abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215340447
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 12:56 schreef Horsemen het volgende:
Alle GvE verzamelbetalingen voortaan in de Wallet uitgekeerd:
[..]

Lekker het geld bij een partij als GvE laten staan, net alsof ze een bank zijn. Eigenlijk toch absurd dat dat zomaar kan en mag? Collin doet het ook, dat stond mij ook al tegen maar had geen keuze.

Zorg dan tenminste voor een optie die je aan kan zetten dat het geld gelijk naar je bankrekening gaat. Dan heb je de keuze. Nu loop je nog een mooi stuk extra risico, als GvE omvalt en je bent vergeten de boel uit te laten betalen dan ben je dat ook nog even fijn kwijt óf kan je er jarenlang op wachten voor het uitbetaald wordt.
pi_215340489
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 14:43 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Lekker het geld bij een partij als GvE laten staan, net alsof ze een bank zijn. Eigenlijk toch absurd dat dat zomaar kan en mag? Collin doet het ook, dat stond mij ook al tegen maar had geen keuze.

Zorg dan tenminste voor een optie die je aan kan zetten dat het geld gelijk naar je bankrekening gaat. Dan heb je de keuze. Nu loop je nog een mooi stuk extra risico, als GvE omvalt en je bent vergeten de boel uit te laten betalen dan ben je dat ook nog even fijn kwijt óf kan je er jarenlang op wachten voor het uitbetaald wordt.
Of als je dood gaat en je nabestaanden vergeten dit te melden bij GvE.
pi_215340521
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 12:56 schreef Horsemen het volgende:
Alle GvE verzamelbetalingen voortaan in de Wallet uitgekeerd:
[..]

Heb jij dit per e-mail gehad? Ik heb geen e-mail gehad en zie in de app dit ook nergens staan?
Lijkt me toch info die iedere investeerder zou moeten krijgen?
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_215340648
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 14:54 schreef Essebes het volgende:

[..]
Heb jij dit per e-mail gehad? Ik heb geen e-mail gehad en zie in de app dit ook nergens staan?
Afzender = mailingen@geldvoorelkaar.nl
pi_215340744
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 14:49 schreef KrekelJapie het volgende:
Of als je dood gaat en je nabestaanden vergeten dit te melden bij GvE.
Als die überhaupt al van het bestaan af weten. (Nu kan GVE die data vrij gemakkelijk krijgen, maar de vraag is of ze dat doen)
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_215340749
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 14:54 schreef Essebes het volgende:

[..]
Hier ook gewoon gehad, niet in je spam?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_215340774
Is het niet net zoals bij CCF? Automatische uitbetaling bij 2 maanden onaangeroerd laten van gelden?
pi_215340831
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 15:24 schreef impact9 het volgende:
Is het niet net zoals bij CCF? Automatische uitbetaling bij 2 maanden onaangeroerd laten van gelden?
Ik heb dat weleens bij SiG en GvE nagevraagd. Was niet het geval.
pi_215340860
Ik heb ook nog geen mail gehad van GVE, maar ik heb ook nooit de nieuwe voorwaarden doorlopen of de KYC. Dus wellicht dat ik daarom buiten de mailing val.

Ben wel nieuwsgierig wat er gaat gebeuren met mijn toekomstige terugbetalingen, als ik nog geen wallet heb aangemaakt, maar ook geen actie onderneem.

De informatie staat ook op de website van GVE:
https://www.geldvoorelkaa(...)udere-investeringen/
pi_215340900
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 15:34 schreef djtiesto8 het volgende:
Ik heb ook nog geen mail gehad van GVE, maar ik heb ook nooit de nieuwe voorwaarden doorlopen of de KYC. Dus wellicht dat ik daarom buiten de mailing val.

Ben wel nieuwsgierig wat er gaat gebeuren met mijn toekomstige terugbetalingen, als ik nog geen wallet heb aangemaakt, maar ook geen actie onderneem.

Ok, heb alleen in de App gekeken,

Nee, e-mail zeker niet in de spam. Ga ze morgen eens ff bellen, want dit zint me gewoon niet.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_215340922
quote:

Hier idem niets gehoord. Ik kan me bovendien niet vinden in het feit dat het geld niet automatisch door gestort wordt.
pi_215340935
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 15:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Hier idem niets gehoord. Ik kan me bovendien niet vinden in het feit dat het geld niet automatisch door gestort wordt.
Nee, dat is wel gruwelijk irritant, helemaal als je meerdere platforms hebt. Je krijgt dan nog net wel een mail dat het is bijgeschreven, maar toch.
pi_215340977
quote:

Dat wou ik ooit bij WvjG. Daar werd mij verplicht de KYC door te lopen anders kon ik fluiten naar mijn verdere terugbetalingen.
pi_215341021
Hier ook geen mail van GvE.

Maar dat maakt toch niet uit, alle projecten die ik daar heb lopen zijn naar de klote. Dus valt toch niks meer terug te betalen de komende maanden _O-
pi_215341118
quote:
Nu loop je nog een mooi stuk extra risico, als GvE omvalt en je bent vergeten de boel uit te laten betalen dan ben je dat ook nog even fijn kwijt óf kan je er jarenlang op wachten voor het uitbetaald wordt.
Dat niet, want het geld staat niet bij GvE maar bij de betalingsdienstverlener OPP.
(Overigens ben ik zelf ook geen fan van wallets).
pi_215341316
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 16:05 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Dat niet, want het geld staat niet bij GvE maar bij de betalingsdienstverlener OPP.
(Overigens ben ik zelf ook geen fan van wallets).
Om het nog wat complexer te maken. Ik vind het echt een naar iets allemaal.
pi_215341325
Voor wie in GvE V*stgoed N**de zit een update:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Werkelijk geen idee waarom ik als investeerder geen stem heb kunnen geven en ook geen idee heb wat het voorstel dus is. Echt zo klaar met GvE. Moet maar zien wat er terugkomt dus.
pi_215341431
quote:

[..]

Er staat geen geld bij GVE, er staat geld bij OPP en Klantgelden staan bovendien bij (zover ik weet) alle platforms/vermogensbeheerders los van de organisatie zelf (d.m.v. een stichting Klantgelden)
pi_215341672
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 15:31 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik heb dat weleens bij SiG en GvE nagevraagd. Was niet het geval.
Dat is raar, want bij CCF gaven ze aan dat dat wettelijk verplicht is, omdat ze geen bankvergunning hebben en het niet toegestaan is om langer dan 2 maanden de gelden in bewaring te houden. Kan me niet voorstellen dat SiG of GvE wel een bankvergunning hebben.
pi_215341782
Ik kan weer inloggen bij MAX, helaas is het saldo 0. Had gehoopt op een paar terugbetalingen.
pi_215341973
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 17:09 schreef boertje2024 het volgende:

[..]
Dat is raar, want bij CCF gaven ze aan dat dat wettelijk verplicht is, omdat ze geen bankvergunning hebben en het niet toegestaan is om langer dan 2 maanden de gelden in bewaring te houden. Kan me niet voorstellen dat SiG of GvE wel een bankvergunning hebben.
Ook hier moet je naar OPP kijken en niet naar de platformen. OPP heeft uitgebreide vergunningen als betaaldienst verlener. Of hier het langdurig bewaren van gelden onder vallen is mij niet bekend.
pi_215342193
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 17:22 schreef quepos het volgende:
Ik kan weer inloggen bij MAX, helaas is het saldo 0. Had gehoopt op een paar terugbetalingen.
dat je kan inloggen is al iets, lukt mij nog steeds niet
pi_215342323
Hier ook geen mail van GVE over betalingen naar de wallet, maar wel een nieuwsbrief over (oa) dat je op ze kunt stemmen als beste crowdfundplatform van het jaar.
pi_215342356
Geen mail gehad van GVE over alles in de wallet storten, maar ik vind het zelf een upgrade als ze dan ook in de wallet verder gaan specificeren per lening. Begrijp ook wel waarom ze het doen, scheelt hun een hoop transactiekosten elke maand.

Qua veiligheid heeft OPP een aparte stichting voor derdengelden, dat is dus in theorie veiliger dan CCF. Maar CCF stort het na 2 maanden automatisch terug. Ik laat sowieso geen grote bedragen in die wallets zitten, heb je ook weinig aan.

Dood gaan is inderdaad erg onpraktisch tegenwoordig, omdat alles op je versleutelde devices staat. Je nabestaande komen er moeilijk achter waar je rekeningen hebt, vooral bij partijen zoals GVE, Raisin en DeGiro. De enige manier om hierop voor te bereiden is een lijst maken met partijen waar je zaken hebt lopen incl klantnummers. Mij werd laatst ook gevraagd om dit te doen, misschien maar eens werk van maken!
pi_215342565
Oh trouwens, Collin zegt over gelden:

"Geïnvesteerde en gereserveerde tegoeden vallen niet onder het depositogarantiestelsel, beleggerscompensatieregeling of andere garantieregeling. Het tegoed op uw Collin rekening-courant wordt beheerd door de Stichting van Collin. De voortgang van Collin heeft geen invloed op de opneembaarheid van deze tegoeden."

En hun uitbetalingen komen ook van OPP. Dus is ook wel redelijk goed dichtgetimmerd, wel met een klein restrisico.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')