abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215382382
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:53 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Al 95% vol inmiddels. Ik laat deze maar even lopen; heb al 2 andere leningen van deze meneer. Hij harkt steeds overal geld vandaan om zijn aankopen te kunnen doen, maar lost geen dubbeltje af.
Hij heeft dit keer bij private partijen al een groot deel opgehaald, maar moet nu ter elfder ure nog gauw naar Collin (want aankoop op 1 november).
CCF laat hem altijd een toprente betalen. Dat zal niet geheel zonder reden zijn. Een gemiddelde Poolse klusjesman komt soms met lagere rente weg.
De ondernemer heeft ontegenzeggelijk een enorm track record. Desalniettemin houd ik nu maar even afstand.
In het bekijkdocu v deze pitch Wildthout groep kun je helaas (nog) niet de linkjes naar de Dun&Bradstreet rapporten openen. Collin svp herstellen, geeft toch iets meer inzicht.

Verder is er dus aardig restructuring gedaan vwb de financieringslaten. Mijn invests in deze toko zijn en houd ik bescheiden. Ik refereer maar ff naar Certitudo (Peter Kuiten & Niels de Bruin) welke met veel geraas als een kaartenhuis in elkaar lazerde en een bloedbad achterliet. (zie hiertoe de div publi en reconstructies van oa Quote en de Brabantse dagbladen)
pi_215383233
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 17:29 schreef quepos het volgende:
Mijn leerproces is in ieder geval, dat ik buiten Nederland niet meer investeer in crowdfunding.
De risico's in het buitenland (met name vastgoed/hypotheek) zijn naar mijn idee o.a. vanwege ander wet- en regelgeving vaak lastig in te schatten, tenzij je precies weet hoe het in het betreffende land werkt. Nu heb ik wel begrepen dat het "grondrecht" (betreft Duitsland) wat CRE steeds als hypotheek presenteert eenvoudiger (en met minder kosten) te gelde is te maken dan het echte hypotheekrecht wat MCF meen ik daar had gevestigd. Maar ik deel de mening dat ik blij zal zijn als m'n Duitse projecten allemaal zijn afgelost.

Ter info: er is een duits project bij CRE (524) waarbij nog een 60 dagen rente na aflossing moet te worden betaald, ik heb daar recent naar gevraagd en het antwoord was dat dat inderdaad klopt en dat tot dit betaald is de vastgelegde rechten niet worden vrijgegeven. Er zijn meen ik platformen geweest die met het vrijgeven van rechten wel eens wat gemakkelijker omgaan of simpelweg adviseren ze vrij te geven, bijvoorbeeld adviseren akkoord te gaan met het opheffen van de achterstelling van een lening van een derde. Mijn beeld is dat CRE de wet- en regelgeving van de Duitse markt aardig kent, o.a. vanwege H. die mede-eigenaar is en het nodige duitse vastgoed bezit, maar ook vanwege de notaris die alle betaling voor ze doet aangezien die (ik ken dat kantoor) best wel wat duitse klanten heeft en zover ik kan inschatten bovengemiddels de duitse wet- en regelgeving kennen (mede omdat de duitse klanten met de vragen komen omdat het in nederland toch soms anders is geregeld).

Ze verwijzen in hun duitstalige deel van de site naar https://www.buyingmyhome.eu/ wat best een leuk beeld geeft hoe het een beetje met de verschillen zit in europa mbt het kopen van vastgoed.
pi_215383694
Over CRE is al veel gezegd en geschreven, maar tot op heden is het ze altijd gelukt om de projecten zonder enig verlies van hoofdsom en rente af te lossen. Achter de schermen gebeurt er véél meer dan dat de beperkte communicatie doet vermoeden :) Het zal ongetwijfeld ooit een keer mis gaan maar dat is idd inherent aan crowdfunding en met een reeds opgebouwd buffertje en voldoende spreiding hoeft dat niet rampzalig te zijn. En anders een keertje zalm ipv kaviaar, dat is ook lekker :)
Pecunia non olet
pi_215383699
Er is weer een weekend werker bij Collin op de fin. admin.
pi_215383792
ccf
hubo heeze
onderpand verkocht o.v.

www.leemansmakelaardij.nl(...)illibrorduslaan-36B/
pi_215384443
Sig
https://www.funda.nl/deta(...)laan-181-a/89073987/

verkocht
project loopt tot april 25

en zijn laatste pandje staat sinds kort ook te koop
https://www.funda.nl/deta(...)erweg-57-c/43776581/

van de plannen in de pitch is er niets waargemaakt.
https://investeren.sameni(...)rard-meysterweg-57-c

[ Bericht 20% gewijzigd door zeeland6 op 26-10-2024 22:40:06 ]
pi_215386017
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:53 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Al 95% vol inmiddels. Ik laat deze maar even lopen; heb al 2 andere leningen van deze meneer. Hij harkt steeds overal geld vandaan om zijn aankopen te kunnen doen, maar lost geen dubbeltje af.
Hij heeft dit keer bij private partijen al een groot deel opgehaald, maar moet nu ter elfder ure nog gauw naar Collin (want aankoop op 1 november).
CCF laat hem altijd een toprente betalen. Dat zal niet geheel zonder reden zijn. Een gemiddelde Poolse klusjesman komt soms met lagere rente weg.
De ondernemer heeft ontegenzeggelijk een enorm track record. Desalniettemin houd ik nu maar even afstand.
Ik heb er ook 2 lopend, maar ook 2 reeds afgeloste leningen (beide LENF).

Als je naar het balanstotaal kijkt van de groep dan zijn die leningen bij NLI/CCF slechts klein bier voor hem.
Dat balanstotaal is nu 350 miljoen euro. Vooral gericht op kopen, ontwikkelen en houden.

Ik denk dan ook niet, dat men uit die paar cf leningen, conclusies moet trekken hoe de groep als geheel draait.

De laatste lening neem ik trouwens ook niet mee, maar dat heeft andere redenen plus dat ik me niet prettig voelde bij dat huurcontract dat maart 2026 afloopt. Het zou niet fijn zijn als dat niet verlengd zou worden. Overigens weet hij dat zelf ook en als het een groot probleem zou zijn had hij dat park vast niet gekocht :)

[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 27-10-2024 00:44:29 ]
Pecunia non olet
pi_215386706
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 22:24 schreef zeeland6 het volgende:
Sig
https://www.funda.nl/deta(...)laan-181-a/89073987/

verkocht
project loopt tot april 25

en zijn laatste pandje staat sinds kort ook te koop
https://www.funda.nl/deta(...)erweg-57-c/43776581/

van de plannen in de pitch is er niets waargemaakt.
https://investeren.sameni(...)rard-meysterweg-57-c

Dat is dus wat de nieuwe huurwet teweeg brengt bij kleine verhuurders. Huurder weg, verkopen, en winst nemen. Daarna jegeluk zoeken in andere beleggingen dan verhuurd O.G. in NL. En voor zich zelf en zijn leningnemers heeft deze verhuurder/belegger het gewoon prima gedaan naar mijn idee.Leuke winst en wij een tijdje een leuke rente.
pi_215387679
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:28 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Je loopt te roeptoeteren. CRE heeft iedere maand nog netjes de rente uitbetaald van dit project, en er wordt nu druk gewerkt aan een verkoop van het onderpand en dus de aflossing van deze financiering. Misschien duurt dit nog een maandje of wat. Als je jezelf hier niet prettig bij voelt dan is crowdfunding niets voor jou, naar mijn mening.
Mijn mening is dat je je als platform én ondernemer die geld vraagt aan de gemaakte afspraken houdt. Net als ik dat als investeerder dien te doen. Het is schrikbarend om te zien hoe de diverse platformen hun verantwoordelijkheden ontlopen.

Dit project werd netjes betaald, maar dat zal nu stoppen. Als investeerder ben je akkoord gegaan met een termijn en mogelijke uitloop, die zijn voorbij. En nu? Niks over een verlenging, compensatie of iets van die strekking. Zoek het maar uit als investeerder.

Dat heeft niets met prettig voelen te maken, dat heeft met afspraken te maken. Afspraken kom je na en je zorgt tijdig dat je je afspraken na kan komen.

Vind het bijzonder verbazend hoeveel mensen hier gewoon de schouders ophalen. Elke dag uitloop is een dag meer kans op een default en elke dag uitloop is een dag waarbij ik mijn centen niet kan gebruiken om rendement te halen. Iemand profiteert nu gratis van mijn centen en lacht zich rot. Prima als dat je niet boeit, maar mij boeit het wel. Naar mijn mening natuurlijk.
pi_215387726
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 21:01 schreef obligataire het volgende:
Over CRE is al veel gezegd en geschreven, maar tot op heden is het ze altijd gelukt om de projecten zonder enig verlies van hoofdsom en rente af te lossen. Achter de schermen gebeurt er véél meer dan dat de beperkte communicatie doet vermoeden :) Het zal ongetwijfeld ooit een keer mis gaan maar dat is idd inherent aan crowdfunding en met een reeds opgebouwd buffertje en voldoende spreiding hoeft dat niet rampzalig te zijn. En anders een keertje zalm ipv kaviaar, dat is ook lekker :)
Schrikbarend om te lezen. Het zijn onze centen en anderen profiteren daar zonder consequenties van. Een dikke middelvinger naar de investeerders. Als platform heb je verantwoordelijkheden, en die nemen ze niet serieus. Fijn dat er van alles achter de schermen plaatsvindt, lekker doen. Maar communicatie is 1 van de verantwoordelijkheden die je hebt als platform, daar schieten ze ernstig in te kort. Net als dat ze tekort schieten in actie ondernemen, bijvoorbeeld zorgen dat er tegen extra rente een verlenging geregeld wordt.

En los van dat vis het smerigste is wat de mens eet, eet ik er geen boterham minder om. Ik doe er wel minder investeringen door via CRE en GVE. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
pi_215387987
Was dit niet ooit ook een CF project.....
https://www.ad.nl/112-nie(...)utm_campaign=stdc_ad
Pecunia non olet
pi_215388003
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 09:38 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Schrikbarend om te lezen. Het zijn onze centen en anderen profiteren daar zonder consequenties van. Een dikke middelvinger naar de investeerders. Als platform heb je verantwoordelijkheden, en die nemen ze niet serieus. Fijn dat er van alles achter de schermen plaatsvindt, lekker doen. Maar communicatie is 1 van de verantwoordelijkheden die je hebt als platform, daar schieten ze ernstig in te kort. Net als dat ze tekort schieten in actie ondernemen, bijvoorbeeld zorgen dat er tegen extra rente een verlenging geregeld wordt.

En los van dat vis het smerigste is wat de mens eet, eet ik er geen boterham minder om. Ik doe er wel minder investeringen door via CRE en GVE. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
Jij leest echt alleen maar wat je wilt lezen geloof ik. Je bent niet geschikt voor crowdfunding. Je begrijpt niets van het principe risico versus rendement. Doe jezelf een plezier en stop je geld voortaan in een deposito bij de Rabobank.
Pecunia non olet
pi_215388385
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 10:00 schreef obligataire het volgende:
Was dit niet ooit ook een CF project.....
https://www.ad.nl/112-nie(...)utm_campaign=stdc_ad
Vader van heeft een project bij CCF: https://www.collincrowdfu(...)86fe94bb1c6e700caea6

Waren destijds al wat vragen rondom drugsveroordelingen van de broer van deze kapper.

Horecapand waar de explosie heeft plaatsgevonden valt onder de zekerheden van dit CCF project.
pi_215389289
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 10:02 schreef obligataire het volgende:

[..]
Jij leest echt alleen maar wat je wilt lezen geloof ik. Je bent niet geschikt voor crowdfunding. Je begrijpt niets van het principe risico versus rendement. Doe jezelf een plezier en stop je geld voortaan in een deposito bij de Rabobank.
Of in een andere vorm van investeren.

Dit advies had ik hem in augustus ook al gegeven.
Naar eigen zeggen investeert hij al ruim 10 jaar in crowdfinance dus dan zo je toch verwachten dat hij zo langzamerhand wel zou weten hoe de hazen lopen.

quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:35 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Je mist echt een beetje het inzicht.
[..]
Zo te lezen is crowdfinance inderdaad niet jou ding. Misschien in dit geval maar een streep onder zetten. Er zijn gelukkig nog vele andere manieren om een beetje rendement te maken.
pi_215390645
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 10:41 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Vader van heeft een project bij CCF: https://www.collincrowdfu(...)86fe94bb1c6e700caea6

Waren destijds al wat vragen rondom drugsveroordelingen van de broer van deze kapper.

Horecapand waar de explosie heeft plaatsgevonden valt onder de zekerheden van dit CCF project.
Dit project is gelukkig in juli na 17 van de 60 maanden al vervroegd afgelost.
pi_215390975
Wat denken we van die rus die maandag een miljoen komt halen bij ccf?
pi_215390996
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:59 schreef Boyette het volgende:
Je bent wel van de hele korte zinnetjes he, als ik zo de laatste 6 posts van je teruglees :-)
pi_215391190
Komt nog wel

Als er gespreksstof komt waar ik wat mee kan
pi_215391569
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:59 schreef Boyette het volgende:
zit al voor 90% vol dat zegt wel wat denk ik
pi_215392943
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:16 schreef KrekelJapie het volgende:
Rospy Beheer B.V.
¤ 200.000 | 8,0 % rente | 60 maanden

Groot perceel met opstallen
https://www.collincrowdfund.nl/rospy-beheer-b-v/
1e hypotheek. Wel een erg bijzondere bijzondere berekening van de ltv.

De totale investering bedraagt ¤ 383.000,- hiervan zal de ondernemer ¤ 183.000,- uit eigen middelen inbrengen. De LTV bedraagt bij aanvang 52%.

Gewoon alle kosten meerekenen bij de waarde.
Collin heeft de ltv uit de pitch gehaald
pi_215394079
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 18:24 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Collin heeft de ltv uit de pitch gehaald
Ze lezen altijd goed mee 👍🏻
pi_215396722
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 15:56 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
zit al voor 90% vol dat zegt wel wat denk ik
Dat zie ik niet..

Oh is een herfinanciering.. en je zit er al in?
pi_215397519
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 22:10 schreef Boyette het volgende:

[..]
Dat zie ik niet..

Oh is een herfinanciering.. en je zit er al in?
Via deze link kun je het zien en eventueel investeren.

https://url42.collincrowd(...)-2FVNTXxc-2Fyw-3D-3D
pi_215398300
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2024 22:59 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Via deze link kun je het zien en eventueel investeren.

https://url42.collincrowd(...)-2FVNTXxc-2Fyw-3D-3D
In mijn account staat deze bij toekomstig en nog niet open
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')