abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215263320
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 16:22 schreef OpDieFiets het volgende:

Opmerking terzijde: hoe meer iemand de noodzaak voelt om te benadrukken dat zijn/haar onderzoek "wetenschappelijk" is, hoe minder wetenschappelijk het over het algemeen is.
Een zinsnede als "onderzoek en productontwikkeling met de focus op ‘nature’, ‘health’ en ‘well-being’" zegt al genoeg. Er is vast geld te verdienen in het alternatieve circuit maar niet met mijn centjes! Zou de leningnemer zijn originele bedrijf hebben laten verslonzen met deze nieuwe hobby?
pi_215264996
quote:
88s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:20 schreef Inductor het volgende:

[..]
Ondertussen al 65%. Schiet wel lekker op met enkele recente investeringen van 20k...
Nog maar 4% te gaan
pi_215265936
Weer een vervroegde aflossing van een aflossingsvrij Collin project:

quote:
Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lening R.M. C@pell0 met leningnummer 45302.

Dit betekent dat u naast de reguliere rente en aflossing van uw openstaande bedrag ook nog zes extra rentetermijnen ontvangt.

Wij hebben dit bedrag pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven.

De extra rentetermijnen zijn berekend op basis van het openstaande bedrag minus de 10% vergoedingsrentevrije aflossing.

Wij danken u mede namens de ondernemer voor uw vertrouwen.
pi_215267075
Linkje van de supermarkt.

Dergelijk concept zit ook in mijn dorp, ben over die supermarkt heel tevreden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215267681
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 22:02 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje van de supermarkt.

Dergelijk concept zit ook in mijn dorp, ben over die supermarkt heel tevreden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slimme tante. Drie huizen in Wassenaar en even 260K inbrengen. _O_
Pecunia non olet
pi_215268192
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 22:35 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik zal wel niet goed kijken, maar ik mis in dit verhaal de hoogte van de inschrijving van de 1e hypotheek/hypotheken en hoeveel daar nog van open staat :?
pi_215268409
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 00:17 schreef fok321 het volgende:

[..]
Ik zal wel niet goed kijken, maar ik mis in dit verhaal de hoogte van de inschrijving van de 1e hypotheek/hypotheken en hoeveel daar nog van open staat :?
De woningen hebben een gezamenlijke WOZ waarde van ¤ 3.226.000,- en voorbelasting en restant Schuld van ¤ 2.500.000,-.

Inschrijvingsbedrag wordt niet genoemd
pi_215268556
quote:
Het is voornamelijk een heel verhaal van buurtbewoners over het sociale gemis. De investeerder in de nieuwe supermarkt heeft zich (al veel eerder) teruggetrokken, waardoor er geen supermarkt meer over zou blijven. De manager van de supermarkt en wat locals lijken echter meer te weten en zeggen dat het alsnog doorgaat (wat dus zal afhangen van een succesvolle funding), maar willen niet meer kwijt dan dat het geen SPAR (ook de teruggetrokken investeerder?) meer zal zijn.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_215269017
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 22:35 schreef obligataire het volgende:

[..]
1e huis staat sinds mei te huur voor 4,5k in de maand.

2e huis staat sinds 2022 te koop voor 1,6 miljoen.

3e huis krijg ik weinig over gevonden.

Eerste 2 huizen zijn op Funda terug te vinden, zien er wel perfect uit.
pi_215270187
CCF 43746 H.b. Heeze ; dit gebeurt toch niet vaak,
SPOILER
pi_215271259
Aangezien er hier meer mensen in het project GVE "Transf0rmatie monumentaal pand T***rg" zitten, 2e project van deze heren wat de stront in gelopen is. Ze hebben geen vergunningen (geen idee waarom niet, er is geen afwijzing bij de gemeente bekend) gekregen en hebben nog geen spijker in een plank geslagen (zie link)...

SPOILER
pi_215271442
 Update aflossing 'Antwerpen'
15-10-2024

De gelden voor de volledige aflossing zijn reeds ontvangen op de derdenrekening van Crowdrealestate. De notariële controle van de aflossing is zojuist afgerond, en de aflossing is inmiddels verwerkt in het betalingssysteem. U ontvangt de aflossing uiterlijk morgen op het bij ons bekende rekeningnummer.
Pecunia non olet
pi_215271467
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:29 schreef krokodil16 het volgende:
Een nieuwe bij Collin:

SPOILER
Doel is wat minder: lenen om een bestaande lening te kunnen betalen.

Verder is het wel opvallend hoe het resultaat over 2023 zich heeft ontwikkeld. In de vorige pitch een omzet van 4,7 mln met een verwacht resultaat van 720k. Nu staat er een omzet van 4,3 mln met een resultaat van -60k.
Het project zit vol, en ik kan niet zeggen dat ik daar rouwig om ben ;) O-)
Pecunia non olet
pi_215271944
Twee kleine nieuwe Collin projecten.

De eerste met een 2e hypotheek:
Accountantskantoor Diertens
¤ 35.000 | 8,0 % rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/accountantskantoor-diertens/

De tweede zonder harde zekerheden:
Half Moon Bay Estate
¤ 25.000 | 9,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/half-moon-bay-estate/
pi_215272070
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 14:52 schreef Horsemen het volgende:

De tweede zonder harde zekerheden:
Half Moon Bay Estate
¤ 25.000 | 9,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/half-moon-bay-estate/
Beide zo mijn vraagtekens bij.

De eerste: Een accountant die dat bedrag niet makkelijk zelf kan financieren.
De tweede: het investeren in een studie, waar daarna mogelijk een bedrijf van gemaakt gaat worden, zonder enige forecasts op een dergelijke jonge leeftijd. Vind dat Collin hier ook wat kritischer mag zijn.
pi_215272088
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 14:52 schreef Horsemen het volgende:

Als ik hem was geweest had ik er een 'non publieke funding' van gemaakt. Hij zet zichzelf behoorlijk voor schut met deze funding. Als je als accountant van 59 jr oud geld moet lenen voor een periodieke keuring van eens in de 6 jaar dan doe je toch iets heel erg fout. Ook dat budget voor een opleidingstraject is apart, zo'n knul of meid verdient zichzelf toch ook terug middels de declarabele uren, ze zitten doorgaans maar 1 dag per week in de klas. Maar ja. Geld komt wel terug, dus linkje is welkom : c_/
Pecunia non olet
pi_215273037
Sambal bij Collin. Dekkende hypo op restaurant, eigenaresse legt zelf ook stevig in.
pi_215273040
Nieuwe Chinees via Collin met een 1e hypotheek op het bedrijfspand:

Kota Radja
¤ 285.000 | 9,0 % rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/kota-radja/

De eerste indruk van het project is wel positief maar de reviews zijn maar matig...
pi_215273227
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 17:08 schreef Horsemen het volgende:
wel positief maar de reviews zijn maar matig...
Alternatieve aanwendbaarheid ook; je maakt er niet snel een woning van...desalniettemin....durf m wel aan.

Niet elke woonplaats heeft meer een Chinees tegenwoordig.

Linkje:
SPOILER
pi_215275127
Ik heb een verzoek binnen gekregen van SIG om te plaatsen op dit forum over het laatste Spanje project.
Voor de mensen die het aangaat. Reageren via info@sameningeld.nl

SPOILER
pi_215275269
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 15:10 schreef obligataire het volgende:

[..]
Als ik hem was geweest had ik er een 'non publieke funding' van gemaakt. Hij zet zichzelf behoorlijk voor schut met deze funding. Als je als accountant van 59 jr oud geld moet lenen voor een periodieke keuring van eens in de 6 jaar dan doe je toch iets heel erg fout. Ook dat budget voor een opleidingstraject is apart, zo'n knul of meid verdient zichzelf toch ook terug middels de declarabele uren, ze zitten doorgaans maar 1 dag per week in de klas. Maar ja. Geld komt wel terug, dus linkje is welkom : c_/
Je hebt accountants en accountants. Gewoon een ouderwetse eenpitter die daar een prima, maar niet meer dan dat, boterham mee verdiende. Kk vermoed nog met multomappen in de kast en de slager op de hoek als klant. En ook daar wordt dan het hele AFM toezicht overheen gegooid, tja.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_215275345
HCN
Fat Phill's Delft
automatische investeerders krijgen 50%

https://horecacrowdfunding.nl/projects/fat-phills-delft-69mnjglk
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:59:42 #124
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_215275411
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 17:38 schreef Jaco078 het volgende:
Alternatieve aanwendbaarheid ook; je maakt er niet snel een woning van...desalniettemin....durf m wel aan.

Niet elke woonplaats heeft meer een Chinees tegenwoordig.
In dat laatste zit 'm voor mij nu juist de crux. De traditionele Chinese restaurants zijn totaal niet meer in trek bij horecagangers. De uitbaters moeten daarom noodgedwongen vaak stoppen met hun nering. Ik ken hier in de regio zo al een stuk of 5-6 panden die leeg staan en inmiddels aardig zijn verpauperd.
Aan de werkethiek van de betreffende eigenaren ligt het doorgaans niet.
Ik hoop uiteraard van ganser harte dat deze mevrouw nog lang succesvol zal blijven met haar restaurant.
pi_215275551
Daar hebben we weer een mailtje van Bas. Had dit niet verwacht met zo een kleine lening.
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')