abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215351258

Crowdfunding is hot! In 2022 is in Nederland 1,08 miljard euro via crowdfunding opgehaald. Dat is een groei van 48% ten opzichte van een jaar eerder. Niet eerder werd in een jaar tijd zoveel met crowdfunding gefinancierd.(bron).

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding (Crowdfinance)
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen met ECSP vergunning
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
NLinvesteert (NLI), een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding.
Duurzaam Investeren (DI), combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender (LS), peer-to-peer lending.
October (OCT), platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa.
One Planet Crowd (OPC), groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Voordegroei (VDG), leningen voor MKB.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), investeren in opkomende economieën.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.

Crowdfundingplatformen KOM Group
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.

Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Webinars zekerheden
SPOILER
Webinar box3 belastingwetgeving
SPOILER
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Informatie Kifid
SPOILER
Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Statistieken
SPOILER
Nominale en effectieve rente
SPOILER
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_215351374
quote:
12s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 15:35 schreef peterc het volgende:

[..]
Bij CCF 43438 was er ook sprake van aankoop van chalet en gronden Zie eerdere post Dit stond duidelijk vermeld, hier mis ik dat. Desondanks durf ik deze zeker aan, altijd markt voor met of zonder de grond.
Ik ook wel, door de eigen inbreng is er een situatie met een waarde van 85K en een lening van 60K, dat is voldoende remweg als ze hun verplichtingen niet nakomen, daarbij zijn ze zo te zien onderling vrijwel identiek dus 'zuivere' aankoopwaarde.
Pecunia non olet
pi_215351407
Om op de topic titel in te haken: ik ben al bijna een maand bezig om info te verkrijgen over de achterstand van B**olle S***ien, maar na 3 mails heb ik alleen nog maar de reactie gehad dat ik een ander mailadres had moeten gebruiken en dat ze het hebben doorgezet.

SPOILER
We zullen zien.
Pecunia non olet
pi_215351519
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 16:06 schreef obligataire het volgende:
Om op de topic titel in te haken: ik ben al bijna een maand bezig om info te verkrijgen over de achterstand van B**olle S***ien, maar na 3 mails heb ik alleen nog maar de reactie gehad dat ik een ander mailadres had moeten gebruiken en dat ze het hebben doorgezet.

SPOILER
We zullen zien.
Volgens mij ben ik al maanden bezig om een inhoudelijk antwoord te krijgen, als het niet langer is, volgens mij krijg ik na 1 van de eerste mails wel geld binnen alleen geen inhoudelijke reactie... ik zal binnenkort weer eens mailen.
pi_215351981
Ik ben ook echt zo klaar met dat GvE. Nog 3 ruk projecten die lopen, alle 3 naar de klote overigens, en daarna stuur ik er geen cent meer heen.
pi_215352045
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 16:06 schreef obligataire het volgende:

SPOILER
We zullen zien.
Ik heb nog 2 projecten lopen en 4 defaults. Als de twee projecten afgerond zijn, ben ik blij dat ik van GvE af ben en zie ik verder wel of er nog wat terug komt uit de defaults. Ik wil bedrijven graag het voordeel van de twijfel geven maar het wordt van kwaad tot erger daar op gebied van klantbehandeling en recovery :N
pi_215353833
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 16:27 schreef Tjalala het volgende:
Volgens mij ben ik al maanden bezig om een inhoudelijk antwoord te krijgen, als het niet langer is, volgens mij krijg ik na 1 van de eerste mails wel geld binnen alleen geen inhoudelijke reactie... ik zal binnenkort weer eens mailen.
Dit is schijnbaar de standaard en (helaas) ook mijn ervaring. Ik heb nooit antwoord gekregen op o.a. de vraag of de betalingregeling goed werd nagekomen en of er al eens een her-evaluatie heeft plaatgevonden of dat deze binnenkort gaat plaatsvinden. Wel werden er 'plotseling' 2 termijnen uitbetaald, 9 maanden naar de vorige keer, er zijn meen ik nog meer dan 35 termijnen tegaan dus zijn we straks zo 10 jaar verder... (en de betalingsregeling loopt als iets van 5 jaar).
pi_215355058
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_215360456
Ik heb de indruk dat er bij CCF/Go*-*kis iets niet helemaal goed loopt. Er zijn daar achterstanden geweest maar naar mijn idee is dat nooit goed rechtgezet. Ik mis nu de termijn die op 23-5 betaald had moeten zijn. Een zoekopdracht naar transacties op die naam levert niets op dus ik neig ernaar dat die betaling niet heeft plaatsgevonden.
Pecunia non olet
pi_215360514
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:17 schreef obligataire het volgende:
Ik heb de indruk dat er bij CCF/Go*-*kis iets niet helemaal goed loopt. Er zijn daar achterstanden geweest maar naar mijn idee is dat nooit goed rechtgezet. Ik mis nu de termijn die op 23-5 betaald had moeten zijn. Een zoekopdracht naar transacties op die naam levert niets op dus ik neig ernaar dat die betaling niet heeft plaatsgevonden.
CCF is hiervan op de hoogte. Op 12-9-2024 gaf CCF de volgende update:
SPOILER
Ik verwacht deze termijn dan ook begin volgend jaar bijgeschreven te krijgen, als de zes gelijke delen allemaal door CCF zijn ontvangen.
pi_215360531
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:25 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
CCF is hiervan op de hoogte. Op 12-9-2024 gaf CCF de volgende update:
SPOILER
Ik verwacht deze termijn dan ook begin volgend jaar bijgeschreven te krijgen, als de zes gelijke delen allemaal door CCF zijn ontvangen.
Helder! Tnx.
Pecunia non olet
pi_215360623
ConnectEV staat inmiddels op 81%. Ik laat hem zelf voor wat het is, zijn balanscijfers zijn (nog) ronduit zwak en ik zie in 2024 een scherpe daling van de winst.
Pecunia non olet
pi_215360927
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:43 schreef obligataire het volgende:
en ik zie in 2024 een scherpe daling van de winst.
Netto winst gaat het als je tussentijdse cijfers van 2024 interpoleert naar een heel jaar en vergelijkt met 2023 inderdaad hard achteruit, blijkbaar vooral door extra kosten. Nu blijft het altijd lastig om jaarcijfers te vergelijken met cijfers over een deel van het jaar (in dit geval 7 maanden) als je niet weet of de kosten en opbrengsten een beetje evenredig over het jaar verdeeld zijn.

Daarnaast heb ik het sterke gevoel dat o.a. de investeringen in EV de komende jaren wel eens lager kunnen uitpakken dan verwacht, zeker als ik zie dat de top 5 van de oliemaatschappijen hun plannen in electrical en non-fossil in het algemeen compleet annuleren omdat er momenteel (in combinatie met de economische verwachtingen) de komende jaren op grotere schaal geen droog brood mee te verdienen valt en het vooral afhankelijk is van de (onvoorspelbare) keuzes van onze overheden. Kijk naar de markt van zonnepanelen waar in korte tijd gewoon vrijwel niets van over is, simpelweg vanwege de financiele onzekerheid, als zoiets ook (deels) met EV gebeurd is er geen ruimte om dat op te vangen.

Inmiddels staat project op 96%, dus er zijn nog genoeg mensen die anders tegen de toekomst aankijken.
pi_215361575
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:43 schreef obligataire het volgende:
ConnectEV staat inmiddels op 81%. Ik laat hem zelf voor wat het is, zijn balanscijfers zijn (nog) ronduit zwak en ik zie in 2024 een scherpe daling van de winst.
Die hele EV box wereld sodemietert in elkaar (Alfen als duidelijkst voorbeeld), wordt een commodity (wat is iemands USP die een paal levert nog?) en het hele stroomnet zit overvol. Ik laat het ook lekker gaan.

Van Breugel wel meegepakt.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
pi_215361615
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 14:05 schreef nostra het volgende:

[..]
Die hele EV box wereld sodemietert in elkaar (Alfen als duidelijkst voorbeeld), wordt een commodity (wat is iemands USP die een paal levert nog?) en het hele stroomnet zit overvol. Ik laat het ook lekker gaan.

Van Breugel wel meegepakt.
Van Breugel ook meegepakt, is nu nog een restantje van open, voor wie vlug is.

ConnectEV slechts een NHverklaring, dat maakte hem ook minder interessant. Maar genoeg investeerders met een gulle bui, inderdaad.
Pecunia non olet
pi_215361659
https://www.collincrowdfund.nl/strt-atelier-b-v/

Nieuwe @ CCF
Volledig Lineair icm courant dekkende zekerheid lust ik deze wel

Buurman ook vrijwel direct verkocht voor boven WOZ
https://www.funda.nl/deta(...)kstraat-16/42332486/
pi_215361917
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 14:14 schreef impact9 het volgende:

Nieuwe @ CCF

Hmmm, schoenen en mode, dat was niet altijd een goede combinatie met crowdfunding. Maar de winstcijfers zijn goed, de balans redelijk voor zo'n jong bedrijf en de zekerheid prima. Dus ik trek de stoute schoenen maar aan met een bijdrage, niet met lood in de schoenen iig :7
Pecunia non olet
pi_215361982
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 14:53 schreef obligataire het volgende:
Dus ik trek de stoute schoenen maar aan met een bijdrage, niet met lood in de schoenen iig
Je hebt een link? :P
Best pilot in history
pi_215362194
quote:
6s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 15:03 schreef nostra het volgende:

[..]
Je hebt een link? :P
Helaas niet, daar wringt de schoen nog.
Pecunia non olet
pi_215362393
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 14:53 schreef obligataire het volgende:

[..]
Hmmm, schoenen en mode, dat was niet altijd een goede combinatie met crowdfunding. Maar de winstcijfers zijn goed, de balans redelijk voor zo'n jong bedrijf en de zekerheid prima. Dus ik trek de stoute schoenen maar aan met een bijdrage, niet met lood in de schoenen iig :7
wie de schoen past...
pi_215362429
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 15:58 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
wie de schoen past...
Als je maar niet naast je schoenen gaat lopen, toch. :D
Pecunia non olet
pi_215362441
The Go***lden Arc***h is afgelost. Mooi. En niet meer terugkomen! ~O>
Pecunia non olet
pi_215362842
De buffels van het klusbedrijf geven weer melk. 😀 De maand betaling is dus weer gestart. En nu maar hopen dat de uiers niet weer uitdrogen.
pi_215363410
Antwoord van GvE

Goedemiddag mevrouw xxx,

Hartelijk dank voor uw mail. Op dit moment zijn wij bezig met het gefaseerd overzetten van alle uitbetalingen naar de wallet. Dit betekent dat alleen de investeerders waarvan de uitbetalingen al volledig naar de wallet worden gestort, hiervan een bericht ontvangen.

Zodra uw uitbetalingen aan de beurt zijn, brengen wij u hiervan op de hoogte.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  donderdag 24 oktober 2024 @ 19:32:56 #26
233644 proxydude
Usenet Leegzuigen
pi_215364378
collin linkje voor Artem Tolmachev (Weimarstraat 342)
https://www.collincrowdfu(...)6844f6274b6e230ec718
pi_215365255
quote:

Nieuwe @ CCF

Voor wat het waard is: Michèle is een man en geen vrouw. Opvallend dat er in de pitch alleen over 'de ondernemer' wordt gesproken en nooit 'hij'. Vrouwen halen statistisch meer geld op dan mannen, dus misschien wordt er tactisch gebruik gemaakt van zijn uniseks naam. :D
gr gr
pi_215365645
quote:
Vreemd verhaal in 2 jaar tijd nog geen vergunning om te verbouwen.Precies dezelfde tekst als in de ptich 2 jaar geleden.
pi_215365755
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 20:45 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Vreemd verhaal in 2 jaar tijd nog geen vergunning om te verbouwen.Precies dezelfde tekst als in de ptich 2 jaar geleden.
Verderop in de pitch staat:

quote:
De huurders die er ten tijde van de eerdere leningaanvraag nog in zaten, hebben het onroerend goed inmiddels verlaten. Hierdoor is er recent gestart met de verbouwing, waarbij de verbouwing nu ongeveer op de helft is.
pi_215367042
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:
De buffels van het klusbedrijf geven weer melk. 😀 De maand betaling is dus weer gestart. En nu maar hopen dat de uiers niet weer uitdrogen.
Er staat "Concreet betekent dit voor u dat u vanaf heden de termijn op iedere 6e dag van de maand ontvangt in plaats van op de 16e dag van de maand."
Is precies omgekeerd, het was de 6e en wordt nu de 16e. Nou ja allemaal prima, als er maar wordt betaald.
pi_215367585
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 20:53 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Verderop in de pitch staat:
[..]

Het zal wel. Deze meneer zit te rommelen m.i. Geen geld van mij.
pi_215367638
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 23:36 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Het zal wel. Deze meneer zit te rommelen m.i. Geen geld van mij.
eens, niettemin nu al 67% vol
pi_215368799
quote:
wat denk je hiervan?
pi_215368962
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 09:06 schreef Boyette het volgende:

[..]
wat denk je hiervan?
is al eerder wat over gepost, niet zo positief
pi_215368999
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 09:40 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
is al eerder wat over gepost, niet zo positief
Pitch is wel aangepast (maar betreft alleen aanpassing foutieve score). Blijf er zelf vanaf, komt wel wat beters langs.
Best pilot in history
pi_215369275
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 09:45 schreef nostra het volgende:

[..]
Pitch is wel aangepast (maar betreft alleen aanpassing foutieve score). Blijf er zelf vanaf, komt wel wat beters langs.
in de vorige versie stond inzake de risicoscore verhoogd risico, nu staat er gemiddeld risico
pi_215369454
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 10:33 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
in de vorige versie stond inzake de risicoscore verhoogd risico, nu staat er gemiddeld risico
inderdaad maar ik begrijp niet zo goed waarom het verhoogd is
de colin score is goed

zal zo live gaan neem ik aan?

[ Bericht 3% gewijzigd door Boyette op 25-10-2024 10:57:56 (aanvulling) ]
pi_215369474
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 10:55 schreef Boyette het volgende:

[..]
inderdaad maar ik begrijp niet zo goed waarom het verhoogd is

zal zo live gaan neem ik aan?
ik begrijp ook eigenlijk niet hoe ze tot die score komen, zeker niet nu dat kennelijk zomaar veranderd kan worden
pi_215369722
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:00 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
ik begrijp ook eigenlijk niet hoe ze tot die score komen, zeker niet nu dat kennelijk zomaar veranderd kan worden
Best pilot in history
pi_215369816
toch al 60% in een half uur
die is wel volgeschreven in een uur
pi_215369820
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:24 schreef nostra het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
maar je laat hem toch aan je voorbij gaan?
pi_215369841
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:33 schreef Boyette het volgende:

[..]
maar je laat hem toch aan je voorbij gaan?
Ja, ook omdat ik net al mijn beleggingen (klinkt stoerder dan het is) heb geherbalanceerd en er weer geld voor crowdfunding is als er ander geld binnenkomt waar ik op zit te wachten.
Best pilot in history
pi_215369871
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, ook omdat ik net al mijn beleggingen (klinkt stoerder dan het is) heb geherbalanceerd en er weer geld voor crowdfunding is als er ander geld binnenkomt waar ik op zit te wachten.
je krijgt vandaag toch salaris..
pi_215369892
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:38 schreef Boyette het volgende:

[..]
je krijgt vandaag toch salaris..
Het smijtgelddeel daarvan gaat al op naar een reis naar Costa Rica in januari. ;)
Best pilot in history
pi_215369903
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:40 schreef nostra het volgende:

[..]
Het smijtgelddeel daarvan gaat al op naar een reis naar Costa Rica in januari. ;)
ok dan begrijp ik dat je deze even aan je voorbij laat gaan?

anders had je wel gezellig meegdaan?

laag risico toch
en dat huisje in emmen krijgen ze denk ik ook wel kwijt

wel erg ruw opgeleverd als ik de fotos bekijk op funda
pi_215369931
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 09:06 schreef Boyette het volgende:

[..]
wat denk je hiervan?
Hoi volgens mij was dit je eerste post?

Kan je jezelf eens voorstellen?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_215369992
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:46 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Hoi volgens mij was dit je eerste post?

Kan je jezelf eens voorstellen?
Ik investeer elke maand wat bij ccf en ik zag dit topic
leek me wel leuk wat te brainstormen telkens

en jij?

[ Bericht 1% gewijzigd door Boyette op 25-10-2024 12:23:24 (aanvulling) ]
pi_215370591
Wildthout Hotel Groep B.V. (Lenferink)
¤ 950.000 | 9,0 % rente | 24 maanden | Investeerders: 64

Linkje:

SPOILER
pi_215370833
CRE Ap@rth*tel Fr@nkf*rt I update

SPOILER
Ook ruk dus. Pff. Het zit mij niet mee de laatste tijd qua projecten.
pi_215370890
quote:

Nieuwe @ CCF

staat open
pi_215371014
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 14:01 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
staat open
Maar loopt - vreemd genoeg - nog niet heel hard.
Pecunia non olet
pi_215371500
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 14:14 schreef obligataire het volgende:

[..]
Maar loopt - vreemd genoeg - nog niet heel hard.
Rente had wat hoger mogen zijn.
pi_215371803
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:03 schreef quepos het volgende:

[..]
Rente had wat hoger mogen zijn.
Hogere rente is altijd fijn. Weet niet of nog vaak hogere rentes tegen gaan komen voor hypotheek gedekte leningen vanwege dalende rente op spaarrekeningen.

Dit project van GvE heeft 1 procentpunt hogere rente, maar is net niet geheel hypothecair dekkend.
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=30308

Vraag over het GvE project. Er is aan aflopende borgstelling + een hypotheek. Zal de hypothecaire dekking wel volledig uitgewonnen kunnen worden ondanks de aflopende borgstelling? Dan loopt het risico van niet volledige dekking langzaam uit het project.
pi_215372024
Rospy Beheer B.V.
¤ 200.000 | 8,0 % rente | 60 maanden

Groot perceel met opstallen
https://www.collincrowdfund.nl/rospy-beheer-b-v/
1e hypotheek. Wel een erg bijzondere bijzondere berekening van de ltv.
quote:
De totale investering bedraagt ¤ 383.000,- hiervan zal de ondernemer ¤ 183.000,- uit eigen middelen inbrengen. De LTV bedraagt bij aanvang 52%.
Gewoon alle kosten meerekenen bij de waarde.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:59:05 #55
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_215372403
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:53 schreef GereDathan het volgende:
CRE Ap@rth*tel Fr@nkf*rt I update

SPOILER
Ook ruk dus. Pff. Het zit mij niet mee de laatste tijd qua projecten.
Wat is je probleem? Dit is toch prima zo?
pi_215373211
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:16 schreef KrekelJapie het volgende:
Rospy Beheer B.V.

[..]
Wel erg nette cijfers en prima zekerheden, wil hier best een linkje van
pi_215374324
Nog maar heel vers van de pers
linkje R*ospy
SPOILER
pi_215375548
Update over GVE/P**op**ping Sp*ort

SPOILER
Met een paar procent overwaarde boven alle financieringen en een half jaar aan reeds gedane betalingen, zal het uiteindelijk wel goed komen maar valt toch wat rauw op het dak.
Pecunia non olet
pi_215375805
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 21:04 schreef obligataire het volgende:
Update over GVE/P**op**ping Sp*ort

SPOILER
Met een paar procent overwaarde boven alle financieringen en een half jaar aan reeds gedane betalingen, zal het uiteindelijk wel goed komen maar valt toch wat rauw op het dak.
Er zal inderdaad wel wat van terugkomen. Maar de laatste tijd wel veel probleemgevallen bij GVE. En deze had ik misschien iets te ruim meegenomen.
pi_215375825
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:57 schreef Boyette het volgende:

[..]
Ik investeer elke maand wat bij ccf en ik zag dit topic
leek me wel leuk wat te brainstormen telkens

en jij?
Inmiddels een 10 jaar actief. Ook hier dus er is wel wat terug te vinden ;)

Wees welkom
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_215376379
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 20:00 schreef Jaco078 het volgende:
Nog maar heel vers van de pers
linkje R*ospy
SPOILER
Gouden handjes die knaap. Goed verhaal.
Pecunia non olet
pi_215376462
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:34 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Hogere rente is altijd fijn. Weet niet of nog vaak hogere rentes tegen gaan komen voor hypotheek gedekte leningen vanwege dalende rente op spaarrekeningen.

Dit project van GvE heeft 1 procentpunt hogere rente, maar is net niet geheel hypothecair dekkend.

Vraag over het GvE project. Er is aan aflopende borgstelling + een hypotheek. Zal de hypothecaire dekking wel volledig uitgewonnen kunnen worden ondanks de aflopende borgstelling? Dan loopt het risico van niet volledige dekking langzaam uit het project.
1. Met zúlke bedrijfscijfers en zekerheid snap ik best dat hij niet méér rente wil betalen. Collin brengt ook nog kosten in rekening.

2. Met een dalende rente is een langlopend project een prima bescherming daartegen. Mensen zetten hun geld ook op deposito als ze een daling van rente verwachten.

3. De rente op GvE wordt anders berekend. Bij Collin krijgt men iedere maand de nominale rente/12 en bij GvE wordt effectieve rente gerekend . Valt altijd wat tegen als het schema bekend is.

4. De hypothecaire lening wordt eenmalig door de notaris ingeschreven. Het zou heel ongebruikelijk zijn als het bedrag naderhand zou wijzigen, laat staan iedere maand.
Pecunia non olet
pi_215376586
Waar was dat bedragje van Sam****ar vandaag eigenlijk voor?
Pecunia non olet
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:53:17 #64
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_215379142
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:19 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Wildthout Hotel Groep B.V. (Lenferink)
¤ 950.000 | 9,0 % rente | 24 maanden | Investeerders: 64

Linkje:

SPOILER
Al 95% vol inmiddels. Ik laat deze maar even lopen; heb al 2 andere leningen van deze meneer. Hij harkt steeds overal geld vandaan om zijn aankopen te kunnen doen, maar lost geen dubbeltje af.
Hij heeft dit keer bij private partijen al een groot deel opgehaald, maar moet nu ter elfder ure nog gauw naar Collin (want aankoop op 1 november).
CCF laat hem altijd een toprente betalen. Dat zal niet geheel zonder reden zijn. Een gemiddelde Poolse klusjesman komt soms met lagere rente weg.
De ondernemer heeft ontegenzeggelijk een enorm track record. Desalniettemin houd ik nu maar even afstand.

[ Bericht 0% gewijzigd door InVestEerder op 26-10-2024 11:26:48 ]
pi_215379630
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:53 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Al 95% vol inmiddels. Ik laat deze maar even lopen; heb al 2 andere leningen van deze meneer. Hij harkt steeds overal geld vandaan om zijn aankopen te kunnen doen, maar lost geen dubbeltje af.
Hij heeft dit keer bij private partijen al een groot deel opgehaald, maar moet nu ter elfder ure nog gauw naar Collin (want aankoop op 1 november).
CCF laat hem altijd een toprente betalen. Dat zal niet geheel zonder reden zijn. Een gemiddelde Poolse klusjesman komt soms met lagere rente weg.
De ondernemer heeft ontegenzeggelijk een enorm track record. Desalniettemin houd ik nu maar even afstand.
zou die private partij dan niet dat andere bedrijf van collin zijn, finance experts zo dacht ik het te lezen
pi_215379951
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 22:31 schreef obligataire het volgende:
4. De hypothecaire lening wordt eenmalig door de notaris ingeschreven. Het zou heel ongebruikelijk zijn als het bedrag naderhand zou wijzigen, laat staan iedere maand.
Ik twijfel een beetje wat wordt bedoeld met de aflopende borgstelling in combinatie met de hypotheek. Dat de hypotheek gedurende de hele looptijd blijft staan , geloof ik wel, maar zal GvE ook het volledige bedrag uitwinnen als dit bv na 50% van de looptijd nodig mocht zijn. Of zullen ze enkel het naar rato bedrag van de borgstelling uitwinnen?
pi_215380058
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 10:35 schreef InVestEerder het volgende:
SPOILER
Dat de woning de status 'onder bod' heeft op Funda, is inmiddels al 3 weken het geval. Als er nu nog steeds geen voorlopig koopcontract is getekend, dan wordt dit 'opvallend'.

Het feit dat meneer kennelijk z'n telefoon niet meer opneemt als Collin belt, geeft het de status 'verdacht'.

Als de daadwerkelijke status inderdaad is zoals op Funda vermeldt, dan zou hij Collin toch gewoon te woord staan en kunnen zeggen dat er idd vertraging is, maar dat de eindstreep in zicht is.

Het zal toch niet zo zijn dat de potentiële koper een 'compaan' is van de verkoper? Dan krijg je wat bij Max CF ook steevast gebeurde; 'Er is een koper!'
Maar die koper verdwijnt uit beeld als sneeuw voor de zon, zodra er door hem een bindende handeling verricht moet worden....
Het zal in de loop van volgende week wel duidelijk gaan worden, denk ik. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat makelaar nog langer geduld zal hebben.

Hopelijk blijkt bovenstaande complottheorie slechts een verzinsel van mij, Suspicious Mind :s)
De woning staat nog steeds onder bod, dat is inmiddels al een maandje gaande? Het zaakje ruikt inderdaad niet fris en Collin is veel te passief in deze :G :R . De renteachterstand is al 4 maanden...
pi_215380086
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:59 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Wat is je probleem? Dit is toch prima zo?
Maanden geen rente en maar afwachten hoe het afloopt, ik vind daar niks prima aan. Regel gewoon je zaken tijdig en netjes.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:28:32 #69
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_215380325
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:52 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Maanden geen rente en maar afwachten hoe het afloopt, ik vind daar niks prima aan. Regel gewoon je zaken tijdig en netjes.
Je loopt te roeptoeteren. CRE heeft iedere maand nog netjes de rente uitbetaald van dit project, en er wordt nu druk gewerkt aan een verkoop van het onderpand en dus de aflossing van deze financiering. Misschien duurt dit nog een maandje of wat. Als je jezelf hier niet prettig bij voelt dan is crowdfunding niets voor jou, naar mijn mening.
pi_215380437
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:39 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik twijfel een beetje wat wordt bedoeld met de aflopende borgstelling in combinatie met de hypotheek. Dat de hypotheek gedurende de hele looptijd blijft staan , geloof ik wel, maar zal GvE ook het volledige bedrag uitwinnen als dit bv na 50% van de looptijd nodig mocht zijn. Of zullen ze enkel het naar rato bedrag van de borgstelling uitwinnen?

Wat er bedoeld wordt, er zijn twee borgstellers (Hoe-ven 25% ongeveer, Echtpaar Hoe-fs 75%). Op moment dat er reguliere aflossingen plaatsvinden wordt hun borgstelling ook in die verhouding lager waarvoor ze nog aangesproken kunnen worden.

Het is dus niet zo dat als Hoe-ven niets te makken heeft, dat zijn 25% van de borgstelling bij Hoe-fs kan worden opgehaald omdat deze nog het oorspronkelijke bedrag in de hypotheekakte heeft staan .
Dus voor die 25% blijven we altijd risico lopen.
Pecunia non olet
pi_215380482
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:44 schreef obligataire het volgende:
Het is dus niet zo dat als Hoe-ven niets te makken heeft, dat zijn 25% van de borgstelling bij Hoe-fs kan worden opgehaald omdat deze nog het oorspronkelijke bedrag in de hypotheekakte heeft staan .
Dus voor die 25% blijven we altijd risico lopen.
Dit was mij niet duidelijk. Normaal geldt bij een hypotheekinschrijving volledige aflossing bij verkoop woning wanneer de hoofdsom van de lening lager is dan de inschrijving en niet naar rato van een borgstelling.

Dan pak ik dit project niet mee.
pi_215380604
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:51 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dit was mij niet duidelijk. Normaal geldt bij een hypotheekinschrijving volledige aflossing bij verkoop woning wanneer de hoofdsom van de lening lager is dan de inschrijving en niet naar rato van een borgstelling.

Dan pak ik dit project niet mee.
Het verschil is hier dat de rechtsvorm van de onderneming een B.V. is en dat er meerdere DGA's zijn die ieder voor zich borg staan. Met een daaraan gekoppelde individuele zekerheidsstelling.
Bij een eenmanszaak of vof is men volledig aansprakelijk voor het geheel. Een vennootschap onder firma is geen rechtspersoon. Iedere vennoot is hoofdelijk met zijn persoonlijk vermogen aansprakelijk voor alle schulden van de vof. Dus dan speelt zo'n verhaal als hier niet.

Of het project daardoor niet interessant is is voor ieder een persoonlijke keuze. Als die 75% garantie in combinatie gaat met een ijzersterk verhaal dan zou ik het toch wel meenemen. Dat vind ik hier nogal lastig te zeggen. Ambitie hebben ze genoeg en ze hebben een leuk produkt (een soort van GoodHabitz?) maar die ambitie moet nog wel waargemaakt worden en intussen moeten er 4 direkteuren van leven. Ik zou misschien een kleine inleg overwegen ware het niet dat de afgelopen 2 maanden al erg duur waren met projecten. En moeder de vrouw wil graag met vakantie :)
Pecunia non olet
pi_215381071
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 14:10 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het verschil is hier dat de rechtsvorm van de onderneming een B.V. is en dat er meerdere DGA's zijn die ieder voor zich borg staan. Met een daaraan gekoppelde individuele zekerheidsstelling.
Bij een eenmanszaak of vof is men volledig aansprakelijk voor het geheel. Een vennootschap onder firma is geen rechtspersoon. Iedere vennoot is hoofdelijk met zijn persoonlijk vermogen aansprakelijk voor alle schulden van de vof. Dus dan speelt zo'n verhaal als hier niet.
Dank! Het zou wat beter in de pitch beschreven kunnen worden. De hypothecaire zekerheid staat als apart zekerheid in de pitch. Bij CCF staat dan meestal dat de HA en hypothecaire zekerheid los van elkaar uitgewonnen kunnen worden.

Het is geen onaardig project, maar er zijn genoeg projecten met volledige hypothecaire zekerheid. Deze hebben dan mijn voorkeur.
pi_215381417
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:28 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Je loopt te roeptoeteren. CRE heeft iedere maand nog netjes de rente uitbetaald van dit project, en er wordt nu druk gewerkt aan een verkoop van het onderpand en dus de aflossing van deze financiering. Misschien duurt dit nog een maandje of wat. Als je jezelf hier niet prettig bij voelt dan is crowdfunding niets voor jou, naar mijn mening.
Ik ken dit project niet maar er is hier al vaker tegen #GereDathan gezegd dat crowdfinance niet zo geschikt is voor hem/haar. Klaarblijkelijk lukt het niet (voldoende) om de juiste projecten te selecteren en daarnaast heeft hij/zij veel moeite met de werkwijze van de verschillende platforms.

Ik denk oprecht dat er voor hem/haar veel geschiktere investeringsmogelijkheden zijn. Vermoedelijk ook veel beter voor de gemoedsrust en de sfeer.
pi_215381858
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 16:30 schreef Crowd001 het volgende:

[..]
Ik ken dit project niet maar er is hier al vaker tegen #GereDathan gezegd dat crowdfinance niet zo geschikt is voor hem/haar. Klaarblijkelijk lukt het niet (voldoende) om de juiste projecten te selecteren en daarnaast heeft hij/zij veel moeite met de werkwijze van de verschillende platforms.

Ik denk oprecht dat er voor hem/haar veel geschiktere investeringsmogelijkheden zijn. Vermoedelijk ook veel beter voor de gemoedsrust en de sfeer.
Ja, als het project nog steeds rente betaald? Niet zeuren en afwachten, maar ik blijf er wel bij, dat ik dadelijk blij ben als mijn laatste project uit Duitsland (gumbel) bij CRE is afgelost.

Zo heb ik ook nog 2 Duitse projecten lopen bij MAX, die ik al lang heb afgeschreven.

Mijn leerproces is in ieder geval, dat ik buiten Nederland niet meer investeer in crowdfunding.

En zoals Crowd001 aangeeft, als je niet tegen een verlies of stress kan, blijf dan weg bij crowdfunding. Maar over het algemeen heb je een beter rendement als bij sparen. En af en toe loop je tegen een domper aan.
pi_215382382
quote:

[..]
In het bekijkdocu v deze pitch Wildthout groep kun je helaas (nog) niet de linkjes naar de Dun&Bradstreet rapporten openen. Collin svp herstellen, geeft toch iets meer inzicht.

Verder is er dus aardig restructuring gedaan vwb de financieringslaten. Mijn invests in deze toko zijn en houd ik bescheiden. Ik refereer maar ff naar Certitudo (Peter Kuiten & Niels de Bruin) welke met veel geraas als een kaartenhuis in elkaar lazerde en een bloedbad achterliet. (zie hiertoe de div publi en reconstructies van oa Quote en de Brabantse dagbladen)
pi_215383233
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 17:29 schreef quepos het volgende:
Mijn leerproces is in ieder geval, dat ik buiten Nederland niet meer investeer in crowdfunding.
De risico's in het buitenland (met name vastgoed/hypotheek) zijn naar mijn idee o.a. vanwege ander wet- en regelgeving vaak lastig in te schatten, tenzij je precies weet hoe het in het betreffende land werkt. Nu heb ik wel begrepen dat het "grondrecht" (betreft Duitsland) wat CRE steeds als hypotheek presenteert eenvoudiger (en met minder kosten) te gelde is te maken dan het echte hypotheekrecht wat MCF meen ik daar had gevestigd. Maar ik deel de mening dat ik blij zal zijn als m'n Duitse projecten allemaal zijn afgelost.

Ter info: er is een duits project bij CRE (524) waarbij nog een 60 dagen rente na aflossing moet te worden betaald, ik heb daar recent naar gevraagd en het antwoord was dat dat inderdaad klopt en dat tot dit betaald is de vastgelegde rechten niet worden vrijgegeven. Er zijn meen ik platformen geweest die met het vrijgeven van rechten wel eens wat gemakkelijker omgaan of simpelweg adviseren ze vrij te geven, bijvoorbeeld adviseren akkoord te gaan met het opheffen van de achterstelling van een lening van een derde. Mijn beeld is dat CRE de wet- en regelgeving van de Duitse markt aardig kent, o.a. vanwege H. die mede-eigenaar is en het nodige duitse vastgoed bezit, maar ook vanwege de notaris die alle betaling voor ze doet aangezien die (ik ken dat kantoor) best wel wat duitse klanten heeft en zover ik kan inschatten bovengemiddels de duitse wet- en regelgeving kennen (mede omdat de duitse klanten met de vragen komen omdat het in nederland toch soms anders is geregeld).

Ze verwijzen in hun duitstalige deel van de site naar https://www.buyingmyhome.eu/ wat best een leuk beeld geeft hoe het een beetje met de verschillen zit in europa mbt het kopen van vastgoed.
pi_215383694
Over CRE is al veel gezegd en geschreven, maar tot op heden is het ze altijd gelukt om de projecten zonder enig verlies van hoofdsom en rente af te lossen. Achter de schermen gebeurt er véél meer dan dat de beperkte communicatie doet vermoeden :) Het zal ongetwijfeld ooit een keer mis gaan maar dat is idd inherent aan crowdfunding en met een reeds opgebouwd buffertje en voldoende spreiding hoeft dat niet rampzalig te zijn. En anders een keertje zalm ipv kaviaar, dat is ook lekker :)
Pecunia non olet
pi_215383699
Er is weer een weekend werker bij Collin op de fin. admin.
pi_215383792
ccf
hubo heeze
onderpand verkocht o.v.

www.leemansmakelaardij.nl(...)illibrorduslaan-36B/
pi_215384443
Sig
https://www.funda.nl/deta(...)laan-181-a/89073987/

verkocht
project loopt tot april 25

en zijn laatste pandje staat sinds kort ook te koop
https://www.funda.nl/deta(...)erweg-57-c/43776581/

van de plannen in de pitch is er niets waargemaakt.
https://investeren.sameni(...)rard-meysterweg-57-c

[ Bericht 20% gewijzigd door zeeland6 op 26-10-2024 22:40:06 ]
pi_215386017
quote:

[..]
Ik heb er ook 2 lopend, maar ook 2 reeds afgeloste leningen (beide LENF).

Als je naar het balanstotaal kijkt van de groep dan zijn die leningen bij NLI/CCF slechts klein bier voor hem.
Dat balanstotaal is nu 350 miljoen euro. Vooral gericht op kopen, ontwikkelen en houden.

Ik denk dan ook niet, dat men uit die paar cf leningen, conclusies moet trekken hoe de groep als geheel draait.

De laatste lening neem ik trouwens ook niet mee, maar dat heeft andere redenen plus dat ik me niet prettig voelde bij dat huurcontract dat maart 2026 afloopt. Het zou niet fijn zijn als dat niet verlengd zou worden. Overigens weet hij dat zelf ook en als het een groot probleem zou zijn had hij dat park vast niet gekocht :)

[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 27-10-2024 00:44:29 ]
Pecunia non olet
pi_215386706
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 22:24 schreef zeeland6 het volgende:
Sig
https://www.funda.nl/deta(...)laan-181-a/89073987/

verkocht
project loopt tot april 25

en zijn laatste pandje staat sinds kort ook te koop
https://www.funda.nl/deta(...)erweg-57-c/43776581/

van de plannen in de pitch is er niets waargemaakt.
https://investeren.sameni(...)rard-meysterweg-57-c

Dat is dus wat de nieuwe huurwet teweeg brengt bij kleine verhuurders. Huurder weg, verkopen, en winst nemen. Daarna jegeluk zoeken in andere beleggingen dan verhuurd O.G. in NL. En voor zich zelf en zijn leningnemers heeft deze verhuurder/belegger het gewoon prima gedaan naar mijn idee.Leuke winst en wij een tijdje een leuke rente.
pi_215387679
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:28 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Mijn mening is dat je je als platform én ondernemer die geld vraagt aan de gemaakte afspraken houdt. Net als ik dat als investeerder dien te doen. Het is schrikbarend om te zien hoe de diverse platformen hun verantwoordelijkheden ontlopen.

Dit project werd netjes betaald, maar dat zal nu stoppen. Als investeerder ben je akkoord gegaan met een termijn en mogelijke uitloop, die zijn voorbij. En nu? Niks over een verlenging, compensatie of iets van die strekking. Zoek het maar uit als investeerder.

Dat heeft niets met prettig voelen te maken, dat heeft met afspraken te maken. Afspraken kom je na en je zorgt tijdig dat je je afspraken na kan komen.

Vind het bijzonder verbazend hoeveel mensen hier gewoon de schouders ophalen. Elke dag uitloop is een dag meer kans op een default en elke dag uitloop is een dag waarbij ik mijn centen niet kan gebruiken om rendement te halen. Iemand profiteert nu gratis van mijn centen en lacht zich rot. Prima als dat je niet boeit, maar mij boeit het wel. Naar mijn mening natuurlijk.
pi_215387726
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 21:01 schreef obligataire het volgende:
Over CRE is al veel gezegd en geschreven, maar tot op heden is het ze altijd gelukt om de projecten zonder enig verlies van hoofdsom en rente af te lossen. Achter de schermen gebeurt er véél meer dan dat de beperkte communicatie doet vermoeden :) Het zal ongetwijfeld ooit een keer mis gaan maar dat is idd inherent aan crowdfunding en met een reeds opgebouwd buffertje en voldoende spreiding hoeft dat niet rampzalig te zijn. En anders een keertje zalm ipv kaviaar, dat is ook lekker :)
Schrikbarend om te lezen. Het zijn onze centen en anderen profiteren daar zonder consequenties van. Een dikke middelvinger naar de investeerders. Als platform heb je verantwoordelijkheden, en die nemen ze niet serieus. Fijn dat er van alles achter de schermen plaatsvindt, lekker doen. Maar communicatie is 1 van de verantwoordelijkheden die je hebt als platform, daar schieten ze ernstig in te kort. Net als dat ze tekort schieten in actie ondernemen, bijvoorbeeld zorgen dat er tegen extra rente een verlenging geregeld wordt.

En los van dat vis het smerigste is wat de mens eet, eet ik er geen boterham minder om. Ik doe er wel minder investeringen door via CRE en GVE. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
pi_215387987
Was dit niet ooit ook een CF project.....
https://www.ad.nl/112-nie(...)utm_campaign=stdc_ad
Pecunia non olet
pi_215388003
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 09:38 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Schrikbarend om te lezen. Het zijn onze centen en anderen profiteren daar zonder consequenties van. Een dikke middelvinger naar de investeerders. Als platform heb je verantwoordelijkheden, en die nemen ze niet serieus. Fijn dat er van alles achter de schermen plaatsvindt, lekker doen. Maar communicatie is 1 van de verantwoordelijkheden die je hebt als platform, daar schieten ze ernstig in te kort. Net als dat ze tekort schieten in actie ondernemen, bijvoorbeeld zorgen dat er tegen extra rente een verlenging geregeld wordt.

En los van dat vis het smerigste is wat de mens eet, eet ik er geen boterham minder om. Ik doe er wel minder investeringen door via CRE en GVE. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
Jij leest echt alleen maar wat je wilt lezen geloof ik. Je bent niet geschikt voor crowdfunding. Je begrijpt niets van het principe risico versus rendement. Doe jezelf een plezier en stop je geld voortaan in een deposito bij de Rabobank.
Pecunia non olet
pi_215388385
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 10:00 schreef obligataire het volgende:
Was dit niet ooit ook een CF project.....
https://www.ad.nl/112-nie(...)utm_campaign=stdc_ad
Vader van heeft een project bij CCF: https://www.collincrowdfu(...)86fe94bb1c6e700caea6

Waren destijds al wat vragen rondom drugsveroordelingen van de broer van deze kapper.

Horecapand waar de explosie heeft plaatsgevonden valt onder de zekerheden van dit CCF project.
pi_215389289
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 10:02 schreef obligataire het volgende:

[..]
Jij leest echt alleen maar wat je wilt lezen geloof ik. Je bent niet geschikt voor crowdfunding. Je begrijpt niets van het principe risico versus rendement. Doe jezelf een plezier en stop je geld voortaan in een deposito bij de Rabobank.
Of in een andere vorm van investeren.

Dit advies had ik hem in augustus ook al gegeven.
Naar eigen zeggen investeert hij al ruim 10 jaar in crowdfinance dus dan zo je toch verwachten dat hij zo langzamerhand wel zou weten hoe de hazen lopen.

quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2024 14:35 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Je mist echt een beetje het inzicht.
[..]
Zo te lezen is crowdfinance inderdaad niet jou ding. Misschien in dit geval maar een streep onder zetten. Er zijn gelukkig nog vele andere manieren om een beetje rendement te maken.
pi_215390645
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 10:41 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Vader van heeft een project bij CCF: https://www.collincrowdfu(...)86fe94bb1c6e700caea6

Waren destijds al wat vragen rondom drugsveroordelingen van de broer van deze kapper.

Horecapand waar de explosie heeft plaatsgevonden valt onder de zekerheden van dit CCF project.
Dit project is gelukkig in juli na 17 van de 60 maanden al vervroegd afgelost.
pi_215390975
Wat denken we van die rus die maandag een miljoen komt halen bij ccf?
pi_215390996
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:59 schreef Boyette het volgende:
Je bent wel van de hele korte zinnetjes he, als ik zo de laatste 6 posts van je teruglees :-)
pi_215391190
Komt nog wel

Als er gespreksstof komt waar ik wat mee kan
pi_215391569
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 14:59 schreef Boyette het volgende:
zit al voor 90% vol dat zegt wel wat denk ik
pi_215392943
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:16 schreef KrekelJapie het volgende:
Rospy Beheer B.V.

De totale investering bedraagt ¤ 383.000,- hiervan zal de ondernemer ¤ 183.000,- uit eigen middelen inbrengen. De LTV bedraagt bij aanvang 52%.

Collin heeft de ltv uit de pitch gehaald
pi_215394079
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 18:24 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Collin heeft de ltv uit de pitch gehaald
Ze lezen altijd goed mee 👍🏻
pi_215396722
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 15:56 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
zit al voor 90% vol dat zegt wel wat denk ik
Dat zie ik niet..

Oh is een herfinanciering.. en je zit er al in?
pi_215397519
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 22:10 schreef Boyette het volgende:

[..]
Dat zie ik niet..

Oh is een herfinanciering.. en je zit er al in?
Via deze link kun je het zien en eventueel investeren.

https://url42.collincrowd(...)-2FVNTXxc-2Fyw-3D-3D
pi_215398300
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2024 22:59 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Via deze link kun je het zien en eventueel investeren.

https://url42.collincrowd(...)-2FVNTXxc-2Fyw-3D-3D
In mijn account staat deze bij toekomstig en nog niet open
pi_215398344
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 05:01 schreef Boyette het volgende:

[..]
In mijn account staat deze bij toekomstig en nog niet open
Klopt staat ook nog niet open voor iedereen. Collin heeft deze pre-link gedeeld met een deel van de investeerders. Je kan deze link zelf wel gebruiken.
pi_215398828
Oh das fijn
Thx heb er wat ingestopt

Realiseer me nu dat de beste projecten vaak niet eens publiek gaan..

Alleen hoop ik wel dat we geen sancties schenden met het financieren van een rus
pi_215399594
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 10:02 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik begrijp heel veel van het risico en rendement. Maar dat zegt niets over de betrouwbaarheid en communicatieskills van een platform. Als je een beetje had gelezen dan had je gezien dat ik dáár met name tegen ageer. Zonder enige communicatie spelen ze met mijn centen. Dat jullie dat accepteren is prachtig, maar dan denk ik dat je niet zo goed begrijpt hoe het werkt in de wereld.

Het risico dat een ondernemer failliet gaat is een heel ander verhaal. Dat is een geaccepteerd risico. Maar dat platformen het willens en weten laten lopen en verzaken om actie te ondernemen, dat is geen geaccepteerd risico wat mij betreft.
pi_215399614
quote:
14s.gif Op zondag 27 oktober 2024 12:24 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Of in een andere vorm van investeren.

Dit advies had ik hem in augustus ook al gegeven.
Naar eigen zeggen investeert hij al ruim 10 jaar in crowdfinance dus dan zo je toch verwachten dat hij zo langzamerhand wel zou weten hoe de hazen lopen.
[..]

De hazen liepen, onder andere bij GvE, vroeger (toen jullie het woord crowdfunding niet eens kenden) heel anders. GvE is afgezakt van een kundig platform naar een platform wat enkel zijn zakken vult en de investeerders in de kou laat staan.

CRE zakt door hetzelfde ijs.

En met beide platformen doe ik dus geen zaken meer.
pi_215399770
HCN
Nog een dag respijt voor F*odmaster Vlijmen voordat het officieel op hold gaat. Ontbrekende betaling sinds 22 okt.
pi_215399779
Sushitent in de Hamburgerstraat Doetinchem
Projectkenmerken:
Kredietbedrag: ¤ 196.000.
Leenvorm: Annuïtaire lening.
Rente: 10%.
Looptijd: 60 maanden.
Risicoclassificatie: 5s.
Zekerheden: Terugkoopverklaring franchisegever, achtergestelde lening franchisegever, hoofdelijke aansprakelijkheid in privé.

U kunt direct investeren in dit project. https://www.geldvoorelkaa(...)=30452&code=OU30452i;
  maandag 28 oktober 2024 @ 10:44:13 #107
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_215399903
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:32 schreef KrekelJapie het volgende:
Sushitent in de Hamburgerstraat Doetinchem
Projectkenmerken:
Kredietbedrag: ¤ 196.000.
Leenvorm: Annuïtaire lening.
Rente: 10%.
Looptijd: 60 maanden.
Risicoclassificatie: 5s.
Zekerheden: Terugkoopverklaring franchisegever, achtergestelde lening franchisegever, hoofdelijke aansprakelijkheid in privé.

U kunt direct investeren in dit project. https://www.geldvoorelkaa(...)=30452&code=OU30452i;
Hoe denken jullie over deze?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_215399943
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:15 schreef GereDathan het volgende:

[..]
De hazen liepen, onder andere bij GvE, vroeger (toen jullie het woord crowdfunding niet eens kenden) heel anders. GvE is afgezakt van een kundig platform naar een platform wat enkel zijn zakken vult en de investeerders in de kou laat staan.

CRE zakt door hetzelfde ijs.

En met beide platformen doe ik dus geen zaken meer.
Ik hoor het al weer. Je heb je zelf, ook hier op het forum, echt ingelezen.

Via bijvoorbeeld GvE doe ik al projecten vanaf de begin jaren. Ik ben dan ook een aantal keer bij de toenmalige heren op “kantoor” geweest. Ze werkten toen nog vanuit hun woonhuis en hadden nog geeneens een echt kantooradres. Ook bij de meeste andere platformen waar ik mee handel ben ik wel een of meerdere keren op kantoor geweest. Inmiddels weet ik dus wel een klein beetje hoe de handelswijze van sommige platformen is. Bij CRE heb ik overigens nog nooit een project gedaan.

Heel verstandig dat je stopt bij platformen die hun afspraken niet nakomen, dat doe ik zelf ook al sinds jaar en dag vandaar dat mijn spreiding over de platformen helaas steeds dunnen aan het worden is.

In zijn algemeenheid lijkt het er op dat je het allemaal wat te zwartwit ziet en klaarblijkelijk wat verkeerde keuzes hebt gemaakt. Maar goed, dat hebben we allemaal wel eens en al doende leert men. In de crowdfinance wereld is het allemaal iets minder in beton gegoten en daar moet je wel mee om kunnen gaan. Verder sluit ik het van mijn kant af met de tip dat het, ook hier op het FoK forum, de toon is die de muziek maakt.
pi_215400085
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:14 schreef GereDathan het volgende:
Dat jullie dat accepteren is prachtig, maar dan denk ik dat je niet zo goed begrijpt hoe het werkt in de wereld.

Het risico dat een ondernemer failliet gaat is een heel ander verhaal. Dat is een geaccepteerd risico. Maar dat platformen het willens en weten laten lopen en verzaken om actie te ondernemen, dat is geen geaccepteerd risico wat mij betreft.
Of het een geaccepteerd risico is weet ik niet, maar als je weet hoe het in de wereld werkt dan weet je dat er bij een intermediair een risico zit. Van vermogensbeheerder tot vakantie boekingsplatform of dus een crowdfundingsplatform. Als je dat risico onaanvaardbaar vindt moet je rechtstreeks gaan financieren. En je kan het risico beperken door vooraf research te doen en te spreiden.
pi_215400290
Oud GvE project Luxury Suites Amsterdam failliet.

In 2022 heeft Flanderijn met de mensen van dit project een deal gesloten waardoor gelukkig nog een deel van onze investering terug gekomen is en het verlies beperkt bleef. Als er tot 2024 gewacht was hadden we nu vermoedelijk niets gehad.

https://www.faillissement(...)l&utm_source=veiling
pi_215400320
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:44 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Hoe denken jullie over deze?
(GvE/Sushi Doetinchem)

Niet erg positief. Geen eigen inbreng, morele aansprakelijkheid. Van die terugkoopverklaring is me niet duidelijk of die specifiek aan Collin verpand is of dat die in de boedel valt. Maar misschien heb ik niet voldoende gelezen. Ik was er eigenlijk vrij snel al klaar mee. De rente is mooi, dus leuk project voor avontuurlijke investeerders :)
Pecunia non olet
pi_215400374
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 09:34 schreef GereDathan het volgende:

[..]Vind het bijzonder verbazend hoeveel mensen hier gewoon de schouders ophalen. Elke dag uitloop is een dag meer kans op een default en elke dag uitloop is een dag waarbij ik mijn centen niet kan gebruiken om rendement te halen. Iemand profiteert nu gratis van mijn centen en lacht zich rot. Prima als dat je niet boeit, maar mij boeit het wel. Naar mijn mening natuurlijk.
Wat je hier schrijft is natuurlijk onzin, grenzend aan smaad en laster, met zo'n langdurig trackrecord in deze sector zou je beter moeten weten.

Bij CRE wordt bij ieder project rente afgerekend vanaf de dag van storting tot en met de dag van terugstorting.
Ik ken geen ander platform dat dit zo netjes doet.

De projecten van CRE zijn van dien aard dat de afwikkeling een delicaat gebeuren is. Het zijn geen bakjes kibbeling op de markt. Dus een uitloop is een risico dat je makkelijk kunt voorzien. Investeren doe je met geld dat je geen hoofdpijn geeft als het wat langer onderweg is.
Pecunia non olet
pi_215400841
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 11:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:

In 2022 heeft Flanderijn met de mensen van dit project een deal gesloten waardoor gelukkig nog een deel van onze investering terug gekomen is en het verlies beperkt bleef. Als er tot 2024 gewacht was hadden we nu vermoedelijk niets gehad.

Goed gevonden.

Ja, daar zat ik ook in.

Ook al weer een project van ruim 10 jaar geleden waar met hangen en wurgen nog ongeveer 90% van de inleg is teruggekomen. Gelukkig lopen de meeste van mijn projecten beter af.
pi_215401012
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 11:38 schreef obligataire het volgende:

[..]
Wat je hier schrijft is natuurlijk onzin, grenzend aan smaad en laster, met zo'n langdurig trackrecord in deze sector zou je beter moeten weten.

Bij CRE wordt bij ieder project rente afgerekend vanaf de dag van storting tot en met de dag van terugstorting.

De projecten van CRE zijn van dien aard dat de afwikkeling een delicaat gebeuren is. Het zijn geen bakjes kibbeling op de markt. Dus een uitloop is een risico dat je makkelijk kunt voorzien. Investeren doe je met geld dat je geen hoofdpijn geeft als het wat langer onderweg is.
Vind het wel grappig dat jullie denken dat het geld mij boeit :') Mijn spreiding is zodanig (niet enkel in CF) dat ik er geen seconde wakker van lig en geen boterham minder om eet als een project mislukt.

Wat mij boeit is het gebrek aan communicatie en gebrek aan actie van diverse platformen.

[ Bericht 3% gewijzigd door GereDathan op 28-10-2024 13:07:34 ]
pi_215401030
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 11:03 schreef Bobby100 het volgende:

[..]
Of het een geaccepteerd risico is weet ik niet, maar als je weet hoe het in de wereld werkt dan weet je dat er bij een intermediair een risico zit. Van vermogensbeheerder tot vakantie boekingsplatform of dus een crowdfundingsplatform. Als je dat risico onaanvaardbaar vindt moet je rechtstreeks gaan financieren. En je kan het risico beperken door vooraf research te doen en te spreiden.
Zoals gezegd, mijn spreiding is dusdanig dat dat stuk mij echt geen weinig interesseert. Dat risico accepteer ik, want daar staat rendement tegenover. Je kan ook veilig kiezen voor een grootbank met rente van een procent (of wat het ook mag zijn nu, geen idee eigenlijk).

Ik accepteer alleen niet dat een platform een spelletje speelt met mij (en andere investeerders). Absurd dat anderen dat wel doen. Dat is het enige waartegen ik ageer, en dat zal ook niet stoppen.

[ Bericht 0% gewijzigd door GereDathan op 28-10-2024 13:07:44 ]
pi_215401065
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 11:38 schreef obligataire het volgende:

[..]
Smaad en laster. Heb je wel een idee wat dat inhoudt?
Verder mag jij het onzin vinden, prima. Ik vind het geen onzin.

quote:

Kan je mij eens duiden waar ik gezegd heb ik geen rekening heb gehouden met uitloop? Dat is zelfs overeengekomen in de voorwaarden met CRE. Maar die uitloop is over 4 dagen ook alweer voorbij. Het laatste bericht rondom dit project is van de strekking: "Wellicht komt het goed, we kijken wel even.". Niks concreets, geen feiten, niks.

Maar wat ook gezegd mag worden, CRE is in tegenstelling tot GVE wel in staat om vóóraf zulke berichten te sturen. Bij GVE moet je maar een beetje afwachten wat er gebeurd, zit gerust vele maanden tussen berichten en informatie opvragen per e-mail duurt dagen tot weken (zie topic titel) en bevat dan nog steeds niet de informatie die gevraagd is.
pi_215401285
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 11:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Hoe kan dat failliet gaan ?
Goed lopend 5 sterren hotel in de MRA..
pi_215401563
Lieve mensen,

Ik merk dat niet iedereen doordrongen is van het feit dat dit een forum is waar veel mensen de berichten krijgen. Wanneer je een persoonlijke vraag of opmerking heb, bericht dan die persoon persoonlijk ipv via dit forum.

Laten we dit forum alleen gebruiken voor het delen van informatie over projecten en platformen die voor, bijna, iedereen interessant kan zijn anders dreigt de kwaliteit van dit forum te dalen.
.
pi_215401780
Nieuwe CCF:

Onroerend goed recreatiewoning | 7,5% | 60 maanden

Vorige week ook al een recreatewoning op hetzelfde terrein, daarvoor werd 8,00% geboden.
Waarbij de LTV lager was. Ik laat deze daarom lopen.
pi_215401842
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 14:22 schreef Ricky86 het volgende:
Nieuwe CCF:

Vorige week ook al een recreatewoning op hetzelfde terrein, daarvoor werd 8,00% geboden.
Met een 1e en 2e hypotheek op het woonhuis is het risico nu waarschijnlijk lager?

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 28-10-2024 14:39:56 ]
pi_215401865
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 13:12 schreef Boyette het volgende:

[..]
Hoe kan dat failliet gaan ?
Goed lopend 5 sterren hotel in de MRA..
Gezien de data corona (en dat niet meer kunnen inlopen).
Best pilot in history
pi_215401874
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 14:34 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Met een 1e en 2e hypotheek is het risico waarschijnlijk lager?
Goede zo had ik er nog niet naar gekeken dat deze zekerheden bij elkaar opgeteld kunnen worden.
Zo zie je maar als beginnende Crowd finance investeerder is dit een waardevol topic.
pi_215401978
quote:
Nieuwe CCF:

Bij deze de link.

https://www.collincrowdfu(...)7a76775639fbddf5ba7a
pi_215402454
Ccf
Heeft een issue met opnames van vrijdag 25 okt. Bedragen worden dubbel bijgeschreven op de tegenrekening. Opnames in het weekend ontbreken.

Is bekend wordt aan gewerkt.

Zou even niets opnemen tot dat het is opgelost.
pi_215402525
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 16:13 schreef zeeland6 het volgende:
Ccf
Heeft een issue met opnames van vrijdag 25 okt. Bedragen worden dubbel bijgeschreven op de tegenrekening. Opnames in het weekend ontbreken.

Meteen even gekeken en het klopt inderdaad.
Zondag een opname gedaan die normaalgesproken al op de rekening zou hebben gestaan is nog niet binnen.
Ik wacht rustig af. Dit gaat ongetwijfeld een dezer dagen opgelost worden.
pi_215402844
quote:
Nieuwe CCF:

Op Funda staat een vergelijkbaar huis, misschien dat ik hem voor mijn normale dubbele inleg meeneem.

https://www.funda.nl/deta(...)lijnhage-8/43519718/
pi_215405353
quote:
Ccf

Een opname van vanochtend, staat nu 2x op de eigen rekening. Ik vrees dat er medewerkers binnenkort bij het UWV moeten aankloppen :blauwoog:
Pecunia non olet
pi_215405380
Ik begrijp niet dat Rospy zo langzaam volloopt, is toch een prima verhaal?
1e hypotheek, 8% is prima, prima balans, prima P&L en flinke eigen inleg
pi_215405724
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 21:15 schreef obligataire het volgende:

[..]
Een opname van vanochtend, staat nu 2x op de eigen rekening. Ik vrees dat er medewerkers binnenkort bij het UWV moeten aankloppen :blauwoog:
Mijn opname van gisteren (zondag) is vandaag om 17.57 uur netjes en correct (1x) bijgeschreven.
pi_215406036
quote:
14s.gif Op maandag 28 oktober 2024 22:06 schreef Horsemen het volgende:
Mijn opname van gisteren (zondag) is vandaag om 17.57 uur netjes en correct (1x) bijgeschreven.
Om het compleet te maken, mijn opname van gister (zondag) lijkt ergens in het zwarte gat te zijn gevallen, oftewel (nog) niet ontvangen. Overigens geeft dit wel aan dat het hele financiele verhaal kwestbaar is en blijft. Jaren geleden eens meegemaakt dat een ververzekeringsmaatschappij (uit het zuidwesten van het land) alle klanten een bonus wilde geven. In plaats van een excasso werd het een incasso en werd er bij alle klanten (ook die geen incasso machtiging hadden getekend!) gewoon geld van de reken gehaald (en ja, dat is nog steeds mogelijk!). Nu wordt er dus enerzijds een groep dubbel uitbetaald en anderzijds een groep (nog) niet uitbetaald. Ben benieuwd hoe ze er voor gaan zorgen dat al dat geld terug gaat komen en vooral ook of er nog enige communicatie over gaat komen.
pi_215406258
quote:
Nieuwe CCF:

Gewoon meegepakt / zekerheden zijn OKE / Hij heeft best wel OKE functie en moet hieruit zeker verstand van ¤planning hebben in ieder geval voor zijn klanten en dus ook wel zijn toko thuis, zij een pedi-toko thuis in een keurige woning. Deze komt goed anders no reclame voor zijn business.
pi_215406854
quote:
Ccf

Vrijdagochtend opgenomen en gewoon 1x ontvangen(op vrijdag).
pi_215407375
quote:
12s.gif Op maandag 28 oktober 2024 23:49 schreef peterc het volgende:

[..]
Gewoon meegepakt / zekerheden zijn OKE / Hij heeft best wel OKE functie en moet hieruit zeker verstand van ¤planning hebben in ieder geval voor zijn klanten en dus ook wel zijn toko thuis, zij een pedi-toko thuis in een keurige woning. Deze komt goed anders no reclame voor zijn business.
Mooi project, deze heb ik het liefst, misschien geen torenhoog rendement maar wel grote zekerheid, langdurige cashflow, misschien boete bij vervroegde aflossing, makkelijke herfinanciering want reeds 30% afgelost tegen die tijd. Inleggen en niet maar naar omkijken :9
Pecunia non olet
pi_215407399
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 23:03 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoe ze er voor gaan zorgen dat al dat geld terug gaat komen en vooral ook of er nog enige communicatie over gaat komen.
Dat is minder moeilijk dan het wellicht lijkt. Ze moeten de wallets gewoon debiteren voor het dubbel betaalde bedrag , dan ontstaat er een roodstand in de wallet en die kan worden aangezuiverd middels ideal of bankoverschrijving. En als men dat niet wil of kan, er komt vanzelf nieuw geld in de wallet door periodieke aflossingen. :7

Het is wel een deukje in het toch wel oerdegelijke imago dat ze de laatste jaren hebben opgebouwd.
Pecunia non olet
pi_215407575
quote:
14s.gif Op maandag 28 oktober 2024 22:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Bij mij ook. En vanmorgen weer hetzelfde bedrag. Dus nu 2x dubbel.
pi_215407964
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 08:47 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat is minder moeilijk dan het wellicht lijkt. Ze moeten de wallets gewoon debiteren voor het dubbel betaalde bedrag , dan ontstaat er een roodstand in de wallet en die kan worden aangezuiverd middels ideal of bankoverschrijving. En als men dat niet wil of kan, er komt vanzelf nieuw geld in de wallet door periodieke aflossingen. :7

Het is wel een deukje in het toch wel oerdegelijke imago dat ze de laatste jaren hebben opgebouwd.
Het zou er zo maar eens mee te maken kunnen hebben dat de OPP er nu tussen zit.
pi_215408114
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 09:52 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Het zou er zo maar eens mee te maken kunnen hebben dat de OPP er nu tussen zit.
Hoogstwaarschijnlijk ja. Een opdracht is dubbel uitgevoerd, de vraag is alleen of die opdracht dubbel is aangeleverd door Collin of omdat OPP geblunderd heeft.

Als ze de regel van de opname nogmaals in de wallet zetten, dan klopt het saldo weer en kan de klant actie ondernemen. Dat kan natuurlijk nu ook al, maar ik wacht zelf even de actie van Collin af. Het is een best bedrag in mijn geval maar goed het is een kleine handeling om dat geld weer in de wallet over te hevelen. En te klein om onder te duiken in Rio de Janeiro :)

Incidentele gevallen buiten beschouwing latend, denk ik dat Collin geen risico loopt omdat al het betaalverkeer van de projecten sowieso via de wallet loopt dus hoe dan ook wordt die roodstand vanzelf een keer aangezuiverd.
Pecunia non olet
pi_215408248
RsaN Administratie & Advies
¤ 50.000 | 8,0 % rente | 36 maanden

Lineaire aflossing + 2e hypotheek woonhuis
https://www.collincrowdfund.nl/rsan-administratie-advies/
pi_215408289
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 10:10 schreef obligataire het volgende:

[..]
Hoogstwaarschijnlijk ja. Een opdracht is dubbel uitgevoerd, de vraag is alleen of die opdracht dubbel is aangeleverd door Collin of omdat OPP geblunderd heeft.

Als ze de regel van de opname nogmaals in de wallet zetten, dan klopt het saldo weer en kan de klant actie ondernemen. Dat kan natuurlijk nu ook al, maar ik wacht zelf even de actie van Collin af. Het is een best bedrag in mijn geval maar goed het is een kleine handeling om dat geld weer in de wallet over te hevelen. En te klein om onder te duiken in Rio de Janeiro :)

Incidentele gevallen buiten beschouwing latend, denk ik dat Collin geen risico loopt omdat al het betaalverkeer van de projecten sowieso via de wallet loopt dus hoe dan ook wordt die roodstand vanzelf een keer aangezuiverd.
Ach bijschrijvingen dubbel doet geen pijn.
Ben benieuwd of de bijschrijving van maandag ook weer dubbel gaat. Zo te zien niet want hij is op RC in Collin nog niet uitgeboekt, ze hebben er waarschijnlijk een freez op gezet.
Nu vrijdag 2x en zondag 2x.
pi_215408338
Hier ook toevallig zondag een opname gedaan die tot op heden gisteren 1x is binnen gekomen.

Ik denk dan, je weet nu dat er een probleem is, waarom niet even wachten met nieuwe opnames tot je weet dat het probleem is opgelost?
Waarom zou je het probleem groter maken dan het al is :@
pi_215408428
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 10:36 schreef Crowd001 het volgende:
Hier ook toevallig zondag een opname gedaan die tot op heden gisteren 1x is binnen gekomen.

Ik denk dan, je weet nu dat er een probleem is, waarom niet even wachten met nieuwe opnames tot je weet dat het probleem is opgelost?
Waarom zou je het probleem groter maken dan het al is :@
Zeker, dat raad ik ook aan in mijn eerste bericht.
Maandagochtend voordat de problemen bekend waren heb ik een opname gedaan. Dus ben ik benieuwd of deze nog gaat binnenkomen en hoe vaak of niet. Ik ben vooral benieuwd naar het mea culpa bericht van Collin.
pi_215408432
Collin direct linkje **F Groep B.V.

SPOILER
pi_215408446
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 10:45 schreef Crowdyfunder het volgende:
Collin direct linkje

SPOILER
Mij niet gezien.
pi_215408664
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 10:48 schreef quepos het volgende:

[..]
Mij niet gezien.
Idd, een ezel stoot zich slechts eenmaal aan dezelfde steen :D Ik ben ome Fred nog steeds dankbaar dat hij dat Efteling hotel overnam van ons. Misschien dat hij daarom die nieuwe naam aan het hotel heeft gegeven (vette knipoog).

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 29-10-2024 11:13:31 ]
Pecunia non olet
pi_215408744
SIG

Je hebt geïnvesteerd in het project President Rooseveltlaan 181A in Maastricht.
De hypotheek is op 25-10-2024 vervroegd afgelost.

Bij deze algehele aflossing voor de contract-einddatum is er een boeterente van toepassing van 6 maanden rente.

Jouw investering(en), rente en boeterente worden gestort in jouw account.
pi_215408747
Weer een vervroegde aflossing bij SiG:

quote:

Bij deze algehele aflossing voor de contract-einddatum is er een boeterente van toepassing van 6 maanden rente.

Voor nieuwe investeringen verwijzen we je graag naar de openstaande projecten op de site.

Heb je nog vragen of opmerkingen? Wij horen dat graag van je!

Het SamenInGeld team
Wel mooi trouwens want het project zou nog ongeveer 6 maanden lopen.
Nu dus alle rente binnen en mooi voor het einde van het jaar.

[ Bericht 8% gewijzigd door Horsemen op 29-10-2024 11:23:31 ]
pi_215408753
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:16 schreef zeeland6 het volgende:
SIG

Je was me net voor ^O^
pi_215408763
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 10:45 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Zeker, dat raad ik ook aan in mijn eerste bericht.
Maandagochtend voordat de problemen bekend waren heb ik een opname gedaan. Dus ben ik benieuwd of deze nog gaat binnenkomen en hoe vaak of niet. Ik ben vooral benieuwd naar het mea culpa bericht van Collin.
Ze zullen het bij CCF vervelend vinden, maar ik zou er zeker niet een hele heisa van maken. Bij banken, telecomproviders, warmtenetten, websites etc overal is wel eens een storing of een hick-up. Can happen in onze maatschappij. De CCF-boys to do, herstellen en berichtje mailen met verontschuldiging en simpel uitleggen wat er gebeurt is. En up verder.

Ik heb vlgs mij 2 Uncle Fred projecten gehad, allemaal 1e hypo, daar laat ik het bij.
+ laatste term ontvangen van Jimmy Coffee in Gorinchem (GVE 18721) primadelux Robbert Koster.
https://www.jimmycoffee.nl/ Gaat best OK blijkbaar gezien de kleine verbouwing,

[ Bericht 10% gewijzigd door peterc op 29-10-2024 11:37:17 ]
pi_215408773
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:08 schreef obligataire het volgende:

[..]
Idd, een ezel stoot zich slechts eenmaal aan dezelfde steen :D Ik ben ome Fred nog steeds dankbaar dat hij dat Efteling hotel overnam van ons. Misschien dat hij daarom die nieuwe naam aan het hotel heeft gegeven (vette knipoog).
Slapendehollander heeft zoiets weg van mmwops (RSV enquete, ja zo oud ben ik al)
pi_215408865
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:19 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Slapendehollander heeft zoiets weg van mmwops (RSV enquete, ja zo oud ben ik al)
Koot en Bie hebben daar ooit een schitterende parodie op gemaakt, een hele plaatkant lang. (Het Nationaal Rampenfonds).

[ Bericht 10% gewijzigd door obligataire op 29-10-2024 12:02:44 ]
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')