Tnx! Basis meegenomen. Ze zet meer dan voldoende handtekeningen zullen we maar zeggen. En ze heeft een florerend bedrijfje met toekomstperspectief want anders begon ze niet aan die nieuwbouw.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:34 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje kermis exploitant
https://www.collincrowdfu(...)0d582aea1a443948346d
De eerste legt gelijk 90k in. Zo gaat het hard.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:34 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje kermis exploitant
Ik zit er zelf niet in maar vond hem destijds erg ambitieus (te?) en met een rentelast van 49K per jaar moet er ook niet al te veel mis gaan....quote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Hazelarij is gewoon een kwestie van pech op pech.
Linkjequote:Op donderdag 10 oktober 2024 12:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe kleine Collin. https://www.collincrowdfund.nl/van-geldere-visual-contact-v-o-f/
Ik wil hier wel basis aan mee doen op basis van zekerheden. Linkje is welkom.
En er ging helaas heel veel mis aangezien de beste man is overleden...quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:55 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik zit er zelf niet in maar vond hem destijds erg ambitieus (te?) en met een rentelast van 49K per jaar moet er ook niet al te veel mis gaan....
Ach men bracht zelf ongeveer 300kquote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:55 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik zit er zelf niet in maar vond hem destijds erg ambitieus (te?) en met een rentelast van 49K per jaar moet er ook niet al te veel mis gaan....
Dat is inderdaad zeer triest allemaal. En jong overleden......quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ach men bracht zelf ongeveer 300k
+ ambitie en 2 goede weliswaar gehandicapte jonge arbeids krachten mee. Tja als dan de drijvende kracht plotseling ovelijd dan is dat zeer onvoorziene pech.
Dat er nu weer een vermoeden van vervuiling in de grond is, is dubbele pech.
Corbelo 857424 is ook afgelost met verlies van circa 45%quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:06 schreef Red_arrow het volgende:
"goed" nieuws, Corbelo 716993 is bij mij afgelost, wel een flink verlies (+/-65%), maar beter iets dan niets zullen we maar zeggen.
Bedankt voor het op de hoogte houden.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:06 schreef Red_arrow het volgende:
"goed" nieuws, Corbelo 716993 is bij mij afgelost, wel een flink verlies (+/-65%), maar beter iets dan niets zullen we maar zeggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik log regelmatig even in om te kijken of er weer wat is afgewerkt en meestal kijk ik dan gelijk op die wix site voor updates.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:48 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ook heel bijzonder dat er naar mij toe geen enkele communicatie is vanuit MAX.
Ontvangen jullie nog wel eens een mail of kijken jullie af en toe of er wat geld is binnengekomen?
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:52 schreef Red_arrow het volgende:
Voor updates voor Max moet je inloggen op een andere site:
https://projectmanagement199.wixstudio.io/site
Voor Omni is de status als volgt:Dank voor de updateSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat zal ook een mooie opbrengst worden.
Het blijft toch raar dat MAX geeneens een mail kan sturen als een project is afgewikkeld.
Ik log ook heel af en toe wel eens in om te kijken of er al iets binnen is. Meestal als er hier weer wat over geschreven is denk ik, o ja, maar weer eens kijken.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:58 schreef Red_arrow het volgende:
[..]
Ik log regelmatig even in om te kijken of er weer wat is afgewerkt en meestal kijk ik dan gelijk op die wix site voor updates.
Ik heb reacties van Collin, al blijft het enigszins vaag.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 01:48 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het was verkocht voor 500K, volgens een voorgaande update van Pan***dan.
En er was ook nog een spaardeel van 12K las ik ergens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:26 schreef Bieselke het volgende:
Update G*;den *rch D*st*llery, zal wel snel geregeld zijn. En als het niet is, mij ook primaDat rentepercentage, ik heb werkelijk geen idee meer waarom ik hierin heb geïnvesteerd .SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook nietquote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:20 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Dat rentepercentage, ik heb werkelijk geen idee meer waarom ik hierin heb geïnvesteerd .
D&B score: verhoogd risico. Vanwege starter?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:34 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje kermis exploitant
Dank voor het uitgebreid delen. Het lijkt er inderdaad op dat de investeerders wat veel aan de kosten bijdragen en iets te weinig uit de pot toebedeeld krijgen. Ik heb ook niet de detail kennis om dit exact te fileren. Natuurlijk is het wel goed dat er veel navraag is geweest bij Collin. Hopelijk zal men in de toekomst beter op deze zaken letten.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:20 schreef Atlas_ het volgende:
[..]
Ik heb reacties van Collin, al blijft het enigszins vaag.
Er was inderdaad ruim voldoende overwaarde, daar lag het niet aan. Echter:
1. Volgens de "redelijkheid en billijkheid" komen de kosten van de verkoop van het onderpand en bij de Collin-investeerders te liggen. Merkwaardig, want ik zou zeggen dat de partij die in gebreke is, op zou moeten draaien voor deze kosten waar investeerders niet om gevraagd hebben. Kennelijk bestaan er ook andere interpretaties van "redelijk en billijk".
2. Volgens diezelfde "redelijkheid en billijkheid" hebben Collin-investeerders ook een boedelbijdrage geleverd, voor de kosten van de curator. Merkwaardig, want de Collin-investeerders hebben helemaal geen aanspraak gemaakt op de boedel; zij hadden voldoende aan de hypotheek. Omgekeerd hebben bij mijn weten de andere schuldeisers ook geen bijdrage geleverd aan de kosten van de verkoop van het onderpand (dat zou ook krom zijn). Ook hier is "redelijk en billijk" kennelijk ruim interpreteerbaar.
3. En dan waren er ook nog incassokosten die Collin heeft gemaakt
Zoals djtiesto8 aangaf, lijkt het er sterk op dat Collin-investeerders nog wel de 6 maanden boeterente hebben ontvangen en de bijna 8 maanden rente sinds het faillissement mislopen. Kennelijk zijn bovenstaande kosten precies gelijk aan die bijna 8 maanden rente. Dat is wel heel toevallig. Collin gaf hier geen duidelijk antwoord op. Zij noemden die 6 maanden rente reguliere rente, maar dan is het natuurlijk de boete die we mislopen. Ik ga niet nogmaals vragen, maar ik vermoed dat er een en ander is gladgestreken achter de schermen.
Bottom line is dat de hypotheekhouders kosten uit eigen zak hebben betaald en/of dat er boetes zijn kwijtgescholden, ook al heeft het onderpand voldoende waarde.
Ik heb onvoldoende kennis van zaken om in te kunnen schatten of dit nu gebruikelijk is, of dat Collin onze belangen beter had kunnen vertegenwoordigen.
4,9% zou ik nu ook links laten liggen. Maar destijds (maart 2022) kreeg je 0,0% op je spaarrekening. Dat was voor mij de reden mee te doen. Ik schat in dat de rente voor dit project nu twee procentpunt hoger liggen zou liggen (7% nu vs. 4,9% toen), maar de spaarrente is ongeveer ook met hetzelfde aantal procentpunten gestegen. Risico-opslag blijft daarmee gelijk. Dat de rentes zo snel stegen de afgelopen tweeënhalf jaar, dat was moeilijk te voorspellen. Wie weet werkt het komende periode ook andersom: dalende rentes en dan nog projecten hebben lopen tegen de oude, hogere rente.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 19:20 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Dat rentepercentage, ik heb werkelijk geen idee meer waarom ik hierin heb geïnvesteerd .
quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:02 schreef pkaiser het volgende:
GVE 8.5% Ontwikkellocatie Made Fase II
linkjeDank voor delen. Ik ben wat huiverig voor dit soort zorgcomplexen, daar gaat nog wel eens wat mis, denk bv aan de Comfort-projecten, ook bij GvE, en er waren er ook nog bij andere platforms die niet goed afliepenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En na 2 jaar nog steeds geen afwikkeling van die projecten, ze zijn goed bezig daar, bij gve!quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:24 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Dank voor delen. Ik ben wat huiverig voor dit soort zorgcomplexen, daar gaat nog wel eens wat mis, denk bv aan de Comfort-projecten, ook bij GvE, en er waren er ook nog bij andere platforms die niet goed afliepen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |