quote:Op vrijdag 1 november 2024 17:30 schreef pkaiser het volgende:
nieuwe APOC bij GVE
LinkjeDe eerste anderhalf miljoen, 75%, is al weer toegezegd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
En toch is GVE verleden tijd voor mij!!!quote:Op vrijdag 1 november 2024 23:01 schreef obligataire het volgende:
[..]
De eerste anderhalf miljoen, 75%, is al weer toegezegd.
Hoe weet je een leningnummer als je er nog niet in geïnvesteerd hebt?quote:Op vrijdag 1 november 2024 23:08 schreef Boyette het volgende:
niemand een link voor Leningnummer:00049722
?
Een link is niet altijd beschikbaar. En als iemand wel een link heeft dan zie je hem vanzelf verschijnen op dit forum.quote:Op vrijdag 1 november 2024 23:08 schreef Boyette het volgende:
niemand een link voor Leningnummer:00049722
?
Leningnummer staat in de essentiële beleggingsinformatie.quote:Op vrijdag 1 november 2024 23:14 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Hoe weet je een leningnummer als je er nog niet in geïnvesteerd hebt?
80% inmiddels, die zit na het weekend vol. Het blijft toch een succesvol verhaal dat APOC, voor henzelf en voor de investeerders.quote:Op vrijdag 1 november 2024 23:08 schreef quepos het volgende:
[..]
En toch is GVE verleden tijd voor mij!!!
Of het succesvol blijft zal de toekomst leren. 😀quote:Op zaterdag 2 november 2024 02:27 schreef obligataire het volgende:
[..]
80% inmiddels, die zit na het weekend vol. Het blijft toch een succesvol verhaal dat APOC, voor henzelf en voor de investeerders.
quote:Op vrijdag 1 november 2024 20:33 schreef djtiesto8 het volgende:
CCF - K*rel P*ter
Voor degenen die niet in deze lening zitten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraagprijs voor de resterende woningen van het seniorencomplex zijn recent (opnieuw) verlaagd:
Eigen woning: van 609.500 euro naar 550.000 euro
De twee overige woningen: van 500.000 euro naar 450.000 euro (oorspronkelijk 577.500 euro)Toch best triest voor de initiatiefnemer. Zijn plan leek in de basis helemaal niet verkeerd bedacht; meerdere huizen neerzetten en daar dan ééntje voor jezelf aan overhouden. Ik heb alleen basis meegedaan aan de eerste lening, en dat geld inmiddels al lang weer terug. Wat mij tegenstond aan deze pitch was niet bepaald een zakelijk argument. Maar als je zo zelf ingenomen bent dat je het stuk straat waar deze woningen gevestigd worden naar jezelf gaat vernoemen, dan vraagt dat mijns inziens eigenlijk al om problemen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er staat nog zo'n 1.000.000 euro open bij CCF, dus met drie eerste hypotheken nog steeds voldoende comfort, maar wat schot in de zaak zou voor elke betrokkene toch prettig zijn.
Hoe dan ook triest voor ondernemer en investeerders dat dit project langzamerhand moet worden omgedoopt tot 'Karel Flater plantsoen'.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Daar hebben we weer een mailtje van Bas. Had dit niet verwacht met zo een kleine lening.Ik heb eens even de website van deze ondernemers bekeken. Volgens hun agenda waren ze het hele jaar door altijd behoorlijk actief met hun foodtruck. Zeker in de zomerperiode stonden ze meerdere keren per week op diverse locaties. Maar vanaf 24 augustus is het opeens helemaal stil... Dat loopt aardig parallel met de ontvangen betalingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het wel een sympathiek projectje. Hopelijk niets ernstigs aan de hand met deze mensen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraagprijs is eerder al verlaagd van 3,9 miljoen naar 3,5 en 3,3.
Nu lijkt een verdere verlaging noodzakelijk. Dat is wel heel zuur natuurlijk, maar het hoort bij ondernemen. Sometimes you win, sometimes you loose.
Grappig, deze onbeholpen poging om op die manier onsterfelijk te wordenquote:Op zaterdag 2 november 2024 09:28 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Toch best triest voor de initiatiefnemer. Zijn plan leek in de basis helemaal niet verkeerd bedacht; meerdere huizen neerzetten en daar dan ééntje voor jezelf aan overhouden. Ik heb alleen basis meegedaan aan de eerste lening, en dat geld inmiddels al lang weer terug. Wat mij tegenstond aan deze pitch was niet bepaald een zakelijk argument. Maar als je zo zelf ingenomen bent dat je het stuk straat waar deze woningen gevestigd worden naar jezelf gaat vernoemen, dan vraagt dat mijns inziens eigenlijk al om problemen.
Hoe dan ook triest voor ondernemer en investeerders dat dit project langzamerhand moet worden omgedoopt tot 'Karel Flater plantsoen'.
quote:Op zaterdag 2 november 2024 11:29 schreef InVestEerder het volgende:
Dit project heeft in de kern wel wat gelijkenissen met project uit mijn eerdere post over P*ter.
Gewoon een respectabele hardwerkende ondernemer die zijn/haar nek durft uit te steken, met een mooi plan om zijn/haar financiële toekomst veilig te kunnen stellen. Maar soms loopt het allemaal heel anders dan gedacht...Dit soort verhalen zijn wel de reden waarom (ultra) kortlopende leningen véél minder aantrekkelijk zijn dan dat ze voor velen lijken te zijn. Voor een paar keuteltjes aan rente loop je wel het volle investeerdersrisico, even los van de zekerheden. En vroeg of laat tref je de verkeerde....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraagprijs is eerder al verlaagd van 3,9 miljoen naar 3,5 en 3,3.
Nu lijkt een verdere verlaging noodzakelijk. Dat is wel heel zuur natuurlijk, maar het hoort bij ondernemen. Sometimes you win, sometimes you loose.Pecunia non olet
in seniorencomplexen heb je te maken met allerlei extra overheidseisen aan bv brandveiligheid, een lift waar een brancard in moet passen enz die zorgen voor aanzienlijke bijkomende kosten zowel bouwkundig als m b t de maandlasten. Ik ben zelf een senior maar blijf zo lang mogelijk in mijn "gewone" appartement wonen en investeren in seniorencomplexen doe ik ook nietquote:Op zaterdag 2 november 2024 12:29 schreef obligataire het volgende:
[..]
Grappig, deze onbeholpen poging om op die manier onsterfelijk te worden, deed mij ook wat twijfelen aan het project. Soms zijn het de kleine details als deze.... Wel meegedaan aan de eerste lening in 2022 voor een doos waterijsjes aan rendement, tweede lening gelukkig laten lopen.
Toch zijn het leuke appartementjes zo te zien, maar te duur geprijsd?
En als hij de leeftijdsgrens wat zou verlagen, laten we zeggen 50+ ?quote:Op zaterdag 2 november 2024 12:58 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
in seniorencomplexen heb je te maken met allerlei extra overheidseisen aan bv brandveiligheid, een lift waar een brancard in moet passen enz die zorgen voor aanzienlijke bijkomende kosten zowel bouwkundig als m b t de maandlasten. Ik ben zelf een senior maar blijf zo lang mogelijk in mijn "gewone" appartement wonen en investeren in seniorencomplexen doe ik ook niet
dat zou al helpen mits er ook inderdaad een aantal bewoners van 50-65 zouden gaan wonen. De gemeente kijkt namelijk ook naar de praktijk, het voorbeeld wat ik gaf heeft daarop betrekking (50+-complex waar inmiddels hoofdzakelijk 65+-ers wonen)quote:Op zaterdag 2 november 2024 13:01 schreef obligataire het volgende:
[..]
En als hij de leeftijdsgrens wat zou verlagen, laten we zeggen 50+ ?
ik zoek het in een gezonde mix, qua looptijden. Lang geeft idd wel rust, maar je zit daardoor niet kort op de bal. En in bijvoorbeeld vijf jaar tijd, kan de wereld er echt héél anders uitzien.quote:Op zaterdag 2 november 2024 12:52 schreef obligataire het volgende:
Dit soort verhalen zijn wel de reden waarom (ultra) kortlopende leningen véél minder aantrekkelijk zijn dan dat ze voor velen lijken te zijn. Voor een paar keuteltjes aan rente loop je wel het volle investeerdersrisico, even los van de zekerheden. En vroeg of laat tref je de verkeerde....
deze analyse is correct, er zijn soms echter bijkomende argumenten. Ik heb helaas ook de verkeerde getroffen, die bood kortlopende leningen waarvan ik verwachtte dat ze binnen één kalenderjaar geheel afgewikkeld zouden zijn (niet dus). Dat vond ik een bijkomend voordeel waardoor de afweging anders uitviel. Er zullen misschien ook investeerders zijn die niet zo'n lange beleggingshorizon meer hebben en dan toch maar voor kortere projecten kiezen.quote:Op zaterdag 2 november 2024 12:52 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dit soort verhalen zijn wel de reden waarom (ultra) kortlopende leningen véél minder aantrekkelijk zijn dan dat ze voor velen lijken te zijn. Voor een paar keuteltjes aan rente loop je wel het volle investeerdersrisico, even los van de zekerheden. En vroeg of laat tref je de verkeerde....
Er zal niet gauw schade uit voortvloeien, laat staan serieuze schade, vanwege de prima zekerheden, maar het geeft wel een hoop gedoe, mailverkeer, stemrondes, vertraging en onzekerheid, en dat is nou nét wat veel investeerders willen voorkomen door voor die korte looptijd te kiezen. Dat is de paradoxquote:Op zaterdag 2 november 2024 13:25 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
deze analyse is correct, er zijn soms echter bijkomende argumenten. Ik heb helaas ook de verkeerde getroffen, die bood kortlopende leningen waarvan ik verwachtte dat ze binnen één kalenderjaar geheel afgewikkeld zouden zijn (niet dus). Dat vond ik een bijkomend voordeel waardoor de afweging anders uitviel. Er zullen misschien ook investeerders zijn die niet zo'n lange beleggingshorizon meer hebben en dan toch maar voor kortere projecten kiezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |