Klopt staat ook nog niet open voor iedereen. Collin heeft deze pre-link gedeeld met een deel van de investeerders. Je kan deze link zelf wel gebruiken.quote:Op maandag 28 oktober 2024 05:01 schreef Boyette het volgende:
[..]
In mijn account staat deze bij toekomstig en nog niet open
Ik begrijp heel veel van het risico en rendement. Maar dat zegt niets over de betrouwbaarheid en communicatieskills van een platform. Als je een beetje had gelezen dan had je gezien dat ik dáár met name tegen ageer. Zonder enige communicatie spelen ze met mijn centen. Dat jullie dat accepteren is prachtig, maar dan denk ik dat je niet zo goed begrijpt hoe het werkt in de wereld.quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:02 schreef obligataire het volgende:
[..]
Jij leest echt alleen maar wat je wilt lezen geloof ik. Je bent niet geschikt voor crowdfunding. Je begrijpt niets van het principe risico versus rendement. Doe jezelf een plezier en stop je geld voortaan in een deposito bij de Rabobank.
De hazen liepen, onder andere bij GvE, vroeger (toen jullie het woord crowdfunding niet eens kenden) heel anders. GvE is afgezakt van een kundig platform naar een platform wat enkel zijn zakken vult en de investeerders in de kou laat staan.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:24 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Of in een andere vorm van investeren.
Dit advies had ik hem in augustus ook al gegeven.
Naar eigen zeggen investeert hij al ruim 10 jaar in crowdfinance dus dan zo je toch verwachten dat hij zo langzamerhand wel zou weten hoe de hazen lopen.
[..]
Hoe denken jullie over deze?quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:32 schreef KrekelJapie het volgende:
Sushitent in de Hamburgerstraat Doetinchem
Projectkenmerken:
Kredietbedrag: ¤ 196.000.
Leenvorm: Annuïtaire lening.
Rente: 10%.
Looptijd: 60 maanden.
Risicoclassificatie: 5s.
Zekerheden: Terugkoopverklaring franchisegever, achtergestelde lening franchisegever, hoofdelijke aansprakelijkheid in privé.
U kunt direct investeren in dit project. https://www.geldvoorelkaa(...)=30452&code=OU30452i;
Ik hoor het al weer. Je heb je zelf, ook hier op het forum, echt ingelezen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:15 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De hazen liepen, onder andere bij GvE, vroeger (toen jullie het woord crowdfunding niet eens kenden) heel anders. GvE is afgezakt van een kundig platform naar een platform wat enkel zijn zakken vult en de investeerders in de kou laat staan.
CRE zakt door hetzelfde ijs.
En met beide platformen doe ik dus geen zaken meer.
Of het een geaccepteerd risico is weet ik niet, maar als je weet hoe het in de wereld werkt dan weet je dat er bij een intermediair een risico zit. Van vermogensbeheerder tot vakantie boekingsplatform of dus een crowdfundingsplatform. Als je dat risico onaanvaardbaar vindt moet je rechtstreeks gaan financieren. En je kan het risico beperken door vooraf research te doen en te spreiden.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:14 schreef GereDathan het volgende:
Dat jullie dat accepteren is prachtig, maar dan denk ik dat je niet zo goed begrijpt hoe het werkt in de wereld.
Het risico dat een ondernemer failliet gaat is een heel ander verhaal. Dat is een geaccepteerd risico. Maar dat platformen het willens en weten laten lopen en verzaken om actie te ondernemen, dat is geen geaccepteerd risico wat mij betreft.
(GvE/Sushi Doetinchem)quote:
Wat je hier schrijft is natuurlijk onzin, grenzend aan smaad en laster, met zo'n langdurig trackrecord in deze sector zou je beter moeten weten.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:34 schreef GereDathan het volgende:
[..]Vind het bijzonder verbazend hoeveel mensen hier gewoon de schouders ophalen. Elke dag uitloop is een dag meer kans op een default en elke dag uitloop is een dag waarbij ik mijn centen niet kan gebruiken om rendement te halen. Iemand profiteert nu gratis van mijn centen en lacht zich rot. Prima als dat je niet boeit, maar mij boeit het wel. Naar mijn mening natuurlijk.
Goed gevonden.quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Oud GvE project Luxury Suites Amsterdam failliet.
In 2022 heeft Flanderijn met de mensen van dit project een deal gesloten waardoor gelukkig nog een deel van onze investering terug gekomen is en het verlies beperkt bleef. Als er tot 2024 gewacht was hadden we nu vermoedelijk niets gehad.
https://www.faillissement(...)l&utm_source=veiling
Vind het wel grappig dat jullie denken dat het geld mij boeitquote:Op maandag 28 oktober 2024 11:38 schreef obligataire het volgende:
[..]
Wat je hier schrijft is natuurlijk onzin, grenzend aan smaad en laster, met zo'n langdurig trackrecord in deze sector zou je beter moeten weten.
Bij CRE wordt bij ieder project rente afgerekend vanaf de dag van storting tot en met de dag van terugstorting.
Ik ken geen ander platform dat dit zo netjes doet.
De projecten van CRE zijn van dien aard dat de afwikkeling een delicaat gebeuren is. Het zijn geen bakjes kibbeling op de markt. Dus een uitloop is een risico dat je makkelijk kunt voorzien. Investeren doe je met geld dat je geen hoofdpijn geeft als het wat langer onderweg is.
Zoals gezegd, mijn spreiding is dusdanig dat dat stuk mij echt geen weinig interesseert. Dat risico accepteer ik, want daar staat rendement tegenover. Je kan ook veilig kiezen voor een grootbank met rente van een procent (of wat het ook mag zijn nu, geen idee eigenlijk).quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:03 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
Of het een geaccepteerd risico is weet ik niet, maar als je weet hoe het in de wereld werkt dan weet je dat er bij een intermediair een risico zit. Van vermogensbeheerder tot vakantie boekingsplatform of dus een crowdfundingsplatform. Als je dat risico onaanvaardbaar vindt moet je rechtstreeks gaan financieren. En je kan het risico beperken door vooraf research te doen en te spreiden.
Smaad en laster. Heb je wel een idee wat dat inhoudt?quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:38 schreef obligataire het volgende:
[..]
Wat je hier schrijft is natuurlijk onzin, grenzend aan smaad en laster, met zo'n langdurig trackrecord in deze sector zou je beter moeten weten.
Kan je mij eens duiden waar ik gezegd heb ik geen rekening heb gehouden met uitloop? Dat is zelfs overeengekomen in de voorwaarden met CRE. Maar die uitloop is over 4 dagen ook alweer voorbij. Het laatste bericht rondom dit project is van de strekking: "Wellicht komt het goed, we kijken wel even.". Niks concreets, geen feiten, niks.quote:Bij CRE wordt bij ieder project rente afgerekend vanaf de dag van storting tot en met de dag van terugstorting.
Ik ken geen ander platform dat dit zo netjes doet.
De projecten van CRE zijn van dien aard dat de afwikkeling een delicaat gebeuren is. Het zijn geen bakjes kibbeling op de markt. Dus een uitloop is een risico dat je makkelijk kunt voorzien. Investeren doe je met geld dat je geen hoofdpijn geeft als het wat langer onderweg is.
Hoe kan dat failliet gaan ?quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Oud GvE project Luxury Suites Amsterdam failliet.
In 2022 heeft Flanderijn met de mensen van dit project een deal gesloten waardoor gelukkig nog een deel van onze investering terug gekomen is en het verlies beperkt bleef. Als er tot 2024 gewacht was hadden we nu vermoedelijk niets gehad.
https://www.faillissement(...)l&utm_source=veiling
Met een 1e en 2e hypotheek op het woonhuis is het risico nu waarschijnlijk lager?quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:22 schreef Ricky86 het volgende:
Nieuwe CCF:
Onroerend goed recreatiewoning | 7,5% | 60 maanden
Vorige week ook al een recreatewoning op hetzelfde terrein, daarvoor werd 8,00% geboden.
Waarbij de LTV lager was. Ik laat deze daarom lopen.
Gezien de data corona (en dat niet meer kunnen inlopen).quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:12 schreef Boyette het volgende:
[..]
Hoe kan dat failliet gaan ?
Goed lopend 5 sterren hotel in de MRA..
Goede zo had ik er nog niet naar gekeken dat deze zekerheden bij elkaar opgeteld kunnen worden.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:34 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Met een 1e en 2e hypotheek is het risico waarschijnlijk lager?
Bij deze de link.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:22 schreef Ricky86 het volgende:
Nieuwe CCF:
Onroerend goed recreatiewoning | 7,5% | 60 maanden
Vorige week ook al een recreatewoning op hetzelfde terrein, daarvoor werd 8,00% geboden.
Waarbij de LTV lager was. Ik laat deze daarom lopen.
Meteen even gekeken en het klopt inderdaad.quote:Op maandag 28 oktober 2024 16:13 schreef zeeland6 het volgende:
Ccf
Heeft een issue met opnames van vrijdag 25 okt. Bedragen worden dubbel bijgeschreven op de tegenrekening. Opnames in het weekend ontbreken.
Is bekend wordt aan gewerkt.
Zou even niets opnemen tot dat het is opgelost.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |