SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Ik wist het wel. Die hele Russische nucleaire afschrikkingsmacht is gevaarlijker voor Rusland dan wat anders.quote:Op zondag 22 september 2024 01:13 schreef MaxMark het volgende:
Goed nieuws, Russen lijken inderdaad de lanceerinstallaties slecht te hebben onderhouden:
[ x ]
Interview met Anne Applebaum. Een wat bredere analyse van Autocratin Vs Het Westen in context met de oorlog in Ukraine.quote:
Nou is de SARMAT natuurlijk knap nieuw. Dat ding is pas sinds vorig jaar operationeel dus slecht onderhoud lijkt me het niet te zijn. Het is wel een vloeibare brandstof raket en dat gaat wel vaker mis. Het ongeluk met de Titan II (Damascus) is wel een van de bekendsten (nooit gereedschap uit je klauwen laten donderen):quote:Op zondag 22 september 2024 01:13 schreef MaxMark het volgende:
Goed nieuws, Russen lijken inderdaad de lanceerinstallaties slecht te hebben onderhouden:
[ x ]
Idd, een lezenswaardig stuk.quote:Op zondag 22 september 2024 11:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Interview met Anne Applebaum. Een wat bredere analyse van Autocratin Vs Het Westen in context met de oorlog in Ukraine.
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Ik denk dat we het gerust als een tekortkoming mogen zien van westerse intelligentsia dat ze zo lang bleven geloven dat het niet zo'n vaart zou lopen met de opportunistische as van het kwaad.quote:Op zondag 22 september 2024 11:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Interview met Anne Applebaum. Een wat bredere analyse van Autocratin Vs Het Westen in context met de oorlog in Ukraine.
Zelfs als het slecht af loopt is het nog steeds grappigquote:Op zondag 22 september 2024 11:11 schreef halfway het volgende:
Zo grappig is de hele situatie anders niet, dit kan alleen maar slecht aflopen.
Je zou maar online geroast worden door John Green. Een hele brave youtuber en schrijver van tienerboeken.quote:
Mwah,quote:Op zondag 22 september 2024 11:11 schreef halfway het volgende:
Nee, rusland kan geen kernwapens afvuren zonder zelf last te krijgen van de Fallout, geo politiek, en interne instabiliteit (ze durven niet eens een 2e mobilisatie te houden).quote:Op zondag 22 september 2024 11:11 schreef halfway het volgende:
Verplicht leesvoer idd.quote:Op zondag 22 september 2024 11:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk overigens dat het nooit operationeel geweest is.quote:Op zondag 22 september 2024 11:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou is de SARMAT natuurlijk knap nieuw. Dat ding is pas sinds vorig jaar operationeel dus slecht onderhoud lijkt me het niet te zijn. Het is wel een vloeibare brandstof raket en dat gaat wel vaker mis. Het ongeluk met de Titan II (Damascus) is wel een van de bekendsten (nooit gereedschap uit je klauwen laten donderen):
https://missilethreat.csis.org/missile/titan-ii/
Daarbij gaat het om een ICBM, ze hebben nog een heel scala aan lichtere (vooral tactische) varianten binnen de bewapening.
Het strategische kernwapenarsenaal is gewoon operationeel hoor, dat is al tijden bekend, dat weten wij en dat weet de VS ook. De staat van het tactische nucleaire arsenaal van Rusland weten we echter niet.quote:Op zondag 22 september 2024 14:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik denk overigens dat het nooit operationeel geweest is.
Gewoon operationeel? Dat weten we dus helemaal niet.quote:Op zondag 22 september 2024 14:29 schreef Discombobulate het volgende:
Het strategische kernwapenarsenaal is gewoon operationeel hoor, dat is al tijden bekend,
Ik heb het over het sarmat wapen?quote:Op zondag 22 september 2024 14:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het strategische kernwapenarsenaal is gewoon operationeel hoor, dat is al tijden bekend, dat weten wij en dat weet de VS ook. De staat van het tactische nucleaire arsenaal van Rusland weten we echter niet.
Hopelijk is de kwaliteit dermate bagger dat het daar ter plekke ontploft.quote:Op zondag 22 september 2024 14:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het strategische kernwapenarsenaal is gewoon operationeel hoor, dat is al tijden bekend, dat weten wij en dat weet de VS ook. De staat van het tactische nucleaire arsenaal van Rusland weten we echter niet.
Jawel, van het tactische arsenaal weten we het niet.quote:Op zondag 22 september 2024 14:32 schreef luxerobots het volgende:
Gewoon operationeel? Dat weten we dus helemaal niet.
We weten het van niets.quote:Op zondag 22 september 2024 15:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jawel, van het tactische arsenaal weten we het niet.
Ik vermoed dat het al jaaaaaaaaaaren een roestig zooitje is. Waarom gaat Rusland ineens shoppen in Noord-Korea en Iran? Trouwens vooral Iran , want in Noord Korea verwacht ik dat die kernwapens ook maar papier mach modellen zijn om mensen vooral angst aan te jagen.quote:Op zondag 22 september 2024 15:45 schreef Discombobulate het volgende:
New START is in 2022 opgezegd, ik verwacht niet dat het Russische strategisch nucleaire arsenaal binnen twee jaar ineens een zooitje is.
Ik kan de financile claim niet checken, ik weet niet hoeveel de VS en Rusland uittrekken voor het onderhoud van hun nucleaire arsenaal. Maar wat Extec zegt is niet gek, we hebben al meermaals gezien dat Rusland zwaar tegenvalt in de (militaire) praktijk.quote:
De VS ong 50 miljard USD per jaar.quote:Op zondag 22 september 2024 16:01 schreef luxerobots het volgende:
Ik kan de financile claim niet checken, ik weet niet hoeveel de VS en Rusland uittrekken voor het onderhoud van hun nucleaire arsenaal.
Dan hebben ze heel goed hun best gedaan om de schijn te wekken voor de VS dat het in orde was. Nogmaals, lees eens de inhoud van de New START. Tactische kernwapens zijn een heel ander verhaal, daarvan weten we niet of het een zooitje is.quote:Op zondag 22 september 2024 15:53 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het al jaaaaaaaaaaren een roestig zooitje is. Waarom gaat Rusland ineens shoppen in Noord-Korea en Iran? Trouwens vooral Iran , want in Noord Korea verwacht ik dat die kernwapens ook maar papier mach modellen zijn om mensen vooral angst aan te jagen.
Denk ik ook niet. Dit was volgens mij nog maar de 4e test launch... Dat lijkt mij ook een beetje aan de lage kant om iets operationeel te verklaren.quote:Op zondag 22 september 2024 14:12 schreef skysherrif het volgende:
Ik denk overigens dat het nooit operationeel geweest is.
vraag me overigens hoeveel launch sites ze voor dit wapen hebben in rusland, kunnen ze elk ICBM platform gebruiken hiervoor, of met de vernietiging bij deze mislukte test gelijk heel veel belangrijke infrastructuur verloren ervoor?quote:Op zondag 22 september 2024 16:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Denk ik ook niet. Dit was volgens mij nog maar de 4e test launch... Dat lijkt mij ook een beetje aan de lage kant om iets operationeel te verklaren.
Ja, want dat doen ze anders nooit he?quote:Op zondag 22 september 2024 16:28 schreef Discombobulate het volgende:
Dan hebben ze heel goed hun best gedaan om de schijn te wekken
Lees nou maar gewoon even eens wat New START zoal behelsde ipv weer te schreeuwen.quote:Op zondag 22 september 2024 17:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, want dat doen ze anders nooit he?
Sowieso een onzin punt. Tenzij er met absolute zekerheid gezegd kan worden dat er werkelijk geen een werkt, en die zekerheid is er gewoon niet, kun je er vanuit gaan dat de andere kant tegenmaatregelen neemt.
Dat verdrag zelf zegt 0,0 over de staat van hun arsenaal. Je kan aan de buitenkant van een raket immers niet afzien of die echt werkt, he.quote:Op zondag 22 september 2024 17:24 schreef Discombobulate het volgende:
Lees nou maar gewoon even eens wat New START zoal behelsde ipv weer te schreeuwen.
quote:Exclusive: Iran gave Russia missiles but no launchers, sources say
Iran did not include mobile launchers with the close-range ballistic missiles that Washington last week accused Tehran of delivering to Russia for use against Ukraine, according to three sources with knowledge of the matter.
The sources - a European diplomat, a European intelligence official and a U.S. official - said it was not clear why Iran did not supply launchers with the Fath-360 missiles, raising questions about when and if the weapons will be operational.
The U.S. official, who like the other sources spoke on condition of anonymity, said Iran had not delivered the launchers at the time of the U.S. announcement about Iran's delivery of the weapons. The European intelligence official said without elaborating that they did not expect Iran to provide launchers.
Reuters first reported Iran's plan to send the missiles to Russia.
Two experts told Reuters there could be several reasons why the launchers were not sent. One is that Russia may plan to modify trucks to carry the missiles, as Iran has done. Another is that by withholding the launchers, Iran is allowing space for new talks with Western powers on easing tensions.
The Russian defense ministry declined to comment.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Germany donates 14 pickup trucks to the National Guard of Ukraine
Pickup trucks by the German Embassy to the National Guard. Photo credits: German Embassy in Ukraine
Germany donated 14 pickup trucks to the National Guard of Ukraine to strengthen the protection of critical infrastructure.
The National Guard of Ukraine reported on this on Telegram.
“The National Guard of Ukraine has received 14 Volkswagen Amarok vehicles from the Stabilization Platform with funding from the German Foreign Ministry. The vehicles were transferred with the participation of Tim Prange, Deputy Ambassador of Germany to Ukraine,” the statement reads.
According to Lieutenant General Volodymyr Hordiychuk, Deputy Commander of the National Guard, more than 500 mobile and stationary groups of the National Guard reinforce the state’s air defense system every day, destroying enemy attack drones and missiles. At the beginning of the year, they shot down more than 100 Shahed drones.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Ukrainian forces shoot down 71 out of 80 strike drones overnight
Ukrainian forces shot down 71 attack drones out of the 80 launched by the Russians overnight to attack Ukraine.
The Ukrainian Air Force Command announced this on Facebook, Ukrinform reports.
"Overnight into September 22, 2024, the enemy attacked [Ukraine] with two Kh-59/69 guided aerial missiles from the airspace of the temporarily occupied territory of the Luhansk region and launched 80 Shahed strikes UAVs over Ukraine from Russia's Yeisk and Kursk," the post reads.
The aircraft, anti-aircraft missile forces, mobile fire groups and units of the Ukrainian Defense Forces were involved in repelling the aerial attack.
"As a result of anti-aircraft combat, 71 attack UAVs were shot down, and six more drones disappeared from radar due to the work of electronic warfare," the Air Force said.
Ukraine's air defense units worked in the Khmelnytskyi, Vinnytsia, Cherkasy, Kirovohrad, Zhytomyr, Kyiv, Sumy, Poltava, Kherson and Mykolaiv regions.
We zullen zeer binnenkort zien hoelang de aanvoerlijnen zijn.quote:
quote:79th Brigade defeats Russian assault units in the Kurakhove sector
Russian BMP-2 destroyed by Ukrainian paratroopers. Photo credits: 79th Brigade
Donetsk region Europe Occupants elimination Ukraine War with Russia World
Paratroopers from the 79th Separate Tavrian Air Assault Brigade defeated Russian assault units in the Donetsk region.
A video capturing the destruction of Russian assault units was posted on the official Telegram page of the 79th Separate Tavrian Air Assault Brigade.
This time, the Russians attempted to conduct a massive assault on the paratroopers’ positions, using 44 units of military equipment.
While approaching the paratroopers’ positions, the enemy was detected by the unit’s aerial reconnaissance, and the brigade’s artillery started to fire on it.
Kernwapens zijn niet alleen ICBM's, dat vergeten een hoop mensen nogal eens. Je hebt zelfs nucleaire artillerie granaten, die hebben wij vroeger ook in de bewapening gehad bij de M110's (8 inch granaten met een max van 10kt) van de 19 Afdva later 19 BSO.quote:Op zondag 22 september 2024 15:53 schreef quirina het volgende:
Ik vermoed dat het al jaaaaaaaaaaren een roestig zooitje is. Waarom gaat Rusland ineens shoppen in Noord-Korea en Iran? Trouwens vooral Iran , want in Noord Korea verwacht ik dat die kernwapens ook maar papier mach modellen zijn om mensen vooral angst aan te jagen.
NMMquote:Tijdens de Koude Oorlog beschikten de Nederlandse landstrijdkrachten over een tweetal systemen waarmee projectielen met een nucleaire lading konden worden verschoten. Een daarvan was het ‘Lance’ raketsysteem, het andere de gemechaniseerde 8 inch (203 mm) houwitser M110A2. De nucleaire projectielen ervan kwamen uit de Verenigde Staten en stonden onder Amerikaans commando, de wapens onder Nederlands bevel. Beide waren gestationeerd in ’t Harde.
quote:US concerned about Russian intelligence network in Mexico
Russian Foreign Minister Sergey Lavrov and Mexican Foreign Minister Marcelo Ebrard. 2020. Photo: mexico.mid.ru
Russian intelligence services are building up their presence in Mexico for spy operations targeting the United States.
NBC News sources shared that Russia has added dozens of personnel to its Embassy staff in Mexico City in the past few years.
At the same time, Moscow has only limited trade ties with the country.
U.S. officials say the trend is concerning and believe the extensive buildup is aimed at bolstering the Kremlin’s intelligence operations targeting the U.S.
It is also seen as an attempt to spread propaganda aimed at undermining relations between Washington and Ukraine.
Ik heb geen idee. Zal eens kijken of daar meer info over te vinden is.quote:Op zondag 22 september 2024 16:43 schreef skysherrif het volgende:
[..]
vraag me overigens hoeveel launch sites ze voor dit wapen hebben in rusland, kunnen ze elk ICBM platform gebruiken hiervoor, of met de vernietiging bij deze mislukte test gelijk heel veel belangrijke infrastructuur verloren ervoor?
quote:Umerov: Ukraine received verbal agreement to finance missile program from partners
Palianytsia long-range missile-drone. Photo credits: United24
Ukraine has received a verbal agreement from its Western partners to fund the missile program developed by the Ministry of Defense.
Rustem Umierov, Minister of Defense of Ukraine, announced this in an interview with the Rada TV channel.
According to him, Western partners have already verbally agreed to fund it, as this issue is one of the highest priorities.
Currently, the Ministry of Defense has assumed full responsibility for the development of products under this program to provide the Armed Forces of Ukraine with long-range weapons.
quote:Op zondag 22 september 2024 18:42 schreef Delenlill het volgende:
https://mil.in.ua/en/news(...)e-network-in-mexico/
[..]De vermeende Zimmermann telegram was voor de VS reden om in de Eerste Wereldoorlog te stappen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Wives of mobilised Russian soldiers protesting outside Defence Ministry told to ‘stay home and pray’
Photo: Telegram
The relatives of mobilised soldiers gathered outside the Russian Defence Ministry in Moscow on Saturday to demand that mobilised reservists serving in Ukraine be allowed to return home, according to Mobilisation News, a Telegram channel associated with the demobilisation movement, on Saturday.
About 20 mobilised soldiers’ wives and relatives demanded to meet with Russian Defence Minister Andrey Belousov on the second anniversary of Vladimir Putin’s announcement of “partial mobilisation” in September 2022. However, no Defence Ministry officials came out to speak with the protesters.
Instead, the protest was interrupted by “provocateurs”, according to Mobilisation News, who “insulted the wives and mothers” and accused them of being “foreign agents”.
Dat is een aanname en dus gevaarlijk.quote:Op zondag 22 september 2024 13:09 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, rusland kan geen kernwapens afvuren zonder zelf last te krijgen van de Fallout, geo politiek, en interne instabiliteit (ze durven niet eens een 2e mobilisatie te houden).
Nooit geweten. Ik heb het Wikipedia artikel even gelezen en de bedoeling was dat Amerika neutraal zou blijven, maar in het geval dat dit niet zo zou zijn Mexico, en via Mexico ook Japan zich aan de kant van Duitsland moeten scharen en dus een oorlog met Amerika zouden moeten starten, en dat een deel van Amerika de beloning zou zijn. Californi voor Japan, en het zuiden voor Mexico.quote:Op zondag 22 september 2024 18:54 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De vermeende Zimmermann telegram was voor de VS reden om in de Eerste Wereldoorlog te stappen.
quote:Zelenskyy says Ukraine is using domestically produced weapons to strike military depots in Russia
Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy has stressed that Ukraine had deployed domestically produced – rather than Western-supplied – weapons to strike military depots in Russia.
Source: President Zelenskyy’s video address on 21 September
Quote from Zelenskyy: "Another arms depot has been hit in Russia, it was an important depot for the occupation army [...] The Security Service of Ukraine has also done a good job striking another arms depot of the Russian forces, the facility where Russian tactical missiles and glide bombs – everything that Russia uses to terrorise our cities and our positions – were stored.
And I want to stress: we are able to do this thanks to our own capabilities and our weapons, without the weapons that our partners can give us and that can bring the end of the war significantly closer by [helping Ukraine] destroy Russia’s offensive capabilities.
If we were able to use all of our capabilities to defend our country, if we had enough missiles and permissions that our partners can grant us, the situation would have been much better for our security, the security of Ukraine and everyone the world over who does not want to exist amid the aggression like this Russian aggression."
Massaal tegelijk en de Emp doet de rest.quote:Op zondag 22 september 2024 16:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik kan de financile claim niet checken, ik weet niet hoeveel de VS en Rusland uittrekken voor het onderhoud van hun nucleaire arsenaal. Maar wat Extec zegt is niet gek, we hebben al meermaals gezien dat Rusland zwaar tegenvalt in de (militaire) praktijk.
Kijk, niemand wil een nucleaire aanval op zijn dak, maar als Rusland de nucleaire oorlog wil winnen, moet het geheel Europa en de VS wegblazen. En eigenlijk weten we ook wel dat dat niet realistisch is. Een nucleaire bom gooien is niet moeilijk, maar het wordt wel moeilijk om honderden bommen tegelijk op strategische plekken te gooien. Bovendien moet dat dan snel, voordat de Amerikaanse luchtmacht wakker is geworden.
Oekraine is nagenoeg omsingeld al, crimineel als het 72e niet wordt teruggetrokken.quote:Op zondag 22 september 2024 18:28 schreef oheng het volgende:
[..]
We zullen zeer binnenkort zien hoelang de aanvoerlijnen zijn.
Rusland geeft ongeveer 10 miljard uit aan het onderhoud van nucleaire wapens, een factor 6 verschil lijkt me vrij redelijk gezien de respectievelijke kosten van arbeid in beide landen.quote:Op zondag 22 september 2024 16:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
De VS ong 50 miljard USD per jaar.
Rus defensie budget, in 2019, ongeveer 60 miljard USD.
Dus niet meer, dat zal lange tijd wel het geval zijn geweest, maar bij lange na niet genoeg om de boel netjes te kunnen onderhouden.
quote:Russian Strikes on Power Grid Push Ukraine’s Businesses to Breaking Point
Economists are slashing growth forecasts for Ukraine as companies struggle to survive
Ukraine’s Planeta Kino movie-theater chain routinely relies on backup generators because of unreliable electricity supply.
Production costs for Ukrainian industrial giant Interpipe have more than doubled. An artisanal cheesemaker had to throw out more than 200 pounds of product spoiled by power cuts. The country’s second-largest move-theater chain was forced to refund more than 80,000 tickets during the first half of the year.
Renewed Russian attacks on Ukrainian power plants have squeezed the lifeblood of its economy, pushing some businesses to the breaking point.
“We’re not talking about profit,” said Nataliya Baydan, chief executive of the cinema chain, Planeta Kino. “We’re talking about survival.”
With winter looming, Ukraine is racing to restore power supply that has been crippled by Russian missile and drone bombardments. Unless it succeeds, cities could become unlivable during the colder months, driving an exodus from the country. That would further weaken the economy, undermining Ukraine’s ability to sustain the war effort against a much larger enemy.
quote:Three more Ai-Petri EW systems were delivered to the military
Ai-Petri EW systems. September 2024, Ukraine. Photo credits: Petro Poroshenko
Petro Poroshenko has transferred three more Ai-Petri systems to the Ukrainian Defense Forces.
The systems were delivered to the Main Center for Countering Technical Intelligence of the Ukrainian General Staff.
“The unit is so secret that if I tell you more, two men in black will appear and erase your memory,” Poroshenko said.
The technical intelligence countermeasures were delivered with off-road vehicles and a six-dome electronic warfare system.
“The Ai-Petri protects our units from Russian abominations – Orlans, Superkams, Lancets, Mavics, and even FPV drones – for tens of kilometers of the contact line,” the MP reported.
quote:Russia’s Foreign Ministry rules out Moscow’s attendance of next Ukraine Peace Summit
Russia will not take part in a second Ukraine Peace Summit that Ukrainian President Volodymyyr Zelensky is planning for November, Russian Foreign Ministry spokesperson Maria Zakharova said on Saturday.
Noting that the proposed peace summit had nothing to do with conflict resolution, Zakharova said that “Russia has not and will not participate” in such events. “This is yet another manifestation of the fraud of the Anglo-Saxons and their Ukrainian puppets. The so-called second summit has one goal: to push through the absolutely unviable ‘Zelensky formula’ as the only basis for resolving the conflict,” she said, adding that the formula’s objective was to “present Russia with an ultimatum on capitulation”.
Zakharova stressed that Moscow was “not giving up on a political and diplomatic settlement of the crisis” and was “ready to discuss serious proposals taking into account the situation on the ground”, the “emerging geopolitical realities” and the series of Russian preconditions for peace talks with Ukraine issued by Vladimir Putin in June.
While neither Russia nor China attended the first Ukraine Peace Summit convened by Zelensky in June, representatives from over 90 countries gathered in Switzerland to approve his 10-point peace plan, according to which Russia is required to withdraw from all occupied Ukrainian territory, to release all prisoners of war and to pay reparations to Kyiv.
Ukraine had been hoping that Russia would attend a second peace summit planned to take place ahead of the US presidential election in November, Bloomberg reported in July. However, Russian officials indicated at the time that Moscow would not participate in the summit, saying the country would not accept what it called the “ultimatums” set out in Zelensky’s peace plan.
Putin’s “preconditions” for peace talks with Ukraine, which include Ukrainian troops withdrawing from the entirety of Ukraine’s Donetsk, Luhansk, Zaporizhzhia, and Kherson regions, despite the fact that Russian forces are not fully in control of any of them at present, were dismissed by senior Zelensky adviser Mykhailo Podolyak as “offensive to common sense”.
In return for ending the war, Putin has also demanded a written guarantee that the West would lift its sanctions on Russia as well as a Ukrainian commitment to be neutral, non-aligned, non-nuclear, demilitarised and “denazified”.
quote:Finland can draft 280 thousand people in the event of war with Russia
Finnish conscripts. February 2024. Finland. Photo: Ministry of Defense of Finland
Finland can deploy an army of more than 280,000 people to defend the country in the event of a war with Russia.
President Alexander Stubb stated this in an interview with the German TV channel Welt.
“If war breaks out, we can immediately call up 280,000 people for service,” Stubb said.
The President also argued that the Finnish Air Force, Navy, and Army are among the strongest in NATO.
Stubb added that since the Middle Ages, the Finnish people had fought about 30 smaller or larger wars with Russia.
quote:“Gnom” ground drone with RPGs assembled for the Armed Forces of Ukraine
Ukrainian Gnom ground platform. September 2024. Ukraine. Frame from the TEMERLAND video
Ukraine has tested the Gnom ground platform, which is armed with anti-tank grenade launchers and a machine gun.
The TEMERLAND company said that the ground drone is intended to provide fire support to soldiers.
The drone is also equipped with a mine-dropping system. It is capable of installing anti-tank mines.
“It is not only a fire support platform but also a platform for dropping mines, transporting the wounded, and clearing anti-personnel mines,” the company shared.
The tests were conducted before the drone was sent to the front, where the military would evaluate it.
quote:Op zondag 22 september 2024 19:27 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Russische vlag links zijn de laatst gespotte russische troepenbewegingen vast, er is amper nog ruimte voor oekraine om zcih terug te trekken.
quote:Russians Install Towers for Pantsir SAMs Near Kerch Bridge
A tower with an air defense system installed on the southern side of Tuzla Island in the Kerch Strait. 09/21/2024. Photo: social media
The Russians are constructing special towers to install air defense systems on Tuzla Island in Crimea, according to a report by the Center for Investigative Journalism (CIJ).
CIJ investigators discovered two towers equipped with Pantsir-S1M anti-aircraft missiles and gun systems.
They also examined the areas where these and other structures are being stored.
Publicly available photos and videos show that, over the course of a week, Russian forces erected two metal towers on either side of the bridge on Tuzla Island. These towers appear to stand approximately 30-35 meters above sea level.
Het is ook slechts 5km naar Bohoiavlenka. Dit verzwakt ook de positie van Kurakhove, het voorname doel in deze regio.quote:
en Velyka Novosilkaquote:Op zondag 22 september 2024 20:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is ook slechts 5km naar Bohoiavlenka. Dit verzwakt ook de positie van Kurakhove, het voorname doel in deze regio.
quote:Op zaterdag 21 september 2024 16:29 schreef Delenlill het volgende:
[ x ]
[ x ]
Er zitten een paar filmpjes tussen die volgens mij nog niet langs zijn gekomen.
Dit is het industrieterrein wat geraakt is. Daarbij is er wat electrische infrastructuur geraakt: op video's is de stroomuitval te zien.quote:Op zondag 22 september 2024 23:23 schreef skysherrif het volgende:
De nazis hebben zojuist voor het eerst KABs op Zaporizha stad gegooid. Nog een stad die helemaal kapot moet voor de tsaar.
en nuquote:Op zondag 22 september 2024 23:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is het industrieterrein wat geraakt is. Daarbij is er wat electrische infrastructuur geraakt: op video's is de stroomuitval te zien.
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Tijd voor boots on the ground dan maar.quote:Op zondag 22 september 2024 16:14 schreef skysherrif het volgende:
Voor het eerst denk ik dat je met recht kan zeggen dat over ongeveer de hele frontlinie, het oekraiense front redelijk in elkaar stort.
graagquote:Op zondag 22 september 2024 23:35 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Tijd voor boots on the ground dan maar.
De VS kan natuurlijk ook alle limiteringen opheffen.quote:
Over welke plaats hebben we het hier?quote:Op zondag 22 september 2024 19:27 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Russische vlag links zijn de laatst gespotte russische troepenbewegingen vast, er is amper nog ruimte voor oekraine om zcih terug te trekken.
Ik denk dat Voehledar voorlopig nog niet wordt aangevallen.quote:
De Russische kernkoppen zijn van Papier-mach.quote:Op maandag 23 september 2024 10:26 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Vier keer getest en drie keer mislukt. Gaat lekker.
Het hilarische is dat de russen miljarden uitgeven aan dit soort onzin, en bijvoorbeeld een vliegdekschip. Als ze bijvoorbeeld een klein aantal van bijv 200 stuks onderhielden, hadden ze hetzelfde effect gehad. Alleen veel goedkoper.quote:Op maandag 23 september 2024 10:26 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Vier keer getest en drie keer mislukt. Gaat lekker.
Maar dat straalt veel minder Super Power uit naar de rest van de wereldquote:Op maandag 23 september 2024 10:53 schreef oheng het volgende:
[..]
Het hilarische is dat de russen miljarden uitgeven aan dit soort onzin, en bijvoorbeeld een vliegdekschip. Als ze bijvoorbeeld een klein aantal van bijv 200 stuks onderhielden, hadden ze hetzelfde effect gehad. Alleen veel goedkoper.
Gelul over rode lijnen wordt wel moeilijk vol te houden.quote:Op maandag 23 september 2024 10:47 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
De Russische kernkoppen zijn van Papier-mach.
Die rode lijnen zijn ook van Papier-machquote:Op maandag 23 september 2024 11:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gelul over rode lijnen wordt wel moeilijk vol te houden.
Trumptower Moskou verliest zijn waarde.quote:Op maandag 23 september 2024 13:00 schreef ExTec het volgende:
Mss tijd om te investeren in onroerend goed in moskou.
[ afbeelding ]
Denk dat het meeste zich al teruggetrokken heeft. Zat er aan te komen dat die stad valt.quote:Op maandag 23 september 2024 13:28 schreef skysherrif het volgende:
https://x.com/creamy_caprice/status/1838165624889004216/video/2
Russen kunnen momenteel blijkbaar gewoon kilometers rijden bij Pokrovsk zonder onder vuur te komen.
Als je video's kijkt van *een* frontlinie, dan zie je dat die extreem sporadisch bemant wordt, vanwege het gevaar van zware verliezen.quote:Op maandag 23 september 2024 13:28 schreef skysherrif het volgende:
Russen kunnen momenteel blijkbaar gewoon kilometers rijden bij Pokrovsk zonder onder vuur te komen.
Mwuah bepaalde kanten van het front worden gewoon in de steek gelaten door ingevlogen TDFs, terwijl eenheden als karad-dag de russen al weken ophouden zonder 1 meter verlies bij Selydove.quote:Op maandag 23 september 2024 13:38 schreef oheng het volgende:
[..]
Als je video's kijkt van *een* frontlinie, dan zie je dat die extreem sporadisch bemant wordt, vanwege het gevaar van zware verliezen.
Je ziet nergens meer video's van tientallen soldaten in 1 loopgraaf. Aanvallen idem ditto: dat gaat met groepjes van bijv. 5
Tsukuryne ligt wel ver van Pokrovsk vandaan. Ik denk dat alles ten zuiden van Selydove niet meer met de verdediging van Pokrovsk te maken heeft, maar meer op de verdediging richting het stuwmeer boven Kurakhove.quote:Op maandag 23 september 2024 13:28 schreef skysherrif het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |