Een zinsnede als "onderzoek en productontwikkeling met de focus op ‘nature’, ‘health’ en ‘well-being’" zegt al genoeg. Er is vast geld te verdienen in het alternatieve circuit maar niet met mijn centjes! Zou de leningnemer zijn originele bedrijf hebben laten verslonzen met deze nieuwe hobby?quote:Op maandag 14 oktober 2024 16:22 schreef OpDieFiets het volgende:
Opmerking terzijde: hoe meer iemand de noodzaak voelt om te benadrukken dat zijn/haar onderzoek "wetenschappelijk" is, hoe minder wetenschappelijk het over het algemeen is.
Nog maar 4% te gaanquote:Op maandag 14 oktober 2024 12:20 schreef Inductor het volgende:
[..]
Ondertussen al 65%. Schiet wel lekker op met enkele recente investeringen van 20k...
quote:Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lening R.M. C@pell0 met leningnummer 45302.
Dit betekent dat u naast de reguliere rente en aflossing van uw openstaande bedrag ook nog zes extra rentetermijnen ontvangt.
Wij hebben dit bedrag pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven.
De extra rentetermijnen zijn berekend op basis van het openstaande bedrag minus de 10% vergoedingsrentevrije aflossing.
Wij danken u mede namens de ondernemer voor uw vertrouwen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:02 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje van de supermarkt.
Dergelijk concept zit ook in mijn dorp, ben over die supermarkt heel tevreden.Slimme tante. Drie huizen in Wassenaar en even 260K inbrengen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
Ik zal wel niet goed kijken, maar ik mis in dit verhaal de hoogte van de inschrijving van de 1e hypotheek/hypotheken en hoeveel daar nog van open staatquote:Op maandag 14 oktober 2024 22:35 schreef obligataire het volgende:
[..]
Slimme tante. Drie huizen in Wassenaar en even 260K inbrengen.
De woningen hebben een gezamenlijke WOZ waarde van ¤ 3.226.000,- en voorbelasting en restant Schuld van ¤ 2.500.000,-.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 00:17 schreef fok321 het volgende:
[..]
Ik zal wel niet goed kijken, maar ik mis in dit verhaal de hoogte van de inschrijving van de 1e hypotheek/hypotheken en hoeveel daar nog van open staat
Het is voornamelijk een heel verhaal van buurtbewoners over het sociale gemis. De investeerder in de nieuwe supermarkt heeft zich (al veel eerder) teruggetrokken, waardoor er geen supermarkt meer over zou blijven. De manager van de supermarkt en wat locals lijken echter meer te weten en zeggen dat het alsnog doorgaat (wat dus zal afhangen van een succesvolle funding), maar willen niet meer kwijt dan dat het geen SPAR (ook de teruggetrokken investeerder?) meer zal zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 06:51 schreef Tjalala het volgende:
Toekomst voor nieuwe supermarkt in De Zilk onduidelijk
Artikel van 2 weken geleden...
Achter een betaalmuur van 14 uur geleden:
https://www.leidschdagblad.nl/regio/duin-en-bollenstreek/blijft-de-enige-supermarkt-van-de-zilk-toch-bestaan-dit-is-geen-doodnormale-super/22672757.html
(ik kan het niet lezen, misschien iemand anders?)
1e huis staat sinds mei te huur voor 4,5k in de maand.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:35 schreef obligataire het volgende:
[..]
Slimme tante. Drie huizen in Wassenaar en even 260K inbrengen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 14 oktober 2024 12:29 schreef krokodil16 het volgende:
Een nieuwe bij Collin:Het project zit vol, en ik kan niet zeggen dat ik daar rouwig om benSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doel is wat minder: lenen om een bestaande lening te kunnen betalen.
Verder is het wel opvallend hoe het resultaat over 2023 zich heeft ontwikkeld. In de vorige pitch een omzet van 4,7 mln met een verwacht resultaat van 720k. Nu staat er een omzet van 4,3 mln met een resultaat van -60k.![]()
Pecunia non olet
Beide zo mijn vraagtekens bij.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:52 schreef Horsemen het volgende:
Twee kleine nieuwe Collin projecten.
De eerste met een 2e hypotheek:
Accountantskantoor Diertens
¤ 35.000 | 8,0 % rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/accountantskantoor-diertens/
De tweede zonder harde zekerheden:
Half Moon Bay Estate
¤ 25.000 | 9,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/half-moon-bay-estate/
Als ik hem was geweest had ik er een 'non publieke funding' van gemaakt. Hij zet zichzelf behoorlijk voor schut met deze funding. Als je als accountant van 59 jr oud geld moet lenen voor een periodieke keuring van eens in de 6 jaar dan doe je toch iets heel erg fout. Ook dat budget voor een opleidingstraject is apart, zo'n knul of meid verdient zichzelf toch ook terug middels de declarabele uren, ze zitten doorgaans maar 1 dag per week in de klas. Maar ja. Geld komt wel terug, dus linkje is welkom :quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:52 schreef Horsemen het volgende:
Twee kleine nieuwe Collin projecten.
De eerste met een 2e hypotheek:
Accountantskantoor Diertens
¤ 35.000 | 8,0 % rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/accountantskantoor-diertens/
Alternatieve aanwendbaarheid ook; je maakt er niet snel een woning van...desalniettemin....durf m wel aan.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:08 schreef Horsemen het volgende:
wel positief maar de reviews zijn maar matig...
Je hebt accountants en accountants. Gewoon een ouderwetse eenpitter die daar een prima, maar niet meer dan dat, boterham mee verdiende. Kk vermoed nog met multomappen in de kast en de slager op de hoek als klant. En ook daar wordt dan het hele AFM toezicht overheen gegooid, tja.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:10 schreef obligataire het volgende:
[..]
Als ik hem was geweest had ik er een 'non publieke funding' van gemaakt. Hij zet zichzelf behoorlijk voor schut met deze funding. Als je als accountant van 59 jr oud geld moet lenen voor een periodieke keuring van eens in de 6 jaar dan doe je toch iets heel erg fout. Ook dat budget voor een opleidingstraject is apart, zo'n knul of meid verdient zichzelf toch ook terug middels de declarabele uren, ze zitten doorgaans maar 1 dag per week in de klas. Maar ja. Geld komt wel terug, dus linkje is welkom :
In dat laatste zit 'm voor mij nu juist de crux. De traditionele Chinese restaurants zijn totaal niet meer in trek bij horecagangers. De uitbaters moeten daarom noodgedwongen vaak stoppen met hun nering. Ik ken hier in de regio zo al een stuk of 5-6 panden die leeg staan en inmiddels aardig zijn verpauperd.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:38 schreef Jaco078 het volgende:
Alternatieve aanwendbaarheid ook; je maakt er niet snel een woning van...desalniettemin....durf m wel aan.
Niet elke woonplaats heeft meer een Chinees tegenwoordig.
Klopt. Dat roept dan ook de vraag op, waarom hij niet de AA-titel aan de wilgen hangt en gewoon als administratiekantoor verder gaat. Die titel heeft hij alleen nodig om grote BV's van een goedkeurende verklaring te voorzien. En die heeft hij waarschijnlijk niet in portefeuille. Kleinere BV's en eenmanszaken en VOF'jes kan hij kan gewoon blijven doen, daar heb je geen enkele titel voor nodig. Het zal zijn trots wel zijn. Maar ik ken accountants die helemaal klaar zijn met het verplichte lijstjes maken & de klanten het leven zuur maken.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 20:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Je hebt accountants en accountants. Gewoon een ouderwetse eenpitter die daar een prima, maar niet meer dan dat, boterham mee verdiende. Kk vermoed nog met multomappen in de kast en de slager op de hoek als klant. En ook daar wordt dan het hele AFM toezicht overheen gegooid, tja.
Hoewel ik HCN hoog heb zitten, sla ik dit project over. De vestiging uit Zoetermeer was ook gecrowdfund (via CCF), maar vroegtijdig afgelost vanwege sluiting van de zaak. https://indebuurt.nl/zoet(...)ief-gesloten~287610/quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 20:52 schreef zeeland6 het volgende:
HCN
Fat Phill's Delft
automatische investeerders krijgen 50%
https://horecacrowdfunding.nl/projects/fat-phills-delft-69mnjglk
De Chinese restaurants zijn idd niet meer zo dominant aanwezig als vroeger, ieder dorp had er wel een, nu is er veel meer concurrentie. Maar voor Chinezen die met een meer eigentijdse formule werken is er nog steeds plaats. Misschien is er ook wel verschil tussen (met name) de Randstad en een plaats als Tubbergen in het oosten, waar de keuze minder groot is en de mensen wellicht ook wat loyaler aan hun middenstand.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 20:59 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
In dat laatste zit 'm voor mij nu juist de crux. De traditionele Chinese restaurants zijn totaal niet meer in trek bij horecagangers. De uitbaters moeten daarom noodgedwongen vaak stoppen met hun nering. Ik ken hier in de regio zo al een stuk of 5-6 panden die leeg staan en inmiddels aardig zijn verpauperd.
Aan de werkethiek van de betreffende eigenaren ligt het doorgaans niet.
Ik hoop uiteraard van ganser harte dat deze mevrouw nog lang succesvol zal blijven met haar restaurant.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Daar hebben we weer een mailtje van Bas. Had dit niet verwacht met zo een kleine lening.Heb 'm destijds meegenomen ivm de kleine lening, nog kleiner dan het eigen vermogen van de zaak. Toch achterstanden nu. Moet bij zo'n klein bedrag toch goedkomen dunkt me.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad, de Chinees hier een dorp verder heeft zich een tweetal jaren geleden vernieuwd, weg van de jaren 80 cliche-inrichting en het is er weer even druk als vanouds.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:44 schreef obligataire het volgende:
[..]
De Chinese restaurants zijn idd niet meer zo dominant aanwezig als vroeger, ieder dorp had er wel een, nu is er veel meer concurrentie. Maar voor Chinezen die met een meer eigentijdse formule werken is er nog steeds plaats. Misschien is er ook wel verschil tussen (met name) de Randstad en een plaats als Tubbergen in het oosten, waar de keuze minder groot is en de mensen wellicht ook wat loyaler aan hun middenstand.
Wat ik mis en dat vind ik jammer in de vergelijking wat ze nu aan huur betaald. Dan kan er beter een inschatting worden gemaakt van de lasten na aankoop. Verder vraag ik me af of in de prognose van 2024 al rekening is gehouden met de nieuwe lasten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:08 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Chinees via Collin met een 1e hypotheek op het bedrijfspand:
Kota Radja
¤ 285.000 | 9,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/kota-radja/
De eerste indruk van het project is wel positief maar de reviews zijn maar matig...
Het was inderdaad een termijn van Belhamels.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 08:52 schreef Faraday01 het volgende:
Gisteren een aflossing van KoM ontvangen, dat moet obv het bedrag bijna wel een termijn van de Belhamels zijn. Ik kan op de website verder niets vinden. 14 maanden loonbeslag voor 1 termijn, dit gaat tot ver na mijn pensioen duren
Met deze ondernemer heb ik totaal geen medelijden meer, mevrouw mag wat mij betreft nog jaren op de blaren zitten
Als voormalig bijna AA (uit moeten stappen wegens ziekte): Goedkeurende verklaringen krijg je van een RA, niet van een AA. Wel wil een bank vaak genoeg een verklaring van een AA zien over de boekhouding voor ze een lening afgeven. Ja, ook bij de bakker om de hoek of dat kleine transportbedrijf met 4 vrachtwagens. Die titel heeft dus zeker meerwaarde voor zijn klanten en trekt ook extra eenmalige opdrachten aan.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:30 schreef obligataire het volgende:
[..]
Klopt. Dat roept dan ook de vraag op, waarom hij niet de AA-titel aan de wilgen hangt en gewoon als administratiekantoor verder gaat. Die titel heeft hij alleen nodig om grote BV's van een goedkeurende verklaring te voorzien. En die heeft hij waarschijnlijk niet in portefeuille. Kleinere BV's en eenmanszaken en VOF'jes kan hij kan gewoon blijven doen, daar heb je geen enkele titel voor nodig. Het zal zijn trots wel zijn. Maar ik ken accountants die helemaal klaar zijn met het verplichte lijstjes maken & de klanten het leven zuur maken.
De traditionele restaurants die hier in de regio (Den Haag) stoppen doen dat eigenlijk maar om 1 ding: Er zijn geen opvolgers beschikbaar.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 20:59 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
In dat laatste zit 'm voor mij nu juist de crux. De traditionele Chinese restaurants zijn totaal niet meer in trek bij horecagangers. De uitbaters moeten daarom noodgedwongen vaak stoppen met hun nering. Ik ken hier in de regio zo al een stuk of 5-6 panden die leeg staan en inmiddels aardig zijn verpauperd.
Aan de werkethiek van de betreffende eigenaren ligt het doorgaans niet.
Ik hoop uiteraard van ganser harte dat deze mevrouw nog lang succesvol zal blijven met haar restaurant.
Dat lijkt me ook. We gaan het zien.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:35 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Heb 'm destijds meegenomen ivm de kleine lening, nog kleiner dan het eigen vermogen van de zaak. Toch achterstanden nu. Moet bij zo'n klein bedrag toch goedkomen dunkt me.
Een AA kan gewoon goedkeurende verklaringen afgeven hoor (behoudens OOB's), het is alleen zelden zo dat hij dat ook doet.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 09:22 schreef Hanca het volgende:
Als voormalig bijna AA (uit moeten stappen wegens ziekte): Goedkeurende verklaringen krijg je van een RA, niet van een AA.
Dat weet ik wel, maar dat gaat allemaal wat ver voor dit topic, het ging me om het punt dat een AA titel ook als je alleen maar kleine klanten hebt zeker meerwaarde heeft.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Een AA kan gewoon goedkeurende verklaringen afgeven hoor (behoudens OOB's), het is alleen zelden zo dat hij dat ook doet.
Ja, da's zeker waar. We hebben ook die golf NOW-verklaringen gehad, die mochten ze volgens mij ook gewoon tekenen, verschrikkelijk werk, maar wel makkelijk geld want verplicht. Het nadeel is alleen dat je met die titel dus ook aan het hele toezichtcircus, ondanks dat je geen of misschien een sporadische controleverklaring afgeeft. En eigenlijk kán je daar in je eentje niet meer aan voldoen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:35 schreef Hanca het volgende:
Dat weet ik wel, maar dat gaat allemaal wat ver voor dit topic, het ging me om het punt dat een AA titel ook als je alleen maar kleine klanten hebt zeker meerwaarde heeft.
Incidentele opdrachten kunnen ze ook uitbesteden. Meestal hebben administratiekantoren wel een relatie mét AA-titel bij wie ze het kunnen onderbrengen. Het is gewoon een afweging. Er valt een boel ellende weg als je de titel inlevert, al zijn er organisaties van administratiekantoren die inmiddels ook pittige eisen stellen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, da's zeker waar. We hebben ook die golf NOW-verklaringen gehad, die mochten ze volgens mij ook gewoon tekenen, verschrikkelijk werk, maar wel makkelijk geld want verplicht. Het nadeel is alleen dat je met die titel dus ook aan het hele toezichtcircus, ondanks dat je geen of misschien een sporadische controleverklaring afgeeft. En eigenlijk kán je daar in je eentje niet meer aan voldoen.
Toch opvallend, heb ook even naar zijn website gekeken. Het laatste nieuws is uit 2020. Ik laat hem even lopen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:29 schreef Jaco078 het volgende:
Vaart maken, loopt al redelijk vol.
LInkje accountant
https://www.collincrowdfu(...)8559751eb65c0abb957f
Is voor mij geen showstopper, zie je voor ZZP'ers vaak dat ze hun website enkel gebruiken om hun contactdetails publiekelijk te maken.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 10:47 schreef boertje2024 het volgende:
[..]
Toch opvallend, heb ook even naar zijn website gekeken. Het laatste nieuws is uit 2020. Ik laat hem even lopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik snap niet dat deze stemming positief wordt voorgelegd, er "verdampt" ruim 300k aan overwaarde.. Ik had op zn minst verwacht dat er dan een deel of volledige inlossing zou komen, ik investeer niet voor niets specifiek met dit pand als onderpand.
Nu ben ik aan de goden (stemming) overgeleverd of ik een ander onderpand in mn mik krijg, mooi verhaal!
quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:11 schreef impact9 het volgende:
Dit moeten we toch niet willen. Ltv opeens boven de 100% op basis van aankoopbedragSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik snap niet dat deze stemming positief wordt voorgelegd, er "verdampt" ruim 300k aan overwaarde.. Ik had op zn minst verwacht dat er dan een deel of volledige inlossing zou komen, ik investeer niet voor niets specifiek met dit pand als onderpand.
Nu ben ik aan de goden (stemming) overgeleverd of ik een ander onderpand in mn mik krijg, mooi verhaal!
https://www.funda.nl/detail/42297499
Laat ze maar herfinancieren.
quote:Op woensdag 16 oktober 2024 12:11 schreef impact9 het volgende:
Dit lijkt me inderdaad geen gelijkwaardig alternatief, had ook een deelaflossing verwacht in dit geval. Ook tegen gestemd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik snap niet dat deze stemming positief wordt voorgelegd, er "verdampt" ruim 300k aan overwaarde.. Ik had op zn minst verwacht dat er dan een deel of volledige inlossing zou komen, ik investeer niet voor niets specifiek met dit pand als onderpand.
Wat de vraag oplevert: waar blijft al dat geld. Er moet toch ergens een paar ton aan winst geparkeerd staan, nadat alle notariële transacties zijn uitgevoerd.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 13:08 schreef impact9 het volgende:
Precies dat, er verdampt gewoon gigantisch veel overwaarde.
Vandaar mijn verontwaardiging: "we leggen dit voorstel met positief advies voor"
Tevens incourant(er) onderpand: heeft 10 maanden te koop gestaan
En dit courante kanon wat binnen luttele weken weg is van de markt verdwijnt uit de zekerheden:
https://www.funda.nl/deta(...)aterhoen-4/43667057/
Dat gaat er bij mij echt niet in (1.5mio waarde vs 717k openstaand -> 925k waarde(waars minder) vs 850k openstaand)
Ze gaan waarschijnlijk voor een behoorlijk bedrag de nieuwe woning verbouwen omdat het 3 ton in waarde moet stijgen. Daar zal het meeste naar toe gaan.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 13:58 schreef obligataire het volgende:
[..]
Wat de vraag oplevert: waar blijft al dat geld. Er moet toch ergens een paar ton aan winst geparkeerd staan, nadat alle notariële transacties zijn uitgevoerd.
Vind dit een hele bijzonder move van Collin om dit zo voor te leggen aan de investeerders. Dit is tijdens de wedstrijd de voorwaarden sterk naar beneden bij stellen. Ik mag er vanuit gaan dat veel mensen tegen staan stemmen en je mag hopen dat er niet te veel 'grote geldschieters' inzitten die de stemming kunnen beïnvloeden.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 14:07 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ze gaan waarschijnlijk voor een behoorlijk bedrag de nieuwe woning verbouwen omdat het 3 ton in waarde moet stijgen. Daar zal het meeste naar toe gaan.
Dit voorstel slaat nergens op. Er is nog wel een 2e pand met een 2e hypotheek met overwaarde, maar zomaar 3 ton laten passeren is niet in het belang van de investeerders.
Je kan wel het gemiddelde investeringsbedrag zien. Deze is vrij laag met 1.183 euro per investeerder. Hele grote geldschieters verwacht ik niet.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 14:18 schreef Ricky86 het volgende:
[..]
Vind dit een hele bijzonder move van Collin om dit zo voor te leggen aan de investeerders. Dit is tijdens de wedstrijd de voorwaarden sterk naar beneden bij stellen. Ik mag er vanuit gaan dat veel mensen tegen staan stemmen en je mag hopen dat er niet te veel 'grote geldschieters' inzitten die de stemming kunnen beïnvloeden.
Eigenlijk vind ik dat de lening ook afgelost moet worden en her gefinancierd
Ik vind dat overigens sowieso een nadeel bij Collin dat je alleen de laatste 6 investeringen kunt zien. Bij een aantal platvormen kun je zien hoe de verdeling onder de investeerders is en weet je ook sneller of er grote financiers tussen zitten die een grote stem hebben bij een stemming.
Een inleg van 500K( = 20%) en een paar van 25/30K en voor de rest veel relatief kleine bedragen, er zijn dus nog veel investeerders actief bij GvE.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:01 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
Ontwikkellocatie Made Fase II live bij GVE
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=30525
70% funding
Project ziet er niet onredelijk uit maar mijn ervaringen met de recovery van de vergelijkbare Comfort-projecten maakt dat ik niet meer investeer bij GvEquote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:06 schreef ML45 het volgende:
[..]
Een inleg van 500K( = 20%) en een paar van 25/30K en voor de rest veel relatief kleine bedragen, er zijn dus nog veel investeerders actief bij GvE.
Ik vind het wel een plausibel verhaal. Iets zieligs heeft het wel, dat schuldeisers uit een pand moeten worden afgelost. Je gunt die mensen op pensioenleeftijd een schuldenvrij pand met wat vermogen. Enfin, ik wil ze graag helpen. Heb zelf nog geen linkje......quote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:30 schreef KrekelJapie het volgende:
De SRV man stopt ermee
Wolters Zuivelservice
¤ 125.000 | 8,0 % rente | 24 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/wolters-zuivelservice/
Overbruggingsfinanciering verkoop bedrijfspand
Ik heb 50k ingelegd maar ben hier ook niet blij mee 😉quote:Op woensdag 16 oktober 2024 14:18 schreef Ricky86 het volgende:
[..]
Vind dit een hele bijzonder move van Collin om dit zo voor te leggen aan de investeerders. Dit is tijdens de wedstrijd de voorwaarden sterk naar beneden bij stellen. Ik mag er vanuit gaan dat veel mensen tegen staan stemmen en je mag hopen dat er niet te veel 'grote geldschieters' inzitten die de stemming kunnen beïnvloeden.
Eigenlijk vind ik dat de lening ook afgelost moet worden en her gefinancierd
Ik vind dat overigens sowieso een nadeel bij Collin dat je alleen de laatste 6 investeringen kunt zien. Bij een aantal platvormen kun je zien hoe de verdeling onder de investeerders is en weet je ook sneller of er grote financiers tussen zitten die een grote stem hebben bij een stemming.
Klopt. Soms zijn de grotere investeerders relaties van de ondernemer. Deze kunnen er hierom anders instaan.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:35 schreef escortmk2 het volgende:
[..]
Ik heb 50k ingelegd maar ben hier ook niet blij mee 😉
Voor grote investeerders is het nadeel hier toch net zo groot als voor de kleine?
Dat is ook waarvoor ik grote investeerders in het project lastiger vind. Als er een relatie is met de ondernemer kan er een andere keuze gemaakt worden dan iemand die verder van het ondernemer afstaat.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:37 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Klopt. Soms zijn de grotere investeerders relaties van de ondernemer. Deze kunnen er hierom anders instaan.
De rekensom klopt écht niet.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 14:07 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ze gaan waarschijnlijk voor een behoorlijk bedrag de nieuwe woning verbouwen omdat het 3 ton in waarde moet stijgen. Daar zal het meeste naar toe gaan.
Rekensom Collin klopt inderdaad niet. Hij zit voor 50% in de lening. Hij zal niet het deel van zijn broer vanuit prive terugbetalen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:43 schreef obligataire het volgende:
[..]
De rekensom klopt écht niet.
Dan mis ik toch nog echt 450 K. Dat geld moet een bestemming krijgen. Kan niet zomaar weg zijn.
Meest logisch wat ik kan bedenken is dat bij aankoop/verkoop Collin algeheel wordt afgelost.
Laat ik graag over aan andere investeerders. De ondernemer mag na 5 maanden boetevrij aflossen, peildatum nieuwe jaar zit er nog bij, rendement van bijna 0.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:35 schreef KrekelJapie het volgende:
Unieke investeringskans
In deze editie van onze nieuwsbrief geven wij u de exclusieve mogelijkheid om nu al te investeren in een investeringskans die morgen pas publiekelijk op onze website live gaat: People First Estates
¤ 3.300.000,- | 8,0% | 8 maanden
People First Estates zoekt een tijdelijke (overbruggings-) financiering voor de bouwkosten van een bedrijfshal aan de Ekkersrijt 1219, 1221 en 1223, te Son en Breugel. De totale investering bedraagt ¤ 10.782.000,- en de gevraagde financiering bedraagt ¤ 4.200.000,-.
Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 4.200.000,- op het bedrijfsmatig onroerend goed verkregen. Het onroerend goed kent een waarde na realisatie van ¤ 9.900.000,- op basis van een taxatierapport met waardepeildatum 20-03-2024.
De bouw is al vergevorderd; de afbouw staat gepland voor januari 2025 en de huurcontracten zijn al ondertekend. De aflossing vindt plaats door middel van herfinanciering of verkoop aan een belegger.
https://collincrowdfund.u(...)dac23f2&e=2774b9b03f
Het is hier al vaker langsgekomen: het huidige belastingstelsel moet op last van de Hoge Raad aangepast worden, ook voor dit jaar. Hoe het er precies uit gaat zien is onzeker maar als je uitgaat van de werkelijke rendementsplannen voor 2027 (gaat 28 worden!?) speelt het element van de peildatum minderquote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:33 schreef quepos het volgende:
[..]
Laat ik graag over aan andere investeerders. De ondernemer mag na 5 maanden boetevrij aflossen, peildatum nieuwe jaar zit er nog bij, rendement van bijna 0.
He, daar zit ik ook in.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 14:02 schreef zeeland6 het volgende:
gve update
Termijn 14 is niet regulier voldaan. Termijn 14 wordt vanuit het depot aan u uitbetaald. De geldnemer is verzocht om het depot aan te zuiveren.
14-10-2024
Project: Overname IP-camera.nl (27075)
Inloggen bij gve en dan kijken bij "mijn updates" of iets in die termen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:46 schreef Essebes het volgende:
[..]
He, daar zit ik ook in.
Heb jij hier een e-mail over gehad? Ik heb niks gezien namelijk.
Alleen als jij om de een of andere reden al zou weten dat je werkelijke rendement over je gehele vermogen in het betreffende jaar lager gaat zijn dan het forfaitaire rendement (waarmee gerekend zal blijven worden tot het moment dat een nieuw stelsel op basis van werkelijk rendement daarwerkelijk wordt ingevoerd).quote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:45 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Het is hier al vaker langsgekomen: het huidige belastingstelsel moet op last van de Hoge Raad aangepast worden, ook voor dit jaar. Hoe het er precies uit gaat zien is onzeker maar als je uitgaat van de werkelijke rendementsplannen voor 2027 (gaat 28 worden!?) speelt het element van de peildatum minder
Er zullen ook makelaarskosten, overdrachtsbelasting, notariskosten etc. uitgegeven worden maar dan nog zit je met een gat van 4 ton. Genoeg in principe om 'zijn' deel van de lening Collin ineens af te lossen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:03 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Rekensom Collin klopt inderdaad niet. Hij zit voor 50% in de lening. Hij zal niet het deel van zijn broer vanuit prive terugbetalen.
Die 450k zou je als lagere hypotheek inschrijving (400k ipv 850k) verwachten op het nieuwe pand. En dan hadden investeerders waarschijnlijk geen probleem met het voorstel.
Voor een kleine (normale) inleg m.i. niet interessant, heb je toevallig nog een tonnetje liggen wat staat te verpieteren bij de Rabobank, dan is het de moeite. Kort depositootje. 2,8 Miljoen euro aan investeerders denkt er al zo overquote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:35 schreef KrekelJapie het volgende:
Unieke investeringskans
In deze editie van onze nieuwsbrief geven wij u de exclusieve mogelijkheid om nu al te investeren in een investeringskans die morgen pas publiekelijk op onze website live gaat: People First Estates
¤ 3.300.000,- | 8,0% | 8 maanden
People First Estates zoekt een tijdelijke (overbruggings-) financiering voor de bouwkosten van een bedrijfshal aan de Ekkersrijt 1219, 1221 en 1223, te Son en Breugel. De totale investering bedraagt ¤ 10.782.000,- en de gevraagde financiering bedraagt ¤ 4.200.000,-.
Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 4.200.000,- op het bedrijfsmatig onroerend goed verkregen. Het onroerend goed kent een waarde na realisatie van ¤ 9.900.000,- op basis van een taxatierapport met waardepeildatum 20-03-2024.
De bouw is al vergevorderd; de afbouw staat gepland voor januari 2025 en de huurcontracten zijn al ondertekend. De aflossing vindt plaats door middel van herfinanciering of verkoop aan een belegger.
https://collincrowdfund.u(...)dac23f2&e=2774b9b03f
zie ook CCF 43395quote:Op woensdag 16 oktober 2024 21:00 schreef obligataire het volgende:
[..]
Voor een kleine (normale) inleg m.i. niet interessant, heb je toevallig nog een tonnetje liggen wat staat te verpieteren bij de Rabobank, dan is het de moeite. Kort depositootje. 2,8 Miljoen euro aan investeerders denkt er al zo over
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.worldinvestme(...)ekkersrijt-1221-1223
Inmiddels het linkje wel, nog 61k resterendquote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:32 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Ik vind het wel een plausibel verhaal. Iets zieligs heeft het wel, dat schuldeisers uit een pand moeten worden afgelost. Je gunt die mensen op pensioenleeftijd een schuldenvrij pand met wat vermogen. Enfin, ik wil ze graag helpen. Heb zelf nog geen linkje......
Ja, ik weet dat je in de website de updates kunt zien. Ik kijk daar echter niet zo regelmatig in 🫣.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 18:07 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Inloggen bij gve en dan kijken bij "mijn updates" of iets in die termen.
Ik vind dat rentedepot bij GVE niet echt een voordeel. Ik heb het idee dat juist daardoor pas bij de derde keer dat de betaling gemist wordt er actie richting de leningnemer wordt ondernomen. Tot die tijd alleen het vriendelijke verzoek om het depot aan te vullen. Terwijl juist de eerste drie maanden essentieel zijn om actie te ondernemen, de oorzaak van niet betalen in kaart te brengen en te zorgen dat er een oplossing komt.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 03:43 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat je in de website de updates kunt zien. Ik kijk daar echter niet zo regelmatig in 🫣.
Eigenlijk had ik verwacht dat dit soort updates (ook) in e-mail aangekondigd worden.
Zal dit weer wat regelmatiger gaan doen.
Correct, je mag kiezen wat je het beste uitkomt, het forfaitaire of het werkelijke rendement, dat laatste moet je dan aantonen en alleen in dat geval is de peildatum niet relevant omdat je het gehele vermogen moet meenemen ongeacht de verdeling over de bestanddelen. Als mijn rendement hoger blijkt dan het forfait ben ik niet ontevreden en heb dan niet zo'n probleem met ongunstige peildata..quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:20 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Alleen als jij om de een of andere reden al zou weten dat je werkelijke rendement over je gehele vermogen in het betreffende jaar lager gaat zijn dan het forfaitaire rendement (waarmee gerekend zal blijven worden tot het moment dat een nieuw stelsel op basis van werkelijk rendement daarwerkelijk wordt ingevoerd).
Als je dat niet weet, dan blijft de peildatum voorlopig even relevant (of irrelevant!) als in de afgelopen jaren.
Hatseflats en vol, er was vanmorgen inderdaad iemand die nog 'een tonnetje" had liggen en heeft deelgenomen zag ik tussen de laatste investeringen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 21:00 schreef obligataire het volgende:
[..]
Voor een kleine (normale) inleg m.i. niet interessant, heb je toevallig nog een tonnetje liggen wat staat te verpieteren bij de Rabobank, dan is het de moeite. Kort depositootje. 2,8 Miljoen euro aan investeerders denkt er al zo over
Dan is het echt moeite waard, stop je er 500 euro in dan heb je een paar waterijsjes als de bouwvakkers goed doorwerken.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 09:55 schreef Ricky86 het volgende:
[..]
Hatseflats en vol, er was vanmorgen inderdaad iemand die nog 'een tonnetje" had liggen en heeft deelgenomen zag ik tussen de laatste investeringen.
Die meneer/mevrouw is misschien wel miljonair en denkt nu dat ze weer een keertje kunnen tanken als de bouwvakkers een beetje doorwerken.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 11:08 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dan is het echt moeite waard, stop je er 500 euro in dan heb je een paar waterijsjes als de bouwvakkers goed doorwerken.![]()
Vanmorgen bij de winkels op Ekkersrijt ff doorgereden onder de snelweg naar 1219-1223. Staat al een groot complex dat gebouwd wordt door Bincx. Men is best wel ver en de afbouw kan zeker medio 2025 ready zijn. Het oude truckpand / vestiging van de fam Vijfeijkens heeft hiervoor plaats moeten maken. De nw huurder is Alliance Automotive Partspoint (zie de website v wordlinvestments.nl . Wel is de trucktoko nu naar de kanaaldijk zuid 1C gegaan het project van CCF 43395. De locatie daar gezien hebbende (ouwe gedateerde meuk) lijkt me dat ook een upcoming ontwikkellocatie. Laat me depositootje wel staanquote:Op donderdag 17 oktober 2024 11:32 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Die meneer/mevrouw is misschien wel miljonair en denkt nu dat ze weer een keertje kunnen tanken als de bouwvakkers een beetje doorwerken.
Super.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 12:33 schreef iprhba0 het volgende:
Op Max een aflossing in de wallet van #639586 (Higher Barrowfield Ltd).
90% is teruggekomen.
Heeft hij nou 195k of 159k nodig?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 12:58 schreef Jaco078 het volgende:
Los van de solvabiliteit, word ik vrolijk hiervan:
https://www.collincrowdfund.nl/apeldoorn-hifi-b-v/
Eenvoudige bedrijfsstructuur, helder verhaal, goede zekerheden.
Zoals gevraagd 195 toch?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 13:48 schreef quepos het volgende:
[..]
Heeft hij nou 195k of 159k nodig?
Zo kijkt iedereen er weer op zijn eigen manier naar.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 09:12 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Correct, je mag kiezen wat je het beste uitkomt, het forfaitaire of het werkelijke rendement, dat laatste moet je dan aantonen en alleen in dat geval is de peildatum niet relevant omdat je het gehele vermogen moet meenemen ongeacht de verdeling over de bestanddelen. Als mijn rendement hoger blijkt dan het forfait ben ik niet ontevreden en heb dan niet zo'n probleem met ongunstige peildata..
Klopt pitch te snel doorgelezen.quote:
Ik moet er nog 12. Laatste maanden is de lijst gelukkig wel wat korter geworden. Helaas niet met de uitkomst die we vooraf gepland hadden.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 13:21 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Super.
Ik mis nog:
Investering in lening 883213 - Karben, 61184, Germany - Part 2
Investering in lening 835004 - Rochdale, OL16 5LP, United Kingdom
Investering in lening 757466 - Cheadle, Greater Manchester, SK8 4PD, United Kingdom
Investering in lening 744839 - Newport, NP19 8EN, United Kingdom
Investering in lening 746753 - Manchester, M30 8AE, United Kingdom
Investering in lening 731022 - Cheadle, Greater Manchester, SK8 4PD, United Kingdom
Investering in lening 656559 - Burnley, BB11 3HG, United Kingdom, 3 Bed HMO
Investering in lening 670579 - Heaton Chapel Stockport SK4 5BU United Kingdom
Investering in lening 656565 - 4 Bed HMO Bulcock Street Burnley
Investering in lening 658959 - 133 Redearth Road Darwen BB3 2AR United Kingdom
Investering in lening 656551 - Darwen BB3 3AG United Kingdom
Investering in lening 639586 - Eccleston, Merseyside, Saint Helens, WA10 5LD, United Kingdom
Investering in lening 627576 - Heifeskamp 2-4, Mülheim an der Ruhr, Germany
658959: Die is volgens mij (deels) betaald op 4 juni, ca. 40% van de hoofdsom, geen rente, de manier waarop en de reactie nav vragen die ik had bestaat alleen uit onwaarheden c.q. onvolledige waarheid.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 13:21 schreef Jaco078 het volgende:
Ik mis nog:
...
Investering in lening 658959 - 133 Redearth Road Darwen BB3 2AR United Kingdom
...
Investering in lening 627576 - Heifeskamp 2-4, Mülheim an der Ruhr, Germany
Bij deze linkjequote:Op donderdag 17 oktober 2024 12:58 schreef Jaco078 het volgende:
Los van de solvabiliteit, word ik vrolijk hiervan:
https://www.collincrowdfund.nl/apeldoorn-hifi-b-v/
Niet veelbelovendquote:Op donderdag 17 oktober 2024 14:18 schreef Slingervinger het volgende:
Ontwikkelproject Landgraaf bij Collin https://www.collincrowdfund.nl/dhr-j-w-wolters/
¤ 960.000 | 9,0 % rente | 15 maanden. Heeft iemand een linkje?
zekerheden wel aardig inderdaad. Cashflow vind ik wel aan de krappe kant.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 12:58 schreef Jaco078 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |