Geen vergunningen nog.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:20 schreef Belegger9 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe snel deze volloopt en hoe jullie de afweging maken binnen dit project.
beetje a h googlen geweest ; vwb de hld kom je uit bij een notariskantoor in Made vwb de andere beheer bv's (kids?) kom je uit bij een zeer ruim optrekje 7971PG-1 , durf ik wel aanquote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:39 schreef quepos het volgende:
Is deze al voorbij gekomen?
https://www.collincrowdfund.nl/z-m-vastgoed-b-v/
Zekerheden lijken goed, alleen de rente valt een beetje tegen.
As er iemand een linkje heeft, graag.
Wat ik niet snap is dat Collin in de pitch aangeeft dat bij verkoop van 6de kavel algeheel vergoedingsrentevrij mag worden afgelost. Het zou bij deze geboden rente toch heel normaal zijn dat er minimaal 1 jaar rente betaald moet worden! Stel dat het 6de kavel bijvoorbeeld over een maand of 6 verkocht wordt, dan is de opbrengst/risicoverhouding wel héél erg laag.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:31 schreef peterc het volgende:
[..]
beetje a h googlen geweest ; vwb de hld kom je uit bij een notariskantoor in Made vwb de andere beheer bv's (kids?) kom je uit bij een zeer ruim optrekje 7971PG-1 , durf ik wel aan
Hmm zo had ik het nog niet bekekenquote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:12 schreef obligataire het volgende:
[..]
Leuk bedrijfje, slechts 165 miljoen euro aan schuld op de laatste balanscijfers. Deze financiering is slechts een druppel op de gloeiende plaat denk ik, ik doe er niets mee.
Die bestuurder Johnathan Kelly (BIJLAGE A Verklaring projecteigenaar) zal wel dezelfde vastgoedinvesteerder zijn van meerdere projecten van NLI.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 14:35 schreef Horsemen het volgende:
11 1 nieuw SiG project:
[..]
Let op, als ik het goed lees betreft het een B.V. en zal er bij dit project niet hoofdelijk worden meegetekend.
Uiteindelijk zal het wel goed komen denk ik, als ze dat commerciële vastgoed in België weten te verkopen. Maar ik vermoed dat het een lang traject wordt met veel updates, stemrondes en andere berichten van Collin Beheer waar je niet op zit te wachten. Nul aflossing (met zo'n enorm balanstotaal....??.), dat wordt minimaal 24 maanden billenknijpen. Dan denk ik, er zijn zat betere projecten waar je nooit wat van hoort of ziet, omdat ze gewoon iedere maand betalen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 19:53 schreef Boyette het volgende:
[..]
Hmm zo had ik het nog niet bekeken
Maar dat hypotheek recht gaat toch voor ?
Mutsaers Textiles al failliet deze week
Desalniettemin reactie binnen 1 uurquote:Op woensdag 30 oktober 2024 14:47 schreef Jaco078 het volgende:
Even geprobeert op CP te bereiken inzake Bleijendaal garageboxen. Aflossing zou 26-10 moeten zijn. Ik weet, enkele dagen later piepen we niet over.
Maar 0, maar dan ook 0 communicatie weer.
Laten we het hopen. Dan hou ik er nog 2 over (Tamoil en mdb Loco), waarvan de laatste al vanaf begin dit jaar nauwelijks iets betaald heeft.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:29 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Desalniettemin reactie binnen 1 uur
Beste heer XXX
We verwachten dat de aflossing uiterlijk morgen wordt bijgeschreven op uw rekening.
Met vriendelijke groet,
Servicedesk Crowdpartners
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:42 schreef delcielo het volgende:
Update CRE G"mbel II:Zorgobjecten kun je op meerdere manieren uitleggen. ;-)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op mijn vraag aan CCFquote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:46 schreef KrekelJapie het volgende:
Vandaag is de laatste dag van de stemronde van Rood-Groen B.V. t.h.o.d.n. Eye Wish Opticiens. Ik ben erg benieuwd wat de stemverhouding is op dit voorstel om het hypotheekrecht te verplaatsen naar een ander pand met veel lagere overwaarde.
Als stemverhouding negatief zou uitwijzen, hadden we denk ik al eerder een bericht hierover gehad met een nieuw voorstel.
hebben ze wel (heel snel trouwens) gereageerd, maar slechts met de argumentatie dat de nieuwe overwaarde in de ogen van CCF "voldoende dekking" geeft.quote:Ik vraag me af waarom u dit voorstel met positief advies voorlegt, omdat het mij een significante verslechtering van de dekking lijkt.
Immers:
- De LTV stijgt van 74% naar 98%
- De woning in Nunspeet is beduidend minder courant dan die in Pijnacker, gezien ook de verkoopduur (10 maanden vs 3 weken) en bouwjaar (1950 vs 2021)
Kunt u wellicht toelichten waarom u niet hebt aangestuurd op een (deel-)aflossing in dit geval?
Ik heb tegen gestemd, het zal allemaal wel goed komen maar ik snap niet waarom een slechtere LTV door CCF als prima alternatief wordt beoordeeld. Het geeft mij wel te denken in elk geval.quote:Omdat er sprake is van een gezamenlijke persoonlijke borgstelling door R.P. Hoogendijk en mevrouw J.P. Hoogendijk-Vingerling van ¤ 325.000,- gesecureerd door hypotheek, waarbij er in totaal niet meer uitgewonnen kan worden dan ¤ 325.000,- zou Collin bij een default van de lening nooit meer dan ¤ 325.000 kunnen verhalen op de heer Hoogendijk en mevrouw J.P. Hoogendijk-Vingerling. De nieuwe overwaarde op het onroerend goed gelegen de F.A. Molijnlaan 135 te Nunspeet zou dan voldoende dekkend zijn.
Naast deze zekerheid bestaat dan ook nog een gezamenlijke borgstelling afgeven door M.A. Hoogendijk en mevrouw N. Blagus gesecureerd met hypotheek, waarbij er in totaal niet meer uitgewonnen zal worden dan ¤ 325.000,-.
De lening kent daarbij een lineair karakter, waarbij op dit moment de openstaande schuld ¤ 505.555,52 bedraagt. Maandelijks wordt er ¤ 12.037,04 afgelost. Hiermee zal gedurende de looptijd de dekkingspositie verder verbeteren.
Op basis van bovenstaande hebben wij geconcludeerd dat dit een acceptabel voorstel is en daarom ook voorgelegd aan de investeerders middels een stemronde.
Hier ook een beetje gegoogled en vond dit interessante stukjequote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:31 schreef peterc het volgende:
[..]
beetje a h googlen geweest ; vwb de hld kom je uit bij een notariskantoor in Made vwb de andere beheer bv's (kids?) kom je uit bij een zeer ruim optrekje 7971PG-1 , durf ik wel aan
Wat mij betreft onacceptabel om dit voor te leggen aan investeerders.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:57 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Op mijn vraag aan CCF
[..]
hebben ze wel (heel snel trouwens) gereageerd, maar slechts met de argumentatie dat de nieuwe overwaarde in de ogen van CCF "voldoende dekking" geeft.
[..]
Ik heb tegen gestemd, het zal allemaal wel goed komen maar ik snap niet waarom een slechtere LTV door CCF als prima alternatief wordt beoordeeld. Het geeft mij wel te denken in elk geval.
waarvan hij er 1 heeft geherfinancierd via SiG (Stoombootweg) om weer een ander mee af te lossen bij NLiquote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:21 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Die bestuurder Johnathan Kelly (BIJLAGE A Verklaring projecteigenaar) zal wel dezelfde vastgoedinvesteerder zijn van meerdere projecten van NLI.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is toch ook van de Middenweg 221 A'dam SIGquote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:39 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
waarvan hij er 1 heeft geherfinancierd via SiG (Stoombootweg) om weer een ander mee af te lossen bij NLi
Ja, en ook van deze:quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:27 schreef peterc het volgende:
[..]
Hij is toch ook van de Middenweg 221 A'dam SIG
Had hem toch mee willen pakken maar is tussen mijn vingers door geglipt.. het ging vanmiddag opeens wel heel snelquote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:24 schreef obligataire het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal het wel goed komen denk ik, als ze dat commerciële vastgoed in België weten te verkopen. Maar ik vermoed dat het een lang traject wordt met veel updates, stemrondes en andere berichten van Collin Beheer waar je niet op zit te wachten. Nul aflossing (met zo'n enorm balanstotaal....??.), dat wordt minimaal 24 maanden billenknijpen. Dan denk ik, er zijn zat betere projecten waar je nooit wat van hoort of ziet, omdat ze gewoon iedere maand betalen.
heb je de link voor die andere (Selu) misschien ook?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:15 schreef KrekelJapie het volgende:
Hypotheek House Emmen
¤ 115.000 | 9,5 % rente | 60 maanden
2e hypotheek woonhuis + leuke rente. WOZ wel stuk lager dan taxatie
Direct een linkje:
https://www.collincrowdfu(...)4cc411559c1b0f478a4f
Hmmm, nog een paar centen van de hoofdsom, maar goed dat maakt de vreugde niet minder. Professor Versteeg is zo glad als een paling in een emmer frituurvet maar uiteindelijk kwam hij niet onder zijn verplichting uit. Vele malen correspondentie over gehad met Collin.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:55 schreef OpDieFiets het volgende:
Een heuglijk moment bij CCF: met de betaling van deze week is dan eindelijk de volledige inleg van Pr*c*d* H*ld*ng teruggekomen. Nu de rente nog!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.CCF is al in gesprek met de ondenemer over verkoop van het onderpand, bericht CCF:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, anders had ik deze al gedeeld. Vind het project met 7% ook niet heel erg interessant.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:42 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
heb je de link voor die andere (Selu) misschien ook?
quote:Op vrijdag 1 november 2024 11:44 schreef Horsemen het volgende:
Goede berichten mbt Collin project Van H!rpt Delic@tessen:Ja goed nieuws!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 1 november 2024 12:12 schreef Horsemen het volgende:
Deze nieuwe Collin met een 2e hypotheek is hier meen ik nog niet gedeeld:
Maatschap Peters-Korsten
¤ 100.000 | 8,5 % rente | 40 maanden |
Gelijk met een investeringslinkje:Best een leuke mijn inziens zie niet veel risico julie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het positief dat de eerste hypotheek ook bij Collin is gevestigd ( en niet volledig aflossingsvrij is). Ik heb m dubbel meegenomen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 13:05 schreef Ricky86 het volgende:
[..]
Best een leuke mijn inziens zie niet veel risico julie?
Met regelmaat komen er proposities van boerderijen/agrarisch/veeteelt. De reacties hier op het forum zijn gemengd. In algemene zin proef ik dat agrarisch ondernemers vaak vermogend zijn, maar dan m.n. in de stille reserve. Dus in onroerend goed. En vaak beperkt liquide. Verandering in regelgeving en onzekerheid is voor mij een grond om beperkt te zijn/ zeer kritisch te zijn bij agrarische proposities.quote:Op vrijdag 1 november 2024 13:05 schreef Ricky86 het volgende:
[..]
Best een leuke mijn inziens zie niet veel risico julie?
staat nu open, gaat hard toch wel enigszins onverwacht binnen 5 min al op 80%quote:Op woensdag 30 oktober 2024 14:35 schreef Horsemen het volgende:
11 1 nieuw SiG project:
[..]
https://investeren.sameningeld.nl/project/list
Let op, als ik het goed lees betreft het een B.V. en zal er bij dit project niet hoofdelijk worden meegetekend.
Dat zijn goede berichten voor SiGquote:Op vrijdag 1 november 2024 14:38 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
staat nu open, gaat hard toch wel enigszins onverwacht binnen 5 min al op 80%
Ik zit al in de lening met de eerste hypotheek en zat daarvoor in de eerdere lening die hiermee begin dit jaar geherfinancieerd werd. Ik heb er dus op zich wel vertrouwen in, anders had ik deze niet meegegenomen, maar of ik nu nog in een tweede lening wil investeren weet ik nog niet.quote:Op vrijdag 1 november 2024 13:30 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Ik vind het positief dat de eerste hypotheek ook bij Collin is gevestigd ( en niet volledig aflossingsvrij is). Ik heb m dubbel meegenomen.
inderdaad nu het aanbod van de gebruikelijke SiG projecten vrijwel is opgedroogdquote:Op vrijdag 1 november 2024 14:40 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat zijn goede berichten voor SiG
Dit konden ze wel gebruiken.
Ik zit ook in de eerste en nu ook in de tweede. De Loan-to-Value bij de start van de eerste bedraagt 37%. Bij de slottermijn bedraagt de LtV 29%. Dat zal nu voor deze lening iets veranderen maar het moet wel heel gek lopen als het fout gaat lijkt mij.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:01 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ik zit al in de lening met de eerste hypotheek en zat daarvoor in de eerdere lening die hiermee begin dit jaar geherfinancieerd werd. Ik heb er dus op zich wel vertrouwen in, anders had ik deze niet meegegenomen, maar of ik nu nog in een tweede lening wil investeren weet ik nog niet.
Leningnemer heeft altijd netjes betaald en de zekerheid is goed. Wat ik me wel afvraag is wat er gebeurt aan het eind van de looptijd. Meneer was ten tijde van de pitch in janauri 2019 55, dus nu 60 of 61. Wanneer deze 2 leningen aflopen is hij 64. Gaat hij dan nog door met boeren of stopt hij?
Je hebt gelijk, ik had de kosten niet meegerekend. Dus we moeten nog 1 termijntje ontvangen om de volledige hoofdsom terug te hebbenquote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:26 schreef obligataire het volgende:
[..]
Hmmm, nog een paar centen van de hoofdsom, maar goed dat maakt de vreugde niet minder.
Wat voor mij ook meespeelt is dat ik nog even geen nieuwe investering gepland had, pas weer in december. Maar met een kleine aanpassing in mijn planning is het wel te doen. En ik heb nu ook liever niet nog een aflossingsvrije lening.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:36 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Ik zit ook in de eerste en nu ook in de tweede. De Loan-to-Value bij de start van de eerste bedraagt 37%. Bij de slottermijn bedraagt de LtV 29%. Dat zal nu voor deze lening iets veranderen maar het moet wel heel gek lopen als het fout gaat lijkt mij.
Neem hem klein mee, hij heedt de leeftijd niet meer om maar door te blijven rollen em het blijft agri. Then again, bij liquidatie van het onderpand is de buffer meer dan voldoende.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:36 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Ik zit ook in de eerste en nu ook in de tweede. De Loan-to-Value bij de start van de eerste bedraagt 37%. Bij de slottermijn bedraagt de LtV 29%. Dat zal nu voor deze lening iets veranderen maar het moet wel heel gek lopen als het fout gaat lijkt mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraagprijs voor de resterende woningen van het seniorencomplex zijn recent (opnieuw) verlaagd:
Eigen woning: van 609.500 euro naar 550.000 euro
De twee overige woningen: van 500.000 euro naar 450.000 euro (oorspronkelijk 577.500 euro)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er staat nog zo'n 1.000.000 euro open bij CCF, dus met drie eerste hypotheken nog steeds voldoende comfort, maar wat schot in de zaak zou voor elke betrokkene toch prettig zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
Dat is terecht geconstateerd want Collin heeft het onroerend goed tegen taxatiewaarde op de balans gezet waardoor die toch nog een min of meer gezonde indruk maakt. Zou je de gewone (fiscale) jaarrekening als uitgangspunt nemen dan krijg je een negatief eigen vermogen waar hun hele veestapel de hik van zou krijgen. Plus, maar dat geldt voor beide situaties, er is een negatief werkkapitaal .quote:Op vrijdag 1 november 2024 13:38 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Met regelmaat komen er proposities van boerderijen/agrarisch/veeteelt. De reacties hier op het forum zijn gemengd. In algemene zin proef ik dat agrarisch ondernemers vaak vermogend zijn, maar dan m.n. in de stille reserve. Dus in onroerend goed. En vaak beperkt liquide. Verandering in regelgeving en onzekerheid is voor mij een grond om beperkt te zijn/ zeer kritisch te zijn bij agrarische proposities.
Van die 8 ton is minder dan de helft nodig om de investeerders af te lossen. Ik denk als hij op de duur zou willen stoppen met boeren dat het meer opbrengt. In Brabant zijn heel veel varkens bedrijven en daar moeten er de komende jaren nog veel van verdwijnen. Nu is het nog met subsidie en of dat over 3 jaar nog zo is weet ik niet.quote:Op vrijdag 1 november 2024 22:27 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het o/g is naar mijn mening ook pittig gewaardeerd, het huis is ouwe meuk (al 33 jaar niets aan gedaan) en het geheel is verre van courant. Die acht ton gaan ze niet vangen, en mocht dat wel zo zijn dan moet daar een boel van naar de Fiscus (niet óns probleem trouwens)
quote:Op vrijdag 1 november 2024 17:30 schreef pkaiser het volgende:
nieuwe APOC bij GVE
LinkjeDe eerste anderhalf miljoen, 75%, is al weer toegezegd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
En toch is GVE verleden tijd voor mij!!!quote:Op vrijdag 1 november 2024 23:01 schreef obligataire het volgende:
[..]
De eerste anderhalf miljoen, 75%, is al weer toegezegd.
Hoe weet je een leningnummer als je er nog niet in geïnvesteerd hebt?quote:Op vrijdag 1 november 2024 23:08 schreef Boyette het volgende:
niemand een link voor Leningnummer:00049722
?
Een link is niet altijd beschikbaar. En als iemand wel een link heeft dan zie je hem vanzelf verschijnen op dit forum.quote:Op vrijdag 1 november 2024 23:08 schreef Boyette het volgende:
niemand een link voor Leningnummer:00049722
?
Leningnummer staat in de essentiële beleggingsinformatie.quote:Op vrijdag 1 november 2024 23:14 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Hoe weet je een leningnummer als je er nog niet in geïnvesteerd hebt?
80% inmiddels, die zit na het weekend vol. Het blijft toch een succesvol verhaal dat APOC, voor henzelf en voor de investeerders.quote:Op vrijdag 1 november 2024 23:08 schreef quepos het volgende:
[..]
En toch is GVE verleden tijd voor mij!!!
Of het succesvol blijft zal de toekomst leren. 😀quote:Op zaterdag 2 november 2024 02:27 schreef obligataire het volgende:
[..]
80% inmiddels, die zit na het weekend vol. Het blijft toch een succesvol verhaal dat APOC, voor henzelf en voor de investeerders.
quote:Op vrijdag 1 november 2024 20:33 schreef djtiesto8 het volgende:
CCF - K*rel P*ter
Voor degenen die niet in deze lening zitten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraagprijs voor de resterende woningen van het seniorencomplex zijn recent (opnieuw) verlaagd:
Eigen woning: van 609.500 euro naar 550.000 euro
De twee overige woningen: van 500.000 euro naar 450.000 euro (oorspronkelijk 577.500 euro)Toch best triest voor de initiatiefnemer. Zijn plan leek in de basis helemaal niet verkeerd bedacht; meerdere huizen neerzetten en daar dan ééntje voor jezelf aan overhouden. Ik heb alleen basis meegedaan aan de eerste lening, en dat geld inmiddels al lang weer terug. Wat mij tegenstond aan deze pitch was niet bepaald een zakelijk argument. Maar als je zo zelf ingenomen bent dat je het stuk straat waar deze woningen gevestigd worden naar jezelf gaat vernoemen, dan vraagt dat mijns inziens eigenlijk al om problemen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er staat nog zo'n 1.000.000 euro open bij CCF, dus met drie eerste hypotheken nog steeds voldoende comfort, maar wat schot in de zaak zou voor elke betrokkene toch prettig zijn.
Hoe dan ook triest voor ondernemer en investeerders dat dit project langzamerhand moet worden omgedoopt tot 'Karel Flater plantsoen'.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Daar hebben we weer een mailtje van Bas. Had dit niet verwacht met zo een kleine lening.Ik heb eens even de website van deze ondernemers bekeken. Volgens hun agenda waren ze het hele jaar door altijd behoorlijk actief met hun foodtruck. Zeker in de zomerperiode stonden ze meerdere keren per week op diverse locaties. Maar vanaf 24 augustus is het opeens helemaal stil... Dat loopt aardig parallel met de ontvangen betalingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het wel een sympathiek projectje. Hopelijk niets ernstigs aan de hand met deze mensen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraagprijs is eerder al verlaagd van 3,9 miljoen naar 3,5 en 3,3.
Nu lijkt een verdere verlaging noodzakelijk. Dat is wel heel zuur natuurlijk, maar het hoort bij ondernemen. Sometimes you win, sometimes you loose.
Grappig, deze onbeholpen poging om op die manier onsterfelijk te wordenquote:Op zaterdag 2 november 2024 09:28 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Toch best triest voor de initiatiefnemer. Zijn plan leek in de basis helemaal niet verkeerd bedacht; meerdere huizen neerzetten en daar dan ééntje voor jezelf aan overhouden. Ik heb alleen basis meegedaan aan de eerste lening, en dat geld inmiddels al lang weer terug. Wat mij tegenstond aan deze pitch was niet bepaald een zakelijk argument. Maar als je zo zelf ingenomen bent dat je het stuk straat waar deze woningen gevestigd worden naar jezelf gaat vernoemen, dan vraagt dat mijns inziens eigenlijk al om problemen.
Hoe dan ook triest voor ondernemer en investeerders dat dit project langzamerhand moet worden omgedoopt tot 'Karel Flater plantsoen'.
quote:Op zaterdag 2 november 2024 11:29 schreef InVestEerder het volgende:
Dit project heeft in de kern wel wat gelijkenissen met project uit mijn eerdere post over P*ter.
Gewoon een respectabele hardwerkende ondernemer die zijn/haar nek durft uit te steken, met een mooi plan om zijn/haar financiële toekomst veilig te kunnen stellen. Maar soms loopt het allemaal heel anders dan gedacht...Dit soort verhalen zijn wel de reden waarom (ultra) kortlopende leningen véél minder aantrekkelijk zijn dan dat ze voor velen lijken te zijn. Voor een paar keuteltjes aan rente loop je wel het volle investeerdersrisico, even los van de zekerheden. En vroeg of laat tref je de verkeerde....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraagprijs is eerder al verlaagd van 3,9 miljoen naar 3,5 en 3,3.
Nu lijkt een verdere verlaging noodzakelijk. Dat is wel heel zuur natuurlijk, maar het hoort bij ondernemen. Sometimes you win, sometimes you loose.Pecunia non olet
in seniorencomplexen heb je te maken met allerlei extra overheidseisen aan bv brandveiligheid, een lift waar een brancard in moet passen enz die zorgen voor aanzienlijke bijkomende kosten zowel bouwkundig als m b t de maandlasten. Ik ben zelf een senior maar blijf zo lang mogelijk in mijn "gewone" appartement wonen en investeren in seniorencomplexen doe ik ook nietquote:Op zaterdag 2 november 2024 12:29 schreef obligataire het volgende:
[..]
Grappig, deze onbeholpen poging om op die manier onsterfelijk te worden, deed mij ook wat twijfelen aan het project. Soms zijn het de kleine details als deze.... Wel meegedaan aan de eerste lening in 2022 voor een doos waterijsjes aan rendement, tweede lening gelukkig laten lopen.
Toch zijn het leuke appartementjes zo te zien, maar te duur geprijsd?
En als hij de leeftijdsgrens wat zou verlagen, laten we zeggen 50+ ?quote:Op zaterdag 2 november 2024 12:58 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
in seniorencomplexen heb je te maken met allerlei extra overheidseisen aan bv brandveiligheid, een lift waar een brancard in moet passen enz die zorgen voor aanzienlijke bijkomende kosten zowel bouwkundig als m b t de maandlasten. Ik ben zelf een senior maar blijf zo lang mogelijk in mijn "gewone" appartement wonen en investeren in seniorencomplexen doe ik ook niet
dat zou al helpen mits er ook inderdaad een aantal bewoners van 50-65 zouden gaan wonen. De gemeente kijkt namelijk ook naar de praktijk, het voorbeeld wat ik gaf heeft daarop betrekking (50+-complex waar inmiddels hoofdzakelijk 65+-ers wonen)quote:Op zaterdag 2 november 2024 13:01 schreef obligataire het volgende:
[..]
En als hij de leeftijdsgrens wat zou verlagen, laten we zeggen 50+ ?
ik zoek het in een gezonde mix, qua looptijden. Lang geeft idd wel rust, maar je zit daardoor niet kort op de bal. En in bijvoorbeeld vijf jaar tijd, kan de wereld er echt héél anders uitzien.quote:Op zaterdag 2 november 2024 12:52 schreef obligataire het volgende:
Dit soort verhalen zijn wel de reden waarom (ultra) kortlopende leningen véél minder aantrekkelijk zijn dan dat ze voor velen lijken te zijn. Voor een paar keuteltjes aan rente loop je wel het volle investeerdersrisico, even los van de zekerheden. En vroeg of laat tref je de verkeerde....
deze analyse is correct, er zijn soms echter bijkomende argumenten. Ik heb helaas ook de verkeerde getroffen, die bood kortlopende leningen waarvan ik verwachtte dat ze binnen één kalenderjaar geheel afgewikkeld zouden zijn (niet dus). Dat vond ik een bijkomend voordeel waardoor de afweging anders uitviel. Er zullen misschien ook investeerders zijn die niet zo'n lange beleggingshorizon meer hebben en dan toch maar voor kortere projecten kiezen.quote:Op zaterdag 2 november 2024 12:52 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dit soort verhalen zijn wel de reden waarom (ultra) kortlopende leningen véél minder aantrekkelijk zijn dan dat ze voor velen lijken te zijn. Voor een paar keuteltjes aan rente loop je wel het volle investeerdersrisico, even los van de zekerheden. En vroeg of laat tref je de verkeerde....
Er zal niet gauw schade uit voortvloeien, laat staan serieuze schade, vanwege de prima zekerheden, maar het geeft wel een hoop gedoe, mailverkeer, stemrondes, vertraging en onzekerheid, en dat is nou nét wat veel investeerders willen voorkomen door voor die korte looptijd te kiezen. Dat is de paradoxquote:Op zaterdag 2 november 2024 13:25 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
deze analyse is correct, er zijn soms echter bijkomende argumenten. Ik heb helaas ook de verkeerde getroffen, die bood kortlopende leningen waarvan ik verwachtte dat ze binnen één kalenderjaar geheel afgewikkeld zouden zijn (niet dus). Dat vond ik een bijkomend voordeel waardoor de afweging anders uitviel. Er zullen misschien ook investeerders zijn die niet zo'n lange beleggingshorizon meer hebben en dan toch maar voor kortere projecten kiezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.CCF M*vi III is in april verkocht maar nog niet afgelost. Levering laat schijnbaar wel erg lang op zich wachten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb mijn terugboeking van gisteren echter nog niet mogen ontvangen (wel al van Colin afgeschreven, nog niet op rc bijgeschreven) 🫣quote:Op zondag 3 november 2024 12:28 schreef Inductor het volgende:
Dit weekend betalingen van CCF in wallet op zowel zaterdag als zondag. Kan me niet herinneren dat ik dat eerder gezien heb. Wel incidenteel op zaterdag. Het begin van een mooie traditie?
OPP werkt niet in het weekend.quote:Op zondag 3 november 2024 15:02 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ik heb mijn terugboeking van gisteren echter nog niet mogen ontvangen (wel al van Colin afgeschreven, nog niet op rc bijgeschreven) 🫣
Same for GVEquote:Op zondag 3 november 2024 17:48 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Een storting vanaf SiG account naar betaalrekening gaat prima in het weekend.
De vraag betrof Ccf.quote:Op zondag 3 november 2024 17:48 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Maar het antwoord dat OPP niet werkt in het weekend is niet juist, want SIG en GVE werken ook met OPP. Het ligt dus aan CCF.quote:
prima joh.quote:Op zondag 3 november 2024 20:05 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Maar het antwoord dat OPP niet werkt in het weekend is niet juist, want SIG en GVE werken ook met OPP. Het ligt dus aan CCF.
Toch niet helemaal / niet altijd, ik heb vrijdagmiddag (17:45) een opname gedaan en die is tot op heden (zondag avond) nog niet bijgeschreven. Dus bovenstaande is dus zeker geen algemene regel ook al doen beide banken mee met de instant payments. De opnames bij sig worden namelijk wel geboekt als instant payment, maar komen gewoon pas de volgende werkdag als het buiten kantoor uren is. Het zou me niet verbazen dat het alleen werkt als het een bankrekening is bij dezelfde bank en dat het anders gewoon zoals ik het al maanden zie gewoon de volgende werkdag is bijgeschreven.quote:Op zondag 3 november 2024 17:48 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 03-11-2024 21:56:57 ]
Mijn ervaring (afgelopen vrijdag 17:45 opname gedaan bij sig, vandaag nog niet bijgeschreven en wordt gewoon eerstvolgende werkdag ontvangen, wordt wel als instant payment verwerkt). Het lijkt er dus op dat er nog ergens in bepaalde gevallen een mensenijke validatie tussen zit, ik schat in dat dat is in het geval dat de ontvangende bank niet dezelde is als betalende, in dat geval is het terugdraaien van overboekingen namelijk erg lastig cq. onmogelijk, bij dezelfde bank is dat (als de wil er is, opp zal daar wel groot/belangrijk genoeg voor zijn) wel gewoon mogelijk.quote:Op zondag 3 november 2024 20:05 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Maar het antwoord dat OPP niet werkt in het weekend is niet juist, want SIG en GVE werken ook met OPP. Het ligt dus aan CCF.
Ligt misschien aan jouw bank. Ik heb vandaag zowel bij SiG als GvE een opname uit het wallet gedaan en beiden zijn al bijgeschreven op mijn betaalrekening. GvE ontvang ik vanuit een ING rekening. SIG vanuit een RABO rekening.quote:Op zondag 3 november 2024 20:21 schreef tnhb het volgende:
[..]
Toch niet helemaal / niet altijd, ik heb vrijdagmiddag (17:45) een opname gedaan en die is tot op heden (zondag avond) nog niet bijgeschreven. Dus bovenstaande is dus zeker geen algemene regel ook al doen beide banken mee met de instant payments. De opnames bij sig worden namelijk wel geboekt als instant payment, maar komen gewoon pas de volgende werkdag als het buiten kantoor uren is. Het zou me niet verbazen dat het alleen werkt als het een bankrekening is bij dezelfde bank en dat het anders gewoon zoals ik het al maanden zie gewoon de volgende werkdag is bijgeschreven.
Hij weet wel hoe hij moet spreidenquote:Op zondag 3 november 2024 20:20 schreef KrekelJapie het volgende:
Oud staatsecretaris Idsinga is investeerder via Collin crowdfund:
https://nos.nl/l/2543134
Onbekend of hij ook op dit forum actief is.
Hier zaterdagochtend een opname gedaan bij SIG en vlak daarna ontvangen.quote:Op zondag 3 november 2024 20:50 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ligt misschien aan jouw bank. Ik heb vandaag zowel bij SiG als GvE een opname uit het wallet gedaan en beiden zijn al bijgeschreven op mijn betaalrekening. GvE ontvang ik vanuit een ING rekening. SIG vanuit een RABO rekening.
Storting van deze aflossing staat ingepland op het wallet. Saldo is nog niet opgehoogd. Het kan volgens GvE 5 ! werkdagen duren voordat het bedrag daadwerkelijk opgenomen kan worden.quote:Op zondag 3 november 2024 04:37 schreef KrekelJapie het volgende:
Vervroegde aflossing
Aankoop bedrijfspand Bravo Verhuizingen
quote:Velden met een * zijn in behandeling. Het kan 5 werkdagen duren voordat uw bank de uitbetaling verwerkt.
Ja, dat is de zelfde onzin als je een reguliere verzamelbetaling ontvangt. Je ontvangt netjes de mail en daarna staat het bedrag nog dagen als ingepland???quote:Op maandag 4 november 2024 07:21 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Storting van deze aflossing staat ingepland op het wallet. Saldo is nog niet opgehoogd. Het kan volgens GvE 5 ! werkdagen duren voordat het bedrag daadwerkelijk opgenomen kan worden.
[..]
Blijft bijzonder, ik kreeg de opname van afgelopen vrijdag (17:45) vanmorgen als normale (niet-instant) overboeking bijgeschreven. Ik heb dit weekend nog wat historie bekeken en het lijkt (n=1, is niet echt bewijsquote:Op maandag 4 november 2024 06:44 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Hier zaterdagochtend een opname gedaan bij SIG en vlak daarna ontvangen.
Bij SiG is ook mijn ervaring dat het meestal zo is dat als ik een betaling vanuit de wallet doe (tussen globaal 9 en 17.00 uur) deze een paar uur later op mijn (ING) rekening staat. Ook de betaal tijd die in het SiG overzicht staat verspringt dan naar een paar uur later. Mijn idee is dat er nog iets handmatig wordt uitgevoerd.quote:Op maandag 4 november 2024 09:51 schreef tnhb het volgende:
[..]
Blijft bijzonder, ik kreeg de opname van afgelopen vrijdag (17:45) vanmorgen als normale (niet-instant) overboeking bijgeschreven. Ik heb dit weekend nog wat historie bekeken en het lijkt (n=1, is niet echt bewijs) wel alsof opnames die niet tussen pakweg 9 en 17 vallen (ongeacht de dag) anders worden behandeld. Hoe dan ook, ik zag dat een opname een paar maanden geleden op zondagmiddag wel gewoon instant verwerkt was terwijl een andere opname op vrijdagavond het hele weekend in de wacht stond en op maandag als gewone ontvangst binnen kwam.
Op een of andere manier heb ik het idee dat er ergens in bepaalde gevallen nog iemand aan de knoppen moet zitten en dat het niet altijd (op dezelfde manier) automatisch gaat. Helaas heeft op één na geen enkel platform me op vragen hierover in het verleden helder antwoord willen (of kunnen) geven, behave mcf. Bij mcf werd (uiteindelijk) bevestigd dat elke betaling uiteindelijk ook nog door een persoon met de juiste autorisaties moest worden bevestigd en dat het daardoor soms langer en soms korter duurde voordat de boeking werd uitgevoerd.
Ik ben wel benieuwd naar de tijden van jullie instant overboekingen, is dat allemaal erhens tussen pakweg 9 en 17 of ook gewoon op "onmogelijke" tijden? (weekend op zich is niet bepalend, ik heb gezien dat er ook bij mij een paar maanden geleden op zondagmiddag een instant overboeking bij sig was).
Het zou wel logisch dat kleinere bedragen er wel door heen komen en grotere nog even moeten wachten. Maar niet echt boeiend toch? Het ging er bij om te antwoorden op een mogelijk ongeruste medeforummer.quote:[..]
Blijft bijzonder, ik kreeg de opname van afgelopen vrijdag (17:45) vanmorgen als normale (niet-instant) overboeking bijgeschreven. Ik heb dit weekend nog wat historie bekeken en het lijkt (n=1, is niet echt bewijs) wel alsof opnames die niet tussen pakweg 9 en 17 vallen (ongeacht de dag) anders worden behandeld. Hoe dan ook, ik zag dat een opname een paar maanden geleden op zondagmiddag wel gewoon instant verwerkt was terwijl een andere opname op vrijdagavond het hele weekend in de wacht stond en op maandag als gewone ontvangst binnen kwam.
Op een of andere manier heb ik het idee dat er ergens in bepaalde gevallen nog iemand aan de knoppen moet zitten en dat het niet altijd (op dezelfde manier) automatisch gaat. Helaas heeft op één na geen enkel platform me op vragen hierover in het verleden helder antwoord willen (of kunnen) geven, behave mcf. Bij mcf werd (uiteindelijk) bevestigd dat elke betaling uiteindelijk ook nog door een persoon met de juiste autorisaties moest worden bevestigd en dat het daardoor soms langer en soms korter duurde voordat de boeking werd uitgevoerd.
Ik ben wel benieuwd naar de tijden van jullie instant overboekingen, is dat allemaal erhens tussen pakweg 9 en 17 of ook gewoon op "onmogelijke" tijden? (weekend op zich is niet bepalend, ik heb gezien dat er ook bij mij een paar maanden geleden op zondagmiddag een instant overboeking bij sig was).
Adresquote:Op maandag 4 november 2024 11:37 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/synerflex-b-v/
Nieuwe @ CCF
Mooi EV, prima zekerheid en verhaal. Ik ben voornemens basis mee te pakken
Nu inmiddels is het er wel 😇quote:Op zondag 3 november 2024 15:02 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ik heb mijn terugboeking van gisteren echter nog niet mogen ontvangen (wel al van Colin afgeschreven, nog niet op rc bijgeschreven) 🫣
Mijn opnameverzoek zal ergens rond de klok van 9 geweest zijn, of het verzoek er net voor of erna was durf ik niet te zeggen.quote:Op maandag 4 november 2024 09:51 schreef tnhb het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |