gehandicapte jonge arbeids krachten mee. Tja als dan de drijvende kracht plotseling ovelijd dan is dat zeer onvoorziene pech.
Dat er nu weer een vermoeden van vervuiling in de grond is, is dubbele pech.
pi_215226032
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 14:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ach men bracht zelf ongeveer 300k
+ ambitie en 2 goede weliswaar gehandicapte jonge arbeids krachten mee. Tja als dan de drijvende kracht plotseling ovelijd dan is dat zeer onvoorziene pech.
Dat er nu weer een vermoeden van vervuiling in de grond is, is dubbele pech.
Dat is inderdaad zeer triest allemaal. En jong overleden......
Pecunia non olet
pi_215226316
"goed" nieuws, Corbelo 716993 is bij mij afgelost, wel een flink verlies (+/-65%), maar beter iets dan niets zullen we maar zeggen.
pi_215226522
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 15:06 schreef Red_arrow het volgende:
"goed" nieuws, Corbelo 716993 is bij mij afgelost, wel een flink verlies (+/-65%), maar beter iets dan niets zullen we maar zeggen.
Corbelo 857424 is ook afgelost met verlies van circa 45%
pi_215226705
quote:
Bedankt voor het op de hoogte houden.

Ja, zo waar.

Dit is een van de 2 projecten die ik voor een klein bedragje als proef had meegenomen.
Het blijft natuurlijk bijzonder, een afschrijving van 64%.
Ik ben nog steeds blij dat ik in der tijd rustig heb afgewacht wat er met de voor mij eerste 2 proef projectjes ging gebeuren en dat liep al snel spaak.
Ook heel bijzonder dat er naar mij toe geen enkele communicatie is vanuit MAX.

Ontvangen jullie nog wel eens een mail of kijken jullie af en toe of er wat geld is binnengekomen?

Voor mij nu alleen nog 627642 van Omni properties.
pi_215226765
Voor updates voor Max moet je inloggen op een andere site:

https://projectmanagement199.wixstudio.io/site

Voor Omni is de status als volgt:

SPOILER
pi_215226825
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 15:48 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ook heel bijzonder dat er naar mij toe geen enkele communicatie is vanuit MAX.

Ontvangen jullie nog wel eens een mail of kijken jullie af en toe of er wat geld is binnengekomen?

Ik log regelmatig even in om te kijken of er weer wat is afgewerkt en meestal kijk ik dan gelijk op die wix site voor updates.
pi_215226838
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 15:52 schreef Red_arrow het volgende:
Voor updates voor Max moet je inloggen op een andere site:

https://projectmanagement199.wixstudio.io/site

Voor Omni is de status als volgt:

SPOILER
Dank voor de update _O_

Dat zal ook een mooie opbrengst worden.

Het blijft toch raar dat MAX geeneens een mail kan sturen als een project is afgewikkeld.
pi_215226872
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 15:58 schreef Red_arrow het volgende:

[..]
Ik log regelmatig even in om te kijken of er weer wat is afgewerkt en meestal kijk ik dan gelijk op die wix site voor updates.
Ik log ook heel af en toe wel eens in om te kijken of er al iets binnen is. Meestal als er hier weer wat over geschreven is denk ik, o ja, maar weer eens kijken.
Het terugboeken van het saldo gaat dan wel weer super snel. Het stond meteen op mijn rekening.
pi_215227458
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 01:48 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het was verkocht voor 500K, volgens een voorgaande update van Pan***dan.
En er was ook nog een spaardeel van 12K las ik ergens.
Ik heb reacties van Collin, al blijft het enigszins vaag.

Er was inderdaad ruim voldoende overwaarde, daar lag het niet aan. Echter:

1. Volgens de "redelijkheid en billijkheid" komen de kosten van de verkoop van het onderpand en bij de Collin-investeerders te liggen. Merkwaardig, want ik zou zeggen dat de partij die in gebreke is, op zou moeten draaien voor deze kosten waar investeerders niet om gevraagd hebben. Kennelijk bestaan er ook andere interpretaties van "redelijk en billijk".

2. Volgens diezelfde "redelijkheid en billijkheid" hebben Collin-investeerders ook een boedelbijdrage geleverd, voor de kosten van de curator. Merkwaardig, want de Collin-investeerders hebben helemaal geen aanspraak gemaakt op de boedel; zij hadden voldoende aan de hypotheek. Omgekeerd hebben bij mijn weten de andere schuldeisers ook geen bijdrage geleverd aan de kosten van de verkoop van het onderpand (dat zou ook krom zijn). Ook hier is "redelijk en billijk" kennelijk ruim interpreteerbaar.

3. En dan waren er ook nog incassokosten die Collin heeft gemaakt

Zoals djtiesto8 aangaf, lijkt het er sterk op dat Collin-investeerders nog wel de 6 maanden boeterente hebben ontvangen en de bijna 8 maanden rente sinds het faillissement mislopen. Kennelijk zijn bovenstaande kosten precies gelijk aan die bijna 8 maanden rente. Dat is wel heel toevallig. Collin gaf hier geen duidelijk antwoord op. Zij noemden die 6 maanden rente reguliere rente, maar dan is het natuurlijk de boete die we mislopen. Ik ga niet nogmaals vragen, maar ik vermoed dat er een en ander is gladgestreken achter de schermen.

Bottom line is dat de hypotheekhouders kosten uit eigen zak hebben betaald en/of dat er boetes zijn kwijtgescholden, ook al heeft het onderpand voldoende waarde.

Ik heb onvoldoende kennis van zaken om in te kunnen schatten of dit nu gebruikelijk is, of dat Collin onze belangen beter had kunnen vertegenwoordigen.
pi_215227520
Update G*;den *rch D*st*llery, zal wel snel geregeld zijn. En als het niet is, mij ook prima :)

SPOILER
pi_215228601
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:26 schreef Bieselke het volgende:
Update G*;den *rch D*st*llery, zal wel snel geregeld zijn. En als het niet is, mij ook prima :)

SPOILER
Dat rentepercentage, ik heb werkelijk geen idee meer waarom ik hierin heb geïnvesteerd .
pi_215228647
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 19:20 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:

[..]
Dat rentepercentage, ik heb werkelijk geen idee meer waarom ik hierin heb geïnvesteerd .
Ik ook niet :) Ondanks de extreem lage LTV. Ik heb er 2 van 4,9 gehad (andere al afgelost), de rest allemaal 6+. Maar soit, bijna tijd om de inleg te herinvesteren.
pi_215228901
quote:
D&B score: verhoogd risico. Vanwege starter?

Schijnbaar was er vorig jaar ook nog een andere attractie (ik ben geen kermisliefhebber, van de beelden alleen wordt ik al misselijk). Misschien dat die attractie met de ex is meegegaan? De liefde heeft ook niet zo lang geduurd, de trouwerijbeelden op facebook zijn van januari 2023. Maar dan duiken we wat te veel in de privé-sfeer van de ondernemer.
Ik neem aan dat ook familie en kennissen uit de kermiswereld dankbaar van de loods gebruik zullen maken.
pi_215229240
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:20 schreef Atlas_ het volgende:

[..]
Ik heb reacties van Collin, al blijft het enigszins vaag.

Er was inderdaad ruim voldoende overwaarde, daar lag het niet aan. Echter:

1. Volgens de "redelijkheid en billijkheid" komen de kosten van de verkoop van het onderpand en bij de Collin-investeerders te liggen. Merkwaardig, want ik zou zeggen dat de partij die in gebreke is, op zou moeten draaien voor deze kosten waar investeerders niet om gevraagd hebben. Kennelijk bestaan er ook andere interpretaties van "redelijk en billijk".

2. Volgens diezelfde "redelijkheid en billijkheid" hebben Collin-investeerders ook een boedelbijdrage geleverd, voor de kosten van de curator. Merkwaardig, want de Collin-investeerders hebben helemaal geen aanspraak gemaakt op de boedel; zij hadden voldoende aan de hypotheek. Omgekeerd hebben bij mijn weten de andere schuldeisers ook geen bijdrage geleverd aan de kosten van de verkoop van het onderpand (dat zou ook krom zijn). Ook hier is "redelijk en billijk" kennelijk ruim interpreteerbaar.

3. En dan waren er ook nog incassokosten die Collin heeft gemaakt

Zoals djtiesto8 aangaf, lijkt het er sterk op dat Collin-investeerders nog wel de 6 maanden boeterente hebben ontvangen en de bijna 8 maanden rente sinds het faillissement mislopen. Kennelijk zijn bovenstaande kosten precies gelijk aan die bijna 8 maanden rente. Dat is wel heel toevallig. Collin gaf hier geen duidelijk antwoord op. Zij noemden die 6 maanden rente reguliere rente, maar dan is het natuurlijk de boete die we mislopen. Ik ga niet nogmaals vragen, maar ik vermoed dat er een en ander is gladgestreken achter de schermen.

Bottom line is dat de hypotheekhouders kosten uit eigen zak hebben betaald en/of dat er boetes zijn kwijtgescholden, ook al heeft het onderpand voldoende waarde.

Ik heb onvoldoende kennis van zaken om in te kunnen schatten of dit nu gebruikelijk is, of dat Collin onze belangen beter had kunnen vertegenwoordigen.
Dank voor het uitgebreid delen. Het lijkt er inderdaad op dat de investeerders wat veel aan de kosten bijdragen en iets te weinig uit de pot toebedeeld krijgen. Ik heb ook niet de detail kennis om dit exact te fileren. Natuurlijk is het wel goed dat er veel navraag is geweest bij Collin. Hopelijk zal men in de toekomst beter op deze zaken letten.
pi_215229787
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 19:20 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:

[..]
4,9% zou ik nu ook links laten liggen. Maar destijds (maart 2022) kreeg je 0,0% op je spaarrekening. Dat was voor mij de reden mee te doen. Ik schat in dat de rente voor dit project nu twee procentpunt hoger liggen zou liggen (7% nu vs. 4,9% toen), maar de spaarrente is ongeveer ook met hetzelfde aantal procentpunten gestegen. Risico-opslag blijft daarmee gelijk. Dat de rentes zo snel stegen de afgelopen tweeënhalf jaar, dat was moeilijk te voorspellen. Wie weet werkt het komende periode ook andersom: dalende rentes en dan nog projecten hebben lopen tegen de oude, hogere rente.

[ Bericht 3% gewijzigd door djtiesto8 op 10-10-2024 20:46:36 ]
pi_215229795
Dubbel
pi_215232267
GVE 8.5% Ontwikkellocatie Made Fase II
linkje

SPOILER
pi_215233355
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 09:02 schreef pkaiser het volgende:
GVE 8.5% Ontwikkellocatie Made Fase II
linkje

SPOILER
Dank voor delen. Ik ben wat huiverig voor dit soort zorgcomplexen, daar gaat nog wel eens wat mis, denk bv aan de Comfort-projecten, ook bij GvE, en er waren er ook nog bij andere platforms die niet goed afliepen
pi_215233401
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 10:24 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Dank voor delen. Ik ben wat huiverig voor dit soort zorgcomplexen, daar gaat nog wel eens wat mis, denk bv aan de Comfort-projecten, ook bij GvE, en er waren er ook nog bij andere platforms die niet goed afliepen
En na 2 jaar nog steeds geen afwikkeling van die projecten, ze zijn goed bezig daar, bij gve!
pi_215233458
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 10:29 schreef quepos het volgende:

[..]
En na 2 jaar nog steeds geen afwikkeling van die projecten, ze zijn goed bezig daar, bij gve!
Iedereen met een beetje interesse in de sector weet dat dat soort trajecten enorm lang duren, zeker als je een zo goed mogelijke uitkomst wil en niet voor een dubbeltje de boel verkoopt. In dit geval waren er ook nog eens meerdere objecten van dezelfde persoon.
pi_215233764
D
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 10:35 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
Iedereen met een beetje interesse in de sector weet dat dat soort trajecten enorm lang duren, zeker als je een zo goed mogelijke uitkomst wil en niet voor een dubbeltje de boel verkoopt. In dit geval waren er ook nog eens meerdere objecten van dezelfde persoon.
Dank, allen. Heb geen ervaring met zorgcomplexen en keek eigenlijk alleen naar de LTV. Dit maakt het forum waardevol.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:12:17 #53
233644 proxydude
Usenet Leegzuigen
pi_215234272
quote:
Ze zitten weer te rotzooien bij max. Ik sta nu zelf in de min maar iets klopt er niet.

Antwoord van max:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
De uitbetaling van 1049377 is gecorrigeerd. Deze uitleg staat niet op de updatepagina en wordt alleen verstrekt aan wie erom vraagt.

*

We hebben van enkele investeerders de melding gekregen dat de laatste uitbetaling van lening 1049377 niet juist is uitgevoerd. Het komt er op neer dat ons systeem eerst rente heeft uitgekeerd en daarna de investering heeft afgelost maar niet volledig. Dat we de lening niet volledig konden aflossen was bekend. Een aantal investeerders was het daar beslist niet mee eens en eiste aanpassing.

*

Zij stelde, je lost eerst de investering af vervolgens keer je de rente uit voor zover die er beschikbaar is. Dit heeft vooral een belasting voordeel, de investeerders stelde; we hebben al een nadeel en daar komt straks een belasting nadeel bovenop.

*

We hebben dit uitgezocht en beide was waar, er is een belastingnadeel en ons systeem heeft eerst rente uitgekeerd en daarna de aflossing (gedeeltelijk) uitgekeerd.

*

Na deze conclusie zijn we een paar weken bezig geweest met de rekenmodule, dit is nu klaar. Op dit moment draaien we alle mutaties / betalingen terug en doen ze daarna op de juiste manier. waarschijnlijk ronden we dit morgen af.

*

We werden echt onder druk gezet dit te herstellen met het wetboek in de hand, terwijl dit waarschijnlijk niet de wens zou zijn van de overige investeerders.

*

Heel vervelend ook is dat dit een negatief effect het op het totaal van de uitbetaling, na deze transitie heb je minder ontvangen dan voor de transitie. Ons excuus, het moet volgens het boekje en dat is ook afgedwongen.

[ Bericht 36% gewijzigd door proxydude op 11-10-2024 12:43:58 ]
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:14:47 #54
233644 proxydude
Usenet Leegzuigen
pi_215234293
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 15:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dank voor de update _O_

Dat zal ook een mooie opbrengst worden.

Het blijft toch raar dat MAX geeneens een mail kan sturen als een project is afgewikkeld.
Wat verwacht je nou van die prutsers? Ze kunnen werkelijk echt niks zijn te dom om te kunnen poepen. Ze maken elke keer de zelfde fouten. En leren er niks van.
pi_215234484
Vervroegde aflossing van CRE Gr*ss Pl*sten.
quote:
Propositie afgerond
Appartementen Gross Plasten
11-10-2024
De gelden ten behoeve van de volledige aflossing zijn reeds ontvangen op de derdenrekening van Crowdrealestate. Na controle door de stichting heeft de notaris de aflossing zojuist uitgekeerd, waarmee de propositie is afgerond. Volgende week ontvangt u de gebruikelijke rente van september. De laatste rente vanaf 1 oktober t/m de aflossingsdatum ontvangt u tevens op korte termijn.
Weer eens wat anders dan veel projecten die meerdere keren verlengd worden door CRE ;)
Edit: zelfs email van CRE hierover ontvangen, en ondertussen staat de aflossing al op m'n bankrekening.

[ Bericht 3% gewijzigd door Inductor op 11-10-2024 13:10:16 ]
pi_215235212
quote:
88s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 12:35 schreef Inductor het volgende:
Vervroegde aflossing van CRE Gr*ss Pl*sten.
Mooi! Hopelijk volgen er meer vervroegde aflossingen van HPI Grundbesitz projecten.
pi_215235349
HCN
Desi & Devi voor de derde achtereenvolgende keer niet (op tijd) betaald (7e vd maand). Er zal wel weer een mededeling plaatsvinden.
pi_215235378
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 13:53 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Mooi! Hopelijk volgen er meer vervroegde aflossingen van HPI Grundbesitz projecten.
Er zijn er afgelopen maand in elk geval twee regulier afgelost (S*ks*n en M*s*k*nh*g*n)
pi_215235401
Nieuwe SiG:

https://investeren.sameningeld.nl/project/la-canada-228-valencia

Dit project is er een van ReInvest24. Dit was enige tijd een van mijn favoriete platforms, welke een heel mooi rendement heeft gegeven (> 60% op jaarbasis, inclusief handel via secundary market). De laatste jaren is er behoorlijk de klad in gekomen, en het ene na het andere project kwam in moeilijkheden. Inmiddels zijn zowel de primary als de secundary market gesloten.

Zelf ben ik er gelukkig net op tijd uitgestapt, maar er zijn investeerders die al sinds begin dit jaar zitten te wachten op een uitbetaling van hun wallet.

Hieronder enige achtergrondinformatie:

https://www.reinvest24.co(...)-development-project

https://blog.reinvest24.c(...)maxim-enachi-actions

https://blog.reinvest24.c(...)-development-project

https://blog.reinvest24.c(...)sh-branch-operations

Het is een goede zaak dat ze proberen dit project met een ander management en aannemer alsnog tot een goed einde te brengen, ik hoop wel dat SiG de zekerheden goed heeft dichtgetimmerd.
pi_215235546
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 14:12 schreef delcielo het volgende:
Nieuwe SiG:

Dit project is er een van ReInvest24. Dit was enige tijd een van mijn favoriete platforms, welke een heel mooi rendement heeft gegeven (> 60% op jaarbasis, inclusief handel via secundary market). De laatste jaren is er behoorlijk de klad in gekomen, en het ene na het andere project kwam in moeilijkheden. Inmiddels zijn zowel de primary als de secundary market gesloten.

Zelf ben ik er gelukkig net op tijd uitgestapt, maar er zijn investeerders die al sinds begin dit jaar zitten te wachten op een uitbetaling van hun wallet.

Het is een goede zaak dat ze proberen dit project met een ander management en aannemer alsnog tot een goed einde te brengen, ik hoop wel dat SiG de zekerheden goed heeft dichtgetimmerd.
Ik zit hier inderdaad nog steeds met verschillende leningen (een klein deel) in mijn portefeuille, waaronder 2 fases van dit La Canada project. Ik verwacht er al niets meer van terug te zien. Alles is hier in achterstand momenteel, ik maak exact hetzelfde mee als mijn portefeuille bij MAX, die aanzienlijk groter is dan bij ReInvest24.

Dure lessen in de eerste 3 jaar als CF belegger.
pi_215236307
CCF
Opnieuw achterstand voor EC* M*chinery

Van mij mogen ze het onderpand nu aanspreken.

SPOILER
pi_215236836
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 10:29 schreef quepos het volgende:

[..]
Faillissement afhandelen kost helaas tijd.

Maar dat GVE faal op faal stapelt en de boel laat verslonzen is wel een mening die ik heb gevormd de laatste 12 maanden.
pi_215236958
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 16:55 schreef GereDathan het volgende:
en de boel laat verslonzen
Daar zit denk ik wel de basis van het probleem Ik heb inmiddels een klein twee weken geleden een vrij simpele vraag gsteld (antwoord kan pijnlijk zijn, maar dat is even iets anders) en kreeg per omgaande een geautomatiseerde reactie dat er binnen 5 dagen een reactie te verwachten is, not. Dit is geen goed teken voor het vertrouwen wat inmiddels al onder het vriespunt is gezakt...
pi_215237143
Linkje transformatie op collin

SPOILER
pi_215237287
Voor de afwisseling dan ook maar eens een positief bericht met betrekkiing tot GVE en recovery:

Vandaag heb ik een forse eindbetaling gekregen van project:
SPOILER
Dit was een project uit begin 2016 (een converteerbare lening, het eerste en enige project van dat type waar ik ingestapt ben).
De lening had begin 2021 terugbetaald moeten worden maar daar had de onderneming toen geen geld voor, waarna er een lang proces volgde van deelbetalingen en uiteindelijk een door GVE gewonnen rechtszaak. Met nu als eindresultaat een eindafwikkeling waarbij het hele openstaande bedrag inclusief het grootste deel van de verschuldigde rente is voldaan.
Al met al een totaalrendement van 46%. Had slechter af kunnen lopen :)
pi_215237425
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:24 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje transformatie op collin

SPOILER
Zag hem, iemand die een addertje ziet?
pi_215237462
zek
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:40 schreef OpDieFiets het volgende:
Voor de afwisseling dan ook maar eens een positief bericht met betrekkiing tot GVE en recovery:

Vandaag heb ik een forse eindbetaling gekregen van project:
SPOILER
Dit was een project uit begin 2016 (een converteerbare lening, het eerste en enige project van dat type waar ik ingestapt ben).
De lening had begin 2021 terugbetaald moeten worden maar daar had de onderneming toen geen geld voor, waarna er een lang proces volgde van deelbetalingen en uiteindelijk een door GVE gewonnen rechtszaak. Met nu als eindresultaat een eindafwikkeling waarbij het hele openstaande bedrag inclusief het grootste deel van de verschuldigde rente is voldaan.
Al met al een totaalrendement van 46%. Had slechter af kunnen lopen :)
Zeker, was er ook blij mee
pi_215237609
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:58 schreef GereDathan het volgende:

[..]
De taxatiewaarde naar einde project is 1.120.000, terwijl de kosten voor het project 1.150.000 bedragen. Project nemer verwacht een waarde van 1.400.000. Er zit 300.000 eigen geld in. Vind het een flinterdunne marge. Er hoeft maar iets aan vertraging in te zitten (in de bouw of de verkoop) of meerkosten met de bouw en hij heeft een verlies te pakken. Ik laat hem even lopen.
pi_215237711
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:58 schreef GereDathan het volgende:
Een (onervaren?/wannabe?) vastgoed ontwikelaar die de waarde beter denkt te kunnen inchatten dan een taxateur (280k hoger) en 1150k aan kosten maakt voor iets wat een taxateur uiteindelijk op 1120k taxeert als waarde als de verbouwing klaar is? Dat nog afgezien van het project risico, maar goed, de rente is dan ook 9%. M'n gevoel zegt ook dat er weinig ruimte is om een tegenvaller op te vangen.
pi_215238194
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 18:26 schreef tnhb het volgende:

[..]
Een (onervaren?/wannabe?) vastgoed ontwikelaar die de waarde beter denkt te kunnen inchatten dan een taxateur (280k hoger) en 1150k aan kosten maakt voor iets wat een taxateur uiteindelijk op 1120k taxeert als waarde als de verbouwing klaar is? Dat nog afgezien van het project risico, maar goed, de rente is dan ook 9%. M'n gevoel zegt ook dat er weinig ruimte is om een tegenvaller op te vangen.
Daarnaast is het ook niet bepaald het meest aantrekkelijke stuk van de Straatweg.
pi_215238226
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 14:12 schreef delcielo het volgende:
Nieuwe SiG:

Bedankt voor de info. SIG of de leningnemer, had van mij wel een zinnetje in de pitch mogen wijden aan de achtergrond van het project. Nu vroeg ik me af waarom er financiering gezocht werd voor een half afgebouwde villa.
pi_215239047
De derde, en tevens (m.i.) beste transformatie van de dag.
1e hypotheek
Linkje
Ervaren en mooie LTV

SPOILER
pi_215239212
Ik zie net dat bij Collin de investering van ----Tschin ---- na 1 maand looptijd helemaal is afgelost.
Wel rente van 1 maand maar niet de rente van vervroegd aflossen. Hebben we daar bericht van gehad, of heb ik die gemist?
pi_215239223
dubbel
pi_215240734
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:24 schreef Jaco078 het volgende:
1e hypotheek
Linkje
Ervaren en mooie LTV

SPOILER
Ja, dat is nog eens wat anders, dan die onervaren types die denken 'ik wil ook snel en makkelijk rijk worden, kom ik ga eens een cursusje vastgoed doen, en daarna een duur pand transformeren'.
Pecunia non olet
pi_215241747
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:36 schreef Collin63 het volgende:
Ik zie net dat bij Collin de investering van ----Tschin ---- na 1 maand looptijd helemaal is afgelost.
Wel rente van 1 maand maar niet de rente van vervroegd aflossen. Hebben we daar bericht van gehad, of heb ik die gemist?
Neu, niks van gezien of gehoord. Ook mijn investering is terug in de Rc gekomen.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_215242012
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:24 schreef Jaco078 het volgende:
1e hypotheek
Linkje
Ervaren en mooie LTV

SPOILER
Dank voor het delen van deze link! Ik heb wel vertrouwen in het verhaal en de ondernemers. Het hebben van een eigen bouwbedrijf én het risico durven lopen zelf een pand aan te kopen is een gouden combinatie. Zelf mis ik daar de twee rechterhanden voor.

Naast de ervaring en mooie LTV spreekt de looptijd van 36 maanden mij ook aan. En geen rare tussentijdse aflossingsclausules. Dat geeft rust in de portefeuille.

Als de vergunning voor de acht wooneenheden rond is en deze zijn gerealiseerd, zal dat de al mooie LTV alleen maar ten goede komen. Wat me uit de pitch nog niet helemaal duidelijk wordt, is of ze nog aanvullende financiering nodig hebben voor het realiseren van die acht wooneenheden. De kleine verbouwing wordt uit eigen middelen gedaan, maar de totale "verwachte renovatie/transformatie kosten bedragen circa ¤ 400.000,- welke deels uit eigen middelen en/of subsidies zal worden uitgevoerd." .... Maar mochten ze dat extra bij CCF lenen, dan zitten we met de huidige financieringsronde in ieder geval eerste rang.

In tegenstelling tot de laatste transformatieprojecten lijkt men hier het onroerend goed aan te houden voor de verhuur. Dat komt op mij beter over dan de leningnemers die snel geld willen verdienen door een pand te splitsen en te flippen, om daarna z.s.m. de 'hokken' door te verkopen met winst.

[ Bericht 0% gewijzigd door djtiesto8 op 12-10-2024 01:09:13 ]
pi_215242329
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 00:22 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Dank voor het delen van deze link! Ik heb wel vertrouwen in het verhaal en de ondernemers. Het hebben van een eigen bouwbedrijf én het risico durven lopen zelf een pand aan te kopen is een gouden combinatie. Zelf mis ik daar de twee rechterhanden voor.
Over het bouwbedrijf kan ik niets vinden. Wel zitten de ondernemers compleet in het Venlose netwerk. Revue, gemeenteraad, Carnaval, Leedjesaovend, Stichting Leergeld, jeugdfonds sport en cultuur, VVD.

Funda nr22: https://www.funda.nl/detail/43416963

[ Bericht 5% gewijzigd door KrekelJapie op 12-10-2024 03:59:05 ]
pi_215242834
SIG La Canada 228 LIVE 13 okt 12.00 uur vlgs mij is dit the place somewhere in Spain
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
pi_215243009
Gisteren een aflossing van KoM ontvangen, dat moet obv het bedrag bijna wel een termijn van de Belhamels zijn. Ik kan op de website verder niets vinden. 14 maanden loonbeslag voor 1 termijn, dit gaat tot ver na mijn pensioen duren _O-
Met deze ondernemer heb ik totaal geen medelijden meer, mevrouw mag wat mij betreft nog jaren op de blaren zitten :r
pi_215243211
quote:
Ik dacht na ingestapt te zijn in dat derde transformatieproject al: 'huh, waarom hoef ik niet te betalen?', maar dat was dus de reden. Jammer, geen gratis geld. :+
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_215243998
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 08:52 schreef Faraday01 het volgende:
Gisteren een aflossing van KoM ontvangen, dat moet obv het bedrag bijna wel een termijn van de Belhamels zijn.
Bij mij is het ook precies 1 termijn van de Belhamels. Die hebben echt alles voorgelogen en mensen bedrogen. Goed dat KoM hier achteraan blijft gaan.

Laatste termijn gerechtsdeurwaarder was in juli 2018

[ Bericht 4% gewijzigd door KrekelJapie op 12-10-2024 13:48:04 ]
pi_215244811
quote:
Deze e-mail is van vanmorgen:

Beste investeerder,

In augustus jl. heeft u geïnvesteerd in Tschin Holding B.V. met leningnummer 00049241. Door omstandigheden kan de hypotheek op het onroerend goed niet gevestigd worden.

Hierdoor hebben wij de gelden nog niet uitgeboekt naar de notaris. De lening is op 10 september jl. rentedragend geworden. Doordat de gelden nog niet uitgeboekt zijn en er op dit moment nog geen zicht is op hypotheekvestiging zullen wij de gelden die risicoloos op onze rekening hebben gestaan terugstorten op uw rekening-courant. Omtrent de nadere afwikkeling zullen wij u zo spoedig mogelijk informeren.

Ervan uitgaande u bij deze naar behoren te hebben geïnformeerd.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_215245959
quote:
Gisteren een aflossing van KoM ontvangen, dat moet obv het bedrag bijna wel een termijn van de Belhamels zijn. Ik kan op de website verder niets vinden. 14 maanden loonbeslag voor 1 termijn, dit gaat tot ver na mijn pensioen duren _O-
Met deze ondernemer heb ik totaal geen medelijden meer, mevrouw mag wat mij betreft nog jaren op de blaren zitten :r
Ik zat zelf wat meer aan Fri***tes de la Ma***ison te denken. Daar was recent iets mee geritseld afgesproken over periodieke deelbetalingen. Wel raar dat ze dit niet even kunnen specificeren bij de betalingen.
Pecunia non olet
pi_215247141
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 12:27 schreef Essebes het volgende:

[..]
Deze e-mail is van vanmorgen:

Beste investeerder,

In augustus jl. heeft u geïnvesteerd in Tschin Holding B.V. met leningnummer 00049241. Door omstandigheden kan de hypotheek op het onroerend goed niet gevestigd worden.

Hierdoor hebben wij de gelden nog niet uitgeboekt naar de notaris. De lening is op 10 september jl. rentedragend geworden. Doordat de gelden nog niet uitgeboekt zijn en er op dit moment nog geen zicht is op hypotheekvestiging zullen wij de gelden die risicoloos op onze rekening hebben gestaan terugstorten op uw rekening-courant. Omtrent de nadere afwikkeling zullen wij u zo spoedig mogelijk informeren.

Ervan uitgaande u bij deze naar behoren te hebben geïnformeerd.
Ben benieuwd of het contractueel zo is dichtgetimmerd dat CCF nu 6 maanden boete rente gaat proberen te innen. Zal afhangen wat er precies in het contract staat over wanneer een lening tot stand is gekomen misschien? En of er al iets is getekend, of dat dit pas bij de notaris ging gebeuren. In elk geval zijn investeerders duidelijk benadeeld hier.
pi_215247261
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:44 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik zat zelf wat meer aan Fri***tes de la Ma***ison te denken. Daar was recent iets mee geritseld afgesproken over periodieke deelbetalingen. Wel raar dat ze dit niet even kunnen specificeren bij de betalingen.
Zit ik niet in en heb wel betaling ontvangen.
pi_215247339
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:23 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Ben benieuwd of het contractueel zo is dichtgetimmerd dat CCF nu 6 maanden boete rente gaat proberen te innen. Zal afhangen wat er precies in het contract staat over wanneer een lening tot stand is gekomen misschien? En of er al iets is getekend, of dat dit pas bij de notaris ging gebeuren. In elk geval zijn investeerders duidelijk benadeeld hier.
Benadeeld, of misschien heeft Collin erger voorkomen. Ik heb dat met 1 van mijn eerste projecten meegemaakt. Zack Benelux volgensmij, die waren failliet voordat Collin het geld had uitgeboekt.

Ben er dankzij Collin toen zonder kleerscheuren afgekomen. Dus ik denk niet mekkeren of anders je geld op een spaarrekening zetten.
pi_215247427
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:47 schreef quepos het volgende:

[..]
Benadeeld, of misschien heeft Collin erger voorkomen. Ik heb dat met 1 van mijn eerste projecten meegemaakt. Zack Benelux volgensmij, die waren failliet voordat Collin het geld had uitgeboekt.

Ben er dankzij Collin toen zonder kleerscheuren afgekomen. Dus ik denk niet mekkeren of anders je geld op een spaarrekening zetten.
We krijgen nog nader bericht van Bas Denissen over de definitieve afhandeling. Ik ben benieuwd of zijn conclusie zal zijn "niet mekkeren en dankbaar zijn" of dat hij misschien probeert een eindnota te onderhandelen met de leningnemer.
pi_215248879
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 18:58 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
We krijgen nog nader bericht van Bas Denissen over de definitieve afhandeling. Ik ben benieuwd of zijn conclusie zal zijn "niet mekkeren en dankbaar zijn" of dat hij misschien probeert een eindnota te onderhandelen met de leningnemer.
Ik zat er niet in, maar ik zou toch ook in eerste instantie verheugd zijn dat Collin de veiligheidsprotocollen heeft gevolgd. Dat is in het verleden op andere platformen wel eens mis gegaan. Die laatste knaak aan rente is niet het eerste waar ik aan zou denken 😉
Pecunia non olet
pi_215249857
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:37 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik zat er niet in, maar ik zou toch ook in eerste instantie verheugd zijn dat Collin de veiligheidsprotocollen heeft gevolgd. Dat is in het verleden op andere platformen wel eens mis gegaan. Die laatste knaak aan rente is niet het eerste waar ik aan zou denken 😉
Dus jullie denken dat CCF tegen Tschin Holding, een bedrijf met 10 miljoen omzet in 2023, zegt "ah jammer joh, laat maar zitten dan" na het opstellen van de pitch en de nu gemiste omzet en dat ze hun fiduciaire plicht naar de investeerders ook maar gewoon negeren? Lijkt me sterk, tenzij ze daar geen juridische basis voor hebben, maar nogmaals ben benieuwd!

Het gaat voor mij zelf om een paar euro, maar de overall schadepost voor CCF + investeerders samen is wel zeker tienduizenden euro's zou ik zeggen.

[ Bericht 4% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 12-10-2024 23:50:05 ]
pi_215250103
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 23:41 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Dus jullie denken dat CCF tegen Tschin Holding, een bedrijf met 10 miljoen omzet in 2023, zegt "ah jammer joh, laat maar zitten dan" na het opstellen van de pitch en de nu gemiste omzet en dat ze hun fiduciaire plicht naar de investeerders ook maar gewoon negeren? Lijkt me sterk, tenzij ze daar geen juridische basis voor hebben, maar nogmaals ben benieuwd!

Het gaat voor mij zelf om een paar euro, maar de overall schadepost voor CCF + investeerders samen is wel zeker tienduizenden euro's zou ik zeggen.
Natuurlijk moet er gekeken worden door Collin of er iets mogelijk is, zeker als het niet doorgaan verwijtbaar is aan die Tschin, maar nogmaals er zijn hoofdzaken en bijzaken, en dat laatste is iets van later zorg, belangrijk is dat er niemand schade heeft geleden. Ik kan me nog een platform herinneren (begon met een K, eindigde op een M en ergens middenin een O), de mikten het geld gewoon over de schutting ongeacht of er wel of niet handtekeningen waren geplaatst. Dan is Collin gewoon goed bezig. Stel dat ome Tschin afgelopen tijd in de krant was komen staan met een faillissement, dan iedereen zijn geld kwijt geweest. Achteraan aansluiten.
Pecunia non olet
pi_215252994
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 00:22 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]

Naast de ervaring en mooie LTV spreekt de looptijd van 36 maanden mij ook aan. En geen rare tussentijdse aflossingsclausules. Dat geeft rust in de portefeuille.

Als de vergunning voor de acht wooneenheden rond is en deze zijn gerealiseerd, zal dat de al mooie LTV alleen maar ten goede komen. Wat me uit de pitch nog niet helemaal duidelijk wordt, is of ze nog aanvullende financiering nodig hebben voor het realiseren van die acht wooneenheden. De kleine verbouwing wordt uit eigen middelen gedaan, maar de totale "verwachte renovatie/transformatie kosten bedragen circa ¤ 400.000,- welke deels uit eigen middelen en/of subsidies zal worden uitgevoerd." .... Maar mochten ze dat extra bij CCF lenen, dan zitten we met de huidige financieringsronde in ieder geval eerste rang.

In tegenstelling tot de laatste transformatieprojecten lijkt men hier het onroerend goed aan te houden voor de verhuur. Dat komt op mij beter over dan de leningnemers die snel geld willen verdienen door een pand te splitsen en te flippen, om daarna z.s.m. de 'hokken' door te verkopen met winst.
Staat inmiddels al op 42%
Bijna ¤300.000 ingelegd door 54 investeerders
Is ook een mooi project naar mijn mening!
pi_215259683
Update Fe***stiv****aals.

SPOILER
Ik ben niet bang voor de uiteindelijke afloop, maar het kon nog wel eens een héél langlopend verhaal worden.
De initiatiefnemer heeft zichzelf en zijn mogelijkheden m.i. gruwelijk overschat.

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 14-10-2024 11:16:19 ]
Pecunia non olet
pi_215260402
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:26 schreef Slijker het volgende:

[..]
Staat inmiddels al op 42%
Bijna ¤300.000 ingelegd door 54 investeerders
Is ook een mooi project naar mijn mening!
Ondertussen al 65%. Schiet wel lekker op met enkele recente investeringen van 20k...
pi_215260492
Een nieuwe bij Collin:

SPOILER
Doel is wat minder: lenen om een bestaande lening te kunnen betalen.

Verder is het wel opvallend hoe het resultaat over 2023 zich heeft ontwikkeld. In de vorige pitch een omzet van 4,7 mln met een verwacht resultaat van 720k. Nu staat er een omzet van 4,3 mln met een resultaat van -60k.
pi_215261385
HCN achterstand
SPOILER
pi_215261694
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:29 schreef krokodil16 het volgende:
Een nieuwe bij Collin:

SPOILER

Verder is het wel opvallend hoe het resultaat over 2023 zich heeft ontwikkeld. In de vorige pitch een omzet van 4,7 mln met een verwacht resultaat van 720k. Nu staat er een omzet van 4,3 mln met een resultaat van -60k.
Ik liep toevallig met een collega hier zojuist langs.

Waarbij we allebei het gevoel hadden dat het licht wel heel vaak uit is. En dan niet alleen de afgelopen zomerperiode.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_215262569
Een aflossing bij Sig einde looptijd.

Je hebt geïnvesteerd in het project Orteliusstraat 183-3 in Amsterdam.
De hypotheek is 9 oktober 2024 afgelost aan het einde van de looptijd van het project.
Jouw investering(en) en eventuele rente wordt gestort in jouw account.
pi_215262574
quote:
Een nieuwe bij Collin:

SPOILER

Zoals ik het lees is een flink deel van het geld uit de eerste CCF lening in een totaal andere activiteit gestoken dan waar in de eerste pitch over gesproken werd.

Opmerking terzijde: hoe meer iemand de noodzaak voelt om te benadrukken dat zijn/haar onderzoek "wetenschappelijk" is, hoe minder wetenschappelijk het over het algemeen is.

Ik blijf hier heel ver vandaan.
pi_215263161
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 14:08 schreef zeeland6 het volgende:
HCN achterstand
SPOILER
Al de tweede keer volgens mij dat die on-hold staat. Ik heb ook nog steeds de bon om een keer te gaan eten. Misschien toch maar bij één van de andere vestigingen gaan.
pi_215263320
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 16:22 schreef OpDieFiets het volgende:

Opmerking terzijde: hoe meer iemand de noodzaak voelt om te benadrukken dat zijn/haar onderzoek "wetenschappelijk" is, hoe minder wetenschappelijk het over het algemeen is.
Een zinsnede als "onderzoek en productontwikkeling met de focus op ‘nature’, ‘health’ en ‘well-being’" zegt al genoeg. Er is vast geld te verdienen in het alternatieve circuit maar niet met mijn centjes! Zou de leningnemer zijn originele bedrijf hebben laten verslonzen met deze nieuwe hobby?
pi_215264996
quote:
88s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:20 schreef Inductor het volgende:

[..]
Ondertussen al 65%. Schiet wel lekker op met enkele recente investeringen van 20k...
Nog maar 4% te gaan
pi_215265936
Weer een vervroegde aflossing van een aflossingsvrij Collin project:

quote:
Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lening R.M. C@pell0 met leningnummer 45302.

Dit betekent dat u naast de reguliere rente en aflossing van uw openstaande bedrag ook nog zes extra rentetermijnen ontvangt.

Wij hebben dit bedrag pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven.

De extra rentetermijnen zijn berekend op basis van het openstaande bedrag minus de 10% vergoedingsrentevrije aflossing.

Wij danken u mede namens de ondernemer voor uw vertrouwen.
pi_215267075
Linkje van de supermarkt.

Dergelijk concept zit ook in mijn dorp, ben over die supermarkt heel tevreden.

SPOILER
pi_215267681
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 22:02 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje van de supermarkt.

Dergelijk concept zit ook in mijn dorp, ben over die supermarkt heel tevreden.

SPOILER
Slimme tante. Drie huizen in Wassenaar en even 260K inbrengen. _O_
Pecunia non olet
pi_215268192
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 22:35 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik zal wel niet goed kijken, maar ik mis in dit verhaal de hoogte van de inschrijving van de 1e hypotheek/hypotheken en hoeveel daar nog van open staat :?
pi_215268409
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 00:17 schreef fok321 het volgende:

[..]
Ik zal wel niet goed kijken, maar ik mis in dit verhaal de hoogte van de inschrijving van de 1e hypotheek/hypotheken en hoeveel daar nog van open staat :?
De woningen hebben een gezamenlijke WOZ waarde van ¤ 3.226.000,- en voorbelasting en restant Schuld van ¤ 2.500.000,-.

Inschrijvingsbedrag wordt niet genoemd
pi_215268556
quote:
Het is voornamelijk een heel verhaal van buurtbewoners over het sociale gemis. De investeerder in de nieuwe supermarkt heeft zich (al veel eerder) teruggetrokken, waardoor er geen supermarkt meer over zou blijven. De manager van de supermarkt en wat locals lijken echter meer te weten en zeggen dat het alsnog doorgaat (wat dus zal afhangen van een succesvolle funding), maar willen niet meer kwijt dan dat het geen SPAR (ook de teruggetrokken investeerder?) meer zal zijn.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
pi_215269017
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 22:35 schreef obligataire het volgende:

[..]
1e huis staat sinds mei te huur voor 4,5k in de maand.

2e huis staat sinds 2022 te koop voor 1,6 miljoen.

3e huis krijg ik weinig over gevonden.

Eerste 2 huizen zijn op Funda terug te vinden, zien er wel perfect uit.
pi_215270187
CCF 43746 H.b. Heeze ; dit gebeurt toch niet vaak,
SPOILER
pi_215271259
Aangezien er hier meer mensen in het project GVE "Transf0rmatie monumentaal pand T***rg" zitten, 2e project van deze heren wat de stront in gelopen is. Ze hebben geen vergunningen (geen idee waarom niet, er is geen afwijzing bij de gemeente bekend) gekregen en hebben nog geen spijker in een plank geslagen (zie link)...

SPOILER
pi_215271442
 Update aflossing 'Antwerpen'
15-10-2024

De gelden voor de volledige aflossing zijn reeds ontvangen op de derdenrekening van Crowdrealestate. De notariële controle van de aflossing is zojuist afgerond, en de aflossing is inmiddels verwerkt in het betalingssysteem. U ontvangt de aflossing uiterlijk morgen op het bij ons bekende rekeningnummer.
Pecunia non olet
pi_215271467
quote:
Een nieuwe bij Collin:

SPOILER

Het project zit vol, en ik kan niet zeggen dat ik daar rouwig om ben ;) O-)
Pecunia non olet
pi_215271944
Twee kleine nieuwe Collin projecten.

De eerste met een 2e hypotheek:
Accountantskantoor Diertens
¤ 35.000 | 8,0 % rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/accountantskantoor-diertens/

De tweede zonder harde zekerheden:
Half Moon Bay Estate
¤ 25.000 | 9,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/half-moon-bay-estate/
pi_215272070
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 14:52 schreef Horsemen het volgende:

De tweede zonder harde zekerheden:
Half Moon Bay Estate
¤ 25.000 | 9,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/half-moon-bay-estate/
Beide zo mijn vraagtekens bij.

De eerste: Een accountant die dat bedrag niet makkelijk zelf kan financieren.
De tweede: het investeren in een studie, waar daarna mogelijk een bedrijf van gemaakt gaat worden, zonder enige forecasts op een dergelijke jonge leeftijd. Vind dat Collin hier ook wat kritischer mag zijn.
pi_215272088
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 14:52 schreef Horsemen het volgende:

Als ik hem was geweest had ik er een 'non publieke funding' van gemaakt. Hij zet zichzelf behoorlijk voor schut met deze funding. Als je als accountant van 59 jr oud geld moet lenen voor een periodieke keuring van eens in de 6 jaar dan doe je toch iets heel erg fout. Ook dat budget voor een opleidingstraject is apart, zo'n knul of meid verdient zichzelf toch ook terug middels de declarabele uren, ze zitten doorgaans maar 1 dag per week in de klas. Maar ja. Geld komt wel terug, dus linkje is welkom : c_/
Pecunia non olet
pi_215273037
Sambal bij Collin. Dekkende hypo op restaurant, eigenaresse legt zelf ook stevig in.
pi_215273040
Nieuwe Chinees via Collin met een 1e hypotheek op het bedrijfspand:

Kota Radja
¤ 285.000 | 9,0 % rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/kota-radja/

De eerste indruk van het project is wel positief maar de reviews zijn maar matig...
pi_215273227
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 17:08 schreef Horsemen het volgende:
wel positief maar de reviews zijn maar matig...
Alternatieve aanwendbaarheid ook; je maakt er niet snel een woning van...desalniettemin....durf m wel aan.

Niet elke woonplaats heeft meer een Chinees tegenwoordig.

Linkje:
SPOILER
pi_215275127
Ik heb een verzoek binnen gekregen van SIG om te plaatsen op dit forum over het laatste Spanje project.
Voor de mensen die het aangaat. Reageren via info@sameningeld.nl

SPOILER
pi_215275269
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 15:10 schreef obligataire het volgende:

[..]
Als ik hem was geweest had ik er een 'non publieke funding' van gemaakt. Hij zet zichzelf behoorlijk voor schut met deze funding. Als je als accountant van 59 jr oud geld moet lenen voor een periodieke keuring van eens in de 6 jaar dan doe je toch iets heel erg fout. Ook dat budget voor een opleidingstraject is apart, zo'n knul of meid verdient zichzelf toch ook terug middels de declarabele uren, ze zitten doorgaans maar 1 dag per week in de klas. Maar ja. Geld komt wel terug, dus linkje is welkom : c_/
Je hebt accountants en accountants. Gewoon een ouderwetse eenpitter die daar een prima, maar niet meer dan dat, boterham mee verdiende. Kk vermoed nog met multomappen in de kast en de slager op de hoek als klant. En ook daar wordt dan het hele AFM toezicht overheen gegooid, tja.
Best pilot in history
pi_215275345
HCN
Fat Phill's Delft
automatische investeerders krijgen 50%

https://horecacrowdfunding.nl/projects/fat-phills-delft-69mnjglk
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:59:42 #124
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_215275411
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 17:38 schreef Jaco078 het volgende:
Alternatieve aanwendbaarheid ook; je maakt er niet snel een woning van...desalniettemin....durf m wel aan.

Niet elke woonplaats heeft meer een Chinees tegenwoordig.
In dat laatste zit 'm voor mij nu juist de crux. De traditionele Chinese restaurants zijn totaal niet meer in trek bij horecagangers. De uitbaters moeten daarom noodgedwongen vaak stoppen met hun nering. Ik ken hier in de regio zo al een stuk of 5-6 panden die leeg staan en inmiddels aardig zijn verpauperd.
Aan de werkethiek van de betreffende eigenaren ligt het doorgaans niet.
Ik hoop uiteraard van ganser harte dat deze mevrouw nog lang succesvol zal blijven met haar restaurant.
pi_215275551
Daar hebben we weer een mailtje van Bas. Had dit niet verwacht met zo een kleine lening.
SPOILER
pi_215275571
Bij Waardevoorjegeld is vanavond een maatschappelijk project opengegaan met een rente van 7,25%, 60 maanden en een beperkte hypotheekdekking.
https://waardevoorjegeld.nl/investeren/print-plezier
pi_215275709
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 20:43 schreef nostra het volgende:

[..]
Je hebt accountants en accountants. Gewoon een ouderwetse eenpitter die daar een prima, maar niet meer dan dat, boterham mee verdiende. Kk vermoed nog met multomappen in de kast en de slager op de hoek als klant. En ook daar wordt dan het hele AFM toezicht overheen gegooid, tja.
Klopt. Dat roept dan ook de vraag op, waarom hij niet de AA-titel aan de wilgen hangt en gewoon als administratiekantoor verder gaat. Die titel heeft hij alleen nodig om grote BV's van een goedkeurende verklaring te voorzien. En die heeft hij waarschijnlijk niet in portefeuille. Kleinere BV's en eenmanszaken en VOF'jes kan hij kan gewoon blijven doen, daar heb je geen enkele titel voor nodig. Het zal zijn trots wel zijn. Maar ik ken accountants die helemaal klaar zijn met het verplichte lijstjes maken & de klanten het leven zuur maken.
Pecunia non olet
pi_215275716
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 20:52 schreef zeeland6 het volgende:
HCN
Fat Phill's Delft
automatische investeerders krijgen 50%

https://horecacrowdfunding.nl/projects/fat-phills-delft-69mnjglk
Hoewel ik HCN hoog heb zitten, sla ik dit project over. De vestiging uit Zoetermeer was ook gecrowdfund (via CCF), maar vroegtijdig afgelost vanwege sluiting van de zaak. https://indebuurt.nl/zoet(...)ief-gesloten~287610/

Een andere burgertent, gefund via HCN, werd begin dit jaar failliet verklaard.
https://horecacrowdfundin(...)-amersfoort-1ep1ddp3
https://www.faillissement(...)t/1790226/ahmad.aspx

Andere ondernemers, andere steden, dus wellicht heeft het niets met elkaar te maken, maar dan ga ik toch liever voor Tubbergse chinees.
pi_215275856
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 20:59 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
In dat laatste zit 'm voor mij nu juist de crux. De traditionele Chinese restaurants zijn totaal niet meer in trek bij horecagangers. De uitbaters moeten daarom noodgedwongen vaak stoppen met hun nering. Ik ken hier in de regio zo al een stuk of 5-6 panden die leeg staan en inmiddels aardig zijn verpauperd.
Ik hoop uiteraard van ganser harte dat deze mevrouw nog lang succesvol zal blijven met haar restaurant.
De Chinese restaurants zijn idd niet meer zo dominant aanwezig als vroeger, ieder dorp had er wel een, nu is er veel meer concurrentie. Maar voor Chinezen die met een meer eigentijdse formule werken is er nog steeds plaats. Misschien is er ook wel verschil tussen (met name) de Randstad en een plaats als Tubbergen in het oosten, waar de keuze minder groot is en de mensen wellicht ook wat loyaler aan hun middenstand.
Pecunia non olet
pi_215276612
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Daar hebben we weer een mailtje van Bas. Had dit niet verwacht met zo een kleine lening.
SPOILER
Heb 'm destijds meegenomen ivm de kleine lening, nog kleiner dan het eigen vermogen van de zaak. Toch achterstanden nu. Moet bij zo'n klein bedrag toch goedkomen dunkt me.
pi_215277721
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:44 schreef obligataire het volgende:

[..]
De Chinese restaurants zijn idd niet meer zo dominant aanwezig als vroeger, ieder dorp had er wel een, nu is er veel meer concurrentie. Maar voor Chinezen die met een meer eigentijdse formule werken is er nog steeds plaats. Misschien is er ook wel verschil tussen (met name) de Randstad en een plaats als Tubbergen in het oosten, waar de keuze minder groot is en de mensen wellicht ook wat loyaler aan hun middenstand.
Inderdaad, de Chinees hier een dorp verder heeft zich een tweetal jaren geleden vernieuwd, weg van de jaren 80 cliche-inrichting en het is er weer even druk als vanouds.
pi_215277750
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 17:08 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Chinees via Collin met een 1e hypotheek op het bedrijfspand:

Kota Radja
¤ 285.000 | 9,0 % rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/kota-radja/

De eerste indruk van het project is wel positief maar de reviews zijn maar matig...
Wat ik mis en dat vind ik jammer in de vergelijking wat ze nu aan huur betaald. Dan kan er beter een inschatting worden gemaakt van de lasten na aankoop. Verder vraag ik me af of in de prognose van 2024 al rekening is gehouden met de nieuwe lasten.
Het pand aanzich vind ik er overigens netjes uitzien.
pi_215277829
quote:
Het was inderdaad een termijn van Belhamels.

Uitbetaling #10. Met dit tempo zit ik al in begeleid wonen of zo, voordat de laatste komt :D
Maar ja. Blijkbaar gebeurt er achter de schermen toch nog steeds wat.
Pecunia non olet
pi_215277915
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:30 schreef obligataire het volgende:

[..]
Klopt. Dat roept dan ook de vraag op, waarom hij niet de AA-titel aan de wilgen hangt en gewoon als administratiekantoor verder gaat. Die titel heeft hij alleen nodig om grote BV's van een goedkeurende verklaring te voorzien. En die heeft hij waarschijnlijk niet in portefeuille. Kleinere BV's en eenmanszaken en VOF'jes kan hij kan gewoon blijven doen, daar heb je geen enkele titel voor nodig. Het zal zijn trots wel zijn. Maar ik ken accountants die helemaal klaar zijn met het verplichte lijstjes maken & de klanten het leven zuur maken.
Als voormalig bijna AA (uit moeten stappen wegens ziekte): Goedkeurende verklaringen krijg je van een RA, niet van een AA. Wel wil een bank vaak genoeg een verklaring van een AA zien over de boekhouding voor ze een lening afgeven. Ja, ook bij de bakker om de hoek of dat kleine transportbedrijf met 4 vrachtwagens. Die titel heeft dus zeker meerwaarde voor zijn klanten en trekt ook extra eenmalige opdrachten aan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215278013
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 20:59 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
De traditionele restaurants die hier in de regio (Den Haag) stoppen doen dat eigenlijk maar om 1 ding: Er zijn geen opvolgers beschikbaar.

De nieuwe generatie werkt liever in andere sectoren
pi_215278133
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 23:35 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Heb 'm destijds meegenomen ivm de kleine lening, nog kleiner dan het eigen vermogen van de zaak. Toch achterstanden nu. Moet bij zo'n klein bedrag toch goedkomen dunkt me.
Dat lijkt me ook. We gaan het zien.
pi_215278414
Vaart maken, loopt al redelijk vol.

LInkje accountant

https://www.collincrowdfu(...)8559751eb65c0abb957f
pi_215278437
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:22 schreef Hanca het volgende:
Als voormalig bijna AA (uit moeten stappen wegens ziekte): Goedkeurende verklaringen krijg je van een RA, niet van een AA.
Een AA kan gewoon goedkeurende verklaringen afgeven hoor (behoudens OOB's), het is alleen zelden zo dat hij dat ook doet.
Best pilot in history
pi_215278449
quote:
12s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:33 schreef nostra het volgende:

[..]
Een AA kan gewoon goedkeurende verklaringen afgeven hoor (behoudens OOB's), het is alleen zelden zo dat hij dat ook doet.
Dat weet ik wel, maar dat gaat allemaal wat ver voor dit topic, het ging me om het punt dat een AA titel ook als je alleen maar kleine klanten hebt zeker meerwaarde heeft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215278482
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:35 schreef Hanca het volgende:
Dat weet ik wel, maar dat gaat allemaal wat ver voor dit topic, het ging me om het punt dat een AA titel ook als je alleen maar kleine klanten hebt zeker meerwaarde heeft.
Ja, da's zeker waar. We hebben ook die golf NOW-verklaringen gehad, die mochten ze volgens mij ook gewoon tekenen, verschrikkelijk werk, maar wel makkelijk geld want verplicht. Het nadeel is alleen dat je met die titel dus ook aan het hele toezichtcircus, ondanks dat je geen of misschien een sporadische controleverklaring afgeeft. En eigenlijk kán je daar in je eentje niet meer aan voldoen.
Best pilot in history
pi_215278492

[ Bericht 100% gewijzigd door quepos op 16-10-2024 10:56:00 (Dubbel) ]
pi_215278532
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, da's zeker waar. We hebben ook die golf NOW-verklaringen gehad, die mochten ze volgens mij ook gewoon tekenen, verschrikkelijk werk, maar wel makkelijk geld want verplicht. Het nadeel is alleen dat je met die titel dus ook aan het hele toezichtcircus, ondanks dat je geen of misschien een sporadische controleverklaring afgeeft. En eigenlijk kán je daar in je eentje niet meer aan voldoen.
Incidentele opdrachten kunnen ze ook uitbesteden. Meestal hebben administratiekantoren wel een relatie mét AA-titel bij wie ze het kunnen onderbrengen. Het is gewoon een afweging. Er valt een boel ellende weg als je de titel inlevert, al zijn er organisaties van administratiekantoren die inmiddels ook pittige eisen stellen.
Pecunia non olet
pi_215278556
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:29 schreef Jaco078 het volgende:
Vaart maken, loopt al redelijk vol.

LInkje accountant

https://www.collincrowdfu(...)8559751eb65c0abb957f
Toch opvallend, heb ook even naar zijn website gekeken. Het laatste nieuws is uit 2020. Ik laat hem even lopen.
pi_215278605
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:47 schreef boertje2024 het volgende:

[..]
Toch opvallend, heb ook even naar zijn website gekeken. Het laatste nieuws is uit 2020. Ik laat hem even lopen.
Is voor mij geen showstopper, zie je voor ZZP'ers vaak dat ze hun website enkel gebruiken om hun contactdetails publiekelijk te maken.
pi_215279327
SPOILER
Ik snap niet dat deze stemming positief wordt voorgelegd, er "verdampt" ruim 300k aan overwaarde.. Ik had op zn minst verwacht dat er dan een deel of volledige inlossing zou komen, ik investeer niet voor niets specifiek met dit pand als onderpand.
Nu ben ik aan de goden (stemming) overgeleverd of ik een ander onderpand in mn mik krijg, mooi verhaal!
pi_215279606
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 12:11 schreef impact9 het volgende:
SPOILER
Ik snap niet dat deze stemming positief wordt voorgelegd, er "verdampt" ruim 300k aan overwaarde.. Ik had op zn minst verwacht dat er dan een deel of volledige inlossing zou komen, ik investeer niet voor niets specifiek met dit pand als onderpand.
Nu ben ik aan de goden (stemming) overgeleverd of ik een ander onderpand in mn mik krijg, mooi verhaal!
Dit moeten we toch niet willen. Ltv opeens boven de 100% op basis van aankoopbedrag
https://www.funda.nl/detail/42297499

Laat ze maar herfinancieren.
pi_215279952
Precies dat, er verdampt gewoon gigantisch veel overwaarde.
Vandaar mijn verontwaardiging: "we leggen dit voorstel met positief advies voor"

Tevens incourant(er) onderpand: heeft 10 maanden te koop gestaan

En dit courante kanon wat binnen luttele weken weg is van de markt verdwijnt uit de zekerheden:
https://www.funda.nl/deta(...)aterhoen-4/43667057/

Dat gaat er bij mij echt niet in (1.5mio waarde vs 717k openstaand -> 925k waarde(waars minder) vs 850k openstaand)
pi_215279972
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 12:11 schreef impact9 het volgende:
SPOILER
Dit lijkt me inderdaad geen gelijkwaardig alternatief, had ook een deelaflossing verwacht in dit geval. Ook tegen gestemd.
pi_215280331
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 13:08 schreef impact9 het volgende:
Precies dat, er verdampt gewoon gigantisch veel overwaarde.
Vandaar mijn verontwaardiging: "we leggen dit voorstel met positief advies voor"

Tevens incourant(er) onderpand: heeft 10 maanden te koop gestaan

En dit courante kanon wat binnen luttele weken weg is van de markt verdwijnt uit de zekerheden:
https://www.funda.nl/deta(...)aterhoen-4/43667057/

Dat gaat er bij mij echt niet in (1.5mio waarde vs 717k openstaand -> 925k waarde(waars minder) vs 850k openstaand)
Wat de vraag oplevert: waar blijft al dat geld. Er moet toch ergens een paar ton aan winst geparkeerd staan, nadat alle notariële transacties zijn uitgevoerd.
Pecunia non olet
pi_215280342
gve update

Termijn 14 is niet regulier voldaan. Termijn 14 wordt vanuit het depot aan u uitbetaald. De geldnemer is verzocht om het depot aan te zuiveren.
14-10-2024
Project: Overname IP-camera.nl (27075)
pi_215280382
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 13:58 schreef obligataire het volgende:

[..]
Wat de vraag oplevert: waar blijft al dat geld. Er moet toch ergens een paar ton aan winst geparkeerd staan, nadat alle notariële transacties zijn uitgevoerd.
Ze gaan waarschijnlijk voor een behoorlijk bedrag de nieuwe woning verbouwen omdat het 3 ton in waarde moet stijgen. Daar zal het meeste naar toe gaan.

Dit voorstel slaat nergens op. Er is nog wel een 2e pand met een 2e hypotheek met overwaarde, maar zomaar 3 ton laten passeren is niet in het belang van de investeerders.
pi_215280466
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 14:07 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ze gaan waarschijnlijk voor een behoorlijk bedrag de nieuwe woning verbouwen omdat het 3 ton in waarde moet stijgen. Daar zal het meeste naar toe gaan.

Dit voorstel slaat nergens op. Er is nog wel een 2e pand met een 2e hypotheek met overwaarde, maar zomaar 3 ton laten passeren is niet in het belang van de investeerders.
Vind dit een hele bijzonder move van Collin om dit zo voor te leggen aan de investeerders. Dit is tijdens de wedstrijd de voorwaarden sterk naar beneden bij stellen. Ik mag er vanuit gaan dat veel mensen tegen staan stemmen en je mag hopen dat er niet te veel 'grote geldschieters' inzitten die de stemming kunnen beïnvloeden.
Eigenlijk vind ik dat de lening ook afgelost moet worden en her gefinancierd

Ik vind dat overigens sowieso een nadeel bij Collin dat je alleen de laatste 6 investeringen kunt zien. Bij een aantal platvormen kun je zien hoe de verdeling onder de investeerders is en weet je ook sneller of er grote financiers tussen zitten die een grote stem hebben bij een stemming.
pi_215280497
Zit niet in dit project, maar dit slaat werkelijk nergens op COLLIN!!!

Op deze manier hoef ik nergens meer in te investeren, wanneer een 2e hypotheek werkelijk niks meer waard is via een stemmingsronde!!!
pi_215280621
Ik zou zeggen, masaal bellen met Collin over deze handelswijze.

Op deze manier stelt een 2e hypotheek niets meer voor. Van een goed dekkende 2e hypotheek naar een onderwater hypotheek.

Hoop dat Collin hier ook mee leest!
pi_215280623
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 14:18 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Vind dit een hele bijzonder move van Collin om dit zo voor te leggen aan de investeerders. Dit is tijdens de wedstrijd de voorwaarden sterk naar beneden bij stellen. Ik mag er vanuit gaan dat veel mensen tegen staan stemmen en je mag hopen dat er niet te veel 'grote geldschieters' inzitten die de stemming kunnen beïnvloeden.

Ik vind dat overigens sowieso een nadeel bij Collin dat je alleen de laatste 6 investeringen kunt zien. Bij een aantal platvormen kun je zien hoe de verdeling onder de investeerders is en weet je ook sneller of er grote financiers tussen zitten die een grote stem hebben bij een stemming.
Je kan wel het gemiddelde investeringsbedrag zien. Deze is vrij laag met 1.183 euro per investeerder. Hele grote geldschieters verwacht ik niet.
pi_215280659
Ik begrijp het positieve advies van Collin evenmin... :G

Laatste investeerder heeft nog wel een aardig bedrag ingelegd:

Laatste investeringen
investeerder-372614 heeft ¤ 45.500 geïnvesteerd.
24-03-2023 om 23:27
pi_215280830
Ontwikkellocatie Made Fase II live bij GVE
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=30525

70% funding
pi_215280868
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 15:01 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
Ontwikkellocatie Made Fase II live bij GVE
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=30525

70% funding
Een inleg van 500K( = 20%) en een paar van 25/30K en voor de rest veel relatief kleine bedragen, er zijn dus nog veel investeerders actief bij GvE.
pi_215280888
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 15:06 schreef ML45 het volgende:

[..]
Een inleg van 500K( = 20%) en een paar van 25/30K en voor de rest veel relatief kleine bedragen, er zijn dus nog veel investeerders actief bij GvE.
Project ziet er niet onredelijk uit maar mijn ervaringen met de recovery van de vergelijkbare Comfort-projecten maakt dat ik niet meer investeer bij GvE
pi_215281046
De SRV man stopt ermee

Wolters Zuivelservice
¤ 125.000 | 8,0 % rente | 24 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/wolters-zuivelservice/

Overbruggingsfinanciering verkoop bedrijfspand
pi_215281066
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 15:30 schreef KrekelJapie het volgende:
De SRV man stopt ermee

Wolters Zuivelservice
¤ 125.000 | 8,0 % rente | 24 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/wolters-zuivelservice/

Overbruggingsfinanciering verkoop bedrijfspand
Ik vind het wel een plausibel verhaal. Iets zieligs heeft het wel, dat schuldeisers uit een pand moeten worden afgelost. Je gunt die mensen op pensioenleeftijd een schuldenvrij pand met wat vermogen. Enfin, ik wil ze graag helpen. Heb zelf nog geen linkje......
pi_215281086
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 14:18 schreef Ricky86 het volgende:

[..]

Ik heb 50k ingelegd maar ben hier ook niet blij mee 😉
Voor grote investeerders is het nadeel hier toch net zo groot als voor de kleine?
pi_215281094
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 15:35 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Ik heb 50k ingelegd maar ben hier ook niet blij mee 😉
Voor grote investeerders is het nadeel hier toch net zo groot als voor de kleine?
Klopt. Soms zijn de grotere investeerders relaties van de ondernemer. Deze kunnen er hierom anders instaan.
pi_215281124
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 15:37 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Klopt. Soms zijn de grotere investeerders relaties van de ondernemer. Deze kunnen er hierom anders instaan.
Dat is ook waarvoor ik grote investeerders in het project lastiger vind. Als er een relatie is met de ondernemer kan er een andere keuze gemaakt worden dan iemand die verder van het ondernemer afstaat.
pi_215281130
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 14:07 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
De rekensom klopt écht niet.

De verkoop levert op 1500 - 700 (actueel saldo rabo) - 250 (actueel saldo collin) = 550 winst.

Beschikbaar voor de nieuwe woning:
550 (winst op de oude woning) + 250 (doorgeschoven lening collin) + 850 (nieuwe lening rabo) = 1.650 beschikbaar voor de nieuwe woning.

De nieuwe woning is na verbouwing waard 1.200 (dat is aankoop 925 + cash verbouwing).

Dan mis ik toch nog echt 450 K. Dat geld moet een bestemming krijgen. Kan niet zomaar weg zijn.

Meest logisch wat ik kan bedenken is dat bij aankoop/verkoop Collin algeheel wordt afgelost.
Of, dat de lening Rabo ná funding, en tegen alle afspraken in, toch zou zijn verhoogd.

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 16-10-2024 16:03:42 ]
Pecunia non olet
pi_215281273
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 15:43 schreef obligataire het volgende:

[..]
De rekensom klopt écht niet.

Dan mis ik toch nog echt 450 K. Dat geld moet een bestemming krijgen. Kan niet zomaar weg zijn.

Meest logisch wat ik kan bedenken is dat bij aankoop/verkoop Collin algeheel wordt afgelost.
Rekensom Collin klopt inderdaad niet. Hij zit voor 50% in de lening. Hij zal niet het deel van zijn broer vanuit prive terugbetalen.

Die 450k zou je als lagere hypotheek inschrijving (400k ipv 850k) verwachten op het nieuwe pand. En dan hadden investeerders waarschijnlijk geen probleem met het voorstel.

[ Bericht 9% gewijzigd door KrekelJapie op 16-10-2024 16:41:52 ]
pi_215281493
Unieke investeringskans
In deze editie van onze nieuwsbrief geven wij u de exclusieve mogelijkheid om nu al te investeren in een investeringskans die morgen pas publiekelijk op onze website live gaat: People First Estates

¤ 3.300.000,- | 8,0% | 8 maanden

People First Estates zoekt een tijdelijke (overbruggings-) financiering voor de bouwkosten van een bedrijfshal aan de Ekkersrijt 1219, 1221 en 1223, te Son en Breugel. De totale investering bedraagt ¤ 10.782.000,- en de gevraagde financiering bedraagt ¤ 4.200.000,-.

Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 4.200.000,- op het bedrijfsmatig onroerend goed verkregen. Het onroerend goed kent een waarde na realisatie van ¤ 9.900.000,- op basis van een taxatierapport met waardepeildatum 20-03-2024.

De bouw is al vergevorderd; de afbouw staat gepland voor januari 2025 en de huurcontracten zijn al ondertekend. De aflossing vindt plaats door middel van herfinanciering of verkoop aan een belegger.
https://collincrowdfund.u(...)dac23f2&e=2774b9b03f
pi_215282138
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 16:35 schreef KrekelJapie het volgende:
Unieke investeringskans
In deze editie van onze nieuwsbrief geven wij u de exclusieve mogelijkheid om nu al te investeren in een investeringskans die morgen pas publiekelijk op onze website live gaat: People First Estates

People First Estates zoekt een tijdelijke (overbruggings-) financiering voor de bouwkosten van een bedrijfshal aan de Ekkersrijt 1219, 1221 en 1223, te Son en Breugel. De totale investering bedraagt ¤ 10.782.000,- en de gevraagde financiering bedraagt ¤ 4.200.000,-.

Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 4.200.000,- op het bedrijfsmatig onroerend goed verkregen. Het onroerend goed kent een waarde na realisatie van ¤ 9.900.000,- op basis van een taxatierapport met waardepeildatum 20-03-2024.

De bouw is al vergevorderd; de afbouw staat gepland voor januari 2025 en de huurcontracten zijn al ondertekend. De aflossing vindt plaats door middel van herfinanciering of verkoop aan een belegger.
Laat ik graag over aan andere investeerders. De ondernemer mag na 5 maanden boetevrij aflossen, peildatum nieuwe jaar zit er nog bij, rendement van bijna 0.
pi_215282262
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 17:33 schreef quepos het volgende:

[..]
Laat ik graag over aan andere investeerders. De ondernemer mag na 5 maanden boetevrij aflossen, peildatum nieuwe jaar zit er nog bij, rendement van bijna 0.
Het is hier al vaker langsgekomen: het huidige belastingstelsel moet op last van de Hoge Raad aangepast worden, ook voor dit jaar. Hoe het er precies uit gaat zien is onzeker maar als je uitgaat van de werkelijke rendementsplannen voor 2027 (gaat 28 worden!?) speelt het element van de peildatum minder
pi_215282275
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 14:02 schreef zeeland6 het volgende:
gve update

Termijn 14 is niet regulier voldaan. Termijn 14 wordt vanuit het depot aan u uitbetaald. De geldnemer is verzocht om het depot aan te zuiveren.
14-10-2024
Project: Overname IP-camera.nl (27075)
He, daar zit ik ook in.
Heb jij hier een e-mail over gehad? Ik heb niks gezien namelijk.
(Roos Vonk)
pi_215282517
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 17:46 schreef Essebes het volgende:

[..]
He, daar zit ik ook in.
Heb jij hier een e-mail over gehad? Ik heb niks gezien namelijk.
Inloggen bij gve en dan kijken bij "mijn updates" of iets in die termen.
pi_215284060
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 17:45 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Het is hier al vaker langsgekomen: het huidige belastingstelsel moet op last van de Hoge Raad aangepast worden, ook voor dit jaar. Hoe het er precies uit gaat zien is onzeker maar als je uitgaat van de werkelijke rendementsplannen voor 2027 (gaat 28 worden!?) speelt het element van de peildatum minder
Alleen als jij om de een of andere reden al zou weten dat je werkelijke rendement over je gehele vermogen in het betreffende jaar lager gaat zijn dan het forfaitaire rendement (waarmee gerekend zal blijven worden tot het moment dat een nieuw stelsel op basis van werkelijk rendement daarwerkelijk wordt ingevoerd).
Als je dat niet weet, dan blijft de peildatum voorlopig even relevant (of irrelevant! :) ) als in de afgelopen jaren.

[ Bericht 1% gewijzigd door OpDieFiets op 16-10-2024 20:51:53 ]
pi_215284530
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 16:03 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Rekensom Collin klopt inderdaad niet. Hij zit voor 50% in de lening. Hij zal niet het deel van zijn broer vanuit prive terugbetalen.

Die 450k zou je als lagere hypotheek inschrijving (400k ipv 850k) verwachten op het nieuwe pand. En dan hadden investeerders waarschijnlijk geen probleem met het voorstel.
Er zullen ook makelaarskosten, overdrachtsbelasting, notariskosten etc. uitgegeven worden maar dan nog zit je met een gat van 4 ton. Genoeg in principe om 'zijn' deel van de lening Collin ineens af te lossen.
Pecunia non olet
pi_215284581
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 16:35 schreef KrekelJapie het volgende:
Unieke investeringskans

Voor een kleine (normale) inleg m.i. niet interessant, heb je toevallig nog een tonnetje liggen wat staat te verpieteren bij de Rabobank, dan is het de moeite. Kort depositootje. 2,8 Miljoen euro aan investeerders denkt er al zo over <O)
Pecunia non olet
pi_215285789
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 21:00 schreef obligataire het volgende:

[..]
Voor een kleine (normale) inleg m.i. niet interessant, heb je toevallig nog een tonnetje liggen wat staat te verpieteren bij de Rabobank, dan is het de moeite. Kort depositootje. 2,8 Miljoen euro aan investeerders denkt er al zo over <O)
zie ook CCF 43395

People First Estates B.V.
¤ 800.000 | 8,0% rente | 60 maanden | Investeerders: 731
SPOILER
https://www.worldinvestme(...)ekkersrijt-1221-1223
pi_215285910
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 15:32 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Ik vind het wel een plausibel verhaal. Iets zieligs heeft het wel, dat schuldeisers uit een pand moeten worden afgelost. Je gunt die mensen op pensioenleeftijd een schuldenvrij pand met wat vermogen. Enfin, ik wil ze graag helpen. Heb zelf nog geen linkje......
Inmiddels het linkje wel, nog 61k resterend

SPOILER
pi_215286272
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 18:07 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Inloggen bij gve en dan kijken bij "mijn updates" of iets in die termen.
Ja, ik weet dat je in de website de updates kunt zien. Ik kijk daar echter niet zo regelmatig in 🫣.
Eigenlijk had ik verwacht dat dit soort updates (ook) in e-mail aangekondigd worden.

Zal dit weer wat regelmatiger gaan doen.
(Roos Vonk)
pi_215286483
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 03:43 schreef Essebes het volgende:

[..]
Ja, ik weet dat je in de website de updates kunt zien. Ik kijk daar echter niet zo regelmatig in 🫣.
Eigenlijk had ik verwacht dat dit soort updates (ook) in e-mail aangekondigd worden.

Zal dit weer wat regelmatiger gaan doen.
Ik vind dat rentedepot bij GVE niet echt een voordeel. Ik heb het idee dat juist daardoor pas bij de derde keer dat de betaling gemist wordt er actie richting de leningnemer wordt ondernomen. Tot die tijd alleen het vriendelijke verzoek om het depot aan te vullen. Terwijl juist de eerste drie maanden essentieel zijn om actie te ondernemen, de oorzaak van niet betalen in kaart te brengen en te zorgen dat er een oplossing komt.
pi_215287001
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 20:20 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Alleen als jij om de een of andere reden al zou weten dat je werkelijke rendement over je gehele vermogen in het betreffende jaar lager gaat zijn dan het forfaitaire rendement (waarmee gerekend zal blijven worden tot het moment dat een nieuw stelsel op basis van werkelijk rendement daarwerkelijk wordt ingevoerd).
Als je dat niet weet, dan blijft de peildatum voorlopig even relevant (of irrelevant! :) ) als in de afgelopen jaren.
Correct, je mag kiezen wat je het beste uitkomt, het forfaitaire of het werkelijke rendement, dat laatste moet je dan aantonen en alleen in dat geval is de peildatum niet relevant omdat je het gehele vermogen moet meenemen ongeacht de verdeling over de bestanddelen. Als mijn rendement hoger blijkt dan het forfait ben ik niet ontevreden en heb dan niet zo'n probleem met ongunstige peildata..
pi_215287249
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 21:00 schreef obligataire het volgende:

[..]
Hatseflats en vol, er was vanmorgen inderdaad iemand die nog 'een tonnetje" had liggen en heeft deelgenomen zag ik tussen de laatste investeringen.
pi_215287656
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 09:55 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Hatseflats en vol, er was vanmorgen inderdaad iemand die nog 'een tonnetje" had liggen en heeft deelgenomen zag ik tussen de laatste investeringen.
Dan is het echt moeite waard, stop je er 500 euro in dan heb je een paar waterijsjes als de bouwvakkers goed doorwerken. ;)
Pecunia non olet
pi_215287795
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 11:08 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dan is het echt moeite waard, stop je er 500 euro in dan heb je een paar waterijsjes als de bouwvakkers goed doorwerken. ;)
Die meneer/mevrouw is misschien wel miljonair en denkt nu dat ze weer een keertje kunnen tanken als de bouwvakkers een beetje doorwerken.
pi_215288070
“Eind goed, al goed” voor dit HCN-project 🤔

Bijzonder verhaal wel, zonder de actieve bemoeienis van HCN en zonder de huidige situatie in Israël had dit waarschijnlijk heel anders afgelopen.

SPOILER
pi_215288090
quote:
99s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 11:32 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Die meneer/mevrouw is misschien wel miljonair en denkt nu dat ze weer een keertje kunnen tanken als de bouwvakkers een beetje doorwerken.
Vanmorgen bij de winkels op Ekkersrijt ff doorgereden onder de snelweg naar 1219-1223. Staat al een groot complex dat gebouwd wordt door Bincx. Men is best wel ver en de afbouw kan zeker medio 2025 ready zijn. Het oude truckpand / vestiging van de fam Vijfeijkens heeft hiervoor plaats moeten maken. De nw huurder is Alliance Automotive Partspoint (zie de website v wordlinvestments.nl . Wel is de trucktoko nu naar de kanaaldijk zuid 1C gegaan het project van CCF 43395. De locatie daar gezien hebbende (ouwe gedateerde meuk) lijkt me dat ook een upcoming ontwikkellocatie. Laat me depositootje wel staan

[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 17-10-2024 12:43:12 ]
pi_215288232
Op Max een aflossing in de wallet van #639586 (Higher Barrowfield Ltd).

90% is teruggekomen.
pi_215288389
Los van de solvabiliteit, word ik vrolijk hiervan:
https://www.collincrowdfund.nl/apeldoorn-hifi-b-v/

Eenvoudige bedrijfsstructuur, helder verhaal, goede zekerheden.
pi_215288567
quote:
6s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 12:33 schreef iprhba0 het volgende:
Op Max een aflossing in de wallet van #639586 (Higher Barrowfield Ltd).

90% is teruggekomen.
Super.
Ik mis nog:
Investering in lening 883213 - Karben, 61184, Germany - Part 2
Investering in lening 835004 - Rochdale, OL16 5LP, United Kingdom
Investering in lening 757466 - Cheadle, Greater Manchester, SK8 4PD, United Kingdom
Investering in lening 744839 - Newport, NP19 8EN, United Kingdom
Investering in lening 746753 - Manchester, M30 8AE, United Kingdom
Investering in lening 731022 - Cheadle, Greater Manchester, SK8 4PD, United Kingdom
Investering in lening 656559 - Burnley, BB11 3HG, United Kingdom, 3 Bed HMO
Investering in lening 670579 - Heaton Chapel Stockport SK4 5BU United Kingdom
Investering in lening 656565 - 4 Bed HMO Bulcock Street Burnley
Investering in lening 658959 - 133 Redearth Road Darwen BB3 2AR United Kingdom
Investering in lening 656551 - Darwen BB3 3AG United Kingdom
Investering in lening 639586 - Eccleston, Merseyside, Saint Helens, WA10 5LD, United Kingdom
Investering in lening 627576 - Heifeskamp 2-4, Mülheim an der Ruhr, Germany
pi_215288802
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 12:58 schreef Jaco078 het volgende:

Heeft hij nou 195k of 159k nodig?
pi_215288859
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 13:48 schreef quepos het volgende:

[..]
Heeft hij nou 195k of 159k nodig?
Zoals gevraagd 195 toch?
pi_215288865
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 09:12 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Correct, je mag kiezen wat je het beste uitkomt, het forfaitaire of het werkelijke rendement, dat laatste moet je dan aantonen en alleen in dat geval is de peildatum niet relevant omdat je het gehele vermogen moet meenemen ongeacht de verdeling over de bestanddelen. Als mijn rendement hoger blijkt dan het forfait ben ik niet ontevreden en heb dan niet zo'n probleem met ongunstige peildata..
Zo kijkt iedereen er weer op zijn eigen manier naar.

Als we dit jaar geen ramp meer krijgen waarbij de beurs globaal halveert dan ga ik net als vorig jaar gewoon voor het forfaitaire rendement.
Ik ben tot op heden ook meer dan tevreden met mijn behaalde rendementen (aandelen + >15%, crowdfunding + >6,5% en overige beleggingen + >25%).

Toch let ik wel op de peildatum. Mijn aandelen portefeuille hou ik gewoon in stand, net als de overige beleggingen. De crowdfunding staat nu even in vakantie stand.
De eerste 9 maanden van het jaar heb ik hiermee (net als vorig jaar) al rekening mee gehouden. Daarnaast heb ik die periode toch al wat meer geïnvesteerd dan ik vooraf op de planning had.
De laatste periode van dit kalender jaar komen er nog wat regulieren aflossingen aan en vermoedelijk nog wel een paar vervroegde. Dat heb ik al een beetje ingeschat. Prima want dan komt dan weer op een rente rekening om tegen het lage tarief te worden afgerekend bij de aangifte.

Over het totaal zet het natuurlijk niet zoveel zoden aan de dijk, dat weet ik wel. Het is meer het principe. Aan de andere kant is het zo wel even lekker rustig. Daarnaast zou ik die laatste drie maanden door de belastingdruk toch geen rendement maken op nieuwe leningen en ook in het nieuwe jaar komen er ongetwijfeld weer voldoende nieuwe projecten voorbij die aan mijn voorwaarden voldoen.
pi_215289009
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 13:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Zoals gevraagd 195 toch?
Klopt pitch te snel doorgelezen.

Maar 600k voor een tussenwoning, is dat niet veel voor Houten?
pi_215289032
Ontwikkelproject Landgraaf bij Collin https://www.collincrowdfund.nl/dhr-j-w-wolters/
¤ 960.000 | 9,0 % rente | 15 maanden. Heeft iemand een linkje?
pi_215289059
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 13:21 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Super.
Ik mis nog:
Investering in lening 883213 - Karben, 61184, Germany - Part 2
Investering in lening 835004 - Rochdale, OL16 5LP, United Kingdom
Investering in lening 757466 - Cheadle, Greater Manchester, SK8 4PD, United Kingdom
Investering in lening 744839 - Newport, NP19 8EN, United Kingdom
Investering in lening 746753 - Manchester, M30 8AE, United Kingdom
Investering in lening 731022 - Cheadle, Greater Manchester, SK8 4PD, United Kingdom
Investering in lening 656559 - Burnley, BB11 3HG, United Kingdom, 3 Bed HMO
Investering in lening 670579 - Heaton Chapel Stockport SK4 5BU United Kingdom
Investering in lening 656565 - 4 Bed HMO Bulcock Street Burnley
Investering in lening 656551 - Darwen BB3 3AG United Kingdom
Investering in lening 639586 - Eccleston, Merseyside, Saint Helens, WA10 5LD, United Kingdom
Ik moet er nog 12. Laatste maanden is de lijst gelukkig wel wat korter geworden. Helaas niet met de uitkomst die we vooraf gepland hadden. :{
pi_215289083
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 13:21 schreef Jaco078 het volgende:
Ik mis nog:
...
...
658959: Die is volgens mij (deels) betaald op 4 juni, ca. 40% van de hoofdsom, geen rente, de manier waarop en de reactie nav vragen die ik had bestaat alleen uit onwaarheden c.q. onvolledige waarheid.
627576: Staat inderdaad nog open, is na stemming waarbij ineens interne voorwaarden naar boven kwamen omdat het voorstel eerst was weggestemd, verlengd tot 22/9/2024. Echter geen enkele van de afspraken (behlave verlenging :) ) uit het voorstel is nagekomen. Dit project zit mpg overigens zelf voor 100k in als ik de onderpand gegevens die elders een keer zijn afgegeven mag vertrouwen.
pi_215289088
quote:

Bij deze linkje
SPOILER
pi_215289102
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 14:18 schreef Slingervinger het volgende:
Ontwikkelproject Landgraaf bij Collin https://www.collincrowdfund.nl/dhr-j-w-wolters/
¤ 960.000 | 9,0 % rente | 15 maanden. Heeft iemand een linkje?
Niet veelbelovend ;)
"De geprognosticeerde projectopbrengst bedraagt ¤1.200.00,- en is gebaseerd op de taxatiewaarde na verbouwing."
pi_215289213
SIG

"Je hebt geïnvesteerd in het project Prins Bernhardlaan 46 in Voorburg Herfinanciering. De hypotheek is op 14-10-2024 vervroegd afgelost.

Bij deze algehele aflossing voor de contract-einddatum is er een boeterente van toepassing. Indien de looptijd nog langer dan 6 maanden is, dan is er 6 maanden boeterente verschuldigd.
Is de resterende termijn korter dan 6 maanden, dan geldt de boete over de resterende periode tot het einde van de looptijd. Bij een resterende looptijd minder dan 3 maanden, dan is er geen boeterente."

6 mnd boeterente dus. Liep tot sept 2025.
Een project zonder kosten in het eerste jaar wegens de jubileumactie. In totaal 1 x een maandfee betaald.

[ Bericht 7% gewijzigd door zeeland6 op 17-10-2024 15:02:36 ]
pi_215289220
quote:
zekerheden wel aardig inderdaad. Cashflow vind ik wel aan de krappe kant.

Denk dat ik dan liever mijn inleg gewoon uitgeef bij de lokale Klubben voor een nieuwe versterker.
pi_215289229
Best pilot in history
pi_215289804
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 14:08 schreef zeeland6 het volgende:
HCN achterstand
SPOILER
Is vandaag weer betaald.

Maar nu is er weer een andere project on hold gezet. Dit project was vorige maand ook al een week te laat, maar toen uiteindelijk wel betaald zonder on hold te zijn gezet.

SPOILER
pi_215291189
The Impact Group B.V.
¤ 200.000 | 10,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/the-impact-group-b-v/

In 2023 werd een dividenduitkering gedaan voor de renovatie van de woning van de ondernemer, wat heeft geleid tot een behoefte aan werkkapitaal.
pi_215291251
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 18:58 schreef KrekelJapie het volgende:
The Impact Group B.V.

In 2023 werd een dividenduitkering gedaan voor de renovatie van de woning van de ondernemer, wat heeft geleid tot een behoefte aan werkkapitaal.
Goede balanstest gedaan dan.
Best pilot in history
pi_215291669
quote:
The Impact Group B.V.

Woz eur 1085000.- lijkt me in deze prijsklasse een zeer magere 2e hypotheek waarvan je je moet afvragen of het wat opbrengt als het mis gaat.
pi_215292027
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 15:33 schreef Soulfreak het volgende:
In het overzicht van mijn Collin omgeving zag ik gister een vakje voor de investeerderstoets staan. Die zojuist maar even gedaan ook al,had ik er nog geen mail over ontvangen. De datum van 10 november nadert nu al snel, mag dus hopen dat Collin voor die tijd de nieuwe Europese vergunning heeft,
N.a.v. de nieuwe Europese vergunning voor crowdfundingsplatformen verplichtte CCF vorig najaar een persoonlijke investeerderstoets. De mijne was geldig tot en met 24 oktober 2024, dus heb hem zojuist weer opnieuw ingevuld. Daardoor is die weer een jaar geldig. Ik gok dat er meer van jullie mee te maken krijgen komende tijd. Dus hierbij de tip hem alvast te vernieuwen, zodat je bij gewilde projecten meteen toe kan slaan.
pi_215292399
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 19:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Woz eur 1085000.- lijkt me in deze prijsklasse een zeer magere 2e hypotheek waarvan je je moet afvragen of het wat opbrengt als het mis gaat.
Woning stond vorig jaar te koop voor ¤1.295.000
https://drimble.nl/adres/utrecht/3572HJ/poortstraat-22.html
Die van de buren op nummer 20 staat nu te koop voor ¤1.475.000
https://www.funda.nl/deta(...)tstraat-20/43751712/

Waarde zal best wel hoger zijn dan vorig jaar vanwege de renovatie. Of het bij verkoop ook het bedrag opbrengt van het taxatierapport is de grote vraag.
pi_215294516
quote:
The Impact Group B.V.

Zoveel rode vlaggen...de kerel is zo te zien bijna failliet en geeft niet eens hypothecaire zekerheid af. Heeft zich al ingedekt voor het naderende faillissement. Misschien zelfs frauduleus dat dividend...
Pecunia non olet
pi_215298160
De Smaak van Schoonhoven
¤ 60.000 | 9,0 % rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/de-smaak-van-schoonhoven/

2e hypotheek woonhuis ouders
pi_215298189
M. Ye
¤ 650.000 | 9,0 % rente | 12 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/m-ye/

Transformatie kamerverhuur naar zelfstandige appartementen

1e hypotheek transformatiepand + 2e hypotheek woonhuis
pi_215298349
Daar heeft iemand al een tonnetje aan verdiend zo te zien, want dhr. Ye koopt het voor 350k.

https://www.fundainbusine(...)915612-heerenweg-58/
pi_215298481
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 14:04 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Daar heeft iemand al een tonnetje aan verdiend zo te zien, want dhr. Ye koopt het voor 350k.

https://www.fundainbusine(...)915612-heerenweg-58/
Toen zaten er nog 3 huurders in. Misschien zijn die er nu uit voor dat tonnetje.
pi_215298692
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 13:47 schreef KrekelJapie het volgende:
De Smaak van Schoonhoven
¤ 60.000 | 9,0 % rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/de-smaak-van-schoonhoven/

2e hypotheek woonhuis ouders
Lijkt me wel een aardig projectje om basis mee te nemen.
pi_215299085
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 14:19 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Toen zaten er nog 3 huurders in. Misschien zijn die er nu uit voor dat tonnetje.
Is er al een linkje beschikbaar?
pi_215305969
Linkje Collin, 1e hyp
Looptijd Max 12 maanden, rente 9%. LTV bij aanvang bedraagt 84% icm een borgtocht van 650k die materieel van aard is.

Fijn weekend!

https://www.collincrowdfu(...)6e4fcca7d616485b0efd
pi_215307267
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 00:27 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Collin, 1e hyp
Looptijd Max 12 maanden, rente 9%. LTV bij aanvang bedraagt 84% icm een borgtocht van 650k die materieel van aard is.

Fijn weekend!

Zier er wel goed uit, toch geeft Collin de BV verhoogd risico. Het project van Mr Ye heeft vooralsnog mijn voorkeur
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:35:33 #216
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_215307853
SPOILER
Dat de woning de status 'onder bod' heeft op Funda, is inmiddels al 3 weken het geval. Als er nu nog steeds geen voorlopig koopcontract is getekend, dan wordt dit 'opvallend'.

Het feit dat meneer kennelijk z'n telefoon niet meer opneemt als Collin belt, geeft het de status 'verdacht'.

Als de daadwerkelijke status inderdaad is zoals op Funda vermeldt, dan zou hij Collin toch gewoon te woord staan en kunnen zeggen dat er idd vertraging is, maar dat de eindstreep in zicht is.

Het zal toch niet zo zijn dat de potentiële koper een 'compaan' is van de verkoper? Dan krijg je wat bij Max CF ook steevast gebeurde; 'Er is een koper!'
Maar die koper verdwijnt uit beeld als sneeuw voor de zon, zodra er door hem een bindende handeling verricht moet worden....
Het zal in de loop van volgende week wel duidelijk gaan worden, denk ik. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat makelaar nog langer geduld zal hebben.

Hopelijk blijkt bovenstaande complottheorie slechts een verzinsel van mij, Suspicious Mind :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door InVestEerder op 19-10-2024 11:25:49 ]
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:41:10 #217
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_215307966
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 14:19 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Als dit idd het geval zou zijn geweest, dan werd er niet over de volle 350k overdrachtsbelasting gerekend,
'Bij twijfel niet inhalen', denk ik dan maar.
pi_215308701
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 10:35 schreef InVestEerder het volgende:
SPOILER
Dat de woning de status 'onder bod' heeft op Funda, is inmiddels al 3 weken het geval. Als er nu nog steeds geen voorlopig koopcontract is getekend, dan wordt dit 'opvallend'.

Het feit dat meneer kennelijk z'n telefoon niet meer opneemt als Collin belt, geeft het de status 'verdacht'.

Als de daadwerkelijke status inderdaad is zoals op Funda vermeldt, dan zou hij Collin toch gewoon te woord staan en kunnen zeggen dat er idd vertraging is, maar dat de eindstreep in zicht is.

Het zal toch niet zo zijn dat de potentiële koper een 'compaan' is van de verkoper? Dan krijg je wat bij Max CF ook steevast gebeurde; 'Er is een koper!'
Maar die koper verdwijnt uit beeld als sneeuw voor de zon, zodra er door hem een bindende handeling verricht moet worden....
Het zal in de loop van volgende week wel duidelijk gaan worden, denk ik. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat makelaar nog langer geduld zal hebben.

Hopelijk blijkt bovenstaande complottheorie slechts een verzinsel van mij, Suspicious Mind :s)
Ik vind het bericht helemaal vreemd, je accepteert toch niet dat je maandenlang zo afgescheept wordt door een leningnemer. Je hebt hem in gebreke gesteld en verder doe je niets , ik zou doorpakken en betaling met een schadevergoeding eisen bij de rechter en vervolgens mogelijk beslag laten leggen. Dan moet hij zich wel verantwoorden en zal hij de telefoon ook wel weer opnemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Faraday01 op 19-10-2024 12:10:52 ]
pi_215309584
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 10:41 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Als dit idd het geval zou zijn geweest, dan werd er niet over de volle 350k overdrachtsbelasting gerekend,
scherp gezien verdacht inderdaad >:)
pi_215309601
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 00:27 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Collin, 1e hyp

Fijn weekend!

loopt nog niet erg hard, 3% pas
pi_215310215
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 14:11 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Klopt, link is nergens gedeeld verder.
pi_215310333
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 10:41 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Ik ben hier niet heel goed in thuis, maar waarom zou hij überhaupt overdrachtsbelasting moeten betalen als hij het van de eerste koper (gekocht in juni vlgs funda) overneemt?

https://www.belastingdien(...)aan%20hem%20vergoedt.

Edit: het pand is zelfs pas in september getransporteerd, volgens het kadaster verkocht voor 225k:
https://www.mediafire.com(...)11189663548.pdf/file

Ik denk dat ik deze even oversla.

[ Bericht 7% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 19-10-2024 16:18:11 ]
pi_215320774
CCF 43746 onze Hubo-man fast-sale naar het lijkt
https://www.funda.nl/deta(...)slaan-36-b/43638619/
pi_215320954
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 15:57 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Ik ben hier niet heel goed in thuis, maar waarom zou hij überhaupt overdrachtsbelasting moeten betalen als hij het van de eerste koper (gekocht in juni vlgs funda) overneemt?

Edit: het pand is zelfs pas in september getransporteerd, volgens het kadaster verkocht voor 225k:

Vaak is in dat soort situaties in het (opvolgende) koopcontract vastgelegd dat het belastingvoordeel (= de korting op af te dragen overdrachtsbelasting wegens aftrek vanwege verkoop binnen 6 maanden na koop) moet worden uitgekeerd aan verkopers. Dus als verkopers het voor 250k hebben gekocht en daar overdrachtsbelasting over hebben afgedragen, draagt nieuwe koper overdrachtsbelasting af over 350 minus de reeds betaalde overdrachtbelastign over de 250k en zal waarschijnlijk contractueel die korting weer moeten afdragen aan de verkopers. Dat komt op zich vaker voor, neemt niet weg dat hier (3x?) iemand in korte tijd een leuk rendement heeft gemaakt zonder het risico van verbouwen etc.
pi_215323411
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 14:11 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Snap ik wel, je financiert meer dan 100% LTV t.o.v. aankoop en de privé borgstelling is niet gesecuriseerd middels hypotheek.
Ik pas ook
pi_215328752
Ligt dat aan mij, maar ik kan niet meer inloggen bij mcf?
Hebben ze de boel verplaatst?
pi_215328898
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 09:42 schreef Defer4 het volgende:
Ligt dat aan mij, maar ik kan niet meer inloggen bij mcf?
Hebben ze de boel verplaatst?
Dit bericht staat op hun update-site:

SPOILER
pi_215328999
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 10:01 schreef delcielo het volgende:

[..]

SPOILER
Dank voor posten, link werkt nog steeds niet, mailadres onbereikbaar (wordt geweigerd)
pi_215329011
quote:

[..]

SPOILER
Wat een fuckfest die lui.
Best pilot in history
pi_215329301
quote:
Door deze verandering in DNS kan het tot 48 uur duren totdat zoekmachines het nieuwe webadres hebben gevonden, de webpagina zal dan weer gewoon werken.
Dank voor de info (www.maxcrowdfund.nl werkt deels met door verwijzing naar www.maxcrowdfund.com).

Die 48 uur is gewoon een (onbewust indien niet voldoende bekwaam) keuze van mcf en/of haar dienstverleners en is zeker niet nodig als je dat met enige kennis van zaken doet en minimaal 48 uur van tevroren regelt.
pi_215330095
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 15:57 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

eens, toch in no-time vol vanochtend :@
pi_215330117
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 10:57 schreef tnhb het volgende:

[..]
Dank voor de info (www.maxcrowdfund.nl werkt deels met door verwijzing naar www.maxcrowdfund.com).

correct, dan kom je op de inlogpagina die nog steeds niet werkt
pi_215330801
Used Products Tilburg B.V. 2
¤ 35.000 | 9,0 % rente | 60 maanden

Direct met linkje.
https://www.collincrowdfu(...)72d884428670358a9bae
pi_215331540
CCF - Ged*m Bouw B.V.
¤ 630.000 | 8,0 % rente | 36 maanden

Investeringslink:
https://www.collincrowdfu(...)0571176463f8f129eb1d

[ Bericht 0% gewijzigd door djtiesto8 op 21-10-2024 15:35:09 ]
pi_215331826
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:12 schreef djtiesto8 het volgende:
CCF - Ged*m Bouw B.V.
¤ 630.000 | 8,0 % rente | 36 maanden

Investeringslink:
https://www.collincrowdfu(...)0571176463f8f129eb1d
Mooie plek: https://maps.app.goo.gl/an4PnvDrkh3sg7Y59

Het betreft dus als het goed is het woonhuis, de groene schuur en het golfplaten bouwsel aan de andere kant. Genoeg ruimte lijkt me, ook voor parkeren op eigen terrein, maar nog geen vergunning dus ik twijfel.
pi_215332028
Schoonhoven zit al vol, was een leuk projectje.

Used Products laat ik lopen, nogal een marginaal bedrijfje. Behalve de hypothecaire dekking weinig reden om er aan mee te doen m.i., of je moet van verliesfinanciering houden :D
Pecunia non olet
pi_215332855
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 16:04 schreef obligataire het volgende:
Schoonhoven zit al vol, was een leuk projectje.

Used Products laat ik lopen, nogal een marginaal bedrijfje. Behalve de hypothecaire dekking weinig reden om er aan mee te doen m.i., of je moet van verliesfinanciering houden :D
Ja, ik was ook te laat had ook nierop een 16.00uur project gerekend. Afijn komt wel weer wat anders.
pi_215336706
Is het iemand hier gelukt om zich te registreren bij die projectmanagement site van Max? Ik ben na 8 captcha's te hebben aangeklikt er maar mee opgehouden...

Dit was voor mij best een duur grapje. Ik heb het verlies nog niet afgetrokken van de IB, dat kan toch nog?

[ Bericht 0% gewijzigd door Gustaf86 op 22-10-2024 10:57:59 (spelfout) ]
pi_215338079
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 23:18 schreef Gustaf86 het volgende:
Is het iemand hier gelukt om zich te registreren bij die projectmanagement site van Max? Ik ben nu 8 captcha's te hebben aangeklikt er maar mee opgehouden...

Dit was voor mij best een duur grapje. Ik heb het verlies nog niet afgetrokken van de IB, dat kan toch nog?
Je had de probleemprojecten al lang af kunnen schrijven maar wachten tot je wat terugkrijgt zodat je weet hoe groot de schade feitelijk is lijkt wat jij gedaan hebt. Wellicht zijn er meer die dat zo aangepakt hebben. Is wel wat voor te zeggen, als je hebt afgeschreven en je krijgt later toch wat terug moet je dat weer corrigeren.
pi_215338834
Transformatieproject Amsterdam bij Collin 15 mnd 8,5% https://www.collincrowdfund.nl/cay-holding-b-v/
pi_215339123
Linkje TMT B*heer

SPOILER
pi_215339194
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 10:55 schreef Slingervinger het volgende:
Transformatieproject Amsterdam bij Collin 15 mnd 8,5% https://www.collincrowdfund.nl/cay-holding-b-v/
Linkje C*Y Holding

SPOILER
pi_215339197
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 11:42 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje TMT B*heer

SPOILER
Ooit financiering via gve gehad: https://www.geldvoorelkaa(...)pstra-cycling-world/
pi_215339269
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 11:42 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje TMT B*heer

SPOILER
Heb hier in 2019 in geinvesteerd via GVE, destijds wilden ze het pand kopen. Was een looptijd van 60 maanden door verkoop van eigen woning, hebben ze deze destijds in 2 jaar afgelost. Ging prima. Had wel verwacht weer via GvE, maar nu dus CC
pi_215339651
Alle GvE verzamelbetalingen voortaan in de Wallet uitgekeerd:

quote:
Wij willen u graag informeren over een wijziging in de manier waarop verzamelbetalingen worden uitgekeerd. Deze wijziging is van toepassing op uw investeringen die u vóór april 2023 heeft gedaan en is in lijn met de European Payment Services Regulation (ECSPR). Het doel is om de efficiëntie en het overzicht van uw portefeuille te verbeteren.

Wat betekent dit voor u?
Binnenkort zullen alle verzamelbetalingen van uw investeringen in projecten van vóór april 2023 rechtstreeks naar uw Wallet worden overgemaakt. Op dit moment ontvangt u deze betalingen nog rechtstreekst op uw gekoppelde bankrekening. Met deze aanpassing worden al uw transacties, zoals rente- en aflossingsbetalingen, gecentraliseerd in uw Wallet. De frequentie van deze te ontvangen verzamelbetalingen blijft ongewijzigd.

Meer controle en overzicht
Door alle verzamelbetalingen in uw Wallet te ontvangen, kunt u eenvoudig, en op één plek al uw transacties volgen en beheren. Desgewenst kunt u vanuit uw wallet direct een nieuwe investering plaatsen of de gelden uitkeren naar uw gekoppelde bankrekening. Deze aanpassing geeft u meer controle en overzicht binnen uw portefeuille bij Geldvoorelkaar.nl.
pi_215339832
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 11:52 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ooit financiering via gve gehad: https://www.geldvoorelkaa(...)pstra-cycling-world/
Precies, de naam van deze fietsenboer kwam me ook al bekend voor. In 2009 aangegaan en in 2021 met 10 extra maanden rentevergoeding vervroegd afgelost.

Ik denk dat deze met circa 12 maanden ook het archief in kan. In combinatie met een Collin pitch voor de kopers/kinderen van de aandelen in de winkel........
Pecunia non olet
pi_215339848
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 13:18 schreef obligataire het volgende:
Precies, de naam van deze fietsenboer kwam me ook al bekend voor. In 2009 aangegaan en in 2021 met 10 extra maanden rentevergoeding vervroegd afgelost.
Tien jaartjes later. ;)
Best pilot in history
pi_215339854
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 13:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Tien jaartjes later. ;)
Idd :D :D
Pecunia non olet
pi_215340210
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 12:56 schreef Horsemen het volgende:
[..]

Nog nog een specificatie per walletuitkering in de walletomgeving. Onderstaand argument is onzin. Dat kan helemaal niet in het wallet van GvE.
quote:
Door alle verzamelbetalingen in uw Wallet te ontvangen, kunt u eenvoudig, en op één plek al uw transacties volgen en beheren.

[ Bericht 10% gewijzigd door KrekelJapie op 22-10-2024 14:19:23 ]
pi_215340439
Fietsenwinkel ook meegenomen, heb er wel vertrouwen in dat dat blijft lopen en kon wel een 24 maanden gebruiken in de portfolio.
pi_215340447
quote:
[..]

Lekker het geld bij een partij als GvE laten staan, net alsof ze een bank zijn. Eigenlijk toch absurd dat dat zomaar kan en mag? Collin doet het ook, dat stond mij ook al tegen maar had geen keuze.

Zorg dan tenminste voor een optie die je aan kan zetten dat het geld gelijk naar je bankrekening gaat. Dan heb je de keuze. Nu loop je nog een mooi stuk extra risico, als GvE omvalt en je bent vergeten de boel uit te laten betalen dan ben je dat ook nog even fijn kwijt óf kan je er jarenlang op wachten voor het uitbetaald wordt.
pi_215340489
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 14:43 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Lekker het geld bij een partij als GvE laten staan, net alsof ze een bank zijn. Eigenlijk toch absurd dat dat zomaar kan en mag? Collin doet het ook, dat stond mij ook al tegen maar had geen keuze.

Zorg dan tenminste voor een optie die je aan kan zetten dat het geld gelijk naar je bankrekening gaat. Dan heb je de keuze. Nu loop je nog een mooi stuk extra risico, als GvE omvalt en je bent vergeten de boel uit te laten betalen dan ben je dat ook nog even fijn kwijt óf kan je er jarenlang op wachten voor het uitbetaald wordt.
Of als je dood gaat en je nabestaanden vergeten dit te melden bij GvE.
pi_215340521
quote:
[..]

Heb jij dit per e-mail gehad? Ik heb geen e-mail gehad en zie in de app dit ook nergens staan?
Lijkt me toch info die iedere investeerder zou moeten krijgen?
(Roos Vonk)
pi_215340648
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 14:54 schreef Essebes het volgende:

[..]
Heb jij dit per e-mail gehad? Ik heb geen e-mail gehad en zie in de app dit ook nergens staan?
Afzender = mailingen@geldvoorelkaar.nl
pi_215340744
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 14:49 schreef KrekelJapie het volgende:
Of als je dood gaat en je nabestaanden vergeten dit te melden bij GvE.
Als die überhaupt al van het bestaan af weten. (Nu kan GVE die data vrij gemakkelijk krijgen, maar de vraag is of ze dat doen)
Best pilot in history
pi_215340749
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 14:54 schreef Essebes het volgende:

[..]
Hier ook gewoon gehad, niet in je spam?
Best pilot in history
pi_215340774
Is het niet net zoals bij CCF? Automatische uitbetaling bij 2 maanden onaangeroerd laten van gelden?
pi_215340831
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 15:24 schreef impact9 het volgende:
Is het niet net zoals bij CCF? Automatische uitbetaling bij 2 maanden onaangeroerd laten van gelden?
Ik heb dat weleens bij SiG en GvE nagevraagd. Was niet het geval.
pi_215340860
Ik heb ook nog geen mail gehad van GVE, maar ik heb ook nooit de nieuwe voorwaarden doorlopen of de KYC. Dus wellicht dat ik daarom buiten de mailing val.

Ben wel nieuwsgierig wat er gaat gebeuren met mijn toekomstige terugbetalingen, als ik nog geen wallet heb aangemaakt, maar ook geen actie onderneem.

De informatie staat ook op de website van GVE:
https://www.geldvoorelkaa(...)udere-investeringen/
pi_215340900
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 15:34 schreef djtiesto8 het volgende:
Ik heb ook nog geen mail gehad van GVE, maar ik heb ook nooit de nieuwe voorwaarden doorlopen of de KYC. Dus wellicht dat ik daarom buiten de mailing val.

Ben wel nieuwsgierig wat er gaat gebeuren met mijn toekomstige terugbetalingen, als ik nog geen wallet heb aangemaakt, maar ook geen actie onderneem.

Ok, heb alleen in de App gekeken,

Nee, e-mail zeker niet in de spam. Ga ze morgen eens ff bellen, want dit zint me gewoon niet.
(Roos Vonk)
pi_215340922
quote:

Hier idem niets gehoord. Ik kan me bovendien niet vinden in het feit dat het geld niet automatisch door gestort wordt.
pi_215340935
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 15:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Hier idem niets gehoord. Ik kan me bovendien niet vinden in het feit dat het geld niet automatisch door gestort wordt.
Nee, dat is wel gruwelijk irritant, helemaal als je meerdere platforms hebt. Je krijgt dan nog net wel een mail dat het is bijgeschreven, maar toch.
Best pilot in history
pi_215340977
quote:

Dat wou ik ooit bij WvjG. Daar werd mij verplicht de KYC door te lopen anders kon ik fluiten naar mijn verdere terugbetalingen.
pi_215341021
Hier ook geen mail van GvE.

Maar dat maakt toch niet uit, alle projecten die ik daar heb lopen zijn naar de klote. Dus valt toch niks meer terug te betalen de komende maanden _O-
pi_215341118
quote:
Nu loop je nog een mooi stuk extra risico, als GvE omvalt en je bent vergeten de boel uit te laten betalen dan ben je dat ook nog even fijn kwijt óf kan je er jarenlang op wachten voor het uitbetaald wordt.
Dat niet, want het geld staat niet bij GvE maar bij de betalingsdienstverlener OPP.
(Overigens ben ik zelf ook geen fan van wallets).
pi_215341316
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 16:05 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Dat niet, want het geld staat niet bij GvE maar bij de betalingsdienstverlener OPP.
(Overigens ben ik zelf ook geen fan van wallets).
Om het nog wat complexer te maken. Ik vind het echt een naar iets allemaal.
pi_215341325
Voor wie in GvE V*stgoed N**de zit een update:

SPOILER
Werkelijk geen idee waarom ik als investeerder geen stem heb kunnen geven en ook geen idee heb wat het voorstel dus is. Echt zo klaar met GvE. Moet maar zien wat er terugkomt dus.
pi_215341431
quote:

[..]

Er staat geen geld bij GVE, er staat geld bij OPP en Klantgelden staan bovendien bij (zover ik weet) alle platforms/vermogensbeheerders los van de organisatie zelf (d.m.v. een stichting Klantgelden)
pi_215341672
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 15:31 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik heb dat weleens bij SiG en GvE nagevraagd. Was niet het geval.
Dat is raar, want bij CCF gaven ze aan dat dat wettelijk verplicht is, omdat ze geen bankvergunning hebben en het niet toegestaan is om langer dan 2 maanden de gelden in bewaring te houden. Kan me niet voorstellen dat SiG of GvE wel een bankvergunning hebben.
pi_215341782
Ik kan weer inloggen bij MAX, helaas is het saldo 0. Had gehoopt op een paar terugbetalingen.
pi_215341973
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 17:09 schreef boertje2024 het volgende:

[..]
Dat is raar, want bij CCF gaven ze aan dat dat wettelijk verplicht is, omdat ze geen bankvergunning hebben en het niet toegestaan is om langer dan 2 maanden de gelden in bewaring te houden. Kan me niet voorstellen dat SiG of GvE wel een bankvergunning hebben.
Ook hier moet je naar OPP kijken en niet naar de platformen. OPP heeft uitgebreide vergunningen als betaaldienst verlener. Of hier het langdurig bewaren van gelden onder vallen is mij niet bekend.
pi_215342193
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 17:22 schreef quepos het volgende:
Ik kan weer inloggen bij MAX, helaas is het saldo 0. Had gehoopt op een paar terugbetalingen.
dat je kan inloggen is al iets, lukt mij nog steeds niet
pi_215342323
Hier ook geen mail van GVE over betalingen naar de wallet, maar wel een nieuwsbrief over (oa) dat je op ze kunt stemmen als beste crowdfundplatform van het jaar.
pi_215342356
Geen mail gehad van GVE over alles in de wallet storten, maar ik vind het zelf een upgrade als ze dan ook in de wallet verder gaan specificeren per lening. Begrijp ook wel waarom ze het doen, scheelt hun een hoop transactiekosten elke maand.

Qua veiligheid heeft OPP een aparte stichting voor derdengelden, dat is dus in theorie veiliger dan CCF. Maar CCF stort het na 2 maanden automatisch terug. Ik laat sowieso geen grote bedragen in die wallets zitten, heb je ook weinig aan.

Dood gaan is inderdaad erg onpraktisch tegenwoordig, omdat alles op je versleutelde devices staat. Je nabestaande komen er moeilijk achter waar je rekeningen hebt, vooral bij partijen zoals GVE, Raisin en DeGiro. De enige manier om hierop voor te bereiden is een lijst maken met partijen waar je zaken hebt lopen incl klantnummers. Mij werd laatst ook gevraagd om dit te doen, misschien maar eens werk van maken!
pi_215342565
Oh trouwens, Collin zegt over gelden:

"Geïnvesteerde en gereserveerde tegoeden vallen niet onder het depositogarantiestelsel, beleggerscompensatieregeling of andere garantieregeling. Het tegoed op uw Collin rekening-courant wordt beheerd door de Stichting van Collin. De voortgang van Collin heeft geen invloed op de opneembaarheid van deze tegoeden."

En hun uitbetalingen komen ook van OPP. Dus is ook wel redelijk goed dichtgetimmerd, wel met een klein restrisico.
pi_215343064
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 18:28 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Geen mail gehad van GVE over alles in de wallet storten, maar ik vind het zelf een upgrade als ze dan ook in de wallet verder gaan specificeren per lening. Begrijp ook wel waarom ze het doen, scheelt hun een hoop transactiekosten elke maand.

Qua veiligheid heeft OPP een aparte stichting voor derdengelden, dat is dus in theorie veiliger dan CCF. Maar CCF stort het na 2 maanden automatisch terug. Ik laat sowieso geen grote bedragen in die wallets zitten, heb je ook weinig aan.

Dood gaan is inderdaad erg onpraktisch tegenwoordig, omdat alles op je versleutelde devices staat. Je nabestaande komen er moeilijk achter waar je rekeningen hebt, vooral bij partijen zoals GVE, Raisin en DeGiro. De enige manier om hierop voor te bereiden is een lijst maken met partijen waar je zaken hebt lopen incl klantnummers. Mij werd laatst ook gevraagd om dit te doen, misschien maar eens werk van maken!
Bij mij kwam de nieuwsbrief van gve ook pas om 18.24. Oftewel dat gaat er allemaal niet zo snel...
pi_215343281
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 16:43 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
Er staat geen geld bij GVE, er staat geld bij OPP en Klantgelden staan bovendien bij (zover ik weet) alle platforms/vermogensbeheerders los van de organisatie zelf (d.m.v. een stichting Klantgelden)
Toch zou het een hele verbetering zijn als er een applicatie zou zijn waarbij je rechtstreeks in de bij OPP ondergebrachte wallets zou kunnen kijken. Nu loopt alle communicatie via de platformen terwijl het in feite een soort van 'eigen' bankrekeningen zijn.

Storten en opnemen via die applicatie zou (als vervolgstap) nog veel mooier zijn maar dat is nog héél ver weg.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 22-10-2024 19:59:25 ]
Pecunia non olet
pi_215346546
Pecunia non olet
pi_215347216
quote:
Ik vertrouw de rekeningcourant krediet van ABN niet in relatie tot de zekerheden.
pi_215347881
Dat dit stond te gebeuren kon je de klok op gelijk zetten. https://www.tubantia.nl/e(...)o-de-jonge~a9fee4a9/
pi_215347900
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 18:23 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Hier ook geen mail van GVE over betalingen naar de wallet, maar wel een nieuwsbrief over (oa) dat je op ze kunt stemmen als beste crowdfundplatform van het jaar.
haha, 5 minuten nadat ik een email stuurde met de vraag o ver de ointbrekende email over de wallet kreeg ik deze ook.

Wel fijn om te lezen dat ik zeker niet de enige ben die de wallet-email niet heeft ontvangen. Ben nieuwd naar hun ractie op mijn vraag/email.
(Roos Vonk)
pi_215347930
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 18:28 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

ik heb alles in de Bitwarden staan en heb dat met mijn echtgenoot gedeeld ( en andersom). Vna mijn ouders heb ik hun Bitwarden login gekregen voor dit soort noodgevallen. Voor ons is dit nu voldoende.
(Roos Vonk)
pi_215348340
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:08 schreef Essebes het volgende:

[..]
ik heb alles in de Bitwarden staan en heb dat met mijn echtgenoot gedeeld ( en andersom). Vna mijn ouders heb ik hun Bitwarden login gekregen voor dit soort noodgevallen. Voor ons is dit nu voldoende.
beetje offtopic, maar houd je er ook rekening mee dat er vaak met een 2FA gewerkt wordt, naar een 06nummer of mailadres? Dus dat je daar ook toegang toe hebt....
pi_215348891
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 18:07 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
dat je kan inloggen is al iets, lukt mij nog steeds niet
Inloggen werkt weer bij mij. Kon zelfs openstaand saldo opnemen.
pi_215349046
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:05 schreef Essebes het volgende:

[..]
Wel fijn om te lezen dat ik zeker niet de enige ben die de wallet-email niet heeft ontvangen. Ben nieuwd naar hun ractie op mijn vraag/email.
Ik heb de mail van GVE ook niet ontvangen.
pi_215349054
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 10:57 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Inloggen werkt weer bij mij. Kon zelfs openstaand saldo opnemen.
Mag ik vragen welke url je moet (gaan) gebruiken om bij de inlog te komen?
Pecunia non olet
pi_215349139
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 11:15 schreef Red_arrow het volgende:

[..]
Ik heb de mail van GVE ook niet ontvangen.
heb je de registratie afgerond?

(ik heb ook geen mail en de registratie ook niet afgerond)
pi_215349204
Twee nieuwe projecten bij Collin waar ik beide wel wat vraagtekens bij heb:

Aankoop bouwgrond om woningen op te bouwen. Als ik kijk naar de woning die in het onderpand zit en verkocht met worden voor 519k denk ik is deze woning dat wel waard? Ik vind de woning nog behoorlijk casco en ook lijkt de afwerking buitenom niet overal even netjes. Misschien moet ik er doorheen kijken maar ik vind 519k een flink bedrag ook gezien de regio.

De andere is een bouwbedrijf die een gebruikte bus wil aanschaffen en van een leasecontract af wil. Gaat het niet zo goed met de business? Waarom zou je anders een gebruikte bus willen kopen en daar een dure lening voor aan willen gaan met afkoop van je leaseovereenkomst.
pi_215349251
quote:
99s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 11:25 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ja volgens mij registratie gewoon afgerond, investeer ook nog steeds regelmatig in nieuwe projecten.
pi_215349400
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:55 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
beetje offtopic, maar houd je er ook rekening mee dat er vaak met een 2FA gewerkt wordt, naar een 06nummer of mailadres? Dus dat je daar ook toegang toe hebt....
ja, dat hebben we ook ondervangen :-)
Dank voor het meedenken.
(Roos Vonk)
pi_215349445
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 11:31 schreef Ricky86 het volgende:
Twee nieuwe projecten bij Collin waar ik beide wel wat vraagtekens bij heb:

Aankoop bouwgrond om woningen op te bouwen. Als ik kijk naar de woning die in het onderpand zit en verkocht met worden voor 519k denk ik is deze woning dat wel waard? Ik vind de woning nog behoorlijk casco en ook lijkt de afwerking buitenom niet overal even netjes. Misschien moet ik er doorheen kijken maar ik vind 519k een flink bedrag ook gezien de regio.
.
Gezien het feit dat de woning al ruim een jaar te koop staat mag je aannemen dat de prijs net wat te hoog is gezien de markt. Daarnaast vraag ik mij af hoe courant het gebied is, zie weinig doorloop in woningen daar.
pi_215350595
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 11:16 schreef obligataire het volgende:

[..]
Mag ik vragen welke url je moet (gaan) gebruiken om bij de inlog te komen?
Maxcrowdfund.com vervolgens op de 3 streepjesgedrukt naast Maxcrowdfund en daar kon je op inloggen drukken.
pi_215350793
https://www.collincrowdfund.nl/van-breugel-vastgoed-beheer-b-v/
Vakantiewoning op Collin. Klinkt aantrekkelijk, linkje is welkom c_/
Pecunia non olet
pi_215350848
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:50 schreef obligataire het volgende:
Wat ik jammer vind is dat we geen beeld hebben van de vakantiewoning waar deze hypotheek op gevestigd wordt.
Betreft het hier een stenen woning of chalet.
pi_215351059
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:54 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Wat ik jammer vind is dat we geen beeld hebben van de vakantiewoning waar deze hypotheek op gevestigd wordt.
Betreft het hier een stenen woning of chalet.
https://kadastralekaart.com/kaart/perceel/OTW01/C/1036

https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Het hutje achter de heg met het schuurtje i d garden ; ziet er niet zoveel van maar vergelijkbaar met de 13 in het dozijn andere op het park. Eerder een project geweest op dit parc CCF 43438 Oirschotsebaan 13b nr 86

SPOILER

[ Bericht 28% gewijzigd door peterc op 23-10-2024 15:30:19 ]
pi_215351092
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:50 schreef obligataire het volgende:
quote:
Zij hebben eerder gewerkt bij een toonaangevend bedrijf dat actief is als touroperator, een luchtvaartmaatschappij bezit en een hotelorganisatie heeft.
Dan mag je ook gewoon Corendon schrijven hoor. ;)
Best pilot in history
pi_215351122
quote:
Dank voor het delen van de link. Betreft als ik op Google Streetview een chalet achtige vakantiewoning.
Dit maakt wat mij betreft het onderpand iets minder interessant bij gedwongen verkoop.
pi_215351131
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:05 schreef Essebes het volgende:

[..]
haha, 5 minuten nadat ik een email stuurde met de vraag o ver de ointbrekende email over de wallet kreeg ik deze ook.

Je bent zeker niet de enige, ik heb ook (nog steeds) niets gekregen. Nu krijg ik behalve automatische reactie ook vrijwel niets van gve, ik denk dat ze me ook niet meer aardig vinden nadat ik had aangegeven dat ook de beloftes van de grote baas gewoon niet nagekomen werden en ik ze daar op heb gewezen.

Inmiddels na meer dan 3 weken (en reminder) reactie op de vraag waarom een bedrag dat in augustus (eenmalig, project 21664) zou worden uitbetaald nog steeds niet is uitbetaald. Wat mij betreft is de, in mijn ogen wel heel vrijblijvende (wanneer je het krijg merk je wel) reactie echt onacceptabel en is het schijnbaar net als bij recovery gelden, als je niet vraag komt het veel later en spreekt iedereen vervolgens lof omdat er toch nog wat komt (waar het in die tussentijd is geweest weten we niet).

SPOILER
pi_215351136
quote:
99s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 11:25 schreef CaLeX het volgende:

[..]

yep, want reeds twee projecten via wallet, maar geen info ontvangen tot op heden
pi_215351201
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 15:25 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Dank voor het delen van de link. Betreft als ik op Google Streetview een chalet achtige vakantiewoning.
Dit maakt wat mij betreft het onderpand iets minder interessant bij gedwongen verkoop.
Bij CCF 43438 was er ook sprake van aankoop van chalet en gronden Zie eerdere post Dit stond duidelijk vermeld, hier mis ik dat. Desondanks durf ik deze zeker aan, altijd markt voor met of zonder de grond.
pi_215351247
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 15:26 schreef tnhb het volgende:
Je bent zeker niet de enige, ik heb ook (nog steeds) niets gekregen. Nu krijg ik behalve automatische reactie ook vrijwel niets van gve, ik denk dat ze me ook niet meer aardig vinden nadat ik had aangegeven dat ook de beloftes van de grote baas gewoon niet nagekomen werden en ik ze daar op heb gewezen.
Ik krijg op een automatische reply na ook geen inhoudelijk antwoord meer van GvE.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')