Geen vergunningen nog.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:20 schreef Belegger9 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe snel deze volloopt en hoe jullie de afweging maken binnen dit project.
beetje a h googlen geweest ; vwb de hld kom je uit bij een notariskantoor in Made vwb de andere beheer bv's (kids?) kom je uit bij een zeer ruim optrekje 7971PG-1 , durf ik wel aanquote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:39 schreef quepos het volgende:
Is deze al voorbij gekomen?
https://www.collincrowdfund.nl/z-m-vastgoed-b-v/
Zekerheden lijken goed, alleen de rente valt een beetje tegen.
As er iemand een linkje heeft, graag.
Wat ik niet snap is dat Collin in de pitch aangeeft dat bij verkoop van 6de kavel algeheel vergoedingsrentevrij mag worden afgelost. Het zou bij deze geboden rente toch heel normaal zijn dat er minimaal 1 jaar rente betaald moet worden! Stel dat het 6de kavel bijvoorbeeld over een maand of 6 verkocht wordt, dan is de opbrengst/risicoverhouding wel héél erg laag.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:31 schreef peterc het volgende:
[..]
beetje a h googlen geweest ; vwb de hld kom je uit bij een notariskantoor in Made vwb de andere beheer bv's (kids?) kom je uit bij een zeer ruim optrekje 7971PG-1 , durf ik wel aan
Hmm zo had ik het nog niet bekekenquote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:12 schreef obligataire het volgende:
[..]
Leuk bedrijfje, slechts 165 miljoen euro aan schuld op de laatste balanscijfers. Deze financiering is slechts een druppel op de gloeiende plaat denk ik, ik doe er niets mee.
Die bestuurder Johnathan Kelly (BIJLAGE A Verklaring projecteigenaar) zal wel dezelfde vastgoedinvesteerder zijn van meerdere projecten van NLI.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 14:35 schreef Horsemen het volgende:
11 1 nieuw SiG project:
[..]
Let op, als ik het goed lees betreft het een B.V. en zal er bij dit project niet hoofdelijk worden meegetekend.
Uiteindelijk zal het wel goed komen denk ik, als ze dat commerciële vastgoed in België weten te verkopen. Maar ik vermoed dat het een lang traject wordt met veel updates, stemrondes en andere berichten van Collin Beheer waar je niet op zit te wachten. Nul aflossing (met zo'n enorm balanstotaal....??.), dat wordt minimaal 24 maanden billenknijpen. Dan denk ik, er zijn zat betere projecten waar je nooit wat van hoort of ziet, omdat ze gewoon iedere maand betalen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 19:53 schreef Boyette het volgende:
[..]
Hmm zo had ik het nog niet bekeken
Maar dat hypotheek recht gaat toch voor ?
Mutsaers Textiles al failliet deze week
Desalniettemin reactie binnen 1 uurquote:Op woensdag 30 oktober 2024 14:47 schreef Jaco078 het volgende:
Even geprobeert op CP te bereiken inzake Bleijendaal garageboxen. Aflossing zou 26-10 moeten zijn. Ik weet, enkele dagen later piepen we niet over.
Maar 0, maar dan ook 0 communicatie weer.
Laten we het hopen. Dan hou ik er nog 2 over (Tamoil en mdb Loco), waarvan de laatste al vanaf begin dit jaar nauwelijks iets betaald heeft.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:29 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Desalniettemin reactie binnen 1 uur
Beste heer XXX
We verwachten dat de aflossing uiterlijk morgen wordt bijgeschreven op uw rekening.
Met vriendelijke groet,
Servicedesk Crowdpartners
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:42 schreef delcielo het volgende:
Update CRE G"mbel II:Zorgobjecten kun je op meerdere manieren uitleggen. ;-)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op mijn vraag aan CCFquote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:46 schreef KrekelJapie het volgende:
Vandaag is de laatste dag van de stemronde van Rood-Groen B.V. t.h.o.d.n. Eye Wish Opticiens. Ik ben erg benieuwd wat de stemverhouding is op dit voorstel om het hypotheekrecht te verplaatsen naar een ander pand met veel lagere overwaarde.
Als stemverhouding negatief zou uitwijzen, hadden we denk ik al eerder een bericht hierover gehad met een nieuw voorstel.
hebben ze wel (heel snel trouwens) gereageerd, maar slechts met de argumentatie dat de nieuwe overwaarde in de ogen van CCF "voldoende dekking" geeft.quote:Ik vraag me af waarom u dit voorstel met positief advies voorlegt, omdat het mij een significante verslechtering van de dekking lijkt.
Immers:
- De LTV stijgt van 74% naar 98%
- De woning in Nunspeet is beduidend minder courant dan die in Pijnacker, gezien ook de verkoopduur (10 maanden vs 3 weken) en bouwjaar (1950 vs 2021)
Kunt u wellicht toelichten waarom u niet hebt aangestuurd op een (deel-)aflossing in dit geval?
Ik heb tegen gestemd, het zal allemaal wel goed komen maar ik snap niet waarom een slechtere LTV door CCF als prima alternatief wordt beoordeeld. Het geeft mij wel te denken in elk geval.quote:Omdat er sprake is van een gezamenlijke persoonlijke borgstelling door R.P. Hoogendijk en mevrouw J.P. Hoogendijk-Vingerling van ¤ 325.000,- gesecureerd door hypotheek, waarbij er in totaal niet meer uitgewonnen kan worden dan ¤ 325.000,- zou Collin bij een default van de lening nooit meer dan ¤ 325.000 kunnen verhalen op de heer Hoogendijk en mevrouw J.P. Hoogendijk-Vingerling. De nieuwe overwaarde op het onroerend goed gelegen de F.A. Molijnlaan 135 te Nunspeet zou dan voldoende dekkend zijn.
Naast deze zekerheid bestaat dan ook nog een gezamenlijke borgstelling afgeven door M.A. Hoogendijk en mevrouw N. Blagus gesecureerd met hypotheek, waarbij er in totaal niet meer uitgewonnen zal worden dan ¤ 325.000,-.
De lening kent daarbij een lineair karakter, waarbij op dit moment de openstaande schuld ¤ 505.555,52 bedraagt. Maandelijks wordt er ¤ 12.037,04 afgelost. Hiermee zal gedurende de looptijd de dekkingspositie verder verbeteren.
Op basis van bovenstaande hebben wij geconcludeerd dat dit een acceptabel voorstel is en daarom ook voorgelegd aan de investeerders middels een stemronde.
Hier ook een beetje gegoogled en vond dit interessante stukjequote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:31 schreef peterc het volgende:
[..]
beetje a h googlen geweest ; vwb de hld kom je uit bij een notariskantoor in Made vwb de andere beheer bv's (kids?) kom je uit bij een zeer ruim optrekje 7971PG-1 , durf ik wel aan
Wat mij betreft onacceptabel om dit voor te leggen aan investeerders.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:57 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Op mijn vraag aan CCF
[..]
hebben ze wel (heel snel trouwens) gereageerd, maar slechts met de argumentatie dat de nieuwe overwaarde in de ogen van CCF "voldoende dekking" geeft.
[..]
Ik heb tegen gestemd, het zal allemaal wel goed komen maar ik snap niet waarom een slechtere LTV door CCF als prima alternatief wordt beoordeeld. Het geeft mij wel te denken in elk geval.
waarvan hij er 1 heeft geherfinancierd via SiG (Stoombootweg) om weer een ander mee af te lossen bij NLiquote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:21 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Die bestuurder Johnathan Kelly (BIJLAGE A Verklaring projecteigenaar) zal wel dezelfde vastgoedinvesteerder zijn van meerdere projecten van NLI.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is toch ook van de Middenweg 221 A'dam SIGquote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:39 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
waarvan hij er 1 heeft geherfinancierd via SiG (Stoombootweg) om weer een ander mee af te lossen bij NLi
Ja, en ook van deze:quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:27 schreef peterc het volgende:
[..]
Hij is toch ook van de Middenweg 221 A'dam SIG
Had hem toch mee willen pakken maar is tussen mijn vingers door geglipt.. het ging vanmiddag opeens wel heel snelquote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:24 schreef obligataire het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal het wel goed komen denk ik, als ze dat commerciële vastgoed in België weten te verkopen. Maar ik vermoed dat het een lang traject wordt met veel updates, stemrondes en andere berichten van Collin Beheer waar je niet op zit te wachten. Nul aflossing (met zo'n enorm balanstotaal....??.), dat wordt minimaal 24 maanden billenknijpen. Dan denk ik, er zijn zat betere projecten waar je nooit wat van hoort of ziet, omdat ze gewoon iedere maand betalen.
heb je de link voor die andere (Selu) misschien ook?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:15 schreef KrekelJapie het volgende:
Hypotheek House Emmen
¤ 115.000 | 9,5 % rente | 60 maanden
2e hypotheek woonhuis + leuke rente. WOZ wel stuk lager dan taxatie
Direct een linkje:
https://www.collincrowdfu(...)4cc411559c1b0f478a4f
Hmmm, nog een paar centen van de hoofdsom, maar goed dat maakt de vreugde niet minder. Professor Versteeg is zo glad als een paling in een emmer frituurvet maar uiteindelijk kwam hij niet onder zijn verplichting uit. Vele malen correspondentie over gehad met Collin.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:55 schreef OpDieFiets het volgende:
Een heuglijk moment bij CCF: met de betaling van deze week is dan eindelijk de volledige inleg van Pr*c*d* H*ld*ng teruggekomen. Nu de rente nog!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |