Een zinsnede als "onderzoek en productontwikkeling met de focus op ‘nature’, ‘health’ en ‘well-being’" zegt al genoeg. Er is vast geld te verdienen in het alternatieve circuit maar niet met mijn centjes! Zou de leningnemer zijn originele bedrijf hebben laten verslonzen met deze nieuwe hobby?quote:Op maandag 14 oktober 2024 16:22 schreef OpDieFiets het volgende:
Opmerking terzijde: hoe meer iemand de noodzaak voelt om te benadrukken dat zijn/haar onderzoek "wetenschappelijk" is, hoe minder wetenschappelijk het over het algemeen is.
Nog maar 4% te gaanquote:Op maandag 14 oktober 2024 12:20 schreef Inductor het volgende:
[..]
Ondertussen al 65%. Schiet wel lekker op met enkele recente investeringen van 20k...
quote:Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lening R.M. C@pell0 met leningnummer 45302.
Dit betekent dat u naast de reguliere rente en aflossing van uw openstaande bedrag ook nog zes extra rentetermijnen ontvangt.
Wij hebben dit bedrag pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven.
De extra rentetermijnen zijn berekend op basis van het openstaande bedrag minus de 10% vergoedingsrentevrije aflossing.
Wij danken u mede namens de ondernemer voor uw vertrouwen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:02 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje van de supermarkt.
Dergelijk concept zit ook in mijn dorp, ben over die supermarkt heel tevreden.Slimme tante. Drie huizen in Wassenaar en even 260K inbrengen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
Ik zal wel niet goed kijken, maar ik mis in dit verhaal de hoogte van de inschrijving van de 1e hypotheek/hypotheken en hoeveel daar nog van open staatquote:Op maandag 14 oktober 2024 22:35 schreef obligataire het volgende:
[..]
Slimme tante. Drie huizen in Wassenaar en even 260K inbrengen.
De woningen hebben een gezamenlijke WOZ waarde van ¤ 3.226.000,- en voorbelasting en restant Schuld van ¤ 2.500.000,-.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 00:17 schreef fok321 het volgende:
[..]
Ik zal wel niet goed kijken, maar ik mis in dit verhaal de hoogte van de inschrijving van de 1e hypotheek/hypotheken en hoeveel daar nog van open staat
Het is voornamelijk een heel verhaal van buurtbewoners over het sociale gemis. De investeerder in de nieuwe supermarkt heeft zich (al veel eerder) teruggetrokken, waardoor er geen supermarkt meer over zou blijven. De manager van de supermarkt en wat locals lijken echter meer te weten en zeggen dat het alsnog doorgaat (wat dus zal afhangen van een succesvolle funding), maar willen niet meer kwijt dan dat het geen SPAR (ook de teruggetrokken investeerder?) meer zal zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 06:51 schreef Tjalala het volgende:
Toekomst voor nieuwe supermarkt in De Zilk onduidelijk
Artikel van 2 weken geleden...
Achter een betaalmuur van 14 uur geleden:
https://www.leidschdagblad.nl/regio/duin-en-bollenstreek/blijft-de-enige-supermarkt-van-de-zilk-toch-bestaan-dit-is-geen-doodnormale-super/22672757.html
(ik kan het niet lezen, misschien iemand anders?)
1e huis staat sinds mei te huur voor 4,5k in de maand.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:35 schreef obligataire het volgende:
[..]
Slimme tante. Drie huizen in Wassenaar en even 260K inbrengen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 14 oktober 2024 12:29 schreef krokodil16 het volgende:
Een nieuwe bij Collin:Het project zit vol, en ik kan niet zeggen dat ik daar rouwig om benSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doel is wat minder: lenen om een bestaande lening te kunnen betalen.
Verder is het wel opvallend hoe het resultaat over 2023 zich heeft ontwikkeld. In de vorige pitch een omzet van 4,7 mln met een verwacht resultaat van 720k. Nu staat er een omzet van 4,3 mln met een resultaat van -60k.![]()
Pecunia non olet
Beide zo mijn vraagtekens bij.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:52 schreef Horsemen het volgende:
Twee kleine nieuwe Collin projecten.
De eerste met een 2e hypotheek:
Accountantskantoor Diertens
¤ 35.000 | 8,0 % rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/accountantskantoor-diertens/
De tweede zonder harde zekerheden:
Half Moon Bay Estate
¤ 25.000 | 9,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/half-moon-bay-estate/
Als ik hem was geweest had ik er een 'non publieke funding' van gemaakt. Hij zet zichzelf behoorlijk voor schut met deze funding. Als je als accountant van 59 jr oud geld moet lenen voor een periodieke keuring van eens in de 6 jaar dan doe je toch iets heel erg fout. Ook dat budget voor een opleidingstraject is apart, zo'n knul of meid verdient zichzelf toch ook terug middels de declarabele uren, ze zitten doorgaans maar 1 dag per week in de klas. Maar ja. Geld komt wel terug, dus linkje is welkom :quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:52 schreef Horsemen het volgende:
Twee kleine nieuwe Collin projecten.
De eerste met een 2e hypotheek:
Accountantskantoor Diertens
¤ 35.000 | 8,0 % rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/accountantskantoor-diertens/
Alternatieve aanwendbaarheid ook; je maakt er niet snel een woning van...desalniettemin....durf m wel aan.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:08 schreef Horsemen het volgende:
wel positief maar de reviews zijn maar matig...
Je hebt accountants en accountants. Gewoon een ouderwetse eenpitter die daar een prima, maar niet meer dan dat, boterham mee verdiende. Kk vermoed nog met multomappen in de kast en de slager op de hoek als klant. En ook daar wordt dan het hele AFM toezicht overheen gegooid, tja.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:10 schreef obligataire het volgende:
[..]
Als ik hem was geweest had ik er een 'non publieke funding' van gemaakt. Hij zet zichzelf behoorlijk voor schut met deze funding. Als je als accountant van 59 jr oud geld moet lenen voor een periodieke keuring van eens in de 6 jaar dan doe je toch iets heel erg fout. Ook dat budget voor een opleidingstraject is apart, zo'n knul of meid verdient zichzelf toch ook terug middels de declarabele uren, ze zitten doorgaans maar 1 dag per week in de klas. Maar ja. Geld komt wel terug, dus linkje is welkom :
In dat laatste zit 'm voor mij nu juist de crux. De traditionele Chinese restaurants zijn totaal niet meer in trek bij horecagangers. De uitbaters moeten daarom noodgedwongen vaak stoppen met hun nering. Ik ken hier in de regio zo al een stuk of 5-6 panden die leeg staan en inmiddels aardig zijn verpauperd.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:38 schreef Jaco078 het volgende:
Alternatieve aanwendbaarheid ook; je maakt er niet snel een woning van...desalniettemin....durf m wel aan.
Niet elke woonplaats heeft meer een Chinees tegenwoordig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |