abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 september 2024 @ 10:53:23 #1
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
  zondag 22 september 2024 @ 10:54:04 #2
pi_215061031
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 01:13 schreef MaxMark het volgende:
Goed nieuws, Russen lijken inderdaad de lanceerinstallaties slecht te hebben onderhouden:
[ x ]
Ik wist het wel. Die hele Russische nucleaire afschrikkingsmacht is gevaarlijker voor Rusland dan wat anders.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_215061090

Zou lachen zijn als precies tijdens de inslag de wind opeens richting Rusland zou draaien.
Allemaal clowns op dat Russische staats tv...
pi_215061213
Zo grappig is de hele situatie anders niet, dit kan alleen maar slecht aflopen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 22 september 2024 @ 11:12:43 #5
pi_215061240
quote:
Interview met Anne Applebaum. Een wat bredere analyse van Autocratin Vs Het Westen in context met de oorlog in Ukraine.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_215061376
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 01:13 schreef MaxMark het volgende:
Goed nieuws, Russen lijken inderdaad de lanceerinstallaties slecht te hebben onderhouden:
[ x ]
Nou is de SARMAT natuurlijk knap nieuw. Dat ding is pas sinds vorig jaar operationeel dus slecht onderhoud lijkt me het niet te zijn. Het is wel een vloeibare brandstof raket en dat gaat wel vaker mis. Het ongeluk met de Titan II (Damascus) is wel een van de bekendsten (nooit gereedschap uit je klauwen laten donderen):

https://missilethreat.csis.org/missile/titan-ii/

Daarbij gaat het om een ICBM, ze hebben nog een heel scala aan lichtere (vooral tactische) varianten binnen de bewapening.
pi_215061509
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 11:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Interview met Anne Applebaum. Een wat bredere analyse van Autocratin Vs Het Westen in context met de oorlog in Ukraine.
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Ik denk dat we het gerust als een tekortkoming mogen zien van westerse intelligentsia dat ze zo lang bleven geloven dat het niet zo'n vaart zou lopen met de opportunistische as van het kwaad.
pi_215061766
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 11:11 schreef halfway het volgende:
Zelfs als het slecht af loopt is het nog steeds grappig
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_215061818
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_215061920
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 12:23 schreef Aether het volgende:
[ x ]
Je zou maar online geroast worden door John Green. Een hele brave youtuber en schrijver van tienerboeken.
pi_215062049
quote:
Mwah,

Eind goed, al goed.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215062162
quote:
Nee, rusland kan geen kernwapens afvuren zonder zelf last te krijgen van de Fallout, geo politiek, en interne instabiliteit (ze durven niet eens een 2e mobilisatie te houden).
  zondag 22 september 2024 @ 13:16:47 #14
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215062215
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 11:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Verplicht leesvoer idd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215062966
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 11:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nou is de SARMAT natuurlijk knap nieuw. Dat ding is pas sinds vorig jaar operationeel dus slecht onderhoud lijkt me het niet te zijn. Het is wel een vloeibare brandstof raket en dat gaat wel vaker mis. Het ongeluk met de Titan II (Damascus) is wel een van de bekendsten (nooit gereedschap uit je klauwen laten donderen):

https://missilethreat.csis.org/missile/titan-ii/

Daarbij gaat het om een ICBM, ze hebben nog een heel scala aan lichtere (vooral tactische) varianten binnen de bewapening.
Ik denk overigens dat het nooit operationeel geweest is.
pi_215063226
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 14:12 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Het strategische kernwapenarsenaal is gewoon operationeel hoor, dat is al tijden bekend, dat weten wij en dat weet de VS ook. De staat van het tactische nucleaire arsenaal van Rusland weten we echter niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_215063279
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 14:29 schreef Discombobulate het volgende:
Het strategische kernwapenarsenaal is gewoon operationeel hoor, dat is al tijden bekend,
Gewoon operationeel? Dat weten we dus helemaal niet.

Er gaat nogal wat mis in Rusland. Maar zolang ze het idee in stand kunnen houden dat het gewoon operationeel is, neemt iedereen het zekere voor het onzekere.
pi_215063309
quote:

[..]
Het strategische kernwapenarsenaal is gewoon operationeel hoor, dat is al tijden bekend, dat weten wij en dat weet de VS ook. De staat van het tactische nucleaire arsenaal van Rusland weten we echter niet.
Ik heb het over het sarmat wapen?
pi_215064316
quote:

[..]
Hopelijk is de kwaliteit dermate bagger dat het daar ter plekke ontploft.
pi_215064360
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 14:32 schreef luxerobots het volgende:
Gewoon operationeel? Dat weten we dus helemaal niet.
Jawel, van het tactische arsenaal weten we het niet.
  zondag 22 september 2024 @ 15:42:49 #21
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_215064465
|:)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 22 september 2024 @ 15:43:24 #22
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215064473
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 15:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Jawel, van het tactische arsenaal weten we het niet.
We weten het van niets.

Gooi hem er nog maar een keer in: de VS geeft meer aan het onderhoud van haar nucleaire wapens uit, dan het gehele rus defensiebudget.

Dat ICM de alom aanwezige corruptie maakt het zeer onwaarschijnlijk dat het gehele nucleaire arsenaal werkt.

Dat reduceert je "ja, maar het is operationeel!" tot een hol kremlin talking point. rus kan zoveel 'operationeel' verklaren.
&lt;signature here&gt;.
pi_215064478
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 15:43 schreef ExTec het volgende:

[..]

Oh daar is ie weer hoor _O-
pi_215064511
New START is in 2022 opgezegd, ik verwacht niet dat het Russische strategisch nucleaire arsenaal binnen twee jaar ineens een zooitje is.
  zondag 22 september 2024 @ 15:45:24 #25
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215064515
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 15:43 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Yup :s)
&lt;signature here&gt;.
pi_215064660
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 15:45 schreef Discombobulate het volgende:
New START is in 2022 opgezegd, ik verwacht niet dat het Russische strategisch nucleaire arsenaal binnen twee jaar ineens een zooitje is.
Ik vermoed dat het al jaaaaaaaaaaren een roestig zooitje is. Waarom gaat Rusland ineens shoppen in Noord-Korea en Iran? Trouwens vooral Iran , want in Noord Korea verwacht ik dat die kernwapens ook maar papier mach modellen zijn om mensen vooral angst aan te jagen.
pi_215064780
twitter

(niet positief)
pi_215064792
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 15:43 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik kan de financile claim niet checken, ik weet niet hoeveel de VS en Rusland uittrekken voor het onderhoud van hun nucleaire arsenaal. Maar wat Extec zegt is niet gek, we hebben al meermaals gezien dat Rusland zwaar tegenvalt in de (militaire) praktijk.

Kijk, niemand wil een nucleaire aanval op zijn dak, maar als Rusland de nucleaire oorlog wil winnen, moet het geheel Europa en de VS wegblazen. En eigenlijk weten we ook wel dat dat niet realistisch is. Een nucleaire bom gooien is niet moeilijk, maar het wordt wel moeilijk om honderden bommen tegelijk op strategische plekken te gooien. Bovendien moet dat dan snel, voordat de Amerikaanse luchtmacht wakker is geworden.
pi_215064981
Voor het eerst denk ik dat je met recht kan zeggen dat over ongeveer de hele frontlinie, het oekraiense front redelijk in elkaar stort.
  zondag 22 september 2024 @ 16:15:50 #30
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215064997
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 16:01 schreef luxerobots het volgende:
Ik kan de financile claim niet checken, ik weet niet hoeveel de VS en Rusland uittrekken voor het onderhoud van hun nucleaire arsenaal.
De VS ong 50 miljard USD per jaar.

Rus defensie budget, in 2019, ongeveer 60 miljard USD.

Dus niet meer, dat zal lange tijd wel het geval zijn geweest, maar bij lange na niet genoeg om de boel netjes te kunnen onderhouden.
&lt;signature here&gt;.
pi_215065113
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 15:53 schreef quirina het volgende:

[..]
Ik vermoed dat het al jaaaaaaaaaaren een roestig zooitje is. Waarom gaat Rusland ineens shoppen in Noord-Korea en Iran? Trouwens vooral Iran , want in Noord Korea verwacht ik dat die kernwapens ook maar papier mach modellen zijn om mensen vooral angst aan te jagen.
Dan hebben ze heel goed hun best gedaan om de schijn te wekken voor de VS dat het in orde was. Nogmaals, lees eens de inhoud van de New START. Tactische kernwapens zijn een heel ander verhaal, daarvan weten we niet of het een zooitje is.
pi_215065289
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 14:12 schreef skysherrif het volgende:

Denk ik ook niet. Dit was volgens mij nog maar de 4e test launch... Dat lijkt mij ook een beetje aan de lage kant om iets operationeel te verklaren.
pi_215065325
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 16:40 schreef AchJa het volgende:

[..]
Denk ik ook niet. Dit was volgens mij nog maar de 4e test launch... Dat lijkt mij ook een beetje aan de lage kant om iets operationeel te verklaren.
vraag me overigens hoeveel launch sites ze voor dit wapen hebben in rusland, kunnen ze elk ICBM platform gebruiken hiervoor, of met de vernietiging bij deze mislukte test gelijk heel veel belangrijke infrastructuur verloren ervoor?
  zondag 22 september 2024 @ 17:09:50 #34
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215065548
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 16:28 schreef Discombobulate het volgende:
Dan hebben ze heel goed hun best gedaan om de schijn te wekken
Ja, want dat doen ze anders nooit he?

Sowieso een onzin punt. Tenzij er met absolute zekerheid gezegd kan worden dat er werkelijk geen een werkt, en die zekerheid is er gewoon niet, kun je er vanuit gaan dat de andere kant tegenmaatregelen neemt.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 22 september 2024 @ 17:16:09 #35
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215065711
quote:
10s.gif Op zondag 22 september 2024 17:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, want dat doen ze anders nooit he?

Sowieso een onzin punt. Tenzij er met absolute zekerheid gezegd kan worden dat er werkelijk geen een werkt, en die zekerheid is er gewoon niet, kun je er vanuit gaan dat de andere kant tegenmaatregelen neemt.
Lees nou maar gewoon even eens wat New START zoal behelsde ipv weer te schreeuwen.

Ik zeg niet dat het niet zo is hoor.
  zondag 22 september 2024 @ 17:37:02 #37
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215065846
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 17:24 schreef Discombobulate het volgende:
Lees nou maar gewoon even eens wat New START zoal behelsde ipv weer te schreeuwen.
Dat verdrag zelf zegt 0,0 over de staat van hun arsenaal. Je kan aan de buitenkant van een raket immers niet afzien of die echt werkt, he.
&lt;signature here&gt;.
pi_215065993
https://www.reuters.com/w(...)rces-say-2024-09-21/
quote:
Exclusive: Iran gave Russia missiles but no launchers, sources say
Iran did not include mobile launchers with the close-range ballistic missiles that Washington last week accused Tehran of delivering to Russia for use against Ukraine, according to three sources with knowledge of the matter.

The sources - a European diplomat, a European intelligence official and a U.S. official - said it was not clear why Iran did not supply launchers with the Fath-360 missiles, raising questions about when and if the weapons will be operational.

The U.S. official, who like the other sources spoke on condition of anonymity, said Iran had not delivered the launchers at the time of the U.S. announcement about Iran's delivery of the weapons. The European intelligence official said without elaborating that they did not expect Iran to provide launchers.

Reuters first reported Iran's plan to send the missiles to Russia.

Two experts told Reuters there could be several reasons why the launchers were not sent. One is that Russia may plan to modify trucks to carry the missiles, as Iran has done. Another is that by withholding the launchers, Iran is allowing space for new talks with Western powers on easing tensions.

The Russian defense ministry declined to comment.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215066077
twitter

twitter
pi_215066228
https://mil.in.ua/en/news(...)al-guard-of-ukraine/
quote:
Germany donates 14 pickup trucks to the National Guard of Ukraine

Pickup trucks by the German Embassy to the National Guard. Photo credits: German Embassy in Ukraine

Germany donated 14 pickup trucks to the National Guard of Ukraine to strengthen the protection of critical infrastructure.

The National Guard of Ukraine reported on this on Telegram.

“The National Guard of Ukraine has received 14 Volkswagen Amarok vehicles from the Stabilization Platform with funding from the German Foreign Ministry. The vehicles were transferred with the participation of Tim Prange, Deputy Ambassador of Germany to Ukraine,” the statement reads.

According to Lieutenant General Volodymyr Hordiychuk, Deputy Commander of the National Guard, more than 500 mobile and stationary groups of the National Guard reinforce the state’s air defense system every day, destroying enemy attack drones and missiles. At the beginning of the year, they shot down more than 100 Shahed drones.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215066257
https://www.ukrinform.net(...)rones-overnight.html
quote:
Ukrainian forces shoot down 71 out of 80 strike drones overnight
Ukrainian forces shot down 71 attack drones out of the 80 launched by the Russians overnight to attack Ukraine.

The Ukrainian Air Force Command announced this on Facebook, Ukrinform reports.

"Overnight into September 22, 2024, the enemy attacked [Ukraine] with two Kh-59/69 guided aerial missiles from the airspace of the temporarily occupied territory of the Luhansk region and launched 80 Shahed strikes UAVs over Ukraine from Russia's Yeisk and Kursk," the post reads.

The aircraft, anti-aircraft missile forces, mobile fire groups and units of the Ukrainian Defense Forces were involved in repelling the aerial attack.

"As a result of anti-aircraft combat, 71 attack UAVs were shot down, and six more drones disappeared from radar due to the work of electronic warfare," the Air Force said.

Ukraine's air defense units worked in the Khmelnytskyi, Vinnytsia, Cherkasy, Kirovohrad, Zhytomyr, Kyiv, Sumy, Poltava, Kherson and Mykolaiv regions.
pi_215066310
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 16:01 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

(niet positief)
We zullen zeer binnenkort zien hoelang de aanvoerlijnen zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door oheng op 22-09-2024 18:41:31 ]
pi_215066314
https://mil.in.ua/en/news(...)he-kurakhove-sector/
quote:
79th Brigade defeats Russian assault units in the Kurakhove sector

Russian BMP-2 destroyed by Ukrainian paratroopers. Photo credits: 79th Brigade

Donetsk region Europe Occupants elimination Ukraine War with Russia World
Paratroopers from the 79th Separate Tavrian Air Assault Brigade defeated Russian assault units in the Donetsk region.

A video capturing the destruction of Russian assault units was posted on the official Telegram page of the 79th Separate Tavrian Air Assault Brigade.

This time, the Russians attempted to conduct a massive assault on the paratroopers’ positions, using 44 units of military equipment.

While approaching the paratroopers’ positions, the enemy was detected by the unit’s aerial reconnaissance, and the brigade’s artillery started to fire on it.
SPOILER
pi_215066415
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 15:53 schreef quirina het volgende:

Kernwapens zijn niet alleen ICBM's, dat vergeten een hoop mensen nogal eens. Je hebt zelfs nucleaire artillerie granaten, die hebben wij vroeger ook in de bewapening gehad bij de M110's (8 inch granaten met een max van 10kt) van de 19 Afdva later 19 BSO.

quote:
Tijdens de Koude Oorlog beschikten de Nederlandse landstrijdkrachten over een tweetal systemen waarmee projectielen met een nucleaire lading konden worden verschoten. Een daarvan was het ‘Lance’ raketsysteem, het andere de gemechaniseerde 8 inch (203 mm) houwitser M110A2. De nucleaire projectielen ervan kwamen uit de Verenigde Staten en stonden onder Amerikaans commando, de wapens onder Nederlands bevel. Beide waren gestationeerd in ’t Harde.
NMM

En de Russen beschikken over een vergelijkbaar systeem (2S7 Pion, ook 8 inch) waar ze nucleaire granaten mee kunnen verschieten.
pi_215066425
https://mil.in.ua/en/news(...)e-network-in-mexico/
quote:
US concerned about Russian intelligence network in Mexico

Russian Foreign Minister Sergey Lavrov and Mexican Foreign Minister Marcelo Ebrard. 2020. Photo: mexico.mid.ru

Russian intelligence services are building up their presence in Mexico for spy operations targeting the United States.

NBC News sources shared that Russia has added dozens of personnel to its Embassy staff in Mexico City in the past few years.

At the same time, Moscow has only limited trade ties with the country.

U.S. officials say the trend is concerning and believe the extensive buildup is aimed at bolstering the Kremlin’s intelligence operations targeting the U.S.

It is also seen as an attempt to spread propaganda aimed at undermining relations between Washington and Ukraine.
SPOILER
pi_215066454
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 16:43 schreef skysherrif het volgende:

[..]
vraag me overigens hoeveel launch sites ze voor dit wapen hebben in rusland, kunnen ze elk ICBM platform gebruiken hiervoor, of met de vernietiging bij deze mislukte test gelijk heel veel belangrijke infrastructuur verloren ervoor?
Ik heb geen idee. Zal eens kijken of daar meer info over te vinden is.
pi_215066480
https://mil.in.ua/en/news(...)ogram-from-partners/
quote:
Umerov: Ukraine received verbal agreement to finance missile program from partners

Palianytsia long-range missile-drone. Photo credits: United24

Ukraine has received a verbal agreement from its Western partners to fund the missile program developed by the Ministry of Defense.

Rustem Umierov, Minister of Defense of Ukraine, announced this in an interview with the Rada TV channel.

According to him, Western partners have already verbally agreed to fund it, as this issue is one of the highest priorities.

Currently, the Ministry of Defense has assumed full responsibility for the development of products under this program to provide the Armed Forces of Ukraine with long-range weapons.
SPOILER
pi_215066525
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 18:42 schreef Delenlill het volgende:
https://mil.in.ua/en/news(...)e-network-in-mexico/
[..]
SPOILER
De vermeende Zimmermann telegram was voor de VS reden om in de Eerste Wereldoorlog te stappen.
pi_215066578
https://novayagazeta.eu/a(...)ome-and-pray-en-news
quote:
Wives of mobilised Russian soldiers protesting outside Defence Ministry told to ‘stay home and pray’

Photo: Telegram

The relatives of mobilised soldiers gathered outside the Russian Defence Ministry in Moscow on Saturday to demand that mobilised reservists serving in Ukraine be allowed to return home, according to Mobilisation News, a Telegram channel associated with the demobilisation movement, on Saturday.

About 20 mobilised soldiers’ wives and relatives demanded to meet with Russian Defence Minister Andrey Belousov on the second anniversary of Vladimir Putin’s announcement of “partial mobilisation” in September 2022. However, no Defence Ministry officials came out to speak with the protesters.

Instead, the protest was interrupted by “provocateurs”, according to Mobilisation News, who “insulted the wives and mothers” and accused them of being “foreign agents”.
SPOILER
pi_215066668
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 13:09 schreef oheng het volgende:

[..]
Nee, rusland kan geen kernwapens afvuren zonder zelf last te krijgen van de Fallout, geo politiek, en interne instabiliteit (ze durven niet eens een 2e mobilisatie te houden).
Dat is een aanname en dus gevaarlijk.
pi_215066688
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 18:54 schreef Idisrom het volgende:

[..]
De vermeende Zimmermann telegram was voor de VS reden om in de Eerste Wereldoorlog te stappen.
Nooit geweten. Ik heb het Wikipedia artikel even gelezen en de bedoeling was dat Amerika neutraal zou blijven, maar in het geval dat dit niet zo zou zijn Mexico, en via Mexico ook Japan zich aan de kant van Duitsland moeten scharen en dus een oorlog met Amerika zouden moeten starten, en dat een deel van Amerika de beloning zou zijn. Californi voor Japan, en het zuiden voor Mexico.

Grappig dat dit onderschept werd door Engeland, maar dat zij dit niet direct konden toegeven en hiervoor dus een andere weg moesten vinden. Omdat zij niet konden toegeven dat zij de Amerikaanse communicatie afluisterden.
pi_215066731
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/09/21/7476193/
quote:
Zelenskyy says Ukraine is using domestically produced weapons to strike military depots in Russia
Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy has stressed that Ukraine had deployed domestically produced – rather than Western-supplied – weapons to strike military depots in Russia.

Source: President Zelenskyy’s video address on 21 September

Quote from Zelenskyy: "Another arms depot has been hit in Russia, it was an important depot for the occupation army [...] The Security Service of Ukraine has also done a good job striking another arms depot of the Russian forces, the facility where Russian tactical missiles and glide bombs – everything that Russia uses to terrorise our cities and our positions – were stored.

And I want to stress: we are able to do this thanks to our own capabilities and our weapons, without the weapons that our partners can give us and that can bring the end of the war significantly closer by [helping Ukraine] destroy Russia’s offensive capabilities.

If we were able to use all of our capabilities to defend our country, if we had enough missiles and permissions that our partners can grant us, the situation would have been much better for our security, the security of Ukraine and everyone the world over who does not want to exist amid the aggression like this Russian aggression."
SPOILER
pi_215066777
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 16:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik kan de financile claim niet checken, ik weet niet hoeveel de VS en Rusland uittrekken voor het onderhoud van hun nucleaire arsenaal. Maar wat Extec zegt is niet gek, we hebben al meermaals gezien dat Rusland zwaar tegenvalt in de (militaire) praktijk.

Kijk, niemand wil een nucleaire aanval op zijn dak, maar als Rusland de nucleaire oorlog wil winnen, moet het geheel Europa en de VS wegblazen. En eigenlijk weten we ook wel dat dat niet realistisch is. Een nucleaire bom gooien is niet moeilijk, maar het wordt wel moeilijk om honderden bommen tegelijk op strategische plekken te gooien. Bovendien moet dat dan snel, voordat de Amerikaanse luchtmacht wakker is geworden.
Massaal tegelijk en de Emp doet de rest.
pi_215066809
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 18:28 schreef oheng het volgende:

[..]
We zullen zeer binnenkort zien hoelang de aanvoerlijnen zijn.
Oekraine is nagenoeg omsingeld al, crimineel als het 72e niet wordt teruggetrokken.
pi_215066825

Russische vlag links zijn de laatst gespotte russische troepenbewegingen vast, er is amper nog ruimte voor oekraine om zcih terug te trekken.
  zondag 22 september 2024 @ 19:32:07 #57
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_215066887
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 16:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
De VS ong 50 miljard USD per jaar.

Rus defensie budget, in 2019, ongeveer 60 miljard USD.

Dus niet meer, dat zal lange tijd wel het geval zijn geweest, maar bij lange na niet genoeg om de boel netjes te kunnen onderhouden.
Rusland geeft ongeveer 10 miljard uit aan het onderhoud van nucleaire wapens, een factor 6 verschil lijkt me vrij redelijk gezien de respectievelijke kosten van arbeid in beide landen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 22 september 2024 @ 19:48:01 #58
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215067096
1 Euro is gelijk aan
103,34 Russische roebel

en dat met 20% rente beloning op het kopen van ruble
https://www.finanzen.net/devisen/euro-russischer_rubel-kurs
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215067141
https://www.wsj.com/world(...)s-0b2134c2?st=j6Ccgd
quote:
Russian Strikes on Power Grid Push Ukraine’s Businesses to Breaking Point
Economists are slashing growth forecasts for Ukraine as companies struggle to survive

Ukraine’s Planeta Kino movie-theater chain routinely relies on backup generators because of unreliable electricity supply.

Production costs for Ukrainian industrial giant Interpipe have more than doubled. An artisanal cheesemaker had to throw out more than 200 pounds of product spoiled by power cuts. The country’s second-largest move-theater chain was forced to refund more than 80,000 tickets during the first half of the year.

Renewed Russian attacks on Ukrainian power plants have squeezed the lifeblood of its economy, pushing some businesses to the breaking point.

“We’re not talking about profit,” said Nataliya Baydan, chief executive of the cinema chain, Planeta Kino. “We’re talking about survival.”

With winter looming, Ukraine is racing to restore power supply that has been crippled by Russian missile and drone bombardments. Unless it succeeds, cities could become unlivable during the colder months, driving an exodus from the country. That would further weaken the economy, undermining Ukraine’s ability to sustain the war effort against a much larger enemy.
SPOILER
pi_215067313
https://mil.in.ua/en/news(...)red-to-the-military/
quote:
Three more Ai-Petri EW systems were delivered to the military

Ai-Petri EW systems. September 2024, Ukraine. Photo credits: Petro Poroshenko

Petro Poroshenko has transferred three more Ai-Petri systems to the Ukrainian Defense Forces.

The systems were delivered to the Main Center for Countering Technical Intelligence of the Ukrainian General Staff.

“The unit is so secret that if I tell you more, two men in black will appear and erase your memory,” Poroshenko said.

The technical intelligence countermeasures were delivered with off-road vehicles and a six-dome electronic warfare system.

“The Ai-Petri protects our units from Russian abominations – Orlans, Superkams, Lancets, Mavics, and even FPV drones – for tens of kilometers of the contact line,” the MP reported.
SPOILER
pi_215067346
https://novayagazeta.eu/a(...)peace-summit-en-news
quote:
Russia’s Foreign Ministry rules out Moscow’s attendance of next Ukraine Peace Summit
Russia will not take part in a second Ukraine Peace Summit that Ukrainian President Volodymyyr Zelensky is planning for November, Russian Foreign Ministry spokesperson Maria Zakharova said on Saturday.

Noting that the proposed peace summit had nothing to do with conflict resolution, Zakharova said that “Russia has not and will not participate” in such events. “This is yet another manifestation of the fraud of the Anglo-Saxons and their Ukrainian puppets. The so-called second summit has one goal: to push through the absolutely unviable ‘Zelensky formula’ as the only basis for resolving the conflict,” she said, adding that the formula’s objective was to “present Russia with an ultimatum on capitulation”.

Zakharova stressed that Moscow was “not giving up on a political and diplomatic settlement of the crisis” and was “ready to discuss serious proposals taking into account the situation on the ground”, the “emerging geopolitical realities” and the series of Russian preconditions for peace talks with Ukraine issued by Vladimir Putin in June.

While neither Russia nor China attended the first Ukraine Peace Summit convened by Zelensky in June, representatives from over 90 countries gathered in Switzerland to approve his 10-point peace plan, according to which Russia is required to withdraw from all occupied Ukrainian territory, to release all prisoners of war and to pay reparations to Kyiv.

Ukraine had been hoping that Russia would attend a second peace summit planned to take place ahead of the US presidential election in November, Bloomberg reported in July. However, Russian officials indicated at the time that Moscow would not participate in the summit, saying the country would not accept what it called the “ultimatums” set out in Zelensky’s peace plan.

Putin’s “preconditions” for peace talks with Ukraine, which include Ukrainian troops withdrawing from the entirety of Ukraine’s Donetsk, Luhansk, Zaporizhzhia, and Kherson regions, despite the fact that Russian forces are not fully in control of any of them at present, were dismissed by senior Zelensky adviser Mykhailo Podolyak as “offensive to common sense”.

In return for ending the war, Putin has also demanded a written guarantee that the West would lift its sanctions on Russia as well as a Ukrainian commitment to be neutral, non-aligned, non-nuclear, demilitarised and “denazified”.
pi_215067376
https://mil.in.ua/en/news(...)-of-war-with-russia/
quote:
Finland can draft 280 thousand people in the event of war with Russia

Finnish conscripts. February 2024. Finland. Photo: Ministry of Defense of Finland

Finland can deploy an army of more than 280,000 people to defend the country in the event of a war with Russia.

President Alexander Stubb stated this in an interview with the German TV channel Welt.

“If war breaks out, we can immediately call up 280,000 people for service,” Stubb said.

The President also argued that the Finnish Air Force, Navy, and Army are among the strongest in NATO.

Stubb added that since the Middle Ages, the Finnish people had fought about 30 smaller or larger wars with Russia.
SPOILER
pi_215067445
https://mil.in.ua/en/news(...)d-forces-of-ukraine/
quote:
“Gnom” ground drone with RPGs assembled for the Armed Forces of Ukraine

Ukrainian Gnom ground platform. September 2024. Ukraine. Frame from the TEMERLAND video

Ukraine has tested the Gnom ground platform, which is armed with anti-tank grenade launchers and a machine gun.

The TEMERLAND company said that the ground drone is intended to provide fire support to soldiers.

The drone is also equipped with a mine-dropping system. It is capable of installing anti-tank mines.

“It is not only a fire support platform but also a platform for dropping mines, transporting the wounded, and clearing anti-personnel mines,” the company shared.

The tests were conducted before the drone was sent to the front, where the military would evaluate it.
SPOILER
pi_215067447
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 19:27 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Russische vlag links zijn de laatst gespotte russische troepenbewegingen vast, er is amper nog ruimte voor oekraine om zcih terug te trekken.
twitter
pi_215067512
https://mil.in.ua/en/news(...)s-near-kerch-bridge/
quote:
Russians Install Towers for Pantsir SAMs Near Kerch Bridge

A tower with an air defense system installed on the southern side of Tuzla Island in the Kerch Strait. 09/21/2024. Photo: social media

The Russians are constructing special towers to install air defense systems on Tuzla Island in Crimea, according to a report by the Center for Investigative Journalism (CIJ).

CIJ investigators discovered two towers equipped with Pantsir-S1M anti-aircraft missiles and gun systems.

They also examined the areas where these and other structures are being stored.

Publicly available photos and videos show that, over the course of a week, Russian forces erected two metal towers on either side of the bridge on Tuzla Island. These towers appear to stand approximately 30-35 meters above sea level.
SPOILER
  zondag 22 september 2024 @ 20:24:47 #66
56749 BlaZ
pi_215067519
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 20:18 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ x ]
Het is ook slechts 5km naar Bohoiavlenka. Dit verzwakt ook de positie van Kurakhove, het voorname doel in deze regio.
pi_215067554
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 20:24 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het is ook slechts 5km naar Bohoiavlenka. Dit verzwakt ook de positie van Kurakhove, het voorname doel in deze regio.
en Velyka Novosilka
pi_215068118
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 16:29 schreef Delenlill het volgende:
[ x ]
[ x ]
Er zitten een paar filmpjes tussen die volgens mij nog niet langs zijn gekomen.
pi_215068173
https://www.reddit.com/r/(...)h_drones_by_the_air/
Use of Dragons Breath Drones by the air reconnaissance 205 OB TRO 241 OB TRO in cooperation with 92 OShBr

https://www.reddit.com/r/(...)isition_of_the_59th/
Night operation of the Inquisition of the 59th Legion.

https://www.reddit.com/r/(...)_mines_before_being/
T-72 with trawl takes several mines before being struck with FPV

https://www.reddit.com/r/(...)t_infantry_antitank/
French MILAN "Lightweight Infantry Anti-tank Missile" being operated by soldiers of the 33rd Mechanized Brigade against Russian mechanized assault. Published on September 22, 2024. Location not mentioned

https://www.reddit.com/r/(...)ter_she_saw_a_video/
A Russian woman is shocked after she saw a video of what her fellow Russians do to Ukrainians in Russian captivity. She was shocked by what happened to Yurii Hulchuk, a 22 year old Ukrainian Defender who returned from the most recent prisoner swap. Yurii lost his speech and feelings after torture.

https://www.reddit.com/r/(...)losses_of_the_enemy/
1-BMP, 1-MTLB, 2-200 and 2-300 - Losses of the enemy after another unsuccessful assault on the positions of 3rd Svoboda Battalion of the 4th Rubizh Brigade. Siversk direction

https://www.reddit.com/r/(...)da_battalion_of_the/
Soldiers of the 3rd Svoboda Battalion of the "Rubizh" Brigade inflicted heavy losses on the Russian equipment and manpower in the Siversky direction

https://www.reddit.com/r/(...)d_with_several_tm62/
Ukrainian soldiers made an IED with several TM-62 anti-tank mines and detonated it when Russian soldiers entered the building where it was planted. Toretsk, Donetsk region

https://www.reddit.com/r/(...)iers_detected_enemy/
On September 21, Ukrainian soldiers detected enemy forces in New York, in particular the units of the "Somalia" Battalion and the 9th Russian Armed Forces Brigade, the Ukrainian forces delivered a devastating blow and blew up 20 Russian vehicles and killed Russian soldiers

https://www.reddit.com/r/(...)bombers_destroy_the/
Every night heavy drone bombers destroy the manpower of the enemy in dugouts and shelters in Pokrovsky direction. 110 OMBr

https://www.reddit.com/r/(...)russian_turtle_bmp3/
The burning remains of a Russian turtle BMP-3 after getting hit by an FPV drone, work of the 68th Jaeger Brigade, Marynivka area (Pokrovsk direction) [September 2024]

https://www.reddit.com/r/(...)ry_battalion_of_the/
Guys from 2nd motorized infantry battalion of the 93rd OMBr fighting near Pokrovsk.

https://www.reddit.com/r/(...)nce_drone_leleka100/
Ukrainian reconnaissance drone Leleka-100 adjusting strikes on Russian equipment in the Pokrovsk direction. In one day, strikes were successfully made on a BM-21 Grad, a vehicle and a truck, a 152-mm Msta-S & Tigr armored vehicle. Work by BUAR 110 OMBr & SBU Alpha Group. Posted 19/09/24

https://www.reddit.com/r/(...)alised_operations_a/
The SBU's Centre of Specialised Operations ‘A’ working. Pokrovsky direction

https://www.reddit.com/r/(...)de_use_fpv_kamikaze/
56th Motorized Infantry Brigade use FPV kamikaze and artillery to great effect against Russian infantry. Hryhorivka village, Donetsk region [17/09/24]

https://www.reddit.com/r/(...)ation_systems_using/
14th Regiment of Unmanned Aviation Systems using Shark UAV, HIMARS & FPV

https://www.reddit.com/r/(...)rater_and_traces_of/
Satellite images show a huge crater and traces of a fire at one of the launch pads at the Plesetsk cosmodrome--Radio Svoboda(ru)(RFE)(more info in the comments)

https://www.reddit.com/r/(...)images_of_a_fire_at/
New, higher-quality satellite images of a fire at an ammunition depot near Tikhoretsk in the Krasnodar region, where, according to the US, North Korean ammunition received by Russia from Pyongyang was stored before being sent to the front-Radio Svoboda(ru)(RFE)(more info in the comments)

https://www.reddit.com/r/(...)_new_highresolution/
"Radio Liberty is publishing new high-resolution satellite images taken this morning that show the aftermath of the Ukrainian drone attack on the 23rd arsenal of the Main Missile and Artillery Directorate of the Russian Defense Ministry (GRAU) in the village of Oktyabrsky in the Tver Region."(

https://www.reddit.com/r/(...)hrough_somewhere_at/
Destroyed Russian T-90M ‘Breakthrough’ somewhere at the front. Lollipop turret.

https://www.reddit.com/r/(...)4th_guard_battalion/
Work of the Fighters of the 4th guard battalion of the 101st OBrO in Niu York

https://www.reddit.com/r/(...)unition_as_a_result/
detonation of Russian BMP-3 ammunition as a result of hitting an anti-tank mine, Donetsk region

https://www.reddit.com/r/(...)ails_to_intercept_a/
Russian drone tries and fails to intercept a Ukrainian hexacopter during a remote mining mission by dropping something on it [September 2024]

https://www.reddit.com/r/(...)ed_battalion_of_the/
Fighters of the 2nd Mechanized Battalion of the 115th Separate Motorized Rifle Brigade successfully attacked enemy positions on the BMP-1. Limansk direction.
pi_215068851
De nazis hebben zojuist voor het eerst KABs op Zaporizha stad gegooid. Nog een stad die helemaal kapot moet voor de tsaar.
  zondag 22 september 2024 @ 23:29:25 #72
56749 BlaZ
pi_215068870
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 23:23 schreef skysherrif het volgende:
De nazis hebben zojuist voor het eerst KABs op Zaporizha stad gegooid. Nog een stad die helemaal kapot moet voor de tsaar.
Dit is het industrieterrein wat geraakt is. Daarbij is er wat electrische infrastructuur geraakt: op video's is de stroomuitval te zien.

https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
pi_215068889
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 23:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dit is het industrieterrein wat geraakt is. Daarbij is er wat electrische infrastructuur geraakt: op video's is de stroomuitval te zien.

https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
en nu
  zondag 22 september 2024 @ 23:35:35 #74
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_215068897
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 16:14 schreef skysherrif het volgende:
Voor het eerst denk ik dat je met recht kan zeggen dat over ongeveer de hele frontlinie, het oekraiense front redelijk in elkaar stort.
Tijd voor boots on the ground dan maar.
Yea, she's on crack.
pi_215068899
twitter

uhuh alleen industrieterrein
pi_215068901
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 23:35 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
Tijd voor boots on the ground dan maar.
graag
  zondag 22 september 2024 @ 23:36:54 #77
56749 BlaZ
pi_215068904
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 23:34 schreef skysherrif het volgende:

[..]
en nu
Ik vul enkel aan.
  zondag 22 september 2024 @ 23:54:46 #78
56749 BlaZ
pi_215068957
Als deze update van Deepstate klopt dan denk ik dat een terugtrekking uit Vuhledar al heeft plaatsgevonden of op handen is.

https://deepstatemap.live/en#13/47.7805779/37.2724915
  maandag 23 september 2024 @ 00:03:59 #79
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215068979
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 23:35 schreef skysherrif het volgende:

[..]
graag
De VS kan natuurlijk ook alle limiteringen opheffen.

IPV door de tanden te liegen a'la: maar er zijn helemaal geen lange afstandsdoelen waar ze onze raketten voor nodig hebben.
&lt;signature here&gt;.
pi_215068987
Overigens het over vuhledar hebbende, indrukwekkend filmpje door de brigade die het al 2 jaar lang heeft verdedigd

twitter

toch goed om goed op je in te laten werken.
  Overall beste user 2022 maandag 23 september 2024 @ 07:52:47 #81
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215069679
twitter

Geen officile aankondiging, maar toch...
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215070186
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 19:27 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Over welke plaats hebben we het hier?
pi_215070206
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 20:18 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ x ]
Ik denk dat Voehledar voorlopig nog niet wordt aangevallen.
En voor een omsingeling moet nog heel wat terrein door de Russen worden veroverd. En dat lijkt mij ook moeilijk omdat de dorpen vrij ver van elkaar af liggen; onderling zo'n 6 tot 8 kolometer van elkaar vandaan..
pi_215070363
Oorlog-Monitor vind ik wel een leuke (Nederlandse) Twitteraar om te volgen. Bericht vaak over de "Nederlandse markt", wat de oorlog aangaat. Is ook erg goed in het weerspreken van Russische fanboys.

twitter
  Overall beste user 2022 maandag 23 september 2024 @ 10:26:27 #85
3928 Ulx
pi_215070557
twitter

Vier keer getest en drie keer mislukt. Gaat lekker.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 23 september 2024 @ 10:47:44 #86
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215070688
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 10:26 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

De Russische kernkoppen zijn van Papier-mach.
pi_215070727
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 10:26 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Het hilarische is dat de russen miljarden uitgeven aan dit soort onzin, en bijvoorbeeld een vliegdekschip. Als ze bijvoorbeeld een klein aantal van bijv 200 stuks onderhielden, hadden ze hetzelfde effect gehad. Alleen veel goedkoper.
pi_215070767
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 10:53 schreef oheng het volgende:

[..]
Het hilarische is dat de russen miljarden uitgeven aan dit soort onzin, en bijvoorbeeld een vliegdekschip. Als ze bijvoorbeeld een klein aantal van bijv 200 stuks onderhielden, hadden ze hetzelfde effect gehad. Alleen veel goedkoper.
Maar dat straalt veel minder Super Power uit naar de rest van de wereld :P
  Overall beste user 2022 maandag 23 september 2024 @ 11:08:18 #89
3928 Ulx
pi_215070855
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 10:47 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
De Russische kernkoppen zijn van Papier-mach.
Gelul over rode lijnen wordt wel moeilijk vol te houden.
pi_215070866
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 11:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
Gelul over rode lijnen wordt wel moeilijk vol te houden.
Die rode lijnen zijn ook van Papier-mach
  maandag 23 september 2024 @ 11:44:32 #91
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215071129
4 red lines, make.... a red square.
&lt;signature here&gt;.
pi_215071584
twitter
  maandag 23 september 2024 @ 13:00:38 #93
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215071808
Mss tijd om te investeren in onroerend goed in moskou.

&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 maandag 23 september 2024 @ 13:13:06 #94
3928 Ulx
pi_215071876
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2024 13:00 schreef ExTec het volgende:
Mss tijd om te investeren in onroerend goed in moskou.

[ afbeelding ]
Trumptower Moskou verliest zijn waarde.
pi_215072020
https://x.com/creamy_caprice/status/1838165624889004216/video/2

Russen kunnen momenteel blijkbaar gewoon kilometers rijden bij Pokrovsk zonder onder vuur te komen.
pi_215072043
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2024 13:28 schreef skysherrif het volgende:

Russen kunnen momenteel blijkbaar gewoon kilometers rijden bij Pokrovsk zonder onder vuur te komen.
Denk dat het meeste zich al teruggetrokken heeft. Zat er aan te komen dat die stad valt.
pi_215072171
quote:

Als je video's kijkt van *een* frontlinie, dan zie je dat die extreem sporadisch bemant wordt, vanwege het gevaar van zware verliezen.

Je ziet nergens meer video's van tientallen soldaten in 1 loopgraaf. Aanvallen idem ditto: dat gaat met groepjes van bijv. 5
pi_215072364
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 13:38 schreef oheng het volgende:

[..]
Als je video's kijkt van *een* frontlinie, dan zie je dat die extreem sporadisch bemant wordt, vanwege het gevaar van zware verliezen.

Je ziet nergens meer video's van tientallen soldaten in 1 loopgraaf. Aanvallen idem ditto: dat gaat met groepjes van bijv. 5
Mwuah bepaalde kanten van het front worden gewoon in de steek gelaten door ingevlogen TDFs, terwijl eenheden als karad-dag de russen al weken ophouden zonder 1 meter verlies bij Selydove.
pi_215072449
twitter
pi_215073005
quote:

Tsukuryne ligt wel ver van Pokrovsk vandaan. Ik denk dat alles ten zuiden van Selydove niet meer met de verdediging van Pokrovsk te maken heeft, maar meer op de verdediging richting het stuwmeer boven Kurakhove.
pi_215073035
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 15:01 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Tsukuryne ligt wel ver van Pokrovsk vandaan. Ik denk dat alles ten zuiden van Selydove niet meer met de verdediging van Pokrovsk te maken heeft, maar meer op de verdediging richting het stuwmeer boven Kurakhove.
Ja bedoel meer gewoon het hele gebied ansich.
pi_215073044
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2024 15:07 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ja bedoel meer gewoon het hele gebied ansich.
Je ziet ook hoe droog het terrein is, en met de weersverwachting tot 1 oktober blijft het ook nog zo. En de bomenrijen geven nog voldoende dekking, want die zitten nog stevig in de bladeren.
  maandag 23 september 2024 @ 15:55:06 #103
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_215073352
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_215073982
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2024 13:48 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Mwuah bepaalde kanten van het front worden gewoon in de steek gelaten door ingevlogen TDFs, terwijl eenheden als karad-dag de russen al weken ophouden zonder 1 meter verlies bij Selydove.
Het is nu eenmaal zo dat een zootje Ukr mobiks in een loopgraaf geen goede verdediging is. De betere eenheden verdedigen bijna puur met afstandswapens, zoals drones.

Geen idee welke eenheid je met karad-dag bedoelt.
pi_215074392
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 17:15 schreef oheng het volgende:

[..]
Het is nu eenmaal zo dat een zootje Ukr mobiks in een loopgraaf geen goede verdediging is. De betere eenheden verdedigen bijna puur met afstandswapens, zoals drones.

Geen idee welke eenheid je met karad-dag bedoelt.
https://militaryland.net/ukraine/national-guard/kara-dag-brigade/

Verzorgen atm de defensie rond die brug bij selydove waar redelijk veel videos zijn gemaakt van vernietigd russisch materiaal. Goede eenheid.
pi_215074401
twitter

twitter

twitter

twitter

twitter
pi_215074473
https://www.ukrinform.net(...)haheds-at-night.html
quote:
AFU shoot down three Shaheds at night
At night, air defense forces shot down three Russian Shahed drones.

According to Ukrinform, the Air Force of the Armed Forces of Ukraine reported this in Telegram.

On the night of September 23, six Russian air attack vehicles were detected in Ukrainian airspace: two Kh-59/69 guided missiles and four Shahed attack UAVs.

As a result of combat operations, air defense shot down three drones in Sumy region.

The remaining air targets - one drone and two missiles - did not reach their targets due to active countermeasures by the Ukrainian Defense Forces.

As Ukrinform reported, President Volodymyr Zelensky said that Russia had used more than 900 guided aerial bombs, about 400 Shahed-type attack drones and almost 30 missiles against Ukrainians over the past week.
pi_215074488
https://united24media.com(...)lls-for-ukraine-2512
quote:
Zelenskyy Visits Pennsylvania Factory Producing 155mm Artillery Shells for Ukraine

President Volodymyr Zelenskyy signs an artillery shell. Scranton, PA. September 22, 2024. (Source: Volodymyr Zelenskyy/ Official Twitter)

President Volodymyr Zelenskyy began his US trip by visiting Scranton Army Ammunition Plant (SCAAP) in Pennsylvania, where 155mm artillery shells are manufactured for Ukraine on September 22, 2024.

He expressed gratitude to the workers of the factory, and emphasized the importance of the partnership, stating, “The visit to the United States started with thanks to all the workers of the plant and agreements on expanding cooperation between Pennsylvania and our Zaporizhzhia.”

While at the SCAAP in Pennsylvania, Zelenskyy signed a 155mm artillery shell, symbolizing the ongoing support Ukraine receives.

He also met with Pennsylvania Governor Josh Shapiro, State Senator Bob Casey, and Congressman Matt Cartwright.
SPOILER
pi_215074501
twitter

Nieuw: buk3 vernietigd in kursk
pi_215074512

Bijna 3000 visueel bevestigde Russische doden in 1 maand.
pi_215074532
https://mil.in.ua/en/news(...)d-forces-of-ukraine/
quote:
Kyiv region hands over drones and communication systems to Armed Forces of Ukraine

FPV drones donated by the Bucha community in the Kyiv Oblast. Photo credits: Sluha Narodu (ed. Servant of the People)

The Bucha community in the Kyiv region donated FPV drones and Starlink terminals to the military.

The SlugaNarodu_Official Telegram channel reported on this.

As part of this transfer, the military received more than a hundred FPV drones, as well as reconnaissance drones of the Mavic family in Mavic 3E and 3T configurations.

The Mavic 3T drones are equipped with an integrated thermal imager that provides effective enemy detection in bad weather and at night.
SPOILER
pi_215074567
https://kyivindependent.c(...)rder-brigade-claims/
quote:
Ukrainian forces break through another section of Russian border, 95th Brigade claims

The footage showing Ukrainian forces' attack near the border with Russia shared on Sept. 23, 2024. (Ukraine's 95th Separate Polesian Air Assault Brigade)

Ukraine's 95th Separate Polissia Air Assault Brigade said on Sept. 23 it had broken through another section of the Russian border.

The brigade published a video purporting to show the breakthrough of engineering barriers, the crossing of airborne assault units into Russia, and the first battles near the border.

The exact location and time of the attack were not disclosed, but the brigade said it was "the second successful operation to break through the Russian border since the beginning of the operation in Russia's Kursk Oblast."
SPOILER
pi_215074609
https://mil.in.ua/en/news(...)witzers-with-himars/
quote:
Ukrainian Special Forces targeted five Russian howitzers with HIMARS

2A65 Msta-B 152mm howitzer

The Special Operations Forces’ operators targeted Russian towed howitzers with the HIMARS rocket system.

The video of their destruction was published on the official page of the unit that carried out the targeting.

During one of missions of the Special Forces of the 8th Regiment of the Ukrainian Special Operation Forces, a battery of Russian towed howitzers was discovered.

Thanks to aerial reconnaissance, coordinates of their location, as well as the location of the ammunition depot, were transmitted to the HIMARS crew.
SPOILER
pi_215074655
https://news.liga.net/en/(...)-russias-tver-oblast
quote:
58 warehouse buildings and railway tracks: new satellite photos of damage in Russia's Tver Oblast
On September 21, SBU drones struck the arsenal of the Russian Defense Ministry's missile and artillery directorate. New photos of the aftermath have appeared

Photo: Radio Svoboda

OSINT researcher MT_Anderson published new satellite images of the 23rd arsenal of the Main Missile and Artillery Directorate of the Ministry of Defense of the Russian Federation, located near the village of Oktyabrsky in Tver Oblast. The images show the destruction of more than 58 warehouse buildings, several open ammunition yards, as well as damage to railroad tracks and destruction of ammunition trains.

On September 21, a LIGA.net source in the Security Service of Ukraine reported that drones of the agency hit an arsenal in Tver Oblast with artillery ammunition and missiles for the Iskander and Tochka-U systems.

Fresh satellite images show that significant destruction affected the northern part of the depot. More than 58 warehouse buildings and several outdoor areas were destroyed or severely damaged. The ammunition loading area on railway platforms was also damaged.

According to OSINT analysts, ammunition trains were on site at the time of the strike.
SPOILER
pi_215074691
https://mil.in.ua/en/news(...)nian-defense-forces/
quote:
Volunteers from Belgium and Ukraine hand over six ambulances to Ukrainian Defense Forces

Ambulances donated by volunteers. Photo credits: Suspilne

Volunteers from Belgium and Ukraine donated six ambulances to the Ukrainian Defense Forces.

The Suspilne media outlet reported on this.

The official handover took place in Lviv, where the Charitable Foundation “Mercy and Health” handed over the cars and other medical equipment.

The donations included medicines, medical equipment and specialized first aid kits.
SPOILER
pi_215074740
https://novayagazeta.eu/a(...)stern-values-en-news
quote:
Russia simplifies migration process for those fleeing ‘destructive’ Western values

Russian school children give a salute on Moscow’s Red Square. Photo: EPA / SERGEI CHIRIKOV

Russian Prime Minister Mikhail Mishustin has issued a list of countries the Russian government considers to be implementing “destructive, neoliberal, ideological policies” which make it hard for those “sharing traditional Russian spiritual and moral values” to live, journalist Farida Rustamova revealed on her Faridaily Telegram channel on Friday.

While Russia has a poor reputation for its treatment of immigrants in general, citizens of any country on the list of mostly Western nations wanting to emigrate to Russia are to be granted temporary residence permits, even if they have no knowledge of the Russian language or legal code, both of which are normally prerequisites for foreign nationals wishing to migrate.
SPOILER
pi_215074782
https://united24media.com(...)-chemical-burns-2523
quote:
Russian Forces Are Deploying Toxic Drones, Causing Severe Chemical Burns
Ukrainian forces have reported that the Russian military is now using drones coated with a hazardous substance that can cause chemical burns. This tactic was confirmed by Yurii Fedorenko, the commander of the “Achilles” battalion of the 92nd Separate Assault Brigade.

According to Fedorenko, Russian forces are employing all available means to inflict harm on Ukrainian troops, which includes the recent shift from mining drones to treating them with dangerous chemicals. He emphasized that the Russia is not adhering to international warfare norms, utilizing methods that include white phosphorus and toxic substances.

The photo depicts the hand of a Ukrainian soldier with severe chemical burns caused by the use of chemical weapons by Russian Forces. (Source: Yurii Fedorenko)
SPOILER
pi_215074864
https://united24media.com(...)o-the-frontline-2534
quote:
Video Shows Ukrainian Vampire Drone Delivering Robotic Dog to the Frontline
A new video has surfaced showing a Ukrainian-made Vampire drone lifting a robotic dog and delivering it to a frontline position.

Robotic dogs are agile ground drones that are remotely operated. They are used by the Ukrainian forces to perform surveillance and reconnaissance, feeding video information back to personnel operating the dog.

The Vampire drone is a battle drone developed in Ukraine specifically for night operations. It used to safely deliver supplies to an allied position and to remotely mine territories.

The following UNITED24 Media video report showcases the Vampire drone in action.
twitter
pi_215074879
https://novayagazeta.eu/a(...)eing-wounded-en-news
quote:
Convicted Russian cannibal released to fight in Ukraine returns home after being wounded

Dmitry Malyshev. Photo: Dmitry Malyshev / OK

A convicted cannibal who was granted early release from a 25-year prison sentence to fight with the Russian military in Ukraine has returned to his hometown of Rakhina in southern Russia’s Volgograd region a free man, Volgograd news outlet V1.ru reported on Saturday.

Having already led an organised crime group that gunned down two businessmen in 2013, Dmitry Malyshev’s criminal career took an even more sinister turn in 2014 when he killed a 46-year-old Tajik man with whom he had been drinking after the pair had an argument. Not only did Malyshev hit his drinking buddy over the head four times, he cut out his heart, fried it and ate it, filming the entire process.

Despite being found guilty of murder and cannibalism and sentenced to 25 years in jail in 2015, Malyshev was released in 2023 after signing a contract with the Defence Ministry, V1.ru reported in May.

Malyshev told reporters that a desire to preserve Russia’s “traditional values” had led him to enlist to fight in Ukraine. “What would you do if someone taught your daughter how to put a condom on properly at primary school? Or you saw men walking down the street kissing each other?” Malyshev asked.

Mayor of Rakhina Fyodor Kadovba confirmed that Malyshev had returned to his hometown after being wounded in Ukraine. “He was wounded earlier in the year too. … He told me he‘d return to the front line once he’d recovered,” he added.
pi_215074897
https://gwaramedia.com/en(...)w-kharkiv-offensive/
quote:
Military: Russia lost over 16,000 troops during five months of their new Kharkiv offensive
From May 10 to September 21, 2024, the Russian army lost 16,384 troops in the Kharkiv direction, press service of the “Kharkiv” group of forces reports.

Russians advance into Kharkiv Oblast from two sides, northern and southeastern. The “Kharkiv” group of forces is responsible for defending the region in the north, operating on what’s called the Kharkiv axis or Kharkiv direction. Russia launched a ground offensive there on May 10, 2024.

“Kharkiv” noted that, among Russian losses among personnel, there have been 5,428 killed and 10,958 injured soldiers.

During that period on the Kharkiv axis, Russia also lost 140 tanks (69 destroyed, 74 damaged), 211 combat armored vehicles (134 destroyed, 77 damaged), 1,464 vehicles (866 destroyed, 598 damaged), and 762 artillery systems (212 destroyed, 550 damaged), “Kharkiv” adds.

Apart from that, Ukrainian troops destroyed 4,468 drones of different kinds and 152 Russian ammunition storage.
pi_215074951
https://ua-stena.info/en/(...)military-helicopter/
quote:
Schoolchildren in Russia burn a Mi-8 military helicopter

In the Russian city of Omsk, two schoolchildren burned a Mi-8 helicopter at an airbase. This is reported by local media.

They threw a Molotov cocktail into the Russian Mi-8 helicopter and fled the scene.

However, the schoolchildren were soon detained.

16-year-old guys said that they were promised to pay 20 thousand dollars in Telegram.

It is reported that the teenagers did not receive the money for burning the helicopter.

A few days ago, teenagers also burned a helicopter in the Russian city of Noyabrsk.

Then the schoolchildren were promised 5 million rubles for the destruction of the helicopter.

Russian law enforcers have published a video of the detention of teenagers after setting fire to a helicopter.
Filmpje van de arrestatie in het artikel.
pi_215074965
https://news.liga.net/en/(...)-18-25-ukrainian-mps
quote:
Ground Forces halt mobilization of men aged 18-25 – Ukrainian MPs
MP Oleksiy Honcharenko reported this, and two sources confirmed the information to LIGA.net
The Ground Forces Command issued a directive stopping the conscription of men aged 18 to 25 deemed partially fit for service, according to Honcharenko, an MP from the European Solidarity party, and two members of the Committee on National Security, Defence and Intelligence of the Ukrainian Parliament confirmed this information to LIGA.net.

Honcharenko said that the Ground Forces Command directive 116/2/1/21409, issued on September 19, specifically states in its first point that men aged 18 to 25 will not be drafted.

He added that operational commands have already distributed the directive to regional and district military recruitment centers.

Two sources from the parliamentary security committee anonymously confirmed the validity of this information.

One of the sources said that the directive had been promised earlier.

However, no demobilization of men aged 18 to 25 who have already been drafted is planned at this time.
pi_215074997
Waar iedereen aan voorbij gaat is dat Oekrane opvang in Europa stokt. Nederland heeft geen plaats meer en zal afbouwen. Zo is het ook in Polen en Duitsland.
  Moderator maandag 23 september 2024 @ 19:14:07 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215075004
waarom zou iedereen daaraan voorbij gaan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215075013
https://mil.in.ua/en/news(...)oup-of-gru-in-odesa/
quote:
Military counter-intelligence of SSU neutralized sabotage-reconnaissance group of GRU in Odesa

Seized weapons. Source: SSU

The Security Service of Ukraine neutralized a sabotage-reconnaissance group of the Main Directorate of the General Staff of the Armed Forces of the Russian Federation (GRU), which was preparing a violent seizure of power in Odesa.

The SSU press service reported on this.

It is reported that the SSU military counterintelligence had neutralized a Russian military intelligence task force in Odesa. As a result of the special operation, the head of the enemy cell and his accomplice were detained in the regional center.

More than 70 firearms with optical sights and ammunition, as well as body armor, helmets, ballistic goggles and other tactical equipment were seized from them.
SPOILER
pi_215075077
https://mil.in.ua/en/news(...)-demining-equipment/
quote:
Charitable foundation presented demining equipment

The Howard G. Buffett Foundation demining machine. Photo credits: Yuliia Svyrydenko

American philanthropist, chairman of The Howard G. Buffett Foundation, Howard Buffett presented the equipment for demining agricultural land that he and his team developed.

Traktorist.ua reported on this with reference to the words of MP Dmytro Solomchuk and Minister of Economy Yuliia Svyrydenko.

“We shouldn’t be thinking about how to save as many cars as possible, but how to demine our land as quickly as possible and save as many lives as possible,” said Howard Buffett.
SPOILER
pi_215075094
https://united24media.com(...)-the-first-time-2535
quote:
Russia Breaches Japanese Airspace 3 Times in a Day, Japan Fires Warning Flares for the First Time

Russian military aircraft violating Japanese airspace near Rebun Island in Hokkaido, Northern Japan. September 23, 2024. (Source: the Japanese Defense Ministry’s Joint Staff Office)

On September 23, Russian military patrol planes violated Japanese airspace three times over Rebun Island, located North of Hokkaido.

This information was confirmed by Japan’s Chief Secretary of the Government, as reported by The Yomiuri Shimbun.

In response, the Japanese Air Force deployed fighter jets and issued warnings to the Russian aircraft by launching flares.

Notably, this marks the first occasion on which Japan has utilized flares as a warning against an airspace violation, according to the publication.

Additionally, Tokyo has formally issued an “extremely strict protest” to Moscow regarding the incident, as reported by Kyodo News.

Earlier, on September 13, Japan scrambled fighter jets after Russian military aircraft circled the archipelago for the first time in five years.
pi_215075203
https://kyivindependent.c(...)ting-married-online/
quote:
Ukraine launches online marriages to unite couples separated by war

Olga Shevchenko and Mykyta Pukhkan are using a mobile app for a wedding ceremony in the town of Izmail in Odesa Oblast, Ukraine, on Sept. 5, 2024. (Anastasia Tikhneva/Personal archive)

The wedding of Olha Shevchenko and Mykyta Pukhkan earlier this September was unique. It was online.

The couple was among the first to marry using a Ukrainian-developed Diia mobile application.

“One day in May, my husband saw a notification about the beta version in Diia, which offered an online wedding service. It looked a little unusual... But we risked it,” Shevchenko told the Kyiv Independent.

“We were planning to get married. Maybe not this year, maybe not with the current situation in the country, but we did.”

Dubbed "the country in the smartphone," the Diia mobile app was launched by the Digital Transformation Ministry in 2020. As of early August, it included some 130 services and is used by more than 20 million Ukrainians, according to the officials.

People can access various official documents, including their passport, driver's license, or vehicle registration. It is also allows to skip queues and register a business, or pay taxes within a few clicks.

Another service, officially marrying, was added this September after several months of testing, with Ukraine becoming the first country to have such a practice fully digitalized.
SPOILER
  maandag 23 september 2024 @ 19:41:22 #130
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215075248
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 19:07 schreef Delenlill het volgende:
https://ua-stena.info/en/(...)military-helicopter/
[..]
Filmpje van de arrestatie in het artikel.
Bully society ten voeten uit.
pi_215075279
https://www.kyivpost.com/post/39436
quote:
Mass Russian Armored Assaults in Donbas – Multiple Axes, Modest Ground Gains, Heavy Losses
Kremlin forces pushing into a gauntlet of Ukrainian artillery, minefields, and FPV drones advanced at some locations and were repelled elsewhere. Reported casualties neared wartime highs.

Modernized Ukrainian T-64 tank fires during operations in the Donbas sector. Photograph published by the Ukrainian military information platform Khorititsky Vitir on Monday.

A multi-pronged Russian offensive throwing massed tanks and armored personnel carriers into the teeth of prepared Ukrainian defenses in the eastern Donbas sector has scored limited ground gains at some locations, but at the price of possibly record losses in men and fighting machines, Ukrainian official statements, news platforms, and unit battle reports on Monday said.

Russian and Ukrainian information platforms likewise reported Russian tactical successes in the town of Toretsk, where Russian infantry captured a coal mine slag heap dominating surrounding terrain, and in the now-ruined village of Niu York, where Kremlin troops took back ruins temporarily held by Ukrainian forces following a counterattack of their own last week.

Large-scale Russian armored assaults – a rarity since late 2023 following the mass fielding by Ukraine of FPV drones – were reported along two major routes in Ukraine’s eastern Donetsk region. By Monday most reports said the Russian main effort and continuing attacks appeared to be aimed towards the town of Kurakhove, an important road center and site of a key regional power plant.
SPOILER
Een filmpje kun je vinden in het artikel.
pi_215075286
pi_215075747
twitter

Russische BMP3 in Kursk echt totaal vernietigd haha
pi_215075756

Commander van 297e anti aircraft brigade gedood.

Dat is nog eens een hoge pief.
pi_215075811
https://www.reddit.com/r/(...)_missile_being_used/
Stugna-P Anti-tank Guided Missile being used against Russian armored vehicles by operators of the 33rd Mechanized Brigade on the Donetsk front. September 2024

https://www.reddit.com/r/(...)oting_an_incendiary/
Russian FPV-drone randomly shooting an incendiary projectiles on houses in Nikopol (the footage from Russian media). Magnesium decoy flares probably used as incendiary ammo have burning temperature nearly 2000C to ingite fires over the city

https://www.reddit.com/r/(...)s_russian_equipment/
Compilation of various russian equipment, destroyed by 72th Mechanized brigade near Vuhledar. Music from source.

https://www.reddit.com/r/(...)lity_footage_of_the/
Additional and higher-quality footage of the destruction of a Russian S-400 battery with ATACMS missiles near Klenivka, Donetsk Oblast [archival, 23.05.2024]

https://www.reddit.com/r/(...)501st_obmp_take_two/
Ukrainian marines from the 501st OBMP take two Russians prisoners in Apanasovka, Kursk.

https://www.reddit.com/r/(...)isited_the_scranton/
Ukraine’s President Zelenskyy visited the Scranton Army Ammunition Plant in Pennsylvania, USA.

https://www.reddit.com/r/(...)led_bradley_and_are/
3 Russians crawl under disabled Bradley and are picked off by FPV drones, followed by 2 more Russians who come and meet the same fate under the Bradley

https://www.reddit.com/r/(...)emining_for_2_years/
Demining dog "Arnie" has been demining for 2 years!

https://www.reddit.com/r/(...)de_on_prone_russian/
Ukrainian drone drops grenade on prone Russian soldier, who then gets up to run, only to be hit and killed by a follow-up FPV drone

https://www.reddit.com/r/(...)ithuanians_hung_the/
Russians got triggered that Lithuanians hung the Ukrainian flag opposite Sovetsk, Russia. In response they put up a Z, Wagner and Airborne division flags.

https://www.reddit.com/r/(...)d_a_russian_soldier/
How the K2 battalion captured a Russian soldier using a drone.

https://www.reddit.com/r/(...)m/the_race_of_death/
The race of death

https://www.reddit.com/r/(...)rm_9m7231_ballistic/
"The debris of an “Iskander-M” 9M723-1 ballistic rocket in a Ukrainian field includes a 9N722K1 cluster warhead. 54 X 9N730 fin-stabilized fragmentation submunitions are thought to be carried in the warhead. The fuze may be a 9E156 proximity air burst."-GrandpaRoy2

https://www.reddit.com/r/(...)a_visit_from_an_fpv/
A Russian serviceman gets a visit from an FPV drone that doesn't explode, in panic he tries to guard himself against it with a brick, but is targeted by a second drone. Video by the 56th Motorized Brigade

https://www.reddit.com/r/(...)ed_data_alone_since/
According to visually confirmed data alone, since February 24, 2022, 3,003 tanks of the Russian Armed Forces have already been lost in the war in Ukraine. Among them: 10 — T-54/55; 162 — T-62; 80 — T-64; 1392 — T-72; 908 — T-80; 138 — T-90/90M; 313 - Unknown tanks. (Made by @jeff21461)
  maandag 23 september 2024 @ 20:31:12 #136
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_215075864
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 19:44 schreef halfway het volgende:

[..]
Ach Jan Doedel voor de zoveelste keer :')
je begint bijna medelijden met ze te krijgen he.. :')
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_215075879
https://thebarentsobserve(...)rwegian-fishing-boat
quote:
Small Norwegian fishing boat confronted Russian warship during live-shooting exercise
Shootings or not, the fishermen wanted to secure their catch and confronted the Northern Fleet's large destroyer Admiral Levchenko in the maritime border area north of the Varanger Peninsula.

Destroyer Admiral Levchenko wasn't too happy about the small Norwegian fishing boat sailing into the military warning zone. Photo: Russian Northern Fleet

“This is Russian warship, you need to leave the area”, was the message chief mate ystein Orten got over the radio as his crew was about to take the fishing gear up from the water.

It was news online FriFagbevegelse that first talked with the crew of the fishing boat Ragnhild Kristine about the scary confrontation with the Russian navy in the Barents Sea.

The incident happened on September 12th in the maritime border areas north of the Varanger Peninsula. Outside territorial waters, but in Norwegian Exclusive Economic Zone (EEZ). Here, Russia’s Northern Fleet had pre-annonced live shootings as part of the large-scale strategic exercise Ocean-2024.

But the military exercise and the order to sail away didn’t at first scare the Norwegians.

“I replied that it was out of question for us to move. We had longlines to take onboard,” Orten told to FriFagbevegelse.

The Admiral Levchenko is an anti-submarine destroyer and one of the largest warships in the Northern Fleet.
SPOILER
pi_215075892
twitter

https://mil.in.ua/en/news(...)icles-at-front-line/
Russians Use Chinese-made ZFB-05 Armored Vehicles at Front Line
Meer informatie.
pi_215075926
https://news.liga.net/en/(...)-ukrainian-territory
quote:
Iran's president: We have never approved of Russian aggression against Ukrainian territory
Masoud Pezeshkian reiterated that Iran has not supplied ballistic missiles to Russia

Iranian president Masoud Pezeshkian claimed that his country has allegedly never approved Russia's aggression against Ukraine, making this statement to reporters while attending the United Nations General Assembly in New York, according to The Guardian.

"We are willing to sit down with the Europeans and the Americans to have a dialogue and negotiations. We have never approved of Russian aggression against Ukrainian territory," Pezeshkian said.

He also reiterated that Iran has not supplied ballistic missiles to Russia during his presidency.

On September 16, Pezeshkian stated that his government had not provided any weapons to Russia since he took office in August.
Tuurlijk lol, en al die drones kwamen zomaar aanvliegen zeker in Rusland.
pi_215076171
twitter

holy fucking shit
pi_215076317
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2024 21:07 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

holy fucking shit
Wees maar niet bang, putin heeft al aangekondigd om geld te steken in de game industrie.
pi_215076319
quote:
[ x ]

holy fucking shit
Thread?
pi_215076369
quote:
[ x ]

holy fucking shit
Top zeg!

Ik hoorde/las laatst dat die Toropets-munitie depots in totaal de grote hebben van een compleet dorp. 4 km breed, 1,5 km wijd of meer.
Ze bestaan uit allemaal bunkers. Die in principe een atoomoorlog zouden moeten kunnen weerstaan.

Probleem voor de Russen is dat die bunkers de hele tijd open staan: voor eindeloze bevoorrading vanuit het oosten (vanuit Iran en N-Korea ook) en het eruit rijden van die voorraad richting front. Allemaal per spoor.
En dat maakt het zo kwetsbaar.

Wat er laatst opgeblazen is, is maar een deel. Maar de rest is nu ook niet meer veilig. Je weet niet welke schade het geleden heeft.
Mooie acties :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 23 september 2024 @ 21:31:21 #144
38496 Perrin
pi_215076370
Iets heel rots.
twitter
pi_215076388
Kan me toch voorstellen dat al die vredesroepers blij moeten zijn met alle munitie die oekraine ontschadelijk maken
pi_215076439
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2024 21:34 schreef skysherrif het volgende:
Kan me toch voorstellen dat al die vredesroepers blij moeten zijn met alle munitie die oekraine ontschadelijk maken
Hoe meer hoe beter!
Vrede O+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215076473
twitter

Crimineel
pi_215076512
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2024 21:46 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Crimineel
Denk je dat ze het publiekelijk zouden zeggen als ze zich gingen terugtrekken?
pi_215076575
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 21:51 schreef oheng het volgende:

[..]
Denk je dat ze het publiekelijk zouden zeggen als ze zich gingen terugtrekken?
Maakt niet zo uit, de russen zien dat wel of ze het wel of niet zeggen, maar goed punt. Lijkt me iig crimineel als het de echte orders zijn.
pi_215076582

(gifts = russen)
pi_215076635
Zapo stad wordt voor de zoveelste keer sinds gsiteravond met kabs beschoten.

Weer een enorme stad die de russen totaal naar de verwoesting gaan helpen.
pi_215076794
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2024 21:46 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Crimineel
De 72-ste Oekraense Brigade die Voehledar jarenlang heeft verdedigd, is volgens Military Summary vijf dagen geleden vervangen door andere verdedigingstroepen. Omdat de troepen van die 72-ste Brigade zo goed getraind zijn en zo kostbaar zijn voor de toekomst, zijn ze daar vervangen.

Maar ik denk niet dat dit motiverend werkt voor de troepen die nu Voehledar moeten gaan verdedigen. "Ja, mijn reet", zou ik denken als ik daar nu naar toe gestuurd zou worden.
  maandag 23 september 2024 @ 22:23:38 #154
56749 BlaZ
pi_215076852
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2024 21:59 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Maakt niet zo uit, de russen zien dat wel of ze het wel of niet zeggen, maar goed punt. Lijkt me iig crimineel als het de echte orders zijn.
De Russen beweren dat het grootste gedeelte van de Oekranse troepen vanacht al is vertrokken uit Vuhledar. Dat lijkt me ook logisch.
pi_215076854
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 22:18 schreef Idisrom het volgende:

[..]
De 72-ste Oekraense Brigade die Voehledar jarenlang heeft verdedigd, is volgens Military Summary vijf dagen geleden vervangen door andere verdedigingstroepen. Omdat de troepen van die 72-ste Brigade zo goed getraind zijn en zo kostbaar zijn voor de toekomst, zijn ze daar vervangen.

Maar ik denk niet dat dit motiverend werkt voor de troepen die nu Voehledar moeten gaan verdedigen. "Ja, mijn reet", zou ik denken als ik daar nu naar toe gestuurd zou worden.
Ja dat heeft military summary dan fout. 72e liet immers vandaag nog zeer recente beelden zien.
https://t.me/ombr72/10292
  maandag 23 september 2024 @ 22:25:07 #156
56749 BlaZ
pi_215076860
quote:

[..]

Die afwisseling was toch weken terug al? Net voordat de Russen oprukten richting Vesele meen ik.
pi_215076861
quote:

[..]

Je hebt niet echt een keuze natuurlijk. Ja, krijgsgevangen proberen te worden. Dat is misschien nog de beste uitkomst.
pi_215076864
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 22:25 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Die afwisseling was toch weken terug al? Net voordat de Russen oprukten richting Vesele meen ik.
Dat was een gerucht
pi_215076888

UIt een artikel van 11 uur geleden van de zeer goed ingevoerde christopher miller van FT : https://archive.is/2024.0(...)6e-8e51-7ed1b8b0e6ca

(Millitary summary is niet de beste bron)
pi_215076911
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 16:14 schreef skysherrif het volgende:
Over de hele frontlinie? Dat lijkt me wat overdreven.
pi_215076943
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 22:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Over de hele frontlinie? Dat lijkt me wat overdreven.
Russen hebben flink terrein teruggewonnen in kursk (en heel klein beetje verloren nabij veseloe)
Russen hebben heel klein beetje verloren in vovchansk bij Kharkiv, maar tegelijkertijd gewonnen bij liptsi

Russen breken tegelijkertijd hard door in het kharkiv/luhansk grensgebied bij de oskil en zherebets rivieren en winnen daar rap terrein.
Dit bedreigt als dat zo doorgaat uiteraard ook Lyman weer en daarmee ook Sloviansk Kramatorsk, samen met het offensief bij Chasiv yar.

Zijn bezig chasiv yar te omsingelen, zijn ten zuiden van het dorpje uit de richting van klischivka het kanaal weten over te steken.

Half toretsk is grijsgebied/russich.

Rukken verder op naar pokrovsk.

Kurakhove is bijna aan de beurt
Vuhledar praten we nu over.

Vanuit staroimaorske (1vd dorpen bevrijd tijdens het tegenoffensief vorig jaar) dat nu weer door russen is ingenomen zijn ze ook weer verder aan het gaan.

Zelfs bij kherson nemen ze langzaam aan alle eilandjes weer in.
pi_215076957
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2024 22:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Russen hebben flink terrein teruggewonnen in kursk (en heel klein beetje verloren nabij veseloe)
Russen hebben heel klein beetje verloren in vovchansk bij Kharkiv, maar tegelijkertijd gewonnen bij liptsi

Russen breken tegelijkertijd hard door in het kharkiv/luhansk grensgebied bij de oskil en zherebets rivieren en winnen daar rap terrein.
Dit bedreigt als dat zo doorgaat uiteraard ook Lyman weer en daarmee ook Sloviansk Kramatorsk, samen met het offensief bij Chasiv yar.

Zijn bezig chasiv yar te omsingelen, zijn ten zuiden van het dorpje uit de richting van klischivka het kanaal weten over te steken.

Vanuit staroimaorske (1vd dorpen bevrijd tijdens het tegenoffensief vorig jaar) dat nu weer door russen is ingenomen zijn ze ook weer verder aan het gaan.

Interessant. En vreemd dat dit in de media zo moeizaam wordt gedeeld. Het complete beeld (zoals jij dit nu schetst) is bijna nergens te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2024 22:42:48 ]
pi_215076984
Het gaat een Koreaanse verhaal worden en dit keer een splitsing in Oost- en West-Oekraine. Toevallig de twee landen die dat land in de jaren 50 uit elkaar hebben gereten nu ook weer hard bezig met een nieuw slachtoffer. Het uit elkaar rijten van natiestaten voor internationale machtspolitiek (balkanisering) en generatielange haat en nijd achterlaten.
  maandag 23 september 2024 @ 22:48:58 #164
pi_215076996
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 22:46 schreef Peppert het volgende:
Het gaat een Koreaanse verhaal worden en dit keer een splitsing in Oost- en West-Oekraine. Toevallig de twee landen die dat land in de jaren 50 uit elkaar hebben gereten nu ook weer hard bezig met een nieuw slachtoffer. Het uit elkaar rijten van natiestaten voor internationale machtspolitiek (balkanisering) en generatielange haat en nijd achterlaten.
Nee, dit gaat het einde van de Russische Federatie betekenen. De Sovjet Unie viel over de oorlog in Afghanistan, de RF over Ukraine.
pi_215077001
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2024 22:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nee, dit gaat het einde van de Russische Federatie betekenen. De Sovjet Unie viel over de oorlog in Afghanistan, de RF over Ukraine.
Het gaat niemands zijn einde betekenen maar een splitsing is een grote zekerheid.
  maandag 23 september 2024 @ 22:54:50 #166
pi_215077028
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 22:50 schreef Peppert het volgende:

[..]
Het gaat niemands zijn einde betekenen maar een splitsing is een grote zekerheid.
Nee, dat is het niet.
pi_215077029
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2024 22:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dat riep je een jaar geleden ook al. En Oekrane had allang in de Krim gezeten rond deze tijd.
  maandag 23 september 2024 @ 22:56:59 #168
pi_215077039
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 22:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat riep je een jaar geleden ook al. En Oekrane had allang in de Krim gezeten rond deze tijd.
Ik heb niets gezegd over de Krim, maar Rusland kan terugtrekken of kapot gaan. Er valt niets meer voor ze te winnen.
pi_215077052
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 22:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Interessant. En vreemd dat dit in de media zo moeizaam wordt gedeeld. Het complete beeld (zoals jij dit nu schetst) is bijna nergens te vinden.
Nouja journalisten ter plaatsen zoals het artikel ik net deelde

Doen het wel. Echt in de grote mainstream media nog niet, die volgen het wellicht niet goed genoeg?

Op telegram zijn er redelijk wat oekraienrs die uitdrukkelijk aan de noodbel trekken.

Het houdt uiteraard niet in dat de russen morgen ineens bij Kyiv staan, maar het is allemaal vrij zorgwekkend. het is de vraag hoelang de russen dit uithouden en dat hopelijk de verwoesting van die depots ze verzwakt.
pi_215077058
Enige echt goede ontwikkeling aan het front is het bizarre aantal zala, lancet, supercam, orlan drones etc die uit de lucht worden gehaald nu. Alleen al honderden afgelopen maand en elke dag zie ik er opnieuw 20 worden gedeeld.

Voor Oekraine de technologie had dat te doen waren het er misschien 4 of 5 per maand.
pi_215077061
.

[ Bericht 99% gewijzigd door skysherrif op 23-09-2024 23:01:38 ]
pi_215077443
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2024 23:01 schreef skysherrif het volgende:
Enige echt goede ontwikkeling aan het front is het bizarre aantal zala, lancet, supercam, orlan drones etc die uit de lucht worden gehaald nu. Alleen al honderden afgelopen maand en elke dag zie ik er opnieuw 20 worden gedeeld.

Voor Oekraine de technologie had dat te doen waren het er misschien 4 of 5 per maand.
Vergeet niet de echt belangrijke ontwikkelingen,zoals de extreem lage olieprijs, en dat de straf op een "gewapende opstand" nu net verhoogd is van 25 jaar naar levenslang.

Voor de rest MOET rusland *iets* bereiken, na Kursk en de strategische bombardementen. Winter is coming...
pi_215078424
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2024 22:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Aan de andere kant geldt weer.
Ik had destijds verwacht dat Siversk in de eerste week van juli 2022 zou vallen, maar dat is nooit gebeurd.
Ik denk ook dat Sloviansk en Kramatorsk niet veroverd zullen worden.
pi_215078515
twitter
pi_215078619
https://united24media.com(...)rsonal-position-2548

quote:
Scholz: Long-Range Strikes on Russia "Not in Line with My Personal Position"
pi_215080663
twitter
pi_215082136
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2024 14:03 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Wat bleek dit te zijn dan?
pi_215082148
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 17:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat bleek dit te zijn dan?
Een YAK130, waarom die in oekraiens territorium kwam geen idee
pi_215082163

Zojuist vernietigde bakkerij in Kharkiv. 1 dode 8 gewonden

Tevens een appartementencomplex vernietigd

3 doden en meer dan 15 gewonden.
  dinsdag 24 september 2024 @ 17:47:34 #181
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_215082201
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 22:46 schreef Peppert het volgende:
Wat schuift dat nou eigenlijk, Kremlintroll?
Yea, she's on crack.
pi_215082246
twitter

Nog maar 6 van deze vernietigd in de hele oorlog, leuk extraatje dus, zeker als ie niet op oekraiens grondgebied terecht komt.
pi_215082265
quote:
Wat een onderdanige zemel is het toch ook. :')
pi_215082583
twitter
pi_215082593
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2024 17:53 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Nog maar 6 van deze vernietigd in de hele oorlog, leuk extraatje dus, zeker als ie niet op oekraiens grondgebied terecht komt.
Was dit die ene die niet onderschept kon worden?

Edit: Laat maar, dat was een raket genaamd Oniks. Orion lijkt er op.
pi_215082862
quote:
Russian forces storming east Ukrainian town of Vuhledar, bloggers and media say

MOSCOW, Sept 24 (Reuters) - Russian forces have begun storming the eastern Ukrainian town of Vuhledar, a stronghold that has resisted Russian attack since the beginning of the 2022 war, according to Russian war bloggers and state media.

Russian forces in eastern Ukraine advanced at their fastest rate in two years in August, according to multiple open source maps, even though a Ukrainian incursion into Russia's Kursk region sought to force Moscow to divert troops.

President Vladimir Putin has said Russia's primary tactical goal is currently to take the whole of the Donbas region in south-eastern Ukraine. Russia controls just under a fifth of Ukraine, including about 80% of the Donbas.

Russian forces have been pushing westwards at key points along some 150 km (93 miles) of the front in the Donetsk region, with the logistics hub of Pokrovsk a key target. They captured nearby Ukrainsk on Sept. 17 and were now entering the hilltop town of Vuhledar, about 80 km (50 miles) south of Pokrovsk.

"Russian units have entered Vuhledar - the storm of the town has begun," said Yuri Podolyaka, a Ukrainian-born, pro-Russian military blogger. Multiple pro-Russian war bloggers confirmed the attack.

Russia's defence ministry said its forces had defeated Ukrainian units at a series of settlements including Vuhledar, which Russians call Ugledar, and that the Eastern Grouping of Russian forces had improved their tactical positions. It gave no further details on Vuhledar.

Unverified video on Russian state media showed Vuhledar, which had a population of over 14,000 before the war, under heavy artillery and aerial bombardment.

Vuhledar's military administration did not immediately respond to a request for comment.

Andriy Kovalenko, head of the Ukrainian Security Council's Centre for Countering Disinformation, said Russia's use of guided aerial bombs had helped it to advance in the area.

"(Vuhledar) used to be easy to defend, it is on high ground. But with the active arrival of guided aerial bombs at the front, the enemy managed to destroy it and move to the flank," Kovalenko said. "Guided aerial bombs and aviation are the only things that allow the enemy infantry to move."

Separately, Ukraine's Deep State open-source intelligence analysts said on Telegram that Russian troops were trying to encircle Vuhledar and had been pummeling it with artillery and guided bombs.

WAR

The Russian advance westwards comes at a crucial turning point in the war.

Ukraine is seeking to win greater Western involvement in the war by securing permission to use U.S., British and French missiles for strikes into Russia, a step Putin has said would mean the West was fighting Russia directly.

U.S. Central Intelligence Agency Director William Burns cautioned in April that if the West failed to give more assistance to Ukraine, then its forces would suffer more defeats on the battlefield - a development he said would embolden the West's competitors around the world.

Neither side gives convincing casualty figures for their losses, though the Wall Street Journal reported this month that about one million Ukrainians and Russians had been killed or wounded in the war.

The relatively swift westward advance of Russia's forces - which have a numerical advantage over Ukraine - has involved encircling towns and forcing often exhausted Ukrainian troops to withdraw.

"I think that a gradual withdrawal from positions there is inevitable, given the developing trends," Kyiv-based military analyst Oleksandr Musienko said on Tuesday, adding that Vuhledar had fulfilled its role in defence of the eastern front.
Reuters
  dinsdag 24 september 2024 @ 19:05:31 #187
38496 Perrin
pi_215082881
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:02 schreef AchJa het volgende:

[..]
Reuters
Ja dat gaat niet best voor Oekraïne daar.
pi_215083360
quote:

[..]
Reuters
Ik zag net bij Balkan Mapper de laatste ingelaste update.
Vanuit het oosten hebben de Russen ten noordwesten van Voehledar de hoofdweg naar Bovoyavlenka al bereikt.
En in het oosten van Voehledar zelf zijn de Russen al bij de eerste gebouwen.
De enige uitweg voor de Oekraners is via landweggetjes in het noorden deze plaats uit te gaan. Ik denk dat het niet meer met voertuigen kan, maar dat ze vannacht stilletjes per voet moeten proberen te ontsnappen om de complete omsingeling voor te zijn.

En misschien laten de plaatselijke Russen ook nog wel een terugtrekking van de Oekraners toe
pi_215083627
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 20:00 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik zag net bij Balkan Mapper de laatste ingelaste update.
Vanuit het oosten hebben de Russen ten noordwesten van Voehledar de hoofdweg naar Bovoyavlenka al bereikt.
En in het oosten van Voehledar zelf zijn de Russen al bij de eerste gebouwen.
De enige uitweg voor de Oekraners is via landweggetjes in het noorden deze plaats uit te gaan. Ik denk dat het niet meer met voertuigen kan, maar dat ze vannacht stilletjes per voet moeten proberen te ontsnappen om de complete omsingeling voor te zijn.

En misschien laten de plaatselijke Russen ook nog wel een terugtrekking van de Oekraners toe
Vuledhar was toch helemaal ingesloten op die map?
pi_215083668
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 20:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Vuledhar was toch helemaal ingesloten op die map?
Nee, er is nog ruimte naar het noorden, maar de uitweg naar het westen om op de weg van Pavlivka naar Bovoyavlenka te komen is ten noordwesten van Voehledar wel afgesloten.
pi_215084072
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zonde van onze investeringen.
  Forum Admin dinsdag 24 september 2024 @ 21:28:48 #192
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215084306
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 21:08 schreef halfway het volgende:

[..]
De enige reden dat het zonde is is omdat "we" niet genoeg investeren.
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het gaat ze sowieso niet echt voor de wind en gezien de omstandigheden doen ze het al heel lang boven verwachting. Dat zal ook zo blijven, maar er moet echt wat veranderen in de houding van het westen. Ik kijk dus ook wel een beetje op tegen de verkiezingen in de US.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_215085044
twitter

Wat is deze clown van plan?
  dinsdag 24 september 2024 @ 22:42:28 #194
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215085095
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 september 2024 22:34 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Niets.
&lt;signature here&gt;.
pi_215085178
quote:
[ x ]

Dat zeggen die onze generaals ook, die Eichelheim ofzo.

"Ja we willen geen oorlog maar moeten toch voorbereid zijn"

Wat is hier raar aan?
pi_215087339
quote:
[ x ]

Warmere banden met de NAVO natuurlijk! Nu is het moment.
  Overall beste user 2022 woensdag 25 september 2024 @ 10:11:39 #197
3928 Ulx
pi_215087600
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 21:08 schreef halfway het volgende:

[..]
Veel materiaal kan gewoon wegrijden en de investering heeft een enorme hoeveelheden dode Russen opgeleverd. Dus ach.
  woensdag 25 september 2024 @ 11:05:48 #198
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215088120
Misschien dat als zo'n raket een VS schip keldert, dat ze dan in het witte huis ophouden met: als wij nou maar net doen alsof er niks aan de hand is, dan is er ook niks aan de hand.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 25 september 2024 @ 11:10:43 #199
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_215088169
Ook Scholz met zijn 'personal position' tot er een Russische raket op zijn dak valt...

[ Bericht 0% gewijzigd door kl1172 op 25-09-2024 11:20:23 ]
  woensdag 25 september 2024 @ 13:14:02 #200
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_215089398
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 11:10 schreef kl1172 het volgende:
Ook Scholz met zijn 'personal position' tot er een Russische raket op zijn dak valt...
Scholz is gewoon een oude communist die dit niet zo subtiel probeert te verbergen.
pi_215090626
Toevallig net nu Delenlill er niet is, komt Denys met een van zijn beste video's .

pi_215091362
quote:

[..]
Reuters
Tja, zat er al even aan te komen. Zelenski’s plan kan zo maar eens onderhandelingen betekenen. Het zal eerder een laatste poging tot zijn dan substantile winst.
  woensdag 25 september 2024 @ 18:07:04 #203
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215091423
Maar als oekraine dat doet, weet elmo niet hoe snel die in blinde paniek de boel moet uitschakelen.

:')

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_215091609
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 16:23 schreef Idisrom het volgende:
Toevallig net nu Delenlill er niet is, komt Denys met een van zijn beste video's .

Trump zegt zo vaak wat. Is die muur met Mexico al betaald door Mexico?
Is Hillary al achter slot en grendel?

De adviseurs en lobbyisten zijn echt niet zo dom om de stroom wapens stop te zetten.
pi_215091642
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 18:35 schreef oheng het volgende:

[..]
Iets stoppen is een stuk makkelijker.
pi_215091652
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 18:39 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Iets stoppen is een stuk makkelijker.
Trump doet, net als in zijn vorige regeerperiode, bitter weinig. Vooral veel drama en bakkeleien met rechtbanken, advocaten, media en de democraten.

En let wel, ik vind het een goed iets als de politiek niets uitvoert, want dan kunnen ze ook niets slopen.
pi_215091669
Konstatin heeft een razend interessante video gemaakt over de economische situatie. Hij benoemt ook een aantal gebeurtenissen die hier gemist zijn.

pi_215091696
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 16:23 schreef Idisrom het volgende:

Ik ben weer begonnen met werken, dus kan niet elke dag nog 4-5 uur besteden aan artikelen lezen, filmpjes kijken, hier posten en zo. Mogelijk dat ik op vrije dagen en zo wat actiever ben. Maar voor nu blijf ik mee lezen, en af en toe posten.
pi_215091753
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 18:35 schreef oheng het volgende:

[..]
Is Hillary al achter slot en grendel?
Het is makkelijker om iets te saboteren, bijvoorbeeld de steun aan Oekrane, dan iets voor elkaar te krijgen, bijvoorbeeld het bouwen van een muur.
pi_215091773
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 18:49 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Ik ben weer begonnen met werken, dus kan niet elke dag nog 4-5 uur besteden aan artikelen lezen, filmpjes kijken, hier posten en zo. Mogelijk dat ik op vrije dagen en zo wat actiever ben. Maar voor nu blijf ik mee lezen, en af en toe posten.
Succes met je nieuwe baan in elk geval ^O^

Heb je iets leuks gevonden wat bij je past?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215091845
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 18:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Succes met je nieuwe baan in elk geval ^O^

Heb je iets leuks gevonden wat bij je past?
Bedankt!

Hopelijk wel, ben een hele andere kant op gegaan, zit nu in de trainings/opleidingsfase. Ben al lang blij dat ik berhaupt weer aan het werk kan gaan.
pi_215091864
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 19:06 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Bedankt!

Hopelijk wel, ben een hele andere kant op gegaan, zit nu in de trainings/opleidingsfase. Ben al lang blij dat ik berhaupt weer aan het werk kan gaan.
Als je je ei maar kwijt kunt. 🐣
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215092202
nieuwe birds of magyar video (drone unit die over het hele front vecht)

pi_215092225
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 09:43 schreef AgLarrr het volgende:
Moooh wat een mooi ding. @:AchJa Krijgen wij die ook?
De Duitsers gaan hem wel krijgen:

quote:
Hter des Himmels: Der Skyranger 30 fr die mobile Luftabwehr im Nahbereich

Die Bundeswehr bekommt bis 2028 insgesamt 19 neue Flugabwehrpanzer vom Typ Skyranger 30. Das erste Exemplar soll bis Ende des Jahres zulaufen. Das Rstungsunternehmen Rheinmetall stellte die Kombination aus einem Geschtzturm mit 30-Millimeter-Kanone und einem Radpanzer Boxer nun in Zrich zum ersten Mal in Aktion vor.
bundeswehr.de
pi_215092244
twitter
pi_215092257
deze nog niet gepost?

twitter
  woensdag 25 september 2024 @ 20:05:10 #217
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215092485
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 19:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
De Duitsers gaan hem wel krijgen:
[..]
bundeswehr.de
Mwaah, dan wij toch ook?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_215093450
pi_215094009
mooi
pi_215094173
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 20:05 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Mwaah, dan wij toch ook?
Wij willen er volgens Duitse bronnen 72 aanschaffen:

https://www.hartpunkt.de/(...)ka-boxer-beschaffen/

Edit: andere geschutskoepel, wel zelfde type doelen; vliegende.
pi_215094427
twitter
  Moderator woensdag 25 september 2024 @ 22:31:11 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215094430
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 22:13 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Wij willen er volgens Duitse bronnen 72 aanschaffen:

https://www.hartpunkt.de/(...)ka-boxer-beschaffen/

Edit: andere geschutskoepel, wel zelfde type doelen; vliegende.
Nee dit zijn infanteriegevechtsvoertuig en geen luchtdoelartillerie

Of worden want de boxers zelf hebben we al neem ik aan
pi_215094467
quote:

[..]
Bedankt!

Succes met je nieuwe baan/opleiding.
  Moderator woensdag 25 september 2024 @ 23:06:59 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215095006
Nu ook harop voor defensie (marine) schijnbaar

https://marineschepen.nl/(...)chterbij-240924.html
pi_215095022
quote:
88s.gif Op woensdag 25 september 2024 23:06 schreef sp3c het volgende:
Nu ook harop voor defensie (marine) schijnbaar

https://marineschepen.nl/(...)chterbij-240924.html
Hopelijk met een leuke korting door de onvoorwaardelijke steun van “ons”.
  Moderator woensdag 25 september 2024 @ 23:10:10 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215095034
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 23:09 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Hopelijk met een leuke korting door de onvoorwaardelijke steun van “ons”.
Welke onvoorwaardelijke steun?
pi_215095401
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 18:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het is makkelijker om iets te saboteren, bijvoorbeeld de steun aan Oekrane, dan iets voor elkaar te krijgen, bijvoorbeeld het bouwen van een muur.
Ja, maar Trump heeft zoveel belooft... Zo zou hij ook _stoppen_ met de oorlog Afghanistan...
Er zijn lijsten van verbroken verkiezingsbeloftes.

En de VS verdient goed aan deze oorlog, zonder ook maar 1 dode VS soldaat. En dan de geopolitischesituatie nog, denk bijv aan LNG.
Deze oorlog is een natte droom voor de VS.

[ Bericht 1% gewijzigd door oheng op 26-09-2024 01:11:37 ]
pi_215095779
Kan iemand mij uitleggen waarom Israel (die notabene tegen een derde wereldland en een bevoking zonder leger vecht) wel de modernste wapentuig krijgt en vol geholpen wordt door het Westen. Terwijl Oekraine maar mondjesmaat "afgedankte" wapens krijgt en hierdoor in feite langszaam aan het doodbloeden is.... ik vind het zo dieptriest.
pi_215096723
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 06:07 schreef AFA2022 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Israel (die notabene tegen een derde wereldland en een bevoking zonder leger vecht) wel de modernste wapentuig krijgt en vol geholpen wordt door het Westen. Terwijl Oekraine maar mondjesmaat "afgedankte" wapens krijgt en hierdoor in feite langszaam aan het doodbloeden is.... ik vind het zo dieptriest.
Escalatie. Die derdewereldlanden kunnen ons niet bedreigen en Rusland wel.
Vraag is in hoeverre dat waar is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215096788
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2024 22:30 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Wat is nu precies het probleem?
dat ze geen anti Oekraners hebben uitgenodigd?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215096820
quote:
Kan iemand mij uitleggen waarom Israel (die notabene tegen een derde wereldland en een bevoking zonder leger vecht) wel de modernste wapentuig krijgt en vol geholpen wordt door het Westen. Terwijl Oekraine maar mondjesmaat "afgedankte" wapens krijgt en hierdoor in feite langzaam aan het doodbloeden is.... ik vind het zo dieptriest.
Ten eerste zijn het geen afgedankte wapens.
Maar wat ik denk waar Zelensky op hoopt, is een Servi-1999 scenario, toen de NAVO vond, dat het humanitair misliep in Kosovo. Toen heeft de NAVO met het bestoken van ongeveer 10.000 lange afstandsraketten Servi gedwongen op de knien gekregen.
Maar ja, Servi is op geen enkel opzicht te vergelijken met kernwapenmacht Rusland.

Edit 12:20 uur: 1.000 moet zijn 10.000

[ Bericht 2% gewijzigd door Idisrom op 26-09-2024 12:21:50 ]
pi_215096838
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 09:47 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Maar wat ik denk waar Zelensky op hoopt, is een Servi-1999 scenario, toen de NAVO vond, dat het humanitair misliep in Kosovo. Toen heeft de NAVO met het bestoken van ongeveer 1000 lange afstandsraketten Servi gedwongen op de knien gekregen.
Maar ja, Servi is op geen enkel opzicht te vergelijken met kernwapenmacht Rusland.
Conclusie oorlog Oekraine-Rusland: landen moeten zorgen dat ze haar eigen kernwapens hebben.
pi_215096915
Natuurlijk probeert Zelensky het Westen en de VS rechtstreeks in de oorlog te bettrekken.
En ik snap zijn wens ook wel om in de veiligheid van de NAVO te komen.
Dat kan ook wel, als hij het rele beeld gaat zien, zoals de pro-Oekraense president van Tsjechi, Petr Pavel het deze week verwoordde.
Deze Pavel is een oud-generaal en hij zei ongeveer dit: "Wat heb je aan het terugveroveren van al die verloren gebieden, als de helft van je bevolking vertrokken is en/of gesneuveld is?".
Tsjechi weet vanuit eigen ondervinding dat kleiner uiteindelijk fijner is.

Het sluiten van een wapenstilstand is nu veel belangrijker, en dan komt het NAVO-lidmaatschap wel. Poetin gaat straks niet meer vechten tegen zo'n lidmaatschap. De gebieden die het meest pro-Russisch waren en zijn, die komen tenminste niet bij de NAVO. En de NAVO en de EU zouden niet eens moeten willen om deze gebieden in hun toekomstige unies en verdragsgebieden te krijgen.
  donderdag 26 september 2024 @ 11:11:40 #235
pi_215097369
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 09:59 schreef Idisrom het volgende:
Natuurlijk probeert Zelensky het Westen en de VS rechtstreeks in de oorlog te bettrekken.
Dat kan ook wel, als hij het rele beeld gaat zien, zoals de pro-Oekraense president van Tsjechi, Petr Pavel het deze week verwoordde.
Deze Pavel is een oud-generaal en hij zei ongeveer dit: "Wat heb je aan het terugveroveren van al die verloren gebieden, als de helft van je bevolking vertrokken is en/of gesneuveld is?".

Het sluiten van een wapenstilstand is nu veel belangrijker, en dan komt het NAVO-lidmaatschap wel. Poetin gaat straks niet meer vechten tegen zo'n lidmaatschap. De gebieden die het meest pro-Russisch waren en zijn, die komen tenminste niet bij de NAVO. En de NAVO en de EU zouden niet eens moeten willen om deze gebieden in hun toekomstige unies en verdragsgebieden te krijgen.
Onder de grond in Donbass zitten heel veel leuke spullen. Daarom wil Putin Ukraine.
pi_215097371
quote:

Is geloof ik al minimaal 1021 keer aangegeven waarom het geen goed idee is Rusland haar zin te geven.
pi_215097468
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2024 00:45 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja, maar Trump heeft zoveel belooft... Zo zou hij ook _stoppen_ met de oorlog Afghanistan...
Er zijn lijsten van verbroken verkiezingsbeloftes.
Trump is ook gestopt met de oorlog in Afghanistan, het besluit is dan wel doorgeschoven naar Biden, maar het proces is wel door Trump in gang gezet.

quote:
En de VS verdient goed aan deze oorlog, zonder ook maar 1 dode VS soldaat. En dan de geopolitischesituatie nog, denk bijv aan LNG.
Deze oorlog is een natte droom voor de VS.
Ik denk ook dat de Amerikaanse support positief is voor de VS. Er wordt inderdaad meer geld verdiend aan Amerikaans gas, omdat wij van het Russische af willen. En daarbij zijn de NAVO-landen natuurlijk een mooie afzetmarkt voor Amerikaanse wapens.

Maar als Trump denkt dat het goed is om de Oekraense steun te stoppen of te verminderen, kan dat gewoon, en heeft Oekrane een groot probleem.
pi_215097529
twitter

Geen Oekrane, maar "peacekeeping" orcs in Moldavi. Wat een lulletjes.
  donderdag 26 september 2024 @ 11:41:25 #239
pi_215097562
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 11:34 schreef Simmertje het volgende:
[ x ]

Word tijd voor escalatie })
  Overall beste user 2022 donderdag 26 september 2024 @ 11:52:58 #240
3928 Ulx
pi_215097627
twitter
pi_215097808
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 09:47 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Maar wat ik denk waar Zelensky op hoopt, is een Servi-1999 scenario, toen de NAVO vond, dat het humanitair misliep in Kosovo. Toen heeft de NAVO met het bestoken van ongeveer 10.000 lange afstandsraketten Servi gedwongen op de knien gekregen.
Edit 12:20 uur: 1.000 moet zijn 10.000.
Bron: Frank Ledwidge, War Studies op de Portsmouth University, gisteren op DW (Deutsche Welle) News.

[ Bericht 3% gewijzigd door Idisrom op 26-09-2024 12:30:05 ]
  donderdag 26 september 2024 @ 12:36:15 #242
pi_215097885
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 12:20 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Edit 12:20 uur: 1.000 moet zijn 10.000.
Bron: Frank Ledwidge, War Studies op de Portsmouth University, gisteren op DW (Deutsche Welle) News.
Je vergeet de vele vliegtuigen te vermelden die bombardeerden en het gevecht aangingen met verdedigende Servische Mig's. En weet je niet meer dat de Chinese ambassade werd gebombardeerd?
  Overall beste user 2022 donderdag 26 september 2024 @ 12:52:34 #243
3928 Ulx
pi_215098000
twitter
  Overall beste user 2022 donderdag 26 september 2024 @ 12:53:20 #244
3928 Ulx
pi_215098003
Patriot erbij. Extra pilotentraing voor F16.
pi_215098160
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 11:34 schreef Simmertje het volgende:
[ x ]

heerlijk, ik kan me die woede zo goed voorstellen.

Maar kan natuurlijk ook verkeerd aflopen.
pi_215098237
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 09:50 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Conclusie oorlog Oekraine-Rusland: landen moeten zorgen dat ze haar eigen kernwapens hebben.
Hoezo? Die worden toch niet gebruikt.

Dat had dit conflict ook niet voorkomen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 26 september 2024 @ 13:37:53 #247
323876 michaelmoore
pi_215098289
x

[ Bericht 40% gewijzigd door michaelmoore op 26-09-2024 23:28:05 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215098424
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 13:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Hoezo? Die worden toch niet gebruikt.

Dat had dit conflict ook niet voorkomen.
Deze worden aan de lopende band "gebruikt".

Dat we in deze oorlog te maken hebben met een "kernmacht" veranderd de zaak gewoonweg compleet.
En het is voor het eerst dat we ook te maken hebben met een aanvaller die om de haverklap dreigt deze in te zetten. Links of rechtsom heeft dat toch een (psychologisch) effect.
  donderdag 26 september 2024 @ 14:03:13 #249
323876 michaelmoore
pi_215098439
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 14:00 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Deze worden aan de lopende band "gebruikt".

Dat we in deze oorlog te maken hebben met een "kernmacht" veranderd de zaak gewoonweg compleet.
En het is voor het eerst dat we ook te maken hebben met een aanvaller die om de haverklap dreigt deze in te zetten. Links of rechtsom heeft dat toch een (psychologisch) effect.
dat doen noord Korea ook en Iran ook, het bom effect is nu wel weg, de beuzen doen er ook niets meeer op,

Het effecte van al dat gedreig is dat de olieprijs daalt en de goudprijs stijgt dat wel
pi_215098468
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 14:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat doen noord Korea ook en Iran ook, het bom effect is nu wel weg, de beuzen doen er ook niets meeer op
Het effect is niet weg.

Het westen is nog altijd erg huiverig voor steun om een direct conflict tussen de NAVO en Rusland te voorkomen.
En ergens is dat logisch, want dit kan razendsnel escaleren in een situatie dat er kernwapens zullen worden ingezet.

Als de nucleaire dreiging minimaal is is het wel vreemd dat er niet eens Russische raketten (in de buurt of zelfs over het NAVO luchtruim) uit de lucht mogen worden geschoten vanwege "angst voor escalatie".
  donderdag 26 september 2024 @ 14:09:27 #251
323876 michaelmoore
pi_215098481
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 14:08 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Het effect is niet weg.

Het westen is nog altijd erg huiverig voor steun om een direct conflict tussen de NAVO en Rusland te voorkomen.
En ergens is dat logisch, want dit kan razendsnel escaleren in een situatie dat er kernwapens zullen worden ingezet.

Als de nucleaire dreiging minimaal is is het wel vreemd dat er niet eens Russische raketten (in de buurt of zelfs over het NAVO luchtruim) uit de lucht mogen worden geschoten vanwege "angst voor escalatie".
als je te bang bent om in elkaar geslagen te worden , dan gaat dat ook gebeuren he
pi_215098537
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 14:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat doen noord Korea ook en Iran ook, het bom effect is nu wel weg, de beuzen doen er ook niets meeer op,

Het effecte van al dat gedreig is dat de olieprijs daalt en de goudprijs stijgt dat wel
Noord Korea en Iran doen dat niet.
Het is pas een beetje te vergelijken met als Iran nu stukjes Azerbeidzjan gaat afsnoepen en gaat lopen dreigen met nucleaire vergelding als er iemand zich er mee bemoeit. En wat de reactie van de internationale gemeenschap gaat zijn.

Eigenlijk zelfs dan niet. Want Iran is bij langa na niet nuclear zo waardig als Rusland (welke moderne subs/vliegtuigen/icbms ed heeft)
pi_215099010
quote:

[..]
Bedankt!

Gefeliciteerd, vind ik fijn voor je. Ik ben in het verleden langer werkloos geweest en het is heerlijk als je weer wat kan doen. Veel succes!
  Overall beste user 2022 donderdag 26 september 2024 @ 16:08:22 #254
3928 Ulx
pi_215099443
twitter

Interessant, Frankrijk is een land dat eerst levert en het pas daarna alsnog niet openbaar maakt. Benieuwd of deze ineens ergens opduiken.
pi_215100022
Russische bron claimt dat Russen 4 F-16s hebben opgeblazen op een vliegveld

Ru POV: Starokostiantyniv airport, possibly hosting F-16 and Su-24, was bombarded by Kinzhal missiles this morning
https://old.reddit.com/r/(...)rt_possibly_hosting/

RU PoV: Smoke is rising above Starokonstantinov military airfield
https://old.reddit.com/r/(...)e_starokonstantinov/

Zak zout enzo maar we merken het vanzelf
  Overall beste user 2022 donderdag 26 september 2024 @ 17:38:48 #256
3928 Ulx
pi_215100155
Alle F16's waren na n dag al neergeschoten.
pi_215101162
quote:

Zoals gewoonlijk weer is een vaag verhaal van je. Maar goed wat bedoeld die Tsjechische president precies met dat kleiner fijner is? Bedoelt hij het uit een vallen van Tsjechoslowakije? Daar was niks vreemds aan want dat was gewoon een verstandshuwelijk. Zowel de Tsjechen en Slowaken hebben een eigen taal en cultuur die veel verwantschap heeft maar toch verschillend is beetje zoals Nederland en Vlaanderen. Op een paar fantasten na willen Nederlanders en Vlaamsen ook geen 1 land worden. Of bedoeld die Tsjechische president het opgeven van Sudetenland. Dat was inderdaad een daverend succes....

Over die pro-Russische gebieden is al honderden keren verteld dat, dat vooral Russische propaganda is en dat het met uitzondering van de Krim niet waar is. Als rupsje nooit genoeg gestopt was bij de Krim was deze oorlog waarschijnlijk nooit ontstaan omdat er dan waarschijnlijk zoveel internationale druk op Oekrane gezet was om dat wel af te staan. Met jouw uitleg kan Estland bijvoorbeeld Narva aan Rusland geven en zijn er genoeg andere plekken in de Baltische staten die Rusland wel zou kunnen claimen.
  donderdag 26 september 2024 @ 19:35:40 #258
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215101294
quote:
Dat is niet helemaal het geval.

Ook met israel speelt de VS hun bekende spelletje.

Zie, oa:

https://www.reuters.com/w(...)ecretary-2024-05-08/

https://english.alarabiya(...)ent-to-israel-report

twitter

Enige verschil is natuurlijk dat het startpunt van Israel beduidend gunstiger is dan dat van oekraine. Die hebben immers al een luchtmacht waar je u tegen zegt. Maken hun eigen niet onverdienstelijke tanks, etc. Ook een belangrijk verschil, teveel huichelen zoals nu richting oekraine veel dingen beloven en niet leveren, zijn ze voorzichtiger mee vanwege die ingebakken pro-israel-heid in dat land. Oekraine boeit veel mensen beduidend minder.

En Israel denkt geen 2 keer verder na over de onbetrouwbaarheid die anno nu de norm is in het witte huis, en gaat het e.e.a. dan maar zelf doen:

https://thedefensepost.co(...)through%2010%20years.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 26 september 2024 @ 20:00:25 #259
pi_215101581
  donderdag 26 september 2024 @ 23:28:20 #260
323876 michaelmoore
pi_215103694
Ruble blijft maar in elkaar zakken, geen land op de wereld wil betaald worden in roebels nu
Dat met een rente van 19% :W
1 Euro is gelijk aan
103,50 Russische roebel
26 sep, 9:19 p.m. UTC Disclaimer

putin gaat de prijsontwikkeling van olie en gas niet leuk vinden
NY Mercantile - Delayed Quote
Crude Oil Nov 24 (CL=F)
67.46
-2.23 (-3.20%)
As of 4:59 PM EDT. Market Open.
https://finance.yahoo.com/quote/CL%3DF/

KIJK af 1:12 olieprijs,
beneden 70 dollar gaat het voor Ruzzia NIET goed

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 26-09-2024 23:45:06 ]
pi_215104420
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2024 19:35 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal het geval.

Ook met israel speelt de VS hun bekende spelletje.

Zie, oa:

https://www.reuters.com/w(...)ecretary-2024-05-08/

https://english.alarabiya(...)ent-to-israel-report

[ x ]

Enige verschil is natuurlijk dat het startpunt van Israel beduidend gunstiger is dan dat van oekraine. Die hebben immers al een luchtmacht waar je u tegen zegt. Maken hun eigen niet onverdienstelijke tanks, etc. Ook een belangrijk verschil, teveel huichelen zoals nu richting oekraine veel dingen beloven en niet leveren, zijn ze voorzichtiger mee vanwege die ingebakken pro-israel-heid in dat land. Oekraine boeit veel mensen beduidend minder.

En Israel denkt geen 2 keer verder na over de onbetrouwbaarheid die anno nu de norm is in het witte huis, en gaat het e.e.a. dan maar zelf doen:

https://thedefensepost.co(...)through%2010%20years.
Dat is natuurlijk voor de buhne, de VS steunen Israel weldegelijk vol. Meestal wordt the good and bad cop gespeeld voor de buitenwereld, zoals nu met het ceasefire plan voor Libanon.

Ontopic weer: er schijnt een Russisch schip (zogenaamd met pech) voor de kust van de Uk te liggen vol met explosief materiaal....

[ Bericht 0% gewijzigd door AFA2022 op 27-09-2024 05:46:12 ]
pi_215105344
quote:
Russische spionage
Russisch bemanningslid ‘onderzoeksschip’ geeft toe: Noordzeespionage is voor in geval van oorlog

https://www.schuttevaer.n(...)an-oorlog/?gdpr=deny
Hoog tijd tijd voor wat escalatie door die Russische "hydrografische" schepen zelf slachtoffer te laten worden van sabotage en hen onder "mysterieuze omstandigheden" met Rus en muis te laten vergaan.
pi_215106747
In hoeverre is de gestage opmars van Rusland nog steeds een gevolg van een gebrek aan munitie en wapentuig voor Oekrane? Of is Oekrane sowieso gedoemd om een uitputtingsoorlog met Rusland langzaam aan te verliezen, door het gebrek aan manschappen?
pi_215106754
  Overall beste user 2022 vrijdag 27 september 2024 @ 12:37:57 #265
3928 Ulx
pi_215106758
Als dat hun houding is dan geeft dat het westen opties om van Orban af te komen.

twitter
  vrijdag 27 september 2024 @ 12:39:27 #266
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215106768
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 12:36 schreef Breekfast het volgende:
In hoeverre is de gestage opmars van Rusland nog steeds een gevolg van een gebrek aan munitie en wapentuig voor Oekrane? Of is Oekrane sowieso gedoemd om een uitputtingsoorlog met Rusland langzaam aan te verliezen, door het gebrek aan manschappen?
Wapentuig.

Komt er nu op neer dat rus riant alle relevante fronten bestookt met glide bombs, waar oekraine van de VS/DE niks tegen mag doen.

Ook nog vaak zo dat oekraine die dingen wel ziet aankomen en dus levens kan redden, maar je geprepareerde stelling van waar uit je de orcs op afstand kan houden is dan weg.
&lt;signature here&gt;.
pi_215107619
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 12:36 schreef Breekfast het volgende:
Er wordt/werd wel veel Westers wapentuig gebruikt in het Koerskoffensief.
Maar ik twijfel eraan dat het wel de bedoeling was van de Westerse landen om hun wapentuig daarvoor te laten gebruiken. Gezien nu ook de wat lauwe ontvangst van Zelensky in de VS.
  Overall beste user 2022 vrijdag 27 september 2024 @ 14:13:00 #268
3928 Ulx
pi_215107821
Lauwe ontvangst? Bij wat republikeinen misschien, maar die staan bij Poetin op de loonlijst, dus dat is niet heel onverwacht.
pi_215109232
Zelensky en Trump nu live op Sky News, en worden ondervraagd door de pers.

Trump zit meer in zijn eigen verkiezingsstrijd dan met de situatie in Oekrane.

[ Bericht 52% gewijzigd door Idisrom op 27-09-2024 16:39:18 ]
  vrijdag 27 september 2024 @ 17:20:19 #270
323876 michaelmoore
pi_215109593
1 Euro is gelijk aan
104,26 Russische roebel
27 sep, 3:18 p.m. UTC Disclaimer

gaat weer erg hard met de roebel
pi_215109632
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:31 schreef Idisrom het volgende:
Zelensky en Trump nu live op Sky News, en worden ondervraagd door de pers.

Trump zit meer in zijn eigen verkiezingsstrijd dan met de situatie in Oekrane.

Lijkt me wel zwaar voor hem, naast iemand te staan die zegt nog in goede relatie te staan met degene die jouw land naar de klote helpt.
pi_215109697
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2024 12:39 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wapentuig.

Komt er nu op neer dat rus riant alle relevante fronten bestookt met glide bombs, waar oekraine van de VS/DE niks tegen mag doen.

Ook nog vaak zo dat oekraine die dingen wel ziet aankomen en dus levens kan redden, maar je geprepareerde stelling van waar uit je de orcs op afstand kan houden is dan weg.
Over glide bombs gesproken: Ze zien die dingen dus letterlijk aankomen, maar kunnen/mogen er niks tegen doen.

Hier een reportage van Julian Rpcke, waarin je dat kunt zien. Julian wordt overigens veel gehaat, maar ik vind hem sterk en geeft duidelijk/eerlijk aan wanneer iets goed gaat, maar ook wanneer iets kut gaat voor Oekrane, met onderbouwing. De reportage is gisteren gepost, een week of twee geleden zat hij dus enkele dagen in de buurt van het front.

pi_215109925
Finland to place Nato base near Russian border
https://www.straitstimes.(...)d-in-eastern-finland
  vrijdag 27 september 2024 @ 18:14:34 #274
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_215109999
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 17:34 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Over glide bombs gesproken: Ze zien die dingen dus letterlijk aankomen, maar kunnen/mogen er niks tegen doen.

Hier een reportage van Julian Rpcke, waarin je dat kunt zien. Julian wordt overigens veel gehaat, maar ik vind hem sterk en geeft duidelijk/eerlijk aan wanneer iets goed gaat, maar ook wanneer iets kut gaat voor Oekrane, met onderbouwing. De reportage is gisteren gepost, een week of twee geleden zat hij dus enkele dagen in de buurt van het front.

Waarom mogen ze er niets tegen doen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_215110070
Germany urges Iran to end support for Russia and halt weapon exports
https://www.iranintl.com/en/202409271086
  vrijdag 27 september 2024 @ 19:01:13 #276
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215110443
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Daar moet je A) met behoorlijk lange afstands-raketten de lanceer plaatsen onder vuur nemen, of B) met gevechtsvliegtuigen met Beyond Visual Range raketten de vliegtuigen die ze afwerpen onder vuur nemen.

A) mag niet met de raketten die de VS levert, B) die hebben ze niet/ te weinig, merendeel van hun vliegtuigen is natuurlijk van rus/sovjet makelij en die zullen die raketten niet leveren.
&lt;signature here&gt;.
pi_215110565
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2024 19:01 schreef ExTec het volgende:

[..]
Daar moet je A) met behoorlijk lange afstands-raketten de lanceer plaatsen onder vuur nemen, of B) met gevechtsvliegtuigen met Beyond Visual Range raketten de vliegtuigen die ze afwerpen onder vuur nemen.

A) mag niet met de raketten die de VS levert, B) die hebben ze niet/ te weinig, merendeel van hun vliegtuigen is natuurlijk van rus/sovjet makelij en die zullen die raketten niet leveren.
C: Ze hebben geen/onvoldoende grondgebonden luverd voor de langere afstand.

Edit:

Daarbij heeft de Su-34 een combat radius van 1100 km...

[ Bericht 3% gewijzigd door AchJa op 27-09-2024 20:12:14 ]
  vrijdag 27 september 2024 @ 19:24:30 #278
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215110614
G-damn.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 27 september 2024 @ 19:33:57 #279
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215110681
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 september 2024 19:24 schreef ExTec het volgende:
G-damn.

[ x ]
Hahah geloof het zelf :P
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 27 september 2024 @ 19:36:36 #280
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215110700
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 19:33 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ikke wel. Ik weet ook wel wat van de persoon die het post zijn achtergrond.
&lt;signature here&gt;.
pi_215110756
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 19:33 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Flinke verslaving maakt je wel snel oud.. Als die vrouw de hele dag Vodka zit te zuipen.. plus mss nog wel andere shit..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
pi_215110859
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 17:20 schreef michaelmoore het volgende:
1 Euro is gelijk aan
104,26 Russische roebel
27 sep, 3:18 p.m. UTC Disclaimer

gaat weer erg hard met de roebel
Leuk voor de toeristen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 27 september 2024 @ 20:40:26 #283
323876 michaelmoore
pi_215111254
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 19:55 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Leuk voor de toeristen.
ja maar ik ga er niet meer heen
  vrijdag 27 september 2024 @ 20:41:48 #284
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215111277
Yummy.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 27 september 2024 @ 20:52:41 #285
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_215111400
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 september 2024 19:24 schreef ExTec het volgende:
G-damn.

[ x ]
Ma Flodderov?

Geloof het alleen niet.
pi_215111850
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 18:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ze zouden die vliegtuigen op de vliegvelden kunnen aanvallen, als ze toestemming van Amerika zouden krijgen om de wapens zo diep in te zetten.
pi_215112199
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 21:48 schreef MaxMark het volgende:

Ze zouden die vliegtuigen op de vliegvelden kunnen aanvallen, als ze toestemming van Amerika zouden krijgen om de wapens zo diep in te zetten.
En welke wapens met een bereik van zo'n 1300km zouden dat moeten zijn dan?
  vrijdag 27 september 2024 @ 22:31:47 #288
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215112239
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 22:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nou?
&lt;signature here&gt;.
  Forum Admin vrijdag 27 september 2024 @ 22:32:25 #289
pi_215112244
Strmtiger denk ik
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 27 september 2024 @ 22:34:59 #290
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215112266
Sturen gewoon deze.

&lt;signature here&gt;.
pi_215112381
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 22:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
Er zijn toch genoeg meldingen van SU-34's en 37's ruim daarbinnen, zelfs net over de 300km op satellietbeelden gespot?

Ik kan me niet voorstellen dat Oekrane al zo lang om vrijgave vraagt als ze er geen behoefte aan hadden (shoot the archer, not the arrow blabla), los van de commando- en munitiepunten.
pi_215112395
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 22:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Strmtiger denk ik
Een mortier die 1500km ver komt? :D
pi_215112596
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 22:48 schreef MaxMark het volgende:

Er zijn toch genoeg meldingen van SU-34's en 37's ruim daarbinnen, zelfs net over de 300km op satellietbeelden gespot?

Ik kan me niet voorstellen dat Oekrane al zo lang om vrijgave vraagt als ze er geen behoefte aan hadden (shoot the archer, not the arrow blabla), los van de commando- en munitiepunten.
Ja maar vliegtuigen zijn redelijk mobiel en schuiven bij een dergelijke dreiging gewoon op.
  vrijdag 27 september 2024 @ 23:23:01 #294
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215112631
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 23:15 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja maar vliegtuigen zijn redelijk mobiel en schuiven bij een dergelijke dreiging gewoon op.
Tuurlijk, maar als rus werkelijk bij elke gelegenheid de regelen der kunst zou volgen, zou deze oorlog al lang en breed afgelopen zijn.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 27 september 2024 @ 23:35:28 #295
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215112691
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2024 19:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ikke wel. Ik weet ook wel wat van de persoon die het post zijn achtergrond.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 19:42 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Flinke verslaving maakt je wel snel oud.. Als die vrouw de hele dag Vodka zit te zuipen.. plus mss nog wel andere shit..
Je kunt van de Russen alles zeggen. Maar die lekkere wijven pakken jullie niet af.

Gemiddelde Google opdracht laat andere beelden zien :)
  Forum Admin zaterdag 28 september 2024 @ 00:02:14 #296
pi_215112800
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 22:50 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Een mortier die 1500km ver komt? :D
Zas is ze joke
pi_215112984
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 00:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zas is ze joke
Yeah, maar stond toch even te kijken van je overdrijven :p
  zaterdag 28 september 2024 @ 00:58:29 #298
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
  zaterdag 28 september 2024 @ 01:22:15 #300
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_215113158
quote:
RFK heeft weer last van wormen in z'n kop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')