abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215275571
Bij Waardevoorjegeld is vanavond een maatschappelijk project opengegaan met een rente van 7,25%, 60 maanden en een beperkte hypotheekdekking.
https://waardevoorjegeld.nl/investeren/print-plezier
pi_215275709
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 20:43 schreef nostra het volgende:

[..]
Je hebt accountants en accountants. Gewoon een ouderwetse eenpitter die daar een prima, maar niet meer dan dat, boterham mee verdiende. Kk vermoed nog met multomappen in de kast en de slager op de hoek als klant. En ook daar wordt dan het hele AFM toezicht overheen gegooid, tja.
Klopt. Dat roept dan ook de vraag op, waarom hij niet de AA-titel aan de wilgen hangt en gewoon als administratiekantoor verder gaat. Die titel heeft hij alleen nodig om grote BV's van een goedkeurende verklaring te voorzien. En die heeft hij waarschijnlijk niet in portefeuille. Kleinere BV's en eenmanszaken en VOF'jes kan hij kan gewoon blijven doen, daar heb je geen enkele titel voor nodig. Het zal zijn trots wel zijn. Maar ik ken accountants die helemaal klaar zijn met het verplichte lijstjes maken & de klanten het leven zuur maken.
Pecunia non olet
pi_215275716
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 20:52 schreef zeeland6 het volgende:
HCN
Fat Phill's Delft
automatische investeerders krijgen 50%

https://horecacrowdfunding.nl/projects/fat-phills-delft-69mnjglk
Hoewel ik HCN hoog heb zitten, sla ik dit project over. De vestiging uit Zoetermeer was ook gecrowdfund (via CCF), maar vroegtijdig afgelost vanwege sluiting van de zaak. https://indebuurt.nl/zoet(...)ief-gesloten~287610/

Een andere burgertent, gefund via HCN, werd begin dit jaar failliet verklaard.
https://horecacrowdfundin(...)-amersfoort-1ep1ddp3
https://www.faillissement(...)t/1790226/ahmad.aspx

Andere ondernemers, andere steden, dus wellicht heeft het niets met elkaar te maken, maar dan ga ik toch liever voor Tubbergse chinees.
pi_215275856
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 20:59 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
In dat laatste zit 'm voor mij nu juist de crux. De traditionele Chinese restaurants zijn totaal niet meer in trek bij horecagangers. De uitbaters moeten daarom noodgedwongen vaak stoppen met hun nering. Ik ken hier in de regio zo al een stuk of 5-6 panden die leeg staan en inmiddels aardig zijn verpauperd.
Aan de werkethiek van de betreffende eigenaren ligt het doorgaans niet.
Ik hoop uiteraard van ganser harte dat deze mevrouw nog lang succesvol zal blijven met haar restaurant.
De Chinese restaurants zijn idd niet meer zo dominant aanwezig als vroeger, ieder dorp had er wel een, nu is er veel meer concurrentie. Maar voor Chinezen die met een meer eigentijdse formule werken is er nog steeds plaats. Misschien is er ook wel verschil tussen (met name) de Randstad en een plaats als Tubbergen in het oosten, waar de keuze minder groot is en de mensen wellicht ook wat loyaler aan hun middenstand.
Pecunia non olet
pi_215276612
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Daar hebben we weer een mailtje van Bas. Had dit niet verwacht met zo een kleine lening.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb 'm destijds meegenomen ivm de kleine lening, nog kleiner dan het eigen vermogen van de zaak. Toch achterstanden nu. Moet bij zo'n klein bedrag toch goedkomen dunkt me.
pi_215277721
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:44 schreef obligataire het volgende:

[..]
De Chinese restaurants zijn idd niet meer zo dominant aanwezig als vroeger, ieder dorp had er wel een, nu is er veel meer concurrentie. Maar voor Chinezen die met een meer eigentijdse formule werken is er nog steeds plaats. Misschien is er ook wel verschil tussen (met name) de Randstad en een plaats als Tubbergen in het oosten, waar de keuze minder groot is en de mensen wellicht ook wat loyaler aan hun middenstand.
Inderdaad, de Chinees hier een dorp verder heeft zich een tweetal jaren geleden vernieuwd, weg van de jaren 80 cliche-inrichting en het is er weer even druk als vanouds.
pi_215277750
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 17:08 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Chinees via Collin met een 1e hypotheek op het bedrijfspand:

Kota Radja
¤ 285.000 | 9,0 % rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/kota-radja/

De eerste indruk van het project is wel positief maar de reviews zijn maar matig...
Wat ik mis en dat vind ik jammer in de vergelijking wat ze nu aan huur betaald. Dan kan er beter een inschatting worden gemaakt van de lasten na aankoop. Verder vraag ik me af of in de prognose van 2024 al rekening is gehouden met de nieuwe lasten.
Het pand aanzich vind ik er overigens netjes uitzien.
pi_215277829
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 08:52 schreef Faraday01 het volgende:
Gisteren een aflossing van KoM ontvangen, dat moet obv het bedrag bijna wel een termijn van de Belhamels zijn. Ik kan op de website verder niets vinden. 14 maanden loonbeslag voor 1 termijn, dit gaat tot ver na mijn pensioen duren _O-
Met deze ondernemer heb ik totaal geen medelijden meer, mevrouw mag wat mij betreft nog jaren op de blaren zitten :r
Het was inderdaad een termijn van Belhamels.

Uitbetaling #10. Met dit tempo zit ik al in begeleid wonen of zo, voordat de laatste komt :D
Maar ja. Blijkbaar gebeurt er achter de schermen toch nog steeds wat.
Pecunia non olet
pi_215277915
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:30 schreef obligataire het volgende:

[..]
Klopt. Dat roept dan ook de vraag op, waarom hij niet de AA-titel aan de wilgen hangt en gewoon als administratiekantoor verder gaat. Die titel heeft hij alleen nodig om grote BV's van een goedkeurende verklaring te voorzien. En die heeft hij waarschijnlijk niet in portefeuille. Kleinere BV's en eenmanszaken en VOF'jes kan hij kan gewoon blijven doen, daar heb je geen enkele titel voor nodig. Het zal zijn trots wel zijn. Maar ik ken accountants die helemaal klaar zijn met het verplichte lijstjes maken & de klanten het leven zuur maken.
Als voormalig bijna AA (uit moeten stappen wegens ziekte): Goedkeurende verklaringen krijg je van een RA, niet van een AA. Wel wil een bank vaak genoeg een verklaring van een AA zien over de boekhouding voor ze een lening afgeven. Ja, ook bij de bakker om de hoek of dat kleine transportbedrijf met 4 vrachtwagens. Die titel heeft dus zeker meerwaarde voor zijn klanten en trekt ook extra eenmalige opdrachten aan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215278013
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 20:59 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
In dat laatste zit 'm voor mij nu juist de crux. De traditionele Chinese restaurants zijn totaal niet meer in trek bij horecagangers. De uitbaters moeten daarom noodgedwongen vaak stoppen met hun nering. Ik ken hier in de regio zo al een stuk of 5-6 panden die leeg staan en inmiddels aardig zijn verpauperd.
Aan de werkethiek van de betreffende eigenaren ligt het doorgaans niet.
Ik hoop uiteraard van ganser harte dat deze mevrouw nog lang succesvol zal blijven met haar restaurant.
De traditionele restaurants die hier in de regio (Den Haag) stoppen doen dat eigenlijk maar om 1 ding: Er zijn geen opvolgers beschikbaar.

De nieuwe generatie werkt liever in andere sectoren
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_215278133
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 23:35 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Heb 'm destijds meegenomen ivm de kleine lening, nog kleiner dan het eigen vermogen van de zaak. Toch achterstanden nu. Moet bij zo'n klein bedrag toch goedkomen dunkt me.
Dat lijkt me ook. We gaan het zien.
pi_215278414
Vaart maken, loopt al redelijk vol.

LInkje accountant

https://www.collincrowdfu(...)8559751eb65c0abb957f
pi_215278437
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:22 schreef Hanca het volgende:
Als voormalig bijna AA (uit moeten stappen wegens ziekte): Goedkeurende verklaringen krijg je van een RA, niet van een AA.
Een AA kan gewoon goedkeurende verklaringen afgeven hoor (behoudens OOB's), het is alleen zelden zo dat hij dat ook doet.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_215278449
quote:
12s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:33 schreef nostra het volgende:

[..]
Een AA kan gewoon goedkeurende verklaringen afgeven hoor (behoudens OOB's), het is alleen zelden zo dat hij dat ook doet.
Dat weet ik wel, maar dat gaat allemaal wat ver voor dit topic, het ging me om het punt dat een AA titel ook als je alleen maar kleine klanten hebt zeker meerwaarde heeft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215278482
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:35 schreef Hanca het volgende:
Dat weet ik wel, maar dat gaat allemaal wat ver voor dit topic, het ging me om het punt dat een AA titel ook als je alleen maar kleine klanten hebt zeker meerwaarde heeft.
Ja, da's zeker waar. We hebben ook die golf NOW-verklaringen gehad, die mochten ze volgens mij ook gewoon tekenen, verschrikkelijk werk, maar wel makkelijk geld want verplicht. Het nadeel is alleen dat je met die titel dus ook aan het hele toezichtcircus, ondanks dat je geen of misschien een sporadische controleverklaring afgeeft. En eigenlijk kán je daar in je eentje niet meer aan voldoen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_215278492

[ Bericht 100% gewijzigd door quepos op 16-10-2024 10:56:00 (Dubbel) ]
pi_215278532
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, da's zeker waar. We hebben ook die golf NOW-verklaringen gehad, die mochten ze volgens mij ook gewoon tekenen, verschrikkelijk werk, maar wel makkelijk geld want verplicht. Het nadeel is alleen dat je met die titel dus ook aan het hele toezichtcircus, ondanks dat je geen of misschien een sporadische controleverklaring afgeeft. En eigenlijk kán je daar in je eentje niet meer aan voldoen.
Incidentele opdrachten kunnen ze ook uitbesteden. Meestal hebben administratiekantoren wel een relatie mét AA-titel bij wie ze het kunnen onderbrengen. Het is gewoon een afweging. Er valt een boel ellende weg als je de titel inlevert, al zijn er organisaties van administratiekantoren die inmiddels ook pittige eisen stellen.
Pecunia non olet
pi_215278556
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:29 schreef Jaco078 het volgende:
Vaart maken, loopt al redelijk vol.

LInkje accountant

https://www.collincrowdfu(...)8559751eb65c0abb957f
Toch opvallend, heb ook even naar zijn website gekeken. Het laatste nieuws is uit 2020. Ik laat hem even lopen.
pi_215278605
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:47 schreef boertje2024 het volgende:

[..]
Toch opvallend, heb ook even naar zijn website gekeken. Het laatste nieuws is uit 2020. Ik laat hem even lopen.
Is voor mij geen showstopper, zie je voor ZZP'ers vaak dat ze hun website enkel gebruiken om hun contactdetails publiekelijk te maken.
pi_215279327
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap niet dat deze stemming positief wordt voorgelegd, er "verdampt" ruim 300k aan overwaarde.. Ik had op zn minst verwacht dat er dan een deel of volledige inlossing zou komen, ik investeer niet voor niets specifiek met dit pand als onderpand.
Nu ben ik aan de goden (stemming) overgeleverd of ik een ander onderpand in mn mik krijg, mooi verhaal!
pi_215279606
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 12:11 schreef impact9 het volgende:
SPOILER
Ik snap niet dat deze stemming positief wordt voorgelegd, er "verdampt" ruim 300k aan overwaarde.. Ik had op zn minst verwacht dat er dan een deel of volledige inlossing zou komen, ik investeer niet voor niets specifiek met dit pand als onderpand.
Nu ben ik aan de goden (stemming) overgeleverd of ik een ander onderpand in mn mik krijg, mooi verhaal!
Dit moeten we toch niet willen. Ltv opeens boven de 100% op basis van aankoopbedrag
https://www.funda.nl/detail/42297499

Laat ze maar herfinancieren.
pi_215279952
Precies dat, er verdampt gewoon gigantisch veel overwaarde.
Vandaar mijn verontwaardiging: "we leggen dit voorstel met positief advies voor"

Tevens incourant(er) onderpand: heeft 10 maanden te koop gestaan

En dit courante kanon wat binnen luttele weken weg is van de markt verdwijnt uit de zekerheden:
https://www.funda.nl/deta(...)aterhoen-4/43667057/

Dat gaat er bij mij echt niet in (1.5mio waarde vs 717k openstaand -> 925k waarde(waars minder) vs 850k openstaand)
pi_215279972
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 12:11 schreef impact9 het volgende:
SPOILER
Dit lijkt me inderdaad geen gelijkwaardig alternatief, had ook een deelaflossing verwacht in dit geval. Ook tegen gestemd.
pi_215280331
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 13:08 schreef impact9 het volgende:
Precies dat, er verdampt gewoon gigantisch veel overwaarde.
Vandaar mijn verontwaardiging: "we leggen dit voorstel met positief advies voor"

Tevens incourant(er) onderpand: heeft 10 maanden te koop gestaan

En dit courante kanon wat binnen luttele weken weg is van de markt verdwijnt uit de zekerheden:
https://www.funda.nl/deta(...)aterhoen-4/43667057/

Dat gaat er bij mij echt niet in (1.5mio waarde vs 717k openstaand -> 925k waarde(waars minder) vs 850k openstaand)
Wat de vraag oplevert: waar blijft al dat geld. Er moet toch ergens een paar ton aan winst geparkeerd staan, nadat alle notariële transacties zijn uitgevoerd.
Pecunia non olet
pi_215280342
gve update

Termijn 14 is niet regulier voldaan. Termijn 14 wordt vanuit het depot aan u uitbetaald. De geldnemer is verzocht om het depot aan te zuiveren.
14-10-2024
Project: Overname IP-camera.nl (27075)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')