abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215263320
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 16:22 schreef OpDieFiets het volgende:

Opmerking terzijde: hoe meer iemand de noodzaak voelt om te benadrukken dat zijn/haar onderzoek "wetenschappelijk" is, hoe minder wetenschappelijk het over het algemeen is.
Een zinsnede als "onderzoek en productontwikkeling met de focus op ‘nature’, ‘health’ en ‘well-being’" zegt al genoeg. Er is vast geld te verdienen in het alternatieve circuit maar niet met mijn centjes! Zou de leningnemer zijn originele bedrijf hebben laten verslonzen met deze nieuwe hobby?
pi_215264996
quote:
88s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:20 schreef Inductor het volgende:

[..]
Ondertussen al 65%. Schiet wel lekker op met enkele recente investeringen van 20k...
Nog maar 4% te gaan
pi_215265936
Weer een vervroegde aflossing van een aflossingsvrij Collin project:

quote:
Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lening R.M. C@pell0 met leningnummer 45302.

Dit betekent dat u naast de reguliere rente en aflossing van uw openstaande bedrag ook nog zes extra rentetermijnen ontvangt.

Wij hebben dit bedrag pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven.

De extra rentetermijnen zijn berekend op basis van het openstaande bedrag minus de 10% vergoedingsrentevrije aflossing.

Wij danken u mede namens de ondernemer voor uw vertrouwen.
pi_215267075
Linkje van de supermarkt.

Dergelijk concept zit ook in mijn dorp, ben over die supermarkt heel tevreden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215267681
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 22:02 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje van de supermarkt.

Dergelijk concept zit ook in mijn dorp, ben over die supermarkt heel tevreden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slimme tante. Drie huizen in Wassenaar en even 260K inbrengen. _O_
Pecunia non olet
pi_215268192
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 22:35 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik zal wel niet goed kijken, maar ik mis in dit verhaal de hoogte van de inschrijving van de 1e hypotheek/hypotheken en hoeveel daar nog van open staat :?
pi_215268409
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 00:17 schreef fok321 het volgende:

[..]
Ik zal wel niet goed kijken, maar ik mis in dit verhaal de hoogte van de inschrijving van de 1e hypotheek/hypotheken en hoeveel daar nog van open staat :?
De woningen hebben een gezamenlijke WOZ waarde van ¤ 3.226.000,- en voorbelasting en restant Schuld van ¤ 2.500.000,-.

Inschrijvingsbedrag wordt niet genoemd
pi_215268556
quote:
Het is voornamelijk een heel verhaal van buurtbewoners over het sociale gemis. De investeerder in de nieuwe supermarkt heeft zich (al veel eerder) teruggetrokken, waardoor er geen supermarkt meer over zou blijven. De manager van de supermarkt en wat locals lijken echter meer te weten en zeggen dat het alsnog doorgaat (wat dus zal afhangen van een succesvolle funding), maar willen niet meer kwijt dan dat het geen SPAR (ook de teruggetrokken investeerder?) meer zal zijn.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_215269017
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 22:35 schreef obligataire het volgende:

[..]
1e huis staat sinds mei te huur voor 4,5k in de maand.

2e huis staat sinds 2022 te koop voor 1,6 miljoen.

3e huis krijg ik weinig over gevonden.

Eerste 2 huizen zijn op Funda terug te vinden, zien er wel perfect uit.
pi_215270187
CCF 43746 H.b. Heeze ; dit gebeurt toch niet vaak,
SPOILER
pi_215271259
Aangezien er hier meer mensen in het project GVE "Transf0rmatie monumentaal pand T***rg" zitten, 2e project van deze heren wat de stront in gelopen is. Ze hebben geen vergunningen (geen idee waarom niet, er is geen afwijzing bij de gemeente bekend) gekregen en hebben nog geen spijker in een plank geslagen (zie link)...

SPOILER
pi_215271442
 Update aflossing 'Antwerpen'
15-10-2024

De gelden voor de volledige aflossing zijn reeds ontvangen op de derdenrekening van Crowdrealestate. De notariële controle van de aflossing is zojuist afgerond, en de aflossing is inmiddels verwerkt in het betalingssysteem. U ontvangt de aflossing uiterlijk morgen op het bij ons bekende rekeningnummer.
Pecunia non olet
pi_215271467
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:29 schreef krokodil16 het volgende:
Een nieuwe bij Collin:

SPOILER
Doel is wat minder: lenen om een bestaande lening te kunnen betalen.

Verder is het wel opvallend hoe het resultaat over 2023 zich heeft ontwikkeld. In de vorige pitch een omzet van 4,7 mln met een verwacht resultaat van 720k. Nu staat er een omzet van 4,3 mln met een resultaat van -60k.
Het project zit vol, en ik kan niet zeggen dat ik daar rouwig om ben ;) O-)
Pecunia non olet
pi_215271944
Twee kleine nieuwe Collin projecten.

De eerste met een 2e hypotheek:
Accountantskantoor Diertens
¤ 35.000 | 8,0 % rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/accountantskantoor-diertens/

De tweede zonder harde zekerheden:
Half Moon Bay Estate
¤ 25.000 | 9,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/half-moon-bay-estate/
pi_215272070
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 14:52 schreef Horsemen het volgende:

De tweede zonder harde zekerheden:
Half Moon Bay Estate
¤ 25.000 | 9,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/half-moon-bay-estate/
Beide zo mijn vraagtekens bij.

De eerste: Een accountant die dat bedrag niet makkelijk zelf kan financieren.
De tweede: het investeren in een studie, waar daarna mogelijk een bedrijf van gemaakt gaat worden, zonder enige forecasts op een dergelijke jonge leeftijd. Vind dat Collin hier ook wat kritischer mag zijn.
pi_215272088
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 14:52 schreef Horsemen het volgende:

Als ik hem was geweest had ik er een 'non publieke funding' van gemaakt. Hij zet zichzelf behoorlijk voor schut met deze funding. Als je als accountant van 59 jr oud geld moet lenen voor een periodieke keuring van eens in de 6 jaar dan doe je toch iets heel erg fout. Ook dat budget voor een opleidingstraject is apart, zo'n knul of meid verdient zichzelf toch ook terug middels de declarabele uren, ze zitten doorgaans maar 1 dag per week in de klas. Maar ja. Geld komt wel terug, dus linkje is welkom : c_/
Pecunia non olet
pi_215273037
Sambal bij Collin. Dekkende hypo op restaurant, eigenaresse legt zelf ook stevig in.
pi_215273040
Nieuwe Chinees via Collin met een 1e hypotheek op het bedrijfspand:

Kota Radja
¤ 285.000 | 9,0 % rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/kota-radja/

De eerste indruk van het project is wel positief maar de reviews zijn maar matig...
pi_215273227
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 17:08 schreef Horsemen het volgende:
wel positief maar de reviews zijn maar matig...
Alternatieve aanwendbaarheid ook; je maakt er niet snel een woning van...desalniettemin....durf m wel aan.

Niet elke woonplaats heeft meer een Chinees tegenwoordig.

Linkje:
SPOILER
pi_215275127
Ik heb een verzoek binnen gekregen van SIG om te plaatsen op dit forum over het laatste Spanje project.
Voor de mensen die het aangaat. Reageren via info@sameningeld.nl

SPOILER
pi_215275269
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 15:10 schreef obligataire het volgende:

[..]
Als ik hem was geweest had ik er een 'non publieke funding' van gemaakt. Hij zet zichzelf behoorlijk voor schut met deze funding. Als je als accountant van 59 jr oud geld moet lenen voor een periodieke keuring van eens in de 6 jaar dan doe je toch iets heel erg fout. Ook dat budget voor een opleidingstraject is apart, zo'n knul of meid verdient zichzelf toch ook terug middels de declarabele uren, ze zitten doorgaans maar 1 dag per week in de klas. Maar ja. Geld komt wel terug, dus linkje is welkom : c_/
Je hebt accountants en accountants. Gewoon een ouderwetse eenpitter die daar een prima, maar niet meer dan dat, boterham mee verdiende. Kk vermoed nog met multomappen in de kast en de slager op de hoek als klant. En ook daar wordt dan het hele AFM toezicht overheen gegooid, tja.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_215275345
HCN
Fat Phill's Delft
automatische investeerders krijgen 50%

https://horecacrowdfunding.nl/projects/fat-phills-delft-69mnjglk
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:59:42 #124
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_215275411
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 17:38 schreef Jaco078 het volgende:
Alternatieve aanwendbaarheid ook; je maakt er niet snel een woning van...desalniettemin....durf m wel aan.

Niet elke woonplaats heeft meer een Chinees tegenwoordig.
In dat laatste zit 'm voor mij nu juist de crux. De traditionele Chinese restaurants zijn totaal niet meer in trek bij horecagangers. De uitbaters moeten daarom noodgedwongen vaak stoppen met hun nering. Ik ken hier in de regio zo al een stuk of 5-6 panden die leeg staan en inmiddels aardig zijn verpauperd.
Aan de werkethiek van de betreffende eigenaren ligt het doorgaans niet.
Ik hoop uiteraard van ganser harte dat deze mevrouw nog lang succesvol zal blijven met haar restaurant.
pi_215275551
Daar hebben we weer een mailtje van Bas. Had dit niet verwacht met zo een kleine lening.
SPOILER
pi_215275571
Bij Waardevoorjegeld is vanavond een maatschappelijk project opengegaan met een rente van 7,25%, 60 maanden en een beperkte hypotheekdekking.
https://waardevoorjegeld.nl/investeren/print-plezier
pi_215275709
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 20:43 schreef nostra het volgende:

[..]
Je hebt accountants en accountants. Gewoon een ouderwetse eenpitter die daar een prima, maar niet meer dan dat, boterham mee verdiende. Kk vermoed nog met multomappen in de kast en de slager op de hoek als klant. En ook daar wordt dan het hele AFM toezicht overheen gegooid, tja.
Klopt. Dat roept dan ook de vraag op, waarom hij niet de AA-titel aan de wilgen hangt en gewoon als administratiekantoor verder gaat. Die titel heeft hij alleen nodig om grote BV's van een goedkeurende verklaring te voorzien. En die heeft hij waarschijnlijk niet in portefeuille. Kleinere BV's en eenmanszaken en VOF'jes kan hij kan gewoon blijven doen, daar heb je geen enkele titel voor nodig. Het zal zijn trots wel zijn. Maar ik ken accountants die helemaal klaar zijn met het verplichte lijstjes maken & de klanten het leven zuur maken.
Pecunia non olet
pi_215275716
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 20:52 schreef zeeland6 het volgende:
HCN
Fat Phill's Delft
automatische investeerders krijgen 50%

https://horecacrowdfunding.nl/projects/fat-phills-delft-69mnjglk
Hoewel ik HCN hoog heb zitten, sla ik dit project over. De vestiging uit Zoetermeer was ook gecrowdfund (via CCF), maar vroegtijdig afgelost vanwege sluiting van de zaak. https://indebuurt.nl/zoet(...)ief-gesloten~287610/

Een andere burgertent, gefund via HCN, werd begin dit jaar failliet verklaard.
https://horecacrowdfundin(...)-amersfoort-1ep1ddp3
https://www.faillissement(...)t/1790226/ahmad.aspx

Andere ondernemers, andere steden, dus wellicht heeft het niets met elkaar te maken, maar dan ga ik toch liever voor Tubbergse chinees.
pi_215275856
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 20:59 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
In dat laatste zit 'm voor mij nu juist de crux. De traditionele Chinese restaurants zijn totaal niet meer in trek bij horecagangers. De uitbaters moeten daarom noodgedwongen vaak stoppen met hun nering. Ik ken hier in de regio zo al een stuk of 5-6 panden die leeg staan en inmiddels aardig zijn verpauperd.
Ik hoop uiteraard van ganser harte dat deze mevrouw nog lang succesvol zal blijven met haar restaurant.
De Chinese restaurants zijn idd niet meer zo dominant aanwezig als vroeger, ieder dorp had er wel een, nu is er veel meer concurrentie. Maar voor Chinezen die met een meer eigentijdse formule werken is er nog steeds plaats. Misschien is er ook wel verschil tussen (met name) de Randstad en een plaats als Tubbergen in het oosten, waar de keuze minder groot is en de mensen wellicht ook wat loyaler aan hun middenstand.
Pecunia non olet
pi_215276612
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Daar hebben we weer een mailtje van Bas. Had dit niet verwacht met zo een kleine lening.
SPOILER
Heb 'm destijds meegenomen ivm de kleine lening, nog kleiner dan het eigen vermogen van de zaak. Toch achterstanden nu. Moet bij zo'n klein bedrag toch goedkomen dunkt me.
pi_215277721
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:44 schreef obligataire het volgende:

[..]
De Chinese restaurants zijn idd niet meer zo dominant aanwezig als vroeger, ieder dorp had er wel een, nu is er veel meer concurrentie. Maar voor Chinezen die met een meer eigentijdse formule werken is er nog steeds plaats. Misschien is er ook wel verschil tussen (met name) de Randstad en een plaats als Tubbergen in het oosten, waar de keuze minder groot is en de mensen wellicht ook wat loyaler aan hun middenstand.
Inderdaad, de Chinees hier een dorp verder heeft zich een tweetal jaren geleden vernieuwd, weg van de jaren 80 cliche-inrichting en het is er weer even druk als vanouds.
pi_215277750
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 17:08 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Chinees via Collin met een 1e hypotheek op het bedrijfspand:

Kota Radja
¤ 285.000 | 9,0 % rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/kota-radja/

De eerste indruk van het project is wel positief maar de reviews zijn maar matig...
Wat ik mis en dat vind ik jammer in de vergelijking wat ze nu aan huur betaald. Dan kan er beter een inschatting worden gemaakt van de lasten na aankoop. Verder vraag ik me af of in de prognose van 2024 al rekening is gehouden met de nieuwe lasten.
Het pand aanzich vind ik er overigens netjes uitzien.
pi_215277829
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 08:52 schreef Faraday01 het volgende:
Gisteren een aflossing van KoM ontvangen, dat moet obv het bedrag bijna wel een termijn van de Belhamels zijn. Ik kan op de website verder niets vinden. 14 maanden loonbeslag voor 1 termijn, dit gaat tot ver na mijn pensioen duren _O-
Met deze ondernemer heb ik totaal geen medelijden meer, mevrouw mag wat mij betreft nog jaren op de blaren zitten :r
Het was inderdaad een termijn van Belhamels.

Uitbetaling #10. Met dit tempo zit ik al in begeleid wonen of zo, voordat de laatste komt :D
Maar ja. Blijkbaar gebeurt er achter de schermen toch nog steeds wat.
Pecunia non olet
pi_215277915
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:30 schreef obligataire het volgende:

[..]
Klopt. Dat roept dan ook de vraag op, waarom hij niet de AA-titel aan de wilgen hangt en gewoon als administratiekantoor verder gaat. Die titel heeft hij alleen nodig om grote BV's van een goedkeurende verklaring te voorzien. En die heeft hij waarschijnlijk niet in portefeuille. Kleinere BV's en eenmanszaken en VOF'jes kan hij kan gewoon blijven doen, daar heb je geen enkele titel voor nodig. Het zal zijn trots wel zijn. Maar ik ken accountants die helemaal klaar zijn met het verplichte lijstjes maken & de klanten het leven zuur maken.
Als voormalig bijna AA (uit moeten stappen wegens ziekte): Goedkeurende verklaringen krijg je van een RA, niet van een AA. Wel wil een bank vaak genoeg een verklaring van een AA zien over de boekhouding voor ze een lening afgeven. Ja, ook bij de bakker om de hoek of dat kleine transportbedrijf met 4 vrachtwagens. Die titel heeft dus zeker meerwaarde voor zijn klanten en trekt ook extra eenmalige opdrachten aan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215278013
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 20:59 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
De traditionele restaurants die hier in de regio (Den Haag) stoppen doen dat eigenlijk maar om 1 ding: Er zijn geen opvolgers beschikbaar.

De nieuwe generatie werkt liever in andere sectoren
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_215278133
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 23:35 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Heb 'm destijds meegenomen ivm de kleine lening, nog kleiner dan het eigen vermogen van de zaak. Toch achterstanden nu. Moet bij zo'n klein bedrag toch goedkomen dunkt me.
Dat lijkt me ook. We gaan het zien.
pi_215278414
Vaart maken, loopt al redelijk vol.

LInkje accountant

https://www.collincrowdfu(...)8559751eb65c0abb957f
pi_215278437
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:22 schreef Hanca het volgende:
Als voormalig bijna AA (uit moeten stappen wegens ziekte): Goedkeurende verklaringen krijg je van een RA, niet van een AA.
Een AA kan gewoon goedkeurende verklaringen afgeven hoor (behoudens OOB's), het is alleen zelden zo dat hij dat ook doet.
pi_215278449
quote:
12s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:33 schreef nostra het volgende:

[..]
Een AA kan gewoon goedkeurende verklaringen afgeven hoor (behoudens OOB's), het is alleen zelden zo dat hij dat ook doet.
Dat weet ik wel, maar dat gaat allemaal wat ver voor dit topic, het ging me om het punt dat een AA titel ook als je alleen maar kleine klanten hebt zeker meerwaarde heeft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215278482
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:35 schreef Hanca het volgende:
Dat weet ik wel, maar dat gaat allemaal wat ver voor dit topic, het ging me om het punt dat een AA titel ook als je alleen maar kleine klanten hebt zeker meerwaarde heeft.
Ja, da's zeker waar. We hebben ook die golf NOW-verklaringen gehad, die mochten ze volgens mij ook gewoon tekenen, verschrikkelijk werk, maar wel makkelijk geld want verplicht. Het nadeel is alleen dat je met die titel dus ook aan het hele toezichtcircus, ondanks dat je geen of misschien een sporadische controleverklaring afgeeft. En eigenlijk kán je daar in je eentje niet meer aan voldoen.
pi_215278492

[ Bericht 100% gewijzigd door quepos op 16-10-2024 10:56:00 (Dubbel) ]
pi_215278532
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, da's zeker waar. We hebben ook die golf NOW-verklaringen gehad, die mochten ze volgens mij ook gewoon tekenen, verschrikkelijk werk, maar wel makkelijk geld want verplicht. Het nadeel is alleen dat je met die titel dus ook aan het hele toezichtcircus, ondanks dat je geen of misschien een sporadische controleverklaring afgeeft. En eigenlijk kán je daar in je eentje niet meer aan voldoen.
Incidentele opdrachten kunnen ze ook uitbesteden. Meestal hebben administratiekantoren wel een relatie mét AA-titel bij wie ze het kunnen onderbrengen. Het is gewoon een afweging. Er valt een boel ellende weg als je de titel inlevert, al zijn er organisaties van administratiekantoren die inmiddels ook pittige eisen stellen.
Pecunia non olet
pi_215278556
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:29 schreef Jaco078 het volgende:
Vaart maken, loopt al redelijk vol.

LInkje accountant

https://www.collincrowdfu(...)8559751eb65c0abb957f
Toch opvallend, heb ook even naar zijn website gekeken. Het laatste nieuws is uit 2020. Ik laat hem even lopen.
pi_215278605
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:47 schreef boertje2024 het volgende:

[..]
Toch opvallend, heb ook even naar zijn website gekeken. Het laatste nieuws is uit 2020. Ik laat hem even lopen.
Is voor mij geen showstopper, zie je voor ZZP'ers vaak dat ze hun website enkel gebruiken om hun contactdetails publiekelijk te maken.
pi_215279327
SPOILER
Ik snap niet dat deze stemming positief wordt voorgelegd, er "verdampt" ruim 300k aan overwaarde.. Ik had op zn minst verwacht dat er dan een deel of volledige inlossing zou komen, ik investeer niet voor niets specifiek met dit pand als onderpand.
Nu ben ik aan de goden (stemming) overgeleverd of ik een ander onderpand in mn mik krijg, mooi verhaal!
pi_215279606
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 12:11 schreef impact9 het volgende:
SPOILER
Ik snap niet dat deze stemming positief wordt voorgelegd, er "verdampt" ruim 300k aan overwaarde.. Ik had op zn minst verwacht dat er dan een deel of volledige inlossing zou komen, ik investeer niet voor niets specifiek met dit pand als onderpand.
Nu ben ik aan de goden (stemming) overgeleverd of ik een ander onderpand in mn mik krijg, mooi verhaal!
Dit moeten we toch niet willen. Ltv opeens boven de 100% op basis van aankoopbedrag
https://www.funda.nl/detail/42297499

Laat ze maar herfinancieren.
pi_215279952
Precies dat, er verdampt gewoon gigantisch veel overwaarde.
Vandaar mijn verontwaardiging: "we leggen dit voorstel met positief advies voor"

Tevens incourant(er) onderpand: heeft 10 maanden te koop gestaan

En dit courante kanon wat binnen luttele weken weg is van de markt verdwijnt uit de zekerheden:
https://www.funda.nl/deta(...)aterhoen-4/43667057/

Dat gaat er bij mij echt niet in (1.5mio waarde vs 717k openstaand -> 925k waarde(waars minder) vs 850k openstaand)
pi_215279972
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 12:11 schreef impact9 het volgende:
SPOILER
Dit lijkt me inderdaad geen gelijkwaardig alternatief, had ook een deelaflossing verwacht in dit geval. Ook tegen gestemd.
pi_215280331
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 13:08 schreef impact9 het volgende:
Precies dat, er verdampt gewoon gigantisch veel overwaarde.
Vandaar mijn verontwaardiging: "we leggen dit voorstel met positief advies voor"

Tevens incourant(er) onderpand: heeft 10 maanden te koop gestaan

En dit courante kanon wat binnen luttele weken weg is van de markt verdwijnt uit de zekerheden:
https://www.funda.nl/deta(...)aterhoen-4/43667057/

Dat gaat er bij mij echt niet in (1.5mio waarde vs 717k openstaand -> 925k waarde(waars minder) vs 850k openstaand)
Wat de vraag oplevert: waar blijft al dat geld. Er moet toch ergens een paar ton aan winst geparkeerd staan, nadat alle notariële transacties zijn uitgevoerd.
Pecunia non olet
pi_215280342
gve update

Termijn 14 is niet regulier voldaan. Termijn 14 wordt vanuit het depot aan u uitbetaald. De geldnemer is verzocht om het depot aan te zuiveren.
14-10-2024
Project: Overname IP-camera.nl (27075)
pi_215280382
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 13:58 schreef obligataire het volgende:

[..]
Wat de vraag oplevert: waar blijft al dat geld. Er moet toch ergens een paar ton aan winst geparkeerd staan, nadat alle notariële transacties zijn uitgevoerd.
Ze gaan waarschijnlijk voor een behoorlijk bedrag de nieuwe woning verbouwen omdat het 3 ton in waarde moet stijgen. Daar zal het meeste naar toe gaan.

Dit voorstel slaat nergens op. Er is nog wel een 2e pand met een 2e hypotheek met overwaarde, maar zomaar 3 ton laten passeren is niet in het belang van de investeerders.
pi_215280466
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 14:07 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ze gaan waarschijnlijk voor een behoorlijk bedrag de nieuwe woning verbouwen omdat het 3 ton in waarde moet stijgen. Daar zal het meeste naar toe gaan.

Dit voorstel slaat nergens op. Er is nog wel een 2e pand met een 2e hypotheek met overwaarde, maar zomaar 3 ton laten passeren is niet in het belang van de investeerders.
Vind dit een hele bijzonder move van Collin om dit zo voor te leggen aan de investeerders. Dit is tijdens de wedstrijd de voorwaarden sterk naar beneden bij stellen. Ik mag er vanuit gaan dat veel mensen tegen staan stemmen en je mag hopen dat er niet te veel 'grote geldschieters' inzitten die de stemming kunnen beïnvloeden.
Eigenlijk vind ik dat de lening ook afgelost moet worden en her gefinancierd

Ik vind dat overigens sowieso een nadeel bij Collin dat je alleen de laatste 6 investeringen kunt zien. Bij een aantal platvormen kun je zien hoe de verdeling onder de investeerders is en weet je ook sneller of er grote financiers tussen zitten die een grote stem hebben bij een stemming.
pi_215280497
Zit niet in dit project, maar dit slaat werkelijk nergens op COLLIN!!!

Op deze manier hoef ik nergens meer in te investeren, wanneer een 2e hypotheek werkelijk niks meer waard is via een stemmingsronde!!!
pi_215280621
Ik zou zeggen, masaal bellen met Collin over deze handelswijze.

Op deze manier stelt een 2e hypotheek niets meer voor. Van een goed dekkende 2e hypotheek naar een onderwater hypotheek.

Hoop dat Collin hier ook mee leest!
pi_215280623
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 14:18 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Vind dit een hele bijzonder move van Collin om dit zo voor te leggen aan de investeerders. Dit is tijdens de wedstrijd de voorwaarden sterk naar beneden bij stellen. Ik mag er vanuit gaan dat veel mensen tegen staan stemmen en je mag hopen dat er niet te veel 'grote geldschieters' inzitten die de stemming kunnen beïnvloeden.

Ik vind dat overigens sowieso een nadeel bij Collin dat je alleen de laatste 6 investeringen kunt zien. Bij een aantal platvormen kun je zien hoe de verdeling onder de investeerders is en weet je ook sneller of er grote financiers tussen zitten die een grote stem hebben bij een stemming.
Je kan wel het gemiddelde investeringsbedrag zien. Deze is vrij laag met 1.183 euro per investeerder. Hele grote geldschieters verwacht ik niet.
pi_215280659
Ik begrijp het positieve advies van Collin evenmin... :G

Laatste investeerder heeft nog wel een aardig bedrag ingelegd:

Laatste investeringen
investeerder-372614 heeft ¤ 45.500 geïnvesteerd.
24-03-2023 om 23:27
pi_215280830
Ontwikkellocatie Made Fase II live bij GVE
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=30525

70% funding
pi_215280868
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 15:01 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
Ontwikkellocatie Made Fase II live bij GVE
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=30525

70% funding
Een inleg van 500K( = 20%) en een paar van 25/30K en voor de rest veel relatief kleine bedragen, er zijn dus nog veel investeerders actief bij GvE.
pi_215280888
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 15:06 schreef ML45 het volgende:

[..]
Een inleg van 500K( = 20%) en een paar van 25/30K en voor de rest veel relatief kleine bedragen, er zijn dus nog veel investeerders actief bij GvE.
Project ziet er niet onredelijk uit maar mijn ervaringen met de recovery van de vergelijkbare Comfort-projecten maakt dat ik niet meer investeer bij GvE
pi_215281046
De SRV man stopt ermee

Wolters Zuivelservice
¤ 125.000 | 8,0 % rente | 24 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/wolters-zuivelservice/

Overbruggingsfinanciering verkoop bedrijfspand
pi_215281066
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 15:30 schreef KrekelJapie het volgende:
De SRV man stopt ermee

Wolters Zuivelservice
¤ 125.000 | 8,0 % rente | 24 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/wolters-zuivelservice/

Overbruggingsfinanciering verkoop bedrijfspand
Ik vind het wel een plausibel verhaal. Iets zieligs heeft het wel, dat schuldeisers uit een pand moeten worden afgelost. Je gunt die mensen op pensioenleeftijd een schuldenvrij pand met wat vermogen. Enfin, ik wil ze graag helpen. Heb zelf nog geen linkje......
pi_215281086
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 14:18 schreef Ricky86 het volgende:

[..]

Ik heb 50k ingelegd maar ben hier ook niet blij mee 😉
Voor grote investeerders is het nadeel hier toch net zo groot als voor de kleine?
pi_215281094
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 15:35 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Ik heb 50k ingelegd maar ben hier ook niet blij mee 😉
Voor grote investeerders is het nadeel hier toch net zo groot als voor de kleine?
Klopt. Soms zijn de grotere investeerders relaties van de ondernemer. Deze kunnen er hierom anders instaan.
pi_215281124
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 15:37 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Klopt. Soms zijn de grotere investeerders relaties van de ondernemer. Deze kunnen er hierom anders instaan.
Dat is ook waarvoor ik grote investeerders in het project lastiger vind. Als er een relatie is met de ondernemer kan er een andere keuze gemaakt worden dan iemand die verder van het ondernemer afstaat.
pi_215281130
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 14:07 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
De rekensom klopt écht niet.

De verkoop levert op 1500 - 700 (actueel saldo rabo) - 250 (actueel saldo collin) = 550 winst.

Beschikbaar voor de nieuwe woning:
550 (winst op de oude woning) + 250 (doorgeschoven lening collin) + 850 (nieuwe lening rabo) = 1.650 beschikbaar voor de nieuwe woning.

De nieuwe woning is na verbouwing waard 1.200 (dat is aankoop 925 + cash verbouwing).

Dan mis ik toch nog echt 450 K. Dat geld moet een bestemming krijgen. Kan niet zomaar weg zijn.

Meest logisch wat ik kan bedenken is dat bij aankoop/verkoop Collin algeheel wordt afgelost.
Of, dat de lening Rabo ná funding, en tegen alle afspraken in, toch zou zijn verhoogd.

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 16-10-2024 16:03:42 ]
Pecunia non olet
pi_215281273
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 15:43 schreef obligataire het volgende:

[..]
De rekensom klopt écht niet.

Dan mis ik toch nog echt 450 K. Dat geld moet een bestemming krijgen. Kan niet zomaar weg zijn.

Meest logisch wat ik kan bedenken is dat bij aankoop/verkoop Collin algeheel wordt afgelost.
Rekensom Collin klopt inderdaad niet. Hij zit voor 50% in de lening. Hij zal niet het deel van zijn broer vanuit prive terugbetalen.

Die 450k zou je als lagere hypotheek inschrijving (400k ipv 850k) verwachten op het nieuwe pand. En dan hadden investeerders waarschijnlijk geen probleem met het voorstel.

[ Bericht 9% gewijzigd door KrekelJapie op 16-10-2024 16:41:52 ]
pi_215281493
Unieke investeringskans
In deze editie van onze nieuwsbrief geven wij u de exclusieve mogelijkheid om nu al te investeren in een investeringskans die morgen pas publiekelijk op onze website live gaat: People First Estates

¤ 3.300.000,- | 8,0% | 8 maanden

People First Estates zoekt een tijdelijke (overbruggings-) financiering voor de bouwkosten van een bedrijfshal aan de Ekkersrijt 1219, 1221 en 1223, te Son en Breugel. De totale investering bedraagt ¤ 10.782.000,- en de gevraagde financiering bedraagt ¤ 4.200.000,-.

Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 4.200.000,- op het bedrijfsmatig onroerend goed verkregen. Het onroerend goed kent een waarde na realisatie van ¤ 9.900.000,- op basis van een taxatierapport met waardepeildatum 20-03-2024.

De bouw is al vergevorderd; de afbouw staat gepland voor januari 2025 en de huurcontracten zijn al ondertekend. De aflossing vindt plaats door middel van herfinanciering of verkoop aan een belegger.
https://collincrowdfund.u(...)dac23f2&e=2774b9b03f
pi_215282138
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 16:35 schreef KrekelJapie het volgende:
Unieke investeringskans
In deze editie van onze nieuwsbrief geven wij u de exclusieve mogelijkheid om nu al te investeren in een investeringskans die morgen pas publiekelijk op onze website live gaat: People First Estates

People First Estates zoekt een tijdelijke (overbruggings-) financiering voor de bouwkosten van een bedrijfshal aan de Ekkersrijt 1219, 1221 en 1223, te Son en Breugel. De totale investering bedraagt ¤ 10.782.000,- en de gevraagde financiering bedraagt ¤ 4.200.000,-.

Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 4.200.000,- op het bedrijfsmatig onroerend goed verkregen. Het onroerend goed kent een waarde na realisatie van ¤ 9.900.000,- op basis van een taxatierapport met waardepeildatum 20-03-2024.

De bouw is al vergevorderd; de afbouw staat gepland voor januari 2025 en de huurcontracten zijn al ondertekend. De aflossing vindt plaats door middel van herfinanciering of verkoop aan een belegger.
Laat ik graag over aan andere investeerders. De ondernemer mag na 5 maanden boetevrij aflossen, peildatum nieuwe jaar zit er nog bij, rendement van bijna 0.
pi_215282262
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 17:33 schreef quepos het volgende:

[..]
Laat ik graag over aan andere investeerders. De ondernemer mag na 5 maanden boetevrij aflossen, peildatum nieuwe jaar zit er nog bij, rendement van bijna 0.
Het is hier al vaker langsgekomen: het huidige belastingstelsel moet op last van de Hoge Raad aangepast worden, ook voor dit jaar. Hoe het er precies uit gaat zien is onzeker maar als je uitgaat van de werkelijke rendementsplannen voor 2027 (gaat 28 worden!?) speelt het element van de peildatum minder
pi_215282275
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 14:02 schreef zeeland6 het volgende:
gve update

Termijn 14 is niet regulier voldaan. Termijn 14 wordt vanuit het depot aan u uitbetaald. De geldnemer is verzocht om het depot aan te zuiveren.
14-10-2024
Project: Overname IP-camera.nl (27075)
He, daar zit ik ook in.
Heb jij hier een e-mail over gehad? Ik heb niks gezien namelijk.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_215282517
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 17:46 schreef Essebes het volgende:

[..]
He, daar zit ik ook in.
Heb jij hier een e-mail over gehad? Ik heb niks gezien namelijk.
Inloggen bij gve en dan kijken bij "mijn updates" of iets in die termen.
pi_215284060
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 17:45 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Het is hier al vaker langsgekomen: het huidige belastingstelsel moet op last van de Hoge Raad aangepast worden, ook voor dit jaar. Hoe het er precies uit gaat zien is onzeker maar als je uitgaat van de werkelijke rendementsplannen voor 2027 (gaat 28 worden!?) speelt het element van de peildatum minder
Alleen als jij om de een of andere reden al zou weten dat je werkelijke rendement over je gehele vermogen in het betreffende jaar lager gaat zijn dan het forfaitaire rendement (waarmee gerekend zal blijven worden tot het moment dat een nieuw stelsel op basis van werkelijk rendement daarwerkelijk wordt ingevoerd).
Als je dat niet weet, dan blijft de peildatum voorlopig even relevant (of irrelevant! :) ) als in de afgelopen jaren.

[ Bericht 1% gewijzigd door OpDieFiets op 16-10-2024 20:51:53 ]
pi_215284530
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 16:03 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Rekensom Collin klopt inderdaad niet. Hij zit voor 50% in de lening. Hij zal niet het deel van zijn broer vanuit prive terugbetalen.

Die 450k zou je als lagere hypotheek inschrijving (400k ipv 850k) verwachten op het nieuwe pand. En dan hadden investeerders waarschijnlijk geen probleem met het voorstel.
Er zullen ook makelaarskosten, overdrachtsbelasting, notariskosten etc. uitgegeven worden maar dan nog zit je met een gat van 4 ton. Genoeg in principe om 'zijn' deel van de lening Collin ineens af te lossen.
Pecunia non olet
pi_215284581
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 16:35 schreef KrekelJapie het volgende:
Unieke investeringskans

Voor een kleine (normale) inleg m.i. niet interessant, heb je toevallig nog een tonnetje liggen wat staat te verpieteren bij de Rabobank, dan is het de moeite. Kort depositootje. 2,8 Miljoen euro aan investeerders denkt er al zo over <O)
Pecunia non olet
pi_215285789
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 21:00 schreef obligataire het volgende:

[..]
Voor een kleine (normale) inleg m.i. niet interessant, heb je toevallig nog een tonnetje liggen wat staat te verpieteren bij de Rabobank, dan is het de moeite. Kort depositootje. 2,8 Miljoen euro aan investeerders denkt er al zo over <O)
zie ook CCF 43395

People First Estates B.V.
¤ 800.000 | 8,0% rente | 60 maanden | Investeerders: 731
SPOILER
https://www.worldinvestme(...)ekkersrijt-1221-1223
pi_215285910
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 15:32 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Ik vind het wel een plausibel verhaal. Iets zieligs heeft het wel, dat schuldeisers uit een pand moeten worden afgelost. Je gunt die mensen op pensioenleeftijd een schuldenvrij pand met wat vermogen. Enfin, ik wil ze graag helpen. Heb zelf nog geen linkje......
Inmiddels het linkje wel, nog 61k resterend

SPOILER
pi_215286272
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 18:07 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Inloggen bij gve en dan kijken bij "mijn updates" of iets in die termen.
Ja, ik weet dat je in de website de updates kunt zien. Ik kijk daar echter niet zo regelmatig in 🫣.
Eigenlijk had ik verwacht dat dit soort updates (ook) in e-mail aangekondigd worden.

Zal dit weer wat regelmatiger gaan doen.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_215286483
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 03:43 schreef Essebes het volgende:

[..]
Ja, ik weet dat je in de website de updates kunt zien. Ik kijk daar echter niet zo regelmatig in 🫣.
Eigenlijk had ik verwacht dat dit soort updates (ook) in e-mail aangekondigd worden.

Zal dit weer wat regelmatiger gaan doen.
Ik vind dat rentedepot bij GVE niet echt een voordeel. Ik heb het idee dat juist daardoor pas bij de derde keer dat de betaling gemist wordt er actie richting de leningnemer wordt ondernomen. Tot die tijd alleen het vriendelijke verzoek om het depot aan te vullen. Terwijl juist de eerste drie maanden essentieel zijn om actie te ondernemen, de oorzaak van niet betalen in kaart te brengen en te zorgen dat er een oplossing komt.
pi_215287001
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 20:20 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Alleen als jij om de een of andere reden al zou weten dat je werkelijke rendement over je gehele vermogen in het betreffende jaar lager gaat zijn dan het forfaitaire rendement (waarmee gerekend zal blijven worden tot het moment dat een nieuw stelsel op basis van werkelijk rendement daarwerkelijk wordt ingevoerd).
Als je dat niet weet, dan blijft de peildatum voorlopig even relevant (of irrelevant! :) ) als in de afgelopen jaren.
Correct, je mag kiezen wat je het beste uitkomt, het forfaitaire of het werkelijke rendement, dat laatste moet je dan aantonen en alleen in dat geval is de peildatum niet relevant omdat je het gehele vermogen moet meenemen ongeacht de verdeling over de bestanddelen. Als mijn rendement hoger blijkt dan het forfait ben ik niet ontevreden en heb dan niet zo'n probleem met ongunstige peildata..
pi_215287249
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 21:00 schreef obligataire het volgende:

[..]
Hatseflats en vol, er was vanmorgen inderdaad iemand die nog 'een tonnetje" had liggen en heeft deelgenomen zag ik tussen de laatste investeringen.
pi_215287656
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 09:55 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Hatseflats en vol, er was vanmorgen inderdaad iemand die nog 'een tonnetje" had liggen en heeft deelgenomen zag ik tussen de laatste investeringen.
Dan is het echt moeite waard, stop je er 500 euro in dan heb je een paar waterijsjes als de bouwvakkers goed doorwerken. ;)
Pecunia non olet
pi_215287795
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 11:08 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dan is het echt moeite waard, stop je er 500 euro in dan heb je een paar waterijsjes als de bouwvakkers goed doorwerken. ;)
Die meneer/mevrouw is misschien wel miljonair en denkt nu dat ze weer een keertje kunnen tanken als de bouwvakkers een beetje doorwerken.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_215288070
“Eind goed, al goed” voor dit HCN-project 🤔

Bijzonder verhaal wel, zonder de actieve bemoeienis van HCN en zonder de huidige situatie in Israël had dit waarschijnlijk heel anders afgelopen.

SPOILER
pi_215288090
quote:
99s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 11:32 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Die meneer/mevrouw is misschien wel miljonair en denkt nu dat ze weer een keertje kunnen tanken als de bouwvakkers een beetje doorwerken.
Vanmorgen bij de winkels op Ekkersrijt ff doorgereden onder de snelweg naar 1219-1223. Staat al een groot complex dat gebouwd wordt door Bincx. Men is best wel ver en de afbouw kan zeker medio 2025 ready zijn. Het oude truckpand / vestiging van de fam Vijfeijkens heeft hiervoor plaats moeten maken. De nw huurder is Alliance Automotive Partspoint (zie de website v wordlinvestments.nl . Wel is de trucktoko nu naar de kanaaldijk zuid 1C gegaan het project van CCF 43395. De locatie daar gezien hebbende (ouwe gedateerde meuk) lijkt me dat ook een upcoming ontwikkellocatie. Laat me depositootje wel staan

[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 17-10-2024 12:43:12 ]
pi_215288232
Op Max een aflossing in de wallet van #639586 (Higher Barrowfield Ltd).

90% is teruggekomen.
pi_215288389
Los van de solvabiliteit, word ik vrolijk hiervan:
https://www.collincrowdfund.nl/apeldoorn-hifi-b-v/

Eenvoudige bedrijfsstructuur, helder verhaal, goede zekerheden.
pi_215288567
quote:
6s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 12:33 schreef iprhba0 het volgende:
Op Max een aflossing in de wallet van #639586 (Higher Barrowfield Ltd).

90% is teruggekomen.
Super.
Ik mis nog:
Investering in lening 883213 - Karben, 61184, Germany - Part 2
Investering in lening 835004 - Rochdale, OL16 5LP, United Kingdom
Investering in lening 757466 - Cheadle, Greater Manchester, SK8 4PD, United Kingdom
Investering in lening 744839 - Newport, NP19 8EN, United Kingdom
Investering in lening 746753 - Manchester, M30 8AE, United Kingdom
Investering in lening 731022 - Cheadle, Greater Manchester, SK8 4PD, United Kingdom
Investering in lening 656559 - Burnley, BB11 3HG, United Kingdom, 3 Bed HMO
Investering in lening 670579 - Heaton Chapel Stockport SK4 5BU United Kingdom
Investering in lening 656565 - 4 Bed HMO Bulcock Street Burnley
Investering in lening 658959 - 133 Redearth Road Darwen BB3 2AR United Kingdom
Investering in lening 656551 - Darwen BB3 3AG United Kingdom
Investering in lening 639586 - Eccleston, Merseyside, Saint Helens, WA10 5LD, United Kingdom
Investering in lening 627576 - Heifeskamp 2-4, Mülheim an der Ruhr, Germany
pi_215288802
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 12:58 schreef Jaco078 het volgende:

Heeft hij nou 195k of 159k nodig?
pi_215288859
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 13:48 schreef quepos het volgende:

[..]
Heeft hij nou 195k of 159k nodig?
Zoals gevraagd 195 toch?
pi_215288865
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 09:12 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Correct, je mag kiezen wat je het beste uitkomt, het forfaitaire of het werkelijke rendement, dat laatste moet je dan aantonen en alleen in dat geval is de peildatum niet relevant omdat je het gehele vermogen moet meenemen ongeacht de verdeling over de bestanddelen. Als mijn rendement hoger blijkt dan het forfait ben ik niet ontevreden en heb dan niet zo'n probleem met ongunstige peildata..
Zo kijkt iedereen er weer op zijn eigen manier naar.

Als we dit jaar geen ramp meer krijgen waarbij de beurs globaal halveert dan ga ik net als vorig jaar gewoon voor het forfaitaire rendement.
Ik ben tot op heden ook meer dan tevreden met mijn behaalde rendementen (aandelen + >15%, crowdfunding + >6,5% en overige beleggingen + >25%).

Toch let ik wel op de peildatum. Mijn aandelen portefeuille hou ik gewoon in stand, net als de overige beleggingen. De crowdfunding staat nu even in vakantie stand.
De eerste 9 maanden van het jaar heb ik hiermee (net als vorig jaar) al rekening mee gehouden. Daarnaast heb ik die periode toch al wat meer geïnvesteerd dan ik vooraf op de planning had.
De laatste periode van dit kalender jaar komen er nog wat regulieren aflossingen aan en vermoedelijk nog wel een paar vervroegde. Dat heb ik al een beetje ingeschat. Prima want dan komt dan weer op een rente rekening om tegen het lage tarief te worden afgerekend bij de aangifte.

Over het totaal zet het natuurlijk niet zoveel zoden aan de dijk, dat weet ik wel. Het is meer het principe. Aan de andere kant is het zo wel even lekker rustig. Daarnaast zou ik die laatste drie maanden door de belastingdruk toch geen rendement maken op nieuwe leningen en ook in het nieuwe jaar komen er ongetwijfeld weer voldoende nieuwe projecten voorbij die aan mijn voorwaarden voldoen.
pi_215289009
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 13:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Zoals gevraagd 195 toch?
Klopt pitch te snel doorgelezen.

Maar 600k voor een tussenwoning, is dat niet veel voor Houten?
pi_215289032
Ontwikkelproject Landgraaf bij Collin https://www.collincrowdfund.nl/dhr-j-w-wolters/
¤ 960.000 | 9,0 % rente | 15 maanden. Heeft iemand een linkje?
pi_215289059
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 13:21 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Super.
Ik mis nog:
Investering in lening 883213 - Karben, 61184, Germany - Part 2
Investering in lening 835004 - Rochdale, OL16 5LP, United Kingdom
Investering in lening 757466 - Cheadle, Greater Manchester, SK8 4PD, United Kingdom
Investering in lening 744839 - Newport, NP19 8EN, United Kingdom
Investering in lening 746753 - Manchester, M30 8AE, United Kingdom
Investering in lening 731022 - Cheadle, Greater Manchester, SK8 4PD, United Kingdom
Investering in lening 656559 - Burnley, BB11 3HG, United Kingdom, 3 Bed HMO
Investering in lening 670579 - Heaton Chapel Stockport SK4 5BU United Kingdom
Investering in lening 656565 - 4 Bed HMO Bulcock Street Burnley
Investering in lening 656551 - Darwen BB3 3AG United Kingdom
Investering in lening 639586 - Eccleston, Merseyside, Saint Helens, WA10 5LD, United Kingdom
Ik moet er nog 12. Laatste maanden is de lijst gelukkig wel wat korter geworden. Helaas niet met de uitkomst die we vooraf gepland hadden. :{
pi_215289083
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 13:21 schreef Jaco078 het volgende:
Ik mis nog:
...
...
658959: Die is volgens mij (deels) betaald op 4 juni, ca. 40% van de hoofdsom, geen rente, de manier waarop en de reactie nav vragen die ik had bestaat alleen uit onwaarheden c.q. onvolledige waarheid.
627576: Staat inderdaad nog open, is na stemming waarbij ineens interne voorwaarden naar boven kwamen omdat het voorstel eerst was weggestemd, verlengd tot 22/9/2024. Echter geen enkele van de afspraken (behlave verlenging :) ) uit het voorstel is nagekomen. Dit project zit mpg overigens zelf voor 100k in als ik de onderpand gegevens die elders een keer zijn afgegeven mag vertrouwen.
pi_215289088
quote:

Bij deze linkje
SPOILER
pi_215289102
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 14:18 schreef Slingervinger het volgende:
Ontwikkelproject Landgraaf bij Collin https://www.collincrowdfund.nl/dhr-j-w-wolters/
¤ 960.000 | 9,0 % rente | 15 maanden. Heeft iemand een linkje?
Niet veelbelovend ;)
"De geprognosticeerde projectopbrengst bedraagt ¤1.200.00,- en is gebaseerd op de taxatiewaarde na verbouwing."
pi_215289213
SIG

"Je hebt geïnvesteerd in het project Prins Bernhardlaan 46 in Voorburg Herfinanciering. De hypotheek is op 14-10-2024 vervroegd afgelost.

Bij deze algehele aflossing voor de contract-einddatum is er een boeterente van toepassing. Indien de looptijd nog langer dan 6 maanden is, dan is er 6 maanden boeterente verschuldigd.
Is de resterende termijn korter dan 6 maanden, dan geldt de boete over de resterende periode tot het einde van de looptijd. Bij een resterende looptijd minder dan 3 maanden, dan is er geen boeterente."

6 mnd boeterente dus. Liep tot sept 2025.
Een project zonder kosten in het eerste jaar wegens de jubileumactie. In totaal 1 x een maandfee betaald.

[ Bericht 7% gewijzigd door zeeland6 op 17-10-2024 15:02:36 ]
pi_215289220
quote:
zekerheden wel aardig inderdaad. Cashflow vind ik wel aan de krappe kant.

Denk dat ik dan liever mijn inleg gewoon uitgeef bij de lokale Klubben voor een nieuwe versterker.
pi_215289229
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')