SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Ik wist het wel. Die hele Russische nucleaire afschrikkingsmacht is gevaarlijker voor Rusland dan wat anders.quote:Op zondag 22 september 2024 01:13 schreef MaxMark het volgende:
Goed nieuws, Russen lijken inderdaad de lanceerinstallaties slecht te hebben onderhouden:
[ x ]
Interview met Anne Applebaum. Een wat bredere analyse van Autocratiën Vs Het Westen in context met de oorlog in Ukraine.quote:
Nou is de SARMAT natuurlijk knap nieuw. Dat ding is pas sinds vorig jaar operationeel dus slecht onderhoud lijkt me het niet te zijn. Het is wel een vloeibare brandstof raket en dat gaat wel vaker mis. Het ongeluk met de Titan II (Damascus) is wel een van de bekendsten (nooit gereedschap uit je klauwen laten donderen):quote:Op zondag 22 september 2024 01:13 schreef MaxMark het volgende:
Goed nieuws, Russen lijken inderdaad de lanceerinstallaties slecht te hebben onderhouden:
[ x ]
Idd, een lezenswaardig stuk.quote:Op zondag 22 september 2024 11:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Interview met Anne Applebaum. Een wat bredere analyse van Autocratiën Vs Het Westen in context met de oorlog in Ukraine.
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Ik denk dat we het gerust als een tekortkoming mogen zien van westerse intelligentsia dat ze zo lang bleven geloven dat het niet zo'n vaart zou lopen met de opportunistische as van het kwaad.quote:Op zondag 22 september 2024 11:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Interview met Anne Applebaum. Een wat bredere analyse van Autocratiën Vs Het Westen in context met de oorlog in Ukraine.
Zelfs als het slecht af loopt is het nog steeds grappigquote:Op zondag 22 september 2024 11:11 schreef halfway het volgende:
Zo grappig is de hele situatie anders niet, dit kan alleen maar slecht aflopen.
Je zou maar online geroast worden door John Green. Een hele brave youtuber en schrijver van tienerboeken.quote:
Mwah,quote:Op zondag 22 september 2024 11:11 schreef halfway het volgende:
Nee, rusland kan geen kernwapens afvuren zonder zelf last te krijgen van de Fallout, geo politiek, en interne instabiliteit (ze durven niet eens een 2e mobilisatie te houden).quote:Op zondag 22 september 2024 11:11 schreef halfway het volgende:
Verplicht leesvoer idd.quote:Op zondag 22 september 2024 11:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk overigens dat het nooit operationeel geweest is.quote:Op zondag 22 september 2024 11:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou is de SARMAT natuurlijk knap nieuw. Dat ding is pas sinds vorig jaar operationeel dus slecht onderhoud lijkt me het niet te zijn. Het is wel een vloeibare brandstof raket en dat gaat wel vaker mis. Het ongeluk met de Titan II (Damascus) is wel een van de bekendsten (nooit gereedschap uit je klauwen laten donderen):
https://missilethreat.csis.org/missile/titan-ii/
Daarbij gaat het om een ICBM, ze hebben nog een heel scala aan lichtere (vooral tactische) varianten binnen de bewapening.
Het strategische kernwapenarsenaal is gewoon operationeel hoor, dat is al tijden bekend, dat weten wij en dat weet de VS ook. De staat van het tactische nucleaire arsenaal van Rusland weten we echter niet.quote:Op zondag 22 september 2024 14:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik denk overigens dat het nooit operationeel geweest is.
Gewoon operationeel? Dat weten we dus helemaal niet.quote:Op zondag 22 september 2024 14:29 schreef Discombobulate het volgende:
Het strategische kernwapenarsenaal is gewoon operationeel hoor, dat is al tijden bekend,
Ik heb het over het sarmat wapen?quote:Op zondag 22 september 2024 14:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het strategische kernwapenarsenaal is gewoon operationeel hoor, dat is al tijden bekend, dat weten wij en dat weet de VS ook. De staat van het tactische nucleaire arsenaal van Rusland weten we echter niet.
Hopelijk is de kwaliteit dermate bagger dat het daar ter plekke ontploft.quote:Op zondag 22 september 2024 14:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het strategische kernwapenarsenaal is gewoon operationeel hoor, dat is al tijden bekend, dat weten wij en dat weet de VS ook. De staat van het tactische nucleaire arsenaal van Rusland weten we echter niet.
Jawel, van het tactische arsenaal weten we het niet.quote:Op zondag 22 september 2024 14:32 schreef luxerobots het volgende:
Gewoon operationeel? Dat weten we dus helemaal niet.
We weten het van niets.quote:Op zondag 22 september 2024 15:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jawel, van het tactische arsenaal weten we het niet.
Ik vermoed dat het al jaaaaaaaaaaren een roestig zooitje is. Waarom gaat Rusland ineens shoppen in Noord-Korea en Iran? Trouwens vooral Iran , want in Noord Korea verwacht ik dat die kernwapens ook maar papier maché modellen zijn om mensen vooral angst aan te jagen.quote:Op zondag 22 september 2024 15:45 schreef Discombobulate het volgende:
New START is in 2022 opgezegd, ik verwacht niet dat het Russische strategisch nucleaire arsenaal binnen twee jaar ineens een zooitje is.
Ik kan de financiële claim niet checken, ik weet niet hoeveel de VS en Rusland uittrekken voor het onderhoud van hun nucleaire arsenaal. Maar wat Extec zegt is niet gek, we hebben al meermaals gezien dat Rusland zwaar tegenvalt in de (militaire) praktijk.quote:
De VS ong 50 miljard USD per jaar.quote:Op zondag 22 september 2024 16:01 schreef luxerobots het volgende:
Ik kan de financiële claim niet checken, ik weet niet hoeveel de VS en Rusland uittrekken voor het onderhoud van hun nucleaire arsenaal.
Dan hebben ze heel goed hun best gedaan om de schijn te wekken voor de VS dat het in orde was. Nogmaals, lees eens de inhoud van de New START. Tactische kernwapens zijn een heel ander verhaal, daarvan weten we niet of het een zooitje is.quote:Op zondag 22 september 2024 15:53 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het al jaaaaaaaaaaren een roestig zooitje is. Waarom gaat Rusland ineens shoppen in Noord-Korea en Iran? Trouwens vooral Iran , want in Noord Korea verwacht ik dat die kernwapens ook maar papier maché modellen zijn om mensen vooral angst aan te jagen.
Denk ik ook niet. Dit was volgens mij nog maar de 4e test launch... Dat lijkt mij ook een beetje aan de lage kant om iets operationeel te verklaren.quote:Op zondag 22 september 2024 14:12 schreef skysherrif het volgende:
Ik denk overigens dat het nooit operationeel geweest is.
vraag me overigens hoeveel launch sites ze voor dit wapen hebben in rusland, kunnen ze elk ICBM platform gebruiken hiervoor, of met de vernietiging bij deze mislukte test gelijk heel veel belangrijke infrastructuur verloren ervoor?quote:Op zondag 22 september 2024 16:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Denk ik ook niet. Dit was volgens mij nog maar de 4e test launch... Dat lijkt mij ook een beetje aan de lage kant om iets operationeel te verklaren.
Ja, want dat doen ze anders nooit he?quote:Op zondag 22 september 2024 16:28 schreef Discombobulate het volgende:
Dan hebben ze heel goed hun best gedaan om de schijn te wekken
Lees nou maar gewoon even eens wat New START zoal behelsde ipv weer te schreeuwen.quote:Op zondag 22 september 2024 17:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, want dat doen ze anders nooit he?
Sowieso een onzin punt. Tenzij er met absolute zekerheid gezegd kan worden dat er werkelijk geen een werkt, en die zekerheid is er gewoon niet, kun je er vanuit gaan dat de andere kant tegenmaatregelen neemt.
Dat verdrag zelf zegt 0,0 over de staat van hun arsenaal. Je kan aan de buitenkant van een raket immers niet afzien of die echt werkt, he.quote:Op zondag 22 september 2024 17:24 schreef Discombobulate het volgende:
Lees nou maar gewoon even eens wat New START zoal behelsde ipv weer te schreeuwen.
quote:Exclusive: Iran gave Russia missiles but no launchers, sources say
Iran did not include mobile launchers with the close-range ballistic missiles that Washington last week accused Tehran of delivering to Russia for use against Ukraine, according to three sources with knowledge of the matter.
The sources - a European diplomat, a European intelligence official and a U.S. official - said it was not clear why Iran did not supply launchers with the Fath-360 missiles, raising questions about when and if the weapons will be operational.
The U.S. official, who like the other sources spoke on condition of anonymity, said Iran had not delivered the launchers at the time of the U.S. announcement about Iran's delivery of the weapons. The European intelligence official said without elaborating that they did not expect Iran to provide launchers.
Reuters first reported Iran's plan to send the missiles to Russia.
Two experts told Reuters there could be several reasons why the launchers were not sent. One is that Russia may plan to modify trucks to carry the missiles, as Iran has done. Another is that by withholding the launchers, Iran is allowing space for new talks with Western powers on easing tensions.
The Russian defense ministry declined to comment.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Germany donates 14 pickup trucks to the National Guard of Ukraine
Pickup trucks by the German Embassy to the National Guard. Photo credits: German Embassy in Ukraine
Germany donated 14 pickup trucks to the National Guard of Ukraine to strengthen the protection of critical infrastructure.
The National Guard of Ukraine reported on this on Telegram.
“The National Guard of Ukraine has received 14 Volkswagen Amarok vehicles from the Stabilization Platform with funding from the German Foreign Ministry. The vehicles were transferred with the participation of Tim Prange, Deputy Ambassador of Germany to Ukraine,” the statement reads.
According to Lieutenant General Volodymyr Hordiychuk, Deputy Commander of the National Guard, more than 500 mobile and stationary groups of the National Guard reinforce the state’s air defense system every day, destroying enemy attack drones and missiles. At the beginning of the year, they shot down more than 100 Shahed drones.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Ukrainian forces shoot down 71 out of 80 strike drones overnight
Ukrainian forces shot down 71 attack drones out of the 80 launched by the Russians overnight to attack Ukraine.
The Ukrainian Air Force Command announced this on Facebook, Ukrinform reports.
"Overnight into September 22, 2024, the enemy attacked [Ukraine] with two Kh-59/69 guided aerial missiles from the airspace of the temporarily occupied territory of the Luhansk region and launched 80 Shahed strikes UAVs over Ukraine from Russia's Yeisk and Kursk," the post reads.
The aircraft, anti-aircraft missile forces, mobile fire groups and units of the Ukrainian Defense Forces were involved in repelling the aerial attack.
"As a result of anti-aircraft combat, 71 attack UAVs were shot down, and six more drones disappeared from radar due to the work of electronic warfare," the Air Force said.
Ukraine's air defense units worked in the Khmelnytskyi, Vinnytsia, Cherkasy, Kirovohrad, Zhytomyr, Kyiv, Sumy, Poltava, Kherson and Mykolaiv regions.
We zullen zeer binnenkort zien hoelang de aanvoerlijnen zijn.quote:
quote:79th Brigade defeats Russian assault units in the Kurakhove sector
Russian BMP-2 destroyed by Ukrainian paratroopers. Photo credits: 79th Brigade
Donetsk region Europe Occupants elimination Ukraine War with Russia World
Paratroopers from the 79th Separate Tavrian Air Assault Brigade defeated Russian assault units in the Donetsk region.
A video capturing the destruction of Russian assault units was posted on the official Telegram page of the 79th Separate Tavrian Air Assault Brigade.
This time, the Russians attempted to conduct a massive assault on the paratroopers’ positions, using 44 units of military equipment.
While approaching the paratroopers’ positions, the enemy was detected by the unit’s aerial reconnaissance, and the brigade’s artillery started to fire on it.
Kernwapens zijn niet alleen ICBM's, dat vergeten een hoop mensen nogal eens. Je hebt zelfs nucleaire artillerie granaten, die hebben wij vroeger ook in de bewapening gehad bij de M110's (8 inch granaten met een max van 10kt) van de 19 Afdva later 19 BSO.quote:Op zondag 22 september 2024 15:53 schreef quirina het volgende:
Ik vermoed dat het al jaaaaaaaaaaren een roestig zooitje is. Waarom gaat Rusland ineens shoppen in Noord-Korea en Iran? Trouwens vooral Iran , want in Noord Korea verwacht ik dat die kernwapens ook maar papier maché modellen zijn om mensen vooral angst aan te jagen.
NMMquote:Tijdens de Koude Oorlog beschikten de Nederlandse landstrijdkrachten over een tweetal systemen waarmee projectielen met een nucleaire lading konden worden verschoten. Een daarvan was het ‘Lance’ raketsysteem, het andere de gemechaniseerde 8 inch (203 mm) houwitser M110A2. De nucleaire projectielen ervan kwamen uit de Verenigde Staten en stonden onder Amerikaans commando, de wapens onder Nederlands bevel. Beide waren gestationeerd in ’t Harde.
quote:US concerned about Russian intelligence network in Mexico
Russian Foreign Minister Sergey Lavrov and Mexican Foreign Minister Marcelo Ebrard. 2020. Photo: mexico.mid.ru
Russian intelligence services are building up their presence in Mexico for spy operations targeting the United States.
NBC News sources shared that Russia has added dozens of personnel to its Embassy staff in Mexico City in the past few years.
At the same time, Moscow has only limited trade ties with the country.
U.S. officials say the trend is concerning and believe the extensive buildup is aimed at bolstering the Kremlin’s intelligence operations targeting the U.S.
It is also seen as an attempt to spread propaganda aimed at undermining relations between Washington and Ukraine.
Ik heb geen idee. Zal eens kijken of daar meer info over te vinden is.quote:Op zondag 22 september 2024 16:43 schreef skysherrif het volgende:
[..]
vraag me overigens hoeveel launch sites ze voor dit wapen hebben in rusland, kunnen ze elk ICBM platform gebruiken hiervoor, of met de vernietiging bij deze mislukte test gelijk heel veel belangrijke infrastructuur verloren ervoor?
quote:Umerov: Ukraine received verbal agreement to finance missile program from partners
Palianytsia long-range missile-drone. Photo credits: United24
Ukraine has received a verbal agreement from its Western partners to fund the missile program developed by the Ministry of Defense.
Rustem Umierov, Minister of Defense of Ukraine, announced this in an interview with the Rada TV channel.
According to him, Western partners have already verbally agreed to fund it, as this issue is one of the highest priorities.
Currently, the Ministry of Defense has assumed full responsibility for the development of products under this program to provide the Armed Forces of Ukraine with long-range weapons.
quote:Op zondag 22 september 2024 18:42 schreef Delenlill het volgende:
https://mil.in.ua/en/news(...)e-network-in-mexico/
[..]De vermeende Zimmermann telegram was voor de VS reden om in de Eerste Wereldoorlog te stappen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Wives of mobilised Russian soldiers protesting outside Defence Ministry told to ‘stay home and pray’
Photo: Telegram
The relatives of mobilised soldiers gathered outside the Russian Defence Ministry in Moscow on Saturday to demand that mobilised reservists serving in Ukraine be allowed to return home, according to Mobilisation News, a Telegram channel associated with the demobilisation movement, on Saturday.
About 20 mobilised soldiers’ wives and relatives demanded to meet with Russian Defence Minister Andrey Belousov on the second anniversary of Vladimir Putin’s announcement of “partial mobilisation” in September 2022. However, no Defence Ministry officials came out to speak with the protesters.
Instead, the protest was interrupted by “provocateurs”, according to Mobilisation News, who “insulted the wives and mothers” and accused them of being “foreign agents”.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |