quote:Op maandag 14 oktober 2024 14:08 schreef zeeland6 het volgende:
HCN achterstandIs vandaag weer betaald.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar nu is er weer een andere project on hold gezet. Dit project was vorige maand ook al een week te laat, maar toen uiteindelijk wel betaald zonder on hold te zijn gezet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede balanstest gedaan dan.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 18:58 schreef KrekelJapie het volgende:
The Impact Group B.V.
¤ 200.000 | 10,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/the-impact-group-b-v/
In 2023 werd een dividenduitkering gedaan voor de renovatie van de woning van de ondernemer, wat heeft geleid tot een behoefte aan werkkapitaal.
Woz eur 1085000.- lijkt me in deze prijsklasse een zeer magere 2e hypotheek waarvan je je moet afvragen of het wat opbrengt als het mis gaat.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 18:58 schreef KrekelJapie het volgende:
The Impact Group B.V.
In 2023 werd een dividenduitkering gedaan voor de renovatie van de woning van de ondernemer, wat heeft geleid tot een behoefte aan werkkapitaal.
N.a.v. de nieuwe Europese vergunning voor crowdfundingsplatformen verplichtte CCF vorig najaar een persoonlijke investeerderstoets. De mijne was geldig tot en met 24 oktober 2024, dus heb hem zojuist weer opnieuw ingevuld. Daardoor is die weer een jaar geldig. Ik gok dat er meer van jullie mee te maken krijgen komende tijd. Dus hierbij de tip hem alvast te vernieuwen, zodat je bij gewilde projecten meteen toe kan slaan.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 15:33 schreef Soulfreak het volgende:
In het overzicht van mijn Collin omgeving zag ik gister een vakje voor de investeerderstoets staan. Die zojuist maar even gedaan ook al,had ik er nog geen mail over ontvangen. De datum van 10 november nadert nu al snel, mag dus hopen dat Collin voor die tijd de nieuwe Europese vergunning heeft,
Woning stond vorig jaar te koop voor ¤1.295.000quote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Woz eur 1085000.- lijkt me in deze prijsklasse een zeer magere 2e hypotheek waarvan je je moet afvragen of het wat opbrengt als het mis gaat.
Zoveel rode vlaggen...de kerel is zo te zien bijna failliet en geeft niet eens hypothecaire zekerheid af. Heeft zich al ingedekt voor het naderende faillissement. Misschien zelfs frauduleus dat dividend...quote:Op donderdag 17 oktober 2024 18:58 schreef KrekelJapie het volgende:
The Impact Group B.V.
Toen zaten er nog 3 huurders in. Misschien zijn die er nu uit voor dat tonnetje.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:04 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Daar heeft iemand al een tonnetje aan verdiend zo te zien, want dhr. Ye koopt het voor 350k.
https://www.fundainbusine(...)915612-heerenweg-58/
Lijkt me wel een aardig projectje om basis mee te nemen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:47 schreef KrekelJapie het volgende:
De Smaak van Schoonhoven
¤ 60.000 | 9,0 % rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/de-smaak-van-schoonhoven/
2e hypotheek woonhuis ouders
Is er al een linkje beschikbaar?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:19 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Toen zaten er nog 3 huurders in. Misschien zijn die er nu uit voor dat tonnetje.
Zier er wel goed uit, toch geeft Collin de BV verhoogd risico. Het project van Mr Ye heeft vooralsnog mijn voorkeurquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 00:27 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Collin, 1e hyp
Looptijd Max 12 maanden, rente 9%. LTV bij aanvang bedraagt 84% icm een borgtocht van 650k die materieel van aard is.
Fijn weekend!
https://www.collincrowdfu(...)6e4fcca7d616485b0efd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat de woning de status 'onder bod' heeft op Funda, is inmiddels al 3 weken het geval. Als er nu nog steeds geen voorlopig koopcontract is getekend, dan wordt dit 'opvallend'.
Het feit dat meneer kennelijk z'n telefoon niet meer opneemt als Collin belt, geeft het de status 'verdacht'.
Als de daadwerkelijke status inderdaad is zoals op Funda vermeldt, dan zou hij Collin toch gewoon te woord staan en kunnen zeggen dat er idd vertraging is, maar dat de eindstreep in zicht is.
Het zal toch niet zo zijn dat de potentiële koper een 'compaan' is van de verkoper? Dan krijg je wat bij Max CF ook steevast gebeurde; 'Er is een koper!'
Maar die koper verdwijnt uit beeld als sneeuw voor de zon, zodra er door hem een bindende handeling verricht moet worden....
Het zal in de loop van volgende week wel duidelijk gaan worden, denk ik. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat makelaar nog langer geduld zal hebben.
Hopelijk blijkt bovenstaande complottheorie slechts een verzinsel van mij, Suspicious Mind
[ Bericht 0% gewijzigd door InVestEerder op 19-10-2024 11:25:49 ]
Als dit idd het geval zou zijn geweest, dan werd er niet over de volle 350k overdrachtsbelasting gerekend,quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:19 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Toen zaten er nog 3 huurders in. Misschien zijn die er nu uit voor dat tonnetje.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 10:35 schreef InVestEerder het volgende:
Ik vind het bericht helemaal vreemd, je accepteert toch niet dat je maandenlang zo afgescheept wordt door een leningnemer. Je hebt hem in gebreke gesteld en verder doe je niets , ik zou doorpakken en betaling met een schadevergoeding eisen bij de rechter en vervolgens mogelijk beslag laten leggen. Dan moet hij zich wel verantwoorden en zal hij de telefoon ook wel weer opnemen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat de woning de status 'onder bod' heeft op Funda, is inmiddels al 3 weken het geval. Als er nu nog steeds geen voorlopig koopcontract is getekend, dan wordt dit 'opvallend'.
Het feit dat meneer kennelijk z'n telefoon niet meer opneemt als Collin belt, geeft het de status 'verdacht'.
Als de daadwerkelijke status inderdaad is zoals op Funda vermeldt, dan zou hij Collin toch gewoon te woord staan en kunnen zeggen dat er idd vertraging is, maar dat de eindstreep in zicht is.
Het zal toch niet zo zijn dat de potentiële koper een 'compaan' is van de verkoper? Dan krijg je wat bij Max CF ook steevast gebeurde; 'Er is een koper!'
Maar die koper verdwijnt uit beeld als sneeuw voor de zon, zodra er door hem een bindende handeling verricht moet worden....
Het zal in de loop van volgende week wel duidelijk gaan worden, denk ik. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat makelaar nog langer geduld zal hebben.
Hopelijk blijkt bovenstaande complottheorie slechts een verzinsel van mij, Suspicious Mind
[ Bericht 0% gewijzigd door Faraday01 op 19-10-2024 12:10:52 ]
scherp gezien verdacht inderdaadquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 10:41 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Als dit idd het geval zou zijn geweest, dan werd er niet over de volle 350k overdrachtsbelasting gerekend,
'Bij twijfel niet inhalen', denk ik dan maar.
loopt nog niet erg hard, 3% pasquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 00:27 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje Collin, 1e hyp
Looptijd Max 12 maanden, rente 9%. LTV bij aanvang bedraagt 84% icm een borgtocht van 650k die materieel van aard is.
Fijn weekend!
https://www.collincrowdfu(...)6e4fcca7d616485b0efd
Klopt, link is nergens gedeeld verder.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:11 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
loopt nog niet erg hard, 3% pas
Ik ben hier niet heel goed in thuis, maar waarom zou hij überhaupt overdrachtsbelasting moeten betalen als hij het van de eerste koper (gekocht in juni vlgs funda) overneemt?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 10:41 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Als dit idd het geval zou zijn geweest, dan werd er niet over de volle 350k overdrachtsbelasting gerekend,
'Bij twijfel niet inhalen', denk ik dan maar.
Vaak is in dat soort situaties in het (opvolgende) koopcontract vastgelegd dat het belastingvoordeel (= de korting op af te dragen overdrachtsbelasting wegens aftrek vanwege verkoop binnen 6 maanden na koop) moet worden uitgekeerd aan verkopers. Dus als verkopers het voor 250k hebben gekocht en daar overdrachtsbelasting over hebben afgedragen, draagt nieuwe koper overdrachtsbelasting af over 350 minus de reeds betaalde overdrachtbelastign over de 250k en zal waarschijnlijk contractueel die korting weer moeten afdragen aan de verkopers. Dat komt op zich vaker voor, neemt niet weg dat hier (3x?) iemand in korte tijd een leuk rendement heeft gemaakt zonder het risico van verbouwen etc.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:57 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Ik ben hier niet heel goed in thuis, maar waarom zou hij überhaupt overdrachtsbelasting moeten betalen als hij het van de eerste koper (gekocht in juni vlgs funda) overneemt?
https://www.belastingdien(...)aan%20hem%20vergoedt.
Edit: het pand is zelfs pas in september getransporteerd, volgens het kadaster verkocht voor 225k:
https://www.mediafire.com(...)11189663548.pdf/file
Ik denk dat ik deze even oversla.
Snap ik wel, je financiert meer dan 100% LTV t.o.v. aankoop en de privé borgstelling is niet gesecuriseerd middels hypotheek.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:11 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
loopt nog niet erg hard, 3% pas
Dit bericht staat op hun update-site:quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:42 schreef Defer4 het volgende:
Ligt dat aan mij, maar ik kan niet meer inloggen bij mcf?
Hebben ze de boel verplaatst?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:01 schreef delcielo het volgende:
[..]
Dit bericht staat op hun update-site:Dank voor posten, link werkt nog steeds niet, mailadres onbereikbaar (wordt geweigerd)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:01 schreef delcielo het volgende:
[..]
Dit bericht staat op hun update-site:Wat een fuckfest die lui.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
Dank voor de info (www.maxcrowdfund.nl werkt deels met door verwijzing naar www.maxcrowdfund.com).quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:01 schreef delcielo het volgende:
Door deze verandering in DNS kan het tot 48 uur duren totdat zoekmachines het nieuwe webadres hebben gevonden, de webpagina zal dan weer gewoon werken.
eens, toch in no-time vol vanochtendquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:57 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Ik ben hier niet heel goed in thuis, maar waarom zou hij überhaupt overdrachtsbelasting moeten betalen als hij het van de eerste koper (gekocht in juni vlgs funda) overneemt?
https://www.belastingdien(...)aan%20hem%20vergoedt.
Edit: het pand is zelfs pas in september getransporteerd, volgens het kadaster verkocht voor 225k:
https://www.mediafire.com(...)11189663548.pdf/file
Ik denk dat ik deze even oversla.
correct, dan kom je op de inlogpagina die nog steeds niet werktquote:Op maandag 21 oktober 2024 10:57 schreef tnhb het volgende:
[..]
Dank voor de info (www.maxcrowdfund.nl werkt deels met door verwijzing naar www.maxcrowdfund.com).
Mooie plek: https://maps.app.goo.gl/an4PnvDrkh3sg7Y59quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:12 schreef djtiesto8 het volgende:
CCF - Ged*m Bouw B.V.
¤ 630.000 | 8,0 % rente | 36 maanden
Investeringslink:
https://www.collincrowdfu(...)0571176463f8f129eb1d
Ja, ik was ook te laat had ook nierop een 16.00uur project gerekend. Afijn komt wel weer wat anders.quote:Op maandag 21 oktober 2024 16:04 schreef obligataire het volgende:
Schoonhoven zit al vol, was een leuk projectje.
Used Products laat ik lopen, nogal een marginaal bedrijfje. Behalve de hypothecaire dekking weinig reden om er aan mee te doen m.i., of je moet van verliesfinanciering houden![]()
Je had de probleemprojecten al lang af kunnen schrijven maar wachten tot je wat terugkrijgt zodat je weet hoe groot de schade feitelijk is lijkt wat jij gedaan hebt. Wellicht zijn er meer die dat zo aangepakt hebben. Is wel wat voor te zeggen, als je hebt afgeschreven en je krijgt later toch wat terug moet je dat weer corrigeren.quote:Op maandag 21 oktober 2024 23:18 schreef Gustaf86 het volgende:
Is het iemand hier gelukt om zich te registreren bij die projectmanagement site van Max? Ik ben nu 8 captcha's te hebben aangeklikt er maar mee opgehouden...
Dit was voor mij best een duur grapje. Ik heb het verlies nog niet afgetrokken van de IB, dat kan toch nog?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Linkje C*Y Holdingquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 10:55 schreef Slingervinger het volgende:
Transformatieproject Amsterdam bij Collin 15 mnd 8,5% https://www.collincrowdfund.nl/cay-holding-b-v/
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:42 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje TMT B*heerOoit financiering via gve gehad: https://www.geldvoorelkaa(...)pstra-cycling-world/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:42 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje TMT B*heerHeb hier in 2019 in geinvesteerd via GVE, destijds wilden ze het pand kopen. Was een looptijd van 60 maanden door verkoop van eigen woning, hebben ze deze destijds in 2 jaar afgelost. Ging prima. Had wel verwacht weer via GvE, maar nu dus CCSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Wij willen u graag informeren over een wijziging in de manier waarop verzamelbetalingen worden uitgekeerd. Deze wijziging is van toepassing op uw investeringen die u vóór april 2023 heeft gedaan en is in lijn met de European Payment Services Regulation (ECSPR). Het doel is om de efficiëntie en het overzicht van uw portefeuille te verbeteren.
Wat betekent dit voor u?
Binnenkort zullen alle verzamelbetalingen van uw investeringen in projecten van vóór april 2023 rechtstreeks naar uw Wallet worden overgemaakt. Op dit moment ontvangt u deze betalingen nog rechtstreekst op uw gekoppelde bankrekening. Met deze aanpassing worden al uw transacties, zoals rente- en aflossingsbetalingen, gecentraliseerd in uw Wallet. De frequentie van deze te ontvangen verzamelbetalingen blijft ongewijzigd.
Meer controle en overzicht
Door alle verzamelbetalingen in uw Wallet te ontvangen, kunt u eenvoudig, en op één plek al uw transacties volgen en beheren. Desgewenst kunt u vanuit uw wallet direct een nieuwe investering plaatsen of de gelden uitkeren naar uw gekoppelde bankrekening. Deze aanpassing geeft u meer controle en overzicht binnen uw portefeuille bij Geldvoorelkaar.nl.
Precies, de naam van deze fietsenboer kwam me ook al bekend voor. In 2009 aangegaan en in 2021 met 10 extra maanden rentevergoeding vervroegd afgelost.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 11:52 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ooit financiering via gve gehad: https://www.geldvoorelkaa(...)pstra-cycling-world/
Tien jaartjes later.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:18 schreef obligataire het volgende:
Precies, de naam van deze fietsenboer kwam me ook al bekend voor. In 2009 aangegaan en in 2021 met 10 extra maanden rentevergoeding vervroegd afgelost.
Nog nog een specificatie per walletuitkering in de walletomgeving. Onderstaand argument is onzin. Dat kan helemaal niet in het wallet van GvE.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:56 schreef Horsemen het volgende:
Alle GvE verzamelbetalingen voortaan in de Wallet uitgekeerd:
[..]
quote:Door alle verzamelbetalingen in uw Wallet te ontvangen, kunt u eenvoudig, en op één plek al uw transacties volgen en beheren.
Lekker het geld bij een partij als GvE laten staan, net alsof ze een bank zijn. Eigenlijk toch absurd dat dat zomaar kan en mag? Collin doet het ook, dat stond mij ook al tegen maar had geen keuze.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:56 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Of als je dood gaat en je nabestaanden vergeten dit te melden bij GvE.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:43 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Lekker het geld bij een partij als GvE laten staan, net alsof ze een bank zijn. Eigenlijk toch absurd dat dat zomaar kan en mag? Collin doet het ook, dat stond mij ook al tegen maar had geen keuze.
Zorg dan tenminste voor een optie die je aan kan zetten dat het geld gelijk naar je bankrekening gaat. Dan heb je de keuze. Nu loop je nog een mooi stuk extra risico, als GvE omvalt en je bent vergeten de boel uit te laten betalen dan ben je dat ook nog even fijn kwijt óf kan je er jarenlang op wachten voor het uitbetaald wordt.
Heb jij dit per e-mail gehad? Ik heb geen e-mail gehad en zie in de app dit ook nergens staan?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:56 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Afzender = mailingen@geldvoorelkaar.nlquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:54 schreef Essebes het volgende:
[..]
Heb jij dit per e-mail gehad? Ik heb geen e-mail gehad en zie in de app dit ook nergens staan?
Lijkt me toch info die iedere investeerder zou moeten krijgen?
Als die überhaupt al van het bestaan af weten. (Nu kan GVE die data vrij gemakkelijk krijgen, maar de vraag is of ze dat doen)quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:49 schreef KrekelJapie het volgende:
Of als je dood gaat en je nabestaanden vergeten dit te melden bij GvE.
Hier ook gewoon gehad, niet in je spam?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:54 schreef Essebes het volgende:
[..]
Heb jij dit per e-mail gehad? Ik heb geen e-mail gehad en zie in de app dit ook nergens staan?
Lijkt me toch info die iedere investeerder zou moeten krijgen?
Ik heb dat weleens bij SiG en GvE nagevraagd. Was niet het geval.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:24 schreef impact9 het volgende:
Is het niet net zoals bij CCF? Automatische uitbetaling bij 2 maanden onaangeroerd laten van gelden?
Ok, heb alleen in de App gekeken,quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:34 schreef djtiesto8 het volgende:
Ik heb ook nog geen mail gehad van GVE, maar ik heb ook nooit de nieuwe voorwaarden doorlopen of de KYC. Dus wellicht dat ik daarom buiten de mailing val.
Ben wel nieuwsgierig wat er gaat gebeuren met mijn toekomstige terugbetalingen, als ik nog geen wallet heb aangemaakt, maar ook geen actie onderneem.
De informatie staat ook op de website van GVE:
https://www.geldvoorelkaa(...)udere-investeringen/
Hier idem niets gehoord. Ik kan me bovendien niet vinden in het feit dat het geld niet automatisch door gestort wordt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:34 schreef djtiesto8 het volgende:
Ik heb ook nog geen mail gehad van GVE, maar ik heb ook nooit de nieuwe voorwaarden doorlopen of de KYC. Dus wellicht dat ik daarom buiten de mailing val.
Ben wel nieuwsgierig wat er gaat gebeuren met mijn toekomstige terugbetalingen, als ik nog geen wallet heb aangemaakt, maar ook geen actie onderneem.
Nee, dat is wel gruwelijk irritant, helemaal als je meerdere platforms hebt. Je krijgt dan nog net wel een mail dat het is bijgeschreven, maar toch.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Hier idem niets gehoord. Ik kan me bovendien niet vinden in het feit dat het geld niet automatisch door gestort wordt.
Dat wou ik ooit bij WvjG. Daar werd mij verplicht de KYC door te lopen anders kon ik fluiten naar mijn verdere terugbetalingen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:34 schreef djtiesto8 het volgende:
Dat niet, want het geld staat niet bij GvE maar bij de betalingsdienstverlener OPP.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:43 schreef GereDathan het volgende:
Nu loop je nog een mooi stuk extra risico, als GvE omvalt en je bent vergeten de boel uit te laten betalen dan ben je dat ook nog even fijn kwijt óf kan je er jarenlang op wachten voor het uitbetaald wordt.
Om het nog wat complexer te maken. Ik vind het echt een naar iets allemaal.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:05 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Dat niet, want het geld staat niet bij GvE maar bij de betalingsdienstverlener OPP.
(Overigens ben ik zelf ook geen fan van wallets).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Werkelijk geen idee waarom ik als investeerder geen stem heb kunnen geven en ook geen idee heb wat het voorstel dus is. Echt zo klaar met GvE. Moet maar zien wat er terugkomt dus.
Er staat geen geld bij GVE, er staat geld bij OPP en Klantgelden staan bovendien bij (zover ik weet) alle platforms/vermogensbeheerders los van de organisatie zelf (d.m.v. een stichting Klantgelden)quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:43 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Lekker het geld bij een partij als GvE laten staan, net alsof ze een bank zijn. Eigenlijk toch absurd dat dat zomaar kan en mag? Collin doet het ook, dat stond mij ook al tegen maar had geen keuze.
Zorg dan tenminste voor een optie die je aan kan zetten dat het geld gelijk naar je bankrekening gaat. Dan heb je de keuze. Nu loop je nog een mooi stuk extra risico, als GvE omvalt en je bent vergeten de boel uit te laten betalen dan ben je dat ook nog even fijn kwijt óf kan je er jarenlang op wachten voor het uitbetaald wordt.
Dat is raar, want bij CCF gaven ze aan dat dat wettelijk verplicht is, omdat ze geen bankvergunning hebben en het niet toegestaan is om langer dan 2 maanden de gelden in bewaring te houden. Kan me niet voorstellen dat SiG of GvE wel een bankvergunning hebben.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:31 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik heb dat weleens bij SiG en GvE nagevraagd. Was niet het geval.
Ook hier moet je naar OPP kijken en niet naar de platformen. OPP heeft uitgebreide vergunningen als betaaldienst verlener. Of hier het langdurig bewaren van gelden onder vallen is mij niet bekend.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:09 schreef boertje2024 het volgende:
[..]
Dat is raar, want bij CCF gaven ze aan dat dat wettelijk verplicht is, omdat ze geen bankvergunning hebben en het niet toegestaan is om langer dan 2 maanden de gelden in bewaring te houden. Kan me niet voorstellen dat SiG of GvE wel een bankvergunning hebben.
dat je kan inloggen is al iets, lukt mij nog steeds nietquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:22 schreef quepos het volgende:
Ik kan weer inloggen bij MAX, helaas is het saldo 0. Had gehoopt op een paar terugbetalingen.
Bij mij kwam de nieuwsbrief van gve ook pas om 18.24. Oftewel dat gaat er allemaal niet zo snel...quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:28 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Geen mail gehad van GVE over alles in de wallet storten, maar ik vind het zelf een upgrade als ze dan ook in de wallet verder gaan specificeren per lening. Begrijp ook wel waarom ze het doen, scheelt hun een hoop transactiekosten elke maand.
Qua veiligheid heeft OPP een aparte stichting voor derdengelden, dat is dus in theorie veiliger dan CCF. Maar CCF stort het na 2 maanden automatisch terug. Ik laat sowieso geen grote bedragen in die wallets zitten, heb je ook weinig aan.
Dood gaan is inderdaad erg onpraktisch tegenwoordig, omdat alles op je versleutelde devices staat. Je nabestaande komen er moeilijk achter waar je rekeningen hebt, vooral bij partijen zoals GVE, Raisin en DeGiro. De enige manier om hierop voor te bereiden is een lijst maken met partijen waar je zaken hebt lopen incl klantnummers. Mij werd laatst ook gevraagd om dit te doen, misschien maar eens werk van maken!
Toch zou het een hele verbetering zijn als er een applicatie zou zijn waarbij je rechtstreeks in de bij OPP ondergebrachte wallets zou kunnen kijken. Nu loopt alle communicatie via de platformen terwijl het in feite een soort van 'eigen' bankrekeningen zijn.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:43 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]
Er staat geen geld bij GVE, er staat geld bij OPP en Klantgelden staan bovendien bij (zover ik weet) alle platforms/vermogensbeheerders los van de organisatie zelf (d.m.v. een stichting Klantgelden)
Ik vertrouw de rekeningcourant krediet van ABN niet in relatie tot de zekerheden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:09 schreef obligataire het volgende:
Investeringslinkje op WVJG https://waardevoorjegeld.nl/investeren/grip-zorg
haha, 5 minuten nadat ik een email stuurde met de vraag o ver de ointbrekende email over de wallet kreeg ik deze ook.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:23 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Hier ook geen mail van GVE over betalingen naar de wallet, maar wel een nieuwsbrief over (oa) dat je op ze kunt stemmen als beste crowdfundplatform van het jaar.
ik heb alles in de Bitwarden staan en heb dat met mijn echtgenoot gedeeld ( en andersom). Vna mijn ouders heb ik hun Bitwarden login gekregen voor dit soort noodgevallen. Voor ons is dit nu voldoende.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:28 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Geen mail gehad van GVE over alles in de wallet storten, maar ik vind het zelf een upgrade als ze dan ook in de wallet verder gaan specificeren per lening. Begrijp ook wel waarom ze het doen, scheelt hun een hoop transactiekosten elke maand.
Qua veiligheid heeft OPP een aparte stichting voor derdengelden, dat is dus in theorie veiliger dan CCF. Maar CCF stort het na 2 maanden automatisch terug. Ik laat sowieso geen grote bedragen in die wallets zitten, heb je ook weinig aan.
Dood gaan is inderdaad erg onpraktisch tegenwoordig, omdat alles op je versleutelde devices staat. Je nabestaande komen er moeilijk achter waar je rekeningen hebt, vooral bij partijen zoals GVE, Raisin en DeGiro. De enige manier om hierop voor te bereiden is een lijst maken met partijen waar je zaken hebt lopen incl klantnummers. Mij werd laatst ook gevraagd om dit te doen, misschien maar eens werk van maken!
beetje offtopic, maar houd je er ook rekening mee dat er vaak met een 2FA gewerkt wordt, naar een 06nummer of mailadres? Dus dat je daar ook toegang toe hebt....quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:08 schreef Essebes het volgende:
[..]
ik heb alles in de Bitwarden staan en heb dat met mijn echtgenoot gedeeld ( en andersom). Vna mijn ouders heb ik hun Bitwarden login gekregen voor dit soort noodgevallen. Voor ons is dit nu voldoende.
Inloggen werkt weer bij mij. Kon zelfs openstaand saldo opnemen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:07 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
dat je kan inloggen is al iets, lukt mij nog steeds niet
Ik heb de mail van GVE ook niet ontvangen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:05 schreef Essebes het volgende:
[..]
Wel fijn om te lezen dat ik zeker niet de enige ben die de wallet-email niet heeft ontvangen. Ben nieuwd naar hun ractie op mijn vraag/email.
Mag ik vragen welke url je moet (gaan) gebruiken om bij de inlog te komen?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:57 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Inloggen werkt weer bij mij. Kon zelfs openstaand saldo opnemen.
heb je de registratie afgerond?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:15 schreef Red_arrow het volgende:
[..]
Ik heb de mail van GVE ook niet ontvangen.
Ja volgens mij registratie gewoon afgerond, investeer ook nog steeds regelmatig in nieuwe projecten.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:25 schreef CaLeX het volgende:
[..]
heb je de registratie afgerond?
(ik heb ook geen mail en de registratie ook niet afgerond)
ja, dat hebben we ook ondervangen :-)quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:55 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
beetje offtopic, maar houd je er ook rekening mee dat er vaak met een 2FA gewerkt wordt, naar een 06nummer of mailadres? Dus dat je daar ook toegang toe hebt....
Gezien het feit dat de woning al ruim een jaar te koop staat mag je aannemen dat de prijs net wat te hoog is gezien de markt. Daarnaast vraag ik mij af hoe courant het gebied is, zie weinig doorloop in woningen daar.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:31 schreef Ricky86 het volgende:
Twee nieuwe projecten bij Collin waar ik beide wel wat vraagtekens bij heb:
Aankoop bouwgrond om woningen op te bouwen. Als ik kijk naar de woning die in het onderpand zit en verkocht met worden voor 519k denk ik is deze woning dat wel waard? Ik vind de woning nog behoorlijk casco en ook lijkt de afwerking buitenom niet overal even netjes. Misschien moet ik er doorheen kijken maar ik vind 519k een flink bedrag ook gezien de regio.
.
Maxcrowdfund.com vervolgens op de 3 streepjesgedrukt naast Maxcrowdfund en daar kon je op inloggen drukken.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:16 schreef obligataire het volgende:
[..]
Mag ik vragen welke url je moet (gaan) gebruiken om bij de inlog te komen?
Wat ik jammer vind is dat we geen beeld hebben van de vakantiewoning waar deze hypotheek op gevestigd wordt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:50 schreef obligataire het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/van-breugel-vastgoed-beheer-b-v/
Vakantiewoning op Collin. Klinkt aantrekkelijk, linkje is welkom
https://kadastralekaart.com/kaart/perceel/OTW01/C/1036quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:54 schreef Ricky86 het volgende:
[..]
Wat ik jammer vind is dat we geen beeld hebben van de vakantiewoning waar deze hypotheek op gevestigd wordt.
Betreft het hier een stenen woning of chalet.
[ Bericht 28% gewijzigd door peterc op 23-10-2024 15:30:19 ]
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:50 schreef obligataire het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/van-breugel-vastgoed-beheer-b-v/
Vakantiewoning op Collin. Klinkt aantrekkelijk, linkje is welkom
Dan mag je ook gewoon Corendon schrijven hoor.quote:Zij hebben eerder gewerkt bij een toonaangevend bedrijf dat actief is als touroperator, een luchtvaartmaatschappij bezit en een hotelorganisatie heeft.
Dank voor het delen van de link. Betreft als ik op Google Streetview een chalet achtige vakantiewoning.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:15 schreef peterc het volgende:
[..]
https://kadastralekaart.com/kaart/perceel/OTW01/C/1036
Je bent zeker niet de enige, ik heb ook (nog steeds) niets gekregen. Nu krijg ik behalve automatische reactie ook vrijwel niets van gve, ik denk dat ze me ook niet meer aardig vinden nadat ik had aangegeven dat ook de beloftes van de grote baas gewoon niet nagekomen werden en ik ze daar op heb gewezen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:05 schreef Essebes het volgende:
[..]
haha, 5 minuten nadat ik een email stuurde met de vraag o ver de ointbrekende email over de wallet kreeg ik deze ook.
Wel fijn om te lezen dat ik zeker niet de enige ben die de wallet-email niet heeft ontvangen. Ben nieuwd naar hun ractie op mijn vraag/email.
yep, want reeds twee projecten via wallet, maar geen info ontvangen tot op hedenquote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:25 schreef CaLeX het volgende:
[..]
heb je de registratie afgerond?
(ik heb ook geen mail en de registratie ook niet afgerond)
Bij CCF 43438 was er ook sprake van aankoop van chalet en gronden Zie eerdere post Dit stond duidelijk vermeld, hier mis ik dat. Desondanks durf ik deze zeker aan, altijd markt voor met of zonder de grond.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:25 schreef Ricky86 het volgende:
[..]
Dank voor het delen van de link. Betreft als ik op Google Streetview een chalet achtige vakantiewoning.
Dit maakt wat mij betreft het onderpand iets minder interessant bij gedwongen verkoop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |