abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215076582

(gifts = russen)
pi_215076635
Zapo stad wordt voor de zoveelste keer sinds gsiteravond met kabs beschoten.

Weer een enorme stad die de russen totaal naar de verwoesting gaan helpen.
pi_215076794
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2024 21:46 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Crimineel
De 72-ste Oekraense Brigade die Voehledar jarenlang heeft verdedigd, is volgens Military Summary vijf dagen geleden vervangen door andere verdedigingstroepen. Omdat de troepen van die 72-ste Brigade zo goed getraind zijn en zo kostbaar zijn voor de toekomst, zijn ze daar vervangen.

Maar ik denk niet dat dit motiverend werkt voor de troepen die nu Voehledar moeten gaan verdedigen. "Ja, mijn reet", zou ik denken als ik daar nu naar toe gestuurd zou worden.
  maandag 23 september 2024 @ 22:23:38 #154
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_215076852
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2024 21:59 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Maakt niet zo uit, de russen zien dat wel of ze het wel of niet zeggen, maar goed punt. Lijkt me iig crimineel als het de echte orders zijn.
De Russen beweren dat het grootste gedeelte van de Oekranse troepen vanacht al is vertrokken uit Vuhledar. Dat lijkt me ook logisch.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_215076854
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 22:18 schreef Idisrom het volgende:

[..]
De 72-ste Oekraense Brigade die Voehledar jarenlang heeft verdedigd, is volgens Military Summary vijf dagen geleden vervangen door andere verdedigingstroepen. Omdat de troepen van die 72-ste Brigade zo goed getraind zijn en zo kostbaar zijn voor de toekomst, zijn ze daar vervangen.

Maar ik denk niet dat dit motiverend werkt voor de troepen die nu Voehledar moeten gaan verdedigen. "Ja, mijn reet", zou ik denken als ik daar nu naar toe gestuurd zou worden.
Ja dat heeft military summary dan fout. 72e liet immers vandaag nog zeer recente beelden zien.
https://t.me/ombr72/10292
  maandag 23 september 2024 @ 22:25:07 #156
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_215076860
quote:

[..]

Die afwisseling was toch weken terug al? Net voordat de Russen oprukten richting Vesele meen ik.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_215076861
quote:

[..]

Je hebt niet echt een keuze natuurlijk. Ja, krijgsgevangen proberen te worden. Dat is misschien nog de beste uitkomst.
pi_215076864
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 22:25 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Die afwisseling was toch weken terug al? Net voordat de Russen oprukten richting Vesele meen ik.
Dat was een gerucht
pi_215076888

UIt een artikel van 11 uur geleden van de zeer goed ingevoerde christopher miller van FT : https://archive.is/2024.0(...)6e-8e51-7ed1b8b0e6ca

(Millitary summary is niet de beste bron)
pi_215076911
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 16:14 schreef skysherrif het volgende:
Voor het eerst denk ik dat je met recht kan zeggen dat over ongeveer de hele frontlinie, het oekraiense front redelijk in elkaar stort.
Over de hele frontlinie? Dat lijkt me wat overdreven.
pi_215076943
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 22:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Over de hele frontlinie? Dat lijkt me wat overdreven.
Russen hebben flink terrein teruggewonnen in kursk (en heel klein beetje verloren nabij veseloe)
Russen hebben heel klein beetje verloren in vovchansk bij Kharkiv, maar tegelijkertijd gewonnen bij liptsi

Russen breken tegelijkertijd hard door in het kharkiv/luhansk grensgebied bij de oskil en zherebets rivieren en winnen daar rap terrein.
Dit bedreigt als dat zo doorgaat uiteraard ook Lyman weer en daarmee ook Sloviansk Kramatorsk, samen met het offensief bij Chasiv yar.

Zijn bezig chasiv yar te omsingelen, zijn ten zuiden van het dorpje uit de richting van klischivka het kanaal weten over te steken.

Half toretsk is grijsgebied/russich.

Rukken verder op naar pokrovsk.

Kurakhove is bijna aan de beurt
Vuhledar praten we nu over.

Vanuit staroimaorske (1vd dorpen bevrijd tijdens het tegenoffensief vorig jaar) dat nu weer door russen is ingenomen zijn ze ook weer verder aan het gaan.

Zelfs bij kherson nemen ze langzaam aan alle eilandjes weer in.
pi_215076957
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2024 22:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Russen hebben flink terrein teruggewonnen in kursk (en heel klein beetje verloren nabij veseloe)
Russen hebben heel klein beetje verloren in vovchansk bij Kharkiv, maar tegelijkertijd gewonnen bij liptsi

Russen breken tegelijkertijd hard door in het kharkiv/luhansk grensgebied bij de oskil en zherebets rivieren en winnen daar rap terrein.
Dit bedreigt als dat zo doorgaat uiteraard ook Lyman weer en daarmee ook Sloviansk Kramatorsk, samen met het offensief bij Chasiv yar.

Zijn bezig chasiv yar te omsingelen, zijn ten zuiden van het dorpje uit de richting van klischivka het kanaal weten over te steken.

Vanuit staroimaorske (1vd dorpen bevrijd tijdens het tegenoffensief vorig jaar) dat nu weer door russen is ingenomen zijn ze ook weer verder aan het gaan.

Interessant. En vreemd dat dit in de media zo moeizaam wordt gedeeld. Het complete beeld (zoals jij dit nu schetst) is bijna nergens te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2024 22:42:48 ]
pi_215076984
Het gaat een Koreaanse verhaal worden en dit keer een splitsing in Oost- en West-Oekraine. Toevallig de twee landen die dat land in de jaren 50 uit elkaar hebben gereten nu ook weer hard bezig met een nieuw slachtoffer. Het uit elkaar rijten van natiestaten voor internationale machtspolitiek (balkanisering) en generatielange haat en nijd achterlaten.
  maandag 23 september 2024 @ 22:48:58 #164
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_215076996
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 22:46 schreef Peppert het volgende:
Het gaat een Koreaanse verhaal worden en dit keer een splitsing in Oost- en West-Oekraine. Toevallig de twee landen die dat land in de jaren 50 uit elkaar hebben gereten nu ook weer hard bezig met een nieuw slachtoffer. Het uit elkaar rijten van natiestaten voor internationale machtspolitiek (balkanisering) en generatielange haat en nijd achterlaten.
Nee, dit gaat het einde van de Russische Federatie betekenen. De Sovjet Unie viel over de oorlog in Afghanistan, de RF over Ukraine.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_215077001
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2024 22:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nee, dit gaat het einde van de Russische Federatie betekenen. De Sovjet Unie viel over de oorlog in Afghanistan, de RF over Ukraine.
Het gaat niemands zijn einde betekenen maar een splitsing is een grote zekerheid.
  maandag 23 september 2024 @ 22:54:50 #166
pi_215077028
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 22:50 schreef Peppert het volgende:

[..]
Het gaat niemands zijn einde betekenen maar een splitsing is een grote zekerheid.
Nee, dat is het niet.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_215077029
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2024 22:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dat riep je een jaar geleden ook al. En Oekrane had allang in de Krim gezeten rond deze tijd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 23 september 2024 @ 22:56:59 #168
pi_215077039
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 22:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat riep je een jaar geleden ook al. En Oekrane had allang in de Krim gezeten rond deze tijd.
Ik heb niets gezegd over de Krim, maar Rusland kan terugtrekken of kapot gaan. Er valt niets meer voor ze te winnen.
pi_215077052
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 22:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Interessant. En vreemd dat dit in de media zo moeizaam wordt gedeeld. Het complete beeld (zoals jij dit nu schetst) is bijna nergens te vinden.
Nouja journalisten ter plaatsen zoals het artikel ik net deelde

Doen het wel. Echt in de grote mainstream media nog niet, die volgen het wellicht niet goed genoeg?

Op telegram zijn er redelijk wat oekraienrs die uitdrukkelijk aan de noodbel trekken.

Het houdt uiteraard niet in dat de russen morgen ineens bij Kyiv staan, maar het is allemaal vrij zorgwekkend. het is de vraag hoelang de russen dit uithouden en dat hopelijk de verwoesting van die depots ze verzwakt.
pi_215077058
Enige echt goede ontwikkeling aan het front is het bizarre aantal zala, lancet, supercam, orlan drones etc die uit de lucht worden gehaald nu. Alleen al honderden afgelopen maand en elke dag zie ik er opnieuw 20 worden gedeeld.

Voor Oekraine de technologie had dat te doen waren het er misschien 4 of 5 per maand.
pi_215077061
.

[ Bericht 99% gewijzigd door skysherrif op 23-09-2024 23:01:38 ]
pi_215077443
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2024 23:01 schreef skysherrif het volgende:
Enige echt goede ontwikkeling aan het front is het bizarre aantal zala, lancet, supercam, orlan drones etc die uit de lucht worden gehaald nu. Alleen al honderden afgelopen maand en elke dag zie ik er opnieuw 20 worden gedeeld.

Voor Oekraine de technologie had dat te doen waren het er misschien 4 of 5 per maand.
Vergeet niet de echt belangrijke ontwikkelingen,zoals de extreem lage olieprijs, en dat de straf op een "gewapende opstand" nu net verhoogd is van 25 jaar naar levenslang.

Voor de rest MOET rusland *iets* bereiken, na Kursk en de strategische bombardementen. Winter is coming...
pi_215078424
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2024 22:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Aan de andere kant geldt weer.
Ik had destijds verwacht dat Siversk in de eerste week van juli 2022 zou vallen, maar dat is nooit gebeurd.
Ik denk ook dat Sloviansk en Kramatorsk niet veroverd zullen worden.
pi_215078515
twitter
pi_215078619
https://united24media.com(...)rsonal-position-2548

quote:
Scholz: Long-Range Strikes on Russia "Not in Line with My Personal Position"
pi_215080663
twitter
pi_215082136
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2024 14:03 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Wat bleek dit te zijn dan?
pi_215082148
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 17:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat bleek dit te zijn dan?
Een YAK130, waarom die in oekraiens territorium kwam geen idee
pi_215082163

Zojuist vernietigde bakkerij in Kharkiv. 1 dode 8 gewonden

Tevens een appartementencomplex vernietigd

3 doden en meer dan 15 gewonden.
  dinsdag 24 september 2024 @ 17:47:34 #181
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_215082201
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 22:46 schreef Peppert het volgende:
Wat schuift dat nou eigenlijk, Kremlintroll?
Yea, she's on crack.
pi_215082246
twitter

Nog maar 6 van deze vernietigd in de hele oorlog, leuk extraatje dus, zeker als ie niet op oekraiens grondgebied terecht komt.
pi_215082265
quote:
Wat een onderdanige zemel is het toch ook. :')
pi_215082583
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_215082593
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2024 17:53 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Nog maar 6 van deze vernietigd in de hele oorlog, leuk extraatje dus, zeker als ie niet op oekraiens grondgebied terecht komt.
Was dit die ene die niet onderschept kon worden?

Edit: Laat maar, dat was een raket genaamd Oniks. Orion lijkt er op.
pi_215082862
quote:
Russian forces storming east Ukrainian town of Vuhledar, bloggers and media say

MOSCOW, Sept 24 (Reuters) - Russian forces have begun storming the eastern Ukrainian town of Vuhledar, a stronghold that has resisted Russian attack since the beginning of the 2022 war, according to Russian war bloggers and state media.

Russian forces in eastern Ukraine advanced at their fastest rate in two years in August, according to multiple open source maps, even though a Ukrainian incursion into Russia's Kursk region sought to force Moscow to divert troops.

President Vladimir Putin has said Russia's primary tactical goal is currently to take the whole of the Donbas region in south-eastern Ukraine. Russia controls just under a fifth of Ukraine, including about 80% of the Donbas.

Russian forces have been pushing westwards at key points along some 150 km (93 miles) of the front in the Donetsk region, with the logistics hub of Pokrovsk a key target. They captured nearby Ukrainsk on Sept. 17 and were now entering the hilltop town of Vuhledar, about 80 km (50 miles) south of Pokrovsk.

"Russian units have entered Vuhledar - the storm of the town has begun," said Yuri Podolyaka, a Ukrainian-born, pro-Russian military blogger. Multiple pro-Russian war bloggers confirmed the attack.

Russia's defence ministry said its forces had defeated Ukrainian units at a series of settlements including Vuhledar, which Russians call Ugledar, and that the Eastern Grouping of Russian forces had improved their tactical positions. It gave no further details on Vuhledar.

Unverified video on Russian state media showed Vuhledar, which had a population of over 14,000 before the war, under heavy artillery and aerial bombardment.

Vuhledar's military administration did not immediately respond to a request for comment.

Andriy Kovalenko, head of the Ukrainian Security Council's Centre for Countering Disinformation, said Russia's use of guided aerial bombs had helped it to advance in the area.

"(Vuhledar) used to be easy to defend, it is on high ground. But with the active arrival of guided aerial bombs at the front, the enemy managed to destroy it and move to the flank," Kovalenko said. "Guided aerial bombs and aviation are the only things that allow the enemy infantry to move."

Separately, Ukraine's Deep State open-source intelligence analysts said on Telegram that Russian troops were trying to encircle Vuhledar and had been pummeling it with artillery and guided bombs.

WAR

The Russian advance westwards comes at a crucial turning point in the war.

Ukraine is seeking to win greater Western involvement in the war by securing permission to use U.S., British and French missiles for strikes into Russia, a step Putin has said would mean the West was fighting Russia directly.

U.S. Central Intelligence Agency Director William Burns cautioned in April that if the West failed to give more assistance to Ukraine, then its forces would suffer more defeats on the battlefield - a development he said would embolden the West's competitors around the world.

Neither side gives convincing casualty figures for their losses, though the Wall Street Journal reported this month that about one million Ukrainians and Russians had been killed or wounded in the war.

The relatively swift westward advance of Russia's forces - which have a numerical advantage over Ukraine - has involved encircling towns and forcing often exhausted Ukrainian troops to withdraw.

"I think that a gradual withdrawal from positions there is inevitable, given the developing trends," Kyiv-based military analyst Oleksandr Musienko said on Tuesday, adding that Vuhledar had fulfilled its role in defence of the eastern front.
Reuters
  dinsdag 24 september 2024 @ 19:05:31 #187
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215082881
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:02 schreef AchJa het volgende:

[..]
Reuters
Ja dat gaat niet best voor Oekraïne daar.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215083360
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:02 schreef AchJa het volgende:

[..]
Reuters
Ik zag net bij Balkan Mapper de laatste ingelaste update.
Vanuit het oosten hebben de Russen ten noordwesten van Voehledar de hoofdweg naar Bovoyavlenka al bereikt.
En in het oosten van Voehledar zelf zijn de Russen al bij de eerste gebouwen.
De enige uitweg voor de Oekraners is via landweggetjes in het noorden deze plaats uit te gaan. Ik denk dat het niet meer met voertuigen kan, maar dat ze vannacht stilletjes per voet moeten proberen te ontsnappen om de complete omsingeling voor te zijn.

En misschien laten de plaatselijke Russen ook nog wel een terugtrekking van de Oekraners toe
pi_215083627
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 20:00 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik zag net bij Balkan Mapper de laatste ingelaste update.
Vanuit het oosten hebben de Russen ten noordwesten van Voehledar de hoofdweg naar Bovoyavlenka al bereikt.
En in het oosten van Voehledar zelf zijn de Russen al bij de eerste gebouwen.
De enige uitweg voor de Oekraners is via landweggetjes in het noorden deze plaats uit te gaan. Ik denk dat het niet meer met voertuigen kan, maar dat ze vannacht stilletjes per voet moeten proberen te ontsnappen om de complete omsingeling voor te zijn.

En misschien laten de plaatselijke Russen ook nog wel een terugtrekking van de Oekraners toe
Vuledhar was toch helemaal ingesloten op die map?
pi_215083668
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 20:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Vuledhar was toch helemaal ingesloten op die map?
Nee, er is nog ruimte naar het noorden, maar de uitweg naar het westen om op de weg van Pavlivka naar Bovoyavlenka te komen is ten noordwesten van Voehledar wel afgesloten.
pi_215084072
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zonde van onze investeringen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Forum Admin dinsdag 24 september 2024 @ 21:28:48 #192
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215084306
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 21:08 schreef halfway het volgende:

[..]
De enige reden dat het zonde is is omdat "we" niet genoeg investeren.
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 september 2024 19:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het gaat ze sowieso niet echt voor de wind en gezien de omstandigheden doen ze het al heel lang boven verwachting. Dat zal ook zo blijven, maar er moet echt wat veranderen in de houding van het westen. Ik kijk dus ook wel een beetje op tegen de verkiezingen in de US.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_215085044
twitter

Wat is deze clown van plan?
pi_215085095
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 september 2024 22:34 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Niets.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_215085178
quote:
[ x ]

Dat zeggen die onze generaals ook, die Eichelheim ofzo.

"Ja we willen geen oorlog maar moeten toch voorbereid zijn"

Wat is hier raar aan?
pi_215087339
quote:
[ x ]

Warmere banden met de NAVO natuurlijk! Nu is het moment.
pi_215087600
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 21:08 schreef halfway het volgende:

[..]
Veel materiaal kan gewoon wegrijden en de investering heeft een enorme hoeveelheden dode Russen opgeleverd. Dus ach.
pi_215088120
Misschien dat als zo'n raket een VS schip keldert, dat ze dan in het witte huis ophouden met: als wij nou maar net doen alsof er niks aan de hand is, dan is er ook niks aan de hand.

twitter
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  woensdag 25 september 2024 @ 11:10:43 #199
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_215088169
Ook Scholz met zijn 'personal position' tot er een Russische raket op zijn dak valt...

[ Bericht 0% gewijzigd door kl1172 op 25-09-2024 11:20:23 ]
  woensdag 25 september 2024 @ 13:14:02 #200
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_215089398
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 11:10 schreef kl1172 het volgende:
Ook Scholz met zijn 'personal position' tot er een Russische raket op zijn dak valt...
Scholz is gewoon een oude communist die dit niet zo subtiel probeert te verbergen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')